Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko218
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
LaudatorLibertatis

LaudatorLibertatis

Dołączył 15 lat i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 5569
  • Znaleziska 1361
  • Mikroblog 4208
  • Obserwujący 688
  • Obserwowane 92
peterr767
peterr767
peterr767
22.03.2022, 19:07:08 via iOS
  • 0
Znalazłem fajny egzemplarz auta, które planuję kupić (~30k PLN). Profilaktycznie ściągnąłem raport AutoDNA, gdzie widnieje szkoda na 30-50k z 2017 roku, w Polsce. Jest jakaś możliwość sprawdzenia co tam dokładniej się wydarzyło? Trochę się na niego nakręciłem, bo jest w bardzo dobrym stanie i porządnie wyposażony, ale sam teraz nie wiem.

#motoryzacja #samochody
  • 31
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 22.03.2022, 21:37:39 via Android
  • 0
@peterr767 powstaje też pytanie, czy przy takiej kwocie szkoda nie obejmowała poduszek powietrznych. Raczej mało prawdopodobne, żeby ktoś się wymienił na nowe.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 22.03.2022, 22:26:00
  • 0
@peterr767: Mogę jedynie wypowiedzieć się od strony dochodzenia roszczeń przy takich wadach, bo tym się zajmuję. Raczej, żeby mieć pewność, trzeba było to sprawdzać, w efekcie demontażu np. maskownicy poduszki. Z samego komputera rzeczoznawcy nie byli w stanie wyciągać takich informacji na 100%. Jak masz podejrzenia, że coś jest nie tak, możesz też zabezpieczyć się lepszą umową. Tu masz wzór, który przygotowałem- bardzo korzystny dla kupującego.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 22.03.2022, 23:08:53
  • 0
@piwakk: Jaki konkretnie tryb pozyskania informacji od ubezpieczyciela masz na myśli?
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 23.03.2022, 06:13:32 via Android
  • 0
@piwakk do jakiej "bazy"? Do danych UFG? Piszesz, że napisałem bzdurę, a sam sugerujesz jakiś mglisty sposób, którego nie potrafisz opisać i który nie jest powszechnie dostępny jako rozwiązanie.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 23.03.2022, 11:14:47 via Android
  • 0
@piwakk Zgodnie z moją wiedzą, dowolny ubezpieczyciel nie posiada akt szkody innego ubezpieczyciela. A mówimy tutaj o próbie ustalenia uszkodzeń, a nie tak ogólnych informacji jak wysokość szkody. Również jeśli samochód nie był wystawiony na aukcji ubezpieczyciela jako szkoda całkowita, żaden portal zbierający takie dane nie będzie miał danych o uszkodzeniach, które mogłyby wynikać z opisu aukcji i zdjęć.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 23.03.2022, 11:55:17 via Android
  • 0
@piwakk czyli starasz mi się napisać, że napisałem bzdurę bo istnieje niepowszechnie dostępny sposób, z którego można skorzystać jeśli ma się "znajomego", który dodatkowo będzie gotów dla kogoś wbrew uprawnieniom sprawdzać akta jakiejś szkody. Hm...

Co do dostępności danych do akt szkody jednego zakładu ubezpieczeń przez drugi, sprawdzę z ciekawości, bo znowu nie piszesz z czego miałoby to wynikać i jak ktoś postronny miałby móc z tego skorzystać.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 23.03.2022, 12:09:10 via Android
  • 0
@piwakk BTW poza spiną. Co to za pracą bo mnie zaciekawiłeś? Albo jaki rodzaj jak nie chcesz podać dokładnie.
  • Odpowiedz

482

Jak Ergo Hestia traktuje swoich klientów. Praktyki ubezpieczycieli #1

Jak Ergo Hestia traktuje swoich klientów. Praktyki ubezpieczycieli #1

Miałeś wypadek, jesteś klientem ubezpieczalni i liczysz na to, że zostaniesz uczciwie potraktowany? Być może. O ile wynajmiesz rzeczoznawcę, prawnika i pójdziesz do sądu. Krótkie case study sporu z Ergo Hestia SA, która ignoruje literalną treść dokumentów, na które sama się powołuje.

LaudatorLibertatis
z
autoprawo.pl
dodany: 16.09.2021, 11:44:28
  • 126
  • #
    prawo
  • #
    motoryzacja
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
16.09.2021, 12:20:50 via Android
  • 1
@FrankTheTank
Tu konkretnie chodziło mi o to, że zastosowali korektę in minus wartości pojazdu, mimo że z opisu korekty wprost wynikało, że przy tym wieku pojazdu taka korekta jest niemożliwa.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 16.09.2021, 11:48:00
  • 405
Wracam z #maszprawo i rozpoczynam cykl artykułów o praktykach zakładów ubezpieczeń, dla których niewypłacanie odszkodowań z OC, OC pojazdów mechanicznych i AC lub ich duże zaniżanie na granicy oszustwa jest normalną praktyką.

Na pierwszy strzał idzie Ergo Hestia SA i sprawa Audi oraz Toyoty. W jednym przypadku manipulowano wartością pojazdu o 28000 zł, w drugim ubezpieczyciel na siłę chce udowadniać, że mamy do czynienia z tzw. szkodą całkowitą, mimo że
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
16.09.2021, 11:48:45
  • 288
Można plusować ten komentarz, żeby być wołanym do kolejnego wpisu.
  • Odpowiedz
Karoleer
Karoleer
16.09.2021, 11:58:29
  • 14
@Wychwalany: każde TU leci w kulki. zresztą sam fakt stosowania tych pseudoeksperckich programów to patologia na ogromna skalę. manipulują danymi wejsciowymi jak leci, a potem nie ma realnej opcji tego udowodnic ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz

1286

Handlarz samochodowy sprzedał mi wadliwe auto i chce mnie wydymać na kasę :(

Handlarz samochodowy sprzedał mi wadliwe auto i chce mnie wydymać na kasę :(

Witam drogie Mireczki i Mirabelki. TLDR: Janusz handlarz samochodowy sprzedał mi wadliwe auto i chce mnie wydymać na kasę.

black_flower
z
wykop.pl
dodany: 08.09.2020, 21:28:09
  • 430
  • #
    januszebiznesu
  • #
    oszukujo
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 09.09.2020, 10:27:54
  • 1
@lent: A zajmuję się.
@black_flower Zerknij na www.autoprawo.pl

986

Przedsiębiorcy nie dostają pieniędzy z tarczy finansowej PFR. "Błąd w systemie"

Przedsiębiorcy nie dostają pieniędzy z tarczy finansowej PFR. "Błąd w systemie"

Pisowskie państwo w praktyce - tysiące przedsiębiorców, choć spełniają kryteria, nie dostało ani złotówki z tarczy finansowej. "Dostałem odmowę, bo jak podano w uzasadnieniu, nie spełniam warunków ustawy o VAT. Tyle że ja VAT-owcem nie jestem! Nie wiem więc, skąd ta odmowa i skąd takie uzasadnienie"

Takiseprzecietniak
z
wyborcza.biz
dodany: 19.05.2020, 08:32:14
  • 132
  • #
    polska
  • #
    biznes
  • #
    pieniadze
  • #
    koronawirus
  • #
    gospodarka
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 19.05.2020, 11:11:25
  • -1
@grn1993: https://www.money.pl/pieniadze/tarcza-finansowa-przedsiebiorcy-bez-wsparcia-przez-blad-w-systemie-6512116335192193a.html

1778

Tarcza Finansowa. Jeszcze większy chaos niż Tarcza 2.0

Tarcza Finansowa. Jeszcze większy chaos niż Tarcza 2.0

Zmienianie programu rządowego w FAQ na stronie internetowej, zero odpowiedzi na pytania, od których zależy otrzymanie setek tysięcy złotych, znikająca uchwała Rady Ministrów. Takie są realia Tarczy Finansowej PFR (Tarczy 3.0).

LaudatorLibertatis
z
maszprawo.org.pl
dodany: 06.05.2020, 07:34:22
  • 119
  • #
    ekonomia
  • #
    prawo
  • #
    gospodarka
  • #
    maszprawo
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
06.05.2020, 09:06:33
  • 1
@renegatt: Bo to działa, ale działa tak jak opisałem. Czyli mamy pewną grupę osób, którym się uda i potężną liczbę takich, którym się nie uda i to często przez błędy w oprogramowaniu lub w przepisach.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
06.05.2020, 09:10:35
  • 2
@viareddit: Bo to działa, ale działa tak jak opisałem. Czyli mamy pewną grupę osób, którym się uda i potężną liczbę takich, którym się nie uda i to często przez błędy w oprogramowaniu lub w przepisach. Swoją drogą bardzo ciekawe, że nie zgadzało Ci się z deklaracją VAT lub z JPK VAT. Aczkolwiek logiczne by było, że poprawiają system i pozwalają na zaciąganie danych z różnych źródeł.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
06.05.2020, 09:11:52
  • 56
@zofialidia: I to jest ogromny problem. System doszedł do punktu, w którym nie rozumieją go nie tylko jego adresaci, ale też ci, którzy za niego odpowiadają.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
06.05.2020, 09:29:32
  • 2
@ebismolarek: Teoretycznie do końca lipca i twierdzą, że środki powinny wtedy jeszcze być. Mają możliwość przesunięcia 20% w jedną lub drugą stronę ze środków dla mikrofirm i dla MŚP.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
06.05.2020, 11:12:15
  • 2
@mp4s: Problemów jest niestety sporo. Kwestia proporcji. Na 1 zadowolonego przypada X pokrzywdzonych. Przez błędy systemu, przez nierzetelne informacje na infolinii, przez źle napisane przepisy. I teraz pytanie jaką wartość podstawioną pod "X" tolerujemy, a jaka jest zbyt wysoka.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
06.05.2020, 11:48:45
  • 1
@ebismolarek: Ten temat akurat ogarniał mój wspólnik (przygotowaliśmy poradnik) i robi dzisiaj jakąś dużą aktualizację tego tematu. Dam znać. Jakbym nie dał to mnie wołaj za dzień.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
06.05.2020, 16:00:48
  • -2
@orle: Dobra informacja, ale w innym temacie bo subwencje to zupełnie inny model pomocy i inne podmioty się tym zajmują.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
06.05.2020, 19:38:58
  • 0
@RFpNeFeFiFcL: To jest powtarzająca się historia, na którą nie znalazłem dobrej odpowiedzi. Zweryfikowałbym w rejestrze REGON GUS, czy nie ma innej. Jeśli nie to znaczy, że albo US albo ZUS ma rekord z datą rozpoczęcia i jest inny niż w CEIDG/KRS.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
06.05.2020, 21:17:44
  • 0
@RFpNeFeFiFcL: Nie ma sprawy. Jest całkiem dobry webinar ING z wczoraj https://youtu.be/gXUmXRN-9RA
Mówią, że z tymi datami jest problem. Jedyna wskazówka jaką dawali, to żeby nie wpisywać daty z umowy spółki jeśli jest się w KRS, ale to na pewno nie wyczerpuje tematu.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 06.05.2020, 07:41:03
  • 498
Ostatnie #csiwykop w sprawie Tarczy Antykryzysowej wylądowało w mediach. Dzisiaj mam coś równie dobrego. ( ͡º ͜ʖ͡º) Zadzwoniłem do PFR (rozdają subwencje na grube miliony) i nie uzyskałem odpowiedzi na żadne z 10 pytań, mimo że każde było cholernie ważne.

Zrobiłem też analizę całej Tarczy Finansowej i są tam takie sprzeczności i luki, że Tarcza Antykryzysowa wygląda przy tym jak dzieło autorstwa połączonych izb sędziów Trybunału Sprawiedliwości
LaudatorLibertatis - Ostatnie #csiwykop w sprawie Tarczy Antykryzysowej wylądowało w ...

źródło: comment_1588750859XCwmAlBK8wcBkCIHUro8N6.jpg

Pobierz
  • 45
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
06.05.2020, 07:43:18
  • 248
Można plusować ten komentarz, żeby być wołanym do kolejnego wpisu.
  • Odpowiedz
dawid131
dawid131
06.05.2020, 07:54:13
  • 64
@LaudatorLibertatis: kto w Polsce mieszka, ten w cyrku się nie śmieje
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 30.04.2020, 11:54:37
  • 6
Sposób rządzenia poprzez publikację tutoriali, Q&A i tweetów rozwija się. Podstawą subwencji w Tarczy Finansowej jest rządowy program będący załącznikiem do uchwały Rady Ministrów z 14.04.2020 r.

Oto co i w jakiej kolejności jest dostępne w Internecie:
1. skrócony poradnik PFR. Jest od kilkunastu dni;
2. rozbudowany poradnik PFR. Jest od kilku dni;
3. regulamin PFR udzielania subwencji. Jest od wczoraj.
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Asymptotyczny
Asymptotyczny
Asymptotyczny
30.04.2020, 12:10:29
  • 0
@LaudatorLibertatis: Źródłami prawa według 89 Konstytucji są jeszcze konferencja premiera i FAQ na stronach rządowych. Wiec zamknij mordę lewaku i słuchaj się ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
azuay
azuay
azuay
30.04.2020, 12:12:59
  • 0
@LaudatorLibertatis: tak jak piszesz. Sam szukalem podstaw prawnych tych programow i nic nie ma. Jest ustawa o systemie instytucji rozwoju a tam same ogolniki i mowa o rzadowym programie. Ja bym chcial wiedziec z czego wynika, ze PFR daje np. srednim przedsiebiorcom kwote X, a malym kwote Y.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 27.04.2020, 09:17:16
  • 2
Mireczki z #prawo. Dostałem wczoraj w ręce projekt Tarczy 3.0. Wklejam przepis i powiedzcie, dlaczego ustawodawca tak bardzo nienawidzi suwerena? ¯\_(ツ)_/¯

Metaforycznie, jesteśmy coraz bliżej art. 15XD.

Art. 15ga. 1. Pracodawca, o którym mowa w art. 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, u którego wystąpił spadek przychodów ze sprzedaży towarów lub usług w następstwie wystąpienia COVID-19 i w związku z tym wystąpił istotny wzrost obciążenia
LaudatorLibertatis - Mireczki z #prawo. Dostałem wczoraj w ręce projekt Tarczy 3.0. W...

źródło: comment_1587979012ccK29mVBkSHTx32CX7cmFO.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Ogar_Ogar
Ogar_Ogar
Ogar_Ogar
27.04.2020, 09:42:55
  • 1
dlaczego ustawodawca tak bardzo nienawidzi suwerena? ¯_(ツ)_/¯


@LaudatorLibertatis: Krótka historia o tym jak ustawodawca zniósł Kodeks Pracy jedną nowelizacją...
  • Odpowiedz
SpalonyTost
SpalonyTost
27.04.2020, 12:29:23
  • 0
@LaudatorLibertatis: Za rządów tych nieudaczników nie istnieje coś takiego jak zasady techniki prawodawczej. Literki powinny pojawiać się tylko przy nowelizacjach a nie przy projektach w przypadku których przepis można "ułożyć" niżej jako kolejny § albo kolejny artykuł...
  • Odpowiedz

1066

Policja wysyła dane do sanepidu. Bez podstawy prawnej

Policja wysyła dane do sanepidu. Bez podstawy prawnej

Wprowadzając grzywny za złamanie zakazu przemieszczania się, ustawodawca zapomniał o rozszerzeniu kompetencji policji. Ta, przekazując dane do sanepidu, działa bez podstawy prawnej.

Emigrant1
z
prawo.gazetaprawna.pl
dodany: 22.04.2020, 10:57:07
  • 45
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    policja
  • #
    sanepid
  • #
    prawo
  • #
    milicja
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 22.04.2020, 21:43:55
  • 4
@raFFcio: Ciekawostka. Rozmawiałem ostatnio ze znajomym policjantem z prewencji. Powiedział, że nie mają żadnych ani wiążących, ani spójnych wytycznych od przełożonych co robić odnośnie sanepidu, czy i kiedy zawiadamiać. Każdy działa jak chce.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.04.2020, 20:26:43
  • 30
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

2530

Czy rząd wie co uchwala Sejm? Limit przychodów zostaje mimo deklaracji PiS

Czy rząd wie co uchwala Sejm? Limit przychodów zostaje mimo deklaracji PiS

Rząd zapomniał uchwalić przepisu, ale myśli, że to zrobił i chwali się w mediach. Media i strony rządowe obiegła informacja o zniesieniu limitu przychodów do zwolnienia z ZUS. Okazuje się, że tak nie jest. PiS sam nie wie co uchwala.

LaudatorLibertatis
z
maszprawo.org.pl
dodany: 18.04.2020, 05:59:25
  • 103
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    tarczaantykryzysowa
  • #
    maszprawo
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
18.04.2020, 06:08:37
  • 408
@stoprocent: Zaraz Ciebie otaguję. ( ͡° ͜ʖ ͡°) To jest analiza prawna z elementami humoru.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
18.04.2020, 07:04:31
  • 455
@komentarze: Wczoraj nikt w to nie wierzył. Od rana szperałem w przepisach, napisałem do trzech dziennikarzy, których artykuły znalazłem. Jeden potwierdził, że nie opisał faktu zniesienia limitu bo go nie widzi w przepisach, ale sam nie jest pewien no bo wszyscy piszą, że to jest. Później wszyscy mi potwierdzili, że rzeczywiście coś jest nie tak z tymi przepisami, ale będą sprawdzać. Dzisiaj są już dostępne pierwsze opracowania prawników, którzy
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
18.04.2020, 07:10:37 via Android
  • 7
@miecz_przeznaczenia tu akurat jak jest się płatnikiem składek dla pracowników jest inna regulacja i nie ma limitu.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
18.04.2020, 07:29:34
  • 0
@miecz_przeznaczenia: O 50% zwolnienia. Zerknij w ten e-book, który przygotowałem.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
18.04.2020, 08:40:41
  • 7
@mattis102: Też sobie o tym pomyślałem i moje jedyne przemyślenie to: XD.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
18.04.2020, 08:42:45
  • -2
@miecz_przeznaczenia: Dotychczas był tylko RDZ, nie wiem czy ZUS robi / zrobi nowy wniosek.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
18.04.2020, 08:44:00
  • 0
@prnppp: Jest to potwierdzone.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
18.04.2020, 08:45:17
  • -1
@tekbbar: Dla JDG, które nie zatrudniają nikogo nie ma. Dla zatrudniających kogoś limitu nie było od początku tj. od Tarczy 1.0.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
18.04.2020, 08:51:56
  • -1
@tekbbar: No nie. Nie ma podziału JDG / ~JDG. Jest podstawowy podział na osoby opłacające składki tylko za siebie i na płatników składek, którzy zgłaszają kogoś poza sobą do ubezpieczeń.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
18.04.2020, 14:43:30
  • -1
@RFpNeFeFiFcL: Tak po prawdzie to może i miał rację, ale bym niemiły. ( ͡º ͜ʖ͡º)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
18.04.2020, 16:51:57
  • -1
@_peszek_: No to albo mówią nieprawdę albo mówili o postojowym, gdzie limit został zniesiony.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.04.2020, 06:11:25
  • 1409
Mireczki, co ja odkryłem XD. Rządowi wydawało się, że rękami senatora PiS przepchnął zniesienie limitu przychodów dla przedsiębiorców, którzy starają się o zwolnienie z ZUS. Napisali, że to zrobili (na gov.pl, TVP Info, PAP itp.), a okazało się, że tego nie uchwalili.

Wrzucam znalezisko, proszę o wykopanie i zapraszam do zabawy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nawet minister Schreiber w Senacie opowiadał,
LaudatorLibertatis - Mireczki, co ja odkryłem XD. Rządowi wydawało się, że rękami sen...

źródło: comment_1587190272Jat7fDpGgNHVxaQ814s6gf.jpg

Pobierz
  • 48
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
18.04.2020, 06:13:28
  • 459
Można plusować, żeby być wołanym do kolejnego artykułu.
  • Odpowiedz
Raczejtak
Raczejtak
18.04.2020, 06:29:19 via Android
  • 173
@LaudatorLibertatis tak jak śledzę to co się wyprawia z tymi "reformami" na szybko, docierają do mnie dwa wnioski:

1. Albo oni kompletnie nie wiedzą co robią, a poprzez wewnętrzne polityczne zatargi gubią się w tym jeszcze bardziej.

2. Albo doskonale wiedzą że to co proponują nie może działać, ale opinia publiczna to łyknie, tak jak wszystko niemalże i liczą że się w tym pogubimy, by robiło to wrażenie, że coś jednak
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 17.04.2020, 09:24:52
  • 4
Prezes wczoraj w maseczce, Braun bez. Jeśli się boisz, już jesteś niewolnikiem. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#koronawirus #braun #polityka
LaudatorLibertatis - Prezes wczoraj w maseczce, Braun bez. Jeśli się boisz, już jeste...

źródło: comment_1587115420Es5fJJLNIHhfiYdJ3Jo3GH.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 17.04.2020, 07:17:09
  • 344
Kończę opracowywać zmiany w Tarczy 2.0. Polecam numerację przepisów. (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Jeśli ktoś chce e-booka z omówieniem zmian do poniższych form pomocy to proszę plusować, będę wołał. :-)

• Zwolnienie ze składek ZUS dla samozatrudnionego (31zo 2).
•
LaudatorLibertatis - Kończę opracowywać zmiany w Tarczy 2.0. Polecam numerację przepi...

źródło: comment_1587107680tFoyxGcH7B4NnkFrCXvELx.jpg

Pobierz
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Ogar_Ogar
Ogar_Ogar
Ogar_Ogar
17.04.2020, 07:21:38
  • 307
Polecam numerację przepisów. (╯°□°)╯︵ ┻━┻


@LaudatorLibertatis: Najlepszy komentarz jaki widziałem
Ogar_Ogar - > Polecam numerację przepisów. (╯°□°)╯︵ ┻━┻

@LaudatorLibertatis: Najle...

źródło: comment_1587108087vkHkjw6AET04uRzljc3IgB.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
kuriozalny_prestydygitator
kuriozalny_prestydygitator
17.04.2020, 08:10:57
  • 80
@LaudatorLibertatis: jeżeli jest zzzzz to gdzies musi byc xd
  • Odpowiedz

2164

Złożyłeś wniosek o umorzenie składek? Jest problem, ZUS nie wie, co to przychód

Złożyłeś wniosek o umorzenie składek? Jest problem, ZUS nie wie, co to przychód

Masz mikrofirmę i nie przekroczyłeś 15 681 zł przychodu w marcu, więc skorzystałeś z rządowej tarczy antykryzysowej i złożyłeś wniosek o zwolnienie ze składek ZUS. Jeśli podałeś przychód netto, to według FAQ-u ZUS-u złożyłeś fałszywe oświadczenie. ZUS funduje mikroprzedsiębiorcom zimny prysznic.

Bizblog
z
spidersweb.pl
dodany: 14.04.2020, 12:57:39
  • 133
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    zus
  • #
    gospodarka
  • #
    tarcza
  • #
    koronawirus
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 14.04.2020, 14:38:19
  • 5
Tak myślałem, że coś odwalą, więc specjalnie to badałem tutaj
https://maszprawo.org.pl/2020/03/zwolnienie-ze-skladek-zus/

No i ZUS się myli.

przychód – defincję przychodu zawarto w art. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jak wskazuje się w doktrynie: “przychodem osób fizycznych nie jest w ogóle podatek od towarów i usług, jaki naliczają w cenie swoich usług lub towarów podatnicy będący jednocześnie podatnikami podatku od towarów i usług. Dotyczy to nie tylko podatników uzyskujących przychody z pozarolniczej
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 15.04.2020, 20:42:47
  • -1
@maniac777: Zgadzam się z Tobą, przy czym w odpowiedzi ZUS widać z czego wyniknął błąd. Ktoś niekompetentny uznał, że skoro podstawą obliczeń jest 300 % średniego wynagrodzenia brutto to limit też wyraża się w kwocie brutto. Szkolny błąd zupełnie niebiorący pod uwagę systematyki podatków. Stąd też uważam odwołanie się do ustawy o PIT i VAT za uprawnione, niezależnie od reguł wykładni.

417

Tarcza antykryzysowa. Najważniejsze formy pomocy opracowane przez wykopowicza

Tarcza antykryzysowa. Najważniejsze formy pomocy opracowane przez wykopowicza

Szczegółowy, praktyczny opis najważniejszych form pomocy przygotowany przez jednego z wykopowych prawników. Jak nie zostać ofiarą błędów w przepisach, w ustawie pisanej na kolanie.

LaudatorLibertatis
z
maszprawo.org.pl
dodany: 03.04.2020, 11:46:01
  • 133
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    koronawirus
  • #
    tarczaantykryzysowa
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 17:12:55
  • 14
@uczalka: Ja i moi znajomi składamy wnioski już teraz. ZUS rozpozna i zwolni ze składek, które będą wymagalne w dacie rozpoznania wniosku. Może to później rodzić konieczność złożenia ponownego wniosku, ale to nie jest problem bo zmieni się tylko miesiąc w czymś co było już wypełnione.
Ubezpieczona będziesz. Wątpliwości mogą dotyczyć chorobowego (nie mylić ze składką na ubezpieczenie zdrowotne), których nie ma dopiero wtedy jak masz pozytywnie rozpoznany wniosek.
Jeśli
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 17:50:16
  • 1
@blaah: Nie zabrakło, ale jest zupełnie nie tam, gdzie byś się spodziewał. :-) No a to, że takie coś będzie to już trzeba wiedzieć samemu, jeśli się kiedyś o de minimis słyszało...

Art.15zzzh.
1. Wsparcie, o którym mowa w art. 15m, art. 15p, art. 15q, art. 15zzb–15zze oraz art. 31zo stanowi pomoc publiczną, mającą na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce, o której mowa w Komunikacie Komisji – Tymczasowe ramy
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 17:52:04
  • 2
@roadie: Pewnie chodzi o oświadczenie do pomocy de minimis, które wynika z art.15zzzh. ( ͡° ͜ʖ ͡°) ZZZH.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 18:33:06
  • 0
@kitor: Nie miałem klienta w takiej sytuacji, nie sprawdzałem tego niestety.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 18:42:37
  • 2
@kitor: Ogólnie jest problem z łączeniem form pomocy, ponieważ przepisy są tu sprzeczne i nie mówią tego wprost. Moim zdaniem nie można po prostu kierować różnych form pomocy do tych samych elementów pod kątem kwotowym, a nie rodzajowym. Np. masz wynagrodzenie pracownika i bierzesz na nie zwolnienie z ZUS, a z FGŚP dofinansowanie na wynagrodzenie, z pominięciem ZUS. Niestety przepisy wprost tego nie wyjaśniają.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 18:56:58
  • 0
@dodins: Próbowałbym łączyć tylko nie kierować dofinansowania do tych samych (identycznych) składników wynagrodzenia / kosztów.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 19:00:13
  • 1
@Promilus: Prawdopodobnie nie bo z zawieszeniem następuje czasowe wyrejestrowanie z ZUS, a przez to nie jesteś "płatnikiem składek", o którym mowa w art. 31zo ustawy. Możesz spróbować to skonsultować na infolinii ZUS.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 19:03:49
  • 1
@sked: Będzie ciężko, głównie dlatego, że nie ma rzetelnych opracowań. Ja sam pisząc swoje narażam się na ryzyko wytykania mi błędów, ale uważam, że to i tak lepsze niż przepisywanie ustawy, gdzie ustawowe punkty zamieniam u siebie na kropki.
Uważam też, że ta regulacja pokonuje prawników, bo większość z nas w ogóle nie interesuje się zusami, rachunkowością, księgowością, kadrami itp., a te kwestie są tu ważne.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 19:14:43
  • 1
@CzarnyMastodont: Jakbym był pracodawcą to byłaby to czysta kalkulacja. Musieli obliczyć ile dostaną z postojowego, a ile z obniżonego wymiaru czasu pracy. Może stwierdzili, że wolą mieć pracownika pod ręką bo koniunktura się poprawi, zamiast później odwoływać go z postojowego. Prawnie sytuacja pracodawcy jest równoważna, czy to przy postojowym, czy to przy obniżonym wymiarze.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 19:15:34
  • 2
@old_lolek: Jak na JDG to robisz to też będziesz zwolniony. Robisz to jednym wnioskiem. Jesteś płatnikiem dla siebie i dla pracownika.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 19:20:18
  • 0
@sked: Mogę na palcach jednej ręki policzyć klientów nie-prawników, którzy potrafili zaskoczyć mnie ścisło-humanistycznym, prawniczym sposobem myślenia i dawali sobie samodzielnie radę np. w postępowaniu sądowym. Były to jednak zupełne wyjątki. Większość kładła się na tym, że nie potrafiła czytać konkretnego przepisu przez pryzmat całej regulacji, czy to w obrębie rozdziału ustawy, całej ustawy, czy gałęzi prawa. Z tego punktu widzenia studnia prawnicze są przydatne.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 19:30:33
  • 1
@Widlus: Dzięki, poprawiłem. :-)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 19:37:06
  • 0
@dodins: W każdym przypadku jest to opisane inaczej i niestety mało jasno.

Dofinansowanie JDG z PUP
12. Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.

Zwolnienie
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 19:38:23
  • 1
@kozami: Uważam, że obowiązkiem jest skorzystać, o ile uważasz, że lepiej rozdysponujesz zaoszczędzone pieniądze Ty niż państwo np. na dalszy rozwój DG.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 19:44:33
  • -1
@pan_demonium: Klienci pozyskiwani przez Internet, spadek ruchu o 30%. Specyfika taka, że efekt będzie przesunięty w czasie, ale będzie ewidentnie.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 19:49:45
  • 1
@dodins: To co podesłałeś to projekt ustawy przed skierowaniem do Senatu. Tutaj ostateczna treść tej nowelizacji http://orka.sejm.gov.pl/proc9.nsf/ustawy/299_u.htm
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 19:52:24
  • 1
@pan_demonium: Prawo. Najwięcej zarabiam na pomocy prawnej przy wadach pojazdów, ale działek mam kilka, więc to jest plus.

Doświadczenia znajomych / rodziny: pralnia. Kompletny zastój. Hotele nie działają, pralnia nie działa. Pośrednik w sprzedaży wycieczek. Kompletne nic, zero sprzedanych wycieczek. Sklep i serwis motoryzacyjny: spadek, nie drastyczny, ludzie dalej robią samochody. Pojedyncze dni gorsze, będące pochodną nowych obostrzeń w przemieszczaniu się.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 19:56:57
  • 0
@dodins: Procentowo do treści ustawy nie, ale ustawa ma 140 stron, więc i tak sporo tych zmian było. Proponuję porównanie w trybie śledzenia zmian w Wordzie.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 20:02:00
  • 2
@cygan44: Część osób chce tak robić, ja nie zamierzam bo nie znalazłem wprost wyjaśnienia, z czego miałoby wynikać, że ZUS nie będzie miał "pretensji" za niepłacenie w tzw. międzyczasie. Tym bardziej, że wcale nie ma się 100% gwarancji, że będzie się zwolnionym i wtedy powstaje problem.
Ja wniosek składam już i później po prostu go ponowię za kolejny okres.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 20:06:06
  • 0
@dodins: Ustawa tego nie precyzuje, ale mówi "na okres nie dłuższy niż 3 miesiące". Jeden okres, nie dwa okresy z przerwą.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 20:08:26
  • 1
@cygan44: Na oko niezbyt. Musiałbyś sprawdzić definicję przychodu w Ustawie o PIT bo może się rozmijać w tym jak to liczysz.

Czy za każdy miesiąc to zależy bo nie masz pewności, w którym momencie ZUS rozpozna wniosek. Np. masz pracownika wysyłasz wniosek 15 dnia miesiąca kwietnia, ZUS rozpoznaje po 30 dniach, a w międzyczasie już za kolejny miesiąc, wcześniej niż 15 maja puściłeś kolejną deklarację. I wtedy powinien rozpoznać za
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 20:11:29
  • 2
@MroczekBall3D: Tak, dopiero jutro opiszę postojowe, nie zdążyłem jeszcze.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 20:23:13
  • 1
@PepeXD: Brałbym zwolnienie z ZUS jako pewne a z PUP nie wnioskowałbym o kasę na ZUS, a na wynagrodzenia tak.
Są to 2 kolejne miesiące i zakładamy, że faktury były wystawiane zgodnie z przepisami i one będą podstawą do obliczeń. Raczej nikomu nie będzie się chciało - przy takiej skali - tego weryfikować.
A jakbyś chciał się doktoryzować to:

Art. 14 ust. 1c UPDOF za datę powstania przychodu, o którym
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 20:24:46
  • 1
@dodins: Aaa, to inna sprawa. Przepis mówi o dwóch kolejnych miesiącach. Tutaj dokładnie to opisałem https://maszprawo.org.pl/2020/03/dofinansowanie-wynagrodzen-dla-pracownikow-od-starosty-lub-prezydenta-miasta/ .
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 20:25:10
  • 0
@kitor: Daj znać. Może komuś się ta wiedza tutaj przyda.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 20:27:18
  • 0
@PepeXD: Byłoby to bardzo dziwne gdyby zmniejszały. Raczej dokładnie w drugą stronę. Normalnie byłyby przychodem, ale jest przepis, który wprost mówi, że nie są.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 21:00:42
  • 0
@5konto: linuxpl.com ma jakiś problem z serwerem od 20 minut :-(

Dwa przepisy chyba:
Art.31zs. 1. W przypadku osób prowadzących pozarolnicza działalność i osób z nimi współpracujących oraz duchownych, jeżeli przepisy uzależniają prawo lub wysokość świadczeń z ubezpieczeń społecznych od opłacenia składek, składki na ubezpieczenia społeczne, o których mowa w art. 31zo, zwolnione z obowiązku ich opłacania traktuje się jak składki opłacone.

ALE trzeba
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 21:56:43
  • 1
@Bartoluso: @szaloneneutrino Strona już działa, linuxpl nawalił.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 22:00:33
  • 1
@excavations: Próbowałbym ustalić czy przy pożyczce z PUP dostaniesz na cały ZUS, przepis jest niejasny, a wzór umowy który ktoś udostępnił sugeruje, że tak mogłoby być. Wtedy już nie mógłbyś dostać zwolnienia z ZUS, to jasne. Pożyczka jest niezależna, można ją brać, ale nie wiadomo czy ten sam PUP jej tak chętnie udzieli. Moim zdaniem warto próbować.
Niestety te przepisy są trudne, nowe i daję sobie rękę uciąć, że będą
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 22:04:47
  • 0
@volodia1111:

W przykładzie, który podałeś będzie to data faktury.
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-powstanie-przychodu-z-dzialalnosci-gospodarczej-jak-okreslic-moment
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
04.04.2020, 17:25:44
  • 0
@adam-molik: Tak, postojowe będę opisywał. Co do drugiego pytania, co masz na myśli pisząc, że pewniak? Jak wykażesz przesłanki myślę, że nie powinno być problemów.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
04.04.2020, 17:26:14
  • 0
@froen: Słusznie, napiszę, że to wybór niektórych form pomocy. Dzięki!
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
04.04.2020, 17:28:01
  • 1
@Immortal: Możesz próbować składać, najwyżej odwalą tylko złóż jak najszybciej. Nie potrafię bez porządniejszej analizy i researchu odpowiedzieć. Użyli w ustawie bezsensownego terminu "prowadzenie DG", który w Prawie przedsiębiorców nie występuje i stąd zamieszanie. Tym większe, bo nawet w trakcie zawieszenia jest trochę czynności, które można wykonywać i które są formą prowadzenia DG.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
04.04.2020, 17:34:15
  • 1
@misiek_kobi: Moim zdaniem wniosek powinien obejmować tylko składki, które są znane na moment jego składania. Przecież mogą się one zmieniać.Niemniej jednak znany i lubiany aktualnie sposób wykładni przepisów, czyli Q&A na stronach rządowych wskazuje, że może być inaczej, bo ZUS podaje przykład potwierdzający to co mówisz:

Spółka komandytowa zajmująca się doradztwem ubezpieczeniowym zatrudnia na 29 lutego 2020 r. 3 pracowników oraz 2 osoby na umowę zlecenia. Prowadzi działalność od listopada
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
06.04.2020, 22:29:22
  • 0
@StemiPL: Tak, można. Mogą iść na przestój albo dofinansowanie od starosty. Opisuję to w dwóch artykułach na stronie.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
06.04.2020, 22:29:42
  • 0
@komakai: Robi się oświadczenie po prostu a organ może to weryfikować np. w skarbówce.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
06.04.2020, 22:30:13
  • 0
@adam-molik: Istnieje. Opisuję to tutaj: https://maszprawo.org.pl/2020/04/dofinansowanie-kosztow-prowadzenia-dzialalnosci-gospodarczej-samozatrudnionego/
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
06.04.2020, 22:31:13
  • 0
@adam-molik: Ze wszystkich niekoniecznie, nie jestem w stanie tego rozpisać bez pełnej wiedzy o Twojej sytuacji. W celu przejrzystego porównania form pomocy rozważ kupno tego: https://sklep.maszprawo.org.pl/strona-glowna/28-tabela-porownawcza-wzory-pism.html.
Tabela - na podstawie kilkunastu kryteriów - jasno opisuje z jakich form dofinansowań / zwolnień można skorzystać, a z jakich nie. Można np. zaznaczyć sobie pola, które się spełnia i na tej podstawie zdecydować.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
09.04.2020, 20:17:41
  • 0
@kitor: Tak to wygląda. Nic natomiast nie stoi na przeszkodzie, żeby składać za każdy miesiąc po kolei. Tylko wtedy i tak mają 30 dni na rozpatrzenie od momentu wysłania deklaracji. No niechby Ci księgowość wysłała deklarację 1 dnia miesiąca, przy pracownikach masz termin płatności do 15, a ZUS rozpatrzy w terminie 30 dni od 1 dnia miesiąca.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
14.04.2020, 10:59:48
  • 2
@excavations: Jeśli liczysz nie od 1. dnia miesiąca to uważam, że trzeba porównać zawsze 60 dni do 60 dni. Wtedy pierwszy dzień nie będzie się różnił (np. 3 luty 2019 i 3 luty 2020), a różnił będzie się dzień ostatni.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
15.04.2020, 20:39:24
  • 1
@excavations: Wydaje mi się, że masz rację, będzie. Pytanie ile osób ten przychód wykaże bo w powszechnym zamęcie może to nie być kontrolowane. Ale zgodnie z np. ustawą o PIT takie coś się pod przychód łapie.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
15.04.2020, 20:40:17
  • 0
@Bartoluso: No tak, bo wziąłem jakąś grafikę kalendarza z pixabay. Dzięki!

2649

Ciemne strony Tarczy Antykryzysowej

Ciemne strony Tarczy Antykryzysowej

Automatyczne przyznanie się do popełnienia wykroczenia skarbowego, potężne uprawnienia dla ZUS, który będzie masowo kontrolował umowy o dzieło, wzory wniosków narzucające niekorzystną interpretację przepisów. Oto niektóre aspekty słynnej Tarczy Antykryzysowej.

LaudatorLibertatis
z
maszprawo.org.pl
dodany: 08.04.2020, 08:16:03
  • 137
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    tarczaantykryzysowa
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.04.2020, 09:33:53
  • 1
@pesel67: Dzięki! Poprawiłem.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.04.2020, 12:29:10
  • 1
@navry: Nie ma. Zerknij w mój artykuł, obszernie to opisuję https://maszprawo.org.pl/2020/03/zwolnienie-ze-skladek-zus/. Tutoriale na stronie ZUS też są przyzwoite.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.04.2020, 12:30:17
  • 2
@smk666: Przelewu zrobić nie możesz bo zwolnienie przysługuje od nieopłaconych składek. Opisuję to tutaj: https://maszprawo.org.pl/2020/03/zwolnienie-ze-skladek-zus/. Natomiast oczywiście nie zrobili przepisu, który wprost wskazywałby, że ZUS nie będzie nic egzekwował. Niemniej jednak są zapewnienia, że nie będzie.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.04.2020, 12:32:04
  • -1
@stan-tookie-1: Akurat przy wielu umowach naprawdę jest sporne, czy coś jest dziełem czy umową zlecenia. To kwestia specyfiki prawa cywilnego, a nie januszowania.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.04.2020, 12:33:36
  • -1
@durielek2: Przepis o tym nie mówi. Moim zdaniem trzeba. Może jest o tym inny przepis, ale go nie znalazłem.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.04.2020, 12:49:18
  • 1
@smk666: Wiem jak to wygląda. Księgową jeszcze bym od biedy zrozumiał, ale dlaczego od dnia uchwalenia tarczy takie informacje nie wiszą na stronach rządowych?
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.04.2020, 16:25:09
  • 0
@Mefyou: Dzięki za miłe słowa! :-) Co do umowy o dzieło. ZUS po kontroli może twierdzić, że miałeś status płatnika składek (jest nim np. "osoba fizyczna pozostająca z inną osobą fizyczną w stosunku prawnym uzasadniającym objęcie tej osoby ubezpieczeniami społecznymi"), a przez to łapiesz się na art. 98 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych i dostaniesz grzywnę, niezależnie od oskładkowania umowy.

Art. 98. [Wykroczenia przeciwko przepisom ustawy]

1. Kto, jako płatnik
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
09.04.2020, 20:11:56
  • 1
@sayrel: Ze społecznej bym nie wyżył, ale staram się dostarczać quality content. ;-) Dzięki!

2791

Będziemy karani za….. życie. Pozbawia się nas też prawa do sądu

Pokaż treści 18+

Będziemy karani za….. życie. Pozbawia się nas też prawa do sądu

Kar nie nakłada sąd, który mógłby coś marudzić o Konstytucji i braku stanu nadzwyczajnego. Tym zajmie się inspektor sanitarny. Z natychmiastową egzekucją!

Ash69
z
obywatele.news
dodany: 08.04.2020, 20:47:43
  • 275
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    prawo
  • #
    policja
  • #
    bekazpisu
  • #
    ciekawostki
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 09.04.2020, 10:27:39
  • -1
@raFFcio: A nie wiem. Nie sprawdzę teraz bo robota goni.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.04.2020, 08:20:40
  • 2360
Przygotowałem w #maszprawo opracowanie o ciemnych stronach Tarczy Antykryzysowej. Przykłady? W mediach rząd mówił o przesunięciu rozliczenia PIT na 30 maja. Bzdura. Zamiast tego wprowadził w ustawie dorozumiane przyznanie się do popełnienia wykroczenia skarbowego.

Jak to zrobił? Otóż jak popełnia się przestępstwo / wykroczenie skarbowe, to pod pewnymi warunkami można złożyć tzw. czynny żal i skarbówka nas wtedy nie ściga. Jest to nic innego jak przyznanie się do czynu zabronionego,
  • 86
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.04.2020, 08:22:36
  • 509
Można plusować, żeby być wołanym do kolejnego artykułu.
  • Odpowiedz
bigger
bigger
bigger
08.04.2020, 08:26:47
  • 259
@LaudatorLibertatis: Ta "tarcza" to jest taki okrutny zart, ze rece opadaja. To nawet nie jest prztyczek w nos dla przedsiebiorcow tylko prawy prosty. Jednoczesnie usmiechajac sie do kamery i mowiac ile to nie robimy i jak to nie pomagamy. A najlepsze jest to ze szary czlowiek nie ma szans tego zrozumiec i bedzie absolutnie przekonany ze rzad daje przedsiebiorca grube tysiace z ulgach ZUS i podatakach. (╯°□
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10
  • Strona 4 z 10
  • >
  • Zajmuję się prawem motoryzacyjnym na www.autoprawo.pl i pomocą prawną dla przedsiębiorców na www.biznesprawo.com. Lubię też robić martwe ciągi, ale za to mi nie płacą.
  • http://www.mozdzyn.pl

Osiągnięcia

  • Wykopowicz
    od 07.05.2020

    Wykopowicz
  • Komentator
    od 09.06.2018

    Komentator
  • VIP
    od 28.11.2016

    VIP
  • Rocznica
    od 02.07.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 09.08.2015

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 16.12.2015

    Mikroblogger

Autorskie tagi

  • #maszprawo

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking