Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko157
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

promatiq

promatiq

Dołączył 12 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj

To konto jest obecnie zbanowane.

  • Akcje 7623
  • Znaleziska 883
  • Mikroblog 6740
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 64
ww00
ww00
ww00
04.05.2025, 18:26:24
  • 92
Dlaczego w tym kraju ludzie, którzy ciężko pracują i tą pracą do czegoś dochodzą zawsze dostają po p-----e a hołota na socialach tylko temu przyklaskuje?
Czytałem niedawno wpis @mickpl na głównej i dosłownie zdębiałem, ale nie tym co tam chłopek roztropek - populista wypisuje, bo płyta mu się zacięła już dawno temu i te życzeniowe wpisy już wrażenia na mnie nie robiły.
Co totalnie mnie zaskoczyło to (na moment pisania tego
  • 71
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

promatiq
promatiq 05.05.2025, 08:45:51 via Wykop
  • 0
@ww00: tak samo to widzę.

Płaczki tylko płaczą, że drogo, że coraz drożej, ale jak minimalna w górę to dobrze, średnia też dobrze, ale koszt budowy i remontu w góre to już źle :D
  • Odpowiedz

4238

Żądamy progresywnego, antyspekulacyjnego podatku od trzeciego mieszkania

Żądamy progresywnego, antyspekulacyjnego podatku od trzeciego mieszkania

W ostatnich latach narosła liczba kolekcjonerów, którzy skupują mieszkania z rynku traktując je jak tokeny. Nie po to państwo oddaje najlepsze działki deweloperom - aby potem tam zakładano betonowe lokaty. Pieniądze powinny budować realną gospodarkę, a nie półpuste inwestycyjne osiedla.

mickpl
z
wykop.pl
dodany: 04.05.2025, 12:45:25
  • 754
  • #
    nieruchomosci
  • #
    podatki
  • #
    natropieflipperow
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
promatiq
promatiq 05.05.2025, 07:58:44 via Wykop
  • 0
bo jesteście srogo odklejeni - wy myślicie, że ludzie inwestujący w mieszkania na wynajem to jacyś tytani intelektu, rodzina Buffetów przeprowadzająca analizę podczas gdy większość to po prostu Janusze stawiający na najprostszą inwestycję, która aktualnie daje największy zwrot - większość landlordów to prości ludzie i cwaniacy, a nie wielcy biznesmeni czy przedsiębiorcy zakładający fundacje. Wprowadzisz podatek - zaczną kobinować to wprowadzisz regulację i uszczelnisz, aż przestanie się takie inwestowanie opłacać większości. A
promatiq
promatiq 05.05.2025, 08:01:32 via Wykop
  • 0
typie, Singapur ma podatek progresywny od zakupu juz drugiego mieszkania i wynosi 20% i rosnie z kazdym kolejnym, a liczba mieszakn liczona jest per gospodarstwo domowe. Im to działa od lat i nie maja spekulantów, ale tutaj w Polsce niezadziała bo StdPtr wymyslił jak to obejść lol

przy czym zgadzam sie do jednego, kataster jest bez sensu(nawet od trzeciego m), powinien byc podatek od zakupu.


@kot__morderca: no i w Singapurze
kermirz
kermirz
kermirz
17.04.2025, 09:07:11
  • 0
Ziomki, ziomeczki i wykopki. Kilka dni temu dowiedzialem sie o #stremio , wczesniej wiedzialem o #kodi ale uzywalem tylko do iptv. Czy ktos moze podpowiedziec czy oplaca sie ogarniac #realdebrid dla kogos takiego jak ja? Szukam filmow / seriali, ktore bede mogl sobie ogladac ale rezygnujac z aktualnych subskrypcji, ale potrzebuje tez polskich zrodel (glownie bajki bo mam male dzieci ktore czasem ogladaja jakies bajki). Dodatkowo
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

promatiq
promatiq 05.05.2025, 07:29:08 via Wykop
  • 0
torrentio działa, ale tylko z debridem.


@zaye93: a dlaczego tylko z debridem?

Normalnie mam na Android TV zainstalowane Stremio z Torrentio bez debrida i wszystko śmiga.
  • Odpowiedz

272

Wynajmujący spuszczają z tonu. Spadki czynszów przybrały na sile

Wynajmujący spuszczają z tonu. Spadki czynszów przybrały na sile

Czynsze oczekiwane za kawalerki i mieszkania większe niż 60-metrowe spadały w marcu najmocniej wynika z danych Otodom Analytics. Choć wciąż jest drożej niż przed rokiem, to z reguły czynsze nie wzrosły w tym czasie o więcej niż 6 proc.

andrzej_sk
z
bankier.pl
dodany: 23.04.2025, 08:08:02
  • 47
  • #
    nieruchomosci
  • #
    ekonomia
  • #
    mieszkanie
  • #
    gospodarka
promatiq
promatiq 24.04.2025, 09:14:11 via Wykop
  • 2
A kiedy spadki czynszów płaconych do spółdzielni lub wspólnot?


@Setral: A z jakiego powodu miałyby być jakiekolwiek spadki?

Sprzątanie, remonty, konserwacja i zarządzanie droższe, przez wzrost minimalnej.
jacekparowka
jacekparowka
jacekparowka
16.04.2025, 07:46:23
  • 655
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 157
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

promatiq
promatiq 17.04.2025, 07:28:48 via Wykop
  • 0
Nie rozumiem jak można w XXI wieku jeszcze twierdzić że j-----e w pracy to jest jakaś normalna sytuacja? Minimum 8 godzin dziennie wyjęte z życia. 8 godzin najlepszej części dnia. 8 godzin które można było wykorzystać na spędzenie czasu z bliskimi, na swoje hobby, nawet na walenie konia które jest bardziej pożyteczne niż napychanie kieszeni jakiemuś milionerowi. 8 godzin żeby móc sobie zapewnić podstawowe dobra jak jedzenie czy mieszkanie.

Ktokolwiek jeszcze broni
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 17.04.2025, 07:31:44 via Wykop
  • 0
powinni wprowadzić dochód podstawowy dla każdego a praca tylko dla chętnych ehhh


@PrawaRenka: i kto by za to zapłacił?

Jak z inflacją? ;)
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 17.04.2025, 07:37:25 via Wykop
  • 0
faktycznie zajebiste czasy, żeby zapewnić sobie podstawowe potrzeby jak jedzenie i dach nad głową trzeba z---------ć na kogoś cały miesiąc XDD roszczeniowość ludzi nie zna granic


@jacekparowka: Ale wcale nie musisz na nikogo z---------ć. Możesz założyć swoją firmę i być swoim szefem.
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 18.04.2025, 05:35:06 via iOS
  • 0
@szybki_zuk marzyć zawsze można
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 19.04.2025, 17:01:33 via Wykop
  • 0
@szybki_zuk: Ale to też nie jest tak, że musisz do końca życia pracować.

Jak taki 18 latek wyjedzie na zachód do jakiejś podstawowej pracy i dobrze trafi, to w 3-5 lat może przywieźć i 0,5 mln pln.

Mam dużo znajomych, którzy wyjechali i nie wszyscy, ale spora część odkładała 8-12k pln miesięcznie (już po kosztach
  • Odpowiedz

959

"Babski lot" w kosmos kosztował miliony dolarów, a ile zapłaciła za to planeta?

"Babski lot" w kosmos kosztował miliony dolarów, a ile zapłaciła za to planeta?

Katy Perry i Lauren Sánchez - narzeczona Jeffa Bezosa, poleciała w kosmos! Misja NS-31 wzbudziła globalne emocje nie tylko z powodu obecności gwiazdy popu, ale także przez rosnące kontrowersje ekologiczne.

olaogo
z
well.pl
dodany: 16.04.2025, 18:24:33
  • 225
  • #
    kosmos
  • #
    ciekawostki
  • #
    astronomia
  • #
    technologia
  • #
    nauka
  • #
    ekologia
promatiq
promatiq 17.04.2025, 10:44:26 via Wykop
  • 10
W sumie, to w chuju to mam.

W Indiach palą śmieci cały czas, całe lata i co?
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

promatiq
promatiq 17.04.2025, 10:45:03 via Wykop
  • 2
rozumiem że pozyskanie wodoru nie wyemitowało żadnego CO2?


@trebeter: technicznie mogło, bo nadwyżki prądu z fotowoltaiki mogły zostać użyte do generowania wodoru
promatiq
promatiq 17.04.2025, 13:00:01 via Wykop
  • 0
@tenloginnieistnieje: No ok, może i są to nasze śmieci, niemniej ciągle je palą. Są na świecie miejsca, gdzie bez przerwy, 24/7 są palone śmieci.

Ale my przejmujmy się tym, kupujmy elektryczne samochody, nie używajmy klimatyzacji i nie palmy w piecu węglem - bo trzeba być EKO :D
Sponsorowany_z_500plus
Sponsorowany_z_500plus
Sponsorowany_z_500plus
16.04.2025, 16:32:11
  • 618
Chyba założę osobisty tag na walkę z #deweloper , bo będzie chyba coraz gorzej. Ojciec przed śmiercią przepisał mi nieruchomość z budynkiem mieszkalno-usługowym. Chwilę po jego śmierci odezwał się #deweloperuch, który kupił działkę obok. Pod pretekstem pokazania mi na spotkaniu co chcą wybudować na swojej działce, próbowali odkupić ode mnie działkę. Oczywiście gadka była, że ja już nie rozbuduje aktualnej działalności na działce. Domu mi też się
  • 43
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

promatiq
promatiq 17.04.2025, 10:53:33 via Wykop
  • 0
"przypadkiem koparka operator zahaczył" i tak się skończy Twoje kozaczenie jak posiedzisz tydzień przy świeczkach. Nikt za to nie odpowie, po prostu zostanie spisany protokół, a reszta pójdzie formalną ścieżką. Pozdro 600.


@Kapitan_Pudenda: no ale co pójdzie formalną ścieżką?

Będzie sieć będzie musiała zostać naprawiona przez zakład energetyczny.
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 17.04.2025, 10:57:54 via Wykop
  • 0
Pewnie przeniesienie przyłącza pójdzie oficjalną scieżką na wniosek dewelopera. Ogolnie to op jest na straconej pozycji w przypadku "wypadku przy pracy".


@Kapitan_Pudenda: No to przeniesienie będzie i tyle. Prąd wróci po prostu za jakiś czas i już nie będzie zależny od dewelopera, tylko pójdzie np ulicą. Nie jest to zła opcja ogólnie.
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 17.04.2025, 11:02:30 via Wykop
  • 0
@Kapitan_Pudenda: no bo OP nie będzie siedział przy świeczkach do końca życia, tylko co najwyżej kilka dni, aż to naprawią
  • Odpowiedz

321

Rekord! 2831 km na jednym baku paliwa!!

Rekord! 2831 km na jednym baku paliwa!!

2831km seryjną Skodą Superb 2.0TDI

ascaris
z
youtube.com
dodany: 16.04.2025, 06:34:51
  • 147
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
  • #
    motoryzacja
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
promatiq
promatiq 17.04.2025, 07:13:07 via Wykop
  • 2
Przejechałem Chorwacja Krk do Krakowa na jednym baku i jeszcze zostało na 200 km po Krakowie. Razem 1200 km.

Tylko że to była Fabia SDI, spalanie prawie 4l/100km. Tankowane po korek i jazda 130 max.

W 2800 km nie wierzę, chyba, że pchali.


@snup-siup: W co tu nie wierzyć, jak całość była rejestrowana, a bak był
promatiq
promatiq 17.04.2025, 07:17:48 via Wykop
  • 0
@zaq22: Bo nawet nie ładował telefonu z samochodu, żeby go nie obciążać.

Powerbank na 24h streamingu?
promatiq
promatiq 17.04.2025, 07:22:01 via Wykop
  • -1
@felixd: Auto najmniej pali jak jedziesz 90 - 110km/h. Dodatkowo wyłączona klima, zamknięte okna, wyłączone radio, nie ładowanie telefonu z samochodu, tylko z powerbanka. Odpowiednie opony i ciśnienie w oponach. Auto chyba troche obniżone.

https://wykop.pl/link/7690747/rekord-2831-km-na-jednym-baku-paliwa/komentarz/130554471/przejechalem-chorwacja-krk-do-krakowa-na-jednym-baku-i-jeszcze-zostalo-na-200-km-po-krakowie-razem-1200-km-tylko-ze-to-byla-fabia-sdi-spalanie-prawie-#130559733
promatiq
promatiq 17.04.2025, 07:22:53 via Wykop
  • 0
@Fromsky: Dokładnie. Nie wiem skąd oburzenie, że auta to tyle nie palą.

https://wykop.pl/link/7690747/rekord-2831-km-na-jednym-baku-paliwa/komentarz/130554471/przejechalem-chorwacja-krk-do-krakowa-na-jednym-baku-i-jeszcze-zostalo-na-200-km-po-krakowie-razem-1200-km-tylko-ze-to-byla-fabia-sdi-spalanie-prawie-#130559733
promatiq
promatiq 17.04.2025, 08:29:43 via Wykop
  • 4
@paliwoda: Łaa, paliwoda zna inne słowa niż nieuku. Podziw.
promatiq
promatiq 17.04.2025, 08:43:21 via Wykop
  • 0
Naucz się wreszcie podstaw pisowni! Każde słowo i każdą liczbę kończymy spacją – wyjątki: symbole „%” i „°”, oraz znaki interpunkcyjne.


@paliwoda: Skoro są wyjątki, to nie każde.
promatiq
promatiq 17.04.2025, 08:44:51 via Wykop
  • 0
Ale wjeżdżasz na eskę i lecisz z tak ustawionym tempomatem. Wyjdzie dobry wynik wtedy. Focusem w dieslu z moją ciężką nogą robiłem 4,7L przy trasie kilkaset kilometrów.


@piwakk: No nie.

Scenic 3 2012 1.6 dCi 130 KM pali mi średnio 5l na tempomacie, a 4,5l jak sam obsługuje gaz.
promatiq
promatiq 17.04.2025, 08:47:27 via Wykop
  • 0
zdradzę Ci sekret, by hamować silnikiem trzeba odpuścić gaz, a tempomat robi to po prostu szybciej


@Rysiowata: No to teraz kolejny sekret - nie każdy tempomat to robi, niektóre jeszcze dodatkowo Cie hamują z góry, a jakbyś po prostu puścił gaz to jeszcze byś przyspieszył.

Tak samo tempomat pod górę nie zmniejszy prędkości o. 10km/h, tylko będzie ciągnął do ustalonej.

W ecodrivingu powinieneś przed wzniesieniem nabrać prędkości na tyle, żeby
promatiq
promatiq 17.04.2025, 08:48:22 via Wykop
  • 0
@PonuryOnanista: Bardziej ekonomiczny samochód + większy bak, bo to że pali Ci 2l/100km, ale ma tylko 40l pojemności, to nic nie da w biciu rekordu.
promatiq
promatiq 17.04.2025, 08:49:23 via Wykop
  • 1
@pafcio80: 3000 km Scenicem 3 2012 1.6 dCi 130 KM robisz na 120-130 litrach paliwa.
promatiq
promatiq 17.04.2025, 08:51:16 via Wykop
  • 0
Nie mówimy o starym aucie. Takim Superbem naprawdę to zrobisz. Mówię też o wjeździe na eskę gdzie przez nie wiem 200 km lecisz zs stałą prędkością i nic nie robisz.


@piwakk: Możliwe, ale tempomat nie jest lepszy od człowieka, który umie w ecodriving - po prostu ;)
promatiq
promatiq 17.04.2025, 09:10:32 via Wykop
  • 0
@lenanela: No tak, jak w Stanach jeździłem Roguem 1,5 benzyna 201 KM to zdziwiłem się, że wychodzi średnio 7l przy zrobionych 3000 mil.
promatiq
promatiq 17.04.2025, 09:24:18 via Wykop
  • 0
@lenanela: No to sporo pali jak na diesla, ale zapas mocy ma, to też nie dziwne :D
promatiq
promatiq 17.04.2025, 09:27:40 via Wykop
  • 1
@inlovewithssri: mam go na czarno, ale czasem zaglądam co on tam naskrobał :D

814

Szczegóły rządowego programu: zyskają właściciele mieszkań i deweloperzy

Szczegóły rządowego programu: zyskają właściciele mieszkań i deweloperzy

W tym tygodniu do wykazu prac rządu trafił pojawił się projekt ustawy dotyczącej programu Pierwsze klucze. Ekspert z Instytutu Analiz Monitor Rynku Nieruchomości punkt po punkcie wskazuje błędy rządu.

anna-maria-nowak
z
biznesinfo.pl
dodany: 10.04.2025, 11:24:51
  • 37
  • #
    nieruchomosci
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    prawo
  • #
    pytanie
promatiq
promatiq 11.04.2025, 13:47:14 via Wykop
  • 0
Kto dał? Rosja? Brak dopłat to recesja i znaczne osłabienie Polski.


@editores: Brak dopłat to NORMALNA SYTUACJA.

Dopłaty to POMPOWANIE BAŃKI na nieruchomościach.
promatiq
promatiq 12.04.2025, 07:32:53 via iOS
  • 0
@editores no to wystarczy obniżyć stopy.
promatiq
promatiq 16.04.2025, 11:08:02 via Wykop
  • 0
@editores: Nie są, bo pomagają tylko części nowych nabywców mieszkań.

A co z rodzinami, które nie załapały się na jakikolwiek program?

Dlaczego mają płacić za to samo mieszkanie ratę 5000, a inni będą płacić 1500?

Albo wszyscy, albo nikt.
promatiq
promatiq 17.04.2025, 07:46:49 via Wykop
  • -1
@editores: To właśnie tak działa.

Wszyscy powinni być równi wobec prawa ;)

747

Przeglądy rejestracyjne ostatecznie droższe? Padła nowa stawka 260zł

Przeglądy rejestracyjne ostatecznie droższe? Padła nowa stawka 260zł

260 zł to była by stawka jedna z najwyższych na całym świecie. Drożej niż w Polsce jest np. w Czechach (106 zł). Średnia unijna wynosi około 135 zł, a mniej niż w Polsce płacą za badanie techniczne kierowcy m.in. w: Hiszpanii (88 zł), Słowenii (89 zł) i Portugalii (60 zł).

krolkolow
z
bankier.pl
dodany: 15.04.2025, 13:55:13
  • 298
  • #
    samochody
  • #
    przeglad
  • #
    techniczny
  • #
    motoryzacja
  • #
    inflacja
  • #
    drozyzna
promatiq
promatiq 17.04.2025, 06:44:25 via Wykop
  • 0
No nie do końca na tym to polega... Kiedy naród się bogaci ceny wszystkiego idą w górę, bo jest więcej pieniędzy w gospodarce. Jeśli jedyna usługa, jaką oferuje przedsiębiorca kosztuje tyle samo, ale ziemniaki drożeją to właściciel takiej stacji może sobie pozwolić na mniej ziemniaków niż kiedyś. To jak taki serwisant ma się bogacić ?


@GOHAN: Ale też ilość samochodów rośnie, czyli każdego roku więcej do niego przyjedzie.

Na wsiach
promatiq
promatiq 17.04.2025, 06:46:39 via Wykop
  • 0
uuu taki bogaty, ma kilka aut i szkoda mu pieniążkóf na przegląd xD


@severh: No bo jak masz auto np. 2020 to co z nim może być nie tak?

Przegląd to formalność w takim przypadku.

Tak samo jak bierzesz salonowy, to pierwszy przegląd jest po 3 latach, drugi po kolejnych 2.
promatiq
promatiq 17.04.2025, 06:49:17 via Wykop
  • 1
Dobrze, ale jedno podstawowe bardzo ważne pytanie. Kto ci k#w@ każe mieć kilka samochodów? A później wielkie zdziwienie, że miejsca na osiedlowych parkingach brauje no jak każdy z was musi mieć po 2-5 samochodów to rzeczywiście jeżdżąc jednym.


@Cztero0404: I tak, i nie.. Mieszkasz sam, to faktycznie prawdopodobnie wystarczy Ci jedno auto, ale masz partnerkę i już potrzebujecie dwóch aut, albo musicie kombinować, że ktoś nadrabia 10 km i podrzuca

2580

Autostrada z Katowic do Krakowa będzie bezpłatna! Stalexport bez koncesji

Autostrada z Katowic do Krakowa będzie bezpłatna! Stalexport bez koncesji

Autostrada A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem będzie bezpłatna dla samochodów osobowych już za kilkanaście miesięcy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że nie przedłuży koncesji Stalexportowi.

Trzebieslawice
z
katowice.naszemiasto.pl
dodany: 15.04.2025, 11:23:38
  • 269
  • #
    polska
  • #
    krakow
  • #
    katowice
  • #
    slask
  • #
    motoryzacja
  • #
    pieniadze
promatiq
promatiq 16.04.2025, 11:16:44 via Wykop
  • 0
Ciekawe co tam że żaden rząd nie odważył się odtajnić - pewno srogie kary zapisane z odpowiedzialnością cywilną. Jak się umowa skończy to jest szansa na odtajnienie... chociaż możliwe że są tam zapisy wydłużające czas ochrony... Ta umowa to straszny syf :-/


@kwanty: Jak to jest możliwe, że przedstawiciel rządu podpisuje taki syf. Dramat.

390

Mieszkania coraz trudniej sprzedać. Ogłoszenia wiszą miesiącami i tanieją z tygo

Ceny mieszkań w końcu zaczynają spadać? Coraz więcej ogłoszeń wisi w internecie miesiącami, a sprzedający zaczynają schodzić z ceny. Kupujących jest mniej niż jeszcze rok temu, a eksperci nie mają wątpliwości 2025 rok może przynieść kolejne przeceny. Sprawdź, dlaczego rynek nieruchomości wyhamował

andrzej_sk
z
kb.pl
dodany: 15.04.2025, 16:09:04
  • 177
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    gospodarka
  • #
    deweloperka
promatiq
promatiq 16.04.2025, 10:41:33 via Wykop
  • 0
@Reretos: możesz też wystawić troche poniżej rynku i to wciąż opłacalne, w przypadku kiedy np. musisz nadal płacić czynsz, za ogłoszenie itp.
KonserwatywnyMocny
KonserwatywnyMocny
KonserwatywnyMocny
14.04.2025, 02:14:21
  • 884
Minimalna w Polsce obecnie to 3510zł netto.
Wszedłem na stronę a ogłoszeniami samochodów żeby sprawdzić jakieś auto które mi się podoba wizualnie.

Gdyby odkładać 100% wynagrodzenia potrzeba 44 miesiące żeby odłożyć na takie auto o ile oczywiście jego cena nie wzrośnie.
Załóżmy jednak inny scenariusz realistyczny że mogę odkładać 500zł miesięcznie bo reszta idzie na wynajem + jedzenie.
Wtedy czas odkładania pieniędzy wzrasta do 309 miesięcy czyli ponad 25 Lat!!!
KonserwatywnyMocny - Minimalna w Polsce obecnie to 3510zł netto.
Wszedłem na stronę a...

źródło: Zrzut ekranu 2025-04-14 040433

Pobierz
  • 544
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

promatiq
promatiq 15.04.2025, 04:05:59 via Wykop
  • 0
@KonserwatywnyMocny: xD

15 letnie premium?

To od razu jedź do NL, albo DE na szparagi na remonty tego cuda :D
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 15.04.2025, 04:10:38 via Wykop
  • 0
ja w latach 2010-2018 zazwyczaj kupialem auta za 10k i jeździły do 5 lat bez większych problemów.

Teraz za 10k to kupić gruza który wymaga dużego wkładu własnego


@kopek: A ile wtedy zarabiałeś i ile wynosiła minimalna?

2010:
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 15.04.2025, 04:13:35 via Wykop
  • 0
@pogodny_mis65: Może być nawet V12. Tak, czy siak, to 15 letni szrot.

Tak samo jak ktos tu nie tak dawno wrzucał phaetona z V12, który zarastał trawą na parkingu - szrot się zepsuł i już, koniec, złomowisko.
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 15.04.2025, 04:20:36 via Wykop
  • 0
Jak można zarabiać więcej? Podziel się informacjami.


@KonserwatywnyMocny: Podzielę się swoją drogą:
2016 - 2018 - praca w małym korpo
2018 - byłem 4 miesiące w UK, robiłem pączki i odłożyłem kilkanaście tysięcy pln + przywiozłem sporo ciuchów bo tam były znacznie tańsze
2019 - zmiana miasta z rodzinnego wojewódzkiego na większe wojewódzkie, gdzie są wyższe wynagrodzenia i dorwanie pracy
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 15.04.2025, 04:43:27 via Wykop
  • 0
moze rozkmina OP jwst chybiona bo patrzy na marki premium z prrspektywy minimalnej, ale i tak to jest chore, że jak ktoś zarabia minimalna robiac prace podstawowe to go nie stac na nic oprocz parowek, chleba i oplacenia czynszu za pokoj. To jest zdrowo p------a sytuacja i to nie jest normalne koles, ktos musi jezdzic autobusami przenosic towar w magazynie, czy robic w sklepie na kasie. Nie kazdy musi byc lekarzem.


@
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 15.04.2025, 06:19:03 via Wykop
  • 0
Obecnie tyle kosztuje dobrze wyposażona Dacia.


@DerMitteleuropaer: Czy każdy musi jeździć dobrze wyposażonym samochodem?

Jak masz dojeżdżać z domu do pracy i z powrotem, czasem do sklepu i na siłownie, a nie robisz tras, to nie możesz jeździć micrą z 2006, albo picanto z 2010?
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 15.04.2025, 06:28:16 via Wykop
  • 0
A co jeśli chcę pracować, chce żyć normalnie, ale nie mogę, bo mi ludzie w tym panstwie nie chca zaoferować minimalnych warunków do pracy, zebym mogł te 80% z siebie wycisnac i być kimś wartościowym, hmm?


@AstroBoy: Zawsze możesz założyć swoją działalność i zatrudniać innych i im płacić tyle ile byś chciał zarabiać będąc na ich miejscu? ;)
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 15.04.2025, 07:54:50 via Wykop
  • 0
WNIOSEK - cokolwiek zrobisz to i tak będzie dobrze ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Vit77: Nie. Jeśli nie pójdzie do pracy i będzie żył z kasy rodziców, to nie będzie dobrze.
Rodziców kiedyś braknie, a on będzie sam, nigdy nie pracujący.
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 15.04.2025, 07:59:13 via Wykop
  • 0
Żyjąc od dekady w UK, tylko dwa razy kupiłem auto za więcej niż tygodniówkę. W Polsce odkładałem na pierwsze 'porządne' auto chyba z 2 lata. Musisz zrewidować oczekiwania, auto za 150k spełni dokładnie taka samą funkcję co auto za 15 a nawet 1,5k.


@LeeBee: No wszystko zależy do czego auta potrzebujesz.

Jak jeździsz Dom->Praca->Sklep->Rodzice->Dom to i grat za 1,5k dowiezie, fakt.

Jak śmigasz raz w tygodniu trasy po 600 km
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 15.04.2025, 09:48:16 via Wykop
  • 0
A co jak powiem, że zarabiam sporo powyżej średniej a jedno auto to 18 ford focus a drugi to 10-letni superb? Wartość obu to maks. 40k PLN i... nie wiem po co mi takie za 150.


@Spoyla: No ja znów łącznie z żoną mam te 20k netto miesięcznie, ale jedno auto za 100k+, drugie za 40-50k są. Wszystko zależy ile jeździsz. Jak robimy rocznie 20-30kkm to już patrzymy na wygodę
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 15.04.2025, 10:01:11 via Wykop
  • 0
bo ewidentnie nie wiesz o czym piszesz, a bronisz tego jakbyś znał to z doświadczenia. Jak zarabiasz minimalną krajową to nie wynajmujesz sobie ekipy remontowej, tylko sam zapierdzielasz z remontem po pracy. Jako samochód kupujesz coś pokroju audi A3 8L w 1.9 tdi w cenie niższej niż obsługa tego wrzuconego przez Ciebie BMW, bo jest proste i jeździ, i jak się zepsuje to grzebiesz w nim sam, a jak nic nie zdziałasz
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 15.04.2025, 11:06:09 via Wykop
  • 0
z jednej strony w Polsce niby da się więcej zarobić, z drugiej przecież ktoś musi wykonywać te prace na minimalnej, może nie musi kupować od razu BMW M3, ale z drugiej przecież OP wrzucił ogłoszenie z 15-letnim samochodem. Policz wszystkie koszty życia i i tak wychodzi na to, że minimalna krajowa to jest bieda nawet jeśli chcesz utrzymać tylko siebie, jak masz rodzinę na utrzymaniu to już zaczyna się niebezpiecznie przesuwać poniżej
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 15.04.2025, 11:15:11 via Wykop
  • 0
To przyznam, że tak jak czuję niesamowity przeskok technologiczny między focusem 2007 czy mondeo 2007 (teść miał) a superbem 2014 pod względem wygody jazdy tak między superbem a v90 z 2020 roku (teść ma) w sumie to in minus... te nowe systemy - tym bardziej w volvo - są bardzo mocno denerwujące. Za każdym razem trzeba manualnie wyłączyć start stop. Na autostradzie na 140m przed pojazdem zaczyna hamować żebyś przypadkiem nie wjechał
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 15.04.2025, 11:17:09 via Wykop
  • 0
Nie wierzę. Nie da się zarabiać 30k i wydawać 5k. To musiałoby być jakieś skrajne sknerstwo. Istnieje coś takiego jak inflacja stopy życiowej. Wraz ze wzrostem wynagrodzenia rosną wydatki. Można z tym walczyć, można ograniczać konsumpcję, ale ta proporcja wydaje się nierealna.

Chyba, że jesteś bezdzietnym singlem, który nagle dostał podwyżkę z 10k (gdzie oszczędzał 50%) na 30k. Ale przy normalnej ścieżce podwyżek, to raczej niewykonalne.


@kirsen: Da się, ale
  • Odpowiedz

789

To koniec tanich napraw samochodów. Wszystko trzeba będzie naprawiać w ASO.

To koniec tanich napraw samochodów. Wszystko trzeba będzie naprawiać w ASO.

Przedstawiciele małych warsztatów grzmią, że pod przykrywką ochrony danych forsowane są zmiany, które uderzą nie tylko w małe warsztaty, ale też w kierowców, którzy będą musieli jeździć do ASO.

antiarmia89
z
auto-swiat.pl
dodany: 10.04.2025, 14:14:40
  • 184
  • #
    samochody
  • #
    mechanikasamochodowa
  • #
    nap
  • #
    prawo
promatiq
promatiq 11.04.2025, 13:42:09 via Wykop
  • 1
Jest odwrotnie. Rząd chce zrobić dobrze ludziom dopłacając do kredytów, ale tacy jak ty pozbawili ludzi szans.


@editores: Ale dlaczego rząd, z pieniędzy podatników - bo uwaga, rząd nie ma swoich pieniędzy, to wszystko podatki - ma komukolwiek, do czegokolwiek dopłacać?

Dlaczego wspaniały rząd nie próbuje ZMNIEJSZYĆ CENY mieszkań, a daje dopłaty do KREDYTÓW?

Jakby ceny uległy zmniejszeniu, to ludzie nie musieliby korzystać z żadnych kredytów, a i dopłaty byłyby
promatiq
promatiq 11.04.2025, 13:43:15 via Wykop
  • 1
Tysiące ludzi czekały na dopłaty i zostały na lodzie.


@editores: A co z tymi, którzy wzięli kredyty na normalnych warunkach?

Czemu jakaś małą grupa, nawet 1000 osób, ma dostać kredyt na preferencyjnych warunkach?

Czemu maja być dyskryminowane osoby, które mają normalne kredyty bez żadnych dopłat?

643

Rząd USA argumentuje cła dla Polski Jesteście piratami!

Rząd USA argumentuje cła dla Polski Jesteście piratami!

rządom PiS też się dostaje w kilku miejscach

DildoVagginsTrzeci
z
naekranie.pl
dodany: 08.04.2025, 09:31:51
  • 243
  • #
    usa
  • #
    trump
  • #
    piractwo
  • #
    vod
  • #
    seriale
  • #
    pis
promatiq
promatiq 09.04.2025, 09:22:33 via Wykop
  • 1
@NaczelnyWoody: chyba, że zacznie ich traktowac jak terrorystów i odstrzeli wszystkich ;)
promatiq
promatiq 10.04.2025, 11:36:19 via iOS
  • 0
@NaczelnyWoody widzisz co robi. Wcale bym się tak bardzo nie zdziwił 😂
xEm
xEm
xEm
09.04.2025, 18:45:10
  • 1005
Pracownicy zajmujący się importem w USA jak Trump zmienia cła 5 raz w tym tygodniu
#humorobrazkowy #trump #usa #gielda
xEm - Pracownicy zajmujący się importem w USA jak Trump zmienia cła 5 raz w tym tygod...

źródło: 9qae52

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

promatiq
promatiq 10.04.2025, 06:34:38 via iOS
  • 0
@Zulf dokładnie ten sam case 😂
  • Odpowiedz

415

Marzenia o własnym mieszkaniu topnieją. Rzeczywistość przygniata nabywców

Marzenia o własnym mieszkaniu topnieją. Rzeczywistość przygniata nabywców

Chociaż wynagrodzenia rosną, to duży odsetek rodzin zarabia mniej niż 10 tys. brutto. Uczestnicy badania deklarowali jedynie plany zakupu nieruchomości w tym roku. Marzenia mogą przegrać z realiami. Część osób odbije się od rynku z powodu wysokich cen mieszkań i drogich kredytów.

NBPPPE
z
fxmag.pl
dodany: 06.04.2025, 08:55:57
  • 140
  • #
    mieszkania
  • #
    nieruchomosci
  • #
    oszczednosci
  • #
    oszczedzanie
  • #
    inwestycje
  • #
    finanse
promatiq
promatiq 08.04.2025, 07:09:17 via Wykop
  • -2
napisz coś jeszcze o czasach wojennych albo podczas zaborów. Wtedy docenimy jak zajebiście mamy i będzie ładnie spłacać kolejne ferrari naszym deweloperom.


@foooo: mimo wszystko nie jest źle.

Ciągle stosunek średniej krajowej do m2 mieszkania nie jest taki zły.
promatiq
promatiq 08.04.2025, 07:10:50 via Wykop
  • -1
W 2014 niewielu startowało z 3k na rękę, tak samo obecnie niewielu startuje z 6k na rękę...

Głównym hamulcem w kupnie mieszkania wśród młodych osób obecnie jest wkład własny. Nawet te 10% to przy obecnych cenach w takim Wrocławiu jakieś 65 tys (50m po 13 tys za metr). Bez pomocy rodziny, to są nierealne dla większości pieniądze do odłożenia. A przynajmniej nie w krótkim okresie czasu i nie przy tak chorych cenach
promatiq
promatiq 08.04.2025, 07:14:58 via Wykop
  • -1
Ale jak odejmę od obu to stosunek pozostanie ten sam. Ja nie piszę, że jest tanio, tylko że jakoś nie widać tego pogorszenia.


Masz ciekawostkę:

2004 r. przeciętne wynagrodzenie 2289 zł. Cena metra w Warszawie około 5000 zł, co daje 0,45m/wypłata. I gdzie konkretnie te topniejące marzenia?


@dfg1: Nie wymagaj od wykopków
promatiq
promatiq 08.04.2025, 07:15:56 via Wykop
  • 0
no to życzę im nieudanej inwestycji


@arturnowak2018: achh ta zawiść
promatiq
promatiq 08.04.2025, 07:24:12 via Wykop
  • 1
za 20k brutto się głoduje.


@Yuri_Yslin: no może się nie głoduje, ale jest lekka bieda. Poza jedzeniem no to już nic nie kupisz.


@Firenz: Co to za pomysły.. No ok, wspólnie z żoną mamy więcej niż 25k brutto, czyli na konto średnio miesięcznie, z premiami, PKUP itp. wpada
promatiq
promatiq 09.04.2025, 10:31:32 via Wykop
  • 0
@Escalade: No to wyjrzyj poza Wrocław.

Sprzedawałem w 2024 2 pokoje + garderoba, 49m2 w Katowicach za 280k, stan do wprowadzenia, ewentualnie odmalowania, umeblowane, kuchnia na wymiar. 5700 za m2. 20 min autobusem od centrum. 400m do biedronki, apteki, 200m do szkoły, 50m do żabki.

W tym momencie jak poszukasz na Śląsku to znajdziesz rynek wtórny do wprowadzenia za mniej niż 7k za
promatiq
promatiq 09.04.2025, 10:33:49 via Wykop
  • 0
widzę, że obaj nie zrozumieliście. Kupujesz za wynagrodzenie netto natomiast cena sprzedaży jest w brutto. Twoja odpowiedź z czapy.


@apryjom: Stosunek jest nadal ten sam, tylko wyniki nieco inne. Niemniej jest po prostu troche gorzej niż w 2016 kiedy było chyba najlepiej od 2000 roku.
promatiq
promatiq 09.04.2025, 11:09:15 via Wykop
  • 0
no dobra, jak mieszkasz z kimś i spłacasz sznury z kimś i macie 20k netto, a nie jak jesteś sam i masz 25k brutto xD a tak to zanim spłacę mieszkanie to już będę starym, 34-letnim dziadem.


@Firenz: No tak, starość ciężka sprawa ( ͡° ͜ʖ ͡°)

1158

Mieszkanie za 960 tys., a do oddania 2,5 mln zł. Kredyty zarzynają klasę średnią

Mieszkanie za 960 tys., a do oddania 2,5 mln zł. Kredyty zarzynają klasę średnią

Kiedy Adam i Sylwia skończą spłacać kredyt, będą koło siedemdziesiątki. Mieszkanie na warszawskim Ursusie kupili za 963 tys. Do oddania mają jednak aż ponad dwa i pół miliona. Ceny mieszkań i najdroższe w Europie kredyty niszczą klasę średnią.

ArnoldZboczek
z
newsweek.pl
dodany: 08.04.2025, 19:55:25
  • 248
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    hipoteka
  • #
    patokredyty
promatiq
promatiq 09.04.2025, 09:38:10 via Wykop
  • -2
@patrickwro: Ale to też jest p---------e, bo kredyt brany na 25-30 lat spłaca się średnio w 13 lat

Nadpłacanie nawet 1k miesięcznie, to 12k rocznie, 120k w 10 lat - czysty kapitał.
2k miesięcznie, 240k w 10 lat.

Dodatkowo każda nadpłata może zmniejszać ratę - w zależności czy masz raty malejące, czy równe i czy zmniejszysz okres kredytowania, czy wysokość raty.
promatiq
promatiq 09.04.2025, 09:47:29 via Wykop
  • -2
@Krolik: No tak, dowód anegdotyczny z przykładem kolegów i samego siebie jest najlepszym potwierdzeniem danej tezy. XDDDDDDDDDD


@Kapitan_Pudenda: xdddddddddddddddddddddddddddddddd

Średni czas spłaty kredytu hipotecznego w Polsce to 13 lat. Jest tak, chociaż kredytobiorcy najczęściej sięgają po zobowiązania opiewające na 25 lub 30 lat kredytowania. Jak to możliwe? Dzięki przemyślanym zarządzaniu budżetem domowym! Sprawdź, w jaki sposób spłacić hipotekę znacznie przed czasem!


https://www.bankier.pl/smart/jak-w-13-lat-splacic-30-lat-kredytu
promatiq
promatiq 09.04.2025, 09:50:53 via Wykop
  • -2
Ty, ziomek, to teraz napisz mi co było przy zerowych stopach? XD Kredyty pod korek i yolo. Weź nie p-----l. Ludziom raty wzrosły prawie dwukrotnie, więc niektórzy zdrenowali całe wynagrodzenie i oszczędności na ratę hipoteki.


@Kapitan_Pudenda: Ty, ziomek, ale banki w swoich symulacjach nie zakładały wzrostu Wiboru z 0,1% do 7%, tylko max do 3%.

Dodatkowo mogłeś wziąć kredyt na stałych stopach i przez 5 lat mieć po prostu nieruchomą
promatiq
promatiq 09.04.2025, 09:53:28 via Wykop
  • 1
i trać 3-4 godziny z życia na dojazd i powrót do Krakowa czy Katowic, do tego hajs na bilety albo na paliwo i zużycie samochodu.


@galicjanin: to chcesz dom w cenie mieszkania w dużym mieście, to dojeżdżasz.

Chcesz dom 20 min od dużego miasta, to kupujesz samą działkę za 300-500-700-1kk i tyle.
promatiq
promatiq 09.04.2025, 10:02:53 via Wykop
  • 4
Klasa średnia to zaczyna się od 1mln PLN zarobków netto rocznie, widocznie nie wystarczy wstawać rano i nie pić kawy w starbuksie ino w domu, trzeba się przede wszystkim na bogato urodzić xD


@nagi720317: No też bez przesady, ze milion rocznie, ale też nie średnia krajowa xd

Takie mieszkanie bez kredytu, które wystarczy już do końca życia + stabilne 15k netto co miesiąc na rodzinę.

Milion netto to już klasa
promatiq
promatiq 09.04.2025, 10:23:19 via Wykop
  • -3
Akurat ten artykuł może być AI, nie zmienia to faktu, że średnia to 13 lat.

I owszem, ja spłaciłem swój pierwszy kredyt hipoteczny brany w 2021 (141k) w 18 miesięcy.

Ten brany w 2023 (350k) spłacę jak wszystko pójdzie zgodnie z planem w 30 miesięcy, jak nie, to w max 36 miesięcy - na pewno.

Znajomi
promatiq - Akurat ten artykuł może być AI, nie zmienia to faktu, że średnia to 13 lat...

źródło: image

Pobierz

459

Spadek cen ofertowych mieszkań we wszystkich większych miastach w Polsce

Spadek cen ofertowych mieszkań we wszystkich większych miastach w Polsce

W marcu 2025 zanotowano spadek cen ofertowych mieszkań w prawie wszystkich większych miastach w Polsce, zarówno w ujęciu rok do roku, jak i miesiąc do miesiąca.

ossprime
z
x.com
dodany: 08.04.2025, 17:40:43
  • 55
  • #
    nieruchomosci
  • #
    inwestycje
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    mieszkanie
  • #
    gospodarka
promatiq
promatiq 09.04.2025, 08:50:19 via Wykop
  • -1
@ScypioAfricanus: A kiedyś były?

370

Marka luksusowych aut zawiesza dostawy do USA

Marka luksusowych aut zawiesza dostawy do USA

Brytyjski producent samochodów Jaguar Land Rover poinformował, że wstrzymuje kwietniowe dostawy do Stanów Zjednoczonych w związku z cłami wprowadzonymi przez Donalda Trumpa. To o tyle poważny krok, że firma sprzedaje do USA około 25 proc. swojej całkowitej produkcji.

Kolekcjoner_dusz
z
rmf24.pl
dodany: 05.04.2025, 17:21:02
  • 152
  • #
    usa
  • #
    ekonomia
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    biznes
  • #
    ciekawostki
promatiq
promatiq 08.04.2025, 06:17:20 via Wykop
  • 0
Najlepsze jest to, że na końcu kiedyś Trump i Elon Musk będą pławili się w luksusach nie odczuwając skutków niczego po dupie najbardziej dostanie taki przeciętny Amerykanin który nie będzie mógł niektórych produktów kupić, do innych będzie miał ograniczoną dostępność a jeszcze inne będą droższe o cenę cła.


@Cztero0404: Tylko, że w 90% amerykanie są samowystarczalni. To będzie zaledwie 10% produktów z całego świata. Czego im może brakować?
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 11
  • Strona 1 z 11
  • >
  • ServiceNow Dev / WebDev

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 09.09.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 30.09.2019

    Gadżeciarz
  • Komentator
    od 28.03.2025

    Komentator

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl