Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko170
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
dworeqq
dworeqq

dworeqq

Dołączył 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 109
  • Znaleziska 7
  • Mikroblog 102
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1
radoslaw-franciszek-osowka
radoslaw-franciszek-osowka
11 godz. i 50 min temu
  • 439
#ukraina #bekazprawakow #bekazkonfederacji Pamiętam czasy przed EU. Wielkie bezrobocie, gdzie po maturze dzwonili do mnie z ofertą pracy po roku czasu i musiałem wyjeżdzać do Norwegii. Czy wyborcy gaśniczaków i konfederosji nie pamiętają jak wtedy było?
  • 44
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dworeqq
dworeqq
dworeqq 22 min temu via Wykop
  • 0
@radoslaw-franciszek-osowka: tu nie chodzi o to, czy pamiętają czy nie pamiętają. doskonale zdają sobie sprawę z tego, że wyjście z UE oznacza powrót szalenie trudnych czasów. jednak lobby polexitowe ma w nim swój interes, bo są albo dość bogaci (jak np. Mentzen) by zagwarantować sobie jeszcze lepszą pozycję w nowej rzeczywistości, albo są relatywnie biednymi oportunistami z odpowiednimi kontaktami.

co prawda przeciętny człowiek jest w swoim zachowaniu mniej racjonalny, niż
  • Odpowiedz

327

Gnieździmy w się w ciasnych klitkach. Polska w TOP5

Gnieździmy w się w ciasnych klitkach. Polska w TOP5

W Polsce ciasnota wciąż jest problemem codziennym. Co trzeci mieszkaniec naszego kraju żyje w przeludnionym mieszkaniu.

martty
z
bizblog.spidersweb.pl
dodany: 24.12.2025, 08:51:12
  • 146
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
dworeqq
dworeqq
dworeqq 24.12.2025, 11:12:51 via Wykop
  • 4
@rolnik_wykopowy: duże ośrodki miejskie to ośrodki kultury, edukacji oraz rozrywki. dla ludzi niezainteresowanych życiem miejskim będzie to trudne do zaakceptowania, natomiast większość młodych chce chociaż spróbować możliwości, jakie oferują duże miasta.
dworeqq
dworeqq
dworeqq 24.12.2025, 11:24:24 via Wykop
  • 3
@mnvt: wiem. natomiast wiem też, że mniej męczące jest 20-30 minut w komunikacji miejskiej, niż poświęcanie godziny skupienia na podróż autem. dobrze, jeśli ktoś ma do miasta drogę szybkiego ruchu. gorzej, jeśli musi przemieszczać się krajówkami i to wieczorem. w mieście natomiast masz możliwość zamówienia taksówki, skorzystania z autobusu, tramwaju czy - w Warszawie - metra.

często też ma się restauracje, sklepy czy ośrodki kultury pod nosem, w zasięgu popołudniowego
dworeqq
dworeqq
dworeqq 24.12.2025, 11:43:53 via Wykop
  • 5
@rolnik_wykopowy: jeśli spojrzysz na dane (chociażby z GUS), to mieszkańcy miast niemal dwukrotnie częściej korzystają ze wszystkich tradycyjnych form kultury (kino, teatr, opera etc).
dworeqq
dworeqq
dworeqq 24.12.2025, 14:15:14 via Wykop
  • 0
@PepikPL: GUS. wystarczy wpisać w Google ,,GUS korzystanie z kultury" i jest to jeden z pierwszych wyników.
dworeqq
dworeqq
dworeqq 25.12.2025, 15:30:11 via Wykop
  • 0
@PepikPL: a kliknąłeś w drugi wynik? ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/kultura-turystyka-sport/kultura/
https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/kultura-turystyka-sport/kultura/uczestnictwo-ludnosci-w-kulturze-w-2024-r-,6,4.html
dworeqq
dworeqq
dworeqq 25.12.2025, 22:39:28 via Wykop
  • 0
@PepikPL: nie ma sensu ponieważ...?
a co do pierwszego...
dworeqq - @PepikPL: nie ma sensu ponieważ...?
a co do pierwszego...

źródło: image

Pobierz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 26.12.2025, 14:40:41 via Wykop
  • 0
@PepikPL: przecież cała ta dyskusja dotyczy tego, że mieszkańcy miast korzystają z kultury częściej, niż mieszkańcy wsi. w uśrednieniu wszystkich parametrów, w niemal każdym mieście dostęp do kultury i korzystanie z niej będzie na wyższym poziomie, niż na wsi.
MLeko29
MLeko29
26.12.2025, 04:00:21
  • 97
Dzień dobry
MLeko29 - Dzień dobry

źródło: 1000059834

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dworeqq
dworeqq
dworeqq 26.12.2025, 09:39:46 via Wykop
  • 0
@Kremufka2137: dziesięciocentówka była najwięcej warta z całego skarbca! miała realną moc magiczną, której pożądała Magika De Czar. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
whos_your_daddy_snakegirl
whos_your_daddy_snakegirl
18.12.2025, 05:43:08
  • 300
Mam wrażenie, że część ludzi po terapii nie tyle uczy się lepiej żyć, co uczy się lepiej usprawiedliwiać bycie egoistą. Wszystko jest "dbaniem o siebie", "stawianiem granic" i "niebraniem odpowiedzialności za cudze emocje", tylko jakoś dziwnie często kończy się to tym, że można bezkarnie olewać innych, odwoływać plany, nie dotrzymywać słowa i jeszcze oczekiwać aplauzu za "asertywność".

Jasne, terapia kliniczna bywa potrzebna i potrafi uratować życie – nikt normalny tego nie neguje.
  • 73
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dworeqq
dworeqq
dworeqq 18.12.2025, 11:07:57 via Wykop
  • 2
@whos_your_daddy_snakegirl: nie powinieneś wypowiadać się na temat psychoterapii bez zaplecza merytorycznego, bo opowiadasz w tym momencie szkodliwe bzdury.
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 18.12.2025, 11:36:06 via Wykop
  • 4
@whos_your_daddy_snakegirl: fałszywa analogia. oceniając smak zupy oceniasz, cóż, subiektywny smak zupy; w tym przypadku podejmujesz się nieudolnej próby nakreślenia założeń i sposobu działania psychoterapii, ubierając jednocześnie tę próbę w usprawiedliwiające Cię słówka rozmywające odpowiedzialność ("część ludzi", "mam wrażenie" i tym podobne).

porównujesz też rzecz nieskończenie prostszą (smak zupy w jednym aspekcie tego, jak jest słona) do nieskończenie bardziej skomplikowanej (wieloaspektowość psychoterapii bez wskazania nawet nurtu).

po prostu chłopskorozumowe bzdury.
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 18.12.2025, 13:23:44 via Wykop
  • 1
@Nemayu: moja troska jest tutaj o wizerunek psychoterapii w miejscu, gdzie przebywa wiele osób zaburzonych.
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 19.12.2025, 01:40:12 via Wykop
  • 1
@Nemayu: prawda sama się nie broni. nie w epoce upadku autorytetów, chłopskiego rozumu i ekspertów z Wykopu.
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 19.12.2025, 17:21:19 via Wykop
  • 0
@Nemayu: jako jedyny podniosłem merytoryczne zarzuty o złożoności psychoterapii. jeżeli masz sensowne argumenty przeciwko niej, chętnie wejdę w polemikę. bo wasze ,,mi się wydaje" to żaden zarzuty.
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 20.12.2025, 08:20:00 via Wykop
  • 0
@Nemayu: ot, oczekiwana ucieczka. psychoterapia jest szeroko wykorzystywaną metodą leczenia problemów psychologicznych, ugruntowaną w nauce. jeśli już dowiesz się na jej temat dość dużo, by merytorycznie dyskutować, daj znać.
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 25.12.2025, 15:32:38 via Wykop
  • 0
@Nemayu: mizerny wynik jak na pięć dni rozmyślania nad ripostą. wróćmy do tej rozmowy, gdy już będziesz na nią gotowy. (:
  • Odpowiedz
chalwaklb
chalwaklb
24.12.2025, 08:25:50
  • 1123
Nasze pierwsze wspólne święta (。◕‿‿◕。) W grudniu razem z @kennyskrrt oficjalnie powiedzieliśmy naszym rodzinom, że jesteśmy razem. Moi rodzice już od pewnego czasu wiedzieli, że jestem "innej" orientacji, a fakt przedstawienia im niebieskiego paska był może na początku trochę szokiem, ale mam od nich pełną akceptację i zrozumienie. Również rodzice @kennyskrrt spokojnie przyjęli ten fakt i dzisiejszą wigilię spędzamy u moich "teściów". Przedwczoraj
chalwaklb - Nasze pierwsze wspólne święta (。◕‿‿◕。) W grudniu razem z @kennyskrrt ofic...

źródło: comment_1608811230qfq6bMkbBMcxnl8GlsGHGS,w800

Pobierz
  • 230
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dworeqq
dworeqq
dworeqq 24.12.2025, 11:15:21 via Wykop
  • 0
@chalwaklb: wesołych świąt!
  • Odpowiedz
Urynowyurynator
Urynowyurynator
Urynowyurynator
20.12.2025, 05:46:04
  • 705
Jak długo będzie powtarzana ta z-----a narracja, że jak społeczeństwo się bogaci to ludzie nie chcą mieć dzieci?
Już tyle razy było to obalane na podstawie Polski i innych krajów.

Zrozumcie barany, że najbogatsi w kraju mają sporo dzieci, bo mają firmy, majątki, są lekarzami itp i wiedzą, że są w stanie zapewnić dzieciom dobrobyt.

Z drugiej strony jest patologia i biedota, która też zazwyczaj ma sporo potomków bo mają w------e w to, czy te
  • 136
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dworeqq
dworeqq
dworeqq 20.12.2025, 08:28:09 via Wykop
  • 48
@Urynowyurynator: niska dzietność wynika z przemian kulturowych, głównie oddania kobietom kontroli nad swoją płodnością. im silniejsza opresja kobiet w danej grupie społecznej (np. konserwatywne środowiska muzułmańskich imigrantów), tym większa dzietność. jest więcej czynników (dziecko nie jest już użyteczne jako pomoc domowa czy zabezpieczenie emerytalne, wyższe oczekiwania wobec rodziców, pesymizm wobec przyszłości etc), ale ten jest najważniejszy.
  • Odpowiedz
GangKobry
GangKobry
18.12.2025, 07:10:45
  • 912
Kobieta zmarła po cesarce, bo nie było dyżurującego ginekologa. NFZ ledwo zipie: SOR-y w chaosie, kolejki do specjalistów na lata.

Tymczasem protest w Warszawie nie z tych powodów, ale dlatego że piesek musi mieć kojec większy niż niejedna kawalerka.

Wiadomo, priorytety...

#psy #psiarze #warszawa #bekazpodludzi
GangKobry - Kobieta zmarła po cesarce, bo nie było dyżurującego ginekologa. NFZ ledwo...

źródło: 1000004434

Pobierz
  • 148
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dworeqq
dworeqq
dworeqq 18.12.2025, 11:04:15 via Wykop
  • 1
@GangKobry: dlaczego więc nie organizujesz protestów w sprawie NFZ?
  • Odpowiedz
arcxa
arcxa
arcxa
15.12.2025, 07:36:55
  • 250
rzym, usa, wypisujcie miasta #heheszki #upadek #cywilizacja
arcxa - rzym, usa, wypisujcie miasta #heheszki #upadek #cywilizacja

źródło: image

Pobierz
  • 62
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dworeqq
dworeqq
dworeqq 15.12.2025, 12:02:33 via Wykop
  • 0
@arcxa: jeżeli już dopatrywać się tu alegorii (a raczej nie powinno się), to raczej tego, że nawet jeśli społeczeństwo spróbuje pracować wspólnie, to elity u władzy zrobią wszystko, by im to utrudnić. (:
  • Odpowiedz
Janek1916
Janek1916
14.12.2025, 08:02:10
  • 321
Ukończyłem wczoraj 28 dniowe szkolenie dobrowolnej zasadniczej służby wojskowej.
Było fajnie, mogę polecić każdemu, lecz wiem że każdy się nie będzie nadawał. Ze 115 osób z 18 zrezygnowało, z czego 2 osoby pierwszego dnia, a reszta w pierwszym tygodniu. Atmosfera wojskowa nie jest dla każdego, jak ktoś nie wytrzymuje pośpiechu, tego że krzyczą na niego, rozkazują i musi trzymać się zasad to szkolenie nie jest dla niego. Lecz w sumie był chłop co
  • 126
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dworeqq
dworeqq
dworeqq 14.12.2025, 11:58:05 via Wykop
  • 5
@Janek1916: ludzie oddani tacy jak Ty muszą umierać, by tacy jak ja mogli żyć. dziękuję za chęć do poświęcenia; sam robię tyle, że nie szczuję na wojsko ani na ochotników.
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 14.12.2025, 16:47:14 via Wykop
  • 2
@Rustex2: szczerość. zresztą bez większego znaczenia, bo miłość OPa jest do ,,Ojczyzny", nie zaś do mnie.
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 14.12.2025, 17:01:36 via Wykop
  • 1
@Rustex2: ale tak jest. próbujesz argumentować, że żołnierze czy policjanci nie znają swoich obowiązków?
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 14.12.2025, 17:13:38 via Wykop
  • 1
@Rustex2: pytałem wielokrotnie. dopuszczają tę możliwość, ale nikt nie wybiera się na służbę z zamiarem oddania życia - natomiast dobry policjant zawsze bierze pod uwagę, że potencjalnie niebezpieczna sytuacja może eskalować do rangi zagrożenia życia. ale to jest ich praca, dlatego zwykło się nazywać ją służbą.
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 14.12.2025, 17:31:01 via Wykop
  • 1
@Rustex2: ale to jest prawda. mamy ją ukrywać przed osobami pełniącymi służbę, czy może raczej odpowiednio im tę służbę rekompensować?
  • Odpowiedz
WielkiNos
WielkiNos
10.12.2025, 07:31:20
  • 141
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dworeqq
dworeqq
dworeqq 10.12.2025, 13:47:31 via Wykop
  • 0
@5KYN3T: to nie jest wyparcie. wyparcie to mechanizm polegający na spychaniu frustrujących elementów życia do nieświadomości.
  • Odpowiedz
Selina_
Selina_
30.11.2025, 05:10:35
  • 153
Prawdziwy chad

Selina_ - Prawdziwy chad
SPOILER

źródło: image

Pobierz
  • 149
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dworeqq
dworeqq
dworeqq 30.11.2025, 09:20:50 via Wykop
  • 11
jak zwykle w komentarzach ataki ludzi, którym antynatalizm wywołuje bolesny dysonans poznawczy.
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 30.11.2025, 10:34:22 via Wykop
  • 0
@CheSlaw: to nie jest reakcja związana z wyparciem. nie nadużywaj języka psychologicznego w nieadekwatnych sytuacjach, bo dewaluujesz prawdziwe zaburzenia. wyparcie to mechanizm związany z zapominaniem, spychaniem faktów do nieświadomości.
  • Odpowiedz
Casuel
Casuel
23.10.2025, 09:21:00
  • 58
#psiarze #memy #heheszki
Casuel - #psiarze #memy #heheszki

źródło: 1000002114

Pobierz
  • 37
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dworeqq
dworeqq
dworeqq 23.10.2025, 12:15:42 via Wykop
  • 0
@makaronzjajkiem: otóż... nie. choroby odzwierzęce są zwykle wynikiem zjadania zakażonego mięsa, to jest najczęstszy wektor przenoszenia. niewielka jest szansa, że zarazisz się czymkolwiek od zwierzęcia tylko z Tobą przebywającego (na przykład w sklepie).
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 23.10.2025, 12:42:45 via Wykop
  • 0
@makaronzjajkiem: ludzi spożywających mięso poddane niewłaściwej sanityzacji jest nieporównywalnie więcej, niż ,,jedzących z psiej miski".

ptasia grypa nie przenosi się powszechnie pomiędzy ludźmi. tak, wirusy mają możliwość horyzontalnej ekspresji genów i uzyskania takich właściwości, ale to się - jeszcze - nie wydarzyło. większość przykładów poważnych zoonoz jest bezpośrednio lub pośrednio związanych z hodowlą zwierząt na mięso, a nie ze zwierzętami towarzyszącymi; to w hodowlach i na targach zwierząt dochodzi zwykle
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 23.10.2025, 13:44:44 via Wykop
  • 0
@dworeqq: żaden. interesuję się tematem.
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 22.10.2025, 10:55:26
  • 3
jednym z powodów, dla których życie społeczne w Polsce jest tak męczące, jest jego niestabilność. co kadencję instytucji państwa ich charakter zmienia się diametralnie. dlatego również silna polaryzacja społeczeństwa jest tak problematyczna - uniemożliwia nam, obywatelom, zyskanie poczucia bezpieczeństwa i długofalowe planowanie.
#polityka
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Mirek224
Mirek224
01.10.2025, 17:03:18
  • 162
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dworeqq
dworeqq
dworeqq 02.10.2025, 04:34:25 via Wykop
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 02.10.2025, 04:36:16 via Wykop
  • 0
@steppenwolf12: aż przykro czytać te bzdury.
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 02.10.2025, 10:19:37 via Wykop
  • 0
@Fala_Magnezu: psychoterapia przeprowadzona zgodnie z najlepszymi praktykami wymaga konsultacji terapeuty z supervisorem. sytuacje przez Ciebie opisywane są karygodne i jest to jeden z wielu powodów, dla których ten zawód wymaga regulacji podobnej innym zawodom medycznym. nie należy jednak skreślać samego procesu z uwagi na dowody anegdotyczne.
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 02.10.2025, 12:24:36 via Wykop
  • 0
@Fala_Magnezu: w jaki sposób chciałbyś prowadzić kontrolę nad procesem psychoterapeutycznym bez naruszania prywatności pacjenta? konsultacja z drugim psychoterapeutą, który może zalecić wprowadzenie korekt w procesie, jest najlepszym konsensusem. odrzucanie całego procesu na podstawie możliwego w nim błędu jest błędem - każdy proces narażony jest na błędy, staramy się je jednak minimalizować.

zawód psychoterapeuty wymaga regulacji. psychologia jest empiryczną dziedziną nauki, ale nie jest nauką medyczną jako taką - jest na
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 02.10.2025, 14:18:26 via Wykop
  • 0
@Fala_Magnezu: samo twierdzenie, że ,,psychoterapia ma efekty porównywalne z placebo" pokazuje niestety Twoją ignorancję. psychoterapia to nie tylko doraźne rozwiązywanie problemów pacjenta, ale również ekwipowanie go w narzędzia przydatne w dalszym życiu oraz pogłębianie rzeczywistego zrozumienia własnych emocji. nijak się to do placebo; co więcej, liczne metaanalizy - dostępne za darmo w Internecie - wskazują na wysoką skuteczność chociażby terapii poznawczo-behawioralnej w leczeniu zaburzeń takich jak stany lękowe czy depresyjne.
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 02.10.2025, 15:12:10 via Wykop
  • 0
@Fala_Magnezu: to nie copium, to akurat konsensus naukowy. terapia działa tam, gdzie działa, natomiast nie działa tam, gdzie nie działa - o tym jednak nie jesteś w stanie dyskutować, bo przedmiotu dyskusji nie znasz. miłego dnia!
  • Odpowiedz
mojaprawdajestmojsza
mojaprawdajestmojsza
mojaprawdajestmojsza
10.09.2025, 10:20:05
  • 6
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dworeqq
dworeqq
dworeqq 11.09.2025, 11:09:36 via Wykop
  • 1
@mojaprawdajestmojsza: ziew. nuda. czekam na pomysły w stylu ,,bezdzietnych przywiązać do dronów-kamikadze".
  • Odpowiedz
R_O_T_T_E_N
R_O_T_T_E_N
09.09.2025, 04:49:27
  • 883
#heheszki #polska
ROTTE_N - #heheszki #polska

źródło: temp_file6097711513872307704

Pobierz
  • 75
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dworeqq
dworeqq
dworeqq 09.09.2025, 07:36:32 via Wykop
  • 5
@Szalom: co to właściwie zmienia, że ,,są u siebie"? nie ma żadnej różnicy między niepracującym Polakiem a niepracującym Ukraińcem z punktu widzenia społeczeństwa. obie te osoby nic wartościowego do niego nie wnoszą (przy założeniu, że nie realizują dodatkowych aktywności).
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 09.09.2025, 07:40:55 via Wykop
  • 1
@zassijt0: chętnie się dowiem, co masz na myśli.
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 09.09.2025, 07:54:17 via Wykop
  • 0
@zassijt0: tak. i wolałbym, by nie była przekazywana niepracującym, ale jeśli już jest - niech będzie przekazywana wszystkim.
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 09.09.2025, 07:55:21 via Wykop
  • 2
@Szalom: nie napisałem przecież, że jest w tym coś radykalnego. niepracujący Ukrainiec jest tak samo bezużyteczny dla społeczeństwa, jak niepracujący Polak i żaden z argumentów przez Ciebie podnoszonych nie jest związany z narodowością lub posiadaniem obywatelstwa - można go z powodzeniem zastosować do obu osób.
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 09.09.2025, 08:09:43 via Wykop
  • 3
@Szalom: a więc jedynym realnym i adekwatnym w dyskusji argumentem, na który się powodujesz, jest nacjonalizm - przekonanie o większej wartości Polaków w porównaniu do przedstawicieli innych narodów. cieszę się, że tak szybko doszliśmy do sedna sprawy.
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 09.09.2025, 08:20:07 via Wykop
  • 2
@Szalom: libku? balcerowiczowskie? co za brednie. nie przedstawiłeś żadnego innego niż nacjonalistyczny argumentu za odebraniem Ukraińcom omawianego świadczenia w przypadku utraty pracy; nie spłycilem tematu, jedynie nazwałem po imieniu to, co postulujesz. rozumiem, że to niesamowicie uwiera, ale taka jest prawda.

nie powinien nikomu przysługiwać zasiłek socjalny bo pojawił się u nas wczoraj w kraju


tutaj dyskutujesz sam ze
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 09.09.2025, 08:38:31 via Wykop
  • 0
@Szalom: to jest nacjonalizm, a nie moje widzimisię dotyczące nazewnictwa. przyznawanie większych praw obywatelom danego kraju niż imigrantom w analogicznej sytuacji (czyli braku pracy) jest przejawem nacjonalizmu społecznego.

,,łamiesz pewną umowę społeczną"? masz na myśli umowę skodyfikowaną w formie ustawy? czy w myśl tego twierdzenia każda zmiana obowiązującego prawa jest ,,łamaniem umowy społecznej"?
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 09.09.2025, 08:54:01 via Wykop
  • 0
@Szalom: znów unik. ponawiam więc pytanie: skoro umowa społeczna ma formę prawa stanowionego, to czy zmiana prawa jest według Ciebie złamaniem tej umowy społecznej?

zapytany o to, czym się różni bezrobotny Polak i bezrobotny Ukrainiec, nie udzieliłeś argumentu poza tym tylko, że ten pierwszy jest obywatelem Polski. niekoniecznie jesteś nacjonalistą-prawicowcem w klasycznym rozumieniu tego pojęcia, ale reprezentujesz nacjonalistyczny pogląd w sferze świadczeń socjalnych.

przyjeżdża do nas obywatelka z Filipin ma
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 09.09.2025, 09:18:15 via Wykop
  • 0
@Szalom: to Ty, nie ja, powołujesz się na umowę społeczną. słucham więc, w jaki sposób ta umowa społeczna jest wyrażona i jak możemy się do niej odnosić, bo skoro jest to - jak sam przyznajesz - ,,abstrakcyjne pojęcie", to ma wartość dla dyskusji równą zeru, dopóki nie podasz jej zakresu. obecnie może być, według Ciebie, wszystkim lub niczym.

błędem jest powoływanie się na Konstytucję, akt prawny o wysokim poziomie abstrakcyjności, który
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 09.09.2025, 09:36:14 via Wykop
  • 0
@Szalom:

Gdzie jest o tym że mam za Boga oddawać życie?


a gdzie napisałem coś
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 09.09.2025, 10:27:41 via Wykop
  • 0
@Yenn_z-Wyspy7Slonc: cóż, pokrótce mogę odpowiedzieć tak - mam inne zdanie.
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 09.09.2025, 10:30:37 via Wykop
  • 0
@Yenn_z-Wyspy7Slonc: mogę. w systemie demokratycznym mogę też lobbować za stanowieniem prawa, które jest zbieżne z moimi poglądami.
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 09.09.2025, 10:36:23 via Wykop
  • 1
@Yenn_z-Wyspy7Slonc: jestem Polakiem. jeśli to dla Ciebie tak istotne, to mieszkam w Polsce od urodzenia, od zawsze płacę w Polsce podatki, zawsze pracowałem w Polsce, w Polsce odebrałem edukację, w Polsce założyłem biznes i zatrudniam w nim Polaków, a moi rodzice również byli Polakami.

czy to wystarczające dowody polskości, żebym mógł zabierać głos? jeśli tak, to: nasze państwo powinno tak samo traktować bezrobotnego Ukraińca, jak bezrobotnego Polaka, a pracujący Turek
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 09.09.2025, 10:38:43 via Wykop
  • 1
@Endrius: niestety na poziomie wielu legislacji jest właśnie tak, jak opisujesz. to dobry argument, na który czekałem ze strony poprzedniego rozmówcy. (:

co do braku nadmiernego wsparcia dla niepracujących - a mogących - w pełni się z Tobą zgadzam. życzę Ci również szczęścia w małżeństwie!
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 09.09.2025, 10:50:33 via Wykop
  • 0
@Yenn_z-Wyspy7Slonc: mamy więc różne spojrzenia na tę sprawę. normalna rzecz!
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 10.09.2025, 07:22:18 via Wykop
  • 0
@Velociraptor_w_kubku: nie jest dla mnie problemem globalizacja i rozmywanie się pojęcia narodowości.
  • Odpowiedz
bombastick
bombastick
08.09.2025, 05:06:24
  • 165
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 48
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dworeqq
dworeqq
dworeqq 08.09.2025, 10:06:34 via Wykop
  • 1
@bombastick: nastroje antyukraińskie w polskim społeczeństwie nie mają żadnego wpływu na decyzje inwestycyjne tak dużych podmiotów. istotny jest koszt siły roboczej czy energii, a także bezpieczeństwo placówki.
  • Odpowiedz
WielkiNos
WielkiNos
08.09.2025, 06:17:59
  • 670
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 67
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dworeqq
dworeqq
dworeqq 08.09.2025, 09:59:37 via Wykop
  • 0
@Krzewiciel_prawdy: ,,nieutylitarne społecznie". cóż za odważny komentarz. czy we wszystkich sprawach kierujesz się utylitaryzmem, czy tylko wtedy, gdy akurat trzeba się podeprzeć mądrze brzmiącym słowem?
  • Odpowiedz
WielkiNos
WielkiNos
04.09.2025, 06:25:09
  • 1547
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 173
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dworeqq
dworeqq
dworeqq 04.09.2025, 10:16:27 via Wykop
  • 0
@nie_umiem_inwestowac: w Polsce trzeba mieć pozwolenie na rasy niebezpieczne, ale dotyczy to tylko psów rasowych. zwykle w takich zdarzeniach biorą udział psy w typie danej rasy, ale bez rodowodu, których zakaz nie obejmuje.
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 04.09.2025, 10:22:28 via Wykop
  • 0
@nie_umiem_inwestowac: skala wymaganej interwencji w celu egzekwowania takiego zakazu jest nieadekwatna do uzyskanych korzyści.
  • Odpowiedz
Sophos
Sophos
Sophos
27.08.2025, 05:38:02
  • 2164
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 175
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dworeqq
dworeqq
dworeqq 27.08.2025, 13:52:36 via Wykop
  • 2
@KanJaweuDieZweite: nie, nie można. wiara katolicka jest inherentnie sprzeczna z nowoczesną nauką.
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 27.08.2025, 16:03:53 via Wykop
  • 0
@dr_minorek: chociażby w opisie stworzenia świata, by daleko nie szukać.
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 28.08.2025, 08:56:40 via Wykop
  • 0
@dr_minorek: jeżeli Biblia wymaga interpretacji w danych miejscach, a w innych traktowania dosłownie, to jest źródłem niespójnym, a więc zupełnie niewiarygodnym. znam doskonale zarówno katolicką doktrynę, jak i historię badań nad Biblią, dlatego tym łatwiej wyśmiewać mi ewolucję dogmatów w miarę potrzeb zmieniającego się środowiska Kościoła Katolickiego.
  • Odpowiedz
dworeqq
dworeqq
dworeqq 30.08.2025, 08:58:05 via Wykop
  • 0
@dr_minorek: Biblia aspiruje do miana księgi natchnionej oraz normatywnej w zakresie praw moralnych. Nie ma wyraźnego powodu, by wymagała rozmaitych narzędzi interpretacji; błędnie porównujesz ją do beletrystyki, podczas gdy właściwe byłoby porównanie jej do regulaminu bądź polityki.

Nauka (w rozumieniu metody naukowej) nie zmienia się znacząco od momentu swego opracowania. Jest to fałszywa analogia między procesem mającym wykazać pewną powtarzalność poznawanych reguł rządzących światem a swobodną interpretacją zmieniającej się liczby
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >

guacamole baby

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking