Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko248
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
motonita
motonita

motonita

Dołączył 10 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 10556
  • Znaleziska 7909
  • Mikroblog 2647
  • Obserwujący 9
  • Obserwowane 1

23

Elektryczny, a dymi jak diesel? Zaskakująca prawda o e-autobusach

Elektryczny, a dymi jak diesel? Zaskakująca prawda o e-autobusach

Zimą autobusy elektryczne mają trudności z eksploatacją, objawiające się spadkiem pojemności akumulatorów, zwiększonym zużyciem energii i wydłużonym czasem ładowania. W Gnieźnie od 2024 roku funkcjonują elektryczne autobusy, które zimą korzystają z agregatów grzewczych na olej napędowy.

VoxClamantisInDeserto
z
motoryzacja.interia.pl
dodany: 24.01.2026, 16:18:51
  • 12
  • #
    gniezno
  • #
    autobusy
  • #
    samochody
  • #
    motoryzacja
  • #
    ekologia
  • #
    samochodyelektryczne
motonita
motonita
motonita 26.01.2026, 16:47:15 via Wykop
  • 0
Kluczowy fragment....


@LOSD3D9: Ekologia pełna klasa, jakby to chociaż na LPG albo CNG było, to jeszcze bym zrozumiał.
motonita
motonita
motonita 26.01.2026, 16:49:21 via Wykop
  • 0
ąc pod uwagę cały rok wychodzi na plus


@hadrian3: Pytanie jaka jest żywotność takiego autobusu w porównaniu do diesla, jakie są koszty wymiany baterii po x latach itd. Czy nie potrzeba większej ilości autobusów, względem wersji spalinowych (autobus w czasie ładowania jest uziemiony). Mając takie dane można by dopiero stwierdzić czy to wychodzi na plus.

275

Elektroliza wody 98% sprawności!

Elektroliza wody 98% sprawności!

Nowa metoda elektrolizy w celu produkcji wodoru. Wyjątkowo wysoka sprawność 98% w labie 95% w warunkach przemysłowych. R&D w Europie (Niemcy)!

kwanty
z
youtube.com
dodany: 25.01.2026, 10:52:35
  • 124
  • #
    oze
  • #
    energia
  • #
    energetyka
  • #
    gospodarka
motonita
motonita
motonita 25.01.2026, 15:28:59 via Wykop
  • 1
kolejny problem to przechowywanie a dokladniej sprezanie i problem z ucieczka wodoru przez smcianki


@thomeq: Jesli to prawda, to rozwiązaniem jest amoniak.
motonita - >kolejny problem to przechowywanie a dokladniej sprezanie i problem z ucie...

źródło: obraz

Pobierz
motonita
motonita
motonita 25.01.2026, 16:24:56 via Wykop
  • 2
@thomeq: Ogniwa paliwowe są drogie i się zużywają, najprościej to w silniku spalinowym spalić produkując energię elektryczną i ciepło.
motonita
motonita
motonita 25.01.2026, 16:28:22 via Wykop
  • 3
@motonita: To oczywiście w małej skali w dużej skali tylko turbina gazowo parowa.
motonita
motonita
motonita 26.01.2026, 10:13:14 via Wykop
  • 1
Rozwiązaniem jest przeczepienie do wodoru atomu węgla. Wszystkie problemy jak ręką odjął.


@jakub-dolega: Masz rację, ale jak kiedyś pisałem na wykopie o metalizacji wodoru, to "specjaliści" mi tłumaczyli, że to złe rozwiązanie itd. Co do CO2 nikt nie powinien się przyczepić, bo ten dwutlenek węgla pozyskuje się z powietrza. Dodatkowo jest to uniwersalne paliwo nie tylko do elektrowni ale też do pojazdów.
motonita
motonita
motonita 26.01.2026, 10:15:39 via Wykop
  • 1
Pozostaje tylko przerobienie całej światowej infrastruktury, żeby używała nie wodoru a węglowodorów właśnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@wodzik: @jakub-dolega Przerobienie tych rozległych rurociągów wodorowych na metan, na pewno będzie wyzwaniem( ͡° ͜ʖ ͡°)
ilem
ilem
25.01.2026, 01:26:29
  • 2
ilem

źródło: G-_4F1-XkAAlNta

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

motonita
motonita
motonita 25.01.2026, 07:22:50 via Wykop
  • 0
@atteint: Jeśli ktoś mówi, że zrobi coś jutro, to kłamie( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

83

Pompa ciepła. Mrozy obnażyły prawdę.

Pompa ciepła. Mrozy obnażyły prawdę.

Pompa ciepła. Mroźna zima szybko weryfikuje to, co powinno działać a się okazuje że w wielu przypadkach dom jest nie dogrzany, a pobór energii bardzo duży. Komfort spada a koszty rosną, ostra zima brutalnie weryfikuje nachalny marketing... Kontakt - janiszelk@wp.pl

janiszelk
z
youtube.com
dodany: 21.01.2026, 17:52:51
  • 203
  • #
    ogrzewanie
  • #
    pompaciepla
  • #
    dom
motonita
motonita
motonita 22.01.2026, 06:57:06 via Wykop
  • 1
Jeśli tylko COP wychodzi >1 to sens jest.


@Mazzieh47: Przy tak marnej sprawności, to chyba szkoda zużywać pompę ciepła.
motonita
motonita
motonita 22.01.2026, 08:02:34 via Wykop
  • 0
@Mazzieh47: Tylko teraz z PV jest ten problem, że na panelach często leży śnieg. No i trzeba mieć naprawdę spora instalację, żeby wyprodukowała jakąś sensowną ilość energii pod ogrzewanie zimą. Na zimę najlepsza byłaby instalacja ustawiona w pionie (odpowiednio przewymiarowana) bo raz kąt byłby bardziej korzystny, a dwa praktycznie wyeliminowałoby to problem ze śniegiem. Pewnie najbardziej optymalną opcją byłby tracker z pionową osią obrotu.
motonita
motonita
motonita 22.01.2026, 08:36:04 via Wykop
  • 0
@Mateos2: No właśnie ostatnie lata przemawiały za tym, że pompa ciepła może się opłacać, ale teraz pytanie czy kilka takich zim jak ta i wszystkie oszczędności z lat poprzednich nie zostaną zniwelowane. Moim zdaniem do uzupełnienia PC najlepiej mieć jakiś nawet mały kocioł na ekogroszek, drewno albo pellet i w razie dużych mrozów go używać, ale robić tak jak niektóre osoby posiadające klimatyzację w całym domu, które późną jesienią i
motonita
motonita
motonita 22.01.2026, 08:48:01 via Wykop
  • 0
@Mazzieh47: Z tego co pamiętam idealnie ustawienie paneli względem południa , które są w pionie zapewnia sprawność ok. 70 %. Z tym zlatującym śniegiem to na danym moment nie jest tak różowo. Widzę, że u sąsiadów leży na nich śnieg. U mnie na kolektorze słonecznym, który jest pod kątem ok. 30-35 stopni leży śnieg, ale na drugim który celowo ustawiłem pod kątem ok. 60 stopni go nie ma. Gdy nie
motonita
motonita
motonita 22.01.2026, 10:17:34 via Wykop
  • 0
@Mateos2: Chodziło mi o największą produkcję w zimie na potrzeby ogrzewania.

wszystko "zalezy"

jak zamontowales tanio pompe to odpadly Ci inne koszty - przylacze, komin, przeglady


@Mateos2: No to też zależy ile lat taka pompa posłuży, ale ogólnie to jest temat o wielu zmiennych, bo dom domowi nierówny, wykonanie izolacji, instalacji grzewczej itd. też może być na różnym poziomie. Sam mikroklimat w jakim mieszkamy może mieć znaczenie, bo
motonita
motonita
motonita 22.01.2026, 12:51:07 via Wykop
  • 0
na okres zimowy to sie stawia panele pionowo skierowane na poludnie - nie ma sniegu, a lapie slonce

na pozostala czesc roku najlepsze wschod-zachod


@Mateos2: Więc trzeba mieć albo 2 instalacje PV, albo tracker, w obu przypadkach koszty będą spore.
@Mazzieh47 Więc przydałaby się jeszcze turbina wiatrowa ale mimo tego bywają okresy, że jest pochmurno i bezwietrznie i dalej lipa. Ciekawe jak by się sprawdził taki piaskowy magazyn ciepła
motonita
motonita
motonita 22.01.2026, 12:58:56 via Wykop
  • 0
@Mateos2: Może i tak, ale stelaż pod to, falownik o odpowiednim zapasie mocy na okres o wysokiej produkcji, kable itp. itd. i się zbiera, a jak ma to komuś robić firma, to nie ma szans by się zamknął w np 1000zł za 1kWp, tylko bliżej będzie pewnie do 4000zł za 1kWp.
motonita
motonita
motonita 22.01.2026, 16:06:30 via Wykop
  • 0
@Mateos2: W sumie tak, ale nie wiem czy nie lepiej by było zainwestować w jakiś piaskowy magazyn energii i falownik z sinusoidą modyfikowaną oraz grzałki (plus przełącznik do paneli by współpracowały z jednym albo dwoma falownikami w zależności od potrzeby(oczywiście osobno)). Albo ewentualnie grzanie wodą gruntowego magazynu ciepła dla pompy ciepła na zimę.
motonita
motonita
motonita 22.01.2026, 16:27:18 via Wykop
  • 0
@Mateos2: Może trzeba by pokombinować np z umieszczeniem w takim akumulatorze ciepła rury nierdzewnej np 150mm i przedmuchiwać przez nią powietrze do wymiennika powietrze woda. Ewentualnie jakieś rury wewnątrz ze szczeliną powietrzną.
motonita
motonita
motonita 22.01.2026, 17:36:11 via Wykop
  • 0
rura 150mm nie odbierze żadnej energii, a jak odbierze nawet i się rozgrzeje to odparuje wodę w wymienniku i piękny gejzer.


@Mateos2: Ok. przesadziłem ale dużo cieńszych rur już jakąś energię odbierze, ale to znowu koszt. Co do gejzeru, to tutaj raczej dałoby się tego uniknąć modulując moc wentylatora i stosując wymiennik o odpowiedniej mocy oraz pompę, która zdążyłaby to ciepło odprowadzić.
motonita
motonita
motonita 22.01.2026, 19:06:29 via Wykop
  • 0
@Mateos2: No ale jaką temperaturę ma płomień kuchenki gazowej? Problem nie jest w tym, że temperatura w takim piaskowym magazynie jest jakaś niewyobrażalnie duża, tylko w tym, że kontakt małej ilości wody z nagrzanym do kilkuset stopni metalem może spowodować powstanie pary. Czemu temperatura ma zabić wentylator? Wdmuchujesz zimne powietrze i odbierasz od niego ciepło wymiennikiem, przy dobrze dobranym wymienniku nie trzeba by robić zamkniętego obiegu powietrza celem odzyskania przedmuchanego
motonita
motonita
motonita 23.01.2026, 07:54:59 via Wykop
  • 0
@Mateos2: Nie będę się spierać jak to dokładnie należałoby zrobić, bo nie bawiłem się takimi rzeczami. Alternatywą dla takiego magazynu ciepła może być kupno cysterny kolejowej, dobre jej zaizolowanie i umieszczenie pod ziemią w czymś na wzór betonowego szamba. 1m3 przy podgrzaniu od 30-90 stopni to ok. 65kWh energii, wiec tutaj mamy 3 120kWh, co dla domu energooszczędnego o powierzchni 100m2 pokryłoby ok. 50% zapotrzebowania, przy założeniu że nadmiary z
motonita - @Mateos2: Nie będę się spierać jak to dokładnie należałoby zrobić, bo nie ...

źródło: obraz

Pobierz
motonita
motonita
motonita 23.01.2026, 12:20:40 via Wykop
  • 0
@Mateos2: Podałem alternatywę dla piaskowego magazynu energii( ͡° ͜ʖ ͡°) Straty dałoby się zagospodarować dając zasypując rury PE32 piaskiem dookoła takiego zbiornika z myślą o wykorzystaniu tego zimą do pompy ciepła. Koszty wody z sieci są nieakceptowalne w takim przypadku, więc najlepsza by była woda ze studni/ deszczówka. Co do kosztów wykonania, to wszystko zależy z czym to porównać. Koszty pomp ciepła z montażem też są
motonita - @Mateos2: Podałem alternatywę dla piaskowego magazynu energii( ͡° ͜ʖ ͡°) S...

źródło: obraz

Pobierz
motonita
motonita
motonita 23.01.2026, 13:12:06 via Wykop
  • 0
@Mateos2: To faktycznie dobra cena. Gdyby tylko prąd w Polsce był tani, to naprawdę byłaby dobra opcja dla wielu ludzi, jednak jest, jak jest i taniej już nie będzie.
motonita
motonita
motonita 23.01.2026, 20:29:17 via Wykop
  • 0
@Mateos2: W takiej sytuacji tak, ale nie każdy mógł mieć tzw."stare warunki" tzn teoretycznie mógłby, ale kto by płacił za używanie sieci jako magazynu ze stratą równą 20%?
arkan997
arkan997
22.01.2026, 17:04:33
  • 552
#nintendo #gry
arkan997 - #nintendo #gry

źródło: G_Q09F6XwAAblmA

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

motonita
motonita
motonita 22.01.2026, 17:42:04 via Wykop
  • 365
@arkan997: @KanJaweuDieZweite Wygląda jakby tłumacze Elden Ringa maczali w tym palce( ͡° ͜ʖ ͡°)
motonita - @arkan997: @KanJaweuDieZweite Wygląda jakby tłumacze Elden Ringa maczali w...

źródło: obraz

Pobierz
  • Odpowiedz
motonita
motonita
motonita 22.01.2026, 20:22:09 via Wykop
  • 1
@biauka_michauka: Słojowników to nie przebije( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
motonita
motonita
motonita 22.01.2026, 21:38:22 via Wykop
  • 2
@vVXVv: Powinni te nazwy konsultować z polskimi tłumaczami Eldena( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

1688

Eksperci lobbują za podniesieniem VAT na mięso. Bo klimat

Eksperci lobbują za podniesieniem VAT na mięso. Bo klimat

Naukowcy zaproponowali pierwszy krok w ograniczaniu emisji z produkcji mięsa. Podwyżka VAT kosztowałaby statystyczną rodzinę 109 euro rocznie

kenai
z
pl.euronews.com
dodany: 21.01.2026, 09:28:57
  • 282
  • #
    klimat
  • #
    podatki
  • #
    europa
  • #
    ciekawostki
  • #
    wiadomosci
motonita
motonita
motonita 21.01.2026, 10:51:57 via Wykop
  • 56
@daniel-darcio: Właśnie miałem to samo pisać. Ostatnio tym dyskutowałem z propagatorem EV na wykopie, który popiera też umowę z Mercosur i zaczął coś bajdurzyć o kontenerowcach atomowych( ͡° ͜ʖ ͡°)
motonita
motonita
motonita 21.01.2026, 10:59:03 via Wykop
  • 3
@daniel-darcio: O dziwo, że nie wymyślił kontenerowców na baterie. No ale właściwości typu waży milion ton i przewozi tysiąc brzmiałyby kuriozalnie nawet dla fanatyka baterii.
motonita
motonita
motonita 21.01.2026, 11:08:17 via Wykop
  • 2
oni są już kompletnie odklejeni :)


@albi_77: Tak, a jak brakuje argumentów, to się bajki wymyśla.
motonita
motonita
motonita 21.01.2026, 16:56:05 via Wykop
  • 1
@Vixay: 600 mil morskich to ok 1111km to trochę nie ta skala zasięgu jeśli chodzi o transport żywności z Ameryki Południowej. Duże kontenerowce mają silniki o mocy 40-80MW, tutaj mamy tylko 1.8MW. Powiedziałbym, że to taka zabawka.
motonita
motonita
motonita 21.01.2026, 18:59:52 via Wykop
  • 1
@Vixay: Ok, ale na rzece to i z pantografem mogłyby być( ͡° ͜ʖ ͡°)
motonita
motonita
motonita 22.01.2026, 06:33:30 via Wykop
  • 0
@ostatni_lantianin: No tak, wyleciało mi z głowy( ͡° ͜ʖ ͡°)

918

Sąd miażdży Trudeau. Zamrażanie kont uczestników Konwoju Wolności nielegalne

Sąd miażdży Trudeau. Zamrażanie kont uczestników Konwoju Wolności nielegalne

Sędziowie uznali, że ogłoszenie stanu wyjątkowego w 2022 roku, wykorzystane do rozpędzenia protestu znanego jako konwój wolności, było bezprawne i pozbawione podstaw.Sąd zakwestionował narrację rządu, według której nadzwyczajne środki byly niezbędne dla bezpieczeństwa...

jestemjakijestem1212
z
ithardware.pl
dodany: 20.01.2026, 22:03:25
  • 94
  • #
    ciekawostki
  • #
    wiadomosci
  • #
    kanada
  • #
    informacje
  • #
    swiat
  • #
    polityka
motonita
motonita
motonita 21.01.2026, 07:22:03 via Wykop
  • 10
Niezależnie od tego co się myśli o samym proteście, zamrażanie kont bankowych obywatelom bez wyroku sądu to bardzo niebezpieczny precedens. Dobrze że sąd apelacyjny to uchylił - bo taki mechanizm w rękach przyszłych, niekoniecznie demokratycznych rządów, mógłby być nadużywany do tłumienia każdej opozycji.


@scoria: Dlatego tak ważna jest ochrona gotówki, jej brak to narzędzie do właśnie takich zagrywek, które w mniejszej skali (pojedynczych, niewygodnych osób) można ubrać w ładne określenie:
motonita
motonita
motonita 21.01.2026, 07:45:32 via Wykop
  • 4
@fervi: Ok( ͡º ͜ʖ͡º)
motonita
motonita
motonita 21.01.2026, 08:36:46 via Wykop
  • 5
@scoria: Dokładnie tak. Szkoda, że sporo ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy i są za likwidacją gotówki, bo sami z niej nie korzystają, więc wedle ich mniemania to oznacza, że gotówka nie jest potrzebna.

340

Samochód elektryczny, który można samodzielnie naprawić

Samochód elektryczny, który można samodzielnie naprawić

Zbudowany przez studentów w Holandii nowy samochód elektryczny został zaprojektowany tak, aby jego właściciel mógł go łatwo zdemontować i naprawić.

kenai
z
pl.euronews.com
dodany: 20.01.2026, 16:13:43
  • 131
  • #
    samochody
  • #
    motoryzacja
  • #
    technologia
  • #
    elektromobilnosc
  • #
    ciekawostki
  • #
    holandia
motonita
motonita
motonita 20.01.2026, 22:25:56 via Wykop
  • 0
Tutaj nie mamy miliona elementów


@dzem_z_rzodkiewki: Wszystko zależy jak na to patrzeć. Jeśli policzysz ile ogniw ma bateria EV, ile jest tranzystorów mocy, ile więcej elektroniki niż w aucie spalinowym, to może się okazać, że to EV ma dużo więcej części. Do tego jak padnie jakiś moduł elektroniczny, to kto jest w stanie sam go naprawić? Nawet gdyby miał sprzęt i umiejętności, to może się okazać, że nie można kupić

9

Czy Polskę i UE stać na AI Gigafactory? Rząd i KE nie są gotowe na prawdę

Czy Polskę i UE stać na AI Gigafactory? Rząd i KE nie są gotowe na prawdę

"Nie będzie żadnego unijnego ChatGPT ani europejskiego Gemini. Europa gra w drugiej lidze. Wyścig o modele globalne został już rozstrzygnięty na korzyść USA i Chin. UE nie ma skali kapitału, chipów ani tempa, by do tej ligi wrócić. AI Gigafactory tego nie zmieni" - pisze autor.

ProstoZMainstreamu
z
aihub24.pl
dodany: 20.01.2026, 16:43:45
  • 9
  • #
    technologia
  • #
    ai
  • #
    nauka
  • #
    polska
  • #
    liganauki
  • #
    zainteresowania
motonita
motonita
motonita 20.01.2026, 19:42:24 via Wykop
  • 0
nie stać, zwlaszcza jak mają fioła w sprawie zielonego ładu, za chwile będą mówić ze to złe dla środowiska...


@LadySandra: Ciekawe jest to, że umowa z Mercosur, która wymaga spalania dużych ilości mazutu i nafty lotniczej na transport żywności z Ameryki Południowej już najwyraźniej taka zła nie jest...

593

Córki nie zobaczy. Mimo jasnego wyniku testu DNA

Córki nie zobaczy. Mimo jasnego wyniku testu DNA

42-letni pan Sebastian z Raciborza walczy o kontakt z 14-miesięczną córką. Dziewczynka urodziła już po tym, jak mężczyzna rozstał się z partnerką.

starnak
z
interwencja.polsatnews.pl
dodany: 19.01.2026, 15:36:53
  • 117
  • #
    polska
  • #
    afera
  • #
    wydarzenia
  • #
    dziecko
  • #
    ojcostwo
motonita
motonita
motonita 20.01.2026, 08:34:31 via Wykop
  • 6
nope: kobieta, będąc aktualnie w nowym małżeństwie, wskazała swojego męża jako ojca dziecka. Oficjalnie to nie jego bombelek, tylko innego bankomatu.


@jeanpaul: Dlatego powinno być takie prawo, że po każdym urodzeniu bada się ojcostwo na koszt państwa (czyli także mężczyzn, którym to by służyło) pod groźbą wysokiej kary finansowej, która i tak nie zwalnia z tego obowiązku. Dla mężczyzn mogłoby to być ratunkiem przed wychowywaniem cudzego dziecka/ płaceniem na nie
motonita
motonita
motonita 20.01.2026, 09:06:30 via Wykop
  • 2
Nie ma równości a chcemy równości.


@Witt88: Niestety prawdziwej równości chyba nigdy nie doczekamy.
motonita
motonita
motonita 20.01.2026, 10:38:37 via Wykop
  • -1
@MamByleJakiNick: To niech kobiety pilnują z kim sypiają. Mężczyzna, którego posądza się o bycie ojcem powinien mieć to przez państwo zweryfikowane. Nie widzę natomiast żadnych przesłanek, by pobierać materiał genetyczny od każdego mężczyzny. Dodatkowo zwiększyłoby to koszty kilkudziesięciokrotnie (ok. 240 000 urodzeń w 2025 roku vs ponad 18 000 000 mężczyzn).
motonita
motonita
motonita 20.01.2026, 10:45:19 via Wykop
  • 2
@kt13: Obecna forma jest zła. Niech mężczyzna ma wątpliwości, które okażą się niesłuszne i już może nie mieć normalnego życia, bo każda sprzeczka może się skończyć argumentem: "Ty mi nie ufałeś...", a tak byłoby po prostu obowiązkowe, bez wyrzutów ze strony matek, bez wątpliwości ze strony ojców, ucierpieliby na to zdradzający płci obojga.
motonita
motonita
motonita 20.01.2026, 11:11:19 via Wykop
  • 0
@MamByleJakiNick: To nadal zły pomysł, ilu mężczyzn nie ma i nie będzie miało dzieci, po co maja uczestniczyć w tym systemie? To co opisałem dałoby do myślenia osobom zdradzającym partnerów i z czasem może by się sytuacja poprawiła. To, że jakaś kobieta spała z ledwo poznanym mężczyznom i ten się zawinął, to nie powód, żeby każdemu pobierać materiał DNA i robić wpis do akt. Weź też pod uwagę, że część
motonita
motonita
motonita 20.01.2026, 11:42:27 via Wykop
  • 0
@MamByleJakiNick: Kobieta wie od razu, że dziecko jest jej, mężczyzna powinien mieć tę samą wiedze zagwarantowaną przez państwo. Poddaj w wątpliwość to czy jesteś ojcem, a jak się okaże, że jesteś to będziesz miał wypominane przy każdej możliwej okazji. Obowiązek badań na ojcostwo przy każdym urodzeniu usunąłby taką możliwość. Jednak nie ma absolutnie żadnego powodu, by każdy mężczyzna był poddawany badaniom DNA.
motonita
motonita
motonita 20.01.2026, 13:12:36 via Wykop
  • -1
@Witt88: Masz 100% racji, obecna wiedza i technologia pozwala na to, żeby mężczyźni mieli taką samą wiedzę co do bycia rodzicem, więc to powinno być konstytucyjne prawo. W kwestii emerytury także się zgadzam. Ustawowe badanie ojcostwa byłoby zagrożeniem tylko dla ludzi, którzy zdradzają swoich partnerów. Wśród normalnych ludzi taka pewność mogłaby tylko wzmocnić więź między partnerami.
Splot
Splot
20.01.2026, 07:31:33
  • 185
Jest już wszystko! Ale będzie grane: hirołsi, settlersi, minecraft... (。◕‿‿◕。) #pcmasterrace
Splot - Jest już wszystko! Ale będzie grane: hirołsi, settlersi, minecraft... (。◕‿‿◕。...

źródło: 1000040512

Pobierz
  • 51
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

motonita
motonita
motonita 20.01.2026, 08:07:45 via Wykop
  • 2
@Splot: Uważaj na te badziewne złącza zasilania w karcie graficznej.
  • Odpowiedz
Neocaridina
Neocaridina
19.01.2026, 13:55:52
  • 4
#przemysleniazdupy
Neocaridina - #przemysleniazdupy

źródło: 2018740815a71a27qqf27z4aaza1

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

motonita
motonita
motonita 19.01.2026, 15:18:24 via Wykop
  • 0
bo te dwa pierwsze musisz dodać do 3go i sie zgadza. 10km robi różnicę.


@kraven2024: Wszystko zależy od tego, gdzie się znajdujesz i w którą stronę się poruszasz.
motonita - >bo te dwa pierwsze musisz dodać do 3go i sie zgadza. 10km robi różnicę.

...

źródło: obraz

Pobierz
  • Odpowiedz

364

Ludzie są przytłoczeni życiem!

Ludzie są przytłoczeni życiem!

Ludzie nie kryją, że życie staje się dla nich coraz bardziej przytłaczającym doświadczeniem.

BettinaCrax
z
youtube.com
dodany: 18.01.2026, 18:23:08
  • 217
  • #
    ludzie
  • #
    spoleczenstwo
  • #
    zycie
  • #
    psychologia
  • #
    przemyslenia
  • #
    swiat
motonita
motonita
motonita 19.01.2026, 14:44:49 via Wykop
  • 7
za kilka lat AI przejmie całą tą "robotę"


@kwanty: Są smoki w tej bajce?( ͡° ͜ʖ ͡°)
Arbuzlele
Arbuzlele
19.01.2026, 06:59:33
  • 13
#heheszki #humorobrazkowy
Arbuzlele - #heheszki #humorobrazkowy

źródło: 1000010228

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

motonita
motonita
motonita 19.01.2026, 07:37:44 via Wykop
  • 2
@Arbuzlele: W jakim języku to jest napisane?
  • Odpowiedz

513

Centrum danych xAI E. Muska wytwarzające nielegalnie energię elektryczną

Centrum danych xAI E. Muska wytwarzające nielegalnie energię elektryczną

"Nielegalne turbiny gazowe metanowe pompują szkodliwe tlenki azotu do powietrza, o których wiadomo, że powodują raka, astmę i inne choroby górnych dróg oddechowych..."

kpod
z
theguardian.com
dodany: 17.01.2026, 23:56:09
  • 58
  • #
    musk
  • #
    energia
  • #
    usa
  • #
    ai
motonita
motonita
motonita 19.01.2026, 07:15:19 via Wykop
  • 6
@krzyzakmm: Spalając przy użyciu powietrza azot w nim zawarty się utlenia.
motonita
motonita
motonita 19.01.2026, 07:25:19 via Wykop
  • 2
@krzyzakmm: Dodam jeszcze tego screena z google. Wysoka temperatura spalania oznacza więcej tlenków azotu, dlatego w silnikach spalinowych montuje się zawory EGR, by tę temperaturę obniżyć.
motonita - @krzyzakmm: Dodam jeszcze tego screena z google.  Wysoka temperatura spala...

źródło: obraz

Pobierz
Czarek7890
Czarek7890
Czarek7890
18.01.2026, 14:36:50
  • 0
mam glupi pomysl i glupie pytanie zrobila mi sie mala dziura w rurze wydechowej, samochod ma jezdzic jeszcze max 5 msc i idzie na zlom ale chcialem te dziure jakos zakryc zeby wydech nie hałasowal i pomyslalem o takiej obejmie tylko sie zastanawiam czy da sie ją zalozyc na rure wydechowa ktora jest w calosci a nie w dwoch czesciach? Bo tak to bym taka opaske zalozyl i skrecil w miejscu dziury
Czarek7890 - mam glupi pomysl i glupie pytanie zrobila mi sie mala dziura w rurze wyd...

źródło: 1000005411

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

motonita
motonita
motonita 18.01.2026, 16:20:27 via Wykop
  • 0
@Czarek7890: Tylko, że to jest obejma do naprawiania rur wodnych, nie wiem czy uda się dobrać dobrze rozmiar do średnicy wydechu. Alternatywnie można zastosować 2 takie obejm. Nawinąć na rurę pasek cienkiej blachy i później skręcić takimi dwiema obejmami.
motonita - @Czarek7890: Tylko, że to jest obejma do naprawiania rur wodnych, nie wiem...

źródło: obraz

Pobierz
  • Odpowiedz
Vestor
Vestor
17.01.2026, 12:03:42
  • 7
Zarząd Creepy Jar S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej "Emitent") informuje, że, zgodnie ze wstępnymi danymi sprzedażowymi, łączna sprzedaż brutto gry StarRupture na platformie Steam przekroczyła poziom 500 tys. sprzedanych egzemplarzy.
#gielda
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

motonita
motonita
motonita 17.01.2026, 13:45:18 via Wykop
  • 0
ah tak ? To zobaczmy sobie ekspedycje 33 i co powiesz na to


@mimik739: Ostanie The Legend of Zelda sprzedało się w 10 mln kopii w 3 dni, czy to ma oznaczać, że nie ma lepszych gier? StarRuprure jest dostępne tylko na PC. Nie jest to też raczej gatunek gry, która ma ogromne grono zainteresowanych nią osób. 500 tys. w tydzień, to naprawdę dobry wynik.
  • Odpowiedz
motonita
motonita
motonita 17.01.2026, 13:55:16 via Wykop
  • 0
@mimik739: Ok, oby wykręcili bardzo dobry wynik sprzedaży, żeby wyjść szybko z EA (ale pewnie będzie jak z satisfactory, gdzie raz je ukończyłem w EA, a później normalnie) i żeby mieli pieniądze na ewentualne kontynuacje.
  • Odpowiedz
motonita
motonita
motonita 17.01.2026, 14:08:02 via Wykop
  • 0
@mimik739: Mnie brakuje opcji kontynuuj na początku, przydałaby się jakaś teleportacja chociażby między bazami. Bardzo na plus jest optymalizacja. Gra w EA, a działa o niebo lepiej niż cyberpunk 2077 na premierę (wiem inna skala grafiki itd. ale cybeprunka ogrywałem prawie na tym samym pececie (zmieniłem procesor)).
  • Odpowiedz

1225

Lexus bez ciepła zimą - niemiecki rząd wyłączył zdalne ogrzewanie samochodów

Lexus bez ciepła zimą - niemiecki rząd wyłączył zdalne ogrzewanie samochodów

Niemieckie władze zmusiły Lexusa do wyłączenia funkcji zdalnego ogrzewania postojowego w samochodach marki Lexus. Ze względów ekologicznych niemieckie przepisy zakazują pracy silnika spalinowego na biegu jałowym. Producent nie oferuje kierowcom żadnego odszkodowania.

lb_9
z
autoblog.spidersweb.pl
dodany: 15.01.2026, 18:36:38
  • 469
  • #
    ekologia
  • #
    niemcy
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    sct
  • #
    strefaczystegotransportu
motonita
motonita
motonita 15.01.2026, 23:46:44 via Wykop
  • 61
@mazaq1: Bo widzisz, jak Twój samochód popracuje na postoju celem odparowania szyb, to jest to strasznie nieekologiczne, ale jak trzeba przetransportować żywność z Ameryki Południowej statkami na mazut czy samolotami na naftę lotniczą, to wtedy jest to wysoce ekologiczne, bo urzędnicy UE tak powiedzieli( ͡° ͜ʖ ͡°)
motonita
motonita
motonita 15.01.2026, 23:59:10 via Wykop
  • 1
Jak to było? Że kupisz elektryka i zmarzniesz w zimie??? a tu się okazuje że BEV grzeje na postoju swoją pompą ciepła a benzyniak... hmm... będzie zimny?


@kwanty: Widzisz teraz wystarczy zakazać montażu w autach spalinowych zbiornika większego niż 20litrów w benzyniakach i większego niż 15 litrów w dieslach, oraz ustawowo nakazać by wąż w dystrybutorach miał maksymalną średnicę 3mm i elektryki wygrają z autami spalinowymi pod względem zasięgu oraz
motonita
motonita
motonita 16.01.2026, 17:17:42 via Wykop
  • 0
Patrząc na wyniki sprzedaży to już można uznać, że EV wygrały. Najpopularniejszy modele samochodu to Tesla Y


@kwanty: To już chyba nieaktualne, bo toyota zyskała miano lidera w tej wąskiej, mało znaczącej kategorii, którą tesla wygrała bodajże 2 razy bo ma 5 modeli aut.

w Norwegii 95% nowych samochodów to EV,
motonita
motonita
motonita 16.01.2026, 17:42:07 via Wykop
  • 0
Ja tam nie widzę żadnych zakazów i nakazów


@kwanty: Tak, bo dopłaty do EV, brak podatku drogowego, możliwość jazdy buspasami, to nie istnieją, tak jak zakazy wjazdu do SCT itd.

zwłaszcza że Tesla Y, dwa lata z rzędu była liderem w "nic nie znaczącej kategorii najlepiej sprzedającego się samochodu osobowego na świecie"
motonita
motonita
motonita 16.01.2026, 20:36:30 via Wykop
  • 0
Jednym modelem sprzedali więcej niż CALY Citroen, Fiat czy Renault... Te marki wszystkimi swoimi modelami łącznie sprzedali mniej niż Tesla Y.


Czas otworzyć oczy...


@kwanty: No popatrz, tutaj tesla już nie wygląda tak imponująco. Dodatkowo ten wykres pokazuje, że Tesla cała stoi jednym modelem skoro renault był zaraz za nią.
motonita - > Jednym modelem sprzedali więcej niż CALY Citroen, Fiat czy Renault... Te...

źródło: obraz

Pobierz
motonita
motonita
motonita 17.01.2026, 07:30:40 via Wykop
  • 0
No jak nie wygląda? Tymi swoimi 2 modelami (Y i 3) sprzedali więcej niż całe Renault! A Tesla robi wyłącznie elektryki!!!


@kwanty: Tylko dużo z tej sprzedaży zostało sztucznie napędzone dopłatami do elektryków i różnymi przywilejami. Poza tym tesla zarobiła dużo pieniędzy na sprzedaży kredytów węglowych czyli de facto zarobiła na autach spalinowych. Zobacz jeszcze na BYD, firma założona w tym samym roku co tesla i prawie milion więcej sprzedanych
motonita
motonita
motonita 17.01.2026, 11:21:15 via Wykop
  • 0
Czyli mówisz, że te 10-20% dopłat to jest różnica pomiędzy tym czy ludzie chcą kupować EV a Diesla? No to jest WSPALNIAŁA informacja! To oznacza, że EV muszą stanieć o te 10% i ludzie będą je kupowali na równi z benzynami :-)


@kwanty: Twierdzę, że dopłaty sztucznie regulują rynek.

W Norwegii już chyba nie ma dopłat a w tym zimnym kraju jakoś wszystkie nowe samochody to EV... Niemożliwe...


@kwanty
motonita
motonita
motonita 17.01.2026, 13:12:48 via Wykop
  • 0
No dokładnie o tym mówiłem!!! Wystarczy, żeby EV były ciut tańsze i ludzie sami będą chętniej wybierać bo przyjemniejsze w prowadzeniu, można "tankować" wygodnie w domu, eksploatacja o wiele tańsza, etc...


@kwanty: Tak, tak wysokie podatki dla aut spalinowych na pewno nie mają tu nic do rzeczy, tak jak zwolnienia z VAT-u.

Norwegia jest rewelacyjnym przykładem wprowadzania EV. Na tych danych inni uczą się jaka różnica w cenie "przeszkadza" w
runnerrunner
runnerrunner
16.01.2026, 10:09:39
  • 290
Dlaczego pracownik przyjmujący złom musi być bystry i czujny?

Zarzucano mi że robię selekcję przy rekrutacji - bo to przecież praca na złomowisku. Tymczasem przyjmujący złom ma na sobie wielką odpowiedzialność.

Podam przykład z dzisiaj:

Chłodnice
runnerrunner - Dlaczego pracownik przyjmujący złom musi być bystry i czujny?

Zarzuca...

źródło: 1000023491

Pobierz
runnerrunner - Dlaczego pracownik przyjmujący złom musi być bystry i czujny?

Zarzuca...
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

motonita
motonita
motonita 16.01.2026, 10:42:08 via Wykop
  • 12
. Zostały zalane w środku przez cwanego klienta przezroczystą żywicą przez co waga wzrosła conajmniej dwukrotnie.


@runnerrunner: Co to za żywica, że komuś się opłacało robić takie machloje?
motonita - >. Zostały zalane w środku przez cwanego klienta przezroczystą żywicą prze...

źródło: obraz

Pobierz
  • Odpowiedz
motonita
motonita
motonita 16.01.2026, 11:36:08 via Wykop
  • 13
@Zulf: @tellet To kiepski interes jak samą żywicę mógł opylić za pól ceny rynkowej i mieć prawie 5000zł
  • Odpowiedz
motonita
motonita
motonita 16.01.2026, 15:38:12 via Wykop
  • 6
Kiedys jak sie rometa na zlom oddawało to obowiązkiem było zalanie baku betonem xD


@hondziarz: Zysk 10zł
  • Odpowiedz
motonita
motonita
motonita 17.01.2026, 08:34:36 via Wykop
  • 0
@hondziarz: No tak( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 8
  • Strona 1 z 8
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 09.06.2024

    Komentator
  • Rocznica
    od 12.01.2026

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking