Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko327
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

LGirl
LGirl

LGirl

Dołączył 8 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 3413
  • Znaleziska 1578
  • Mikroblog 1835
  • Obserwujący 4
  • Obserwowane 5
USER_303
USER_303
USER_303
04.03.2024, 22:37:30
  • 3
Patrząc na tą debatę odnośnie mieszkań można wyróżnić niektóre grupy ludzi (nie wszystkie):
1. Debile co nie mają nic, najprawdopodobniej nastolatkowie, którzy myślą że będą prezesami dzięki ciężkiej pracy (najbardziej upośledzeni xD).
2. Ludzie którzy odziedziczyli spadek i myślą że do wszystkiego dorobili się ciężką pracą i boli ich d*pa że ktoś może dostać w przyszłości mieszkanie taniej.
3. Ludzie którzy się "dorobili", ale do dzisiaj mają do zapłaty setki tysięcy złotych
  • 9
  • Odpowiedz
LGirl
LGirl
LGirl 05.03.2024, 07:02:12 via Wykop
  • 0
@USER_303: chyba coś nieprzemyślany ten podział. Przy inflacji jaka była kto miał kredyt ten już go nie ma albo ma śmiesznie mały kredyt. Ze spadkami też nie bardzo, pierwsze pokolenie które się w Polsce dorobiło czegokolwiek, co wartoby dziedziczyć to pokolenie urodzone w latach 60/70, oni teraz siedzą na wczasach w ciepłych krajach i jeszcze ze 20-30 lat w niezłym zdrowiu posiedzą a ich dzieci mają lat 40 i nie
  • Odpowiedz

474

"Szkoła jest do zmiany, totalnie". Nauczyciele mają dość systemu, dzieci i rodzi

"Szkoła jest do zmiany, totalnie". Nauczyciele mają dość systemu, dzieci i rodzi

Nauczyciele mówią, że zmiany w systemie edukacji nie powinny być na pokaz i w ramach łatania zaniedbań po poprzedniej ekipie. Mówią o potrzebie głębokiej reformy. 'Ten system już totalnie nie działa i naprawdę nikt sobie nie zdaje sprawy jak bardzo' – mówi w rozmowie z Dziennik.pl Tomasz, nauczyciel

Xing77
z
edukacja.dziennik.pl
dodany: 26.02.2024, 11:47:50
  • 427
  • #
    polska
  • #
    szkola
  • #
    edukacja
  • #
    dzieci
  • #
    gimbaza
  • #
    licbaza
LGirl
LGirl
LGirl 27.02.2024, 12:26:58 via Wykop
  • 5
@kwanty: gdyby w edukacji nie chodziło o relację mentor/uczeń i o efekt synergii jaki powstaje podczas współpracy to już od czasu wynalezienia druku każdy mógłby zdobywać indywidualnie dobraną, optymalnie przedstawioną wiedzę z podręczników pisanych przez najlepszych ekspertów w danej dziedzinie a szkoły i uczelnie zostałyby setki lat temu pozamykane. Filmiki to nie aż taka nowość w porównaniu z drukiem.
LGirl
LGirl
LGirl 27.02.2024, 12:33:05 via Wykop
  • -1
@BeLpHeR: Polak potrafi. W Warszawie wszyscy od niższej klasy średniej w górę mają dzieci w prywatnych szkołach, pewnie inne miasta też to czeka. Kogo nie stać - zabiera dzieci do domu, są szkoły, które za kilkaset zł miesięcznie przeprowadzają dzieciom fikcyjne egzaminy na koniec roku i wystawiają świadectwa, co te dzieci robią cały dzień to sekret ich i ich rodziców. Szkoły publiczne zostają trochę jak taki dentysta na NFZ, niby
LGirl
LGirl
LGirl 27.02.2024, 13:14:29 via Wykop
  • 2
@kwanty: ale relacja mistrz-uczeń opiera się także na interakcjach niewerbalnych i na tym, że nasz mózg ogólnie ceni sobie interakcje z drugim człowiekiem. W takiej relacji mistrz nie musi być idealny i mieć idealnie, książkowo wszystkich metod nauczania wgranych - może się zdarzyć, że np nauczyciel biologii jest fascynatem grzybów i opowiada o nich jak najęty godzinami a mniej go interesują nie wiem, porosty i mchy, i o nich już
LGirl
LGirl
LGirl 27.02.2024, 20:32:54 via Wykop
  • 2
@kwanty: pytanie, co jest celem edukacji. Wydaje mi się, że właśnie w dobie AI powinno nim być nauczenie ludzi tego, czego AI nie potrafi - czyli pełnej koncentracji nad trudnymi zagadnieniami, tworzenie nowych idei, głęboka analiza cudzych koncepcji i budowanie na nich własnych. I z badań na mózgiem wynika, że nauka przy użyciu nowych technologi zamiast ułatwiać to, utrudnia - bo rozbija umiejętność głębokiej, długiej koncentracji a to moim zdaniem
LGirl
LGirl
LGirl 27.02.2024, 20:44:44 via Wykop
  • 0
@wojtek_bez_portek: tu chyba problem jest z Twoją znajomą, nie ze szkołą - normalnemu człowiekowi w życiu nie wpadnie do głowy żeby podglądać metkę ośmiolatka i oceniać go na podstawie tego jakiej marki ma spodnie na tyłku :P Albo oceniać dzieciaka na podstawie tego, jakim samochodem jeździ ich rodzina i kurde wyliczać czy przyjaciel syna ma rodzinę bogatszą czy biedniejszą i gdzieś się tym puszyć lub zazdrościć na podstawie wartości auta
LGirl
LGirl
LGirl 27.02.2024, 20:53:43 via Wykop
  • 0
@BeLpHeR: Mnie to przeraża, że wychowujemy dzieciaki osobno (są szkoły katolickie, są lewackie, są ekologiczne itp). A te z edukacji domowej to już całkiem nie wiadomo kto i z kim wychowuyje,.
LGirl
LGirl
LGirl 28.02.2024, 07:15:53 via Wykop
  • 0
@wojtek_bez_portek: ale nie wiem, czy sobie uświadamiasz, że właśnie dokonałeś kompletnej oceny i krytyki ośmioletnich dzieci na podstawie tego, że rodzice kupili im ubrania „niewłaściwej” marki. Wiesz co? Ja mam dzieciaki w prywatnej szkole i one nawet nie wiedzą, że istnieją marki lepsze i gorsze, nie wiedzą, że można kogoś oceniać na podstawie tego jakim samochodem jeździ itp. A są wśród rodziców „janusze dorobkiewicze”, choć ja powiedziałabym raczej, że po
LGirl
LGirl
LGirl 28.02.2024, 09:02:23 via Wykop
  • 1
@kwanty: „po piśmie” jest od jakiegoś czas na mojej liście do przeczytania i to chyba dobry przykład na to, że nie jesteśmy jeszcze aż tak po piśmie - mimo, że są różnego rodzaju appki itp które zaoferują mi tego typu książki streszczenie, wideorecenzję z infografikami, audiostreszczenie do wysłuchania w samochodzie w pięć minut itp - to chyba zgadzamy się, że żeby naprawdę poznać ideę która za nią stoi i móc
LGirl
LGirl
LGirl 28.02.2024, 09:26:06 via Wykop
  • 0
@wojtek_bez_portek: w sumie to muszę Ci za podziękować za tego posta, bo czasem żałujemy trochę, że pakujemy w prywatną edukację kwotę która przy dwójce dzieci pozwoliłaby na postawienie niezłego domu. Po przeczytaniu Twojej wypowiedzi widzę, że w szkołach publicznych ciągle panują lata 90 i że mogłyby mi dzieci przyjść zapłakane bo kupiłam im ciuch jakiejś marki i koledzy je wyśmiali, bo marka jest obciachowa i że mam zacząć śledzić social
LGirl
LGirl
LGirl 28.02.2024, 15:51:17 via Wykop
  • 0
@wojtek_bez_portek: ale ja nie wiem, czy te dzieciaki opisywane przez Twoją znajomą są spoko czy nie, może i są koszmarne i okropne - ale nie będę ich oceniać na podstawie ciuchów i serio okropne jest dla mnie, że Ty i Twoi znajomi je na tej podstawie oceniają. Oczywiście, że jeśli Twoje dzieci nasłuchają się w domu że kto nosi Hilfigera ten syn Janusza i nienormalny a normalny jest tylko ten,
PanieAreczku
PanieAreczku
PanieAreczku
27.02.2024, 18:43:27
  • 1
#nieruchomosci czyli lepiej jednak na prowincji. Wybralem madrze :)

https://www.onet.pl/styl-zycia/onetkobieta/przeprowadzili-sie-ze-wsi-do-warszawy-zona-i-matka-narzeka-na-zycie-w-miescie/v2fm802,2b83378a
  • 13
  • Odpowiedz
LGirl
LGirl
LGirl 27.02.2024, 21:04:36 via Wykop
  • 0
@PanieAreczku: tylko oni się nie przeprowadzili do miasta - z tekstu wynika, że ze wsi w lubelskim gdzie mogli po pracy odwiedzić teściową przeprowadzili się na wieś pod Warszawą gdzie po pracy nie mogą odwiedzić teściowej bo teściowa została na wsi w lubelskim ;P
  • Odpowiedz
Czekolatka
Czekolatka
Czekolatka
27.02.2024, 19:26:17
  • 0
#nieruchomosci co byście wzięli? Zakładamy, że remont umiecie zrobić sami. Miasto 150k mieszkańców. Jeśli możecie dać swój argument w komentarzu to będę wdzięczny bo sam szukam za i przeciw w obu przypadkach.

Które mieszkanie 60mk kupujecie? Pracujecie zdalnie.

  • 10k zł/m za nowe na przedmiesciach 63.9% (69)
  • 5k zł/m do remontu w kamienicy na starym miescie 36.1% (39)

Oddanych głosów: 108

  • 11
  • Odpowiedz
LGirl
LGirl
LGirl 27.02.2024, 21:03:11 via Wykop
  • 2
@Czekolatka: patrzyłabym jakie to przedmieście. Jeśli sypialnia gdzie każdy wraca samochodem o 17 żeby pooglądać tv w swoim domu a potem spać - wolałabym centrum. Jeśli fajne, zielone, bogate i żyjące miasteczko - brałabym :)
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
mirko_anonim
24.02.2024, 07:22:55
  • 50
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Dlaczego klasa średnia tak bardzo wywiera presje żeby mieć koniecznie nowe mieszkanie, w centrum miasta, duży metraż i jeszcze tanio?
Typowy dom dla klasy średniej można znaleźć w zasadzie odbijając autem 5-10km od miasta wojewódzkiego, gdzie jest o wiele większy metraż, ogród, spokój dookoła i jest o wiele taniej? W ogóle posiadanie domu jest o wiele tańsze ale wszystkim ubzdurało się, że trzeba mieć mieszkanie. Przejeżdżam przez takie osiedla czy domki jednorodzinne oddalone od miasta o kilka km i zawsze jest przedszkole, żabka, biedronki, przychodnie i inne bzdety + system autobusów żeby to skomunikować.


─
mirko_anonim - ✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Dlaczego klasa średnia tak bardzo wywiera pre...

źródło: comment_1663937318z1OAt6z1w3fXYybTZG8jR5

Pobierz
  • 143
  • Odpowiedz
LGirl
LGirl
LGirl 24.02.2024, 07:52:39 via Wykop
  • 667
@mirko_anonim: wychowywałam się na takim osiedlu, dla dziecka super. Sąsiedzi palą w piecach czym chcą i nie ma sposobu żeby im tego zabronić, zimą aż śmierdzi. Każde wyjście z koleżankami to błaganie rodziców, żeby podwieźli i przywieźli. Ja miałam szczęście, bo miałam autobus, ale niektóre koleżanki na podobnych osiedlach po szkole siedziały jeszcze po starbucksach czekając aż rodzice skończą pracę i pojadą z nimi do domu. Piękny duży pokój, gdzie
  • Odpowiedz
LGirl
LGirl
LGirl 24.02.2024, 10:10:09 via Wykop
  • 3
@NdFeB: nie było chodników na drogach pomiędzy domami, były wybrukowane kostką przez właścicieli domów podjazdy gdzie ludzie parkowali samochody bo im się nie chciało bramy otwierać. Pomiędzy domami Seby się nie rozpędzały bo to nie tak łatwo na uliczkach typowych dla osiedli jednorodzinnych (dużo małych skrzyżowań), kosili na ludzi na chodnikach przy większej drodze dojazdowej na osiedle, bo tam mogli przycisnąć pedał gazu. Mam nadzieję, że pomogłam :)
  • Odpowiedz
LGirl
LGirl
LGirl 24.02.2024, 10:19:38 via Wykop
  • 16
@ryhu: opowiadam o takich podmiejskich wioskach pod miastem wojewódzkim, chodziłam do liceum w centrum i mnóstwo moich znajomych z takich wiosek dojeżdżało. Oczywiście tam jeździły jakieś autobusy ale to było na zasadzie że najpierw trzeba pojechać na jakiś punkt przesiadkowy na obrzeżach miasta, potem tam poczekać, bo co godzinę - dwie jeździ autobus co powoli turkocze po wioskach i tam rozwozi ludzi. Te autobusiki jeździły puste bo nikomu się nie
  • Odpowiedz
LGirl
LGirl
LGirl 24.02.2024, 10:20:51 via Wykop
  • 23
@Kontonawykopiechlopie: tak, teraz tak myślę, że mój tata na pewno skakał z radości że za każdym razem gdy przychodziłam z informacją że ktoś znajomy robi osiemnastkę wiedział, że będzie mógł w piątek pojechać po mnie do centrum o 1 w nocy :) albo gdy wiedział, że będę o północy wracała z randki odwożona przez kogoś, kto ma prawo jazdy od tygodnia :P
  • Odpowiedz
LGirl
LGirl
LGirl 24.02.2024, 12:04:57 via Wykop
  • 3
@ryhu: u mnie po drodze do domu był most i tam się zdarzało stać kilkadziesiąt minut. Ale w którym kierunku się nie wyjeżdża - zawsze jest jakiś przejazd kolejowy czy lewoskręt który się korkuje, plus zawsze coś jest w przebudowie, często gdzieś jest jakiś wypadek który blokuje jeden pas, itp itd. Jak całe miasto rusza o 17 na przedmieścia to nie da się bez korków. Spacer wzdłuż wylotówki w godzinach
  • Odpowiedz
LGirl
LGirl
LGirl 24.02.2024, 13:15:15 via Wykop
  • 1
@marianzpoznania: @razdwatrzy55 czytałam o dronach. I o tym, że latają w godzinach pracy straży miejskiej, 8-16 :)) w Polsce jest mnóstwo domów opalanych węglem i peletem, gdzie nie wiem co ludzie wrzucają. Zresztą nawet te domy z gazem czy pompą mają zwykle opcję dogrzewania kominkiem. Jeździmy z rodziną bardzo często w weekend gdzieś pod Warszawę na rowery i gdzie się nie pojedzie to w sezonie grzewczym śmierdzi, nieważne czy
  • Odpowiedz
LGirl
LGirl
LGirl 24.02.2024, 14:14:13 via Wykop
  • 1
@Kontonawykopiechlopie: No taki przeciętny, spokojny nastolatek może chyba oczekiwać, że raz w tygodniu pójdzie sobie do kina na randkę. Jak się jest tak nawet dość przeciętnie lubianym licealistą to i tak ma się w klasie 30 osób, dziesięcioro bliskich znajomych z jakichś kółek zainteresowań i kilkoro kuzynów czy przyjaciół z dzieciństwa to i tak wychodzi, że dostaje się zaproszenie na około 50 imprez osiemnastkowych. Drugie tyle jako osoba towarzysząca, bo
  • Odpowiedz
LGirl
LGirl
LGirl 24.02.2024, 16:58:06 via Wykop
  • 0
@radek-kedar: co poradzić, minęło tyle lat a ciągle boli :)
  • Odpowiedz
LGirl
LGirl
LGirl 25.02.2024, 10:02:31 via Wykop
  • 0
@K-S-: w latach 90 jazda po mieście rowerem to był sport ekstremalny, to były czasy gdy wiceprezydent Warszawy zapytajy o ścieżki rowerowe powiedział, że niepotrzebne bo Warszawa to nie wieś, żeby po niej jeździć rowerem :)#gimbynieznajo. Ale teraz też jakoś nie widzę, żeby dzieciaki ze szkoły moich dzieci co mieszkają pod miastem jeździły tam na rowerach, co najwyżej rowerem do kolejki a potem czekanie na kolejkę, czekanie na tramwaj/autobus do
  • Odpowiedz

2062

Tak źle jeszcze nie było. W grudniu nie urodziło się nawet 20 tys. dzieci.

Tak źle jeszcze nie było. W grudniu nie urodziło się nawet 20 tys. dzieci.

Liczba urodzeń w Polsce spada od lat. Taka sytuacja nie miała jednak miejsca nigdy w historii pomiarów.

konradpra
z
forsal.pl
dodany: 24.02.2024, 06:45:33
  • 1557
  • #
    polska
  • #
    demografia
  • #
    statystyka
  • #
    dzieci
LGirl
LGirl
LGirl 24.02.2024, 13:58:24 via Wykop
  • 12
@avanger666: no przecież masz opiekę naprzemienną normalnie po rozwodzie, gdy dwoje ludzi idzie do sądu i się bez cyrków i kłotni rozwodzi to nikt ich nawet nie pyta jak się będą dzieckiem zajmować dopóki mówią, że się dogadają, jedyne czego od nich państwo oczekuje to że podadzą jakiś adres tego dziecka.
LGirl
LGirl
LGirl 24.02.2024, 14:38:02 via Wykop
  • 0
@DevSwift: Nic nie trzeba dopóki rozwód jest bez kłótni i cyrków. Większość par po rozwodzie nie ma żadnych alimentów zasądzonych i się normalnie dogaduje kto za co ile płaci. Raczej takie niedojrzałe osobniki które zamiast się z własną byłą żoną/byłym mężem dogadać chcą chodzić non stop do sądu żeby im ktoś powiedział czy mogą iść na spacer z dzieckiem w piątek czy w sobotę to wyjątek nie reguła. Normalni, dojrzali
LGirl
LGirl
LGirl 24.02.2024, 16:56:12 via Wykop
  • 1
@avanger666: raczej nie wyobrażam sobie scenariusza, w którym dojrzały, mądry mężczyzna robi sobie dziecko z niedojrzałą, kłótliwą i leniwą babą, raczej po prostu jest tak że dwoje ludzi jest na tyle fizycznie dojrzałych, żeby dziecko spłodzić ale na to, żeby potem na spokojnie ustalić, kto kupi dziecku buciki a kto z nim pojedzie na basen w sobotę - to już im dojrzałości brakuje, trzeba iść do sądu żeby ktoś dorosły
mirko_anonim
mirko_anonim
mirko_anonim
24.02.2024, 07:24:17
  • 11
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Powoli dochodzimy do sytuacji, że w Polsce normalny, uczciwy człowiek startując od zera będzie mógł się dorobić jedynie jako lekarz. Zarobki rzędu 150-200 zł/h i w górę właściwie gwarantowane po ukończeniu 30tki do emerytury nawet na gównospecjalizacji. Można brać kredyt, leasing, w miarę szybko spłacić i brać kolejne. Demografia także gra na ich korzyść, im starsze społeczeństwo tym większy popyt na lekarzy przy jednoczesnym zwijaniu się gospodarki od której są zależne pozostałe branże.

Zresztą, spójrzmy teraz na sytuację innych branż:
- IT - do niedawna śmietanka. Obecnie w świetle kryzysu, spadku popytu na ich pracę oraz powszechności umów B2B wielu dostanie srogo po dupie, a stawki nie przebiją stawek takich jak w Niemczech. Kredyt też strach brać bo nie wiesz co będzie w przyszłości z Twoją robotą.
- prawo, finanse - tutaj zależy. Generalnie zarobki są niższe niż w IT, ale z drugiej strony można wbić się na stanowiska regulowane prawnie, ze sztucznie ograniczoną podażą i dobrze zarabiać mając pewną pracę. Choć na stan obecny to przeciętny adwokat, kontroler finansowy zarabia mniej niż ja jako senior w IT ew. porównywalnie za większy #!$%@?.
  • 35
  • Odpowiedz
LGirl
LGirl
LGirl 24.02.2024, 10:57:14 via Wykop
  • 1
@mirko_anonim: myślę, że jest dużo branży gdzie pieniądze są i będą pompowane. Obronność, energetyka, innowacje (nie wiem, medyczne, technologiczne), cyberbezpieczeństwo, design, usługi takie dla znudzonych millenialsów, opieka nad osobami starszymi (niekoniecznie praca dla opiekunów ale też przy organizowaniu i sprzedaży rozwiązań technicznych typu telemedycyna, wypoczynek dla emeryta, domy opieki), analiza danych, itp. Nie ma chyba żadnej branży w której można było zacząć pracę 50 lat temu i przez cały ten
  • Odpowiedz
eskejper
eskejper
eskejper
24.02.2024, 00:51:54
  • 2
Nocowalem u znajomych wczoraj w centrum Wawy, blisko browarów warszawskich. Wysuwanie opinii na podstawie jednej nocki jest generalnie głupie i niezasadne ale nie pomyślałem wcześniej że mieszkanie w centrum może mieć takie wady.

Fajnie że blisko. Można wyjść wieczorem ze znajomymi i szybko wrócić. Rano wstałem, ogarnąłem się i musiałem jechać samochodem do siebie do pracy na 9:00. Wyjazd był kłopotliwy - zapomniałem wziąć plecak ze soba więc musiałem się wrócić do
  • 15
  • Odpowiedz
LGirl
LGirl
LGirl 24.02.2024, 07:14:15 via Wykop
  • 0
@eskejper: masz parking pod Browarami i spora część tych biurowców wokół Browarów część miejsc parkingowych udostępnia komercyjnie na godziny, więc szukanie miejsca parkingowego nie jest takie trudne jak się pozbędzie człowiek paradygmatu że musi być za darmo :) mieszkanie w centrum ma ten plus, że możesz te korki ominąć rowerem/piechotą/transportem publicznym. Ogólnie chyba to działa jak mieszkanie gdziekolwiek - wiesz, że w konkretnym miejscu o konkretnej godzinie będzie korek i
  • Odpowiedz
Dusk_Forest77
Dusk_Forest77
Dusk_Forest77
23.02.2024, 08:56:11
  • 1
Czy sytuacja na rynku mieszkaniowym w Polsce sprawiła że Twoje poglądy stały się bardziej socjalistyczne bądź lewicowe?
#nieruchomosci #mieszkaniedeweloperskie #mieszkanie #kredythipoteczny #gospodarka

Czy ceny mieszkań sprawiły że nabyłeś poglądy socjalistyczne?

  • Tak, bardzo 17.0% (28)
  • Tak, trochę 18.8% (31)
  • Tak, ale tylko w kwestii nieruchomości 13.9% (23)
  • Nie 50.3% (83)

Oddanych głosów: 165

  • 8
  • Odpowiedz
LGirl
LGirl
LGirl 23.02.2024, 19:11:40 via Wykop
  • 0
@Dusk_Forest77: Trudno, żeby się nie stały. I ja i mój mąż przyjechaliśmy do Warszawy z innych miast żeby podnieść sobie życie, mieliśmy jakieś niezbyt duże wsparcie od rodziców, zapał do pracy i inteligencję. I to starczyło 20 lat temu żeby mieć fajne mieszkanie, wymieniać na coraz większe i fajniejsze i fajnie się ostatecznie urządzić w spoko mieszkaniu w spoko dzielnicy. Teraz dwoje ludzi z zapałem do pracy i inteligencją nie
  • Odpowiedz

442

Kult inwestowania w mieszkania

Kult inwestowania w mieszkania

Polacy ubóstwiają nieruchomości mieszkaniowe i gardzą rynkiem kapitałowym. W naszym kraju panuje ekstremalne skrzywienie inwestycyjne, czego ofiarą paść mogą sami inwestorzy.

niewiemjakiwybrac
z
bankier.pl
dodany: 23.02.2024, 08:27:13
  • 312
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    gielda
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
LGirl
LGirl
LGirl 23.02.2024, 18:31:09 via Wykop
  • 1
@Chris_Karczynski: nie wiem, czy są jeszcze w Polsce ludzie, którzy nie inwestują w nieruchomości. Mam wrażenie, że już każdy ma jakieś mieszkanie na wynajem albo i dwa.

735

Pewność ojca

Pewność ojca

Z genetycznego pkt. widzenia dla mężczyzny nie ma nic gorszego niż nieświadome wychowywanie nieswojego dziecka. Obowiązkowe testy na ojcostwo wszystkich dzieci są na razie niemożliwe, ale wystarczy testować 1na100 oraz powiadamiać o niezgodności grup krwi, aby sytuacja ojców znacznie się poprawiła

PakaBaka
z
wykop.pl
dodany: 07.02.2024, 15:01:47
  • 234
  • #
    niebieskiepaski
  • #
    rozowepaski
  • #
    zwiazki
  • #
    blackpill
  • #
    zdrada
  • #
    seks
LGirl
LGirl
LGirl 07.02.2024, 20:59:45 via Wykop
  • -1
Jeśli jakimś cudem czyta to ktoś dorosły kto ma własną rodzinę albo jakichkolwiek dorosłych przyjaciół z rodziną i wie, że takie dziecko to często lata starań, wizyt u lekarzy, zabiegów typu in vitro, monitorowania owulacji i wg googla po trzydziestce sukces statystycznie po roku to na pewno cieszy go, że w świecie wykop.pl ciągle panuje średniowiecze, gdzie nie ma antykoncepcji a żona ma 16 lat i na sto procent zdrada zakończy się
  • 4
LGirl
LGirl
LGirl 07.02.2024, 21:10:27 via Wykop
  • 4
@DonGebels: nie, to jest tak, że ktoś kiedyś wymyślił taką liczbę i ona krąży po internecie. Laboratoria badające zgodność materiału DNA nie zbierają danych na temat tego po co komu takie badanie, ludzie mają różne powody by takie badania robić, szukają też rodzeństwa kuzynów albo łapią jakieś desperackie tropy w sprawach kryminalnych i zbierają materiał w różny sposób, więc to nie może być informacja od laboratorium przeprowadzającego testy. Nie wyobrażam
LGirl
LGirl
LGirl 07.02.2024, 21:49:57 via Wykop
  • -2
@lentilek: wśród moich przyjaciół - większość. We współczesnym modelu życia kobieta kończy studia, rozkręca karierę i zaczyna starania o dziecko w wieku lat 30-35, tu już na pewno są jakieś statystyki na temat tego ile to trwa.

218

Marzną w mieszkaniu komunalnym, bo miasto zapomniało o ogrzewaniu

Marzną w mieszkaniu komunalnym, bo miasto zapomniało o ogrzewaniu

Władze Namysłowa przekazały Karolinie Konefał mieszkanie komunalne bez żadnego ogrzewania. W umowie jest zapis, że mieszkanie ma ogrzewanie elektryczne, ale w rzeczywistości ono nie działa. Z-ca burmistrza sprawę komentuje tak: (..) przeoczenie, uchybienie, nie chciałbym też tutaj nikogo oskarżać.

rol-ex
z
polsatnews.pl
dodany: 06.02.2024, 17:32:50
  • 140
  • #
    opolskie
  • #
    namyslow
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    ogrzewanie
  • #
    ogrzewanieelektryczne
LGirl
LGirl
LGirl 07.02.2024, 07:04:32 via Wykop
  • 0
@FellowKid: płaci się i za komunalne, i socjalne, tylko za socjalne mniej. I za socjalne i za komunalne płaci się jakieś śmieszne symboliczne kwoty które nic nie mają wspólnego z cenami rynkowymi.
LGirl
LGirl
LGirl 07.02.2024, 13:02:28 via Wykop
  • -1
@miken1200: ale Ty tu mieszasz dwie rzeczy: czynsz najmu i opłaty eksploatacyjne. Ty płacisz w swoim mieszkaniu opłaty eksploatacyjne, oni w cudzym czyli miejskim płacą opłaty eksploatacyjne plus czynsz najmu. Gdyby chcieli takie mieszkanie wynająć na wolnym rynku płaciliby samego czynszu najmu pewnie ze 2-3 tysiące złotych a płacą jakieś śmieszne grosze.
LGirl
LGirl
LGirl 07.02.2024, 13:07:59 via Wykop
  • 0
@elo_: zakładasz, że ktoś albo jest mądry i zaradny i rodzi się z mieszkaniem albo jest żulem i nic mu nie pomoże. Rzeczywistość jest bardziej skomplikowana - może być tak, że komuś powinie się noga (choroba, bankructwo, strata pracy) i potrzebuje czasu, żeby stanąć na nogi. Ma sens, że dostaje takie mieszkanie, nie ma sensu, żeby je mógł wykupić - powinien je zwolnić gdy stanie na nogi, żeby służyło innym
LGirl
LGirl
LGirl 07.02.2024, 13:15:34 via Wykop
  • 0
@jabolmax: to Ty mylisz pojęcia. Takie budowlane dla wszystkich to TBS, socjalne są dla osób eksmitowanych z innych lokali a komunalne - dla ubogich (żeby je dostać trzeba spełnić szereg kryterium, mieć bardzo niski dochód i mieszkać w bardzo złych warunkach i ogólnie nie mieć majątku).
LGirl
LGirl
LGirl 07.02.2024, 19:41:33 via Wykop
  • 0
@jabolmax: tu masz warunki otrzymania mieszkania komunalnego w Warszawie - wymóg to śmiesznie niskie dochody i brak majątku: https://mieszkania.um.warszawa.pl/kto-moze-sie-ubiegac-najem-lokalu. Gdyby nie było takich warunków wszyscy zapisywaliby przecież dzieci na listę oczekujących na takie mieszkanie już parę minut po poczęciu :)
LGirl
LGirl
LGirl 07.02.2024, 19:45:44 via Wykop
  • 0
@miken1200: nic nie dostają. Mieszkają w cudzym mieszkaniu. Jestem na sto procent pewna, że Twoja spółdzielnia nie pobiera od Ciebie za własnościowe mieszkanie czynszu bo absolutnie do tego prawa nie ma, ma prawo pobierać opłaty eksploatacyjne. Czynsz płaci się właścicielowi i to jego wynagrodzenie za to, że ktoś korzysta z jego rzeczy/mieszkania - a właścicielem jesteś Ty więc możesz co najwyżej płacić go sam sobie.
LGirl
LGirl
LGirl 07.02.2024, 21:16:34 via Wykop
  • 0
@jabolmax: masz pod linkiem wyjaśnione, przeczytaj. Nie da się dostać mieszkania komunalnego bez kombinowania gdy się normalnie pracuje i zarabia. Można w TBS. A potem przeczytaj o zasadach rekrutacji do przedszkoli, bo akurat punktów za bycie patolówą nie ma, są za rozliczanie podatków w Warszawie - więc kto nie pracuje tych punktów nie ma.
zloty_wkret
zloty_wkret
zloty_wkret
06.02.2024, 19:08:34
  • 11
Po co wam wille, po co wam wolnostojące domy z dużymi ogrodami, po co wam bliźniak, po co wam mieszkanie, po co wam kawalerka, po co w ogóle wynajmować cokolwiek..
śpijcie w samochodzie i elo. Jak dobrze zagadacie z waszym Januszem to może za drobną opłatą pozwoli on wam parkować na terenie kołchozu, więc będziecie mieć blisko do roboty.
#nieruchomosci #mieszkanie
zloty_wkret - Po co wam wille, po co wam wolnostojące domy z dużymi ogrodami, po co w...

źródło: 8ewouv

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
LGirl
LGirl
LGirl 07.02.2024, 07:12:04 via Wykop
  • 1
@zloty_wkret: nie znam tej grupy ale kiedyś na fali wakacyjnego entuzjazmu sprawdzałam jak sobie zorganizować spanie w aucie - obadaj sobie np volkswageny california, zaczyna się od 150 k a czy gdzieś kończy to nie wiem
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
mirko_anonim
05.01.2024, 11:57:04
  • 0
✨️ Obserwuj #mirkoanonim

Co uważacie o pokoju na studiach? Wielu kategorycznie musi w kawalerce mimo, że nie są jakimiś finansowo oskarkami z domów, że dostaną na kawalerkę i na imprezy. Na takim pokoju można dużo zaoszczędzić przez cały okres studiów a wielu właśnie kończy bez oszczędności oddalając się chociażby wkładu. #oszczedzanie #pieniadze

──
  • 5
  • Odpowiedz
LGirl
LGirl
LGirl 01.02.2024, 08:57:02 via Wykop
  • 0
@mirko_anonim: jak ja byłam na studiach to normą było, że znajomi z lo dogadywali się i razem wynajmowali mieszkania (np dwie osoby dwupokojowe, trzy osoby trzypokojowe itp), miało się pokój ale bez dyskomfortu mieszkania z kimś obcym.
  • Odpowiedz
Yuri_Yslin
Yuri_Yslin
Yuri_Yslin
30.01.2024, 19:24:40
  • 4
I tak się żyje na tej wsi.

Oferta ostateczna. "negocjacje" o 100zł i "aż" 2k PLN na miejscu parkingowym xD

Mirki mi nawciskały 1/5 w ankiecie, ale przecież to nie ma sensu, 1/5 to dla mnie jakieś gówno na końcu świata w środku budynku, a nie koło wschodniego i przyszłego metra, narożne na ostatnim piętrze. Tak ich nastraszyłem tym pociągiem trąbiącym na przejeździe? ( ͡° ͜ʖ
Yuri_Yslin - I tak się żyje na tej wsi.

Oferta ostateczna. "negocjacje" o 100zł i "a...

źródło: TIA

Pobierz

Brać?

  • Tak 38.2% (47)
  • Nie 61.8% (76)

Oddanych głosów: 123

  • 23
  • Odpowiedz
LGirl
LGirl
LGirl 30.01.2024, 22:57:12 via Wykop
  • 1
@Yuri_Yslin: o kurde, w etapie praga arte miałam w podobnej cenie ofertę takiego mieszkania w środku U, miało chyba 95 metrów. Ale się narobiło. Z Robygiem to dalej negocjować, my u nich nigdy nic nie upiliśmy ale mąż kiedyś u nich po wymianie kilkunastu maili, moich jękach żeby już dał spokój bo wstyd i odpowiedziach typu "no nie wiem to musi zarząd zatwierdzić" dostał ofertę lepszą o 15 k niż
  • Odpowiedz
LGirl
LGirl
LGirl 31.01.2024, 06:39:29 via Wykop
  • 0
@Yuri_Yslin: zapytałam męża, czy dobrze pamiętam i mąż z dumą stwierdził, że wynegocjował wtedy nie 15 k a sporo więcej. Ale to było w czasie, gdy tą okolicę opisywało się aplikantom jako "tam za sądem są takie krzaki, nic tam nie ma więc jedź tam na pewno zaparkujesz" ;)
  • Odpowiedz

612

Już w 11 miastach wojewódzkich cena za m2 przekorczyła 10 tys. złotych

Już w 11 miastach wojewódzkich cena za m2 przekorczyła 10 tys. złotych

Czy pensje w Lublinie czy Olsztynie są adekwatne do cen nieruchomości?

aleje_jerozolmskie
z
poranny.pl
dodany: 26.01.2024, 13:04:59
  • 289
  • #
    nieruchomosci
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    mieszkanie
  • #
    kredyt2procent
  • #
    lublin
  • #
    gospodarka
LGirl
LGirl
LGirl 26.01.2024, 23:33:35 via Wykop
  • 0
@Faraday: przeciętne wynagrodzenie w 2015 roku to 2700 zł netto. Czyli wziąłeś kret z ratą 378 zł. Wtedy hipoteki oprocentowane były na jakieś 3-4 procent. To znaczy, że nawet jeśli wziąłeś raty równe na 30 lat i znalazłeś oprocentowanie na 3 procent - tego kredytu wziąłeś max 90tys. W 2015 starczyłoby na 10-12 metrów mieszkania. Teraz 10-12 metrów mieszkani też bym chyba kupiła za 14 procent przeciętnego wynagrodzenia ;)
Zbiersk
Zbiersk
Zbiersk
26.01.2024, 08:52:20
  • 41
Czemu ludzie z Wawy, którzy zarabiają 4.5k brutto, nie mający absolutnie żadnych szans na zakup mieszkania nawet w wielkiej płycie, nie przeniosą się w inny region Polski gdzie jest dużo taniej? Najniższą krajową można zarobić wszędzie, a płacić 17k za mkw w #warszawa a płacić 5k za mkw w takim #gorzowwielkopolski (najtańsze nieruchomości) to ogromna różnica.
#nieruchomosci
  • 76
  • Odpowiedz
LGirl
LGirl
LGirl 26.01.2024, 09:32:43 via Wykop
  • 22
@Zbiersk: bo masz dostęp do fajnych przestrzeni i instytucji publicznych, jeśli chcesz życia innego niż kanapa i netflix wieczorem to Warszawa wychodzi znacznie lepiej. Moja rodzina z miasteczka powiatowego która często bywa w Warszawie ciągle spiera się ze mną, że w Warszawie jest dużo taniej - i trochę racji mają, baseny, kultura itp. W małych miasteczkach czasem jakaś mikrosalka zabaw dla dzieci gdzie jest mała zjeżdżalnia i trochę kulek plastikowych
  • Odpowiedz
LGirl
LGirl
LGirl 26.01.2024, 09:43:33 via Wykop
  • 6
@Zbiersk: byłam w Gorzowie, wiem, co tam jest. Pojedź kiedyś sam zobacz ;)) edit: albo może nie jedź, nie warto. Ludzie z tego typu miasteczek ciągle opowiadają, że mają super infrastrukturę, wspaniałe kina i teatry - a jak ich zapytasz z czego ostatnio korzystali to na 90 procent powiedzą, że z foodcourta w centrum handlowym, i jak sobie zobaczysz ofertę tych wspaniałych instytucji kultury to też zrezygnujesz i pójdziesz do
  • Odpowiedz
LGirl
LGirl
LGirl 26.01.2024, 10:41:45 via Wykop
  • 2
@arsze_nick: co tydzień nie byłoby czego w warszawskiej operze oglądać, ale zobacz, ile biletów zostało na dziejszą Medee - pojedyncze. Teatry pełne, nie tylko publiczne, ale i prywatne, więc raczej ludzie chodzą. Muzeum Narodowe niedawno podawało informację, że w roku 2023 sprzedało 2 mln biletów wstępu a to nie jest jedyne muzeum w Warszawie. Ludzie są w różnym wieku i mają różne potrzeby, też chodziłam po klubach na studiach :)
  • Odpowiedz
LGirl
LGirl
LGirl 26.01.2024, 19:47:21 via Wykop
  • 1
@ameneos: zgadzam się, że przyroda wokół Gorzowa ładniejsza. Nie zgadzam się, że żeby się wyrwać z Warszawy na rower to taki problem - infrastruktura rowerowa w mieście jest chyba nsjlepsza w Polsce plus śmiga transport publiczny, w tym pociągi kolei mazowieckich do przewozu rowerôw.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14
  • Strona 6 z 14
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 18.05.2024

    Komentator
  • Rocznica
    od 10.07.2024

    Rocznica

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl