Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko186
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
iuxtaposed

iuxtaposed

Dołączył 8 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2169
  • Znaleziska 1356
  • Mikroblog 813
  • Obserwujący 6
  • Obserwowane 5

5155

Medicover blokuje terminy abonamentowcom dostępne tylko za 350 zł w Medistore

Medicover blokuje terminy abonamentowcom dostępne tylko za 350 zł w Medistore

Medicover blokuje wizyty abonamentowcom w aplikacji brak terminów, a na Medistore te same wizyty są dostępne nawet od jutra za 350 zł. Pacjenci z abonamentem słyszą tylko: brak wolnych miejsc. Czy to zgodne z prawem?

Martinjz
z
x.com
dodany: 26.08.2025, 03:37:05
  • 639
  • #
    zdrowie
  • #
    medicover
  • #
    medycyna
  • #
    luxmed
  • #
    enelmed
iuxtaposed
iuxtaposed 26.08.2025, 05:42:55 via Wykop
  • -2
Często to lekarze sobie blokują. Jak mają badziewną stawkę za pacjenta abonamentowego a dobrą za prywatnego albo po prostu już renomę i wielu pacjentów którzy zapłacą to im się opłaca np 50 z abonamentu 50 na umowie. Normalne, też w ten sposób negocjowałam umowy.
  • 16
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

iuxtaposed
iuxtaposed 26.08.2025, 06:20:22 via Wykop
  • 0
@PfefferWerfer: NFZ działa na zasadzie składek społecznych które płacisz czy ci die podoba czy nie a konstytucja gwarantuje Ci w zamian równy dostęp do świadczeń zdrowotnych. Natomiast płacenie za Medicover jest dobrowolne a Medicover w żadnym punkcie swojej umowy nie gwarantuje równego dostępu do świadczeń zdrowotnych. Masz świadczenia wyłączone z abonamentu (np niektóre zabiegi) czego też nie ma na NFZ i to jest Twoim zdaniem ok a jak lekarz ustawia
iuxtaposed
iuxtaposed 26.08.2025, 07:32:28 via Wykop
  • -1
@PfefferWerfer: Przy każdej dyskusji ta sama śpiewka, nie ma żadnego monopolu na studia lekarskie, skoro ja, konował zdaniem gremium wykopkowego pazerny a durny się dostałam na te studia ca 20 lat temu podczas wyżu demograficznego i w momencie gdy w skali kraju funkcjonowało 11 uczelni medycznych to obecnie po otworzeniu medycyny w każdej wyższej szkole gotowania na gazie w Pcimiu Górnym nie ma żadnego problemu żeby na medycynę się dostać.
iuxtaposed
iuxtaposed 26.08.2025, 07:59:15 via Wykop
  • 1
@Kuejk: No i co w tej odpowiedzi Cie oburzyło albo zdziwiło? Napisali prawdę - jest to inny koszyk świadczeń i też inna funkcjonalność bo np pacjent pakietowy nie zapłaci za badania czy inne dodatkowe usługi zlecone podczas wizyty a zapisujący się poza pakietem - już tak.
iuxtaposed
iuxtaposed 26.08.2025, 08:07:14 via Wykop
  • 4
@Init0: Poczekaj aż się dowiesz że są lekarze zatrudniani przez poradnie sieciówkowe którzy w ogóle nie przyjmują pacjentów abonamentowych tylko prywatnych. Ba, w ramach niektórych sieciówek funkcjonują całe poradnie których nikt nie ma w abonamencie, np medycyna estetyczna. Niesamowity skandal który trzeba zaraz zgłosić tam gdzie się zgłasza.
iuxtaposed
iuxtaposed 26.08.2025, 08:43:23 via Wykop
  • 0
@dr_Batman: Dokładnie, ja zainspirowana tym wątkiem sobie weszłam właśnie w mój kalendarz (a dodam dla kontekstu że u mnie roznica pomiedzy abonamentowymi a prywatnymi to ok 5 dych od pacjenta wiec nawet nie chcialo mi sie w obecnej placowce negocjowac tych godzin wyjetych z abonamentu)i co widze? 4 sloty codziennie poblokowane dla ludzi spoza abonamentu, widocznie ta suma roznicy ktora dla mnie jest niewielka to dla poradni nie lada gratka
iuxtaposed
iuxtaposed 26.08.2025, 09:28:43 via Wykop
  • 0
@Init0: Ale co urzad ochrony konsumentów ma do tego, złamali jakieś warunki umowy którą zawarli z Tobą?
iuxtaposed
iuxtaposed 26.08.2025, 13:35:29 via Wykop
  • 0
@Init0: Ale przecież gdyby to było niedozwolone to usługi pakietowe dostarczałaby np firma Lekaszmed Platinum a pozapakietowe spolka córka Lekaszmed Ultra Lux a lekarze i tak byliby ci sami i w tym samym budynku pracujący tylko 8-12 dla Lekaszmed Platinum a 13-17 dla Lekaszmed Ultra Lux.
iuxtaposed
iuxtaposed 26.08.2025, 13:38:58 via Wykop
  • 2
@Alfiarz: Luxmed lekarzowi specjaliscie z doktoratem daje 90 brutto od pacjenta i polowe od zabiegu (stolica) co jest obecnie stawką mocno nierynkową. Stąd problemy z niedoborem kadry.
iuxtaposed
iuxtaposed 27.08.2025, 06:02:27 via Wykop
  • 0
@konradsz: Stawka z NFZ na kontrakcie to jest procent od punktu jaki wynegocjujesz a ja kilka lat nie pracowałam na nfz wiec nie wiem po ile teraz punkt stoi

1359

Szokujące zarobki lekarzy w odmawiającym przyjęć szpitalu w Koninie. 200k+

Szokujące zarobki lekarzy w odmawiającym przyjęć szpitalu w Koninie. 200k+

Sprawa wstrzymania przyjęć na onkologii w Koninie ma kolejne, zaskakujące oblicze, gdyż lekarze w tym szpitalu otrzymują ponad 200 tysięcy złotych miesięcznie dla jednego specjalisty. Szpital nie ma pieniędzy na leczenie, dla lekarzy po 200 tys. zł na miesiąc oczywiście jest.

Czolgowy_tank
z
wpolsce24.tv
dodany: 21.08.2025, 10:14:47
  • 313
  • #
    nfz
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    lekarz
  • #
    medycyna
  • #
    szpital
  • #
    polska
iuxtaposed
iuxtaposed 21.08.2025, 13:14:12 via Wykop
  • 1
@BobekRobek: Dokładnie nie wiem w czym problem.
iuxtaposed
iuxtaposed 21.08.2025, 13:15:10 via Wykop
  • 14
@hu-nows: Przecież już każdego głupiego przyjmują, niedługo nawet czytać i pisać nie trzeba będzie umieć.
iuxtaposed
iuxtaposed 21.08.2025, 13:20:53 via Wykop
  • 0
@chochlik: Absolutnie każdy lekarz jaki chce zrobi onkologię nawet taki którego przez te studia przepychali kijem np za zasługi genetyczne. Na onkologię od LAT nie ma chętnych. W każdym postępowaniu zostają wolne miejsca specjalizacyjne i to nie jest tajemna wiedza, wystarczy wpisać "wolne miejsca specjalizacyjne onkologia" i dowiemy się na przykład że w postępowaniu specjalizacyjnym wiosna 2025 w klinice w Warszawie na Rentgena wolnych miejsc zostalo 16. SZESNASCIE wolnych miejsc
iuxtaposed
iuxtaposed 21.08.2025, 13:37:32 via Wykop
  • 0
@chochlik: Właśnie chciałam napisac że przeciez i ty możesz za podpis proboszcza i pół świniaka sie dostać na medycyne na KUL albo innego instytutu nauk stosowanych w Zielonej Dziurze i potem popróbować szczęścia w tej obleganej specjalizacji którą jedt onkologia ale przeczytałam ostatnie zdanie twojej wypowiedzi i może się nie udać, bo jakaś umiejętność myślenia na podstawowym poziomie chyba nadal jest sprawdzana podczas studiów.
iuxtaposed
iuxtaposed 21.08.2025, 14:04:23 via Wykop
  • -1
@potworzak21: Nawet nie da rady znieść limitów w ten sposób bo limity np na endokrynologię nie wynikają z tego że raz w miesiacu spotyka sie tajna masoneria lekarska w piwnicy i knuje kogo by jeszcze nie dopuścić do tego zawodu tylko z tego, że łóżek szpitalnych na endoktynologii w skali kraju jest 1500 a przynajmniej tyle było ich w 2023 wg danych gus.
iuxtaposed
iuxtaposed 21.08.2025, 14:39:37 via Wykop
  • 0
@potworzak21: Ja mam co prawda tylko 1/4 z tego ale pracuje pare godzin dziennie w prywacie a nie 24/dobe w szpitalu i co najwazniejsze zaden pudelek pe el o mnie nie napisze.
iuxtaposed
iuxtaposed 21.08.2025, 14:45:21 via Wykop
  • 0
@BobekRobek: A to ciekawe bo jeszcze jak ja pracowałam na oddziale a było to ledwie kilka lat temu to 20-łóżkowy oddzial prowadziłam czesto sama albo z 1 koleżanką, to naprawdę ulga że tak się czasy zmieniły i teraz jest 10x tyle obsady na każdym oddziale:3
iuxtaposed
iuxtaposed 21.08.2025, 15:07:48 via Wykop
  • -2
@potworzak21: Polecam dermatologię, troche trzeba sie nameczyc ale potem są sukcesy.
iuxtaposed
iuxtaposed 21.08.2025, 15:15:10 via Wykop
  • 0
@potworzak21: Mi moja praca również przynosi dużo satysfakcji, dzisiaj np rozpoznałam pacjentowi rzadką dziedziczną chorobę z którą chodził po lekarzach od lat. Adrenaliny nie lubię a od pracy u podstaw kiedyś dostałam mizantropii i musiałam 5 mcy siedziec na zwolnieniu.

967

Pensje lekarzy drenują szpitalne budżety. Zmiany pozwolą na obniżki płac

Pensje lekarzy drenują szpitalne budżety. Zmiany pozwolą na obniżki płac

Sposób ustalania wynagrodzeń w ochronie zdrowia jest oderwany od realiów gospodarczych i rujnuje budżety szpitali powiatowych - alarmuje Związek Powiatów Polskich. Ministerstwo Zdrowia już podjęło kroki, żeby obniżyć stawki lekarzom jak np: utrzymanie waloryzacji najniższych wynagrodzeń zasadniczych

airaG
z
portalsamorzadowy.pl
dodany: 29.07.2025, 11:47:32
  • 243
  • #
    lekarz
  • #
    nfz
  • #
    budzet
  • #
    polska
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
iuxtaposed
iuxtaposed 30.07.2025, 19:13:19 via Wykop
  • 3
@FrasierCrane: Zawsze jak ktoś podejmuje ten wątek to pytam gdzie mają specjalizować się lekarze skoro miejsc w szpitalach jest mniej niz w 2015 i jest tendencja spadkowa i zawsze odpowiada mi cykanie świerszczy. Może kolega ma jakąś odpowiedź? Dane dotyczące ilości łóżek szpitalnych dostępne są łatwo na bdl.stat.gov.pl.
iuxtaposed
iuxtaposed 31.07.2025, 19:16:53 via Wykop
  • 0
@visez: Nie wiem, na razie to jest coraz mniej i mniej. A razem z likwidacją oddziałów odchodzą też lekarze ze szpitali więc nawet gdyby ktoś chcial otworzyć nowy oddział to będzie problem z obsadą.
iuxtaposed
iuxtaposed 01.08.2025, 18:34:42 via Wykop
  • 1
@visez: Chodzi o to, że szpital to nie fabryka śrubek i z zamkniętego oddziału odchodzi obsada która jest wyłapywana natychmiast przez prywatę i do czego ma wracać potem? Do jakiegoś nowego oddzialu ktory otworzą za 5 lat z ordynatorem przywiezionym w teczce? Lekarze oddziałowi rekrutują się w większości wśród specjalistów wykształconych w konkretnej klinice, rozwalisz ten ekosystem to nie będzie co zbierać. Zresztą ograniczenie łóżek ma ten sam efekt. Jeśli
ly000
ly000
27.07.2025, 13:01:34
  • 2025
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 332
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

iuxtaposed
iuxtaposed 28.07.2025, 14:26:52 via Wykop
  • 1
@Jerryjeremi: Jesteś pierwszym komentującym tutaj który wie o co chodzi, słabo mi od czytania wypierdów typu "hurr durr lekarze tylko kradno i szpitale zadłużajo jak lekarz zarobi na kontrakcie 100k to szpital bankrutuje" itp itd. Poza tym łatwo zrobić dochodowy szpital, wystarczy zamknąć pediatrię ginekologię i SOR : ) zdrówka
  • Odpowiedz

4121

#niejembodrogo uderzmy w Januszy gastronomi!

#niejembodrogo uderzmy w Januszy gastronomi!

To, co dzieje się z cenami jedzenia w Polsce to już przegięcie! Dlatego zachęcam do dołączenia do akcji! Dodaj zdjęcie cen z menu, oznacz #niejembodrogo i napisz co to za lokal i gdzie się znajduje, albo do jakiej sieci należy! Ja zacznę od McDonald! Dodawajcie na Wykop, grupy Fb czy Instagrama.

wqeqwfsafasdfasd
z
wykop.pl
dodany: 18.07.2025, 15:09:14
  • 1107
  • #
    niejembodrogo
  • #
    jedzenie
  • #
    gotowanie
  • #
    wykopefekt
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
iuxtaposed
iuxtaposed 19.07.2025, 07:57:19 via Wykop
  • 0
@Jakis_Leszek: Nie jestem opem ale przecież jest mnóstwo dań przy których nie nastoisz się przy garach. Zrobienie burgera zajmuje kwadrans, tak samo jakis kurczak w sosie czy inny gulasz - stoi na gazie dłużej ale w tym czasie możesz zrobić coś innego. Jeśli gotowanie ryżu zajmuje Ci 15 min polecam ryżowar - wrzucasz ryz, wlewasz wode, wciskasz przycisk i robi sie samo, jakieś 14 min i 30 ssk z życia
mirko_anonim
mirko_anonim
27.06.2025, 21:41:26
  • 216
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 78
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

iuxtaposed
iuxtaposed 28.06.2025, 09:00:59 via Wykop
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz

669

Publiczny szpital daje 350 zł / h dla lekarza, specjalizacja niekonieczna

Publiczny szpital daje 350 zł / h dla lekarza, specjalizacja niekonieczna

Szpital w Inowrocławiu szuka lekarza do części internistycznej SOR. Można być jeszcze w trakcie specjalizacji. Oferuje 350 zł/h [56 000 zł/mies. zakładając 160 h/mies.] . Wbrew powszechnej narracji nie tylko prywatnie i nie tylko specjaliści zarabiają bardzo dobrze.

tomasztomasz1234
z
konsylium24.pl
dodany: 20.06.2025, 18:46:26
  • 241
  • #
    polska
  • #
    lekarz
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
  • #
    inowroclaw
  • #
    ciekawostki
iuxtaposed
iuxtaposed 21.06.2025, 15:27:28 via Wykop
  • 0
@pottymouth: Przecież nie ma żadnych limitów na internę, chirurgię, prdiatrię, psychiatrię itp. Wystarczy napisać LEK jakkolwiek- co roku zostają wolne miejsca rezydenckie. A czemu zostają zapytacie - a bo ludzie wolą 3 lata LEK poprawiac i w tym czasie handlowac na receptomatach medyczną marihunanen a potem sie dostac na laryngologie czy inną okulistyke po ktorej jedt kasa w prywacie niz zmarnować sobie życie na sorze użerajac sie z żulami.
iuxtaposed
iuxtaposed 22.06.2025, 22:02:35 via Wykop
  • -1
@pottymouth: Liczenie na to, że zwiększenie liczby lekarzy na studiach magicznie zwiększy dostępność świadczeń na NFZ jest optymizmem graniczącym z naiwnością. O (względnej oczywiście, czyli wynikającej z możliwości finansowych RP w zakresie ochrony zdrowua) nadpodaży kadr lekarskich mówiło się już w 2013. Tylko wtedy ten nadmiar lekarzy wchłonęła dynamicznie rozwijająca się prywatna opieka zdrowotna. Teraz młodzi będą mieli do wyboru internę w Zdupiewicach Śląskich albo wyjazd za granicę po studiach.
iuxtaposed
iuxtaposed 23.06.2025, 08:06:04 via Wykop
  • -1
@bik666: Ja nigdzie nie wyjadę. Nie muszę. O ile zostanie utrzymany dzisiejszy trend z zamykaniem oddziałów szpitalnych i pogłębisniem się łuki międzypokoleniowej w kształceniu podyplomowym to za 10 lat ja bede w fantastycznej sytuacji ponieważ konkurencja ze strony młodych w mojej specjalizacji będzie niewielka. Jakbyś przeczytał to co napisałam ze zrozumieniem a nie zacietrzewieniem i tezą to byś się dowiedział że ja młodym osobom w moim zawodzie po prostu współczuję.
iuxtaposed
iuxtaposed 23.06.2025, 11:16:15 via Wykop
  • 0
@bik666: Akurat nie trafiłeś z ukończeniem studiów wyższych na falę wielkiej migracji jak ja ale to nie znaczy że nigdy jej już nie będzie a po drugie - twoi znajomi se kupuja szpej na kredyt a polepszyła się jakiś znacząco Twoim zdsniem dostępność usług w ramach nfz? Czy może miałam rację w moim oryginalnym poście i dostępność usług limitują finanse a nie niedobór absolwentów.
iuxtaposed
iuxtaposed 24.06.2025, 14:26:39 via Wykop
  • 0
@bik666: Jak NFZ zapłaci za więcej punktôw to więcej punktów (usług) będzie zrobione.
iuxtaposed
iuxtaposed 25.06.2025, 08:39:57 via Wykop
  • 0
@bik666: Przez tych którzy teraz przeszli do prywaty sprzedawać medyczną marihuane i robić botoks.

782

Polski lekarz szybszy od AI?

Polski lekarz szybszy od AI?

"Zaplanowana wizyta u psychiatry bliskiej mi osoby trwała... trzy minuty! Kosztowała 300 zł!

Ilahinefes
z
medonet.pl
dodany: 21.06.2025, 14:21:20
  • 184
  • #
    lekarze
  • #
    polska
  • #
    psychiatria
iuxtaposed
iuxtaposed 22.06.2025, 08:59:52 via Wykop
  • 18
@Cyk_dwujeczka: Nie wiem czego się spodziewałeś. 13 lat studiów i specjalizacji, dermatoskop ręczny to koszt 8 tys zł, musi się zamortyzować - to koszt wizyty lekarskiej z dermatoskopią (z tych 300 lekarz ma przecietnie 60% brutto na kontrakcie) Potem placisz za zabieg, oddanie znamienia do badania histopatologicznego, technik musi przygotować preparat a następnie kolejny lekarz - patomorfolog - go zobaczyć i wydać opinię i wszystko w cenie zrobienia pasemek u
iuxtaposed
iuxtaposed 22.06.2025, 09:05:19 via Wykop
  • -1
@eobardthawne: Jeszcze autorzy tych książek (typowy podręcznik ma kilku autorów do każdego rozdziału) musieliby się zgodzić na sprzedaż swojej pracy intelektualnej.
iuxtaposed
iuxtaposed 22.06.2025, 09:08:09 via Wykop
  • 0
@vartan: Przecież psychiatrię od lat może każdy chętny zrobić z etatu a na studia to już chyba przyjmują każdego kto chce.
iuxtaposed
iuxtaposed 22.06.2025, 09:25:34 via Wykop
  • 3
@Cyk_dwujeczka: Ale Ty byles u dermatologa to znamie usuwac czy u chirurga? Normalnie sie placi ok 300 zl za wizyte z dermatoskopia calego ciala i wytypowaniem znamion do usuniecia a potem dermatolog albo sam umawia zabieg albo do chirurga kieruje. A Ty z tego co opisujesz usunales znamie bo ci sie nie podobalo czyli bylo to swiadczenie medycyny estetycznej a nie leczniczej i sie dziwisz skad koszty.
iuxtaposed
iuxtaposed 22.06.2025, 11:08:58 via Wykop
  • 4
@fizzly: Na NFZ nie wykonuje sie zabiegow medycyny estetycznej. Można usunąć znamię wytypowane przez lekarza jako groźne czyli zabieg ze wzgledow zdrowotnych.
iuxtaposed
iuxtaposed 22.06.2025, 11:11:06 via Wykop
  • 3
Chirurg na NFZ nie powinien wycinac łagodnych znamion skórnych bo jest to świadczenie medycyny estetycznej których NFZ nie finansuje. I bardzo dobrze, jeszcze tego brakowało żeby za moje składki usuwać wlokniaki miekkie laserem na nfz.
iuxtaposed
iuxtaposed 22.06.2025, 11:16:36 via Wykop
  • 2
@fizzly: Jedt to prosty zabieg dość dobrze zwracany przez NFZ wiec nic dziwnego że chirurdzy chałturnicy to robią ale jest to wyłudzanie świadczeń ze środków publicznych. Nie ma sie czym chwalić.
iuxtaposed
iuxtaposed 22.06.2025, 14:20:08 via Wykop
  • -1
@Khorne_: Czyli jak korporacja ukraść czyjąś pracę intelektualną to dobrze! Nie jest to zakazane prawnie więc oczywiste że można kraść i tylko frajerów obchodzi moralność. Jak lekarz uczyć się całe życie i teraz za pracę chcieć pieniądze to niedobrze, o bardzo niedobrze! Złe mzimu.
iuxtaposed
iuxtaposed 22.06.2025, 14:23:03 via Wykop
  • 2
@vartan: Nic mi się nie pomyliło, medycynę kończyłam w 2013 i już wtedy każdego kto chciał brali na psychiatrię z pocałowaniem ręli i to na etat a nie na rezydenturę. Obecnie jest tak samo zresztą można w 5 minut w internecie sprawdzić ile zostaje wolnych miejsc rezydenckich na jaką specjalizację. Dzięki misiu złoty za wytłumaczenie lekarzowi sprcjaliscie jak sie zostaje psychiatra w polsce xddd
iuxtaposed
iuxtaposed 22.06.2025, 14:27:57 via Wykop
  • 1
@Remington92-: Dziękuję za informację. Pracuję jako dermatolog od 2015.
iuxtaposed
iuxtaposed 22.06.2025, 14:50:27 via Wykop
  • 0
@Khorne_: Tym, że lekarz ją, jak sam zauważyłeś, KUPIŁ. A korporacja ukradnie.
iuxtaposed
iuxtaposed 22.06.2025, 16:51:15 via Wykop
  • 3
@Khorne_: Mam poważne pytanie - miałeś w ręku jakikolwiek podręcznik? Bo tak na w miarę drugiej stronie jest wydrukowana tzw licencja na użytkowanie która pozwala na indywidualne użytkowanie podręcznika ale zabranua jego kopiowania, rozpowszechniania i użytku komercyjnego a tak się składa że AI zrobi właśnie te 3 rzeczy.
iuxtaposed
iuxtaposed 22.06.2025, 20:25:35 via Wykop
  • 1
@vartan: Obecnie po otworzeniu mnóstwa nowych uczelni medycznych i rezygnacji z rozszerzonej matury z fizyki jest niewspółmniernie łatwo dostać się na medycynę niż było jeszcze 20 lat temu. To nie moja wina że nie rozumiesz sformułowania "zrobić specjalizację z etatu" ale z taką wiedzą dotyczącą procesu kształcenia kadr medycznych nie podejmowałabym na twoim miejscu tego tematu z obcymi osobami w internecie a już zwłaszcza nie tak deprecjonującym tonem bo po

588

Wielka wojna ratusza z J.W. Construction o tzw. Hongkong Warszawy.

Wielka wojna ratusza z J.W. Construction o tzw. Hongkong Warszawy.

Problemem jest 157 "lokali inwestycyjnych" formalnie zatwierdzonych jako część hotelu, które deweloper sprzedał jako mikrokawalerki. Ratusz odmawia wydania zaświadczeń o samodzielności tych pojedynczych lokali, argumentując, że jednostka hotelowa nie może istnieć samodzielnie.

Templar
z
warszawa.wyborcza.pl
dodany: 18.06.2025, 09:05:02
  • 159
  • #
    nieruchomosci
  • #
    warszawa
  • #
    prawo
  • #
    patodeweloperka
iuxtaposed
iuxtaposed 18.06.2025, 14:40:00 via Wykop
  • 0
@FireDash: Tylko że ratusz zdaje sobie sprawę że nabywcy tych lokali nie chcą w nich mieszkać a "inwestorów" w beton nikomu nie żal.

473

Budowa zbiorników retencyjnych w powiecie kłodzkim zagrożona?

Pokaż treści 18+

Budowa zbiorników retencyjnych w powiecie kłodzkim zagrożona?

Przeciwnicy budowy wysyłają listy do banku światowego, aby wstrzymać finansowanie zbiorników, które uratują rejon od kolejnej powodzi...

konto usunięte
z
24klodzko.pl
dodany: 19.04.2025, 17:11:02
  • 85
  • #
    bekazpodludzi
  • #
    powodz
  • #
    klodzko
  • #
    dolnyslask
  • #
    kataklizm
  • #
    nysa
iuxtaposed
iuxtaposed 20.04.2025, 10:46:32 via Wykop
  • 0
@Wojak0075: To nie jest złośliwe pytanie ale jaki zwykli ludzie mają plan na odzalewowienie terenów zalewowych na których mieszkają?

840

Chińscy producenci ujawniają wał stulecia.

Chińscy producenci ujawniają wał stulecia.

Luksusowe firmy odzieżowe sprzedają produkty o wartości paru dolarów od chińskich producentów za tysiące dolarów w Europie i USA, płacisz za logo.

Lofi_Mrufka
z
reddit.com
dodany: 18.04.2025, 09:59:31
  • 269
  • #
    chiny
  • #
    usa
  • #
    modameska
  • #
    afera
  • #
    pieniadze
  • #
    moda
iuxtaposed
iuxtaposed 19.04.2025, 12:37:57 via Wykop
  • 0
@SzuruSzur: Na reddicie jest ze 100 takich społeczności do sprzedaży podróbek (szukaj "rep" w nazwie). Polega to na tym że piszesz do Chińczyka na whattsap, on ci wynajduje dobrą podróbę i wysyłasz mu kasę tylko że to nie jest 30 dolarów a bardziej 300.
iuxtaposed
iuxtaposed 19.04.2025, 12:42:46 via Wykop
  • 0
@KwasowyProktolog10kJava: Sama nie kupowałam ale moja dobra znajoma zamawia na whatsapp a telefony do tych chinczykow od podrób znajduje na reddicie.
iuxtaposed
iuxtaposed 19.04.2025, 13:08:04 via Wykop
  • -2
@SzuruSzur: Ale to jest raczej masowa sprawa patrząc po ilości osób na tych grupach. Jak chcesz kupić tanią podróbkę to do tego 10 lat temu służył Pandabuy, obecnie dhgate. Torby diora 1:1 którą od oryginału można rozpoznać pod mikroskopem nie będzie w takich miejscach z oczywistych względów.
iuxtaposed
iuxtaposed 19.04.2025, 16:50:15 via Wykop
  • 0
@SzuruSzur: Co mają prawa autorskie do tego? Chiny nie sprzedają oficjalnie w dużych serwisach produktów brandowanych zastrzeżonym znakiem towarowym.
iuxtaposed
iuxtaposed 19.04.2025, 17:09:04 via Wykop
  • -1
@SzuruSzur: Myślałam że rozmawiamy cały czas o rynku podrabianych towarów luksusowych a nie o zegarkach za 800zł. Nie wiem po co pan chińczyk miałby sprzedawać podróby w cenie oryginału, nie brzmi to jak fantastyczny model biznesowy.
iuxtaposed
iuxtaposed 19.04.2025, 17:44:27 via Wykop
  • -1
@SzuruSzur: Czy ty w ogole widziałeś ten materiał który komentujesz? Tam się pojawia torebka Hermes, tego typu torebki oryginalnie kosztują 20-200 tys zł i nie możesz ich normalnie kupić w sklepie, trzeba budować najpierw relacje z marką, kupować apaszki itp i łaskawie ci potem pozwolą jakiegoś birkina kupić. LV (torebka z miniaturki) też 12-20 tys zł zależnie od modelu. Te torebki Chińczycy kopiują zresztą głównie na rynek wewnętrzny. I za

600

Gizela Jagielska. Zadziwiająco podobne, pozytywne opinie na portalu znanylekarz

Pokaż treści 18+

Gizela Jagielska. Zadziwiająco podobne, pozytywne opinie na portalu znanylekarz

Gizela Jagielska usunęła profil znanylekarz, ale w sieci pozostały screeny internautów. Jeden z nich zauważył, że wiele pozytywnych opinii o lekarce jest bardzo podobnych. Wielokrotnie padają te same zdania. Pacjentki podkreślają m.in. że "odpowiada nawet na najgłupsze pytania" i polecają "na 200%".

ProstoZMainstreamu
z
znanylekarz.pl
dodany: 17.04.2025, 21:17:45
  • 188
  • #
    lekarz
  • #
    aborcja
iuxtaposed
iuxtaposed 19.04.2025, 12:22:35 via Wykop
  • 1
@stara_biauka_: Jak masz to zwykłe płatne konto to nie możesz usuwać opinii. Jak z premium to nie wiem bo nawet za to zwykłe konto mi się chciało im płacić. Odpisać na komentarz zawsze możesz i moim zdaniem PRowo to wygląda o wiele lepiej więc sama wolałam odpisać na te 3 negstywne komentarze które mam (na marginesie wystawione z zemsty bo odmówiłam wypisania konkretnego leku) niż je usuwać.
d4wid
d4wid
17.04.2025, 11:25:47
  • 598
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 47
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

iuxtaposed
iuxtaposed 17.04.2025, 16:49:50 via Wykop
  • 3
@Kawunia_z_rana: Dodajmy może dla kontekstu że dziecko płakało z bólu bo miało połamane już w łonie matki wszystkie kości. CC było wykonane ponieważ poród byłby dla tego dziecka męczarnią którą można by porównać do łamania kołem i która skończyłaby się jego śmiercią podczas przechodzenia przez kanał rodny.
  • Odpowiedz

493

"Na co mam oszczędzać, na mieszkanie? Na razie mnie nie stać".

"Na co mam oszczędzać, na mieszkanie? Na razie mnie nie stać".

Jeszcze niedawno symbolem statusu było własne mieszkanie, drogi samochód czy markowe torebki z widocznym logo. Dziś rzemieślnicza czekolada, kawa na owsianym i croissanty z pistacją. Jednocześnie aż 44 proc. badanych przyznaje, że nie stać ich na nową pralkę czy dentystę.

kasiknocheinmal
z
businessinsider.com.pl
dodany: 07.04.2025, 07:43:00
  • 386
  • #
    finanse
  • #
    pieniadze
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    oszczednosci
iuxtaposed
iuxtaposed 07.04.2025, 16:26:33 via Wykop
  • 7
@mocten: Przecież to po 1) producenci "doświadczeń" w postaci absurdalnie drogich wypieków chcą mieć realne dobra dlatego finansują artykuły takie jak ten a po 2) odmawianie sobie drobnych przyjemności nie ma sensu w przypadku inflacji i drogich kredytów bo oszczędnosci na tym pączku zje w rok inflacja.
iuxtaposed
iuxtaposed 07.04.2025, 16:27:23 via Wykop
  • 20
@Markotny_Marek: Banki nie dają doradcy przy 400k aktywów. Plus w historii o panu Henryku brakuje detalu w postaci sprzedaży kilku hektarów ojcowizny.
iuxtaposed
iuxtaposed 08.04.2025, 05:31:55 via Wykop
  • 2
@Mateos2: Mi nie dali przy takiej kwocie w 3 bankach. Gdzie dają?
iuxtaposed
iuxtaposed 08.04.2025, 13:22:03 via Wykop
  • 1
@Mateos2: Też mi sie tak wydaje ale dokładnie tak samo jest jak sprzedałeś 3 hektary ziemi żeby to włażyć w skarpete. Zresztą po 1 po co komu doradca inwestycyjny do drobniaków 2 po co komu doradca z banku który ma generować zysk dla banku a nie dla klienta

412

Dziecko z urazem głowy bez pomocy. Alarmująca sytuacja w szpitalu w Gdyni

Dziecko z urazem głowy bez pomocy. Alarmująca sytuacja w szpitalu w Gdyni

"Nie udzielimy wam pomocy, bo nie ma kto tej pomocy udzielić" - usłyszała od pracownika Szpitala Miejskiego im. Św. Winc

starnak
z
rmf24.pl
dodany: 21.03.2025, 11:07:27
  • 110
  • #
    gdynia
  • #
    sor
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    dzieci
  • #
    wydarzenia
iuxtaposed
iuxtaposed 22.03.2025, 08:58:49 via Wykop
  • 1
@askey: Już tak jest - podczas studiów masz obowiązkowe praktyki 1 mc w wakacje co sumuje się na pol roku nieodpłatnej pracy, potem 13 miesięcy stażu w placówkach publicznych i specjalizacja kolejne 5-7 lat (tutaj już podczas rezydentury jesteś samodzielnym lekarzem) również na NFZ.

1181

Prawda o zarobkach lekarzy. Niektórzy miesięcznie mają 300 tys. zł

Prawda o zarobkach lekarzy. Niektórzy miesięcznie mają 300 tys. zł

Lekarze w Polsce zarabiają dużo, jednak ich wynagrodzenie często owiane jest tajemnicą. Wątpliwości rozwiał raport Agencji Oceny Technologii Medycznych. Okazuje się, że niektórzy specjaliści w ciągu miesiąca otrzymują nawet 300 tys. zł. Co z resztą? Najwięcej zarabiają lekarze, którzy decydują się n

airaG
z
biznes.o2.pl
dodany: 09.03.2025, 13:23:52
  • 418
  • #
    zarobki
  • #
    pieniadze
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    zdrowie
  • #
    nfz
  • #
    lekarze
iuxtaposed
iuxtaposed 10.03.2025, 09:52:32 via Wykop
  • 1
@SzuruSzur: Przecież na studia przyjmują teraz każdego. To że studentów jest mniej w porównaniu do np 10 lat wstecz to zasługa niżu demograficznego.
iuxtaposed
iuxtaposed 10.03.2025, 09:53:17 via Wykop
  • 0
@BNM2136: Zależy na jaką, na wiele specjalizacji wystarczy zdać LEK jakkolwiek.
iuxtaposed
iuxtaposed 10.03.2025, 10:00:34 via Wykop
  • 0
@neo78: W tym momencie nie ma juz takiej opcji. Jest luka pokoleniowa w tym zawodzie i starsi lekarze odchodzą ze szpitali do praktyk prywatnych więc nie ma jak zwiekszyc limitu na specjalizacje (jeden lekarz może byc opiekunem specjalizacji tylko dla 2 rezydentów). Stosunkowo mało lekarzy przyjechało do nas z Ukrainy co nie dziwi (Ukraina przed wojną już miała mało lekarzy) natomiast w polskim systemie opieki zdrowotnej pojawiło się mnóstwo nowych
iuxtaposed
iuxtaposed 10.03.2025, 10:05:50 via Wykop
  • 0
@gr100: Szpitale i to z 20 lat temu. Chodziło o to, żeby ewentualne odszkodowania za błędy szły z prywatnego ubezpieczenia lekarza a nie z kasy szpitala. W zasadzie nikt po specjalizacji nie dostawał propozycji etatu. Wtedy jeszcze rzadko kiedy jakieś procedury były dobrze wyceniane przez NFZ a prywatne ubezpieczenia zdrowotne raczkowaly wiec lekarz miał wybór iść na kontrakt do szpitala albo żreć gruz. To się zmieniło później.
iuxtaposed
iuxtaposed 10.03.2025, 10:19:38 via Wykop
  • 1
@CroveLane: 500 zł za wizytę domową w weekend to tanio (ostatnio zapłaciłam 300 zł za to, że pan po zawodowce przyjechał mi w weekend odkurzyć w środku piec gazowy). Dlaczego nie poprosiles o rachunek?

442

Tusz do tatuażu może zwiększać ryzyko zachorowania na raka skóry i chłoniaka

Tusz do tatuażu może zwiększać ryzyko zachorowania na raka skóry i chłoniaka

Badania wykazały, że cząstki tuszu nie pozostają jedynie w skórze, lecz migrują do węzłów chłonnych, gdzie mogą powodować ich kumulację. [źródło EN]

iks-ski
z
sdu.dk
dodany: 04.03.2025, 13:01:42
  • 143
  • #
    tatuaze
  • #
    dziary
  • #
    tattoo
iuxtaposed
iuxtaposed 04.03.2025, 20:31:32 via Wykop
  • 3
@ophiuchus: Problemy z czerwonym tuszem mogą być dwa, pierwszy polega na tym, że barwniki azowe degraduja się w skórze pod wpływem światła słonecznego do metabolitów które mogą wywoływać nie tylko zwykły wyprysk kontaktowy ale też przerosłe i brodawkowate zmiany, a drugi w nuektórych czerwieniach znajduje się siarczek rtęci cynobrowy który ma potencjał alergizujacy i rakotwórczy. UE zakazala syfu w tatuazach jakies 4 lata temu i rezultat był taki że tatuażysci
iuxtaposed
iuxtaposed 04.03.2025, 20:35:19 via Wykop
  • 3
@VanGogh: No wskazaniem do wyciecia lokalnego wezła chłonnego może być na przykład czerniak wykryty i wyciety w obrębie spływu chłonki do węzła? Wtedy w przypadku wątpliwości trzeba robić badania immunohistochemiczne które są drogie
iuxtaposed
iuxtaposed 04.03.2025, 20:36:57 via Wykop
  • 14
@gupiujpn: Oczywiście, usuwanie tatuaży polega po prostu na rozbiciu laserem barwnika na mniejsze cząsteczki które wchłaniają się ze skóry do krwi.

1228

CCC zwalnia ponad połowę informatyków

CCC zwalnia ponad połowę informatyków

Grupa CCC powiadomiła o zwolnieniach w zespole IT. Zatrudnienie straci 300 z 550 osób, co przełoży się na oszczędności na poziomie 80 mln zł.

ArnoldZboczek
z
bankier.pl
dodany: 26.02.2025, 16:45:09
  • 485
  • #
    programowanie
  • #
    programista15k
  • #
    programista25k
  • #
    it
  • #
    pracait
  • #
    praca
iuxtaposed
iuxtaposed 26.02.2025, 20:10:52 via Wykop
  • 2
@marek_s80: Rodzinny to specjalizacja.
Kibicpl
Kibicpl
Kibicpl
13.02.2025, 07:14:46
  • 69
#nieruchomosci

Kolejny post zniecierpliwionej Oli

Nowy program już za 2 tygodnie, trust me ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kibicpl - #nieruchomosci 

Kolejny post zniecierpliwionej Oli

Nowy program już za 2 ...

źródło: IMG_0752

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

iuxtaposed
iuxtaposed 13.02.2025, 11:01:41 via Wykop
  • 1
@arnoldinho71: To musi być trolling przecież przy dochodzie rozporządzalnym 7000zł na 4 osoby oni w ogóle nie mają zdolności kredytowej.
  • Odpowiedz

504

Tragedia w Piotrkowie Tryb.. Pacjentka nie przeżyła, bo odmówiono jej pomocy?

Tragedia w Piotrkowie Tryb.. Pacjentka nie przeżyła, bo odmówiono jej pomocy?

Kolejna dramatyczna historia ze szpitalnego oddziału ratunkowego, która zakończyła się śmiercią pacjentki. Tragedia w Piotrkowie Trybunalskim rozegrała się w kilka godzin.

jagielanka
z
wiadomosci-lodz.pl
dodany: 21.01.2025, 08:50:49
  • 200
  • #
    szpital
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    nfz
  • #
    wydarzenia
  • #
    polska
  • #
    medycyna
iuxtaposed
iuxtaposed 21.01.2025, 18:54:08 via Wykop
  • 7
@dr_Batman: Nie badałam tej pacjentki ale kaszel i duszność przy niskim ciśnieniu to są chyba typowe objawy niewydolności lewokomorowej serca po zawale? Normalnie w infekcji nie masz spadków ciśnienia. Może lekarz w nplu ją po prostu rozebrał i zbadał i zobaczył że ma obrzęki albo osłuchał zastawki. Z wywiadu mogło wyjść też że pali, bierze tabsy a obydwoje rodzice zmarli na zawał w wieku 40 lat.
iuxtaposed
iuxtaposed 22.01.2025, 19:19:18 via Wykop
  • 1
@dr_Batman: Ale ja nie wiem co kto powinien a kto nie powinien zbadac w p---------u zwanym sorem, jak ja bym to urzadzała to każdy poza urazowymi mialby ekg rutynowo na triage. Nie ja to organizuje na szczescie. Natomiast skoro interne to ostatnio miałam na 6 roku studiow czyli w 2013 i akurat fakt przytoczony wyzej mi zostal w głowie to znaczy że raczej nie jest to niespotykany objaw zawału. Zresztą
iuxtaposed
iuxtaposed 22.01.2025, 21:20:29 via Wykop
  • 0
@dr_Batman: Ale przecież nie badałaś tej kobiety więc skąd wiesz czy dla ratownika "objawy infekcji" to nie był po prostu kaszel z obrzęku płuc w niewydolności? To ty na siłę nie potrafisz przyjąć do wiadomości że lekarz w poz znalazł wskazania do wykonania EKG a znalazł je bo i guess w przeciwienstwie do ratowniczki zbadał pacjentkę i zebrał wywiad.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
  • Strona 2 z 10
  • >
  • iuxta@o2.pl

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 15.09.2019

    Komentator
  • Rocznica
    od 22.11.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 08.12.2021

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking