Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko146
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
HaPe
HaPe

HaPe

Dołączył 6 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 5044
  • Znaleziska 3393
  • Mikroblog 1651
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 2

327

Wieś już nie poprawia polskiej demografii.Nawet tam mamy do czynienia z dramatem

Wieś już nie poprawia polskiej demografii.Nawet tam mamy do czynienia z dramatem

Wyludnianie i demograficzny dramat to już codzienność w mniejszych miejscowości w Polsce. Sytuacja demograficzna w Polsce jest naprawdę tragiczna, jeżeli wieś, która od lat była motorem demograficznym w Polsce, nagle przestała nim być z dnia na dzień.

Stopa_Szopa
z
bezprawnik.pl
dodany: 06.01.2026, 15:00:50
  • 303
  • #
    demografia
  • #
    dzietnosc
  • #
    dzietnoscwpolsce
  • #
    wies
HaPe
HaPe
HaPe 06.01.2026, 21:32:31 via Wykop
  • 2
@HrabiaTruposz: Teraz tak, ale za 20-30 lat kiedy top5 zacznie się wyludniać, losy przedmieść też będą przesądzone, pewnie w pierwszej kolejności oberwą mieszkania i szeregówki za miastem.
HaPe
HaPe
HaPe 07.01.2026, 12:23:14 via Wykop
  • 0
na wsiach są młode kobiety które rodzą.


@Jasnie-wielmozny-pan: na wsi podmiejskiej

Jak g---o walnie w wentylator i zabraknie ludzi lub te usługi z racji kiepskiej podaży staną się za drogie to na prowincji da się jednak przeżyć na własnej ziemi bez niczyjej pomocy a miasta tymczasem popadną w ruinę, brud, smród i ubóstwo.


@smk666: jak na razie to prowincja ta z dala od miast jest na utrzymaniu większych
HaPe
HaPe
HaPe 07.01.2026, 13:09:45 via Wykop
  • 0
Utrzymanie infrastruktury zaś to porównywalny koszt gdziekolwiek


@smk666: jak! jak na wsi jest średnio 12 razy dłuższa w przeliczeniu na jeden lokal, to samo dotyczy wodociągów.

kolei jak masz wraz z sąsiadami chociaż po kilkadziesiąt arów ziemi to da się przeżyć nawet apokalipsę. Nie będzie to życie z tiktoczkiem czy instagramem w reku i na kanapkach z awokado z sojowym latte ale jednak da się tak przetrwać wraz z rodziną
HaPe
HaPe
HaPe 10.01.2026, 00:17:42 via Wykop
  • -1
Relatywnie ( jak na mała wieś) dużo nowych domów młodzi sobie pobudowali.


@Jasnie-wielmozny-pan: czyli przykład mocno niereprezentatywny, równie dobrze mogę dać przykład wsi pod dużym miastem, gdzie 90% domów wybudowano w ostatnich latach, dzietność na wsi jest minimalnie wyższa od tej w miastach, ale to zasługa "wsi podmiejskich" gdzie czasami i jest dzietność na poziomie 2,0.

40

Kolejne porodówki na Podkarpaciu zlikwidowane.

Kolejne porodówki na Podkarpaciu zlikwidowane.

Od 1 stycznia przestały działać oddziały w Lesku i Leżajsku. Powód to ekonomia i demografia w Leżajsku odbywał się średnio jeden poród naturalny na trzy dni, co generowało straty.

whos_your_daddy_snakegirl
z
rzeszow.wyborcza.pl
dodany: 07.01.2026, 08:22:39
  • 55
  • #
    polskapilka
  • #
    demografia
  • #
    dzieci
  • #
    macierzynstwo
  • #
    polska
  • #
    rozowepaski
HaPe
HaPe
HaPe 07.01.2026, 12:12:49 via Wykop
  • 4
A później zlikwidujmy posterunki policji, straż pożarną i zaorajmy całą prowincję. Balcerowicz byłby dumny.


@whos_your_daddy_snakegirl: nie ma na to pieniędzy, zaraz zacznie brakować ludzi by tam pracować, a przestępstwa to domena ludzi młodych, niezależnie kto będzie u władzy, szkoły, urzędy, posterunki policji, szpitale będą zamykane
HaPe
HaPe
HaPe 07.01.2026, 12:25:07 via Wykop
  • -2
Decentralizacja potrzebna na już ¯(ツ)/¯


@whos_your_daddy_snakegirl: jak najbardziej, ale bez dopłat z budżetu centralnego ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
HaPe
HaPe
HaPe 07.01.2026, 12:26:08 via Wykop
  • -1
mniejszość lewacka uciekła do top5


@theOstry: kobiety głosują w większości na lewice, i też w większości migrują do dużych miast.
HaPe
HaPe
HaPe 10.01.2026, 00:13:37 via Wykop
  • -1
no wlasnie dlatego masz tak mało porodów na tych pipidowach z plakatami brauna na każdym plocie


@theOstry: porodów wszędzie jest mało jeśli od ponad 30 lat TFR jest mocno poniżej 2, natomiast najmniejsza dzietność jest w dużych miastach, jak by policzyć kobiety, które tam mieszkają, a nie są zameldowane, była by jeszcze niższa
meski-miedzyrzec-podlaski-grupa
meski-miedzyrzec-podlaski-grupa
07.01.2026, 13:59:12
  • 6
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 07.01.2026, 18:04:35 via Wykop
  • 1
Trochę kisne z tego straszenia przed #demografia.


@meski-miedzyrzec-podlaski-grupa: Mi z kolei nie jest do śmiechu z powodu twojej ignorancji, starzenie się społeczeństwa to mniej osób pracujących w gospodarce, a więcej na utrzymaniu państwa, a więc niższy poziom życia dla wszystkich i tych co mają miliony, i tych co żyją za minimalną.
  • Odpowiedz

2554

Ogólnopolski Protest Przeciwko "Strefie Czystego Transportu"

Ogólnopolski Protest Przeciwko "Strefie Czystego Transportu"

Wydarzenie w: Kraków, województwo małopolskie, Polska organizowane przez Nie Oddamy Miasta 10 stycznia ul. Centralna 53 10:00-12:00

DziendobryMireczku
z
facebook.com
dodany: 06.01.2026, 17:25:23
  • 630
  • #
    krakow
  • #
    wydarzenia
  • #
    motoryzacja
HaPe
HaPe
HaPe 07.01.2026, 13:53:25 via Wykop
  • -1
Plac Wszystkich Świętych 3-4

Tam mieści się Kancelaria Prezydenta Krakowa i Biuro Rady Miasta Krakowa


@ipkis123: jeżeli to są ludzie z spoza Krakowa to nie mogą głosować na prezydenta Krakowa więc dla prezydenta ich głos nie ma żadnego znaczenia
HaPe
HaPe
HaPe 07.01.2026, 18:01:40 via Wykop
  • -1
ale każdy widzi tylko czubek własnego nosa)


@obieq: jeśli o tym mowa, to Kraków leży w niecce przez co zanieczyszczone powietrze zostaje dłużej przy ziemi, stąd między innymi SCT, by jakość powietrza była lepsza
san-san
san-san
san-san
04.01.2026, 14:10:53
  • 5
#nieruchomosci #demografia
96 urodzen 251 zgonow....

lini do wykopu
A z posrod 96 urodzen jakas czesc moze jeszcze wyjechac do osiagniecia wieku 25-30 lat.

gdyby
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 05.01.2026, 00:35:10 via Wykop
  • 0
@del855: tak duże miasta też będą tracić mieszkańców, ale większość małych miejscowości przestanie istnieć, bo wsi to już na pewno nie będzie
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe 05.01.2026, 16:02:38 via Wykop
  • 0
Jesli miasto ma dzis np. 50k ludzi czyli jak na polskie warunki - średniak. To ono nie zniknie ani dosłownie ani w przenośni ani za 10 lat ani za 20 ani za 30. Czyli w czasach kiedy top5 tez sie bedzie kurczyc.


@del855: tak, tylko ja pisałem o małych miejscowościach kilkutysięcznych, one też będą za 30 i 50 lat, tylko zamieszkane przez nieliczne starsze osoby, prawdopodobnie nie będzie środków by
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe 06.01.2026, 21:25:50 via Wykop
  • 0
mysle ze to bedzie owszem bolesny proces, ale do wytrzymania.


@del855: czyli jeszcze większe różnice w poziomie życia pomiędzy prowincją, a top5, na pewno nie przekona to młodych do migracji do większych ośrodków

I caly czas zachecma do loekalnej konctracji, czyli zmaiast do wojewodzkich - zjezdzac sie do
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe 07.01.2026, 11:03:29 via Wykop
  • 0
A co top5 oferuje ludziom z zewnątrz jesli nie sa specjalistami? To samo co u nich + 1000zl.


@del855: Wiele stanowisk pracy, które w ogóle nie są dostępne na prowincji, jak choćby praca biurowa dla kobiet, stąd m.in. ich nadwyżka w dużych miastach, dobrze płatne stanowiska pracy w przemyśle gdzie już jest +1,5-3 tys. zł powyżej minimalnej.

Tylko tam maja swoje mieszkania i
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe 07.01.2026, 11:53:43 via Wykop
  • 0
Ale Ty tak opowiadasz, jakby w top5 czekały setki tysięcy wakatów pracy biurowej dla kobiet. A to nieprawda.


Ogolnie radzę przemyśleć tego typu rozumiwanie. Mówienie "jest praca w top5" co oznacza? Ze ile tych wakatów nieobsadzonych jest w pracy biurowej? 3000? 5000? A moze 10000? To jak gadanie z pracą w korpo leży na ulicy. A ile tych wakatów czeka?l w takiej waw? 1000? 2000? Przecież tu jest od 2 lat padaka.


@del855
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe 07.01.2026, 13:19:17 via Wykop
  • 0
Jesli masz firme ktora zatrudnia 1000 pracownikow i jest ustabilizowowan- to ile zatrudni nowych ludzi? ZERO. No po prostu nie potrzebuje. Istniejący zasob ludzki jest wystarczający, następuje tylko naturalna rotacja: ktos poszedł do konkurencji, ktos odszedł na emeryturę, ktos założył swoja firme albo wyjechal w Bieszczady. I firma ma rocznie 20 wakatów. Dobrze placi, wiec rotacja niska. Tylko ze te 20 wakatów to nie czeka na szczawia z drugiego konca kraju, tylko
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe 07.01.2026, 13:49:36 via Wykop
  • 0
Tak, wiecje przechodzi na emeryturę niz wchodzi na rynke pracy. Po czym sam dodajesz, ze Warszawa jest napchana młodymi. No to jak to sie skleja?


@del855: a no tak, że w dużych miastach od zawsze była najniższa dzietność, więc potrzeba więcej młodych by zastąpić starsze osoby, to w dużych miastach jest najniższe bezrobocie w skali kraju to tam powstaje najwięcej nowych miejsc pracy.

Gdzie se te wakaty? ZTM, mpwik, nauczyciele, zawody
  • Odpowiedz

13

Sypialnia Wrocławia czyli gmina Czernica unieważnia przetarg na szkołę

Sypialnia Wrocławia czyli gmina Czernica unieważnia przetarg na szkołę

Obwarzanek Wrocławia czyli gmina Czernica - o największym przyroście ludności w Polsce - unieważnia przetarg na wyczekiwaną szkołę podstawową ze względów demograficznych.

siap_tiruriruri
z
acrobat.adobe.com
dodany: 07.01.2026, 01:55:13
  • 2
  • #
    szkola
  • #
    demografia
  • #
    ekonomia
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
HaPe
HaPe
HaPe 07.01.2026, 11:38:39 via Wykop
  • 2
Bardzo dobra decyzja, na tym właśnie polega odpowiedzialne zarządzanie, choć jest to zdecydowanie łatwiejsze politycznie niż zamknięcie już istniejącej szkoły.

Tymczasem u mnie w Poznaniu na mocno rozbudowującej się dzielnicy Strzeszyn jest budowana za wiele mln. zł szkoła podstawowa i nie było by w tym nic złego gdyby nie to, że promieniu 3 km na "starych" dzielnicach mnóstwo podstawówek świecić pustkami.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

305

Skrajne ubóstwo: Ameryka w kryzysie

Skrajne ubóstwo: Ameryka w kryzysie

W Stanach Zjednoczonych 43 miliony ludzi żyje poniżej granicy ubóstwa. U mnie od razu był język polski. Z ciekawostek, w USA karnet na siłownię tańszy jak w Polsce 40$.

Blackorange
z
youtube.com
dodany: 05.01.2026, 20:01:16
  • 182
  • #
    usa
  • #
    ciekawostki
HaPe
HaPe
HaPe 06.01.2026, 21:49:40 via Wykop
  • 1
Widziałem ten, albo podobny dokument parę lat temu.

Szkoda, że wielu tu komentujących skupia się tylko na przegranych, a nie widzi ogromnej klasy średniej w USA z domkiem na przedmieściach i nowymi samochodami średniej klasy, niższych podatków względem Europy nie tylko dla tych "złych" korporacji, które płacą najwyższe pensje na rynku, ale też niższym podatkiem od towarów, pracy, zawsze coś jest kosztem czegoś.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

237

Dlaczego weterani wojny na Ukrainie sieją postrach w rosyjskim społeczeństwie

Pokaż treści 18+

Dlaczego weterani wojny na Ukrainie sieją postrach w rosyjskim społeczeństwie

Rosyjscy weterani powracających z frontu nie próżnują i zasłużenie sieją postrach w rosyjskim społeczeństwie. Na dodatek nie boją się konsekwencji, ponieważ część lżejszych spraw z ich udziałem jest umarzana, a te poważne kończą się zwyczajnie ponownym wyruszeniem na wojnę...

Andromeda_YT
z
youtube.com
dodany: 06.01.2026, 14:51:00
  • 55
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    ukraina
HaPe
HaPe
HaPe 06.01.2026, 21:36:30 via Wykop
  • -5
Już niedługo u nas będą siać postrach, tylko nie ruskie, a ukraińcy z PTSD szukających swoich żon.


@Wuuuwuuu: tylko w Polszy nie będzie taryfy ulgowej drobne przestępstwo i Szaszka zostanie deportowany na Ukrainę.
Showtime1337
Showtime1337
03.01.2026, 19:00:53
  • 0
#twitch a szyszka to czemu z neta zniknela i usunela insta i twitcha?
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 05.01.2026, 00:09:03 via Wykop
  • 0
#twitch a szyszka to czemu z neta zniknela i usunela insta i twitcha?


@Showtime1337: z nią jest coś nie tak, ma problemy natury psychicznej, piszę to bez ironii, zamiast normalnie powiedzieć, że kończy działalność streamerską, to takie cyrki odstawia.
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe 05.01.2026, 16:22:44 via Wykop
  • 0
męża szuka


@IphoneUltra3000: xD
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe 06.01.2026, 20:51:36 via Wykop
  • 0
Po co gadasz że ma problemy psychiczne?


@IphoneUltra3000: bo to fakt, sam nawet o tym wspominała.
  • Odpowiedz
Bury_Zenon
Bury_Zenon
04.01.2026, 19:29:56
  • 15
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 05.01.2026, 00:16:21 via Wykop
  • 1
Łączne wsparcie miesięczne

800+ (na 5 dzieci) 4 000 zł

Zasiłek rodzinny + dodatki - około 1 262 zł

Do tego, możliwe, alimenta od każdego faceta.


@Bury_Zenon: utrzymanie jednego dziecka w szkole średnio 1 tys. msc., opieka zdrowotna, jak nic wyjdzie dobre 10 tys. na utrzymanie jej dzieciątek przez polskiego podatnika.
  • Odpowiedz
cpt_foley
cpt_foley
04.01.2026, 22:02:32
  • 2
Mieszkam w mieście powyżej 100000 mieszkańców. Właśnie przeczytalem informację że pierwsze narodziny w tym roku w moim mieście miały miejsce 2 stycznia późnym popołudniem. Demograficzna klęska

#demografia #spoleczenstwo #polska #rodzina
cpt_foley - Mieszkam w mieście powyżej 100000 mieszkańców. Właśnie przeczytalem infor...

źródło: 33b726deeb4d3f388329087f7a8a501890ff93f7b6e3068c2ee60f7f96bd3e46

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 05.01.2026, 00:14:19 via Wykop
  • 0
ty szczęściarzu w moim rodzinnym mieście było 58 żywych urodzeń na 206 zgonów w I połowie 2025 roku


@nO-C34: miasto wielkości 15-20 tys.?
  • Odpowiedz

500

Załamanie demograficzne. Liczba urodzeń w Kołobrzegu spadła z 343 do 136 w rok!

Załamanie demograficzne. Liczba urodzeń w Kołobrzegu spadła z 343 do 136 w rok!

Liczba urodzeń w Kołobrzegu spadła z 343 w 2024 roku do 136 w 2025 roku. Przecież to już jest skala urodzeń na poziomie wiejskiej gminy w czasach PRL-u. Miasto około 45k mieszkańców.

galaxico
z
miastokolobrzeg.pl
dodany: 02.01.2026, 13:28:13
  • 184
  • #
    kolobrzeg
  • #
    demografia
  • #
    pomorzezachodnie
  • #
    zachodniopomorskie
  • #
    gospodarka
  • #
    polskapoznegokapitalizmu
HaPe
HaPe
HaPe 02.01.2026, 14:23:29 via Wykop
  • 3
@san-san: Z szeroko rozumianej prowincji wyjeżdża więcej kobiet do dużych miast, przez co jest ich tam deficyt, a w takiej Warszawie w grupie wiekowej 20-34 lat nawet 25% więcej. Gdyby policzyć dokładnie dzietność w rejonach wyludniających bez kobiet w wieku rozrodczym, które już tam nie mieszkają to dzietność była by trochę wyższa.

7

Ceny nieruchomości na Litwie, która straciła od 1990 około 25% ludności

Ceny nieruchomości na Litwie, która straciła od 1990 około 25% ludności

Wielu ekspertów twierdzi, że za kilkanaście lat ceny nieruchomości w Polsce będą na poziomie chatek w afrykańskich wioskach ze względu na demografie. Dlaczego w takim razie na Litwie, która już doświadczyła procesu wyludnienia ceny rosną tak jak w Polsce?

galaxico
z
fred.stlouisfed.org
dodany: 02.01.2026, 13:57:52
  • 7
  • #
    nieruchomosci
  • #
    demografia
  • #
    ciekawostki
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    litwa
HaPe
HaPe
HaPe 02.01.2026, 14:17:09 via Wykop
  • -1
Jak wszędzie ceny nieruchomości są liczone dla dużych miast, pewnie jak w Polszy z dala od nich ceny są naprawdę przystępne na rynku wtórnym.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

whos_your_daddy_snakegirl
whos_your_daddy_snakegirl
whos_your_daddy_snakegirl
02.01.2026, 12:10:31
  • 48
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 02.01.2026, 12:17:41 via Wykop
  • 23
@whos_your_daddy_snakegirl: Najbardziej cieszą się z tego osoby, które najbardziej odczują skutki zapaści demograficznej.
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe 02.01.2026, 14:12:18 via Wykop
  • 0
Po prostu umrę ¯(ツ)/¯


@whos_your_daddy_snakegirl: jak każdy, z tym, że statystycznie będziesz krócej żył ze względu na trudniejszy dostęp do służby zdrowia, poziom życia będzie niższy
  • Odpowiedz

24

Hiszpania dobija do 50 milionów mieszkańców. Dzięki latynoskiej imigracji

Hiszpania dobija do 50 milionów mieszkańców. Dzięki latynoskiej imigracji

Dzięki masowej imigracji Latynosów królestwo ma już prawie 50 milionów mieszkańców. Ale przed Afrykanami kraj zamyka się.

Poludnik20
z
rp.pl
dodany: 01.01.2026, 23:11:39
  • 16
  • #
    hiszpania
  • #
    demografia
  • #
    europa
  • #
    amerykapoludniowa
  • #
    afryka
  • #
    emigracja
HaPe
HaPe
HaPe 02.01.2026, 12:12:12 via Wykop
  • 6
"Ale przed Afrykanami kraj zamyka się, jak tylko może" - prawidłowo, to tylko obciążenie dla budżetu i problematyczne sąsiedztwo dla reszty mieszkańców, wzrost przestępczości.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

HaPe
HaPe
HaPe 02.01.2026, 12:13:35 via Wykop
  • -2
Gruzinow


@daniel-darcio: to nie słowianie
HaPe
HaPe
HaPe 02.01.2026, 12:16:21 via Wykop
  • -1
Wiekszosc ma korzenie hiszpanskie


@san-san: Nie ma chyba, chyba, że kilka pokoleń wstecz liczysz, wystarczy popatrzeć na skład etniczny krajów ameryki łacińskiej.
HaPe
HaPe
HaPe 02.01.2026, 14:09:35 via Wykop
  • -1
@san-san: piąta woda po kisielu, na tej zasadzie Polska ma Polonię na Haiti bo ponad 200 lat temu zostali tam polscy legioniści, ich potomkowie ani nie mówią po polsku, ani nie wyglądają jak Europejczycy.
doghunt
doghunt
01.01.2026, 18:02:19
  • 13
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 01.01.2026, 21:08:34 via Wykop
  • 2
no powiem wam, że te wasze #azjatka od gotowania rodzin i zakładania obiadów pokazują klasę xD


@doghunt: Poziom życia w Szanghaju jest na poziomie europejskich miast, dodatkowo Chińczycy nie znają angielskiego więc nawet się nie dogadasz.
Pomijając to, dla mnie to jest absurd, gdzie chłopy głównie z prowincji, pracujący za minimalną, bez własnego mieszkania, nie znający języka angielskiego w stopniu komunikatywnym, o niskich umiejętnościach społecznych wmawiają sobie, że wyjadą
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe 02.01.2026, 14:05:05 via Wykop
  • 1
byłeś na Filipinach czy Tajlandii


@galaxico: nie

tam stare dziady z usa z minimalną emeryturą i kilkoma tysiącami dolarów oszczędności zakładają rodziny z 20 latkami


@galaxico: w Tajlandii tak może było, ale dwie dekady temu, i nie z 20-latkami tylko na ogół były to baby już z dzieckiem około 40-stki, zobacz sobie jakie tam jest obecnie PKB, te stare dziady to na ogół coś sobą reprezentowały, były pewne
  • Odpowiedz
san-san
san-san
san-san
01.01.2026, 12:40:00
  • 6
2026 i nastepne 20 lat idziemy droga Wloch. Prawdopodobny analogicznie wygladzony spadek cen do poziomow z ok. 2005 roku.

Co jest prawie/raczej nieuniknione u nas:
- koniec wojny i Ukraincy wracaja odbudowac swoj kraj za gigantyczne pozyczki-wplaty redystrybuowane wg ukrainskich najwyzszych standardow
- koniec ukrywania sie w Polsce i wielkie mozliwosci powrotow na bezpieczna pelna pieniedzy Ukraine
- najwiecej w historii mieszkan przygotowaywanych przez deweloperow do oddania
san-san - 2026 i nastepne 20 lat idziemy droga Wloch. Prawdopodobny analogicznie wygl...

źródło: x

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 01.01.2026, 12:55:15 via Wykop
  • 6
koniec wojny i Ukraincy wracaja odbudowac swoj kraj za gigantyczne pozyczki-wplaty redystrybuowane wg ukrainskich najwyzszych standardow


@san-san: nie wydaję mi się.

Przy dobrych wiatrach, reformach, walce z korupcją, Ukraina dogoni Polskę może za 3 dekady, wątpię że nagle większość Ukraińców wyjedzie, jak już to będzie taki sam scenariusz jak dla Polaków z UK czy Niemczech dopiero po 2 dekadach zaczyna więcej ich opuszczać te
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe 01.01.2026, 15:21:49 via Wykop
  • 1
Racja, z tym ze w czasie pandemi byl nakaz izolacji, zakaz schadzek itp, Pamietamy! . Teraz mozna bardziej oszczedzac, mieszkac razem. Zwolnic wowczas zajmowane w panice pustostany. Stad (gdyby nie migracja ) pewnie byloby juz sporo ponad 200k


@san-san: nie te mieszkania są wynajmowane, ludzie wracali w swoje strony podczas pandemii, trzymanie w takiej WWA pustego mieszkania to minimum 20 tys. zł rocznie w plecy.

+3
  • Odpowiedz
Lukardio
Lukardio
31.12.2025, 17:04:23
  • 6
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 01.01.2026, 12:10:00 via Wykop
  • 2
Ludzie nie założą w obecnych czasach rodziny w 40m mieszkaniach za 600 tys zł


@Lukardio: tylko największa dzietność jest na przedmieściach dużych miast - 1,6, tymczasem w małych i średnich miastach gdzie m2 kosztuje 3,5-5,5 tys. zł masz dzietność na poziomie ~1

specjalnie dla ciebie znalazłem tanie mieszkanko w ponad 40 tys. Skarżysko Kamiennej https://www.otodom.pl/pl/oferta/mieszkanie-3-pokoje-57-7m2-z-duzym-potencjalem-ID4yddR, jeszcze tylko znajdziesz kobietę i założysz rodzinę.
  • Odpowiedz
adamsowaanon
adamsowaanon
01.01.2026, 11:07:00
  • 11
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 01.01.2026, 12:05:15 via Wykop
  • 11
@adamsowaanon: Większość tego wpisu to twoje wyobrażenia na temat świata, nie mające nic wspólnego z rzeczywistością, widać, że jesteś mocno sfrustrowany.
  • Odpowiedz

1487

Unia wprowadza "Zaufanych Sygnalistów". Czy to koniec wolności słowa w sieci?

Unia wprowadza "Zaufanych Sygnalistów". Czy to koniec wolności słowa w sieci?

Akt o usługach cyfrowych (DSA) wchodzi w nową fazę. Kontrowersyjne organizacje zyskują status "Zaufanych Sygnalistów", których zgłoszenia platformy muszą traktować priorytetowo. Krytycy ostrzegają przed prywatyzacją cenzury i arbitralnym usuwaniem treści pod pretekstem walki z mową nienawiści.

awres
z
digital-strategy.ec.europa.eu
dodany: 28.12.2025, 17:49:14
  • 338
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    acta2
  • #
    internet
  • #
    technologia
  • #
    stopacta2
HaPe
HaPe
HaPe 29.12.2025, 14:52:28 via Wykop
  • 4
To teraz wyobraźmy sobie, że w UE dominuje prawica i wprowadza takie prawo, jestem ciekaw czy lewica by również w takim wypadku przyklasnęła takiemu prawu...
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

HaPe
HaPe
HaPe 01.01.2026, 12:01:50 via Wykop
  • 0
@popularny_polityk: ok. tylko co to ma wspólnego z cenzurą?
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 18
  • Strona 4 z 18
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 25.05.2024

    Komentator
  • Rocznica
    od 18.04.2026

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 24.03.2023

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking