Niemiecki gigant motoryzacyjny Volkswagen przyspiesza masowe zwolnienia. Do 2030 roku z pracy odejdzie nawet 35 tys. osób. Za kulisami redukcji stoi poważny kryzys, z którym zmaga się cała niemiecka branża motoryzacyjna.
Poza tym, jeżeli na 10 godzinnej trasie, kierowca stosowałby zawsze FSD tylko na autostradzie, to bezpieczeństwo w mieście też wzrośnie, bowiem kierowca będzie na końcu trasy dużo mniej zmęczony.
@anonimowy_programista: no tak, to w zasadzie sama prawda. Tylko jeszcze musiałoby to wskoczyć na poziom "unsupervised", bo samo prawne wymaganie (czy faktycznie jest potrzebne to osobna sprawa) trzymanie uwagi na kontroli systemu też jest męczące.
@varres: bo ruskie małpy mają b--ń jądrową, a niestety ja kto masz to znacznie zwiększa się respekt, nawet jeśli jesteś bantustanem. Dlatego PL też powinna pracować w kierunku zdobycia broni jądrowej i środków jej przenoszenia. Mielibyśmy wiekuisty spokój z ruskimi.
@anonimowy_programista: to jest dosyć często spotykany problem. Ktoś widzi dany system i zakłada że taki już będzie zawsze. Dlatego bardzo mi się podoba popularne na reddicie typu /r/accelerate/ powiedzenie "now it is the worst it will ever be".
Google wprowadza coraz bardziej restrykcyjne limity dla darmowych użytkowników swoich modeli sztucznej inteligencji. Najnowsze ograniczenia dotyczą Gemini 3 Pro i mogą skutecznie zmusić użytkowników do wykupienia płatnej subskrypcji.
@star-blade: ale o co chodzi. Wiem że foliowa czapka na głowie ale to się spina w całość mimo wszystko. W środowisku UAP od dawna podejrzewa się że DOE ma dzięki AEA 1954 kontrolę nad pojazdami, do tego posiadają osobny stopień tajności (Restricted Data) który jest poza kontrolą prezydenta. Normalnie prezydent może odtajnić informacje zwykłym poleceniem. natomiast tajne dane DOE do odtajnienia wymagają wspólnej zgody Sekretarza Energii i Sekretarza Obrony, lub
@masqar: nie zgadzam się z tym, to jakby właściciele elektrowni gazowych i węglowych mieli sabotować startupy rozwijające elektrownie fuzyjne, bo z nich będzie tańszy prąd. Nie mają nad tym kontroli, wejdzie nowa technologia i przejmie część rynku.
Na przykładzie aktualnej oferty sprzedaży jest wzrost ceny o 281%. A mnóstwo sklepów wystawia te konkretne moduły pamięci powyżej 800zł, 900zł, 1000zł. Panowie Sky is the limit, a kto się wstrzymywał z zakupem nowego komputera to teraz słono zapłaci.
Najnowsze moduły i najbardziej opłacalne (cena/wydajność) ddr5 6000MHz CL30 2x16GB właśnie schodzą jak świeże bułeczki po 940zł (Patriot Viper). Kolejni sprzedawcy ustalają ceny między 1000zł-1700zł ( ͡°͜ʖ͡°)
@Gawith_Apricot: nie tylko DRAM podrożał, ceny dysków też p------o. Ze dwa lata temu kupiłem używane 4 TB po 140 złotych za sztuka, teraz u----i latają w cenie nowych dysków praktycznie, 350 PLN i więcej.
@Gawith_Apricot: tanie granie na PC skończyło się na czasach kiedy nVidia wypuściła Pascala. Potem już był zjazd (czy raczej wjazd cenowy) sytuacja na rynku PC.
@anonimowy_programista: może to subiektywna sprawa, ale zakładając że wejdzie autonomia "L5" i będą samochody bez możliwości kontroli (brak pedałów, kierownicy) to ja osobiście i tak wolałbym kupić taki samochód na prywatny użytek, nawet jeśli miałbym tanie robo-taksówki. Mimo wszystko, posiadanie takiego auta które jest tylko twoje daje większy komfort mimo kosztów utrzymania, niż każdorazowe zamawianie taksówki którą nie wiadomo kto wcześniej jechał i co w niej robił. Robo taxi musiała
@anonimowy_programista: ja osobiście nie mogę się doczekać. Sam nie mam prawka ze względu na zdrowie, więc taki samochodzik autonomiczny sporo by mi ułatwił jeśli chodzi o podróżowanie poza trasami Duże Miasto A <> Duże Miasto B gdzie jako tako można używać publicznego transportu. Jak tylko u nas zalegalizują FSD (nawet w wersji nadzorowanej na start) to będę szukać kogoś z teslą HW4 żeby przejechać się moją trasą testową i zobaczyć
@anonimowy_programista: ciekawi mnie to jak to wygląda legalnie, bo system typu FSD jest w europie nielegalny ale zastanawiam się czy tylko w momencie kiedy kierowca NIE UWAŻA czy sam fakt włączenia tego systemu jest "nielegalny" (nawet jeśli go kontrolujesz) bo system FSD inicjalizuje manewry które nie są dozwolone prawnie (tak jak system "L3" mercedesa który posiada pieczątkę rządu że jest OK). Jak wiadomo w Europie jest odwrotnie niż w USA,
@anonimowy_programista: muszą to reklamować na każdy możliwy sposób, bo niestety w necie nagminne jest czytanie o tym że ktoś jechał teslą i nie wie o co ten szum z samodzielną jazdą, bo jego dacia potrafi to samo. A potem okazuje się że używał podstawowego AP...
Hej FLAC, może napiszesz coś o sobie i uzupełnisz dane w profilu?