Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko208
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
LaudatorLibertatis

LaudatorLibertatis

Dołączył 15 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 5691
  • Znaleziska 1379
  • Mikroblog 4312
  • Obserwujący 721
  • Obserwowane 92
marcinst
marcinst
05.05.2026, 10:50:48
  • 0
@LaudatorLibertatis et. al.

Jak oceniacie treść reklamy karty #zen, publikowanej m.in. na kanale zero na YT - że "zarabiasz na zakupach"?

To powinno iść do Uokik, na zakupach się nie zarabia - jawne wprowadzanie w błąd.
Cashback to nie jest zarabianie, podobnie jak korzystanie z promocji w sklepie nie
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 07.05.2026, 09:50:51 via Wykop
  • 1
@marcinst: To są zawsze mocno ocenne rzeczy. UOKiK wbrew pozorom robi bardzo niewiele postępowań. To jest fajny dokument pokazujący przykłady decyzji. Jak najbardziej piszą w nim m.in. o "manipulacyjnych treściach w e-commerce". https://uokik.gov.pl/uokik-w-2025-blisko-tysiac-decyzji-ponad-miliard-zlotych-kar
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 28.04.2026, 10:33:30
  • 1277
Dzisiaj w #maszprawo o tym, czy czy skazany adwokat od "trumny na kółkach" zapłaci 150.000 zł rodzinom ofiar? Pełnomocnik oskarżycieli posiłkowych poinformował, że kieruje sprawę do komornika, a ja znalazłem w Krajowym Rejestrze Zadłużonych umorzone bezskuteczne egzekucje wobec Pawła K.

Z racji tego, że adwokat prowadził działalność gospodarczą, ustaliłem i sprawdziłem jego NIP w KRZ, gdzie widnieją umorzone postępowania. Pierwsze z nich dotyczyło dwóch spraw, które trafiły do e-sądu w 2022
LaudatorLibertatis - Dzisiaj w #maszprawo o tym, czy czy skazany adwokat od "trumny n...

źródło: grafika2

Pobierz
  • 76
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
28.04.2026, 12:28:15 via Wykop
  • 5
@bialytaboret: Dzięki za dobre słowo mireczku. :-)
LaudatorLibertatis - @bialytaboret: Dzięki za dobre słowo mireczku. :-)

źródło: grafika2

Pobierz
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
28.04.2026, 12:28:53 via Wykop
  • 7
@WOparachAbsurdu: Licytacja ruchomości oczywiście się zdarza, ale jak miał JDG to pewnie był to leasing. Standardowy tryb postępowania to zajęcie rachunków, wezwanie do wyjawienia majątku, później czynności terenowe, a później egzekucja z ruchomości lub nieruchomości.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
28.04.2026, 12:45:21 via Wykop
  • 10
@ptt_: Dług typu wypas.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
28.04.2026, 14:04:36 via Wykop
  • 1
@kam966: Nie znam się na Kodeksie karnym wykonawczym, nie potrafię odpowiedzieć.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
28.04.2026, 14:05:10 via Wykop
  • 3
@assin: Spadnie, spadnie. Nie wszystko ze względu na dane osobowe mogę opisać, ale tam kolorowo nie jest.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
28.04.2026, 14:07:11 via Wykop
  • 3
@jan_ush: Dokładnie. Ale myślę naprawdę, że tę kasę w końcu zapłaci albo on albo komornik to ściągnie.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
28.04.2026, 14:07:32 via Wykop
  • 2
@Pokaczu: Dzięki za dobre słowo! :-)
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
28.04.2026, 14:08:11 via Wykop
  • 8
@lubiecie: Gdyby był taki bystry to by nie nagrywał filmów o "trumnie na kółkach". Nie przeceniajmy go.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
28.04.2026, 14:08:35 via Wykop
  • 2
@real_scoria: Nie. Jego żona też jest adwokatem z Łodzi, ale ma inaczej na imię.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
28.04.2026, 14:09:37 via Wykop
  • 7
@WOparachAbsurdu: Pewnie wyglądało to tak, że chłop nie odbierał korespondencji, komornik nie wybrał się na czynności terenowe przy tak małych kwotach albo wierzyciel o nie nie wnosił albo nie uiścił zaliczki na te czynności i tyle, umorzonko. W Polsce 50% postępowań egzekucyjnych jest umarzanych jako bezskuteczne.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
28.04.2026, 14:22:02 via Wykop
  • 1
@dos_badass: Dzięki! :-)
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
28.04.2026, 14:23:33 via Wykop
  • 6
@WOparachAbsurdu: To jest umorzona bezskuteczna egzekucja. Nie jest to umorzenie należności. Taka należność stwierdzona tytułem wykonawczym może się ewentualnie przedawnić. Przykładowo przy należnościach prywatnych (np. Ty pozywasz mnie), przedawni się ona po 6 latach jeśli nie złożysz wniosku o ponowne postępowanie egzekucyjne.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
28.04.2026, 14:27:54 via Wykop
  • 1
@Przegrywultimate: Ale z czego nic nie wyjdzie? W wariancie, w którym ma nieruchomość, na której byłaby hipoteka przymusowa?
A wariant, o którym piszesz to pchanie się m.in. w art. 300 Kodeksu karnego.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
29.04.2026, 06:13:05 via Wykop
  • 0
@StaryPierdziel: Myślę, że od momentu wypadku sporo się tam jednak posypało. Natomiast uważam, że te 150k ściągnie.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
29.04.2026, 06:14:25 via Wykop
  • 1
@lubiecie: Swoją drogą on nawet na sam koniec nie przeprosił rodzin ofiar. Sędzia w I instancji była odrobinę zdziwiona.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
29.04.2026, 06:17:17 via Wykop
  • 2
@ShouldICallYouMista: Dzięki za docenienie! Mam już w planie kilka ciekawych tematów na najbliższy czas. ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
29.04.2026, 06:19:22 via Wykop
  • 0
@TomekB1111: No ale to tak samo jak w Krajowym Rejestrze Sądowym. Po prostu istnieje podstawa przetwarzania danych wynikająca z ustawy. Jak poszperasz np. w KRS to możesz mieć dane dowodów osobistych itp.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
29.04.2026, 06:21:44 via Wykop
  • 0
@qciek: Ale samochód klasy wypas wrzucił w koszty i odliczył VAT, a tutaj nie może. ;-)
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
29.04.2026, 06:24:03 via Wykop
  • 1
@dworeqq: Raz na jakiś czas dziękuję sobie w myślach, że nie poszedłem wtedy w to bardziej. Pewnie byłbym bogaty, ale zniszczony tym youtubowym środowiskiem. Swoją drogą zawsze mnie dziwi, że ktoś raz na jakiś czas, tak jak Ty, mnie skojarzy. :-)
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
29.04.2026, 06:26:30 via Wykop
  • 0
@topsy-turvy: Nie wiem jak na to wpływa wniosek o bransoletkę, pewnie nie wpływa, ale w praktyce to "bez zbędnej zwłoki" to kilka miesięcy.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
29.04.2026, 06:28:28 via Wykop
  • 0
@Bart3kk87: Alimenty to ciekawy trop to prawda, ale przy odpałowych kwotach można z tym walczyć. Natomiast z tymi nieruchomościami, to naprawdę byłbym spokojny. BTW brak zmian w prawie dotyczących realnej możliwości ukrócenia korzystania z revoluta, czy zen, to jest coś niebywałego. Ja mam na to sposoby, ale uważam, że środowisko komorników ma ten temat gdzieś.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
29.04.2026, 06:29:06 via Wykop
  • 1
@rotaredom: https://krz.ms.gov.pl/
Polecam też https://crbr.podatki.gov.pl/adcrbr/#/
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
29.04.2026, 06:29:52 via Wykop
  • 0
@Marcela900: Zgadzam się. Natomiast jest to na tyle znany sposób, że da się z nim walczyć, przy czym trzeba czasu.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
29.04.2026, 06:42:01 via Wykop
  • 1
@Emdeka: Masz rację, nie pomyślałem o tym. Pobieżnie sprawdzając orzecznictwo sądów jest różne odnośnie zwracania zadośćuczynień ubezpieczonemu sprawcy. Nie wiem jaka jest praktyka zakładów ubezpieczeń w tym zakresie, ale mogą robić mu problem.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
29.04.2026, 06:42:59 via Wykop
  • 0
@julian69: Wystarczy wtedy skarga pauliańska i na deser art. 300 k.k. wobec obydwu stron umowy.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
29.04.2026, 06:43:42 via Wykop
  • 1
@wojciech-wojtkowiak: Facet nie widnieje w żadnych osobach prawnych.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
29.04.2026, 10:37:46 via Wykop
  • 0
@julian69: Tylko, że to są fantazje oderwane od realiów tej sprawy. Nie wiem po co to piszesz. I ja i Ty wiemy, że jak się chce to się z majątkiem ucieknie i statystycznie nie znajdzie się wierzyciel zdeterminowany do gonienia. Ale to nie ta sprawa.
  • Odpowiedz

348

Odjazdowe biznesy braci Collins

Odjazdowe biznesy braci Collins

Analiza biznesów Braci Collins (gwiazd TVN Turbo), którzy dawali pracę Tomaszowi Komendzie, grali z WOŚP dając do licytacji rzekomo luksusowe zegarki stworzonej przez siebie marki. Co jest w tle tych historii? Wyrok karny, egzekucje komornicze, zaległości wobec skarbówki. A to tylko początek.

LaudatorLibertatis
z
biznesprawo.com
dodany: 21.04.2026, 12:20:14
  • 31
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    ciekawostki
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
22.04.2026, 11:37:48 via Wykop
  • 0
@xpear: Myślę, że te zaległości podatkowe, które mają umorzone w KRZ, mogą dotyczyć VAT.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
22.04.2026, 11:44:33 via Wykop
  • 1
@xpear: Myślę, że to nie ten typ przedsiębiorcy. Sprytna osoba to by miała w tych spółkach słupa, a poza tym nie uwalała ich tak szybko tylko np. wnosiła o rozłożenie należności na raty, a później składała wnioski restrukturyzacyjne.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
22.04.2026, 12:09:39 via Wykop
  • 0
@spyypl: Jak na razie raczej niewiele osób bo na chrono24 ich nie ma.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
22.04.2026, 12:14:41 via Wykop
  • 19
@Banita77: Ja bym powiedział szeroko, że większość gwiazd to osoby, które musiały mieć konkretne cechy osobowości, żeby się przebić i zazwyczaj nie są to cechy dobre. Inne media niewiele się tu różnią.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
22.04.2026, 13:18:47 via Wykop
  • 3
@FilipWWL: Co ciekawe ostatnio w TV było ich mało, kręcili się głównie w środowisku piłkarskim, więc może w środowisku było już coś wiadomo.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
22.04.2026, 13:23:19 via Wykop
  • 0
@inflacja_biedaku: Dobre są komentarze pod filmem na youtube. Okazuje się, że niektórzy mieli już z nimi swoje doświadczenia (o ile te komentarze są prawdziwe).
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
22.04.2026, 13:24:28 via Wykop
  • 0
@DziendobryMireczku: Jakikolwiek schemat działania poza kupowaniem od znany sprzedawców może się tu sprawdzić? Sam bym przytulił jakąś używaną omegę, ale m.in. takie kwestie mnie wstrzymują.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
22.04.2026, 19:22:04 via Wykop
  • 0
@SpalaczBenzyny: W reportażu Zero jest błąd. Tam nie umorzono należności tylko umorzono egzekucję, w związku z bezskutecznością.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 21.04.2026, 06:05:28
  • 1804
W trakcie sprawdzania biznesów Lewandowskiego natrafiłem na Rafała Collinsa i jego tajemnicze zniknięcie z kilku firm. Zapraszam na analizę biznesów Braci Collins, którzy występowali w TVN Turbo, dawali pracę Tomaszowi Komendzie, pokazywali się na balu charytatywnym swojej fundacji z Lechem Wałęsą i grali z WOŚP dając do licytacji rzekomo luksusowe zegarki stworzonej przez siebie marki Tismo Geneve.
Co jest w tle tych historii? Kilkanaście spółek w Polsce i Wielkiej Brytanii, wyrok karny, egzekucje
LaudatorLibertatis - W trakcie sprawdzania biznesów Lewandowskiego natrafiłem na Rafa...

źródło: posp2 20260406

Pobierz
  • 96
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 06:09:50 via Wykop
  • 78

Treść została ukryta...

@LaudatorLibertatis +1606
Tu można plusować, żeby być wołanym do kolejnego wpisu z serii.
więcej
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 06:10:13 via Wykop
  • 0

Treść została ukryta...

  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 06:10:26 via Wykop
  • 0

Treść została ukryta...

  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 06:10:34 via Wykop
  • 2

Treść została ukryta...

  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 06:10:43 via Wykop
  • 0

Treść została ukryta...

  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 06:10:52 via Wykop
  • 1

Treść została ukryta...

  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 06:11:04 via Wykop
  • 0

Treść została ukryta...

  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 06:11:12 via Wykop
  • 1

Treść została ukryta...

  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 06:11:20 via Wykop
  • 0

Treść została ukryta...

  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 06:11:29 via Wykop
  • 0

Treść została ukryta...

  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 06:11:37 via Wykop
  • 0
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 06:19:24 via Wykop
  • 402
@Tagliacozzo: A to mądra uwaga. Stąd np. wyzywanie od kapusiów przez prawilniaków, gdy ktoś zwraca uwagę na naruszenie prawa.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 06:20:27 via Wykop
  • 35
@zdjecie_z_wenszem: W momencie zakładania spółki chyba jeszcze nie mógł wiedzieć. Rzekomo kilka miesięcy temu odsprzedał swoje udziały w spółce Collinsowi, ale nie ma po tym śladu w aktach no bo spółka nie ma zarządu i nikt tego nie zgłosił. XD
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 06:32:22 via Wykop
  • 58
@Agrestowa_owca: Już to zrobiłem. Powstał artykuł tutaj https://zero.pl/news/wyrok-i-dlugi-rafala-collinsa-co-z-biznesami-braci-i-lewandowskim. Jest też materiał na youtube https://www.youtube.com/watch?v=Uarg9nPuVSg
LaudatorLibertatis - @Agrestowa_owca: Już to zrobiłem. Powstał artykuł tutaj https://...
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 06:44:31 via Wykop
  • 18
@slawomirus: Collinsowie mają różne współprace z klubami piłkarskimi. Myślę, że powoływanie się na nazwisko RL mogło sporo pomóc.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 06:45:29 via Wykop
  • 5
@naked: To raz a dwa przecież można wnosić np. o rozłożenie zaległości na raty itp.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 06:45:36 via Wykop
  • 2
@Anekito: Dzięki! :-)
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 07:25:28 via Wykop
  • 1
@ArtoWski: No tak. Wystarczy wejść na instagrama Rafała i zobaczyć zdjęcie z papieżem i zegarkiem. Jak się zastanowisz nad tym jakie były okoliczności powstania takiego zdjęcia, to już samo to daje do myślenia.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 07:27:06 via Wykop
  • 12
@ostatni_wolny_login: Nie mogę bo to moje know-how. Samodzielnie, bez wiedzy prawniczej można sprawdzić KRZ i CRBR. Żeby wyciągać dalej idące wnioski przyda się już dostęp do płatnych baz danych (agregujących m.in. historyczne aktywności konkretnego podmiotu) i wiedza prawnicza.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 07:28:24 via Wykop
  • 18
@henk: Ja już od kilku lat zajmuję się zaawansowanymi windykacjami (na gruncie prawnym oczywiście) i weryfikacją kontrahentów. Po prostu dotychczas o tym nie pisałem.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 11:36:43 via Wykop
  • 0
@osadzeszklanki: Praca dosyć żmudna, ale efekty bywają ciekawe, to fakt.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 11:37:21 via Wykop
  • 0
@glassmice: Dzięki serdeczne! Jest tego dużo więcej, a po prostu tego nie wiedzieliśmy bo dopiero w ostatnich kilku latach przyspieszyła informatyzacja tych rejestrów.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 11:39:05 via Wykop
  • 0
@findi: I zniknął stamtąd dosyć szybko w nieznanych mi okolicznościach.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 11:44:10 via Wykop
  • 2
@Drogomir: Robercig za nic nie odpowiada. No poza rysami na wizerunku. A i tych by nie było, gdyby wydał dodatkowe kilkadziesiąt koła rocznie na stałe monitorowanie podmiotów, w których jest.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 11:44:35 via Wykop
  • 1
@benyowsky: Dzięki serdeczne! :-)
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 11:46:09 via Wykop
  • 1
@WezniePrzestrzeleCiKolano: Inna sprawa, że oszuści chcą wierzyć, że dookoła też są oszuści bo w ten sposób normalizują swoje działanie, twierdząc, ze wszyscy tak robią.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 12:22:41 via Wykop
  • 2
Wrzucam to w formie znaleziska, tj. artykuł razem z materiałem wideo przygotowanym przez Jakuba Styczyńskiego (dziennikarz, którego poinformowałem o temacie) i mam prośbę o wykopanie.

https://wykop.pl/link/7931501/odjazdowe-biznesy-braci-collins
@LaudatorLibertatis 348

Odjazdowe biznesy braci Collins

więcej
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 12:50:47 via Wykop
  • 0
@Pokaczu: Nie, zdecydowanie nie. Ale pomysł ciekawy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 13:57:29 via Wykop
  • 1
@dos_badass: Dzięki serdeczne za dobre słowo! :-)
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 13:58:34 via Wykop
  • 0
@EmDeCe: Tak, był, ale nie wiadomo czy to kupił on jako osoba fizyczna, czy w innej formie i kto oraz w jakiej formie za to płacił. Bo to wszystko można rozpatrywać w kontekście ewentualnych kolejnych czynów zabronionych, tj. mam długi, ale wydaję kasę na inne rzeczy.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 19:18:30 via Wykop
  • 0
@Bart3kk87: A no właśnie. Za każdą prywatną wierzytelnością (a takie w tych sprawach też są) stoi człowiek, który nie dostał za coś pieniędzy.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
22.04.2026, 11:33:16 via Wykop
  • 0
@graf_zero: Miałem tak samo. Analizuję sobie spółki Lewego, patrzę, a tu jakiś człowiek, o którym pierwszy raz słyszę.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.04.2026, 04:48:53
  • 2243
Mireczki, dzisiaj wjeżdżamy z grubym tematem. Po medialnej burzy na temat zadłużonej agencji marketingowej Roberta Lewandowskiego (STOR9) przyjrzałem się 30 spółkom naszego narodowego czempiona no i znalazłem więcej niż się spodziewałem.
Poniżej opisuję temat skrótowo, ale nagrałem się też i wrzucam znalezisko z prośbą o wykopanie (link), bo są to zupełnie nowe tematy nieopisywane dotychczas przez media.

SPRAWOZDZANIA FINANSOWE
Szereg spółek bardzo luźno traktuje swoje obowiązki w zakresie składania sprawozdań finansowych. Kluczowa w
LaudatorLibertatis - Mireczki, dzisiaj wjeżdżamy z grubym tematem. Po medialnej burzy...

źródło: fb1-2026-03-22-1

Pobierz
  • 105
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 04:55:53 via Wykop
  • 1606
Tu można plusować, żeby być wołanym do kolejnego wpisu z serii.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 04:56:27 via Wykop
  • 17
Wołam plusujących poniższych treści:
https://wykop.pl/wpis/85382659/w-internecie-huczy-ze-firma-roberta-lewandowskiego#293928999

Lista wygenerowana za pomocą Mirkowołacz

@LaudatorLibertatis +731
Tu można plusować, żeby być wołanym do kolejnego wpisu z serii.
więcej
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 04:57:00 via Wykop
  • 0
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 04:57:20 via Wykop
  • 0
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 04:57:30 via Wykop
  • 0
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 04:57:41 via Wykop
  • 0
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 04:57:54 via Wykop
  • 0
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 04:58:09 via Wykop
  • 1
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 04:58:25 via Wykop
  • 0
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 04:58:34 via Wykop
  • 0
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 04:58:42 via Wykop
  • 0
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 04:58:53 via Wykop
  • 0
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 04:59:02 via Wykop
  • 0
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 04:59:09 via Wykop
  • 0
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 04:59:19 via Wykop
  • 1
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 04:59:29 via Wykop
  • 0
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 05:38:27 via Wykop
  • 8
@Adwokat_Vanessa_Smaruj-Rogala: Nie zmieniła i niestety nie zmieni bo firm jest masa, tworzenie spółek jest proste jak nigdy, a aparatu państwowego, który by to kontrolował brakuje. Rozwiązaniem byłyby algorytmy, które to wyłapują, ale takie rozwiązania są stosowane chyba jedynie w skarbówce, a w sądach nie.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 05:39:17 via Wykop
  • 4
@DeoLawson: A ostatecznie ci, którzy wszystkiego pilnują są sfrustrowani bo wychodzą na frajerów.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 05:39:52 via Wykop
  • 33
@slawomirus: To jest w mojej ocenie rażąca niedbałość i niezrozumienie tego jak powinno się prowadzić biznes. Dodatkowe zbyt duże zaufanie do ludzi, którym deleguje się zadania. Ale to tylko moja hipoteza.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 06:01:10 via Wykop
  • 3
@slawomirus: Ja też uważam, że nie wie, ale pytanie, czy to ma aż takie znaczenie. Stopień niedbałości jest tutaj duży.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 06:20:17 via Wykop
  • 2
@Kiedys_Mialem_Fejm: Piękna rzecz. Ciekawe, czy to przed czy po tych 40 mln zł dotacji. ;-)
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 06:21:24 via Wykop
  • 5
@grzypAtomowy: Ale z tego powodu ma ludzi, którzy się tym zajmują, m.in. adwokata, który w tych spółkach się przewija. Przecież jego nazwisko to potężny biznes. A mimo tych ludzi, którzy mają tego pilnować, wygląda to tak jak wygląda.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 08:01:03 via Wykop
  • 7
@galonim: Dokładnie tak. Na ich temat też zebrało się sporo informacji.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 13:27:10 via Wykop
  • 1
@krebul: W Wielkiej Brytanii może być to podstawa do rozwiązania podmiotu. U nas niby też, ale stosowanie tych przepisów jest i rzadkie i bardzo późne, czyli rozwiązuje się podmiot z urzędu, który nie tylko już dawno umarł, ale zdążył się rozłożyć.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 13:29:12 via Wykop
  • 0
@nabla-delta: Pierwszego z nich znam sprzed kilku lat, bardzo rzetelny człowiek, robiliśmy jeden temat gdy pracował w Dzienniku Gazecie Prawnej i znalazł mnie jako osobę znającą się m.in. na prawie motoryzacyjnym. A kontakty mają do siebie na stronie, w artykułach.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 13:59:58 via Wykop
  • 2
@Cesc: To raz, a dwa, nawet jak robisz biznes z cwaniakami, to nadal można go dobrze kontrolować. A z tym jest ewidentnie spory kłopot, mimo że są na to zasoby.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 14:00:53 via Wykop
  • 2
@niemily: Kiedy to nie ja mam spółki bez zarządu. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 19:20:26 via Wykop
  • 0
@Iudex: No tak, ale nie tylko. Wygląda jakby uznał, że siostra i znajomy adwokat (przy czym to nie tak, że w każdym podmiocie oni występują) to wystarczające zabezpieczenie w kilkudziesięciu spółkach, w które ładuje kasę. No a to trochę nie tak działa.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 20:02:27 via Wykop
  • 1
@notBart: No nie zgadzam się. Przeczytaj ten artykuł i daj znać, czy Twoim zdaniem to normalny model "inwestowania". Jeśli czytałeś, to mamy rażąco inną ocenę tego jaka jest rola wspólnika w spółce. https://www.biznesprawo.com/niedbale-strzaly-co-wiemy-o-spolkach-roberta-lewandowskiego/
Swoją drogą to, że nie jest to tylko "inwestowanie kasy" potwierdza fakt, że do tych spółek trafiali albo zaufani ludzie albo zarządem zostawał jeden ze wspólników.
Odnośnie Lewandowskiej również nieprawda- ma różne biznesy w Polsce. Zamykanie lub
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 11:53:52 via Wykop
  • 0
@Yayra: To jest w prawie płynne. Np. jaka jest granica między niedbałością, rażącą niedbałością albo zawinionym, celowym działaniem?
Na moje oko jest to mocne niedbalstwo, delegowanie zadań na osoby trzecie, które sobie z tym nie radzą tak jak powinny. Ponadto niezainteresowaniem sprawdzeniem tego raz na jakiś czas. Co za kłopot wynająć audytora, który się temu przyjrzy? Przecież nie jest to pierwsza wtopa.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 11:56:14 via Wykop
  • 0
@23kulpamens: Ewidentnie nigdy nie otworzyłeś Kodeksu spółek handlowych.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
21.04.2026, 11:57:19 via Wykop
  • 0
@Sultan_Heheszkuw: Bardzo dobre pytanie.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 16.04.2026, 06:47:33
  • 253
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
16.04.2026, 07:17:57 via Wykop
  • 2
@isomalta: Masz na myśli sprawę karną, czy powoływanie członków zarządu do spółki?
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
16.04.2026, 07:40:30 via Android
  • 55
@K_Feras_P: pismo z KRK wskazuje raczej na to, że był jakiś inny temat karny, o którym nie wiemy. Inna opcja jest taka, że KRK wysłało błędnie informację, ale postanowienie sądu na to nie wskazuje.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
16.04.2026, 10:44:48 via Wykop
  • 22
@smallboobslover: Po prostu niektórzy są jak Jarosław Psikuta i mają zajebiście silną psychikę.
Natomiast te 50 spółek, to nie ma Svinarski tylko ktoś komu opchnął on spółkę.

Niezależnie od tego takie zjawisko "zawodowych prezesów", którzy mają firmować spółkę przeznaczoną do wałów rzeczywiście istnieje i niestety jest zbyt popularne. W normalnych warunkach taki ktoś miałby zakaz prowadzenia DG po 2-3 uwalonych podmiotach, ale do tego musielibyśmy mieć sprawne państwo.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
16.04.2026, 11:27:15 via Wykop
  • 1
@isomalta: Akta z rejestru przedsiębiorców są jawne. Kiedyś trzeba było iść do sądu i zamówić akta. Od 2020 r. są elektroniczne i większość rzeczy, włącznie z umowami, aktami notarialnymi można przeglądać po wpisaniu nr KRS spółki. A nawet jak do jakiegoś pliku nie ma dostępu to można złożyć wniosek i się go dostaje (nie trzeba wykazywać interesu prawnego).
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 18:59:19 via Wykop
  • 1
@Quidditas: Wystarczy być w spektrum autyzmu, żeby znajdować radość w wertowaniu akt rejestrowych spółek. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

547

Niedbałe strzały. Co wiemy o spółkach Roberta Lewandowskiego?

Niedbałe strzały. Co wiemy o spółkach Roberta Lewandowskiego?

Braki w sprawozdaniach finansowych, zadłużeni prezesi, wspólnik skazany wyrokiem, interwencje ze strony sądów i urzędów skarbowych. Analiza prawna 30 spółek Roberta Lewandowskiego ujawnia nieznane dotychczas informacje, o których nie pisały żadne media.

LaudatorLibertatis
z
youtube.com
dodany: 20.04.2026, 04:41:34
  • 67
  • #
    sport
  • #
    polska
  • #
    lewandowski
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 06:00:17 via Wykop
  • 54
@kotas_przesmiewca: Co ciekawe w tych spółkach przewija się regularnie jego adwokat, ale też np. siostra. Więc była próba robienia tego o czym piszesz, ale coś nie wyszło.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 06:42:45 via Wykop
  • 33
@funky-koval: Ja tego o tyle nie rozumiem, że jeżeli jeden prawnik nie ogarnia to zatrudniasz czterech, którzy się nawzajem kontrolują. Finanse nie są tutaj przecież problemem.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 07:58:26 via Wykop
  • 4
@Notes: Czy Twoim zdaniem artykuł opisuje standardowy model funkcjonowania wspólnika w spółkach? W szczególności takiego, który ma ogromne zasoby na kontrolowanie swoich podmiotów, co zresztą próbuje robić skoro w strukturze wielu z nich jest zaufany adwokat.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 14:02:00 via Wykop
  • 3
@Jimmy_PoP: I moim zdaniem nawet nie musi się znać. Wystarczy mieć od tego ludzi, którzy to będą kontrolować, a z tym jest ewidentnie problem.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.04.2026, 14:06:35 via Wykop
  • 1
@Notes: Ja mam wrażenie, że nie przeczytałeś artykułu, tam wszystko jest opisane, włącznie z tym kim jest ten adwokat. https://www.biznesprawo.com/niedbale-strzaly-co-wiemy-o-spolkach-roberta-lewandowskiego/
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 16.03.2026, 15:46:11
  • 1275
W internecie huczy, że firma Roberta Lewandowskiego ma długi. Pojawia się pytanie, czy Robert Lewandowski za nie zapłaci. Odpowiadam. Nie. No, chyba że dobrowolnie, bo prawnie nie jest to konieczne. Zapraszam na krótką lekcję windykacji dłużników, czyli jedno z moich ulubionych zawodowo zajęć.

1. Spółka, o której pisze zero.pl to STOR9 sp. z o.o. sp.k. Czyli spółka komandytowa, w której komplementariuszem (podmiotem odpowiedzialnym za zobowiązania) jest spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Mamy więc już
LaudatorLibertatis - W internecie huczy, że firma Roberta Lewandowskiego ma długi. Po...

źródło: 2026-03-16 16_41_24-RaportZbiorczy_16_03_2026_16_22.pdf - Adobe Acrobat Reader (64-bit)

Pobierz
  • 110
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
16.03.2026, 15:54:19 via Wykop
  • 731
Tu można plusować, żeby być wołanym do kolejnego wpisu z serii.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
16.03.2026, 15:54:42 via Wykop
  • 3
Wołam plusujących poniższych treści:
https://wykop.pl/wpis/84946465/widze-ze-idzie-szerokie-oburzenie-w-sprawie-majtcz#292817047

Lista wygenerowana za pomocą Mirkowołacz

@LaudatorLibertatis +272
Tu można plusować, żeby być wołanym do kolejnego wpisu z serii.
więcej
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
16.03.2026, 15:55:11 via Wykop
  • 1
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
16.03.2026, 15:55:24 via Wykop
  • 0
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
16.03.2026, 15:55:34 via Wykop
  • 0
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
16.03.2026, 15:55:45 via Wykop
  • 0
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
16.03.2026, 15:55:54 via Wykop
  • 1
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
16.03.2026, 18:13:32 via Android
  • 79
@misk4cy: system nie jest taki zły, odpowiada on na stopień skomplikowania relacji społecznych i gospodarczych. To co jest złe to niewydolne państwo, które nie nadąża za rzeczywistością i pozwala na istnienie patologii. No bo jak jest termin na złożenie sprawozdania finansowego to algorytm mógłby już miesiąc później zadbać o grzywnę, a nikomu takie rzeczy nawet do głowy nie przychodzą.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
16.03.2026, 18:13:48 via Android
  • 1
@xzxzz: dzięki mireczku!
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
16.03.2026, 18:14:28 via Android
  • 25
@smieszek321: obowiązkiem zarządu jest w odpowiednio wczesnym momencie złożyć wniosek o restrukturyzację lub upadłość. Jeśli tego nie zrobi może odpowiadać za długi spółki.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
16.03.2026, 18:15:35 via Android
  • 8
@To_ja_moze_pozamiatam: widzę że nie tylko ja tu jestem stary. Tak było.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
16.03.2026, 18:20:39 via Android
  • 4
@smieszek321: wierzyciel spółki musi wytoczyć powództwo przeciwko członkowi zarządu i sąd będzie to oceniać.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
16.03.2026, 19:48:53 via Wykop
  • 7
@powsinogaszszlaja: Dzięki, ale bez przesady. :-) Faktem jest natomiast, że informatyzacja państwa, która w ostatnich latach potężnie się rozwinęła daje dużo większe możliwości kontrolowania kondycji finansowej innych podmiotów i dojeżdżania tych nieuczciwych, tylko są to niestety umiejętności niszowe. Prawnicy są leniwi.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
16.03.2026, 19:51:32 via Wykop
  • 22
@tanczespiewamrecytuje: Mało kto wie (bo sobie pobrałem statystyki w drodze dostępu do informacji publicznej), ale 50% egzekucji w Polsce jest umarzana. Komornicy działają sztampowo, a prawnicy nie potrafią ich kontrolować bo nie znają przepisów o egzekucji i narzędzi wykorzystywanych przez komorników. Np. o efektywnej egzekucji z np. revoluta zapomnij.
Co do Twojej sprawy, rozważ art. 300 k.k.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
16.03.2026, 19:52:19 via Wykop
  • 7
@j557: Problem jest taki, że jak ktoś chce robić wały to może bardzo długo uciekać i musi się znaleźć ktoś komu się chce gonić. Nie piszę, że tutaj są to wały, bo nie wiem. Po prostu generalnie tak jest.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
16.03.2026, 22:55:21 via Android
  • 3
@lifapek: przeczytaj. Napisałeś nieprawdę.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
16.03.2026, 22:57:03 via Android
  • 1
@DeoLawson: dla celów podatkowych, aczkolwiek aktualnie są one mniej istotne niż kiedyś. Poza tym minimalnie przedłuża to drogę odpowiedzialności za długi. Są też inne kwestie, ale nie chcę się mądrzyć bo znam je pobieżnie. Nie jestem ekspertem od spółek.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
16.03.2026, 22:57:50 via Android
  • 1
@OmegaBeta: ten na 14 to jedyny udokumentowany w big. Wg artykułu zero.pl jest tego więcej.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
17.03.2026, 07:21:37 via Wykop
  • 1
@grzegorz-balanda: Nie, działa to inaczej. Ale musiałbym poczytać bo chyba nigdy nie windykowałem SA (a na pewno nie do tak zaawansowanego etapu) i nie chcę napisać głupoty.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
17.03.2026, 07:22:09 via Wykop
  • 2
@anonim1133: Co do zasady zwalnia, o ile złożą w porę wniosek o ogłoszenie upadłości lub wniosek restrukturyzacyjny.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
17.03.2026, 07:23:43 via Wykop
  • 3
@WOparachAbsurdu: Każdy poradnik dla wierzyciela jest równocześnie poradnikiem dla dłużnika., taka prawda. Ale jakbyś pododawał się na grupach na fb dla dłużników to jest zabawnie. Revoluty, konta w Zimbabwe, umowy na użyczenie telewizora itp.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
17.03.2026, 07:26:23 via Wykop
  • 3
@Jasnie-wielmozny-pan: To bardzo niewielki fragment wiedzy. Plusem jest też to, że zebrane informacje i tak trzeba interpretować przez pryzmat wiedzy prawniczej i różnych "to zależy", dlatego zautomatyzowane raporty (oferowane zresztą przez różne firmy) nie są w stanie zapewnić np. OSINT-u w ramach zaawansowanej windykacji.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
17.03.2026, 07:27:32 via Wykop
  • 0
@PopeLeon: Pewnie, że tak. Podobnie myślało kilku członków zarządu, którym robiliśmy hipoteki przymusowe na nieruchomościach. ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
17.03.2026, 07:30:04 via Wykop
  • 0
@milo1000: dzięki mirku! Staram się po prostu, żeby proporcja była sensowna, tj. dużo ciekawej merytoryki, mało "reklamy".
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
17.03.2026, 10:11:27 via Wykop
  • 0
@Jasnie-wielmozny-pan: Co zrobić. Przykładowo 15 lat temu zająłem się np. prawem motoryzacyjnym, byłem właściwie jedyną osobą, która to robi. Teraz jest 12 takich kancelarii, a niektóre z nich plagiatowały moje artykuły. Ciężko się z tym walczy jak ma się stertę codziennych rzeczy do zrobienia.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
17.03.2026, 10:12:41 via Wykop
  • 0
@Sobak: Dzięki za dobre słowo. :-) To tylko ułamek tej wiedzy. Sporo z niej to technikalia, nawet takie głupotki jak to, że komornik błędnie odpyta historię ksiąg wieczystych na dzień zapytania, a nie na okres 5 lat wstecz, co daje pole do skargi pauliańskiej. A jeśli wierzyciel tego nie wie to nie przypilnuje komornika.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
17.03.2026, 10:13:57 via Wykop
  • 0
@PopeLeon: Ja się z Tobą zgadzam, że można bardzo długo, a często skutecznie uciekać. Ale to ja wtedy wjeżdżam z postępowaniem karnym z 300 k.k. i z zakazem działalności dla osób rzeczywiście prowadzących spółkę (odrębna procedura z prawa upadłościowego).
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
17.03.2026, 10:15:59 via Wykop
  • 0
@qciek: Rozumiem Twoją sytuację bo znam np. osoby, które zostały wkręcone do zarządu spółki co traktowały jako awans, a inni w tym zarządzie uwalili spółkę i ta osoba odpowiadała za długi, mimo że faktycznie nie miała z tym nic wspólnego. Aktualnie sporo rozwiązuje upadłość konsumencka.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
17.03.2026, 10:17:01 via Wykop
  • 0
@Noct: Nie o to chodzi. Przeczytaj artykuł z zero.pl.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
17.03.2026, 10:17:38 via Wykop
  • 0
@chmiels: Nie znam. Chętnie przeczytam.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
17.03.2026, 10:19:14 via Wykop
  • 1
@Kiro: Tak, koniecznie się wpisz. Jeśli czekasz na wyrok I instancji, wnieś o rygor natychmiastowej wykonalności. Ewentualnie już teraz wnieś o zabezpieczenie roszczenia poprzez ustanowienie hipoteki przymusowej.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
17.03.2026, 10:50:55 via Wykop
  • 0
@PopeLeon: Nie.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
17.03.2026, 15:37:51 via Wykop
  • 0
@Serghio: W 100% się zgadzam, nic dodać, nic ująć.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
17.03.2026, 15:44:30 via Wykop
  • 0
@Piratez: Nie siedzę zbyt mocny w spadkach, ale mam czasem do czynienia z takimi sprawami. Opisz mi na priv mniej więcej czego dotyczy i na jakim jest etapie.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
17.03.2026, 15:49:15 via Wykop
  • 0
@kankes: To jest wiedza, którą wdraża się w konkretnej branży, odpowiednio do specyfiki działalności danej firmy. Np. co z tego, że zachęcę klienta do brania podpisów pod fakturami jeśli on wszystkie fv wysyła mailem. Ale jak miałem klientkę z fermą drobiu, gdzie dłużnikiem była fabryka makaronów, to zwykły podpis pracownika (składany na podstawie umowy ramowej), który przyjeżdżał po jajka, uratował postępowanie do tego stopnia, że udało się zabezpieczyć w postępowaniu
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
17.03.2026, 15:53:40 via Wykop
  • 0
@Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: W większości przypadków masz rację, ale jak się pilnuje sprawy to naprawdę da sie to robić. Miałem raz taką rodzinę oszustów z kilkunastoma spółkami. Przeanalizowałem papiery, znalazłem nieruchomość członka zarządu jeszcze na etapie sprawy przeciwko spółce. Wyrok przeciwko spółce, bezskuteczna egzekucja, następnie pozew przeciwko zarządowi. Zdążyliśmy się zabezpieczyć już na etapie wniesienia pozwu z 299 k.s.h. tuż przed tym jak darował nieruchomość krewnej. Nasz wniosek wpłynął pierwszy, spłacili wszystko
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
17.03.2026, 16:22:35 via Wykop
  • 2
@Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: Nie zgadzam się. Dłużnik nie zaspał, dłużnik miał model nakierowany na oszustwo i intensywnie uciekał, po prostu nie wiedział, gdzie jesteśmy na planszy. Jeśli próbujesz mi udowodnić, że są sprawy, gdzie dłużnika sie nie złapie, to ja się zgadzam. Natomiast nie zgadzam się, że nie ma skutecznych środków do gonienia i to takich, które zadziałają w większości przypadków. W populacji dłużników mało masz ludzi, którzy są doskonale przygotowani
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
18.03.2026, 08:58:43 via Wykop
  • 1
@Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: Ale po co takie "przestań mnie rozśmieszać"? W rozmowie twarzą w twarz też byś ze mną tak rozmawiał? Szanujmy się mirku. Mam wrażenie, że nie masz dużego doświadczenia w zakresie tego o czym piszesz. Koszty egzekucji oczywiście istnieją, ale stają się duże dopiero w momencie pojawienia się rzeczoznawców. W innym przypadku oscylują wokół kilkuset złotych.
Odnośnie postępowań odrębnych oczywiście masz rację, ale dobrze też wiesz, że sąd zasądza zwrot
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
18.03.2026, 08:59:00 via Wykop
  • 0
@PiersiowkaPelnaZiol: Dzięki serdeczne za dobre słowo. :-)
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
18.03.2026, 09:09:29 via Wykop
  • 0
@Artic: W teorii można się rozpisywać o odpowiedzialności karnej i karnoskarbowej oraz o ryzyku wykreślenia z KRS. W praktyce - w ogromnej większości przypadków - jest to grzywna w wysokości kilku tys. zł. A jak się złoży po terminie to najczęściej tej grzywny i tak nie dają.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
18.03.2026, 17:51:18 via Android
  • 0
@Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: jesteś nie tylko niekulturalny, ale po prostu piszesz nieprawdę. Lub jesteś niedoświadczony. Z mojej strony eot.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 10.02.2026, 18:31:40
  • 290
Widzę, że idzie szerokie oburzenie w sprawie Majtczaka na adwokatkę, która powiedziała o kolizji, a sędzia ją poprawiła, że to wypadek bo były ofiary śmiertelne. Więc dzisiaj w #maszprawo o wypadku, kolizji i czy to oburzenie ma sens.

Kolizja i wypadek to różne pojęcia NA GRUNCIE PRAWA KARNEGO.

KOLIZJA to wykroczenie z art. 86 k.w. Mamy tylko uszkodzone auto lub lekkie obrażenia (gojące się do 7 dni). WYPADEK to przestępstwo z art.
LaudatorLibertatis - Widzę, że idzie szerokie oburzenie w sprawie Majtczaka na adwoka...

źródło: 629442429_1415979310229719_4732243898851729605_n

Pobierz
  • 56
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
10.02.2026, 18:33:18 via Wykop
  • 272
Tu można plusować, żeby być wołanym do kolejnego wpisu z serii.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
10.02.2026, 18:36:08 via Wykop
  • 3
Wołam plusujących poniższych treści:
https://wykop.pl/wpis/84841025/wracam-do-maszprawo-z-opisem-ciekawego-sposobu-osz#292546569

Lista wygenerowana za pomocą Mirkowołacz

@LaudatorLibertatis +683
Tu można plusować, żeby być wołanym do kolejnego wpisu z serii.
więcej
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
10.02.2026, 18:36:55 via Wykop
  • 0
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
10.02.2026, 18:37:12 via Wykop
  • 0
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
10.02.2026, 18:37:30 via Wykop
  • 0
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
10.02.2026, 18:37:44 via Wykop
  • 0
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
10.02.2026, 18:37:55 via Wykop
  • 0
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
10.02.2026, 18:38:19 via Wykop
  • 1

Treść została ukryta...

  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
10.02.2026, 18:39:10 via Wykop
  • 0

Treść została ukryta...

  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
10.02.2026, 18:39:52 via Wykop
  • 0
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
10.02.2026, 18:40:00 via Wykop
  • 2
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
10.02.2026, 18:40:08 via Wykop
  • 0
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
10.02.2026, 18:40:16 via Wykop
  • 0
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
10.02.2026, 18:41:07 via Wykop
  • 0
@gorzki99: Dawaj.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
10.02.2026, 18:46:34 via Wykop
  • 4
@camelinthejungle: Pewnie tak, ale akurat w tym zakresie wzniecanie oburzenia jest średnio sensowne. Równie dobrze mogłaby mówić "zdarzenie drogowe" i wtedy sędzia nic by już nie powiedziała.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
10.02.2026, 18:51:28 via Wykop
  • 3
@zgubilam_kredki: Ja to rozumiem bo też znam to z praktyki, ale co ma prowadzący kurs do definiowania pojęć z zakresu prawa? A to co piszesz o pojazdach "bezwypadkowych" to jest jakaś słowna ekwilibrystyka bo tych pojęć w ogóle nie można przenosić na roszczenia cywilnoprawne z tytułu wad pojazdu. To że niektórzy to robią, to wiem, ale jest to całkowicie błędne.

Można też zapytać co gdyby prawniczka mówiła o "zdarzeniu drogowym"?
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
10.02.2026, 19:55:49 via Android
  • 1
@Paayor: a popatrz na to od następującej strony. Przytoczyłem wyżej orzeczenie sądu najwyższego gdzie te pojęcia są używane zamiennie. i wyobraź sobie, że prawniczka byłaby przygotowana i odpowiedziałaby sądowi, że posługuje się nazewnictwem, którym posługuje się sąd najwyższy, ale jeżeli sąd żąda innego formułowania pytań to ona oczywiście mimo tego się dostosuje. To by była kompromitacja, ale nie dla niej.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
10.02.2026, 19:56:09 via Android
  • 0
@murdoc: ale kto to tłumaczy pomyłką?
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
10.02.2026, 20:35:06 via Wykop
  • 1
@gorzki99: Zagadnienie chyba sporne skoro nawet TK się wypowiadał. Nie znam się na temacie, więc zacytuję:
P. Czarny [w:] Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej. Komentarz, wyd. II, red. P. Tuleja, Warszawa 2023, art. 139.
„Akt łaski może polegać na złagodzeniu bądź darowaniu sankcji karnych nałożonych z powodu popełnienia czynu przestępnego, a więc – inaczej mówiąc – kar i środków karnych oraz następstw skazania. W praktyce przyjęto, że akt łaski może również dotyczyć
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
10.02.2026, 20:59:11 via Android
  • 1
@riel-: podałem Ci przykładowe orzeczenie sądu najwyższego. A jesteśmy w sądzie a nie w Twoim domu rodzinnym. Nawiasem pisząc skomplikowanie o którym piszesz to nie jest mój wymysł tylko znany wśród praktyków podział.
Poza tym ja tylko opisuję zagadnienie, nie jest moim celem opowiadania się po czyjejkolwiek stronie.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
10.02.2026, 22:04:57 via Wykop
  • 0
@francopolo: Od 15 lat pracuję w tym zawodzie.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
10.02.2026, 22:05:24 via Wykop
  • 0
@riel-: Ale o czym my w ogóle rozmawiamy?
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
10.02.2026, 22:32:51 via Wykop
  • 1
@riel-: Czy możesz podeprzeć swoje twierdzenia jakimś orzecznictwem albo doktryną?
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
11.02.2026, 09:53:30 via Wykop
  • 1
@editores: I niewykluczone, że dla obrończyni taka sytuacja jest czymś co jej pasuje bo będzie mogła to wytknąć, gdyby się to powtarzało. Przykładowo w sprawie Żaka sędzia podobno w ogóle nie reaguje na jego ciągłe zaczepki.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
11.02.2026, 09:54:40 via Wykop
  • 1
@szynszyla2018: Nie zgadzam się. Linia obrony jest - przy całej jednoznaczności sytuacji - całkiem sensowna (tj. jedyne wyjście z beznadziejnych) i od wczoraj oczywista. Poszkodowani nie zginęli w wypadku tylko w pożarze. Gdyby służby działały prawidłowo albo świadkowie zachowali się inaczej to poszkodowani zostaliby wyciągnięci z samochodu. Poza tym szereg wątpliwości- nieznana prędkość bo nie można wierzyć EDR skoro samochód jest po chiptuningu, biegły źle obliczył miejsce zderzenia pojazdów.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
11.02.2026, 09:55:46 via Wykop
  • 1
@eloar: OK, ale mówimy o praktyce. A w praktyce są orzeczenia sądów powszechnych, w tym nawet orzeczenia Sądu Najwyższego, gdzie w odniesieniu do art. 177 k.k. zamiennie używa się terminu kolizja i wypadek. I wyobraźmy sobie sytuację, że pełnomocniczka byłaby przygotowana i odpowiedziałaby sądowi, że posługuje się nazewnictwem, którym posługuje się Sąd Najwyższy, ale jeżeli sąd żąda innego formułowania pytań to ona oczywiście mimo tego się dostosuje. To by była
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
11.02.2026, 09:58:02 via Wykop
  • 1
@TheStrategist: To tak samo jakbyś napisał, że medycyna niepotrzebnie komplikuje bo na 90% chorób pomoże paracetamol bo babcia go brała i żyła do 90. Jak w to wchodzisz to oczywiście jest masa patologii (wynikających głównie z braku doinwestowania ze strony państwa), ale tego wcale nie da się napisać i stosować prosto.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
11.02.2026, 15:12:16 via Android
  • 0
@editores: Dlaczego tak uważasz?
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
11.02.2026, 19:11:33 via Android
  • 0
@editores: To co napisałeś bazuje na zerowej wiedzy z zakresu rekonstrukcji zdarzeń drogowych. Ja też jej nie mam. Tylko że ja się nie wypowiadam.
Odnoście opinii publicznej, to jest normalne i istnieje odkąd istnieją procesy sądowe.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
11.02.2026, 21:39:07 via Wykop
  • 0
@editores: Ja bym Ci nawet wierzył, gdyby nie to, że każdy z kim piszę i go pytam skąd coś wie to albo pracował w policji albo był 20 lat sędzią albo [wstaw x]. Nigdy nikt nie odpisze, że po prostu mu się coś wydaje. A tutaj - bez akt sprawy - to każdemu, nawet praktykowi, może się co najwyżej coś wydawać.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 02.02.2026, 14:25:35
  • 480
Wracam do #maszprawo z opisem ciekawego sposobu oszustwa w #motoryzacja, którego ofiarą padł mój klient z Katowic. Krótko pisząc, ma do zapłaty 20.000 zł karnych opłat za parkowanie. Prawdziwy użytkownik samochodu jest nieznany, a urząd ma to generalnie w głębokim referacie i uważa, że to my musimy odkręcić sprawę.

Szczegółowo temat został opisany w lokalnym portalu. Sprawa wygląda tak, że pewnego dnia dostajesz wezwanie na 1500 zł
LaudatorLibertatis - Wracam do #maszprawo z opisem ciekawego sposobu oszustwa w #moto...

źródło: WhatsApp Image 2026-01-22 at 12.00.32

Pobierz
  • 46
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
02.02.2026, 14:26:24 via Wykop
  • 683
Tu można plusować, żeby być wołanym do kolejnego wpisu z serii.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
02.02.2026, 14:43:14 via Wykop
  • 10
@smieszek321: Z jednej strony rozumiem metodę pracy urzędnika, że bierze najnowszy rekord z bazy, nawet mniej "ważny" niż osoba wskazana w dowodzie rejestracyjnym. No bo ludzie często sporo po terminie przerejestrowują samochód albo w ogóle i go sprzedają. No ale jak już urząd dostaje pismo od prawników, to przynajmniej mogliby się trochę zainteresować, że może nie jest to standardowa sprawa i że warto samemu jakieś dodatkowe ustalenia poczynić. W końcu
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
02.02.2026, 15:19:35 via Wykop
  • 10
@ArchDelux: To na tych aukcjach można kupić "kolekcjonerskie" blachy z autentycznymi numerami polskich tablic?? Szalone.
Przed zajęciem konta musi być wysłane wezwanie listem poleconym, natomiast z dochodzeniem tych listów jest wiadomo jak. Wchodzisz później w ten numer nadawczy i się okazuje, że rzekomo było dwukrotnie awizo. Dlatego taka korespondencja też powinna iść równolegle przez e-doręczenia, bo można w porę reagować.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
02.02.2026, 16:28:10 via Android
  • 0
@Retro-g: Formalnym właścicielem auta jest osoba z dowodu rejestracyjnego, czyli inna osoba.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
02.02.2026, 16:29:18 via Android
  • 1
@xfin: jest jeden sposób na sądowne udowodnienie, że nie jest się właścicielem czegoś, ale jest to tak szalona i kosztowna opcja, że mam nadzieję, że inne zadziałają.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
02.02.2026, 16:37:26 via Android
  • 4
@GladysDelKarmen: to jest bug systemu przy źle działającym urzędzie. Przy prawidłowo działającym, urząd próbowałby ustalić kto naprawdę jest właścicielem. No ale...
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
02.02.2026, 16:44:48 via Android
  • 12
@Gorbo2004: nie słyszałem o tym. Brzmi świetnie. U nas pewnie by to Żabki robiły XD
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
02.02.2026, 19:15:39 via Wykop
  • 1
@loginnawykoppl: Jasna sprawa, to (powiadomienia w mobywatelu) powinno być dodatkową opcją. Natomiast w tej sprawie, gdyby ktoś pozyskał dane starszej osoby (a nie jest to trudne, to koszt około 30 zł) to pytanie, czy byłaby ona w stanie bronić się tak jak bohater artykułu. Myślę, że wiadomo co by się stało.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
02.02.2026, 19:16:59 via Wykop
  • 4
@scoria: A no to jest ta słynna silosowość i resortowość naszego państwa. Newsletter na spółki został wprowadzony bo były przypadki kradzieży spółek. Zastrzeżony PESEL jest od bardzo niedawna, a oszustwa były od lat. Szkoda, że z tym nikt nic nie robi i pewnie jeszcze długo nie zrobi.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
02.02.2026, 19:17:20 via Wykop
  • 0
@PanKapibara: Dzięki za dobre słowo. :-)
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
02.02.2026, 19:21:15 via Wykop
  • 0
@ShortyLookMean: Bo to czasem działa w dwie strony. Najczęściej migają się ludzie z leasingami i tutaj rzeczywiście - moim zdaniem - powinno być jakieś domniemanie prawne, że wskazuję jedną, czy kilka osób (bo np. samochód jest powierzonym mieniem w firmie), żeby było to łatwiej ustalać. Natomiast żaden przepis nie zastąpi sprawnie działającego aparatu państwowego. No ale jak mamy mieć sprawnie działające urzędy skoro selekcja jest negatywna, politycy nie chcą kadry
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
02.02.2026, 20:10:50 via Wykop
  • 5
@Krole: W kategoriach prawnych? Popełniłby co najmniej jedno, a być może dwa przestępstwa bo na gruncie prawa cywilnego nie jest właścicielem. Na gruncie prawa administracyjnego też nie, ale niestety urząd tego nie rozumie. W kategoriach wykopowych? Byłby z tego live. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
02.02.2026, 20:21:43 via Wykop
  • 2
@Krole: Głównie odpowiedzialność karna. Finansowa też, ale szału by tu nie było. Będziemy działać w tym kierunku, ale nie nastawiałbym się na sukces. To nie jest csi miami, żeby policja podjęła się rozbudowanych czynności operacyjnych. Za mały kaliber sprawy.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
02.02.2026, 20:23:42 via Wykop
  • 1
@bsuuuh: Taki temat jest do odkręcenia w toku tzw. zarzutów w egzekucji administracyjnej, co zresztą, patrząc po tym artykule, który linkujesz, było robione. Ale to się robi jak konto jest już zajęte, czyli absurdalnie późno! Poza tym w takiej egzekucji musi iść najpierw wezwanie listem poleconym, ale te listy bardzo często giną, a urzędowi wystarczy, że list do nich nie wrócił.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
02.02.2026, 20:39:30 via Wykop
  • 1
@3odowiec: Głupi ja! 15 lat robienia w prawie motoryzacyjnym, kilka godzin gruntownej analizy sprawy, a to można było tak załatwić! A nie czekaj, przecież chciałem naciągnąć człowieka, nie mogłem powiedzieć mu prawdy. Kasuję mirku te wpisy bo mnie zdemaskowałeś.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.02.2026, 07:45:03 via Wykop
  • 1
@dzieju41: Na to liczę i w tym kierunku klient zamierza działać. No ale to długa droga.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.02.2026, 15:42:42 via Wykop
  • 0


@Piw_Benzyna: To jest ciekawy temat i z mojego doświadczenia wynika, że trzeba się w urzędzie stawiać. My często dajemy obiektywnie dziwne papiery (wyrok sądu, protokół przekazania pojazdu, kopie wymienionych pism sądowych) i nie chcą tego przyjmować. To mówimy: OK, ale to po prostu zróbcie postępowanie i nam odmówcie rejestracji. I nagle magicznie okazuje się, że dokumenty są OK. A w takiej sytuacji jak u Ciebie, to po petencie nie ma
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.02.2026, 15:51:03 via Wykop
  • 0
@sopel87: No jeśli egzekucja już była to wtedy był termin na zarzuty w postępowaniu. Jak tego nie zrobiono to praktyczne możliwości działania są chyba żadne.
Na przepisach dotyczących infrastruktury drogowej znam się słabo, więc się nie wypowiem, ale ogólnie działalność samorządów to jedno wielkie naruszenie bo te przepisy są bardzo rozbudowane i skomplikowane. Kato protest ledwo co w zbliżonym temacie wniósł do NIK o kontrolę bo podobno masowo naruszane są
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.02.2026, 21:11:53 via Android
  • 0
@Retro-g: rzekomy kupujący nic nie rejestrował. Do wprowadzenia danych do niejawnej części cepik wystarczy zawiadomienie wysłane przez rzekomego sprzedawcę.
  • Odpowiedz
aa-aa
aa-aa
26.09.2025, 02:44:29
  • 2760
Właśnie w radiu jakiś koleś opowiada że problemem jest to że w Polsce są ściągane ciągle używane samochody i jego rozwiązaniem jest to żeby Polacy przestali kupować używane samochody a zaczęli kupować po prostu samochody nowe z salonu facet jest po prostu genialny tak proste rozwiązanie a tyle ludzi na to nie może wpaść fajnie tu z rana naprawdę ekspertów różnych posłuchać w różnych dziedzinach
  • 145
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 26.09.2025, 07:43:30 via Wykop
  • 0
@aa-aa: Aktualna mediana samochodu w Polsce to 16 lat (wzrosła), więc zmiana tego stanu rzeczy to mrzonki. Gdy kilkanaście lat temu zacząłem zajmować się pomocą prawną przy wadach pojazdów nikt nie oferował takich usług. Aktualnie robi to szereg prawników. Jedyny plus, że przepisy chroniące kupujących są coraz lepsze, aczkolwiek sądy coraz wolniejsze.
  • Odpowiedz
DzonyDzony
DzonyDzony
DzonyDzony
12.08.2025, 06:54:43
  • 455
fajnie mi ta afera uzmysłowiła czemu w Polsce prawo, ustawy, rozporządzenia mają w prostych sprawach setki stron mało zrozumiałego tekstu.
Przez sól tej ziemi, cieciembiorców - ich pomysłowości nie ogarnie żaden urzędnik.

Napiszemy jutro ustawę o zakazie sprzedaży, dajmy na to "masła". Tego samego dnia kombinatorzy wprowadzą do sprzedaży "smarowidło maślane". Wprowadzimy poprawki do ustawy, dopiszemy jeszcze skład produktu żeby się zabezpieczyć na przyszłość to cwaniaki zmienią skład o 1%.
I tak
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 12.08.2025, 08:07:29 via Wykop
  • 2
@DzonyDzony To jest równocześnie o czymś zupełnie innym - o braku sprawnego aparatu państwa. Jeśli nie masz dostatecznej liczby dobrze wyszkolonych urzędników poważnie traktujących swoją pracę to żaden przepis nie zadziała i to jest naprawdę drugorzędne, czy problemem jest przedsiębiorca kradnący dotacje, mieszkaniec wsi wylewający szambo na pole, pracownik nadużywający L4 (np. powszechne traktowanie ciąży jako choroby wymagającej L4), czy idiota w BMW nagrywający rażące łamanie przepisów na drodze. Bo przecież
  • Odpowiedz
radoskor3
radoskor3
27.06.2025, 04:28:35
  • 191
Wydali 21 milionów i dopiero się kąpieli że to woda z kranu z dodatkiem chloru, nieźle się tam bawią

https://x.com/WarNewsPL1/status/1938219161466945800?t=ToCmQFW0_lO93at-oiF0jA&s=19

#ciekawostki
radoskor3 - Wydali  21 milionów i dopiero się kąpieli że to woda z kranu z dodatkiem ...

źródło: temp_file3061853333926816278

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 27.06.2025, 06:58:55 via Wykop
  • 109
Ale wiecie, że to mogły być tylko słupy, dzięki którym można było wyprowadzić pieniądze ze spółki?
  • Odpowiedz
enzomatrix
enzomatrix
16.04.2025, 04:23:50
  • 32
Chcę kupić auto sprowadzone z zagranicy, sprzedawca namawia mnie na spisanie umowy na tzw. niemca, czy takie namawianie nie podchodzi pod jakiś paragraf?

#motoryzacja #samochody #handlarze #prawo
  • 53
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 16.04.2025, 06:39:42 via Wykop
  • 1
@enzomatrix: Absolutnie tego nie rób. W ramach autoprawo.pl zajmuję się pomocą prawną przy wadach pojazdów. Jest to częsty sposób oszustw.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 24.03.2025, 08:30:35
  • 47
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
24.03.2025, 08:34:00 via Wykop
  • 1
@LaudatorLibertatis: Wołam kilka osób z tego wpisu. @dqdq1 @Madoxxx @ggs-hg @jajestem369 @CybernetycznyMozgKorwina @Eremites
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
24.03.2025, 08:38:21 via Wykop
  • 35
Ta dziennikarka nie ma prawdopodobnie nawet godnego upamiętnienia w stolicy Malty. Mieszkańcy w ramach protestu umieszczają w znanych turystycznych miejscach jej zdjęcia i informacje na temat tej sprawy.
LaudatorLibertatis - Ta dziennikarka nie ma prawdopodobnie nawet godnego upamiętnieni...

źródło: malta

Pobierz
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
24.03.2025, 08:47:40 via Wykop
  • 0
@MinisterKoryto: Analogie mają to do siebie, że zazwyczaj są błędne.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
24.03.2025, 08:53:19 via Wykop
  • 6
@MinisterKoryto: Lekcję o różnicach pomiędzy korelacją, a przyczynowością odrobimy innym razem.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 22.01.2025, 12:23:25
  • 46
Dzisiaj w #maszprawo #chwalesie. O sprawie mojego klienta napisała Wirtualna Polska (link).

W Koszalinie prezesem Miejskich Zakładów Komunikacyjnych został znajomy senatora i byłego skarbnika PO Gawłowskiego. Facet prowadził komis samochodowy, więc ma doświadczenie w motoryzacji i był doskonałym kandydatem na stanowisko. ლ(ಠ_ಠ ლ)

Nowy prezes MZK Koszalin w Krajowym Rejestrze Zadłużonych ma wpisanych 12 bezskutecznych egzekucji, a jeden tylko komornik prowadzi przeciwko
LaudatorLibertatis - Dzisiaj w #maszprawo #chwalesie. O sprawie mojego klienta napisa...

źródło: 2025-01-22 12_55_12-Wiadomości z kraju i ze świata – wszystko co ważne – WP

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
22.01.2025, 13:41:55 via Wykop
  • 6
@enron: Wszystko można robić, jeśli jest się dostatecznie odważnym. Takie coś to czyn zabroniony z art. 300 k.k., ale trzeba złożyć zawiadomienie, musi być postępowanie karne itd. Wszystkiego opisać nie mogę, ale staramy się naciskać na każdym możliwym polu.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
22.01.2025, 14:33:25 via Wykop
  • 15
@enron: O, jeszcze jedno mi się przypomniało. Pojawiło się w sieci jego oświadczenie majątkowe i nie ma tam słowa o tych długach. A po wstępnej analizie uważam, że powinien je tam wpisać bo są to zobowiązania stwierdzone tzw. tytułami wykonawczymi, czyli np. wyrokami uprawniającymi do egzekucji.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
22.01.2025, 16:13:19 via Wykop
  • 4
@K_Feras_P: Dlatego tam się zwróciłem bo ich szanuję. W ogóle polska samorządowa to temat gruby bo takich spraw jest pewnie sporo, a wszyscy żyjemy tematami ogólnopolskimi, rzadko tępiąc takie kwestie na poziomie lokalnym. Zresztą jak się poczyta o MZK w Koszalinie to tam odszedł (chyba już na emeryturę, nie wiem) jakiś bardzo kompetentny prezes. A w jego miejsce zamiast biorą kogoś takiego.
  • Odpowiedz
xionacz
xionacz
29.12.2024, 14:02:42
  • 345
Zgadnijcie cenę za te pyszne frytki-talarki krojone przy was ( ͡º ͜ʖ͡º)
#jedzenie #jedzzwykopem #foodporn #katowice
xionacz - Zgadnijcie cenę za te pyszne frytki-talarki krojone przy was ( ͡º ͜ʖ͡º)
#je...

źródło: temp_file6835294040322746459

Pobierz
  • 36
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 29.12.2024, 15:53:24 via Android
  • 4
@xionacz Gdzie w Katowicach takie rzeczy?
  • Odpowiedz
MateuszOM
MateuszOM
22.12.2024, 11:59:57
  • 23
Kochani, robimy przedświąteczną #kontrolanadgarstkow Ostatnio cicho na tagu, także dajmy o sobie znać :)
MateuszOM - Kochani, robimy przedświąteczną #kontrolanadgarstkow Ostatnio cicho na ta...

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 22.12.2024, 14:52:29 via Android
  • 4
@MateuszOM
LaudatorLibertatis - @MateuszOM

źródło: temp_file8705914409337175585

Pobierz
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 22.09.2023, 11:43:33
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ekjrwhrkjew
ekjrwhrkjew
22.09.2023, 12:01:13 via Android
  • 1
@LaudatorLibertatis całej Afryki i połowy Azji też nie przyjmiesz do UE
  • Odpowiedz
ekjrwhrkjew
ekjrwhrkjew
22.09.2023, 12:09:48 via Android
  • 2
@LaudatorLibertatis ale jak chcesz legalnie ograniczyć imigracje? Co zrobisz z ludźmi którzy na pontonach sobie mogą przypłynąć do Hiszpanii czy Włoch?
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 07.09.2023, 11:07:48
  • 2
Polecam dobry portal newsowy Jeden News Dziennie. Fajna koncepcja bo robią dziennie, w dni robocze, jeden porządny artykuł ze skrótem informacji z niego, źródłami, czasem pracy nad nim. Takie porządne, klasyczne dziennikarstwo.

Sama koncepcja też sensowna- zalew informacji jest tak duży, że nie do końca jest sens wchodzić w portale newsowe bo nie wiadomo gdzie kliknąć- można przeczytać wszystko i nic. A tutaj mamy po prostu jeden artykuł dziennie, człowiek ma
LaudatorLibertatis - Polecam dobry portal newsowy Jeden News Dziennie. Fajna koncepcj...

źródło: 2023-09-07 13_00_26-Portugalczyków nie stać na Portugalię. Za to Rosjanie inwestują chętnie Brave

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

J.....e
J.....e
konto usunięte 07.09.2023, 11:16:36 via Android
  • 0
@LaudatorLibertatis:

Z tymi źródłami to tak średnio, bo z tego co widzę nie do każdego newsa jest podane. Z jednej strony spoko koncepcja takiej infopiguły, a z drugiej chyba jednak wolę wejść na swoje kilka gdzieś tam zaufanych stron i wybrać co chcę przeczytać by uzmysłowić sobie szerszy kontekst.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
07.09.2023, 11:20:00 via Android
  • 0
@Jaque Jak masz czas i chęci to spoko. A jak nie to ten portal jest bez porównania lepszy od klasycznych serwisów newsowych.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 8
  • Strona 1 z 8
  • >
  • Zajmuję się prawem motoryzacyjnym na www.autoprawo.pl i pomocą prawną dla przedsiębiorców na www.biznesprawo.com. Lubię też robić martwe ciągi, ale za to mi nie płacą.
  • http://www.mozdzyn.pl

Osiągnięcia

  • Wykopowicz
    od 07.05.2020

    Wykopowicz
  • Komentator
    od 09.06.2018

    Komentator
  • VIP
    od 28.11.2016

    VIP
  • Rocznica
    od 02.07.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 09.08.2015

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 16.12.2015

    Mikroblogger

Autorskie tagi

  • #maszprawo

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking