Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko162
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
remul

remul

Dołączył 18 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 8222
  • Znaleziska 7829
  • Mikroblog 393
  • Obserwujący 7
  • Obserwowane 1

8

Młodych Polaków nie stać na mieszkania

Młodych Polaków nie stać na mieszkania

Coraz więcej młodych Polaków nie stać na wynajem ani zakup mieszkania mimo stałej pracy.

Otokrypto
z
otokrypto.pl
dodany: 20 godz. i 2 min temu
  • 23
  • #
    polska
  • #
    nieruchomosci
  • #
    finanse
remul
remul 5 godz. i 3 min temu via Wykop
  • 0
Prowincja się wyludnia i gdzie facet ma znaleźć partnerkę jak wszystkie wyjechały do TOP 5?


@Famine: Nie bój się. Masa wraca. Minusem jest to że to już wtedy rozwódka z dzieckiem która potrzebuje pomocy rodziców.
remul
remul 4 godz. i 50 min temu via Wykop
  • 0
@NiechcianyTrybik: Mieszkania przyzakładowe czy komunalne były zarezerwowane tylko dla osób potrzebnych systemowi i bardzo często wiązały się z przeprowadzką w miejsca dalekie od rodziny. Tym np. ściągano lekarzy czy nauczycieli na obszary wiejskie. W miastach też oczywiście ściagano tak specjalistów.
Tylko masa ludzi zapomina o tym że to nie były jakieś "wymarzone" lokale. Z resztą na lokalizację też prawie nie miałeś wpływu. Dostawałeś niezbędne minimum. Większe były przewidziane dla ludzi
isrin22
isrin22
przedwczoraj, 23:24:39
  • 441
Większość jury to gównażeria: Viki Gabor (18 lat), Staś Kukulski (18 lat), Wiktoria Kida (23 lata), Jasiek Piwowarczyk (27 lat), Maurycy Żółtański (wiek nieznany ale wygląda też na 20 paro latka, kolega maty więc pewnie w jego wieku mniej więcej). Ja myślałem, że w takim jury który ocenia umiejętności wokalne, konstrukcje utworu, jak jest napisany itd. powinni siedzieć specjaliści branży, ludzie z wieloletnim doświadczeniem, a nie gówniarze XD #eurowizja
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

remul
remul przedwczoraj, 23:36:13 via Wykop
  • 5
@isrin22: Dla mnie w Eurowizji głosy jury to zawsze było lizanie d--y sąsiadom, użalanie się nad biednymi i cała masa dziwnej politycznej szopki. Z oceną artystyczną to nigdy nie miało dużo wspólnego.
Choć teraz, wiedząc kto tam zasiadał, to powiem że liczyłem na coś bardziej merytorycznego, no ale... Jak zwykle - eurowizja nie zawiodła - niesmak po głosowaniu pozostał. Jak co roku. Gdyby nie żona to bym tego w życiu
  • Odpowiedz
remul
remul przedwczoraj, 23:50:14 via Wykop
  • 1
@isrin22: Ale spójrz na oburzenie samych głosów oddanych na Izrael - przecież tam nie ma znaczenia czy ich piosenka jest dobra, zła, czy wpada w ucho czy nie. Jesteśmy oburzeni bo to Izrael i koniec. Powód czysto polityczny. Tego nie da się usunąć. Głos poleci na kogoś innego "bo tak".
Tylko skoro jest takie oburzenie w społeczeństwie, a i tak zdobywają masę głosów - to ludzie doszukują się jakiejś formy
  • Odpowiedz
remul
remul przedwczoraj, 23:57:07 via Wykop
  • 2
@isrin22: Z resztą, kurcze, mogli by sobie darować tę szopkę tuż przed głosowaniem gdzie podali że niby ludzie mieli być z różnych grup społecznych itd. Patrzysz na skład jury i już wiesz - no nie. Wszyscy względnie młodzi i związani w jakiejś formie z dziennikarstwem i muzyką. Też mi "różnorodna i reprezentatywna" grupa. W c---a polecieli. Jak zawsze.
  • Odpowiedz
SiemaWaliszKonia
SiemaWaliszKonia
przedwczoraj, 23:00:32
  • 0
Zwycięzca Eurowizji 2026! Naród wybrany! Szanujesz - plusujesz, a antysemici d--a cicho
#eurowizja #izrael #polityka
SiemaWaliszKonia - Zwycięzca Eurowizji 2026! Naród wybrany! Szanujesz - plusujesz, a ...

źródło: 1000024808

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

remul
remul przedwczoraj, 23:02:09 via Wykop
  • 1
@SiemaWaliszKonia: Wyskoczyłeś jak Trzaskowski. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
remul
remul przedwczoraj, 23:08:29 via Wykop
  • 2
Eurowizja to jedno wielkie fałszerstwo. Pierwszy raz oglądasz? Co roku ludzie mają niesmak za punkty.
  • Odpowiedz
agaaa_
agaaa_
przedwczoraj, 23:02:21
  • 2
#eurowizja u nas jednak też wjechały boty
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

remul
remul przedwczoraj, 23:04:05 via Wykop
  • 0
@agaaa_: A czemu miałoby być inaczej? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Przychlast
Przychlast
przedwczoraj, 22:42:25
  • 4
Austria w ramach przeprosin za Hitlera #eurowizja
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

remul
remul przedwczoraj, 22:44:07 via Wykop
  • 1
@Przychlast: W sumie od Niemiec też poleciała 12-tka. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
dodi-lukebakio
dodi-lukebakio
przedwczoraj, 22:35:26
  • 3
#eurowizja Jury nie ma słuchu, a głosowanie publiczności jest przekupione. Its over dla eurovision
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

remul
remul przedwczoraj, 22:37:56 via Wykop
  • 0
@dodi-lukebakio: Dla mnie głosy jury to zawsze było lizanie tyłków. A głosy publiczności to teraz tylko kwestia budżetu.
  • Odpowiedz

532

Reklamodawcy masowo znikają z Republiki i wPolsce24

Pokaż treści 18+

Reklamodawcy masowo znikają z Republiki i wPolsce24

W kwietniu w obu prawicowych stacjach zapaliło się czerwone światło reklamodawcy zaczęli znikać szybciej, niż pojawiają się nowi. Zarówno Telewizja Republika, jak i wPolsce24 notują wyraźne spadki w liczbie firm, które chcą emitować tam swoje spoty. To z kolei może mocno uderzyć w budżety obu

motvik
z
telewizja.jastrzabpost.pl
dodany: 15.05.2026, 21:31:37
  • 174
  • #
    bekazprawakow
  • #
    media
  • #
    wydarzenia
  • #
    polska
  • #
    pisowskapropaganda
remul
remul przedwczoraj, 22:04:20 via Wykop
  • 0
@ocynkowanyodpornynahejt: Zgadza się.
Przecież nie wszyscy odchodzą. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
remul
remul przedwczoraj, 22:06:56 via Wykop
  • 6
W PRL TVP też potrafiła nakręcić krytyczny materiał. A mimo to mówią że była propaganda w telewizji.


@mi01P2r: W każdej telewizji jest trochę propagandy. W przypadku Republiki to mamy propagandę przerywaną reklamami. To jest klasa sama w sobie. Przy niej to co mieliśmy w PRLu to była dziecinna igraszka. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

590

Paweł Kukiz: Od antysystemowca do jedynki na liście PiS

Nigdy nie wejdę w układy z PiS. Krótka historia politycznej metamorfozy Pawła Kukiza.

McDonaldsTrump
z
youtube.com
dodany: 15.05.2026, 08:43:20
  • 92
  • #
    bekazpisu
  • #
    polityka
  • #
    heheszki
  • #
    informacje
  • #
    neuropa
  • #
    4konserwy
remul
remul 15.05.2026, 13:01:54 via Wykop
  • 3
@Pytalski_malopolan: Jak widać w Polsce "ruchanie" wolnościowców to nie tylko domena polityków. Niejeden zwykły Kowalski też by chciał. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
remul
remul 15.05.2026, 13:08:19 via Wykop
  • 1
Skoro Kukiza nazywają szmatą, to taką samą szmatą jest Hołownia, który stworzył koalicję z Tuskiem, mimo wcześniejszej narracji, że to zło.


@Serghio: To nie ulega wątpliwości. Najbardziej dołujące jest to że to zawsze są jacyś "antysystemowcy". Masa ludzi chce rozbić POPiS i co wybory się nacinają. Ciekaw jestem co będziemy mówić o Braunie za kilka lat. Na razie idzie ścieżką podobną do innych. Dużo obiecuje, ale to też praktycznie partia

694

Rzad idzie na wojne z bazarami

Wielkie koncerny nie odczuja zmian, ta ma uderzyc jak zawsze w najmniejszych.

JestemTuByDrwicZLewakow
z
m.jbzd.com.pl
dodany: 15.05.2026, 06:53:13
  • 132
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    handel
  • #
    gospodarka
  • #
    bazarek
  • #
    polityka
remul
remul 15.05.2026, 10:01:27 via Wykop
  • 2
@Kowal13: Masz też Dino, Frac czy Polomarket. Nie musisz kupować "u Niemca" jak nie chcesz. To nie tak że bazarki to jedyna polska alternatywa. ¯\(ツ)/¯
remul
remul 15.05.2026, 10:11:24 via Wykop
  • -2
@Kowal13: To musisz się szarpnąć i pójść trochę dalej jak nie chcesz tam kupować. Nikt cię przecież nie zmusza.
A prawda jest taka że jesteśmy po prostu leniwi i bardzo często całe to wspieranie polskiego kapitału kończy się w chwili kiedy trzeba trochę dalej się pofatygować do sklepu. Głównie to o tym gadamy, a i tak na zakupy idziemy do Lidla czy Biedry bo są najbliżej. ¯\(ツ)/¯
remul
remul 15.05.2026, 10:46:18 via Wykop
  • 1
@apepe: Jest to klasyczny efekt skali. Miasta są po prostu drogie, zbyt drogie do prowadzenia małego biznesu z zachowaniem rozsądnych cen.
Kiedyś te lokalne sklepy nadrabiały jakością czy bliskością, która uzasadniała wyższe ceny, ale nasza mobilność sprawiła że możemy wziąć samochód i pojechać trochę dalej i kupić od razu wszystko co chcemy bez chodzenia po okolicy. Dyskonty są wygodniejsze i dlatego preferujemy właśnie je. Wygoda i cena - tu nie
remul
remul 15.05.2026, 11:30:59 via Wykop
  • 0
@alter21: Na pewno mi odpowiadasz? Przecież dokładnie to samo zaproponowałem w drugim poście. To że tego ludzie nie robią to wyłącznie kwestia lenistwa wg mnie.
Krzewiciel_prawdy
Krzewiciel_prawdy
14.05.2026, 04:15:44
  • 1698
6 rano. Tuptamy.

Nie ma miękkiej gry.

#demografia #dobryprzekaz
Krzewiciel_prawdy - 6 rano. Tuptamy.

Nie ma miękkiej gry.

#demografia #dobryprzekaz

źródło: 20260514_060332

Pobierz
  • 114
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

remul
remul 14.05.2026, 17:45:39 via Wykop
  • 0
jak moze kupic jeden krem, co starczy mu na cale zycie? ;)


@sylwek2k: Nie przy dzieciach. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
remul
remul 14.05.2026, 18:11:22 via Wykop
  • 0
Głębokie wyrazy współczucia. P--------e. Dwa gowniaki? Bliźniaki czy wpadka? Po co tyle?


@85CmCCd5nK: Bo wbrew obiegowej opinii najtrudniej jest z jednym dzieckiem. Owszem, przy większej gromadce jest trochę więcej zabawy jak mają < 5 lat, ale potem w zasadzie tylko ich nadzorujesz i organizujesz wyjścia bo zabawy organizują sobie sami i nie musisz na siłę w każdej uczestniczyć (co w pewnym momencie zwyczajnie się nudzi). Dla mnie pierwsze dziecko było
  • Odpowiedz
El_Kamilos23
El_Kamilos23
14.05.2026, 07:18:31
  • 49
Instytut Danych Z Pupy prosi o uzupełnienie ankiety w celu weryfikacji zamożności Wykopu. Dziękuję.
#finanse #nieruchomosci #ekonomia #ciekawostki #ankieta

Ile masz oszczędności? (PLN)

  • 0-1000 8.8% (483)
  • 1000-5000 5.5% (303)
  • 5000-15000 9.2% (504)
  • 15000-30000 11.9% (653)
  • 30000-100000 21.0% (1148)
  • Ponad 100000 33.9% (1856)
  • (Jestem na minusie:]) 9.6% (528)

Oddanych głosów: 5475

  • 104
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

remul
remul 14.05.2026, 13:53:53 via Wykop
  • 0
serio ponad 1/4 ma ponad 100k? ciężko mi w to uwierzyć.


@SamiS: Oceniasz ludzi przez pryzmat swojego otoczenia i własnej sytuacji, a jak zerkniesz chociażby na auta jeżdżące po mieście to to wcale nie są jakieś gruchoty. Ludzie skądś kasę na nie biorą i to wcale nie musi oznaczać że kradną.
Pytanie ile osób traktuje np. własną nieruchomość w której mieszkają jako "oszczędności", ale wydaje mi się że jednak większość
  • Odpowiedz

1066

Bezrobocie sięga 20%! Znalezienie pracy, to jak wygrana na loterii

Bezrobocie sięga 20%! Znalezienie pracy, to jak wygrana na loterii

Tak źle na rynku pracy nie było od dawna. Zwolnienia grupowe, mała liczba nowych ofert pracy i brak perspektyw - to codzienność wielu Polaków. Sytuacja w niektórych powiatach jest wręcz dramatyczna. Stopa bezrobocia przekracza tam 20% i nic nie wskazuje na to, aby miało ulec to poprawie. A co gorsze

FXMAG
z
fxmag.pl
dodany: 14.05.2026, 08:49:23
  • 311
  • #
    praca
  • #
    pieniadze
  • #
    gospodarka
  • #
    wykop
  • #
    wiadomosci
  • #
    informacje
remul
remul 14.05.2026, 13:36:52 via Wykop
  • 2
@Vixay: Przecież te 20% to dosłownie jedna miejscowość z trudną sytuacją. Trudno to przykładać na cały kraj, ale uwagę przyciąga. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
remul
remul 14.05.2026, 13:41:01 via Wykop
  • -1
@Salam-Abdul-Al-Stulejari: Nie no, nie kłamią.
Jest 20% bezrobocia w tej miejscowości? No jest. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Clickbait tak, ale kłamstwo jednak nie. Sami sobie dopowiedzieliśmy jakby to o cały kraj chodziło. Ten mechanizm tak działa niestety. ¯\(ツ)/¯

531

U Niemca zestaw panelu z bankiem energii za 3k PLN

U Niemca zestaw panelu z bankiem energii za 3k PLN

Fanatyczne rozwiązanie plug and pluy na balkony albo do offgridowego zadupia

testa_di_moro
z
x.com
dodany: 12.05.2026, 09:59:54
  • 183
  • #
    panelesloneczne
  • #
    offgrid
  • #
    energetyka
  • #
    prad
  • #
    ciekawostkizniemiec
  • #
    ciekawostki
remul
remul 13.05.2026, 08:38:26 via Wykop
  • 1
Powiinno być ok. 1,00 zł za kWh.


@tybor87: U alternatywnych dostawców - może. U mnie w PGE jak policzysz cały rachunek przez zużycie (z VAT i innym crapem) to wychodzi w okolicach 1,20 na G11. Na Pstryku jest taniej, no ale większość Polaków właśnie na standardowym G11 u standardowego dystrybutora siedzi.
Jak ktoś nie mieszka w dużym mieście, gdzie braki prądu się zdarzają, to taki magazyn może też pełnić rolę
remul
remul 13.05.2026, 08:42:50 via Wykop
  • 1
@ukradlem_ksiezyc: ten zestaw teoretycznie spełnia wszystkie wymogi żeby niczego nie trzeba było nigdzie do urzędu czy straży pożarnej zgłaszać. Jedyna jazda może być ze spółdzielnią (o powieszenie tego na balkonie) i z instalacją elektryczną, bo bez dobrego uziemienia można sobie krzywdę zrobić, a sporo budynków w Polsce ma jeszcze instalacje na dwóch kablach co przy PV jest słabym pomysłem.
remul
remul 13.05.2026, 14:30:43 via Wykop
  • 0
@Mazzieh47: Dlaczego? To jest najbardziej zgodna z rzeczywistością metoda - realna.
Pobierasz 200kWh na miesiąc, a na rachunku masz 240zl do zapłacenia (chociaż przy tak małym zużyciu to pewnie i więcej).
Cała reszta,wskazująca jakoby prąd w cenniku kosztuje ~55gr za kWh (70 brutto) to wg mnie pic na wodę. Reszta kosztów nie jest czymś z czego możesz prosto zrezygnować. Owszem, masz opłaty stałe, ale to i tak cena w praktyce

418

Koalicja Obywatelska sama przyznaje, że nie zrealizowała 67 ze 100 konkretów

Koalicja Obywatelska sama przyznaje, że nie zrealizowała 67 ze 100 konkretów

Na oficjalnej stronie 100 konkretów na pierwsze 100 dni rządów KO chwali się realizacją 33 na 100 konkretów. Pozostałe 67 jest albo w realizacji albo w ogóle nie jest ruszone. Od rozpoczęcia rządów minęło 882 dni.

Zbychu222
z
100konkretow.pl
dodany: 13.05.2026, 13:00:32
  • 245
  • #
    polityka
  • #
    4konserwy
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    polska
  • #
    bekazpisu
remul
remul 13.05.2026, 13:29:16 via Wykop
  • 9
@konkarne: Akurat nie wszystkie mogliby (czy nawet powinni) zrealizować. Wiele to zwykła kiełbasa wyborcza żeby zebrać część niezdecydowanych głosów, gdzie prawdziwy "beton" KO ma je serdecznie gdzieś, ale w ogóle są im przeciwni - przez co brak ich realizacji dużego grona nie boli.
Tak jest w przypadku każdej partii.

Jedynym chyba plusem tej strony jest to że ona ciągle działa i jest aktualizowana - co jest chyba ewenementem w naszym

460

Bruksela się obudziła. Ursula von der Leyen przyznaje, co Europa zepsuła w spraw

Bruksela się obudziła. Ursula von der Leyen przyznaje, co Europa zepsuła w spraw

Absurdalnie wysokie ceny energii to problem, który dotyka Europejczyków z coraz większą siłą. Nie jest zatem tajemnicą,

starnak
z
bezprawnik.pl
dodany: 10.05.2026, 09:58:41
  • 77
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    prad
  • #
    zmianyklimatu
  • #
    energia
  • #
    polityka
remul
remul 11.05.2026, 09:39:45 via Wykop
  • -1
@pablo103: Emigracja akurat do nas od dwóch lat spada. Ale prawdą jest że to mniejsza zaleta polityków, a bardziej tego że jesteśmy po prostu drogim krajem do życia (szczególnie w miastach), socjal d--y nigdy nie urywał, a o sensowną robotę też jakoś specjalnie łatwo ostatnio nie jest.
remul
remul 13.05.2026, 12:08:19 via Wykop
  • 0
@pablo103: masz rację - ogólna suma cięgle rośnie. Spada tylko tępo ich napływu. O to mi chodziło.

313

Od września 2026 zakaz telefonów w szkołach, informuje Nowacka

Od września 2026 zakaz telefonów w szkołach, informuje Nowacka

Ministerstwo Edukacji Narodowej szykuje kolejną zmianę, która dotknie najmłodszych Polaków. Chodzi o dzieci i młodzież, którym zostanie ograniczony dostęp do telefonów komórkowych oraz mediów społecznościowych. Zmiany, jak zapowiedziała Barbara Nowacka wejdą jeszcze w tym roku.

FXMAG
z
fxmag.pl
dodany: 12.05.2026, 12:23:09
  • 160
  • #
    szkolastandard
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    technologia
  • #
    dzieci
  • #
    polityka
remul
remul 12.05.2026, 18:59:57 via Wykop
  • 2
@radzioso532: Problemem dla rodziców nie jest sam zakaz wchodzenia na media społecznościowe w czasie pobytu dziecka w szkole, a brak kontaktu z dzieckiem w tym czasie. Czasy gdzie trzeba było dzwonić do sekretariatu żeby coś pilnego dziecku przekazać dawno już odeszły w zapomnienie, a tu zaraz się okaże że wrócą. ¯\(ツ)/¯
U mnie młody już kombinuje żeby komunikator na meshcore przemycić. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
remul
remul 13.05.2026, 01:58:39 via Wykop
  • -2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...

2

Palikot znów prosi ludzi o pieniądze. Teraz chce stworzyć "swój Kanał Zero"

Palikot znów prosi ludzi o pieniądze. Teraz chce stworzyć "swój Kanał Zero"

Palikot po aferze na setki milionów i zarzutach prokuratorskich wraca po nowe pieniądze. Najbardziej niesamowite jest to, że pewnie znowu znajdą się ludzie, którzy uwierzą w tę historię.

WinoDominoISpiew
z
portal.faktura.pl
dodany: 12.05.2026, 11:35:02
  • 2
  • #
    palikot
remul
remul 12.05.2026, 13:35:26 via Wykop
  • 0
@OkruszekBojowy: Te wszystkie "rzeczy" nie są złe same w sobie. Problem są naganiacze którzy obiecują ludziom złote góry, nakręcają hype, a potem znikają z ich pieniędzmi.
Palikot to w końcu renoma sama w sobie - aż dziwne by było żeby ktoś się jeszcze na jego bajki nabrał, ale co do jednego masz rację - owce do strzyżenia się zawsze znajdą. Trzeba tylko odpowiednio szeroko zarzucić sieć.

Chyba za szybko go

12

W Rosji kończy się opłacalna w wydobyciu ropa, wystarczy jej na ~14.8 - 26 lat

Pokaż treści 18+

W Rosji kończy się opłacalna w wydobyciu ropa, wystarczy jej na ~14.8 - 26 lat

~14.8 lat wg wcześniejszych deklaracji. Ropa to 19-36% ich budżetu. Nie ma technologii opłacalnego wydobycia pozostałych pokładów ropy. Rosja samodzielnie jej nie opracuje. Obraz postimperialnego niedźwiedzia ryczącego po raz ostatni. Coraz bliżej niedźwiedzia koala, eukaliptus powoli się kończy.

KawaJimmiego
z
energia.rp.pl
dodany: 06.12.2025, 12:03:11
  • 17
  • #
    rosjawstajezkolan
  • #
    russiahateclub
  • #
    ekonomia
  • #
    rosja
  • #
    energetyka
  • #
    geopolityka
remul
remul 12.05.2026, 10:29:04 via Wykop
  • 0
@cebulowy_krezus: Problem z Rosją polega na tym że zanim się wywróci, to często jeszcze zaczyna machać łapskami na prawo i lewo. Nawet głupie wywołanie wojny może im zyskać trochę czasu bo zmyli ich obywateli.
Warto pamiętać o tym że Rosja nie kieruje się tu nigdy rozsądkiem. Często jest to zachłanność czy jakiś taki szeroko pojęty honor potrafi ich pchnąć do wojny. Nawet jeśli wojna z NATO nie wygląda dla nich

364

Dzisiaj Polska podpisuje umowę SAFE

Dzisiaj Polska podpisuje umowę SAFE

Polska podpisuje umowę pożyczkową w ramach unijnego programu SAFE w piątek, 8 maja 2026 r., o godz. 13:30 w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w Warszawie. Polska jest pierwszym państwem Unii Europejskiej, które finalizuje umowę w ramach tego instrumentu.

Novameh
z
wiadomosfera.pl
dodany: 08.05.2026, 10:40:48
  • 321
  • #
    polityka
  • #
    polska
  • #
    wojna
  • #
    europa
  • #
    wydarzenia
  • #
    uniaeuropejska
remul
remul 08.05.2026, 12:11:17 via Wykop
  • 20
@kotkameleon: Po prostu ich boli że kasa nie będzie wydana w USA. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
remul
remul 08.05.2026, 18:47:02 via Wykop
  • 34
@mariolankak: Uwierz mi że jakby kasa miała być wydana na sprzęt z USA to by temu przyklaskiwali. Kredyt mógłby być nawet na 10%. Dla nich to bez znaczenia - to nie ich problem.
Pamiętaj - mówimy o ambasadorze USA.
remul
remul 08.05.2026, 18:58:21 via Wykop
  • 3
Nie odwracaj tematu


@mariolankak: Co? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie czytałeś wątku, nie?
Uwielbiam ludzi którzy muszą dorzucić swoje trzy grosze nie wiedząc nawet o czym jest rozmowa.
remul
remul 08.05.2026, 19:14:18 via Wykop
  • 0
@mariolankak: Odniosłem się - USA ma w dupie gdzie i na ile procent weźmiemy kredyt. Ba, możemy nawet narodowe złoto sprzedać - bylebyśmy kupili ich sprzęt. Jak nie - to będą krytykować naszą decyzję.
Chyba że chodziło ci o kwestię kredytu ogólnie - ale to nie o tym w tym wątku rozmawiamy.
remul
remul 08.05.2026, 19:18:30 via Wykop
  • -1
@mariolankak: Wiem. Zauważyłem. Dlatego próbowałem cię nakierować że nie o tym rozmawiamy. Już w pierwszym komentarzu do Ciebie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
remul
remul 09.05.2026, 07:45:38 via Wykop
  • 0
@platforma: Ale przecież mamy ich sprzęt. Ukraina też ma ich sprzęt. Patrząc po obecnych, czynnych konfliktach też dobrze widać jak ten ich sprzęt się sprawdza.
Nie bez powodu Ukraina rozwija własne zdolności bo amerykański sprzęt jest może i "nowoczesny", ale za to drogi i mało skuteczny. Naprawdę tak trudno to zrozumieć?
remul
remul 12.05.2026, 09:18:08 via Wykop
  • 0
Skąd w ogóle to uparcie się na Niemcy. Walić Niemcy. Przecież nie są jawnie wpisane w umowie że musimy kupować od nich.
Masz podstawowe założenia:
Rozwijasz "własną" infrastrukturę obronną.
Rozwijasz "własny" przemysł obronny.
Czego nie możesz ogarnąć sam - kupujesz po krajach UE.
I jeszcze jeden punkt - nie rozkradasz środków.

270

W miejscach dawnych parkingów pojawiły się trawy i zieleń. SCT inaczej

W miejscach dawnych parkingów pojawiły się trawy i zieleń. SCT inaczej

Kierowców to zmartwi, ale pieszych ucieszy. Tam, gdzie jeszcze niedawno parkowały samochody albo znajdowały się nieużywane fragmenty nawierzchni, pojawiły się ozdobne trawy. W Katowicach trwa cicha rewolucja w miejskiej przestrzeni.

ZobaczLink
z
portal.katowice.pl
dodany: 11.05.2026, 08:28:09
  • 282
  • #
    katowice
  • #
    sct
  • #
    parkowanie
  • #
    samochody
  • #
    motoryzacja
  • #
    urbanistyka
remul
remul 11.05.2026, 19:20:38 via Wykop
  • 1
@kiciek: Chodnik bez roślinności jest tani w utrzymaniu. To najtańsza opcja w zasadzie.
Dodajesz drzewa, trawniki, kwiaty i koszt utrzymania rośnie kilkukrotnie (koszenie, liście, przycinanie, podlewanie, naprawa infrastruktury zniszczonej przez korzenie). Kasa się też na to musi skądś wziąć.
Niestety miasto to nie teren niezurbanizowany - tu nie wystarczy tylko posadzić drzewa i już - w większości przypadków taka roślina sama długo nie pożyje bez pomocy.
remul
remul 11.05.2026, 19:29:55 via Wykop
  • 1
@Kulek1981: Na małe, awaryjne zakupy lokalne sklepy generalnie wystarczą, ale na duże - już się bierze auto. Z resztą to też kwestia poświęconego na to czasu. Nie masz dzieci, obowiązków, nie musisz się opiekować rodzicami - spoko dasz radę bez auta bo masz wszystko w zasięgu i względnie dużo "wolnego" czasu. Ale jak się życie skomplikuje to brak auta komplikuje je dodatkowo. Wiele osób musi samemu tego doświadczyć żeby to
remul
remul 11.05.2026, 19:38:26 via Wykop
  • -1
@krabelix: Nie mając dzieci to sobie można w centrum mieszkać. Nawet auto nie jest specjalnie potrzebne wtedy. Zakupy robisz tylko dla siebie w lokalnym sklepie. Raz na jakiś czas podjedziesz ewentualnie gdzieś Uberkiem i tyle. Tak można żyć.
Nie bez powodu wysoka dzietność zawsze dotyczyła regionów wiejskich i podmiejskich. W miastach zawsze była <2. To nie jest coś co się teraz, nagle pojawiło. To wyludnianie się wsi i masowa migracja
remul
remul 11.05.2026, 19:41:35 via Wykop
  • 1
@bama-kala: Stojąc w korku dzieci nie zrobisz... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
remul
remul 11.05.2026, 19:51:19 via Wykop
  • 0
@Marmach: Drzewa też bezobsługowe nie są. Niszczą korzeniami chodniki i infrastrukturę podziemną. Mając mało przestrzeni na korzenie, bardzo często wymagają dodatkowego podlewania bo bez tego uschną.
O grabieniu liści i regularnym przycinaniu (niech komuś gałąź na głowę lub samochód spadnie) też należy pamiętać.
Wszystko co jest żywe (i ma pozostać żywe) - to dodatkowe koszty w mieście.
remul
remul 11.05.2026, 20:07:02 via Wykop
  • 1
tak uciekają że wieś pustoszeje a w miastach cena m^2 mieszkania co chwilę rośnie


@P_i_o_t_R: Bo nie uciekają na daleką wieś, a na przedmieścia. Przedmieścia oferują dodatkową przestrzeń którą możesz kształtować wg własnego uznania, której w mieście zwyczajnie brakuje. Jednocześnie dając dostęp do "miejskich możliwości zarobkowych".
W mieście możesz wybrać mieszkanie, możesz wybrać dzielnicę, ale to zawsze jest jakaś forma kompromisu. Jedyne co możesz tam zrobić to urządzić mieszkanie, którego
remul
remul 11.05.2026, 20:35:42 via Wykop
  • 0
Dlatego tak ważny dla rozwoju społecznego jest na przykład dobry transport publiczny.


@znmd: Uwierz mi że transport publiczny nie ma aż tak dużego znaczenia. Jak masz duże zakupy do zrobienia i przywiezienia do domu - weźmiesz Ubera bo żadna z obecnych form transportu publicznego nie daje nawet zbliżonego komfortu do podróży autem.
Jedyne w czym jest lepszy to cena. Jest po prostu tani. Jeśli chodzi o czas dojazdu to o
remul
remul 11.05.2026, 22:00:42 via Wykop
  • 0
Ale to trzeba najpierw z takim ogrodem mieć do czynienia. W ogóle wiedzieć jak to działa. Masa tej zieleni w miastach to pomysły z budżetu obywatelskiego. Zainwestujesz w budowę rabatki, a potem miasto musi się z tym wozić. Dodaj jeszcze zabezpieczanie na zimę żeby sól tam nie trafiła bo wtedy kwiatków nie będzie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Najgorsze jest to że potrzebny jest jakiś taki balans wszystkich tych
remul
remul 12.05.2026, 09:01:06 via Wykop
  • -1
Ma olbrzymie, bo to z fizycznego i matematycznego punktu widzenia jedyny sposób na sprawne przemieszczanie mas ludzkich w warunkach dużego zagęszczenia ludności.


@znmd: Przy dużym zagęszczeniu jest to problem, ale uwierz mi - Polacy nie lubią dużego zagęszczenia. Dlatego m.in. nasze miasta są "rozlane", a to powoduje problemy komunikacyjne. To tak samo jak z kurami i hodowlą klatkową - tak, jest to najbardziej optymalna metoda hodowli (wszystko czego potrzebują mają pod
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 13
  • Strona 1 z 13
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 23.06.2025

    Komentator
  • Rocznica
    od 02.01.2026

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 01.05.2021

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking