Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko311
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

marcpol
marcpol
Profil firmowy

marcpol

Dołączył 6 lat i 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 9497
  • Znaleziska 176
  • Mikroblog 9321
  • Obserwujący 678
  • Obserwowane 21
stuparevic
stuparevic
stuparevic
08.10.2024, 07:38:09
  • 3
Czy ktoś w praktyce użył swoich środków z PPK jako kapitał na wkład własny? #nieruchomosci
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 08.10.2024, 07:51:38 via Wykop
  • 0
@stuparevic: To zakup na rynku pierwotnym czy wtórnym?
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol
marcpol 09.10.2024, 11:41:44 via Wykop
  • 2
@marcpol wtórny


@stuparevic: Jest kilka możliwości wypłaty środków z PPK. Jedną z nich jest wypłata bez podania przyczyny, skutkuje to pomniejszeniem części środków i koniecznością zapłaty podatku dochodowego od zysków kapitałowych. Środkami można wtedy dowolnie dysponować i użyć ich jako wkład własny.

Istnieje również możliwość wypłaty tych środków na pokrycie wkładu własnego. Występuje wtedy obowiązek zwrotu tych środków do PPK. Nie ma wtedy utraty części środków i podatku dochodowego. Środki nie
  • Odpowiedz
DestroDevil
DestroDevil
DestroDevil
08.10.2024, 09:39:04
  • 1
#nieruchomosci #kredythipoteczny

jakie teraz można wyrwać oprocentowanie refinansujac kredyt (o zmiennej stopie) widząc wiborek 3M i 6M o wartości 5,85%?
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 08.10.2024, 16:30:26 via Wykop
  • 0
@DestroDevil: no właśnie mam zmienne i się zastanawiam czy nie przechodzić na stale... opłaca się??


@BHN_LLU: W tej chwili na pewno tak. Nie wiadomo jednak jak będzie wyglądała przyszłość. Gdyby doszło do znacznych spadków stóp procentowych mogłoby to być rozwiązaniem droższym od zmiennego. Wtedy rozwiązaniem jest kolejne refinansowanie kredytu.
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
mirko_anonim
05.10.2024, 13:30:53
  • 0
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Wiele było tu o nadpłacie i skrócenie okresu kredytowania vs mniejsza rata. Mam ten sam dylemat ale trochę inne pytanie bo biorę pod uwagę jeden czynnik - obniżki stop w perspektywie roku-dwóch. Wtedy robię refinans i nie nadpłacam w ogóle już kredytu przez 5 lat, jeśli wjedzie mi stałe oprocentowanie np 4-5%. Wtedy przy tak niskim koszcie kredytu nie zamierzam nadpłacać bo pobije ten wynik inwestycjami, lokatami itp
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 08.10.2024, 16:24:26 via Wykop
  • 1
@marcpol te Twoje kalkulatory mają taką opcję symulacji żebym sobie porównał co mi się bardziej opłaca w perspektywie 2 lat?


@mirko_anonim: Tak, ten kalkulator ma taką funkcjonalność https://hipotekabeztajemnic.pl/kalkulator-nadplat/

@kozerus Rację ma @Rudz1elec i @powodzenia

Odsetki są naliczane na bieżąco, na podstawie aktualnej kwoty kapitału do spłaty. Przy tej samej miesięcznej płatności niezależnie, czy wynikającej z harmonogramu, czy też z raty plus nadpłaty suma odsetek będzie co
  • Odpowiedz
eehhh
eehhh
eehhh
08.10.2024, 12:53:23
  • 8
mordo, tylko stałe, a jak coś to zawsze mozna zrobić refinans ( ͡° ͜ʖ ͡°)

https://x.com/Bontal/status/1843597246178206096

#nieruchomosci #kredythipoteczny
eehhh - mordo, tylko stałe, a jak coś to zawsze mozna zrobić refinans ( ͡° ͜ʖ ͡°)

ht...

źródło: Zrzut ekranu 2024-10-08 145116

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 08.10.2024, 16:16:08 via Wykop
  • 4
@eehhh: Takie ograniczenia są w BNP, mBanku i Velo. Inne banki w przypadku kolejnego refinansowania nie mają ograniczeń. Wymagane jest jednak potwierdzenie, że pierwotny kredyt był przeznaczony na cel mieszkaniowy.
  • Odpowiedz
mala_rybka
mala_rybka
mala_rybka
03.10.2024, 10:30:47
  • 0
Umowa przedwstępna sprzedaży nieruchomości - a konkretnie działki. Jakie zapisy powinny się w niej znaleźć aby zabezpieczyć interes osoby kupującej? Na co warto zwrócić uwagę? Czy prosiliście o dopisanie czegoś do umowy, albo czy (nauczeni doświadczeniem) poprosilibyście o dopisanie czegoś dzisiaj, gdybyście kupowali?

Np. zadatek czy zaliczka w sytuacji ubiegania się o kredyt hipoteczny dla działki bez księgi wieczystej (nowo wydzielona działka)?

#dzialka #nieruchomosci #prawo
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 03.10.2024, 15:19:09 via Wykop
  • 0
Np. zadatek czy zaliczka w sytuacji ubiegania się o kredyt hipoteczny dla działki bez księgi wieczystej (nowo wydzielona działka)?


@mala_rybka: Działka powstała w wyniku podziału większej powinna być ujawniona w KW działki, która została podzielona. Zwykle dopiero w umowie sprzedaży następuje wyodrębnienie do nowej KW.

Zadatek pełni funkcję zabezpieczającą i jego wykorzystanie w umowach przedwstępnych jest z tego powodu bardzo powszechne. Możliwy jest też wariant umowy przedwstępnej zarówno bez zaliczki jak i
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
mirko_anonim
02.10.2024, 10:27:22
  • 0
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Mam pytanie odnośnie #pozyczka lub #kredyt w #bank na #nieruchomosci

Chce kupić dom za 600 tys. ale potrzebuje wcześniej połowę kwoty czyli 300 tys. Generalnie cały zakup zostałby sfinansowany po sprzedaży mojego aktualnego lokum natomiast biorę pod uwagę, że mogę nie zdążyć a sprzedający aby poczekał ewentualnie to potrzebuje połowy kwoty. Co będzie lepsze:
-kredyt gotówkowy
-kredyt hipoteczny
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 03.10.2024, 14:05:01 via Wykop
  • 0
-kredyt gotówkowy

-kredyt hipoteczny


@mirko_anonim: Kredyt hipoteczny wiąże się z kilkoma stałymi kosztami. Pierwszym z nich jest wycena nieruchomości. To koszt 300 - 600 zł w przypadku mieszkania. Kolejnym kosztem jest wpis w Księdze Wieczystej w dziale IV 200 zł. Dochodzi do tego podatek od ustanowienia hipoteki 19 zł. Po spłacie kredytu występuje kolejny koszt 100 zł za wykreślenie wpisu w dziale IV KW.

Kredyt gotówkowy nie posiada wyżej wymienionych kosztów, jego uzyskanie
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
mirko_anonim
03.10.2024, 07:38:57
  • 0
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Mam pytanie odnośnie #kredythipoteczny
Jak to właściwie wygląda w praktyce, przykładowo:
Biorę kredyt na 600tys, wpłacam 120tys wkładu (20%), rata 2900, finalnie po 25 latach spłacam 870tys. I teraz:
Mija rok (poszło z rat ok 34k) mam przypływ gotówki, chce się pozbyć kredytu i go spłacić, ile szacunkowo (mniej więcej) będzie to kosztować? Spłacam 600k? 480k? Czy 870k?

#
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 03.10.2024, 13:57:04 via Wykop
  • 3
Biorę kredyt na 600tys, wpłacam 120tys wkładu (20%),


@mirko_anonim: W przypadku zakupu nieruchomości za 600 000 zł z wkładem własnym wynoszącym 120 000 zł kredyt zostanie udzielony na kwotę 480 000 zł. Zakładając brak karencji (występuje ona na przykład przy zakupie nieruchomości w budowie na rynku pierwotnym) po roku do spłaty będziesz miał około 470 000 - 475 000 zł kapitału w zależności od okresu kredytowania.
  • Odpowiedz
Fiszermen
Fiszermen
Fiszermen
02.10.2024, 20:29:15
  • 0
Czy przenosił ktoś #kredyt do innego banku w celu zmniejszenia wysokości rat?
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 03.10.2024, 13:53:12 via Wykop
  • 0
Czy przenosił ktoś #kredyt do innego banku w celu zmniejszenia wysokości rat?


@Fiszermen: Tak, obecnie wiele osób podejmuje takie działania. Jest to refinansowanie kredytu. Różnicę w wysokości raty możesz obliczyć w moim kalkulatorze https://hipotekabeztajemnic.pl/kalkulator-refinansowania/

Dodam jeszcze, że obniżenie oprocentowania oprócz obniżenia raty skutkuje zwiększeniem udziału kapitału w racie.
  • Odpowiedz
PokemonowyRambo
PokemonowyRambo
PokemonowyRambo
02.10.2024, 15:54:42
  • 0
W aplikacji banku mam opcję "nadpłać kapitał" i "nadpłać kapitał wraz z odsetkami".

Rozumiem, że ta druga opcja jest mniej korzystna, gdyż umniejsza mi nadpłatę samego kapitału na rzecz odsetek w danym miesiącu, czyli mam więcej odsetek z przyszłych rat, zgadza się?

#kredythipoteczny #pekao #banki
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 03.10.2024, 13:41:55 via Wykop
  • 1
@PokemonowyRambo: Oba warianty nadpłaty powinny finalnie zadziałać tak samo. Zajrzyj do mojego artykułu na ten temat https://hipotekabeztajemnic.pl/nadplacilem-kredyt-a-bank-najpierw-pobral-odsetki-dlaczego/
  • Odpowiedz
marcinekgdy
marcinekgdy
marcinekgdy
30.09.2024, 07:08:21
  • 7
Hi trade yes,

wiadomo, że podczas nadpłaty kredytu skrócenie okresu kredytowania wychodzi dużo korzystniej od zmniejszania raty (przy nadpłacie stałą kwotą np. 1000zł przez cały okres kredytowania), ale co jakby nadpłacać coraz to większą kwotą i zmniejszać ratę? Np. co miesiąc nadpłacamy 10-20zł więcej? Nie mogę znaleźć informacji na ten temat i kalkulatora, który by mi to sensownie wyliczył. Ktoś z wykopków obierał taki system? Da się to wyrównać, aby na koniec
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 02.10.2024, 09:27:22 via Wykop
  • 1
@marcinekgdy: Mój kalkulator pozwala na obliczenie takiego scenariusza https://hipotekabeztajemnic.pl/kalkulator-nadplat-v2/
  • Odpowiedz
niedorzecznybubr
niedorzecznybubr
niedorzecznybubr
02.10.2024, 09:08:34
  • 0
Czy jak ktoś kupuje mieszkanie, to staje się właścicielem 1/N części działki, na której stoi budynek, gdzie N to liczba mieszkań? Jeżeli nie, to kto nim jest? Deweloper? Powiedzmy, że budynek zostanie zburzony w taki czy inny sposób. Co wtedy?

#prawo #nieruchomosci #pytaniedoeksperta
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 02.10.2024, 09:15:20 via Wykop
  • 0
@niedorzecznybubr: Jest to powiązanie z powierzchnią użytkową lokalu https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/wlasnosc-lokali-16796092/art-3
  • Odpowiedz
Yuri_Yslin
Yuri_Yslin
Yuri_Yslin
28.09.2024, 10:20:27
  • 2
To jaką macie strategię w obliczu nadchodzących lat, koledzy kredyciarze na stałym? Obecnie można dostać w Velo coś około 6.6% przy wszystkich cross-sellach i ubezpieczeniach.

Pandemiczne 2.8% stałego na 5 lat powoli dobiega końca. Planujecie refinans, czy czekacie na 2026, gdzie (teoretycznie) powinny się pojawić kredyty z zakresu 5 - 5.5%?

Nie mam na myśli RRSO, chodzi o gołe oprocentowanie kredytu.

Ja
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 01.10.2024, 16:08:45 via Wykop
  • 1
@Yuri_Yslin: Część osób wybiera strategię stałego oprocentowania z uwagi na to, że jest ono w wielu bankach niższe niż zmienne i refinansowania kredytu w chwili, gdy dostępne będą tańsze oferty. Mimo kosztów refinansowania wydaje się to w tej chwili najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem.
  • Odpowiedz
Satan_Was_a_Babyboomer
Satan_Was_a_Babyboomer
Satan_Was_a_Babyboomer
30.09.2024, 15:13:37
  • 2
Skoro bk0 startuje teoretycznie od marca 2025 to...co z bk2? @marcpol ?
#nieruchomosci
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 30.09.2024, 15:23:23 via Wykop
  • 0
@Satan_Was_a_Babyboomer: Na razie nie wiadomo czy program BK0 wystartuje. Jeden z artykułów projektu ustawy o BK0 wstrzymywał udzielanie kredytów w programie BK2.
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol
marcpol 01.10.2024, 16:07:58 via Wykop
  • 0
@bdg-bro: @Satan_Was_a_Babyboomer Planowano dodać nowe środki do BK2, ale tylko po to, aby umożliwić obsługę bieżących dopłat. Szanse na kolejne środki w 2025 są moim zdaniem bardzo małe https://www.bankier.pl/wiadomosc/Bezpieczny-kredyt-2-proc-wraca-do-gry-Ponad-1-mld-zl-w-projekcie-budzetu-na-2025-r-8804126.html
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
mirko_anonim
25.09.2024, 15:16:39
  • 119
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
7 lat stabilnej pracy w korpo.
Wykształcenie wyższe - 2 kierunki.
Regularne wpływy na konto. Pensja 8200 od miesięcy.
30 lat. Brak zadłużeń, obciążeń, rodziny. Niskie wydatki stałe. Historia kredytowa - czysta karta, nigdy nie potrzebowałem się zadłużać. Mam ubezpieczenia, polisy, IKE. Jestem już właścicielem małego, niewyremontowanego mieszkania.

Zdolność
  • 42
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 01.10.2024, 15:50:04 via Wykop
  • 0
Zdolność kredytowa: 187 000 zł.


@mirko_anonim: Jeśli podałeś prawidłowe informacje o dochodach i zobowiązaniach to te obliczenia są na 100% błędne.

Ta Twoja "czysta karta" to zdecydowanie ogromny
  • Odpowiedz
twarogowy
twarogowy
twarogowy
01.10.2024, 07:58:22
  • 0
#nieruchomosci
Zarabiam w euro. Chce kupić pierwsze mieszkanie. Wszędzie czytalem, słyszałem że w euro kredyt ma niższe oprocentowanie, a gdy robię wyliczenia to w zł RRSO wychodzi 8-9% a w euro 13. Jakieś rady/sugestie? Ktoś z was brał kredyt hipoteczny w euro? Rozumiem że bank za granicą nie udzieli kredytu na nieruchomość w Polsce? (Ktoś w pracy mi mówił że w innych krajach kredyt może sie bardziej opłacać, i że
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 01.10.2024, 11:42:35 via Wykop
  • 0
Zarabiam w euro.


@twarogowy: Czy dochody są z umowy o pracę czy też z działalności gospodarczej?
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol
marcpol 01.10.2024, 15:34:44 via Wykop
  • 0
@del855: @marcpol kontrakt na czas nieokreślony. @MisterMinister w formularzu podałem miasto Wrocław bo tam mieszkam


@twarogowy: Według rekomendacji KNF kredyt powinien być zgodny z walutą głównego dochodu, w tym wypadku oznacza to możliwość uzyskania kredytu tylko w EURO. Obecnie takie kredyty są udzielane przez Alior i Pekao SA. Ten drugi wymaga wpływów na polskie konto bezpośrednio od pracodawcy, co oznacza, że w praktyce w większości przypadków
  • Odpowiedz
intires98
intires98
intires98
30.09.2024, 16:27:53
  • 0
Teoretyczna sytuacja. Mam do spłaty kredyt 100.000 zł w 3 lata z RRSO 10%

Bardziej opłaca się zacząć spłacać (zakładamy, że za 5 lat będzie identyczny harmonogram spłat z identycznymi odsetkami itd tylko że zaczęcie spłaty kredytu przesuwa się o 5 lat):
a) Teraz
b) Za 5 lat

I
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 01.10.2024, 15:30:25 via Wykop
  • 2
a) Teraz


@intires98: Odsetki nie są naliczone z góry, ale są naliczane na bieżąco, na podstawie aktualnej kwoty kapitału do spłaty. Im wcześniej rozpoczniesz nadpłaty tym szybciej będzie spadało saldo kredytu, czyli wartość na podstawie której naliczane są odsetki.
  • Odpowiedz
silnikAtrakcyjny
silnikAtrakcyjny
silnikAtrakcyjny
01.10.2024, 11:51:43
  • 0
#bezpiecznykredyt #kredyt2procent #bk2 Mirki dobrze ja pamiętam, że bekę można nadpłacić, ale tak czy srak trzeba ją spłacać minimum przez 15 lat? Czyli że nie ma opcji spłaty całkowitej chociażby po 11. Czy coś pochrzaniłem?
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 01.10.2024, 15:13:11 via Wykop
  • 3
@silnikAtrakcyjny: @saviola7 przez pierwsze 3 lata można nadpłacić tylko do wysokości 200k - wkład własny = wartość nadpłaty. Po 3 latach można spłacić cały kredyt jedną ratą.


@Chris_Karczynski: @silnikAtrakcyjny W dowolnym momencie można spłacić cały kredyt. Ograniczona jest tylko częściowa nadpłata - przekroczenie limitów nadpłat w ciągu pierwszych 3 lat skutkuje utratą prawa do dalszych dopłat.

Zwrócić trzeba jednak uwagę na to, że niskie oprocentowanie rzędu
  • Odpowiedz
DustOff
DustOff
DustOff
29.09.2024, 16:08:24
  • 1
#kredythipoteczny #mieszkaniedeweloperskie Czy jest na sali pośrednik kredytowy lub ktoś przerabiał podobną sytuację? Mamy duże, mieszkanie własnościowe nieobciążone hipoteką, które dostaliśmy od rodziców i w nim mieszkamy. Na ten moment oceniam wartość na jakieś 1,3-1-5 mln (na olx podobne są za tyle wystawione). Dowiedzieliśmy się, że w lokalizacji, która nas bardzo interesuje deweloper uruchamia inwestycje i będzie do odbioru w połowie 2026r. Wartość mieszkania tam to jakieś 2,2
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 30.09.2024, 15:31:45 via Wykop
  • 0
Czy banki idą na coś takiego że udzielają dużego kredytu hipotecznego ' pod zastaw' innej nieruchomości, która nie jest obciążona hipoteką i którą sprzedaje się po odbiorze nowej nieruchomości i cała kasa z sprzedaży idzie do banku?


@DustOff: Nie otrzymasz większej kwoty kredytu niż zdolność kredytowa. Posiadane nieruchomości nic w tym zakresie nie zmieniają.

Możesz rozważyć sprzedaż nieruchomości z odpowiedni długim terminem wydania.
  • Odpowiedz
d00v
d00v
d00v
27.09.2024, 10:38:46
  • 7
A rentier z okresem pedzioł że kredytowanie się 30 lat na betonowy kloc to demagogia (wiadome że to wymysł chorej twitterowo/wykopowej bańki xD) i powołuje się na źródła, które to potwierdzają! Mianowicie jest to artykuł z 2018 roku o tym, że średnio Polacy spłacają kredyty zaciągnięte w okolicach 2005 roku w 13 lat.

https://bank.pl/kredyty-hipoteczne-splacamy-srednio-w-13-lat-choc-zadluzamy-sie-na-26/
( ͡° ͜ʖ ͡°)
#nieruchomosci
d00v - A rentier z okresem pedzioł że kredytowanie się 30 lat na betonowy kloc to dem...
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 27.09.2024, 11:32:49 via Wykop
  • 0
@ossprime: Występują też refinansowania kredytów. Mimo to kredyty są spłacane wcześniej, trudno jednak o dokładne dane pokazujące średni okres spłaty.
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol
marcpol 27.09.2024, 15:22:20 via Wykop
  • 0
@ossprime: Według danych z ZUS https://www.zus.pl/baza-wiedzy/skladki-wskazniki-odsetki/wskazniki/przecietne-wynagrodzenie-w-latach wzrost przeciętnego wynagrodzenia od roku 2005 był prawie trzykrotny.

Minimalne wynagrodzenie wzrosło pięciokrotnie https://www.zus.pl/baza-wiedzy/skladki-wskazniki-odsetki/wskazniki/minimalne-wynagrodzenie-za-prace-od-2003-r

Spłacenie kredytu o połowę szybciej nie wymaga płacenia dwukrotności raty. Przy dzisiejszych wysokościach oprocentowań, aby spłacić trzydziestoletni kredyt po połowie okresu, czyli po 15 latach wystarczy comiesięczna nadpłata wynosząca około 1/3 pierwszej raty.
  • Odpowiedz
baltic91
baltic91
baltic91
25.09.2024, 09:19:01
  • 0
Czy aktualnie dobrym pomysłem jest branie kredytu ze stałą stopą ok 6.5? Czy lepiej wziąć ze zmiennymi ok 7.6? #kredythipoteczny
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marcpol
marcpol
marcpol 25.09.2024, 11:37:24 via Wykop
  • 4
@ChlopoRobotnik2137 tylko w tej sytuacji znów na stopy stale przez okres 5lat. Dochodzą dodatkowo koszty operatu oraz sądowe


@baltic91: Koszt refinansowania w przypadku mieszkania to około 800 zł (500 zł operat, 100 zł wykreślenie hipoteki, 200 zł wpis hipoteki). Stary operat może być użyty w ciągu 12 miesięcy.

@GOHAN dobre pytanie. Niby rynek wycenia na kontraktach FRA, że za rok powinny spaść ok 1%


@baltic91: Wyceny
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol
marcpol 25.09.2024, 13:54:51 via Wykop
  • 2
@baltic91: Tak.
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol
marcpol 27.09.2024, 14:56:55 via Wykop
  • 0
@marcpol: robisz dobrą robotę aczkolwiek mam wrażenie że się ona czasami tu marnuję


@Togira_Ikonoka: Dziękuję :)

Ja myślę, że się do końca nie marnuje, wiele osób z tego korzysta.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Strona 7 z 11
  • >

Mateusz Marciniak

  • Zawodowo zajmuję się kredytami hipotecznymi. Chętnie dzielę się wiedzą i odpowiadam na pytania. Pracuję na terenie całej Polski. Kontakt: pw, strona hipotekabeztajemnic.pl lub 730 534 999
  • Białystok/Warszawa
  • https://hipotekabeztajemnic.pl/

Osiągnięcia

  • VIP
    od 25.04.2023

    VIP
  • Ekshibicjonista
    od 16.05.2018

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 13.02.2024

    Rocznica
  • Komentator
    od 11.04.2024

    Komentator

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl