Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko189
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
marcpol
Profil firmowy

marcpol

Dołączył 7 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 10057
  • Znaleziska 183
  • Mikroblog 9874
  • Obserwujący 700
  • Obserwowane 21

9

RPP powinna przemyśleć wysokość oprocentowania rezerwy obowiązkowej

RPP powinna przemyśleć wysokość oprocentowania rezerwy obowiązkowej

Zdaniem NIK, RPP powinna rozważyć zasadność utrzymywania oprocentowania rezerwy obowiązkowej na tak wysokim poziomie, zwłaszcza że wypłata przez NBP odsetek z tytułu oprocentowania rezerwy obowiązkowej zwiększa nadpłynność sektora bankowego, co obniża efektywność tego instrumentu.

too_late_to_be_true
z
bankier.pl
dodany: 17.06.2025, 07:05:56
  • 8
  • #
    nieruchomosci
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
  • #
    ekonomia
  • #
    banki
  • #
    pieniadze
marcpol
marcpol 17.06.2025, 08:35:21 via Wykop
  • 1
Czy ja dobrze rozumiem że NIK stwierdził że bank pożyczając Kowalskiemu 100 000zł, musi mieć 3 500zł rezerwy i NIK stwierdził że to jest za duża kwota?

@too_late_to_be_true: Czyli to co napisałem jest nieprawdą?


@Wumakudu: To działa trochę inaczej. Bank pożyczając 100 000 zł Kowalskiemu musi mieć 100 000 zł.

Rezerwa działa w taki sposób, że bank mając depozyt na kwotę 100 zł przy rezerwie na poziomie 10%

10

O ponad 46% wzrosła wartość zapytań o kredyty mieszkaniowe

O ponad 46% wzrosła wartość zapytań o kredyty mieszkaniowe

I znów pompujemy bańkę na rynku nieruchomości...

kenai
z
bank.pl
dodany: 05.06.2025, 08:07:01
  • 14
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    banki
  • #
    nieruchomosci
  • #
    finanse
  • #
    polska
  • #
    mieszkanie
marcpol
marcpol 05.06.2025, 12:35:52 via Wykop
  • 1
Ma na to wpływ kilka czynników:
1. Brak wpływu programu BK2 - porównanie jest do niskiej bazy.
2. Atrakcyjne oferty oprocentowania czasowo stałego - nawet poniżej 6%. Powoduje to dużo wniosków o refinansowanie.
3. Brak programów dopłat i realizacja wcześniej odkładanych ze względu na plany programów kredyt 0% i na Start potrzeb mieszkaniowych.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

436

Katastrofalne dane! Budowa domów prywatnych szoruje po dnie

Katastrofalne dane! Budowa domów prywatnych szoruje po dnie

Budowa domów prywatnych jest najniższa od lat. To efekt wysokich stóp procentowych oraz kosztów budowy domu

ObserwatorGospodarczy
z
obserwatorgospodarczy.pl
dodany: 07.01.2025, 08:34:38
  • 239
  • #
    budownictwo
  • #
    nieruchomosci
  • #
    budowa
  • #
    mieszkanie
  • #
    polska
  • #
    informacje
marcpol
marcpol 08.01.2025, 15:00:00 via Wykop
  • 1
@Rst00: Okresem w którym składanych jest dużo wniosków o kredyt na budowę domu jest koniec zimy i początek wiosny. Nie prowadzę dokładnych statystyk w tym zakresie, ale zauważalny jest pewien spadek.

794

Nadpłacać kredyt, czy inwestować? Policzyłem i zrobiłem aplikację.

Nadpłacać kredyt, czy inwestować? Policzyłem i zrobiłem aplikację.

Czy opłaca się nadpłacać raty, a może lepiej zainwestować potencjalne nadpłaty? Zastanawiam się nad tym od dawna i stworzyłem kalkulator. Wnioski są ZASKAKUJĄCE, bo nadpłacanie rat w większości przypadków jest dużo bardziej OPŁACALNE, niż inwestowanie tych nadpłat! Nadpłacać więc kredyt ile się da?

lol79
z
wykop.pl
dodany: 26.09.2024, 05:35:25
  • 277
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    pieniadze
  • #
    inwestycje
  • #
    oszczedzanie
  • #
    polska
marcpol
marcpol 26.09.2024, 20:48:22 via Wykop
  • 5
Bawię się trochę tym Twoim kalkulatorem, bo mimo wszystko nie rozumiem, dlaczego przy zaznaczeniu 8% zarówno dla kredytu, jak i inwestycji, nadpłata okazuje się bardziej opłacalna. Założyłbym, że wyjdzie się na zero.


@Brut_all: Wynika to z podatku belki.

Odpowiedź na pytanie z tytułu znaleziska nie wymaga kalkulatora, a jedynie porównania wysokości oprocentowania kredytu z oprocentowaniem inwestycji pomniejszonym o podatek dochodowy.

Omawiany kalkulator jest jednak fajnym narzędziem, gdyż pozwala na obliczenie

5

Szybko nadpłacamy hipoteki. Do banków co miesiąc płyną miliardy złotych

Szybko nadpłacamy hipoteki. Do banków co miesiąc płyną miliardy złotych

Nie spada tempo nadpłat i wcześniejszych spłat kredytów hipotecznych. Koniec pierwszej edycji ustawowych wakacji kredytowych nie sprawił, że obniżyła się skłonność kredytobiorców do nadpłacania hipotek.

Anakee
z
bankier.pl
dodany: 01.08.2024, 08:27:40
  • 27
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    kredyt2procent
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    gospodarka
marcpol
marcpol 01.08.2024, 09:07:10 via Wykop
  • 5
wtedy zgarniają większą kasę z odsetek


@janusz00: Jeśli będziesz nadpłacał w każdym miesiącu bez skracania okresu kredytowania (czyli ze zmniejszeniem raty) w taki sposób, aby łączna płatność (rata + nadpłata) była równa racie przed nadpłatą to suma odsetek będzie identyczna jak przy skróceniu okresu kredytowania.

771

Kalkulator nowego programu kredyt mieszkaniowy na Start / Kredyt 0%

Kalkulator nowego programu kredyt mieszkaniowy na Start / Kredyt 0%

Przygotowałem kalkulator pozwalający obliczyć parametry kredytu w nowym programie na Start, nazywanym również Kredytem 0%. Program ten ma zastąpić Bezpieczny kredyt 2%. Narzędzie uwzględnia założenia opublikowanego w poniedziałek projektu ustawy.

marcpol
z
hipotekabeztajemnic.pl
dodany: 10.04.2024, 08:49:33
  • 503
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    kredyt2procent
  • #
    kredyt0procent
  • #
    kredyt
  • #
    nieruchomosci
  • #
    finanse
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 09:13:03 via Wykop
  • 7
@bandera: Marża jest składnikiem zmiennego oprocentowania, gdzie jest ono sumą marży i stawki referencyjnej (WIBOR lub WIRON). W okresie stałego oprocentowania marża nie występuje, oprocentowanie ma jednolitą wartość. Wyjątkiem jest PKO BP, gdzie stałe oprocentowanie to suma marży i wewnętrznej stawki banku nazywanej stałą stopą bazową.

W programie na start oprocentowanie w okresie dopłat będzie stałe, stąd brak wyróżnienia marży.
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 09:19:58 via Wykop
  • 8
Ja bym jeszcze dodał opcję wyliczeń kredytu powyżej kwoty z dopłatą, żeby już dało całościowy obraz kredytowania. Dużo osób będzie brało powyżej narzuconych limitów.


@cisse51: Taka opcja jest już uwzględniona w kalkulatorze. Możesz podać dowolna kwotę kredytu, ale tylko ta do limitu ustawowego będzie miała preferencyjne oprocentowanie. Narzędzie odpowiednio to przelicza.
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 09:41:22 via Wykop
  • 0
@marcpol hej, jeśli dobrze rozumiem z Twojego kalkulatora, to jeśli jestem singlem i mam dochodu powyżej 7k netto, to już nic nie dostaje? Myślałem, że w takiej sytuacji dopłata jest po prostu niższa


@SuperGosc11: Tak, dopłata jest w takiej sytuacji niższa, w przypadku singla o 50 groszy za każdą złotówkę przekroczenia. Jest to uwzględnione w kalkulatorze.
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 09:57:54 via Wykop
  • 41
@BanGierS: W programie są raty malejące (ze stałą częścią kapitałową), stąd rata jest wyższa. Od banku prawdopodobnie otrzymałeś obliczenia rat równych.
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 10:04:50 via Wykop
  • 0
@BanGierS: Tak, według projektu ustawy w okresie dopłat muszą być raty malejące, czyli raty ze stałą częścią kapitałową.
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 10:27:22 via Wykop
  • 0
@marcpol: A jak (oczywiście +/-) ten program wpłynie na zdolność kredytową? Można liczyć na duże zmiany?


@BanGierS: Ustawodawca zakłada, że będzie ona liczona preferencyjnie, więc można spodziewać się zwiększenia zdolności względem tej aktualnej.
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 11:14:12 via Wykop
  • 4
Ożeń się.


@soundboy: W programie również związki nieformalne mają preferencyjne warunki i są traktowane tak samo jak małżeństwa.
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 12:47:40 via Wykop
  • 1
@awdr: W przypadku budowy domu nie ma ograniczenia powierzchni. Wkładem przy budowie domu zawsze jest działka. Tutaj mój artykuł na temat budowy domu przy pomocy kredytu hipotecznego https://hipotekabeztajemnic.pl/kredyt-hipoteczny-na-budowe-domu/
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 12:58:50 via Wykop
  • 0
@MirekPL Dokładnie tak jak napisał @unlucky_: - nie ma tutaj dodatkowej marży. To całkowita wysokość oprocentowania.
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 13:16:12 via Wykop
  • 11
Mam taką sugestię co do UI - jak przy kwocie zarobków i kwocie kredytu masz te strzałki do powiększania i zmniejszania kwoty to ustawianie im wartości 1 jest kompletnie bez sensu. Jak chce sobie tymi strzałkami zmienić z 5000 na 7000 to mam dwa tysiace razy klikać? Możesz tam ustawić ze te zarobki sie zwiekszają np. o 100 a kwota kredytu o 10 000


@zielonzielon: Zrobione!
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 17:27:26 via Wykop
  • 1
@h3xed: Dokładnie tak. Przekroczenie limitu zmniejsza dopłaty o 50 zł za każdy m2.

W przypadku budowy domu nie obowiązuje jednak limit powierzchni. Dotyczy on tylko zakupu.
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 17:28:18 via Wykop
  • 0
@marcpol będzie stale w obu częściach? Czyli jak singiel weźmie 400k (200 po preferencyjnych i 200 po aktualnych stopach) to na obie te części jest stale czy tylko na preferencyjne?


@konciko: Oprocentowanie będzie stałe na każdą część kredytu.
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 17:29:38 via Wykop
  • 0
@marcpol: A czy ten program przewidział niekończące się zmiany w ustawie co wybory?


@gazetalokalna: Projekt ustawy przewiduje zmiany na podstawie rozporządzenia w zakresie gwarancji wkładu własnego.
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 17:32:08 via Wykop
  • 1
@marcpol Nie trzeba do raty doliczyć marzy banku?


@wujek_stiopa: Nie. Już o tym pisałem.

Marża jest składnikiem zmiennego oprocentowania, gdzie jest ono sumą marży i stawki referencyjnej (WIBOR lub WIRON). W okresie stałego oprocentowania marża nie występuje, oprocentowanie ma jednolitą wartość. Wyjątkiem jest PKO BP, gdzie stałe oprocentowanie to suma marży i wewnętrznej stawki banku nazywanej stałą
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 17:39:44 via Wykop
  • 1
Czy kwota kredytu uwzględnia zawsze wkład własny?


@Ventod: Cena nieruchomości = kwota kredytu + wkład własny. Kwota kredytu nie obejmuje wkładu własnego.
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 18:05:30 via Wykop
  • 0
@zolnierzzezmechu: Taka osoba mogłaby skorzystać z programu tylko w przypadku posiadania co najmniej trójki dzieci.
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 18:06:36 via Wykop
  • 0
Co oznacza gospodarstwo domowe w tym kontekście? Czy można sobie zadeklarować, że mieszka się z kimś i dostać dopłatę xd?


@szermierczyk: Oznacza to kredytobiorców i ich dzieci. Wszyscy kredytobiorcy będą musieli nabyć nieruchomość.
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 18:46:47 via Wykop
  • 2
@damiano_polishiano: Tak, dobrze liczy. W programie stosowane są raty malejące, ze stałą częścią kapitałową. Są one wyższe od rat równych, ale kapitał jest spłacany szybciej.

W Twoim przypadku dopłata jest też zmniejszona ze względu na przekroczenie limitu powierzchni.
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 18:49:10 via Wykop
  • 0
Gdzieś tu musi być błąd, bo mi wyliczyło że po dopłacie będę miał wyższą ratę, niż ta którą teraz będę spłacał z kredytu który wziąłem miesiąc temu.


@kubson93: Nie ma błędu. W programie stosowane są raty malejące, ze stalą częścią kapitałową. Są one wyższe, ale kapitał jest spłacany szybciej.
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 18:49:40 via Wykop
  • 1
Dziś podpisałem umowe w banku, wyszła niższa rata niż wg tego kalkulatora ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@BrotatyChleb: W programie stosowane są raty malejące, ze stalą częścią kapitałową. Są one wyższe, ale kapitał jest spłacany szybciej.
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 19:21:08 via Wykop
  • 4
@slkt: @GOHAN @MamByleJakiNick @Anacron @xetrov @sexlord @zeszyt-w-kratke @krysk @Larkin @chmielus_93 @matekkkk @xetrov @sn3p

Według projektu ustawy, dochód ma być wyznaczany zgodnie z ustawą o świadczeniach rodzinnych. Z tych przepisów wynika, że dochód na ryczałcie będzie wyznaczany z tabeli z obwieszczenia ministra rodziny i polityki społecznej. Takie obwieszczenie jest publikowane do 01.08. w każdym roku. To oznacza, że tabela,
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 19:22:32 via Wykop
  • 0
@wildangelx1: W programie przewidziano raty malejące, ze stałą częścią kapitałową. Z tego powodu są one wyższe, ale kapitał jest spłacany szybciej.
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 19:22:57 via Wykop
  • 0
@czainek: Tak, program przewiduje również finansowanie budowy domu.
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 19:23:45 via Wykop
  • 1
Teraz bralismy kredyt na mieszkanie (295 k - 60 k wpłaty własnej ) i wychodzi że z tą nową dopłatą rata nam wyjdzie większa niż obecnie ? Xdddd


@carahiluk: W programie przewidziano raty malejące, ze stałą częścią kapitałową. Z tego powodu są one wyższe, ale kapitał jest spłacany szybciej.

Dopłata może być też obniżona ze względu na przekroczenie dochodów lub powierzchni użytkowej.
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 20:01:34 via Wykop
  • 1
@marcpol Gospodarstwo domowe to osoby z którymi teraz mieszkam (rodzice), czy będę miesza (tylko ja)?


@tomek001Hej: Chodzi tutaj o kredytobiorców i ich dzieci.
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 20:13:15 via Wykop
  • 0
@MamByleJakiNick: Wszystko wskazuje na to, że sprawdzasz poprawnie.
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 21:12:42 via Wykop
  • 0
@marcpol: to sobie policzę to dokładnie w wolnej chwili. Wstępnie policzyłem, że jako singiel bardziej mi się opłacało brać kredyt teraz i kupić mieszkanie, niż czekać na program i kupić drożej. Bo teraz nadplacajac 350 PLN miesięcznie (co by dawało ta sama ratę ~2k) zaoszczędzam prawie 107k i skracam kredyt o 9 lat.


@damiano_polishiano: Tak, w wielu wypadkach (duży dochód, kwota kredytu, powierzchnia nieruchomości), a zwłaszcza, gdy zwrócimy
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 21:35:27 via Wykop
  • 0
@marcpol a do kalkulatora jest opcja dodania ewentualnych nadpłat do raty? Czy zmniejsza się wówczas okres kredytowania i rata? Czy w ogóle ten program BK0 to umożliwia? tj. żeby spłacić kredyt wcześniej? Z logicznego punktu jak ktoś nadpłaca, to nie potrzebna mu dopłata BK0 ale wiadomo, tu nic nie jest logiczne.


@Ektoplazmao_o: Nie, nie planuję dodawać takiej opcji. Nadpłaty kredytu w programie w większości przypadków będą ekonomicznie nieuzasadnione.

Niskie
marcpol
marcpol
Autor
11.04.2024, 10:25:35 via Wykop
  • 0
@marcpol budowa domu pod Gdańskiem - zaznaczam Gdańsk czy inne? Wyższy limit dotyczy samego miasta czy powiatu?


@FastManPL: Aktualnie wyższe limity dotyczą tylko następujących miast: Warszawa, Gdańsk, Kraków, Poznań i Wrocław.
marcpol
marcpol
Autor
11.04.2024, 10:26:02 via Wykop
  • 1
@h3xed: Jest tam podpowiedź w tooltipie. Zastanawiałem się nad dodatkowym polem select, ale nie wiem czy nie skomplikuje to jeszcze bardziej interfejsu kalkulatora.
marcpol
marcpol
Autor
11.04.2024, 22:32:10 via Wykop
  • 0
@KMDZ: Zgodnie z uzasadnieniem projektu:

Utrzymując obowiązującą w bezpiecznym kredycie 2% zasadę wsparcia zakupu co do zasady pierwszego mieszkania, projektodawca zrównuje jednocześnie sytuację osób będących małżeństwem z sytuacją osób prowadzących razem gospodarstwo domowe wspólnie ale bez zawarcia formalnego związku. W przypadku bezpiecznego kredytu 2% kredytobiorca mógł bowiem uzyskać taki kredyt jako singiel bez względu na posiadanie nieruchomości przez osobę, ze którą to gospodarstwo faktycznie prowadzi, jeżeli nie była ona jego
marcpol
marcpol
Autor
12.04.2024, 20:19:50 via Wykop
  • 0
@xetrov: Nie, wakacje kredytowe mają mieć inne kryteria. Program na Start bazuje na ustawie z roku 2003 o świadczeniach rodzinnych, a wakacje kredytowe na ustawie roku 2004 o pomocy społecznej. W tej ustawie w przypadku ryczałtu jest mowa o oświadczeniu dochodu oraz zaświadczeniu z US oraz potwierdzeniach wysokości składek ZUS.
marcpol
marcpol
Autor
13.04.2024, 12:49:45 via Wykop
  • 0
@goldenxgolden: Według projektu ustawy, dochód ma być wyznaczany zgodnie z ustawą o świadczeniach rodzinnych. Z tych przepisów wynika, że dochód na ryczałcie będzie wyznaczany z tabeli z obwieszczenia ministra rodziny i polityki społecznej. Takie obwieszczenie jest publikowane do 01.08. w każdym roku. To oznacza, że tabela, która będzie obowiązywać w programie jeszcze nie została opublikowana. Możesz jednak spojrzeć na obwieszczenie opublikowane 01.08.2023 r. https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WMP20230000775/O/M20230775.pdf

Jak wynika z tego dokumentu, dochód
marcpol
marcpol
Autor
13.04.2024, 13:00:45 via Wykop
  • 0
@marcpol: parametry powinny być zawarte w linku żebym mógł już wypełniony kalkulator komuś wysłac.


@Morf: To ciekawy pomysł, zastanowię się nad tym jak można to wprowadzić.
marcpol
marcpol
Autor
13.04.2024, 13:03:56 via Wykop
  • 0
@siptrenujemy: Nie, nie będzie dodana. Każdy bank oblicza zdolność kredytową indywidualnie i aby wyniki były wiarygodne obliczenia należy przeprowadzać w systemie danego banku. Według założeń ustawodawcy zdolność kredytowa ma być liczona preferencyjnie.
marcpol
marcpol
Autor
13.04.2024, 13:04:25 via Wykop
  • 0
@Xbzjahvakebdjza: Możesz pozostawić domyślą wartość, czyli 7%.
marcpol
marcpol
Autor
13.04.2024, 13:04:57 via Wykop
  • 0
@proud2bpolish: To tylko plotka. Kalkulator dotyczy nowo wprowadzanego programu na Start.
marcpol
marcpol
Autor
13.04.2024, 13:05:34 via Wykop
  • 0
Podobno maksymalna kwota kredytu ma być zmienna w zależności od miasta i średniej ceny z m2 od średniej krajowej. Nie widzę, żeby to było tu uwzględnione bo tak naprawde małżeństwo z zarobkami 10k netto nie kupi nic w Krakowie za 400k chyba, że garaż.


@PedzacaGuma: Jest to uwzględnione w kalkulatorze. Obecnie tylko Warszawa, Kraków, Gdańsk, Poznań i Wrocław mają wyższe limity.
marcpol
marcpol
Autor
13.04.2024, 13:05:51 via Wykop
  • 1
@suweren_sudoku: Taka funkcjonalność wkrótce się pojawi.
marcpol
marcpol
Autor
13.04.2024, 13:07:49 via Wykop
  • 1
Jak to jest z tym oprocentowaniem. Te 1,5% to już jest z marżą banku, czy trzeba doliczać jeszcze marże


@Prima_aprilis: Nie, nic nie trzeba więcej doliczać.

Marża jest składnikiem zmiennego oprocentowania, gdzie jest ono sumą marży i stawki referencyjnej (WIBOR lub WIRON). W okresie stałego oprocentowania marża nie występuje, oprocentowanie ma jednolitą wartość. Wyjątkiem jest PKO BP, gdzie stałe oprocentowanie to suma marży i wewnętrznej stawki banku nazywanej stałą stopą
marcpol
marcpol
Autor
13.04.2024, 13:10:06 via Wykop
  • 0
@valentine28: wiem, ale w kalkulatorze nie ma tej informacji, a moim zdaniem by się przydała


@Limonene: Informacje są w tooltipach (dymkach po najechaniu lub kliknięciu na znak zapytania na telefonie). Narzędzie pokazuje też czy dopłata jest obniżona i jaki jest limit dochodów. Zastanowię się nad dodaniem wynikowej powierzchni maksymalnej.
marcpol
marcpol
Autor
13.04.2024, 13:11:09 via Wykop
  • 0
Czemu rata po 10 latach nie jest wcale duzo wyzsza niz ta z doplata?


@MagicznyLolek: Po 10 latach kredyt przechodzi na raty równe. Dzięki temu, że w okresie dopłat stosowane były raty malejące to kapitał jest spłacany szybciej, a rata po okresie dopłat niższa.
marcpol
marcpol
Autor
13.04.2024, 13:21:52 via Wykop
  • 0
Warto dodać do kalkulatora, że singla wyrzuca z dopłat ukończone 35 lat lub PIT powyżej 120k brutto


@wrotewrong: Kryterium dochodowe jest uwzględnione w kalkulatorze. Wiek, jak i wiele innych czynników (dochody w PLN, brak posiadania nieruchomości, brak kredytu hipotecznego w ciągu ostatnich 36 miesięcy itp) stanowią kryteria możliwości skorzystania z programu i z tego powodu nie są uwzględnione w narzędziu.
marcpol
marcpol
Autor
17.04.2024, 19:45:07 via Wykop
  • 0
@awdr: Według projektu ustawy limit metrażu dotyczy tylko zakupu mieszkania lub domu, nie dotyczy on budowy domu.

Inna kwestia to minimalny koszt budowy m2. Więcej o tym przeczytasz w moim artykule https://hipotekabeztajemnic.pl/kredyt-hipoteczny-na-budowe-domu/
marcpol
marcpol
Autor
18.04.2024, 18:45:50 via Wykop
  • 0
@marcpol: ok dzięki, ile obecnie wynosi minimalna cena za m2 przy budowie domu ( plus -minus )


@awdr: Zależy to od konkretnego banku, parametrów budynku (podpiwniczony, z garażem w bryle, czasami od rodzaju dachu), lokalizacji. Obecnie waha się w przedziale od 3000 do 5000 zł/m2.
marcpol
marcpol
Autor
18.04.2024, 18:55:36 via Wykop
  • 0
@awdr: W zależności od banku stosowane jest różne podejście, część bierze pod uwagę powierzchnię całkowitą, inne całkowitą z wyłączeniem określonych pomieszczeń, a niektóre banki powierzchnię użytkową z projektu.
marcpol
marcpol
Autor
25.04.2024, 10:52:04 via Wykop
  • 0
@marcpol: w jaka powierzchnię użytkową (budowa domu) mogę celować przy zdolności okolo 550k ?


@awdr: Jeśli całą budowę planujesz finansować z kredytu (bez środków własnych) to będzie to powierzchnia w zakresie 130 -180 m2.
marcpol
marcpol
Autor
25.04.2024, 14:41:56 via Wykop
  • 0
@marcpol: a powiedz mi jeszcze kiedy najlepiej rozpocząć starania o kredyt, jest sens przed pozwoleniem na budowę czy dopiero z powolnieniem w ręku i wtedy dopiero udać się do doradcy ?


@awdr: Wnioski kredytowe można złożyć najwcześniej po otrzymaniu pozwolenia na budowę. Wcześniej można jednak zacząć przygotowywać inną dokumentację. Zajrzyj do mojego artykułu na ten temat https://hipotekabeztajemnic.pl/kredyt-hipoteczny-na-budowe-domu/
marcpol
marcpol
Autor
26.04.2024, 19:42:04 via Wykop
  • 0
@awdr: Minimalnie musi to być stan, który pozwala na formalne zakończenie budowy, potocznie jest to nazywane stanem deweloperskim. Elewację trzeba będzie wykonać, ale pozostałe wymienione prace nie muszą być zrobione.
marcpol
marcpol
Autor
29.04.2024, 11:00:00 via Wykop
  • 0
@awdr: W przypadku domów jednorodzonych nie jest potrzebne uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Wystarczające jest zgłoszenie zakończenia budowy i taki dokument będzie wymagany przez banki.
marcpol
marcpol
Autor
02.05.2024, 09:18:55 via Wykop
  • 0
a jak wygląda sprawa kotłowni, kotłownia musi być wykończona, piec np gazowy musi być nowy (jest z kredytu ) czy po za kredytem i może np być drugiej ręki ?


@awdr: Wymagane będzie wykonanie prac zgodnie z kosztorysem, czyli również instalacji centralnego ogrzewania, w tym montaż pieca. Nie będą jednak wymagane faktury lub rachunki - źródło pochodzenia pieca nie będzie widoczne.
marcpol
marcpol
Autor
11.05.2024, 13:45:58 via Wykop
  • 0
@awdr: Blaszany garaż nie będzie stanowił problemu przy kredycie hipotecznym.
marcpol
marcpol 10.04.2024, 09:01:43
  • 621
Cześć, przygotowałem kalkulator programu kredyt mieszkaniowy na start nazywanego również kredytem 0% i znalezisko.

https://wykop.pl/link/7413829/kalkulator-nowego-programu-kredyt-mieszkaniowy-na-start-kredyt-0

W kalkulatorze zawarłem następujące funkcjonalności:

-zależność
@marcpol 771

Kalkulator nowego programu kredyt mieszkaniowy na Start / Kredyt 0%

więcej
marcpol - Cześć, przygotowałem kalkulator programu kredyt mieszkaniowy na start nazyw...

źródło: kalkulator

Pobierz
  • 140
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 09:05:38 via Wykop
  • 316
Wszystkich plusujących ten komentarz będę wołał do nowych wpisów na temat programu na start.

  • Odpowiedz
whoru
whoru
10.04.2024, 09:18:28 via Wykop
  • 283
@marcpol: policzone, elegancko kurde ten
whoru - @marcpol: policzone, elegancko kurde ten

źródło: Screenshot 2024-04-10 at 11.14.59

Pobierz
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol 29.02.2024, 13:11:39
  • 399
Cześć, przygotowałem kolejne porównanie zdolności kredytowej w przypadku dochodów z działalności gospodarczej rozliczanej ryczałtem ewidencjonowanym i podatkiem liniowym.

Przyjęte zostały takie same założenia jak przy poprzednich porównaniach, czyli działalność gospodarcza prowadzona w niezmienionej formie opodatkowania w roku 2022 i 2023. Założono jedną osobę w gospodarstwie domowym, 20% wkładu własnego i brak jakichkolwiek zobowiązań.

W przypadku podatku liniowego podstawą do obliczania zdolności są przychody i koszty uzyskania przychodów, banki na tej podstawie samodzielnie obliczają
marcpol - Cześć, przygotowałem kolejne porównanie zdolności kredytowej w przypadku do...

źródło: tabela luty

Pobierz
  • 117
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
Autor
29.02.2024, 13:13:01 via Wykop
  • 443
Wszystkich plusujących ten komentarz będę wołał do nowych wpisów o tematyce zdolności przy działalności gospodarczej i B2B.

  • Odpowiedz
marcpol
marcpol
Autor
29.02.2024, 13:13:27 via Wykop
  • 373
Wszyscy plusujący ten komentarz zostaną zawołani do wpisu na temat programu Na start (Kredyt 0%).

  • Odpowiedz

844

Koniec Bezpiecznego Kredytu 2%. BGK wywiesił komunikat kończący nabór wniosków

Koniec Bezpiecznego Kredytu 2%. BGK wywiesił komunikat kończący nabór wniosków

Bank Gospodarstwa Krajowego ogłosił zakończenie przyjmowania wniosków do BK2%. Środki na program skończyły się, a nowe nie zostały dosypane. Jednocześnie w projekcie budżetu na 2024 nie ma zarezerwowanych środków na żaden nowy program.

mickpl
z
bgk.pl
dodany: 01.01.2024, 14:35:38
  • 302
  • #
    nieruchomosci
  • #
    kredyt2procent
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    banki
marcpol
marcpol 01.01.2024, 18:29:24 via Wykop
  • 4
Co z wnioskami które czekają na rozpatrzenie?


@Eustachy_goli_pachy: Dotyczy to tylko nowych wniosków. Te już złożone zostaną rozparzone i otrzymają decyzję.
marcpol
marcpol 02.01.2024, 09:49:34 via Wykop
  • 1
@marcpol: ze jest brak środków xD a tak serio to sam jestem ciekawy czy będą rozpatrzone pozytywnie. Jak sobie wejdziesz na losowego dewelopera to na 1 mieszkanie kupione przypada 30 ZAREZERWOWANYCH czekających na decyzje banku


@mlodygustaw: Wstrzymano jedynie przyjmowanie nowych wniosków. Wszystkie złożone wnioski otrzymają decyzję, jeśli zdolność kredytowa jest wystarczająca, nieruchomość nie ma wad prawnych i zostanie odpowiednio wyceniona to decyzja będzie pozytywna.

25

Bezpieczny kredyt 2 procent na wyczerpaniu. BGK podał termin

Bezpieczny kredyt 2 procent na wyczerpaniu. BGK podał termin

W 2023 r. nie obowiązują limity składania wniosków o kredyty hipoteczne z dopłatami. Środki jednak się już kończą. Jak donosi Interia, Bank Gospodarstwa Krajowego poinformował, jakie będzie podejście do wniosków złożonych, ale nie zarejestrowanych w tym roku.

Gustav88
z
bankier.pl
dodany: 24.11.2023, 09:10:48
  • 9
  • #
    nieruchomosci
  • #
    wynajem
  • #
    ekonomia
  • #
    gielda
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    kredyt2procent
marcpol
marcpol 26.11.2023, 11:43:34 via Wykop
  • 0
@acpiorundc: Po prostu pojawi się deficyt.
marcpol
marcpol 27.11.2023, 13:21:09 via Wykop
  • 0
@acpiorundc: Reguluje to ustawa o BGK. Ma on też możliwość emitowania listów zastawnych. W praktyce stosowana jest kreatywna księgowość i tak drobne kwoty jak w przypadku programu BK2 nie stanowią problemu

2020 https://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/1481869,deficyt-budzetowy-w-polsce-bgk.html

2023 https://www.rp.pl/budzet-i-podatki/art38734291-podwojna-kasa-panstwa-nik-pietnuje-miliardy-zaskorniakow-poza-budzetem

591

BK2% uderzył w przeważająca grupę nabywców, którzy się do niego nie kwalifikują

BK2% uderzył w przeważająca grupę nabywców, którzy się do niego nie kwalifikują

BK2% zmienił rynek nieruchomości - oceniono w raporcie AMRON. Oprócz beneficjentów na rządowym programie skorzystali miedzy innymi sprzedający, którzy podnieśli ceny ofertowe mieszkań. Jednocześnie uderzyło to w tę przeważającą grupę kupujących, którzy nie kwalifikują się do programu.

mickpl
z
tvn24.pl
dodany: 09.08.2023, 09:13:40
  • 122
  • #
    nieruchomosci
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    kredyt2procent
  • #
    stopyprocentowe
  • #
    kredythipoteczny
marcpol
marcpol 10.08.2023, 10:08:05 via Wykop
  • 2
@Niedogonisz: zawołam wykopowego znawcę kredytowego @marcpol. Niech oceni kto kłamie


@damienbudzik: @Niedogonisz: Powszechnie uważa się, że uzyskanie kredytu hipotecznego przy działalności gospodarczej jest trudne. Jest to prawdą, gdyż banki wymagają znacznie obszerniejszej dokumentacji oraz znacznie dłuższego okresu uzyskiwania dochodu z takiego źródła. Niektóre banki wymagają nawet 24 miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej, ale w pewnych przypadkach mogą wystarczyć nawet 3 miesiące.

Mimo to uzyskując dochody
@marcpol +294
Cześć, przygotowałem kolejne porównanie zdolności kredytowej w przypadku ryczałtu ewidencjonowanego i podatku liniowego.

Dokładnie tak samo, jak przy ostatnim porównaniu obliczenia dotyczą działalności gospodarczej prowadzonej w niezmienionej formie opodatkowania w roku 2021, 2022 i 2023. Założono jedną osobę w gospodarstwie domowym, 20% wkładu własnego i brak jakichkolwiek zobowiązań.

W
więcej

627

KNF zablokowała możliwość zmiany oprocentowania stałego na zmienne

KNF zablokowała możliwość zmiany oprocentowania stałego na zmienne

Komisja Nadzoru Finansowego tuż przed startem obniżek stóp procentowych zablokowała kredytobiorcom możliwość przesiadania się z oprocentowania stałego na zmienne.

PIAN--A_A--KTYWNA
z
forsal.pl
dodany: 17.07.2023, 06:45:24
  • 229
  • #
    stopyprocentowe
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    banki
  • #
    knf
marcpol
marcpol 17.07.2023, 12:23:55 via Wykop
  • 4
Rozumiem, ze ewentualne refinansowanie ze stalego oprocentowanie na stałe w innym banku jest dalej mozliwe?


@emil-hogan: Tak, jak najbardziej refinansowanie kredytu ze stałego oprocentowania na stałe oprocentowanie w innym banku jest możliwe. Nie jest możliwe refinansowanie kredytu z czasowo stałym oprocentowaniem na oprocentowanie zmienne w czasie obowiązywania stałej stopy.
marcpol
marcpol 17.07.2023, 13:11:56 via Wykop
  • 0
@marcpol: masz moze pod ręka który punkt rekomendacji S o tym mówi? Dotychczas było to możliwe nowa rekomendacja to ponoć zmieniła, a to juz jest zmienianie zasad w trakcie gry.


@materacci: https://www.knf.gov.pl/komunikacja/komunikaty?articleId=82903&p_id=18
marcpol
marcpol 17.07.2023, 19:11:52 via Wykop
  • 0
@marcpol ale to jest tylko komunikat KNF, odwołuje sie do punktów rekomendacji S gdzie nie ma informacji o konwersji stale ma zmienne


@materacci: Jest to komunikat o stanowisku KNF. KNF jako organ regulacyjny ma kompetencje do samodzielnego wprowadzania aktów prawnych z których wynikają zasady postępowania podmiotów nadzorowanych.

W rekomendacji S dokonano zmian wynikających z uchwały numer 242/2023, jednak zmiany nie dotyczą omawianego tematu.
marcpol
marcpol 18.07.2023, 14:23:29 via Wykop
  • 1
@marcpol: czyli mam rozumieć że samo stanowisko KNF jest wiążące dla banków? czy tylko rekomendacja S ?


@materacci: Tak, stanowisko KNF jest wiążące. Polecam ten artykuł o roli KNF http://prawoasekuracyjne.polbrokers.pl/wp-content/uploads/2017/08/pdf_masniak_2_2015.pdf
marcpol
marcpol 29.05.2023, 13:28:19
  • 294
Cześć, przygotowałem kolejne porównanie zdolności kredytowej w przypadku ryczałtu ewidencjonowanego i podatku liniowego.

Dokładnie tak samo, jak przy ostatnim porównaniu obliczenia dotyczą działalności gospodarczej prowadzonej w niezmienionej formie opodatkowania w roku 2021, 2022 i 2023. Założono jedną osobę w gospodarstwie domowym, 20% wkładu własnego i brak jakichkolwiek zobowiązań.

W przypadku podatku liniowego podstawą do obliczania zdolności są przychody i koszty uzyskania przychodów, banki na tej podstawie samodzielnie obliczają dochód. Założono brak kosztów prowadzenia
marcpol - Cześć, przygotowałem kolejne porównanie zdolności kredytowej w przypadku ry...

źródło: tabela maj

Pobierz
  • 78
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
Autor
29.05.2023, 13:31:26 via Wykop
  • 333
Wszystkich pulsujących ten komentarz będę wołał do nowych wpisów o tematyce kredytów hipotecznych.

  • Odpowiedz
O.....t
O.....t
konto usunięte 29.05.2023, 13:52:58 via Wykop
  • 69
@Chris_Karczynski: bo banki sa uposledzone i zakladaja ze nizszy ryczalt = wieksze koszty (zamiast sprawdzic stan faktyczny)
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol 24.04.2023, 11:10:15
  • 1250
Cześć,

przygotowałem kalkulator raty w programie bezpieczny kredyt.

Przed publikacją wskaźnika przez BGK dopłata będzie obliczana na podstawie 120% wskaźnika WIRON z 1 lipca 2023 r., a po publikacji wskaźnika przez BGK już na jego podstawie. Wskaźnik BGK to 90% średniego ważonego oprocentowania kredytów z czasowo stałym oprocentowaniem.

Wskaźnik
marcpol - Cześć,

przygotowałem kalkulator raty w programie bezpieczny kredyt. 

Prze...

źródło: kalkulator

Pobierz
  • 229
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
Autor
24.04.2023, 11:10:28 via Wykop
  • 1632
Wszystkich pulsujących ten komentarz będę wołał do nowych wpisów o tematyce programu Bezpieczny Kredyt.
  • Odpowiedz
Nihilnovii
Nihilnovii
24.04.2023, 12:51:28 via Wykop
  • 94
@FrasierCrane: jak zwykle w chlewie obsranym guwnem. Teraz osoby, które wzięły kredyty wcześniej będą pomagać (z pieniędzy z ich podatków) tym, co nie potrafili odłożyć lub nie mogli wziąć kredytu wcześniej. Polaryzacja społeczeństwa część 2137.
  • Odpowiedz

9

Bezpieczny kredyt 2% czyli bezpieczny target w bankach

Bezpieczny kredyt 2% czyli bezpieczny target w bankach

Jak wydać dużo pieniędzy na kredytobiorców w bardzo zły sposób, ale w bardzo dobry dla Banków

dps
z
wykop.pl
dodany: 14.02.2023, 13:10:01
  • 21
  • #
    finanase
  • #
    kredyty
  • #
    bezpiecznykredyt
  • #
    nieruchomosci
marcpol
marcpol 14.02.2023, 14:23:16 via Wykop
  • 3
Taki sposób dopłat powoduje rozłożenie kosztów programu w czasie, dodatkowo warto uwzględnić zmianę stóp procentowych w przyszłości. Koszt programu może być zupełnie inny na przestrzeni 10 lat.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

marcpol
marcpol 25.11.2022, 14:09:43
  • 326
Cześć, przygotowałem kolejne porównanie zdolności kredytowej w przypadku ryczałtu ewidencjonowanego i podatku liniowego.

Dokładnie tak samo, jak przy ostatnim porównaniu obliczenia dotyczą działalności gospodarczej prowadzonej w niezmienionej formie opodatkowania w roku 2020, 2021 i 2022. Założono jedną osobę w gospodarstwie domowym, 20% wkładu własnego i brak jakichkolwiek zobowiązań. W przypadku podatku liniowego podstawą do obliczania zdolności są przychody i koszty uzyskania przychodów, banki na tej podstawie samodzielnie obliczają dochód. Założono brak kosztów prowadzenia
marcpol - Cześć, przygotowałem kolejne porównanie zdolności kredytowej w przypadku ry...

źródło: comment_1669384162faKqEd8q3Nhszb5uDophEB.jpg

Pobierz
  • 107
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
Autor
25.11.2022, 14:10:13
  • 269
Wszystkich pulsujących ten komentarz będę wołał do nowych wpisów o tematyce kredytów hipotecznych.

  • Odpowiedz
marcpol
marcpol
Autor
25.11.2022, 14:25:49
  • 13
@marcpol: Czyli jak mam przychód pół miliona ale robię jako taka przepycharka hajsu do podwykonawców i zarabiam z tego 20k na czysto to od 500k liczy się moja zdolność? Przecieź to kretyńskie


@affairz: Nie. Przeczytaj proszę dokładnie. W przypadku ryczałtu badany jest przychód i ewentualnie deklarowane koszty. W przypadku podatku liniowego brane są pod uwagę przychody i koszty. W tabeli przy podatku liniowym założono koszty na poziomie 0
  • Odpowiedz

573

Wakacje kredytowe – Ponad 50 pytań i odpowiedzi

Wakacje kredytowe – Ponad 50 pytań i odpowiedzi

Wakacje kredytowe to nawet kilkaset tysięcy złotych oszczędności. Przygotowałem stronę na której znajduje się ponad 50 pytań i odpowiedzi na temat wakacji kredytowych. Na stronie znajduje się również arkusz kalkulacyjny do pobrania i jego wersja uproszczona online.

marcpol
z
wakacjekredytowe.eu
dodany: 29.07.2022, 07:31:53
  • 239
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    wakacjekredytowe
  • #
    kredyt
  • #
    banki
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
marcpol
marcpol
Autor
29.07.2022, 07:45:07
  • 117
to jest nieprawda. Jeśli masz działalność gospodarczą na takim mieszkaniu, to nie jesteś konsumentem, a ustawa mówi, że z wakacji może korzystać tylko konsument.


@lipszczak: Dlaczego uważasz, że taka osoba nie jest konsumentem? Rejestracja działalności gospodarczej tego nie zmienia. Nie należy tego mylić z wykonywaniem działalności gospodarczej w takim lokalu.
marcpol
marcpol
Autor
29.07.2022, 11:28:29
  • 11
No a mnie postraszyli, że będę miał problem z kredytem w przyszłości bo trafię na listę dłużników ( ͡° ͜ʖ ͡°) Santander


@Wejd1: Tutaj odpowiedź na to pytanie https://wakacjekredytowe.eu/#5
marcpol
marcpol
Autor
29.07.2022, 11:29:09
  • 4
Dla mnie jest to nie do pojęcia jak ta kwestia jest nie potwierdzona i w sumie można i nie można (╯°□°)╯︵ ┻━┻


@mar-v-son: Ustawa jest nieprecyzyjna i w wielu miejscach budzi wątpliwości.
marcpol
marcpol
Autor
29.07.2022, 11:43:05
  • 2
Bez twardych ustaleń można sobie gdybać.


@DonCruzo: Wypowiedź Prezesa UOKiK moim zdaniem przesądza o tej kwestii. https://www.rp.pl/banki/art36766251-nieoczekiwany-efekt-rzadowych-wakacji-kredytowych
marcpol
marcpol
Autor
29.07.2022, 11:43:22
  • 2
Zmienilem umowe na stale stopy, umowe mam od 7 lipca... czy da sie cos z tym zrobić? @EkspertPKO


@Dropiebo: To aneks, czy nowa umowa?
marcpol
marcpol
Autor
29.07.2022, 12:11:04
  • 0
Czy jeżeli nie mam jeszcze wziętej całej kwoty kredytu, jestem w trakcie budowy, to przy wakacjach kredytowych mogę nadpłacić kapitał? W banku twierdzą, że wakacje mogę wziąć ale nie mogę nadpłacać.


@karol-domanski33: Jaki to bank?
marcpol
marcpol
Autor
29.07.2022, 12:11:43
  • 1
Hej, czy możliwe jest przygotowanie kalkulatora dla kredytu z ratami malejącymi? ;)


@jaras2: Hej, na stronie jest taki kalkulator w wersji do pobrania.
marcpol
marcpol
Autor
29.07.2022, 12:36:35
  • 1
Kalkulator słaby, bo nigdzie nie widzę wybrania rat malejących.


@SiDi: Na stronie jest taki kalkulator w wersji do pobrania.
marcpol
marcpol
Autor
29.07.2022, 12:47:27
  • 0
To jest oficjalne stanowisko ING? Jaka jest podstawa, ze w jednych przedluzaja a w innych nie?


@ThorPL: Banki w ostatnich dniach ciągle zmieniały interpretacje. Podstawą jest interpretacja treści ustawy przez działy prawne banków.
marcpol
marcpol
Autor
29.07.2022, 12:48:06
  • 0
@marcpol A jesli jestem w trakcie wyplacania transz, zostala mi jeszcze jedna. To czy bank moze mi odmowic wyplaty tej ostatniej bo wzialem wakacje kredytowe?


@FreeSpartacus: Nie. Wakacje to zawieszenie spłaty, nie jest to zawieszenie wykonywania całej umowy.
marcpol
marcpol
Autor
29.07.2022, 12:55:09
  • 1
Szczerze mówiąc, nie chce mi się czytać tego wszystkiego, więc jedno konkretne pytanie.

Oczywistym jest, że nawet przy niewielkim kapitale do spłaty, z czysto finansowego punktu widzenia, opłaca się brać te wakacje.

Czy istnieje jakiś haczyk, który to podważa? Jakiekolwiek minusy?


@zdzisiek-bula: Tutaj odpowiedź https://wakacjekredytowe.eu/#3a
marcpol
marcpol
Autor
29.07.2022, 12:59:56
  • 0
@marcpol: to, że finansowo się opłaca, to ja wiem. Pytam, czy jest jakiś minus, haczyk z boku. Typu zmniejszona wiarygodność, mniejsze szanse na kredyt w przyszłości z jakiekolwiek powodu, czy cokolwiek, co może mi pozwolić stwierdzić: dla tych paru stów nie warto w to iść?


@zdzisiek-bula: O wpływie na zdolność kredytową możesz przeczytać tutaj https://wakacjekredytowe.eu/#5

Nic nie wskazuje na jakiekolwiek negatywne konsekwencje skorzystania z wakacji.
marcpol
marcpol
Autor
29.07.2022, 14:12:40
  • 4
@marcpol a wiadomo już czemu po zawieszeniu spłaty, w kolejnych miesiącach są płacone tylko odsetki, a nie normalna rata odsetkowo-kapitałowa?


@Qrystus: Przypuszczam, że to kwestia błędów technicznych, banki miały bardzo mało czasu na dostosowanie systemów. Jeśli sytuacja się wkrótce nie zmieni to skontaktuj się z bankiem.
marcpol
marcpol
Autor
29.07.2022, 18:19:29
  • 0
@marcpol: jest mozliwosc, ze to sie jeszcze zmieni? Dziwi mnie ze polowa ma tak a druga polowa inaczej.


@ThorPL: Tak, jest taka możliwość.
marcpol
marcpol
Autor
29.07.2022, 18:20:34
  • 2
Czy znajdę gdzieś jakiś kalkulator który uwzględnia nadpłatę dopiero po 2 latach?


@Szpilson: Taka możliwość jest też w moim kalkulatorze.
marcpol
marcpol
Autor
29.07.2022, 18:21:23
  • 2
Takie wyliczenia z d--y. Trzeba znać średnie oprocentowanie, długość spłaty kredytu, ilość nadpłat. Dzisiaj tego nie wiesz.


@kipowrot: Oczywiście, że obliczenia są wykonywane przy pewnych założeniach. Nie przewidują one jednak przyszłości.
marcpol
marcpol
Autor
29.07.2022, 18:22:00
  • 0
Ja mam pytanie odnośnie BIK. Skoro piszą, że zgłaszają wakacje kredytowe do BIK to czy później nie będzie żadnego problemu z wzięciem czegoś na raty?


@Tomo: Tutaj znajduje się odpowiedź na to pytanie https://wakacjekredytowe.eu/#5
marcpol
marcpol
Autor
30.07.2022, 14:01:33
  • 0
@ETplayer: Data udzielenia kredytu to data podpisania umowy kredytowej.
marcpol
marcpol
Autor
30.07.2022, 14:03:01
  • 0
Jak to jest z nadpłatą kredytu? Kiedy najlepiej to robić? Nadpłacając kredyt gotówkowy zawsze robiłem to dzień po płatności raty.


@moler: Im wcześniej nadpłacisz tym lepiej. Tutaj jest to świetnie wyjaśnione https://www.wykop.pl/wpis/63261329/pisalem-kiedys-jak-dziala-naliczanie-odsetek-od-kr/

Pojawiają się też pomysły skorzystania z lokat bankowych lub rachunków oszczędnościowych i nadpłacenia kredytu dopiero po okresie wakacji.
marcpol
marcpol
Autor
01.08.2022, 10:24:46
  • 0
@marcpol: Czyli jesli tak sie stanie, to od razu do UOKIKu? Dzieki, swietna robota, pozdrawiam


@FreeSpartacus: W takiej sytuacji należy skontaktować się z prawnikiem.
marcpol
marcpol
Autor
01.08.2022, 10:26:14
  • 0
@marcpol dzięki za materiał. Mam kredyt z żoną w bnp. Złożyłem już wniosek przez bankowość internetową. Czy żona też powinna to zrobić, czy już powinno pójść?


@markos610: Jest to różnie interpretowane. Bezpieczniej jest, aby wszyscy kredytobiorcy złożyli wniosek. Takie są też wymagania części banków. Pewna część banków podała informację, że wystarczy, aby jeden z kredytobiorców złożył wniosek, prawdopodobnie wynika to z zawartych w umowie kredytowej pełnomocnictw, które umożliwiają każdemu
marcpol
marcpol
Autor
01.08.2022, 12:33:12
  • 0
@marcpol chodziło mi o coś innego. Mam ratę 12 dnia miesiąca. Czy jest różnica jak zrobię nadpłatę 1, 15 lub 30 dnia? Czy jest tutaj jąkaś zależność ile pieniędzy z nadpłaty idzie w spłatę kapitału?


@moler: Zawsze taka sama kwota ostatecznie trafia na nadpłatę kapitału.

W zależności od banku stosowane są rożne systemy. W części z nich nadpłata księgowana jest wyłącznie na spłatę kapitału, przykładowo kredyt z saldem 100 000
marcpol
marcpol
Autor
01.08.2022, 12:40:17
  • 1
@marcpol Bank Polskiej Spółdzielczości


@karol-domanski33: Ustawa tego nie precyzuje. Zawieszeniu ulega jedynie płatność raty i naliczanie odsetek. Nie jest to zawieszenie wykonywania umowy i nadpłaty powinny być dostępne. Nawet jeśli nadpłaty nie będą możliwe w trakcie zawieszenia, to nadpłacać będzie można po jego zakończeniu.

Wcześniejsze nadpłaty zapewnią jeszcze niższy koszt kredytu, ale nie będą to znaczne różnice. Pojawiają się też pomysły, aby zamiast nadpłacać skorzystać z konta oszczędnościowego lub
marcpol
marcpol
Autor
01.08.2022, 12:47:15
  • 0
@marcpol: jak przesunięcie rat będzie działać w takim przypadku, jeżeli wszystkie transze nie są wypłacone to nie spłaca się części kapitałowej tylko same odsetki,

Jeżeli ostatnia transza będzie wypłacona w grudniu i część kapitałowa zacznie być spłacana od stycznia, czyli tak samo jak bez wakacji kredytowych, to brak 4 rat w 2022 to czysty zysk? Czy okres kredytowania też się wydłuży przez co każda rata będzie trochę niższa ze względu
marcpol - >@marcpol: jak przesunięcie rat będzie działać w takim przypadku, jeżeli ws...

źródło: comment_1659358033dO7YX1jaWFitSBzn9Xg82l.jpg

Pobierz
marcpol
marcpol
Autor
03.08.2022, 11:27:57
  • 0
@marcpol: ale jeżeli wcześniej miałem kapitał zacząć spłacać od stycznia to w przypadku wydłużenia okresu kredytowania rata będzie niższa ?


@jawJR: To zależy od tego, jak Twój bank podejdzie do okresu karencji. Jeśli zostanie on wydłużony, to rata nie ulegnie zmianie. Jeśli nie ulegnie on zmianie to rata będzie niższa - skróceniu ulegnie wtedy rzeczywisty okres karencji, a wydłużeniu okres spłat rat kapitałowo-odsetkowych.
marcpol
marcpol 29.07.2022, 13:58:17
  • 184
Cześć, przygotowałem stronę o wakacjach kredytowych i znalezisko.

https://www.wykop.pl/link/6757293/wakacje-kredytowe-ponad-50-pytan-i-odpowiedzi/

Na stronie znajduje się znacznie więcej pytań i odpowiedzi niż w poprzednim wpisie. Zapraszam do zapoznania się ze znajdującymi się tam informacjami.

  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

NieBendePrasowac
NieBendePrasowac
29.07.2022, 14:06:24
  • 20
@marcpol: dzięki
NieBendePrasowac - @marcpol: dzięki

źródło: comment_1659103578cCS6Oqtogfvi6xUpoXt6Pl.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
jestemtunew
jestemtunew
29.07.2022, 14:37:52 via Android
  • 9
@marcpol wniosek juz zlozylem. Oczywiscie odlozone pieniadze nadplace
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol 18.07.2022, 13:14:32
  • 1317
Cześć, przygotowałem podsumowanie informacji o wakacjach kredytowych wynikających z ustawy z 7 lipca 2022 o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy kredytobiorcom. Ustawa została w poprzednim tygodniu podpisana przez Prezydenta RP. W życie wchodzi 29 lipca 2022.

Przygotowałem również kalkulator opłacalności wakacji kredytowych i wzór wniosku. Do pobrania pod poniższym linkiem
https://biurokredyt.usermd.net/

Wakacje kredytowe, czyli zawieszenie spłaty dostępne będą w przypadku jednej umowy kredytu hipotecznego spełniającego następujące warunki:
marcpol - Cześć, przygotowałem podsumowanie informacji o wakacjach kredytowych wynika...

źródło: comment_1658149991uvOlSUzoCf5dG30dIwsG4F.jpg

Pobierz
  • 240
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
Autor
18.07.2022, 13:14:46
  • 782
Wszystkich pulsujących ten komentarz będę wołał do nowych wpisów o tematyce kredytów hipotecznych.

  • Odpowiedz
Piratez
Piratez
Piratez
18.07.2022, 13:47:18 via iOS
  • 56
@marcpol: Ciekawy case będzie z moim kredytem. Gdzie mam go podzielonego na dwie części - zakup i wykończenie. Z czego pierwszy to ja jestem kredytobiorca a żona współkredytobiorcą a drugi jest na odwrót. Mamy rozdzielność. Chcemy zrobić tak ze każdy z nas zrobi wniosek na osobny kredyt. Ciekaw jestem czy to przejdzie.
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol 15.06.2022, 11:35:24
  • 317
Cześć, przygotowałem kolejne porównanie zdolności kredytowej w przypadku ryczałtu ewidencjonowanego i podatku liniowego.

Dokładnie tak samo, jak przy ostatnim porównaniu obliczenia dotyczą działalności gospodarczej prowadzonej w niezmienionej formie opodatkowania w roku 2020, 2021 i 2022. Założono jedną osobę w gospodarstwie domowym, 20% wkładu własnego i brak jakichkolwiek zobowiązań. Założono brak kosztów prowadzenia działalności poza składką na ubezpieczenie społeczne. Okres kredytowania to 25 lat. Obecnie przy okresie kredytowania wynoszącym 30 lat zdolność nie jest
marcpol - Cześć, przygotowałem kolejne porównanie zdolności kredytowej w przypadku ry...

źródło: comment_16552908105XHzA1IGLwaB027nXMFpZS.jpg

Pobierz
  • 94
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
Autor
15.06.2022, 11:35:44
  • 292
Wszystkich pulsujących ten komentarz będę wołał do nowych wpisów o tematyce kredytów hipotecznych.

  • Odpowiedz
marcpol
marcpol
Autor
15.06.2022, 12:15:08
  • 146
@marcpol: super robota - komunikowales sie z bankami zeby dostac te wyliczenia?


@taguje: Zajmuję się kredytami hipotecznymi zawodowo i obliczenia zostały wykonane bezpośrednio w systemach konkretnych banków.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Strona 8 z 10
  • >

Mateusz Marciniak

  • Zawodowo zajmuję się kredytami hipotecznymi. Chętnie dzielę się wiedzą i odpowiadam na pytania. Pracuję na terenie całej Polski. Kontakt: pw, strona hipotekabeztajemnic.pl lub 730 534 999
  • Białystok/Warszawa
  • https://hipotekabeztajemnic.pl/

Osiągnięcia

  • VIP
    od 25.04.2023

    VIP
  • Ekshibicjonista
    od 16.05.2018

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 13.02.2025

    Rocznica
  • Komentator
    od 11.04.2024

    Komentator

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking