Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko250
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Deray
Deray

Deray

Dołączył 3 lata i 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1600
  • Znaleziska 1291
  • Mikroblog 309
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 4

397

Koniec najtańszego paliwa w Europie. Rząd wygasza program CPN.

Koniec najtańszego paliwa w Europie. Rząd wygasza program CPN.

Premier Donald Tusk poinformował w sobotę, że rząd latem zakończy projekt dotyczący cen paliw.

kornik1982
z
bankier.pl
dodany: 14.06.2026, 17:16:51
  • 216
  • #
    paliwo
  • #
    benzyna
  • #
    cenypaliw
  • #
    orlen
  • #
    motoryzacja
  • #
    gospodarka
Deray
Deray
Deray 15.06.2026, 06:42:33 via Wykop
  • -3
W 2014-2015 tankowałem diesla po grubo ponad 5zł. Zarabiając po studniach AiR 2.5k na rękę, powodując ból d--y niejednej osoby z mojego rocznika który tyle nie miała. Minimalna to było około 1.1k na rękę.
W tym kontekście to obecne obrzucanie się gównem "A bo Tusek obiecał 5.19, straszył, że będzie 7zł, a za pisu było po 8zł, ale za pisu baryłka była droższa..." wygląda jakbyście robili to z przyzwyczajenia, zapominając o co
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Deray
Deray
Deray 15.06.2026, 07:11:47 via Wykop
  • -1
@SmerfMaruda-777: Bo moja kariera w AiR skończyła się zanim się zaczęła, od razu poszedłem programowanie w C++. Miałem kolegów co poszli na fabryki robić w 4-brygadówkach i oni akurat zarabiali lepiej ale tylko około 3.5k. Jednak ostatecznie to ja miałem rację bo wszyscy po 5 latach doświadczenia w automatyce poprzechodzili na stanowiska juniorskie w programowania i zaczęli karierę od zera, widocznie z-------l na fabryce nie był tego warty.
Niemniej często
Deray
Deray
Deray 15.06.2026, 13:23:12 via Wykop
  • -1
@zielony_ludek: No rzeczywiście minimalna w 2014 to było 1237zł na rękę czyli 247 litrów paliwa po 5zł a bywało wtedy drożej. Dzisiaj to 3606zł czyli 621 litrów benzyny po dzisiejszej cenie maksymalnej. No rzeczywiście dramat, że nie ma paliwa po 5.19 jak obiecał Tusk. C--j z tym, że on w ogóle to powiedział, że tamtego dnia "dzisiaj" byłoby po 5.19 gdyby on rządził a nie, że będzie po tyle jak
Deray
Deray
Deray 16.06.2026, 05:28:33 via Wykop
  • 0
@SmerfMaruda-777: Kierując się zasadą by jak najwięcej zarobić i jak najmniej się narobić od ponad 3 lat siedzę w firmie gdzie ani linijki kodu w C++ nie napisałem (a mamy kod w C++) tylko piszę jakieś bzdury w python. Gdyby ktoś mnie 10 lat temu zapytał to w życiu nie przypuszczałbym, że tak się potoczy moja kariera, a jednak nie przewidziałem jak absurdalnie bywa w korpo.
Oczywiście nie jestem ślepy
bigbuck
bigbuck
bigbuck
15.06.2026, 07:49:18
  • 504
#samochody #motoryzacja
Rzadko kiedy jeżdżę po autostradach. Przeważnie na lotnisko i z powrotem.
Zawsze było to bardzo stresujące bo albo jedzie się z tirami na prawym pasie albo walka na lewym z szybszymi.
Wczoraj przejechałem kilkaset km po A1.
Jakie to było cudowne doświadczenie po którym nie byłem zmęczony stresem i nerwami.

Odcinkowe pomiary prędkości powinny objąć wszystkie autostrady, drogi szybkiego ruchu i jak największą ilość km dróg
  • 236
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Deray
Deray
Deray 15.06.2026, 15:13:10 via Wykop
  • 7
@bigbuck: Oczywiście co któryś post o z-------------h popędzających jadących lewym pasem. Tylko ciekawe jest to, że zawsze gdy ja jadę autostradą to praktycznie nikt nie jedzie ponad limit. Problemem nie jest to, że chcecie jechać przepisowo 140 a ktoś inny jadący 200 was popędza. Problemem jest to, że jeździcie jak łajzy ani nie 90 by schować się za tirem ani nie 140 jak przepisy pozwalają. Tylko wybraliście sobie jakieś licznikowe
  • Odpowiedz
Deray
Deray
Deray 15.06.2026, 18:31:09 via Wykop
  • 1
@dagobert093: Nie mówiłem, że jeżdżą bezpiecznie tylko, że z równą prędkością nieznacznie przekraczającą dozwoloną. Raz trafiłem na śnieżyce i tylu auto w rowach przy autostradach to nigdy wcześniej ani później nie widziałem. Opon zinowych tam raczej nie używają, w Michigan z podobnym klimatem jak u nas.
  • Odpowiedz

519

Zarzuty za naklejki na aucie za złe parkowanie

Zarzuty za naklejki na aucie za złe parkowanie

Mieszkaniec Płocka (Mazowieckie) nakleił na nieprawidłowo zaparkowanym aucie dwie naklejki, uszkadzając lakier samochodu i powodujac straty w wysokosci 5000zl. Mężczyzna został zatrzymany i usłyszał zarzuty. Może mu za to grozić nawet do pięciu lat pozbawienia wolności.

Dorodny_Wieprz
z
tvn24.pl
dodany: 12.06.2026, 21:02:32
  • 381
  • #
    stopcham
  • #
    samochody
  • #
    samochodoza
  • #
    konfitura
  • #
    polskiedrogi
  • #
    polska
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 19:00:23 via Wykop
  • 2
@sargento: Idać tym takiem nazwijmy to z braku lepszego słowa "rozumowania" to mogę pomalować twoje auto, rower, telefon, dom lakierem którego nie da się zmyć? Przecież pod nim twoja własność będzie nienaruszona a nawet będzie zabezpieczona przed uszkodzeniami.
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 19:06:29 via Wykop
  • -5
W ogóle o co chodzi z tym, że na szybie można naklejać albo pisać bo czynność jest odwracalna? Przecież jak pójdę na myjnie to mi to odwrócą ale nie za darmo. Walnięcie plastikowym młotkiem w drzwi, jeżeli można wyciągnąć tą wgniotkę bez lakierowania też jest odwracalne ale nie zrobi tego za darmo.
Można powiedzieć, że naklejkę mogę zdrapać sam, za darmo, stracę tylko czas. Więc jeżeli jestem blacharzem to można po moim
  • 26
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 19:11:59 via Wykop
  • 4
@sargento: Piszesz o tym, kto twoim zdaniem spowodował szkodę. Czyli może lepiej zapytać czy jeżeli pod twoim autem wysypie ostre przedmioty które poprzebijają opony kiedy ruszysz z miejsca to rozumiem, że to ty będzie winny tej szkody a nie ja? Przecież mogłeś zajrzeć pod auto, obejść je na około. Jest to analogia do nieostrożnego odklejania naklejki.
To co ja zrobiłem było odwracalne, wystarczyła zmiatka, ja za nic więcej niż zmarnowanie
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 19:15:53 via Wykop
  • 0
@Kulek1981: Niech sprawca upewni się, że za te 5k które zapłaci położą mu równie słaby lakier i będzie uczciwie.
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 19:18:50 via Wykop
  • -15
@Kry00: Uwielbiłam ten rodzaj manipulacji. Majtczakowi za co grozi 8 lat, za to, że ma na nazwisko Majtczak? Jeżeli tak to trochę dużo.
Bo widzisz, nikomu nie grozi 5 lat za naklejenie naklejki, jak to sugerujesz. 5 lat grozi za uszkodzenie mienia, w tym przypadku na kwotę 5k zł.
Różnica jak pomiędzy uderzaniem młotkiem, Czasami nic za to nie groni bo wbito nim gwoździa a czasami można za to samo
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 19:27:23 via Wykop
  • -1
@Pawel993: Więc podałem przykład: Jesteś blacharzem, potrafisz odwrócić to, że ktoś uderzał plastikowym młotkiem w auto, tak, że nie ma po tym śladu. Więc biorę młotek i walę w twoje auto. Jest to czynność odwracalna czy nie? Co sam o tym sądzisz.
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 19:35:32 via Wykop
  • 2
@tomasz-jedon: W przypadku Majtczaka problemem nie są widełki do 8 lat, problemem jest brak rozgraniczenia pomiędzy normalnym wypadkiem drogowym w którym ktoś jechał tamtą autostradą 140km/h i jakoś tak się złożyło, że też zabił rodzinę, wtedy do 8 lat wydaje mi się adekwatną karą za jednak przypadkowe zdarzenie.
Majtczak powinien mieć po prostu postawiony inny paragraf. A jeżeli papugi by go wybroniły to powinien istnieć adekwatny paragraf pod który da
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 19:37:47 via Wykop
  • 0
@Pawel993: Ale konfitura, nie zdrapuje naklejek i nie zmywa pisaka, on twierdzi, że jest to czynność odwracalna bo kierowca to sobie zmyje.
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 19:42:54 via Wykop
  • 4
@sargento: Więc naklejam naklejkę używając super mocnego kleju który rozpuszcza tylko jeden rozpuszczalnik ale ten rozpuszczalnik rozpuszcza też lakier. Uszkodzenie jest nieuniknione. Winny dalej jest ten kto usuwa naklejkę, czy już nie jesteś tego taki pewny?
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 19:50:20 via Wykop
  • -2
czy gdyby wlasciciel usuwajac naklejkę ostrym nożem, bo akurat tak uznal za sluszne choc jakby przeczytal w necie ze wystarczy uzyc wody i zeszlo by recznie


@killuawykop: To zrzucanie odpowiedzialności na ofiarę. Tak jakby powiedzieć ofierze gwałtu, że mogła przeczytać w internecie by narobić w gacie co w 99% *(liczba zmyślona) zniechęca sprawców. Ofiara nie miała obowiązku z niczego się doktoryzować.
Najuczciwiej by było oddać to auto na usunięcie naklejki na myjnie
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 19:58:47 via Wykop
  • 0
@Pawel993: To o czym piesze różni się tylko tym ile czasu zajmuje odwrócenie danej czynności. Pójście po wiadro z wodą to 5 minut, rozebranie auto to 5h. Żadna ustawa tego nie zdefiniuje.
Moim zdaniem czynność przestaje być odwracalna gdy np. zlecam komuś jej odwrócenie i za to płacę. Jeżeli zapłacę komuś by przyjechał i zmył z mojej szyby napis "Trawa" bo do cholery nie wiem jak Ty ale ja nie
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 20:02:21 via Wykop
  • 4
@sargento: Więc rozmawiamy o dokładnie takiej naklejce jakiej użył tamten facet. Więc odpowiem, nie wiem, Ty też nie wiesz. Ale mogła taka być i co wtedy?

A co gdbym nakleił 1000 takich zwykłych łatwych do zmycia naklejek na twoje auto. Gdybyś się po 20 godzinach drapania, przy zdrapywaniu 542 naklejki pomylił i zarysował lakier to byłaby twoja wina tak?

Powiesz, że tamten facet nakleił jedną, to ok. Będę codziennie naklejał
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 20:07:49 via Wykop
  • 1
ale musisz komus wziąć samochod żeby go naprawić, na ulicy tego nie zrobisz, a jak taksówkarz i wtedy nie moze pracować?


@Pawel993: Nie muszę, bo pisałem, jestem blacharzem, mam wszystkie narzędzia, zajmie mi to tylko 5h. Samochód mogę "wziąć" bo to mój samochód i mogę go sobie klepać przez 5h. Konfitura nie raz mówił, udając idiotę, że on nie będzie zmywał napisu który sam zrobił, bo to nie jego auto
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 20:11:37 via Wykop
  • 3
@sargento: Jak to nic? To na jakiej podstawie na stwierdziłeś, że to ten który zrywał naklejkę jest winny uszkodzenia?
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 20:16:47 via Wykop
  • 1
ale musisz komus wziąć samochod żeby go naprawić, na ulicy tego nie zrobisz, a jak taksówkarz i wtedy nie moze pracować?


@Pawel993: A jeżeli zarabiam składając długopisy na sztuki i w czasie tych 5 minut gdy zmywałem napis mogłem skręcić 20 długopisów zarabiać 3 zł i 50 groszy? To wtedy napis na szybie to czynność odwracalna czy już nie? Jeżeli nie to każdy może powiedzieć, że w międzyczasie gdy zmywał
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 20:19:20 via Wykop
  • 1
@Pawel993: Więc pisanie po szybie to niszczenie mienia który wykorzystuje opieszałość sądów i skomplikowanie spraw by ofiary odpuszczały dochodzenia swoich roszczeń. Bo rachunek za myjnie można mieć i po pół roku dalej będzie dowodem ale kto z tym będzie do sądu chodził.
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 20:27:44 via Wykop
  • 1
@sargento: Ale mógł go uszkodzić tak jak pisałem bo klej był taki, że uszkodzenie było nieuniknione. Więc może ostatni raz zapytam: Zakładając, że to prawda to czy wtedy też uważasz, że to właściciel uszkodził lakier?
Jeżeli tak, to z kretynami dalej nie gadam.
Jeżeli nie, to twoje stwierdzenie z pierwszego posta jest nieprawdą, bo nie jest ono w 100% pewnie a tak to przedstawiłeś.

Przecież to wysoce prawdopodobnie, że frustrat
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 20:40:22 via Wykop
  • 2
@tomasz-jedon: Sprawa jak prawo jest jednocześnie złożone jak i proste. Przykład to stolarz który ma długi i bierze 100 zaliczek na materiał, nic nie robi a prokuratora nie widzi znamion czynu zabronionego bo nie ma dowodów na jego intencje. Stwierdza, że po prostu biznes mu się nie udał 100 razy z rzędu. Następnie bierze 101 zaliczkę i dalej nic nie robi, jakim trzeba być imbecylem i idiotą, jakim człowiekiem bez
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 20:59:23 via Wykop
  • 2
@mocten: I masz rację. Każde działanie takiego aktywisty np. Konfitura piszę "Trawa" na szybie samochodu stojącego na trawie powinno kończyć się wezwaniem odpowiedniego specjalisty który wystawi rachunek za który aktywista zapłaci.
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 04:07:33 via Wykop
  • 1
Mam nadzieje, ze zabiora gosciowi samochod na eskperyment, czy da sie sciagnac ta naklejke bez powodowania uszkodzen i co konkretnie spowodowalo te uszkodzenia :D


@sylwek2k: Czyli to wina właściciela auto, że ma teraz dziurę w lakierze, bo miał za słaby lakier? Co prawda w każdym innym miejscu auta dalej ma ten słaby lakier, tylko nie w tym na którym była naklejka. Nie ma dla ciebie różnicy pomiędzy posiadaniem słabego lakieru
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 04:20:20 via Wykop
  • 2
@Pawel993: Podstawowy problem w takim myśleniu jest taki, że cały czas zakładasz, że to kara za c-----e parkowanie a ja kogoś takiego bronie. Może jutro jakiś psychol ubzdura sobie, że miejsce za które zapłaciłeś 100k jest jego i codziennie będzie naklejać naklejkę na szybę której zdrapanie zajmie pój godziny. I teraz zgodnie z prawem którego sam bronisz nie będziesz mógł nic z tym zrobić, pozostanie tylko codziennie wstawać o pól
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 05:26:38 via Wykop
  • -3
@lukasz_crw: Są przypadki gdy ktoś ma swoje miejsce za które zapłacił 50k, jakiś obcy zaparkował tam wrak i c---a może z tym zrobić, można jedynie czekać aż rdza obróci go w pył, albo szukać frajera który odkupi miejsce bez oglądania go. A ty chcesz coś z tym zrobić na ogólnodostępnym parkingu? Powodzenia.
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 05:39:59 via Wykop
  • -1
@Pawel993: Różnica jest taka, że nie ma na YT kanały pokazującego jak pozbawić kogoś miejsca za które zapłacił 100k stawiając tam wrak, nikt takiej patologii nie promuje. A kanały pokazujące, że legalnie mazać i naklejać po szybie, według prowadzącego, można pojawia się coraz więcej. Nie trzeba być geniuszem by stwierdzić, że to czy pisze się po samochodzie stojącym legalnie czy nie jest w tej kwestii bez znaczenia, a psychole i
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 07:14:27 via Wykop
  • -1
Jak trafisz na psychola i frustrata to ci cale auto porysuje gwoździem a nie jakies naklejki ktore sladu nie zostawiaja


@Pawel993: Frustrat z którego komornik będzie mógł ściągnąć koszta naprawy będzie mieć uzasadnione obawy przed rysowaniem gwoździem. Ale naogląda się konfitury, nakupi naklejek jak we wspominam StopCham. Czyli takich o średnicy pół metra, które celowo odrywają się w kawałeczkach po 5mm. Ostatnio kupiłem kosz na śmieci na którym sprzedawca dał
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 07:23:48 via Wykop
  • -1
mazak kredowy łatwo schodzi


@Pawel993: Pewnie, raz przyjechał rzeczoznawca do szkody po gradobiciu, gdyby nie to, że wątpiłem czy AC to obejmie to dałbym auto komuś do umycia bo to serio była robota na dłuższy czas. Po pierwszym i drugim myciu wychodziły niedomyte linie. Ale ostatecznie cały marker zszedł nie powodując szkód. Wcześnie robili to samo w ASO ale sami zmyli te kółka, siedziałem tam z godzinę jak debil czekając
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 07:58:29 via Wykop
  • 0
@sylwek2k: To wymyśliłeś z tym łomem, na pewno tak było, na 100%, tak to sobie tłumacz.

miedzy odklejeniem naklejki, a zerwaniem jej z lakierem?


@sylwek2k: Spróbuj pomyśleć co się stanie jeżeli naklejka trzyma się lakieru mocniej niż lakier trzyma się blachy. Tak wiem to słaby lakier ale jednak lepszy taki niż jego brak. Ja wolę mieć auto z takim lakierem niż z dziurą, jeżeli twoja naklejka sprawi, że
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 08:18:44 via Wykop
  • -1
Jedna naklejka na szybe, czy mazak kredowy to nie jest niszczenie mienia


@Pawel993: Ok. I niech na tym się skończy. Podałem przykład jaką jedną naklejkę wymyślili w rosji, zdrapywanie jej z szyby zajmuje pół dnia. Niech tak będzie, że twoim zdaniem naklejenie niewinnej osobie naklejki na pół dnia roboty to nie jest niszczenie mienia, ty tak uważasz masz do tego prawo. Ja uważam, że ja za 4h roboty zarobię 500zł
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 08:29:41 via Wykop
  • 0
@Lanc: Ciekawe tylko na jaki paragraf trafisz jeżeli ktoś to przyuważy i zgłosi nieprawidłowe wezwanie straży. Myślisz, że skończy się na grzywnie czy jednak będzie posiedzenie?
A czy to takie nieprawdopodobne, że właściciel gruza spuścił olej z silnika, ze skrzyni i ze wszystkiego? Bo każdy zna ten numer z olejem więc niewykluczone, że właściciel zrobił manewr wyprzedający.
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 08:38:10 via Wykop
  • -1
osoba która zaparkowaa niezgodnie z przepisami to nie jest niewinna osoba.


@killuawykop: Tylko, że jeżeli można legalnie naklejać komuś kto zaparkował nieprawidłowo to można też komuś kto parkuje legalnie, z punktu widzenia prawa to żadna różnica, obywatel nie jest od karania, tylko od zgłaszania.

A wystarczy parkowac zgodnie z przepisami, serio aż tyle


@Pawel993: No i właśnie z tym mam problem, bo parkuje tylko i wyłącznie legalnie, więc
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 08:54:08 via Wykop
  • 1
A wystarczy parkowac zgodnie z przepisami, serio aż tyle


@Pawel993: Zobacz na ten post powyżej, tyle warte jest to twoje gadania. Nie wystarczy parkować zgodnie z przepisami, trzeba jeszcze wiedzieć co jakiś randomowy patus ma w głowie, znać lokalnie zasady na ulicy gdzie Prawo o Ruchu Drogowym się nie przyjęło, serio aż tyle XD
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 09:12:21 via Wykop
  • 0
@sylwek2k: Nie mam pojęcia skąd, ale jakoś przed chwilą stwierdziłeś, że zrobił to przy pomocy łomu. A teraz twierdzisz, że nie da się ocenić jakiej metody użył. Więc się zdecyduj.
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 09:23:40 via Wykop
  • 0
@sylwek2k: Obaj doskonale wiemy, że nikt nie używa łomu do zrywania naklejki, a zwykle ludzie robią do paznokciami, ewentualnie rozmiękczają wodą. Jednak ty teoretyzujesz, że użył do tego łomu, byle racja była po twojej stronie. Tak, jest szansa, że masz rację jest ona równa prawdopodobieństwu, że ktoś użył łomu, czyli praktycznie zerowa.
Ale dalej żyj w swoim świecie gdzie ktoś celowo użył łomu, właściwie po co? By w najlepszym wypadku
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 10:09:20 via Wykop
  • -1
@sylwek2k: To żyj dalej w swoim świecie w którym ludzie zdrapują naklejki łomem i każdy ma nowe auto z porządnym lakierem. Ja będę żył w swoim w którym naklejki zrywa się delikatnie a średni wiek auto w kraju to kilkanaście lat. Wiedz jednak, że tylko jeden z nas żyje w prawdziwej rzeczywistości a drugi w urojonej uzasadniającej własne poglądy, Może ja żyje w urojonym świecie a może ty, kto wie,
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 10:47:38 via Wykop
  • -1
moglby stanac na chodniku i nikt nie ma prawa nic zrobic, prawda?


@Pawel993: Nieprawda, policja i straż miejska ma to tego narzędzia do karania, obywatel też ma narzędzia do zgłaszania takich wykroczeń. Rożnica jest taka, że policja nie wystawi mandatu po zostawiłeś 4m przy parkowaniu równoległym a jak wystawi to sąd będzie po twojej stronie.
A jeżeli społeczniacy będą rozdawać naklejki na lewo i prawo, za leganie parkowanie i nielegalnie,
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 10:54:56 via Wykop
  • -1
a koszt naprawy to 5k pln - nie wiem, w ktorym kilkunastoletnim aucie, tyle bedzie kosztowac naprawa


@sylwek2k: W każdym. Malowanie elementu kosztuje tyle samo w starym aucie co w nowym tej samej klasy. Dlaczego miało by być inaczej? Bo stare to można zrobić na o-------l, źle dobrać kolor, nie maskować, zrobić zacieki, czy co? To jest taka sama robota a nawet większa, jeżeli kolor się zmienił, trzeba kombinować zamiast
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 11:05:04 via Wykop
  • 2
@23kulpamens: Bo istnieją naklejki przy których odklejaniu uszkodzenie jest nieuniknione. Skrajnym przypadkiem byłoby pomalowanie auta sprayem, lakier pod nim jest nienaruszony ale nikt nie ma wątpliwości, że jest to akt wandalizmu bo niemożliwym jest usunięcie samego spraya. Pytanie kto ma udowadniać czy tą naklejkę dało się usunąć po prostu delikatnienia. A może dało się ale mając precyzje chirurga, A może nie dało się choćby nie wiem co?
Jeżeli to właściciel
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 11:17:09 via Wykop
  • 1
@marcelstasiuk: Podobnie jak z prawem dotyczącym samoobrony. Jakiś debil nie przećwiczył tajników kung-fu i nie potrafił poradzić sobie z 3 napastnikami którzy chcieli go zabić bez użycia jakiegoś narzędzia które miał pod ręką, bez użycia którego by zginął i później taka łajza siedzi w więzieniu płaczę, że dostał wyrok bo działał w samoobronie. Tak jakby to była wina napastników, że koleś bronił się nieumiejętnie.

A tak na serio, to czy
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 11:26:13 via Wykop
  • 1
@23kulpamens: Naklejka na popularny klej super glue zdąży chemicznie zniszczyć lakier nawet jeżeli jakoś ten klej usuniesz. Nie jest to technologia do której dostępu nie miałby sfrustrowany społeczniak.
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 11:35:09 via Wykop
  • -1
@sargento: Podobnie jak nie możesz wezwać znajomego "specjalisty" by usunął blokadę za flaszkę wódki, tak samo nie możesz wezwać specjalisty by usunął naklejkę od straży, bo jest to ostrzegawczy element blokady którą założyli zgodnie z prawem, która podobnie jak jej jaskry kolor ma zwrócić uwagę.
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 11:39:54 via Wykop
  • 0
dostanie nalepke na szybe to sie debil nauczy parkowac


@Pawel993: Albo nauczy się, że nie warto legalnie parkować skoro i tak dostał naklejkę jak w poście powyżej. Wszyscy dostaniemy naklejki:
- debil co nie potrafi parkować
- koleś powyżej bo nie znał dzikiego prawa ulicy
- ty bo ktoś się w-----ł, kupił naklejki i nakleja każdemu kto dobrze parkuje dla beki, a Konfitura powiedział na YT, że wolno
Efekt się
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 11:46:22 via Wykop
  • 0
kto nakleja naklejki na super klej?


@23kulpamens: Ktoś kto celowo chce uszkodzić samochód jednocześnie unikając odpowiedzialności nawet będą przyłapanym na gorącym uczynku. Nie pokazuje palcem, że ktoś tak robi. Chodzi mi o to, że jeżeli prawo działałoby jak piszesz to mamy furtkę do niszczenia samochodów. Nie tylko tych parkujących nielegalnie ale też tych przy których np. piecze d--a, albo chcąc się na kimś zemścić.
I nie ma co porównywać tej luki do
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 11:59:19 via Wykop
  • 1
Pisze to koleś który zmyśla historie


@23kulpamens: Pisze to na podstawie np. filmików Konfitury w których p------i, że można pisać po szybie bo to czynność odwracalna, ale zawsze przez przypadek fragment w którym po szybie piszę mu się wytnie. Książkowy przykład rozdwojenia osobowości. Jedna uważa, że można pisać i mówi o tym z całą powagą nawet do policjantów. A druga uważa, że jednak nie można i lepiej to wyciąć przy
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 12:17:51 via Wykop
  • -1
@23kulpamens: Na przykład tutaj mówią o malowaniu na szybie, samego malowania nie umieścił. Jednak znalazł miejsce na kilkusekundową wstawkę by pokazać o które auto chodzi: https://youtu.be/w96m_rAEJxk?si=6FkF-DHHyqcmHzga&t=280

Najlepsze jest jednak o 31:45 kiedy mówi, że było mnóstwo osób i nie ma dowodu, że to on napisał XD. Ale we fragmencie który wstawiłem mówi do faceta, że to on pisał. Już samo to jest dowodem na co najmniej zaawansowaną hipokryzję lub rozdwojenie
Deray - @23kulpamens: Na przykład tutaj mówią o malowaniu na szybie, samego malowania...
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 12:42:20 via Wykop
  • 0
@23kulpamens: Widocznie nie jestem miłośnikiem Konfitury by oglądać wszystkie jego filmiki.

934

Pani sędzia wie, że wychodzisz na wolność, koniec kropka. A ty płać podatki!!

Pani sędzia wie, że wychodzisz na wolność, koniec kropka. A ty płać podatki!!

Rozmówca M. powoływał się na wpływy m.in. w Ministerstwie Sprawiedliwości

dwaplusdwatocztery
z
o2.pl
dodany: 12.06.2026, 13:48:23
  • 76
  • #
    polska
  • #
    mordercy
  • #
    wiadomosci
  • #
    informacje
  • #
    news
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 21:18:15 via Wykop
  • 0
@ocynkowanyodpornynahejt: @nebsky Więc cieszylibyście się gdyby człowiek który żywcem spalił rodzinę wyszedł na wolność po zdecydowanie za krótkim wyroku bo pewne ugrupowanie politycznie straciłoby trochę poparcia. I jeszcze mieszacie do tego boga. Tego się nawet nie da skomentować. Ale szczerze to mnie to nie dziwi.
Wuuuwuuu
Wuuuwuuu
13.06.2026, 05:51:12
  • 114
W piątek Elon Musk, wraz z uruchomieniem handlu akcjami SpaceX na Wall Street, stał się pierwszym bilionerem w historii świata. Jego majątek to ponad 1 bilion dolarów. Tym samym fortuna Muska napęczniała do rozmiaru większego niż majątek trzech kolejnych osób na liście najbogatszych.

Gdyby jego majątek podzielić na wszystkich ludzi na świecie to każdy by dostał


Cieszy fakt, że to osiągnięcie trafiło do niego, a nie do jakiegoś nafciarza, czy kogoś kto odziedziczył
Wuuuwuuu - W piątek Elon Musk, wraz z uruchomieniem handlu akcjami SpaceX na Wall Str...

źródło: Elon-Musk-is-planning-to-visit-Mexico-City

Pobierz
  • 65
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 06:06:53 via Wykop
  • 110
@heniek_8: W naszej skali niebawem też. Media, dziennikarze, idioci, kretyni którzy nie powinni skończyć podstawówki będą tłumaczyć amerykański trylion na polski trylion. Moim zdaniem za jeden taki błąd powinno się dostawiać dożywotni zakaz wykonywania zawodu związanego z jakimkolwiek tłumaczeniem.
  • Odpowiedz
jmuhha
jmuhha
11.06.2026, 05:08:45
  • 778
Wytłumaczy mi ktoś po co?
jmuhha - Wytłumaczy mi ktoś po co?

źródło: 1000008417

Pobierz
  • 104
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Deray
Deray
Deray 11.06.2026, 18:08:49 via Wykop
  • 0
Widzieliście kiedyś projekt zjazdu dla domu jednorodzinnego? Prosta linia prowadząca od progu garażu do krawędzi drogi, pod stałym nachyleniem. Urzędas klepnął, zrobił tak jak w projekcie, wyszło tak jak na zdjęciu i nic mu zrobią.
  • Odpowiedz

339

Wysyp e-melin w Warszawie po prohobicji

W ciągu tygodnia od wprowadzenia w całej Warszawie nocnej prohibicji sieć zasypały oferty, sprzedaży alkoholu z dowozem

andbatros
z
wiadomosci.onet.pl
dodany: 09.06.2026, 08:27:23
  • 170
  • #
    warszawa
  • #
    polska
  • #
    prohibicja
  • #
    alkohol
  • #
    trzaskowski
Deray
Deray
Deray 10.06.2026, 17:29:15 via Wykop
  • -2
@ggs-hg: Nie. Ale dla niektórych niemożliwym jest trzymanie alkoholu w domu na zapas. W dzień wyżłopią tyle ile mają.
Deray
Deray
Deray 10.06.2026, 17:34:51 via Wykop
  • -4
Co z problem raz kupić 0.7 i trzymać miesiącami/latami dopóki nie będzie potrzebne? Czyli do czasu gdy będzie prawdziwa okazją ją wypić ale akurat będzie prohibicja. Papier toaletowy też kupujecie na pojedyncze rolki i dopiero gdy się skończy to lecicie z obsraną dupą do sklepu?
Czy jednak chodzi o to, że dla niektórych zgrzewka piwa albo flaszka w domu oznacza obowiązek jej wychlania tego samego dnia?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Deray
Deray
Deray 11.06.2026, 06:07:57 via Wykop
  • -1
nie chce mieć alkoholu w domu


@El_Trufel: Ale dlaczego? Nie wierze że masz tak mało miejsca, że 0.7l lub piwka na specjalną okazję nie zmieścisz na tyle jakieś wysokiej szafki by dzieci tam nie dostały. Przecież flaszka może tam stać i nikogo nie interesować, nikt poza tobą nie musi o niej wiedzieć. Więc jeżeli jest z tym jakiś problem to jest on tylko w twojej głowie.

nie kupuje piw sprzedawanych

868

Polacy masowo wracają do torrentów. Klapki spadły z oczu

Polacy masowo wracają do torrentów. Klapki spadły z oczu

Polski rynek streamingowy wkracza w zupełnie nową fazę. Po latach niepohamowanego wzrostu branża wyraźnie zwalnia, a widzowie zmęczeni rozdrobnieniem oferty i rosnącymi kosztami coraz częściej przypominają sobie o darmowych alternatywach.

ochucki
z
telepolis.pl
dodany: 08.06.2026, 22:59:03
  • 378
  • #
    torrenty
  • #
    piractwo
  • #
    vod
  • #
    stream
  • #
    netflix
  • #
    hbo
Deray
Deray
Deray 09.06.2026, 10:48:06 via Wykop
  • 5
@inflacja_biedaku: Ale na Spotify nie ma całej muzyki. Nie jest to tylko teoria bo w praktyce brakowało mi tam wielu kawałków. Kilka piosenek tam było ale zostały usunięte i nie chodzi o sytuację, że był to duplikat.
Deray
Deray
Deray 09.06.2026, 15:50:42 via Wykop
  • -1
@niemorzliwe: Ja nie odpalam filmików dodanych mniej niż kilka godzin temu, nawet gdyby były dla nie bardzo ciekawe. Bo wtyczka która pomija fragmenty sponsorowanie na ma ich jeszcze oznaczonych. A nie mam ochoty słuchać przez 2 minuty jak koleś płynnie schodzi z tematu by wcisnąć reklamę VPN a następnie przewijać aż się skkończy. Więc po co płacić za premium które nie ma tego mechanizmu więc działa gorzej niż darmowe wtyczki.
Deray
Deray
Deray 09.06.2026, 16:04:25 via Wykop
  • -1
@niemorzliwe: Jeżeli odpalasz ten YT na telewizorze od czasu do czasu to ok. Ale jeżeli siedzisz tam godzinami a ten komentarz piszesz z telefonu to nie ma to sensu. Do TV podpinasz kompa z normalnym systemem operacyjny. W porównaniu do tego co oferuje smart TV używasz internetu jak król. Długi czas używałem do tego starego lapka. Ale w końcu przełożyłem gaminowego PCta do małej obudowy i korzystam z niego na
Deray
Deray
Deray 10.06.2026, 08:19:51 via Wykop
  • -3
@citizenUSA: Bo używając torrenta w odpowiedni sposób nie zobaczę dosłownie ani jednej reklamy.
e3b0c
e3b0c
10.06.2026, 07:18:58
  • 2
Zapisalem sie na IPO SPACEX u brokerów Degiro (30 akcji) i IBKR (50)

W obu max price 162.

Pierwszy raz biorę udział w IPO. Ciekaw jestem wsród osób biorących udział jaki zostaną rozdysponowane fille i jaki procent zlecenia zostanie pokryty u jakich brokerów i jakie ceny. Ktoś tutaj też zapisany?

#gielda #spacex
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Deray
Deray
Deray 10.06.2026, 08:16:13 via Wykop
  • 0
@milpl: Jesteś pewien? Tam są kombinację bez precedensu. Wychodzą powiązania Muska z rządem USA. Możesz mieć jakiś ETF który zostanie zmuszony do zakupu akcji SpaceX mimo, że normalnie musiałby upłynąć jakiś okres karencji. SpaceX ma specjalne zasady jakich nie było nigdy wcześniej. Masa amerykanów zrzuci się na SpaceX przez swoje fundusze emerytalne.
  • Odpowiedz

342

Budowali zgodnie z pozwoleniem. Teraz słyszą, że dom nie może powstać

Budowali zgodnie z pozwoleniem. Teraz słyszą, że dom nie może powstać

Kupili od gminy działkę pod dom, dostali pozwolenie na budowę i wydali ponad 400 tys. zł. Gdy mieli już kłaść dach, okazało się, że prac dokończyć nie można, bo zbyt blisko budynku przebiega linia energetyczna.

Kolekcjoner_dusz
z
interwencja.polsatnews.pl
dodany: 02.06.2026, 14:50:55
  • 155
  • #
    prawo
  • #
    mieszkanie
  • #
    nieruchomosci
  • #
    budownictwo
  • #
    wiadomosci
  • #
    informacje
Deray
Deray
Deray 03.06.2026, 14:50:08 via Wykop
  • 0
@czytam_tylko_naglowki: Komu lepiej? Właścicielowi linii na tym nie zależy, bo nie musi oddać za dom a za ewentualne zakopanie kabla zapłaci właściciel domu.
Deray
Deray
Deray 03.06.2026, 14:58:17 via Wykop
  • -4
Co to oskarżania urząd, że wydali pozwolenia. Do odbioru domu są potrzebne:
- przyłącze energetyczne
- woda
- czasami kanalizacji
I praktycznie nikt nie ma tych przyłączy a pozwolenia dostaje. Czasami trzeba je ciągnąć z dalsza, też za swoje. Bo jak niby inaczej miałby to działać? Najpierw doprowadź wodociąg 200m a dopiero później dostaniesz pozwolenie, bo jak nie to nas będziesz oskarżał, że wydaliśmy pozwolenie w miejscu gdzie nie można mieszkać bo
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Deray
Deray
Deray 03.06.2026, 15:01:06 via Wykop
  • 1
@Gorzkidrzewiej: Przecież linie często przesuwa się przy budowie domu. Kupisz działkę taniej ale z problemem, chcącemu nie dzieje się krzywda. Tutaj ktoś próbuje ugrać przesunięcie słupa za darmo.
Deray
Deray
Deray 03.06.2026, 21:14:05 via Wykop
  • -1
@kubapolice: Budowałem, właśnie w nim siedzę.

@demagog: Zakład energetyczny mógł dać im zapewnienie, że linie możne przesunąć na koszt inwestora. Wiadomo, że o tym w artykule nie powiedzą bo nie pasuje to do ich narracji. Poza tym ten dom wciąż można skoczyć, trzeba tylko przesunąć linie, nikt tam nie pisał, że zakład robi z tego problem.
A geodeta miał pełne prawo pomyśleć, że niecierpliwy inwestor zaczął budowę nim
Deray
Deray
Deray 03.06.2026, 21:22:04 via Wykop
  • 0
@projektant_doktorant: Jeżeli masz działkę z dziada pradziada na której bez pytania postawili słup to, tak jesteś stratny w c--j kasy. Ale w tym przepadku działkę kupili od gminy. Z powodu linii zapłaci mniej i za zaoszczędzoną kasę mogę przestawić słup. Jednak nie chcą tego robić, stąd ten cyrk.
Deray
Deray
Deray 07.06.2026, 11:24:26 via Wykop
  • -1
@projektant_doktorant: A rzeczoznawca oszacowywał mniej bo był słup. A jeżeli oszacował za dużo to nie było obowiązku by za tyle kupować. Działka to nie wiertarka z Castoramy, że sprawdzasz w necie i wiesz czy to dobra cena czy nie. Jest kawałek pola i cenę jest zawsze mniej lub bardziej wzięta z tyłka, nie dotyczy to tylko działki z artykułu ale i każdej innej. Podoba się to kupujesz, nie podoba to
Famine
Famine
31.05.2026, 05:14:55
  • 845
Polska zapłaci wysoką cenę za niechęć do związków zawodowych i wieczny "kac po górnikach". Kiedy globalne korporacje szukają cięć, najłatwiej zwalnia się właśnie u nas. Brak silnej reprezentacji pracowniczej sprawia, że bez oporu przyjmujemy uderzenie i wypełniamy limity zwolnień za inne rynki Europy.

#przemyslenia #pracbaza #januszex #polska
  • 113
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Deray
Deray
Deray 31.05.2026, 10:07:30 via Wykop
  • 1
W moim korpo przez ostatnie 3 lata pozatrudniali 200 osób dając wszystkim listy intencyjne i aneksy do UoP na pracę zdalną w wymiarze minimum 80%. W praktyce przez 3 lata było 100% zdanie. Wiadomo, że są osobny które i tak mogłyby dojeżdżać bo mają blisko, są kaskaderzy którzy mieszkają 500km dalej i nigdy nie zamierzyli przyjeżdżać do biura. Jednak dominują osoby które mają 100, 200 250 km do biura, które godziły się
  • Odpowiedz
Deray
Deray
Deray 01.06.2026, 06:57:15 via Wykop
  • 0
@HexenHeretic: To nie do końca jest tak jak piszesz. Jeżeli pracodawca zatrudnił cię 10 lat temu z 2k brutto a od tego czasu odstałeś aneks na 20k brutto. Czy to oznacza, że gdy pewnego dnia nie spodoba mu się twoja gębą to może cofnąć ten aneks i powiedzieć, że wracasz do minimalnej? Nie może. Może zrobić wypowiedzenie zmieniające ale nie zmieni to faktu, że to pracodawca wtedy wypowiada umowę pracownikowi
  • Odpowiedz
Deray
Deray
Deray 01.06.2026, 09:15:36 via Wykop
  • 0
@HexenHeretic: Bo prawo powinno być spójne. Jeżeli pracodawca daje aneks diametralnie zmieniający warunki pracy to powinien on być zawsze tak samo wiążący.
Po drugie, a niech i by nam wypowiedział te umowy o prace by się nas pozbyć, niech ma do tego prawo bo zmienił zdanie na temat pracy zdalnej. Ja mam tam obecnie ponad 3 lata stażu czyli 3 miesiące wypowiedzenia. To minimum 3 wypłaty, a w praktyce to
  • Odpowiedz

609

GitHub Copilot podniósł rachunki z 29 do 750 dolarów i ludzie się wściekli

GitHub Copilot podniósł rachunki z 29 do 750 dolarów i ludzie się wściekli

Od 1 czerwca Microsoft wyrzucił stały abonament do kosza i przestawił GitHub Copilot na tokeny, a pierwsze szacunki mówią o wzroście kosztów dosłownie 25-krotnym. Oficjalny wątek zgarnął 900 negatywnych ocen i ponad 400 komentarzy, a użytkownicy masowo piszą o rezygnacji.

aiport
z
aiport.pl
dodany: 31.05.2026, 08:30:43
  • 217
  • #
    ai
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    github
  • #
    programowanie
  • #
    it
  • #
    informatyka
Deray
Deray
Deray 31.05.2026, 18:08:49 via Wykop
  • 26
@hal0: Nie zapomnijmy o wszechobecnych komunikatach UWAGA ZAJĘTO NIEMAL 60% MIEJSCA!!!!
By nawet użytkownicy którym 10GB na luzie wystarcza nie czuli się pominięci.
Deray
Deray
Deray 31.05.2026, 18:10:58 via Wykop
  • 137
Skończy się na tym, że zapłacicie 1000$ a chat i tak będzie wam wciskał promocję na parówki gdy go zapytacie czy dzisiaj jest niedziela handlowa.
  • 13
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Deray
Deray
Deray 31.05.2026, 21:16:10 via Wykop
  • -1
@dzaro-dzaroslawski: Przecież to oczywiste, że wyolbrzymiam. Ale taki jest obecny świat. Masz np. YT i YT Premium i na obu masz reklamy. Na pierwszym reklamy od YT i od twórców. Na drugim tylko od twórców. I nie ma abonamentu YT Ultra Premium gdzie twórcy zostali zmuszani do oznaczenia bloków reklam by można je było wyciąć. Choćbyś miał bilion dolarów to i tak nie miałbyś możliwości zapłacić YT by nie traciło
Deray
Deray
Deray 31.05.2026, 21:22:26 via Wykop
  • -2
@sorek: Obawiam się, że nie zostało nam wybaczająco prawa Moore'a by zwykli użytkownicy mogli kiedykolwiek odpalać duże LLM lokalnie.
Deray
Deray
Deray 01.06.2026, 06:34:31 via Wykop
  • -1
@malin: Lokalny model niby też można zainstalować ale na moim RTX 4060 to się nie nadaje nawet o pytanie czy sklepy są otwarte. Szybciej przebije się przez syf z Google. Wiadomo, że 8GB VRAM to niedużo ale chodzi o przepaść. Odpalam model z 14B parametrów których chodzi 100x wolniej niż darmowy ChatGPT który ma ponad 1T parametrów. To nie jest tak, że dołożę kartę z 16GB VRAM i jakoś będzie
Deray
Deray
Deray 01.06.2026, 07:57:41 via Wykop
  • -1
@Onterior: Korpo mogą mieć swoje AI ale to nie zmieni faktu, że mamy 2026 rok a właśnie wpisałem w Google słynne pytanie czy następna niedziela jest handlowa i dowiedziałem się już by za czasu zaplanować parking oraz którego dnia wprowadzono ustawę zakazują handlu w niedziele, informacji o zakazie handlu w kolejną niedzielę jeszcze nie odkryłem. Więc na c--j idzie ten cały postęp? Co mi użytkownikowi z tego przyjdzie? Może moje
Qurvinox
Qurvinox
31.05.2026, 06:13:32
  • 407
Czasami jak jadę samochodem, przejeżdżam przez wieś i widzę, że jakiś debil ma w nosie obszar zabudowany i musi cisnąć, to mrugam, że niby policja stoi, więc zwalnia. Ciekawe kiedy się orientują, że jednak nie stoi
  • 37
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Deray
Deray
Deray 31.05.2026, 19:14:06 via Wykop
  • 0
musi cisnąć


@Qurvinox: Co to znaczy "cisnąć"? Sam sobie stwierdziłeś, że jazda 70 na ograniczeniu do 50 jest ok i mrugasz tylko na tych jadących na oko ponad 80? A co jak ja uważam, że powinno się mrugać tylko na tych jadących 150 i nie powinieneś mrugać na mnie gdy jadę 90?
Czy jednak wziąłeś limit 50km/h z przepisów i mrugasz na praktycznie każde auto? Bo wszyscy doskonale wiemy, że
  • Odpowiedz
Wincyjpracydoobra
Wincyjpracydoobra
30.05.2026, 19:24:23
  • 34
#gielda powodzenia mordeczki
Wincyjpracydoobra - #gielda powodzenia mordeczki

źródło: 1000039059

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Deray
Deray
Deray 30.05.2026, 19:29:51 via Wykop
  • 1
@Wincyjpracydoobra: Przecież SPCE już dał zarobić ponad 150%, ten manewr jest już w cenie.
  • Odpowiedz

18

Błąd wielkiej firmy niszczy mój świat.

Kilka dni temu otrzymałem od mojego dostawcy prądu, firmy Fortum, zbiorcze faktury korygujące za okres od października 2020 roku do października 2025 roku. Łączna kwota, jakiej z dnia na dzień zażądała ode mnie firma, wynosi 28 884,78 zł. Termin płatności wyznaczono mi na 2 czerwca 2026 r. Sama fir

konto usunięte
z
wykop.pl
dodany: 26.05.2026, 16:04:03
  • 28
  • #
    firma
  • #
    prad
  • #
    energia
  • #
    elektryka
  • #
    energetyka
  • #
    rachunki
Deray
Deray
Deray 28.05.2026, 14:35:15 via Wykop
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Deray
Deray
Deray 28.05.2026, 19:37:43 via Wykop
  • -1
@4mja: Na przykład mi, a co? Jeżeli nowy rachunek odzwierciedla faktyczne zużycie, jest policzony uczciwe, po stawkach z tamtych lat, z tarczami. wynosi dokładnie tyle ile wynosiłby gdyby licznik cały czas liczył poprawnie. Bez odsetek. To wtedy jak najbardziej OP powinien go zapłacić i to z własnej kieszeni a nie ze zbiórki, uczciwie byłoby to rozbić na 5 do 10 lat wtedy miesięczny rachunek wzrośnie o 50-100%.
Deray
Deray
Deray 30.05.2026, 19:26:55 via Wykop
  • 0
Dowiemy się czegokolwiek? Na przykład jakie miałeś zużycie za te 5 lat, przed i po?
Czy ma nam wystarczyć link do zbiórki, by wpłacić hajs bez zadawania zbędnych pytań?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

327

W połowie przebadanych produktów ekologicznych wykryto pozostałości pestycydów

W połowie przebadanych produktów ekologicznych wykryto pozostałości pestycydów

W jednym z produktów znaleziono chloropiryfos, czyli pestycyd zakazany w Unii Europejskiej. Jego poziom aż trzykrotnie przekraczał normę dopuszczalną nawet dla żywności konwencjonalnej.

Poludnik20
z
tomaszowmazowiecki.naszemiasto.pl
dodany: 29.05.2026, 22:22:27
  • 51
  • #
    zdrowie
  • #
    jedzzwykopem
Deray
Deray
Deray 30.05.2026, 13:58:32 via Wykop
  • 25
@przemek-zkielc: Więc niech sprzedają swoje produkty oznaczone jako "eko ale coś tam trzeba było chemii dodać"
Deray
Deray
Deray 30.05.2026, 19:18:48 via Wykop
  • -1
@Krupier: Wiem ale to nie oznacza, że się z tym zgadza. Problem z dzisiejszym światem polega na tym, że nawet gdyby wprowadzili kategorie:
"100% eko, bio, nie pryskane absolutnie niczym innym niż wodą, tylko naturalny nawóz"
to i tak znalazłaby się lista pestycydów który można by pryskać bo przecież każdy może sobie sprawdzić w ustawie więc nikt nikogo nie wprowadza w błąd.

Eko lub bio powinno być nie pryskane, jak

607

Pijany poseł PiS wyniesiony z samolotu przez służby

Pokaż treści 18+

Pijany poseł PiS wyniesiony z samolotu przez służby

28 maja na Lotnisku Chopina w Warszawie służby podjęły interwencję wobec posła PiS Marcina Porzucka. Po przylocie z Rzeszowa nie był on w stanie samodzielnie opuścić pokładu samolotu. Nasze źródła twierdzą, że parlamentarzysta był w stanie upojenia alkoholowego, który mógł nawet zagrażać jego życiu.

Idaho597
z
fakt.pl
dodany: 29.05.2026, 13:09:23
  • 107
  • #
    polityka
  • #
    bekazpisu
  • #
    pis
  • #
    alkoholizm
Deray
Deray
Deray 29.05.2026, 16:45:10 via Wykop
  • 0
@beconase: Też

373

Nowe przepisy wykończą magazyny energii. Koniec taniego prądu zanim ten nastąpił

Nowe przepisy wykończą magazyny energii. Koniec taniego prądu zanim ten nastąpił

Rynek energetyczny Polsce czekać może potężny wstrząs. Nowe projekty przepisów ustanawiające restrykcyjne wymogi stawiają pod znakiem zapytania przyszłość przydomowych magazynów energii. Oberwie się także fotowoltaice. Zamiast obiecanych oszczędności, inwestorzy mogą zderzyć się z gigantycznymi...

JakubWiech
z
youtube.com
dodany: 27.05.2026, 17:28:58
  • 102
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    energetyka
  • #
    technologia
  • #
    prawo
  • #
    finanse
Deray
Deray
Deray 28.05.2026, 11:58:25 via Wykop
  • 11
@bombel321: Ostatnio kłuciem się o opłacalność FV + magazynu z wykopkiem który stwierdził, że się opłaca bo będzie w taryfie dynamicznej lądował magazyn gdy jest tanio i oddawał do sieci gdy jest drogo.
Deray
Deray
Deray 28.05.2026, 12:00:35 via Wykop
  • -3
@17loginbylzajety: To tak jak ja nie potrzebuje powietrza do życia przez jakieś 90% czasu.

417

Mieli kupić dom. Od trzech lat nie chcą się z niego wyprowadzić

Mieli kupić dom. Od trzech lat nie chcą się z niego wyprowadzić

Pani Bożena chciała sprzedać dom wart 720 tysięcy złotych. Zaufała agentce nieruchomości i zgodziła się, by przyszli kupcy najpierw w nim zamieszkali. Od tamtej pory minęły trzy lata. Do sprzedaży nie doszło, lokatorzy nie chcą się wyprowadzić

Kolekcjoner_dusz
z
interwencja.polsatnews.pl
dodany: 27.05.2026, 14:23:05
  • 163
  • #
    prawo
  • #
    mieszkanie
  • #
    nieruchomosci
  • #
    bekazpodludzi
Deray
Deray
Deray 28.05.2026, 07:04:58 via Wykop
  • -1
nie płaci


@not-sweet: W tym przepadku lokatorzy płacą dokładnie tyle na ile się umówili.
chciejstwo
chciejstwo
27.05.2026, 02:42:52
  • 858
Dzień dobry. Proszę o odrobinę wsparcia. Mimo młodego wieku - dobre 12 lat stracone na to świństwo. Straciłem pracę, partnerkę, wszystko co miało barwy stało się czarno białe.

Pojedyńcze strzały i próby zaprzestania nie pomogły.

Aktualnie wspieram się Anticolem, mam wsparcie terapeuty, wczoraj byłem pierwszy raz na mityngu AA - z pewnością nie ostatni - słucham podcastów, znalazłem nową zajawkę którą wypełniam głowę, zacząłem spacerować.

Dziś
chciejstwo - Dzień dobry. Proszę o odrobinę wsparcia. Mimo młodego wieku - dobre 12 l...

źródło: 1000019297

Pobierz
  • 178
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Deray
Deray
Deray 27.05.2026, 12:27:04 via Wykop
  • 0
Szanowni (byli) alkoholicy nie kompromitujące się tym p----------m, że piwko od czasu do czasu to już problem. Każdy wie, że w ten sposób próbujecie się wybielić, powiedzieć, że nikt nie jest bez winy. Otóż większość znajomych potrafi wypić piwko od czasu do czasu są managerami , kierownikami, ojcami, dorobili się niczego nie dziedzicząc. Od lat piją od czasu do czasu jedno-dwa piwka w domu, zwykle jakieś wyszukane. A nieco więcej tylko na
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
  • Strona 3 z 9
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 31.07.2025

    Rocznica
  • Komentator
    od 23.09.2025

    Komentator

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking