Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko186
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Deray
Deray

Deray

Dołączył 3 lata i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1544
  • Znaleziska 1250
  • Mikroblog 294
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 4

314

GTA VI - Wydanie fizyczne BEZ PŁYTY z grą - Tylko kod do pobrania

GTA VI - Wydanie fizyczne BEZ PŁYTY z grą - Tylko kod do pobrania

Rockstar jednak zawodzi "Fizyczna wersja Grand Theft Auto VI, zawierająca kod do pobrania gry wewnątrz opakowania, będzie dostępna od 12 listopada, aby umożliwić wcześniejsze pobranie gry."

TheFlashes
z
rockstargames.com
dodany: 8 godz. i 47 min temu
  • 205
  • #
    gry
  • #
    konsole
  • #
    gta
  • #
    gta6
Deray
Deray
Deray 13 min temu via Wykop
  • 0
Na całą pierwszą strona komentarzy tylko jeden z tym o co naprawdę chodzi. Każdy ma gdzieś to czy gra jest na płycie czy dysku a nawet lepiej, że na dysku bo się szybciej wczytuje. Nie każdy kupuję grę by się do niej modlić do usranej śmierci. Grę można przejść i odsprzedać płytę,.. a nie, czekaj, jaką płytę?!
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Deray
Deray
Deray 10 min temu via Wykop
  • 0
@SpokojnyPan: To niech dadzą płytę, nawet CD o pojemności 700MB działającą jak "klucz" a reszta niech się ściąga na dysk. Tylko, że wtedy będzie się dało ją odsprzedać a wiadomo, że nie o to twórcom GTA chodzi.

259

Osiem razy mniej wiz pracowniczych dla cudzoziemców w 2026 r.

Osiem razy mniej wiz pracowniczych dla cudzoziemców w 2026 r.

Według danych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, nastąpił spadek o 87 proc. w liczbie wydanych wiz pracowniczych dla cudzoziemców. W pierwszym kwartale 2022 r. Polska wydała 123 tys. wiz pracowniczych, podczas gdy w pierwszym kwartale 2026 r. jest to już tylko 16 tys. tego typu wiz.

Bill_Bohater_Galaktyki
z
forsal.pl
dodany: 13 godz. i 39 min temu
  • 75
  • #
    polska
  • #
    imigranci
  • #
    praca
  • #
    spoleczenstwo
  • #
    bekazpisu
  • #
    polityka
Deray
Deray
Deray 10 godz. i 34 min temu via Wykop
  • 1
@empee:
- Ile masz dojazdu do pracy?
- Około 40 kilometrów.
- To daleko, ja mam o 87% mniej kilometrów.
- XD
Deray
Deray
Deray 10 godz. i 31 min temu via Wykop
  • -7
@Ch4d: To ile było tych wiz dla Ukrainy i krajów bałkańskich w I kwartale 2022 panie myślący?
I co się zmienił w kwestii wiz dla krajów bałkańskich od 2022, bo z tego co widzę to nic, więc po co je brać pod uwagę jako przyczynę różnicy?
Deray
Deray
Deray 9 godz. i 56 min temu via Wykop
  • 0
@empee:
- Ile masz dzisiaj wniosków o wizę do oceny?
- Około 400.
- To w c--j roboty, ja mam ich ocenić o 87% mniej.
- XD
Deray
Deray
Deray 9 godz. i 41 min temu via Wykop
  • -2
@Ch4d: No nie mogę znaleźć podasz linka? WIdzę tylko statystki dla I połowy a nie I kwartału 2022 i dla Ukraińców jest ich 105k czyli na kwartał wychodziłoby średnio 52k. https://dane.gov.pl/pl/dataset/2838
Odejmując tą wartość od tego co podali w tym wysrywie wychodzi 123-52=71, czyli liczba wiz spadła za tego j------o Tuska tylko o 4 krotnie a nie 8 krotnie jak sugeruje ten manipulujący artykuł.
Deray
Deray
Deray 8 godz. i 11 min temu via Wykop
  • -2
@Ch4d: To w końcu są te dane na jakiejś stronie, najlepiej GUS, czy mam słuchać co ChatLPG halucynuje na ten temat?
Wiesz, że Chat i tak weźmie te same co same dane dostępne w google i może przedstawi je poprawnie a może się pomyli? A jeżeli nie ma danych to je wymyśli.
Nie widzisz co odwalasz. Stawiasz jaką tezę, a na jej obronę mam sam wygooglować, pogadać z chatem, ogólne
Deray
Deray
Deray 7 godz. i 51 min temu via Wykop
  • -2
@Ch4d: Odpowiedział mi: "Natomiast nie znalazłem oficjalnych danych za sam I kwartał 2022 r. z rozbiciem na obywatelstwo, które pozwalałyby dokładnie odjąć obywateli Ukrainy."
I co teraz?

Nie sądzisz, że podejrzanie to wygląda? Pisząc te 4 posty napracowałeś się bardziej niż po prostu podając źródło. Wygląda to tak jakby dane na które się powołujesz nie staniały lub nie były publicznie dostępne. Teraz napiszesz 5 posta, zamiast po prostu podać linka,
Deray
Deray
Deray przedwczoraj, 06:38:00
  • 3
Co do za chujstwo? Musiałem na chwilę wyłączyć adblocka narażając się na uszczerbek na zdrowiu. Czy administracja mogłaby to łaskawie naprawić?
Deray - Co do za chujstwo? Musiałem na chwilę wyłączyć adblocka narażając się na uszc...

źródło: obraz

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Deray
Deray
Deray
Autor
przedwczoraj, 08:56:25 via Wykop
  • 0
@rzepa_malino_a: Skoro tak to naprawy wymagają ich umysły.
  • Odpowiedz
Deray
Deray
Deray
Autor
przedwczoraj, 10:29:58 via Wykop
  • 0
@rzepa_malino_a: A co z moim postem (zakładam, że tym pierwszym) jest nie tak? Czy przedstawiony komunikat jest prawdziwy, że to moja przeglądarka, uBlock i jej ustawienia spowodowały, że strona nie wczytała się poprawnie?
Jeżeli chcą się tak bawić to ok, ale niech napiszą zgodnie z prawdą, że blokują stronę bo mam uBlocka a nie wymyślają bzdury.

Poza tym całe blokowanie dzieje się po mojej stronie. Jeżeli mam prawo zakryć reklamę
  • Odpowiedz
Wilczak
Wilczak
przedwczoraj, 07:26:37
  • 4
Niech ktoś skuteczny filtr na to gunwo.

#wykop #ublock #spamujo #reklamy #internet #kiciochpyta
Wilczak - Niech ktoś skuteczny filtr na to gunwo. 

#wykop #ublock #spamujo #reklamy ...

źródło: Clipboard_06-22-2026_02

Pobierz
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Deray
Deray
Deray przedwczoraj, 09:11:07 via Wykop
  • 0
@Wilczak: Nie przeszkadzały mi te reklamy przebijające się przez mojego uBlocka, serio. Ale teraz gdy wyskoczył baner blokujący uBlocka, gdy go wyłączyłem i włączyłem kilka razy to baner zniknął ale dopiero teraz zauważyłem, że niektóre reklamy się przebijają, myślałem czy uBlock nie działa. Teraz widzę te reklamy i nie spocznę póki ich nie zablokuje. TYLE WYNIKŁO Z WASZEGO BLOKOWANIE UBLOCKA, GRATULUJE!
  • Odpowiedz

397

Mythos złamał tajne systemy NSA w godziny. Oto prawdziwy powód blokady Anthropic

Mythos złamał tajne systemy NSA w godziny. Oto prawdziwy powód blokady Anthropic

Oficjalnie zakaz dla Fable 5 i Mythos 5 to bezpieczeństwo narodowe. The Economist i kolejne źródła pokazują konkret, który za nim stoi: model miał włamać się do prawie wszystkich tajnych systemów NSA nie w tygodnie, a w godziny. Anthropic odpowiada, że to wąski jailbreak.

Nolanpl
z
promptowy.com
dodany: 21.06.2026, 15:52:42
  • 140
  • #
    claude
  • #
    anthropic
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    usa
  • #
    ai
  • #
    economist
Deray
Deray
Deray przedwczoraj, 06:16:29 via Wykop
  • 17
@glass3: Znajomość jak działają zabezpieczenia nie powinna wpływać na to czy da się je złamać. Choćby algorytmy szyfrujące, ich zasady działania są powszechnie dostępnie i nikt nie ma z tym problemu, to nawet lepiej bo teoretycznie każdy może sprawdzić czy nie ma w nich backdoora. Więc o ile nie wrzucili tam kluczy to nie powinno mieć to na nic wpływu. Jeżeli to prawda to zabezpieczania po prostu są c-----e.
Deray
Deray
Deray przedwczoraj, 06:27:49 via Wykop
  • 0
@milo1000: To teraz wiedzą o tych bugach i mogą je załatać. Albo nie mogą, bo to nie bugi tylko backdoory które sami wprowadzili. Nie można też pisać, żę każdy soft ma bugi. Są algorytmy szyfrujące dla których matematycznie udowodniono, że ich złamanie przy pomocy klasycznych komputerów będzie wymagać X operacji co obecnie potrwa milion lat i nic z tym, żądane AI nie zrobi, do czasu uruchomienia komputera kwantowego.
Tylko wiesz,

804

Norwegia wypycha AI ze szkół. "Dzieci muszą nauczyć się czytać, pisać i liczyć"

Norwegia wypycha AI ze szkół. "Dzieci muszą nauczyć się czytać, pisać i liczyć"

Norwegia wyraźnie hamuje z AI w szkołach. Od nowego roku szkolnego dzieci w wieku od 6 do 13 lat nie będą mogły korzystać z narzędzi takich jak ChatGPT. Rząd tłumaczy, że uczniowie nie mogą przeskakiwać podstawowych etapów nauki tylko dlatego, że odpowiedź w kilka sekund podsunie im algorytm.

ProstoZMainstreamu
z
aihub24.pl
dodany: 21.06.2026, 04:59:42
  • 158
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    ai
  • #
    technologia
  • #
    wiadomosci
  • #
    wydarzenia
  • #
    informacje
Deray
Deray
Deray 21.06.2026, 09:57:29 via Wykop
  • -22
Nim te 13 latki wejdą na rynek pracy to każdą pracę które da się wykonywać klawiaturą, myszką, monitorem i mikrofonem, AI wykona 2 razy lepiej i 1000 razy taniej niż najbardziej wykształcony człowiek. Więc pytanie czy pozwolić na AI w szkołach to nawet nie jest pytanie które powinniśmy teraz zadawać.
  • 8
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Deray
Deray
Deray 21.06.2026, 10:12:20 via Wykop
  • -5
@pra_bart: Czytanie ze zrozumieniem zawsze się przyda np. by z mojej wypowiedzi nie wyciągać wniosków których tam nie ma, tak jak właśnie zrobiłeś.
Generalnie problem jest taki:
- nie nauczysz dzisiaj matematyki - będą pytać czat ile jajek kupić gdy na jedno ciasto potrzeba 3 a ja chce upiec 2 ciasta. Czyli nie będą nadawać się do życia w społeczeństwie.
- nie zmusisz do czytana książek - nie będzie potrafił skupić się na
Deray
Deray
Deray 21.06.2026, 11:38:52 via Wykop
  • -2
@Luciferrrro: Jesteś tak samo zmęczony ale ludzkość jest bogatsza o 490 metrów rowa. Dzięki czemu sam też jesteś bogatszy. Z AI ten temat nie jest jeszcze wyjaśniony: Zamiast napisać 100 linii kodu napiszesz ich 10000 zarządzając modelami AI, będziesz tak samo zmęczony jak wcześniej, ale świat będzie bogatszy o 9900 linii kodu.
- Czy ty też będziesz bogatszy?
- Czy w ogólne będziesz mieć robotę, bo wcześniej te 10000 linii
Deray
Deray
Deray 21.06.2026, 12:08:46 via Wykop
  • 4
@okrutnik22: Najbardziej? A co z ludźmi którzy odpowiadają na komentarze poprzez chat?
Deray
Deray
Deray 21.06.2026, 12:14:21 via Wykop
  • 0
@blargotron: Wtedy powszechne będzie płacenie za AI. Bo to nie jest tak, że ludzie pytają AI ile bułek kupić w sklepie, bo są skrajnie tępi. Ktoś chciałby zapytać np. czy dzisiaj jest niedziela handlowa, bo takiej wiedzy nie posiadają i nie wynika to z jego ignorancji. I teraz może dostać odpowiedź tak/nie albo może czytać jaki pasztet powonieniem kupić gdyby handel był dozwolony.
I teraz nawet jeżeli internet będzie zasrany
Deray
Deray
Deray 21.06.2026, 13:19:26 via Wykop
  • -2
@997patrzy: Sprawdziany z dodawania i mnożenia to były w pierwszej, może drugiej klasie. Cała reszta to mniej lub bardziej abstrakcyjne operacja, funkcje, trygonometria gdzie kalkulatory nie miały sensu. A nawet gdyby ostatni wynik można było policzyć na kalkulatorze, to znajomość wzoru i jego przekształcenia były bardziej skomplikowane niż końcowe dodawanie i mnożenie.
Nie wiem co niektórzy mają z tymi kalkulatorami. Może moje postrzeganie jest skrzywiane bo ja na podstawowej maturze
Deray
Deray
Deray 21.06.2026, 13:47:42 via Wykop
  • -2
Zaawansowany tez byl zakazany bo mogles tam wlasnie funkcje trygonemetryczne policzyc itp.


@997patrzy: Takie masz pojęcie? Kalkulator zaawansowany nie miał prawa ci w niczym pomóc na maturze, choćbyś go nielegalnie przemycił na egzamin. Nie mogło tam być pytania byś policzył/znał sinusa kąta innego niż te popularne 0, 30, 45 itp stopni. Gdyby w wyniku wyszedł sinus 17st to albo zostawiłbyś taką wartość jako odpowiedź, albo co bardziej prawdopodobnej świadczyłoby to
Deray
Deray
Deray 21.06.2026, 16:44:58 via Wykop
  • -1
@blargotron: Ciężko to nawet skomentować więc może zapytam: Czy kolega ostatnio podjechał gdzieś 15km samochodem/komunikacją? Jeżeli tak to jaką niepełnosprawność ruchową posiadasz, że nie potrafisz przejść 15km spacerem jak każdy w miarę zdrowy człowiek?

822

Jako wyborcy nie dajmy się wykorzystać. Dla każdego jesteśmy plebsem.

Jako wyborcy nie dajmy się wykorzystać. Dla każdego jesteśmy plebsem.

Okazuje się, że nie tylko były marszałek Senatu, Stanisław Karczewski, dorabiał jako lekarz, mimo pobierania pełnego uposażenia... *jeśli chcemy żeby w tym kraju było lepiej to KAŻDEGO trzeba do odpowiedzialności pociągnąć, a nie tylko tych których nie lubimy*

aiksto
z
money.pl
dodany: 21.06.2026, 13:11:18
  • 89
  • #
    pis
  • #
    lekarz
  • #
    medycyna
  • #
    szpital
  • #
    nfz
  • #
    polityka
Deray
Deray
Deray 21.06.2026, 16:02:09 via Wykop
  • 0
@aiksto: Przeszkadza mi to, że system u podstaw nie jest doskonały.
Bo po wiersze powinnyśmy mieć prawdziwy trójpodział władzy, a nie, że parta rządząca wybiera prokuratora generalnego. Czyli to wyborcy powinni wybierać władze sądowniczą.
Po drugie przeszkadza mi to, że nawet wtedy by to nie działało. Bo p--------e społeczeństwo jak jest za Tuskiem, kaczorem, ruskiem czy c--j wie kim to choćby wybierało babcie klozetową w szkolnym kiblu to kierowało by
sikpi
sikpi
20.06.2026, 05:35:43
  • 733
Czaicie? Gość nasyła na mnie policję bo remont robię xDDD
Kupiłem mieszkanie i robię w nim generalny remont
Wszystko w godzinach zgodnych z regulaminem spółdzielni, sam fakt remontu i zakres prac również został zgłoszony
Wczoraj po 16 skuwałem płytki w łazience i przyszedł sąsiad 50lv z sąsiadką 80lv że im za głośno
Powiedział że jeśli nie przestaniemy to zadzwoni na straż miejską i zrobią pomiary głośności (xD)
Babka od samego początku lamentowała to nawet
  • 68
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Deray
Deray
Deray 20.06.2026, 08:32:51 via Wykop
  • 18
@sikpi: Mieszkałem tak 2 lata, nigdy więcej bloku, za żadne skarby. Zdarzało się, że ktoś coś wiercił z udarem ale tylko jedną dziurę. Gdyby ktoś skuwał pół mieszkania to bym wolał pod mostem w tym czasie mieszkać. Wiem, że remont zrobić trzeba ale to nie jest życie. Poza tym nie każdy dba o to by hałasować jak najmniej. Sąsiad z dobrym audio potrafił puszczać tą samą piosenkę w pętli przez
  • Odpowiedz

234

Koniec z partyzantką w sklepach. Otwarcie pudełka przed kasą to łamanie prawa

Koniec z partyzantką w sklepach. Otwarcie pudełka przed kasą to łamanie prawa

Wchodzisz do sklepu, widzisz gadżet marzeń, ale zanim wyłożysz gotówkę, chcesz sprawdzić, co jest w środku. Czy folia i plomby fabryczne to tylko sugestia, czy nienaruszalna świętość? Wielu z nas bezrefleksyjnie zagląda pod wieczko. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) stawia sprawę jasno

FXMAG
z
fxmag.pl
dodany: 19.06.2026, 08:42:48
  • 94
  • #
    polska
  • #
    sklepy
  • #
    handle
  • #
    biznes
  • #
    wykop
  • #
    wiadmomosci
Deray
Deray
Deray 19.06.2026, 13:00:21 via Wykop
  • -1
@J_Roll_Tebany: Logika ustawodawcy nie interesuje. Można zwrócić słuchawki douszne, po przetestowaniu. Można zwrócić ubranie z którego ktoś niewiadomo po co oderwał metki. Można zawrócić przedmioty za 40zł by inny przedmiot za 6zł dostać z darmową wysyłką.
Pyanie mam tylko jedno po c--j wtedy się ograniczać i pozwalać na zwrot do 14 dni a nie do 5 lat? Skoro i tak odesłany przedmiot nadaje się tylko do utylizacji to co to
Deray
Deray
Deray 19.06.2026, 16:50:51 via Wykop
  • -1
@ktjx: Teoria teorią. A w praktyce do Samsunga Galaxy za 5000 zł dokładają słuchawki dokanałowe (a przynajmniej do S10 jeszcze dokładali) i możesz takiego Samsunga odpakować, pomacać, zarejestrować gdzie popadnie, zdjąć folie (po c--j to nie wiem ale możesz) słuchawki wsadzić nawet do d--y i odesłać z powrotem. A jeżeli sklep nie odda 5k to go urzędasy docisną.

Fakty są takie, że gdyby z jednej strony wziąć prawo co klient
Deray
Deray
Deray 19.06.2026, 21:48:22 via Wykop
  • -2
@ktjx: Skoro sam nie jesteś pewny czy nawet Samsung nie sprzedaje zwróconych słuchawek jako nowe to co w ogóle wnosi twoja odpowiedź?
Jeżeli jakiś perwert wsadzi słuchawki do d--y i je odda to szansa na to że ktoś je dostanie (i jeszcze zapłaci jak za nowe) jest ogromna.
Jak EU jest taka mądra to niech napisze, że zwrócimy towar MUSI przy dalszej sprzedaży być oznaczony jako po zwrocie, wtedy jako

405

W Rosji histeria po atakach na Moskwę. "Jestem w szoku! Co się dzieje?"

Jestem w szoku! Co się dzieje? mówi mieszkanka Moskwy, nagrywając ze swojego okna kłęby dymu, unoszące się nad kilkoma punktami. Część obwodnicy Moskwy została zamknięta, na ulicach miasta powstały wielokilometrowe korki. Ponad 500 lotów na lotniskach zostało już opóźnionych lub odwołanych

Hans_J23
z
wiadomosci.onet.pl
dodany: 18.06.2026, 09:15:42
  • 83
  • #
    wojna
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
Deray
Deray
Deray 18.06.2026, 12:14:01 via Wykop
  • 5
zmeczenie europy wojna


@Kot_nie_pies: Mała literówka, powinno być "znudzenie". Możemy przestać pomagać Ukrainie, bo zmieni się władza, bo nas w-----ą, bo coś tam, ale nie dlatego, że będziemy zmęczeni wojną, bo czym niby mielibyśmy być zmęczeni? Płaceniem za benzyne po 6 zł zamiast 5.80? Oszem na początku dostaliśmy po dupie inflacją prawie 20% ale teraz to i tak już za nami i tego nie cofniemy. Poza tym częściowo była to

380

Koniec grania bez reklam. EA wpycha banery do hitów

Koniec grania bez reklam. EA wpycha banery do hitów

EA uruchamia platformę EA Advertising i wpycha banery do największych hitów, by spłacić gigantyczny dług. Sprawdź, co to oznacza dla graczy.

IGNPolska
z
pl.ign.com
dodany: 17.06.2026, 12:38:45
  • 123
  • #
    gry
  • #
    ea
  • #
    reklamy
  • #
    kontrowersje
Deray
Deray
Deray 18.06.2026, 10:14:42 via Wykop
  • 2
@DziendobryMireczku: A co w grze jest jakieś przejście albo drzwi, normalnie oznaczone na mapie jako wejście do innego obszaru, jakich w tej grze są dziesiątki. Ale po przybyciu na miejsce widzisz napis "By przejść dalej wykup DLC" Jak np. w Borderlands 3?

650

Lekarze zarabiają nawet 300 złotych za godzinę. Ujawnili stawki

Lekarze zarabiają nawet 300 złotych za godzinę. Ujawnili stawki

Dyskusja o zarobkach lekarzy nabrała rozpędu po ujawnieniu dochodów młodego lekarza z Warszawy, który w ciągu roku zarobił 1.6mln. Lekarze mówią wprost o swoich zarobkach. "Poniżej 220 zł za godzinę nie schodzę".

motvik
z
biznes.interia.pl
dodany: 17.06.2026, 14:01:00
  • 164
  • #
    biznes
  • #
    lekarze
  • #
    gospodarka
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    zdrowie
Deray
Deray
Deray 17.06.2026, 18:59:42 via Wykop
  • 3
Ile kosztuje instalacja Windowsa u klienta w domu ?


@zaq22: Za żadne skarby świata. Widok lapka na stole od znajomego rodziców/rodzeństwa którego nigdy na oczy nie widziałem po powrocie zmęczonym do domu z szkoły/studiów śni mi się do dziś. To też nie ma ekonomicznego sensu, bo ktoś kto nie potrafi sam przeinstalować Windowsa szybko doprowadzi go do stanu braku używalności. Dla takich ludzi jest smart TV i smartphone.
Deray
Deray
Deray 17.06.2026, 19:03:27 via Wykop
  • -1
@Endrula83: A taki psychiatra wypisze mi na pierwszej wizycie L4 na wypalenie zawodowe na co najmniej 3 miesiące? Nie byłoby to lewe L4, pracuje w korpo od 10 lat.
Deray
Deray
Deray 17.06.2026, 19:16:54 via Wykop
  • 0
@zaq22: Brat ma takiego lapka jemu pomogę. Problem z tym polega na tym, że ja musiałem wygooglować lub zapytać czata o c--j chodzi i dopiero wtedy wiem co trzeba zrobić. Sterowniki to jedno, ale je trzeba rozpakować z pliku exe, i jeszcze wskazać odpowiedni podfolder przy instalacja. M$ mógłby to ogarniać, by wystarczył plik exe na pendrive, ale po co.
Więc to nie jest tak, że ja "wiem" i dla
Deray
Deray
Deray 17.06.2026, 19:23:30 via Wykop
  • 0
@LudzieToDebile: Za to 150zł mógłbyś na allegro kupić narzędzia których użył i zrobić sam. Ta zasada obowiązuje praktycznie zawsze przy drobnych pracach fachowców którzy dojeżdżają do klienta.

396

UE chce podatku od nieruchomości zależnego od wartości lokalu.

UE chce podatku od nieruchomości zależnego od wartości lokalu.

Zgodnie z najnowszymi rekomendacjami Rady Unii Europejskiej Polska powinna rozważyć powiązanie podatku od nieruchomości z wartością lokalu. Ministerstwo Finansów nie planuje takich zmian, jednak w Sejmie czeka już projekt Nowej Lewicy uderzający w wielokrotnych właścicieli mieszkań.

epicentrum_chaosu
z
domiporta.pl
dodany: 16.06.2026, 13:26:58
  • 186
  • #
    gospodarka
  • #
    podatki
  • #
    swiat
Deray
Deray
Deray 17.06.2026, 06:56:16 via Wykop
  • 2
@kwanty: Tylko, że ten podatek nie jest powiązany z wartością. Bo mając dom 100m2 na zadupiu z działką 1000m2 wartą 70zł za m2 zapłacisz 700zł podatku od samej ziemi. A mając mieszkanie 100m2 w Krakowie w samym centrum na którego w akcie notarialnym przypada 100m2 ziemi wartej 1000zł za m2 zapłacisz 100zł podatku od ziemi.
Chodzi o to, że na wsiach masz podatek od 1m2 działki niewiele niższy niż w
Deray
Deray
Deray 17.06.2026, 11:43:12 via Wykop
  • -1
@Witt88: Ten podatek jest tak "okej", że w ostatnich latach na stronie gminy pojawił się oficjalny komunikat, dlaczego niektórzy dostali taki podatek a nie inny. Bo kiedyś dom zajmował 100m2 a podatek od nieruchomości płacili od 120m2 działki. A teraz podatek od nieruchomości jest od części ogrodu przed domem.

Chodzi mi o to, że u mnie podatek od m2 domu to 1.15 zł A podatek od metra działki to 0.62 zł.
Podczas

69

Referendum nie może nagradzać bierności: zmiana art. 55 - wyślij Petycję!

Referendum nie może nagradzać bierności: zmiana art. 55 - wyślij Petycję!

Reforma referendum odwoławczego: o losie władzy mają decydować głosy za odwołaniem, a nie bojkot. Inicjatywa rozpoczęta przez Macieja Szczygieła.

trombabombaboom
z
singularity-polska.pl
dodany: 16.06.2026, 15:47:33
  • 19
  • #
    referendum
  • #
    petycja
  • #
    senat
Deray
Deray
Deray 17.06.2026, 09:03:46 via Wykop
  • -1
1. W pierwszej turze kandydat X ma 30%, drugi kandydat Y ma 25%
2. W drugiej turze Y dostaje 51% i wygrywa
3. Natychmiast organizuje się referendum
4. Ponieważ Y realnie był pierwszym wyborem tylko dla 25% to można się spodziewać, że za jego odwołaniem zagłosuje więcej osób niż w w II turze na niego głosowało.
5. Wracamy do punktu pierwszego

W obecnym systemie tan łańcuch s----------a zostałby przerwany w punkcie 4,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Deray
Deray
Deray 17.06.2026, 09:11:41 via Wykop
  • 6
@JoBackManhorse: Wtedy można by sabotować wybory. Organizować referenda co tydzień aż w końcu ludzie się w------ą, frekwencja wyniesie 0.1% a realnie 0.07% zagłosuje za odwodnianiem i cyk nowe wybory. Wystarczy, że opozycja ma wystarczająco dużo zagorzałych zwolenników by zebrać od nich wymaganą liczbę podpisów.

867

"Patohulajnogi" kontra piesi. Może czas przestać udawać, że to nie problem?

"Patohulajnogi" kontra piesi. Może czas przestać udawać, że to nie problem?

Ile jeszcze wypadków i potrąceń musi się wydarzyć, by system wreszcie dostrzegł problem? Nikt nie spodziewał się, że zwykły spacer stanie się sportem ekstremalnym, a chodnik - areną walki o zdrowie. Przez lata powrót do domu piechotą był raczej synonimem spokoju.

whimer
z
trojmiasto.pl
dodany: 16.06.2026, 09:05:16
  • 232
  • #
    hulajnogaelektryczna
  • #
    rower
  • #
    piesi
  • #
    chodnik
Deray
Deray
Deray 16.06.2026, 12:39:37 via Wykop
  • 57
@Dwie-braterskie-postacie: Więc nie ma innego rozwiązania niż branie pod uwagi maksymalnych osiągów hulajnogi, ignorując nałożone kagańce.
Jak z DMC w samochodach. Auto o DMC ponad 2.5 tony nie może parkować na chodniku, nawet jeśli akurat teraz jest puste i waży mniej niż 2 tony. A auto o DMC 2.4t, ważące aktualnie 2.3 tony może parkować na chodniku. Z prostego powodu, policjant nie będzie wołał specjalistycznej wagi przed wystawieniem mandatu, tylko
Deray
Deray
Deray 16.06.2026, 13:06:06 via Wykop
  • -2
@emasele: Nie jest idiotyczna, jest dostosowana do rzeczywistości. Nikt nie wystawi mandatu za jazdę 200km/h bo masz auto zdolne tyle pojechać, bo urządzenia do pomiaru prędkości są powszechnie dostępne i łatwe użyciu. Rzeczywistej masy auta nie sprawdzisz w sekundę. Podobnie jak tego czy hulajnoga ma możliwość zdejmowania kagańca kombinacją klawiszy, to jest jeszcze trudniejsze niż zważenia auta. Więc bierzemy kolejną cechę charakterystyczną: maksymalną prędkość bez kagańca obliczoną przez producenta, któremu
Deray
Deray
Deray 16.06.2026, 13:44:57 via Wykop
  • -5
@66029ff574034366b84e56853551943d: Po pierwsze ustawić limit wyższy niż obecny kaganiec np. 25 albo 30 zamiast obecnych 20/kmh. Bo wiadomo, że hulajnoga które teoretycznie rozpędzi się do 20km/h w praktyce będzie mułowata i wolniejsza więc wyższy teoretyczny limit np. 30km/h sprawi, że w praktyce ludzie będą jeździć po chodnikach maksymalnie około 20km/h. A jak jest szybsza to już koledzy pisali, wypad na drogi, obowiązkowe OC, karta albo prawo jazdy.
Problemu ze zużyciem
Deray
Deray
Deray 16.06.2026, 13:50:57 via Wykop
  • -1
blokowanie motocykli z A na A2


@66029ff574034366b84e56853551943d: To nie jest aż tak poważy problem jak z hulajnogami, bo oba motocykle jeżdżą po tej samej drodze, mają OC i rejestracje. A hulajnoga ze zdjętym kagańce z--------a szybciej nie po jezdni tylko po chodnikach, wciąż nie ma OC, wciąż nie trzeba mieć na nią prawa jazdy, wciąż nie ma rejestracji.
Deray
Deray
Deray 17.06.2026, 06:39:04 via Wykop
  • -1
Nie możesz być karany za to „ możesz” przekroczyć.


@emasele: Ale ja nie chce nikomu dawać mandatu. Ja chce by pojazdy zdolne jechać poniżej 20km/h jechały po chodniku a te jeżdżące szybciej, po jezdni. W przeciwieństwie do niektórych potrafię zrozumieć, że kaganiec który da się ściągnąć apką na telefon to żaden kaganiec.

No chyba, że by to zrobić inaczej, ustalić, że hulajnogi zdolne do jazdy ponad 20 powinny mieć OC,

397

Koniec najtańszego paliwa w Europie. Rząd wygasza program CPN.

Koniec najtańszego paliwa w Europie. Rząd wygasza program CPN.

Premier Donald Tusk poinformował w sobotę, że rząd latem zakończy projekt dotyczący cen paliw.

kornik1982
z
bankier.pl
dodany: 14.06.2026, 17:16:51
  • 216
  • #
    paliwo
  • #
    benzyna
  • #
    cenypaliw
  • #
    orlen
  • #
    motoryzacja
  • #
    gospodarka
Deray
Deray
Deray 15.06.2026, 06:42:33 via Wykop
  • -3
W 2014-2015 tankowałem diesla po grubo ponad 5zł. Zarabiając po studniach AiR 2.5k na rękę, powodując ból d--y niejednej osoby z mojego rocznika który tyle nie miała. Minimalna to było około 1.1k na rękę.
W tym kontekście to obecne obrzucanie się gównem "A bo Tusek obiecał 5.19, straszył, że będzie 7zł, a za pisu było po 8zł, ale za pisu baryłka była droższa..." wygląda jakbyście robili to z przyzwyczajenia, zapominając o co
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Deray
Deray
Deray 15.06.2026, 07:11:47 via Wykop
  • -1
@SmerfMaruda-777: Bo moja kariera w AiR skończyła się zanim się zaczęła, od razu poszedłem programowanie w C++. Miałem kolegów co poszli na fabryki robić w 4-brygadówkach i oni akurat zarabiali lepiej ale tylko około 3.5k. Jednak ostatecznie to ja miałem rację bo wszyscy po 5 latach doświadczenia w automatyce poprzechodzili na stanowiska juniorskie w programowania i zaczęli karierę od zera, widocznie z-------l na fabryce nie był tego warty.
Niemniej często
Deray
Deray
Deray 15.06.2026, 13:23:12 via Wykop
  • -1
@zielony_ludek: No rzeczywiście minimalna w 2014 to było 1237zł na rękę czyli 247 litrów paliwa po 5zł a bywało wtedy drożej. Dzisiaj to 3606zł czyli 621 litrów benzyny po dzisiejszej cenie maksymalnej. No rzeczywiście dramat, że nie ma paliwa po 5.19 jak obiecał Tusk. C--j z tym, że on w ogóle to powiedział, że tamtego dnia "dzisiaj" byłoby po 5.19 gdyby on rządził a nie, że będzie po tyle jak
Deray
Deray
Deray 16.06.2026, 05:28:33 via Wykop
  • 0
@SmerfMaruda-777: Kierując się zasadą by jak najwięcej zarobić i jak najmniej się narobić od ponad 3 lat siedzę w firmie gdzie ani linijki kodu w C++ nie napisałem (a mamy kod w C++) tylko piszę jakieś bzdury w python. Gdyby ktoś mnie 10 lat temu zapytał to w życiu nie przypuszczałbym, że tak się potoczy moja kariera, a jednak nie przewidziałem jak absurdalnie bywa w korpo.
Oczywiście nie jestem ślepy
bigbuck
bigbuck
bigbuck
15.06.2026, 07:49:18
  • 504
#samochody #motoryzacja
Rzadko kiedy jeżdżę po autostradach. Przeważnie na lotnisko i z powrotem.
Zawsze było to bardzo stresujące bo albo jedzie się z tirami na prawym pasie albo walka na lewym z szybszymi.
Wczoraj przejechałem kilkaset km po A1.
Jakie to było cudowne doświadczenie po którym nie byłem zmęczony stresem i nerwami.

Odcinkowe pomiary prędkości powinny objąć wszystkie autostrady, drogi szybkiego ruchu i jak największą ilość km dróg
  • 236
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Deray
Deray
Deray 15.06.2026, 15:13:10 via Wykop
  • 7
@bigbuck: Oczywiście co któryś post o z-------------h popędzających jadących lewym pasem. Tylko ciekawe jest to, że zawsze gdy ja jadę autostradą to praktycznie nikt nie jedzie ponad limit. Problemem nie jest to, że chcecie jechać przepisowo 140 a ktoś inny jadący 200 was popędza. Problemem jest to, że jeździcie jak łajzy ani nie 90 by schować się za tirem ani nie 140 jak przepisy pozwalają. Tylko wybraliście sobie jakieś licznikowe
  • Odpowiedz
Deray
Deray
Deray 15.06.2026, 18:31:09 via Wykop
  • 1
@dagobert093: Nie mówiłem, że jeżdżą bezpiecznie tylko, że z równą prędkością nieznacznie przekraczającą dozwoloną. Raz trafiłem na śnieżyce i tylu auto w rowach przy autostradach to nigdy wcześniej ani później nie widziałem. Opon zinowych tam raczej nie używają, w Michigan z podobnym klimatem jak u nas.
  • Odpowiedz

518

Zarzuty za naklejki na aucie za złe parkowanie

Zarzuty za naklejki na aucie za złe parkowanie

Mieszkaniec Płocka (Mazowieckie) nakleił na nieprawidłowo zaparkowanym aucie dwie naklejki, uszkadzając lakier samochodu i powodujac straty w wysokosci 5000zl. Mężczyzna został zatrzymany i usłyszał zarzuty. Może mu za to grozić nawet do pięciu lat pozbawienia wolności.

Dorodny_Wieprz
z
tvn24.pl
dodany: 12.06.2026, 21:02:32
  • 381
  • #
    stopcham
  • #
    samochody
  • #
    samochodoza
  • #
    konfitura
  • #
    polskiedrogi
  • #
    polska
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 19:00:23 via Wykop
  • 2
@sargento: Idać tym takiem nazwijmy to z braku lepszego słowa "rozumowania" to mogę pomalować twoje auto, rower, telefon, dom lakierem którego nie da się zmyć? Przecież pod nim twoja własność będzie nienaruszona a nawet będzie zabezpieczona przed uszkodzeniami.
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 19:06:29 via Wykop
  • -5
W ogóle o co chodzi z tym, że na szybie można naklejać albo pisać bo czynność jest odwracalna? Przecież jak pójdę na myjnie to mi to odwrócą ale nie za darmo. Walnięcie plastikowym młotkiem w drzwi, jeżeli można wyciągnąć tą wgniotkę bez lakierowania też jest odwracalne ale nie zrobi tego za darmo.
Można powiedzieć, że naklejkę mogę zdrapać sam, za darmo, stracę tylko czas. Więc jeżeli jestem blacharzem to można po moim
  • 26
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 19:11:59 via Wykop
  • 4
@sargento: Piszesz o tym, kto twoim zdaniem spowodował szkodę. Czyli może lepiej zapytać czy jeżeli pod twoim autem wysypie ostre przedmioty które poprzebijają opony kiedy ruszysz z miejsca to rozumiem, że to ty będzie winny tej szkody a nie ja? Przecież mogłeś zajrzeć pod auto, obejść je na około. Jest to analogia do nieostrożnego odklejania naklejki.
To co ja zrobiłem było odwracalne, wystarczyła zmiatka, ja za nic więcej niż zmarnowanie
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 19:15:53 via Wykop
  • 0
@Kulek1981: Niech sprawca upewni się, że za te 5k które zapłaci położą mu równie słaby lakier i będzie uczciwie.
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 19:18:50 via Wykop
  • -15
@Kry00: Uwielbiłam ten rodzaj manipulacji. Majtczakowi za co grozi 8 lat, za to, że ma na nazwisko Majtczak? Jeżeli tak to trochę dużo.
Bo widzisz, nikomu nie grozi 5 lat za naklejenie naklejki, jak to sugerujesz. 5 lat grozi za uszkodzenie mienia, w tym przypadku na kwotę 5k zł.
Różnica jak pomiędzy uderzaniem młotkiem, Czasami nic za to nie groni bo wbito nim gwoździa a czasami można za to samo
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 19:27:23 via Wykop
  • -1
@Pawel993: Więc podałem przykład: Jesteś blacharzem, potrafisz odwrócić to, że ktoś uderzał plastikowym młotkiem w auto, tak, że nie ma po tym śladu. Więc biorę młotek i walę w twoje auto. Jest to czynność odwracalna czy nie? Co sam o tym sądzisz.
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 19:35:32 via Wykop
  • 2
@tomasz-jedon: W przypadku Majtczaka problemem nie są widełki do 8 lat, problemem jest brak rozgraniczenia pomiędzy normalnym wypadkiem drogowym w którym ktoś jechał tamtą autostradą 140km/h i jakoś tak się złożyło, że też zabił rodzinę, wtedy do 8 lat wydaje mi się adekwatną karą za jednak przypadkowe zdarzenie.
Majtczak powinien mieć po prostu postawiony inny paragraf. A jeżeli papugi by go wybroniły to powinien istnieć adekwatny paragraf pod który da
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 19:37:47 via Wykop
  • 0
@Pawel993: Ale konfitura, nie zdrapuje naklejek i nie zmywa pisaka, on twierdzi, że jest to czynność odwracalna bo kierowca to sobie zmyje.
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 19:42:54 via Wykop
  • 4
@sargento: Więc naklejam naklejkę używając super mocnego kleju który rozpuszcza tylko jeden rozpuszczalnik ale ten rozpuszczalnik rozpuszcza też lakier. Uszkodzenie jest nieuniknione. Winny dalej jest ten kto usuwa naklejkę, czy już nie jesteś tego taki pewny?
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 19:50:20 via Wykop
  • -2
czy gdyby wlasciciel usuwajac naklejkę ostrym nożem, bo akurat tak uznal za sluszne choc jakby przeczytal w necie ze wystarczy uzyc wody i zeszlo by recznie


@killuawykop: To zrzucanie odpowiedzialności na ofiarę. Tak jakby powiedzieć ofierze gwałtu, że mogła przeczytać w internecie by narobić w gacie co w 99% *(liczba zmyślona) zniechęca sprawców. Ofiara nie miała obowiązku z niczego się doktoryzować.
Najuczciwiej by było oddać to auto na usunięcie naklejki na myjnie
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 19:58:47 via Wykop
  • 0
@Pawel993: To o czym piesze różni się tylko tym ile czasu zajmuje odwrócenie danej czynności. Pójście po wiadro z wodą to 5 minut, rozebranie auto to 5h. Żadna ustawa tego nie zdefiniuje.
Moim zdaniem czynność przestaje być odwracalna gdy np. zlecam komuś jej odwrócenie i za to płacę. Jeżeli zapłacę komuś by przyjechał i zmył z mojej szyby napis "Trawa" bo do cholery nie wiem jak Ty ale ja nie
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 20:02:21 via Wykop
  • 4
@sargento: Więc rozmawiamy o dokładnie takiej naklejce jakiej użył tamten facet. Więc odpowiem, nie wiem, Ty też nie wiesz. Ale mogła taka być i co wtedy?

A co gdbym nakleił 1000 takich zwykłych łatwych do zmycia naklejek na twoje auto. Gdybyś się po 20 godzinach drapania, przy zdrapywaniu 542 naklejki pomylił i zarysował lakier to byłaby twoja wina tak?

Powiesz, że tamten facet nakleił jedną, to ok. Będę codziennie naklejał
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 20:07:49 via Wykop
  • 1
ale musisz komus wziąć samochod żeby go naprawić, na ulicy tego nie zrobisz, a jak taksówkarz i wtedy nie moze pracować?


@Pawel993: Nie muszę, bo pisałem, jestem blacharzem, mam wszystkie narzędzia, zajmie mi to tylko 5h. Samochód mogę "wziąć" bo to mój samochód i mogę go sobie klepać przez 5h. Konfitura nie raz mówił, udając idiotę, że on nie będzie zmywał napisu który sam zrobił, bo to nie jego auto
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 20:11:37 via Wykop
  • 3
@sargento: Jak to nic? To na jakiej podstawie na stwierdziłeś, że to ten który zrywał naklejkę jest winny uszkodzenia?
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 20:16:47 via Wykop
  • 1
ale musisz komus wziąć samochod żeby go naprawić, na ulicy tego nie zrobisz, a jak taksówkarz i wtedy nie moze pracować?


@Pawel993: A jeżeli zarabiam składając długopisy na sztuki i w czasie tych 5 minut gdy zmywałem napis mogłem skręcić 20 długopisów zarabiać 3 zł i 50 groszy? To wtedy napis na szybie to czynność odwracalna czy już nie? Jeżeli nie to każdy może powiedzieć, że w międzyczasie gdy zmywał
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 20:19:20 via Wykop
  • 1
@Pawel993: Więc pisanie po szybie to niszczenie mienia który wykorzystuje opieszałość sądów i skomplikowanie spraw by ofiary odpuszczały dochodzenia swoich roszczeń. Bo rachunek za myjnie można mieć i po pół roku dalej będzie dowodem ale kto z tym będzie do sądu chodził.
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 20:27:44 via Wykop
  • 1
@sargento: Ale mógł go uszkodzić tak jak pisałem bo klej był taki, że uszkodzenie było nieuniknione. Więc może ostatni raz zapytam: Zakładając, że to prawda to czy wtedy też uważasz, że to właściciel uszkodził lakier?
Jeżeli tak, to z kretynami dalej nie gadam.
Jeżeli nie, to twoje stwierdzenie z pierwszego posta jest nieprawdą, bo nie jest ono w 100% pewnie a tak to przedstawiłeś.

Przecież to wysoce prawdopodobnie, że frustrat
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 20:40:22 via Wykop
  • 2
@tomasz-jedon: Sprawa jak prawo jest jednocześnie złożone jak i proste. Przykład to stolarz który ma długi i bierze 100 zaliczek na materiał, nic nie robi a prokuratora nie widzi znamion czynu zabronionego bo nie ma dowodów na jego intencje. Stwierdza, że po prostu biznes mu się nie udał 100 razy z rzędu. Następnie bierze 101 zaliczkę i dalej nic nie robi, jakim trzeba być imbecylem i idiotą, jakim człowiekiem bez
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 20:59:23 via Wykop
  • 2
@mocten: I masz rację. Każde działanie takiego aktywisty np. Konfitura piszę "Trawa" na szybie samochodu stojącego na trawie powinno kończyć się wezwaniem odpowiedniego specjalisty który wystawi rachunek za który aktywista zapłaci.
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 04:07:33 via Wykop
  • 1
Mam nadzieje, ze zabiora gosciowi samochod na eskperyment, czy da sie sciagnac ta naklejke bez powodowania uszkodzen i co konkretnie spowodowalo te uszkodzenia :D


@sylwek2k: Czyli to wina właściciela auto, że ma teraz dziurę w lakierze, bo miał za słaby lakier? Co prawda w każdym innym miejscu auta dalej ma ten słaby lakier, tylko nie w tym na którym była naklejka. Nie ma dla ciebie różnicy pomiędzy posiadaniem słabego lakieru
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 04:20:20 via Wykop
  • 2
@Pawel993: Podstawowy problem w takim myśleniu jest taki, że cały czas zakładasz, że to kara za c-----e parkowanie a ja kogoś takiego bronie. Może jutro jakiś psychol ubzdura sobie, że miejsce za które zapłaciłeś 100k jest jego i codziennie będzie naklejać naklejkę na szybę której zdrapanie zajmie pój godziny. I teraz zgodnie z prawem którego sam bronisz nie będziesz mógł nic z tym zrobić, pozostanie tylko codziennie wstawać o pól
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 05:26:38 via Wykop
  • -3
@lukasz_crw: Są przypadki gdy ktoś ma swoje miejsce za które zapłacił 50k, jakiś obcy zaparkował tam wrak i c---a może z tym zrobić, można jedynie czekać aż rdza obróci go w pył, albo szukać frajera który odkupi miejsce bez oglądania go. A ty chcesz coś z tym zrobić na ogólnodostępnym parkingu? Powodzenia.
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 05:39:59 via Wykop
  • -1
@Pawel993: Różnica jest taka, że nie ma na YT kanały pokazującego jak pozbawić kogoś miejsca za które zapłacił 100k stawiając tam wrak, nikt takiej patologii nie promuje. A kanały pokazujące, że legalnie mazać i naklejać po szybie, według prowadzącego, można pojawia się coraz więcej. Nie trzeba być geniuszem by stwierdzić, że to czy pisze się po samochodzie stojącym legalnie czy nie jest w tej kwestii bez znaczenia, a psychole i
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 07:14:27 via Wykop
  • -1
Jak trafisz na psychola i frustrata to ci cale auto porysuje gwoździem a nie jakies naklejki ktore sladu nie zostawiaja


@Pawel993: Frustrat z którego komornik będzie mógł ściągnąć koszta naprawy będzie mieć uzasadnione obawy przed rysowaniem gwoździem. Ale naogląda się konfitury, nakupi naklejek jak we wspominam StopCham. Czyli takich o średnicy pół metra, które celowo odrywają się w kawałeczkach po 5mm. Ostatnio kupiłem kosz na śmieci na którym sprzedawca dał
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 07:23:48 via Wykop
  • -1
mazak kredowy łatwo schodzi


@Pawel993: Pewnie, raz przyjechał rzeczoznawca do szkody po gradobiciu, gdyby nie to, że wątpiłem czy AC to obejmie to dałbym auto komuś do umycia bo to serio była robota na dłuższy czas. Po pierwszym i drugim myciu wychodziły niedomyte linie. Ale ostatecznie cały marker zszedł nie powodując szkód. Wcześnie robili to samo w ASO ale sami zmyli te kółka, siedziałem tam z godzinę jak debil czekając
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 07:58:29 via Wykop
  • 0
@sylwek2k: To wymyśliłeś z tym łomem, na pewno tak było, na 100%, tak to sobie tłumacz.

miedzy odklejeniem naklejki, a zerwaniem jej z lakierem?


@sylwek2k: Spróbuj pomyśleć co się stanie jeżeli naklejka trzyma się lakieru mocniej niż lakier trzyma się blachy. Tak wiem to słaby lakier ale jednak lepszy taki niż jego brak. Ja wolę mieć auto z takim lakierem niż z dziurą, jeżeli twoja naklejka sprawi, że
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 08:18:44 via Wykop
  • -1
Jedna naklejka na szybe, czy mazak kredowy to nie jest niszczenie mienia


@Pawel993: Ok. I niech na tym się skończy. Podałem przykład jaką jedną naklejkę wymyślili w rosji, zdrapywanie jej z szyby zajmuje pół dnia. Niech tak będzie, że twoim zdaniem naklejenie niewinnej osobie naklejki na pół dnia roboty to nie jest niszczenie mienia, ty tak uważasz masz do tego prawo. Ja uważam, że ja za 4h roboty zarobię 500zł
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 08:29:41 via Wykop
  • 0
@Lanc: Ciekawe tylko na jaki paragraf trafisz jeżeli ktoś to przyuważy i zgłosi nieprawidłowe wezwanie straży. Myślisz, że skończy się na grzywnie czy jednak będzie posiedzenie?
A czy to takie nieprawdopodobne, że właściciel gruza spuścił olej z silnika, ze skrzyni i ze wszystkiego? Bo każdy zna ten numer z olejem więc niewykluczone, że właściciel zrobił manewr wyprzedający.
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 08:38:10 via Wykop
  • -1
osoba która zaparkowaa niezgodnie z przepisami to nie jest niewinna osoba.


@killuawykop: Tylko, że jeżeli można legalnie naklejać komuś kto zaparkował nieprawidłowo to można też komuś kto parkuje legalnie, z punktu widzenia prawa to żadna różnica, obywatel nie jest od karania, tylko od zgłaszania.

A wystarczy parkowac zgodnie z przepisami, serio aż tyle


@Pawel993: No i właśnie z tym mam problem, bo parkuje tylko i wyłącznie legalnie, więc
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 08:54:08 via Wykop
  • 1
A wystarczy parkowac zgodnie z przepisami, serio aż tyle


@Pawel993: Zobacz na ten post powyżej, tyle warte jest to twoje gadania. Nie wystarczy parkować zgodnie z przepisami, trzeba jeszcze wiedzieć co jakiś randomowy patus ma w głowie, znać lokalnie zasady na ulicy gdzie Prawo o Ruchu Drogowym się nie przyjęło, serio aż tyle XD
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 09:12:21 via Wykop
  • 0
@sylwek2k: Nie mam pojęcia skąd, ale jakoś przed chwilą stwierdziłeś, że zrobił to przy pomocy łomu. A teraz twierdzisz, że nie da się ocenić jakiej metody użył. Więc się zdecyduj.
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 09:23:40 via Wykop
  • 0
@sylwek2k: Obaj doskonale wiemy, że nikt nie używa łomu do zrywania naklejki, a zwykle ludzie robią do paznokciami, ewentualnie rozmiękczają wodą. Jednak ty teoretyzujesz, że użył do tego łomu, byle racja była po twojej stronie. Tak, jest szansa, że masz rację jest ona równa prawdopodobieństwu, że ktoś użył łomu, czyli praktycznie zerowa.
Ale dalej żyj w swoim świecie gdzie ktoś celowo użył łomu, właściwie po co? By w najlepszym wypadku
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 10:09:20 via Wykop
  • -1
@sylwek2k: To żyj dalej w swoim świecie w którym ludzie zdrapują naklejki łomem i każdy ma nowe auto z porządnym lakierem. Ja będę żył w swoim w którym naklejki zrywa się delikatnie a średni wiek auto w kraju to kilkanaście lat. Wiedz jednak, że tylko jeden z nas żyje w prawdziwej rzeczywistości a drugi w urojonej uzasadniającej własne poglądy, Może ja żyje w urojonym świecie a może ty, kto wie,
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 10:47:38 via Wykop
  • -1
moglby stanac na chodniku i nikt nie ma prawa nic zrobic, prawda?


@Pawel993: Nieprawda, policja i straż miejska ma to tego narzędzia do karania, obywatel też ma narzędzia do zgłaszania takich wykroczeń. Rożnica jest taka, że policja nie wystawi mandatu po zostawiłeś 4m przy parkowaniu równoległym a jak wystawi to sąd będzie po twojej stronie.
A jeżeli społeczniacy będą rozdawać naklejki na lewo i prawo, za leganie parkowanie i nielegalnie,
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 10:54:56 via Wykop
  • -1
a koszt naprawy to 5k pln - nie wiem, w ktorym kilkunastoletnim aucie, tyle bedzie kosztowac naprawa


@sylwek2k: W każdym. Malowanie elementu kosztuje tyle samo w starym aucie co w nowym tej samej klasy. Dlaczego miało by być inaczej? Bo stare to można zrobić na o-------l, źle dobrać kolor, nie maskować, zrobić zacieki, czy co? To jest taka sama robota a nawet większa, jeżeli kolor się zmienił, trzeba kombinować zamiast
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 11:05:04 via Wykop
  • 2
@23kulpamens: Bo istnieją naklejki przy których odklejaniu uszkodzenie jest nieuniknione. Skrajnym przypadkiem byłoby pomalowanie auta sprayem, lakier pod nim jest nienaruszony ale nikt nie ma wątpliwości, że jest to akt wandalizmu bo niemożliwym jest usunięcie samego spraya. Pytanie kto ma udowadniać czy tą naklejkę dało się usunąć po prostu delikatnienia. A może dało się ale mając precyzje chirurga, A może nie dało się choćby nie wiem co?
Jeżeli to właściciel
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 11:17:09 via Wykop
  • 1
@marcelstasiuk: Podobnie jak z prawem dotyczącym samoobrony. Jakiś debil nie przećwiczył tajników kung-fu i nie potrafił poradzić sobie z 3 napastnikami którzy chcieli go zabić bez użycia jakiegoś narzędzia które miał pod ręką, bez użycia którego by zginął i później taka łajza siedzi w więzieniu płaczę, że dostał wyrok bo działał w samoobronie. Tak jakby to była wina napastników, że koleś bronił się nieumiejętnie.

A tak na serio, to czy
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 11:26:13 via Wykop
  • 1
@23kulpamens: Naklejka na popularny klej super glue zdąży chemicznie zniszczyć lakier nawet jeżeli jakoś ten klej usuniesz. Nie jest to technologia do której dostępu nie miałby sfrustrowany społeczniak.
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 11:35:09 via Wykop
  • -1
@sargento: Podobnie jak nie możesz wezwać znajomego "specjalisty" by usunął blokadę za flaszkę wódki, tak samo nie możesz wezwać specjalisty by usunął naklejkę od straży, bo jest to ostrzegawczy element blokady którą założyli zgodnie z prawem, która podobnie jak jej jaskry kolor ma zwrócić uwagę.
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 11:39:54 via Wykop
  • 0
dostanie nalepke na szybe to sie debil nauczy parkowac


@Pawel993: Albo nauczy się, że nie warto legalnie parkować skoro i tak dostał naklejkę jak w poście powyżej. Wszyscy dostaniemy naklejki:
- debil co nie potrafi parkować
- koleś powyżej bo nie znał dzikiego prawa ulicy
- ty bo ktoś się w-----ł, kupił naklejki i nakleja każdemu kto dobrze parkuje dla beki, a Konfitura powiedział na YT, że wolno
Efekt się
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 11:46:22 via Wykop
  • 0
kto nakleja naklejki na super klej?


@23kulpamens: Ktoś kto celowo chce uszkodzić samochód jednocześnie unikając odpowiedzialności nawet będą przyłapanym na gorącym uczynku. Nie pokazuje palcem, że ktoś tak robi. Chodzi mi o to, że jeżeli prawo działałoby jak piszesz to mamy furtkę do niszczenia samochodów. Nie tylko tych parkujących nielegalnie ale też tych przy których np. piecze d--a, albo chcąc się na kimś zemścić.
I nie ma co porównywać tej luki do
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 11:59:19 via Wykop
  • 1
Pisze to koleś który zmyśla historie


@23kulpamens: Pisze to na podstawie np. filmików Konfitury w których p------i, że można pisać po szybie bo to czynność odwracalna, ale zawsze przez przypadek fragment w którym po szybie piszę mu się wytnie. Książkowy przykład rozdwojenia osobowości. Jedna uważa, że można pisać i mówi o tym z całą powagą nawet do policjantów. A druga uważa, że jednak nie można i lepiej to wyciąć przy
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 12:17:51 via Wykop
  • -1
@23kulpamens: Na przykład tutaj mówią o malowaniu na szybie, samego malowania nie umieścił. Jednak znalazł miejsce na kilkusekundową wstawkę by pokazać o które auto chodzi: https://youtu.be/w96m_rAEJxk?si=6FkF-DHHyqcmHzga&t=280

Najlepsze jest jednak o 31:45 kiedy mówi, że było mnóstwo osób i nie ma dowodu, że to on napisał XD. Ale we fragmencie który wstawiłem mówi do faceta, że to on pisał. Już samo to jest dowodem na co najmniej zaawansowaną hipokryzję lub rozdwojenie
Deray - @23kulpamens: Na przykład tutaj mówią o malowaniu na szybie, samego malowania...
Deray
Deray
Deray 14.06.2026, 12:42:20 via Wykop
  • 0
@23kulpamens: Widocznie nie jestem miłośnikiem Konfitury by oglądać wszystkie jego filmiki.

933

Pani sędzia wie, że wychodzisz na wolność, koniec kropka. A ty płać podatki!!

Pani sędzia wie, że wychodzisz na wolność, koniec kropka. A ty płać podatki!!

Rozmówca M. powoływał się na wpływy m.in. w Ministerstwie Sprawiedliwości

dwaplusdwatocztery
z
o2.pl
dodany: 12.06.2026, 13:48:23
  • 76
  • #
    polska
  • #
    mordercy
  • #
    wiadomosci
  • #
    informacje
  • #
    news
Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 21:18:15 via Wykop
  • 0
@ocynkowanyodpornynahejt: @nebsky Więc cieszylibyście się gdyby człowiek który żywcem spalił rodzinę wyszedł na wolność po zdecydowanie za krótkim wyroku bo pewne ugrupowanie politycznie straciłoby trochę poparcia. I jeszcze mieszacie do tego boga. Tego się nawet nie da skomentować. Ale szczerze to mnie to nie dziwi.
Wuuuwuuu
Wuuuwuuu
13.06.2026, 05:51:12
  • 114
W piątek Elon Musk, wraz z uruchomieniem handlu akcjami SpaceX na Wall Street, stał się pierwszym bilionerem w historii świata. Jego majątek to ponad 1 bilion dolarów. Tym samym fortuna Muska napęczniała do rozmiaru większego niż majątek trzech kolejnych osób na liście najbogatszych.

Gdyby jego majątek podzielić na wszystkich ludzi na świecie to każdy by dostał


Cieszy fakt, że to osiągnięcie trafiło do niego, a nie do jakiegoś nafciarza, czy kogoś kto odziedziczył
Wuuuwuuu - W piątek Elon Musk, wraz z uruchomieniem handlu akcjami SpaceX na Wall Str...

źródło: Elon-Musk-is-planning-to-visit-Mexico-City

Pobierz
  • 65
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Deray
Deray
Deray 13.06.2026, 06:06:53 via Wykop
  • 110
@heniek_8: W naszej skali niebawem też. Media, dziennikarze, idioci, kretyni którzy nie powinni skończyć podstawówki będą tłumaczyć amerykański trylion na polski trylion. Moim zdaniem za jeden taki błąd powinno się dostawiać dożywotni zakaz wykonywania zawodu związanego z jakimkolwiek tłumaczeniem.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 8
  • Strona 1 z 8
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 31.07.2025

    Rocznica
  • Komentator
    od 23.09.2025

    Komentator

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking