Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko162
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
HaPe
HaPe

HaPe

Dołączył 5 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 4216
  • Znaleziska 2818
  • Mikroblog 1398
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 2

296

Zysk dewelopera Murapol spadł o 31% rdr. Do klientów trafiło 26,5% mniej mieszka

Zysk dewelopera Murapol spadł o 31% rdr. Do klientów trafiło 26,5% mniej mieszka

Zysk netto j.d. Murapolu w II kwartale 2025 roku spadł do 28,3 mln PLN wobec 41,2 mln PLN rok wcześniej, czyli o blisko jedną trzecią. Przychody były z kolei o 22,6% niższe rok do roku. Do klientów detalicznych trafiło 952 mieszkania, czyli o 26,5% mniej niż rok wcześniej.

przemyslaw-tabor
z
fxmag.pl
dodany: 24.09.2025, 07:55:17
  • 119
  • #
    mieszkanie
  • #
    nieruchomosci
HaPe
HaPe
HaPe 24.09.2025, 12:42:28 via Wykop
  • -1
W latach 2015-2022 podaz, konkurencja, ilsoc mieszkan - nieustannie rosla. Jeszcze szybciej rosla ich cena. Słucham komentarza eksperta jak to mozliwe....


@del855: Pojawiło się 2,5 mln. imigrantów.
HaPe
HaPe
HaPe 24.09.2025, 13:29:15 via Wykop
  • 0
Gdyby sytuacja dla deweloperów była zła, to od razu byłyby promocje


@Petrulson_PL: Nie wiem na ile jest zła, ale można dostać kilka % rabatu na najbardziej popularne mieszkanie 2 pokojowe przynajmniej w Poznaniu, kiedyś to było niemożliwe, kilka msc. do oficjalnego odbioru inwestycji, a 70-80% mieszkań jest nadal dostępnych.
HaPe
HaPe
HaPe 24.09.2025, 15:42:50 via Wykop
  • 0
i oni te mieszkania po 15k w top5 kupowali?....


@del855: również, ale przede wszystkim wynajmują
HaPe
HaPe
HaPe 24.09.2025, 17:28:21 via Wykop
  • 0
no na pewno nie przez najem komercyjny w klasycznym wydaniu, prawda?


@del855: bardzo ciekawe rzeczy piszesz, w twojej rzeczywistości migranci w PL mieszkają w zasobach komunalnych?
HaPe
HaPe
HaPe 25.09.2025, 08:49:41 via Wykop
  • 0
tak samo jakby wyciagnac wniosek, ze jak ktos nie kupuje biletu na autobus, to na pewno jezdzi samochodem...


@del855: żyj dalej w swojej rzeczywistości, to, że w jakiejś wiosce zakład produkcyjny sprowadził imigrantów i kwateruje ich w pobliskim budynku przerobionym na hotel robotniczy nie znaczy, że jest tak wszędzie, wejdzie sobie na jakiś olx czy otodom z wynajmem mieszkań w dużym mieście i ogłoszenia są często w dwóch językach polski
HaPe
HaPe
HaPe 25.09.2025, 19:16:17 via Wykop
  • 0
gdzie ich kieszen mam na mysli spanie po kilku w pokoju


@del855: żaden właściciel mieszkania nie zgodzi się na to, takie rzeczy tylko w hotelach robotniczych

Podobnie jak Polacy - pary czy znajomi wynajmują mieszkania, mniej zamożni single
HaPe
HaPe
HaPe 26.09.2025, 07:51:10 via Wykop
  • 0
A umiesz odpowiedzieć wprost gdzie? A nie ilu ich jest, ze kobietom z dziećmi nikt nie wynajmie i takie tam.


@del855: Prędzej ktoś wynajmie samotnej kobiecie z dzieckiem, niż pozwoli mieszkać po kilka osób w mieszkaniu.

I wiele twierdzi ze po prostu wynali mieszkania - i to glownie w top5
HaPe
HaPe
HaPe 26.09.2025, 08:49:11 via Wykop
  • 0
znowu robisz to samo, nie odpowiadasz na pytanie


@del855: Przeczytałeś w ogóle cały mój komentarz? Wpierw większość uchodźców mieszkała w na szybko zrobionych kwaterach np. akademikach, ośrodkach wypoczynkowych, u prywatnych ludzi, po czasie przeszli na prywatny wynajem, praktycznie od 22 r. powstaje po 200 tys. mieszkań rocznie większość z tego w TOP5.

"Według tegorocznego badania 67,5 proc. uchodźców mieszkało w wynajmowanych mieszkaniach lud domach, 14,3 proc. w wynajętym pokoju, 4,5 proc. w
HaPe
HaPe
HaPe 26.09.2025, 09:57:51 via Wykop
  • 0
Milion ludzi nagle zamieszkało w czasie trwania semestru w akademiakch, kiedy wolnych akadmikow w tym kraju praktycznie nie ma i rok w rok studenci protestują przeciwko zbyt małej ich liczbie. A tu prosze... uchodzcy szybko znalezi w nich miejsce.


@del855: Przecież wszyscy nie przyjechali od razu w lutym, jak wybuchła wojna, proces był rozłożony w czasie, kwaterowani byli wszędzie gdzie się da, głownie chyba w prywatnych domach za co właściciele przez
HaPe
HaPe
HaPe przedwczoraj, 08:49:05 via Wykop
  • 0
to pytanie za 100 punktow: co Polsce z tego, ze w losowym powiecie zamkanal by sie losowa fabryka o marce zagranicznej,


@del855: to, że również mnóstwo Polaków straciło by prace, i to nie tylko w tym zakładzie, ale i usługach, u podwykonawców, bardziej się to tyczy małych polskich zakładów, które jedynie mogą konkurować ceną

by sie zamknal to co?.... to by ani fabryki ani migrantow nie bylo, a ludziom by
HaPe
HaPe
HaPe przedwczoraj, 10:14:13 via Wykop
  • 0
zostali upchanie glownie w pustostanach, ktorych to pustostanow nie ma, glownie w top5, a moze w powiecie?.... czy tak - czy tak - godzi to mocno w narracje brakujacych mieszkan dlatego nikt nie chce otwarcie przyznac, ze one sa - tylko byly niewykorzystane.... moze dalej sa w wiekszosci niewykorzystane?


@del855: nie, głównie przyjmowały ich polskie rodzinny w swoich domach, pustostany są, ale na wsi oficjalnie jest ich prawie 700 tys.

340

Pijany lekarz dotkliwie pobił policjanta, potem zaproponował łapówkę

Pokaż treści 18+

Pijany lekarz dotkliwie pobił policjanta, potem zaproponował łapówkę

Pijany lekarz dotkliwie pobił policjanta, który zatrzymał go i uniemożliwił dalszą jazdę samochodem. O bulwersującym zdarzeniu z rejonu Ząbkowic Śląskich (woj. dolnośląskie), dowiedział się dziennikarz RMF FM Krzysztof Zasada.

Kolekcjoner_dusz
z
rmf24.pl
dodany: 24.09.2025, 07:32:06
  • 61
  • #
    prawo
  • #
    policja
  • #
    polskiedrogi
  • #
    kierowcy
  • #
    patologiazewsi
  • #
    bekazpodludzi
HaPe
HaPe
HaPe 24.09.2025, 10:43:41 via Wykop
  • 1
Co by nie mówić to wiele się zmieniło na lepsze, mnie przyjmował pijany lekarz w 2003r. w szpitalu na lutyckiej w Poznaniu, w środku dnia, kiedy pełnił dyżur w jednej z poradni specjalistycznych przyjmując dziesiątki innych pacjentów oprócz mnie.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

HaPe
HaPe
HaPe 24.09.2025, 10:53:19 via Wykop
  • 0
Jak to się stało, że "wyszkolonego" policjanta


@Karboksymetyloceluloza: Wystarczy tylko, że miał nad nim przewagę fizyczną.

855

Blisko 300 km/h na autostradzie? Influencer z BMW M3 nagrał swoje "popisy"

Blisko 300 km/h na autostradzie? Influencer z BMW M3 nagrał swoje "popisy"

Kolejny influencer, który chce by było o nim głośno za sprawą prędkości. Kierowca BMW M3 CS chwali się jazdą z licznikiem wskazującym 263 km/h, a w opisie dorzuca, że "było 305, dalej nie chciał iść".

CKM_POLSKA
z
ckm.pl
dodany: 22.09.2025, 12:20:49
  • 186
  • #
    bandycidrogowi
  • #
    poslkiedrogi
HaPe
HaPe
HaPe 23.09.2025, 17:58:54 via Wykop
  • -1
W Dojczlandzie nie ma limitu prędkości na autostradzie, nie słyszałem, żeby z tego tytułu było więcej wypadków.
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

HaPe
HaPe
HaPe 23.09.2025, 19:23:58 via Wykop
  • 0
Około 90-95% pojazdów jeździ ze średnią prędkością 130-150km/h czyli tyle co w Polsce.


@wykolejeniec_69: zgadza się, bo jazda z wyższą prędkością jest mniej komfortowa (hałas) i 2 razy droższa

nie ma ograniczenia na wybranych odcinkach, nie w całym kraju


@MajsterZeStoczni: te wybrane odcinki to zdecydowana większość autostrad, może wynika to z autostrad
HaPe
HaPe
HaPe 22.09.2025, 12:29:57
  • 4
Malawi jedno z najbiedniejszych państw czarnej Afryki, z PKB na mieszkańca na poziomie 1600$ dla porównania w Polsce to 55 000$, 90% zatrudnionych pracuje w rolnictwie, 35% dorosłych to analfabeci, biorąc pod uwagę powyższe dane dzietność powinna być na poziomie Nigru z prawie 7 dzieci na kobietę, tymczasem jest jedną z najniższych w Afryce subsaharyjskiej - 3,65.Co jest tego przyczyną? 40% kobiet pracuje.
#demografia #afryka #ciekawostki
HaPe - Malawi jedno z najbiedniejszych państw czarnej Afryki, z PKB na mieszkańca na ...

źródło: malawi1111111111111111

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe
Autor
22.09.2025, 16:36:40 via Wykop
  • 0
u nas podobny procent na pis głosuje


@wincenty1: i pali p-------y, czy nie ma nadwagi/otyłości

Hipoteza: przyczyną relatywnie niskiej dzietności jest powszechność chorób wenerycznych i w ich wyniku bezpłodność.


@Raf_Alinski: czemu nie ma tak dużej bezpłodności W Nigrze, Czadzie, Burkina Faso....?
  • Odpowiedz
SilesianPill
SilesianPill
22.09.2025, 08:00:49
  • 0
Jak widzicie Polskę za 30 lat?

#polska #nieruchomosci #imigranci #pracbaza #ekonomia #gospodarka #demografia #pytaniedoeksperta

Jak wyżej

  • 5-7 wielkich aglomeracji, reszta kraju opustoszała 42.6% (153)
  • 10-20 aglomeracji, reszta kraju opustoszała 34.5% (124)
  • Polacy w aglomeracjach, imigranci na prowincji 3.9% (14)
  • Odwrócenie trendu - powrót Polaków na prowincję 18.9% (68)

Oddanych głosów: 359

  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 22.09.2025, 10:25:21 via Wykop
  • 1
Jak widzicie Polskę za 30 lat?


@SilesianPill: za 30 lat Polaków ubędzie "tylko" 20-25% tak przynajmniej mówią obecne prognozy, patrząc na to co dzieje się na zachodzie, braki na rynku pracy będą łatane imigrantami do tego czasu, także nie zniknie szeroko rozumiana prowincja, zniknie wieś i małe miasteczka oddalone od dużych miast, a potem kiedy imigranci stanowić będą 20 % to się zobaczy

imigranci w wielkich miastach, a klasa średnia
  • Odpowiedz
pamareum
pamareum
19.09.2025, 13:18:33
  • 0
Pomysł na wzór tego z Japonii. W Polsce można by to wprowadzić zamiast podatku katastralnego, czyli ci co mają ponad nadmiarowe nieruchomości muszą udostępnić je na godziny tym co chcą począć potomstwo.

#nieruchomosci #demografia

Czy popierasz utworzenie sieci pokoi na godziny dla młodych?

  • Tak, chcę żeby polski naród przetrwał 38.5% (25)
  • Nie, chcę żeby Polacy wyginęli 52.3% (34)
  • Sprawdzam/nie wiem 9.2% (6)

Oddanych głosów: 65

  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 20.09.2025, 12:23:47 via Wykop
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz

238

Deweloperzy w sierpniu rozpoczęli o 34,9% mniej budów mieszkań niż rok wcześniej

Deweloperzy w sierpniu rozpoczęli o 34,9% mniej budów mieszkań niż rok wcześniej

Deweloperzy rozpoczęli w sierpniu budowę 8334 mieszkań. Jest to aż o jedną trzecią mniej niż w tym samym miesiącu rok wcześniej (spadek o 34,9%). Z kolei narastająco w 2025 roku, czyli w okresie od stycznia do sierpnia jest to spadek o 15,8% rok do roku.

przemyslaw-tabor
z
fxmag.pl
dodany: 18.09.2025, 09:24:49
  • 92
  • #
    mieszkanie
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    deweloperka
HaPe
HaPe
HaPe 19.09.2025, 08:47:23 via Wykop
  • 1
spadek cen zobaczysz jak swinia niebo XD nie wiem kto wam takich bajek naopowiadal, ze mieszkania beda tanieć...


@Notes: od górki w 2008 r do 2012 r. nastąpiły spadki cen, potem od 2012-19 r. ceny stały praktycznie w miejscu, biorąc pod uwagę, że przez ten cały czas była inflacja, ceny faktycznie spadały przez 11 lat.

lub ewentualnie niektorzy dadza jakies skromne

238

Dlaczego wojsko rosyjskie zaczęło tracić znacznie mniej sprzętu pancernego?

Dlaczego wojsko rosyjskie zaczęło tracić znacznie mniej sprzętu pancernego?

Podcast o znacznie mniejszych stratach jakie tego lata odnotowały wojska rosyjskie. Oczywiście nie wynika to z lepszego dowodzenia... Następnie posłuchamy o "nowej rosyjskiej klasie średniej", a także o broni napływającej do Rosji z frontu.

Andromeda_YT
z
youtube.com
dodany: 18.09.2025, 13:12:51
  • 67
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    ukraina
HaPe
HaPe
HaPe 19.09.2025, 08:29:44 via Wykop
  • -1
Jakieś TLDR bo nie mam wolnych 30 min.?
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

6

Domy na prowincji za 1 zł w niedalekiej przyszłości? Eksperci nie wykluczają

Polskie miejscowości tracą mieszkańców w zastraszającym tempie. Niskie ceny nieruchomości mogą być dla niektórych z nich jedynym ratunkiem.

SilesianPill
z
kb.pl
dodany: 13.09.2025, 08:46:23
  • 33
  • #
    polska
  • #
    demografia
  • #
    nieruchomosci
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    ciekawostki
HaPe
HaPe
HaPe 13.09.2025, 16:00:39 via Wykop
  • 0
tylko na wypieranie faktu, ze to bedzie robić presję cenową na resztę, w tym top5


@del855: większy wpływ na ceny w TOP5 miała imigracja niż napływ ludzi z prowincji, wzrost ludności o 10-15% w zaledwie dekadę to bardzo dużo.
HaPe
HaPe
HaPe 13.09.2025, 16:11:54 via Wykop
  • 3
Dom za przysłowiową złotówkę + 200-300 tys. na remont, musiały by się jeszcze zmienić przepisy bo takiego domu za kilka lat nie będzie można sprzedać bo nie spełnia żadnych norm energetycznych przez co nie dostanie certyfikatu energetycznego.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

HaPe
HaPe
HaPe 13.09.2025, 16:45:01 via Wykop
  • 0
Jacy migranci? Tu nie ma migrantow jakosciowych, ludzie pracuajcy w biedronce lub na uberze nie sa zadnymi klientami dla naszych nieruchomosci.


@del855: są, wynajmują je.

0-15% wzrostu... fiu fiu... a warszawa dopiero co sie zalila przy okazji planów ogólnych, ze ursonie jeszcze o niecałe 3.5%


@del855: bo GUS cały czas opiera się na meldunkach, jeżeli w Polsce jest ponad 2 mln. imigrantów to tobie się wydjaę, że są
HaPe
HaPe
HaPe 14.09.2025, 16:17:38 via Wykop
  • 0
O proszę, pracownik żabki wynajmuje mieszkania w Warszawie... tzn sam zarabia jakies 3500 i wynajmuje mieszkania za... tyle samo. Ok.


@del855: W dużych miastach mało kto zarabia minimalną, już tym bardziej w Warszawie, jak już jest minimalna to są "dodatki" pod stołem szczególnie u takich drobnych przedsiębiorców. Ludzie generalnie żyją w parach, jeśli są sami to wynajmują pokój czy mieszkanie z znajomymi.
HaPe
HaPe
HaPe 15.09.2025, 08:15:06 via Wykop
  • 0
horeca


@del855: w koło Macieju, tak ale w dużych miastach zarabia się więcej na każdym stanowisku pracy, np. dyskonty typu Biedra, Lidl swoje stawki różnicują od wielkości miasta w którym jest sklep, pomiędzy małym miasteczkiem, a TOP5 jest prawie 1000 zł różnicy na tym samym stanowisku
HaPe
HaPe
HaPe 15.09.2025, 12:46:08 via Wykop
  • 0
@del855: wiesz być może to dla ciebie będzie zaskoczenie, w większości ludzie żyją w parach, kobita pracuje w biedronce za 4,5 tys. zł, chłop np. na kurierce, magazynie, produkcji za 4,5-6 tys. zł albo generują popyt na rynku wynajmu, albo kupują coś tańszego w wielkiej płycie lub na przedmieściach w nowym budownictwie

mieszkam w Poznaniu na typowym osiedlu z wielkiej płyty, gdzie koszty wynajmu są stosunkowo "tanie", ale nie najniższe
HaPe
HaPe
HaPe 15.09.2025, 16:49:42 via Wykop
  • 0
w Warszawie po prostu nie kupia mieszkania 60m2


@del855: zgadza się, nie każdy musi mieszkać w Warszawie czy mieć własne mieszkanie, czy mieszkać na 60m2, rozmawiamy o ludziach najniżej sytuowanych, po za tym stopy spadają, może też pojawi się korekta cen i będzie ich stać na 40-50m2 w Warszawie

Chcesz możemy strzelić parę fikolkow - weźmiemy 40m2 w
HaPe
HaPe
HaPe 16.09.2025, 08:12:02 via Wykop
  • 0
@del855: Wybierasz skrajne przypadki by udowodnić swoją tezę - minimalne zarobki w danym mieście i najdroższy rynek nieruchomości Warszawa, nie mamy statystycznie 2 razy gorszej dostępności mieszkań w stosunku do zarobków niż państwa starej UE.
HaPe
HaPe
HaPe 17.09.2025, 13:20:35 via Wykop
  • 0
Na jakiej podstawie stwierdzasz, ze nie mamy 2x mniejsze dostępności mieszkan?


@del855: Koszty wynajmu mieszkań w dużych niemieckich miastach są zróżnicowane, z najwyższymi cenami w Monachium i Berlinie, gdzie miesięczny czynsz za kawalerkę może przekraczać 1000 euro, a nawet sięgać 1500 euro w Monachium. W innych dużych aglomeracjach, takich jak Hamburg, Frankfurt czy Kolonia, ceny są również wysokie, wynosząc zazwyczaj od około 600 do 1100 euro miesięcznie za kawalerkę. Ostateczna
HaPe
HaPe
HaPe 18.09.2025, 20:59:07 via Wykop
  • 0
@del855: chatGPT, Szwajcaria to nie cała Europa, tam nie ma dużych miast max. to chyba 400 tys., więc presja na ceny też może być mniejsza przez to
HaPe
HaPe
HaPe 18.09.2025, 21:07:47 via Wykop
  • 0
@del855: wszzystko się zgadza za m2
HaPe
HaPe
HaPe 19.09.2025, 08:26:22 via Wykop
  • 0
@del855: 1000 euro to nie jest dwa razy więcej 700 euro, tylko 40% jak już, jeżeli jest to średnia cena za m2 to obejmuje ceny z dużych i małych mieszkań, a jak wiadomo małe mieszkania są zawsze najdroższe w zakupie, wynajmie w przeliczeniu na m2. Dobra zakończmy tą dyskusję bo ona nie ma sensu, Razemki tak nigdy nie dojdą do władzy i nie zrealizują swojego planu dotyczącego budownictwa mieszkalnego, a
SilesianPill
SilesianPill
18.09.2025, 08:51:53
  • 186
Kogo można spotkać na ulicach miasta powiatowego 20-40k:

- emerytów (ze sporą przewagą wdów)
- meneli i bezdomnych
- styranych pracowników okolicznych januszexów w średnim wieku
- nielicznych pracowników budżetówki
SilesianPill - Kogo można spotkać na ulicach miasta powiatowego 20-40k:

- emerytów (...

źródło: temp_file289186261530027479

Pobierz
  • 43
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 18.09.2025, 21:07:01 via Wykop
  • 0
Kogo można spotkać na ulicach miasta powiatowego 20-40k:


- emerytów (ze sporą przewagą wdów)


@SilesianPill: to samo jest w dużych miastach na osiedlach z wielkiej płyty sami emeryci, a właściwie kobiety, nie piszę wdowy bo sporo z nich nie była nigdy zamężna, na starszych osiedlach gdzie większość pierwotnych lokatorów odeszła już z tego świata jest więcej
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe 18.09.2025, 21:30:04 via Wykop
  • 2
z 1/3 to Ukraincy


@SilesianPill: się ciesz, że tylko Ukraińcy, do Poznania coraz więcej zjeżdża towarzystwa z całego świata, a to ostatnie miasto z TOP5, w pobliżu mnie mieszka grupka z jakiegoś stanu z Azji centralnej
  • Odpowiedz

1621

Prezes HREIT został aresztowany

Prezes HREIT został aresztowany

Michał S., największy wspólnik grupy HRE, najbliższe trzy miesiące spędzi za kratkami

matelusz
z
pb.pl
dodany: 18.09.2025, 14:42:58
  • 100
  • #
    nieruchomosci
  • #
    ekonomia
  • #
    hreit
HaPe
HaPe
HaPe 18.09.2025, 21:16:58 via Wykop
  • -5
@new-object: Masz jakieś dowody, że on też popełniał przestępstwa? Czy po prostu nie podobało się tobie to co mówił?
EditorTM
EditorTM
EditorTM
18.09.2025, 20:26:51
  • 1
Wiecie jakie są jedyne kraje oprócz Afryki które mają naprawdę dobry przyrost naturalny? To Kazachstan, Uzbekistan, Turkmenistan, Tadżykistan i Kirgistan. Tam będzie przyszłość, już teraz większość tych krajów nieźle wygląda i dobrze się tam żyje a strategiczne położenie między Chinami a Europa zapewni im rozwój. #europa #azja #rosja #gospodarka #demografia
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 18.09.2025, 21:01:01 via Wykop
  • 13
Kazachstan, Uzbekistan, Turkmenistan, Tadżykistan i Kirgistan


@EditorTM: Biedne i zacofane muzułmańskie kraje, tylko Kazachstanowi dobrze idzie gospodarczo, ale to dzięki surowcom.
  • Odpowiedz

89

Demografii nie uratują tanie mieszkania, żłobki i 800+

Demografii nie uratują tanie mieszkania, żłobki i 800+

W polskiej debacie publicznej na temat dzietności zdaje się panować powszechne przekonanie, że jeżeli poprawimy warunki bytowe zapewnimy dostępność mieszkań, zbudujemy sieć żłobków niekorzystny trend demograficzny natychmiast się odwróci. To nieprawda. Nie da się kupić dzietności.

VoxClamantisInDeserto
z
klubjagiellonski.pl
dodany: 14.09.2025, 08:30:49
  • 159
  • #
    polska
  • #
    demografia
  • #
    spoleczenstwo
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    dzieci
HaPe
HaPe
HaPe 14.09.2025, 09:19:15 via Wykop
  • 3
@romanzholandii: Nie popisuj się swoją ignorancją.
HaPe
HaPe
HaPe 14.09.2025, 10:11:04 via Wykop
  • -1
Prawda jest taka że dzietność można zmienić jedynie MODĄ.


@Wumakudu: Tak można zwiększyć, ale w mojej opinii nie do poziomu zastępowalności pokoleń.

Powiedzcie szczerze, ile razy słysząc/widząc rodzinę posiadające troje i więcej dzieci myśleliście
HaPe
HaPe
HaPe 14.09.2025, 10:17:31 via Wykop
  • -1
Zgadzam się, dzietność da się podnieść, działania, które proponuję Kot wydaję mi się, że mogą być skuteczne, ale nie do poziomu gwarantującego zastępowalność pokoleń, przynajmniej w obecnych warunkach, w dużym skrócie jest zbyt wiele alternatyw do rodzicielstwa czego jeszcze nie było choćby 25 lat temu. Jak by się udało trwale TFR podnieść do 1,5-1,6 do poziomu, który był wśród etnicznych Francuzów jeszcze kilka lat temu byłby to duży sukces.
  • 13
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

HaPe
HaPe
HaPe 14.09.2025, 10:18:52 via Wykop
  • 1
@HabaHabaZutZut: Doświadczenia Koreii Południowej, Japonii czy Stanów pokazują co innego.
HaPe
HaPe
HaPe 14.09.2025, 10:30:52 via Wykop
  • 0
Kolejny myśli że to internet a nie trendy które są starsze o 30-40 lat to wszystko zmieniły....


@sylwke3100: w dużych miasatch powyżej 200 tys. mieszkańców w PL zastępowalności nie ma od lat 20-tych, w miastach od lat 60-tych, jeszcze w 1989 r. dzietność na wsi była na poziomie 2,6, miastach tylko 1,6, nie ma już biednej i zacofanej wsi, która produkowała by duże nadwyżki ludzi.
HaPe
HaPe
HaPe 14.09.2025, 10:33:53 via Wykop
  • 1
W USA czy Japonii to akurat posiadanie dziecka jest szalenie kosztowne, chyba że chcesz je w slumsach wychowywać. Więc dobry przykład to to nie jest.


@HabaHabaZutZut: Wszędzie w rozwiniętych państwach koszt wychowania dziecka znacznie się zwiększył, dlatego mamy ich mniej, w Europie też ten koszt jest wysoki tylko nie widać tego na pierwszy rzut oka bo zrzucają się na niego wszyscy pracujący w podatkach.
HaPe
HaPe
HaPe 14.09.2025, 10:53:39 via Wykop
  • 1
Co do drugiego, nie zrozumiałeś tego co napisałem, albo nie znasz znaczenia słowa PODŚWIADOMOŚĆ, dlatego podaje definicje


@Wumakudu: napisałeś też :

ile razy słysząc/widząc rodzinę posiadające troje i więcej dzieci myśleliście
HaPe
HaPe
HaPe 14.09.2025, 16:09:37 via Wykop
  • 0
Akurat jedno co jest pewne, że TFR zawsze się będzie zmieniał i napewno nigdy trwale się w żadnym punkcie nie zatrzyma.


@bigos555: niby dlaczego? zawsze to rodziło się tyle ile natura pozwoliła lub do śmierci matki

Watpię, że jakieś państwowe kampanie społeczne dadzą jakikolwiek zauważalny efekt, bo zmiany są głębokie i
HaPe
HaPe
HaPe 14.09.2025, 16:32:01 via Wykop
  • -1
więc jak zakazanie smartfonów (czyli jedno z proponowanych rozwiązań) miałoby pomóc?


@Flutter_M_Shydale: smartfony jak internet odciągają od kontaktów irl
HaPe
HaPe
HaPe 15.09.2025, 10:14:45 via Wykop
  • 0
@Flutter_M_Shydale: to nie jest jeden czynnik tylko jeden z wielu, 20 lat temu kiedy nie było smartfonów i takiego dostępu do neta w domu, odsetek młodych ludzi nie mających w ogóle znajomych był zdecydowanie mniejszych, brak znajomych = brak umiejętności społecznych

Nie załatasz tego państwową propagandą która jest zazwyczaj nieskuteczna a czesto przeciwskuteczna.


@bigos555: Propaganda musi być podawana stopniowo, muszą być wynajęte do tego topowe agencje PR nie można od
HaPe
HaPe
HaPe 17.09.2025, 13:14:49 via Wykop
  • 0
Bez obrazy, ale to brzmi strasznie naiwne. Naprawdę wierzysz w coś takiego? Że będzie jakiś ośrodek polityczno urzędniczy który trwale i wspólnie będzie prowadził potajemnie jakiś plan propagandy i jeszcze będzie ona skuteczna?


@bigos555: Czemu potajemnie ma się to odbywać ?! Propaganda na rzecz nie palenia, lepszego traktowania zwierząt itp. była wprost finansowana z budżetu państwa, politycy, społecznicy itp. mówili, że trzeba zmienić zachowanie Polaków.

Watpię, że różnica wynika z bezpłodności polek
HaPe
HaPe
HaPe 17.09.2025, 13:17:04 via Wykop
  • 0
Mądry urzędnik otumani głupich ludzi i zapomną jak byli dziećmi, albo czym było wychowanie pierwszego dziecka i zaczną tłuc je bezmyślnie, jak to drzewiej bywało?


@bigos555: W badaniach CBOS-u Polacy regularnie deklarują, że chcą mieć więcej dzieci niż mają.
malachit9
malachit9
13.09.2025, 21:05:30
  • 166
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 57
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 13.09.2025, 21:40:14 via Wykop
  • 5
należy masowo sprowadzić do Polski młode i ładne dziewczyny z Filipin oraz ameryki południowej.


@malachit9: Ale kto je sprowadzi na wieś i do małych miasteczek, co tam będą robić? Kto pokryje koszty?
  • Odpowiedz
makamele
makamele
13.09.2025, 17:48:37
  • 1
Czy istnieje coś gorszego niż mieszkanie w nowym budownictwie będąc otoczonym p---------m, egoistycznym pOlactwem urodzonym po 1980r?

#nieruchomosci
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 13.09.2025, 20:58:59 via Wykop
  • 7
Czy istnieje coś gorszego niż mieszkanie w nowym budownictwie będąc otoczonym p---------m, egoistycznym pOlactwem urodzonym po 1980r?


@makamele: Tak, czytanie roszczeniowych frustratów z wykopu.
  • Odpowiedz
del855
del855
13.09.2025, 09:14:58
  • 1
Skoro w nieruchomościach licząc sie tylko 3 rzeczy: lokalizacja, lokalizacja i... lokalizacja. To skad to marudzenie na stare mieszkania?

Stare mieszkanie w top5 jest super vs nowego w powiecie, prawda?
Stare mieszkanie z definicji ma lepszą lokalizację niz nowe, prawda?
A im starsze vs tym nowsze - tym przepaść w lokalizacji rośnie, prawda?

No

Lokalizacja ponad standard?

  • tak, jeśli top5 bo tu lepiej w norze w centrum 40.0% (24)
  • nie, lepiej mieć nowe mieszkanie dalej 28.3% (17)
  • magiczne połączenie obu czyli wyjatki 31.7% (19)

Oddanych głosów: 60

  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 13.09.2025, 17:57:59 via Wykop
  • 0
Do remontu generalnego z równaniem ścian, sufitów i wylewkami.


@ArtBB: Mieszkam w wielkiej płycie jest krzywo, ale nie jakoś mocno, w każdym razie nie widać tego na pierwszy rzut oka, czemu dla wielu jest tak ważne by mieć idealnie proste powierzchnię?
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe 13.09.2025, 18:20:24 via Wykop
  • 0
@ArtBB: mam parkiet, płytki na ścianie i podłodze więc się da
  • Odpowiedz
Forak
Forak
13.09.2025, 08:42:50
  • 0
na ile szacujecie pi razy oko wybudowanie domu parterowego 110m2 w powiatowym do stanu deweloperskiego ?
https://www.archon.pl/projekty-domow/projekt-dom-w-lipiennikach-5-m41c273a6dd2db
#nieruchomosci #budujzwykopem #budowadomu #dom
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 13.09.2025, 18:09:59 via Wykop
  • 0
na ile szacujecie pi razy oko wybudowanie domu parterowego 110m2 w powiatowym do stanu deweloperskiego ?


@Forak: NBP podaję, że jest to 5500 zł za m2, czyli 600 tys. zł jak ktoś pisał wyżej.
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe 13.09.2025, 18:16:19 via Wykop
  • 1
jak wynajmiesz ekipę od wbicia szpadla po oddane klucze to pewnie z 600/650 ale masz czystą głowę i nic Cię nie obchodzi


@DawCioS: nigdy nie wynajmowałem ekipy do budowy domu, tylko jakieś mniejsze prace typu : cyklinowanie parkietu, wymiana okien, malowanie/tapetowanie i z moich doświadczeń wynika, że musisz uzgodnić każdy najmniejszy szczegół, monitorować postępy prac na bieżąco bo zrobią tak jak im wygodnie
  • Odpowiedz

534

19-letni Ukrainiec zatrzymany przewoził nielegalnych imigrantów.

Pokaż treści 18+

19-letni Ukrainiec zatrzymany przewoził nielegalnych imigrantów.

Wreszcie sąd podszedł poważnie do sprawy, kurier nie został zwolniony po przesłuchaniu jak to było zazwyczaj w podobnych sprawach, tylko trafił na trzy miesiące do aresztu, raczej nie będzie żadnego wyroku w zawieszeniu tylko bezwzględna odsiadka. Zmienia się na lepsze!

HaPe
z
epoznan.pl
dodany: 11.09.2025, 14:33:11
  • 17
  • #
    kryminalne
  • #
    wydarzenia
  • #
    polska
HaPe
HaPe
HaPe
Autor
11.09.2025, 15:09:44 via Wykop
  • 0
A dlaczego to robią? Bo nie obawiają się konsekwencji!!!


@miszczumsc: Do tego typu zadań, gdzie ryzyko wpadki jest największe, a nie wymagają one jakiś specjalnych umiejętności, rekrutuję się mało rozgarnięte jednostki lub desperatów, którzy nie myślą perspektywicznie, tylko widzą $, który mogą na tym zarobić.

13

Pomimo przyjęcia władzy przez talibów w Afganistanie, dzietność spadła.

Pomimo przyjęcia władzy przez talibów w Afganistanie, dzietność spadła.

Ciekawe czy tylko pogarszająca się sytuacja ekonomiczna miała na to wpływ czy dostęp do internetu.

HaPe
z
macrotrends.net
dodany: 11.09.2025, 12:05:11
  • 3
  • #
    demografia
  • #
    dzieci
  • #
    ciekawostki
  • #
    afganistan
  • #
    religia
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 16
  • Strona 1 z 16
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 25.05.2024

    Komentator
  • Rocznica
    od 18.04.2025

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 24.03.2023

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking