Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko214
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
uirapuru

uirapuru

Dołączył 17 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 20397
  • Znaleziska 10916
  • Mikroblog 9481
  • Obserwujący 102
  • Obserwowane 263
Kearnage
Kearnage
23.12.2024, 10:29:05
  • 1185
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

uirapuru
uirapuru 24.12.2024, 09:19:21 via Wykop
  • 1
@Kearnage: sprawiedliwość ulicy zaspokojona, ale takiego ochroniarza to sie w--------a z roboty, ma zapewniać bezpieczeństwo klientom a nie sobie klatke urządzać
  • Odpowiedz
uirapuru
uirapuru 24.12.2024, 13:36:02 via Wykop
  • 1
@biauekWladcaJajek: wprost przeciwnie. ale swoje na bramkach się nastałem.
  • Odpowiedz

468

Niech pan zamknie jadaczkę

Niech pan zamknie jadaczkę

Świąteczna atmosfera w studiu TVP Info.

AlexAlex01
z
youtube.com
dodany: 22.12.2024, 14:58:49
  • 180
  • #
    polityka
  • #
    wykop
  • #
    sosnierz
  • #
    tvp
uirapuru
uirapuru 23.12.2024, 15:02:37 via Wykop
  • 2
@DrDrakeRamoray: to takie pomysły, które zazwyczaj obracają się przeciw pomysłodawcom
Kasahara
Kasahara
20.12.2024, 18:13:19
  • 1221
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 104
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

uirapuru
uirapuru 21.12.2024, 13:56:46 via Wykop
  • 1
@Kasahara: powodzenia, oby tak dalej :) nawet jak ktoś się tu zesrał o tego posta, to prawdopodobnie dlatego, ze nigdy sobie na taka relacje nie zapracował.
  • Odpowiedz
uirapuru
uirapuru 20.12.2024, 20:08:36
  • 11
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

uirapuru
uirapuru
Autor
20.12.2024, 21:55:31 via Wykop
  • 1
@Pshybysz: Remington 700 w .308Win, osada mdt i lunetka od Vortexa
  • Odpowiedz
Chrysopoeia
Chrysopoeia
20.12.2024, 12:11:53
  • 70
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 204
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

uirapuru
uirapuru 20.12.2024, 17:25:19 via Wykop
  • 0
@Chrysopoeia: dobrze, ze teraz sie od ciebie uwolniła, a nie za 20 lat
  • Odpowiedz
czerwonykomuch
czerwonykomuch
19.12.2024, 12:00:19
  • 490
Jak czujecie się z tym, że biorąc kredyt hipoteczny bank wygeneruje dla was z powietrza pieniądze, które będziecie potem zwracać 20 lub 30 lat, marnując przy tym bezcenny i niemożliwy do odzyskania czas własnego życia na spłatę powstałych znikąd pieniędzy oraz odsetek w wysokości 400%?

Blisko połowa kwoty wygenerowanej wam przez bank pójdzie na czysty zysk dewelopera. To będą lata waszego życia w pracy na sam zysk kogoś, kto hehe wstawał rano,
  • 119
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

uirapuru
uirapuru 19.12.2024, 17:18:42 via Wykop
  • 0
@czerwonykomuch: dla mnie robota, to 1/5 doby, a na kredyt idzie 1/3 kasy z tej roboty. Poza pracą jest świat i życie, polecam.
  • Odpowiedz
uirapuru
uirapuru 19.12.2024, 19:27:59 via Wykop
  • 0
@woj_st: ale czaisz, ze nie kazdy musi mieć mieszkanie, jak go nie stać, albo nie chce? :D
  • Odpowiedz

264

"Technologia, która zmienia zasady gry". Polska zintegrowała systemy Wisła i IBC

Pokaż treści 18+

"Technologia, która zmienia zasady gry". Polska zintegrowała systemy Wisła i IBC

Minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz poinformował w środę, że otrzymał meldunek o wstępnej gotowości ...

2Girls_1Cup
z
rmf24.pl
dodany: 18.12.2024, 12:40:58
  • 55
  • #
    wojsko
  • #
    armia
  • #
    polska
  • #
    bron
  • #
    ciekawostki
  • #
    wojna
uirapuru
uirapuru 19.12.2024, 14:40:18 via Wykop
  • 0
@p10t3r: widze cie 5/5, słysze Cie 2/5
patusia
patusia
18.12.2024, 09:00:05
  • 858
Mirki, pomóżcie. Dziś przyjechała do mnie kumpela, wysiadła na Dworcu Centralnym i chciała złapać taxi. Niestety nacięła się na oszuta, który skasował ją na 360 zł na trasie Centrum - Mokotów. Nie chciał jej wypuścić z auta dopóki nie zapłaci. Macie jego dane na zdjęciu. Wygooglałam, że jest to niestety znany typ z tego co robi od wielu lat… Tak, wiemy już, że to nie była zwykła taksówka, a przewóz osób Patryk
patusia - Mirki, pomóżcie. Dziś przyjechała do mnie kumpela, wysiadła na Dworcu Centr...

źródło: 3cb9f8b0-01a9-4b24-b4c6-d03c295b7364

Pobierz
  • 243
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

uirapuru
uirapuru 19.12.2024, 08:54:00 via Wykop
  • 0
@patusia: zaraz, ale na czym mialoby polegać oszustwo? wprowadził w błąd Twoją koleżankę? Każdy ma prawo ustalać samemu ceny swoich usług. To koleżanka nie dopilnowała i pośpiech nie jest usprawiedliwieniem
  • Odpowiedz
lowcapierdow
lowcapierdow
lowcapierdow
17.12.2024, 10:21:56
  • 1522
To jest Lusia. Lusia do wczoraj była śmietnikowym kotkiem. Dziś jest moim kotkiem domowym. #koty #pokazkota
lowcapierdow - To jest Lusia. Lusia do wczoraj była śmietnikowym kotkiem. Dziś jest m...

źródło: temp_file8049393263094150250

Pobierz
  • 87
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

uirapuru
uirapuru 18.12.2024, 08:22:17 via Wykop
  • 0
uirapuru

źródło: unnamed

Pobierz
  • Odpowiedz

324

Pociąg-1959-film fabularny

Pokaż treści 18+

Pociąg-1959-film fabularny

Kameralne studium psychologiczne penetrujące intymne stany uczuciowe ludzi spędzających noc we wspólnym przedziale wagonu sypialnego. W jednym przedziale nocnego ekspresu spotykają się przeżywające kryzys osoby. Między bohaterami po pierwszych nieporozumieniach pojawia się nić sympatii. Film fabular

Johann100
z
youtube.com
dodany: 15.12.2024, 08:11:29
  • 89
  • #
    wrzuta
  • #
    film
  • #
    kino
  • #
    kultura
  • #
    rozrywka
  • #
    filmnawieczor
uirapuru
uirapuru 16.12.2024, 07:37:12 via Wykop
  • 6
Piękne te aktorki. Dzisiaj takich nie ma.

No i ścieżka dźwiękowa - gdzieś to już słyszałem. Pani została zsamplowana i użyta przez Taco Hamingwaya w utworze "Marmur", nawiązującego z resztą tematycznie https://www.youtube.com/watch?v=LopWRJj0i4k
uirapuru - Piękne te aktorki. Dzisiaj takich nie ma.

No i ścieżka dźwiękowa - gdzieś...
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

uirapuru
uirapuru 16.12.2024, 09:43:36 via Wykop
  • 1
@rycerz01: nazwałbym to raczej powściągliwością w okazywaniu emocji, z drugiej strony mamy jednak pewną egzaltację. A najsympatyczniejsze są te naturalnie grane postacie ;)
uirapuru
uirapuru 16.12.2024, 09:44:28 via Wykop
  • 2
@leftfinger: dokładnie, a dla "Noża w wodzie" wybudowano jezioro ;)
uirapuru
uirapuru 16.12.2024, 14:09:08 via Wykop
  • 0
Mało kto wie, ale w filmie wziął udział młody Willem Dafoe zanim stał się sławny
uirapuru - Mało kto wie, ale w filmie wziął udział młody Willem Dafoe zanim stał się ...

źródło: Zrzut ekranu z 2024-12-16 15-07-44

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1322

Pobór: niewolnictwo mężczyzn czy męski obowiązek

Pokaż treści 18+

Pobór: niewolnictwo mężczyzn czy męski obowiązek

Prezes pewnej fundacji związanej z obronnością nazywa osłami osoby, które twierdzą, że pozbawienie wolności w związku z poborem to niewolnictwo. W komentarzach zostaje sprawiedliwie wyjaśniony.

sildenafil
z
x.com
dodany: 11.12.2024, 08:44:03
  • 567
  • #
    wojsko
  • #
    obowiazkowecwiczeniawojskowe
  • #
    pieklomezczyzn
  • #
    kwalifikacjawojskowa
  • #
    polska
  • #
    dyskryminacjamezczyzn
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 09:00:23 via Wykop
  • -15
@meehow97: tak, mają. z obowiązków wynikają prawa obywatelskie
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 09:00:43 via Wykop
  • -15
@Indoktrynator: zatem niech ci obywatele nie korzystają z praw obywatelskich
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 09:02:05 via Wykop
  • -9
@Swiety_Judasz: opacznie rozumiany kapitalizm, to nie jest handel wymienny z państwem, że spełniasz swoje obowiązki, a w zamian musisz coś dostać :D podtrzymanie przy istnieniu własnego państwa to jest coś, co dostajesz w zamian za służbę. Możemy w przeciwnym razie stracić resztki suwerenności.
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 09:03:21 via Wykop
  • -9
zapominacie, że wszystkie prawa obywatelskie jakie posiadacie wynikają ze spełniania obowiązków obywatelskich. Obowiązkiem każdego obywatela jest obrona ojczyzny, to zapis w konstytucji kraju, w którym żyjecie. Nie ma obowiązku zycia w Polsce, ale jest obowiązek przestrzegania jej praw - lubicie to przypominać imigrantom. Nie można nażreć się przy wspólnym stole i wstać od niego bez płacenia.
  • 32
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 09:09:24 via Wykop
  • -5
@WinterLinn: tylko ze błędnie używasz tu słowa "niewolnictwo". poborowy nie jest niewolnikiem. Pobór do wojska to nie niewolnictwo, bo różnica jest zasadnicza. Niewolnictwo to totalne pozbawienie wolności i traktowanie człowieka jak własność, bez żadnych praw. Pobór to obowiązek na rzecz państwa, które zapewnia bezpieczeństwo wszystkim obywatelom. Masz swoje prawa, nie jesteś niczyją własnością, a służba to czasowe zadanie. Jasne, nie każdemu się to podoba, ale mówienie o niewolnictwie to gruba
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 09:12:31 via Wykop
  • -9
Strach to naturalna reakcja, każdy go czuje, ale właśnie tam, gdzie jest Twój strach, tam masz zadanie do wykonania. To sygnał, że musisz się zmierzyć z czymś ważnym. Systematyczne pokonywanie strachu przez trening i przygotowanie do walki sprawia, że zaczynasz nad nim panować. Z czasem strach znika, a na jego miejsce pojawia się pewność siebie i spokój. Tylko przez działanie można wyjść poza swoje ograniczenia i być gotowym do obrony siebie i
  • 41
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 09:14:13 via Wykop
  • -4
@unguided1989: masz do wyboru to, albo jeszcze gorszą opcję w postaci fizycznej eliminacji na ulicy pod twojej domem przez agresywnych gości ze wschodu. wybór jest prosty myśle.
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 09:17:51 via Wykop
  • -5
@unguided1989: to uciekaj od razu, po co tracisz czas. nie chcesz tu zyć, to nikt cie tu nie chce też
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 09:20:17 via Wykop
  • -5
@unguided1989: bardzo dobrze
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 09:39:01 via Wykop
  • -9
@WinterLinn: Jesteś w błędzie i operujesz półprawdami. Pobór do wojska to nie niewolnictwo, bo wiąże się z obowiązkami wobec państwa, które zapewnia nam wszystkim bezpieczeństwo. Ślubowanie to formalność potwierdzająca gotowość do służby, a nie narzędzie do zniewolenia. Wojsko nie zmusza nikogo do bezmyślnego zabijania – przeciwnie, uczy odpowiedzialności za swoje czyny i obrony własnej ojczyzny. Co do dezercji – to naruszenie umowy społecznej, dlatego są konsekwencje. Prawo, które nazywasz "nielegalnym",
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 09:48:30 via Wykop
  • -4
@WinterLinn: Ziomek, nikt tu nie manipuluje, ale widzę, że jedziesz mocno emocjami. Łapanki na Ukrainie to zupełnie inny temat – to kraj w stanie wojny totalnej, gdzie sytuacja wymusza takie działania. W Polsce mamy zupełnie inne realia i system. Co do przysięgi – jeśli jej nie złożysz, to nie wchodzisz do wojska, ale sama odmowa nie kończy się więzieniem, chyba że uchylasz się od obowiązku zgodnie z prawem.

Twierdzenie, że
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 09:52:54 via Wykop
  • -4
@szatafakap: bo jak sytuacja sie zmienia, to trzeba sie do niej dostosowywać. btw: ja na codzien mam dwie prace, a służe ochotniczo w wolnym czasie :)
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 10:15:44 via Wykop
  • -3
@ketrab86:

Piszesz o czasach zamierzchłych, a mówimy o wprowadzaniu nowego poboru i obecnych realiach, gdzie szkolenie i przygotowanie wygląda zupełnie inaczej niż kiedyś. Co do strat na Ukrainie – liczby mówią same za siebie: ok. 43 tysiące zabitych po stronie Ukrainy, 370 tysięcy rannych, z czego połowa wróciła na front. To pokazuje, że śmierć nie jest przesądzona, a odpowiednie przygotowanie daje realne szanse na przeżycie i skuteczną obronę.

Nie walczyć
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 10:17:06 via Wykop
  • -4
@szatafakap: Rozumiem frustrację, ale trzymajmy się tematu i szanujmy dyskusję, bez obrażania. Płacenie podatków to część funkcjonowania w państwie – żadne społeczeństwo nie działa bez tego. Masz rację, że system zdrowotny w Polsce kuleje, ale to zupełnie inna kwestia niż pobór i obrona kraju. W sytuacji zagrożenia żadne pieniądze nie zastąpią ludzi gotowych do walki. Jeśli odpuścimy, stracimy znacznie więcej niż czekanie na lekarza – suwerenność, bezpieczeństwo i przyszłość naszych
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 10:53:48 via Wykop
  • -5
@WinterLinn: Manipulujesz i wyrywasz z kontekstu. Tak, odmowa złożenia przysięgi może mieć konsekwencje, ale to dotyczy konkretnych przypadków i powodów, np. jeśli odmowa wynika z chęci uchylania się od obowiązków wojskowych lub jest złożona w złej wierze. Prawo rozróżnia sytuacje – nie każda odmowa jest karana. W przypadku odmowy motywowanej przekonaniami religijnymi lub światopoglądowymi prawo przewiduje możliwość alternatywnej służby. Przestań więc wprowadzać innych w błąd i używać wyrwanych z kontekstu
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 10:55:08 via Wykop
  • -4
@WinterLinn: Wybuchasz emocjami, ale wciąż unikasz faktów. Mówimy o obowiązkach wobec państwa, które – choć dalekie od ideału – wciąż istnieje i zapewnia podstawowe ramy funkcjonowania. Nikt nie twierdzi, że wszystko działa perfekcyjnie, ale porównywanie obecnych realiów do III Rzeszy czy całkowitego rozkładu to zwykłe przegięcie. Takie podejście nie prowadzi do rozwiązania problemów, tylko do chaosu.

Państwo, niezależnie od jego wad, to nie "kartka A4", ale struktura, dzięki której mamy
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 11:15:02 via Wykop
  • -3
@WinterLinn: Nie rozumiesz jednej rzeczy – człowiek nie jest samotną wyspą. Każdy z nas żyje w relacjach z innymi ludźmi i przez swoje działania, czy tego chce, czy nie, współtworzy społeczeństwo, państwowość i wspólną rzeczywistość. Życie to nie tylko „ja” i moje sprawy, ale też odpowiedzialność za coś większego – za innych ludzi, za przyszłe pokolenia, za to, co po nas zostanie.

Są sytuacje, w których istnieją wartości ważniejsze niż
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 11:27:26 via Wykop
  • -4
@WinterLinn: Nie traktuję ludzi jako zasób, tylko jako część społeczeństwa, które działa dzięki współpracy i odpowiedzialności. To nie jest kwestia 'pana' czy 'rzezi', tylko zrozumienia, że pewne obowiązki są wspólne, bo żyjemy w jednej rzeczywistości, gdzie nasze działania wpływają na innych.

To, że masz wolność wyboru, to efekt tego, że ktoś kiedyś stanął w obronie tych wartości. Jeśli wszyscy mieliby podejście 'nie moja sprawa', szybko przestalibyśmy mieć cokolwiek, co dziś
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 11:36:25 via Wykop
  • -2
@VZee: rozumiem. czyli w sytuacji kryzysowej mógłbyś coś zrobić, ale nie zrobisz, bo ktoś inny tego nie zrobi. bardzo dojrzałe :]
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 11:42:24 via Wykop
  • -3
@WinterLinn: Skoro twierdzisz, że nie jesteś nikomu nic winny, to zapytaj siebie, kto dał Ci wolność, z której korzystasz, nawet żeby pisać takie rzeczy. Ojczyzna nie jest urojonym konceptem, tylko wspólnotą ludzi, którzy przez wieki tworzyli kulturę, język, tradycję i przestrzeń, w której żyjemy. To, że widzisz w tym wyłącznie 'korporację szatana', to Twoje prawo, ale ignorowanie faktów i historii nie zmienia rzeczywistości.

Nikt nie mówi, że 'mordowanie' to sens
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 11:44:19 via Wykop
  • -3
@VZee: Rozumiem, że irytuje Cię brak równości obowiązków, ale to nie znaczy, że można całkowicie odrzucić ideę odpowiedzialności za wspólne dobro. Zawsze będą grupy, które mają inne obowiązki lub przywileje – to wynika z różnych ról w społeczeństwie. Czy to oznacza, że reszta powinna odpuścić i czekać, aż wszystko się rozpadnie? W sytuacji kryzysowej liczy się to, co my zrobimy, a nie to, kto miał łatwiej czy trudniej. Wspólnota nie
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 11:54:36 via Wykop
  • -1
Twoje argumenty opierają się głównie na skrajnościach i bardzo pesymistycznym podejściu, ale spróbuję to rozwinąć:

@uirapuru: Jaką jesteś w stanie dać gwarancję, że tak będzie? U nas w wojsku jest może jakaś wąska grupa pasjonatów, większość poszła, żeby siedząc w ciepłym biurze dopierdzieć do emerytury.


@ketrab86: nie mogę dać gwarancji, że wszystko będzie idealne, ale system już się zmienia. Zwiększa się nacisk na nowoczesne szkolenia, sprzęt i taktykę, właśnie po
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 11:55:32 via Wykop
  • -2
@WinterLinn: W porządku, masz prawo do swoich przekonań, choć uważam, że są one oparte na zbyt dużej ilości teorii spiskowych, a za mało na realiach. WOLNA WOLA to jedno, ale życie w społeczeństwie oznacza, że czasem trzeba działać wspólnie dla dobra ogółu. Jeśli nie chcesz dyskutować, to Twój wybór – szkoda, bo rozmowa mogłaby być bardziej rzeczowa. Trzymaj się.
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 11:57:50 via Wykop
  • -2
@VZee: Równość praw i obowiązków to oczywiście ideał liberalnej demokracji, ale w praktyce pełna równość nigdy nie jest możliwa, bo różne grupy pełnią różne role w społeczeństwie. Taka różnorodność jest naturalna i nie zawsze oznacza niesprawiedliwość – kluczowe jest, aby system jako całość działał sprawiedliwie i efektywnie.

Co do sytuacji kryzysowej – zgoda, obecnie jej nie mamy, ale właśnie dlatego dyskusja o modelu relacji obywatel-państwo jest ważna teraz, a nie
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 12:35:04 via Wykop
  • -3
@VZee: Poruszasz ważny temat, ale uproszczasz go do skrajności. Równouprawnienie nie oznacza, że każda grupa musi mieć identyczne obowiązki – różnice wynikają z biologii, ról społecznych i praktyki. Obowiązek obronny dla kobiet istnieje w niektórych państwach, np. w Izraelu, ale nawet tam wygląda inaczej niż dla mężczyzn. To kwestia dostosowania systemu do realiów, a nie prostego 'wyrównania'.

Widać, że nie służyłeś nigdy, bo wtedy byś się przekonał co to jest
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 12:36:29 via Wykop
  • -3
uirapuru

źródło: 470072849_10162044782599770_3532654852257093168_n

Pobierz
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 14:03:42 via Wykop
  • -3
@Grzegorzfloryda420: Twoje podejście to czysta frustracja i generalizowanie. Tak, faceci z kategorią A mają obowiązek obronny, ale to wynika z tego, że system opiera się na biologicznych różnicach i zdolnościach fizycznych. Co do 'witaminek', polityków czy innych grup – zgadzam się, że jest wiele do poprawy, bo układy i patologie są wszędzie, ale to nie znaczy, że wszyscy, którzy uznają wartość obrony kraju, są 'dałnami'.

Patrzenie na wszystko przez pryzmat
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 14:04:56 via Wykop
  • -4
@Grzegorzfloryda420: jakie grupy nie mają żadnych obowiązków?
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 14:56:56 via Wykop
  • -5
@LegendarnyOdkurzacz: przecież kobiety tak samo jak wszyscy obywatele RP mają obowiązki. A imigranci nie są obywatelami naszego kraju a mimo to - obowiązki też posiadają. Chyba nie masz pojęcia o czym piszesz.
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 15:18:53 via Wykop
  • -2
Jeżeli jedyną nagrodą i przywilejem wynikającym z obowiązku obronnego, jest możliwość utraty życia albo zdrowia, przy jednoczesnej pogardzie lub w najlepszym wypadku braku zainteresowania połowy społeczeństwa, to nie dziw się że budzi to zastrzeżenia.


@VZee: to jest oczywiście fałsz. śmiertelność na wojnie to 5-15%, masz dużo większe szanse przeżyć wojnę niż na niej zginąć. Wszystko oczywiście zależy od stopnia Twojego przygotowania, umiejętności i szczęścia. Oczywiście, jak zdezerterujesz - to szansa
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 15:44:38 via Wykop
  • -1
@szatafakap: oby ci się spełniło ;) praca za granicą to dużo wiecej niz jezyk
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 16:28:25 via Wykop
  • -1
@VZee: no znowu przesadzasz. Oczywiście, bo kobiety nic tylko siedzą w domach i popijają herbatkę i walą sie z Mokebe, kiedy porządni biali faceci siedzą w okopie na wojnie.

Ta artyleria o której tak pisał ktoś na początku, będzie po równo walić po łbach i facetom i kobietom, niezależnie od tego czy służą czy nie. Kobiety też są ofiarami wojny, na równi z facetami. Tyle, że one niewiele na tej
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 17:29:55 via Wykop
  • -1
@VZee: za dalekie wnioski wyciągasz. Jak pytasz o moje osobiste poglądy, to jako żołnierz-ochotnik uważam, że żołnierze powinni mieć jakąś formę rekompensaty za służbę, nie tylko w stosunku do kobiet, ale do wszystkich grup społecznych, które sie od sluzby migają. Moje kolana i kręgosłup potrzebują bardziej pomocy, od biegania z plecakiem po poligonach i górach, niż Twoje. Co do kobiet jestem zdania, że sie nie nadają do służb i niech
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 19:39:59 via Wykop
  • -4
@Davy195: kobiety w przydatnych wojsku zawodach przychodzą
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 19:40:17 via Wykop
  • -1
@Davy195: oho, debil
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 20:02:36 via Wykop
  • -2
@Davy195: Art. 85. Obowiązkiem obywatela polskiego jest obrona Ojczyzny.
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 21:17:08 via Wykop
  • 0
@Davy195: Bo moge
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 21:17:57 via Wykop
  • -2
@Davy195: sposob i podlegających służbie wojskowej określa ustawa. najwyraźniej wojsko nie uznało kobiet za przydatne do zsw.
uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 21:30:17 via Wykop
  • 0
@Davy195: no tu sie nie zgodzę. bo jak nie ja, to kto?
uirapuru
uirapuru 13.12.2024, 07:21:38 via Wykop
  • -4
@Davy195: kwestia obowiązku obronnego może budzić wątpliwości co do równości, ale to nie jest tak proste, jak się wydaje. Decyzja o tym, kto podlega obowiązkowi, wynika z historycznych, biologicznych i praktycznych uwarunkowań, a nie wyłącznie z 'boomerstwa'. Zmiany są możliwe, ale wymagają uwzględnienia realiów współczesnej wojny, w której różne role są równie ważne, niezależnie od płci. Absurdalne to jest Twoje podeście właśnie: nie ma większego sensu, aby brać kobiety do
uirapuru
uirapuru 13.12.2024, 07:22:40 via Wykop
  • -4
No to jakie mają obowiązki w takim razie, których niewypełnienie wiązałoby się z realnymi konsekwencjami?


@Grzegorzfloryda420: Pytasz ogólnie, czy tylko o wojsko? Obecnie kobiety, które nie podlegają obowiązkowi służby wojskowej, nie mają równorzędnego obowiązku z mężczyznami w kontekście obrony państwa, który wiązałby się z takimi konsekwencjami. Ich obowiązki obywatelskie sprowadzają się głównie do przestrzegania prawa, płacenia podatków i udziału w życiu społecznym. Problem nierówności w obowiązkach istnieje i może być
uirapuru
uirapuru 13.12.2024, 07:23:47 via Wykop
  • -1
@zjadlbymbanana: Dziękuje. To temat, który z jednej strony jest ważny, trochę znam go od środka i przemyślałem, a z drugiej strony budzi w wielu kolegach, zwłaszcza młodszych, strach i emocje, które trzeba uspokajać.
uirapuru
uirapuru 13.12.2024, 07:26:29 via Wykop
  • 0
@szatafakap: ja też. I wiem, że trawa tam wcale nie jest bardziej zielona. Przykładasz się tam do budowy cudzego miejsca, nie swojego. Nawet za 20 lat, mówiąc płynnie i wtapiając się w społeczeństwo, dalej będziesz imigrantem. Dalej będziesz tak traktowany. Ktoś ukradnie coś w okolicy, będą brali prędzej Ciebie pod uwagę, bo masz polskie nazwisko na drzwiach. Albo tak jak w ostatniej historii z głównej - przyjdą sąsiedzi i poproszą,
uirapuru
uirapuru 13.12.2024, 09:42:45 via Wykop
  • 0
@Davy195: Przysięga wymuszona rzeczywiście traci swoją wartość symboliczną, bo opiera się na strachu, a nie na dobrowolnym zobowiązaniu. Dlatego system powinien skupiać się na motywowaniu i przekonywaniu ludzi, a nie zmuszaniu ich. Zgadzam się, że pobór może budzić kontrowersje, ale uważam też, że w sytuacjach kryzysowych społeczna odpowiedzialność nie zawsze może być kwestią wyboru. Kluczowe jest, żeby system dawał ludziom powód do działania, a nie tylko narzucał obowiązki.
uirapuru
uirapuru 13.12.2024, 09:53:13 via Wykop
  • 0
@Davy195: dobrze, przyjmijmy na chwile Twój wariant. Służba dobrowolna, inna niż wojskowa. Wszyscy poszli wszędzie, tylko nie do faktycznej walki. I co wtedy?
uirapuru
uirapuru 13.12.2024, 10:07:24 via Wykop
  • 0
@Davy195: Lol, nie. I o jakim rodzaju oporu mówisz? Gość, ktorego trzeba przekonać? Czy gość który podcina sobie żyły, żeby nie walczyć? Myślisz, ze wszyscy są tylko tacy skrajni jak Ty? Czasami ludzie potrzebują argumentacji, motywacji, uzasadnienia. Jest tu i teraz, my i oni, walcz albo giń. Dalej byś nie walczył? ;)
uirapuru
uirapuru 13.12.2024, 10:16:41 via Wykop
  • 0
@Davy195: to jest Twoj pomysl na obrone kraju? "innym sie włączą instynkty walki" ? :D
uirapuru
uirapuru 13.12.2024, 10:33:53 via Wykop
  • 0
@Davy195: napisałem, że jest całe spektrum różnych motywacji i część z nich nie wymaga kopania w tylną część ciała, żeby się ogarnęła. Z resztą... Pogadamy jak serio po narodzie przeleci strach, bo wróg u bram.... Teraz każdy z Was jest cwany i pewny siebie :)
uirapuru
uirapuru 13.12.2024, 11:18:51 via Wykop
  • 0
@Davy195: ah, signum temporis, duma z bycia autystą, psychopatą, czy debilem. Wkleiłbym gifa z Leonardo di Caprio bijącym sarkastyczne brawo, ale mi sie nie chce szukać.
uirapuru
uirapuru 13.12.2024, 13:59:20 via Wykop
  • 0
@Davy195: moze lepiej tylko dla ciebie, mozesz miec w------e we wszystkich i wszystko i pomachasz papierkiem jak dysklektyk, którego sie nie da czytać ;) pod tym względem się wszystko zgadza.
uirapuru
uirapuru 13.12.2024, 16:08:27 via Wykop
  • 0
@Davy195: powiedz, dlaczego zatem - z takim tłem - forsujesz punkt widzenia, ktory jest w oczywisty sposob zaburzony?

ps. ja też dostawałem w ciry w dzieciństwie. Ale myśle, że dało mi to motywacje do naprawiania swojej sytuacji. Nie mam pretensji z tego powodu do świata ani lęków. Wiem, czego chciałbym innym oszczędzić.
uirapuru
uirapuru 14.12.2024, 14:40:10 via Wykop
  • 0
@Davy195: opinie możesz sobie wyrażać, jednak jasno zaznaczam dla czytających nas innych osób, że powinna być ignorowana jako nieistotna.
uirapuru
uirapuru 15.12.2024, 16:50:28 via Wykop
  • 0
@Davy195: Będę powtarzać to do znudzenia. Niewolnictwo to totalne pozbawienie praw i traktowanie człowieka jak własności, co nie ma zastosowania w przypadku służby wojskowej. Pobór to obowiązek obywatelski – podobny do płacenia podatków czy przestrzegania prawa – choć faktycznie w bardziej wymagającej formie.

Co do hierarchii wojskowej i symboliki – możesz tego nie lubić, ale są to narzędzia organizacyjne, które sprawiają, że w momencie kryzysu wojsko działa jako spójna jednostka,
uirapuru
uirapuru 15.12.2024, 21:01:44 via Wykop
  • 1
@Davy195: czyli jest jeszcze 6 lat na zrobienie z ciebie dojrzałego mężczyzny, który spełni jednocześnie kilka norm związanych z dojrzałością ;) umiejętność przyjmowania nowych ról, dostosowywania się i rozumienia swojego miejsca w strukturach. trzymam za ciebie kciuki.
uirapuru
uirapuru 15.12.2024, 21:28:48 via Wykop
  • 0
@Davy195: a co za różnica? :) jestem w korpusie szeregowych :)
uirapuru
uirapuru 13.12.2024, 09:13:58
  • 0
Mam taką boomerską fazę, że co jakiś czas wywołuje po 100-200 zdjęć ze swoich albumów na Google i pakuję do albumów na zdjęcia (takich fizycznych) i wrzucam na półkę. No i pytanie, bo nie wiem: jeśli też to robicie, to czy wywołujecie również zdjęcia ze śmiesznymi memami o sobie, albo takie, które utkwiły Wam w pamięci?

#boomer #kiciochpyta #rzeczyktorerobiejakniktniepatrzy
uirapuru - Mam taką boomerską fazę, że co jakiś czas wywołuje po 100-200 zdjęć ze swo...

źródło: 470227468_10162046576549770_158261723882080350_n

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TypowyDaltonista
TypowyDaltonista
13.12.2024, 09:18:38 via iOS
  • 0
@uirapuru moim zdaniem jako osoby z tak zwanego “pokolenia Z” nie powinno się trzymać ważnych dla nas zdjęć na nośnikach elektronicznych, telefon może umrzeć, dysk czy pendrive w końcu padnie, chmura bez Internetu nie istnieje, z dyskami i pendrive’ami za kilka(naście) lat może być historia jak z dyskietkami, wejdzie nowy standard przechowywania danych i możesz zapomnieć o swoich zdjęciach
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
12.12.2024, 08:42:41
  • 2397
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Witajcie.
Dziś świętuje swoje 41 urodziny, konto usunąłem jakiś czas temu, a chciałem napisać kilka zdań, dlatego z anonima.

Dziś po pracy około 14:45 zabieram z domu córkę 10 lat, która sama wraca po szkole, bo ma tak blisko, że nawet przez jezdnię nie musi przechodzić. Idziemy razem na piechotę po żonę, która kończy o 15:00 i dalej do restauracji, gdzie dołączy do nas jeszcze syn, który kończy też o
  • 142
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 21:41:20 via Wykop
  • 1
@mirko_anonim: siemasz mirku. 3 miesiące temu skończyłem 40. Niedługo potem moją starszą córkę zabrałem do restauracji z okazji jej 15 urodzin. Dzisiaj dla mojej drugiej, 5-letniej, zawiesiłem migające lampki na balkonie mieszkania, które kupiliśmy rok temu. Na kredyt, ale dajemy rade, bo robie na trzy etaty ;) Życie jest dobre, tylko trzeba sobie na nie zapracować, pozdrawiam!
  • Odpowiedz

271

W Żelaźnie prywatna firma odbuduje zalaną szkołę

W Żelaźnie prywatna firma odbuduje zalaną szkołę

Powódź zrujnowała szkołę podstawową i przedszkole dla ponad setki dzieci. Nowa szkoła modułowa powstanie w ciągu kilkunastu dni - za darmo. Brawo

michalllo
z
rmf24.pl
dodany: 22.10.2024, 12:16:53
  • 48
  • #
    powodz
  • #
    wroclaw
  • #
    klodzko
  • #
    dolnyslask
uirapuru
uirapuru 22.10.2024, 23:47:07 via Wykop
  • 1
Co to za czasy, że chwalą się ludzie czymś co dopiero mają zrobić. Fejm i brawa zebrane na początku, a za pół roku wszyscy za pomną, że coś takiego miało mieć miejsce. Nie lepiej pochwalić się efektem? Albo... wiem, że to nie do pomyślenia... po prostu osiągnąć efekt i skromnie się nie chwalić wcale?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

uirapuru
uirapuru 12.12.2024, 14:29:13 via Wykop
  • 0
@michalllo i jak tam odbudowa?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

gymw8nhnzd
gymw8nhnzd
gymw8nhnzd
11.12.2024, 08:34:49
  • 364
Nie mam juz pojęcia co robić... pisałem ostatnio o kłótniach z różowym (głównym motywem była adopcja psa, którego nie chce) i za waszymi poradami dałem ultimatum, albo ja albo pies... Nigdy nie widziałem jej takiej rozjuszonej, krzyki płacz wręcz histeria, próbowałem ja uspokoić ale nie dało rady, jak zaczęła się juz na mnie rzucać z rękoma to próbowałem ja przytrzymać za ręce, ale się wyrwała i w końcu rzuciła mnie
gymw8nhnzd - Nie mam juz pojęcia co robić... pisałem ostatnio o kłótniach z różowym (...

źródło: pobicie

Pobierz
  • 217
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

uirapuru
uirapuru 11.12.2024, 09:50:35 via Wykop
  • 1
@gymw8nhnzd: tak czy siak, masz w domu bordera ;)
  • Odpowiedz
Lolenson1888
Lolenson1888
09.12.2024, 05:51:30
  • 529
Mirki, co się stało przez ostatnie powiedzmy 15 lat w Polsce z typowymi dresiarzami jak na pic related?
Jedno z silniejszych wspomnień z dzieciństwa to dresy okupujące każdy sklep spożywczy na osiedlu, stojący pod każdym wejściem do klatki schodowej na blokowiskach xD a dodam, że pochodzę z miasta, które słynęło z dresiarzy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wszyscy już wyjechali do Holandii i UK? Wymarli tak jak praktycznie każda
Lolenson1888 - Mirki, co się stało przez ostatnie powiedzmy 15 lat w Polsce z typowym...

źródło: 45C68866-5B81-46E1-9BA1-0A0F2CE71832

Pobierz
  • 192
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

uirapuru
uirapuru 09.12.2024, 20:21:16 via Wykop
  • 0
@Lolenson1888: a co miało się stać nietypowego? dorośli, obniżyli wymagania, zwiększyli wysiłki własne, żeby utrzymać siebie, żone i dziecko. Zwykła proza życia. Znałem kilku kiboli słynnego klubu sportowego, którzy zwyczajnie zrobili kurs i zostali marynarzami na kontenerowcach, żeby zarobić na chleb. Jak z każdą subkulturą właściwie - młodzieńcze ideały zamienia się na radzenie z codziennością. I wiesz co? Szanuje takich. Nie szanuje 50 letnich dresów i mentalnych gówniarzy, którzy nic
  • Odpowiedz
uirapuru
uirapuru 10.12.2024, 07:46:41 via Wykop
  • 0
@brednyk: że jest dorosły a w głowie nadal niedojrzały
  • Odpowiedz
uirapuru
uirapuru 10.12.2024, 07:46:52 via Wykop
  • 0
@Apocaliptorr: to by było zbyt proste
  • Odpowiedz
uirapuru
uirapuru 10.12.2024, 07:47:17 via Wykop
  • 0
@xaliemorph: bez przesady, nie rób z każdego dresa gangstera :D
  • Odpowiedz

1386

Agresywne aktywiszcza, ujęcie kobiet pomagających przemytnikom ludzi.

Pokaż treści 18+

Agresywne aktywiszcza, ujęcie kobiet pomagających przemytnikom ludzi.

Cały film ze złapania aktywiszczow na gorącym uczynku. Co o tym myślicie, kim są te kobiety, kto je opłaca,dla kogo pracują. Można to zobaczyć na naszym kanale https://youtu.be/eiS-xWBChjA?si=eeQDXva85hA_rDnw #aktywisci #nagranicy #bronimypolskiejgranicy #mocne #śwjanpawełii #polska #jednostkastrzel

Kerad_Afum88
z
youtube.com
dodany: 08.12.2024, 17:08:24
  • 159
  • #
    imigranci
  • #
    aktywiszcza
  • #
    lamanieprawa
uirapuru
uirapuru 09.12.2024, 13:02:49 via Wykop
  • 8
@MikeBodzio: upadek europy to jak baby dostały prawa wyborcze i wystrzeliły wraz z nimi ruchy socjalistyczne ;)
uirapuru
uirapuru 09.12.2024, 15:09:37 via Wykop
  • 2
@Basiura89: faceci

265

Asad uciekł z Syrii. Rebelianci: Obaliliśmy reżim

Pokaż treści 18+

Asad uciekł z Syrii. Rebelianci: Obaliliśmy reżim

Prezydent Syrii Baszar al-Asad w niedzielę w nocy opuścił stolicę kraju, Damaszek, na pokładzie samolotu, który odleciał z kraju.

El_Kamilos23
z
rmf24.pl
dodany: 08.12.2024, 08:30:54
  • 80
  • #
    syria
  • #
    wojna
  • #
    informacje
  • #
    swiat
  • #
    gospodarka
  • #
    bliskiwschod
uirapuru
uirapuru 09.12.2024, 10:49:01 via Wykop
  • 1
uirapuru

źródło: 467336379_439863085666491_2977070490969992091_n

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

305

Brygady Obrony Terytorialnej są już w każdym województwie w Polsce

Pokaż treści 18+

Brygady Obrony Terytorialnej są już w każdym województwie w Polsce

Obecnie około 70 proc. żołnierzy WOT to ludzie młodzi, w tym studenci lub uczniowie szkół średnich. Około tysiąca terytorialsów w ubiegłym roku przeszło do zawodowej służby wojskowej.

konto usunięte
z
radiomaryja.pl
dodany: 01.12.2024, 03:28:07
  • 94
  • #
    polska
  • #
    informacje
  • #
    wojsko
  • #
    terytorialsi
  • #
    obronaterytorialna
  • #
    patriotyzm
uirapuru
uirapuru 02.12.2024, 09:39:22 via Wykop
  • -3
@lykopek: no glupoty piszesz. wot ma okreslone dzialania na miejscu, lokalnie. do tego sie szkoli i jest potrzebna na miejscu. jak maszynka do mięsa ruszy, to wezmą takich jak ty, przeszkolą w kilka tygodniu i rzucą na front. wiec lepiej być w wocie ;)
uirapuru
uirapuru 02.12.2024, 09:42:02 via Wykop
  • -2
@typ53B: ale to nie jest jego pomysl. bataliony obrony terytorialnej istnialy od bodajże 1959 roku do 2009, kiedy PO je zaorało, a potem PIS szybko musial je odbudować, wiec nie peirdol
uirapuru
uirapuru 02.12.2024, 09:42:19 via Wykop
  • 0
@zjadam-przylepki: na jakim egzaminie? :D
uirapuru
uirapuru 02.12.2024, 09:43:06 via Wykop
  • 1
@Perke: na szczescie tylko na zdjeciach
uirapuru
uirapuru 02.12.2024, 09:43:52 via Wykop
  • 0
@zagubionychromosom: coś w tym jest. ale i wiekszosc starego wojska nie umie obsluzyc karabinu, to tylko urzędnicy w mundurach
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 23
  • Strona 4 z 23
  • >
  • gdy cie widzę ach mój Boże dłoń w kieszeni mi otwiera wszystkie tego świata noże

Osiągnięcia

  • Wykopowicz
    od 22.12.2022

    Wykopowicz
  • Komentator
    od 21.11.2021

    Komentator
  • VIP
    od 28.11.2022

    VIP
  • Rocznica
    od 04.06.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 18.11.2011

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 19.02.2022

    Mikroblogger
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking