Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko252
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
LaudatorLibertatis

LaudatorLibertatis

Dołączył 16 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 5694
  • Znaleziska 1380
  • Mikroblog 4314
  • Obserwujący 722
  • Obserwowane 92

417

Tarcza antykryzysowa. Najważniejsze formy pomocy opracowane przez wykopowicza

Tarcza antykryzysowa. Najważniejsze formy pomocy opracowane przez wykopowicza

Szczegółowy, praktyczny opis najważniejszych form pomocy przygotowany przez jednego z wykopowych prawników. Jak nie zostać ofiarą błędów w przepisach, w ustawie pisanej na kolanie.

LaudatorLibertatis
z
maszprawo.org.pl
dodany: 03.04.2020, 11:46:01
  • 133
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    koronawirus
  • #
    tarczaantykryzysowa
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 17:12:55
  • 14
@uczalka: Ja i moi znajomi składamy wnioski już teraz. ZUS rozpozna i zwolni ze składek, które będą wymagalne w dacie rozpoznania wniosku. Może to później rodzić konieczność złożenia ponownego wniosku, ale to nie jest problem bo zmieni się tylko miesiąc w czymś co było już wypełnione.
Ubezpieczona będziesz. Wątpliwości mogą dotyczyć chorobowego (nie mylić ze składką na ubezpieczenie zdrowotne), których nie ma dopiero wtedy jak masz pozytywnie rozpoznany wniosek.
Jeśli
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 17:50:16
  • 1
@blaah: Nie zabrakło, ale jest zupełnie nie tam, gdzie byś się spodziewał. :-) No a to, że takie coś będzie to już trzeba wiedzieć samemu, jeśli się kiedyś o de minimis słyszało...

Art.15zzzh.
1. Wsparcie, o którym mowa w art. 15m, art. 15p, art. 15q, art. 15zzb–15zze oraz art. 31zo stanowi pomoc publiczną, mającą na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce, o której mowa w Komunikacie Komisji – Tymczasowe ramy
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 17:52:04
  • 2
@roadie: Pewnie chodzi o oświadczenie do pomocy de minimis, które wynika z art.15zzzh. ( ͡° ͜ʖ ͡°) ZZZH.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 18:33:06
  • 0
@kitor: Nie miałem klienta w takiej sytuacji, nie sprawdzałem tego niestety.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 18:42:37
  • 2
@kitor: Ogólnie jest problem z łączeniem form pomocy, ponieważ przepisy są tu sprzeczne i nie mówią tego wprost. Moim zdaniem nie można po prostu kierować różnych form pomocy do tych samych elementów pod kątem kwotowym, a nie rodzajowym. Np. masz wynagrodzenie pracownika i bierzesz na nie zwolnienie z ZUS, a z FGŚP dofinansowanie na wynagrodzenie, z pominięciem ZUS. Niestety przepisy wprost tego nie wyjaśniają.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 18:56:58
  • 0
@dodins: Próbowałbym łączyć tylko nie kierować dofinansowania do tych samych (identycznych) składników wynagrodzenia / kosztów.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 19:00:13
  • 1
@Promilus: Prawdopodobnie nie bo z zawieszeniem następuje czasowe wyrejestrowanie z ZUS, a przez to nie jesteś "płatnikiem składek", o którym mowa w art. 31zo ustawy. Możesz spróbować to skonsultować na infolinii ZUS.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 19:03:49
  • 1
@sked: Będzie ciężko, głównie dlatego, że nie ma rzetelnych opracowań. Ja sam pisząc swoje narażam się na ryzyko wytykania mi błędów, ale uważam, że to i tak lepsze niż przepisywanie ustawy, gdzie ustawowe punkty zamieniam u siebie na kropki.
Uważam też, że ta regulacja pokonuje prawników, bo większość z nas w ogóle nie interesuje się zusami, rachunkowością, księgowością, kadrami itp., a te kwestie są tu ważne.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 19:14:43
  • 1
@CzarnyMastodont: Jakbym był pracodawcą to byłaby to czysta kalkulacja. Musieli obliczyć ile dostaną z postojowego, a ile z obniżonego wymiaru czasu pracy. Może stwierdzili, że wolą mieć pracownika pod ręką bo koniunktura się poprawi, zamiast później odwoływać go z postojowego. Prawnie sytuacja pracodawcy jest równoważna, czy to przy postojowym, czy to przy obniżonym wymiarze.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 19:15:34
  • 2
@old_lolek: Jak na JDG to robisz to też będziesz zwolniony. Robisz to jednym wnioskiem. Jesteś płatnikiem dla siebie i dla pracownika.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 19:20:18
  • 0
@sked: Mogę na palcach jednej ręki policzyć klientów nie-prawników, którzy potrafili zaskoczyć mnie ścisło-humanistycznym, prawniczym sposobem myślenia i dawali sobie samodzielnie radę np. w postępowaniu sądowym. Były to jednak zupełne wyjątki. Większość kładła się na tym, że nie potrafiła czytać konkretnego przepisu przez pryzmat całej regulacji, czy to w obrębie rozdziału ustawy, całej ustawy, czy gałęzi prawa. Z tego punktu widzenia studnia prawnicze są przydatne.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 19:30:33
  • 1
@Widlus: Dzięki, poprawiłem. :-)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 19:37:06
  • 0
@dodins: W każdym przypadku jest to opisane inaczej i niestety mało jasno.

Dofinansowanie JDG z PUP
12. Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.

Zwolnienie
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 19:38:23
  • 1
@kozami: Uważam, że obowiązkiem jest skorzystać, o ile uważasz, że lepiej rozdysponujesz zaoszczędzone pieniądze Ty niż państwo np. na dalszy rozwój DG.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 19:44:33
  • -1
@pan_demonium: Klienci pozyskiwani przez Internet, spadek ruchu o 30%. Specyfika taka, że efekt będzie przesunięty w czasie, ale będzie ewidentnie.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 19:49:45
  • 1
@dodins: To co podesłałeś to projekt ustawy przed skierowaniem do Senatu. Tutaj ostateczna treść tej nowelizacji http://orka.sejm.gov.pl/proc9.nsf/ustawy/299_u.htm
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 19:52:24
  • 1
@pan_demonium: Prawo. Najwięcej zarabiam na pomocy prawnej przy wadach pojazdów, ale działek mam kilka, więc to jest plus.

Doświadczenia znajomych / rodziny: pralnia. Kompletny zastój. Hotele nie działają, pralnia nie działa. Pośrednik w sprzedaży wycieczek. Kompletne nic, zero sprzedanych wycieczek. Sklep i serwis motoryzacyjny: spadek, nie drastyczny, ludzie dalej robią samochody. Pojedyncze dni gorsze, będące pochodną nowych obostrzeń w przemieszczaniu się.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 19:56:57
  • 0
@dodins: Procentowo do treści ustawy nie, ale ustawa ma 140 stron, więc i tak sporo tych zmian było. Proponuję porównanie w trybie śledzenia zmian w Wordzie.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 20:02:00
  • 2
@cygan44: Część osób chce tak robić, ja nie zamierzam bo nie znalazłem wprost wyjaśnienia, z czego miałoby wynikać, że ZUS nie będzie miał "pretensji" za niepłacenie w tzw. międzyczasie. Tym bardziej, że wcale nie ma się 100% gwarancji, że będzie się zwolnionym i wtedy powstaje problem.
Ja wniosek składam już i później po prostu go ponowię za kolejny okres.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 20:06:06
  • 0
@dodins: Ustawa tego nie precyzuje, ale mówi "na okres nie dłuższy niż 3 miesiące". Jeden okres, nie dwa okresy z przerwą.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 20:08:26
  • 1
@cygan44: Na oko niezbyt. Musiałbyś sprawdzić definicję przychodu w Ustawie o PIT bo może się rozmijać w tym jak to liczysz.

Czy za każdy miesiąc to zależy bo nie masz pewności, w którym momencie ZUS rozpozna wniosek. Np. masz pracownika wysyłasz wniosek 15 dnia miesiąca kwietnia, ZUS rozpoznaje po 30 dniach, a w międzyczasie już za kolejny miesiąc, wcześniej niż 15 maja puściłeś kolejną deklarację. I wtedy powinien rozpoznać za
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 20:11:29
  • 2
@MroczekBall3D: Tak, dopiero jutro opiszę postojowe, nie zdążyłem jeszcze.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 20:23:13
  • 1
@PepeXD: Brałbym zwolnienie z ZUS jako pewne a z PUP nie wnioskowałbym o kasę na ZUS, a na wynagrodzenia tak.
Są to 2 kolejne miesiące i zakładamy, że faktury były wystawiane zgodnie z przepisami i one będą podstawą do obliczeń. Raczej nikomu nie będzie się chciało - przy takiej skali - tego weryfikować.
A jakbyś chciał się doktoryzować to:

Art. 14 ust. 1c UPDOF za datę powstania przychodu, o którym
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 20:24:46
  • 1
@dodins: Aaa, to inna sprawa. Przepis mówi o dwóch kolejnych miesiącach. Tutaj dokładnie to opisałem https://maszprawo.org.pl/2020/03/dofinansowanie-wynagrodzen-dla-pracownikow-od-starosty-lub-prezydenta-miasta/ .
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 20:25:10
  • 0
@kitor: Daj znać. Może komuś się ta wiedza tutaj przyda.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 20:27:18
  • 0
@PepeXD: Byłoby to bardzo dziwne gdyby zmniejszały. Raczej dokładnie w drugą stronę. Normalnie byłyby przychodem, ale jest przepis, który wprost mówi, że nie są.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 21:00:42
  • 0
@5konto: linuxpl.com ma jakiś problem z serwerem od 20 minut :-(

Dwa przepisy chyba:
Art.31zs. 1. W przypadku osób prowadzących pozarolnicza działalność i osób z nimi współpracujących oraz duchownych, jeżeli przepisy uzależniają prawo lub wysokość świadczeń z ubezpieczeń społecznych od opłacenia składek, składki na ubezpieczenia społeczne, o których mowa w art. 31zo, zwolnione z obowiązku ich opłacania traktuje się jak składki opłacone.

ALE trzeba
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 21:56:43
  • 1
@Bartoluso: @szaloneneutrino Strona już działa, linuxpl nawalił.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 22:00:33
  • 1
@excavations: Próbowałbym ustalić czy przy pożyczce z PUP dostaniesz na cały ZUS, przepis jest niejasny, a wzór umowy który ktoś udostępnił sugeruje, że tak mogłoby być. Wtedy już nie mógłbyś dostać zwolnienia z ZUS, to jasne. Pożyczka jest niezależna, można ją brać, ale nie wiadomo czy ten sam PUP jej tak chętnie udzieli. Moim zdaniem warto próbować.
Niestety te przepisy są trudne, nowe i daję sobie rękę uciąć, że będą
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 22:04:47
  • 0
@volodia1111:

W przykładzie, który podałeś będzie to data faktury.
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-powstanie-przychodu-z-dzialalnosci-gospodarczej-jak-okreslic-moment
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
04.04.2020, 17:25:44
  • 0
@adam-molik: Tak, postojowe będę opisywał. Co do drugiego pytania, co masz na myśli pisząc, że pewniak? Jak wykażesz przesłanki myślę, że nie powinno być problemów.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
04.04.2020, 17:26:14
  • 0
@froen: Słusznie, napiszę, że to wybór niektórych form pomocy. Dzięki!
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
04.04.2020, 17:28:01
  • 1
@Immortal: Możesz próbować składać, najwyżej odwalą tylko złóż jak najszybciej. Nie potrafię bez porządniejszej analizy i researchu odpowiedzieć. Użyli w ustawie bezsensownego terminu "prowadzenie DG", który w Prawie przedsiębiorców nie występuje i stąd zamieszanie. Tym większe, bo nawet w trakcie zawieszenia jest trochę czynności, które można wykonywać i które są formą prowadzenia DG.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
04.04.2020, 17:34:15
  • 1
@misiek_kobi: Moim zdaniem wniosek powinien obejmować tylko składki, które są znane na moment jego składania. Przecież mogą się one zmieniać.Niemniej jednak znany i lubiany aktualnie sposób wykładni przepisów, czyli Q&A na stronach rządowych wskazuje, że może być inaczej, bo ZUS podaje przykład potwierdzający to co mówisz:

Spółka komandytowa zajmująca się doradztwem ubezpieczeniowym zatrudnia na 29 lutego 2020 r. 3 pracowników oraz 2 osoby na umowę zlecenia. Prowadzi działalność od listopada
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
06.04.2020, 22:29:22
  • 0
@StemiPL: Tak, można. Mogą iść na przestój albo dofinansowanie od starosty. Opisuję to w dwóch artykułach na stronie.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
06.04.2020, 22:29:42
  • 0
@komakai: Robi się oświadczenie po prostu a organ może to weryfikować np. w skarbówce.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
06.04.2020, 22:30:13
  • 0
@adam-molik: Istnieje. Opisuję to tutaj: https://maszprawo.org.pl/2020/04/dofinansowanie-kosztow-prowadzenia-dzialalnosci-gospodarczej-samozatrudnionego/
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
06.04.2020, 22:31:13
  • 0
@adam-molik: Ze wszystkich niekoniecznie, nie jestem w stanie tego rozpisać bez pełnej wiedzy o Twojej sytuacji. W celu przejrzystego porównania form pomocy rozważ kupno tego: https://sklep.maszprawo.org.pl/strona-glowna/28-tabela-porownawcza-wzory-pism.html.
Tabela - na podstawie kilkunastu kryteriów - jasno opisuje z jakich form dofinansowań / zwolnień można skorzystać, a z jakich nie. Można np. zaznaczyć sobie pola, które się spełnia i na tej podstawie zdecydować.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
09.04.2020, 20:17:41
  • 0
@kitor: Tak to wygląda. Nic natomiast nie stoi na przeszkodzie, żeby składać za każdy miesiąc po kolei. Tylko wtedy i tak mają 30 dni na rozpatrzenie od momentu wysłania deklaracji. No niechby Ci księgowość wysłała deklarację 1 dnia miesiąca, przy pracownikach masz termin płatności do 15, a ZUS rozpatrzy w terminie 30 dni od 1 dnia miesiąca.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
14.04.2020, 10:59:48
  • 2
@excavations: Jeśli liczysz nie od 1. dnia miesiąca to uważam, że trzeba porównać zawsze 60 dni do 60 dni. Wtedy pierwszy dzień nie będzie się różnił (np. 3 luty 2019 i 3 luty 2020), a różnił będzie się dzień ostatni.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
15.04.2020, 20:39:24
  • 1
@excavations: Wydaje mi się, że masz rację, będzie. Pytanie ile osób ten przychód wykaże bo w powszechnym zamęcie może to nie być kontrolowane. Ale zgodnie z np. ustawą o PIT takie coś się pod przychód łapie.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
15.04.2020, 20:40:17
  • 0
@Bartoluso: No tak, bo wziąłem jakąś grafikę kalendarza z pixabay. Dzięki!

2649

Ciemne strony Tarczy Antykryzysowej

Ciemne strony Tarczy Antykryzysowej

Automatyczne przyznanie się do popełnienia wykroczenia skarbowego, potężne uprawnienia dla ZUS, który będzie masowo kontrolował umowy o dzieło, wzory wniosków narzucające niekorzystną interpretację przepisów. Oto niektóre aspekty słynnej Tarczy Antykryzysowej.

LaudatorLibertatis
z
maszprawo.org.pl
dodany: 08.04.2020, 08:16:03
  • 137
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    tarczaantykryzysowa
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.04.2020, 09:33:53
  • 1
@pesel67: Dzięki! Poprawiłem.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.04.2020, 12:29:10
  • 1
@navry: Nie ma. Zerknij w mój artykuł, obszernie to opisuję https://maszprawo.org.pl/2020/03/zwolnienie-ze-skladek-zus/. Tutoriale na stronie ZUS też są przyzwoite.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.04.2020, 12:30:17
  • 2
@smk666: Przelewu zrobić nie możesz bo zwolnienie przysługuje od nieopłaconych składek. Opisuję to tutaj: https://maszprawo.org.pl/2020/03/zwolnienie-ze-skladek-zus/. Natomiast oczywiście nie zrobili przepisu, który wprost wskazywałby, że ZUS nie będzie nic egzekwował. Niemniej jednak są zapewnienia, że nie będzie.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.04.2020, 12:32:04
  • -1
@stan-tookie-1: Akurat przy wielu umowach naprawdę jest sporne, czy coś jest dziełem czy umową zlecenia. To kwestia specyfiki prawa cywilnego, a nie januszowania.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.04.2020, 12:33:36
  • -1
@durielek2: Przepis o tym nie mówi. Moim zdaniem trzeba. Może jest o tym inny przepis, ale go nie znalazłem.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.04.2020, 12:49:18
  • 1
@smk666: Wiem jak to wygląda. Księgową jeszcze bym od biedy zrozumiał, ale dlaczego od dnia uchwalenia tarczy takie informacje nie wiszą na stronach rządowych?
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.04.2020, 16:25:09
  • 0
@Mefyou: Dzięki za miłe słowa! :-) Co do umowy o dzieło. ZUS po kontroli może twierdzić, że miałeś status płatnika składek (jest nim np. "osoba fizyczna pozostająca z inną osobą fizyczną w stosunku prawnym uzasadniającym objęcie tej osoby ubezpieczeniami społecznymi"), a przez to łapiesz się na art. 98 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych i dostaniesz grzywnę, niezależnie od oskładkowania umowy.

Art. 98. [Wykroczenia przeciwko przepisom ustawy]

1. Kto, jako płatnik
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
09.04.2020, 20:11:56
  • 1
@sayrel: Ze społecznej bym nie wyżył, ale staram się dostarczać quality content. ;-) Dzięki!

2791

Będziemy karani za….. życie. Pozbawia się nas też prawa do sądu

Pokaż treści 18+

Będziemy karani za….. życie. Pozbawia się nas też prawa do sądu

Kar nie nakłada sąd, który mógłby coś marudzić o Konstytucji i braku stanu nadzwyczajnego. Tym zajmie się inspektor sanitarny. Z natychmiastową egzekucją!

Ash69
z
obywatele.news
dodany: 08.04.2020, 20:47:43
  • 275
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    prawo
  • #
    policja
  • #
    bekazpisu
  • #
    ciekawostki
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 09.04.2020, 10:27:39
  • -1
@raFFcio: A nie wiem. Nie sprawdzę teraz bo robota goni.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.04.2020, 08:20:40
  • 2360
Przygotowałem w #maszprawo opracowanie o ciemnych stronach Tarczy Antykryzysowej. Przykłady? W mediach rząd mówił o przesunięciu rozliczenia PIT na 30 maja. Bzdura. Zamiast tego wprowadził w ustawie dorozumiane przyznanie się do popełnienia wykroczenia skarbowego.

Jak to zrobił? Otóż jak popełnia się przestępstwo / wykroczenie skarbowe, to pod pewnymi warunkami można złożyć tzw. czynny żal i skarbówka nas wtedy nie ściga. Jest to nic innego jak przyznanie się do czynu zabronionego,
  • 86
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.04.2020, 08:22:36
  • 509
Można plusować, żeby być wołanym do kolejnego artykułu.
  • Odpowiedz
bigger
bigger
bigger
08.04.2020, 08:26:47
  • 259
@LaudatorLibertatis: Ta "tarcza" to jest taki okrutny zart, ze rece opadaja. To nawet nie jest prztyczek w nos dla przedsiebiorcow tylko prawy prosty. Jednoczesnie usmiechajac sie do kamery i mowiac ile to nie robimy i jak to nie pomagamy. A najlepsze jest to ze szary czlowiek nie ma szans tego zrozumiec i bedzie absolutnie przekonany ze rzad daje przedsiebiorca grube tysiace z ulgach ZUS i podatakach. (╯°□
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 03.04.2020, 11:47:17
  • 489
Przygotowałem w #maszprawo opracowanie najważniejszych form pomocy Tarczy Antykryzysowej. Rzecz ciężka bo nie ma żadnych źródeł, wszyscy w artykułach przepisują tylko ustawę, a sama ustawa jest pełna nieścisłości i błędów. Starałem się to zrobić inaczej i opisać aspekty praktyczne, mimo tego, że mogłem popełnić jakieś błędy.

Wrzucam znalezisko i proszę o wykopanie.

Szczerze mówiąc najciekawsze są ciemne strony Tarczy Antykryzysowej
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
03.04.2020, 11:48:45
  • 210
Można plusować, żeby być wołanym. Przygotowuję większy artykuł na temat ciemnych stron Tarczy Antykryzysowej.
  • Odpowiedz
Dawidienko1
Dawidienko1
03.04.2020, 16:28:25
  • 7
@robson7: Trzeba było wejść na stronę ZUS-u. Wejść w informacje o "Tarczy Kryzysowej", wybrać odnośnik do szczegółów odnośnie zwolnienia z ZUS-u, tam jest upragniony załącznik "wymagany przez Komisję Europejską w związku z udzielaną pomocą publiczną (Komunikat 2020/C 91 I/01) - załącznik do wniosku RDZ"... Przecież to takie proste xD
Tutaj link: https://mega.nz/file/PZsjgaSA#FdnN6ME8P3p2UVh808Z9iD11VVFnomi0AZLLwXhQ6xM
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 25.03.2020, 08:53:20
  • 126
Z racji tego, że rząd wprowadza nowe przepisy w formie Q&A na stronie www (w Dzienniku Ustaw pojawiły się dopiero wieczorem), zrobiłem tekst jednolity Rozporządzenia ws. epidemii. Do przeczytania tutaj. Zmiany (dodania lub usunięcia treści) zaznaczyłem na czerwono. Co się zmieniło?

1. Wbrew samej ustawie (którą PIS mógł przecież zmienić) zakazali generalnie przemieszczania się, z wyjątkiem wymienionych celów. Tymczasem ustawa mówi o ograniczeniach w sposobie przemieszczania się.

2. Można jeździć do pracy.
  • 73
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

GordonL
GordonL
25.03.2020, 08:59:42
  • 54
1. Wbrew samej ustawie (którą PIS mógł przecież zmienić) zakazali generalnie przemieszczania się, z wyjątkiem wymienionych celów. Tymczasem ustawa mówi o ograniczeniach w sposobie przemieszczania się.


@LaudatorLibertatis: Od dwóch godzin próbuję to wykopkom wytłumaczyć. Idzie opornie --> https://www.wykop.pl/wpis/48239549/to-uczucie-gdy-chcesz-uswiadamiac-nieswiadome-owie/170488811/#comment-170488811
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
25.03.2020, 09:06:19
  • 54
@GordonL: Trzeba odróżnić prawilnych mireczków od #50groszyzawpis. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Poza tym na wojnie prawda jest pierwszą ofiarą. Tak samo z prawem. Kto jak kto, ale ten rząd niczym formalnym nie będzie się przejmował. Co ciekawe, prześledziłem proces ustawodawczy (ustawa uchwalona w 2008 r. za PO, procedowana przy wsparciu PiS) i art. 46 ustawy w ogóle nie był problemem, ani przedmiotem namysłu
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 23.03.2020, 10:58:53
  • 13
Dzisiaj w #maszprawo o okresowym badaniu technicznym pojazdu w SKP, czyli:
- co obejmuje;
- czy sprzedawca ma rację twierdząc, że nie odpowiada za wady skoro badanie było ważne;
- czy można montować używane poduszki powietrzne i co na to diagnosta.

Ciekawe kwestie z artykułu:
LaudatorLibertatis - Dzisiaj w #maszprawo o okresowym badaniu technicznym pojazdu w S...

źródło: comment_15849606646lbgUWCioBpcZQ2zXMXGgG.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Wychwalany
Wychwalany
23.03.2020, 11:42:40
  • 1
używane poduszki


@LaudatorLibertatis: używane czy zregenerowane po wystrzeleniu? Jest cos złego w przełożeniu niewystrzelonej poduszki?

Przeglądy "na lewo"


wielu aut z USA nie zarejestrujesz inaczej, śmiem twierdzić że większośc jakich widziałem na ulicach miała przeglądy na lewo
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
24.03.2020, 14:44:32
  • 0
@xan-kreigor: Ale ja wiem co znaczy salvage. Po prostu piszę czym taka adnotacja - niezależnie od stanu technicznego - może skutkować na gruncie polskich przepisów.

Co do poduszek powietrznych podobnie - nie jestem inżynierem, żeby ustalić w ilu przypadkach używana poduszka "zabije" uczestnika wypadku, a w ilu nie. Przepisy wprost decydują o tym, czy można je wykorzystywać i tyle.
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.03.2020, 15:25:54
  • 12
Dzisiaj w #maszprawo prywata (pkt 1) i - jakżeby inaczej - koronawirus (pkt 2).

1. Wspieram akcję Autotesto # zostanwdomu i proszę o jej wykopanie. Zrobili duże rabaty na usługi. Jeśli ktoś musi oglądać samochody, to może warto za ich pośrednictwem bo ludzie są przeszkoleni i nie całują się z mirkiem handlarzem, ani nie robią tańca zwycięstwa. Poza tym moim zdaniem na 1-2 miesiące można sobie odpuścić bieganie po
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

hoszin
hoszin
18.03.2020, 16:11:19
  • 0
A co np. z przestojem w firmie? muszę wyprać urlop np. na dwa tygodnie jak firma będzie stała?
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
18.03.2020, 21:43:32
  • 0
@hoszin: Nie siedzę w prawie pracy, więc podsyłam link

https://strefabiznesu.pl/koronawirus-a-przymusowy-urlop-18032020-r-czy-pracodawca-moze-zmusic-pracownika-do-wziecia-wolnego/ar/c10-14863889
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 11.12.2019, 18:29:24
  • 115
Ok, podzielę się tym. Zajmuję się pomocą prawną przy wadach pojazdów. Prowadziliśmy sprawę dla klienta, który przyjechał zza wschodniej granicy specjalnie, żeby kupić samochód od handlarza oszusta we Wrocławiu.

W trakcie jazdy próbnej w kabinie czuć było paliwo, więc potencjalny zakres możliwych wad radosny i niebezpieczny. Klient poczuł paliwo i pyta czy to zapach benzyny, a handlarz-mirek na to, że to zapach powietrza we Wrocławiu. XD

Klient uwierzył, samochód kupił.
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dzek
dzek
dzek
11.12.2019, 18:45:33
  • 77
zapach powietrza we Wrocławiu


@LaudatorLibertatis: xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
  • Odpowiedz
Fasol88
Fasol88
11.12.2019, 19:21:22
  • 1
@dzek: xDDDDDDDDDDDDD
  • Odpowiedz

1061

Hyundai Tucson 2.0 CRDi Mild Hybrid z krzywmi podłużnicami

Hyundai Tucson 2.0 CRDi Mild Hybrid z krzywmi podłużnicami

Jeśli myślisz o zakupie auta marki #Hyundai to radzę zapoznać się z moim materiałem.  Mój problem jest dość specyficzny. Kupiłem a właściwie wziąłem auto - Hyundai Tucson 2.0 CRDi Mild Hybrid w salonie Motortest Anna Szadkowska w Warszawie, Hynka 2a. Oczywiście auto sfinansowane przez CPM czyli...

mixmaxmoto
z
wykop.pl
dodany: 20.11.2019, 20:25:16
  • 322
  • #
    hyundai
  • #
    masterlease
  • #
    carprimemanagement
  • #
    motortestwarszawa
  • #
    hyundaimotorpoland
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 21.11.2019, 11:21:15
  • 3
@mixmaxmoto Praktyka zawierania umów sprzedaży lub przedwstępnych umów sprzedaży z przyszłym leasingobiorcą jest spotykana, niezależnie od tego, że jest dosyć kuriozalna. Wady masz bardzo poważne i jestem w sporym szoku, że dealer z producentem nie chcą się dogadać. Zajmuję się pomocą prawną przy wadach pojazdów (autoprawo.pl), więc gdybyś chciał dodatkowej opinii o sprawie, analizy dokumentacji itp. przed wytoczeniem powództwa to mogę pomóc.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

803

Umowa kupna-sprzedaży samochodu bezpieczna dla kupującego

Umowa kupna-sprzedaży samochodu bezpieczna dla kupującego

Przygotowałem 4 wzory umów z dokładną instrukcją wypełnienia. Z tą umową, żaden mirek handlarz nie da nam rady, a jeśli nie będzie chciał jej podpisać, to pytanie, czy warto od niego kupować.

LaudatorLibertatis
z
autoprawo.pl
dodany: 08.06.2018, 09:31:22
  • 177
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    prawo
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 13:00:06
  • 2
@mwwilk: przykładowe orzeczenie Sąd Okręgowy w Poznaniu w wyroku z dnia 21.08.2015 r. (sygn. akt XV Ca 471/15): „na ocenę wadliwości pojazdu i odpowiedzialność pozwanych z tytułu rękojmi nie miał wpływu fakt, że pojazd miał cenę uwzględniająca stan techniczny, wiek i przebieg, a nabywca dokonał pomyślnej jazdy próbnej i podpisał umowę z adnotacją, że stan techniczny jest mu znany (…). Powód nie miał przy tym obowiązku dokonywania szczegółowych badań i
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 13:07:48
  • 0
@wojniz: Podanie przedziału jest dobrym rozwiązaniem. Albo info kiedy ostatnio olej był wymieniany / dolewany. Chodzi o to, żeby poradzić sobie ze skrajnymi przypadkami, gdzie dolewasz 2-3 litry co 1000 km.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 13:14:02
  • 0
@fwing: O klauzulach niedozwolonych możesz mówić w relacji B2C. Poza tym było to uznawane za klauzulę niedozwoloną bo mylnie kierowała do k.c. zamiast do Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Aktualnie reżim rękojmi jest ujednolicony w k.c.

Wzór nie jest nieprecyzyjny. Poczytaj dyskusję w komentarzach, gdzie omawiamy wszystkie postanowienia umowne.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 13:20:28
  • 1
@nonkonformista: Twoje argumenty są w mojej ocenie nietrafione. Wydaje mi się to, że obszernie odpowiedziałem na Twoje zarzuty, Ty natomiast bardzo oszczędnie odniosłeś się do tego co Ci odpisywałem.

Weź też proszę pod uwagę, że mam z tymi sprawami do czynienia regularnie i wiem z jakimi problemami spotykamy się w sądach, a jakie są wydumane. Problemy przedstawiane przez Ciebie, jakkolwiek możliwe, są wydumane bo prawdopodobieństwo ich wystąpienia jest wyjątkowo niskie.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 13:27:15
  • 9
@TheDzions: Mireczku, jak uważasz, że jestem dzbanem to nie wiem czy jest sens odpisywać, ale spróbuję.

Jak masz dwumas to jest to wada eksploatacyjna i co do zasady, nawet ta umowa nie pomoże kupującemu, chyba że sprzedawca składał odmienne zapewnienia co do stanu pojazdu.

Co do dopuszczenia do ruchu to postanowienie umowne odpowiada na praktyczny problem podbijania przeglądów na lewo. Często zdarza się tak, że handlarz zachwala samochód informując, że przegląd był
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 13:28:40
  • -1
@TheDzions: Podałem przykład co można wpisać. Może to pomóc, gdy handlarz zalewa silnik motodoktorem, jedziesz na wymianę oleju i nagle okazuje się, że albo wymieniasz silnik albo złomujesz samochód. Pewnie, że to ciężko ocenić, ale można się obronić przed przypadkami skrajnie zużytych silników.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 13:36:40
  • 0
@nonkonformista: Odpisałem Ci obszernie dlaczego ta umowa jest dobra i dlaczego Twoja argumentacja dobra nie jest. Niech inni ocenią, bo siebie i tak nie przekonamy. Wiemy już natomiast, że nie wiesz co jest przydatne z punktu widzenia sporu ze sprzedawcą na etapie przedsądowym lub sądowym. Ja wiem i treść tej umowy jest z tym bezpośrednio związana.

Mylisz się też twierdząc, że tej umowy nikt nie podpisze bo ta umowa, w
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 13:37:44
  • 0
@atrax15: To jak kiedyś przeczytasz i porównasz z inną umową, będziesz wiedział dlaczego jest korzystna dla kupującego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 13:42:31
  • -1
@veget00: Może jak zamkniemy jakąś dużą sprawę. Mamy na biegu np. Maserati z wadami :-)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 13:44:19
  • 0
@TheDzions: Wydaje mi się, że nasze poglądy są bardzo podobne. Zwróć uwagę, że w umowie jest postanowienie, które bardzo zmniejsza ryzyko zaniżenia ceny (wspominam zarówno w umowie jak i w instrukcji do niej o odpowiedzialności karnej i karnoskarbowej). Jest też postanowienie o OC, które mogłoby być niepotrzebne, ale dzięki temu kupujący zwróci na to uwagę, a często nie zwraca.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 13:51:22
  • 0
@nonkonformista: Mireczku jestem przekonany, że Ty stworzysz taką umowę. I nie będzie w niej słowa "właściwość". ( ͡° ͜ʖ ͡°)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 13:53:44
  • -1
@mwwilk: To nadal uwaga natury ogólnej, bo przy B2C dochodzi po prostu większy obowiązek informacyjny wynikający z art. 355 § 2 k.c.
Żeby to postanowienie umowne cokolwiek znaczyło trzeba wypisać albo konkretne wady albo ogólnie napisać np. o "zużyciu eksploatacyjnym wyższym niż przeciętne" "wskazaniu drogomierza, które może nie odzwierciedlać przebiegu pojazdu" itp.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 13:55:31
  • 0
@benc: W mojej ocenie nic to nie daje. PESEL jest ważniejszy bo ułatwia np. ustalenie adresu zameldowania w bazie PESEL.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 13:56:36
  • 0
@mwwilk: Rękojmia jest w B2C, B2B i C2C. W C2C i B2B można ją wyłączyć, ale jeśli wyłączenia w umowie nie ma to obowiązują przepisy z k.c.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 13:59:54
  • 0
@veget00: :-D Nie. O to http://www.tvnturbo.pl/aktualnosci,1850,n/gwarancje-i-akcje-serwisowe-ile-naprawde-sa-warte,217182.html
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 14:01:43
  • -1
@mwwilk: Jedną z przesłanek odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest brak wiedzy kupującego o wadach, więc jest tak jak napisałeś. Ponadto, choć to nie wynika wprost z przepisów, to przy wadach eksploatacyjnych, rękojmia też nie obowiązuje, chyba że sprzedawca składał odmienne zapewnienia np. że zrobił rozrząd, a go nie zrobił.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 14:02:36
  • 0
@atrax15: Pewnie, że jest korzystna, ale nie ma żadnego z elementów, które ja dodałem jako korzystne. Rzeczy z umowy motodoradcy można natomiast w mojej umowie dopisać w uwagach (np. że samochód jest bezwypadkowy).
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 14:12:10
  • 0
@m0rgi: Nigdzie nie piszę, żeby wpisywać takie uwagi. Przeciwnie, to są uwagi, które często sam sprzedawca wpisuje w ogłoszeniu lub składa takie zapewnienia. Zgadzam się, że trafia się też sporo kupujących z wydumanymi oczekiwaniami. W takim przypadku lepiej jest podpisywać inne wzory umowy. Uważam, że transakcja jest fair jeśli sprzedawca powie co naprawdę wie, a kupujący też dołoży starań i zapłaci przynajmniej za podstawowy przegląd.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 14:24:56
  • 5
@jozinzbazin2: Mireczku wydaje mi się, że zaczynając w chamski sposób już na początku eliminujesz możliwość normalnej rozmowy, ale spróbujmy.

Serio? to jest standard przy dokumentach.


Ludzie o tym nie wiedzą. Spotykałem się wielokrotnie z dokumentami, gdzie istniał spór co do tego, co było objęte przedmiotem
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 14:26:10
  • -1
@prawde_powiadam_Wam: jak każda umowa i ta jest dobrowolna. jej starsza wersja z powodzeniem funkcjonuje sobie od kilku lat i dostawałem już do poprowadzenia sprawy na jej podstawie .
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 14:41:12
  • 2
@jozinzbazin2: Mireczku nie wiem skąd Twoja frustracja wylewająca się w każdym zdaniu, ale naprawdę jest niepotrzebna i nieprzydatna. Mogę napisać Ci tylko tyle, że dostałem do analizy już około 10.000 spraw dotyczących tylko i wyłącznie wad pojazdu. Ta umowa odpowiada na istniejące problemy. Ja rozumiem, że w Twoim mniemaniu ludzie to idioci, jeśli muszą czytać taką instrukcją, natomiast w mojej ocenie każdy zna się na swojej działce i nie muszę
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 14:57:45
  • 1
@jozinzbazin2: Umowa posiada wbudowany czujnik wad auta i po zbliżeniu jej do samochodu z wadami świeci na czerwono.

A poważnie, doskonale wiemy, że przed wadami samochodu można, w pewnym zakresie, uchronić się jedynie poprzez gruntowne sprawdzenie jego stanu technicznego. Umowa ma natomiast pomóc w egzekwowaniu swoich praw w razie problemów, a w niektórych przypadkach da też do myślenia kupującemu, w sytuacji gdy sprzedawca nie będzie chciał wpisać do umowy np.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 15:05:34
  • -1
@putinex: Dlatego wyjaśniam to na samym wstępie artykułu. Jeśli komuś nie chce się nawet go otworzyć to jakoś przeżyję, że uzna mnie za niewiarygodnego. Nie mogę pomijać tego jak wyglądają realia bo chcę, żeby to się komukolwiek przydało.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 17:02:22 via Android
  • 0
@Dziadekmietek wejdź proszę w artykuł albo poczytaj komentarze. Wyjaśniłem skąd ta nazwa.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 17:03:49 via Android
  • -1
@putinex to rzeczywiście eliminuje tę umowę :-)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 17:04:58 via Android
  • 0
@LudwikXIV wejdź proszę w artykuł, zerknij na pierwszy nagłówek.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 17:17:31
  • 0
@LudwikXIV: Wyjaśniłem w artykule jaka jest poprawna nazwa, natomiast 3x więcej wyszukiwań frazy "umowa kupna-sprzedaży" w porównaniu do "umowy sprzedaży" i wyjaśnianie wielokrotnie klientom proszącym mnie o umowę kupna, zamiast umowy sprzedaży, skutecznie wyleczyło mnie z przepychania się o terminologię. Ty wiesz o co chodzi, ja wiem i na dodatek opisuję to na początku artykułu.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 17:25:56
  • -3
@Dziadekmietek: nie dorabiam teorii. Gdyby skala zjawiska była niewielka to wtedy bym to korygował. Po ponad 5 latach zajmowania się dzień w dzień samochodami, tobie też by ustał zapał. Nawiasem mówiąc robię to co mówisz, czyli koryguję błędy. Już w pierwszym nagłówku wyjaśniam poprawną nazwę, mimo że z punktu widzenia większości czytelników jest to obojętne. Tylko żeby przeczytała to większa niż mniejsza liczba osób, muszę uwzględniać realia. Nie mam więc
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 17:36:08
  • -1
@LudwikXIV: Samo w sobie nie, to prawda. Natomiast z każdą umową wiąże się obowiązek podatkowy jednej lub drugiej strony, a także obowiązek zawiadomienia o zbyciu i nabyciu, w związku z czym ten skrót jest uprawniony. Tym bardziej, że jego rolą jest odstraszenie od wskazania w umowie zaniżonej ceny.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 17:37:53
  • -1
@mamspodniewpaski: Sprzedawca zapewnił mnie, że OC jest ważne jeszcze 10 miesięcy, a jest ważne 1 miesiąc. Jestem w plecy o koszt 9 miesięcy ubezpieczenia. Mogę na tej podstawie żądać zapłaty od sprzedawcy, jeśli będę miał dowody na okoliczność treści jego zapewnień.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 17:43:39
  • -2
@Dziadekmietek: moi klienci to nie są Janusze. Moi klienci nie są po prostu prawnikami i nie mam zamiaru wymagać od nich tego czego może wymagać od siebie prawnik.
Co do Twojego drugiego zarzutu, również pokazuje on po prostu Twoje skrajnie niepraktyczne podejście do tematu. Moją rolą jest stworzyć umowę zrozumiałą i nieposłużenie się terminami prawnymi nic jej nie ujmuje.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 17:59:52
  • -1
@Dziadekmietek: Przyjmuję do wiadomości, że nie będziesz moim klientem. Będzie mi Ciebie brakowało ( ͡° ͜ʖ ͡°)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 18:03:23
  • -1
@Dominiko_: Wejdź proszę w artykuł albo przeczytaj komentarze i zrozumiesz dlaczego użyłem tego terminu. Dla jednego Januszem jest ktoś kto nie zna umów nazwanych z k.c., dla drugiego Januszem będzie ktoś kto nie zerknął na artykuł, który komentuje. Dla mnie, ani jeden, ani drugi Januszem nie jest, ale może po prostu jestem zbyt tolerancyjny. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 18:55:09
  • -1
@putinex: Pewnie masz rację natomiast bardzo rzadko dostaję do analizy umowy uzupełnione o dane stron na komputerze. Ma to też swoje "psychologiczne" uzasadnienie. Jeśli jedna strona przyjedzie z umową, w której są dane wypełnione na komputerze to druga strona bardziej obawia się tej umowy jako takiej, która nie jest pierwszą lepszą, tylko konkretnie wybraną przez drugą stronę. Czy jest to racjonalne? Pewnie, że nie, ale tak to wygląda w praktyce.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 18:57:15
  • -1
@mamspodniewpaski: Do odstąpienia nie. Natomiast do odszkodowania już tak, przy czym mnie chodzi głównie o to, o czym Ty piszesz, czyli żeby kupujący po prostu zwrócił na to uwagę.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
08.06.2018, 19:23:10
  • -1
@LudwikXIV: Ze swojej strony deklaruję możliwość wrócenia do naszej rozmowy jeśli będziesz w stanie kiedyś powstrzymać się w zwykłej dyskusji od takich przymiotników jak "niedorzeczny" i "urojony". Tobie to odpowiada, ok. Mnie nie.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
18.03.2019, 08:41:33
  • 1
@mikimax: Linkowany przez Ciebie artykuł zawiera kilka bardzo istotnych przekłamań, więc uważałbym z jego reklamowaniem. Pierwsze z brzegu:

Forma umowy kupna-sprzedaży samochodu nie jest uregulowana prawnie, dlatego mogłaby zostać zawarta między nabywcą a sprzedawcą nawet ustnie.


Oczywiście, że umowa sprzedaży jest "uregulowana prawnie". Zerknij w art. 535 i n. Kodeksu cywilnego. Poza tym z pierwszego członu zdania, w żaden sposób nie wynika drugi. Umowa sprzedaży jest uregulowana w k.c., a niezależnie

2432

Dlaczego VW zataja opinię rzeczoznawcy przed swoim klientem?

Dlaczego VW zataja opinię rzeczoznawcy przed swoim klientem?

Pan Robert kupił nowego Volkswagena Passata CC. Przy przebiegu poniżej 100k samochód miał już 4 razy wymieniane sprzęgło, wymienianą skrzynię biegów DSG, koło zamachowe i naprawiany silnik. Volkswagen zrobił opinię swojego rzeczoznawcy i odmówił nam jej udostępnienia. Prośba o #wykopefekt.

LaudatorLibertatis
z
autoprawo.pl
dodany: 20.02.2019, 08:54:55
  • 270
  • #
    wykopefekt
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    volkswagen
  • #
    prawo
  • #
    maszprawo
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 09:03:32
  • 274
@przedostatni_wolny_login: Sugerowałbyś zamiast tego kilkuletnią markę premium? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 09:09:43
  • -14
@Teoriawojny: Aż 6 miesięcy wymieniali mu skrzynię biegów? Pytanie, czy zawalił dealer, czy były problemy z dostarczeniem nowej skrzyni. Chociaż z punktu widzenia klienta wszystko jedno.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 09:11:18
  • 63
@przedostatni_wolny_login: Tylko sobie żartuję. Klient teraz rozegrałby sprawę zupełnie inaczej, ale po prostu wierzył - jego błąd - że z nowym samochodem, gwarancją i dodatkowym ubezpieczeniem, nie będzie miał takich problemów.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 09:15:03
  • 40
@Teoriawojny: Wymieniają, ale trzeba się trochę poszarpać, zazwyczaj przy udziale prawnika. Nawet raz doprowadziłem do wymiany silnika na nowy. Nie dotyczyło to co prawda VW, ale udaje się takie rzeczy załatwiać.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 09:20:28
  • 49
@xetrov: Statystycznie tragedii z VW nie ma, przynajmniej wśród moich klientów. Najwięcej spraw mam z Audi i BMW oraz z samochodami francuskimi. Oczywiście są to głównie samochody kupione jako używane no i trzeba by to porównać do ogólnego udziału tych marek w rynku samochodów nowych i używanych, więc bardziej piszę to jako ciekawostkę, a nie rzetelną statystykę. Natomiast sama obsługa posprzedażowa klienta to oczywiście inna historia...
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 09:24:46
  • 43
@soadfan: Dawno po terminach. Klient ciągle liczył, że pomogą mu rozwiązać problem w ramach gwarancji, że upłynęły mu terminy. Jest to często błąd kupujących, którzy decydują się na roszczenia z gwarancji zamiast z rękojmi.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 09:26:31
  • 121
@kinasato: Bo marki premium kupuje się kilkuletnie. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wtedy masz pewność, że ktoś już przetestował konkretny egzemplarz.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 09:42:26
  • 22
@gundis24: Tak, autoprawo.pl to mój projekt. Jak będziesz miał jakiekolwiek kwestie związane z prawem i motoryzacją to pisz. :-)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 09:59:45
  • 0
@SpokojnyPan: Dlatego odesłałem do zewnętrznego źródła. Oczywiście nikt nie pisze, że każda taka skrzynia przy 150k się sypie i wymaga naprawy albo wymiany. Natomiast tak jak są typy problematycznych silników, tak samo ze skrzyniami. Nie sposób tu określić nawet statystycznego prawdopodobieństwa wystąpienia problemów, ale takie, a nie inne opinie o danym silniku/skrzyni rzadko biorą się znikąd.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 10:02:00
  • 0
@oniak: A co twierdzili w ASO? Że ten typ tak ma?
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 10:04:39
  • 18
@SpiderFYM: Oglądałem, warto! Pisałem też artykuł o tej sprawie na gruncie prawa polskiego. Nasz rząd mógł coś zrobić, ale nie zrobił.
https://autoprawo.pl/dieselgate-pozew-ws-afery-volkswagena-sens/ (wersja skrócona)
http://autoprawo.pl/wp-content/uploads/2018/12/PIE-monografia_Afera-Volkswagena-a-ochrona-powietrza-w-Polsce_Oskar-Mo%C5%BCd%C5%BCy%C5%84.pdf (wersja dla prawników)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 10:18:57
  • 2
@Millionth_Visitor: Niestety problem dalej występuje. Podpytam klienta, czy te aktualizacje były robione, natomiast biorąc pod uwagę liczbę napraw, nie wyobrażam sobie, żeby było inaczej.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 10:31:10
  • 0
@tomszczyk: Prawnie nie ma takiego obowiązku i napisałem to nawet w artykule. Dopiero na zlecenie sądu moglibyśmy uzyskać taki dokument. Czym innym jednak są przepisy, a czym innym przebieg całego procesu reklamacyjnego i to jak bardzo klient naciął się na samochodzie, który w pierwszych latach eksploatacji nie powinien być tak awaryjny.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 10:32:42
  • -1
@juzjuzjuz: A w ASO co mówią? Starają się rozwiązać problem?
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 10:38:11
  • 0
@juzjuzjuz: Cisnąłbym ich, żeby się przejechać egzemplarzem porównawczym. Mocne stępienie zmysłów (słuchu, wzroku) to częsta przypadłość, gdy chce się spławić klienta.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 10:42:21
  • 1
@Ceglarek: No tak, tylko że wtedy jak informujesz potencjalnego kupującego o problemach z samochodem to dostaje on sporą możliwość negocjowania ceny. A jak nie informujesz to wchodzisz w rolę oszusta. I tak słabo, i tak niedobrze.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 10:44:34
  • 0
@nonkonformista: Prawnie VW nie ma obowiązku udostępniać opinii i napisałem to nawet w artykule. Dopiero na zlecenie sądu moglibyśmy uzyskać taki dokument. Czym innym jednak są przepisy, a czym innym przebieg całego procesu reklamacyjnego i to jak bardzo klient naciął się na samochodzie, który w pierwszych latach eksploatacji nie powinien być tak awaryjny. Jak się prowadzi biznes to rzadko kiedy ograniczasz się wobec klientów tylko do czego, czego wymagają przepisy.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 10:46:11
  • 8
@Ptoing: Nie potrafię rzetelnie odpowiedzieć. Siłą rzeczy trafiają do mnie osoby, które się na taką obsługę nacięły, a nie Ci, którzy samodzielnie rozwiązali problem. Poza tym sporo zależy też od konkretnego dealera, który może również naciskać u producenta na rozwiązanie sprawy.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 10:49:24
  • 3
@EN_Norbert: Jakby Ci skrzynia szarpała to też byś mało jeździł. Szkoda nerwów. :-)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 10:50:05
  • 24
@AnThRaX: Uważam, że w geście solidarności powinieneś coś w nim zepsuć.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 10:56:53
  • -1
@sirdam: @DanielAquarius Wiadomo, że różnie bywa, ale przecież kurczę od tego jest gwarancja, żeby takie problemy rozwiązywać. A tu się nie dało mimo gwarancji i dodatkowego ubezpieczenia na naprawy. To jest słabe.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 11:16:07
  • 1
@coyoteblue: Uroczy dealer. A tak z ciekawości, ubytku wartości handlowej dochodziłeś od ubezpieczyciela?
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 11:29:47
  • 1
@nabrzmialeczeresnie: Tutaj była już wymiana skrzyni przy niecałych 70k przebiegu. No i nie pomogło.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 11:53:54
  • 0
@LDevil: Prawnie VW nie ma obowiązku udostępniać opinii i napisałem to nawet w artykule. Dopiero na zlecenie sądu moglibyśmy uzyskać taki dokument. Czym innym jednak są przepisy, a czym innym przebieg całego procesu reklamacyjnego i to jak bardzo klient naciął się na samochodzie, który w pierwszych latach eksploatacji nie powinien być tak awaryjny. Jak się prowadzi biznes to rzadko kiedy ograniczasz się wobec klientów tylko do czego, czego wymagają przepisy.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 11:56:18
  • 0
@modemik: Jest nie tyle błędna co robiona w warunkach nieosiągalnych w warunkach drogowych. Niestety przepisy na to pozwalają, ale zmienia się to już w lepszym kierunku (cykl WLTP zamiast NEDC). https://autokult.pl/30074,cykle-wltp-zastapil-nedc-koniec-oszukiwania-klientow
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 13:17:57
  • 2
@Theczarek: @SpokojnyPan Przecież opcja "użytkownik uszkodził" jest często pierwszą, którą się udowadnia. Naprawdę sądzicie, że ASO, ubezpieczyciel i VW zgodziliby się na tyle napraw i diagnostyki, gdyby udało im się to zrzucić na klienta? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 14:05:20
  • -1
@Theczarek: Spora liczba użytkowników DSG katuje je, a VW i dealerzy dobrowolnie, wielokrotnie wymieniają podzespoły, przysyłają swoich rzeczoznawców i negocjują ugody? Coś mi się to nie widzi ( ͡° ͜ʖ ͡°) Co nie zmienia faktu, że każda opcja, włącznie z tą opisywaną przez Ciebie, w konkretnym przypadku, jest możliwa.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 14:52:45
  • 0
@nie_programista_20k: Działa z tym wyjątkiem, że odstąpienie od umowy wymaga zgody finansującego tj. leasingodawcy. W praktyce niewykonalne. Natomiast obniżenie ceny, żądanie wymiany, żądanie naprawy, można realizować samodzielnie, bez udziału finansującego.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 14:58:08
  • 2
@frems: Na gruncie obowiązujących w tamtym okresie przepisów klient miał tylko rok na złożenie oświadczenia z tytułu rękojmi od momentu wydania mu pojazdu. Aktualnie te terminy są zdecydowanie dłuższe. Tu masz mój artykuł na ten temat.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 17:44:14
  • 3
@Student_AWAS: Trochę offtop, ale ciekawe, czy jak mirek handlarz kręci przebieg to skrzydła zanikają ( ͡° ͜ʖ ͡°)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 20.02.2019, 08:57:56
  • 60
Mireczki dzisiaj w #maszprawo mam prośbę o wsparcie sprawy mojego klienta. Nowy Volkswagen Passat CC z przebiegiem mniejszym niż 100k miał 4 razy wymieniane sprzęgło i jeden raz skrzynię biegów, o naprawie silnika nie wspominając. Volkswagen zrobił opinię swojego rzeczoznawcy i odmówił nam jej udostępnienia. VW odmawia też udzielenia informacji, czy i z jaką liczbą zgłaszano mu już problemy z tą skrzynią biegów (DSG). Gdyby VW był świadomy takich
LaudatorLibertatis - Mireczki dzisiaj w #maszprawo mam prośbę o wsparcie sprawy mojeg...

źródło: comment_1AD2uVtyQplyzIjVqCYjvEZYuxYaHf53.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
20.02.2019, 10:20:55
  • 15
@lougramm: Być może opisał to rzeczoznawca w opinii, której nie chcą nam udostępnić. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
k.....u
k.....u
konto usunięte 20.02.2019, 13:35:56
  • 6
@LaudatorLibertatis: VW to taka firma właśnie, kupowałem auto z salonu i chciałem się załapać na wyprzedaż rocznika 2018 więc zacząłem od stycznia obserwować rynek i rozmawiać z dealerami. Promocje po 15k na modelu w cennikach podane maksymalne ceny wszystko super. VW ma na stronie listę aut z zeszłego roku wraz z cenami. I co się okazało? Wszystkie samochody zgodne z cennikiem promocyjnym na stronie NIE ISTNIALY. Obdzwonilem 11 dealerów w
  • Odpowiedz

353

Średnia wieku pojazdów (osobowych, ciężarówek, autobusów) w UE. Jak tam Polska?

Średnia wieku pojazdów (osobowych, ciężarówek, autobusów) w UE. Jak tam Polska?

“Fact: heavy commercial vehicles, such as #trucks and #buses, are now on average 12 years old in the European Union”

SebaD86
z
twitter.com
dodany: 12.02.2019, 08:41:19
  • 291
  • #
    europa
  • #
    samochody
  • #
    motoryzacja
  • #
    stareauta
  • #
    ciekawostki
  • #
    polska
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 13.02.2019, 09:55:09
  • 0
Rzecz w tym, że ta statystyka może nie być rzetelna. Jeśli dane bazują na informacjach z CEPIK, mogą być one nie w pełni prawidłowe, ze względu na to, że CEPiK ma problem z rzetelną statystyką (np. w 2015 r. widniało w nim 65 tys. zarejestrowanych Żuków). Tak przynajmniej było w 2015 r. https://www.motofakty.pl/artykul/absurdy-w-centralnej-ewidencji-pojazdow-jakie-bledy-zawiera-baza.html

Natomiast faktem jest, że średnio co drugi samochód używany z importu ma trochę ponad 10 lat (dane Polskiego Związku
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 13.02.2019, 09:13:15
  • 8
Na głównej info, że zgodnie z danymi Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów, średni wiek samochodu osobowego w Polsce to trochę ponad 17 lat. W Niemczech 9 lat.

Rzecz w tym, że statystyka może nie być rzetelna. Jeśli dane bazują na informacjach z CEPIK, mogą być one nie w pełni prawidłowe, ze względu na to, że CEPiK ma problem z rzetelną statystyką (np. w 2015 r. widniało w nim 65 tys. zarejestrowanych Żuków). Tak przynajmniej
LaudatorLibertatis - Na głównej info, że zgodnie z danymi Europejskiego Stowarzyszeni...

źródło: comment_8AZhgWPAiC4X20yTKGZ8vzhHwxP46WWo.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

niegwynebleid
niegwynebleid
13.02.2019, 09:35:30
  • 7
@LaudatorLibertatis: to wynik siły corriolisa - w niemczech licznik kręci się w odwrotną stronę niż na polskiej półkuli
  • Odpowiedz
prawdziwek
prawdziwek
13.02.2019, 10:24:17 via iOS
  • 3
@LaudatorLibertatis: @aksal89: 183 000 syren w 2013 roku xd (wyprodukowano 500 000) https://www.motofakty.pl/artykul/cepik-czyli-centralna-ewidencja-partaczy-i-kombinatorow.html
żuków wyprodukowano 587 500 więc syrena kilka razy trwalsza ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

506

Cofanie liczników będzie karane. Projekt ustawy wraca do Sejmu

Cofanie liczników będzie karane. Projekt ustawy wraca do Sejmu

"10 lat, 160 tys. km, mało jeżdżone" - takie frazy znajdziemy w typowym ogłoszeniu sprzedaży używanego auta w Polsce. Zwykle zgadza się tylko wiek. Głośny projekt dotyczący karania za cofanie liczników ma trafić pod obrady Sejmu po koniec lutego.

Autokult-Blog
z
autokult.pl
dodany: 07.02.2019, 20:05:53
  • 111
  • #
    zainteresowania
  • #
    motoryzacja
  • #
    mirekhandlarz
  • #
    samochody
  • #
    polska
  • #
    autokomis
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.02.2019, 18:45:53
  • 6
@kokosik: Odpowiadają na podstawie art. 286 k.k. (oszustwo), ale takich spraw jest niewiele. Głównie dlatego, że policja nie traktuje ich zbyt poważnie. Tu masz jedną sprawę, którą udało nam się doprowadzić do końca (wyrok w zawieszeniu i grzywna). https://autoprawo.pl/nieuczciwy-sprzedawca-samochodow-skazany/
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 08.02.2019, 18:48:36
  • 1
@kotimwbuta: Fałszywe przebiegi to problem w całej Europie. Niemcy też importują sporo pojazdów. Tu np. rezolucja w tej sprawie.
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+TA+P8-TA-2018-0235+0+DOC+XML+V0//PL

769

ASO Renault Wektor Sp. Z o.o. z siedzibą w Bielsku Białej, sprzedaje powypadkowe

ASO Renault Wektor Sp. Z o.o. z siedzibą w Bielsku Białej, sprzedaje powypadkowe

Salon Samochodowy Renault Wektor Sp. Z o.o. z siedzibą w Bielsku Białej sprzedaje samochody powypadkowe w ramach programu Renault Selection -W roku 2018 zakupiłem Lagunę III w wersji coupe z silnikiem 2.0 DCi. Samochód (Zgodnie z treścią ogłoszenia), cechował się :  - Doskonałym stanem...

Mazurowskik
z
wykop.pl
dodany: 28.01.2019, 08:44:39
  • 209
  • #
    wykop
  • #
    technologia
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 29.01.2019, 13:48:32
  • 3
@Mazurowskik: Korzystałeś z naszej analizy na Autoprawo? http://autoprawo.pl/formularz/
Jakbyś miał jakieś pytania o kwestie prawne mogę pomóc. Zawsze będziesz miał szerszy obraz sytuacji, mimo zlecenia jej już jakiejś kancelarii.

4522

Jedyni ukarani w aferze DIESELGATE w Polsce to stowarzyszenie, które walczy z VW

Jedyni ukarani w aferze DIESELGATE w Polsce to stowarzyszenie, które walczy z VW

Po raz pierwszy ujawniamy te informację - i liczymy na Wykop Efekt w interesie nas wszystkich. Jeśli komuś się wydaje, że w Polsce można walczyć o sprawiedliwość i ukarać nieuczciwy koncern, który przyznał się do masowego oszustwa i produkowania samochodów, które zatruwają masowo nasze powietrze,...

stopvw
z
wykop.pl
dodany: 18.12.2018, 09:12:28
  • 179
  • #
    afera
  • #
    wykopefekt
  • #
    volkswagen
  • #
    audi
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.12.2018, 13:41:06
  • 7
@kwahoo2: Link do uzasu I instancji znajdziesz tutaj w przedostatnim akapicie http://autoprawo.pl/dieselgate-pozew-ws-afery-volkswagena-sens/ Co ciekawe wywalili to chyba z Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, ale pisałem o tym artykuł, więc sobie zapisałem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.12.2018, 13:43:03
  • 9
@Herubin: Tu zrobiłem pobieżną analizę prawną http://autoprawo.pl/dieselgate-pozew-ws-afery-volkswagena-sens/
A tu masz mój artykuł już typowo naukowy http://autoprawo.pl/wp-content/uploads/2018/12/PIE-monografia_Afera-Volkswagena-a-ochrona-powietrza-w-Polsce_Oskar-Mo%C5%BCd%C5%BCy%C5%84.pdf
Niestety koncepcja stowarzyszenia od początku była mocno ryzykowna.
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.12.2018, 13:44:33
  • 5
@brakalternatywy: Pozew nie był publicznie dostępny natomiast uzas I instancji zapisałem sobie tutaj http://autoprawo.pl/wp-content/uploads/2018/12/Postanowienie-S%C4%85du-Okr%C4%99gowego-w-Warszawie.pdf
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.12.2018, 13:45:21
  • 5
@pan_kleks8: Tak to ten. W powiązanych jest mój artykuł omawiający sprawę. Teraz dorzuciłem już typowo naukową analizę http://autoprawo.pl/wp-content/uploads/2018/12/PIE-monografia_Afera-Volkswagena-a-ochrona-powietrza-w-Polsce_Oskar-Mo%C5%BCd%C5%BCy%C5%84.pdf
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.12.2018, 15:48:21
  • 0
@pan_kleks8: Dzięki!
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 15.01.2019, 07:59:41
  • 1
@Lucider5: Trzeba na to spojrzeć trochę inaczej. W zakresie właściwości sądu, często możliwe są różne właściwości. Wnoszący pozew, celowo zaryzykowali udowadnianie trudniejszej - w mojej ocenie właściwości - żeby dać sobie możliwość wytoczenia powództwa przeciwko producentowi w Polsce.

Natomiast gdyby przyjąć koncepcję pozywania konkretnych dealerów to skuteczność na pewno byłaby o niebo większa, niemniej jednak sprawa byłaby wtedy pewnie mniej medialna, a i chętnych byłoby mniej (opłaty sądowe, wyższe koszty
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 18.12.2018, 12:22:49
  • 507
Dzisiaj w #maszprawo Poradnik: 10 zasad przy kupnie samochodu używanego. Od 5 lat codziennie czytam maile klientów opisujące kupno samochodu z wadami i niemal każdy nie zadbał o jedną z poniższych zasad.

Proste? Bardzo. Tym bardziej trzeba o to zadbać:

Kompletny poradnik ze szczegółowym opisem punktów zamieszczam tutaj. Jeśli ktoś ma pomysły na jego rozbudowanie albo poprawę to zapraszam do współpracy ( ͡° ͜
LaudatorLibertatis - Dzisiaj w #maszprawo Poradnik: 10 zasad przy kupnie samochodu uż...

źródło: comment_m6jOM3DSV3tVTUvpSFkJyWdX8x9ONbwi.jpg

Pobierz
  • 42
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis
Autor
18.12.2018, 12:31:24
  • 89
@Spring_is_coming: Normalnie. Gmerasz ręką.
  • Odpowiedz
Fashio
Fashio
Fashio
18.12.2018, 14:49:42
  • 111
@dumelosw: porada nr 1: w cenie auta z salonu możesz miec kilkuletnie auto klasy premium ( ͡° ͜ʖ ͡°) #pdk
  • Odpowiedz
LaudatorLibertatis
LaudatorLibertatis 16.11.2018, 08:37:23
  • 0
Mireczki, mam zlecenie na kilka rzeczy w #wordpress na mojej stronie internetowej.

1. Wdrożenie prostego sklepu internetowego. Kilka produktów o charakterze usług, a więc nie ma stanu magazynowego, nie ma wyboru formy wysyłki itp. Integracja z systemem szybkich płatności (np. Przelewy24) i Fakturownia.pl.
https://pomoc.fakturownia.pl/3004079-Integracja-Fakturownia-z-WooCommerce
https://fakturownia.pl/integracje-i-rozszerzenia
2. Wtyczka tagDiv Composer w motywie Newspaper nie działa poprawnie (edytor ciągle ładuje się, uniemożliwia zmianę treści na stronie za pośrednictwem tej wtyczki). Prośba o diagnozę.
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

FERDOL
FERDOL
16.11.2018, 08:41:44
  • 1
@LaudatorLibertatis: też szukałem sklepu, niestety wordpress odziwo jest ubogi o takie wtyczki. Sprawdź sobie https://dj-extensions.com/ - na systemie joomla, solidnie rozbudowany
  • Odpowiedz
Rst00
Rst00
16.11.2018, 08:53:26
  • 2
@FERDOL:

2018

Joomla


wybierz
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
  • Strona 3 z 8
  • >
  • Zajmuję się prawem motoryzacyjnym na www.autoprawo.pl i pomocą prawną dla przedsiębiorców na www.biznesprawo.com. Lubię też robić martwe ciągi, ale za to mi nie płacą.
  • http://www.mozdzyn.pl

Osiągnięcia

  • Wykopowicz
    od 07.05.2020

    Wykopowicz
  • Komentator
    od 09.06.2018

    Komentator
  • VIP
    od 28.11.2016

    VIP
  • Rocznica
    od 02.07.2026

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 09.08.2015

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 16.12.2015

    Mikroblogger

Autorskie tagi

  • #maszprawo

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking