Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko265
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Deray
Deray

Deray

Dołączył 3 lata i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1269
  • Znaleziska 1012
  • Mikroblog 257
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 4
SpalaczBenzyny
SpalaczBenzyny
30.04.2026, 15:59:01
  • 0
Jak często jeździsz albo parkujesz tak, że Konfutura by się Ciebie czepiał?

#konfitura

Jak często?

  • codziennie 12.4% (14)
  • raz w tygodniu może 0.9% (1)
  • prawie nigdy, od święta 25.7% (29)
  • wcale 61.1% (69)

Oddanych głosów: 113

  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Deray
Deray
Deray 01.05.2026, 07:08:13 via Wykop
  • 0
@SpalaczBenzyny: Gdyby takie samo pytanie dotyczyło samochodzy to nikt z was nie powinien zaznaczyć odpowiedzi "wcale". Bo to by znaczyło, że gdy jakiś bus rozkraczy się na środku drogi i by go ominąć trzeba najechać 5cm na ścieżkę to musielibyście za nim stać nim się nie usunie, choćby miało to trwać tydzień. Stalibyście tak?
  • Odpowiedz
Grzesiok
Grzesiok
29.04.2026, 17:25:11
  • 1723
Ulice w Tuapse pokryte kilkucentymetrową warstwą ropy. Wyobrażacie sobie usuwanie tego przykładowo z kanalizacji?

Na szczęście rosjanie to przewidzieli i nie ma kanalizacji.

Kolejne wielkie zwycięstwo narodu kałmuckiego

Grzesiok - Ulice w Tuapse pokryte kilkucentymetrową warstwą ropy. Wyobrażacie sobie u...

źródło: photo_2026-04-27_16-06-48.medium

Pobierz
  • 62
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Deray
Deray
Deray 30.04.2026, 05:54:18 via Wykop
  • 7
@Grzesiok: Akurat nabijanie się z braku kanalizacji u nich jest żałosne, bo u nas też często jej nie ma. I jest to całkowicie normalne i akceptowalnie, nie każdy chce mieszkać w gęsto zabudowanym terenie, tam gdzie budowa kanalizacji ma seans. Są inne rozwiązania: szamba (niektóre są nawet szczelne) i przydomowe oczyszczalnie.
Wydaje mi się, że niektórzy stawiają znak równości pomiędzy brakiem kanalizacji a brakiem kibla w domu.
  • Odpowiedz
Deray
Deray
Deray 30.04.2026, 18:51:47 via Wykop
  • 0
@SarahC: W kwestii oczyszczalnia nie masz pojęcia o czym piszesz. Mam 20 arów, sąsiedzi mają znacznie mniejsze, wszyscy mamy oczyszczalnie. Zgodę sąsiada wyjątkowo musiałem mieć, bo postawił studnie do podlewania ogrodu, z jakiegoś powodu zaznaczyli ją na mapie i potrzebowałem jego oświadczenia, że nie używa jej do picia. Gdyby nie ta studnia to nie potrzebowałbym zgody sąsiada. A gdybym nie dostał tego papierka to zrobiłbym oczyszczalnie ale w trochę innym
  • Odpowiedz
Deray
Deray
Deray 30.04.2026, 19:24:40 via Wykop
  • 1
@SarahC: Jak niby sobie zaprzeczam? Zbudowałem dom, normalny na pozwolenie, już odebrany i to w jednej z gmin gdzie urzędasy czepiają się wszystkiego, więc wiem o czym mówię.. Żadna zgoda sąsiada nie była mi potrzebna. Odległość od jego studni to 27m a limit do którego trzeba było mieć papier to 30m. Gdybym chciał to mógłbym się odsunąć na ponad 40m. Ale ponieważ sąsiad od razu mi to oświadczenie podpisał to
  • Odpowiedz
KitaxKita
KitaxKita
28.04.2026, 05:06:01
  • 2107
Często pojawia się argument

no ogólnie konfitura ma rację, ale forma protestu jest zła


Najlepiej gdyby protestował po cichu, w mieszkaniu, tak żeby nikt za bardzo nie zauważył

#konfitura
  • 77
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Deray
Deray
Deray 28.04.2026, 17:48:52 via Wykop
  • 0
@inozytol: Masz racje co do konfitury. Ale już np. jego kolega po fachu samochodoza dokuczał właśnie takim postronnym ludziom. W akcji gdzie facet staje na środku drogi busem na niewiadomo jak długo, niby zostawiając miejsce by go ominąć. Sęk w tym, że wymaga to najechania 15 cm na chodnik/ścieżkę i do takich przypadkowych kierowców którzy nie mieli ochoty stać za tym busem pół dnia samochodoza się p-----------ł.
Oczywiście nie twierdzę,
  • Odpowiedz

1474

Zondacrypto wydała 53 miliony na reklamę. Większość trafiła do TV Republika

Zondacrypto wydała 53 miliony na reklamę. Większość trafiła do TV Republika

Od momentu wybuchu afery z Zondacrypto, giełda kryptowalut stała się obiektem skupiającym na sobie oczy wielu instytucji. Pod lupę wzięte zostały także jej wydatki, w tym te dotyczące reklam. Okazuje się, że większość pieniędzy, które na ten cel były przeznaczone trafiało do telewizji w szczególnoś

FXMAG
z
fxmag.pl
dodany: 27.04.2026, 06:44:26
  • 133
  • #
    afera
  • #
    polska
  • #
    infromacje
  • #
    wiadomosci
  • #
    ciekawostki
  • #
    kryptowaluty
Deray
Deray
Deray 27.04.2026, 08:24:48 via Wykop
  • 23
@jan-fifalski: Rozumiesz różnicę, że w TV trzeba było podpisać obustronną umowę itd. A by wpłacić kasę na WOŚP wystarczyło użyć publiczne dostępnego numeru konta?
W której sytuacji strona która przyjmowała hajs od zondacrypto miała coś do gadania i mogła powiedzieć "nie robię interesu z oszustami"?

Jeżeli chodzisz do kościoła i jakiś morderca, zanim go zamkną, rzuci tam na tacę 10zł. To rozumiem, że każdy będzie mógł publicznie mówić, że twoja

393

DeepSeek V4 bije otwarte modele AI i kosztuje 35 razy mniej niż GPT-5.5

DeepSeek V4 bije otwarte modele AI i kosztuje 35 razy mniej niż GPT-5.5

Chiny znów trzęsą rynkiem AI. DeepSeek V4 Pro to 1,6 bln parametrów, kontekst miliona tokenów i cena $1.74 za milion tokenów, gdy OpenAI bierze $5 za to samo. Model open-weight i zintegrowany z chipami Huawei, bez Nvidii. Ciekawe, czy Dolina Krzemowa znów dostanie zawału.

real_scoria
z
techcrunch.com
dodany: 25.04.2026, 12:09:17
  • 148
  • #
    ai
  • #
    technologia
  • #
    deepseek
  • #
    llm
  • #
    chiny
  • #
    programowanie
Deray
Deray
Deray 26.04.2026, 15:19:38 via Wykop
  • -2
@miikolaj: Ten kto wymyślił, że polski bilion to amerykański trylion powinien dostać medal. To jeden z lepszych sposobów by zorientować się czy ma się do czynienia z kimś inteligentnym. Przecież nawet z kontraktu wypowiedzi i wiedzy o temacie da się wywnioskować, że tekst tłumaczył idiota.

Wiesz w ogóle ile to jest polski trylion? To milion bilionów. Trylion parametrów zajmowałby miliony terebajtów pamięci.
jakismadrynickpolacinsku
jakismadrynickpolacinsku
26.04.2026, 05:23:12
  • 1
Dojeżdżalibyście 120km na hybryde 2 czy 3 dni w tyg?
Za jakieś 5700-6500 na rękę.
#pytanie #praca #pracazdalna #niemiecki #korposwiat
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Deray
Deray
Deray 26.04.2026, 07:36:58 via Wykop
  • 1
Tak, jeżeli:
- alternatywa to praca za minimalną, także z dojazdem tylko, że krótszym
- lub w tej hybrydzie przez pozostałe 2-3 w tygodniu zdalnie można dosłownie tylko kompa rano włączyć i po południu wyłączyć, nic więcej nie robiąc a w międzyczasie pójść do kina
  • Odpowiedz

19

STRACIŁEM 520 TYSIĘCY NA GIEŁDZIE ZONDA

STRACIŁEM 520 TYSIĘCY NA GIEŁDZIE ZONDA

Autor filmu pisze: STRACIŁEM 520 TYSIĘCY NA ZONDA, PRAWIE WSZYSTKO CO MIAŁEM PONAD 90%... #zonda

makkak
z
youtube.com
dodany: 24.04.2026, 09:09:01
  • 43
  • #
    gielda
  • #
    finanse
  • #
    inwestycje
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
Deray
Deray
Deray 25.04.2026, 15:04:29 via Wykop
  • -1
@sylwek2k: Jeżeli na danym terane powódź występuje średnio co 5 lat, to wspominana odmowa jest aktem laski, by nie kopać leżącego. Okrucieństwem byłoby przedstawienie ceny, adekwatnej do ryzyka, którą zwaliłaby klienta z nóg.
Wystarczy, że typowe odszkodowanie przy takiej powodu to 100k, co i tak wydaje się mało. By ubezpieczyciel wyszedł na zero, to stawka za samo ubezpieczenie od powodzi musiałaby wynosić 20k rocznie. A co jeżeli typowe odszkodowanie to
Deray
Deray
Deray 25.04.2026, 15:10:36 via Wykop
  • 0
@xpear: Z palcem w nosie można wymyślić sposób bo to oszustwo na prywatnej giełdzie było tylko przykrywką by wydoić odszkodowanie od państwa. Z domem nie zrobisz tego samo, co najwyżej wyjdziesz na zero, ale nie w praktyce, nie przy pomocy którą daje państwo. Mi to wystarczy za powód by pomagać tylko w jednym z tych scenariuszy.

Poza tym jest jeszcze jedna różnica. Nieubezpieczony dom po powodzi nie ma możliwości na
Deray
Deray
Deray 25.04.2026, 15:27:12 via Wykop
  • -1
Zaczynam snuć teorię, że cały ten kapitał który dało się zbić na kryptowalutach te wszystkie wzrosty, cała ta kasa która wzięła się "znikąd", to wszytko wzięło się z kieszeni właśnie takich osób.
Zwykła giełda działa tak: ktoś kupuje akcje -> powoduje jakiś wzrost cen, mały ale niezerowy. Sprzedaje -> powoduje spadek cen. System się równoważy. Długoterminowo musi być jakiś bodziec np. dobre wyniki firmy, wysoka dywidenda, by spowodować trwałą zmianę kursu.
Krypto:
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Deray
Deray
Deray 26.04.2026, 06:06:41 via Wykop
  • 0
@siap_tiruriruri: Można mieć 300m od rzeki w poziomie i jednocześnie 10m w pionie, wtedy nawet wały nie są potrzebny.
Poza tym na dom nawet 10 metrów po lustrem wody w rzece trzeba mieć pozwolenie na budowę które wydają urzędnicy. Kolejny odwód na to, że porównanie z pierwszego posta jest z d--y, bo na "inwestowanie" na tej giełdzie nikt z naszego państwa nie wydał papieru, że wygląda bezpiecznie.

334

Prokuratura ws. śmierci posła Litewki

Prokuratura ws. śmierci posła Litewki

Prokurator skłania się do wniosku o tymczasowe aresztowanie mężczyzny. Szkoda, że nie złożył takiego wniosku w sprawie Majtczaka.

kapitan-serwatka
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 24.04.2026, 17:32:06
  • 137
  • #
    wypadek
  • #
    polityka
  • #
    litewka
  • #
    lukaszlitewka
  • #
    polska
Deray
Deray
Deray 25.04.2026, 17:16:56 via Wykop
  • -1
@re5ublimacja: Tutaj facet przynajmniej najprawdopodobniej jest winny. Lepsze to niż mieć zmarnowane życie za bycie poszkodowanym w kolizji z rządowym autem pisu.
Deray
Deray
Deray 25.04.2026, 17:22:17 via Wykop
  • 0
@Wormditt: Ciekaw czy gdy ten chłop ani nie dostanie więcej niż Majtczak. Ani więcej niż typowy wyrok w takich sprawach. Czy ci wszyscy którzy już założyli jak będzie odszczekają swoje słowa. Przypominam, że Majtczak siedzi już prawie rok w areszcie. Jeżeli ten facet dostanie półtora roku i wyjdzie po 9 miesiącach za dobre sprawowanie to będzie siedział krócej niż Majtczak już siedzi, a końca jego pobytu nie widać. Jesteś pewny
Manah
Manah
25.04.2026, 13:28:37
  • 5
Połowa tweeta to brednie ale możliwe, że będzie darmowa kasa w sierpniu.
https://x.com/Jeremybtc/status/2047684115575824596
#kryptowaluty #bitcoin
Manah - Połowa tweeta to brednie ale możliwe, że będzie darmowa kasa w sierpniu.
http...
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Deray
Deray
Deray 25.04.2026, 15:33:23 via Wykop
  • 1
@Manah: A to nie miało działać tak, że bitcoin jest teoretycznie bezpieczny, nie da się go hakować, nie ma inflacji, nie da się go dodrukować, nigdy nie zniknie. A terach typ chce przerzucić 1.1M bitcoinów znowu do obrotu, podczas gdy ich maksymalna ilość to raptem 21M.
Pojawiają się też informacje, że z powodu ryzyka złamania algorytmów trzeba będzie te stare portfele zamrozić, łącznie z tym z 1.1M.
  • Odpowiedz
Deray
Deray
Deray 25.04.2026, 16:11:12 via Wykop
  • 0
@Cyberdyne: @Manah W forku tak, tam planują rozdać te 1.1M nie-bitcoinów.
Ale w samym bitcoinie jest podobny temat. Stare portfele z 1.1M bitcoinów w końcu zaczną być narażone na ataki komputerami kwantowymi. Doniesienia Google mówią, że stanie się to szybciej niż wcześniej przewidywano. I alko zhakują te portfele, rzucą 1.1M bitcoinów na sprzedaż co przy całej kapitalizacji 21M może mieć katastrofalne skutki.
Albo je zamrożą, czyli złamią fundamentalną zasadę
  • Odpowiedz

445

Pożar jednej z największych rafinerii w Rosji. W akcji setki strażaków.

Pożar jednej z największych rafinerii w Rosji. W akcji setki strażaków.

Pożar rafinerii ropy naftowej w Tuapse nad Morzem Czarnym wybuchł po ataku ukraińskich dronów. W akcję gaśniczą zaangażowano kilkuset strażaków.

spere
z
wiadomosci.gazeta.pl
dodany: 23.04.2026, 07:48:25
  • 65
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    ukraina
  • #
    drony
  • #
    rafinerie
  • #
    russiahateclub
Deray
Deray
Deray 23.04.2026, 14:24:02 via Wykop
  • 2
@MokryMarek: A wcześniej się nadawały? Czy nadawały się tak jak cała kacapia, czyli nie bardzo?
luke-mat
luke-mat
luke-mat
23.04.2026, 09:36:05
  • 14
No i co ta ustawa o krypto zmieni? Już to widzę, jak Binance, Kraken, Coinbase porzucają swoje irlandzkie, belgijskie, luksemburskie, maltańskie licencje i otwierają oddziały w Polsce. Firmy i tak mogą działać na podstawie europejskiego paszportu w dowolnym kraju UE.
Przeciwnicy ustawy -> to zabije firmy krypto w Polsce. Pytanie, jakie mamy firmy krypto w Polsce, bo żaden normalny przedsiębiorca nie założy firmy krypto w Polsce
Zwolennicy ustawy -> to obroni Polaków
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Deray
Deray
Deray 23.04.2026, 10:05:46 via Wykop
  • 1
nic nie zmieni ale KNF będzie mógł blokować strony internetowe i konta bankowe


@assninja: To w końcu zmieni czy nie zmieni? Gdyby hipotetycznie ta ustawa weszła wżycie 5 lat temu i zaczęli blokować ich strony i kontra to dzisiaj skala oszustwa w Polsce byłaby nieporównywalnie mniejsza. Można powiedzieć, że to gdybanie. Ale obecnie rośnie kolejny przekręt, jakaś inna giełda, ludzie znowu dadzą się nabrać za 5 lat, można by temu
  • Odpowiedz
Deray
Deray
Deray 23.04.2026, 11:40:56 via Wykop
  • 1
@assninja: Oszukani mogliby uniknąć problemu gdyby zamiast trzymać krypto na giełdzie, wypłacili ją na swój portfel, co zonda do niedawna umożliwiała. Skoro tego nie zrobili to można stwierdzić, że technicznie byli średnio ogarnięci, może nie wiedzieli o tej możliwość, może wiedzieli ale im się nie chciało. Twierdzisz, że ci ludzie masowo zmienialiby DNS? Szczerze wątpię.

Jakaś inna polska giełda, spełniająca polskie przepisy, nie dostałaby tych kłód pod nogi, byłaby więc
  • Odpowiedz
Deray
Deray
Deray 23.04.2026, 11:48:44 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
BlackBlack
BlackBlack
22.04.2026, 11:06:39
  • 225
Chłop stracił pół miliona na Zondacrypto. Końcówka niepokojąca ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#gielda #zonda #afera
BlackBlack - Chłop stracił pół miliona na Zondacrypto. Końcówka niepokojąca ( ͡° ʖ̯ ͡...
  • 96
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Deray
Deray
Deray 23.04.2026, 08:29:34 via Wykop
  • 1
@Let_Me_2_Be: Nawet mniej, do 22k euro. Ale chodzi tylko o kasę "w gotówce". Akcje są przypisane do danej osoby i nie należą do XTB, nie stracisz ich choćby były warte miliardy. Dlatego też nie używam mechanizmu akcji cząstkowych, z przyczyn technicznych one należą do XTB.
I niestety mamy takie LPP, gdzie jedna akcja kosztuje ponad 20k zł a ja chciałem kiedyś kupić za 5k albo 10k. I nie kupiłem. Nie
  • Odpowiedz
Saeglopur
Saeglopur
21.04.2026, 12:26:00
  • 0
Bro, ile może kosztować druk 3D czegoś takiego? Domyślam się że to jest po prostu też robota z detalami, szlifowanie czy coś
https://www.etsy.com/pl/listing/4299622126/obudowa-komputera-pc-drukowana-w?ref=market_strv-3&logging_key=51808745dbb3f043e164c3b11634e07b1ed7bff9%3A4299622126
#druk3d #pcmasterrace
Saeglopur - Bro, ile może kosztować druk 3D czegoś takiego? Domyślam się że to jest p...

źródło: obraz

Pobierz
  • 47
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Deray
Deray
Deray 21.04.2026, 15:54:55 via Wykop
  • 1
Zlecenie tego będzie kosztować tyle, że zakup własnej drukarki oraz filamentu i to wcale nie najtańszej zwróci się mniej więcej w połowie drukowania tej obudowy.
  • Odpowiedz

559

Afera Zondacrypto - krok po kroku wyjaśnienie

Afera Zondacrypto - krok po kroku wyjaśnienie

MILIARD złotych wyparował, prezes ZAGINĄŁ, a klienci NIE ZOBACZĄ swoich pieniędzy! 500 tysięcy poszkodowanych, powiązania polityczne.

motvik
z
facebook.com
dodany: 19.04.2026, 07:49:37
  • 227
  • #
    wydarzenia
  • #
    afera
  • #
    polska
  • #
    inwestycje
  • #
    kryminalne
  • #
    pieniadze
Deray
Deray
Deray 19.04.2026, 10:00:52 via Wykop
  • -9
@bleblebator: Ich działalność byłaby w Polsce nielegalna, nie mogli by się reklamować w naszej TV, kanale Zero ani sponsorować naszych sportowców. Byłby to zagraniczny scam jak każdy inny, o którym niewielu w Polsce słyszało, nie dotarliby do szerszej grupy Polaków, poszkodowanych byłoby niewielu. Oczywiście by tak się stało, taka ustawa musiałaby wyjść kilka lat temu, np, gdy jeszcze rządził PiS. Ale lepiej późno niż wcale.

Obecnie nie mamy nic, prezes
Deray
Deray
Deray 19.04.2026, 10:24:32 via Wykop
  • -8
@kwiat_pustyni626: Masz rację. Pomyliło mi się, chodziło o to, że zondacrypto sponsorowała jego (K. Stanowskiego) biznes.
Nie ma problemu. Możesz mi też podać przykład gdzie zagraniczna firma, prowadzące nielegalną w Polsce działalność, otwarcie kogoś/coś sponsoruje.
Deray
Deray
Deray 19.04.2026, 10:30:16 via Wykop
  • 49
@bleblebator: To po co w ogolę w Polsce mamy jakieś prawo? Wystarczy jeden kraj w którym wszystko jest legalne. Zakładasz firmie w tym kraju, choćby zajmującą się morderstwami i w Polsce bezkarnie mordujesz ludzi na zlecenie. Takie wnioski można wyciągnąć z twojej wypowiedzi.
Deray
Deray
Deray 19.04.2026, 10:34:55 via Wykop
  • -9
@kwiat_pustyni626: Zadaj 5 pytań, żadne na temat, nie dam się nabrać na te gierki.
Podniosłem argument zaprzeczający temu, że polskie prawo nic nie zmieni bo firma była zarejestrowana za granicą. Podałem też absurdalną implikację takiego twierdzenia. A ty wyciągasz Owsiaka który ma działalność w Polsce.
Deray
Deray
Deray 19.04.2026, 10:45:55 via Wykop
  • -3
@C0RM: OK. W Holandii kraju UE m-------a jest legalna. Gdzie mogę zamówić marihuanę z Holandii z dostawą pod mój dom? Oczywiście legalnie. Albo jakaś firma z Holandii ma w Polsce sklep z marychą gdyby trzeba było pokazać dowód, że mam +18 to pójdę osobiście i pokażę. Nie mogę? To coś ta twoja teoria nie trzyma się kupy.
Deray
Deray
Deray 19.04.2026, 11:25:05 via Wykop
  • 2
@Makavlani: Tylko, że co ma WOŚP do tego, że jakaś firma wpłaciła na nich hajs? Stona którą podałeś to strona zondacrypto. Każdy może wpłacać na WOŚP, nawet oszust. Podojrzewam, że w ten sposób zondacrypto chciała się reklamować.

Jeżeli jutro putin wpłaciłby rubla na TV Republika na numer konta podany na ekranie to też powiesz, że pisowska telewizja przyjmuje kasę od kacapów i to do samego putina?
Deray
Deray
Deray 19.04.2026, 11:49:32 via Wykop
  • -5
@pilprzem: Samo trzymanie bitocina ma taki sens, jak każda długoterminowa pozycja. Nie ma to sensu gdy tego bincoina trzyma ktoś inny, nad kim przepisy nie stanowią kontroli. Dzisiaj ten ktoś ma tego bitoina jutro nie ma i co mu zrobisz?
Najlepsze jest p---------e o tym, że to ryzyko trzeba było brać pod uwagę. Otóż nie, samo granie na kursie jest już obarczone ryzykiem i tam nie ma miejsca na to
Deray
Deray
Deray 19.04.2026, 12:46:55 via Wykop
  • 0
@bartek-kowalski-12: Pewnego dnia będziesz musiał wymienić krypto do którego sam trzymasz klucz na walutę za którą kupisz wymarzane Ferrari. I jak to zrobisz bezpiecznie? Giełda na której dokonasz wymiany może upaść dokładnie w momencie w którym już będzie miała zrobić przelew. Będziesz robił wymiany po 1000zł by w razie wtopy stracić tylko tysiaka? Ale co gdy giełda wycwani się i będzie robić przelew 2 dni, wtedy wymiana dużej kwoty będzie
Deray
Deray
Deray 19.04.2026, 14:34:27 via Wykop
  • -1
@joasiaasia: A już myślałem, że nic głupszego nie da się wymyśleć. Pomyśl jak dasz radę: WOŚP otwarcie podaje numer konta do zbiórki. Zondacrypto robi przelew i się nim chwali bo to dla nich reklama. Gdzie tak jakakolwiek wina Owsiaka, Tuska czy kogokolwiek poza ludźmi z Zondacrypto?
Owszem, przyjęło się, że gdy dostanie się nienależną kasę i nie za bardzo jest komu ją oddać to daje się ją na cele charytatywne
Deray
Deray
Deray 19.04.2026, 14:39:18 via Wykop
  • -1
@bartek-kowalski-12: Jeżeli Banki były tak kontrolowane jak krypto giełdy, to tak, rząd byłby winien temu, że pewno dnia prezes jak gdyby nigdy nic opróżnił cały skarbiec zostawiając 15zł do podziału na tysiące klientów.
A ponieważ tak nie jest i banki są kontrolowane to w praktyce tylko sam możesz być sobie winien dając sobie ukraść portfel albo robiąc przelew nie tam gdzie trzeba.
Już pisałem: mógłbyś w niefortunnym momencie wysłać giełdzie

632

Jak Republika promowała Zondacrypto

Jak Republika promowała Zondacrypto

"Gdy chodzi o powiązania z Zondacrypto, to prawica dostaje zbiorowej amnezji, a TV Republika cichaczem kasuje reklamy Zondy. Spieszę z pomocą - przygotowałem montaż laurek, jakie Telewizja Republika wystawiła giełdzie Zondacrypto w ciągu ostatnich miesięcy. A to tylko przykłady."

Jarusek
z
x.com
dodany: 18.04.2026, 15:23:50
  • 65
  • #
    bekazpisu
  • #
    polityka
  • #
    kryptowaluty
  • #
    bitcoin
  • #
    btc
  • #
    inwestycje
Deray
Deray
Deray 19.04.2026, 13:29:00 via Wykop
  • -5
@PrawdziwyRealista: Pomyślmy co musi się stać by uznać, że giełda upadła... Może uznamy, że upadnie gdy przestanie wypłacać ludziom ich własny hajs? Jak myślicie kiedy to się stanie?
Deray
Deray
Deray 19.04.2026, 13:43:24 via Wykop
  • -5
@PrawdziwyRealista: Strona dział. Wpłacać wciąż można. Gdyby tylko nie ten drobny szczegół, że nie wypłacają hajsu ani w krypto ani walucie.
To znaczy podobno coś tam wypłacają ale tylko te najdrobniejsze przelewy ok. 100zł. Jest to dziwne bo prezes mówił, że opóźnienia są spowodowane ręcznym klepaniem przelewów a nie brakiem środków. Skoro tak to lepiej byłoby im wypłacać tylko większe w kwoty bo zrobienie przelewu na 100zł trwa tyle samo

322

Mapy: Ile samochodów jeździ po drogach krajowych w Polsce?

Mapy: Ile samochodów jeździ po drogach krajowych w Polsce?

GDDKiA opublikowała mapy pokazujące wyniki pomiaru ruchu pojazdów po drogach krajowych w 2025 roku. Mapy są w PDF, linki na dole strony. Pojazdy łącznie, ciężarówki, zmiana względem poprzedniego pomiaru.

selenita66
z
gov.pl
dodany: 17.04.2026, 10:47:43
  • 79
  • #
    mapporn
  • #
    ciekawostki
  • #
    polska
  • #
    statystyka
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
Deray
Deray
Deray 18.04.2026, 05:26:37 via Wykop
  • 2
@tellet: Ilość dróg w budowie wcale nie maleje. To wy popełniacie błąd poznawczy, kiedyś ponad 1000km w budowie oznaczało podwojenie ich długość, teraz ledwo to widać. Dodajcie do tego, że kiedyś budowano drogi łatwiejsze, z zostawioną rezerwą terenu, teraz trzeba coraz bardziej kombinować np. przy S1 były cyrki. A co się dzieje przy planowaniu alternatywy do Zakopianki czy DK52, to szkoda gadać.
Deray - @tellet: Ilość dróg w budowie wcale nie maleje. To wy popełniacie błąd poznaw...

źródło: obraz

Pobierz
Deray
Deray
Deray 18.04.2026, 05:38:54 via Wykop
  • 1
@KrowkaAtomowka: Nie myślałeś. że może to być spowodowane tym, że wybudowana lepsze drogi tam gdzie był największy ruch?

237

Kryptowalutowy impas w Sejmie. Weto prezydenta uderzy w inwestorów

Kryptowalutowy impas w Sejmie. Weto prezydenta uderzy w inwestorów

Wiele wskazuje na to, że w najbliższym czasie Polska pozostanie krajem, w którym nie przegłosowano regulacji dotyczących rynku kryptowalut. W czwartek posłowie zajmą się podwójnym wetem Karola Nawrockiego.

FXMAG
z
fxmag.pl
dodany: 16.04.2026, 08:51:42
  • 147
  • #
    kryptowaluty
  • #
    technologia
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    ciekawostki
  • #
    polityka
Deray
Deray
Deray 17.04.2026, 06:58:11 via Wykop
  • 4
Skoro zawetowana ustawa nic by nie zmieniła bo firma była zarejestrowana za granica, to o co w ogóle jest ta cała afera naszym kraju? Gdyby upadła giełda zarejestrowana w Zimbabwe, to też połowa polskich polityków by o niej gadała?
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Deray
Deray
Deray 17.04.2026, 07:37:14 via Wykop
  • -1
@Janusz_Rekina: To może inaczej. Załóżmy, że istnieje kraj xyz w którym pornografią dziecięca jest dowolna. Czy można założyć w tym kraju firmę d--a123. następnie domenę d--a123.pl z wiadomą treścią. Reklamować w polskiej TV, sponsorować polskie kluby piłkarskie. Czy jednak nie?
Jest różnica pomiędzy prowadzeniem strony d--a123.xyz, która nie ma z Polską nic wspólnego a klient z polski sam się znalazł gdy korzystał z globalnego internetu.
A pełnym angażowaniem się w
Deray
Deray
Deray 17.04.2026, 09:37:26 via Wykop
  • -2
@Sabr: To wiem, przecież prawie to samo napisałem. Swoje pytanie kierowałem raczej to wszystkich tych którzy twierdzą, że ustawia nic by nie dała, bo firma była zarejestrowana za granicą. Zdaniem których weto prezydenta nie przyczyniło się do tego, że klienci stracili swoje środki.
pamareum
pamareum
15.04.2026, 17:02:02
  • 1121
Czynsz w SM Bródno za mieszkanie 82m2 wzrósł o 475 zł i wynosi teraz 2475 zł

#warszawa #nieruchomosci
pamareum - Czynsz w SM Bródno za mieszkanie 82m2 wzrósł o 475 zł i wynosi teraz 2475 ...

źródło: IMG_4641

Pobierz
  • 325
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Deray
Deray
Deray 15.04.2026, 21:32:04 via Wykop
  • 15
Miesięczna opłata za ogrzewanie (8.78zł z m2) wystarczyłaby na ogrzanie mojego wolnostojącego domu przed 2/3 sezonu. Powiedz mi chodziarz, że wy tą opłatę płacicie tylko w ciągu sezonu grzewczego, prawda? I macie tylko 3-4 razy drożej niż ja a nie 8 razy drożej, w mieszkaniu otoczonym sąsiadami którzy też grzeją. Podczas gdy ja mam dom otoczonym z 6 stron przez naturę.

Całkiem serio pytam: Po ch*j w ogóle w blokach robią CO?
  • Odpowiedz
Deray
Deray
Deray 15.04.2026, 21:36:53 via Wykop
  • 11
@puto: TA spółdzielnia? Gdyby ogrzanie m2 mieszkania kosztowało tyle co mojego domu. To za cały rok zapłaciłbyś 1000zł za mieszkanie 80m2. I wliczyłem w to wszystko, nie tylko prąd/gaz ale i koszty eksploatacji kotłowni. Jeżeli mieszkasz w ocieplonym bloku to zobacz czy i twoja spółdzielnia Cie nie dymie i nie płacisz więcej.
  • Odpowiedz
Deray
Deray
Deray 16.04.2026, 05:55:40 via Wykop
  • 0
@Amras: A niech tam nawet jest i papier toaletowy. Jedyną stawką która jest tam w wysokości rynkowej to woda i ścieki. Nawet prąd rozliczają w m2. Chodzi mi o to, że gdyby tam podali "opłata za wodę w kiblu 10000000000zł" to też byś się doczepił, że przecież to opłata za media i jest ok? Ani go tam naciągają na każdej pozycji po trochu, nawet tych które wyglądają na media.
  • Odpowiedz
Deray
Deray
Deray 16.04.2026, 06:30:11 via Wykop
  • 0
co w tym dziwnego że to kosztuje?


@Amras: To w tym dziwnego, że gdyby to był dom 150m2, to za samo CO płaciłby prawie 16k rocznie. Przy czym to jest mieszkanie, czyli jest otoczone z co najmniej 3 stron sąsiadami, a może i nawet z 5 stron.
A Ty to chyba ogrzewasz prądem dom z samego pustaka, że Ci wychodzą takie sumy. Mieszkałem w starym domu wiem jak to wygląda.
  • Odpowiedz
Deray
Deray
Deray 16.04.2026, 06:57:08 via Wykop
  • 0
@Amras: Aha, to fajnie, teraz się zgadza. Nie fajnie dla OP. bo on za CO płaci rocznie pewnie tyle co Ty za CO, tyle, że za mieszkanie 83m2. Więc nie ma co uzasadniać "nic dziwnego, że kosztuje", można nazwać rzeczy po imieniu czyli: złodziejstwo.

Fakty są po prostu takie: siedzicie sobie w tych mieszkaniach, mówicie, że przynajmniej macie święty spokój, nie musicie latać z kosiarką itp. Ale gdyby wam te
  • Odpowiedz
Deray
Deray
Deray 16.04.2026, 09:24:05 via Wykop
  • 0
@Kanusz_Morwin_Jikke: Remontów dachu w to nie mieszaj, bo ja się póki co tylko do kosztów CO dawałam. Płace 2k rocznie za prąd. Ten koleś płaciłby za taką powierzchnie jak mój dom jakieś 16k. Serio chcesz się z tymi 14 patykami różnicy rocznie kłócić? Że ja je niby wydam na utrzymanie pompy ciepła? Dodam, że pompy ciepła która grzeje też CWU a ten koleś płaciłby za CWU jeszcze ponad to 16k.
  • Odpowiedz
Deray
Deray
Deray 16.04.2026, 09:54:29 via Wykop
  • 0
@Kanusz_Morwin_Jikke: Płacę 2k za sam prąd na CO, to chyba oczywiste. Za 1kWh wychodziło mi ostatnio nawet mniej niż 1zł licząc średnią z małego rachunku, bo mam taryfę G12 i dużo naturalnego zużycia w taniej strefie (oczyszczalnia, monitoring itp), nawet bez kombinowania. Paneli nie mam, bo na nowych zasadach to już nie to co kiedyś.
Policzyłem, że za ogrzewanie po cenach z tematu płaciłbym o 14k więcej. Cały koszt kotłowni,
  • Odpowiedz
Deray
Deray
Deray 16.04.2026, 10:15:50 via Wykop
  • 1
@mayek: Bardziej chodziło mi o zobrazowanie absurdu.
- W bloku taniej byłoby grzać prądem lub klimą ze słabym COP niż ciepłem z ciepłowni.
- W domu instaluje się inne źródła ciepła właśnie po to by było taniej niż prądem lub klimą
Jest tak dlatego, że w bloku spółdzielnia/ciepłownia możne narzucić swoje haracze na CO. Podczas gdy za prąd płaci się takie same stawki co wszyscy, No chyba, że są bloki
  • Odpowiedz
Deray
Deray
Deray 16.04.2026, 10:29:45 via Wykop
  • 0
@mayek: Jednak nikt nie zabrania budowania domów ogrzewanych samym prądem. Dlaczego tego nie zrobiłem? Bo obecny system ogrzewania zwróci mi się po kilku latach.
  • Odpowiedz
Deray
Deray
Deray 16.04.2026, 11:23:41 via Wykop
  • 0
@ptt_: Za samo podgrzanie zimnej wody za którą płaci się osobno. Nie wiem o jaką temperaturę chodzi. Podgrzanie wody z 10st do 60st prądem to kosztowałby jakieś 58zł. Mógłbym się zapytać po co centralna CWU skoro kosztuje niewiele mniej ale nie chce kopać lezącego.

*Tak, liczę 1zł za 1kWh, wiem, że niektórym wychodzi więcej, ale obecnie gdy ma się w domu zwiększone zużycie a takie by było grzejąc wodę prądem,
  • Odpowiedz
Deray
Deray
Deray 16.04.2026, 11:37:10 via Wykop
  • 0
@WesolyLudwiczek: Nowy dom 150m2 + kotłownia + garaż pompa ciepła, na CO w zeszłym roku poszło 1900kWh w tym pewnie 2000kWh. Mi przy tym zużyciu wychodzi 1zł za kWh bo opłaty stałe są relatywnie niskie w porwaniu do całego rachunku. Tak, wiem, że innym wchodzi więcej za kWh ale wy macie niższe zużycie.

Wychodzi mi, że u mnie koszt wytworzenia 1GJ kosztuje 73zł w cenach prądu. Więc to nie jest
  • Odpowiedz
Soothsayer
Soothsayer
15.04.2026, 06:03:55
  • 274
jak bardzo s---------a się aplikacja inpostu to wręcz niesamowite, nie dość że regularnie wywala wszystkie kontakty z książki adresowej, nie da się już zapłacić blikiem bez kodu tylko trzeba przeklejać między oknami, długo się ładuje przez jakieś niepotrzebne animacje to jak chcę fakturę to muszę do każdej epanej paczki z palca wpisywać swoje dane, no ale najważniejsze, że są jakieś incoiny kurła a brzoska sobie ponarzeka w dzień dobry tvn jak to
  • 34
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Deray
Deray
Deray 15.04.2026, 20:18:54 via Wykop
  • 2
@Soothsayer: Najlepsze są apki z formularzami na kilka pół, które po zminimalizowaniu by skopiować potrzebne dane z innej apki, kasują zawartość formularza. InPost jeszcze do tego nie doszedł ale na pewno będzie próbował.
  • Odpowiedz

381

Skandal w krakowskiej policji. "Wniosek o wydalenie ze służby"

Skandal w krakowskiej policji. "Wniosek o wydalenie ze służby"

Funkcjonariusz Komendy Miejskiej Policji w Krakowie został zdemaskowany na próbach umówienia się z nieletnią dziewczynką

jaros69-ja
z
wydarzenia.interia.pl
dodany: 14.04.2026, 19:27:15
  • 72
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    wydarzenia
  • #
    policja
Deray
Deray
Deray 15.04.2026, 07:30:32 via Wykop
  • 3
@SiwyBis: Tylko jak udowodnić, że facet myślał, że ona ma 13 lat, a może wiedział, że jest starą babą która mówi nie prawdę?
Gdyby zawsze liczyło się to co baba mówi, to niech stara baba krzynie, że "Mam 13 lat pedofilu" gdy się z nią ruchasz i cyk do pierdla.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
  • Strona 2 z 9
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 31.07.2025

    Rocznica
  • Komentator
    od 23.09.2025

    Komentator

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking