Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko221
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Starkwind
Starkwind

Starkwind

Dołączył 15 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2681
  • Znaleziska 2620
  • Mikroblog 61
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1

1018

Wpływ programu Pierwsze Klucze nie ograniczy się tylko do wzrostu cen mieszkań

Wpływ programu Pierwsze Klucze nie ograniczy się tylko do wzrostu cen mieszkań

Wzrosną również ceny działek, materiałów budowlanych, robocizny co przyczyni się do wzrostu inflacji

luki_am
z
bezprawnik.pl
dodany: 21.02.2025, 22:32:04
  • 83
  • #
    pierwszeklucze
  • #
    kredyt0procent
  • #
    kredyt2procent
  • #
    nieruchomosci
  • #
    koalicjadeweloperska
Starkwind
Starkwind
Starkwind 22.02.2025, 16:17:29 via Wykop
  • 1
W tym roku wybudowaliśmy tyle mieszkań ile się ludzi rodzi.


@neo78: dzięki Szerloku za rade Ci co się urodzili w tym roku będą kupować mieszkania za 30-40 lat zajebista prognoza jest szansa że wtedy mnie juz nie będzie na tym świecie
Starkwind
Starkwind
Starkwind 22.02.2025, 16:20:03 via Wykop
  • 0
2-3 koła tygodniowo,


@baltic-vodka: jak by tyle kosztowała robota w mazowieckim to wszystko bym robił firmami, tutaj to 2k to chcą dniówki
Starkwind
Starkwind
Starkwind 22.02.2025, 17:03:37 via Wykop
  • 0
a roczniki 80 i 90 są już obkupione


@neo78: 80 może tak, ale z 90 to bym nie powiedział chcesz mi powiedzieć że dzieciaki 95-98 mają swoje mieszkania? :D
Starkwind
Starkwind
Starkwind 22.02.2025, 18:47:33 via Wykop
  • 0
Rozchodzi się o to ze każdy następny rocznik jest mniejszy .


@neo78: zgadzam się w 100%, tylko to tak nie działa to nie szkoła że każdy rocznik kupuje w tym samym czasie i robi to samo. Jest jeszcze sporo ludzi z 70,80,90 co nie kupili i to że rocznik 00 zaczyna kupować to nie znaczy że poprzednie roczniki są wysycone w 100% znam całkiem sporo 40 latków co nie mają
Starkwind
Starkwind
Starkwind 22.02.2025, 19:38:06 via Wykop
  • 0
Na przykładzie Hiszpanii. Jak spadło to nie chce odrobić, demografia pokazała pazur.


@neo78: tylko że demografia nie była powodem spadku cen, dopasowujesz sobie wydarzenia pod teorie:

Największy kryzys na rynku nieruchomości w Hiszpanii miał miejsce w latach 2008-2013. Był on wynikiem pęknięcia bańki spekulacyjnej, która narastała przez wiele lat. Oto kilka kluczowych przyczyn tego

340

"Składy broni w Europie świecą pustkami." Prezes Rheinmetall

Pokaż treści 18+

"Składy broni w Europie świecą pustkami." Prezes Rheinmetall

W rozmowie z "Financial Times" Armin Papperger zauważył jednak, że magazyny broni w Europie są już prawie puste i właśnie dlatego kraje ze Starego Kontynentu znalazły się na marginesie negocjacji w sprawie zakończenia wojny w Ukrainie. Jego zdaniem nikt nie liczy się bowiem ze zdaniem słabych.

znin
z
tech.wp.pl
dodany: 19.02.2025, 17:42:03
  • 128
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    niemcy
Starkwind
Starkwind
Starkwind 20.02.2025, 11:49:38 via Wykop
  • 1
a ani PiS ani KO nie wybudowało od lat w Polsce ŻADNEGO schronu!!


@WujkoDobraRada: widze mamy experta, a wiesz że w samej Wawie powstało z 10km nowego metra które jest oficjalnym schronem, a w najgłębszym miejscu jest 20m pod ziemią. Tzw. tunel pod Ursynowem który ma ponad 2km i ponad metr żelbetu na stropie też jest w niejawnych dokumentach elementem infrastruktury wojskowej. Teraz tzw. tunele średnicowe budowane pod pretekstem szybkich

465

Zaskakujące dane NBP. Rekordowo niskie ceny mieszkań z drugiej ręki [ANALIZA]

Zaskakujące dane NBP. Rekordowo niskie ceny mieszkań z drugiej ręki [ANALIZA]

W ostatnich miesiącach 2024 r. mieszkania na rynku wtórnym w największych miastach Polski potaniały najbardziej od dekady

rybak_fischermann
z
money.pl
dodany: 14.02.2025, 05:57:04
  • 92
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    polska
  • #
    pieniadze
Starkwind
Starkwind
Starkwind 15.02.2025, 21:46:20 via Wykop
  • 0
Zaczyna się wymieranie roczników wielkiej płyty


@Gniewkowski: Zgadzam się ale większość to małżeństwa więc jak jedno się zawija to zostaje jeszcze drugie, a często też i dziecko które ma te 40 lat które nie poszło na swoje więc niewiele to zmienia Roczniki wymierają a mieszkania jak były zajęte tak dalej są

1761

Nowy sąsiad wskazuje, że praca maszyn rolniczych zakłóca spokój jego rodziny. Ws

Pokaż treści 18+

Nowy sąsiad wskazuje, że praca maszyn rolniczych zakłóca spokój jego rodziny. Ws

Mężczyzna od kilku już lat skarży się na rolnika powiadamiając jednocześnie różnego rodzaju służby i inicjując kontrole. Na razie wszystkie kończą się po myśli gospodarza.

mannoroth
z
lublin112.pl
dodany: 11.02.2025, 06:54:49
  • 197
  • #
    polska
  • #
    lubelskie
  • #
    rolnictwo
  • #
    wies
  • #
    bekazpodludzi
Starkwind
Starkwind
Starkwind 11.02.2025, 15:08:32 via Wykop
  • 0
w sklepie, urzędzie, zamawiając taksówkę


@CheSlaw:
- sklep to nie PRL sklepów pełno, a większość i tak robi duże zakupy w mieście
- urząd to ma miasto/miasteczko wiś to ma co najwyżej sołtysa i to bez biura tylko tabliczka na domu
- taxi na wsi XD napewno jeszcze pewnie uber i bold wybierasz co aktualnie tańsze

473

Spadki cen nieruchomości nabierają rozpędu. Popyt zastygł

Spadki cen nieruchomości nabierają rozpędu. Popyt zastygł

Sprzedający coraz częściej obniżają ceny w ogłoszeniach, by dostosować je do słabszego popytu, licząc na przyciągnięcie klientów. Szybka sprzedaż stała się rzadkością, a liczba dostępnych ofert zdecydowanie wzrosła. Część osób dalej nie wie, co robić i wstrzymuje się z szukaniem mieszkania.

NBPPPE
z
fxmag.pl
dodany: 09.02.2025, 11:02:47
  • 119
  • #
    popyt
  • #
    mieszkania
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    deweloperka
  • #
    polska
Starkwind
Starkwind
Starkwind 09.02.2025, 19:51:31 via Wykop
  • 1
Pokolenie 2024 to 236k , gdzie 40 lat temu było blisko 3 razy większe. Te wszystkie mieszkania tych dziadków z lat 50 i 60 niedługo pojawią się na rynku


@neo78: tylko że pokolenie 2024 będzie kupować mieszkania za 30 lat, a obecni 30-40 latkowie to nadal pokolenie wyżu XD Więc dzięki za prognoze która spełni się za 30 lat nic tylko czekać
Starkwind
Starkwind
Starkwind 09.02.2025, 19:54:57 via Wykop
  • -1
500 000 na sprzedaż.


@ZawodowyMacherOdLosu: a gdzie bo większość szuka w top 5 miast w PL, reszta rynku jest bez znaczenia czy w pcimiu dolnym będzie po 6k czy po 4,5k wiele nie zmienia bo młodzi i tak tam nie zostają
Starkwind
Starkwind
Starkwind 09.02.2025, 19:57:28 via Wykop
  • -2
przy obcych cenach na ma już klientów.


@twister35: ostatnio widziałem nagrody roczne lub jak kto woli 13'stki w takiej Wawie dyrektor w korpo dostaje 50-100k co to dla takiej osoby kupić kawalerkę z pół roku odkładania. Więc szaraki jak zawsze nie kupią ale inwestycyjnie to cały czas tani temat
Starkwind
Starkwind
Starkwind 09.02.2025, 19:59:20 via Wykop
  • 1
Bzdury


@lysyznysy: teraz patrzyłem działki to co rok temu kosztowało 400k teraz kosztuje 500k takie spadki nic tylko czekać na kolejne
Starkwind
Starkwind
Starkwind 09.02.2025, 20:02:12 via Wykop
  • -1
A w praktyce faktycznie to widzicie? Ja czasem patrzę na ceny mieszkań w mojej okolicy w Krakowie (z ciekawości) i oferty są tak samo absurdalnie wysokie jak jeszcze kilka miesięcy temu


@unintelligible: u mnie w Wawie na dzielni to co rok temu można było kupić za 19k teraz jest po 21k takie spadki nic tylko czekać to za 1-2 lata będzie można kupić za 23k XD
Starkwind
Starkwind
Starkwind 09.02.2025, 20:08:23 via Wykop
  • -2
w realnym swiecie nieruchomosci drozeja


@lysyznysy: patrząc na to że:
- pensje rosną,
- inflacja cały czas koło 5%
- wybudowanie domu dzisiaj to bez 1mln zł nawet nie ma

252

Budownictwo wyprzedziło IT. Tych kandydatów szukają pracodawcy

Budownictwo wyprzedziło IT. Tych kandydatów szukają pracodawcy

Ponad 4200 ofert pracy, stażów i praktyk złożyli pracodawcy w Biurze Karier Politechniki Krakowskiej w 2024 r. Aż 79 proc. to były ogłoszenia o pracy wynika z nowego raportu uczelni. Najwięcej propozycji dla młodych inżynierów dotyczyło obszaru budownictwa, które wyprzedziło lidera z poprzedniego

o__0
z
rmf24.pl
dodany: 04.02.2025, 15:43:55
  • 149
  • #
    praca
  • #
    programista15k
  • #
    pracait
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    polska
Starkwind
Starkwind
Starkwind 05.02.2025, 09:35:39 via Wykop
  • 0
a jaką odpowiedzialność ma programista 15k


@Makarow: yy to porównajmy tak na chłopski rozum:
- B wszyscy na UoP więc odpowiadasz do 3 pensji, IT głownie B2B często wpisane kary umowne na 100-200k
- B monotonia robisz 100 raz fundament i strop każdy budynek to ma, IT mając nawet 10 lat doświadczenia nie powtórzysz zadania
- B regulacje jak już dochrapiesz się uprawnień to jesteś zabezpieczony byle kto z ulicy Cie nie wygryzie, IT
Starkwind
Starkwind
Starkwind 05.02.2025, 09:38:57 via Wykop
  • -3
architekt 8000


@paczajki: @Abre @anamorfoza jak to się ma że za indywidualny projekt domu zapłaciłem 40k brutto pod Wawą
Starkwind
Starkwind
Starkwind 05.02.2025, 09:46:23 via Wykop
  • 0
pomijajac IT [a teraz nawet nie pomijajac, bo jest gruby kryzys]


@DryfWiatrowZachodnich: to prawda IT się skończyło niestety, ale jak patrze na ceny usług okołobudowlanych to tu jest eldorado przykład:
- studnia wiercenie - 7k (materiały 2k) zostaje 5k dniówki
- koparkowy - 2k dniówki to najtańszy jak szukałem
- stolarz tu jest odklejenie dopiero po 50k za meble które robi tydzień więc też spokojnie po 3-4k dniówka
Starkwind
Starkwind
Starkwind 05.02.2025, 15:43:58 via Wykop
  • -1
5 na mapę i odwierty.


@anamorfoza: widać że nie znasz rynku albo naciągasz specjalnie
1. mapa 1000
2. odwierty 1200

I to przy samej Wawie więc o droższe miejsce w PL ciężko, a robiłem osobno sam zlecjając

3347

Jak państwo polskie zabija klasę średnią?

Jak państwo polskie zabija klasę średnią?

Specjalista zarabiający ok. 15k brutto i jakieś 10k na rękę osiąga zarobki w wysokości tylko dwukrotności mediany zarobków w Polsce, a płaci 5x więcej podatku dochodowego niż osoba, która zarabia medianę zarobków (czyli 5k na rękę). Płaci ponad 2x wyższą składkę zdrowotną oraz 10x wyższą, niż rolnik

goferek
z
subiektywnieofinansach.pl
dodany: 04.02.2025, 08:50:25
  • 676
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
Starkwind
Starkwind
Starkwind 04.02.2025, 21:44:41 via Wykop
  • 0
ale ktos z gorszym, ktory dalej pracuje tyle samo powinien miec pieniadze na zaspokojenie takich potrzeb jak mieszkanie i "jakies" auto i wczas


@jegertilbake: tylko problem nie jest w tym pięknym ideale że bogaty ma merca a biedny fiata Bo często jest tak że biedny kupił merca i jęczy że biedny nie ma na nic innego. A bogaty kupił byle co bo nie ma potrzeby pokazywania się i okazuje się
Starkwind
Starkwind
Starkwind 04.02.2025, 22:25:15 via Wykop
  • 0
@Valdi1121: Jesteście odklejeni


@Cztero0404: to zależy tam 15-20k w pcimu dolnym to pewnie bogacz z wilkim domem i pierwsza ławka w kościele, ale to samo w Wawie to 50m mieszkanie i zwykłe zycie od wypłaty do wypłaty
Starkwind
Starkwind
Starkwind 05.02.2025, 08:31:04 via Wykop
  • 1
No tak, zapomniałem. Żeby godnie żyć teraz w Warszawie to trzeba mieć 50 tys zł na miesiąc ( ͡° ͜ʖ ͡°) Was to już do reszty odkleiło, jeśli 15-20 tys zł miesięcznie nie starcza na życie wam to znaczy, że po prostu nie umiecie dysponować swoimi pieniędzmi.


@Cztero0404: no to patrz oczywiście mówimy o osobie co staruje od 0 i nie ma majątku:
- mieszkanie 50m 1mln zł -> rata 7k
- rachunki

401

Łzy flipperów

Łzy flipperów

Oglądamy wielu załamanych flipperów, którzy już nie kryją się nawet z tym, że potrzebują projektów rządowych do funkcjonowania.

botereq
z
youtube.com
dodany: 03.02.2025, 14:16:49
  • 42
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    ekonomia
  • #
    heheszki
  • #
    deweloperka
Starkwind
Starkwind
Starkwind 04.02.2025, 08:30:34 via Wykop
  • 1
@marcysia025: ale częściowo też mają racje że zależy wszystko od NBP
obecnie Wawa:
- stopa 6% rata na 1mln - 8k, takie samo mieszkanie wynajmy 5k
- stopa 3% rata na 1mln - 4k, takie samo mieszkanie wynajmy 5k

Jak myślice kiedy wywali cene znowu w górę? Dla mnie to proste jak rata będzie mniejsza niż cena najmu to znowu każdy kto może będzie kupował ale do tego potrzeba obniżki
Starkwind
Starkwind
Starkwind 04.02.2025, 08:33:00 via Wykop
  • 0
@Spejsonik: jak najm tego mieszkania to 5k miesięcznie to jednak opłaca się mieć swoje bo kogo stać płacić 5k co miesiąc i nic z tego nie mieć
Starkwind
Starkwind
Starkwind 04.02.2025, 08:36:38 via Wykop
  • 1
@mati1990: bo to takie dzieci hossy które kreowały się na biznesmenów/inwestorów a jak rynek nawet nie spada tylko zatrzymał wzrosty więc stabilnie to oni są pod kreską bo wszystko robili na dźwigni i miśleli że odkryli złotego grala. Zapomnieli tylko dodać że żeby się spinało to rok do roku musi iść w góre 10-20% inaczej bankrutują i to szybko Bo pamietam chwalenie umów 10-90 czyli wpłacasz teraz 10%, a pod

404

Jaką emeryturę będzie miał współczesny 40-latek? Na ZUS nie ma co liczyć

Jaką emeryturę będzie miał współczesny 40-latek? Na ZUS nie ma co liczyć

Obecni 40-latkowie nie powinni mieć złudzeń co do hojnych emerytur z ZUS. Wiele wskazuje na to, że ich świadczenia będą znacznie niższe, niż zakładają. Pomimo tego znaczna część tej grupy nie interesuje się systemem emerytalnym, co prowadzi do błędnych przekonań o jego funkcjonowaniu.

Novameh
z
zyciewstylu.pl
dodany: 30.01.2025, 14:10:08
  • 420
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
  • #
    ekonomia
  • #
    polska
  • #
    praca
  • #
    zus
Starkwind
Starkwind
Starkwind 31.01.2025, 08:02:39 via Wykop
  • 0
i wtedy był czas na reformy. Ale nie, bo aborcja ważniejsza, bo gieje itd.


@dafto: nie chce nic mówić ale 10 lat temu Tusk podniósł wiek emerytalny bo juz wtedy o tym wiedzieli że obecni emeryci zaczną przecodzić na emerytury z kasą rzędu 2k, a same rachunki to 1500 zł. Ale zbawienny inny zamiast zostawić i narzekać na poprzednika jaki on zły to super bochaterzy sie znaleźli i cofneli reforme
Starkwind
Starkwind
Starkwind 31.01.2025, 08:15:32 via Wykop
  • 7
emerytów którzy zarabiali 3 dolary


@Adihal: żeby jeszcze zarabiali te 3 dolary, małorolni moi dziadkowie ze wsi nigdy nie skalali się etatem. Mieli zawsze przychody nie opodatkowane z tego co wyhodowali i sprzedali. Teraz dostają mało bo 1500zł emerytury, ale oni do tego systemu włożyli 0 zł I takich na polskich wsiach jest pewnie ze 2-3 mln osób
Starkwind
Starkwind
Starkwind 31.01.2025, 08:21:47 via Wykop
  • -1
bardzo dobrze, że cofneli. Bo to nie była żadna reforma. Nad reformą trzeba usiąść i pomyśleć, a nie wydawać dekretami


@dafto: ale co tu myśleć bez zrównania wieku kobiet i mężczyzn ludzie będą dostawać emerytury po 2k, gdzie dzisiaj same opłaty czynsz+ rachunki to 1500zł. W sumie mam to w dupie niech biedują. Najlepsze że ludziom sie wydaje ze to za 20-30lat ale to juz się dzieje znam pierwszych emerytów
Starkwind
Starkwind
Starkwind 31.01.2025, 08:32:51 via Wykop
  • 1
Dla obrońców kapitalizmu proszę się udać do swojej babci/mamy/dziadka i dowiedzieć się ile lat za jaką pracę biorą emerytury


@spoq503: Dziadkowie 1500zł, lat pracy 0. Małorolni się nie przepracowali za bardzo XD
Starkwind
Starkwind
Starkwind 31.01.2025, 08:57:55 via Wykop
  • 2
bo mi pokazuje 11k jakby w tym momencie miało być wypłacone.


@babicz99: dobrze pokazuje 11k, przy czym minimalna wtedy będzie 15k, a opłaty + rachunki 10k więc na jedzenie nie starczy
Starkwind
Starkwind
Starkwind 31.01.2025, 09:11:50 via Wykop
  • 0
Wpłącajcie min 1000zł miesięcznie na IKE IKZE i obligacje


@Biesiadnik: @shitman6 @mareksa666 wiem że to odpowiedzialne ale z drugiej strony sprawdziłem 30% mężczyzn nie dożywa 65r życia Więc 1 na 3 odkładający kase w czasie młodości wtedy kiedy jej najbardziej potrzebuje nigdy z nich nie skorzysta bo się zawinie. To ja wybieram inną ścieżkę kupuje nieruchomości za młodu (działka, domek letniskowy, kawalerka) i na starość będę spieniężał powinno
Starkwind
Starkwind
Starkwind 31.01.2025, 09:16:59 via Wykop
  • 0
każdy emeryt będzie miał na siebie robiącego robota z ai


@PanMarcepan: @Snowflake_ ostatnio tak myślalem właśnie że my tu się spuszczamy nad AI+robot A można by dać zwykłego robota z kontrolerem + afro-indu Po drugiej stronie który tym steruje za 1$ dziennie. Mielibyśmy prawie za friko robota który ma prawdziwą inteligencję za miske ryżu Taka praca zdalna dla najbiedniejszych regionów świata
Starkwind
Starkwind
Starkwind 31.01.2025, 09:28:53 via Wykop
  • 1
patrzac na umieralnosc to ciekawe czy wogole dozyja emerutury


@adminek84: sprawdziłem 30% meżczyzn nie dożywa 65r życia XD. patrząc na to to ja zamiast odkładać cyferki na kontach. Buduje dom, załóżmy ze dostane grosze w wieku 65 lat bo też unikam UoP żeby teraz mieć jak najwięcej w kieszeni. Więc w wieku 65 sprzedaje dom, kupuje kawalerkę. Za różnice żyje do 75r jeśli nadal żyje to sprzedaje kawalerkę ide na
Starkwind
Starkwind
Starkwind 31.01.2025, 09:36:35 via Wykop
  • 1
@SzycheU: tak dostaniesz 10k, tylko opłaty za kawalerkę będą wynosiły wtedy 9k i na jedzienie zabraknie już teraz są tacy emryci co ma.ą tam 2k i jak podliczą same koszty życia (czynsz+rachunki+leki) i wychodzi ze na jedzenie nie ma i stołują się w jadłodajniach dla bezdomych taki mamy klimat
Starkwind
Starkwind
Starkwind 31.01.2025, 16:00:41 via Wykop
  • 0
częściowo bo nie dba o siebie, a reszta przepracowuje się na śmierć nadgodzinami czy 40 letnią praca w ciężkich warunkach.


@MegaZU0: myślę że tu jednak dużą role gra losowość genów znam ludzi co mają 80+ i zawsze chlali i palili faki, a mam ciotke czy dziadka co zaraz po 50'tce się zawineli na jakieś raczyska a prowadzili mega zdrowy tryb życia
Starkwind
Starkwind
Starkwind 02.02.2025, 21:12:19 via Wykop
  • 0
@Biesiadnik: no dobra powiedzmy że kawalerka nie, ale działka w dobrym turystycznym miejscu albo przy węźle drogi S lub A to się zawsze obroni i za 200 lat
Starkwind
Starkwind
Starkwind 03.02.2025, 08:02:41 via Wykop
  • 0
bo wojna bo slaba gospodarka a juz wysokie ceny wiec tania sila robocza sie skonczyla bedzie tylko gorzej


@Biesiadnik: boże jaki Ty toxic popracuj nad sobą
- wojna jest ale nie u nas, RUS do końca roku zezłomują spadek po ZSRR A guano produkują ilościowo zupełnie nowych sprzętów
- ta "słaba gospodarka" zrobiła w 30 lat największy skok na świecie nie licząc Chin, nie mówiąc o tym że jesteśmy w

478

Financial Times: Zaczyna się światowy kryzys na rynku matrymonialnym

Pokaż treści 18+

Financial Times: Zaczyna się światowy kryzys na rynku matrymonialnym

Ekonomiści zauważyli, że spadek dzietności na świecie pociąga za sobą mniejsza liczba osób w związkach. Trudności ze znalezieniem partnera dla przeciętnych osób staje się zauważalne, a trend ten jest światowy.

zwiazek_przegrywow
z
ft.com
dodany: 01.02.2025, 09:55:42
  • 210
  • #
    demografia
  • #
    przegryw
  • #
    zwiazki
  • #
    tinder
  • #
    blackpill
  • #
    neet
Starkwind
Starkwind
Starkwind 02.02.2025, 20:19:16 via Wykop
  • 0
@MarekAnatol: w uproszczeniu żeby jeden mógł być milionerem musisz mieć na jego bycie bogatym 10 000 murzynów bo ktoś musi za pół darmo składać meble, murować, robić samochody, usługiwać w barach etc... jeśli jest nas mało i każdy jest milioner to tak naprawdę nikt nie jest bo nie ma najważniejszego służby za grosze

444

Korekta na rynku mieszkaniowym staje się faktem

Korekta na rynku mieszkaniowym staje się faktem

Korekta na rynku mieszkaniowym staje się faktem. W grudniu, po raz pierwszy od kilkunastu miesięcy, zanotowany został realny spadek cen mieszkań w ujęciu rok do roku - informuje grupa Morizon-Gratka.

DawidParzyk
z
money.pl
dodany: 30.01.2025, 19:15:21
  • 132
  • #
    nieruchomosci
  • #
    ekonomia
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    mieszkanie
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
Starkwind
Starkwind
Starkwind 31.01.2025, 08:38:13 via Wykop
  • 0
W sytuacji jeśli ceny staną w miejscu a wzrosną zarobki, po jakimś czasie zmieni się relacja zarobków do ceny metra


@panpromo09: zgadza się tylko to "po jakimś czasie" będzie trwać 5-10 lat powiedz teraz 35 latkowi który chce zakładać rodzinę że musi tylko poczekać do 40'stki i wtedy kupować bo wskaźnik będzie dobry XD

510

Ceny mieszkań. Coraz więcej obniżek, mapy świecą się na czerwono

Ceny mieszkań. Coraz więcej obniżek, mapy świecą się na czerwono

Na rynku mieszkaniowym mapy cenowe świecą się na czerwono, co oznacza spadki. Dla sprzedających to sygnał, że trzeba schodzić z ceny, jeśli chce się dopiąć transakcję.

botereq
z
biznes.interia.pl
dodany: 29.01.2025, 08:30:49
  • 100
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    mieszkania
Starkwind
Starkwind
Starkwind 29.01.2025, 22:36:30 via Wykop
  • 0
na 3cie piętro bez windy od 7 lat wnoszę hulajnoge i rower to i z bombelkami dam radę.


@kt13: co nie zmienia faktu że mieszkanie na 3-4 piętrze bez windy jest mniej warte niż identyczne na osiedlu obok z windą i garażem podziemnym

292

Mnóstwo mieszkań na sprzedaż wjedzie wkrótce na rynek. Zobaczcie, co się stanie

Mnóstwo mieszkań na sprzedaż wjedzie wkrótce na rynek. Zobaczcie, co się stanie

Ten argument to podatek od sprzedaży mieszkania, a raczej jego brak. Jak sprzedasz mieszkanie w ciągu pięciu lat od zaku

zdrajczyciel
z
bizblog.spidersweb.pl
dodany: 27.01.2025, 06:05:14
  • 108
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    mieszkanie
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    polska
Starkwind
Starkwind
Starkwind 27.01.2025, 14:25:11 via Wykop
  • 1
A młodsi wyremontują i zamieszkają


@Darko69: Ci sami młodzi co kupują bluze czy buty za 1k żeby się pochwalić XD Młodzi będą patrzeć tylko na nowe ładnie wyglądające i z garażem na BMW w leasingu. A stare zostaną dla starych i pewnie odkleją się cenowo od reszty

928

Większość majątków nowych miliarderów pochodzi z dziedziczenia, korupcji i monop

Większość majątków nowych miliarderów pochodzi z dziedziczenia, korupcji i monop

60% majątku miliarderów pochodzi z dziedziczenia, kumoterstwa, korupcji albo działań monopolistycznych wynika z raportu Oxfamu Takers, not Makers - pisze Statista. To nie przedsiębiorczość jest dziś głównym motorem bogacenia się.

Piotrek7231
z
forsal.pl
dodany: 23.01.2025, 13:04:15
  • 203
  • #
    biznes
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
  • #
    swiat
  • #
    ekonomia
Starkwind
Starkwind
Starkwind 23.01.2025, 17:55:52 via Wykop
  • 3
@CzaryMarek: jak masz 20-30 lat i jesteś gołodupcem to tak, jak masz 60 to na pewno o niczym tak nie marzysz jak o tym żeby teraz Ci państwo zabrało bo jak mogłeś się czegoś dorobić trzeba od tego podatek zrobić
Starkwind
Starkwind
Starkwind 24.01.2025, 13:10:26 via Wykop
  • 1
Państwo ma być ułożone pod ludzi którym zostało średnio 15 lat życia, czy pod tych którzy będą zakładać rodziny, pracować


@CzaryMarek: Nie wartościowałbym w ten sposób bo równie dobrze ja mogę powiedzieć ważniejsze jest życie 60'letniego kardio-chirurga ratującego codziennie ludzie życie czy 20 letniego Sebka pracującego w biedronce na kasie. Co do zasady nie wartościowałbym ludzi każdy ma swoje do włożenia w ten kraj według możliwości i zdolności. A mówiąc

409

Ogłoszeń sprzedaży mieszkań o 35% więcej niż rok temu. Inwestorzy wyprzedają

Ogłoszeń sprzedaży mieszkań o 35% więcej niż rok temu. Inwestorzy wyprzedają

Ofert sprzedaży mieszkań jest obecnie więcej o 35,7% niż rok temu. Z kolei ogłoszeń wynajmu o 12% mniej. "Sprzedają głównie zwykli Kowalscy, którzy odwlekali sprzedaż, bo mieszkanie się wynajmowało ale... przestało. Za utrzymanie trzeba płacić, a perspektywy wzrostu wartości lokalu są mgliste"

przemyslaw-tabor
z
fxmag.pl
dodany: 21.01.2025, 13:35:19
  • 134
  • #
    mieszkanie
  • #
    nieruchomosci
Starkwind
Starkwind
Starkwind 22.01.2025, 13:27:54 via Wykop
  • 0
to jest dramat jeśli chodzi o duże mieszkania.


@buchowo: @Lxs1111 Też jestem z Wawy i rok temu podjąłem decyzje że wole 200m dom pod Wawą niż 80m w starym bloku Cenowo wyjdzie to samo, a komfort życia zupełnie inny. Jeszcze miałem specyficzny warunek 80m + 4 miejsca w garażu podziemnym. Takich ofert praktycznie nie ma

2300

"To, co się dzieje, to są jaja...". Fliperzy narzekają na spadki cen mieszkań

"To, co się dzieje, to są jaja...". Fliperzy narzekają na spadki cen mieszkań

"To, co się dzieje, to są jaja. Wybraliśmy nowych rządzących, miało być lepiej, łatwiej, raźniej (...) Szło się za starymi bykami, ale nie zrealizowali nic ze swojej listy: ani wsparcia budowlanki, ani deweloperki, ani kredytu 0 proc..." - narzekał Wojciech Orzechowski.

Satan_Was_a_Babyboomer
z
warszawa.wyborcza.pl
dodany: 21.01.2025, 07:40:15
  • 256
  • #
    nieruchomosci
  • #
    ekonomia
  • #
    mieszkanie
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
Starkwind
Starkwind
Starkwind 21.01.2025, 16:10:23 via Wykop
  • 0
dla mnie właśnie teraz jest sprawdzam jak ceny stanęły, jak hossa to każdy wielki biznesmen naucza jak to nie zarabiać zapomina tylko powiedzieć że czy cos zrobi czy nc cena rok do roku +20% była więc wszystko można była sprzedać z zyskiem. Teraz dopiero zaczyna się prawdziwy biznes gdzie jak źle kupisz to utopiłeś
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

543

Osiem milionów Polaków. Mówi się już o "epidemii singlozy"

Osiem milionów Polaków. Mówi się już o "epidemii singlozy"

- "Singloza" może wydawać się zjawiskiem pozytywnym, oferującym większą swobodę i niezależność, jednak wiąże się z ryzykiem, którego nie możemy ignorować - mówi ekspertka. Dlaczego coraz więcej osób decyduje się na życie w pojedynkę?

WP_Kobieta
z
kobieta.wp.pl
dodany: 16.01.2025, 13:57:50
  • 871
  • #
    zwiazki
  • #
    polska
  • #
    singiel
  • #
    milosc
  • #
    samotnosc
  • #
    psychologia
Starkwind
Starkwind
Starkwind 17.01.2025, 17:48:27 via Wykop
  • -1
@SubsaharyjskaAlpaka: chyba produkcje wina i bimbru w szopie XD
Starkwind
Starkwind
Starkwind 17.01.2025, 20:49:46 via Wykop
  • 5
@pepek84: przecież juz jest 800+ dostaje każdy tylko nie ten co nie ma dzieci
Starkwind
Starkwind
Starkwind 17.01.2025, 21:26:58 via Wykop
  • 0
@Jogurt123:
- podtrzymanie towarzystwa, ło ile ja widziałem gdzie albo sie nie odzywają albo kuca codziennie i z pogardą
- święta jak dziecko się ożeni to okaże się że jeździ do teściów, albo w gory bo teraz to modne XD
- do lekarza raz na ruski rok to i taxi można pojechać, a dzieci i tak pracują nie mają czasu na tygodniu
- albo przysłowiowa szklanka wody, ja mieszkam 400km

407

Ceny mieszkań w Polsce spadają. Dobre wieści dla kupujących

Ceny mieszkań w Polsce spadają. Dobre wieści dla kupujących

Ceny nowych mieszkań od deweloperów częściej spadają, niż rosną, a poziom sprzedaży pozostaje stabilny. Najlepsze wiadomości są dla chcących kupić mieszkania w Krakowie i Warszawie wynika z analizy serwisu tabelaofert.pl.

Bolxx454
z
businessinsider.com.pl
dodany: 14.01.2025, 22:54:55
  • 104
  • #
    nieruchomosci
  • #
    inwestycje
  • #
    inwestowanie
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
  • #
    ekonomia
Starkwind
Starkwind
Starkwind 15.01.2025, 18:00:40 via Wykop
  • 0
@zdzisiu196: @Kapsztyn_real no ceny mieszkań w 5 lat poszły średnio x2. Ale bądzmy obiektywni i sprawdzmy ile kasy mają ludzie najniższa krajowa 2019r = 2200, a w 2025r 4660 zł brutto. No faktycznie ło la boga jak drogo pensja też poszła tylko x2
Starkwind
Starkwind
Starkwind 16.01.2025, 13:48:58 via Wykop
  • 1
@NieWiemWiecSieWypowiem: Nie powiedziałbym bo zapewne porównujesz minimalne wynagrodzenie do najdroższych miast w PL. Znajoma właśnie sprzedała w powiatowym 60m za 350k. Zakładając że mamy pare 2 x minimalna = 7k netto miesięcznie. Z takiej kasy można pewnie 2-3k miesięcznie odłożyć = 350k / 2k = 14 lat Czyli rodzina w powiatowym jest w stanie kupić mieszkanie po 14 latach. Oczywiście każdy by chciał najlepiej po 5 latach, ale tak dobrze

262

"Głód mieszkań w Polsce jest potężny" - główny ekonomista mBank

"Głód mieszkań w Polsce jest potężny" - główny ekonomista mBank

"(...) głód mieszkań w Polsce, a szczególnie w dużych miastach, jest potężny. Średnio i długoterminowy trend jest i pozostanie wzrostowy" - uważa główny ekonomista mBank, Marcin Mazurek. - "Jednak nawet jeśli będzie jakaś korekta cenowa, to ona nie powinna być głęboka"

przemyslaw-tabor
z
fxmag.pl
dodany: 11.01.2025, 08:11:12
  • 210
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    banki
Starkwind
Starkwind
Starkwind 12.01.2025, 13:40:03 via Wykop
  • 0
więc wciska się kity o tym jak mieszkanie z rodzicami jest złe.


@Qullion: nie wiem ile masz lat ale tu się nic nie zmieniło od 50 lat. Mieszkanie z rodzicami jeśli masz żone i dzieci to same problemy. W 80% przypadkach to konflikty, których by nie było jeśli mieszkali by osobno.
1. Każdy młody lubi na początku s-x, jak chcesz porządnie i z energią to robić jak drzwi obok rodzice śpią. Jak
Starkwind
Starkwind
Starkwind 12.01.2025, 13:46:48 via Wykop
  • 0
No mogę dać 200k max za mieszkanie nie więcej.


@KonserwatywnyMocny: Ty możesz dać 200k, znajdzie się ktoś kto może dać 250k i tak to leci. Jak dobrze pamietam w PL jest 15 mln mieszkań i domów razem wziętych. Wiadomo nie każde nadaje się do mieszkania, nie każde jest w dobrej lokalizacji etc. Nas i emigrantów jest pewnie łącznie około 40mln To widać w prost że nie dla każdego starczy więc
Starkwind
Starkwind
Starkwind 12.01.2025, 13:56:43 via Wykop
  • 0
Skąd się biorą ci ludzie? Gdzie do tej pory mieszkali?


@Jakub-Johnstone: Popatrzmy na moją najbliższą rodzine ostatnie 15 lat.
Klasyka 2+2
Dziadkowie się zawinęli zostawili po sobie rozpadające się domy na takim wydupiu że nikt tam nie mieszka. Rodzina na wakacje jeździ odpocząć przez tydzień od miasta i koniec. Więc mieszkaliśmy w 4 osoby w jednym mieszkaniu. Teraz ja mam swoje siostra swoje i rodzice bez zmian. To znaczy ze
Starkwind
Starkwind
Starkwind 12.01.2025, 14:11:48 via Wykop
  • 0
czytelnicy mieli dużo większe marzenia i nadzieje.


@matewek: To jak z graniem w lotto, ludziom się wydaje że mogą zmienić swoje życie / swój status społeczny z dnia na dzień wystarczy tylko tu tutaj dowolne. np. że mieszkania spadną o 50%. Zapominają tylko że to marzenia, a rzeczywistość jest taka że ludzi chcących poprawić swoje życie / swoją sytuacje są mln w PL. I samo to wystarczy żeby nie taniało.
Starkwind
Starkwind
Starkwind 12.01.2025, 14:21:45 via Wykop
  • 0
Niech zgadnę... Brakuje 2 milionów mieszkań


@El_Kamilos23: Ja jestem zwykłym korpo szarakiem. Mam swoje mieszkanie etc. W sumie nie mam juz co kupować dla siebie, ale też nie przewalam kasy podróże po całym świecie mnie nie jarają. Może tam 700k na kawalerkę w Wawie nie mam, ale jak by był a po 500k to nawet bym sie nie zastanawiał tylko kupił dla sportu lepiej niż cyferki na koncie. To teraz
Starkwind
Starkwind
Starkwind 12.01.2025, 14:27:45 via Wykop
  • -1
Zawsze brakuje 2 mln mieszkań.


@mesje_labul: no dobra, a tak obiektywnie popatrz na znajomych i rodzinę. Ile jest osób w pełnoletnich w Twoim otoczeniu które nie mają jeszcze własnego M? Jak tak pomyśle to u mnie sporo, praktycznie każdy w przedziale 18-26 nie ma mieszkania. Można sprawdzić to jest około 7 roczników po 400k ludzi to daje = 2,8 mln osób potencjalnie zainteresowanych zakupem jeśli nie teraz to w najbliższych
Starkwind
Starkwind
Starkwind 12.01.2025, 14:53:38 via Wykop
  • 0
@galicjanin: brzmi jak Zamość XD od Lublina
Starkwind
Starkwind
Starkwind 12.01.2025, 14:56:09 via Wykop
  • 0
@jcob1001: pytanie co znaczy cięzko? Ile czasu już wisi? Znajomy sprzedał w powiatowym po topowej cenie po 7 miesącach od wystawienia teraz
mirko_anonim
mirko_anonim
08.01.2025, 10:49:28
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Starkwind
Starkwind
Starkwind 08.01.2025, 14:05:44 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Strona 4 z 7
  • >
  • Warszawa

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 11.08.2023

    Komentator
  • Rocznica
    od 27.02.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking