Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko280
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
marcpol
Profil firmowy

marcpol

Dołączył 7 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 9822
  • Znaleziska 180
  • Mikroblog 9642
  • Obserwujący 686
  • Obserwowane 21
kredzion
kredzion
04.07.2025, 16:36:50
  • 0
Czy można refinansować #kredythipoteczny w tym samym banku czy banki na to nie idą i pozostaje tylko inny bank?
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 05.07.2025, 17:03:21 via Wykop
  • 1
@kredzion: Nie, banki nie chcą refinansować swoich własnych kredytów. Wyjątkiem jest PKO BP.

Można też przy trzecim refinansowaniu powrócić do banku, który pierwotnie udzielił kredytu.
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol przedwczoraj, 15:23:44 via Wykop
  • 0
@recc: Miałem na myśli trzeci kredyt i drugie refinansowanie. Dzięki za zwrócenie uwagi :)
  • Odpowiedz
W_nocy_x3
W_nocy_x3
W_nocy_x3
przedwczoraj, 08:51:43
  • 0
#kredythipoteczny #finanse Znacie kalkulatot ktory pokaze ile "zarobie" na nadplacie kredytu? Te co przegladalem pokazuja tylko o ile sie zmienj rata.
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol przedwczoraj, 08:55:49 via Wykop
  • 3
@W_nocy_x3: Na mojej stronie znajdziesz taki kalkulator https://hipotekabeztajemnic.pl/kalkulator-nadplat/
  • Odpowiedz
Hattrick
Hattrick
03.07.2025, 10:04:53
  • 0
Ktora opcja lepsza wg was na obecne warunki?
#kredythipoteczny
Hattrick - Ktora opcja lepsza wg was na obecne warunki?
#kredythipoteczny

źródło: image_picker_7E0EA2F4-D625-4BAB-ACF2-5B41FB36DC5F-2440-00000D6F7D667A1B

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 05.07.2025, 16:55:52 via Wykop
  • 0
@Hattrick: Zdecydowanie BNP. Pekao SA ma duże koszty początkowe. Dodatkowo są one kredytowane. Oznacza to, przez pierwsze miesiące kredytu zupełnie nie spłacasz pożyczonego kapitału, a jedynie koszty dodatkowe.

Porównujesz jednak oprocentowanie czasowo stałe ze zmiennym - w obu tych babka dostępne są kredyty ze zmiennymi i stałym oprocentowaniem. W pierwszej kolejności warto wybrać rodzaj oprocentowania, a dopiero później konkretną ofertę banku.

Jakie problemy nieruchomości uniemożliwiają złożenie wniosków do innych
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol 05.07.2025, 17:10:29 via Wykop
  • 0
@666Forest: Odpowiednimi nadpłatami ze zmniejszeniem raty osiągniesz dokładnie to samo. Wystarczy po każdym spadku raty zwiększać kwotę nadpłaty, tak, aby łączna płatność (rata i nadpłata) były ciągle tej samej wysokości. Szerzej opisałem to w tym artykule https://hipotekabeztajemnic.pl/nadplaty-kredytu-zmniejszenie-raty-skrocenie-okresu-a-moze-trzeci-wariant/
  • Odpowiedz
WypokwykopowyMirek
WypokwykopowyMirek
WypokwykopowyMirek
04.07.2025, 21:19:00
  • 0
Jeżeli od kilku lat zarabiam we Frankach CHF, to czy moge dostac kredyt w Polsce? Może to być na przykład kredyt we Frankach, wszystko mi jedno.
#doradcakredytowy #kredythipoteczny
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 05.07.2025, 17:07:47 via Wykop
  • 0
@xiv7: OP ze względu na dochody w walucie obcej nie ma możliwości uzyskania kredytu w PLN. Rekomendacja S KNF uniemożliwia udzielanie bankom kredytów w walucie innej niż waluta głównego dochodu.

Obecnie w Polsce nie są udzielane kredyty hipoteczne w CHF, co oznacza całkowity brak możliwości otrzymania finansowania w omawianym przypadku.
  • Odpowiedz
levy235
levy235
levy235
05.07.2025, 14:34:42
  • 0
Niedługo wpłynie mi na konto kwota pozyczki hipotecznej na dowolny cel. Będę inwestycja wygląda tak że za jakiś tydzień lub dwa wpłacam połowę tej pożyczonej kwoty, a po miesiącu od tej wpłaty płacę resztę. Czy mogę połowę tych pieniędzy wrzucić na konto oszczednosciowe i za miesiąc je wyciągnąć?
#pkobp #pozyczka #kredythipoteczny #kontooszczedniosciowe @EkspertPKO
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 05.07.2025, 15:22:33 via Wykop
  • 0
@levy235: Tak, to środki na dowolny cel, możesz nimi dowolnie dysponować.
  • Odpowiedz
WypokwykopowyMirek
WypokwykopowyMirek
WypokwykopowyMirek
05.07.2025, 10:32:33
  • 0
Może zna ktoś jakiegoś doradcę, który orientuje się w ofertach kredytowych banków?

#doradcakredytowy #kredyt #banki #nieruchomosci
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 05.07.2025, 10:41:27 via Wykop
  • 0
@WypokwykopowyMirek: Zajmuję się kredytami hipotecznymi zawodowo. Jakie masz pytania?
  • Odpowiedz
GrubaGraba
GrubaGraba
GrubaGraba
05.07.2025, 05:35:26
  • 0
Aktualnie czekam na wypełnienie wszystkich kwitów przez hr i będę startowała z wnioskami do banków o kredyt (kwestia max 2 tygodni).
Myślę że w przeciągu następnych miesięcy stopa będzie spadać i co za tym idzie spadną oprocentowania kredytów zarówno tych na stałej stopie, jak i zmiennej. Biorąc pod uwagę że stopy jeszcze trochę spadną w kolejnych miesiąca warto pchać się w kredyt na stałej stopie? skoro jesteśmy w tendencji spadkowej i oprocentowania
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 05.07.2025, 10:12:34 via Wykop
  • 3
@GrubaGraba: Obecnie oferty zmiennego oprocentowania są droższe od oprocentowania czasowo stałego. Wiąże się to nie tylko z wyższą ratą, ale również z mniejszym udziałem kapitału w racie.

Według prognoz lipcowa obniżka stóp procentowych nie była przewidywana. Wydarzyło się jednak inaczej.

W Internecie można przeczytać o prognozach kolejnych obniżek stóp, niektóre z nich zakładają nawet stopy na poziomie 4%. Warto zauważyć, że po dodaniu marży oprocentowanie w takich przypadkach będzie bliskie
  • Odpowiedz
UlanyD
UlanyD
UlanyD
03.07.2025, 08:27:32
  • 0
#bezpiecznykredyt #kredyt2procent #pko #pkobp #nadplata

@EkspertPKO

Cześć
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 03.07.2025, 09:24:03 via Wykop
  • 2
@UlanyD: Program BK2 mocno zmienia sytuację. Niskie oprocentowanie rzędu 2% przez pierwszych 5 lat skutkuje tym, że każda złotówka kredytu kosztuje rocznie 2%. W obecnej sytuacji lokaty (już po podatku Belki) lub obligacje skarbowe pozwalają uzyskać większe odsetki (około 5%), co prowadzi do wniosku, że w tej chwili finansowo bardziej opłaca wolniej spłacać kapitał, zupełnie nie nadpłacać, a wolne środki przeznaczać na oszczędności takie jak lokaty i obligacje.
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol 03.07.2025, 17:25:58 via Wykop
  • 0
@EkspertPKO ekspercie a czy mając kredyt bk2% mogę kupić lokal inwestycyjny do 25 metrów kwadratowych nie tracąc dopłat? Bo chce sobie kupić drugie mieszkanie


@jazdaniebieski2023: Nabycie lokalu mieszkalnego, domu jednorodzinnego, spółdzielczego prawo do lokalu mieszkalnego albo domu jednorodzinnego skutkuje utratą prawa do dalszych dopłat.

Definicję lokalu mieszkalnego znajdziesz w art. 2 ust. 2 zdanie pierwsze ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali.
  • Odpowiedz
unknown_famous
unknown_famous
unknown_famous
30.06.2025, 17:13:46
  • 2
Udało się podpisać umowę na refinansowanie, polecam każdemu finalnie 260 PLN co miesiąc w kieszeni z 6.94 na 6.18 w ing. #kredythipoteczny
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 02.07.2025, 11:47:06 via Wykop
  • 0
@unknown_famous: Gratuluję. Niższe oprocentowanie to nie tylko mniejsza rata, ale również większy udział kapitału w racie.
  • Odpowiedz
zolnierzzezmechu
zolnierzzezmechu
15.04.2025, 06:29:49
  • 0
Jest już gdzieś oferta stałego oprocentowania poniżej 6%?

#kredythipoteczny
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 15.04.2025, 08:14:06 via Wykop
  • 0
@zolnierzzezmechu: Obecnie najniższe czasowo stałe oprocentowanie to 6,07%. Jeśli w Polsce i na świecie nic złego się nie wydarzy to oferty poniżej 6% wkrótce będą dostępne.
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol 16.04.2025, 07:47:14 via Wykop
  • 0
@jakjak66: BPS.
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol 16.05.2025, 14:14:37 via Wykop
  • 0
@zolnierzzezmechu: Są już oferty z oprocentowaniem poniżej 6%, ale wymagane będzie bankowe ubezpieczenie na życie.
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol 26.06.2025, 13:51:46 via Wykop
  • 0
@zolnierzzezmechu: Obecnie zmiany są w przeciwnym kierunku - oferty czasowo stałego oprocentowania trochę drożeją.
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol 02.07.2025, 11:45:44 via Wykop
  • 0
@zolnierzzezmechu: Są takie oferty. Na przykład Millennium z kontem, płatnościami bezgotówkowymi na kwotę 500 zł ma oprocentowanie 6,78%. Ubezpieczenie mieszkania, na życie może być zewnętrzne. Nadpłaty są darmowe. Karta kredytowa nie jest wymagana. Skorzystanie z bankowego ubezpieczenia na życie zmniejsza oprocentowanie to 6,58%.
  • Odpowiedz
oreze
oreze
27.06.2025, 21:14:41
  • 0
chciałem se uruchomić transze na wykonczenie a tu komunikat w PKO że minął termin uruchomienia kredytu xD będzie dużo zabawy żeby to odkręcić?

#kredythipoteczny #mieszkanie
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 30.06.2025, 11:43:21 via Wykop
  • 1
@oreze: Może to być związane z aneksem do umowy kredytowej. Skontaktuj się z oddziałem banku.
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol 30.06.2025, 12:09:49 via Wykop
  • 0
@oreze: Refinansowanie z obniżeniem oprocentowania wygląda na najlepszą opcję. Przeszkodą do refinansowania może być stan prawny nieruchomości. Czy KW została już założona?
  • Odpowiedz
brudne_skarpety
brudne_skarpety
30.06.2025, 09:34:09
  • 0
Czy w kredycie bez wkładu własnego jak jest małżeństwo to mogą być brane pod uwagę dochody i zatrudnienie tylko jednej osoby? Jak jedna osoba ma umowę na pół roku, a druga na nieokreślony to przejdzie? #kredythipoteczny #kredyty #kredyty #banki
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 30.06.2025, 11:20:40 via Wykop
  • 1
Czy w kredycie bez wkładu własnego jak jest małżeństwo to mogą być brane pod uwagę dochody i zatrudnienie tylko jednej osoby? Jak jedna osoba ma umowę na pół roku, a druga na nieokreślony to przejdzie? #kredythipoteczny #kredyty #kredyty #banki


@brudne_skarpety: Tak, nie stanowi to problemu. W przypadku kredyty hipotecznego, również w programie RKM mogą występować kredytobiorcy bez dochodu lub z dochodami nieakceptowanymi
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol 30.06.2025, 11:47:06 via Wykop
  • 1
@brudne_skarpety: Jeśli zdolność kredytowa oparta na dochodach męża jest wystarczająca (przy założeniu dwóch osób w gospodarstwie domowym) to nie będzie problemu, także w przypadku programu RKM. Jeśli potrzebujesz dokładnych wyliczeń i możesz odezwać się na pw.

Jeśli chcesz, aby bank zupełnie nie brał Cię pod uwagę to konieczna będzie rozdzielność majątkowa.

Możesz też rozważyć rozmowę z pracodawcą w celu wcześniejszego przedłużenia umowy. To zwykle najlepsze rozwiązanie.
  • Odpowiedz
wygryw50k
wygryw50k
25.06.2025, 13:09:16
  • 0
#nieruchomosci #kredythipoteczny
brałem trzy raty zero w życiu, dwie dalej aktywne, na jednej zdarzyło mi się zapomnieć ustawić zlecenia stałego i miałem 3 dni poślizgu w spłacie. kiedyś też z lenistwa trzy razy spłaciłem allegro pay z opóźnieniem wynoszącym do 3 dni jak jeszcze nie wiedziałem, że pojawi się to w BIKu na jakieś kwoty typu 100-200 zł.

mój score to obecnie 67, a BIKowy kalkulator mówi to co na
wygryw50k - #nieruchomosci #kredythipoteczny
brałem trzy raty zero w życiu, dwie dale...

źródło: bik

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 30.06.2025, 11:29:48 via Wykop
  • 1
mój score to obecnie 67,


@wygryw50k: Nie ma to znaczenia w przypadku kredytu hipotecznego. Ocena punktowa BIK, którą można samodzielnie sprawdzić dokonywana jest przez algorytm na podstawie wielu parametrów między innymi opóźnień w spłacie zobowiązań, aktywności kredytowej, wykorzystania limitów i ilości zapytań. Brane jest też pod uwagę dane statystyczne mówiące o tym, jakie jest prawdopodobieństwo, że dany klient nie będzie spłacał poprawnie zobowiązania.

Banki pobierają z BIK zupełnie inny raport,
  • Odpowiedz
smellingodifitsgood
smellingodifitsgood
smellingodifitsgood
30.06.2025, 09:44:09
  • 4
Powiedzcie mi z jakiej paki Biuro informacji kredytowej pobiera opłatę 59 zł na jednorazowe sprawdzenie, oferuje pakiet subskrypcyjny, 6 sprawdzeń za 160 zł. Czy informacja o swoim statusie kredytowym nie powinna być jawna? Kto to sprzedał?!? #kredythipoteczny #kredyt #bankowosc
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 30.06.2025, 11:25:23 via Wykop
  • 0
Czy informacja o swoim statusie kredytowym nie powinna być jawna?


@smellingodifitsgood: To tylko wewnętrzna ocena BIK. W przypadku kredytów hipotecznych nie ma dużego znaczenia - banki samodzielnie oceniają klientów. Może wystąpić sytuacja w której scoring BIK jest wysoki, ale bankowy będzie niski lub odwrotna.
  • Odpowiedz
szczeki32
szczeki32
szczeki32
28.06.2025, 16:39:03
  • 0
Kredyt/zdolnosc zmienia się jeżeli mam zamiar kupić mieszkanie z rynku wtórnego zamiast deweloperki? #kredythipoteczny
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 30.06.2025, 11:23:25 via Wykop
  • 0
Kredyt/zdolnosc zmienia się jeżeli mam zamiar kupić mieszkanie z rynku wtórnego zamiast deweloperki? #kredythipoteczny


@szczeki32: Kredyt jest inny, na rynku pierwotnym przy nieruchomości będącej w budowie występuje na przykład karencja w spłacie kapitału. Zdolność kredytowa jest jednak obliczana co do zasady identycznie.
  • Odpowiedz
wygryw50k
wygryw50k
29.06.2025, 20:26:23
  • 0
#kredythipoteczny

jak popularne są oferty #kredyt gdzie mogę nadpłacać od pierwszego miesiąca bez żadnej prowizji?
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 29.06.2025, 22:46:30 via Wykop
  • 3
@lycaon_pictus: nie wiem, słyszałem o tym, że większość banków przez pierwsze 3 lata bierze 3% od nadpłaty, dlatego pytam


@wygryw50k: Wręcz przeciwnie. W większości banków obecnie można nadpłacać od pierwszego dnia bez żadnych opłat.
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol 30.06.2025, 11:15:28 via Wykop
  • 0
@wygryw50k: W okresie karencji podejście banków do nadpłat jest różne. W części nadpłaty są systemowo ograniczone, nadpłacać można dopiero po zakończeniu karencji, a w innych karencja nie stanowi ograniczenia.
  • Odpowiedz

369

Koniec WIBOR

Koniec WIBOR

Rusza największa reforma finansowa od lat. WIBOR, na którym oparte są m.in. kredyty, ma zostać wygaszony, a na jego miej

starnak
z
money.pl
dodany: 29.06.2025, 05:21:53
  • 66
  • #
    wibor
  • #
    kredyty
  • #
    banki
  • #
    pieniadze
marcpol
marcpol 30.06.2025, 08:44:25 via Wykop
  • 0
Na drugim miejscu podatnicy - przez kredyt BK2% - musimy dopłacać tych kredytów, a tam stałe raty były dawane na 10 lat bez możliwości wcześniejszej spłaty (wcześniejsza spłata oznacza przymus zwrotu dopłat, więc tylko głupi by w takiej sytuacji to zrobił).


@xmateox: Wcześniejszą spłata kredytu w programie BK2 nie oznacza zwrotu dopłat. Kredyt można spłacić w dowolnym momencie bez żadnych konsekwencji.

Tak jest, osoby, które wzięły kredyt ze stałym oprocentowaniem
michas116
michas116
30.06.2025, 06:52:28
  • 0
#kredythipoteczny

Wydaje mi się że znam odpowiedź, ale może ktoś mnie uświadomi że jednak nie.
Mam kredyt krócej niż rok, i mam opcję refinansowania z 6,7% na 6,1%. Do tego odrobinę korzystniejsze warunki jeśli chodzi o ubezpieczenia itd, co przekłada się na około 8% niższą kwotę do płacenia bankowi miesięcznie.
Stałe oprocentowanie. Różnica natomiast polega jeszcze na tym, że do tej pory stałe na 5 lat, nowe warunki to stałe
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 30.06.2025, 07:46:54 via Wykop
  • 1
nowe warunki to stałe na 7 lat.


@michas116: Zablokujesz sobie w ten sposób kolejne refinansowania kredytu.
  • Odpowiedz
pomidorowymichal1
pomidorowymichal1
25.06.2025, 05:47:57
  • 0
Złożyliśmy wniosek o kredyt hipoteczny w mBanku i w ciągu godziny dostaliśmy informacje ze decyzja jest negatywna, rating niekredytowalny i brak możliwości odwołania. Wyliczyli nam 400k więcej zdolności niż chcieliśmy wziąć kredytu, w BIKach mamy historię, brak opóźnień jakichkolwiek i wysokie scoringi, przeszliśmy bez problemu screening w innym banku, nie wyskakujemy w żadnych bazach. O co do jasnej anielki może chodzić?

#kredythipoteczny #nieruchomosci #banki #mbank
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol 25.06.2025, 08:45:45 via Wykop
  • 0
@pomidorowymichal1: System banku na podstawie danych osobowych, danych z BIK i danych statystycznych ocenił Was jako ryzykownych kredytobiorców. To automatyczna ocena. Niewiele da się z tym zrobić.

Pozostaje złożenie wniosków do innych banków. Wcześniej warto dokładnie zweryfikować sytuację, aby sprawdzić co mogło być przyczyną takiej sytuacji. Może to być historia z BIK lub zatrudnienie.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 10
  • Strona 1 z 10
  • >

Mateusz Marciniak

  • Zawodowo zajmuję się kredytami hipotecznymi. Chętnie dzielę się wiedzą i odpowiadam na pytania. Pracuję na terenie całej Polski. Kontakt: pw, strona hipotekabeztajemnic.pl lub 730 534 999
  • Białystok/Warszawa
  • https://hipotekabeztajemnic.pl/

Osiągnięcia

  • VIP
    od 25.04.2023

    VIP
  • Ekshibicjonista
    od 16.05.2018

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 13.02.2025

    Rocznica
  • Komentator
    od 11.04.2024

    Komentator

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking