Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko140
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
ly000

ly000

Dołączył 11 lat i 3 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 10469
  • Znaleziska 3666
  • Mikroblog 6803
  • Obserwujący 15
  • Obserwowane 36

1

Elektrycy, a nie spece od AI. Tak rośnie nowa klasa średnia

Elektrycy, a nie spece od AI. Tak rośnie nowa klasa średnia

Do niedawna przepustką do klasy średniej był dyplom dobrej uczelni i dobry "biurowy" fach w ręku. Dziś tradycyjna klasa średnia przeżywa potężny kryzys. Rośnie natomiast zapotrzebowanie na "manualnych" specjalistów.

Victor_Manzon
z
businessinsider.com.pl
dodany: 27 min temu
  • 1
  • #
    polska
  • #
    praca
  • #
    pracbaza
ly000
ly000 przed chwilą via Wykop
  • 0
Powtarzam to już od kilku lat: tzw. trade jobs (czyli m. in. elektrycy, hydraulicy) zyskują na znaczeniu. AI to tylko amplifikuje. Ludzie nie zdają sobie sprawy ile kasy można na tym wyciągnąć: 20-30k zł/m a nawet więcej. Ale oczywiście pod warunkiem, że pracuje się na swoim, bo na etacie to zarabia się przede wszystkim na szefa.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

418

Pracownicy Googla wyśmiewają AI na wewnętrznych grupach

Pracownicy Googla wyśmiewają AI na wewnętrznych grupach

Podczas gdy CEO w tym czasie przechwala się, że 75% nowego kodu jest generowane przez AI. Ilość memów wzrasta wykładniczo podczas konferencji i premier nowych produktów.

kastrator2
z
archive.is
dodany: przedwczoraj, 05:42:16
  • 114
  • #
    ai
  • #
    google
ly000
ly000 wczoraj, 00:34:38 via Wykop
  • 10
@amelinowa: wat? ktoś jeszcze pisze frontend ręcznie? po co? claude code jest w stanie wygenerować mi cały frontend od strzała według moich wytycznych.
ly000
ly000 23 godz. i 59 min temu via Wykop
  • 14
@amelinowa: powiedz mi że nigdy nie używałeś AI do generowania stron nie mówiąc mi tego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
ly000
ly000 23 godz. i 18 min temu via Wykop
  • -1
Jakieś skrypty bash, aplikacje reacta, bazy danych - ogólnie zaplecze.


@amelinowa: ziom, to nie backend.
ly000
ly000 34 min temu via Wykop
  • 0
@amelinowa: ty pewnie piszesz backend w Excelu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

244

Polska wymiera najszybciej od dekad. Dane są alarmujące

Polska wymiera najszybciej od dekad. Dane są alarmujące

W 2025 roku Polska zanotowała najmniej urodzeń od zakończenia II wojny światowej. Dane GUS niepokoją.

Otokrypto
z
otokrypto.pl
dodany: 12 godz. i 13 min temu
  • 216
  • #
    demografia
  • #
    finanse
  • #
    polska
ly000
ly000 2 godz. i 56 min temu via Wykop
  • 7
I dobrze.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ly000
ly000 2 godz. i 9 min temu via Wykop
  • 3
Am i right?

@EdwardKruk: tak, wszystko się zgadza. Prędzej tobą zajmą się Pajeety niż twoje własne dzieci, które prawdopodobnie i tak wyjada na zachód (albo w niedalekiej przyszłości na daleki wschód) w poszukiwaniu pracy. Polska to kraj rządzony przez populistycznych idiotów, którzy troszczą się tylko o wybrane grupy interesów - liczy się tylko tu i teraz, bez żadnego planu. Nie mam żadnych wyrzutów sumienia to mówiąc - niech to państwo

201

Burza po słowach wiceministra o UPA. Prezydencki minister żąda dymisji.

Burza po słowach wiceministra o UPA. Prezydencki minister żąda dymisji.

Wiceminister pozwolił sobie na porównanie UPA do polskich żołnierzy wyklętych - uzasadnił Przydacz.

ocynkowanyodpornynahejt
z
wydarzenia.interia.pl
dodany: 10 godz. i 18 min temu
  • 64
  • #
    polityka
  • #
    upa
  • #
    bandera
ly000
ly000 2 godz. i 17 min temu via Wykop
  • 0
@BohunChleba: zgoda. Może nie tak skala, ale wymordowanie wielu cywili przez żołnierzy wyklętych to fakt historyczny, a mimo to wielu to nie przeszkadza i nadal ich czczą. Wygląda na to Polacy i Ukraińcy mają więcej wspólnego niż się wydaje.
ly000
ly000 3 godz. i 29 min temu
  • 0
Ej mirki, patrzcie na to, bo beka z tego biało-czerwonego kartonu, dla niepoznaki nazywanego państwem.

Czaicie to, że doktorzy po wielu latach pracy na uczelni, po 5 latach robienia doktoratu + wielu latach starań na studiach I i II stopnia (bo prześlizgnięcie na doktorat nie wystarczy) dostają 19 zł więcej niż minimalna krajowa? xD Jak to jest możliwe, że na uczelniach wyższych komukolwiek chce się jeszcze uczyć? Selekcja negatywna, czy zwykli frajerzy?
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000
Autor
3 godz. i 14 min temu via Wykop
  • 0
@bialy100k: czyli mówisz, że wysokie zarobki lekarzy są spowodowane tylko i wyłącznie niską podażą? I jeśli zwiększymy limity to zarobki spadną?
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
3 godz. i 10 min temu via Wykop
  • 0
@giga_jablecznik: czyli po prostu mamy głupie społeczeństwo?
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
2 godz. i 42 min temu via Wykop
  • 0
a jak nie stawia to jest to kraj idiotów.


@bialy100k: no widocznie jest.
  • Odpowiedz
simirgone
simirgone
9 godz. i 57 min temu
  • 0
#programista15k #programowanie #ai #openai #claude Zgadzam się z gościem. Uncle Bob piedoli te AI-owe kocopoły. Moim zdaniem problem wyrażony w kodzie jasno rozwiązuje problem. Opis, specyfikacji i całe to Spec Drive Development (SDD) to jest rozwiązywanie problemów naokoło. Musisz wiedzieć, co jest w twoim kodzie, bez tej wiedzy nie jesteś ekspertem w danym rozwiązaniu. Przyszłość pewnie rozwiąże te problemy odpowiednimi toolami, który
simirgone - #programista15k #programowanie #ai #openai #claude Zgadzam się z gościem....
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 9 godz. i 40 min temu via Wykop
  • 2
@simirgone: spec driven development to jest taki debilizm że ciężko to opisać słowami. język naturalny słabo się nadaje się do opisywania implementacji. rezygnujemy ze zwięzłego, uporządkowanego, logicznego i deterministycznego języka programowania na rzecz jakiegoś slopu jako źrodła prawdy. clean code zyskuje na znaczeniu, bo clean code wyraża nasze intencje co do działania programu przez sam kod i żadne spec driven development nie jest tu potrzebne, a wręcz szkodliwe.
  • Odpowiedz
ly000
ly000 7 godz. i 58 min temu via Wykop
  • 2
@Arkass: słuchasz jak firma mówi że sprzedawane przez nich narzędzia są zajebiste i jej wierzysz. brawo.
  • Odpowiedz
ly000
ly000 6 godz. i 7 min temu via Wykop
  • 0
@Kresse: do tego służą tickety/jira. imho w spec development chodzi o trzymanie i utrzymwanie speców tak jak kodu.
  • Odpowiedz
kondor_20_zglos_sie
kondor_20_zglos_sie
kondor_20_zglos_sie
przedwczoraj, 21:01:25
  • 21
Ku przestrodze- wybierz mądrze swój zawód i studia

Jest wiele zawodów, których sztuczna inteligencja nie zastąpi jeszcze przez długie lata. Dotyczy to przede wszystkim profesji wymagających bezpośredniego kontaktu z ludźmi, praktycznych umiejętności oraz pracy fizycznej. Mowa między innymi o pielęgniarkach, ratownikach medycznych, fizjoterapeutach, dentystach, chirurgach czy rehabilitantach. Podobnie wygląda sytuacja w branżach technicznych i rzemieślniczych – glazurnicy, specjaliści od wykończeń wnętrz, serwisanci instalacji fotowoltaicznych i urządzeń grzewczych, mechanicy ciężkich maszyn czy pracownicy
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 przedwczoraj, 22:59:23 via Wykop
  • 5
U kogo będziesz kłaść te kafelki jak zwolnią ludzi z roboty w biurach? Na pewno każdy będzie wtedy remontować łazienkę za 40k.


@vateras131: lepiej mieć problem ze znalezieniem klienta niż stać się bezrobotny i zdychać pod mostem ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
Steczny
Steczny
05.06.2026, 08:20:49
  • 1
Ale nagle zmniejszyła nam się ta liczba pasjonatów XD
#programowanie #informatyka #studia
Steczny - Ale nagle zmniejszyła nam się ta liczba pasjonatów XD
#programowanie #infor...

źródło: image

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 05.06.2026, 11:04:25 via Wykop
  • 1
@Steczny: patrząc na liczbę dostępnych miejsc pracy w IT na entry stanowiska, te 26k to jest przynajmniej o rząd wielkości za dużo
  • Odpowiedz

349

Kolejny cios USA w Kubę - przestają działać karty Visa i Mastercard

Kolejny cios USA w Kubę - przestają działać karty Visa i Mastercard

Na Kubie przestaną działać karty płatnicze Visa i Mastercard. To skutek zaostrzenia sankcji przez administrację USA i kolejny cios w pogrążoną w kryzysie kubańską gospodarkę, szczególnie w sektor turystyczny.

Victor_Manzon
z
money.pl
dodany: 04.06.2026, 05:30:39
  • 174
  • #
    ameryka
  • #
    usa
  • #
    swiat
  • #
    konfliktynaswiecie
  • #
    trump
ly000
ly000 05.06.2026, 02:57:27 via Wykop
  • -32
@misk4cy: i co ci po tej gotówce, jak rzad zdecyduje że twoje pieniądze są nic nie warte?
ly000
ly000 05.06.2026, 10:53:55 via Wykop
  • -2
@FredOnizuka:

Rząd nie ma takiej możliwości. Taka decyzja będzie dotyczyła nie tylko moich pieniędzy, ale i pozostałych użytkowników, których są miliony, a nawet samego rządu i jego otoczenia.

Inflacja, mówi to panu coś? Kto kontroluje inflacje? Kto może jedną decyzją dodrukować tyle pieniędzy ile mu się podoba? Kto w ogóle dba że te papierki są coś warte? No właśnie
ly000
ly000 05.06.2026, 10:57:45 via Wykop
  • -2
@misk4cy: nie twierdzę że karta jest lepsza niż gotówka. twierdzę że to prawie jedno i to samo. a jak zabraknie prądu to gotówka również będzie nic nie warta, bo brak prądu oznacza, że państwo upada, a bez państwa ten kawałek papieru jest nic nie warty.
chcesz być niezależny od państwa? to trzymaj fizyczne złoto.

1386

Sąd: kontrola osobista nielegalna, a legitymowanie bezpodstawne. Bezprawie śląsk

Sąd: kontrola osobista nielegalna, a legitymowanie bezpodstawne. Bezprawie śląsk

Śląska policja(z Siemianowic Śl.) postanowiła zabawić się w "pana władzę" i pogwałcić niemal wszystkie moje prawa podczas interwencji przy pewnym zakładzie. Bezpodstawne legitymowanie, i nielegalna, bezpodstawna i przeprowadzona nieprawidłowo kontrola osobista, a także publiczne wyzywanie mnie, poni

elemel90
z
youtube.com
dodany: 02.06.2026, 17:40:29
  • 131
  • #
    audytobywatelski
ly000
ly000 02.06.2026, 19:00:00 via Wykop
  • -34
@Ociec2: Z jednej strony tak, z drugiej strony polska policja i policja w stanach to kompletnie co innego pod względem zarobków, warunków pracy i przywilejów. Musielibyśmy płacić dużo więcej policjantom, żeby żądać od nich takiej odpowiedzialności.

0

Nowa czcionka na linuxie jest zła.

Nowa czcionka na linuxie jest zła.

Wybór odpowiedniego kroju pisma może zadecydować o sukcesie projektu lub zamienić go w prawdziwy koszmar. Czcionki mają ogromną moc potrafią wywołać gęsią skórkę, wprowadzić mroczny klimat albo zszokować brakiem profesjonalizmu. W tym artykule przyjrzymy się dwóm obliczom strasznych fontów.

aleksanders3
z
wykop.pl
dodany: 31.05.2026, 18:16:40
  • 4
  • #
    dysleksja
  • #
    linux
  • #
    reddit
  • #
    fonts
ly000
ly000 31.05.2026, 18:30:12 via Wykop
  • 0
gdzie ten artykuł
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ly000
ly000 01.06.2026, 14:01:42 via Wykop
  • -5
@aleksanders3: coś źle wstawiłeś
ly000
ly000 31.05.2026, 21:35:30
  • 0
Podoba mi się to jak ludzie od security twierdzili, że w sumie oni AI się nie boją, bo AI generuje sporo dziur, więc już zacierają rączki, bo będzie sporo roboty. A tu wychodzi Claude Mythos cały na pomarańczowy i ora całą branżę xD
#programowanie #cybersecurity #security
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000
Autor
31.05.2026, 22:09:07 via Wykop
  • 0
@szefczyk: tak, póki jesteś tańszy od tokenów to nie masz się o co bać.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
01.06.2026, 07:37:59 via Wykop
  • 0
@Pawel993: tak, całkiem sporo. Żyjesz pod kamieniem?
  • Odpowiedz
kondor_20_zglos_sie
kondor_20_zglos_sie
kondor_20_zglos_sie
31.05.2026, 21:46:18
  • 6
Dlaczego w niektórych zawodach jest limit godzin pracy w miesiącu ze względu na bezpieczeństwo np. operatorzy ciężkich maszyn w górnictwie, piloci liniowi, kontrolerzy, maszyniści itd. Z kolei lekarze w Polsce na oddziale pełnym ludzi mogą robić ile chcą godzin ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ile raz to już widziałem lekarza co ledwo stał na nogach i nie kontaktował co się do niego mówiło... Słabe to jest.

#programowanie
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 31.05.2026, 23:26:00 via Wykop
  • 6
@kondor_20_zglos_sie: ile jest operatorów maszyn w sejmie, a ile jest lekarzy? no właśnie.
  • Odpowiedz

1317

Gigantyczne pensje lekarzy ujawnione. Państwowy szpital opublikował dane

Gigantyczne pensje lekarzy ujawnione. Państwowy szpital opublikował dane

Samodzielny Szpital Wojewódzki w Piotrkowie Trybunalskim ujawnił szczegółowe dane dotyczące pensji lekarzy. Okazuje się, że w 2025 r. placówka przeznaczy na pensje medyków aż 69 mln zł, co stanowi niemal 28 proc. całego budżetu szpitala. Najwyższe miesięczne wynagrodzenia przekraczały 100 tys. zł.

VoxClamantisInDeserto
z
medonet.pl
dodany: 30.05.2026, 11:20:55
  • 332
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    lekarz
  • #
    szpital
  • #
    piotrkowtrybunalski
  • #
    praca
ly000
ly000 30.05.2026, 17:23:25 via Wykop
  • 68
@UserPortaluWykop: nie ma sensu liczenia wydatków na osobe, bo nie wiesz ile ta osoba pracuje w tym szpitalu. Może równie dobrze przychodzić raz na tydzień i zgarniać za to 20k. To jest norma w tej branży.
ly000
ly000 30.05.2026, 18:00:21 via Wykop
  • -2
@potworzak21: jak 5 osób będzie przychodziło raz na tydzień i brało za to 20k/m zł to według tej statystki średnie zarobki jednej osoby wynoszą 20k zł/m, ale przeliczając to na roboczogodziny wychodzi 100k zł/m za 1 etat. teraz rozumiesz?
ly000
ly000 30.05.2026, 18:04:06 via Wykop
  • -2
@ZostaneMistrzem: lekarze specjaliści zwykle pracują na b2b.
ly000
ly000 30.05.2026, 18:19:21 via Wykop
  • -5
@potworzak21: przecież to tylko przykład. nie wiem na ile przychodzą do szpitala, ale wiem że te statystyki tego też nie pokazują. wiem że normą w tej branży jest praca w kilku placówkach jednocześnie, dlatego podawanie ile budżetu przypada na 1 osobę to manipulacja.
ly000
ly000 31.05.2026, 11:21:57 via Wykop
  • -5
@potworzak21: ale o co ci chodzi? Nie podoba ci się że ktoś nie wierzy w zmanipulowane statystyki i żąda pełnego obrazu sytuacji? Twoim zdaniem lepiej jest to ukrywać, bo może jakiś smród wyjść na jaw? Skoro lekarze faktycznie tak dużo pracują to przecież pokazanie zarobków w przeliczeniu na roboczogodziny powinno być dla was korzystne. W czym problem? Że wyjdzie że zarabiacie 300 zł/h?
ly000
ly000 31.05.2026, 11:46:11 via Wykop
  • -3
@dzwoni_kuzyn: pokaż dane, że lekarze średnio wyciągają jedynie 20k za 1 pełen etat ( ͡° ͜ʖ ͡°)
ly000
ly000 31.05.2026, 11:59:46 via Wykop
  • -3
@dzwoni_kuzyn: chłopie, weź się zastanów trochę zanim coś powiesz. Tezą z d--y było, że lekarze zarabiają średnio 20k zł/m. Ja tylko to skomentowałem. Naucz się czytać i usuń konto zielonko, bo widać że to nie twoja pierwsza kompromitacja.
ly000
ly000 31.05.2026, 12:10:43 via Wykop
  • -4
@dzwoni_kuzyn: czy ty widzisz w ogóle w jakim wątku jesteśmy? Weź przeczytaj pierwszy post. Bo to jest aż straszne, że ktoś może mieć tak ograniczony umysł xD dobra spadaj na czarną.
ly000
ly000 31.05.2026, 14:42:30 via Wykop
  • -3
@eldoopa: Co nie jest normą? Lekarze pracują w kilku placówkach jednocześnie? W taki razie nie masz pojęcia co mówisz.
ly000
ly000 31.05.2026, 15:13:57 via Wykop
  • -3
@eldoopa: nie wiem co jest normą, bo nie ma danych. Ty też nie wiesz. Wiem tylko tyle że lekarze mogą pracować w kilku miejscach jednocześnie, więc dzielenie budżetu przez liczbę ludzi jest idiotyczne - tego dotyczył mój komentarz.
ly000
ly000 31.05.2026, 15:46:02 via Wykop
  • -3
@eldoopa: ta kwota zawiera w większości kontrakty i trochę uop. ogromna większość lekarzy pracuje na b2b.
ly000
ly000 31.05.2026, 15:50:32 via Wykop
  • -3
ale jak ktoś ma procent od procedury/zabiegu to jak chcesz tą ilośc godzin policzyć?


@potworzak21: cholera go wie, można np. rejestrować czas pracy lekarzy? Dlaczego zawodowi kierowcy mają rejestrowany czas pracy, a lekarze nie? Czyżby kierowca miał bardziej odpowiedzialną prace niż lekarz?
ly000
ly000 31.05.2026, 19:34:09 via Wykop
  • -3
@potworzak21: tak, każdy z tych kierowców rejestruje czas pracy. Dokształć się.
ly000
ly000 31.05.2026, 20:06:01 via Wykop
  • -3
@potworzak21: serio masz schizofrenię. Ja o lekarzach, a ty o kierowcach xD
Ale skoro tak bardzo chcesz się dalej upokarzać, to proszę bardzo, dalej udowadniaj jak bardzo głup jesteś:

Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców

Art. 26c. prac. kierow.

Rozkład czasu pracy kierowców nie pozostających w
ly000
ly000 31.05.2026, 20:07:14 via Wykop
  • -3
@potworzak21: btw. spadaj na czarną, koniec dyskusji

33

ODKLEJKA BRANŻY IT

W pracy masz używać AI i robić szybciej zadania w sprinach, natomiast na rekrutacji nie wolno ci używać AI. Więcej w materiale.

GAJEWSKY
z
wykop.pl
dodany: 27.05.2026, 13:45:26
  • 80
  • #
    programista15k
  • #
    it
  • #
    programowanie
  • #
    korposwiat
  • #
    praca
ly000
ly000 27.05.2026, 14:02:43 via Wykop
  • -2
Jakby można było używać AI w trakcie rekrutacji to te rekrutacje nie miałby sensu.
  • 38
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ly000
ly000 27.05.2026, 14:11:57 via Wykop
  • -5
@majk3l: bo co ona niby by sprawdzała? średni ogarnięty 11 latek mógłby ją przejść wpisując pytania w prompty.
ly000
ly000 27.05.2026, 14:22:26 via Wykop
  • 2
@majk3l: o ja p------e, to już budujecie gatekeeping wokół AI? przecież te skille i wtyczki (cokolwiek to jest xD) w 99% przypadków nie są do niczego potrzebne. narzędzia AI projektuje się tak, żeby można było z niego korzystać używając tylko i wyłącznie języka naturalnego, resztą to fikołki. jedyne co stoi na przeszkodzi do bariera psychologiczna, bo ludzie nie zdają sobie sprawy, że agenci AI w sumie potrafią korzystać prawie ze
ly000
ly000 27.05.2026, 14:51:24 via Wykop
  • -1
aha, czyli nie wiesz co to są skille, frameworki typu obra superpowers, narzędzia, funkcje


@majk3l: nie, nie napisałem tego. nie wiem czym są wtyczki.

No to właśnie oblałeś rekrutację do poważnej firmy traktującej AI adoption poważnie. Siadaj, pała.

Raczej do januszeksu, który vibecoduje strony juniorami xD żadna poważna firma nie przywiązuje do tego większej wagi, no może zada ze dwa pytania.
ly000
ly000 27.05.2026, 15:47:55 via Wykop
  • -1
@majk3l: boli dupsko, że twój "skill" jest do nauczenia w 30 min po zadaniu kilku pytań kladiuszowi, co nie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
ly000
ly000 27.05.2026, 16:05:18 via Wykop
  • 2
@majk3l: no właśnie próbujecie, bez skutków. ja doskonale wiem na czym polega to usystematyzowanie użycia AI: na spec-driven development, "umiejętnym promptowaniu", plikach CLAUDE.md i innych głupotach wygłaszanych przez klaunów, którzy próbują się wybić na konferencjach i stać się guru AI. a potem przychodzi co do czego i wychodzi na to, że efektywność jest podobna lub gorsza niż zwykłe promptowanie do agenta AI.

Pracownicy Antrophica biorą się za głowę ze zdumienia
ly000
ly000 27.05.2026, 21:59:55 via Wykop
  • -3
@Townsend: tak, tak, spec-driven development. teraz jest to na co drugiej prezentacja na konferencjach, tak jak kiedyś blockchain, a jeszcze wcześniej właśnie TDD xD zresztą, dobrze że zestawiłeś to z TDD, bo to taka sama banialuka - też nigdy to nie działało, miało ujemny wpływ na wydajność i odeszło do lamusa. widać, że jesteś teoretykiem, słuchaczem konferencji, który ma mało wspólnego z prawdziwym kodem.

jakie przepalanie tokenów? o czym tym
ly000
ly000 28.05.2026, 12:40:06 via Wykop
  • -1
@wstanczyk: dlatego na rekrutacjach sprawdza się wiedzę, a nie umiejętnośc wklejania promptów w ai. tak samo jak 10 lat temu również sprawdzało się wiedze a nie umiejętność szukania w google.
ly000
ly000 28.05.2026, 13:24:13 via Wykop
  • 0
@wstanczyk: bez wiedzy nie będziesz w stanie efektywnie rozwiązywać problemów.
ly000
ly000 28.05.2026, 13:43:00 via Wykop
  • 0
@wstanczyk: chyba całe życie pracowałeś w januszexach, a nie w prawdziwym IT, więc wyjaśnię - to bzdura. To, co nazywasz "wiedzieć, gdzie znaleźć wiedzę i umieć ją wykorzystać", jest właśnie wiedzą. Nie wiedząc o istnieniu czegoś, nigdy nie przyjdzie ci do głowy, żeby to wykorzystać. Wiedza to jest to, co daje ci umiejętność zastosowania prawidłowego narzędzia w danej sytuacji. I na tym powinny polegać rozmowy rekrutacyjne - na sprawdzaniu wiedzy,
ly000
ly000 28.05.2026, 13:53:05 via Wykop
  • 0
@wstanczyk: aktualnym tematem dyskusji jest to, że twoim zdaniem wiedza nie jest potrzebna w IT i nie należy jej sprawdzać w procesie rekrutacji. Sorry, ale aż mnie ciarki przeszły na myśli, że ktoś może być aż tak głupi.
ly000 - @wstanczyk: aktualnym tematem dyskusji jest to, że twoim zdaniem wiedza nie j...

źródło: image

Pobierz
ly000
ly000 28.05.2026, 16:38:26 via Wykop
  • -1
W sumie to nawet big-techy powoli wprowadzają możliwość używania AI podczas rekrutacji i oceniają jak sobie radzisz w realnym środowisku: https://www.techradar.com/pro/meta-is-going-to-let-candidates-use-ai-in-job-interviews


@czwartafaza: jako jeden z 6 etapów rekrutacji. Pozostałe etapy to zwykle tradycyjny problem solving, leet code i system design.
ly000
ly000 28.05.2026, 16:58:55 via Wykop
  • -1
@czwartafaza: No warto zadać ze dwa lub trzy pytania, żeby sprawdzić, czy ktoś w ogóle wie o co chodzi z tymi agentami ej aj, ale to nie jest tak że podczas całego procesu czy chociaż dużej jego części należy pozwalać na używanie AI, bo wtedy rozmowa będzie mijała się z celem.
ly000
ly000 28.05.2026, 17:02:21 via Wykop
  • -1
No i dobrze, bo akurat kultura rekrutacji opartych o whiteboard LC jest beznadziejna i mocno odklejona, szczególnie jak próbują ją implementować firmy, które big-techami nie są i nie mają tej wiedzy rekrutacyjnej co FAANG. No ale Google tak robi to my też zróbmy, bo to musi być dobre xD


@czwartafaza: z tym LC to chodzi o to, żeby mniej więcej sprawdzić czy kandydat ma odpowiedni poziom inteligencji, czy rozumie co
ly000
ly000 28.05.2026, 17:04:03 via Wykop
  • -1
A no to to tak, jeśli ktoś musi o wszystko pytać AI to znaczy, że równie dobrze można zatrudnić kogoś nietechnicznego na to stanowisko i dać mu wór tokenów xD


@czwartafaza: dokładnie do tego zmierzam.
ly000
ly000 31.05.2026, 18:57:53 via Wykop
  • -1
@Townsend: jak nisko można upaść, żeby w takich kwestiach pytać ChatGPT? xDD
ly000
ly000 31.05.2026, 19:15:56 via Wykop
  • -1
@Townsend: szczerze to nawet nie przeczytałem co napisałeś. Nie interesuje mnie opinia ludzi, którzy nie mają własnego rozumu.
GAJEWSKY
GAJEWSKY
31.05.2026, 15:38:05
  • 1
https://www.youtube.com/watch?v=zMWPdK47wEs

#programista15k #it #pracbaza #korposwiat #bezrobocie
GAJEWSKY - https://www.youtube.com/watch?v=zMWPdK47wEs

#programista15k #it #pracbaza...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 31.05.2026, 16:28:08 via Wykop
  • 7
@GAJEWSKY: crgine w c--j, a obejrzałem dopiero pierwsze 5 sekund
  • Odpowiedz

33

Programiści odmawiają pracy bez AI nawet za 50 dolarów za godzinę

Programiści odmawiają pracy bez AI nawet za 50 dolarów za godzinę

Badanie METR pokazało, że deweloperzy z AI pracują 19% wolniej, ale czują się 20% szybsi - i mimo to w kolejnej edycji odmawiają wykonywania zadań bez asystenta. Na każdy dolar wydany na tokeny AI tylko 18 centów trafia do produktu, reszta idzie na naprawianie błędów, które AI sama wygenerowała.

aiport
z
aiport.pl
dodany: 31.05.2026, 04:58:15
  • 37
  • #
    ai
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    programowanie
  • #
    programista15k
  • #
    praca
  • #
    ekonomia
ly000
ly000 31.05.2026, 14:53:45 via Wykop
  • -6
uważam, że na początku zastąpi to juniorów,


@migdas: a ja mam dość odważną tezę, że junior z AI może zastąpić seniora, głównie dlatego jest tańszy, a z AI i tak nie musi zbyt sporo wiedzieć o programowaniu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

19

Brak chętnych do pracy w magazynach

Brak chętnych do pracy w magazynach

Pracowników na rynku nie ma, a nie wszyscy z obecnych kadr mają odpowiednie kompetencje. Branża logistyczna mierzy się z olbrzymimi problemami kadrowymi.

Victor_Manzon
z
next.gazeta.pl
dodany: 29.05.2026, 04:31:49
  • 56
  • #
    polska
  • #
    praca
  • #
    pracbaza
  • #
    kolchoz
  • #
    gospodarka
ly000
ly000 29.05.2026, 09:45:06 via Wykop
  • 76
Jak ktoś się zastanawia o co chodzi z tego typu artykułami to jest to zwykły lobbing. Pracodawcy chcą w ten sposób argumentować ściąganie obcokrajowców do kraju w formie taniej siły roboczej. Oczywiście nikogo nie brakuje.
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ly000
ly000 30.05.2026, 07:48:46 via Wykop
  • 8
a kłamią gazety, analitycy i raporty


@Niesondzem: uwaga uwaga, ludzie kłamią, niesamowite odkrycie. ciekawe jakie będzie twoje następne odkrycie? że nie ma świętego mikołaja?
ly000
ly000 30.05.2026, 07:56:05 via Wykop
  • 9
@Niesondzem: ja tylko dzielę się swoją opinią, nie próbuję cię do niczego przekonać. ty możesz dalej być głupi i i im wierzyć. jeśli kiedykolwiek próbowałeś znaleźć pracę to powinieneś wiedzieć, że to są kłamstwa.
ly000
ly000 30.05.2026, 19:52:59 via Wykop
  • 1
@Niesondzem: masz schizofrenię? serio pytam
MaikeloByalkovo
MaikeloByalkovo
30.05.2026, 15:46:22
  • 3
Nie rozumiem tego bólu pewnej części ciała niektórych ludzi, że jakieś barbery i manicurzystki zarabiają dziesięć razy więcej od nich.
Usługa jest warta dokładnie tyle ile ktoś jest w stanie za nią zapłacić.
Pracując na produkcji wykonują usługę wkręcania śrubki w otwór i ta usługa kosztuje x.xx złotych za usługę, ale jest wykonywana masowo, dlatego płaci się stawkę godzinową, bo w ciągu godziny wykona się na przykład takich usług 120.
To że
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 30.05.2026, 16:15:06 via Wykop
  • 1
@MaikeloByalkovo: tak jak każdy ma prawo zarabiać tyle na ile rynek wycenia ich usługi, tak każdy ma prawo do krytykowania innych, bo jest częścią tego rynku i ma prawo do wyrażenia swojej opinii.
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
28.05.2026, 09:41:55
  • 5
✨️ Czy ograniczenia w liczbie lekarzy to forma ludobójstwa? Ⓘ
#sluzbazdrowia #medycyna #antynatalizm

Zastanawiam się, czy celowe ograniczanie liczby lekarzy przez Izby Lekarskie, limity przyjęć na studia medyczne, a potem na specjalizacje, nie jest jakąś formą ludobójstwa i nie powinno się ich wszystkich pozwać do Trybunału w Strasburgu. Przecież ilu Polaków umiera bo nie może dostać się do lekarza albo czekają na SORach kilkanaście godzin. Czemu nikt o
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 28.05.2026, 16:32:40 via Wykop
  • 3
@mirko_anonim: nie wiem czy ludobójstwa, ale jest to działanie, które szkodzi zdrowiu ludzi i na pewno przyczynia się do wielu śmierci. W interesie społeczeństwa jest, żeby na rynku pracy było jak najwięcej lekarzy, idealnie jakby lekarzy było dwa razy więcej niż jest miejsc pracy, tak żeby lekarze mogli w końcu zacząć ze sobą konkurować jakością swoich usług i stawkami. W interesie lekarzy jest natomiast sytuacja obecna, w której lekarzy jest
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 20
  • Strona 1 z 20
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 24.12.2025

    Komentator
  • Rocznica
    od 11.02.2026

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 03.08.2018

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 13.11.2017

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking