Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko114
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Gaak
Gaak

Gaak

Dołączył 1 rok i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2583
  • Znaleziska 2473
  • Mikroblog 110
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 5

1250

Obrońmy otwartość Androida - Google blokuje aplikacje z innych źródeł niż play

Obrońmy otwartość Androida - Google blokuje aplikacje z innych źródeł niż play

Wspieramy Androida jako wolną, otwartą platformę, na której każdy może tworzyć aplikacje.

madero
z
keepandroidopen.org
dodany: 28.04.2026, 17:23:16
  • 123
  • #
    android
  • #
    technologia
  • #
    google
Gaak
Gaak
Gaak 29.04.2026, 13:29:19 via Wykop
  • 0
jestem właścicielem urządzenia to ja decyduje co jest na nim zainstalowane.


@8kiwi: ciekawe stwierdzenie. Dlaczego zatem na komputerze bez systemu operacyjnego nie możesz zainstalować Simsów? Albo dlaczego na systemie samochodowym nie możesz sobie zainstalować tego i owego? W końcu jesteś posiadaczem jednego i drugiego urządzenia. Kupujesz urządzenie o specyfikacji i jeżeli twierdzisz, że taka zmiana spowoduje złamanie warunków umowy to możesz się domagać swoich praw. Problem w tym, że nie
Gaak
Gaak
Gaak 30.04.2026, 10:23:35 via Wykop
  • 0
Idź dalej waflować korporacją które łamią podstawowe prawa konsumenta.


@8kiwi: zagrywka z robieniem dobrze "korporacjom" jest jak zawsze dosyć kiepska bo jedynie pod publiczkę. Takie mechanizmy działają wszędzie i bez znaczenia czy producent zatrudnia 10 000 osób czy dwie. Jeżeli twierdzisz, że prawo zostało złamane to walcz o swoje prawa - to jest aż tak proste, że sam wskazujesz na taki właśnie tryb. Poza tym link ze sprawą Sony niezbyt
Gaak
Gaak
Gaak 30.04.2026, 10:31:23 via Wykop
  • 0
Tylko nie wiem po co to robić?


@Dereg: tak jak masz napisane, "asisstive access". To jest dla ludzi ze szczególnymi potrzebami np. z ograniczonymi możliwościami użycia palców, słabszym wzrokiem, kłopotami w zrozumieniu treści i tak dalej. Często jest to super opcja dla seniorów. Zastąpienie tekstu obrazkami jest np. dla osób w jakiś spektrach autyzmu, porażeniami, problemami w komunikowaniu się i tak dalej i tak dalej. Super sprawa ogólnie i Apple
Gaak
Gaak
Gaak 30.04.2026, 10:34:53 via Wykop
  • 1
Koniec piractwa.


@I-____-I: nie każda zewnętrzna apka to piractwo. Zastanawiam się czy zatem google, np. tak jak Steam, dopuści apki +18 do sklepu ;) To znaczy są i tak, ale jednak jakoś tam ukryte.
Gaak
Gaak
Gaak 30.04.2026, 14:59:21 via Wykop
  • 0
zdecydowana większość aplikacji sideloadowanych to pirackie wersje, nie każdy wali konia przy telefonie jak ty, to zdecydowana mniejszość.


@I-____-I: wiedza o czymś nie znaczy, że się to coś nadużywa czy w ogóle używa. O istnieniu Ferrari też wiem, a naprawdę Ferrari nie mam. Natomiast naprawdę obcy jest mi świat pirackich apek na Androida - przyznaję, nigdy nawet na oczy nie widziałem zdaję się. Jak przy okazji wiadomo rynek XXX jest
Gaak
Gaak
Gaak 30.04.2026, 15:18:21 via Wykop
  • 0
Możesz sobie na swoim samsungu zainstalować takiego OSa jakiego chcesz


@cebulowy_krezus: nie. Mogę zainstalować to co producent urządzenia przewidział, jest możliwe (bo nie musiał przewidzieć) i/lub producent zezwolił. Ponadto urządzenia dziś to nie tylko fizyczna materia ale też soft np. na jakiś tam układach, procesorach itd. itp. Dlatego chyba (tak mi się wydaje) nie mogę na moim ebooku zainstalować Windowsa, procesor nie obsłuży Windowsa i nie ma sterowników do ekranu
Gaak
Gaak
Gaak 30.04.2026, 15:43:43 via Wykop
  • 0
@cebulowy_krezus:

Producent nie powinien blokować flashowania urządzenia, bo to Twoje urządzenie.

ale nikogo nie powinno dziwić że tracisz w ten sposób gwarancję

A to jest ciekawy wątek bo niby tak, ale jednak niby nie. Otóż problem w tym, że jak ktoś straci gwarancję to właśnie się zdziwi :) I będzie płakał i szukał czy aby producent należycie go poinformował, czy były jakieś zabezpieczenia w urządzeniu żeby go nie zepsuć i tak

522

System kaucyjny uderza w sprzedaż napojów. 50 groszy robi różnicę

Wprowadzenie systemu kaucyjnego wpływa na rynek napojów w Polsce. Jak pisze Rzeczpospolita, na początku 2026 roku prod

lukasz8697
z
dlahandlu.pl
dodany: 29.04.2026, 17:02:45
  • 184
  • #
    smieci
  • #
    ekologia
  • #
    recykling
  • #
    segregacjaodpadow
  • #
    odpady
Gaak
Gaak
Gaak 30.04.2026, 15:26:14 via Wykop
  • 8
przecież od ponad 20 lat mamy kosze / kontenery na metal i plastik dzbanie. System działał.


@FrasierCrane: i zapomniałeś o menelach, którzy żadnej puszce nie przepuścili.
Gaak
Gaak
Gaak 30.04.2026, 15:29:30 via Wykop
  • 0
że w filtrach są bakterie


@mam_kosmate_mysli: nie badałem ale dzbanek wyrzucam tak z raz na rok. Doczyścić to zielone coś to jest niemożliwość. Teraz zainwestowałem w szklany, który nie ma w środku przy dnie kąta 90% i mam nadzieję, że będzie czysty. No ale generalnie o te dzbanki strasznie trzeba dbać, masakra to jest. Gorsze tylko butelki do sodastreama, te to trzeba wyciorem szorować niczym szlifierką :)
Gaak
Gaak
Gaak 30.04.2026, 15:33:23 via Wykop
  • 8
założony cel został osiągnięty


@r_nd_m: jak wyżej pisali. System kaucyjny nie ma na celu ograniczenie spożycia. Wręcz przeciwnie, przecież oficjalnie jest super, wygodny, elegancki, a ci którzy w nim uczestniczą są narodowymi bohaterami. Nie chcesz zostać bohaterem, że nie kupujesz puszek???
System kaucyjny ma jedynie zwiększyć poziom recyklingu. Od ograniczenia spożycia jest np. podatek cukrowy.

380

Niemcy stały się największym producentem amunicji na świecie

Niemcy stały się największym producentem amunicji na świecie

Prezes Rheinmetall, Armin Papperger, powiedział, że firma znacząco zwiększyła produkcję w kilku obszarach. W szczególności produkcja ciężarówek wojskowych wzrosła z 600 do 4500 szt rocznie, amunicji średniego kalibru z 800 000 do 4 000 000 sztuk oraz pocisków artyleryjskich z 70 000 do 1 100 000 szt

Paradajek
z
sueddeutsche.de
dodany: 29.04.2026, 21:48:57
  • 174
  • #
    niemcy
  • #
    wojna
  • #
    amunicja
  • #
    wojsko
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
Gaak
Gaak
Gaak 30.04.2026, 10:00:23 via Wykop
  • 0
Rosja nie musi cala europe atakowac tylko kilka krajow


@Pawel993: niby racja tylko no... wiesz, że oni w Ukrainie stoją na polach i nigdzie się nie ruszają? To jak mają przeskoczyć Ukrainę, żeby zawitać u nas? Z Kaliningradu będą naparzać? Toż to bez sensu. Pomiędzy brakiem zagrożenia, a wojną w Polsce jest jeszcze gigantyczna przestrzeń.
Gaak
Gaak
Gaak 30.04.2026, 15:11:02 via Wykop
  • 0
@Pawel993: zastanawiałem się czy pisać z kimś kto pisze treści godne tego, że Bill Gates załadował do szczepionek czipy ale dla sportu czemu nie.
Co to znaczy "wygra prorosyjski prezydent"? Mało tego... jak wygra prorosyjski prezydent to po co wojna? Po jasnego wała? To jest nielogiczne. Swoje władze się po to organizuje, żeby NIE BYŁO wojny. Prawda?
No ale kto to ma być ten prorosyjski Prezydent? Ktoś z PO czy

3139

Szokujący raport: aż 38,1% mobberów to mężczyźni! Kobiety stanowią zaledwie 61%.

Szokujący raport: aż 38,1% mobberów to mężczyźni! Kobiety stanowią zaledwie 61%.

Co trzeci pracownik w Polsce doświadcza przemocy psychicznej w pracy alarmuje psycholog Joanna Kolenda, jedna z autorek raportu o mobbingu Pracować po ludzku. Wśród osób przejawiających zachowania mobbingujące 61 proc. to kobiety najczęściej przełożone, dyrektorki.

Famine
z
kobieta.rp.pl
dodany: 28.04.2026, 10:55:03
  • 300
  • #
    pdk
  • #
    praca
  • #
    logikarozowychpaskow
  • #
    rozowepaski
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
Gaak
Gaak
Gaak 29.04.2026, 11:18:21 via Wykop
  • 2
Kontekst decyduje, dlatego to kobiety są oskarżane o mobbing zachowując się dokładnie tak samo jak mężczyźni, a nawet lepiej.


@Howea: ale nie "są oskarżane" tylko "to jest mobbing". Jak chłop chłopu powie, że "niezły z Ciebie s------l" to właśnie go skomplementował. Jak baba nazwie drugą babę "suką" to nijak to nie będzie w celach pozytywnych. To nie chodzi o zewnętrzną ocenę zachowania tylko o wewnętrzne intencje. Chłopy siebie obrażające nie
Gaak
Gaak
Gaak 29.04.2026, 11:34:28 via Wykop
  • 0
Gdyby kobieta wyzwała drugą kobietę tak jak to robią chłopy między sobą na budowie to byś miał aferę na cały kraj


@Howea: a no i słusznie bo samo "wyzywanie" czy pewne słowa nie świadczą o mobbingu. W ogóle mobbing to nie "wyzywanie". Jakoś to tak jest, że statystycznie kobiety są bardziej predysponowane do zjawisk mobbingowych i w gruncie rzeczy niekoniecznie musi to być takie złe. Coś za coś. Może mobbują
Gaak
Gaak
Gaak 29.04.2026, 11:37:17 via Wykop
  • 0
mężczyzna nie zapomina, ale wybacza


@binari: ja bym raczej powiedział, że nie wybacza bo zapomina - ma w------e. Nie ma "aktów wybaczenia" to jakaś raczej domena kobiet bo taki akt wymaga rozdrapania sprawy, a faceci tak nie robią. Danie sobie po mordzie i powiedzenie sobie "jest git" to nie jest raczej "wybaczenie". Oczywiście nie mówię o jakiś poważnych, grubych akcjach - to co innego.
Gaak
Gaak
Gaak 29.04.2026, 11:45:47 via Wykop
  • 0
O czym ty p--------z? Luka płacowa w PL jest jedną z najniższych w Europie i wynosi niespełna 8%. Przestań powielać nieprawdę!


@projektant_doktorant: i to też nie jest dobra dana bo nie ma sensu porównywać pomiędzy zawodami. Wewnątrz zawodów jest jeszcze niżej.
Gaak
Gaak
Gaak 29.04.2026, 12:03:10 via Wykop
  • 0
nie jest


@Zwyczajny_user: jest o ile są role dobrane. Nie jest tak, że statystyczny facet jest najlepszy do wszystkiego i to wiedza powszechna. Środowiska mieszane niwelują swoje wady. Nie jest tak, że zespół 15 chłopa będzie idealny, pomijając kwestię merytoryczne, to parę kobitek w zespole świetnie poukłada tych chłopów. Oprócz wkładu merytorycznego oczywiście, np. zoragnizują przestrzeń, w której faceci będą lepiej pracować chociaż nie muszą mieć nawet takiej świadomości i
Gaak
Gaak
Gaak 29.04.2026, 12:58:51 via Wykop
  • 0
, bo jest traktowany jak dziecko, które nad sobą nie panuje i trzeba mu wybaczyć, bo biedaczek nie potrafił się powstrzymać.


@Howea: masz zupełnie inną od mojej perspektywę i w mojej ocenie błędną. Cały czas piszesz o ocenie zewnętrznej, a kluczowa jest motywacja wewnętrzna. Działania z zewnątrz mogą wyglądać podobnie ale mogą być zupełnie inne. W tym kontekście mężczyźni niczego złego nie chcą spowodować, a kobiety tak. Dlatego takie same
Gaak
Gaak
Gaak 29.04.2026, 13:22:49 via Wykop
  • 1
@-----------------------------:

ALE MU D-------M, ENTER K---A.JPG

wspaniale ale wiesz, że na tej zasadzie to każdy odpad wrzucasz do zmieszanego? Wystarczy, że polejesz olejem kujawskim. Nie wiedziałem, że rozmawiamy na takim poziomie.

Ale nie przejmujmy się. Brnijmy dalej w rewelacyjny system, którego bronisz z determinacją
Gaak
Gaak
Gaak 30.04.2026, 14:52:28 via Wykop
  • 0
@Howea: dzieci to się rozpłakują bez powodu albo euforycznie cieszą się z lizaka czyli tez bez powodu. Tutaj nie widzę różnic pomiędzy mężczyznami i kobietami, a porównywanie do dzieci jest generalnie rzecz ujmując nie w porządku bo ma na celu umniejszyć, a jest czymś neutralnym. Czy jacyś tam Mongołowie są "dziecinni" bo bekają jak im smakowało? Nie, ot taka kultura i tyle. Faceci po prostu "dają sobie po mordzie" bo

2195

Rada Przedsiębiorców: system kaucyjny generuje ogromne koszty. Wstrzymajmy go

Rada Przedsiębiorców: system kaucyjny generuje ogromne koszty. Wstrzymajmy go

Z apelem o wstrzymanie funkcjonowania systemu kaucyjnego, przeprowadzenie audytu jego skutków oraz analizę jego skuteczności wystąpili przedsiębiorcy do premiera.

artur-kielbasinski
z
zielonagospodarka.pl
dodany: 27.04.2026, 08:34:15
  • 257
  • #
    systemkaucyjny
  • #
    odpady
  • #
    ekologia
  • #
    kaucja
  • #
    gospodarka
Gaak
Gaak
Gaak 28.04.2026, 09:57:11 via Wykop
  • 1
tu wszystko opisałem, nie chce mi sie szczerze tłumaczyc wszystkiego od nowa, to jak „walka z wiatrakami"


@-----------------------------: i całe szczęście bo po co powtarzać pseudo fakty za każdym razem. W dodatku piszesz farmazony nie rozumiejąc, że "niska niewygoda" to nie jest "wygoda". Wyrzucanie śmieci jakiekolwiek, w jakimkolwiek systemie JEST NIEWYGODNE (nawet do lasu). Jakim cudem zatem sortowanie czy system kaucyjny może być wygodny?
Swoją drogą niezłą musisz mieć chawirę,
Gaak
Gaak
Gaak 28.04.2026, 11:09:44 via Wykop
  • 1
@-----------------------------:

dlaczego od razu wszyscy przeciwnicy systemu zakładają, że odkładam gdzieś butelki, spytałeś wgl. czy ja kupuje plastikowe butelki / puszki?!

A to co robisz w temacie dotyczącym systemu kaucyjnego? Czemu sam tego nie używając mówisz mi, że mam wygodnie? To chyba tak niezbyt elegancko jest.
Dane i fakty, proszę bardzo, wiadomo. Ale komentarze dotyczące subiektywnej wygody?
A tak merytorycznie to co myślisz o tym, że automat daje talon, który jest ekwiwalentem
Gaak
Gaak
Gaak 28.04.2026, 16:15:40 via Wykop
  • 1
@-----------------------------:

który de facto, możesz wypłacić przy kasie wg

Nie dość, że nie powiedziałem, że nie mogę to jeszcze przewidziałem, że napiszesz to co napisałeś :)

Zastanawia mnie czemu tak bronisz tego dość dziwacznego systemu (regulacyjnie oraz praktycznie). W innych wpisach pisałeś uzasadnienie, że w innych krajach działa ale to trochę mało o ile w ogóle to sensowne - inna tam kultura, prawo, sklepy, zagęszczenie ludności no i właściwie pytanie czy jest
Gaak
Gaak
Gaak 29.04.2026, 12:37:29 via Wykop
  • 1
@-----------------------------:

system kaucyjny w jakiś sposób zniechęca do korzystania z butelek / puszek, więc jeśli decydujesz się na zakup owego opakowania, powinieneś dobrze wiedzieć na co się piszesz.

Skąd informacja, że system kaucyjny zniechęca do korzystania z butelek? Na pewno zaś nie jest to celem systemu, wręcz przeciwnie. JEgo twórcy wszem i wobec zachęcają do korzystania z systemu i tłumaczą (w sumie Ty też xD), jest jest lekki łatwy i przyjemny.
Gaak
Gaak
Gaak 29.04.2026, 14:49:22 via Wykop
  • 0
@-----------------------------:

ja się sugeruję rządową bo daje najjaśniejszy przekaz i zgodny z prawem, jeśli nie, można się łatwo na niego powołać z doświadczenia wiem, że nawet gminny PSZOK może się pomylić, a próbujesz się teraz ratować odwracaniem kota ogonem bo się pomyliłeś, cudowne.


Szkoda, że zabrnąłeś w takie rejony. Za gospodarowanie odpadami odpowiadają gminy i to one nakładają warunki. Strona rządowa jest od czego innego - właśnie od tego, żebyś przeczytał,

618

BILD: Na niemieckich uczniów wywierana jest presja żeby przejść na Islam [DE]

BILD: Na niemieckich uczniów wywierana jest presja żeby przejść na Islam [DE]

Islamizm w szkołach rosnące zagrożenie dla naszych dzieci? Tak, mówi rzecznik organizacji Arche. Chce on ostrzec: Presja, jaką islam polityczny wywiera za pośrednictwem muzułmańskich dzieci na ich kolegów, stale rośnie. Jeśli politycy nie zainterweniują, za kilka lat możemy tego gorzko żałować.

lysy_orangutan
z
bild.de
dodany: 27.04.2026, 22:35:16
  • 116
  • #
    niemcy
  • #
    europa
  • #
    islam
  • #
    imigranci
  • #
    uchodz
Gaak
Gaak
Gaak 28.04.2026, 11:16:20 via Wykop
  • 11
@emerytowany_emeryt: na przykład może dlatego, że podczas samego aktu "prania mózgu" na religii można sobie czytać komiksy, a już po paru latach mieć na to pranie wywalone po całości i migdalić się z kolegą na ławce przed kościołem. W islamie to tak trochę inaczej to wygląda :) No ale to taki mój domysł.
Problem generują tacy jak ty bo jak katolstwo wyzywasz od "ścierwa" w sumie za to, że nie

1314

Jeździł po chodniku i przejściu. Policja zastosowała pouczenie

Jeździł po chodniku i przejściu. Policja zastosowała pouczenie

Mieszkanka Warszawy nagrała kierowcę, który jeździł po chodniku i na ulicę wyjechał sobie przez przejście dla pieszych. Pouczonko. I jak w tym kraju ma być lepiej?

static_blue
z
brd24.pl
dodany: 27.04.2026, 20:38:19
  • 241
  • #
    polskiedrogi
  • #
    stopcham
  • #
    motoryzacja
  • #
    policja
  • #
    samochody
  • #
    kierowcy
Gaak
Gaak
Gaak 28.04.2026, 08:23:49 via Wykop
  • 0
@blessmaster: taka skala prowadzi do jednego wniosku: infrastruktura do wymiany. Nie jest możliwe, że jest tylu kierowców miłośników carmegeddonu. Oznacza to też, że pewnie 10 razy tyle zdarzeń nie zostało zarejestrowanych. Albo i w sumie może i milion razy, wcale bym się nie zdziwił.
Gaak
Gaak
Gaak 28.04.2026, 10:39:43 via Wykop
  • -1
@blessmaster:

Dla porównania: przy przekroczeniach prędkości kara jest praktycznie nieunikniona, więc zachowania są inne.

Dałeś ciekawy przykład ale jednak przeczący Twojej tezie. Kary za przekroczenie prędkości to najlepszy przykład na UCHRONNOŚĆ kary. Przecież prawie każdy pojazd przekracza prędkość, a na dodatek właściwie nie ma możliwości technicznej, żeby za to karać. Nie ma, nie istnieje. Potencjał na wyłapanie przekroczenia prędkości pewnie bym liczył w promilach. Idę o zakład, że na całej masie

397

Biała Tesla poluje na kierowców. Lokalny szeryf miał wysłać nawet 1000 nagrań.

Biała Tesla poluje na kierowców. Lokalny szeryf miał wysłać nawet 1000 nagrań.

W polskim internecie bardzo głośno robi się o białej Tesli, która jeździ i nagrywa wykroczenia innych kierowców.

Pojedynczy
z
boop.pl
dodany: 23.04.2026, 14:56:06
  • 267
  • #
    konfitura
  • #
    stopcham
  • #
    samochodoza
  • #
    polskiedrogi
  • #
    konin
  • #
    prawojazdy
Gaak
Gaak
Gaak 24.04.2026, 08:54:12 via Wykop
  • 1
ostro hamuja przed koncowym fotoradarem bo jechali szybciej wczesniej i mysla ze to cos zmieni...


@kudlaty1992: moje ulubione
Gaak
Gaak
Gaak 24.04.2026, 08:59:14 via Wykop
  • 3
od tego jest taryfikator, aby odpowiednio wyceniać "drobnicę". Nauczcie się jeździć przepisowo. Kodeks to nie jest tylko sugestia.


@Rad-X: no i dlatego są pouczenia. Nie każde wykroczenie na drodze zasługuje na "nieuchronność kary". Tak samo jest z przestępstwami kiedy to sąd może wskazać na niską społeczną szkodliwość czynu i nara. Traktowanie każdego przepisiku w prawie o ruchu drogowym jako jakiejś świętości to absurd w ogóle nie przystający do tego jak
Gaak
Gaak
Gaak 24.04.2026, 09:03:27 via Wykop
  • -1
czyli jednak nie włączanie kierunkowskazów jest spoko?


@ipkis123: tak, są kraje gdzie nie ma takiego zwyczaju (chociaż prawo nakazuje). Masz zasadę ograniczonego zachowania więc teoretycznie nic złego z niewłączenia kierunkowskazu nie powinno wyniknąć. Zastanawiam się teraz kiedy ostatnio widziałem żeby ktoś włączył kierunkowskaz zjeżdżając z ronda, szczególnie jednego z tych mikro rond. No nie pamiętam bo po jasnego wała to włączać.
Gaak
Gaak
Gaak 24.04.2026, 09:07:49 via Wykop
  • -1
że nie idą niego żadne moje podatki.


@wypasnick: ale właśnie idą bo zapycha policję pierdołami nie mającymi znaczenia, za które sama policja by nie zatrzymała albo dała max upomnienie.
Gaak
Gaak
Gaak 24.04.2026, 10:13:25 via Wykop
  • -1
@wypasnick: z artykułu wiele nie wynika ale niekoniecznie musi być tak kolorowo. Zakładasz na przykład, że wszystkie filmiki kończą się mandatem i to wysokim. Może tak, może nie, ale jeżeli nie to policja jest zasrana filmikami, z których nie wynika mandat. W ogóle taka forma procedowania mandatu nie wydaje mi się efektywna - miałem raz doświadczenie z "donosem" i to nic szybkiego. Najpierw policja sama sobie sprawę rozpatrywała ale potem
Gaak
Gaak
Gaak 24.04.2026, 12:39:22 via Wykop
  • 0
@wypasnick:

Prawo polega na tym, że jak jest napisane, że trzeba go włączać, to trzeba go włączać

w następnym zdaniu przeczysz zdaniu powyższemu. Właśnie takie "Tesle" powodują, że musiałoby być tak jak wyżej, a tak nie jest i nawet być nie może bo prawo jest elastyczne, a nie "jak napisane, że włączać to włączać", nie wspominając o tym, że nakaz to jedno a penalizacja to drugie.

Ja nie mam problemu, żeby
Gaak
Gaak
Gaak 27.04.2026, 13:33:28 via Wykop
  • 0
a wg. ciebie wymusza bezwzględne karanie tak błahego przypadku


@wypasnick: owszem, należy się pochylić ale właśnie w kontekście takich "donosicieli". Z tego co mi wiadomo właśnie w przypadku jak już "mleko się rozlało" czyli jak jest zdjęcie, filmik to pouczenia to nie takie hop siup. Widziałeś na przykład kiedyś pouczenie listowne? Nie. Widziałeś pouczenie z radaru? No nie widziałeś. Za to pouczenia policjantów na żywo to standard absolutny i nawet nie
Gaak
Gaak
Gaak 28.04.2026, 08:08:57 via Wykop
  • 0
@wypasnick:

To że czegoś nie widziałeś na własne oczy, to nieistnieje

A Ty założyłeś, że skoro tak twierdzę to dlatego, że "nie widziałem". Nie, nie jest mi znana taka procedura. Nie znajduje jej w przepisach.
No ale w każdym razie sprawa mnie zainteresowała bardziej i o ile art 41 KW nie wyklucza pouczania w formie listownej to jednak forma pouczenia (wychowania) musi być. O ile w życiu nie słyszałem o pouczaniu listownym
Gaak
Gaak
Gaak 28.04.2026, 08:20:09 via Wykop
  • 0
@wypasnick:

I bardzo proszę. Długo nie trzeba było czekać. Świeżutkie pouczenie za jazdę po chodniku po donosie, btw skandaliczne

to nie jest pouczenie listowne. To było pouczenie na żywo na komisariacie (czyli ala mój case osobisty i to oczywiście kłuci się z tym co mi powiedzieli, a byłem kurde taki miły).
A co jest skandalicznego w tym upomnieniu to też nie wiem. Nie powinno go być, ale to nie skandaliczne,
Gaak
Gaak
Gaak 28.04.2026, 10:24:44 via Wykop
  • 0
jedynym problemem, jeśli mowa nie o władzy, to ludzie którzy sami zaczynają wymierzać kary. Na przykład naklejanie k*asów, niszczenie mienia. Jeśli policja i straż reaguje, to nie ma potrzeby tego robić, a co jeśli nie reaguje?


@wypasnick: Tu zgoda. NA niereagowanie policji za bardzo się nie da działać, podobnie jak na zły wyrok sądu - no bo... pokrzyczysz pod komendą? To już rola państwa, żeby to działało no i w

671

Niemcy: szef policji radzi kobietom unikać mężczyzn

Pokaż treści 18+

Niemcy: szef policji radzi kobietom unikać mężczyzn

Szef związku niemieckich policjantów zasgerował, że kobiety byłyby bezpieczniejsze, unikając relacji z mężczyznami. Powołał się na 8,5% wzrost liczby gwałtów.

matixrr
z
dw.com
dodany: 23.04.2026, 20:26:13
  • 112
  • #
    niemcy
  • #
    imigranci
  • #
    uchodzcy
  • #
    przestepczosc
  • #
    policja
  • #
    europa
Gaak
Gaak
Gaak 24.04.2026, 12:49:12 via Wykop
  • 9
iewygodna prawda zabolała?


@Kom_bajn: źródło?

385

Poseł Lewicy: Niech roboty płacą podatki na nasz dochód gwarantowany

Poseł Lewicy: Niech roboty płacą podatki na nasz dochód gwarantowany

Maszyny zaczynają zastępować ludzi, ale nie odprowadzają składek. Musimy to zmienić mówi Arkadiusz Sikora.

Darekson
z
wroclawskiefakty.pl
dodany: 23.04.2026, 06:14:38
  • 234
  • #
    technologia
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    rynekpracy
  • #
    wiadomosci
  • #
    ciekawostki
  • #
    polityka
Gaak
Gaak
Gaak 23.04.2026, 15:27:24 via Wykop
  • -1
I kto to kupi jak kazdy bedzie bezrobotny?


@BrakWolnegoLoginu: a kupuje się za "pracę" czy za pieniądze? Czy bezrobocie powoduje palenie pieniędzy w piecach? W takich tematach myśl gdzie i jak krąży pieniądz, a nie czy i jaką ktoś ma pracę. Jak nikt na świecie nie będzie pracował to czy nikt nie będzie miał dostępu do dóbr? No i czy trzeba "kupować"? W obecnym układzie tak, natomiast generalnie nie. Możesz
Gaak
Gaak
Gaak 23.04.2026, 15:30:36 via Wykop
  • 0
jestem za pomysłem, by nowym proletariatem zostały roboty


@NihilistRealmV: ale po co? Po co pieniądze z tych robotów? Przecież państwu nie są potrzebne "podatki od pracy" tylko "suma $". Po co zatem tłumić (bo podatki tłumią) rozwój robotyzacji skoro roboty są potencjalnym zbawieniem ludzkości? Za robotyzacje to się jeszcze powinno dopłacać, a nie ją opodatkowywać. Wgl że poseł lewicy chce opodatkowywać pracę to jest niezłe kuriozum, powinien chcieć opodatkowywać kapitał,
Gaak
Gaak
Gaak 23.04.2026, 15:46:55 via Wykop
  • 0
@Logytaze:

Gdzie widzisz problem?

pewnie w każdej ustawie, która próbuje coś zdefiniować
Gaak
Gaak
Gaak 23.04.2026, 15:48:49 via Wykop
  • 0
ak wygląda świat i uciekły.


@mocten: albo zamurowały okno ;)
Gaak
Gaak
Gaak 23.04.2026, 15:54:35 via Wykop
  • 1
się będzie produkować niemal samo to jak chcesz dobra i usługi rozdzielać wśród ludności?


@neo78: sam sobie odpowiedz na to pytanie. Robot robi kotleta schabowego i co z nim dalej? Mam rozumieć, że robi go po to, żeby położyć w magazynie żeby zgnił?
Robot produkuje komórkę i co z tą komórką się dzieje? Po co ją wyprodukował?
Zadając takie pytanie jakby rozpatrujesz scenariusz, w którym roboty NIC nie produkują i
Gaak
Gaak
Gaak 23.04.2026, 15:57:20 via Wykop
  • 0
@Koczi_92:

i to, że taki Bezos za jakiś czas może zautomatyzować swoje magazyny tak, że ~70k zatrudnionych w Polsce osób poleci na bruk.

i kto wtedy kupi u Bezosa?

rozkład pieniędzy na świecie

Znaczy się jaki? Wesz, że "5zł", które masz w kieszeni należy do Bezosa bo Bezos ich nie ma? Bezos jest Bezosem bo ty masz 5 zł, a nie nie masz 5zł. Jeżeli wrzucisz 5zł do pieca to
Gaak
Gaak
Gaak 24.04.2026, 08:01:35 via Wykop
  • 0
@neo78:

Skoro twierdzisz, że sam fakt wyprodukowania dobra przez robota rozwiązuje problem jego dystrybucji, to rozumiem, że według twojej logiki głód na świecie nie istnieje, ponieważ magazyny żywności są pełne Czy może jednak dostrzegasz różnicę między fizycznym istnieniem towaru a ekonomiczną zdolnością społeczeństwa do jego nabycia.

Problem w tym, że nie odpowiedziałeś na żadne pytanie. Gdybyś to zrobił to byś nie napisał to co napisałeś.

Jak robotyka i Ai zastąpi większość
Gaak
Gaak
Gaak 24.04.2026, 08:09:30 via Wykop
  • 0
@Logytaze:

Czyli co proponujesz? Likwidujemy np. prawo drogowe, bo teraz jak Sokrates rozsiądziesz się pod Pałacem Kultury i będziesz pytał ''czymże jest pojazd? czymże jest kierowca?''. Nie popadajmy w paranoję.

Ale to nie jest paranoja tylko stwierdzenie faktu. Potrzeba długich linii orzeczniczych, żeby jako tako było wiadomo co jest co i czy coś jest czymś. Nawet teraz się okazuje, że nie umiemy zdefiniować słowa "wobec" i nawet jak TK je
Gaak
Gaak
Gaak 24.04.2026, 08:46:15 via Wykop
  • 0
Pisze o tym ze obecny system, który opiera się na kapitalizmie przestań mieć rację bytu. Coś na wzór pieniądza zostanie bo te dobra trzeba będzie jakoś rozdzielać.


@neo78: ale to wizja właściwie niemożliwa. Nie ma na świecie materiałów, które by to umożliwiały, że o energii nie wspomnę. Na tą chwilę robotyzacja i w szczególności AI to projekt na glinianych nogach. Po pierwsze niemal doszedł do granic możliwości (a na pewno
Gaak
Gaak
Gaak 24.04.2026, 10:27:15 via Wykop
  • 0
Skoro twierdzisz, że postęp jest ograniczony fizycznie, to czy potrafisz wskazać choć jeden moment w historii technologii, w którym sceptycyzm oparty na "ówczesnych niedoskonałościach narzędzi" okazał się słuszniejszy od matematycznego trendu wzrostu mocy obliczeniowej?


@neo78: to już musisz zapytać IMB'a dlaczego twierdzi, że AI dotarło do granic możliwości. No ale chodzi o skalowalności. Po prostu ludzkość musi wymyśleć coś następnego i tyle. Jako, że ziemię mamy całkiem nieźle zbadaną (chociaż

2328

Szef Zondy (Kral) opłacił Sakiewiczowi luksusowy hotel w Monako oraz modelkę

Szef Zondy (Kral) opłacił Sakiewiczowi luksusowy hotel w Monako oraz modelkę

Szef Zondakrypto Przemysław Kral zapłacił niezależnemu dziennikarzowi z niezależnej telewizji Republika Sakiewiczowi hotel i panią do towarzystwa (Anetę) w listopadzie zeszłego roku. Przypadek?

gjdfsh
z
threads.com
dodany: 22.04.2026, 13:56:57
  • 288
  • #
    bekazpisu
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    bitcoin
  • #
    zonda
  • #
    polityka
Gaak
Gaak
Gaak 23.04.2026, 09:33:45 via Wykop
  • -2
Są najmniejszym złem na chwilę obecną.


@4mja: i pewnie nadal żyjesz 60 milionami Sasina, a setki milionów z kaucji Ciebie nie interesują. W sumie właśnie kaucje pokazują, że to dokładnie te same mechanizmy, a nie jakieś tam mniejsze czy większa zła bo takie złe PISowskie ustawy to jak wiemy można zmienić w jedną noc. No chyba, że się nie chce ;) A chyba się nie chce skoro się wychwala pod
Gaak
Gaak
Gaak 23.04.2026, 15:14:17 via Wykop
  • 0
@4mja: wyjaśnij bo nie wiem o co chodzi, a tą stronkę widzę pierwszy raz w życiu.
Gaak
Gaak
Gaak 24.04.2026, 07:49:48 via Wykop
  • 0
@4mja: a... to chyba po prostu niepotrzebnie mnie oznaczyłeś.

366

Szef BBN Sławomir Cenckiewicz złożył rezygnację

Szef BBN Sławomir Cenckiewicz złożył rezygnację

Sławomir Cenckiewicz złożył na ręce prezydenta Karola Nawrockiego rezygnację ze stanowiska szefa Biura Bezpieczeństwa

Idaho597
z
onet.pl
dodany: 23.04.2026, 10:49:44
  • 112
  • #
    polityka
  • #
    nawrocki
  • #
    batyr
  • #
    ryknal
  • #
    kibole
  • #
    bekazpisu
Gaak
Gaak
Gaak 23.04.2026, 15:16:50 via Wykop
  • 2
to jest właśnie ich suwerenność i niezależność


@BNM2136: ale przecież to "ta strona" twierdzi, że suwerenności nie było, nie ma i nie będzie.
Gaak
Gaak
Gaak 23.04.2026, 15:22:20 via Wykop
  • 3
to dobrze zrobił czy nie?


@viNci_: trudno stwierdzić. Faktycznie wyrok nic mu nie zmienił oprócz poczucia posiadania racji. Dostępu nie miał i nie ma, a w związku z tym, że musi się o nie ubiegać i wie, że nie dostanie (bo Tusk mu nie da) to w sumie... Generalnie zdaje się, że każdy wyrok byłby dla niego praktycznie niekorzystny w obliczu pełnienia funkcji, chociaż oczywiście ogólnie wygrał i miał rację

1057

650 mln zł wynosi w tej chwili "manko" systemu kaucyjnego.

650 mln zł wynosi w tej chwili "manko" systemu kaucyjnego.

To wartość wprowadzonych już do obiegu opakowań, za które kaucja nie została jeszcze zwrócona klientom. Jak tak dalej pójdzie, to zgodnie z procedurami pieniądze wpadną na konto operatorów systemu kaucyjnego. W pierwszych miesiącach zwrócono 28 proc. z łącznej liczby wprowadzonych opakowań.

Zbychu222
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 20.04.2026, 18:47:27
  • 280
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    ciekawostki
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
Gaak
Gaak
Gaak 21.04.2026, 12:36:26 via Wykop
  • 0
@Amras: czy to jest taki soda stream prosto z kranu?
Gaak
Gaak
Gaak 21.04.2026, 12:41:22 via Wykop
  • 0
Ale ani jedno dni drudzy się do tego nie przyznają


@fonderal: ale za to przyznają, że ci drudzy to koorwy i złodzieje i PO mówi, że to wina PISu, a PIS mówi, że gdyby tera rządzili to by tak nie było. Ez.

1645

Abonament RTV już wkrótce obowiązkowy. To dotknie wszystkich Polaków

Abonament RTV już wkrótce obowiązkowy. To dotknie wszystkich Polaków

O likwidacji abonamentu RTV politycy dyskutują od dawna. Tego typu głosy pojawiały się już w kampanii wyborczej. Nie oznacza to jednak, że koalicja rządząca chce znieść z Polaków opłatę, a jedynie zmienić sposób jej naliczania. Co więcej, po zmianach nad którymi pracują politycy uniknięcie płacenia

FXMAG
z
fxmag.pl
dodany: 20.04.2026, 09:55:42
  • 326
  • #
    polska
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    wiadomosci
  • #
    informacje
Gaak
Gaak
Gaak 21.04.2026, 09:20:32 via Wykop
  • 0
@Kamaz0: a bo widzisz jest powód dla którego telewizja publiczna potrzebuje innego finansowania niż bezpośredni klienci. Media publiczne powinny oferować treści, które właśnie się same nie finansują. Na przykład opera, filmy dokumentalne, teleturnieje wiedzy, a nie zapasy w kiśleu. Dodatkowo produkcja filmów i seriali, które np. promują czy to Polskę czy też pewne schematy zachowań. To nie dość, że kosztuje to jeszcze właśnie nie jest "Grą o Tron" co na
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
20.04.2026, 04:48:53
  • 2241
Mireczki, dzisiaj wjeżdżamy z grubym tematem. Po medialnej burzy na temat zadłużonej agencji marketingowej Roberta Lewandowskiego (STOR9) przyjrzałem się 30 spółkom naszego narodowego czempiona no i znalazłem więcej niż się spodziewałem.
Poniżej opisuję temat skrótowo, ale nagrałem się też i wrzucam znalezisko z prośbą o wykopanie (link), bo są to zupełnie nowe tematy nieopisywane dotychczas przez media.

SPRAWOZDZANIA FINANSOWE
Szereg spółek bardzo luźno traktuje swoje obowiązki w zakresie składania sprawozdań finansowych. Kluczowa w
LaudatorLibertatis - Mireczki, dzisiaj wjeżdżamy z grubym tematem. Po medialnej burzy...

źródło: fb1-2026-03-22-1

Pobierz
  • 105
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Gaak
Gaak
Gaak 21.04.2026, 09:12:08 via Wykop
  • 0
@LaudatorLibertatis:

Nieterminowe składanie sprawozdań jest zagrożone grzywną lub ograniczeniem wolności.

Organy państwowe (urzędy skarbowe, prokuratura, sądy) muszą przez to podejmować niepotrzebne działania: postępowania przymuszające, sugestie rozwiązania spółki z urzędu itp.

Ale tutaj to spokojnie. Państwu te sprawozdania są do niczego nie potrzebne i firmy masowo ich nie składają, a na pewno z ogromnym opóźnieniem. Nie słyszałem o żadnych postępowaniach administracyjnych, ani niczym takim. Ot dziwny jest to pomysł z tymi sprawozdaniami i
  • Odpowiedz

308

Wniosek o postawienie Zbigniewa Ziobry przed Trybunałem Stanu trafił do Sejmu

Wniosek o postawienie Zbigniewa Ziobry przed Trybunałem Stanu trafił do Sejmu

KO złożyło w Sejmie wniosek o pociągnięcie Zbigniewa Ziobry do odpowiedzialności konstytucyjnej i karnej przed Trybunałem Stanu. Dokument liczy ponad 250 stron i zawiera 51 zarzutów, z których 25 dotyczy deliktów konstytucyjnych, a 26 wiąże się z podejrzeniem popełnienia przestępstw pospolitych.

mil0s2
z
wykop.pl
dodany: 15.04.2026, 13:36:15
  • 61
  • #
    rzetelnik
  • #
    polityka
  • #
    ziobrocore
Gaak
Gaak
Gaak 16.04.2026, 13:35:58 via Wykop
  • 3
ale UI tragiczne


@fiaslnfilrangve: przecież to jest lepsze UI niż większości stron... z Wykopem na czele. W dodatku bardzo ładna kolorystyka w trybie ciemnym. Ale za to już sam pomysł na stronę... no nie wiem.
Gaak
Gaak
Gaak 16.04.2026, 13:42:50 via Wykop
  • 1
Formułujesz świetne oskarżenia


@ipkis123: ale jak to, nie można formułować oskarżeń bez postawienia w stan oskarżenia przez prokuraturę?? ;)
Gaak
Gaak
Gaak 16.04.2026, 14:39:30 via Wykop
  • 3
@mil0s2: myślę, że kłopot ma swoje źródło w pewnej innowacyjności. Po prostu nie wiem o co chodzi w tym portalu, jaki jest jego cel. Czytam artykuł, który nie do końca wiem co ma na celu stosując formę "polityk" i potem pytanie jak oceniam działanie. Tyle, że nijak bo artykuł opisujący skomplikowane zagadnienie ma trzy wybiórcze akapity. Już nie mówiąc, że ta anonimizacja zaburza ocenę, czasami anonimizacja służy bo nie występuje
Gaak
Gaak
Gaak 17.04.2026, 09:39:16 via Wykop
  • 1
@mil0s2:

po założeniu konta

;)

wyświetlały się 3-5 slajdów z wyjaśnieniem core mechanik na tej stronie, to by Ci pomogło, albo chociaż
Gaak
Gaak
Gaak 17.04.2026, 09:55:33 via Wykop
  • 1
@mil0s2:

pierwszą linią obrony, jeśli chodzi o rzetelność jest branie artykułów z różnych źródeł, różnych mediów po różnych stronach, aby wyciągnąć z nich wspólne fakty, bez nacechowania emocjonalnego i stronniczości.

To jest nieprawda. To jest jedynie poznanie co o prawdzie mówią przeciwne strony, nie zaś poznanie prawdy. Prawda jest w innym miejscu - w źródle.

jednoosobowym zespole w
Gaak
Gaak
Gaak 17.04.2026, 12:32:10 via Wykop
  • 1
@mil0s2:
1: subiektywnie oceniam artykuł jako niewłaściwy. Ponadto AI używało subiektywizmu "kto zyska kto straci" - mam na myśli, nie sam fakt takiej formy (ta jest spoko) ale już AI subiektywnie "wypełnia te pola". "Zyskają zwierzęta" - no tyle, że nie wszystkie. "Stała uwięź" - w ustawie nie ma słowa "stała" - wygląda to klasyczne nadinterpretowanie AI (pewnie kwestia promptu). Masz "najmniejsze" co odwołuje się do rozmiaru, a w ustawie
Gaak
Gaak
Gaak 21.04.2026, 08:53:38 via Wykop
  • 0
@mil0s2:

Im dłuższe z kolei, tym mniej osób to przeczyta, szczególnie w erze tiktoka,

No ale widzisz. Chcesz zrobić coś innego, coś nowego, a... zerkasz w stronę "tiktoka". Dziś czyms nowym jest właśnie coś innego niż Tiktok. Mało tego, Twój portal to "czytanie", a tu chyba nie ma mechanizmów jak z tiktoka. Czytanie to czytanie i ktoś kto ma łeb zabrandzlowany filmikami nawet najkrótsza forma nie pomoże. Tekstowi służy to, że

1067

6 żołnierzy ukradło 63 000 litrów paliwa lotniczego z bazy F16 w Krzesinach

6 żołnierzy ukradło 63 000 litrów paliwa lotniczego z bazy F16 w Krzesinach

Po 2 latach prokuratura skończyła śledztwo i skierowała do sądu akt oskarżenia przeciwko 6 żołnierzom i 2 cywilom, którzy ukradli 63.000 litrów paliwa lotniczego i oleju napędowego. Żołnierzy złapano na gorącym uczynku przy przepompowywaniu paliwa z cysterny do zbiorników na prywatnej działce.

wscieklykabanos
z
radiopoznan.fm
dodany: 16.04.2026, 14:54:46
  • 215
  • #
    poznan
  • #
    lotnictwo
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
Gaak
Gaak
Gaak 17.04.2026, 16:36:44 via Wykop
  • 1
o fakt, to dwie takie cysterny. Jednocześnie to jest bez podatków warte jakieś ~220kpln. No niby dużo


@ArmandoFelonso: sek w tym, że to jest bardzo, bardzo mało co sugeruje, że musiało być tego albo dużo więcej albo miało być dużo więcej. Masz wartość w zakupie 220 koła to na czarnym rynku dajmy na to połowę tego, 110 koła. Na 6 chłopa XD 18 000 na łebka. To ile to będzie,
Gaak
Gaak
Gaak 17.04.2026, 16:38:21 via Wykop
  • 2
@dos_badass: takie powinny być, byłaby większa chęć do nauki :)

607

Będzie wiadomo, kto nie segreguje. Od 1 maja worki na śmieci ze specjalnym kodem

Będzie wiadomo, kto nie segreguje. Od 1 maja worki na śmieci ze specjalnym kodem

Od 1 maja rusza pilotażowy system kodowania worków na odpady. System ma służyć przede wszystkim ograniczeniu podrzucania. Dalszy ciąg przenoszenia sortowni pod Masze dachy

mr-Robot
z
portalsamorzadowy.pl
dodany: 17.04.2026, 04:39:54
  • 288
  • #
    segregacjaodpadow
  • #
    ekologia
  • #
    polska
  • #
    smieci
Gaak
Gaak
Gaak 17.04.2026, 10:12:43 via Wykop
  • 7
w-------l do lasu


@wolepiwo: chłopie, po co Ci łamać prawo. Postaw kulturalnie pod płotem i w nocy dziki to rozwleką po całej ulicy.
Gaak
Gaak
Gaak 17.04.2026, 10:26:09 via Wykop
  • 1
To mnie właśnie trochę bawi, że jak nie mieszkasz w dużym jednorodzinnym gdzie możesz sobie na podwórku/w garażu postawić ze 4 kubły osobno to musisz robić z mieszkania śmietnisko,


@slums: ale chyba śnisz, że w domach to tak wygląda. Po pierwsze jak domy były budowane to obowiązkowo projektowało się śmietniki i podlegały one jakimś tam wymogom. Jak myślisz, czy teraz te śmietniki są odpowiednie do wymogów sortowania? No nie, ni uj.
Gaak
Gaak
Gaak 17.04.2026, 10:27:00 via Wykop
  • 1
@GOHAN: generalnie karę powinni dawać za domycie bo butelek i innych takich się nie myje bo "to nie ekologiczne". A, że myć trzeba bo inaczej śmierdzi... no cóż.
Gaak
Gaak
Gaak 17.04.2026, 10:29:56 via Wykop
  • 3
@JanImperator: nie mów takich rzeczy. To by oznaczało, że pracownikowi sortowni za sortowanie w domu należą się nadgodzinki ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Gaak
Gaak
Gaak 17.04.2026, 10:36:37 via Wykop
  • 11
No i firma odbierająca nigdy nie miała do Ciebie pretensji po przestudiowaniu zawartości do zgniatarki?


@Ordinary-Man: czy Ty sobie wyobrażasz, że oni biorą te 15 worków, które tak średnio są przeźroczyste i analizują czy w zółtym nie ma jakiegoś papieru i czy w niebieskim nie ma jakiegoś plastiku? Że niby co w ogóle mieliby zrobić na tej drodze? Rozkleić te worki (zakleja się je, żeby się nie rozsypało), wysypują to
Gaak
Gaak
Gaak 17.04.2026, 10:59:22 via Wykop
  • 0
Ale mimo wszystko troche inaczej jest robić skład w garażu a jak mieszkasz w kurniku miejskim gdzie musisz składować to na 30-50 metrach na których bezpośrednio żyjesz albo latać z tym non stop jak kot z pęcherzem.


@slums: zupełnie się nie zgodzę. W mieszkaniach codzienne wynoszenie śmieci to po prostu norma od zawsze. Przecież bez sortowania się śmieci wynosiło bo śmierdziały. W praktyce idąc do roboty czy tam coś w
Gaak
Gaak
Gaak 17.04.2026, 12:42:58 via Wykop
  • 2
@balrog84:

i ewentualnie mokry ręcznik papierowy


Oj... Ekosław się z Tobą nie zgadza ;)
"Do pojemnika na odpady zmieszane (czarny) — mokry lub zabrudzony ręcznik papierowy traktujemy jako brudny papier, który nie nadaje się
Gaak
Gaak
Gaak 17.04.2026, 12:56:48 via Wykop
  • 1
Problem się pojawia jak ktoś ciągle robi wszystko źle i nie akceptuje krytyki


@paw1470: ale w przypadku tych filmików, w których ktoś nie wie jaka jest stolica Wielkopolski nie ma "nie akceptowania krytyki" czy też nawiązania do tego, że "wszystko robi źle". Po prostu... "wiedza podstawowa to się powinno wiedzieć w nocy o północy". No ale właśnie nasze głowy tak nie funkcjonują. W nocy o północy to ludzie nie wiedzą
Gaak
Gaak
Gaak 17.04.2026, 16:27:31 via Wykop
  • 2
Kartony po mleku


@balrog84: kartony po mleku są tłuste. Tłuste idzie do zmieszanych ;)
Neobychno
Neobychno
16.04.2026, 16:22:47
  • 472
List otwarty do redaktorów naczelnych, wydawców i social media workerów polskich mediów. Bo tylko tyle mogę.

Piszę ten list jako czytelnik, który z coraz większym niepokojem obserwuje to, co dzieje się pod waszymi postami w mediach społecznościowych. Za każdym razem, gdy temat dotyczy Ukraińców, migrantów lub jakiejkolwiek grupy, wobec której w Polsce łatwo wzniecić niechęć - sekcje komentarzy zamieniają się w ściek. Nienawiść, dehumanizacja, nawoływanie do przemocy, powielanie kłamstw. To nie są
Neobychno - List otwarty do redaktorów naczelnych, wydawców i social media workerów p...

źródło: ht

Pobierz
  • 147
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Gaak
Gaak
Gaak 17.04.2026, 10:52:25 via Wykop
  • 64
@Neobychno: a ja mam do Ciebie apel - przestań działać przeciw demokracji. To nie jest mile widziane, a w skrajnych przypadkach może być nawet karane. A jak już to miej odwagę cywilną nazywać rzeczy po imieniu i nie wycieraj sobie wiadomo czego hasłami typu godność, wolność słowa. To co postulujesz jest obecne w Chinach, Rosji, na Białorusi czy w Korei Północnej - kiepskie wzorce, z którymi się raczej walczy, a
  • Odpowiedz

2940

Karol Nawrocki odznaczył 17-letnią "naukowczynię" Kornelię Wieczorek

Karol Nawrocki odznaczył 17-letnią "naukowczynię" Kornelię Wieczorek

10 marca 2026 Karol Nawrocki odznaczył 17-letnią "naukowczynię" Kornelię Wieczorek Srebrnym Krzyżem Zasługi. Na jakiej podstawie odznaczenie to zostało przyznane nastolatce, której "dorobek naukowy" jest mocno wątpliwy? Być może należałoby skierować w tej sprawie zapytanie do Kancelarii Prezydenta?

Nigarun
z
gdynia.pl
dodany: 16.04.2026, 08:47:05
  • 411
  • #
    polska
  • #
    korneliawieczorek
  • #
    nauka
  • #
    afera
  • #
    csiwykop
Gaak
Gaak
Gaak 17.04.2026, 09:07:33 via Wykop
  • 1
@rflstf: nie mógłby. Nie masz pojęcia jak się daje te krzyże. Na lewo i na prawo. Nie starczyłoby mu życia no i temat nijak nie ciekawy.
Gaak
Gaak
Gaak 17.04.2026, 09:20:07 via Wykop
  • 1
@Nigarun: a może zamiast siania fermentu i żądania wyjaśnień dowiesz się jak działa to przyznawanie krzyży?

"Prezydent Andrzej Duda w trakcie swojej prezydentury (2015–2025) nadał 31 303 Krzyże Zasługi"
Czyli ok. 8,6 Krzyża Zasługi na dzień.
NA DZIEŃ!
A ogólnie odznaczeń wszelkiego typu i rodzaju
Gaak
Gaak
Gaak 17.04.2026, 09:22:32 via Wykop
  • 0
@Kismeth: tak to działało i działa. Komorowski dawał 13 krzyży dziennie.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 8
  • Strona 1 z 8
  • >

K A

Osiągnięcia

  • Gadżeciarz
    od 25.08.2024

    Gadżeciarz
  • Komentator
    od 24.07.2025

    Komentator
  • Rocznica
    od 25.08.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking