Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko177
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
promatiq

promatiq

Dołączył 13 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 8386
  • Znaleziska 1285
  • Mikroblog 7101
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 66

294

Trzy dekady walki o darmowego Windowsa

Trzy dekady walki o darmowego Windowsa

ReactOS od trzech dekad pozostaje jednym z najbardziej ambitnych projektów open source, którego celem jest stworzenie w pełni darmowego systemu operacyjnego kompatybilnego z Windows.

ochucki
z
ithardware.pl
dodany: przedwczoraj, 17:45:25
  • 105
  • #
    microsoft
  • #
    windows
  • #
    opensource
  • #
    komputery
  • #
    informatyka
promatiq
promatiq 16 godz. i 34 min temu via iOS
  • -5
@PunxNnotDead: nic nie musisz. MacOS albo Linux może zastąpić Windowsa w wielu zadaniach.

Niektórzy w pracy też używają linuxa, niektórzy macOS, a to że większość Windowsa - to przyzwyczajenie ale je można zmieniać
qtass
qtass
22.01.2026, 07:41:24
  • 234
Po wypadku w Warszawie tylko utwierdzam sie w tym, ze samochodziarze to najgorsza grupa spoleczna w Polsce.

Ich samochodziki sa najwazniejsze, MUSZA ZAPI#RDALAC bo sie udusza. Zginelo niewinne dziecko, ktore po prostu stalo na chodniku... To jest tragiczne i wstrzasajace jak uswiadomisz sobie, ze to mogles byc Ty albo ktos z Twojej rodziny bo jakis debil MUSI JECHAC AUTEM i zapi#rdalac.

A to tylko kropla w morzu, codziennie gina ludzie bo SAMOCHODZIARZE
  • 208
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

promatiq
promatiq przedwczoraj, 11:00:17 via Wykop
  • 0
Ja nigdy auta nie mialem i nie zamierzam go miec bo w duzym miescie nie widze takiej potrzeby.


@qtass: Gratuluję.

A ja w dużym mieście czuję potrzebę posiadania auta.
promatiq - >Ja nigdy auta nie mialem i nie zamierzam go miec bo w duzym miescie nie w...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq przedwczoraj, 11:03:14 via Wykop
  • 0
Wiesz dlaczego Twojej zonie zajelo to godzine? Przez to, ze wszyscy inni wsiadaja do auta, jezeli zmienimy mindset i wszyscy by sie z tymi dziecmi przesiedli do komunikacji to drogi by sie DRASTYCZNIE odkorkowaly i Twojej zonie zajmowaloby to tylko co Tobie w aucie albo mniej.


@qtass: Tak Ci się wydaje, ale prawda jest taka, że po prostu:
- musisz iść na przystanek 5-10 min
- wsiadasz w TRAMWAJ któremu korki
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq przedwczoraj, 11:50:52 via Wykop
  • 0
Do wyjezdzania poza miasto masz tez pociagi, no ale okej. Chodzi mi o ruch w miescie, mieszkam w miescie X i chce sie przemiescic w ramach tego miasta A -> B, mam do tego mase innych, lepszych spososbow niz auto.


@qtass: Że co masz? Pociągi?

Dobra, to patrz:
- Co 2-3 tygodnie (jak mam ochotę) jeżdżę do miasta rodzinnego - jest to niecałe
promatiq - >Do wyjezdzania poza miasto masz tez pociagi, no ale okej. Chodzi mi o ruc...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq przedwczoraj, 11:56:34 via Wykop
  • 0
No oczywiscie ze nie jest potrzebny, po co Ci auto skoro masz:

- metro

- tramwaje

- autobusy

- rower

- hulajnoge
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq przedwczoraj, 12:02:16 via Wykop
  • 0
No tak, konsumpcja najwazniejsza. Ja jak jest brzydka pogoda to po prostu rezygnuje, obejde sie bez kupowania kolejncyh rzeczy ktorych nie potrzebuje.


Nie mowie, zeby zakazac aut, po prostu jest to luksusowy sposob podrozy i skoro ktos sie na niego decyduje, uprzykrzajac przy okazji zycie innym to niech za to slono zaplaci. Przykladowo abonament na jezdzenie po miescie, cos jak bilet do komunikacji miejskiej. Mialbys nadal opcje pojechania autem, skoro jestes taki wrazliwy
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq przedwczoraj, 12:05:07 via Wykop
  • 0
Nadal mylisz skutek z przyczyna.


Jakby ludzie przesiedli sie na komunikacje i odkorkowali drogi i infrastrukture to wtedy mozna by bylo uruchomic wiecej buspasow, puscic wiecej linii, zrobic nowe linie, budzety ZTMow by byly wieksze wiec mogliby kupic wiecej pojazdow.


Przykladowo droga 3 pasmowa moglaby miec 2 bus pasy i smigalyby non-stop autobusy.


@
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq przedwczoraj, 12:20:11 via Wykop
  • 0
ja jezdzilem chwile autem po gdansku i mnie c--j strzelal, godziny szczytu, korki, miejsca parkingowe. Przesiadka na tramwaje + ew. w nocy uber jest tanszy niz utrzymanie auta i wyrywanie sobie wlosow z parkingiem i nowymi parkomatami


@nomysza6666: No i OK. Jak masz max 5 min do przystanku i max 20 min tramwajem to spoko.

Jak mam 5 min na przystanek, ale potem jadę 15-20 min, przesiadam się 5-10 min
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq przedwczoraj, 12:34:14 via Wykop
  • 0
Jak nie wliczasz kosztów zakupu, utrzymania, paliwa, parkowania, ubezpieczenia to na pewno.


@srady-dupady: Wszystko zależy od auta.

Tu masz wyliczenia dla Volvo S60 B5 VS Transport publiczny na dystansie ok 200
@promatiq 0
Do wyjezdzania poza miasto masz tez pociagi, no ale okej. Chodzi mi o ruch w miescie, mieszkam w miescie X i chce sie przemiescic w ramach tego miasta A -> B, mam do tego mase innych, lepszych spososbow niz auto.


@qtass: Że co masz? Pociągi?

Dobra, to patrz:
-
więcej
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq przedwczoraj, 12:39:13 via Wykop
  • 0
jak odkryjesz że można sobie życie zorganizować tak że w ogóle nigdzie nie musisz jeździć to oszalejesz...


Do szkoły z buta 3min, zakupy, przychodnia 5 min, las plaża 20 min, robota zdalna


Wy po prostu swoje c-----o zorganizowane życie próbujecie naprawiać z------------m samochodem z kąta w kąt, byle szybciej no i panie taniej!


C---a
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq przedwczoraj, 12:41:22 via Wykop
  • 0
Auta nie mam i po miescie nim nie jezdze ale nie raz zdarzylo sie jechac samochodem gdzies dalej uzywajac drogi ekspresowej, mam prawo jazdy wbrew temu co niektorzy mi tutaj zarzucaja. No i jak juz jade, a robie to baaaaardzo rzadko, to staram sie to robic w sposob bezpieczny.


@qtass: No i 120 na ekspresówce i 140 na autostradzie to bezpieczne wartości ;)
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq przedwczoraj, 12:47:47 via Wykop
  • 0
Ale weź już nie p-----l, za samo OC zapłacisz rocznie tyle, co za bilety na komunikację miejską

Chyba że liczysz tylko koszt paliwa, wtedy to XD


@Karbostyryl: Jazda autem może być naprawdę tania.

Uwzględniając wszystkie koszty, razem z OC, serwisem itp wychodzi mi 0,45 gr za kilometr w Scenic
@promatiq 0
Jak nie wliczasz kosztów zakupu, utrzymania, paliwa, parkowania, ubezpieczenia to na pewno.


@srady-dupady: Wszystko zależy od auta.

Tu masz wyliczenia dla Volvo S60 B5 VS Transport publiczny na dystansie ok 200
więcej
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq przedwczoraj, 12:49:08 via Wykop
  • 0
Zgadzam się całkowicie. Jeżdżenie i smrodzenie samochodem w dużym mieście nikomu tak naprawdę nie jest potrzebne. Ja osobiście korzystam tylko z taksówek albo komunikacji miejskiej i w pełni mi to wystarcza. Ci, którzy twierdzą, że potrzebują samochodu, najczęściej gadają po prostu głupoty. W praktyce da się żyć w mieście bez własnego samochodu, tylko trzeba chcieć i trochę dostosować przyzwyczajenia.


@Darth_Father: Jasne, że się da. Ale po co? Po co za
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq przedwczoraj, 12:50:59 via Wykop
  • 0
Jako student w Poznaniu tak właśnie żyłem. Samochodem zacząłem jeździć dopiero jak musiałem jeździć w delegacje za granicę. Nawet w pewnym momencie miałem dostać za darmo samochód po zmarłym krewnym i odmówiłem, bo na co mi dodatkowy problem: ubezpieczenie, naprawy, serwis, parkowanie. Panie, jak można bez, to lepiej bez.

Natomiast tu na wykopie jedna babka postanowiła zmienić uczelnię, bo zlikwidowali jej parking pod wydziałem. :D


@Yelonek: No i wszystko zależy.
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq przedwczoraj, 12:57:59 via Wykop
  • 0
Trzeba było tak od razu, a nie jakieś fałszywe argumenty z d--y podajesz, że samochód jest tańszy (bo nie jest)

Najtańszy sensowny samochód kosztuje z 10 koła, masz za to bilety na prawie 7 lat - a gdzie OC, paliwo, naprawy, parkingi, opony itd?


@Karbostyryl: No i OK - dla jednej osoby, która żyje w jednym miejscu i nie przemieszcza się.

Jak masz drugą osobę i jeździcie razem to już
@promatiq 0
Jak nie wliczasz kosztów zakupu, utrzymania, paliwa, parkowania, ubezpieczenia to na pewno.


@srady-dupady: Wszystko zależy od auta.

Tu masz wyliczenia dla Volvo S60 B5 VS Transport publiczny na dystansie ok 200
więcej
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq przedwczoraj, 13:00:43 via Wykop
  • 0
nie no, że auto taniej od komunikacji to już wyższe p--------o xD samo OC+ ac kosztuje więcej niż miesięczny na rok xD


@cloud7: Jak masz auto za 10-15k to nie kupujesz AC, bo nie ma sensu ;)

OC kosztuje 350-500 zł

https://wykop.pl/wpis/84704159/po-wypadku-w-warszawie-tylko-utwierdzam-sie-w-tym-/strona/4#292218465
@promatiq 0
Jak nie wliczasz kosztów zakupu, utrzymania, paliwa, parkowania, ubezpieczenia to na pewno.


@srady-dupady: Wszystko zależy od auta.

Tu masz wyliczenia dla Volvo S60 B5 VS Transport publiczny na dystansie ok 200
więcej
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq przedwczoraj, 13:05:24 via Wykop
  • 0
w warszawie jest cała masa czarnych wielkich G-klass z czerwonymi zaciskami i wielkimi felgami

to powinno być dawno zdelegalizowane, jak tylko cepik lub policja takich by spotkała natychmiast przymusowe skierowanie do psychologa powinno być


ich życie polega tylko na tym że jeżdzą po metropoliach i na każych światach gaz hamulec gaz hamulec

wyjątkiem jest jeden pomarańczogy G-wagon na słowackich tablicach którego posiadaczem jest poznański patus który ma 20pkt i jest patocelebrytą


@
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq przedwczoraj, 13:08:54 via Wykop
  • 0
co k---a? Od czego niby?


@greenbong: Chociażby od transportu publicznego..

Jak wybiorę się moim gruzem palącym 5l/100km w trasę 200 km z żoną, to kosztuje mnie to 120-150 zł (już z amortyzacją wszystkich kosztów) w dwie
@promatiq 0
Jak nie wliczasz kosztów zakupu, utrzymania, paliwa, parkowania, ubezpieczenia to na pewno.


@srady-dupady: Wszystko zależy od auta.

Tu masz wyliczenia dla Volvo S60 B5 VS Transport publiczny na dystansie ok 200
więcej
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq przedwczoraj, 13:25:08 via Wykop
  • 0
Jak dodasz jego cenę, naprawy to też? Wątpię ale to zależy od ceny biletu. U mnie w mieście akurat są darmowe ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ale nawet jak masz zapłacić 150 czy 200 za miesięczny to i tak wyjdzie ci taniej niż całościowy koszt auta. Właśnie auto jest droższe w utrzymaniu ale wygodniejsze. Nie zakłamuj rzeczywistości.


@GodEmperorWasRight: Tak.

Jak wybiorę się moim gruzem Scenic 3 2012 palącym 5l/100km w trasę 200
@promatiq 0
Jak nie wliczasz kosztów zakupu, utrzymania, paliwa, parkowania, ubezpieczenia to na pewno.


@srady-dupady: Wszystko zależy od auta.

Tu masz wyliczenia dla Volvo S60 B5 VS Transport publiczny na dystansie ok 200
więcej
promatiq - >Jak dodasz jego cenę, naprawy to też? Wątpię ale to zależy od ceny biletu...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq przedwczoraj, 13:36:49 via Wykop
  • 0
Jak dodasz jego cenę, naprawy to też? Wątpię ale to zależy od ceny biletu. U mnie w mieście akurat są darmowe ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ale nawet jak masz zapłacić 150 czy 200 za miesięczny to i tak wyjdzie ci taniej niż całościowy koszt auta. Właśnie auto jest droższe w utrzymaniu ale wygodniejsze. Nie zakłamuj rzeczywistości.


@GodEmperorWasRight:

Renault Modus w 2019 sprzedałem za 7500, w 2018 kupiłem za 11000, na
promatiq - >Jak dodasz jego cenę, naprawy to też? Wątpię ale to zależy od ceny biletu...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq przedwczoraj, 13:53:20 via Wykop
  • 0
Dopoki nie wliczysz kosztow amortyzacji i nie podzielisz kosztu zakupu auta, opon, ubezpieczenia itp itd przez caly czas jego posiadania.


Jak przedstawiasz jeden aspekt z perspektywy czasu to badz konsekwentny do konca a nie wybiórczo.


PS sram na komunikacje nawet jakby jezdzenie autem bylo 5x tańsze, po prostu jest tam za duzo patologii i ludzie sie nie myją wiec p------e dotykac bakterii kalowych na siedzeniach autobusu czy tramwaju i to dla mnie lepszy argument
@promatiq 0
Jak dodasz jego cenę, naprawy to też? Wątpię ale to zależy od ceny biletu. U mnie w mieście akurat są darmowe ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ale nawet jak masz zapłacić 150 czy 200 za miesięczny to i tak wyjdzie ci taniej niż całościowy koszt auta. Właśnie auto
więcej
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq przedwczoraj, 14:12:10 via Wykop
  • 0
prawienie przypominam, że jadąc 70km/h vs 50km/h na 5 km odcinku oszczędza się całe j----e 1,5 minuty.

Jadąc 110km/h zamiast 90km/h oszczędza się jeszcze mniej.


Jak ktoś się nie wyrabia czasowo to jedynie oznacza, że nie umie zarządzać czasem.


@zooshi: Ale jadąc 130 na ekspresówce przez 400 km oszczędzasz pół godziny.
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq przedwczoraj, 16:58:46 via iOS
  • 0
@GodEmperorWasRight: no i pisze o codziennym jeżdżeniu. A to do lekarza do miasta obok np. Krakowa, albo Gliwic. A to park wodny w Tychach. To jest 50-100 km dziennie. Przebieg 15-30k rocznie nie bierze się znikąd.
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq przedwczoraj, 17:00:38 via iOS
  • 0
@greenbong: no tak żyje. Do pracy 15 km, żona też. Lekarz w sąsiednim mieście 30 km, w innym sąsiednim mieście 80 km. Codzienność.
  • Odpowiedz

519

Osoby, które tatuują ciało, mają ze sobą duży problem?

Osoby, które tatuują ciało, mają ze sobą duży problem?

W jednym z prestiżowych magazynów naukowych, International Journal of Dermatology, opublikowano wyniki sondażu przeprowadzonego na grupie ponad 2 tysięcy dorosłych osób - wytatuowanych i tych, którzy nigdy nie zdecydowaliby się na taką ozdobę. Badanych zapytano o wiele bardzo intymnych kwestii.

VoxClamantisInDeserto
z
papilot.pl
dodany: 17.01.2026, 18:32:00
  • 292
  • #
    tatuaze
  • #
    tattoo
  • #
    spoleczenstwo
  • #
    psychologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    nauka
promatiq
promatiq 18.01.2026, 14:45:11 via Wykop
  • 6
Ty jesteś za to IQ<60


@JasnyBanan: Znasz przedmówce, czy zabolało, boś głupi i masz tatuaże? ;)

2132

Zjeżdżajcie stąd

Zjeżdżajcie stąd

Na sanki z dzieckiem: niesamowity poziom egoizmu, braku odpowiedzialności oraz stawianie siebie i własnej wygody na pierwszym miejscu, podczas gdy w promieniu 10 minut spacerem znajdują się wolne miejsca parkingowe, a park jest jednym z lepiej skomunikowanych w Warszawie. No ale wiecie...

o__0
z
youtube.com
dodany: 18.01.2026, 08:01:59
  • 526
  • #
    konfitura
  • #
    samochodoza
  • #
    polskiedrogi
  • #
    patologiazmiasta
  • #
    kierowcy
  • #
    prawojazdy
promatiq
promatiq 18.01.2026, 13:13:51 via Wykop
  • 25
Ale też powiedział prawdę, kolesiowi się nudzi w życiu i uprzykrza życie innym ludziom.


@motomood: Jakby ci ktos poprzebijał opony bo parkujesz na przejśćiu, to tak - utrudnia życie.

A jak stoisz na przejściu to tylko ty utrudniasz życie innym

335

Wine 11 uruchamia aplikacje Windows w Linux i macOS lepiej niż kiedykolwiek

Wine 11 uruchamia aplikacje Windows w Linux i macOS lepiej niż kiedykolwiek

Wine pozostaje kluczowym narzędziem dla użytkowników Linuksa innych systemów uniksopodobnych, którzy chcą korzystać z oprogramowania Windows bez wirtualizacji i bez instalowania samego systemu Microsoftu.

ochucki
z
ithardware.pl
dodany: 16.01.2026, 18:45:53
  • 180
  • #
    linux
  • #
    windows
  • #
    microsoft
  • #
    komputery
  • #
    ciekawostki
  • #
    opensource
promatiq
promatiq 17.01.2026, 12:17:44 via Wykop
  • 0
@Trollex: ale MacOS działa naprawdę dobrze. Przesiadłem się w kwietniu 25 na MacOS i to wielki przeskok na + w wydajności i stabilności VS Win10/11.
promatiq
promatiq 17.01.2026, 13:04:58 via Wykop
  • 0
@Trollex: No też nie do końca, bo mogę, ale nie muszę robić aktualizacji do nowszych wersji i mogę zostać na aktualnej która mi pasuje.

Z linuxem jest taki problem, że chociażby nie mam na niego aplikacji Citrix Workspace, której często używam do połączenia się z systemem pracodawcy i to go skreśla, dopóki nie będzie takiej możliwości ;)
promatiq
promatiq 17.01.2026, 13:07:58 via Wykop
  • 0
@MxS89x: Wiesz co, przesiadłem się w kwietniu 2025 na macOS po 20 latach z windowsem, zaczynając od XP, przez wszystkie po kolei w różnych kombinacjach, przeszedłem też po drodze kilka linuxów - jak np. na serwerku NAS mam aktualnie.

No i na MacOS przez aplikację W----y/Wine jestem w stanie normalnie odpalać apki z windowsa odkąd się przesiadłem na macos.

Jest z tym tylko odrobina więcej zabawy, ale już rok temu
promatiq
promatiq 17.01.2026, 13:12:18 via Wykop
  • 0
@dymaczdusz: No tak. Też mam wrażenie, że linuxa polecają osoby, które albo nie mają zbyt dużych potrzeb i wtedy OK. Instalujesz Fedore czy innego Minta i masz sieć, przeglądarkę, torrenty, troche gier, jakiś pakiet libreoffice czy cuś podobnego.

Ale jak chcesz już profesjonalnie używać takiego systemu, to zawsze coś i hardware jak mówisz też nie działa w pełni. Producenci nie dają sterowników pod linuxa bo mają go gdzieś - głównie
promatiq
promatiq 17.01.2026, 13:15:15 via Wykop
  • 1
@Eszyszyszy: A jak z hardware? Czytnik linii papilarnych, sterowniki do mark klawiatury / klawiszy myszy, jakieś konkretne programy których nie ma na linuxie? To chyba nie jest takie do końca proste. Albo inaczej - jest, jeśli nie masz konkretnych wymagań, które na linuxie nie są aktualnie do spełnienia.
Varin
Varin
16.01.2026, 10:22:40
  • 1051
Chłop dołączył jako senior do firmy software’owej w niszy InsurTech pół roku temu. (C#/.NET + SQL Server) 4 programistów, 4 Hindusów. Pierwsze pół roku nie wychylałem się - chciałem poznać firmę, ludzi, ich styl, procedury itd., więc brałem taski, które mi dawali, i obserwowałem.

Po jakimś czasie stało się jasne, że największym obecnie problemem firmy od strony technicznej jest to, że główny produkt, który - powiedzmy -analizuje i przetwarza raporty w Excelu, potrzebuje
  • 212
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

promatiq
promatiq 17.01.2026, 12:11:42 via Wykop
  • 0
tak tak, na pewno ai by im tego nie podsuneło tylko potrzebowali wykopka który przez 6 miesięcy to obserwował xd Ale p---------e xd


@BomBom: No bo jeszcze AI trzeba wpuścić do środka, a to nie jest takie proste. Np. pracując w instytucjach finansowych masz co najwyżej AI na poziomie chata, a nie, że śmiga po logach i sprawdza, bo KNF nie pozwoli na takie coś.
  • Odpowiedz

785

Polskie miasta drastycznie podnoszą opłaty za śmieci. Fala podwyżek

Polskie miasta drastycznie podnoszą opłaty za śmieci. Fala podwyżek

Samorządy w całej Polsce masowo korygują cenniki wywozu odpadów. Rosnące koszty energii, paliw oraz płacy minimalnej zmuszają włodarzy do przerzucania ciężaru na mieszkańców. W niektórych regionach stawki wzrosną o jedną czwartą, a roczne koszty dla rodzin sięgną tysięcy złotych.

rybak_fischermann
z
money.pl
dodany: 11.01.2026, 11:59:45
  • 212
  • #
    smieci
  • #
    ekologia
  • #
    odpady
  • #
    recykling
  • #
    pieniadze
  • #
    polska
promatiq
promatiq 14.01.2026, 08:56:26 via Wykop
  • 0
dopiero jak wszystkim podniosą opłaty o 100% to możesz poczuć się odpowiednio wyruchany, no i jak się nie poprawi to znów kolejne miesiące z wyższą stawką przy czym w twoim mieście może być więcej. Mnie niestety nie stać na płacenie takich sum.


@darek-jg: No a mnie znów to specjalnie nie interesuje. Jak Cie nie stać to idź do drugiej pracy, żeby zapłacić za śmieci. Wszystko leci do czarnego kubła -
promatiq
promatiq 14.01.2026, 08:57:57 via Wykop
  • 1
Bogatych szwajcarów na tyle te karne opłaty zmotywowały do segregacji że sąsiad pilnuje sąsiada więc u nas tym bardziej mają wpływ na ludzi. Jak na razie nie stosują ich za bardzo i mam tylko nadzieję że tak zostanie.


@darek-jg: Inna mentalność :) W Polsce celowo by nie segregowali, żeby sąsiad miał gorzej i płacił więcej :)
promatiq
promatiq 14.01.2026, 08:58:54 via Wykop
  • 0
tak stanowią przepisy, odpowiadacie finansowo za to czy sąsiedzi prawidłowo segregują. Wiesz że jak sąsiad nie zapłaci za wodę czy ogrzewanie to ciebie obciążą bo nie ma możliwości odcięcia? Przynajmniej w starych blokach.


@darek-jg: No cóż. To zapłacę a potem pójdę do sąsiada i sam mu odetnę wodę na dobre :)
niedorzecznybubr
niedorzecznybubr
17.12.2025, 21:51:37
  • 35
#gospodarka #polska #ankieta #ekonomia #finanse #zycie #niewiemjaktootagowac

Czy czujesz się bogatszy/a niż 5 lat temu?

  • Tak 50.6% (4795)
  • Nie 45.9% (4346)
  • Nie mam zdania 3.5% (335)

Oddanych głosów: 9476

  • 110
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

promatiq
promatiq 19.12.2025, 06:52:51 via Wykop
  • 0
Wiekszosc odpowiedziala tak?! To ze wam pensja poszla z 7 tysiecy na 11 tysiecy nie oznacza ze jestescie bogatsi...


@P4ncak3: Ale jak poszła z 7,5k na 20k+ to czuję się bogatszy..
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 19.12.2025, 06:57:19 via Wykop
  • 0
Tylko de%il bez podstaw matematyki zaznaczy tak, jak mozna sie czuc bogatszym po pieciu latach tak duzej skumulowanej inflacji. Przeciez dzis juz obecni 20stolatkowie moga zapomniec kompletnie o kupnie wlasnego mieszkania, 150k wkladu wlasnego na 35metrowe niewykonczone lokum na kresce 30letniej, podatawowa plastikowa dacia 70k. A jeszcze kazdy student praktycznie z kredytem studenckim.


@AgencyjnaAgencjaAgencji: 5 lat temu płaciłem kredyt na 50m2, teraz mam już spłacone 65 m2, do tego auto
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 19.12.2025, 07:02:23 via Wykop
  • 0
W 2020 zarobiłem 94k PLN natomiast w 2025 291k PLN. Niestety niespodziewam się takiego progresu w następnych pięciu latach. Co mnie trochę dołuje.


@Morgan87: Najgorzej. Ten brak perspektyw na kolejne wzrosty, bo po prostu awanse już wykorzystane i sufit się zbliża..
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 19.12.2025, 07:06:01 via Wykop
  • 0
Tylko dekiel zaznaczył że lepiej niż po pandemii. Przed pandemia to się zarabiało to się żyło a teraz to już c--j ceny z kosmosu co z tego ze zarabiasz 50 k jak idziesz do Lidla i musisz wydać 1k na jedzenie a i mirki z kredytami hahaha no padlem czują się bogatsi hahaha


@Skorupa-moralna: Skąd wiesz ile z tych mirków nie przeskoczyło z 5k netto na 15k netto?

To już
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 19.12.2025, 07:09:22 via Wykop
  • 0
i serio sie czujecie bogatsi a nie ze pentelka dookola szyji sie zaciska coraz mocniej? Jedno stracenie pracy, jedna recesja i bedzie niezle...


@P4ncak3: Tak, bo kredyt na mieszkanie spłacony, auto bez kredytu, czynsz 1k miesięcznie zawsze się znajdzie.

Drugi kredyt jest zabezpieczony działką, więc nawet gdyby praca się skończyła, to sprzedajesz działkę i odzyskujesz 20% wkładu + to co zostało spłacone, to nagle wpada ze 100-150k na konto i
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 19.12.2025, 08:03:32 via Wykop
  • 0
odpowiem bo widze ze po proatu trafilo na turbo deb&la ktory pracuje pewnie w korpo albo innej “nowoczesnej” technologii i nie rozumie nadal inflacji i mechanizmow oddzialywania. To ze ty zarabiasz 6x tyle nic nie zmienia, jakbys wiedzial czym jest inflacja i na kogo dziala najbardziej to na 70% spoleczenstwa ktore w medianie zarabia minimalna krajowa i przez ostatnie 10lat ich zarobki skoczyly moze o 15%.


@AgencyjnaAgencjaAgencji: Ale co to ma
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 19.12.2025, 12:19:40 via Wykop
  • 0
ja właśnie się zastanawiam, to już moja druga ankieta, która tak wybuchła XD. Mam wrażenie, że to prawdziwe odpowiedzi, po prostu wykop zaczął pokazywać ankiety które mają dużo odpowiedzi, nawet jak wpis ma mało plusów. Większość ludzi tylko scrolluje i czyta, więc nie dziwi mnie że odpowiedzi w ankiecie jest więcej niż komentarzy czy wpisów


@niedorzecznybubr: Ankieta pojawiła się na głównej między artykułami, więc pewnie to sporo dodało. Była jeszcze
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 19.12.2025, 12:24:00 via Wykop
  • 0
właściwie to biedniejsi bo wartość złotego spadła


@Acozord: W stosunku do $ akurat wzrosla ;)
  • Odpowiedz

496

Fani przeglądarki Firefox czują się oszukani. Mozilla stawia na AI

Fani przeglądarki Firefox czują się oszukani. Mozilla stawia na AI

Nowy CEO Mozilli, Anthony Enzor

PytanieZaPytaniem
z
instalki.pl
dodany: 18.12.2025, 12:11:16
  • 194
  • #
    firefox
  • #
    przegladarki
  • #
    chrome
  • #
    opera
promatiq
promatiq 19.12.2025, 09:46:43 via Wykop
  • 0
Ja właśnie zrezygnowałem z Firefoxa że względu na brak funkcji AI, które ułatwiają codzienne życie.

Zmieniłem na Edge, bardzo mi się podobał wbudowany chat Copilot. Później zmieniłem na Comet (chrome based od Perplexity), okazała się jeszcze lepsza pod względem AI, ale psuła okolo 2-3% odwiedzanych stron, więc wsiadłem z powrotem na Edge na jakiś czas.


AI sprawia że przeglądanie internetu jest szybsze, najlepsza funckja "podsumuj mi ta stronę". Moim zdaniem to się powinno odpalać

324

Windows 11 zada ci pytanie. Lepiej się nie zgadzaj

Windows 11 zada ci pytanie. Lepiej się nie zgadzaj

Microsoft potwierdził, że Windows 11 będzie prosił o zgodę użytkowników, zanim udostępni botom informacje przechowywane na ich komputerach

GrimoaldStarszy
z
spidersweb.pl
dodany: 18.12.2025, 10:56:50
  • 119
  • #
    windows11
  • #
    microsoft
  • #
    ai
  • #
    komputery
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
promatiq
promatiq 19.12.2025, 06:49:45 via Wykop
  • -1
od biedy mac


@iggy_p: xD

425

Telewizory od Sony, Samsunga, LG i innych śledzą Cię każdego dnia

Telewizory od Sony, Samsunga, LG i innych śledzą Cię każdego dnia

Najnowszy pozew ze Stanów Zjednoczonych potwierdza, że technologiczni giganci wysyłają prywatne dane użytkowników i zrzuty ekranu prosto do Chin.

cycbrilu2
z
geekpedia.pl
dodany: 18.12.2025, 07:04:00
  • 148
  • #
    bezpieczenstwo
  • #
    afera
  • #
    technologia
  • #
    telewizory
  • #
    tv
  • #
    elektronika
promatiq
promatiq 19.12.2025, 06:45:13 via Wykop
  • -2
kwestia kilku lat, zaczną ładować moduły gsm z esimami jak w samochodach i nie będziesz miał jak odciąć od sieci


@haxx: do TV? xD No może.. chociaż brzmi abstrakcyjnie
Snowflake_
Snowflake_
17.12.2025, 09:00:07
  • 234
Jakie szanse na znalezienie mężczyzny, który spełnia poniższe wymagania ma kobieta 30-letnia, raczej urodziwa (7-8/10):

1. Facet bez rozwodu, byłej żony, dzieci na koncie.
2. Max 35 lat.
3. Wysoki, przystojny, ubierający się modnie. Dobrze by było, żeby był wysportowany, ale samo zadbanie i brak brzucha też wystarczy.
4. Żadnych zakoli, braku uzębienia itp.

Jakie szanse na znalezienie faceta z w/w wymaganiami?

  • <10% 77.1% (11079)
  • 11%-30% 11.9% (1709)
  • 31%-50% 3.9% (567)
  • 51%-70% 7.1% (1020)

Oddanych głosów: 14375

  • 946
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

promatiq
promatiq 18.12.2025, 07:19:25 via Wykop
  • 0
ale wiecie że 10 letnie auto dzisiaj to auto z 2015 a nie golf 3 z 1999?


@onepnch: Tak, to też już staroć.

Sam mam Scenica III 2012, którego trzymam jako gruza do przewożenia rowerów, albo innych dużych rzeczy.

A tak to już wypadałoby mieć auto 2020+
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 18.12.2025, 09:09:09 via Wykop
  • 0
S2000


@whos_your_daddy_snakegirl: To już klasyk, jeśli dobrze zachowany i utrzymany ;)

Niemniej taki scenic, to auto bez duszy, tak samo jak golf, clio, polo, ibiza i inne badziewia z 2015
  • Odpowiedz
promatiq
promatiq 18.12.2025, 09:14:16 via Wykop
  • 0
żeby zarabiać 15k to trzeba z---------ć, mało kto ma takie warunki że kroi 15k i do tego ma czas i tak mało odpowiedzialności żeby łazić po knajpach i sobie jeździć na wakacje parę razy w roku. tu chyba laska zalicza największy odlot xd


@onepnch: Albo pracować w korpo od 7 do 15 tylko w dni robocze ;)
  • Odpowiedz

651

Chiny zaczynają masową produkcję ddr5.

Chiny zaczynają masową produkcję ddr5.

Czy pęknie bańka?

ameneos
z
trendforce.com
dodany: 13.12.2025, 23:38:36
  • 238
  • #
    chiny
  • #
    pcmasterrace
  • #
    komputery
  • #
    technologia
promatiq
promatiq 15.12.2025, 08:14:22 via Wykop
  • 0
Tia - w chińskich kostkach odkryją zaszyte "backdoory" i będzie zakaz sprzedaży w U$A i w EU.


@tanaka1234: To kupimy sobie na Alibabie prosto z Chin.

494

DSA wprowadza cenzurę w krajach UE [OPINIA]

DSA wprowadza cenzurę w krajach UE [OPINIA]

"Jednak im dłużej przyglądamy się wdrażaniu DSA, tym wyraźniej widać, że pod szlachetnymi hasłami kryje się potencjalnie najskuteczniejszy system kontroli narracji, jaki kiedykolwiek powstał w Europie'

nickjuzmam
z
cyberdefence24.pl
dodany: 14.12.2025, 09:20:24
  • 88
  • #
    cenzura
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    ciekawostki
  • #
    internet
  • #
    polska
promatiq
promatiq 15.12.2025, 08:09:17 via Wykop
  • 5
@CommandDDOS: Albo mamy wolność w sieci i akceptujemy to, że boty też mają względną wolność - bo tylko captcha ich zatrzymuje co najwyżej..

Albo nie mamy wolności i nikt nic nie napisze, bo pójdzie siedzieć.

Co gorsze? Ja wole już wolną amerykankę, niż cenzurę.
promatiq
promatiq 15.12.2025, 08:10:21 via Wykop
  • 3
nie można pozwolić na kampanię kłamstw i wrogiej propagandy, proste.


@Pavulon12345: Nie można też zabierać ludziom wolności słowa.
promatiq
promatiq 15.12.2025, 08:13:29 via Wykop
  • 3
nie tylko ja, jest nas dużo więcej. Zresztą wcale nie twierdzę że jestem wybitny w jakiejś dziedzinie, no ale jednak od elektoratu Konfy czy widzą republiki dzieła mnie lata świetlne.


@Pavulon12345: "jest nas", czyli kogo?

Jak chcesz to siedź sobie na cenzurowanych mediach

581

Polacy nie cieszą się ze swoich zarobków. Nowy raport.

Polacy nie cieszą się ze swoich zarobków. Nowy raport.

Jak wynika z najnowszego badania Barometr Polskiego Rynku Pracy przeprowadzonego przez Personnel Service, tylko 36 procent Polaków deklaruje zadowolenie z poziomu swoich wynagrodzeń. Wśród nich jedynie 6 procent określa się jako zdecydowanie zadowolonych.

gerwazy-oko
z
rmf24.pl
dodany: 11.12.2025, 11:14:49
  • 279
  • #
    praca
  • #
    pracbaza
  • #
    kolchoz
  • #
    informacje
  • #
    polska
  • #
    januszex
promatiq
promatiq 12.12.2025, 10:06:26 via Wykop
  • 1
Niewielki odsetek jest programistów w społeczeństwie ale 15k to już nie są duże pieniądze, typowy (środkowy) programista zarabia już obecnie bliżej 25k - i to też nie są obecnie wielkie pieniądze


@Bejro: Otóż nie do końca.

Według deklaracji ankietowanych juniorzy zarabiali średnio 8000 zł na umowie o pracę i 9600 zł na B2B. Ich oczekiwania wynosiły jednak 10 000 zł (UoP) i 12 000 zł (B2B), co wskazuje na różnicę wynoszącą 20–25
promatiq - >Niewielki odsetek jest programistów w społeczeństwie ale 15k to już nie s...

źródło: image

Pobierz
promatiq
promatiq 12.12.2025, 10:15:16 via Wykop
  • 1
Mid 25k na rękę po wszystkich podatkach i zusach? Kurde chyba muszę zmieniać.


@masz_fajne_donice: W rzeczywistości patrząc na JJ.IT:

mid otrzymywali pensje rzędu 12 000 zł (UoP) i 15 000 zł (B2B)

K---a ja seniorem jestem i takiej kasy nie
promatiq
promatiq 12.12.2025, 12:59:21 via Wykop
  • 0
@Bejro: Nieco martwi mnie słowo "Germany" w pierwszym akapicie po prawej stronie ;)

1569

Cześć Mirki z #homelab #sieci #ddns i #informatyka!

Cześć Mirki z #homelab #sieci #ddns i #informatyka!

Chciałem się pochwalić projektem, który dłubię po godzinach. Stworzyłem własny, w pełni darmowy serwis Dynamic DNS LDNS.pl. Dlaczego? Jak pewnie wielu z Was, miałem dość darmowych rozwiązań, które albo wymuszają klikanie w linki aktywacyjne co 30 dni ("potwierdź, że żyjesz")...

JacekLange
z
wykop.pl
dodany: 09.12.2025, 19:57:32
  • 233
  • #
    programowanie
  • #
    sysadmin
  • #
    ddns
  • #
    security
  • #
    zrobtosam
  • #
    chwalesie
promatiq
promatiq 10.12.2025, 08:15:09 via Wykop
  • 0
@nga_plz: Z Tailscale możesz wejść z zewnątrz przez przeglądarkę nie łącząc się z VPN? Bo aktualnie też siedzę na Tailscale, ale za każdym razem jak chce się połączyć z NAS, to muszę się łączyć z VPN, a nie, że wchodzę przez przeglądarkę jak z noip.
promatiq
promatiq 10.12.2025, 08:16:26 via Wykop
  • 2
lepiej to sobie zrobic vpna i nie wystawiac rzeczy w swiat ;)


@Devcio: Jedno nie wyklucza drugiego.

Możesz mieć mały kawałek wystawiony na świat, gdzie wyślesz babci linka do albumu ze zdjęciami z wakacji, a nie będziesz musiał jej telefonu łączyć z całą siecią VPN.
promatiq
promatiq 10.12.2025, 08:19:45 via Wykop
  • -3
@Bratix: Wszystko się zgadza, tylko każde urządzenie musisz dodać do VPN i musi być na nie aplikacja/paczki.
promatiq
promatiq 10.12.2025, 08:23:36 via Wykop
  • 0
@enten: ? xD
promatiq
promatiq 10.12.2025, 12:36:03 via Wykop
  • 2
O, to musze stestować
promatiq
promatiq 10.12.2025, 12:36:12 via Wykop
  • 0
@Bratix: O to muszę stestować
promatiq
promatiq 10.12.2025, 12:50:29 via Wykop
  • 0
jak chce wejść na nasa spoza domu to otwieram tailscale, klikam connect i jestem.


@hpiotrekh: No to ja robie tak samo, że łączę się z VPN, ale np. jakbym chciał wysłać kuzynowi 10 zdjęć w formie albumu jako link do mojego serwera, to on bez dołączenia do VPN nie dostanie się do tego.
promatiq
promatiq 11.12.2025, 07:31:04 via Wykop
  • 1
@hpiotrekh: Jak dobrze rozumiem, to tak ;)

Ale muszę rozkminić :D

402

Nie ma długów, jej dom zlicytuje komornik

Nie ma długów, jej dom zlicytuje komornik

Pani Dorota kupiła dom w Poznaniu, który wkrótce ma zostać zlicytowany za długi poprzedniego właściciela, mimo że przed zakupem kobieta sprawdziła księgi wieczyste nieruchomości i spłaciła jedyną widniejącą tam wierzycielkę. Po tej transakcji komornik nie wstrzymał postępowania [...]

Bobito
z
polsatnews.pl
dodany: 09.12.2025, 19:11:06
  • 223
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    poznan
  • #
    nieruchomosci
  • #
    dom
promatiq
promatiq 10.12.2025, 07:35:08 via Wykop
  • 6
ona kupiła w trakcie i ma problem, on wbił w hipoteke kolejnego wierzyciela w trakcie trwającego zajęcia i nie ma problemu :) Kolokwialnie, po ch...to kupowała?


@Pan_Slon: No nie może tak być..

Skoro w KW nie było hipoteki na komornika, a jedyny wierzyciel został spłacony, to nie ma już żadnych roszczeń.

Albo komornik powinien uniemożliwić sprzedaż takiej nieruchomości poprzez dopisanie kolejnej hipoteki, albo powinien być jakiś rejestr, który najpierw sprawdza
promatiq
promatiq 10.12.2025, 07:36:46 via Wykop
  • 6
:D dobre. wiesz ile trwa przedawnienie długów? 5 lat i można je przedłużyć przez odpowiednie czynnosci prawne ale to komornik mógł się pośpieszyc


@Pan_Slon: No ale przecież ta kasa została przelana na odpowiednie konta wierzyciela i właściciela. Wystarczyło mu ją ściągnąć z konta.
promatiq
promatiq 10.12.2025, 12:35:25 via Wykop
  • 1
Pomyśl odwrotnie, Ty masz kogoś kto wisi Tobie hajs, nie jesteś jedyny komu ktoś narobił długów. Chciałbyś żeby tak prosto było się wymiksować z długów i Ciebie olać? ;)


@Pan_Slon: Chciałbym hajs z konta tego kogoś, na które dostał hajs po sprzedaży nieruchomości, a nie licytacje za grosze bo tak to zazwyczaj działa.

3852

Pracownicy zamykanych kopalń dostaną 5 lat płatnego urlopu i 170 tys. zł odprawy

Pracownicy zamykanych kopalń dostaną 5 lat płatnego urlopu i 170 tys. zł odprawy

pracownicy z kopalń objętych likwidacją mogą liczyć na pakiet świadczeń osłonowych: jednorazowa odprawa finansowa - 170 tys. zł netto (min. 3 lata stażu pracy), urlop górniczy - 5 lat (80 proc. pensji) , urlop dla kadry z zakładów przetwórczych węgla - 4 lata (80. proc pensji)

sub_zero_1
z
finanse.wp.pl
dodany: 04.12.2025, 17:15:23
  • 463
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    pieniadze
  • #
    gornictwo
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
promatiq
promatiq 05.12.2025, 07:08:18 via Wykop
  • 8
Pasożytami to są właśnie ludzie twojego kalibru którzy zamiast walczyć o swoje odprawy, podwyżki i inne wolą płakać że jak inni to śmią takie rzeczy dostawać typowy polski małointeligentny gburze


@Ryzcel: Ależ walcz sobie ćwierćinteligencie, nikt ci nie broni, tylko wara od publicznych pieniędzy. Co spółka wypracuje, to może sobie rozdawać jak chce, ale jak ma 3 mld straty to się po prostu zamyka i tyle.
promatiq
promatiq 05.12.2025, 07:09:38 via Wykop
  • 3
sugerujesz że górnicy i ludzie korzystający z węgla nie płacą podatków


@Ryzcel: nie, kolega sugerował, że górnicy to nie ludzie i nie obywatele :)
promatiq
promatiq 05.12.2025, 07:26:41 via Wykop
  • 5
To ciekawe czemu w takim razie korporacje istnieją przecież non stop tylko przynoszą starty dlatego nie płacą podatków


@Ryzcel: Tak, korporacje nie płacą..

ING Bank Śląski zapłacił ponad 828,4 mln zł podatku CIT w 2024 roku. Był to jeden z największych płatników tego podatku w Polsce, plasując się na szóstej pozycji w rankingu

Według dostępnych danych, w 2024 roku Orlen zapłacił około 1,33 mld zł podatku dochodowego od osób prawnych (CIT). Dodatkowo, spółka
promatiq
promatiq 05.12.2025, 07:29:54 via Wykop
  • 2
1 Nie stanowią one dobra niezbędnego do utrzymania funkcjowania państwa w nagłych sytuacjach

2 Dotuje i to cały czas czy to zwolnieniami podatkowymi, dotacjami czy milionami innych programów

Polecam sobie wpisać coś takiego jak dotacje dla firm w google ale skoro zakładam że jednak jesteś dorosły i na obecny moment cię to przerastało to i tak zbytnio sukcesu intelektualnego w powierzonym zadaniu nie wieszczę (Napisze bo jednak możesz być zbyt tępy żeby

355

Poważne problemy z Windows 11 dotykają miliony komputerów.Kolejna łatka zawiodła

Poważne problemy z Windows 11 dotykają miliony komputerów.Kolejna łatka zawiodła

Microsoft nie kryje, że na niektórych komputerach mogą wystąpić problemy z działaniem interfejsu użytkownika w systemie

ochucki
z
ithardware.pl
dodany: 03.12.2025, 14:22:00
  • 138
  • #
    afera
  • #
    microsoft
  • #
    windows11
  • #
    komputery
  • #
    aktualizacja
promatiq
promatiq 04.12.2025, 06:44:31 via Wykop
  • 1
Linux nie ma i nigdy nie będzie miał gier online. I wszystko w temacie.


@Elec: Z tym też bym nie przesadzał, bo skoro na Macbooku przez W----y da się grać w GTA V Online, to pewnie i na Linuxie po jakichś tam machlojkach się będzie dało. Tak samo w League of Legends czy inne cuda.
promatiq
promatiq 04.12.2025, 06:47:35 via Wykop
  • 0
czy win11 z oszczędności był robiony przez hinduski outsourcing? ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@FOTEL: To już niestety nie outsourcing, tylko native hindudi development w JuEsEj.
promatiq
promatiq 04.12.2025, 11:37:32 via Wykop
  • 1
@Dominik_sspam: Jak nie, jak normalnie na MacOS mam z oficjalnej strony
promatiq
promatiq 04.12.2025, 12:07:32 via Wykop
  • 1
@Dominik_sspam: napisałeś niczym innym niż windows, co nie jest prawdą ;)

336

Windows 11 może sam zainstalować malware.

Windows 11 może sam zainstalować malware.

Microsoft kreśli wizję Windowsa jako środowiska, w którym sztuczna inteligencja przestaje być dodatkiem i zaczyna działać jako pełnoprawny autonomiczny wykonawca zadań. Nowa koncepcja agentowego systemu operacyjnego zakłada obecność procesów AI funkcjonujących bez stałego udziału człowieka.

FredOnizuka
z
ithardware.pl
dodany: 02.12.2025, 11:14:12
  • 155
  • #
    windows11
  • #
    microsoft
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    ai
  • #
    komputery
  • #
    malware
promatiq
promatiq 03.12.2025, 07:30:00 via Wykop
  • 0
u mnie Windows już teraz kroczy w stronę systemu tylko do gier. Powoli przepinam całą pracę na Mac OS.


@lethaldysfolid: Właśnie. Już 1,5 roku odkąd przesiadłem się na macOS i już jakiś rok, jak czytam że w Windowsie coś się psuje i psuje.. więc chyba wybór był dobry.
promatiq
promatiq 03.12.2025, 07:38:22 via Wykop
  • 1
powodzenia, będzie pan w c--j zadowolony xD pomyśl o macOS jak o Linuxie tylko mniej upośledzonym


@BigSW: Dlatego programiści i graficy w korpo latają z maczkami :)

MacOS to świetny system. Praktycznie wszystkie liczące się programy mają swoje wersje dla MacOS. Aktualnie nie ma praktycznie żadnych alternatyw dla Applowych procesorów z serii M. Windows ARM nie ma kompatybilności z programami x86.
promatiq
promatiq 03.12.2025, 07:41:02 via Wykop
  • 1
W tej chwili bezproblemowo uruchomisz na linuxie z 90% gier ze steam.

Przy kilku pozostalych trzba sie nokombinowac z lutris czy czyms podobnym, malej czesci nie uruchomisz z powodu anti cheat.


@rumcajs668: w tej chwili uruchomisz na macOS 90% gier ze steam.
promatiq
promatiq 03.12.2025, 07:47:54 via Wykop
  • 2
Sprawdź: mshta


@dziki-wienczyslaw: o co ci chodzi typie
promatiq
promatiq 03.12.2025, 07:51:39 via Wykop
  • 3
A co tam chcesz chronić, te zainstalowane gierki czy zbiór pornoli?


@Duzers78: No nie wiem.. skany dokumentów, aktów notarialnych, faktur, dowodów rejestracyjnych i dokumentów od samochodów, polisy ubezpieczeniowe, prywatne zdjęcia i filmy, kod źródłowy projektów, dane do logowania, pewnie można tak wymieniać bez końca..
promatiq
promatiq 03.12.2025, 09:38:31 via Wykop
  • 1
@BigSW: pewnie jakieś tam mankamenty ma, tyle że się z nimi przez 1,5 roku nie spotkałem
promatiq
promatiq 03.12.2025, 11:01:38 via Wykop
  • 0
@BigSW: Klawiatura i mysz logi połączone po BT działają świetnie. Z żadnym monitorem nie mam problemu, łącząc się przez usb c/thunderbolcie.

Dźwięków nie odtwarzam w monitorze i może dlatego takiego problemu nigdy nie miałem.

W macbooku pro czasem działam z automatyczną jasnością, czasem z fixed, ale w sumie nigdy nie miałem problemu/nic mnie w tym temacie nie
promatiq
promatiq 04.12.2025, 05:39:42 via Wykop
  • 0
I myślisz, że jakikolwiek Windows uchroni Cię przed wykradzeniem tych dokumentów? Dajecie się zwariować na punkcie tego niby bezpieczeństwa, bo "łaaaatki stytem dostaje, to bezpieeeczny" ;-D Tu chodzi tylko i wyłącznie o wymuszenie kupna nowego systemu. Z Windows 7 jesteś bardziej bezpieczny niż w tym patologicznym Windows 11.


@Duzers78: Siedzę na macos z powodu bezpieczeństwa, a firma w której pracuje przechodzi stopniowo na win 11 - a mają p-------a na
promatiq
promatiq 04.12.2025, 06:01:44 via Wykop
  • 0
@BigSW:

No ok, rozumiem potrzeby używania zamkniętego laptopa, bo każdy używa go inaczej.

Co do myszy, to możliwe, że zacząłem używać macos jak już temat był ogarnięty, wiec good for me
promatiq
promatiq 04.12.2025, 11:36:35 via Wykop
  • 0
@BigSW: Ładna lista, dzięki.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 9
  • Strona 1 z 9
  • >
  • ServiceNow Dev / WebDev

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 09.09.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 30.09.2019

    Gadżeciarz
  • Komentator
    od 28.03.2025

    Komentator

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking