Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko169
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
MilionoweMultikonto

MilionoweMultikonto

Dołączył 7 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 73636
  • Znaleziska 6928
  • Mikroblog 66708
  • Obserwujący 36
  • Obserwowane 69

1654

Koniec z ukrywaniem przycisku Odrzuć w banerze cookies. Jest wyrok

Koniec z ukrywaniem przycisku Odrzuć w banerze cookies. Jest wyrok

Firma otrzymała karę za to, że jej okienka z pytaniem o zgodę na cookiesy utrudniały odmowę zgody.

icdpl
z
internet-czas-dzialac.pl
dodany: 20.12.2025, 12:08:25
  • 308
  • #
    prywatnosc
  • #
    prawo
  • #
    technologia
  • #
    komputery
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 09:16:11 via Wykop
  • -1
powinno być ustandaryzowane tak by w opcjach przeglądarki ustawić


@RychuiPeja: xD nawet nie masz pojęcia jaki debilizm napisałeś xD

Ustawienia cookies OD ZAWSZE BYŁY STANDARDEM w przeglądarkach. To przeglądarka użytkownika ZAWSZE decyduje czy wyśle cookies do serwera. Te banery na stronach www istnieją tylko dlatego że użytkownicy nie potrafią konfigurować swoich przeglądarek.
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 09:18:48 via Wykop
  • 0
sieci reklamowe mają tę prośbę przeglądarki głęboko w p-----e i dalej zbierają co im się podoba. moim zdaniem UE powinna iść w wymuszenie akceptacji tego nagłówka


@henk: kpisz sobie? Przecież to przeglądarka decyduje czy przyjmie cookies od serwera i czy odeśle cookies przy następnej wizycie xD
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 09:24:50 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 09:25:18 via Wykop
  • 6
@sqba: nie było głupich użytkowników to nie było głupich informacji
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 09:28:28 via Wykop
  • -3
@kamil-tumuletz: nikt nie oszukuje na reklamach. W ustawieniach każdej popularnej przeglądarki jest opcja wyłączenia wysylania cookies. Użytkownicy bezmyślnie sami wysyłają swoje prywatne dane, tak samo jak ja wysyłam komentarze i zabraniam ich czytać. Nie czytaj tego komentarza bo Cię unia europejska dojedzie xD
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 09:29:31 via Wykop
  • -1
Tylko ktoś odważny musi uchwalić stosowne regulacje.


@Jarek_P: wprowadzimy taką regulację żebyś nie mógł korzystać z internetu to nie będzie problemu xD
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 09:30:23 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 09:31:43 via Wykop
  • 0
wielu rzeczach sprzeciwiam się UE, ale to nie jest rak.


@ziomus0812: to jest rak ponieważ masz w ustawieniach swojej przeglądarki opcję wyłączenia cookies, ale przez to że nie potrafisz korzystać z internetu to na każdej stronie muszą się wyświetlać te potwierdzenia
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 09:33:27 via Wykop
  • 0
może po prostu nie korzystać z cookies tam gdzie nie jest to potrzebne, tj. do profilowania niezalogowanych userów, zbierania danych i wyświetlania reklam? ¯\(ツ)/


@RafalWilczur: mordo, ale to Ty sam sobie tak ustawiłeś przeglądarkę żeby wysyłała Twoje prywatne dane w cookies więc dlaczego masz pretensje do serwera że je odbiera? Po prostu wyłącz wysyłanie cookies. XD
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 09:34:12 via Wykop
  • -2
@icdpl: źle dopasowane reklamy z powodu braku cookies to negatywna konsekencja!
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 09:35:50 via Wykop
  • 0
Dlatego zanim Unia wprowadziła ten debilny obowiązek to ciasteczka były zarządzane na poziomie przeglądarki


@PepikPL: nadal są. Nadal to Twoja przeglądarka decyduje ile Twoich prywatnych danych w cookies wyśle do serwera. Jeżeli korzystasz z przeglądarki która bez pytania wysyła Twoje prywatne dane to to jest jakiś trojan którego powinieneś usunąć z systemu.
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 09:38:24 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 09:44:40 via Wykop
  • 0
@RychuiPeja: a mi chodzi o to że to Ty w swojej przeglądarce masz skonfigurować które ciasteczka wysyłasz a których nie.

Ciasteczka zawierają Twoje prywatne dane i wysyłając je do serwera nie możesz mieć do nikogo pretensji że pozna Twoją tożsamość.

To że klikniesz na stronie odmowę nie zmienia faktu że wciąż Twoja przeglądarka udostępnia dane umożliwiające śledzenie Ciebie.
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 09:46:50 via Wykop
  • -1
Zainstaluj i ciesz się internetem


@Palisraka: większość użytkowników internetu nie rozumie że to po ich stronie leży obowiązek poprawnego skonfigurowania swojej przeglądarki. Tacy najgłośniej krzyczą że potrzebne jest więcej regulacji.
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 09:49:44 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 10:01:37 via Wykop
  • 0
@RychuiPeja: masz kilka opcji bo firefox umożliwia instalację pluginów, które ułatwią zarządzanie Twoimi prywatnymi danymi, ale w podstawowej konfiguracji po prostu zablokuj wysyłanie cookies do serwerów reklamowych typu *ads* i tym podobne, https://support.mozilla.org/en-US/kb/third-party-cookies-firefox-tracking-protection

Jeżeli nie znajdziesz pluginu który będzie wystarczająco wygodny w konfiguracji skorzystaj z lepszej przeglądarki np Opera albo Safari
MilionoweMultikonto - @RychuiPeja: masz kilka opcji bo firefox umożliwia instalację p...
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 10:03:13 via Wykop
  • 0
@Jarek_P: uuu dziad nauczył się korzystać z czarnej, imponujące xD jeszcze tylko nauczysz się korzystać z Tora i wszyscy będą zadowoleni ¯\(ツ)/¯
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 12:10:19 via Wykop
  • 0
Ustawienia ciastek w przeglądarce to jedynie narzędzie.


@Brut_all: narzędzie dzięki któremu konfigurujesz czy i komu udostępniasz swoje dane.

To właściciele stron mają obowiązek korzystać z tych narzędzi zgodnie z
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 12:12:44 via Wykop
  • 0
już nie te czasy, że podpisując z kimś umowę musisz wpaść do danej firmy z armią prawników i informatyków i robić pełen audyt linijka kodu po linijce, przeglądać zawartość teczek z dokumentami,


@Brut_all: to nigdy nie było konieczne, nigdy nie było takich czasów. Natomiast zawsze były takie czasy że Ty odpowiadasz za to jakie dane ze swojego komputera udostępniasz i przesyłasz do serwerów w internecie.

Tak było i będzie dopóki
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 12:20:36 via Wykop
  • 0
mówię o nagłówku DNT, a ty o ciasteczkach.


@henk: bo DNT to tylko sugestia, a ciasteczka możesz realnie wyłączyć po stronie przeglądarki i nie musisz wtedy ani polegać na regulacjach ani na zaufaniu do usługodawca.

Chcesz prywatności to korzystaj z Tor. Natomiast w publicznym Internecie pogódź się że nie jesteś anonimowy i każdy Twój ruch jest śledzony, począwszy od adresy MAC, IP, jak i numery seryjne sprzętu, oprogramowania i licencji z których
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 12:35:22 via Wykop
  • 0
Prywatność powinna być domyślnym stanem.


@icdpl: jest. Wystarczy nie korzystać z usług publicznych, tylko ograniczyć się do prywatnych.

Nie może być tak, że tylko odpowiednio techniczne osoby, które są w stanie pomodyfikować przeglądarkę odpowiednimi wtyczkami mają prywatność, a dla reszty jest brak
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 12:37:17 via Wykop
  • 0
@icdpl: a i jeszcze jedna rzecz, powołujesz się na to że pewne osoby nie mają wiedzy technicznej aby zapewnić sobie prywatność, a jednocześnie chcesz mi wmówić że posiadają wiedzę prawną aby zapewnić sobie prywatność klikając właściwą zgodę pod zbędnym komunikatem wyskakującym na każdej stronie www xD
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 12:41:19 via Wykop
  • 0
@icdpl: nieprawda. Jako programista/webmaster/admin z 30 letnim doświadczeniem gwarantuje Ci że wyłączenie cookies nie psuje niczego ważnego. To co się psuje to tylko funkcje bazujące na śledzeniu użytkownika i jego preferencji.

Tylko nie dawaj mi tego debilnego argumentu że logowanie na swoje konto nie działa bez cookies xD
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 12:53:00 via Wykop
  • 0
Skupiasz się na aspekcie czysto technicznym, ignorując zupełnie prawny. To jest droga donikąd.


@Brut_all: i tu się grubo mylisz, ponieważ ze względu na ścieżkę kariery jaką obrałem, bardzo poważnie podchodzę do aspektów prawnych, dlatego tak bardzo żenujące są dla mnie fikcyjne regulacje zmuszające do wyświetlania zgody na ciasteczka.

Jako twórca strony wyślę Ci wszystko, zarówno ciastka sesyjne, jak i śledzące, w jednym zaszyfrowanym ciastku i sobie klikaj i pluginuj w
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 12:55:03 via Wykop
  • 0
dokładnie, powinno być to po stronie przeglądarek wymuszone


@jbc_putina: przecież jest.
MilionoweMultikonto - >dokładnie, powinno być to po stronie przeglądarek wymuszone

@...

źródło: 1000047194

Pobierz
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 12:56:53 via Wykop
  • 0
Tylko głupki musują moje komentarze xD
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 15:38:08 via Wykop
  • -1
nie trzeba cookie do tego,


@wkto: no więc właśnie cała ta walka o cookies jest zbędna, skoro można je po prostu konfigurować w przeglądarce.

lepiej by był przepis niż
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 16:51:30 via Wykop
  • -1
Ale przepis, że strony muszą stosować się do ustawień przeglądarki byłby ok. Nie chodzi o same lokalne cookie tylko ogólnie śledzenie, niezależnie od metody.


@wkto: ale jak sobie wyobrażasz taki przepis? Przecież to są prywatne serwery prywatnych firm udostęniających publicznie usługi w publicznym internecie. Nie wykorzystują żadnych innych informacji niż te które zostaną im udostępnione. Oczywiście muszą chronić przed wyciekiem te dane i to tyle, czego Ci jeszcze brakuje?

O anonimowości nie
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 18:04:26 via Wykop
  • 0
by taką samą wagę miał nagłówek Do Not Track, jasny sprzeciw profilowaniu,


@wkto: a co stoi na przeszkodzie aby profilowanie w ogóle było zakazane bez zawarcia jawnej umowy?

co rozumiesz przez
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 06:21:14 via Wykop
  • 0
Bez cookiesów nie działa logowanie.


@icdpl: prosiłem... Zrozum, jeżeli chcesz się gdzieś zalogować to musisz najpierw zaakceptować warunki umowy z serwisem i tam będziesz miał podane informacje w jaki sposób oni przetwarzają Twoje dane i że wymagają cookies.

Mowa jest i użytkownikach którzy nie mają konta i nie chcą być śledzeni, ten komunikat z pytaniem o cookies wyskakuje im za każdym razem gdy wchodzą na stronę bez cookies. To jest
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 06:23:33 via Wykop
  • 0
@icdpl: w jaki sposób prawo zmusi osobę nie techniczną do zrozumienia czym są cookies skoro nawet Ty tego nie rozumiesz?
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 13:52:56 via Wykop
  • -1
@sqba: musują xD
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 14:12:58 via Wykop
  • 0
@icdpl: UMOWA!

Prawo nie dopuszcza automatyzacji DNT ani określania celów przetwarzania danych osobowych.

Jeżeli korzystasz z jakiejś strony/portalu/aplikacji robisz to na podstawie UMOWY z którą masz OBOWIĄZEK się zapoznać. Na tej podstawie podmiot/usługodawca przetwarza dane które jej
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 14:16:32 via Wykop
  • 0
O ciasteczkach które są konieczne do działania strony i nie służą analityce czy śledzeniu nie musisz informować


@milo1000: będziesz za darmo bronił go w sądzie dowodząc że nie używał ciasteczek do analityki? Zwłaszcza gdy oskarżyciel uzna te "konieczne" cookies, jako zbędną analitykę?
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 14:18:56 via Wykop
  • 0
zmusza administratora do wytłumaczenia


@icdpl: no i jak osobie nietechcznej wytłumaczyć tak żeby zrozumiała, że komunikaty o ciasteczkach są zbędne?
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 14:27:32 via Wykop
  • 0
@icdpl: czyli chcesz powiedzieć że użytkownik musi mieć włączoną obsługę ciasteczek żeby usługodawca wiedział że użytkownik nie chce korzystać z ciasteczek xD

Czyli fizycznie użytkownik musi narazić swoją prywatność żeby przepisy mogły go chronić.

To przypomina pozostawianie otwartych drzwi do mieszkania ponieważ prawo zobowiązuje złodziei do zaniechania kradzieży.
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 17:07:14 via Wykop
  • 0
idealna sytuacja jest taka, że nie musimy wyłączać funkcji przeglądarki, aby nie być śledzonym. No i wg przepisów zgoda nie jest na technologię, tylko na cele przetwarzania.


@icdpl: przecież cookies z założenia zostało stworzone do śledzenia, więc zastanów się o czym Ty mówisz. To przeglądarka odpowiada za to jakie dane z Twojego komputera zostaną wysłane do internetu. Skoro na swoim własnym komputerze instalujesz oprogramowanie z funkcją wysyłającą usługodawcom Twoje dane, to
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 17:09:47 via Wykop
  • 0
Można dać w stopce opcję "włącz skrypty śledzące" dla tych osób, które je chcą sobie włączyć.


@icdpl: a dlaczego nie wystarczy regulamin serwisu mówiący o tym że do poprawnego świadczenia usługi aplikacja we współpracy z podmiotami trzecimi przetwarza historię operacji użytkownika?

https://uodo.gov.pl/pl/535/2501
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 18:49:56 via Wykop
  • 0
Więc jeżeli chce przetwarzać dane osobowe za pomocą cookies, to musi w jakiejś formie ten komunikat użytkownikowi przekazać.


@icdpl: a co z pozostałymi technologiami przetwarzania danych, bazami danych, danymi przekazywanymi przez przeglądarkę itd? Dlaczego wszystkie one są domyślnie oczywiste, bo skoro chcemy usługi indywidualnej to dostarczamy danych umożliwiających dopasowanie usługi do naszego profilu, ale tylko ciasteczka wymagają komunikatu, przycisków do akceptacji, odrzucenia, konfiguracji zgód itd...

nie musi tego robić natychmiast po odwiedzeniu
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 18:58:09 via Wykop
  • 0
Ojjjjj nie. Cookiesy nie zostały wymyślone do śledzenia, tylko do obsługi logowania. Prosimy bez siania dezinformacji :)


@icdpl: nie kłam, mam więcej doświadczenia zawodowego w IT niz Ty żyjesz na tym świecie.
Do logowania używa się nagłówków Authorization, X-Session-ID oraz najlepiej sesji TLS bo jednak dane prywatne powinny być przesyłane w postać zaszyfrowanej.

Zresztą samo logowanie jest już formą śledzenia. Ciastka miały służyć zrzuceniu odpowiedzialności z serwera usługodawcy z przechowywania danych użytkownika! Jednocześnie
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 19:04:55 via Wykop
  • 0
A jak masz określić, komu ufasz, a komu nie, zanim odwiedzisz i przeczytasz jego stronę?


@icdpl: z założenia każdą stronę powinieneś odwiedzać z wyłączonymi ciastkami, skryptami js i innymi narzędziami ułatwiającymi śledzenie, czyli w trybie incognito na popularnych przeglądarkach które powinny to wspierać.

Dopiero gdy zweryfikujesz wiarygodność podniotu utrzymującego usługę, dostajesz ją do zaufanych i przekazujesz im swoje dane, zawierasz umowę, pozwalasz korzystać z ciastek i uruchamiać skrypty na swoim
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 19:24:43 via Wykop
  • 0
Ale przeglądarka nie wpływa na to, w jakim celu są te dane przetwarzane. Za to odpowiada administrator strony.


@icdpl: zakładając że administrator strony działa zgodnie z prawem, to przetwarza dane zgodnie z prawem i rodo. Więc po co komunikaty i zgody skoro to i tak nie zmienia faktu że administrator nie może zrobić nic nielegalnego?

A teraz wracamy do konkretów — przeglądarka i jej konfiguracja odpowiada za to jakie Twoje
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 19:36:41 via Wykop
  • 0
Siedzimy w temacie i nie słyszeliśmy o tym, żeby jakiś prawnik pozwał kogoś, kto nie wyświetlał zbędnych komunikatów. Podasz jakiś przykład?


@icdpl: bo może to nie był prawnik tylko dział prawny jakiegoś urzędu. Przecież nie każdy jest prawnikiem, prawda? Więc dlaczego od każdego wymagasz znajomości prawa i zawiłych terminów prawnych i kruczków?
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 19:39:18 via Wykop
  • 0
Skrypty, które używają danych osobowych i sztucznie nadanych losowych identyfikatorów, aby budować profil zainteresowań danego użytkownika na podstawie jego historii przeglądania


@icdpl: czy Ty rozumiesz co Ty piszesz? Sztucznie nadany losowy identyfikator to nic innego niż Sessiom ID który jest wykorzystywany do logowania użytkownika aby dopasować treść serwisu do jego zainteresowań i zachowań.

A teraz od strony prawnej, wyjaśnij mi jakich danych osobowych używają te skrypty? Kto i w jaki
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 19:44:29 via Wykop
  • 0
powtarzamy to wielokrotnie — zgoda nie jest na *cookies* tylko na przetwarzanie danych w określonym celu, niezależnie od użytej technologii


@icdpl: a ja Ci powtarzam że użytkownicy są informowani o cookies i zmuszani to podejmowania decyzji ZANIM zdołają zapoznać się z treścią serwisu ponieważ wyskakujące okienko zaslania im treść strony.

Kiedy do Ciebie dotrze że w trosce o bezpieczeństwo użytkowników należy korzystać z mechanizmów po stronie przeglądarki? Skoro obecna ustawa
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 19:48:43 via Wykop
  • 0
aby budować profil zainteresowań danego użytkownika na podstawie jego historii przeglądania


@icdpl: jakiego użytkownika? Kim jest ten użytkownik? Dlaczego ten użytkownik dostarcza swoje prywatne dane podmiotom z którym nie zawierał umowy? Czy te podmioty w ogóle działają w obrębie naszego systemu prawnego? Co z tego że jakaś strona z EU wyświetli Ci komunikat o ciasteczkach skoro i tak inny serwis z Afryki bedzie śledził Twoją aktywność w internecie?

Żadne prawo.zadne
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 19:50:23 via Wykop
  • 0
Jeszcze nie znamy przypadku, w którym ktoś miałby jakiekolwiek problemy za brak okienka o cookiesach na stronie, która nie ma skryptów śledzących — a Ty?


@icdpl: wszyscy którzy musieli zapłacić prawnikom i webmasterom za dodanie tych okienek o cookies żeby nie tracić czasu w sądzie na dowodzenie tego że to okienko jest zbędne.
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 20:02:52 via Wykop
  • 0
Bo żeby śledzenie było uczciwe, użytkownik powinien móc zanim to śledzenie nastąpi poznać jego zasady i móc podjąć poinformowaną decyzję. A żeby przeczytać regulamin, trzeba wejść na stronę


@icdpl: co to znaczy uczciwe śledzenie?

Może zamiast tajemniczego terminu "śledzenie", zacznijj używać terminologii zrozumiałej dla zwykłych
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 20:09:51 via Wykop
  • 0
A żeby przeczytać regulamin, trzeba wejść na stronę


@icdpl: no i to kolejny problem którego nie dostrzegasz. Regulaminy są tworzone przez prawników cwaniaków, często nieczytelne. Regulaje powinny dotyczyć raczej treści tych regulaminów. W ogóle regulamin powinien być dostepny w czystym tekście, bez żadnych skryptow ciastek obrazków, zawsze pod standardowym adresem typu https://wykop.pl/regulamin i sformułowany tak żeby nastolatek i emeryt z IQ 70 był w stanie go zrozumieć.

I to wciąż nie zmienia
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 23.12.2025, 14:07:18 via Wykop
  • 0
Wskażesz jakąś stronę, która to wykorzystuje lub wykorzystywała?


@icdpl: co Cię tak zaskakuje? Powszechnie przyjęte praktyki w najpopularniejszych frameworkach?
Spring Boot (Spring Security + Spring Session)
Spring Cloud Gateway
NestJS (Passport.js + custom
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 23.12.2025, 14:15:37 via Wykop
  • 0
Gdy wymyślano cookiesy, to nie było jeszcze TLS-a ;)


@icdpl: będziesz tak rzucał bezmyślnie losowymi argumentami? Ciastka jak i szyfrowanie to jest kwestia lat 90tych. A już w latach 2000 spokojnie wszystkie aplikacje mogły przejść, kompromisowego utrzymywanie sesji przez SSID w url i w ciastku, do bezpieczniejsi utrzymywania sesji zalogowanych użytkowników za pomocą javascript. Od tamtego czasu i tak minęło 20 lat, a wszystkie popularne frameworki zostały kilkukrotnie pdzepisane tak
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 23.12.2025, 14:19:01 via Wykop
  • 0
Proste — bo niektóre rzeczy nie są legalne bez zgody.


@icdpl: no i super. Od wyrażenia zgody jest umowa, to właściciel strony internetowej powinien z użytkownikiem ustalić w jaki sposób zawierają umowę. Żadna komisja Europejska nie może ich zmuszać do tego w takim stylu jaki proponujesz typu jakiś randomowy "przycisk w stopce włączający śledzenie". TO CHORE!
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 23.12.2025, 14:23:59 via Wykop
  • 0
losowo nadany identyfikator (session ID) stanowi dane osobowe, bo pozwala jedną osobę traktować/oceniać (np. pod kątem reklam) inaczej niż inną


@icdpl: no i super, dlatego właśnie ja nie zgadzam się z tym że jakiekolwiek cookies są wymagane, konieczne itd. Porządnie stworzona aplikacja internetowa nie wymaga cookies do funkcjonowania. A na pewno żadna losowa strona do której link dostajesz w spamie nie może wymagać od Ciebie włączenia cookies. Cookies jak i
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 23.12.2025, 14:31:20 via Wykop
  • 0
To zabezpiecza tylko przed atakiem MITM. Strony, które mają prawidłowo ustawiony certyfikat TLS nadal mogą sprzedawać dane użytkowników i odpalać skrypty śledzące ¯\(ツ)/¯


@icdpl: tu się mylisz. To mechanizm pozwalający zweryfikować że nasze dane udostępniamy właściwemu podmiotowi. To co ten podmiot zrobi z danymi jest uzależnione od umowy i RODO. Natomiast jeżeli dane wyciekną od usługodawcy to poniesie on tego prawne konsekwencje

Problem pojawia się wtedy kiedy kłódki nie zweryfikujemy
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 23.12.2025, 14:34:24 via Wykop
  • 0
No niestety narodziła się patologia i mnóstwo dziwacznych porad, „szafki zgodne z rodo” itp. Polski urząd mógł lepiej komunikować, jakie rozwiązania mają sens, a jakie nie — pełna zgoda.


@icdpl: i z tym należy walczyć, skoro istnieją rozwiązania techniczne umożliwiające REALNĄ ochronę użytkownika, to należy z nich korzystać w pierwszej kolejności ponieważ chronią one i przed korporacjami i przed hakerami.

Natomiast regulacje prawne, jedynie w jakimś stopniu chronią przed korporacjami,
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 23.12.2025, 14:38:09 via Wykop
  • 0
Ale to biznes sobie nakręcił taki bicz do sprzedaży amatorskich szkoleń i porad, plus IAB wymyśliło w ogóle pop-upy ze „zgodami”. Te „pozwy za brak niepotrzebnych okienek” to fikcja.


@icdpl: ten biznes jest powiązany z politykami, czyli ustawodawcy celowo dodają zbędne regulacje żeby dać biznesowi, prawnikom, itp robotę przy wdrażaniu nowych wytycznych i interpretacji przepisów.

Na tym wszystkim cierpią zwykli użytkownicy i całe społeczeństwo. Mimo że jestem z IT i
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 23.12.2025, 14:45:14 via Wykop
  • 0
Takie, na które użytkownik wyraża zgodę i jest świadom, na czym to śledzenie polega i jak może na niego wpłynąć. Trochę jak przy zabiegach medycznych — najpierw informacja o ryzyku, potem zgoda, potem dopiero zabieg.


@icdpl: wyrażenie zgody = umowa pomiędzy usługodawcą a usługobiorcą = założenie konta w serwisie = przetwarzanie danych osobowych (nawet jeśli to tylko losowy session id)

Dlatego zamiast komplikować użytkownikom korzystanie z internetu należy maksymalnie uprościć sprawę do dwóch
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 23.12.2025, 14:53:55 via Wykop
  • 0
Po pierwsze — dane nie zostały przekazane przez użytkownika, bo jak można mówić o przekazaniu danych, którego użytkownik nie jest świadomy? Czy jak w tramwaju wyjmę komuś portfel z kieszeni to on mi „przekazał” ten portfel? ;)


@icdpl: użyłeś nietrafionej analogii. Użytkownik przekazuje dane wysyłając zapytania do serwera www. Nikt ich od niego nie wyciąga. Użytkownicy muszą mieć świadomość że wszystko co robią w internecie, każde kliknięcie, wiąże się z wysłaniem
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 23.12.2025, 14:59:16 via Wykop
  • 0
No i serwis często nie przetwarza tych danych zgodnie z obowiązującym prawem i RODO, bo samo pozyskanie tych danych wymaga zgody. Jeżeli przetwarza te dane bez zgody (a wiele serwisów właśnie tak robi), to nie robi tego zgodnie z obowiązującym prawem / RODO.


@icdpl: dlaczego tak uważasz? Praktyka pokazuje że większość serwisów po prostu uzyskuje tą zgodę i przetwarza dane użytkowników zgodnie z umową, której użytkownikom nawet nie chce się
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 23.12.2025, 15:02:48 via Wykop
  • 0
To może być w stopce, bo jest opcjonalne, strona będzie działać bez tego. Jak ktoś bardzo chce spersonalizowane reklamy, to sobie włączy.


@icdpl: Dlaczego tak uparłeś się na stopkę? Przecież zgodny z prawem regulamin będący elementem umowy jest wystarczający. Po co chcesz to komplikować linkami w stopce?
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 23.12.2025, 15:06:22 via Wykop
  • 0
Regulacje mówią, że polityka prywatności powinna być zrozumiała dla użytkownika. Jeżeli nie jest, no to mamy naruszenie przepisów.


@icdpl: nie żartuj sobie w ten sposób bo to żenujące, a nie śmieszne. Przecież dobrze wiesz że mówimy o użytkownikach którym obcy jest język techniczny jak i prawny.
Oni nawet nie mają odwagi przyznać się do tego że nie rozumieją tego bełkotu, po prostu akceptują go i godzą się na śledzenie, bo
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 23.12.2025, 15:22:53 via Wykop
  • 0
A jak sprawdzić, czy strona jest zaufana, czy nie?


@icdpl: przecież już Ci kilkukrotnie wyjaśniałem...

To jest piękna idea, że każdy będzie sobie oceniał i audytował strony samodzielnie, ale jak włączasz np. wykop i widzisz "789 zaufanych partnerów" to będziesz audytować każdego z nich? To jest
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 23.12.2025, 15:24:49 via Wykop
  • 0
A jak sprawdzić, czy strona jest zaufana, czy nie?


@icdpl: Czyli jeszcze ra krok po kroku:

— Tryb incognito domyślnie dla bezpieczeństwa
— Zielona kłódka - bezpieczne połączenie z firmą zarejestrowaną
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 23.12.2025, 16:24:59 via Wykop
  • 0
Szukasz alternatywy do okienek o cookiesach, to ją podałem.


@icdpl: nie szukam. Tłumaczę Ci że obowiązujące prawo jest wystarczające do ochrony prywatności. Nie potrzebujemy kolejnych regulacji, bo problem leży po stronie egzekwowania obowiązujących przepisów. Większa ilość przepisów nie naprawi magicznie świata.

Ale dość tego. Nie zamierzam się powtarzać. Napisz konkretnie czego chcesz. Ja uważam że już wszystko Ci wyjaśniłem i przedstawiłem realny sposób na zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników.

Więc, czego Tobie
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 23.12.2025, 16:58:46 via Wykop
  • 0
proponowane przez Ciebie rozwiązania (napisanie celów przetwarzania danych osobowych w regulaminie i traktowanie tego jako umowy z użytkownikiem) nie są zgodne z obecnym porządkiem prawnym.


@icdpl: nie traktowanie tego jako umowy z użytkownikiem. Regulamin jest tylko jedym z elementów umowy.

Ja rozumiem że chcesz aby zawarcie umowy było jawne i jednoznaczne dla obu stron, ja także. Dlatego tłumaczę kolejny raz, że zamiast polegać na interfejsie uskugodawcy, użytkownik powinien zatwierdzać umowę za pośrednictwem
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 23.12.2025, 19:14:54 via Wykop
  • 0
No to nie wchodzi w grę. Bo nie spełnia zasady proporcjonalności danych i uniemożliwia lub bardzo utrudnia korzystanie ze strony pseudonimowo


@icdpl: chcesz powiedzieć że brakuje nam mechanizmu anonimowych podpisów elektronicznych? Technologia jest, a z prawem jak? Wciąż w XIX wieku?

Dlatego tak drażnią mnie te prawnicze brednie, które ani nie chronią klientów ani nie ułatwiają prowadzenia biznesu. Żadna ze stron nie ma korzyści, całe społeczeństwo ponosi koszty, a jedyną grupą zadowoloną

4

NVIDIA pokazuje NitroGen, AI zdolne grać w ponad 1000 gier za Ciebie

NVIDIA pokazuje NitroGen, AI zdolne grać w ponad 1000 gier za Ciebie

NVIDIA potwierdza istnienie G-Assist i prezentuje NitroGen otwartoźródłowy model AI, który potrafi grać w ponad 1000 gier. Przełom w gamingu i sztucznej inteligencji.

BigBadDice
z
bigbaddice.pl
dodany: 22.12.2025, 07:41:03
  • 10
  • #
    nvidia
  • #
    pcmasterrace
  • #
    chatgpt
  • #
    ai
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    technologia
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 23.12.2025, 15:40:10 via Wykop
  • 0
@nico-toscani: super to to że będziemy kupować gry i.boty do grania w gry, a sami będziemy w kołchozie pracować na opłatę za abonament za gry i za boty, a korporacje będą sobie liczyć zyski xD

3973

Sebastian Majtczak święta spędza za kratami. Przypominajka ku pokrzepieniu serc

Sebastian Majtczak święta spędza za kratami. Przypominajka ku pokrzepieniu serc

Areszt do maja, ale najważniejszy szczegół zero przepustek na święta. My przy stole, on pozostaje za kratami. Pamiętajmy w te dni o rodzinie, która spędza już trzecie święta bez Martyny, Patryka i Oliwiera.

Wardegas
z
wykop.pl
dodany: 22.12.2025, 19:58:14
  • 302
  • #
    majtczak
  • #
    sebastianmajtczak
  • #
    codziennymajtczak
  • #
    a1
  • #
    afera
  • #
    wypadek
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 23.12.2025, 15:34:09 via Wykop
  • 0
wyjdzie za dobre sprawowanie


@rokoski: społeczeństwo musi zadbać o to aby resztę życia poświęcił na uczciwe odpracowanie krzywdy.
Nie powinien mieć samochodu ani prawa jazdy.
Dożywotni zakaz opuszczania kraju.
Zakaz wrzucania do internetu swoich uśmiechniętych zdjęć.

722

AI zużywa wodę i energię na ogromną skalę

AI zużywa wodę i energię na ogromną skalę

Ślad węglowy samych systemów AI może w 2025 roku wynieść od 32,6 do 79,7 miliona ton emisji CO, podczas gdy ślad wodny może sięgnąć 312,5-764,6 miliarda litrów.

FredOnizuka
z
geekweek.interia.pl
dodany: 21.12.2025, 04:41:09
  • 208
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    ai
  • #
    ekologia
  • #
    technologia
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 20:44:43 via Wykop
  • -5
Bardzo duży pobór wód na potrzeby centrów danych ograniczy dostępność tej wody dla rolnictwa, wodociągów komunalnych czy przemysłu. Po prostu braknie wody w studniach.


@Stulejman_Wspanialy: to dlaczego oni za tą wodę nie płacą? Za darmo ją sobie tak pompują?
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 20:46:01 via Wykop
  • -4
pewnym czasie dochodzi do gromadzenia się ścieków, rozwijają się bakterie, osadza się kamień i tak dalej.


@GrzegorzPorada: tak samo gdy woda leży w jeziorze. należy zakazać jezior bo woda w nich robi się brudna i nie nadaje się do niczego
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 20:47:16 via Wykop
  • -4
gdzieś ostatnio na twitterze widziałem dyskusję że w dużych centrach danych AI jakie zaczęły powstawać w ostatnich latach właśnie woda zostaje odparowana, nie ma tam obiegu zamkniętego


@wredny_bombelek: woda jak płynie rzeką to też paruje. Musimy zakazać wodzie płynąć rzekami żeby się nie marnowała i w ogóle lepiej żeby nie wpadała do oceanu bo zrobi się słona i niesmaczna

A i jeszcze trzeba dowalić podatek cukrowy do słodkiej wody xD
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 20:48:38 via Wykop
  • -2
kopanie kryptowalut dla samego kopania?


@dziki_pl: kopanie kryptowalut polega na szyfrowaniu historii transakcji żeby nikt nie mógł sfałszować historii transakcji. Banki też marnują prąd a jednak gorzej im wychodzi zabezpieczenie histori naszych kont.
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 20:50:05 via Wykop
  • 3
@CXLV: należy zacząć od zamknięcia wykop.pl, ponieważ każdy komentarz gotuje tysiące litrów wody pitnej wysuszając Afrykę i Łódź!

https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,24912665,po-kryzysie-w-skierniewicach-kolejne-gminy-w-okolicy-apeluja.html
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 20:52:18 via Wykop
  • 0
@ZarazSieRozkreci: po co w ogóle te gry? Należy zakazać gier komputerowych i zagonić graczy do roboty. Chcą sobie postrzelać to niech jadą na wojnę.
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 20:53:27 via Wykop
  • 0
@Kulek1981: czyli 600k USD? Skąd takie kalkulacje,m
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 20:53:52 via Wykop
  • -3
@odgrzybiacz: tak sobie wmawiaj ( ͡° ͜ʖ ͡°)
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 20:54:43 via Wykop
  • 1
@marw: a jakie niby potrzeby ma ludzkość? Co uważasz za "pożyteczne"?
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 21:20:04 via Wykop
  • -5
@wredny_bombelek: 100% wody która spada z deszczem to woda, która wcześniej gdzieś odparowała.

Centra danych płacą uczciwie za wodę tak jak każdy inny użytkownik.

Chat GPT mówi że 70% wody rzek paruje do atmosfery, a tylko 30% dociera do oceanów.

Nie jestem ekspertem od wszystkiego, nie znam się na przykład na kuchni wietnamskiej.
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 06:24:35 via Wykop
  • -5
@Stulejman_Wspanialy: twierdzisz tak tylko dlatego że jesteś wrogiem AI
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 13:58:01 via Wykop
  • 1
@MilionoweMultikonto warto wiedzieć jak to działa, bo nie wiesz. Nie szyfruje się transakcji, to byłoby idiotyzmem. Nie istnieje gorszy system transakcji niż np bitcoin, który zużywa średnio 1100kwh na jedną transakcję.


@dziki_pl: wiem jak to działa, uprościłem swoją wypowiedź żebyś był w stanie ją zrozumieć, no ale niestety, nie udało się.
Teraz muszę Ci wytłumaczyć że hashowanie jest jednokierunkowym szyfrowaniem. Blok transakcje jest hashowany aby dołączyć go do łańcucha
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 14:01:22 via Wykop
  • 1
@1337KiNG: ty nie ogarniasz. To są właśnie wady pow, trzeba w kółko marnować energię by potwierdzać transakcje.


@dziki_pl: nie trzeba, w końcu kopanie przestanie być opłacalne i bitcoin przejdzie w etap minimalnego wykorzystania energii, a wynagrodzeniem będą głównie opłaty za transakcje, które będą uzależnione od tego ile energii będzie wykorzystywane do kopania. Ten system się automatycznie reguluje. Możesz tego nigdy nie zrozumieć, ale tłumaczyć warto.
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 20:17:45 via Wykop
  • 2
jak spadnie ilość kopiących to sieć stanie się wrażliwa na atak 51%


@dziki_pl: nie, to Ty nie rozumiesz, ponieważ w przypadku próby ataku 51% użytkownicy po prostu odrzucą fałszywy fork.

Typowy wykopek, w dodatku fanatyk BTC który nie wie jak BTC działa.


Najwyraźniej bazujesz na informacjach sprzed 15 lat gdy hipotetycznie rozważano taki atak jako potencjalne zagrożenie, a dzisiaj już wiemy jak się przed nim zabezpieczyć. Świat poszedł do przodu,
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 20:22:09 via Wykop
  • 1
A to że wynaleziono coś lepszego, to nie wiedziałeś? POS.


@dziki_pl: POS nie jest lepszy, tylko inny ponieważ bazuje na innych założeniach. Sprawdza się w shitcoinach, do zabawy, przy programach lojalnościowych, ale dla Bitcoina, który pełni rolę cyfrowego złota i musi gwarantować bezpieczeństwo, POW jest bardziej odpowiedni.
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 23.12.2025, 13:16:24 via Wykop
  • 0
@dziki_pl: ech, Ty mi mówisz że ja nie rozumiem, ale to ja Ci muszę tłumaczyć. Ni mówię że atak 51% nie istnieje, tylko że jesteśmy na niego gotowi. Bitcoin umożliwia ale nie wymusza tak silnego zabezpieczenia blockchaina. To że użytkownicy teraz tak dużo energii poświęcają na podpisywanie transakcji wynika z ich pazerności, chęci zgarnięcia nagród, ale jeszcze parę halvingów i to pazerne kopanie się skończy, a do obsługi sieci pozostaną

1681

Rosyjski generał wysadzony w powietrze

Pokaż treści 18+

Rosyjski generał wysadzony w powietrze

Rosyjski generał został zabity w poniedziałkowy poranek w zamachu b------m w Moskwie - podał rosyjski komitet śledczy, którego cytuje Reuters.

Bobito
z
rmf24.pl
dodany: 22.12.2025, 07:22:13
  • 249
  • #
    wojna
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    informacje
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 22.12.2025, 17:31:49 via Wykop
  • 0
nie rozumim, czemu ma służyć cenzura niewulgarnych słów


@misk4cy: cenzura dotyczy wyłącznie niezalogowanych użytkowników, oraz tych którzy nie wyrazili zgody na czytanie wulgaryzmów.

Wynika to z przepisów prawa które mają chronić nieletnich, którzy nie otrzymali zgody od rodziców na założenie konta na wykopie, a w każdej chwili ktoś może im przysłać link do Twojego wulgarnego komentarza.

582

Fundacja wraz z warszawkim LO kradną telefony uczniom chcąc je oddać biednym

Fundacja wraz z warszawkim LO kradną telefony uczniom chcąc je oddać biednym

Fundacja Serce Miasta wspierająca osoby w kryzysie bezdomności na swoim oficjalnym profilu przeprowadzeniem bardzo ciekawej akcji: wraz z niewymienionym z nazwy LO w Warszawie bezprawnie kradli telefony uczniom łamiącym regulamin tej szkoły. Teraz szukają kogoś, kto shakuje i wyczyści te telefony z

Szaka_laka
z
wykop.pl
dodany: 20.12.2025, 12:14:05
  • 149
  • #
    afera
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    wykop
  • #
    warszawa
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 17:15:55 via Wykop
  • 0
@lavinka: Czy mogą je przekazać policji wraz z informacją od kogo je otrzymali? Skąd maja wiedzieć jak skontaktować się z właścicielami skoro mają ich telefony?
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 17:17:22 via Wykop
  • 0
@ChrobryLubiBobry: to nie są bezdomne, tylko zwykłe lenie, którym wygodniej w państwowym ośrodku

574

Rozwijał technologię, która "zmieni bieg historii ludzkości". Został zastrzelony

Rozwijał technologię, która "zmieni bieg historii ludzkości". Został zastrzelony

Nie żyje Nuno Loureiro, dyrektor Centrum Nauki o Plazmie i Fuzji MIT. Naukowiec pracował nad fuzją jądrową, podkreślał także, że badana przez niego "energia syntezy jądrowej zmieni bieg historii ludzkości"

motvik
z
next.gazeta.pl
dodany: 18.12.2025, 21:30:06
  • 100
  • #
    nauka
  • #
    wydarzenia
  • #
    usa
  • #
    kryminalne
  • #
    teoriespiskowe
  • #
    gospodarka
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 20.12.2025, 14:11:01 via Wykop
  • 0
@enron: przecież fuzja jest możliwa i potrafimy ją wywołać, tylko to nie ma sensu, bo nigdy nie będzie bardziej opłacalne niż korzystanie z energii słonecznej, jądrowej i biopaliw.

Od dawna wiemy że jedynym sensownym rozwiązaniem jest budowa sfery Dysona, tylko brakuje nam do tego materii, a nie energii.
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 20.12.2025, 14:11:58 via Wykop
  • 0
@Frugos: łykasz ten marketingowy bełkot dla inwestorów?
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 20.12.2025, 14:21:46 via Wykop
  • 0
każdy kraj na świecie chciałby mieć dostęp do nieograniczonej energii, jeśli jest to główny motor gospodarki.


@robert-kuzba: motorem gospodarki jest przedsiębiorczość a nie energia.

Energia z fuzji nie jest nieograniczona i darmowa. Już z niej korzystamy i wiemy kiedy się skończy w naszym układzie
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 20.12.2025, 14:22:38 via Wykop
  • 0
@ZielonyCzort: zaraz zaraz xD click bait i tyle
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 20.12.2025, 14:23:33 via Wykop
  • 0
jestesmy blisko pozyskania energii syntezy jądrowej.


@zaq22: już dawno uzyskaliśmy, niestety to jest nieopłacalne, ale eksperymentować warto
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 20.12.2025, 15:49:23 via Wykop
  • 0
@kotas_przesmiewca: to nie ma znaczenia. Araby wiedzą że do transportu każdego paliwa potrzebna jest ich ropa.
Tak samo koncerny naftowe inwestują w energię wiatrową bo do produkcji turbin wiatrowych potrzebna jest ropa.

Po prostu dopóki ropa jest to oni są ustawieni na pokolenia. Jedynym problemem dla nich może być to że ropa kiedyś się skończy a my przejdziemy na produkcję ropy z biomasy i co wtedy zrobią Araby?
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 00:07:36 via Wykop
  • 0
@mihu99: jeszcze raz powtórzę w takim razie: nie potrzebujemy taniej i czystej energii.

Nie wiem jak mam Ci to wytłumaczyć, po prostu elektrownia fuzyjna to ślepa uliczka rozwoju nauki. Może za tysiąc lat przyda się na międzygalaktycznych statkach kosmicznych, ale wtedy to AI samo sobie będzie projektować reaktory bez naszej pomocy.
Dzisiaj mamy ważniejsze sprawy do załatwienia niż szukanie taniej i czystej energii.
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 21.12.2025, 00:10:56 via Wykop
  • 0
@kotas_przesmiewca: no to teraz opowiedz mi skąd bierzemy tryt i ile megawatów musi mieć taka elektrownia fuzyjna żeby opłacało się ją budować?
BlackpillMonster
BlackpillMonster
20.12.2025, 15:01:52
  • 15
#pracait #programowanie #programista15k #programista25k #java #korposwiat #agh #studbaza #politechnikapoznanska #politechnikalodzka #politechnikakrakowska #politechnikarzeszowska #politechnikawarszawska
BlackpillMonster - #pracait #programowanie #programista15k #programista25k #java #kor...

źródło: afh6kp

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 20.12.2025, 15:27:49 via Wykop
  • 1
@BlackpillMonster: kiedyś programiści już w trakcie studiów zakładali własne startUPU i tak robili miliony, a dzisiaj po studiach proszą się jakiegoś janusza o etat zamiast wziąć sprawy we własne ręce.

Jednym słowem: ŻENADA!
  • Odpowiedz
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 20.12.2025, 15:58:56 via Wykop
  • 0
@BlackpillMonster: co to ma do rzeczy? To że dzisiaj oskarki tworzą miliony apek dla julek, nie zmienia faktu że branże chemiczne, militarne, medyczne, finansowe, wciąż cierpią na niedobór systemów dających im strategiczną przewagę nad konkurencją.

Ja akurat robię w chemicznej, więc wiem jak bardzo brakuje nam programistów, bo ci co przychodzą nie potrafią nawet zamodelować prostego rozpadu polimeru. Ja mam ich tego uczyć? Co w takim razie robili przez ostatnie
  • Odpowiedz
torian15
torian15
torian15
19.12.2025, 10:22:59
  • 718
Ciekawe ze jest bardoz dużo ludzi którzy myślą, że ludzie żyli razem z dinozaurami w perhistorii. Serio, zapytajcie swoje różowe :)
Tymczasem dinozaury pojawiły się na ziemi ok 230 mln lat temu i żyły do ok 66 mln lat temu. Ludzie pojawili się natomiast ok 0,3 mln lat temu. To są absurdalne odległości czasowe. Cała historia cywilizacji człowieka to jakiś nic nie znaczący pyłek na osi czasu istnienia ziemi, a patrząc na
torian15 - Ciekawe ze jest bardoz dużo ludzi którzy myślą, że ludzie żyli razem z din...

źródło: dinozaury

Pobierz
  • 239
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 20.12.2025, 15:33:07 via Wykop
  • 0
@torian15: nawet na Twojej infografice widać że ludzie żyli dłużej niż dinozaury xD
  • Odpowiedz
BlackpillMonster
BlackpillMonster
20.12.2025, 14:58:22
  • 11
Wyobraźcie sobie lekarza albo glazurnika jak biorą udział w igrzyskach w odpowiadaniu na pytania na czas

Branża IT to ściek

#programista15k #programowanie #pracait #korposwiat
BlackpillMonster - Wyobraźcie sobie lekarza albo glazurnika jak biorą udział w igrzys...

źródło: Screenshot-From-2025-12-20-15-56-44

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 20.12.2025, 15:30:37 via Wykop
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz

604

GTA vice city w przeglądarce

GTA vice city w przeglądarce

Jak w tytule

mvp84
z
dos.zone
dodany: 18.12.2025, 20:06:40
  • 81
  • #
    pcmasterrace
  • #
    gry
  • #
    gaming
  • #
    komputery
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 20.12.2025, 14:41:15 via Wykop
  • 0
@buddookan: z czym miałeś problem konkretnie?

2

Nowe największe centrum danych AI nie wymaga układów NVIDIA

Nowe największe centrum danych AI nie wymaga układów NVIDIA

Amazon poszedł inną drogą tworząc swój własny ASIC do obliczeń AI uniezależniając się od Nvidii. Filmik po angielsku ale można włączyć napisy.

arecki66
z
youtube.com
dodany: 12.12.2025, 14:32:55
  • 1
  • #
    nvidia
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    amazon
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 20.12.2025, 14:37:33 via Wykop
  • 0
Więcej emocji niż technicznych konkretów, typowa propaganda, kobiety strasznie to lubią, dlatego dobrze odnajdują się w dzisiejszych korporacjach, które niczego nie produkują, tylko wyzyskują klasę robotniczą dla dobra oligarchów, bilionerów i innych "elit" xD
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1174

Pełczyńska-Nałęcz do Midela: Zrobimy wszystko, aby kolejny rok też był ciężki

Pełczyńska-Nałęcz do Midela: Zrobimy wszystko, aby kolejny rok też był ciężki

Kuba Midel (właściciel 50 mieszkań) uważa, że jeśli rząd wprowadzi podatek katastralny, to 'będzie panika'.

enterprize
z
next.gazeta.pl
dodany: 19.12.2025, 10:45:43
  • 258
  • #
    polityka
  • #
    rynekmieszkaniowy
  • #
    podatki
  • #
    nieruchomosci
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 19.12.2025, 22:37:54 via Wykop
  • 0
Musimy się zastanowić w jakim kraju/systemie chcemy żyć. W tej chwili jesteśmy na drodze do powstania czegoś na wzór systemu szlacheckiego


@donatien-de-sade: to się nazywać oligarchia i funkcjonuje globalnie, a przez to i w każdym kraju.

Jedyne sensowne co możemy zrobić to zorganizować się tak aby stanowić przeciwwagę dla oligarchów i na przykład nie sprzedawać mieszkań ani gruntów niemcom, tylko co zrobimy z tymi wszystkimi nieruchomościami? Wątpię żebyśmy przy naszym
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 19.12.2025, 22:43:11 via Wykop
  • -1
Dlatego właśnie:

- Podatek od pustostanów

- Kwalifikacja mieszkań, które należą do deweloperów jako lokale na cele gospodarcze

- Kwalifikacja mieszkań, które nie są wynajmowane jako lokale na cele gospodarcze

- Kwalifikacja mieszkań, w których działa pseudohotel (airbnb) jako lokale na cele gospodarcze


I

1077

Fur and Void - Wydałem grę na Steamie! Rozdajo z kluczami!

Fur and Void - Wydałem grę na Steamie! Rozdajo z kluczami!

Hej Mirki i Mirabelki! Wczoraj nastąpiła premiera mojej gry i z tej okazji rozdam 1 klucz za każde 100 wykopów losowym osobom wykopującym. A jeśli ten wpis osiągnie 1000 wykopów to rozdam 1 klucz na każde 50 wykopów! Zapraszam do pobrania demo!

szcz33pan
z
wykop.pl
dodany: 19.12.2025, 13:04:48
  • 126
  • #
    rozdajo
  • #
    steam
  • #
    gry
  • #
    chwalesie
  • #
    civilization5
  • #
    heroes3
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 19.12.2025, 21:34:39 via Wykop
  • -5
kilka lat pracować nad grą i nie zauważyć, że to wygląda źle?


@konto-splice: można się tym po prostu nie przejmować skupiając się na ważniejszych aspektach
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 19.12.2025, 21:36:07 via Wykop
  • -4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...

831

Sopot ma nowe logo. Kosztowało 620 000 zł.

Sopot ma nowe logo. Kosztowało 620 000 zł.

Nowe logo ze zmienionym krojem pisma i szatą graficzną - Sopot po ponad 20 latach zdecydował się na zmianę identyfikacji graficznej miasta i zapłacił za jej przygotowanie ponad 620 tys. zł. Jak twierdzą urzędnicy, ma ona łączyć elementy nawiązujące do historii i charakteru uzdrowiska z nowoczesności

blastocysta
z
trojmiasto.pl
dodany: 18.12.2025, 12:37:29
  • 339
  • #
    biznes
  • #
    pieniadze
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    sopot
  • #
    trojmiasto
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 19.12.2025, 13:07:40 via Wykop
  • 0
nie mamy hajsu na szpitale, infrastrukturę


@ubijakitopiel: kto powiedział że nie mamy? Tak łatwo łykasz propagandę?

427

Notariusze zwalniają pracowników i zamykają kancelarie

Notariusze zwalniają pracowników i zamykają kancelarie

Następna grupa "biedaków" skarży się na zarobki

Chinaski
z
rp.pl
dodany: 15.12.2025, 18:41:45
  • 162
  • #
    prawo
  • #
    notariat
  • #
    pieniadze
  • #
    polska
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 17.12.2025, 09:43:55 via Wykop
  • 0
@Orbiter01: w fabrykach zaraz będą tylko maszyny roboty klankersy nie będzie miejsca dla ludzi
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 17.12.2025, 09:44:07 via Wykop
  • 0
@bama-kala: nft
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 17.12.2025, 09:44:43 via Wykop
  • 0
@BlackAnubis: państwo to górnicy. Śląsk rządzi całą Polską
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 17.12.2025, 14:57:38 via Wykop
  • 1
@Orbiter01: jak masz komputer a nie tylko smartfona jak gimbusy, to z łatwością nauczysz się na automatyka i będziesz budował i naprawiał maszyny jak mój dziadek
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 17.12.2025, 23:34:49 via Wykop
  • 0
@coolcool0010: zdziwiłbyś się jak dużo można ogarnąć trollowaniem.w internecie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

2491

32-latek umiera z przyczyn naturalnych w gdańskim areszcie.

32-latek umiera z przyczyn naturalnych w gdańskim areszcie.

Mężczyzna aresztowany tymczasowo umiera w gdańskim areszcie. Rodzinę poinformowano dopiero po 3 dniach (chyba chcieli się upewnić, że nie zmartwychwstanie). Prokuratura, oczywiście, nie doszukuje się udziału osób trzecich. Morderstwo bez winnych ?

SympatycznyWiewior
z
trojmiasto.pl
dodany: 16.12.2025, 14:43:42
  • 265
  • #
    afera
  • #
    gdansk
  • #
    polska
  • #
    prawo
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 17.12.2025, 09:51:31 via Wykop
  • -1
Ukradli też portfel z gotówką, ale kto pijanemu uwierzy.


@Odszczepienczykowicz: ja Ci nawet na trzeźwo nie wierzę xD

1180

Strefy wolne od Airbnb? Nawet 50 tys. kary za złamanie nowych przepisów

Strefy wolne od Airbnb? Nawet 50 tys. kary za złamanie nowych przepisów

Ogromne zainteresowanie poselskim projektem ustawy o rynku najmu krótkoterminowego.

WiadomosciWarszawa
z
forsal.pl
dodany: 15.12.2025, 12:19:23
  • 315
  • #
    wiadomosci
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    najem
  • #
    wynajem
  • #
    nieruchomosci
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 15.12.2025, 23:43:45 via Wykop
  • -4
Mieszkania nie powinny służyć do wynajmu krótkoterminowego.


@Sagittus: interesująca opinia, zapiszmy ją i zastanówmy się jak odebrać Ci prawo do posiadania mieszkania na własność.
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 15.12.2025, 23:45:23 via Wykop
  • -16
w bloku zmarła z rok temu staruszka


@dzumers: należy zakazać starszym ludziom umierania, to rozwiąże tego typu problemy
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 15.12.2025, 23:46:23 via Wykop
  • 0
trzeba by tez zastanowic sie czemu to jest tak popularne.


@Macior_Pacior: gdy Ty się zastanawiasz, celebryci i politycy kupują sobie kolejne mieszkania na wynajem xD
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 15.12.2025, 23:48:12 via Wykop
  • -4
@GrzegorzPorada: to smutne że tak wielu ludzi jeszcze nie pojęło w jakim systemie żyje i jak z niego korzystać, a zamiast tego liczą na to, że łaskawy rząd rozwiąże ich problemy ( ͡° ʖ̯ ͡°)
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 15.12.2025, 23:50:56 via Wykop
  • -1
Ludzie nie pisali się na życie w akademiku, czy hotelu


@FrasierCrane: a może jednak? Przecież wiedzieli że te mieszkania będzie zamieszkiwać tania siła robocza i studenci. W tym krążku nie ma wystarczająco dużo profesorów i pisarzy którzy mogliby spokojnie sąsiadować ze wszystkimi przewrażliwionymi wykopkami.
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 15.12.2025, 23:52:01 via Wykop
  • 0
@szerlokholms: mądra decyzja, ale weź się dowiedz co tak szorował i walił xD
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 15.12.2025, 23:53:42 via Wykop
  • 0
rynek potrzebuje jakiejś regulacji


@Michasz1991: regulację zrobię Ci taką że w ogóle będzie zakaz posiadania mieszkań na własność przez osoby prywatne. Jeżeli większość sąsiadujących mieszkań będzie bnb to zostaniesz przymusowo przesiedlony do spokojniejszej okolicy, ponieważ żyjemy w demokracji którą reguluje większość.
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 15.12.2025, 23:55:35 via Wykop
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 15.12.2025, 23:56:58 via Wykop
  • 0
@ATAT-2: przecież zakopane to miejscowość turystyczna.... Chcesz wygonić turystów z miejscowości turystycznej? XD
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 00:00:06 via Wykop
  • 0
czytam o przepisach majacych regulowac najem krotkoterminowy to nie bardzo wiem co spoleczenstwo chce przez to osiagnac


@Mariusz30: więcej regulacji, bardziej skomplikowane przepisy, więcej luk dla cwaniaków, więcej pracy dla prawników, mniej praw dla obywateli, silniejsza oligarchia. Bo ludzie lubią być trzymani za mordę, to taki f----z z dzieciństwa gdy rodzice mówili im jak mają żyć. Złudne poczucie bezpieczeństwa.
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 08:47:38 via Wykop
  • 0
@tanaka1234: prawo jest tylko dla wybranych, reszta i tak lata z maczugami.
Na szczęście jest coś silniejszego od prawa - zdrowy rozsądek.

Do życia w spokoju służą przedmieścia.
W mieście jest miejscem na hałas, studentów, imigrantów i inne elementy, a na wsi jest smród, pył i hałas. Dlatego zamiast narzekać na prawo i żądać więcej regulacji, należy wyprowadzić się na przedmieścia.

https://en.wikipedia.org/wiki/Homeowner_association
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 08:55:40 via Wykop
  • 0
W mieście mieszkając też MIESZKAŃCY


@ATAT-2: ci mieszkańcy to właściciele tych airbnb i inne cwaniaki zarabiające na turystach. Normalny baca to mieszka w chałupie za miastem, więc nikomu nie dzieje się krzywda.

jestem za tym aby regulować wynajem
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 08:58:41 via Wykop
  • 0
@Michasz1991: w USA rozwiązali to w banalny sposób bez zbędnej ingerencji państwa: https://en.wikipedia.org/wiki/Homeowner_association
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 09:10:32 via Wykop
  • 0
@ATAT-2: za przykład podaję PRYWATNĄ UMOWĘ pomiędzy obywatelami, a nie RZĄDOWĄ REGULACJĘ.

No ale wiadomo 'hur dur PRL , zamordyzm'


@ATAT-2: najwyraźniej nie wiadomo, bo wyraźnie nie rozumiesz różnicy pomiędzy zaradnymi obywatelami którzy się wspólnie dogadują, a postkomunistycznymi niedorajdami, które nic same nie zrobią oprócz czekania aż rząd narzuci im swoje regulacje.

Zapominasz tylko że treść regulacji jest podyktowana przez lobbystów, którzy zadbają o swoje interesy, a nie
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 09:39:15 via Wykop
  • 0
WIEM, ale ponownie - wykorzystywaną tylko w USA


@ATAT-2: nie. W Polsce także istnieją osiedla na których sąsiedzi sami dogadują zasady jakie im odpowiadają... Niestety ingerencja państwa w takiej sytuacji ogranicza ich możliwości dogadywania się. To jest właśnie zamordyzm. Szkoda że po 30 latach wciąż trzeba do Polakom tłumaczyć.

wszystko już nam wyjaśniłeś


@ATAT-2: wszystkiego wyjaśniać to bym się nawet nie podjął, mam tyłko nadzieję, że przyszłe pokolenia
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 11:06:04 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 11:53:57 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 15:08:31 via Wykop
  • 0
przepychasz twierdzenie, że wspólnota zapisze sobie w regulaminie 'zakaz wynajmu mieszkania' czy 'zakaz kasłania po 22' i pozamiatane, każdy musi się dostosować.


@ATAT-2: nie przepycham nic takiego. Tłumaczę Ci że w HOA tak to działa i w Polsce też mogłoby tak działać że każda wspólnota definiuje swoje własne zalazy do których ich członkowie zobowiązują się DOBROWOLNIE.

No ale Ty koniecznie chcesz odgórnych zakazów, czyli zamordymu i ja dobrze wiem z
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 15:11:51 via Wykop
  • 0
regularność musi być udokumentowana wzywaniem policji, sporządzaniem notatek, zgłaszaniem do administracji i dopiero potem jakikolwiek lokator może na SWÓJ koszt złożyć pozew do sądu gdzie ta sprawa będzie się ciągnąc latami bo będa kontrolę, wywiad środowiskowy, rozprawy itp. i koniec konców (pomijając skrajne przypadki) i tak nic nie da. Tak to właśnie aktualnie funkcjonuje.


@ATAT-2: i to jest tylko kolejny dowód że prawo pełne zbędnych przepisów jest problemem, który paraliżuje
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 15:17:36 via Wykop
  • 0
To co podlinkowałeś to prawa KAŻDEGO mieszkańca KAŻDEGO bloku (niezależnie czy jest tam wspólnota, administracja czy nawet niczego nie ma) do wytoczenia powództwa o eksmisję lokatora który w RAŻĄCY sposób narusza porządek domowy.


@ATAT-2: tak, podlinkowałem właśnie to w odpowiedzi na Twoje sugestie jakoby wspólnota mieszkaniowa nie miała możliwości pozbycia się uciążliwych mieszkańców. Bo przecież o uciążliwość airbnb chodzi, a nie o sam fakt że jakiś prywaciarz się bogaci. Prawda?
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 15:25:33 via Wykop
  • 0
oświece cię - czynsz płacisz za sprzątanie i dbanie o budynek i podwórko, za śmieci, za ogrzewanie, wodę (zaliczki), ogrzewanie części wspólnych, fundusz remontowy. Mózg rozyebany że tak funkcjonuje świat co?


@ATAT-2: pytanie brzmiało "na jakiej podstawie", a nie "na co". Widać że masz jednak problemy z czytaniem ze zrozumieniem.

Gdybyś zastanowił się nad odpowiedzią na właściwe pytanie, zamiast bawić się w bezzasadne wycieczki personalne, to wiedziałbyś, że prawa wspólnoty
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 15:34:44 via Wykop
  • 0
napisałeś, że w Polsce to tak działa na niektórych osiedlach.


@ATAT-2: co jak działa? Obawiam się że znowu nie kumasz o czym mowa.

Jeśli chodzi o najem krótkoterminowy sąsiadujący z prywatnymi mieszkaniami - jak najbardziej jestem
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 15:37:20 via Wykop
  • 0
dziurawy system który nie działa (popatrz sobie ile patologi latami okupuje mieszkania) a rozwiązaniem ma być ustawa w prosty sposób regulująca cwaniactwo najmu krótkoterminowego.


@ATAT-2: nie rozwiązuje, to tylko kolejny pusty populistyczny zapis który raduje takich jak Ty ale nie rozwiązuje faktycznie problemu konfliktów z sąsiadami. No ale najwyraźniej brakuje Ci wyobraźni żeby skumać jak łatwo go obejść i wykorzystać przeciwko Tobie.
Może jestem po prostu zbyt inteligentny żeby tak
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 15:43:59 via Wykop
  • 0
I nie tyle się czepiam twoich 'poglądów' co zupełnego braku zrozumienia jak funkcjonuje świat, wspólnoty mieszkaniowe, prawo w Polsce przy jednoczesnym usilnym staraniu kreowania się na specjaliste.


@ATAT-2: no to odwal się od poglądów których nie znasz i wskaż czego konkretnie nie rozumiem, bo jak na razie to rzucasz słowa na wiatr.

No i nie kreuje się na specjalistę, ciekawe skąd ten wniosek xD mam po prostu doświadczenie wynikające z posiadania kilkunastu
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 15:50:38 via Wykop
  • 0
Tak więc ponownie - to nie narzędzie WSPÓLNOTY a przywilej KAŻDEGO mieszkańca budynku.

I ponownie - ten system nie działa


@ATAT-2: dobra, teraz wskaże konkretnie czego nie rozumiesz:
To nie jest "przywilej" tylko prawo
A to że wspólnota może wystąpić jako strona w sądzie odciąża "każdego mieszkańca budynku" od ponoszenia kosztów spraw sądowych ponieważ zostaną one pokryte z przycjodu z licytacji mieszkania właściciela który nie dostosował się do zasad ustalonych przez
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 15:53:34 via Wykop
  • 0
ludzie nie płacący czynszów czy ludzie terroryzujący sąsiadów przez -naście lat i ani sądy ani policja nic im nie może zrobić.


@ATAT-2: no i co proponujesz w tej kwestii? Kolejny zabawny zakaz który ciężko wyegzekwować xD

A może by tak po prostu zacząć szanować zobowiązania zapłaty i zacząć masowo licytować mieszkania nierzetelnych członków wspólnot? No nie, to zbyt wolnościowe, takie zbyt amerykańskie, a my jesteśmy w Europie przecież, a USA
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 15:56:44 via Wykop
  • 0
zrozumienie tego wymaga JAKIEJKOLWIEK wiedzy na ten temat a nie przeczytania losowych artykułów czy wpisu na wikipiedi.


@ATAT-2: te dwa linki to było minimum dla Ciebie, żebym Ci nie musiał wszystkiego tłumaczyć, no ale najwyraźniej te dwa linki to dla Ciebie za dużo. Przykro, ale na szczęście jestem demokratą, dlatego nie zabronię Ci uczestniczyć w debacie publicznej, więc możesz dalej siać swoją zamordystyczną/antywolnościową propagandę. (。◕‿‿◕
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 16:02:52 via Wykop
  • 0
rozwiń tego elokwentnego fikołka bo nie do końca wiem jak Ci na niego odpowiedzieć


@ATAT-2: na podstawie ustawy o własności lokali z 24 czerwca 1994 roku, która weszła w życie 1 stycznia 1995 r., regulując zarządzanie nieruchomościami z wieloma właścicielami, umożliwiając właścicielom lokali wspólne zarządzanie częścią wspólną.

Prosta, konkretna odpowiedź: czynsz płacisz na podstawie obowiązków wynikających z ustawy.

Skoro sam zwróciłeś uwagę na to że to prawo w praktyce jest
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 16:05:43 via Wykop
  • 0
Cytuje twoją wypowiedź, jak sam nie wiesz o czym pisałeś to naprawdę nie pomogę.


@ATAT-2: gdzie cytujesz? Ja wiem o czym piszę no przez cały czas piszę o jednym prostym koncepcie który tłumaczę Ci na tysiąc różnych sposobów xD to nie znaczy że muszę wiedzieć o co konkretnie Tobie chodzi gdy tego nie napiszesz.

Gdybyś napisał o co Ci chodzi, to byłoby łatwiej zrozumieć o co Ci chodzi. - Taki
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 16:07:45 via Wykop
  • 0
patrz, a w Hiszpani, Holandii i kilku innych krajach europy funkcjonuje to bardzo sprawnie i jakoś prywaciarze nie zdołali tego obejść.


@ATAT-2: chcesz powiedzieć że w Hiszpanii i kilku innych krajach sądownictwo funkcjonuje sprawniej niż w Polsce? XD No cóż za zaskoczenie xD
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 16:08:54 via Wykop
  • 0
W dyskusji o mieszkaniach i airbnb -nasty raz wspominasz już ten kraj. Tęskno Ci do mateczki rosji czy ki uj?


@ATAT-2: napisałem wyraźnie dlaczego wspominam ten kraj. Kilkukrotnie. Myślisz że zrozumiesz gdy wyjaśnię kolejny raz? Ja już wątpię.
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 16:17:15 via Wykop
  • 0
Od początku naszej dyskusji próbujesz mnie bezsensownie obrażać, wyzywasz od zamordystów, rusofobów itp w każdej swojej wypowiedzi a teraz płaczesz że ktoś mógł się przyczepić i wskazać Twoją niewiedzę w temacie o którym rozmawiamy?


@ATAT-2: najwyraźniej brakuje Ci inteligencji emocjonalnej, skoro odbierasz to jako próby obrażania. Przykro że Twoje schizy prowadzą do faktycznego atakowania. Płakać to mógłbym nad Twoim losem gdybyś był jakimś wyjątkiem, ale już przyzwyczaiłem się że sporo Polaków
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 16:21:31 via Wykop
  • 0
próbujesz mnie obrażać i stosujesz marne przytyki a jeszcze chwile temu robiłeś chlipu chlipu że ktoś personalnie niemiło do Ciebie piszę xD


@ATAT-2: ani razu nie próbowałem Cię obrazić. Ani też nie chlipu chlipu. Zwyczajnie przywołuję Cię do porządku, gdy brakuje Ci merytorycznych argumentów.
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 16:23:52 via Wykop
  • 0
ten system w Polsce nie działa w ogóle (a nawet nie istnieje) co już ustaliliśmy choć wciąż to wypierasz lub zapominasz


@ATAT-2: ja? To Ty sugerujesz że więcej zakazów spowoduje że zakazy jakoś magicznie zaczną działać xD

Ja Ci tłumaczę że problem leży gdzie indziej - nie w braku nowych zakazów, ale w lekceważeniu istniejących nakazów.

A może według Ciebie brakuje zakazu lekceważenia nakazów? To by na pewno rozwiązało wszystkie
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 16:27:01 via Wykop
  • 0
Dzięki że się zgadzamy!


@ATAT-2: znowu coś sobie ubzdurałeś zamiast czytać ze zrozumieniem, ale może Ty jesteś z tych którzy uważają że zgoda buduje a niezgoda rujnuje? XD

wlasnie po to jest ta ustawa zeby uporzadkowac prawo w zakresie najmu KRÓTKOTERMINOWEGO bo o tym jest ten problem.


@ATAT-2: taki jesteś naiwny, że w to wierzysz... Urocze to by było gdybyś nie był dorosłym mężczyzną z prawami wyborczymi. Proszę,
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 18:50:29 via Wykop
  • 0
Wow, ale m ie rozpracowales i zasadzkę zastawiłes! Winszuje


@ATAT-2: wszędzie widzisz zasadzkę? Przypominam że to był tylko wstęp do trudniejszych tematów. Nic podchwytliwego.

Konkretny przepis na konkretny problem jest łatwy do wyegzekwowania co pokazały inne
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 22:39:19 via Wykop
  • 0
@ATAT-2: poprosiłem Cię o doprecyzowanie Twojej wcześniej wypowiedzi, a Ty się wykręcasz "brakiem sensu" (。◕‿‿◕。)

181

Piekło poparzonego 4-latka. Leoś umierał kilka dni, rodzice zakopali go w lesie.

Pokaż treści 18+

Piekło poparzonego 4-latka. Leoś umierał kilka dni, rodzice zakopali go w lesie.

Obrona chciała uniewinnienia, prokuratura żądała 20 lat więzienia. W czwartek Sąd Apelacyjny w Warszawie podtrzymał wyrok w sprawie, która wstrząsnęła całą Polską. Matka 4-letniego Leona, Karolina W., oraz jej partner Damian G., zostali skazani na 10 lat pozbawienia wolności za nieudzielenie pomocy

ElementalX7
z
se.pl
dodany: 15.12.2025, 20:35:58
  • 58
  • #
    polska
  • #
    dzieci
  • #
    kryminalne
  • #
    przestepczosc
  • #
    prawo
  • #
    patologia
MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 09:26:23 via Wykop
  • 0
W Biblii jest wyraźnie napisane: OKO ZA OKO!!!

W związku z powyższym jedyną adekwatną karą jest wpadnięcie matki do brodzika z gorącą wodą.

Na szczęście Sąd Boży jej nie ominie. ¯\(ツ)/¯
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 16.12.2025, 09:28:00 via Wykop
  • 0
odpowiadaja rodzice.


@gorzki99: Ojciec powinien pozwać państwo o utrudnianie sprawowania opieki nad dzieckiem które doprowadzili do jego tragicznej śmierci.
adam-kminek
adam-kminek
adam-kminek
10.12.2025, 11:56:23
  • 5
Skąd się bierze przekonanie, że Ronald Reagan gdyby był prezydentem w obecnych czasach to by ostro grał z rosją i putinem, nie tak jak Trump? Przecież on nie cisnął Rosji dlatego, że uważał jej imperializm za szkodliwy tylko dlatego, że ówczesna Rosja była komunistyczna jako ZSRR i zagrażała interesom USA. Zresztą bardzo prawdopodobne, że robiłby to samo co Trump, Reagan w latach 80 bardzo wspierał Chiny po to by docisnąć ZSRR, dziś
adam-kminek - Skąd się bierze przekonanie, że Ronald Reagan gdyby był prezydentem w o...

źródło: Official_Portrait_of_President_Reagan_1981

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

MilionoweMultikonto
MilionoweMultikonto 10.12.2025, 21:42:21 via Wykop
  • 0
@adam-kminek: w dzisiejszej polityce nie chodzi o to żeby podbijać kraje militarnie, tylko o to żeby gonić ludzi do roboty w gospodarce, ponieważ zimna wojna bardzo dobrze sprawdziła się jako motor rozwoju.
Przez cały czas kraje muszę być w stanie napięcia dzięki temu rząd może dokręcać śrubę obywatelom i dzięki temu oligarchom lepiej się żyje.

A to na jaką skalę będą konflikty zbrojne zależy tylko od lobbystów. Jeżeli koncerny zbrojeniowe będą miały
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19
  • Strona 2 z 19
  • >
  • Szczęśliwy Użytkownik Mikroblog+ Premium (╯°‿°)╯ Trener mentalny oraz coach intelektualny - rozruszam Twoje szare komórki. Zapraszam do serdecznej debaty. (。◕‿‿◕。)
  • n.k.ś.h.x
  • https://3seas.eu/

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 21.08.2025

    Komentator
  • Rocznica
    od 19.10.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 30.10.2018

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 07.03.2023

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking