Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko263
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
ly000

ly000

Dołączył 10 lat i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 9466
  • Znaleziska 3050
  • Mikroblog 6416
  • Obserwujący 14
  • Obserwowane 35
ly000
ly000 2 godz. i 24 min temu
  • 29
Próbuję zrozumieć co takiego ludzie widzą w typowym nowym budownictwie i nie rozumiem tego. Tak, tak, niech sobie każdy buduje i mieszka gdzie chce, no ale zebrało mi się na narzekanie.

Ludzie w szczerym polu budują domki wielkości mojego garażu w kształcie czegoś, co kiedyś można było nazwać domkiem letniskowym i jeszcze nagrywają filmiki na youtube jacy to znawcy budownictwa są i jakie to doświadczenie mają, bo wybudowali domek 90-120 m2.

Czy
ly000 - Próbuję zrozumieć co takiego ludzie widzą w typowym nowym budownictwie i nie ...

źródło: image

Pobierz
  • 71
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000
Autor
2 godz. i 6 min temu via Wykop
  • 1
@maekkkk: domy się buduje dużo krócej.
@KNU-RZY-SKO: widać że mieszkaniec kurnika się odezwał, bo dupka piecze. można kupić 10-20 letnie domy używane w dużo niższej cenie niż koszt budowy nowego.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
1 godz. i 47 min temu via Wykop
  • 2
@Perkelev: wiedziałem że d--a zaboli, ale nie że aż tak.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
1 godz. i 40 min temu via Wykop
  • 7
@Perkelev: słabo się maskujesz. strzał pękającej d--y było słychać aż w moim januszeksie.
@MistrzKowalski: chyba nigdy nie przeglądałeś rynku nieruchomości. wszyscy, którzy budowali własny dom, ci powiedzą, że koszt zbudowania domu jest wyższy niż jego późniejsza wartość. tak już jest, zwłaszcza w czasach gdy ceny robocizny są dużo wyższe.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
1 godz. i 25 min temu via Wykop
  • 1
dom jabłonki 12g2

@lobo: no właśnie o tego typu domkach mówię. ze strychem użytkowym. nie przeszkadzają ci skosy i okna dachowe nie grzeją? mega popularnie w dzisiejszych czasach, a wg. mnie to jest najgorszy typ projektu.

i co jest złego w dwuspadowym dachu? Praktyczny i najtańszy.

dachy wielospadowe robi się po to, żeby zredukować liczbę skosów, zwiększyć estetykę i niepotrzebnie nie wydłużać bryły budynku przy zachowaniu odpowiednich proporcji (no i
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
1 godz. i 22 min temu via Wykop
  • 2
typowe myślenie biedaka ( ͡° ͜ʖ ͡°) jak bym myślał nad tym, jaka będzie cena domu, samochody czy innej rzeczy za ileś tam lat to bym sobie nigdy nic nie kupił ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@MistrzKowalski: dokładnie, nikt ci tego kurnika w szczerym polu nie kupi. jego wartość na rynku nie przekroczy 50% ceny budowy i wykończenia. dlatego jak już to planuję
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
1 godz. i 14 min temu via Wykop
  • 2
@yahoomlody: żeby żyć w takich standardach jak na zachodzie a nie jak robak wić się między gratami w cisanych korytarzach. jak nie potrzebujesz większej liczby pomieszczeń to sobie powiększ każde pomieszczenie. jadalnia, pokój dzienny i kuchnia wg. mnie powinny mieć łączenie MINIMUM 60 m2. sypialnia podobnie - minimum 15-20m2, a nie te 9-11 m2, które teraz standardowo się buduje. a jak odpowiada tobie standard robaka to sobie żyj nawet w
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
1 godz. i 8 min temu via Wykop
  • 1
@MistrzKowalski: nie każdy jest biedakiem, niektórych stać na zakup dużego domu w dobrej lokalizacji.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
1 godz. i 5 min temu via Wykop
  • 1
a k---a zarabiasz, tak jak na zachodnie standardy przystało ?

@MistrzKowalski: tak

Tak super dla 3 osób ( ͡° ͜ʖ ͡°)

typowe myślenie biedaka: na czym tu zaoszczędzić. po co mi drewniane deski, równie dobrze mogę kupić panele z castoramy 20 zł/m2, co nie? a ja tymczasem myślę o dodakowym pomieszczeniu bo sobie k*wa chce projektor postawić i kino domowe urządzić.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
1 godz. i 2 min temu via Wykop
  • 1
noo...więc można samemu zbudować tak jak ja z ojcem. Za ułamek ceny


@KanJaweuDieZweite: wyszedłbym na minus, bo zarabiam dużo więcej niż robole na budowie.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
1 godz. temu via Wykop
  • 0
w drugą stronę miałeś w latach 80/90 dwupiętrowe charchary w których mieszkalny jest parter, wszystko albo 90% robót robił ojciec z szwagrami/braćmi jak wracał z Austrii czy Niemiec. To już lepsze takie chałupki jak ładować mnóstwo czasu i energii w dom który może nigdy w 100% się nie ukończy


@heinrich-von-spychow: ale nikt nie mówi o zakupie "słupków" z PRLu. dlaczego jak ludzie słyszą "używany dom" to tylko takie skojarzenia mają?
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
57 min temu via Wykop
  • 0
stare domy, nawet 20 letnie to jest studnia bez dna na pieniądze jesli chodzi o modernizacje (a na modernizacje cisną coraz bardziej gminy, ceny paliw, a za niedługo i etsy)


@kromeczek: co ja muszę modernizować w 20 letnim domu?
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
41 min temu via Wykop
  • 0
Nara.


@MistrzKowalski: a co? musisz iść do roboty w januszeksie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
29 min temu via Wykop
  • 0
@PfefferWerfer:

Brak podlogowki,

jest. podłogówki (na parterze) robią od dobrych 20 lat jak nie dłużej
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
26 min temu via Wykop
  • 1
@przegro_pisarz:

rodzice mojego znajomego zaczęli w podstawówce budować duży dom w stylu, jaki by Ci się spodobał. Minęło ponad 10 lat i dalej się nie wprowadzili, ciągle nie ma na coś kasy a materiały tylko w górę idą. Budują sami bo się znają.

nie wiem po co zaczynać budowę domu nie mając pieniędzy.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
24 min temu via Wykop
  • 1
@MistrzKowalski: żyjemy w innych realiach. dla ciebie to marzenia, a dla mnie to rzeczywistość. trzeba było lepiej się uczyć, to może byłoby ciebie stać na spełnianie swoich marzeń.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
17 min temu via Wykop
  • 0
@manikcs:

luksus 200-300 metrów, do tego dolicz kilkadziesiąt arów działki bo nie postawisz takiego domu na działce 8 arów.

postawisz spokojnie. w miastach takie domy stoją na działkach 500-600m i jest git, aczkolwiek ja bym wolał więcej.

Wybudowanie z wykończeniem okolice bańki (o ile
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
16 min temu via Wykop
  • 0
@manikcs:

25 lat później dzieci wyfruną z gniazda bo nikt nie będzie chciał mieszkać w 3 rodziny na jakimś wypizdowiu 50 km od miasta wojewódzkiego.

ale to jest część mojego rantu. o budowie kurników na zadupiu.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
12 min temu via Wykop
  • 0
@150bpm:

Sporo osób wyprowadza się z dużych domów (bo dzieci już się wyprowadziły) i je sprzedaje idąc do mniejszego, teoretycznie bezobsługowego, mieszkania,

osiedla domów jednorodzinnych rozbudowują się coraz bardziej. życie w mieszkaniu to degradacja i upokorzenie. nawet dla singla.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
10 min temu via Wykop
  • 0
@Ubermiras:

Budowa takiego domu jest prosta i nie wymaga wiele czasu ściany można wymurować samemu dach i pokrycie zlecić

nie interesuje mnie budowa domu, a tylko to ile muszę za niego zapłacić
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
7 min temu via Wykop
  • 0
@przegro_pisarz:

Napisz poradnik jak mieć myślenie bogatego, zarobić środki na 300m2 w wysokim standardzie.

teraz to nie wiem. ja po prostu zainwestowałem w mieszkanie a potem je sprzedałem za trzykrotność ceny kupna. a i zarabiam 20-30k zł/m. tak się jakoś złożyło.
domy nie są dla biednych ludzi.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
przed chwilą via Wykop
  • 0
@pendzoncy_jez: wpisz w youtube np jakie ogrzewanie jest najlepsze lub jakich błędów unikać przy budowie domu, czy warto zainwestować w rekuperacje itd.
  • Odpowiedz
lx200
lx200
lx200
przedwczoraj, 12:39:42
  • 3
Czy za te kilka lat jak ta chmara studentow kierunku lekarskiego te studia skonczy to bedzie jak w it teraz gdzie doswiadczeni maja sie dobrze i maja nadal wsyokie stawki a nowi w branzy nie maja jak nabic sobie doswiadczenia? Teraz lekarze maja eldorado bo kilka lat temu bylo z 4k miejsc na medycyne tersz mamy ich 10k. Jak sadzicie czy te skokowe wzrosty ilosci studentow kierunku lekarskiego zapcha im ten entry
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 przedwczoraj, 13:26:07 via Wykop
  • 11
@lx200: możliwe że stawki lekko spadną bo teraz są absurdalne. mamy takie braki kadrowe, że o brak pracy bym się nie martwił, zwłaszcza że podaż lekarzy jest sztucznie kontrolowana przez rząd i lobby lekarskie. 10k to naprawdę nie jest dużo- zdecydowanie nie jest to zalew tylko powrót do normy. zalew to byłby jakby kształcono 40k rocznie, czyli tyle co informatyków.
  • Odpowiedz
ly000
ly000 przedwczoraj, 16:22:26 via Wykop
  • 0
40k to jest liczba kandydatow


@lx200: 40k to jest liczba osób zakwalifikowanych na informatykę. większość z nich skończy studia. nie wiem skąd masz info o 13k

A np w informatyce wlasnie stawki nie spadly


spadł, a uwzgledniając inflację spadły jeszcze bardziej. a jeszcze biorąc pod uwagę to jak zarobki wzrosły w innych branżach to już całkiem.
  • Odpowiedz
ly000
ly000 przedwczoraj, 21:08:50 via Wykop
  • 0
@lx200: podaj link do danych a nie jakieś obrazki. skąd ja mam wiedzieć jak te słupeczki policzono.
  • Odpowiedz
ly000
ly000 11.11.2025, 17:05:57
  • 0
Do osób, które budują niewielkie domki 90-100 m2 na własny użytek jako główne miejsce zamieszkania: co wami kieruje? Czy tu chodzi głównie o oszczędzenie pieniędzy na budowie, o obawę przed niewykorzystanym metrażem, czy o obawy przed kosztami ogrzewania większego metrażu?

Pytam, bo ja myślę przeciwnie i wychodzę z założenia, że metrażu nigdy dość i po to buduje się dom, żeby tego miejsca nigdy nie brakowało. Budowanie domu o powierzchni użytkowej mieszkania, zwłaszcza
  • 31
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000
Autor
11.11.2025, 17:08:44 via Wykop
  • 0
@robertx: jakie wady dostrzegasz i co przemawia na zmianą na mniejszy metraż?
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
11.11.2025, 17:17:34 via Wykop
  • 0
@sberatel: sprzątaczka, które przyjdzie raz na 2 tygodnie wcale nie wychodzi tak drogo.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
11.11.2025, 17:19:29 via Wykop
  • 0
Sam zmieniłem duży metraż na mniejszy w domu i teraz wiem, że to była świetna decyzja.


@sberatel: co przemówiło za tym faktem? bo samo to, że kilka pomieszczeń stoi nieużywanych nie jest uciążliwością samą w sobie? chodzi o jakieś koszty? jakie konkretnie koszty za tym przemówiły?
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
11.11.2025, 17:28:17 via Wykop
  • 2
@powsinogaszszlaja: rozumiem, że twoja kąśliwość wynika z tego, że odpowiedź na to proste pytanie jest dla ciebie oczywista? rozumiem, że chodzi o koszty utrzymania? pomijam koszty budowy, bo to oczywiste.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
11.11.2025, 18:00:06 via Wykop
  • 1
@powsinogaszszlaja: w jednym pokoju zrobię sobie gabinet, w drugim postawię bilard i stół do ping ponga, w trzecim wystawę lego lub biblioteczkę, a w czwartym (w piwnicy) mini zakład stolarski, a piąty i szósty będą służyć rodzinie, a siódmy i ósmy gościom jak raz przyjadą dwa razy na rok ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Powiem wprost: mam możliwość zakupu w miarę nowoczesnego używanego domu klasy "premium" (teraz
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
11.11.2025, 18:20:11 via Wykop
  • 0
Szczera rada. Kupuj.

Jeżeli masz pieniądze na ten cel, nie odmawiaj sobie tej przyjemności.


@powsinogaszszlaja: Dzięki. Pieniądze są, teraz to tylko kwestia uzasadnienia tej decyzji przed samym sobą :) No i też nie chce się w----ć na jakąś minę, żeby się potem nie okazało, że utrzymanie tego będzie pochłaniało połowę mojej wypłaty - zatrudniłem kierownika budowy do obejrzenia domu i powiedział że wszystko ok (aczkolwiek mam podejrzenia że nie miał
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
11.11.2025, 20:14:03 via Wykop
  • 0
@darktemplar: z ciekawości: czym ogrzewasz i ile płacisz?
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
11.11.2025, 22:04:11 via Wykop
  • 0
@Kapibara_kapibara: powiem tak. jakbym powiedział w ile osób zamierzamy się wprowadzić na jak duży metraż to pewnie uznałbyś nas za wariatów :D 3 pozimowy segment 155 m2 (więc realnie pewnie ze 120 m2 realnych mieszkalnych) to wydaje się trochę mało. segment, wiec pewnie prawie zero ogródka, sąsiedzi za ścianami itd. - to nie dla mnie.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
przedwczoraj, 09:24:51 via Wykop
  • 0
@Erk700: akurat zwykle mniejszy dom idzie w parze z mniejszym podwórkiem (np. szeregówki), aczkolwiek wiadomo - to zależy. załóżmy że podwórka będzie tyle samo. ten dom który mam na oku jest w mieście i ma ponad 800 m2 działki, więc ponad przeciętnie
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
przedwczoraj, 10:46:19 via Wykop
  • 0
@p00tinMalpaRU: nie lepiej więc kupić domek z rynku wtórnego za dużo niższą kwotę?
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
przedwczoraj, 13:09:35 via Wykop
  • 0
@p00tinMalpaRU: wiadomo, to zależy od nieruchomości, ale ja mam wrażenie że to teraz buduje się po taniości. małe domki po 90-120 m2, bez piwnic, bez dodatkowych pomieszczeń, wszystko na styk, salony z kuchniami po 20-30 m2 łącznie, brak jadalnii, szafka przesuwana zamiast garderoby, jedna łazienka, mały garaż na 1 samochód bez warsztatu, sypialnie po 9-10 m2. zapomnij o takich luksusach jak sauna, pokój zabaw czy dodatkowy pokój żeby kogoś przenocować.
  • Odpowiedz
mirasKo-Kalwario
mirasKo-Kalwario
mirasKo-Kalwario
przedwczoraj, 01:50:43
  • 0
#przeprogramowani @przeprogramowani czemu jak wrzucanie np na linkedina przyklady promptów i post jest po polsku to prompty są po angielsku? Daje to jakąs przewagę ? czy nie lepiej pisać prompty po polsku skoro w tym języku się myśli?

#programowanie
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 przedwczoraj, 07:55:39 via Wykop
  • 1
@mirasKo-Kalwario: nie daje. po prostu małpy kopiują z zagranicznych tworów i samemu nic nie wymyślają.
  • Odpowiedz
ly000
ly000 11.11.2025, 21:25:50
  • 0
Mirki, jest jakiś patent na wnoszenie i znoszenie rzeczy z pierwszego piętra w domu jednorodzinnego ale bez użycia schodów. Schody są zbyt kręte i po prostu nie wyrabia się na zakręcie. Pierwsza myśl to jakimiś pasami przez balkon, tylko do tego są chyba potrzebne 3 osoby a nas jest dwóch i nie wiem czy sobie kręgosłupów nie połamiemy, bo jest sporo tego (dwa łóżka i prawdopodobnie kanapa). Są jakieś lepsze patenty/systemy do
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000
Autor
11.11.2025, 21:50:09 via Wykop
  • 0
@totem_lesnych_ludzi: tak na logike nikt nie musi wchodzić do tego kosza, wystarczy zapakować i dwie osoby z góry do odebrania.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
11.11.2025, 21:51:00 via Wykop
  • 0
@Poldek0000: no własnie tak średnio, bo to nie są meble skręcane jak z ikea, no i nawet jakby się udało to rozkręcić to najdłuższe elementy nadal mają 2m, więc nie wjedzie na schodach (są dość ciasne)
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
11.11.2025, 21:56:10 via Wykop
  • 2
@marcel_pijak: Dzięki miras, "zwyżka" to jest słowo którego szukałem - wygląda jak sprzęt idealny do tej pracy. jedyny problem, że takiego sprzętu pewnie nie wypożyczą typowym mirkom, które jeszcze 15 min temu nie wiedziały jak to się nazywa.
ly000 - @marcel_pijak: Dzięki miras, "zwyżka" to jest słowo którego szukałem - wygląd...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz

1023

Linux właśnie odzyskał setki kultowych gier z Windows. d7vk zmienia zasady gry

Linux właśnie odzyskał setki kultowych gier z Windows. d7vk zmienia zasady gry

Społeczność open source opracowała nową warstwę translacyjną, która otwiera kolejne możliwości dla graczy

ochucki
z
ithardware.pl
dodany: 11.11.2025, 17:26:31
  • 205
  • #
    grykomputerowe
  • #
    grypc
  • #
    linux
  • #
    windows
  • #
    komputery
ly000
ly000 11.11.2025, 18:27:06 via Wykop
  • 0
@LadySandra: stare gry faktycznie czasami sprawniej odpalisz na linuksie, ale z nowszymi jest zdecydowanie lepiej na windowsie, zwłaszcza z grami multiplayer. zresztą samo odpalenie to nie jest koniec przygody, bo potem się okazują inne problemu (np. błędy graficzne czy crashe pod linuxem). jeśli ktoś gra we współczesne gry to linux nie ma sensu jako platforma do grania.
ly000
ly000 11.11.2025, 20:59:15 via Wykop
  • 2
@ziomus0812: tak, przez DRM, przez anty-cheaty lub przez jakieś dziwne API-calle, które nie są wspierane przez wine. jeśli kogoś interesuje tylko granie, to go nie obchodzi - gra nie działa na danym systemie i tyle, a przez kogo to mniejsza o to.
its_over_for_chlop
its_over_for_chlop
11.11.2025, 12:43:33
  • 0
Szukam monitora który ma podobną jakość co wbudowany ekran w Macbooka M2 pro 16". Rozdziałka 4-5K i około 27 cali. No i żeby kolory były takie jak na macu. 120 FPS bardzo mile widziane. Budżet max 2k, bo nie zarabiam na zdjeciach.
#fotografia oraz #programowanie
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 11.11.2025, 13:15:03 via Wykop
  • 1
ma podobną jakość co wbudowany ekran w Macbooka M2 pro 16".

Budżet max 2k

@its_over_for_chlop bez szans.
  • Odpowiedz
ly000
ly000 11.11.2025, 13:41:59 via Wykop
  • 0
@its_over_for_chlop: z takimi parametrami to minimum 6-8k.
  • Odpowiedz
ly000
ly000 11.11.2025, 14:13:45 via Wykop
  • 0
@its_over_for_chlop:

przeciez tyle kosztuje apple studio dispaly.

apple studio display 27 kosztuje 8.5k zl
  • Odpowiedz
ly000
ly000 10.11.2025, 15:08:58
  • 0
Czy piwnica w domu jednorodzinnym zalicza się do powierzchni użytkowej domu? Właściwie to nie wiem, czy piwnica to dobre słowo w tym kontekście, bo jest normalnie wykończona i ogrzewana kondygnacja. ma wc i pokoje. Jedyne co, to ma niskie okna przy samym suficie - jak to w piwnicy. Czy taka kondygnacja/powinna jest zaliczana do powierzchni użytkowej domu?
#dom #budujzwykopem #budownictwo #architektura
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000
Autor
10.11.2025, 22:20:44 via Wykop
  • 0
@p00tinMalpaRU: nie wiem czy projekt architektoniczny to jest coś na co zwraca się uwagę przy kilkunastoletnim domu, zwłaszcza jeśli pomieszczenia zmieniły swoją funkcję na przestrzeni lat.
  • Odpowiedz
keep_it_real
keep_it_real
10.11.2025, 14:37:23
  • 4
#linux ahh te photoshopy, bez których ludzie żyć nie mogą...
keepitreal - #linux ahh te photoshopy, bez których ludzie żyć nie mogą...

źródło: obraz

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 10.11.2025, 15:10:09 via Wykop
  • 2
@keep_it_real: bo prawie nie używałeś? xD
  • Odpowiedz
ly000
ly000 10.11.2025, 15:11:08 via Wykop
  • 3
@fervi: tak tak po co komu Photoshop - przecież możesz ręcznie edytować piksele w pliku binarnym. ja juz znam wasze p---------e linuksiarze
  • Odpowiedz
ly000
ly000 09.11.2025, 21:08:46
  • 0
Mirki, niedaleko mojego domu budują żłobek. Jedyne co mnie będzie od niego oddzielać to działka z kilkunastoma drzewami i szerokość ulicy. Nigdy z takiego przybytku nie korzystałem więc nie wiem: czy takie miejsce wydziela hałas i utrudnia jakoś życie okolicznym mieszkańcom?
#budujzwykopem #dom #mieszkanie #mieszkaniedeweloperskie
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000
Autor
09.11.2025, 23:26:18 via Wykop
  • 0
@karokrakow: tak, to duży żłobek - będzie miał aż 200 miejsc. i to właśnie mnie martwi, ale na szczęście wejście do żłobka będzie od innej (równoległej) ulicy.
  • Odpowiedz
Whiskeyjack29
Whiskeyjack29
Whiskeyjack29
05.11.2025, 00:50:35
  • 3
Programiści C# to gigachady. Automapper, FluentAssertions, MediatR, MassTransit a to tylko niektóre projekty które ostatnio przeszły na model płatny dla firm. Za kod się płaci i firmy muszą się tego nauczyć, szczególnie za profesjonalnie napisany kod który znacznie przyśpiesza pracę innych programistów. Sojaki z innych języków jak java czy python powinny to również zrozumieć, żeby chronić rynek. Takie rozwiązanie 1) pozwoli zarobić autorom bibliotek 2) pozwoli pisać więcej internal tooli w mniejszych
Whiskeyjack29 - Programiści C# to gigachady. Automapper, FluentAssertions, MediatR, M...

źródło: QmV2n5ye5TyNo4AAfvopbSBzLjHfrBqfyZivPPDLqirbV4

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 05.11.2025, 05:59:35 via Wykop
  • 2
@Whiskeyjack29:

2) pozwoli pisać więcej internal tooli w mniejszych firmach

Mniejsze firmy nie przejmują się jakimiś licencjami bibliotek.
  • Odpowiedz
ly000
ly000 05.11.2025, 08:25:03 via Wykop
  • 0
@Whiskeyjack29: w krasnoludki też wierzysz? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
RelaniU
RelaniU
04.11.2025, 19:44:18
  • 1
Dostałem podwyżkę #pracbaza na początku roku i właśnie zdałem sobie sprawę że wejdę w trzeci próg podatkowy, będzie delikatnie powyżej 1kk zł w 2025 roku. Na cholerę w takim razie było mi zarabiać więcej skoro teraz będę mieć do wywalenia 36% podatku co daje ponad 360k zł... Mam na to oszczędności, poradzę sobie, ale jestem w opór wkurzony.

Jest jakaś opcja żeby wykazać mniejszą kwotę na zeznaniu pit? Życie w
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 04.11.2025, 20:23:50 via Wykop
  • 0
@RelaniU: bierz przykład z lekarzy i idź na b2b
  • Odpowiedz
ly000
ly000 04.11.2025, 17:14:23
  • 1
P------o was w tej Warszawie? Dlaczego wy macie tak wysokie opłaty za czynsz i media? xD Szukam jakiegoś mieszkania w tym mieście i patrzę ile kosztuje czynsz/opłaty administracyjne/media i widzę opłaty za czynsz rzędu 1200-1800 zł/m xD To normalne czy jakaś anomalia? k00rwa za tyle lub mniej to ja dom 300m2 mogę utrzymać XDD
#warszawa
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000
Autor
04.11.2025, 18:16:22 via Wykop
  • 0
@sberatel: no ja płacę 450 zł/m za mieszkanie 50 M2, ale w innym mieście (wojewódzkim). Moi rodzice w jeszcze innym mieście płacą 700 zł/m za mieszkanie 65m2. 1500 zł/m to jest dla mnie szok.
  • Odpowiedz
Whiskeyjack29
Whiskeyjack29
Whiskeyjack29
04.11.2025, 13:32:53
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 04.11.2025, 13:59:24 via Wykop
  • 6
@Whiskeyjack29: Nie trzeba wyszukiwać aż tak egzotycznych przykładów. Ja pracuję w sektorze bankowym. Jakby przez mój błąd ktoś stracił kilka milionów to mógłby sobie w łeb strzelić. Praca programisty jest dużo bardziej odpowiedzialna, głównie dlatego że ktoś tą odpowiedzialność weryfikuje, a nie tak jak w przypadku lekarzy: zleciłem niewłaściwe badania i ktoś umrze na raka? Udowodnij mi, że mogłem wtedy wykryć tego raka, trzeba było robić badania profilaktyczne częściej (
  • Odpowiedz
uvwxyz
uvwxyz
uvwxyz
04.11.2025, 13:08:50
  • 17
Wasz bliski umrze w najbliższym czasie z powodu ostrego zapalenia wyrostka robaczkowego z powodu wyczerpania limitów na NFZ ?

Dane publicznie dostępne przez google:

Z rocznego 200 mld zł budżetu NFZ przeznaczone jest 70% (47%[bezwzględnie] lekarze) na opłacenie pracowników medycznych - dla porównania w niemczech z rocznego 500 mld euro (2.250 trylardia zł) budżetu ochrony zdrowia, około 20%[!!!!] z tego budżetu czyli 80 mld euro wystarcza na opłacenie pracowników medycznych(53 mld euro
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 04.11.2025, 13:19:32 via Wykop
  • 12
@uvwxyz: lobby lekarskie ma naszą krew na rękach. pora się zbuntować.
  • Odpowiedz

7

48 tys zł netto miesięcznie to za mało ? Lekarz zabrał głos i ma zastrzeżenia

48 tys zł netto miesięcznie to za mało ? Lekarz zabrał głos i ma zastrzeżenia

Ministerstwo Zdrowia pracuje nad wprowadzeniem limitu wynagrodzeń lekarzy na kontraktach. Miałaby to być kwota nawet 48 tys. zł miesięcznie. "48 tysięcy netto na umowie o pracę to godne wynagrodzenie. 48 tysięcy brutto na kontrakcie, to niegodne wynagrodzenie dla świetnych specjalistów" - ocenił dr

sub_zero_1
z
finanse.wp.pl
dodany: 03.11.2025, 20:57:29
  • 8
  • #
    lekarz
  • #
    nfz
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    szpital
  • #
    polska
  • #
    polityka
ly000
ly000 03.11.2025, 23:39:04 via Wykop
  • 3
Zacznijmy od tego, że lekarze powinny pracować na umowie o pracę, bo to nie jest żadna działalność. Nie widzę powodów, żeby państwo wspierało patologię jaką jest udawana działalność gospodarcza w imię optymalizacji podatków. Lekarze powinny płacić takie same podatki jak reszta społeczeństwa.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

analboss
analboss
03.11.2025, 19:44:57
  • 15
#lekarski #medycyna #zdrowie #polska #postkomunistycznepanstwomafijne #zarobki #pracbaza #medycyna #programowanie #praca #polityka

Kolejny wątek, gdzie konował wziął 200pln,
pomylił się w oczywistej spawie,
ktoś umrze
a on nie poniesie konsekwencji
analboss - #lekarski #medycyna #zdrowie #polska #postkomunistycznepanstwomafijne #zar...

źródło: konowal

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 03.11.2025, 19:57:22 via Wykop
  • 5
@analboss: niestety, jedynie promil tych spraw trafia do sądów. Starsi ludzie są już przyzwyczajeni, żeby nie ufać jednemu konowałowi i zasięgnąć opinii 3-5 lekarzy, ale nie wszyscy sobie z tego zdają sprawę. Jak widać selekcja w postaci matury na 95% i małych limitów na studia nie działa, bo wcale nie sprawdza, czy ktoś nadaje się do zawodu lekarza. Równie dobrze można zrobić selekcje na podstawie rozmiaru buta (istnieje korelacja między
  • Odpowiedz
JamesJoyce
JamesJoyce
03.11.2025, 09:36:59
  • 1
Jak działa ta pętla z informacjami o IT?
Ostatnio sprawdziłem z ciekawości skąd biorą się te wszystkie posty o “końcu juniorów” i “AI zabiera pracę”.

Wychodzi że to tak naprawdę 4-5 osób które się wzajemnie cytują. Ktoś napisze post na LinkedIn → ktoś zrobi film → ktoś wrzuci na Wykop → portale napiszą “eksperci ostrzegają” → wszyscy mamy wrażenie że “no wszędzie tak mówią”.

Tylko że to nie “wszędzie”. To ta sama informacja przetworzona przez
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 03.11.2025, 10:34:05 via Wykop
  • 9
@JamesJoyce: u mnie w firmie nie zatrudniają już nikogo poza seniorami. wszystkich w------i na przestrzeni ok. 2 lat a łykopki sobie żyją w swoich bańkach xD
  • Odpowiedz
ly000
ly000 03.11.2025, 10:51:04 via Wykop
  • 1
@JamesJoyce: w sensie h*j z juniorami, niech se radzą sami? xD
  • Odpowiedz
hexgate
hexgate
03.11.2025, 10:11:32
  • 7
#programista15k #programowanie #pracait #programista25k

Bardzo doceniam gigantyczną ilość wysrywów, które pojawiają się w ostatnim czasie po to, aby odstraszyć od branży. Bardzo dobra taktyka.

Nie mogę jednak zrozumieć tej krótkowzroczności w kontekście pisania o tej medycynie jaka ona jest super.
Mam trochę znajomych w rodzinie w tym świecie. Faktycznie jak już pokończą te wszystkie studia i specjalizacje, to pieniądze są fajne.
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 03.11.2025, 10:32:14 via Wykop
  • 11
@hexgate
ly000 - @hexgate

źródło: fde4b5e9d560fdea17b86c63354a465e

Pobierz
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 20
  • Strona 1 z 20
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 05.09.2020

    Komentator
  • Rocznica
    od 11.02.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 03.08.2018

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 13.11.2017

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking