Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko315
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

marcpol
marcpol
Profil firmowy

marcpol

Dołączył 6 lat i 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 9497
  • Znaleziska 176
  • Mikroblog 9321
  • Obserwujący 678
  • Obserwowane 21
innovi
innovi
innovi
04.09.2024, 08:47:03
  • 1
Za dwa tygodnie odbieram mieszkanie od dewelopera.

Jak dotąd wszystko mam dopięte: zamówiony specjalista do odbioru mieszkań, podpisana umowa z firmą wykończeniową, którzy czekają już tylko na klucze aby zacząć.

Tylko pytanie, co po odbiorze, jakie formalności jeszcze muszę dopiąć jak już otrzymam klucze?

Domyślam
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 11.09.2024, 15:32:48 via Wykop
  • 1
Nie wiem czy to przegapiłem, ale chyba artykuł nie obejmuje przepisania licznika po odbiorze mieszkania, może też taką informację warto by dodać?


@innovi: W artykule są informacje na ten temat w akapicie dotyczącym rynku wtórnego. Dodałem właśnie taką informację również przy rynku pierwotnym.
  • Odpowiedz
MroczneCiacho
MroczneCiacho
MroczneCiacho
05.09.2024, 11:54:03
  • 0
Cześć, mam pytanie odnośnie rejestracji jdg a bk2

Kupiłem mieszkanie w bk2 bez gwarancji BGK (niestety), miałem działalność zarejestrowaną na wirtualne biuro. Kończy mi się umowa i chciałem zapytać czy mogę zarejestrować działalność w mieszkaniu, które kupiłem na bk2 bez utraty dopłat? Klikam w komputer, więc "zaspokojenie potrzeb mieszkalnych" nie zostanie utracone (żaden sklep itp). Rejestracja byłaby tylko do korespondencji, bez stałego miejsca prowadzenia działalności.

Czytając artykuły na internecie, największą blokada rejestracji
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 11.09.2024, 13:01:53 via Wykop
  • 1
@MroczneCiacho: Proszę bardzo, cieszę się, że pomogłem :)

Poziom wyszkolenia pracowników wielu banków, nie tylko Aliora niestety nie należy do najwyższych.
  • Odpowiedz
Waszkolega
Waszkolega
Waszkolega
06.09.2024, 13:56:48
  • 0
#kredythipoteczny #kredyt #finanse

Cześć Mirasy,

Mam taka sytuację, że na mieszkaniu mam spłacone mieszkanie ale wziąłem kredyt gotówkowy na wykończenie.
Pytanko czy idzie w jakiś sposób go przenieść na kredyt hipoteczny albo jakiś inny tańszy kredyt? Jestem po przeniesieniu własności.
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 09.09.2024, 10:03:27 via Wykop
  • 0
@DeoLawson: @Waszkolega Zgadza się, w części banków jest możliwość uzyskania kredytu na refinansowanie poniesionych kosztów mieszkaniowych. Warunki cenowe są identyczne jak zwykłego kredytu hipotecznego, czyli lepsze niż proponowana wcześniej pożyczka hipoteczna. Ograniczeniem jest czas jaki upłynął od zakupu nieruchomości (w tym przypadku, od umowy przeniesienia własności), w niektórych bankach to tylko 6 miesięcy, ale są też takie, które mogą zaakceptować nawet dwa lata.
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol
marcpol 11.09.2024, 13:00:35 via Wykop
  • 0
@Waszkolega: Odpowiedź na to pytanie zleży od tego na kogo trafisz, najczęściej zarówno pośrednicy, jak i pracownicy banków są wynagradzani prowizyjnie. Refinansowanie poniesionych kosztów mieszkaniowych to dość rzadki przypadek, więc spodziewam się, że trudno o osoby w tym temacie kompetentne zarówno bezpośrednio w bankach, jak i na rynku brokerów.
  • Odpowiedz
magic96
magic96
magic96
10.09.2024, 18:37:47
  • 0
zamierzam kupić mieszkanie z rynku wtórnego i mam kilka pytań odnośnie tego jak podejść do całego procesu, żeby się nigdzie nie sparzyć ( ͡° ͜ʖ ͡°)

1. czy oprócz weryfikacji numeru księgi wieczystej (i potwierdzenia że prawo do lokalu ma tylko sprzedający), potrzebuję sprawdzić coś jeszcze odnośnie stanu prawnego nieruchomości?
2. będę chciał sporządzić umowę przedwstępną z notariuszem – jest coś na co powinienem uważać przy zapiskach w takiej umowie? jak wygląda zazwyczaj
  • 38
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 11.09.2024, 12:48:46 via Wykop
  • 2
1. czy oprócz weryfikacji numeru księgi wieczystej (i potwierdzenia że prawo do lokalu ma tylko sprzedający), potrzebuję sprawdzić coś jeszcze odnośnie stanu prawnego nieruchomości?


@magic96: To zależy od treści KW i stanu prawnego nieruchomości. Może być potrzebna podstawa nabycia i wiele innych dokumentów. Zadłużenia prywatne właścicieli nie przechodzą na nieruchomość, jeśli nie zostały zabezpieczone hipoteką.

2. będę chciał sporządzić umowę przedwstępną z notariuszem – jest coś na co powinienem uważać przy
  • Odpowiedz
ontologiczny_konformista
ontologiczny_konformista
ontologiczny_konformista
11.09.2024, 12:26:57
  • 0
#kredythipoteczny pytanko. chce wziac kredyt hipoteczny na budowe domu ok 400k powiedzmy. przez ostatnie 8 lat pracowałem w firmie x z umowa na czas nieokreslony niedawno przeszedlem na wlasna dzialanosc gospodarcza. robie w zasadzie to samo dla firmy y. teraz rozumiem ze aby dostac kredyt musze prowadzic ta dzialalnosc przez kolejne 12 miesiecy? nie ma raczej mozliwosci szybciej? zarobki w obu firmach to powiedzmy 20k miesiecznie
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 11.09.2024, 12:30:28 via Wykop
  • 1
@ontologiczny_konformista: Minimalny okres prowadzenia działalności jaki jest obecnie wymagany w części banków to co najmniej 24 miesiące. Coraz więcej banków akceptuje 12 miesięcy.

W wybranych przypadkach, na przykład gdy działalność gospodarcza jest kontynuacją umowy o pracę, a nawet pracą w tej samej branży istnieje możliwość skrócenia wymaganego okresu prowadzenia działalności. Minimalny okres prowadzenia DG w takich przypadkach to 6 miesięcy, a czasami nawet 3 miesiące.

Jeden z banków (Velo) w
  • Odpowiedz
PanTokarz
PanTokarz
PanTokarz
10.09.2024, 15:14:13
  • 0
#kredythipoteczny
Lada dzień będę spłacał 50 ratę kredytu. Płacę 1800zł, z czego 1500zł to odsetki ( ͡° ʖ̯ ͡°) Przez te 4 lata "udało" mi się spłacić śmieszne 19tyś kredytu. Czy jeśli, sprzedam teraz nieruchomość i spłacę kredyt - to bank będzie zobowiązany do oddania mi części odsetek które spłacałem przez ten czas?
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 10.09.2024, 16:25:54 via Wykop
  • 0
Czy jeśli, sprzedam teraz nieruchomość i spłacę kredyt - to bank będzie zobowiązany do oddania mi części odsetek które spłacałem przez ten czas?


@PanTokarz: Odsetki są naliczane na bieżąco, na podstawie aktualnego kapitału do spłaty i aktualnego oprocentowania. Wcześniejsza spłata skutkuje zaprzestaniem dalszego naliczania odsetek, jednak nie wiąże się to ze zwrotem tych już zapłaconych.

Najprostszym rozwiązaniem na zwiększenie kapitału w racie jest nadpłacanie kredytu. Można też rozważyć jego refinansowanie,
  • Odpowiedz
random_acc_vikop
random_acc_vikop
random_acc_vikop
06.09.2024, 21:54:16
  • 1
Mam kredyt hipoteczny w PKO BP. Mam pytanie co do składu raty. Moja rata wynosi całościowo 3159,84zł, ale np. w mojej następnej racie 686,50zł to jest część kapitałowa a reszta odsetki. W kolejnej racie już 605,14 to kapitał a w jeszcze kolejnej racie 523,56zł, a kolejnej 611,60 etc. Z czego się biorą takie rozbieżności w części kapitałowej? Dziwi mnie to że rata wynosi ciągle tyle samo jednak co miesiąc jest inna kwota
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 10.09.2024, 15:45:05 via Wykop
  • 1
@random_acc_vikop: Podczas naliczania odsetek część banków uwzględnia rzeczywistą liczbę dni między poszczególnymi ratami, a część zakłada zawsze 30 dni.

Z tego powodu występuje różnica w odsetkach naliczanych w poszczególnych miesiącach. Są one naliczane według wzoru:
  • Odpowiedz
mostu
mostu
mostu
04.09.2024, 17:01:14
  • 0
#kredythipoteczny Kiedy się płaci pierwszą ratę kredytu? Czekam na razie na decyzję, ale planuję z żoną budżet na meble i chciałbym wiedzieć, czy jak np w październiku dostanę klucze, to czy od razu muszę zapłacić ratę i/lub czynsz?
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 10.09.2024, 13:15:37 via Wykop
  • 0
#kredythipoteczny Kiedy się płaci pierwszą ratę kredytu? Czekam na razie na decyzję, ale planuję z żoną budżet na meble i chciałbym wiedzieć, czy jak np w październiku dostanę klucze, to czy od razu muszę zapłacić ratę i/lub czynsz?


@mostu: Dzień w którym jest pobierana rata w części banków jest ustalany indywidualnie i podawany przez kredytobiorcę we wniosku. W zależności od banku istnieje możliwość wyboru dowolnego dnia lub występują
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
mirko_anonim
07.09.2024, 17:00:58
  • 0
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
- Staram się aktualnie sprzedać stare mieszkanie warte około 270k.
- Poza 60k (30k na koncie na pół roku + 30k w obligacjach) i autem mam oszczędności w wysokości 380k, głównie w dolarach.
- Chcę kupić mieszkanie w nowym mieście za około 550-600k i zostawić 50-100k na odświeżenie/doposażenie, wydając 650k.
- Prowadzę JDG, wcześniej zarabiałem więcej, przez ostatni rok zarabiałem około 5k/mc
mirko_anonim - ✨️ Obserwuj #mirkoanonim
- Staram się aktualnie sprzedać stare mieszka...

źródło: 18057874_max

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 09.09.2024, 11:06:36 via Wykop
  • 0
1. Czy jest jakiś sposób na to, abym kupił nowe mieszkanie, kiedy jeszcze nie sprzedałem starego? Przykładowo, czy dostanę jakiś #kredyt pod tamto mieszkanie, który można będzie spłacić w kilka miesięcy bez wysokiego RRSO? A może są inne sposoby?


@mirko_anonim: Jednym ze stosowanych rozwiązań są kredyty hipoteczne. Warto w takim przypadku wybierać oferty bez kosztów początkowych i opłat za wcześniejszą spłatę, są one dzisiaj stosunkowo łatwo dostępne. W
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
mirko_anonim
08.09.2024, 15:27:58
  • 0
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Cześć,
mam pytanie do wszystkich z tagu #nieruchomosci . Jestem osobą, która nie cierpi płacić za wszelakiej maści pośrednictwo. Marże deweloperów na ten moment wynoszą około 30%. Ja budując dom, ogarniałem wszystko sam. Jest trochę zabawy ale jest to do zrobienia. Dlaczego ludzie się nie zrzeszaj i nie budują dla siebie? Zakładając, że znajduje się 10 rodzin, które chcą nabyć dom - zakładają spółkę celową. Wpłacają tam
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 09.09.2024, 10:30:22 via Wykop
  • 0
Marże deweloperów na ten moment wynoszą około 30%.


@mirko_anonim: Są to marże burtto, zysk dewelopera jest mniejszy.

W przeszłości były takie inicjatywy https://natemat.pl/142229,zbudowali-sobie-blok-20-rodzin-zaoszczedzilo-na-deweloperze-nawet-polowe-kosztow-mieszkania

Spodziewam się jednak, że dzisiaj ich realizacja byłaby znacznie trudniejsze ze względu środki ochrony nabywców wynikające z ustawy deweloperskiej. Ze względu na brak doświadczenia, finansowania i odpowiedniej wiedzy jest ryzyko, że taka inwestycja zakończyłaby się fiaskiem lub byłaby finalnie droższa niż mieszkanie kupione od komercyjnego dewelopera.
  • Odpowiedz
lajt2
lajt2
lajt2
03.09.2024, 15:24:39
  • 0
#nieruchomosci Co jesli wezme mieszkanie na kredyt, a potem bede zmuszony zamknac firme przez brak kontraktow i nie bede w stanie splacac kredytu, albo stopy procentowe mnie dobija? Wiem, ze prawilnie zabrac mieszkanie i sio, ale czy tak to wyglada w realu?
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 09.09.2024, 10:17:06 via Wykop
  • 0
@lajt2: Zależy to od konkretnego banku, jednak najczęściej są to krótkie, kilkumiesięczne zawieszenia.
  • Odpowiedz

5

Szybko nadpłacamy hipoteki. Do banków co miesiąc płyną miliardy złotych

Szybko nadpłacamy hipoteki. Do banków co miesiąc płyną miliardy złotych

Nie spada tempo nadpłat i wcześniejszych spłat kredytów hipotecznych. Koniec pierwszej edycji ustawowych wakacji kredytowych nie sprawił, że obniżyła się skłonność kredytobiorców do nadpłacania hipotek.

Anakee
z
bankier.pl
dodany: 01.08.2024, 08:27:40
  • 27
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    kredyt2procent
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    gospodarka
marcpol
marcpol
marcpol 01.08.2024, 09:07:10 via Wykop
  • 5
wtedy zgarniają większą kasę z odsetek


@janusz00: Jeśli będziesz nadpłacał w każdym miesiącu bez skracania okresu kredytowania (czyli ze zmniejszeniem raty) w taki sposób, aby łączna płatność (rata + nadpłata) była równa racie przed nadpłatą to suma odsetek będzie identyczna jak przy skróceniu okresu kredytowania.

771

Kalkulator nowego programu kredyt mieszkaniowy na Start / Kredyt 0%

Kalkulator nowego programu kredyt mieszkaniowy na Start / Kredyt 0%

Przygotowałem kalkulator pozwalający obliczyć parametry kredytu w nowym programie na Start, nazywanym również Kredytem 0%. Program ten ma zastąpić Bezpieczny kredyt 2%. Narzędzie uwzględnia założenia opublikowanego w poniedziałek projektu ustawy.

marcpol
z
hipotekabeztajemnic.pl
dodany: 10.04.2024, 08:49:33
  • 503
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    kredyt2procent
  • #
    kredyt0procent
  • #
    kredyt
  • #
    nieruchomosci
  • #
    finanse
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 09:13:03 via Wykop
  • 7
@bandera: Marża jest składnikiem zmiennego oprocentowania, gdzie jest ono sumą marży i stawki referencyjnej (WIBOR lub WIRON). W okresie stałego oprocentowania marża nie występuje, oprocentowanie ma jednolitą wartość. Wyjątkiem jest PKO BP, gdzie stałe oprocentowanie to suma marży i wewnętrznej stawki banku nazywanej stałą stopą bazową.

W programie na start oprocentowanie w okresie dopłat będzie stałe, stąd brak wyróżnienia marży.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 09:19:58 via Wykop
  • 8
Ja bym jeszcze dodał opcję wyliczeń kredytu powyżej kwoty z dopłatą, żeby już dało całościowy obraz kredytowania. Dużo osób będzie brało powyżej narzuconych limitów.


@cisse51: Taka opcja jest już uwzględniona w kalkulatorze. Możesz podać dowolna kwotę kredytu, ale tylko ta do limitu ustawowego będzie miała preferencyjne oprocentowanie. Narzędzie odpowiednio to przelicza.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 09:41:22 via Wykop
  • 0
@marcpol hej, jeśli dobrze rozumiem z Twojego kalkulatora, to jeśli jestem singlem i mam dochodu powyżej 7k netto, to już nic nie dostaje? Myślałem, że w takiej sytuacji dopłata jest po prostu niższa


@SuperGosc11: Tak, dopłata jest w takiej sytuacji niższa, w przypadku singla o 50 groszy za każdą złotówkę przekroczenia. Jest to uwzględnione w kalkulatorze.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 09:57:54 via Wykop
  • 41
@BanGierS: W programie są raty malejące (ze stałą częścią kapitałową), stąd rata jest wyższa. Od banku prawdopodobnie otrzymałeś obliczenia rat równych.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 10:04:50 via Wykop
  • 0
@BanGierS: Tak, według projektu ustawy w okresie dopłat muszą być raty malejące, czyli raty ze stałą częścią kapitałową.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 10:27:22 via Wykop
  • 0
@marcpol: A jak (oczywiście +/-) ten program wpłynie na zdolność kredytową? Można liczyć na duże zmiany?


@BanGierS: Ustawodawca zakłada, że będzie ona liczona preferencyjnie, więc można spodziewać się zwiększenia zdolności względem tej aktualnej.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 11:14:12 via Wykop
  • 4
Ożeń się.


@soundboy: W programie również związki nieformalne mają preferencyjne warunki i są traktowane tak samo jak małżeństwa.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 12:47:40 via Wykop
  • 1
@awdr: W przypadku budowy domu nie ma ograniczenia powierzchni. Wkładem przy budowie domu zawsze jest działka. Tutaj mój artykuł na temat budowy domu przy pomocy kredytu hipotecznego https://hipotekabeztajemnic.pl/kredyt-hipoteczny-na-budowe-domu/
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 12:58:50 via Wykop
  • 0
@MirekPL Dokładnie tak jak napisał @unlucky_: - nie ma tutaj dodatkowej marży. To całkowita wysokość oprocentowania.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 13:16:12 via Wykop
  • 11
Mam taką sugestię co do UI - jak przy kwocie zarobków i kwocie kredytu masz te strzałki do powiększania i zmniejszania kwoty to ustawianie im wartości 1 jest kompletnie bez sensu. Jak chce sobie tymi strzałkami zmienić z 5000 na 7000 to mam dwa tysiace razy klikać? Możesz tam ustawić ze te zarobki sie zwiekszają np. o 100 a kwota kredytu o 10 000


@zielonzielon: Zrobione!
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 17:27:26 via Wykop
  • 1
@h3xed: Dokładnie tak. Przekroczenie limitu zmniejsza dopłaty o 50 zł za każdy m2.

W przypadku budowy domu nie obowiązuje jednak limit powierzchni. Dotyczy on tylko zakupu.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 17:28:18 via Wykop
  • 0
@marcpol będzie stale w obu częściach? Czyli jak singiel weźmie 400k (200 po preferencyjnych i 200 po aktualnych stopach) to na obie te części jest stale czy tylko na preferencyjne?


@konciko: Oprocentowanie będzie stałe na każdą część kredytu.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 17:29:38 via Wykop
  • 0
@marcpol: A czy ten program przewidział niekończące się zmiany w ustawie co wybory?


@gazetalokalna: Projekt ustawy przewiduje zmiany na podstawie rozporządzenia w zakresie gwarancji wkładu własnego.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 17:32:08 via Wykop
  • 1
@marcpol Nie trzeba do raty doliczyć marzy banku?


@wujek_stiopa: Nie. Już o tym pisałem.

Marża jest składnikiem zmiennego oprocentowania, gdzie jest ono sumą marży i stawki referencyjnej (WIBOR lub WIRON). W okresie stałego oprocentowania marża nie występuje, oprocentowanie ma jednolitą wartość. Wyjątkiem jest PKO BP, gdzie stałe oprocentowanie to suma marży i wewnętrznej stawki banku nazywanej stałą
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 17:39:44 via Wykop
  • 1
Czy kwota kredytu uwzględnia zawsze wkład własny?


@Ventod: Cena nieruchomości = kwota kredytu + wkład własny. Kwota kredytu nie obejmuje wkładu własnego.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 18:05:30 via Wykop
  • 0
@zolnierzzezmechu: Taka osoba mogłaby skorzystać z programu tylko w przypadku posiadania co najmniej trójki dzieci.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 18:06:36 via Wykop
  • 0
Co oznacza gospodarstwo domowe w tym kontekście? Czy można sobie zadeklarować, że mieszka się z kimś i dostać dopłatę xd?


@szermierczyk: Oznacza to kredytobiorców i ich dzieci. Wszyscy kredytobiorcy będą musieli nabyć nieruchomość.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 18:46:47 via Wykop
  • 2
@damiano_polishiano: Tak, dobrze liczy. W programie stosowane są raty malejące, ze stałą częścią kapitałową. Są one wyższe od rat równych, ale kapitał jest spłacany szybciej.

W Twoim przypadku dopłata jest też zmniejszona ze względu na przekroczenie limitu powierzchni.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 18:49:10 via Wykop
  • 0
Gdzieś tu musi być błąd, bo mi wyliczyło że po dopłacie będę miał wyższą ratę, niż ta którą teraz będę spłacał z kredytu który wziąłem miesiąc temu.


@kubson93: Nie ma błędu. W programie stosowane są raty malejące, ze stalą częścią kapitałową. Są one wyższe, ale kapitał jest spłacany szybciej.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 18:49:40 via Wykop
  • 1
Dziś podpisałem umowe w banku, wyszła niższa rata niż wg tego kalkulatora ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@BrotatyChleb: W programie stosowane są raty malejące, ze stalą częścią kapitałową. Są one wyższe, ale kapitał jest spłacany szybciej.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 19:21:08 via Wykop
  • 4
@slkt: @GOHAN @MamByleJakiNick @Anacron @xetrov @sexlord @zeszyt-w-kratke @krysk @Larkin @chmielus_93 @matekkkk @xetrov @sn3p

Według projektu ustawy, dochód ma być wyznaczany zgodnie z ustawą o świadczeniach rodzinnych. Z tych przepisów wynika, że dochód na ryczałcie będzie wyznaczany z tabeli z obwieszczenia ministra rodziny i polityki społecznej. Takie obwieszczenie jest publikowane do 01.08. w każdym roku. To oznacza, że tabela,
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 19:22:32 via Wykop
  • 0
@wildangelx1: W programie przewidziano raty malejące, ze stałą częścią kapitałową. Z tego powodu są one wyższe, ale kapitał jest spłacany szybciej.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 19:22:57 via Wykop
  • 0
@czainek: Tak, program przewiduje również finansowanie budowy domu.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 19:23:45 via Wykop
  • 1
Teraz bralismy kredyt na mieszkanie (295 k - 60 k wpłaty własnej ) i wychodzi że z tą nową dopłatą rata nam wyjdzie większa niż obecnie ? Xdddd


@carahiluk: W programie przewidziano raty malejące, ze stałą częścią kapitałową. Z tego powodu są one wyższe, ale kapitał jest spłacany szybciej.

Dopłata może być też obniżona ze względu na przekroczenie dochodów lub powierzchni użytkowej.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 20:01:34 via Wykop
  • 1
@marcpol Gospodarstwo domowe to osoby z którymi teraz mieszkam (rodzice), czy będę miesza (tylko ja)?


@tomek001Hej: Chodzi tutaj o kredytobiorców i ich dzieci.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 20:13:15 via Wykop
  • 0
@MamByleJakiNick: Wszystko wskazuje na to, że sprawdzasz poprawnie.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 21:12:42 via Wykop
  • 0
@marcpol: to sobie policzę to dokładnie w wolnej chwili. Wstępnie policzyłem, że jako singiel bardziej mi się opłacało brać kredyt teraz i kupić mieszkanie, niż czekać na program i kupić drożej. Bo teraz nadplacajac 350 PLN miesięcznie (co by dawało ta sama ratę ~2k) zaoszczędzam prawie 107k i skracam kredyt o 9 lat.


@damiano_polishiano: Tak, w wielu wypadkach (duży dochód, kwota kredytu, powierzchnia nieruchomości), a zwłaszcza, gdy zwrócimy
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 21:35:27 via Wykop
  • 0
@marcpol a do kalkulatora jest opcja dodania ewentualnych nadpłat do raty? Czy zmniejsza się wówczas okres kredytowania i rata? Czy w ogóle ten program BK0 to umożliwia? tj. żeby spłacić kredyt wcześniej? Z logicznego punktu jak ktoś nadpłaca, to nie potrzebna mu dopłata BK0 ale wiadomo, tu nic nie jest logiczne.


@Ektoplazmao_o: Nie, nie planuję dodawać takiej opcji. Nadpłaty kredytu w programie w większości przypadków będą ekonomicznie nieuzasadnione.

Niskie
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
11.04.2024, 10:25:35 via Wykop
  • 0
@marcpol budowa domu pod Gdańskiem - zaznaczam Gdańsk czy inne? Wyższy limit dotyczy samego miasta czy powiatu?


@FastManPL: Aktualnie wyższe limity dotyczą tylko następujących miast: Warszawa, Gdańsk, Kraków, Poznań i Wrocław.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
11.04.2024, 10:26:02 via Wykop
  • 1
@h3xed: Jest tam podpowiedź w tooltipie. Zastanawiałem się nad dodatkowym polem select, ale nie wiem czy nie skomplikuje to jeszcze bardziej interfejsu kalkulatora.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
11.04.2024, 22:32:10 via Wykop
  • 0
@KMDZ: Zgodnie z uzasadnieniem projektu:

Utrzymując obowiązującą w bezpiecznym kredycie 2% zasadę wsparcia zakupu co do zasady pierwszego mieszkania, projektodawca zrównuje jednocześnie sytuację osób będących małżeństwem z sytuacją osób prowadzących razem gospodarstwo domowe wspólnie ale bez zawarcia formalnego związku. W przypadku bezpiecznego kredytu 2% kredytobiorca mógł bowiem uzyskać taki kredyt jako singiel bez względu na posiadanie nieruchomości przez osobę, ze którą to gospodarstwo faktycznie prowadzi, jeżeli nie była ona jego
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
12.04.2024, 20:19:50 via Wykop
  • 0
@xetrov: Nie, wakacje kredytowe mają mieć inne kryteria. Program na Start bazuje na ustawie z roku 2003 o świadczeniach rodzinnych, a wakacje kredytowe na ustawie roku 2004 o pomocy społecznej. W tej ustawie w przypadku ryczałtu jest mowa o oświadczeniu dochodu oraz zaświadczeniu z US oraz potwierdzeniach wysokości składek ZUS.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
13.04.2024, 12:49:45 via Wykop
  • 0
@goldenxgolden: Według projektu ustawy, dochód ma być wyznaczany zgodnie z ustawą o świadczeniach rodzinnych. Z tych przepisów wynika, że dochód na ryczałcie będzie wyznaczany z tabeli z obwieszczenia ministra rodziny i polityki społecznej. Takie obwieszczenie jest publikowane do 01.08. w każdym roku. To oznacza, że tabela, która będzie obowiązywać w programie jeszcze nie została opublikowana. Możesz jednak spojrzeć na obwieszczenie opublikowane 01.08.2023 r. https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WMP20230000775/O/M20230775.pdf

Jak wynika z tego dokumentu, dochód
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
13.04.2024, 13:00:45 via Wykop
  • 0
@marcpol: parametry powinny być zawarte w linku żebym mógł już wypełniony kalkulator komuś wysłac.


@Morf: To ciekawy pomysł, zastanowię się nad tym jak można to wprowadzić.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
13.04.2024, 13:03:56 via Wykop
  • 0
@siptrenujemy: Nie, nie będzie dodana. Każdy bank oblicza zdolność kredytową indywidualnie i aby wyniki były wiarygodne obliczenia należy przeprowadzać w systemie danego banku. Według założeń ustawodawcy zdolność kredytowa ma być liczona preferencyjnie.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
13.04.2024, 13:04:25 via Wykop
  • 0
@Xbzjahvakebdjza: Możesz pozostawić domyślą wartość, czyli 7%.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
13.04.2024, 13:04:57 via Wykop
  • 0
@proud2bpolish: To tylko plotka. Kalkulator dotyczy nowo wprowadzanego programu na Start.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
13.04.2024, 13:05:34 via Wykop
  • 0
Podobno maksymalna kwota kredytu ma być zmienna w zależności od miasta i średniej ceny z m2 od średniej krajowej. Nie widzę, żeby to było tu uwzględnione bo tak naprawde małżeństwo z zarobkami 10k netto nie kupi nic w Krakowie za 400k chyba, że garaż.


@PedzacaGuma: Jest to uwzględnione w kalkulatorze. Obecnie tylko Warszawa, Kraków, Gdańsk, Poznań i Wrocław mają wyższe limity.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
13.04.2024, 13:05:51 via Wykop
  • 1
@suweren_sudoku: Taka funkcjonalność wkrótce się pojawi.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
13.04.2024, 13:07:49 via Wykop
  • 1
Jak to jest z tym oprocentowaniem. Te 1,5% to już jest z marżą banku, czy trzeba doliczać jeszcze marże


@Prima_aprilis: Nie, nic nie trzeba więcej doliczać.

Marża jest składnikiem zmiennego oprocentowania, gdzie jest ono sumą marży i stawki referencyjnej (WIBOR lub WIRON). W okresie stałego oprocentowania marża nie występuje, oprocentowanie ma jednolitą wartość. Wyjątkiem jest PKO BP, gdzie stałe oprocentowanie to suma marży i wewnętrznej stawki banku nazywanej stałą stopą
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
13.04.2024, 13:10:06 via Wykop
  • 0
@valentine28: wiem, ale w kalkulatorze nie ma tej informacji, a moim zdaniem by się przydała


@Limonene: Informacje są w tooltipach (dymkach po najechaniu lub kliknięciu na znak zapytania na telefonie). Narzędzie pokazuje też czy dopłata jest obniżona i jaki jest limit dochodów. Zastanowię się nad dodaniem wynikowej powierzchni maksymalnej.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
13.04.2024, 13:11:09 via Wykop
  • 0
Czemu rata po 10 latach nie jest wcale duzo wyzsza niz ta z doplata?


@MagicznyLolek: Po 10 latach kredyt przechodzi na raty równe. Dzięki temu, że w okresie dopłat stosowane były raty malejące to kapitał jest spłacany szybciej, a rata po okresie dopłat niższa.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
13.04.2024, 13:21:52 via Wykop
  • 0
Warto dodać do kalkulatora, że singla wyrzuca z dopłat ukończone 35 lat lub PIT powyżej 120k brutto


@wrotewrong: Kryterium dochodowe jest uwzględnione w kalkulatorze. Wiek, jak i wiele innych czynników (dochody w PLN, brak posiadania nieruchomości, brak kredytu hipotecznego w ciągu ostatnich 36 miesięcy itp) stanowią kryteria możliwości skorzystania z programu i z tego powodu nie są uwzględnione w narzędziu.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
17.04.2024, 19:45:07 via Wykop
  • 0
@awdr: Według projektu ustawy limit metrażu dotyczy tylko zakupu mieszkania lub domu, nie dotyczy on budowy domu.

Inna kwestia to minimalny koszt budowy m2. Więcej o tym przeczytasz w moim artykule https://hipotekabeztajemnic.pl/kredyt-hipoteczny-na-budowe-domu/
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
18.04.2024, 18:45:50 via Wykop
  • 0
@marcpol: ok dzięki, ile obecnie wynosi minimalna cena za m2 przy budowie domu ( plus -minus )


@awdr: Zależy to od konkretnego banku, parametrów budynku (podpiwniczony, z garażem w bryle, czasami od rodzaju dachu), lokalizacji. Obecnie waha się w przedziale od 3000 do 5000 zł/m2.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
18.04.2024, 18:55:36 via Wykop
  • 0
@awdr: W zależności od banku stosowane jest różne podejście, część bierze pod uwagę powierzchnię całkowitą, inne całkowitą z wyłączeniem określonych pomieszczeń, a niektóre banki powierzchnię użytkową z projektu.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
25.04.2024, 10:52:04 via Wykop
  • 0
@marcpol: w jaka powierzchnię użytkową (budowa domu) mogę celować przy zdolności okolo 550k ?


@awdr: Jeśli całą budowę planujesz finansować z kredytu (bez środków własnych) to będzie to powierzchnia w zakresie 130 -180 m2.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
25.04.2024, 14:41:56 via Wykop
  • 0
@marcpol: a powiedz mi jeszcze kiedy najlepiej rozpocząć starania o kredyt, jest sens przed pozwoleniem na budowę czy dopiero z powolnieniem w ręku i wtedy dopiero udać się do doradcy ?


@awdr: Wnioski kredytowe można złożyć najwcześniej po otrzymaniu pozwolenia na budowę. Wcześniej można jednak zacząć przygotowywać inną dokumentację. Zajrzyj do mojego artykułu na ten temat https://hipotekabeztajemnic.pl/kredyt-hipoteczny-na-budowe-domu/
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
26.04.2024, 19:42:04 via Wykop
  • 0
@awdr: Minimalnie musi to być stan, który pozwala na formalne zakończenie budowy, potocznie jest to nazywane stanem deweloperskim. Elewację trzeba będzie wykonać, ale pozostałe wymienione prace nie muszą być zrobione.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
29.04.2024, 11:00:00 via Wykop
  • 0
@awdr: W przypadku domów jednorodzonych nie jest potrzebne uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Wystarczające jest zgłoszenie zakończenia budowy i taki dokument będzie wymagany przez banki.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
02.05.2024, 09:18:55 via Wykop
  • 0
a jak wygląda sprawa kotłowni, kotłownia musi być wykończona, piec np gazowy musi być nowy (jest z kredytu ) czy po za kredytem i może np być drugiej ręki ?


@awdr: Wymagane będzie wykonanie prac zgodnie z kosztorysem, czyli również instalacji centralnego ogrzewania, w tym montaż pieca. Nie będą jednak wymagane faktury lub rachunki - źródło pochodzenia pieca nie będzie widoczne.
marcpol
marcpol
marcpol
Autor
11.05.2024, 13:45:58 via Wykop
  • 0
@awdr: Blaszany garaż nie będzie stanowił problemu przy kredycie hipotecznym.
marcpol
marcpol
marcpol 10.04.2024, 09:01:43
  • 621
Cześć, przygotowałem kalkulator programu kredyt mieszkaniowy na start nazywanego również kredytem 0% i znalezisko.

https://wykop.pl/link/7413829/kalkulator-nowego-programu-kredyt-mieszkaniowy-na-start-kredyt-0

W kalkulatorze zawarłem następujące funkcjonalności:

-zależność
marcpol - Cześć, przygotowałem kalkulator programu kredyt mieszkaniowy na start nazyw...

źródło: kalkulator

Pobierz
  • 140
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol
Autor
10.04.2024, 09:05:38 via Wykop
  • 316
Wszystkich plusujących ten komentarz będę wołał do nowych wpisów na temat programu na start.

  • Odpowiedz
whoru
whoru
whoru
10.04.2024, 09:18:28 via Wykop
  • 283
@marcpol: policzone, elegancko kurde ten
whoru - @marcpol: policzone, elegancko kurde ten

źródło: Screenshot 2024-04-10 at 11.14.59

Pobierz
  • Odpowiedz

845

Koniec Bezpiecznego Kredytu 2%. BGK wywiesił komunikat kończący nabór wniosków

Koniec Bezpiecznego Kredytu 2%. BGK wywiesił komunikat kończący nabór wniosków

Bank Gospodarstwa Krajowego ogłosił zakończenie przyjmowania wniosków do BK2%. Środki na program skończyły się, a nowe nie zostały dosypane. Jednocześnie w projekcie budżetu na 2024 nie ma zarezerwowanych środków na żaden nowy program.

mickpl
z
bgk.pl
dodany: 01.01.2024, 14:35:38
  • 302
  • #
    nieruchomosci
  • #
    kredyt2procent
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    banki
marcpol
marcpol
marcpol 01.01.2024, 18:29:24 via Wykop
  • 4
Co z wnioskami które czekają na rozpatrzenie?


@Eustachy_goli_pachy: Dotyczy to tylko nowych wniosków. Te już złożone zostaną rozparzone i otrzymają decyzję.
marcpol
marcpol
marcpol 02.01.2024, 09:49:34 via Wykop
  • 1
@marcpol: ze jest brak środków xD a tak serio to sam jestem ciekawy czy będą rozpatrzone pozytywnie. Jak sobie wejdziesz na losowego dewelopera to na 1 mieszkanie kupione przypada 30 ZAREZERWOWANYCH czekających na decyzje banku


@mlodygustaw: Wstrzymano jedynie przyjmowanie nowych wniosków. Wszystkie złożone wnioski otrzymają decyzję, jeśli zdolność kredytowa jest wystarczająca, nieruchomość nie ma wad prawnych i zostanie odpowiednio wyceniona to decyzja będzie pozytywna.

25

Bezpieczny kredyt 2 procent na wyczerpaniu. BGK podał termin

Bezpieczny kredyt 2 procent na wyczerpaniu. BGK podał termin

W 2023 r. nie obowiązują limity składania wniosków o kredyty hipoteczne z dopłatami. Środki jednak się już kończą. Jak donosi Interia, Bank Gospodarstwa Krajowego poinformował, jakie będzie podejście do wniosków złożonych, ale nie zarejestrowanych w tym roku.

Gustav88
z
bankier.pl
dodany: 24.11.2023, 09:10:48
  • 9
  • #
    nieruchomosci
  • #
    wynajem
  • #
    ekonomia
  • #
    gielda
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    kredyt2procent
marcpol
marcpol
marcpol 26.11.2023, 11:43:34 via Wykop
  • 0
@acpiorundc: Po prostu pojawi się deficyt.
marcpol
marcpol
marcpol 27.11.2023, 13:21:09 via Wykop
  • 0
@acpiorundc: Reguluje to ustawa o BGK. Ma on też możliwość emitowania listów zastawnych. W praktyce stosowana jest kreatywna księgowość i tak drobne kwoty jak w przypadku programu BK2 nie stanowią problemu

2020 https://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/1481869,deficyt-budzetowy-w-polsce-bgk.html

2023 https://www.rp.pl/budzet-i-podatki/art38734291-podwojna-kasa-panstwa-nik-pietnuje-miliardy-zaskorniakow-poza-budzetem

591

BK2% uderzył w przeważająca grupę nabywców, którzy się do niego nie kwalifikują

BK2% uderzył w przeważająca grupę nabywców, którzy się do niego nie kwalifikują

BK2% zmienił rynek nieruchomości - oceniono w raporcie AMRON. Oprócz beneficjentów na rządowym programie skorzystali miedzy innymi sprzedający, którzy podnieśli ceny ofertowe mieszkań. Jednocześnie uderzyło to w tę przeważającą grupę kupujących, którzy nie kwalifikują się do programu.

mickpl
z
tvn24.pl
dodany: 09.08.2023, 09:13:40
  • 122
  • #
    nieruchomosci
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    kredyt2procent
  • #
    stopyprocentowe
  • #
    kredythipoteczny
marcpol
marcpol
marcpol 10.08.2023, 10:08:05 via Wykop
  • 2
@Niedogonisz: zawołam wykopowego znawcę kredytowego @marcpol. Niech oceni kto kłamie


@damienbudzik: @Niedogonisz: Powszechnie uważa się, że uzyskanie kredytu hipotecznego przy działalności gospodarczej jest trudne. Jest to prawdą, gdyż banki wymagają znacznie obszerniejszej dokumentacji oraz znacznie dłuższego okresu uzyskiwania dochodu z takiego źródła. Niektóre banki wymagają nawet 24 miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej, ale w pewnych przypadkach mogą wystarczyć nawet 3 miesiące.

Mimo to uzyskując dochody

627

KNF zablokowała możliwość zmiany oprocentowania stałego na zmienne

KNF zablokowała możliwość zmiany oprocentowania stałego na zmienne

Komisja Nadzoru Finansowego tuż przed startem obniżek stóp procentowych zablokowała kredytobiorcom możliwość przesiadania się z oprocentowania stałego na zmienne.

PIAN--A_A--KTYWNA
z
forsal.pl
dodany: 17.07.2023, 06:45:24
  • 229
  • #
    stopyprocentowe
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    banki
  • #
    knf
marcpol
marcpol
marcpol 17.07.2023, 12:23:55 via Wykop
  • 4
Rozumiem, ze ewentualne refinansowanie ze stalego oprocentowanie na stałe w innym banku jest dalej mozliwe?


@emil-hogan: Tak, jak najbardziej refinansowanie kredytu ze stałego oprocentowania na stałe oprocentowanie w innym banku jest możliwe. Nie jest możliwe refinansowanie kredytu z czasowo stałym oprocentowaniem na oprocentowanie zmienne w czasie obowiązywania stałej stopy.
marcpol
marcpol
marcpol 17.07.2023, 13:11:56 via Wykop
  • 0
@marcpol: masz moze pod ręka który punkt rekomendacji S o tym mówi? Dotychczas było to możliwe nowa rekomendacja to ponoć zmieniła, a to juz jest zmienianie zasad w trakcie gry.


@materacci: https://www.knf.gov.pl/komunikacja/komunikaty?articleId=82903&p_id=18
marcpol
marcpol
marcpol 17.07.2023, 19:11:52 via Wykop
  • 0
@marcpol ale to jest tylko komunikat KNF, odwołuje sie do punktów rekomendacji S gdzie nie ma informacji o konwersji stale ma zmienne


@materacci: Jest to komunikat o stanowisku KNF. KNF jako organ regulacyjny ma kompetencje do samodzielnego wprowadzania aktów prawnych z których wynikają zasady postępowania podmiotów nadzorowanych.

W rekomendacji S dokonano zmian wynikających z uchwały numer 242/2023, jednak zmiany nie dotyczą omawianego tematu.
marcpol
marcpol
marcpol 18.07.2023, 14:23:29 via Wykop
  • 1
@marcpol: czyli mam rozumieć że samo stanowisko KNF jest wiążące dla banków? czy tylko rekomendacja S ?


@materacci: Tak, stanowisko KNF jest wiążące. Polecam ten artykuł o roli KNF http://prawoasekuracyjne.polbrokers.pl/wp-content/uploads/2017/08/pdf_masniak_2_2015.pdf
marcpol
marcpol
marcpol 29.05.2023, 13:28:19
  • 294
Cześć, przygotowałem kolejne porównanie zdolności kredytowej w przypadku ryczałtu ewidencjonowanego i podatku liniowego.

Dokładnie tak samo, jak przy ostatnim porównaniu obliczenia dotyczą działalności gospodarczej prowadzonej w niezmienionej formie opodatkowania w roku 2021, 2022 i 2023. Założono jedną osobę w gospodarstwie domowym, 20% wkładu własnego i brak jakichkolwiek zobowiązań.

W przypadku podatku liniowego podstawą do obliczania zdolności są przychody i koszty uzyskania przychodów, banki na tej podstawie samodzielnie obliczają dochód. Założono brak kosztów prowadzenia
marcpol - Cześć, przygotowałem kolejne porównanie zdolności kredytowej w przypadku ry...

źródło: tabela maj

Pobierz
  • 78
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol
Autor
29.05.2023, 13:31:26 via Wykop
  • 333
Wszystkich pulsujących ten komentarz będę wołał do nowych wpisów o tematyce kredytów hipotecznych.

  • Odpowiedz
O.....t
O.....t
konto usunięte 29.05.2023, 13:52:58 via Wykop
  • 69
@Chris_Karczynski: bo banki sa uposledzone i zakladaja ze nizszy ryczalt = wieksze koszty (zamiast sprawdzic stan faktyczny)
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Strona 9 z 11
  • >

Mateusz Marciniak

  • Zawodowo zajmuję się kredytami hipotecznymi. Chętnie dzielę się wiedzą i odpowiadam na pytania. Pracuję na terenie całej Polski. Kontakt: pw, strona hipotekabeztajemnic.pl lub 730 534 999
  • Białystok/Warszawa
  • https://hipotekabeztajemnic.pl/

Osiągnięcia

  • VIP
    od 25.04.2023

    VIP
  • Ekshibicjonista
    od 16.05.2018

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 13.02.2024

    Rocznica
  • Komentator
    od 11.04.2024

    Komentator

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl