Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko245
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
lol79

lol79

Dołączył 4 lata i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 111
  • Znaleziska 99
  • Mikroblog 12
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 1
lol79
lol79 25.01.2025, 18:33:54
  • 0
Hejo wykopki: parę nowości w kalkulatorze hipotecznym, czyli miejscu, gdzie policzycie ratę kredytu, oszczędności z nadpłat oraz dowiecie się, co opłaca się bardziej: nadpłacać kredyt, czy INWESTOWAĆ?( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nowości: możliwość dodania nieregularnych nadpłat (czyli np. konkretna kwota w określony miesiącu)

Kalkulator showloan.info
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

9

Michał Kalecki niedoceniony wizjoner i geniusz ekonomii

Michał Kalecki niedoceniony wizjoner i geniusz ekonomii

zieło polskiego ekonomisty Michała Kaleckiego (18991970) oraz historia jego życia doskonale ilustrują naszą narodową wadę opisaną przez XIX-wiecznego pisarza i pedagoga Stanisława Jachowicza: Cudze chwalicie, swego nie znacie, sami nie wiecie, co posiadacie.

blyskotliwy
z
obserwatorfinansowy.pl
dodany: 30.10.2024, 10:07:33
  • 4
  • #
    ekonomia
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    historia
  • #
    kalecki
lol79
lol79 30.10.2024, 14:10:27 via Wykop
  • 0
Znać warto (ja nie znałem, dzięki za wrzutkę), czy geniusz to zależy jak patrzeć - świat opiera się dzisiaj na ekonomii keynesowskiej, a więc jeśli Kalecki faktycznie opracował niezależnie teorię bardzo podobną, to wymślił coś, na czym funkcjonuje świat... Jednak, czy to genialne - cóż, odpowiedzi chyba jasnej nie ma, każdy patrząc na to jak wygląda sytuacja na świecie, czy w poszczególnych państwach może mieć jakieś zdanie na ten temat.
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

lol79
lol79 30.10.2024, 18:04:03 via Wykop
  • 0
@osetnik: Właściwie nie mam zamiaru się zajmować, wolę faktycznie poświęcić czas austriakom ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

565

Nastał nowy etap potwornej biedy. Emeryci grzebią w śmietnikach.

Nastał nowy etap potwornej biedy. Emeryci grzebią w śmietnikach.

Jakie są przyczyny tej narastającej biedy? Dlaczego system emerytalny nie zapewnia im godnej starości?

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 29.10.2024, 11:26:26
  • 349
  • #
    wydarzenia
  • #
    polska
  • #
    kryzys
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    inflacja
lol79
lol79 30.10.2024, 12:52:56 via Wykop
  • 10
Jeden należy wniosek wyciągnąć: niezależnie jaki system, nie polegaj na systemie.

Tym ludziom, z miliona różnych powodów (nie śmiem oceniać) zostało jedno: ich przeżycie zależy od systemu, od emerytury, którą dostają co miesiąc. Lekcja? Robić wszystko, aby w przyszłości nie zależeć od systemu.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1637

Edukacja finansowa musi być obowiązkowa w szkołach tak twierdzą Polacy!

Edukacja finansowa musi być obowiązkowa w szkołach tak twierdzą Polacy!

Aż 3 na 4 Polaków twierdzi, że edukacja finansowa powinna być obowiązkowa w szkołach ponadpodstawowych.

ObserwatorGospodarczy
z
obserwatorgospodarczy.pl
dodany: 29.10.2024, 16:36:28
  • 227
  • #
    polska
  • #
    edukacja
  • #
    szkola
  • #
    nauka
  • #
    dzieci
  • #
    spoleczenstwo
lol79
lol79 30.10.2024, 10:01:46 via Wykop
  • 0
@mindy-moo: Cóż, na swój sposób marna porada z tymi lokatami, jeśli świat jest pelen lepszych okazji inwestycyjnych. I tu meritum: dla Ciebie lokata jest w porządku, bo akceptujesz niską stopę zwrotu i niskie ryzyko, ale dla miliona innych nie będzie ona dobrym rozwiązaniem. Ludzie mają różne możliwości, umiejętności i masa innych czynników determinuje co kto może dlatego - jesteśmy różni i żyjemy różnie. Osobiście na nie chciałbym być na twojej
lol79
lol79 30.10.2024, 10:43:41 via Wykop
  • 0
@mindy-moo Istnieje bardzo dużo instrumentów finansowych, a każde z nich na czymś się opiera, ma własne ryzyka, własne podstawy do generowania wartości. Wydawanie pieniędzy to dla mnie inny temat, nie wiem czy szkolny temat.
lol79
lol79 30.10.2024, 11:13:54 via Wykop
  • 0
@mindy-moo: o jeden pomyślunek więcej w ciągu dnia, brawo ;)
lol79
lol79 30.10.2024, 11:18:18 via Wykop
  • 0
@-Melek-: a co jest nie tak? 8600 to 6192 zł na rękę (kalkulator https://ladnepodatki.pl/kalkulator-uop). Że podstawa opodatkowania Ci nie pasuje czy co?

231

Niezwykła kolekcja historycznych monet przejęta przez policję w Krakowie

Niezwykła kolekcja historycznych monet przejęta przez policję w Krakowie

Kolekcję 300 srebrnych denarów księcia Władysława Wygnańca z XII wieku, a także monety z czasów Imperium Rzymskiego przejęli krakowscy policjanci. Funkcjonariusze zatrzymali dwóch mężczyzn podejrzanych o prowadzenie nielegalnych pozyskiwań archeologicznych.

KapitanTorpedal
z
rmf24.pl
dodany: 21.10.2024, 11:56:32
  • 109
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    prawo
  • #
    policja
  • #
    archeologia
  • #
    historia
lol79
lol79 22.10.2024, 07:36:21 via Wykop
  • -2
idzie 2 ludzi przez pole, jeden coś znajduje i może, drugi coś znajduje i nie może (ʘ‿ʘ)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

476

Paul Di'Anno (były wokalista Iron Maiden) nie żyje

Paul Di'Anno (były wokalista Iron Maiden) nie żyje

On behalf of his family, Conquest Music are sad to confirm the death of Paul Andrews, professionally known as Paul Di'Anno. Paul passed away at his home in Salisbury at the age of 66.

To_ja_moze_pozamiatam
z
facebook.com
dodany: 21.10.2024, 14:51:05
  • 69
  • #
    ironmaiden
  • #
    heavymetal
  • #
    metal
  • #
    muzyka
lol79
lol79 22.10.2024, 07:29:28 via Wykop
  • 22
no to dzisiaj będzie dzień z killersami...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

674

Polacy przepłacali za komputery Della. UOKiK nałożył 6 mln zł kary

Polacy przepłacali za komputery Della. UOKiK nałożył 6 mln zł kary

UOKiK badał, czy producent umówił się z dystrybutorami hurtowymi i autoryzowanymi sprzedawcami na ceny, aby ograniczyć konkurencję na rynku. Urząd nakazał zmianę zasad sprzedaży. I nałożył 6 mln zł kary za wprowadzenie w błąd podczas postępowania.

Kolekcjoner_dusz
z
rp.pl
dodany: 14.10.2024, 09:34:09
  • 81
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    komputery
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    technologia
lol79
lol79 14.10.2024, 19:19:00 via Wykop
  • 0
Jestem taki, który nadpłacił. Robią z nas frajerów. Ten sam sprzęt na stronie della US w jakiejś wersji outletowej nawet połowę taniej, niż u nas - oczywiście brak możliwości zamówienia do PL. Sprzęt niby premium a jak się zagrzeje to jak helikopter. Poleciłbym sobie Apple, ale nie lubię macos.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1184

Obecna realna wartość drugiego progu podatkowego to 93 tys. zł

Obecna realna wartość drugiego progu podatkowego to 93 tys. zł

Brak waloryzacji progów podatkowych stanowi ukrytą formę podwyżki podatków. Wraz z początkiem 2022 roku, Polacy rozliczający się według skali podatkowej, nominalnie płacą podatek w wysokości 32 proc. od dochodu powyżej 120 tys. zł.

ForexClubPL
z
forexclub.pl
dodany: 10.10.2024, 11:52:42
  • 371
  • #
    pit
  • #
    podatki
  • #
    prawo
  • #
    finanse
  • #
    pieniadze
  • #
    polska
lol79
lol79 11.10.2024, 08:38:55 via Wykop
  • -6
Eee tam progi podatkowe, 10k brutto na UOP to 7.1k na rękę, podatek 29% prosta matma ( ͡° ͜ʖ ͡°): https://ladnepodatki.pl/brutto-netto/10000-zl
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

386

RZ postuluje wprowadzenie zakazu noszenia noży

Pokaż treści 18+

RZ postuluje wprowadzenie zakazu noszenia noży

Kolejny alarmistyczny artykuł o rzekomych zagrożeniach, tym razem ze strony noży EDC. Eksperci próbują przekonać czytelnika, że noszenie EDC noża jest złem, prowadzi do nieszczęść, a noszący z założenia mają niecne cele. Kolejny przykład podejścia zakładającego podnoszenie bezpieczeństwa przez zakaz

murison
z
rp.pl
dodany: 08.10.2024, 14:24:47
  • 206
  • #
    policja
  • #
    prawo
  • #
    przestepczosc
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    lewackalogika
  • #
    neuropa
lol79
lol79 09.10.2024, 09:01:09 via Wykop
  • 1
Nigdy nie wiesz kiedy najdzie cię ochota na kanapkę z masłem orzechowym :) Dlatego nóż jest przydatny.
A co do samoobrony - znacznie praktyczniejszy i lepszy jest gaz pieprzowy.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

372

BIK informuje o malejącym zainteresowaniu kredytami mieszkaniowymi

BIK informuje o malejącym zainteresowaniu kredytami mieszkaniowymi

Bankowość, finanse, nieruchomości, technologie, cyberbezpieczeństwo, ESG, prawo, emerytury, kadry, konferencje. Miesięcz

PIAN--A_A--KTYWNA
z
bank.pl
dodany: 08.10.2024, 06:56:10
  • 86
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    mieszkanie
  • #
    nieruchomosci
lol79
lol79 09.10.2024, 08:54:33 via Wykop
  • 5
Co się dziwić, przy obecnych stopach to absurd? Średni kredyt w Polsce to 450k zł, a po 25 latach bankowi trzeba oddać ponad 1 mln. Więcej odsetek niż samego kapitalu. Dla zainteresowanych podrzucam kalkulator rat: https://showloan.info/pl/
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

794

Nadpłacać kredyt, czy inwestować? Policzyłem i zrobiłem aplikację.

Nadpłacać kredyt, czy inwestować? Policzyłem i zrobiłem aplikację.

Czy opłaca się nadpłacać raty, a może lepiej zainwestować potencjalne nadpłaty? Zastanawiam się nad tym od dawna i stworzyłem kalkulator. Wnioski są ZASKAKUJĄCE, bo nadpłacanie rat w większości przypadków jest dużo bardziej OPŁACALNE, niż inwestowanie tych nadpłat! Nadpłacać więc kredyt ile się da?

lol79
z
wykop.pl
dodany: 26.09.2024, 05:35:25
  • 277
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    pieniadze
  • #
    inwestycje
  • #
    oszczedzanie
  • #
    polska
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 06:03:01 via Wykop
  • -5
@jestemasem: Niby tak, ale dopiero patrząc w twarde liczby widać to czarno na białym xd
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 06:16:52 via Wykop
  • -21
@DeoLawson: Zobacz, nieoczywiste jest, że gdy OBAJ inwestor i nadpłącający wydają w sumie TYLE SAMO CO MIESIĄC, to inwestor co miesiąc inwestuje coraz mniej, jeśli ma wydawać tyle samo co nadpłacający... Dlatego w normalnym życiu to porównanie też jest bardziej złożone i stąd kalkulator :D
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 06:19:17 via Wykop
  • 1
edit. w artykule ta linia:

Tak to się ciągnie do 147 miesiąca, bo wtedy... Tomek (nadpłacający) spłaca kredyt


miało być, że Andrzej spłaca kredyt:

Tak to się ciągnie do 147 miesiąca, bo wtedy... Andrzej (nadpłacający) spłaca kredyt
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 06:24:05 via Wykop
  • -13
@mmmmmmmm18: Właśnie liczę, że z każdą nadpłata spada rata! Dlatego nadpłacający co miesiąc nadpłaca tyle samo, ale inwestor inwestuje CORAZ mniej, żeby razem wydawali co miesiąc tyle samo :D Dokładnie to jest podchwytliwe i to liczę!

Co do inwestycji w co i ile: ja nie wnikam, może ktoś myśli nadpłacić 50k kredytu albo wrzucić to w inwestycję domków letniskowych 12% zwrotu :) A przy 12% robi się ciekawiej niż przy
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 11:27:52 via Wykop
  • 17
@nabrzmialy: na przykład po to, żeby mieć dostęp do kapitału "w razie czego"
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 11:46:55 via Wykop
  • 4
@yszty: dzięki, miło słyszeć!
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 13:11:00 via Wykop
  • 0
@wloczykij78: Ja chciałem uzyskać konkretne liczby, twarde dane. W realnym życiu, czynników jest więcej.

Jedni będą nadpłacać kredyt, bo po prostu nie chcą go mieć. Czym szybciej kredyt zniknie tym lepiej i nie obchodza ich liczby. Inni wołą budować poduszkę finansową - lepiej 30k na oszczędnościowym niż 30k oddane bankowi, bo jest dostępne w razie potrzeby (jak pisał @MegaZU0). Jeszcze inni to w ogóle wolą wrzucić w giełdę
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 13:44:34 via Wykop
  • 0
@cyk21: Inwestując kapitał pracuje długo, spłacasz pełny kredyt. Nadpłacając zmniejszasz co miesiąc i w końcu kredyt spłacasz, albo płacisz tak małą ratę że możesz coś z nadwyżką zrobić. To nie jest takie proste, że w 10 minut dowiesz się co jest lepsze. W kalkulator wrzucasz liczby i masz wynik + harmonogram. Możesz modyfikować % dowolnie, łącznie z kwotami. Wiem to czego nie wiedziałem wcześniej i nie zreserachowałbym tego w 10
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 13:53:17 via Wykop
  • 6
@WystraszoneWarzywo: przekażę mojemu kredytowi na bańkę (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■) hah
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 14:08:25 via Wykop
  • 32
@areklipno: Tak to jest bardzo dobra uwaga, już ją dostałem. Dodam tą opcję jak najszybciej. Czyli to będzie "Ile chcesz wydawać łącznie w miesiącu na kredyt i nadpłątę?" To jest przypadek w którym nadpłacający dostosowuje się do inwestora, a nie tak jak teraz (inwestor dostosowuje się do nadpłącającego). Moja motywacja dla aktualnego wyboru była taka: nadpłącając ratę często wchodzimy w apkę banku i po prostu nadpłacamy ratę np. 1k
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 14:11:12 via Wykop
  • -2
@DeoLawson: Kalkulator uwzględnia procent składany i odpowiednie kapitalizacje. np. dla oszczędnościowego jest to kapitalizacja miesięczna (jak w większości ofert bankowych). Dla lokaty kapitalizacja na koniec okresu (np. po 6 miesiącach) - tak więc kalkulator uwzględni, że kolejna lokata po 6 miesiącach ma być na pierwotną kwotę + zysk (odsetki - podatek).
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 14:26:16 via Wykop
  • 0
@DeoLawson: Rozpiska inwestycji jest dostępna dla nadpłacającego i inwestora w zakładce SZCZEGÓŁY INWESTYCJI
lol79 - @DeoLawson: Rozpiska inwestycji jest dostępna dla nadpłacającego i inwestora ...

źródło: image

Pobierz
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 14:43:28 via Wykop
  • -1
@GMGM: Hmm, nie myślałem o tym :D Dobre pytanie, tutaj trzeba byłoby założyć (prognozować) wzrost wartości nieruchomości. Ale ciekawe scenariusze z tego można porobić, policzyć zwrot z flipowania nieruchomości "na kredyt" xd
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 15:05:04 via Wykop
  • -6
@RafB: Hej, odsyłam do artykułu i przykładu, który opisałem. Mam nadzieję że zobrazuje on wyzwanie "porównania opłacalności" na przestrzeni wielu lat. No i zachęcam do zrobienia własnych kalkulacji, bo mały % zwrotu z inwestycji może w pewnych scenariuszach robić sporą różnicę opłacalności. Ja stwierdziłem, że nie opłaca się wrzucać $$ na oszczędnościowe ze stawkami rynkowymi teraz, ale jak ktoś wierzy, że zrobi na krypto kilkadziesiąt %, to już jest inaczej.
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 15:33:56 via Wykop
  • 0
@151346136: zerknij pls w przykład z artykułu!
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 15:34:30 via Wykop
  • 1
@pan_demonium: spoko, postaram się wrzucić nową opcję jak najszybciej!
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 15:40:34 via Wykop
  • -1
@JC97: to jest alternatywny scenariusz, w którym nadpłacam co miesiąc więcej, żeby w sumie co miesiąc wydawać tyle samo (np. 5k w sumie). W kalkulatorze opcja to: nadpłacam co miesiąc 1000zł, a że rata schodzi w dół, to co miesiąc wydaje mniej. A inwestor wydaje tyle samo, dlatego inwestuje co miesiąc mniej.
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 15:48:29 via Wykop
  • 0
@mattmd: tak, raty malejące to ogólnie opłacalny temat, jeśli ktoś może sobie pozwolić, bo raty mogą być dość wysokie. No i przy tak wysokich stopach jak obecnie, płaci się dużo
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 16:07:54 via Wykop
  • 0
@playzino: przy tym samym oprocentowaniu nadal bardziej opłaca się nadpłacać. A co do strategii docelowej - poduszka to komfort, nadpłacać każdą dostępną złotówkę bez poduszki też wydaje mi się absurdalne. Mój mózg słabo odnajduje się w "mieszanych" scenariuszach, chyba wolałbym iść w 1dno, jeśli efekt jest podobny, dlatego chyba będę priorytetowo nadpłacał zamiast 7-8% na oszczędnościowym xd
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 16:09:42 via Wykop
  • 0
@Niesondzem: tak tylko nadpłacając, zostajesz goły, bez kapitału: ani na czarną godzinę, ani na wrzucenie w super nowego coina na Solanie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 16:10:20 via Wykop
  • -1
@JC97: wrzuć 8% kredytu i 8% nadpłaty a i tak wyjdzie że nadpłata lepsza.
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 16:14:03 via Wykop
  • -3
@powodzenia: Hej dzięki za komentarz, bardzo ciekawa informacja, skąd ta liczba? Pasuje jak ulał! 1 - 19% podatku :D? To jest właśnie liczone + przedstawiony harmonogram. Wysokość podatku można skonfigurować tam gdzie język.
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 16:23:12 via Wykop
  • -1
@MajsterOfWihajster: Tak, procent składany i odpowiednia kapitalizacja (np. oszczędnościowe miesięcznie, lokata na koniec okresu rozliczeniowego).
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 17:23:30 via Wykop
  • 0
@xsaasebtc: dzięki! <3
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 17:23:47 via Wykop
  • 0
@Sztuczna_inteligencja: w bardziej złożonym scenariuszu należałoby też uwzględnić inflację
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 17:25:01 via Wykop
  • 0
@sylwek2k: wiem wiem, dodam tak, żeby była stała kwota miesięcznie, czyli nadpłata będzie rosnąć.
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 18:03:55 via Wykop
  • 2
DZIĘKI WSZYSTKIM ZA DOTYCHCZASOWY ODBIÓR APKI I SUGESTIE! ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

Dodaję opcję, w której nadpłata + rata będą sumie co miesiąc stałe np. 5k, co pozwoli policzyć scenariusz w którym macie co miesiąc STAŁY budżet do wydania na ratę i nadpłatę.

Do rana na pewno będzie dodane!
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 18:30:39 via Wykop
  • 0
@merti: to niestety rzeczywistość w aktualnych warunkach :D pozostaje czekać na obniżkę stóp albo nadpłacać :D
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 19:15:37 via Wykop
  • 0
@renq: hah niby tak, ale swoje się namęczyłem głównie ze względu na błędy ogarnięcia całej koncepcji, a nie technologiczne
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 19:32:03 via Wykop
  • 3
(╭☞σ ͜ʖσ)╭☞ Dodałem opcję, w której co miesiąc (nadpłata + kredyt) to stała kwota!

W ten sposób obniżka rat przez nadpłaty sprawia, że nadpłata co miesiąc rośnie, tak żeby w sumie było np. 5k! Liczby się zmieniają, dotyczy to też inwestora!

KALKULATOR: showloan.info
lol79 - (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞ Dodałem opcję, w której co miesiąc (nadpłata + kredyt) to stała k...

źródło: image

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 20:00:23 via Wykop
  • 0
@BelkaBec: ^^ pracuję nad tym
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 20:08:28 via Wykop
  • 1
@areklipno @devilek007 opcja dodana!
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 20:37:23 via Wykop
  • 0
@Brut_all: Tak i właściwie ja nawet nie przeczę temu, że to jest proste. Ja chciałem stworzyć narzędzie, które to pokaże, gdzie będzie można zobaczyć co się właściwie dzieje z kapitałem za rok, 2, czy 10 :D + mieć bazę na bardziej złożone scenariusze, jak np. ze zmienną stopą zwrotu (np. prognozowany zwrot inwestycji w Bitcoina).

i tak: programiści komplikują rzeczy proste ( ͡° ͜ʖ ͡°)
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 20:52:06 via Wykop
  • 1
@WiecznyDesperat: hej, dopiszę to do listy funkcjonalności, dzięki!
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 20:53:34 via Wykop
  • 0
@tomaszs: dziękuję, dopisuję sobie do listy. Podatek jest wliczony, można go zmienić klikając w przycisk gdzie jest język/waluta. Z prowizji dla nadpłat początkowo zrezygnowałem, nie wiem na ile to powszechne obecnie. Ubezpieczenie mieszkania i OC - meeega uwaga, dzięki!
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 20:53:47 via Wykop
  • 0
@Oltwk93: dzięki, doceniam!
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 20:54:14 via Wykop
  • 1
@xarojek: dzięki, super słyszeć dobry feedback (。◕‿‿◕。)
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 20:55:16 via Wykop
  • 1
@Parmenides69: Ja osobiście i biorę, ale kalkulator to tylko liczby :D Niech każdy się zastanowi jak mówisz, ile jest dla niego warty komfort posiadania kapitału pod ręką.
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 20:55:48 via Wykop
  • 0
@thesecondtrue: w sensie aplikacja? vue + quasar
lol79
lol79
Autor
26.09.2024, 20:57:15 via Wykop
  • 0
@bama-kala: inflacji nie wliczam, prawda i jest to dobra uwaga. Postaram się uwzględnić inflacje jak najszybciej
lol79
lol79
Autor
27.09.2024, 06:04:34 via Wykop
  • 0
@tomaszs: vue + quasar
lol79
lol79
Autor
27.09.2024, 06:17:09 via Wykop
  • 3
@Niewiempocoalezobaczymy: hej przemyślę ten temat odnośnie apki dla wypróżniania (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
lol79
lol79
Autor
27.09.2024, 08:06:33 via Wykop
  • 0
@ruonim: po to żeby widzieć liczby :) każdy wie o co chodzi, ale jak mowa o pieniądzach, dobrze jest widzieć konkrety!
lol79
lol79
Autor
27.09.2024, 08:11:34 via Wykop
  • 0
@Konki: 2 dni? Super świeży temat. Kredyt podcina skrzydła, także czysta głowa może nie mieć wymiernej ceny. Znam temat. I z tego względu też chciałbym się tego pozbyć jak najszybciej. Perspektywa obniżki stóp to z drugiej strony motywacja do inwestowania: niskie stopy -> wzrost inflacji -> inwestycje w górę, a kredyty w dół (ʘ‿ʘ)
lol79
lol79
Autor
27.09.2024, 08:57:32 via Wykop
  • 1
@nickson: chcę dodać właśnie opcję inwestycji w konkretne aktywa np. Bitcoina, złoto czy nieruchomości z aproksymowaną stopą zwrotu
lol79
lol79
Autor
27.09.2024, 09:01:11 via Wykop
  • 0
@Marchol: tak to jest bardzo dobra uwga, dzięki, to może wpłynąć na kalkulacje
edit. nie może wpłynąć, a wpłynie xd
lol79
lol79
Autor
27.09.2024, 09:25:21 via Wykop
  • 1
@lukasz9889: starałem się (ꖘ‸ꖘ)
lol79
lol79
Autor
27.09.2024, 15:56:46 via Wykop
  • 0
@chris88: hej mam to na liście zgłoszeń, postaram się dodać jak najszybciej, dzięki!
lol79
lol79 27.09.2024, 09:14:00
  • 11
Yo, wczoraj wrzuciłem na Wykop swój projekt, jest na głównej https://wykop.pl/link/7551889/nadplacac-kredyt-czy-inwestowac-policzylem-i-zrobilem-aplikacje

Jeśli kogoś zastanawia ile pracy wymaga zrobienie takiego projektu, to odpowiadam: miesiąc hardcorowe'go kodowania + ze supportem chatGPT, Github Copilot i 10+ lat doświadczenia jako programista

Interesują mnie tematy projektów indie i docelowo chciałbym skracać czas klepania takich projektów do minimum, ale... To nadal nie jest takie proste. AI jest wsparciem, ale trzeba wiedzieć co chce się osiągnąć, o co zapytać. AI potrafi
@lol79 794

Nadpłacać kredyt, czy inwestować? Policzyłem i zrobiłem aplikację.

więcej
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lol79
lol79
Autor
27.09.2024, 09:21:11 via Wykop
  • 0
@bzam: pół żartem pół serio. Od 9 praca, do 1 w nocy projekt i tak codzień. Nie męczy bo to lubię, ale jednak męczy, bo tylko człowiek xD
  • Odpowiedz
lol79
lol79
Autor
27.09.2024, 09:38:04 via Wykop
  • 0
@rolling_stone_with_no_hope: Gusta i guściki, polemizowałbym. Takie rozmowy trzeba byłoby prowadzić na podstawie konkretnych UXowych praktyk i ich ewentualnym braku :) A na sam koniec z UXem jest tak, że i tak docelowo jeden się sprawdzi, a drugi nie, dopóki nie poeksperymentujesz to się nie dowiesz.
  • Odpowiedz
lol79
lol79
Autor
27.09.2024, 10:08:31 via Wykop
  • 0
@Bejro: Pytanie co chcesz udowodnić :D? Jak na 10 minut to dobry rezultat na pewno :)
  • Odpowiedz
lol79
lol79
Autor
27.09.2024, 10:56:29 via Wykop
  • 0
@Bejro: jaka jest różnica między 4 kółkami a samochodem ( ͡° ͜ʖ ͡°)?
  • Odpowiedz
lol79
lol79
Autor
27.09.2024, 12:04:00 via Wykop
  • 0
@Romska_Palo_Ul_Laputa: no raczej tak, jest z czego :)
  • Odpowiedz
Aokx
Aokx
27.09.2024, 09:03:54
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lol79
lol79 27.09.2024, 09:04:35 via Wykop
  • 0
@Aokx: że UI? Vue + quasar
  • Odpowiedz
pojaszek
pojaszek
pojaszek
26.09.2024, 11:18:42
  • 9
Cześć wszystkim!

Mam do Was ogromną prośbę. Mój kolega, który jest tatą dwójki małych dzieci, po nocach pracował nad stworzeniem strony internetowej, na której można obliczyć kredyt hipoteczny i sprawdzić, czy nadpłaty się opłacają. Wiem, że jest już sporo takich kalkulatorów, jak ten na Bankierze, i że wielu z Was woli inwestować w SP500, które obecnie ma YTD 22%. Ale dla niego to była naprawdę ważna sprawa i włożył w to mnóstwo pracy
@lol79 794

Nadpłacać kredyt, czy inwestować? Policzyłem i zrobiłem aplikację.

więcej
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lol79
lol79 26.09.2024, 11:26:35 via Wykop
  • 1
kalkulator na Bankierze tego nie potrafi, a Bitcoin w 2024 dał 51% zamiast marnego 22% ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
lol79
lol79 26.09.2024, 11:36:11 via Wykop
  • 0
@wygryw50k: jak ten Andrzej nadpłacający spłaci kredyt, to Tomek inwestor ciągle płaci 4220zł miesięcznie za ratę. Dlatego, Andrzej zaczyna też inwestować 4220zł, żeby wydawali tyle samo
  • Odpowiedz
lol79
lol79 26.09.2024, 11:38:50 via Wykop
  • 1
@pojaszek: jak w 2020 rynki rąbnęły w dół przez COVID to każda inwestycja była oooostro w plecy. Gdybyś na chillu nadpłacał sobie wtedy kredyt, a nie pchał się na górce w inwestycje, to miałbyś dużo przyjemniejszy poczatek wzrostu stóp procentowych :))
  • Odpowiedz
lol79
lol79 26.09.2024, 11:55:12 via Wykop
  • 0
@gymw8nhnzd: o to chodzi, że inwestuje INWESTOR, ale też NADPŁACAJĄCY, gdy zacznie mieć dostępny/wolny kapitał...A dostępny kapitał nadpłacający ma wtedy gdy płaci np. 3k zł raty + 1k nadpłaty (w sumie 4k), a inwestor płaci 4.2k raty. Więc różnica między nimi to 200zł, dlatego nadpłacający inwestuje to "wolne 200zł"

ps. widzę ostro Ci się interfejs rozjeżdza, jaką masz rozdzielczość ekranu?
  • Odpowiedz

3

Najlepsi informatycy zapłacą prawie 14 tys składki zdrowotnej w 2023

Najlepsi informatycy zapłacą prawie 14 tys składki zdrowotnej w 2023

Mowa o ryczałtowcach na B2B i to takich 30k+ na fakturze netto. Po dzisiejszym obwieszczeniu GUSu znana jest ostateczna wartość składki zdrowotnej dla RYCZAŁTOWCÓW na 2023. Miesięczna składka to 1.128,48. Dużo? W linku kalkulator B2B do samodzielnych przeliczeń.

lol79
z
ladnepodatki.pl
dodany: 20.01.2023, 10:06:51
  • 5
  • #
    b2b
  • #
    programista30k
  • #
    podatki
  • #
    zus
  • #
    finanse
  • #
    praca

6

Jeszcze większy ZUS na B2B w 2023! - kalkulator

Jeszcze większy ZUS na B2B w 2023! - kalkulator

W 2023 największa podwyżka ZUS w historii. 15k na B2B dla informatyka to 250zł mniej w kieszeni, tragedii nie ma, ale czy większy ZUS to nie kasa w błoto? Ciekawe, na czym stanęło z propozycją "opcjonalnego" ZUSu, bo coś się nie zapowiada...

lol79
z
ladnepodatki.pl
dodany: 02.12.2022, 08:44:05
  • 10
  • #
    ekonomia
  • #
    programista15k
  • #
    finanse
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
  • #
    podatki

3978

PAP: PIS częściowo cofa Polski Ład

PAP: PIS częściowo cofa Polski Ład

Premier: jeśli ktokolwiek zarabiający do 12 800 zł brutto miesięcznie straci na Polskim Ładzie, będzie mógł rozliczyć się na zasadach z 2021 r. (PAP)

readme
z
twitter.com
dodany: 21.01.2022, 12:51:01
  • 458
  • #
    polska
  • #
    podatki
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
lol79
lol79 21.01.2022, 14:05:16
  • 0
Tutaj można policzyć dokładnie ile na Umowie o Pracę w Nowym Ładzie jest na rękę: https://ladnepodatki.pl/kalkulator-uop
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

4765

Ustawa o Polskim Ładzie była w październiku. Firmy mogły się dostosować

Ustawa o Polskim Ładzie była w październiku. Firmy mogły się dostosować

bezczelne te pisowskie bladzie i zuchwałe

juzwos
z
rp.pl
dodany: 21.01.2022, 07:59:35
  • 273
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    nowylad
  • #
    pieniadze
  • #
    pis
lol79
lol79 21.01.2022, 13:14:30
  • 0
Ktoś z rządzących chyba dużo czasu spędza na Wykopie. Faktycznie wrzucałem informację o kalkulatorze wynagrodzeń dla firm w Nowym Ładzie: https://ladnepodatki.pl ( ͡° ͜ʖ ͡°) Można było sobie policzyć ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

810

Polski Ład i składki po nowemu — większość przedsiębiorców straci

Polski Ład i składki po nowemu — większość przedsiębiorców straci

Rząd przekonuje, że Polski Ład to "niższe podatki i więcej pieniędzy w portfelach Polaków" (...) Wpływ Polskiego Ładu na zarobki netto przedsiębiorców.

konto usunięte
z
businessinsider.com.pl
dodany: 22.11.2021, 07:45:43
  • 155
  • #
    polska
  • #
    nowylad
  • #
    podatki
  • #
    biznes
  • #
    firma
  • #
    dzialalnoscgospodarcza
lol79
lol79 22.11.2021, 15:29:36
  • 2
IT, lekarze, pielęgniarki, architekteci i inżynierowie z nowymi stawkami ryczałtu (12% i 14%), co powoduje, że wzrosty nie są aż tak wielkie. Można sobie policzyć: ladnepodatki.pl - kalkulator b2b
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

60

Test Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition

Test Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition

Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition to kolejna wyjątkowa edycja karty graficznej. Na papierze wypada ona najsłabiej z testowanych RTX 3080 Ti, ale czy tak w rzeczywistości jest?

WhatNext
z
whatsnext.pl
dodany: 02.06.2021, 13:00:19
  • 96
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
  • #
    kartygraficzne
  • #
    nvidia
  • #
    pcmasterrace
lol79
lol79 02.06.2021, 18:54:26
  • 3
ciekawe czy do kopania dobre ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >

Polski Lol

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 01.06.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking