Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko122
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
ly000

ly000

Dołączył 10 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 9695
  • Znaleziska 3111
  • Mikroblog 6584
  • Obserwujący 16
  • Obserwowane 35
pszenica_konsumpcyjna
pszenica_konsumpcyjna
pszenica_konsumpcyjna
27.11.2025, 21:06:38
  • 3
wyobraźcie sobie że teraz cała ochrona zdrowia ma Bizancjum, sami już nie wiedzą ile wołać za wizyty bo i tak dowolne stawki dostają, zero odpowiedzialności bo zawsze można powiedzieć pacjentowi że za późno przyszedł, mimo że dwa lata czekał na wizytę,

a Wy w tym wszystkim zarabiacie minimalną/średnią i myślicie że wygraliście życie bo przecież w latach '90tych ludzie pracy nie mieli i jedli kaszę z gruzem i popijali wodą z kałuży....
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 28.11.2025, 08:30:01 via Wykop
  • 0
@pieknylowca: typie, a jak ma refundować więcej wizyt skoro lekarze wołają tak niedorzeczne stawki i ciągle im mało. podczas gdy normalni ludzie uważają że 10k zł/m to dużo, oni zarabiają po 50-100k zł/m i mówią że mało xDD
  • Odpowiedz
ly000
ly000 28.11.2025, 15:43:50 via Wykop
  • 0
@pieknylowca: lekarze w szpitalach zarabiają po 350 zł/h. Prywatnie zarabia jeszcze więcej
  • Odpowiedz
budep
budep
27.11.2025, 16:57:56
  • 0
Może zna ktoś odpowiedź na to pytanie, bo google nie do końca pomaga.

Jeżeli jest się zatrudnionym nie od 1 dnia miesiąca, tylko powiedzmy 3, i mimo to przepracuje się wymaganą ilość godzin w miesiącu, to dostanie się pełne wynagrodzenie czy pomniejszone? Chodzi o umowę o pracę i wynagrodzenie stałe każdego miesiąca.

#pracbaza #rachunkowosc #praca
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 27.11.2025, 17:08:34 via Wykop
  • 0
@budep: co to znaczy wymagana ilość godzin w kontekście UOP? nie ma czegoś takiego w UOP
  • Odpowiedz
ly000
ly000 27.11.2025, 02:02:28
  • 0
Kupując nieruchomość, kto zwykle zajmuje się takimi formalnościami jak wypis z rejestru gruntów i budynków? Kupujący czy sprzedający? Zdaje się że kupujący też może się tym zająć, bo ma w tym interes prawny, więc powinni mu wydać, ale jaka jest praktyka? Analogicznie praktyką jest, że kupujący opłaca notariusza.
#budujzwykopem #dom #mieszkanie #nieruchomosci #dzialka
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

projektant_doktorant
projektant_doktorant
27.11.2025, 11:24:09 via Wykop
  • 1
nie ma jednak przeszkód, aby to sprzedający opłacił taksę.

@marcpol: Przecież notariusz jest w takim wypadku wkalkulowany w cenę nieruchomości, zatem i tak kupujący płaci :) Ja jak sprzedawałem nieruchomość (a cenę dawałem bardzo dobrą) to w finalnych negocjacjach obniżyłem o "połowę kosztów notariusza" i dla kupującego było to ok.

Zainteresowany nabyciem nieruchomości ma interes faktyczny.

@marcpol: Na tej podstawie nie uzyska tego wypisu z urzędu i tak. Chęć zakupu
  • Odpowiedz
marcpol
marcpol
28.11.2025, 09:33:47 via Wykop
  • 1
@marcpol: Przecież notariusz jest w takim wypadku wkalkulowany w cenę nieruchomości, zatem i tak kupujący płaci :)


@projektant_doktorant: Jasne, można to tak rozumieć. Trzeba jednak zauważyć, że ograniczona jest tylko maksymalna kwota taksy notarialnej. Strony mogą mieć dostępny zupełnie inny koszt tej opłaty.

Pisząc o tym, że sprzedający może opłacić taksę miałem na myśli to, że nie ma formalnych przeszkód do takiego działania. Autor poruszał tę kwestię jako
  • Odpowiedz

430

Problemy z dostępem do stomatologii na NFZ. Dane nie kłamią

Problemy z dostępem do stomatologii na NFZ. Dane nie kłamią

W listopadzie 2025 r. 5242 świadczeniodawców leczy stomatologicznie pacjentów na NFZ. W 2020 r. było ich o 1 tys. więcej. Są województwa, w których w ciągu pięciu lat zniknął co czwarty gabinet dentystyczny opatrzony logo NFZ!

Bobito
z
infodent24.pl
dodany: 26.11.2025, 13:10:18
  • 101
  • #
    polska
  • #
    informacje
  • #
    stomatologia
  • #
    dentysta
  • #
    nfz
ly000
ly000 26.11.2025, 23:34:28 via Wykop
  • 9
@Nic_tu_po_mnie: Myślę, że to dlatego, że za dużo absolwentów kończy kierunek lekarsko-dentystyczny. Jakby zmniejszyć limity to byłby lepiej ( ͡° ͜ʖ ͡°)

1231

Krauszów, pitbulle zagryzają na wsi zwierzęta właściciel bezkarny

Krauszów, pitbulle zagryzają na wsi zwierzęta właściciel bezkarny

Jak to bywa w kraju z kartonu, właściciele psów ras niebezpiecznych mogą robić co chcą. Pieski maja juz na swoim koncie ok 10 zagryzień, policja przyjeżdża i odjeżdża. Tak się żyje w psiej Polsce

ZenonArciszewski3127
z
facebook.com
dodany: 24.11.2025, 12:15:17
  • 155
  • #
    polska
  • #
    psy
  • #
    bohaterski
  • #
    pitbull
  • #
    koty
  • #
    wies
ly000
ly000 25.11.2025, 05:36:10 via Wykop
  • 8
@Rysiowata: c---a tam odpowie. Nawet go nie złapią jeśli sam się nie przyzna. A poza tym taki pitbull jest całkiem podobny do dzika ( ͡° ͜ʖ ͡°)
GooPae
GooPae
23.11.2025, 21:18:45
  • 15
Też wam się wydaje, że poziom w IT jest aktualnie tak drastycznie niski? Ludzie narzekają, że muszą się uczyć algorytmów, niskopoziomowego działania komputera, sieci itp. i problem nie leży w tym fakcie, tylko w tym, że nie dostrzegają tego, że te rzeczy są rzeczywiście potrzebne - a to oznacza, że prawdopodobnie ich zadania koncentrują się wokół: napisz taska (crud + jakiś UI w react) i oddaj.

I wcale nie dziwie się później,
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 23.11.2025, 21:55:34 via Wykop
  • 59
a to oznacza, że prawdopodobnie ich zadania koncentrują się wokół: napisz taska (crud + jakiś UI w react) i oddaj.


@GooPae: bo na tym zwykle koncentruje się współczesne IT.

Gdzie jako prawdziwy inżynier można spokojnie wyciągnąć 50+ miesięcznie


Takich ofert praktycznie nie ma. To tak jakbyś nauczycielom angielskiego narzekającym na swoje zarobki powiedział, że mogą spokojnie zostać jakimś elitarnym szkoleniowcem i uczyć prezydentów oraz premierów dobrze przemawiać po angielsku i
  • Odpowiedz
psiversum
psiversum
23.11.2025, 17:05:47
  • 1
Mój system po zalogowaniu: 41 zadań, 0 wątków, 27 wątków kernela
System z Firefoxem: 51 zadań, 0 wątków, 27 wątków kernela
W trakcie codziennej pracy: +-60 zadań, 0 wątków, 27 wątków kernela

Jak tam u Was na Waszym #linux?
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 23.11.2025, 17:17:33 via Wykop
  • 0
@psiversum: aż przypomniało mi się wątki tych debili co się podniecają że linux zużywa mniej ramu po zalogowaniu niż windows więc jest lepszym systemem xD
  • Odpowiedz
ly000
ly000 23.11.2025, 19:23:14 via Wykop
  • 0
@SystemHalted2_0: tak tak 3 GB na telemetrię xD
to już ociera się o schizofrenię
  • Odpowiedz

10

Awantura po spotkaniu związkowców z minister zdrowia. Poszło o wynagrodzenia

Awantura po spotkaniu związkowców z minister zdrowia. Poszło o wynagrodzenia

Minister zdrowia chce wyrzucić do kosza przepisy pozwalające na szybki wzrost wynagrodzeń pracowników ochrony zdrowia. Ten temat miał być poruszony podczas wtorkowego posiedzenia ds. Ochrony Zdrowia. Nie ma jednak szans na porozumienie, ponieważ przedstawiciele związków zawodowych reprezentujących m

sub_zero_1
z
medexpress.pl
dodany: 19.11.2025, 19:36:27
  • 7
  • #
    polityka
  • #
    nfz
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    polska
  • #
    lekarz
  • #
    zdrowie
ly000
ly000 20.11.2025, 05:05:08 via Wykop
  • -1
@Pawery1: zdaje się że związki lekarskie postulowały o podniesienie minimalnej dla lekarzy do 24k zł/m. Jak ci ludzie są odklejeni to głowa mała. Górnicy w kitlach.
FeniFikerr
FeniFikerr
FeniFikerr
18.11.2025, 20:18:16
  • 0
No k---a, jak to możliwe że o godzinie 3 w nocy dziewczyna będąca na Sorze sama, czeka ponad 5h na zbadanie oraz gips?? Słyszę że jest źle ale że aż tak??? #nfz #sluzbazdrowia #sor #polska
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 19.11.2025, 08:19:29 via Wykop
  • 0
@FeniFikerr: jakbyś zarabiał takie śmieszne pieniądze jak lekarz, czyli marne 350 zł za godzinę pracy, to też by ci się nie chciało. No i jeszcze ta odpowiedzialność...
  • Odpowiedz
kuba-rozpruwa
kuba-rozpruwa
16.11.2025, 09:30:13
  • 3
Już 10 minut się kłócą i Rymanowskiego i ani słowa o pensjach lekarzy. Kolejna mafia która opanowała cały kraj i w tym temacie też jest zmowa milczenia.

#polityka #nfz #sluzbazdrowia
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 16.11.2025, 10:20:37 via Wykop
  • 0
@PlanetHell: a nic, myślę że 100k zł/m to całkiem normalna pensja dla konowała. podatnik wytrzyma.
  • Odpowiedz
ly000
ly000 16.11.2025, 11:40:57 via Wykop
  • 0
ilu zarabia to mityczne 100k/miesiąc XDDDDDD ??? Masz jakieś statystyki czy IDZD?


@PlanetHell: Zobacz sobie ogłoszenia o prace dla lekarzy. 300 zł/h to minimum. Jak nie masz pojęcia to d--a cicho.
  • Odpowiedz
ly000
ly000 16.11.2025, 12:29:41 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
ly000
ly000 16.11.2025, 12:42:53 via Wykop
  • 0
Ale równolegle nie da się w tym samym czasie,


@PlanetHell: Żebyś ty się nie dziwił xDD Ty chyba nie miałeś za dużo do cyznienia z polską służbą zdrowia co nie? Te dane nie są nawet wyskalowane do formalnego czasu pracy.
  • Odpowiedz
ly000
ly000 16.11.2025, 13:35:21 via Wykop
  • 0
@PlanetHell: no to ci tłumaczę. 100k zł/m to nie jest problem dla zaradnego lekarza, ale oczywiście nie każdy tyle zarabia. normalny przeciętny specjalista, który chce zachować work-life balacne zarabia 50k zł/m. albo jesteś z lobby lekarskiego albo pożytecznym idiotą skoro tego bronisz lub udajesz że jest inaczej.

https://klinikaofert.pl/
ly000 - @PlanetHell: no to ci tłumaczę. 100k zł/m to nie jest problem dla zaradnego l...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
ly000
ly000 16.11.2025, 19:48:19 via Wykop
  • 0
Okej, czyli teraz jak ktoś zarabia poniżej to jest niezaradny. O co Ci typie chodzi, pokazałem Ci statystyki, masz tam że są tacy co zarabiają i po 300k.

@PlanetHell: ch*ja pokazałeś a nie statykę. ja ci wytłumaczyłem a ty dalej p*erdolsiz swoje głupoty. dobra, widocznie jesteś za głupi żeby to zrozumieć.
  • Odpowiedz
ly000
ly000 16.11.2025, 16:27:00
  • 0
Mirki, jak to jest z tym sadzeniem roślin na pasie zieleni bezpośrednio za moim płotem przed chodnikiem? Dom w mieście, typowa niewielka uliczka. Teoretycznie to nie jest mój teren, więc niczego tam sadzić nie powinienem - wiadomo, ale widzę że niektórzy sąsiedzi mają to chyba w dupie, bo mają nasadzone jakieś krzaki. Jak jest z tym w praktyce? Mocno się czepiają?
#dom #nieruchomosci #budujzwykopem #sadzzwykopem
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000
Autor
16.11.2025, 16:30:40 via Wykop
  • 0
@PanKapibara: sąsiad mówi że nie wie na jakiej zasadzie to działa. a tego co sadzi nie chce pytać, bo potem będzie że jeszcze p----------m xD
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
16.11.2025, 17:02:52 via Wykop
  • 0
@Janexpol: myślę że nie ma niczego złego w dbaniu o wspólną przestrzeń. zawsze trochę ładniej.
  • Odpowiedz
ly000
ly000 14.11.2025, 05:07:44
  • 185
Próbuję zrozumieć co takiego ludzie widzą w typowym nowym budownictwie i nie rozumiem tego. Tak, tak, niech sobie każdy buduje i mieszka gdzie chce, no ale zebrało mi się na narzekanie.

Ludzie w szczerym polu budują domki wielkości mojego garażu w kształcie czegoś, co kiedyś można było nazwać domkiem letniskowym i jeszcze nagrywają filmiki na youtube jacy to znawcy budownictwa są i jakie to doświadczenie mają, bo wybudowali domek 90-120 m2.

Czy
ly000 - Próbuję zrozumieć co takiego ludzie widzą w typowym nowym budownictwie i nie ...

źródło: image

Pobierz
  • 332
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 05:25:58 via Wykop
  • 20
@maekkkk: domy się buduje dużo krócej.
@KNU-RZY-SKO: widać że mieszkaniec kurnika się odezwał, bo dupka piecze. można kupić 10-20 letnie domy używane w dużo niższej cenie niż koszt budowy nowego.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 05:44:25 via Wykop
  • 6
@Perkelev: wiedziałem że d--a zaboli, ale nie że aż tak.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 05:52:09 via Wykop
  • 20
@Perkelev: słabo się maskujesz. strzał pękającej d--y było słychać aż w moim januszeksie.
@MistrzKowalski: chyba nigdy nie przeglądałeś rynku nieruchomości. wszyscy, którzy budowali własny dom, ci powiedzą, że koszt zbudowania domu jest wyższy niż jego późniejsza wartość. tak już jest, zwłaszcza w czasach gdy ceny robocizny są dużo wyższe.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 06:07:03 via Wykop
  • 4
dom jabłonki 12g2

@lobo: no właśnie o tego typu domkach mówię. ze strychem użytkowym. nie przeszkadzają ci skosy i okna dachowe nie grzeją? mega popularnie w dzisiejszych czasach, a wg. mnie to jest najgorszy typ projektu.

i co jest złego w dwuspadowym dachu? Praktyczny i najtańszy.

dachy wielospadowe robi się po to, żeby zredukować liczbę skosów, zwiększyć estetykę i niepotrzebnie nie wydłużać bryły budynku przy zachowaniu odpowiednich proporcji (no i
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 06:09:52 via Wykop
  • 5
typowe myślenie biedaka ( ͡° ͜ʖ ͡°) jak bym myślał nad tym, jaka będzie cena domu, samochody czy innej rzeczy za ileś tam lat to bym sobie nigdy nic nie kupił ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@MistrzKowalski: dokładnie, nikt ci tego kurnika w szczerym polu nie kupi. jego wartość na rynku nie przekroczy 50% ceny budowy i wykończenia. dlatego jak już to planuję
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 06:18:10 via Wykop
  • 8
@yahoomlody: żeby żyć w takich standardach jak na zachodzie a nie jak robak wić się między gratami w cisanych korytarzach. jak nie potrzebujesz większej liczby pomieszczeń to sobie powiększ każde pomieszczenie. jadalnia, pokój dzienny i kuchnia wg. mnie powinny mieć łączenie MINIMUM 60 m2. sypialnia podobnie - minimum 15-20m2, a nie te 9-11 m2, które teraz standardowo się buduje. a jak odpowiada tobie standard robaka to sobie żyj nawet w
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 06:24:03 via Wykop
  • 2
@MistrzKowalski: nie każdy jest biedakiem, niektórych stać na zakup dużego domu w dobrej lokalizacji.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 06:26:35 via Wykop
  • 2
a k---a zarabiasz, tak jak na zachodnie standardy przystało ?

@MistrzKowalski: tak

Tak super dla 3 osób ( ͡° ͜ʖ ͡°)

typowe myślenie biedaka: na czym tu zaoszczędzić. po co mi drewniane deski, równie dobrze mogę kupić panele z castoramy 20 zł/m2, co nie? a ja tymczasem myślę o dodakowym pomieszczeniu bo sobie k*wa chce projektor postawić i kino domowe urządzić.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 06:29:41 via Wykop
  • 1
noo...więc można samemu zbudować tak jak ja z ojcem. Za ułamek ceny


@KanJaweuDieZweite: wyszedłbym na minus, bo zarabiam dużo więcej niż robole na budowie.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 06:31:36 via Wykop
  • 0
w drugą stronę miałeś w latach 80/90 dwupiętrowe charchary w których mieszkalny jest parter, wszystko albo 90% robót robił ojciec z szwagrami/braćmi jak wracał z Austrii czy Niemiec. To już lepsze takie chałupki jak ładować mnóstwo czasu i energii w dom który może nigdy w 100% się nie ukończy


@heinrich-von-spychow: ale nikt nie mówi o zakupie "słupków" z PRLu. dlaczego jak ludzie słyszą "używany dom" to tylko takie skojarzenia mają?
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 06:35:05 via Wykop
  • 1
stare domy, nawet 20 letnie to jest studnia bez dna na pieniądze jesli chodzi o modernizacje (a na modernizacje cisną coraz bardziej gminy, ceny paliw, a za niedługo i etsy)


@kromeczek: co ja muszę modernizować w 20 letnim domu?
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 06:51:07 via Wykop
  • 0
Nara.


@MistrzKowalski: a co? musisz iść do roboty w januszeksie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 07:02:29 via Wykop
  • 1
@PfefferWerfer:

Brak podlogowki,

jest. podłogówki (na parterze) robią od dobrych 20 lat jak nie dłużej
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 07:05:58 via Wykop
  • 2
@przegro_pisarz:

rodzice mojego znajomego zaczęli w podstawówce budować duży dom w stylu, jaki by Ci się spodobał. Minęło ponad 10 lat i dalej się nie wprowadzili, ciągle nie ma na coś kasy a materiały tylko w górę idą. Budują sami bo się znają.

nie wiem po co zaczynać budowę domu nie mając pieniędzy.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 07:08:07 via Wykop
  • 3
@MistrzKowalski: żyjemy w innych realiach. dla ciebie to marzenia, a dla mnie to rzeczywistość. trzeba było lepiej się uczyć, to może byłoby ciebie stać na spełnianie swoich marzeń.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 07:14:38 via Wykop
  • 1
@manikcs:

luksus 200-300 metrów, do tego dolicz kilkadziesiąt arów działki bo nie postawisz takiego domu na działce 8 arów.

postawisz spokojnie. w miastach takie domy stoją na działkach 500-600m i jest git, aczkolwiek ja bym wolał więcej.

Wybudowanie z wykończeniem okolice bańki (o ile
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 07:16:16 via Wykop
  • 0
@manikcs:

25 lat później dzieci wyfruną z gniazda bo nikt nie będzie chciał mieszkać w 3 rodziny na jakimś wypizdowiu 50 km od miasta wojewódzkiego.

ale to jest część mojego rantu. o budowie kurników na zadupiu.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 07:19:45 via Wykop
  • 1
@150bpm:

Sporo osób wyprowadza się z dużych domów (bo dzieci już się wyprowadziły) i je sprzedaje idąc do mniejszego, teoretycznie bezobsługowego, mieszkania,

osiedla domów jednorodzinnych rozbudowują się coraz bardziej. życie w mieszkaniu to degradacja i upokorzenie. nawet dla singla.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 07:22:12 via Wykop
  • 0
@Ubermiras:

Budowa takiego domu jest prosta i nie wymaga wiele czasu ściany można wymurować samemu dach i pokrycie zlecić

nie interesuje mnie budowa domu, a tylko to ile muszę za niego zapłacić
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 07:24:30 via Wykop
  • 2
@przegro_pisarz:

Napisz poradnik jak mieć myślenie bogatego, zarobić środki na 300m2 w wysokim standardzie.

teraz to nie wiem. ja po prostu zainwestowałem w mieszkanie a potem je sprzedałem za trzykrotność ceny kupna. a i zarabiam 20-30k zł/m. tak się jakoś złożyło.
domy nie są dla biednych ludzi.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 07:27:38 via Wykop
  • 0
@pendzoncy_jez: wpisz w youtube np jakie ogrzewanie jest najlepsze lub jakich błędów unikać przy budowie domu, czy warto zainwestować w rekuperacje itd.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 07:31:34 via Wykop
  • 0
@aks_762: zgadza się, ale ja sugeruje że może lepiej kupić dom używany (nie za stary) j mieć to samo w wyższym metrażu. można też dołożyć i zbudować normalny dom piętrowy a nie te dwuspadowe kurniki z poddaszem użytkowym. sugeruje też żeby lepiej przemyśleć czy napewno chcemy budować dom pośrodku niczego 20km od najbliższego miasta, bo działka tania.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 07:46:05 via Wykop
  • 0
@Gwozdziuuu:

Sypialnia - tutaj również piszesz o minimum 15m2. Tylko że te 15m2 nic nie daje, to jest za mało żeby zrobić sensowną garderobę.

miałem na myśli pokój bez garderoby. garderobę liczę jako oddzielne pomieszczenie.generalnie ludziom całe życie mieszkającym w kurnikach wydaje się że 200m2 to dużo, a to ledwo starczy na 3 osobową rodzinę, jeśli mówimy o komfortowej przestrzeni, a nie wszystko na ścisk. główna sypialnia powinna mieć tak
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 07:57:45 via Wykop
  • 0
@Radkovich: za 1.5 mln kupisz 20-letnim używany dom w mieście (nie w warszawie). o tym jest mój wpis.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 08:02:09 via Wykop
  • 0
@inflacja_biedaku: o tym jest mój wpis. nie opłaca się budować tych kurników. lepiej zainteresować sie rynkiem wtórnym
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 08:22:04 via Wykop
  • 0
@grill-bill: albo raczej tak im się tylko wydaje - założę się ich dzieci będą myśleć na odwrót, bo co się wymęczyły w tych klitkach to zostanie z nimi do końca życia.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 08:23:17 via Wykop
  • 0
przerzucaniem pelletu( zarabiam 20k ale Gaz za drogi)


@appmstt: pellet to nie węgiel. to się prawie wszystko samo robi. dwa razy w miesiącu worki wrzucić do podajnika do nie problem, już nie róbmy z siebie p*zd. po co przepłacać? zresztą, to mało ważne, przyłącze sobie gaz jak poczuję taką potrzebę.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 08:25:19 via Wykop
  • 0
zeszli ze standardów ze względu na koszt budowy, wykończenia i życia, a nie ideologie xD


@eltanol3000: ta "ideologia" ma wpływ na koszty utrzymania domu
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 08:26:40 via Wykop
  • 0
@delulusional: "jak napisać mi że jesteś biedny nie pisząc mi że jesteś biedny" - serio, ludzie którzy widzą w tym poście bait muszą być cholernie zazdrośni. cała masa polaków mieszka w dużych domach i wcale mi nie przyszło na myśl że są jakoś wyjątkowo dziani.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 08:29:51 via Wykop
  • 1
Daję plusa za te thuje.To jest raczysko polskich ogrodów.


@mco111: "ogrodów". ja mam wrażenie że młodzi ludzie, którzy obecnie się budują, są jacyś uwstecznieni. to jest regres względem poprzedniego pokolenia. nie są w stanie mieszkać w dużym domu bo za dużo przestrzeni do ogarniania, nie potrafią ogarnąć ogrodu tylko sadzą sruje po granicy. nie mają wystarczającej wyobraźni żeby zauważyć, że te domki z poddaszem użytkowym to jest rak i że
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 08:34:37 via Wykop
  • 0
@delli44: ten dom jest dwa szczeble wyżej niż te współczesne kurniki.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 08:35:44 via Wykop
  • 1
Natomiast nie wiem co jest złego w dwuspadowym dachu, no wygląda to przeciętnie ale jak miałbym zaoszczędzić na tym kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy to nawet bym się nie zastanawiał.


@LDevil: dachy wielospadowe robi się po to, żeby zredukować liczbę skosów, zwiększyć estetykę i niepotrzebnie nie wydłużać bryły budynku przy zachowaniu odpowiednich proporcji (no i dłuższe budynki się bardziej wychładzają, ale to raczej szczegół). generalnie dach dwuspadowy to synonim tanizny. a
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 08:39:11 via Wykop
  • 1
bo chcą szybko i bez kredytu i być na swoim. Poza tym, od kiedy to 90m2 to mały dom?


@Yenn_z-Wyspy7Slonc: waaat? to buduje się jeszcze mniejsze domy?
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 08:40:22 via Wykop
  • 0
Akurat wygląd dachu to ostatnie w co bym inwestował.


@kwark64: dach ma największy wpływ na estetykę budynku, która dla większości cywilizowanych ludzi jest ważna. i tak jak pisałem wyżej, tu nie chodzi tylko o wygląd. kształt dachu niesie za sobą konkretne funkcjonalności.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 08:41:37 via Wykop
  • 0
A jak skrytykujesz takich ananasów to jesteś zły/ zazdrosny/ nieżyczliwy. A ja jedynie wskazuję że to klitki w których nie masz gdzie trzymać gratów. Pić jeść spać i tyle. No zajebiście xD


@luke-dolla7: pewnie ci sami ludzie krzyczą na deweloperów, że budują kurniki, a sami nie lepsi.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 08:47:39 via Wykop
  • 1
@ziemniak_na_export: taki dom można wybudować w 2 lata, tylko po prostu trzeba mieć kasę lub wziąć kredy. budowanie domu bez kasy jest po prostu głupie.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 08:49:12 via Wykop
  • 2
Możesz rozwinąć? Bo myślałem że to dobre miejsce na jakiś pierdołowate pokoje w stylu siłownia, miejsce do majsterkowania, itp..

@LDevil: na to jest dobre. chodzi mi o tego typu projekty jak pic rel. czyli poddasze użytkowe pełniące funkcję mieszkalną (sypialnie)
ly000 - > Możesz rozwinąć? Bo myślałem że to dobre miejsce na jakiś pierdołowate poko...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 08:57:32 via Wykop
  • 1
Wiesz, od rozwiązania tych wszystkich problemów jest DOBRY architekt z którego usług ludzie nie korzystają.

@mco111: też słyszałem legendy, że tacy architekci istnieją. W rzeczywistości sam musisz wszystkiego pilnować a architekt ma to w dupie. Poza tym, sam musisz ustalić czego chcesz, bo architekt to nie psycholog i tego za ciebie nie zrobi. ludzie budują te dwuspadowe antracytowe dachy z blachodachówki, bo taka jest moda. Nie dostrzegają że to ma
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 09:03:43 via Wykop
  • 1
@websterpl1:

Jakieś mikrobetony co się rysują od upadającego kubka itp xd

najlepszy to jest marmur, najlepiej w kuchni, gdzie zostawisz coś brudnego na noc i do w-------a, bo już nigdy tego nie wyczyścisz xD
trzymaj się tam, nie bój się spełniać marzeń i wybuduj sobie wy*baną w kosmos rezydencję za te x lat.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 09:05:40 via Wykop
  • 0
@kolejne_juz_konto: tym będę się martwił jak będę stary. do domu nie przywiązujesz się na całe życie - możesz go sprzedać.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 09:10:40 via Wykop
  • 0
mnie ten antracyt z białymi ścianami irytuje. Minie 5-10 lat, elewacja się pobrudzi i czysta depresja, niczym mcdonaldy. My legancko czerwona dachówka, ładnie się odcina od antracytowego sąsiedztwa

@Rebeliant: dokładnie, te szare bloki i domki wybudowane w czasach PRL też kiedyś były białe xD
ludzie stawiają czyste generyczne domki po taniości, bez pomysłu, antracytowy dach i biała/elewacja - ale nowocześnie, zupełnie tak jak 124 sąsiadów w okolicy, cóż za przypadek
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 09:11:35 via Wykop
  • 0
@Ranger: właśnie dla takich ludzi bez ambicji zostały stworzone mieszkania.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 09:20:46 via Wykop
  • 0
wybudowałem dom dokładnie z Twojego opisu i żyje mi się w nim bardzo dobrze. Nie potykam się o graty. Jeśli masz z tym problem, to zbadaj czy przypadkiem nie masz stwardnienia rozsianego - może to jest przyczyną potknięć.


@djmentos: spytam na wszelki wypadek: czy jesteś może karaluchem?
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 09:21:43 via Wykop
  • 0
@Hatespinner: nie w moim stylu, ale ładniejszy niż twój kurnik
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 09:32:00 via Wykop
  • 0
@PfefferWerfer:

Wentylacja nie jest do grzania, jest do skutecznej wymiany powietrza - zwłaszcza latem gdy grawitacyjna nie działa.

no jak zamontujesz okna fix, tak jak w tych nowych kurnikach, to może to być istotne. bohaterskie rozwiązywanie problemów, które same się stworzyło :)

Najpierw mówisz o tym że dom ma na być wysoki standard, a potem mówisz że wybierasz źródło ciepła bo tańsze. Pellet to przerzucanie worków z pelletem, zapychanie
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 09:33:11 via Wykop
  • 0
Nie kupują bo to właśnie nie jest standard.i takich ofert jest mało.


@PfefferWerfer: odpalałeś kiedyś otodom? jest mało w porównaniu do np. mieszkań, ale są. jest z czego wybierać.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 09:36:13 via Wykop
  • 0
a na wtórnym to są wystawione stare rudery do generalnego remontu


@archi999: są też w miarę nowe domy gotowe do zamieszkania. domy to nie samochody - aż tak mocno się nie starzeją. a te starsze często są wykończone w wyższym standardzie niż współcześnie (np. parkiet zamiast paneli, dachówka ceramiczna zamiast blachodachówki, drzwi drewniane zamiast kartonu z klamką, elewacja z klinkieru zamiast z tynku "lekka-mokra")
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 09:37:40 via Wykop
  • 0
chłopie, jak tworzysz rodzinę dwa plus jeden to spokojnie domek 70m2 ci wystarcz


@pieknylowca: na 70m2 to ja bym nawet z psem nie zamieszkał, a co dopiero z dzieckiem.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 09:38:43 via Wykop
  • 0
pewnie bait bo kojarzę jego nick, ale akurat ja tyle zarabiam i szkoda mi kasy na operatora, płacę za telefon 3zł/mc i dokupuje sobie 1GB jak potrzebuje ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@TomSz: bogaci ludzie nie wyrzucają pieniędzy w błoto, niesamowite.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 09:39:39 via Wykop
  • 0
@Kefir91: nawet nie wiesz jakiego idiotę z siebie robisz szukając na mnie haków. weź jeszcze sprawdź historię z 2015 roku.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 09:43:24 via Wykop
  • 0
@pieknylowca: naprawiłem stare okna, więc mieszkam w starej lepiance. z taką żelazną logiką pewnie głosujesz na brauna?
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 09:44:25 via Wykop
  • 0
@pieknylowca: ej, a jak hydraulik wczoraj wymieniał mi wężyk w wannie to znaczy, że ten hydraulik u mnie mieszka? tak to działa bo chyba nie rozumiem ??
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 09:56:07 via Wykop
  • 0
to opowiedz jak zarabiasz na życie, jak do tego doszedłeś, czego się nauczyłeś żeby to zrobić i na końcu pokaż gdzie mieszkasz. Bądź inspiracją dla innych


@Fichtner: po prostu wystalkuj mój profil tak jak reszta przegrywów to dojdziesz do wniosku że jestem kodojebkiem w zagraniczmy korpo.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 10:02:45 via Wykop
  • 0
@ludzik: najśmieszniejsze jest to, że tak oni się tymi pompami ciepła, rekuperacjami, izolacjami, ogrzewaniem podłogowym i małym metrażem podniecają, a potem się okazuje że płacą 4-5k za sezon grzewczy, czy w sumie 1-2k mniej niż w kilkunastoletnim 2 razy większym domu xD
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 10:06:37 via Wykop
  • 0
@larvaexotech: metraż i standard życia nie zawsze idzie w parze z modelem rodziny. bogaci single mieszkają w kilkukrotnie większych rezydencjach niż 5-osobowa pato-rodzinka.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 10:08:21 via Wykop
  • 0
@ZawzietyRobaczek: parterowe domy to co innego. duży parterowy dom to luksus. ja mówię o mieszkalnym poddaszem użytkowym z sypialnią. np. 60m2 na dole i 40m na górze - tego typu kurniki. powstaje tego cała masa a youtube jest tym obsrany.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 10:21:03 via Wykop
  • 0
@GomiGomi:

szczególnie rozpasało się IT

o żebyś ty zobaczył jak się lekarze rozpasali. IT przy nich to biedaki. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
generalnie 59% polaków mieszka w domach, a większość z nich w takich, gdzie za ogrzewanie wydaje więcej niż w takich 200-300 metrowym dobrze ocieplonych domu. twój scenariusz jest mało prawdopodobny. kryzys powoli mija, będzie coraz lepiej.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 10:31:55 via Wykop
  • 0
@PfefferWerfer:

Nawiewniki są na oknach uchylnych, ale akurat wentylacja grawitacyjna to nie działa latem nawet gdy okno uchylisz.

chłopie, ty nie wiesz że można wywietrzyć dom otwierając okna? takie proste rzeczy mam ci tłumaczyć? i lepiej wywietrzysz tak niż tymi waszymi srekupatorami.

I cyk dom niesprzedawalny. Ciekawe jak będziesz się zapatrywał na przerzucanie worków na starość. Dalej dziadek, nie
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 10:33:20 via Wykop
  • 0
@bear2112: słowo klucz: rynek wtórny
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 10:34:44 via Wykop
  • 0
i potem wpierdodlić w remont drugie tyle.


@jerzu70: no jak nigdy nie miałeś niczego wspólnego z nieruchomościami to możesz tak uważać. nie zabronię ci tego.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 10:35:33 via Wykop
  • 0
Doskonale sobie zdaję sprawę, jak żyją lekarze. Ale czy historycznie lekarze mieli kiedyś źle? Za komuny może nie zarabiali kokosów, a tak KAŻDY miał samochód + od c---a rzeczy w barterze, od szynki po rajstopy. Dzisiaj to się wydaje śmieszne, ale wtedy to były towary chodliwe.


@GomiGomi: kiedyś lekarze zarabiali 2-3 razy więcej niż reszta. teraz zarabiają 10 razy więcej niż reszta.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 10:37:37 via Wykop
  • 0
Druga sprawa - jaki kryzys się kończy? Bezrobocie rośnie, wzrosty cen hamują.


@GomiGomi: stopy procentowe spadają, inflacja spada. jest coraz lepiej. coś czuje że rynek nieruchomości znowu ruszy na początku przyszłego roku. a te p--------o że nikogo nie będzie stać na ogrzewanie to już od 10 lat słyszę. jeszcze trochę i koszt utrzymania domu będzie niższy niż koszt utrzymana domu. podobno w warszawie płacą już czynsz 1500 zł za mieszkanie
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 10:42:27 via Wykop
  • 0
@PfefferWerfer: po co komentujesz skoro nie masz o niczym pojęcia? wiesz że to jest tylko kwestia wymiany kotła? xD
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 10:42:44 via Wykop
  • 0
@jerzu70: co takiego?
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 10:55:20 via Wykop
  • 0
@Kapibara_kapibara: chłopie, ale my tu o budowie domów jednorodzinnych a ty coś o segmentach od deweloperów. umiesz ty czytać? xD

aż zacytuje bo pewnie zaraz to skasujesz xDd

"chyba nigdy nie przeglądałeś rynku nieruchomości. wszyscy, którzy budowali własny dom, ci powiedzą, że koszt zbudowania domu jest wyższy niż jego późniejsza wartość. tak już jest, zwłaszcza w czasach gdy ceny robocizny są dużo wyższe." ale tutaj p--------z od rzeczy. Nie znam
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 11:10:06 via Wykop
  • 0
@Kapibara_kapibara: aleś ty głupi, nawet nie chce mi się na to odpisywać.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 11:21:52 via Wykop
  • 1
ale czy serio 90-120m2 to mało miejsca?

@RKN_: 90m? jak na dom? tak. zwłaszca jeśli to jest ten typowy kurnik z piętrem użytkowym, wtedy odejmujesz schody. jeszcze odejmujesz pomieszczenia gospodarcze i graciarnie żeby ogarniać dom. z tego zostaje może 60m, czyli tyle co klitka w bloku.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 11:25:00 via Wykop
  • 0
@PfefferWerfer:

pelleciaki czy ekogroszki są z musu, a nie z wyboru.

znowu udowadniasz że nie masz o niczym pojęcia. pelleciaki i ekogoroszek to zupełnie co innego. pelleciaki są w ostatnich latach coraz popularniejsze, zwłąszcza gdy się okazało że pompy ciepła są w ch*j drogie. nie ma czegoś takiego jak niemożliwośc założenia gazu, bo ogrzewanie na gaz mają domy nawet w szczerym polu, pośrodku niczego.
weź się doucz zanim znowu otworzysz
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 11:42:14 via Wykop
  • 0
@PfefferWerfer: ja p------e, ale z ciebie księżniczka, to se k*wra weź zatrudnij obsługę to ci będzie wsypywać ten pellet co dwa tygodnie za ciebie i też będzie bezobsługowa xDDd

Wystarczy że jest nieekonomiczne - butla z gazem kosztuje 10-15k PLN, pozwolenie na budowę i kierownik budowy, wymiana kotła w budynku.


znowu udowadniasz, że się ch*ja znasz, bo instalacja na pellet kosztuje podobnie a nawet trochę drożej niż gaz ze zbiornikiem. sam
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 12:03:01 via Wykop
  • 0
@interpenetrate: Budowa takiego domu 150 m2 na zadupu wraz z wykończeniem i działką to 1.3-1.5 mln zł. W tej cenie możesz kupić przyzwoity dwa razy większy 20 letni dom w mieście (nie w warszawie, nie w centrum, ale w mieście lub pod samym miastem jak wolisz). to nie jest kwestia bogactwa, to jest kwestia wyboru.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 12:47:32 via Wykop
  • 0
@paluszki_rybne: nie zawsze i jak już to głównie kuchnia i łazienki. nie przekroczy to 10% wartosci domu.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 13:11:06 via Wykop
  • 0
obecnie domy robi się z uwzględnieniem obecnych i docelowych wymagań energetycznych.

@_komentator_: no właśnie te starsze domy też całkiem spoko mogą spełniać te standardy. przykładowo mam na oku taki starszy dom który ma EP=25 w świadectwie energetycznym, gdzie 70 to jest norma dla nowego budownictwa z tego co pamiętam, więc całkiem spoko. ma panele fotowoltaiczne na starych zasadach, więc o energooszczędność i ekologię bym się tu nie martwił.

2. Dach dwuspadowy
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 13:13:32 via Wykop
  • 0
@_komentator_: tu masz typowy przykład współczesnego budownictwa. tak wygląda większość domów. są podłużne.
ly000 - @komentator: tu masz typowy przykład współczesnego budownictwa. tak wygląda w...

źródło: 440d9df2eedf3c3ec06766550fc19d66c4b2e6253ed6fa0444e4db4f34c21993.jpg-2

Pobierz
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 13:23:04 via Wykop
  • 0
@_komentator_: generalnie nie wiem jakie masz wyobrażenia o starszych domach, ale ja mówię o takich 20 letnich, czyli normalnie ocieplonych (20 cm styropian + wełna), z plastikowymi oknami, najlepiej z panelami fotowoltaicznymi. i ofc w mieście. ofc. trzeba wywalić 100k na remont, ale opłaca się w c--j, bo sama działka w mieście stanowi większość ceny tego domu (więc mam gwarancję sprzedaży w przyszłości). a metraż i rozkład pokoi w takim
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 13:52:07 via Wykop
  • 0
@zugygoni2: ja bym się nie odważył na przeróbki w stylu zrobienie nowego okna czy wejścia w ścianie nośnej.

ale tak jak mówisz, w cenie 1.5-2 mln złotych można znaleźć naprawdę świetną rezydencję (w pełnym tego słowa znaczeniu) w ZNAKOMITEJ lokalizacji (np. 10-15 min do centrum miasta, biedronka 10 min pieszo). większość z nich jest w dobrym stanie, ludzie przecież nie żyją w zapuszczonych ruderach tylko dbają o swoje domy i
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 14:21:04 via Wykop
  • 0
@patchupdate: nie łam się, może ciebie też będzie kiedyś stać na prawdziwy dom. trzymam kciuki.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 14:22:58 via Wykop
  • 0
@groundcontrol: tak wygląda 200-300 metrowy dom w oczach polaka-cebulaka?
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 14:34:46 via Wykop
  • 0
@KasjuszHasta2: żeby nie żyć w ścisku jak dżdżownice.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 14:37:25 via Wykop
  • 0
Bzdury. Rodzinie 2+1 80m2


@KawaSieNadawa: tyle to nawet na stodołę dla 3 koni nie starczy ambitny człowiek ma pewne hobby i zainteresowania do potrzeby których potrzebuje przestrzeni. poza tym sam porządny salon z jadalnią i kuchnią powinien mieć minimum 60 m2, nie wspominając już o sypialniach, które dzisiaj robi się standardowo na 9-11 m, a powinny mieć minimum 16-20 m2 + garderoba w oddzielnym pomieszczeniu. szanujmy się, miejmy jakieś minimalne
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 14:53:34 via Wykop
  • 0
@Werdna: dobrze wyszedłem na inwestycjach + w miarę dobrze zarabiam (nie tyle co lekarze, ale jednak)
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 14:58:34 via Wykop
  • 1
Od razu wykopki na mnie się rzuciły, bo hurr durr normalny dum. ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@callver34: bo sami żyją w takich lub gorszych xDD
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 15:00:42 via Wykop
  • 0
Fixy w domach to margines, jeśli już to dotyczą tylko niektórych okien albo ich połówek.


@michcio: no własnie nie, teraz fixy są modne, bo energooszczędne (ciepło ucieka głównie przez ramki). trend jest taki, żeby montować fixy wszędzie go się da. jak się nie da to takie duże okna jednoskrzydłowe, że jak otwierasz to się całe wygina xD oglądałem jakiegoś youtubera który wpadł na genialny wmotowania fixa przy aneksie kuchennym i
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 15:04:08 via Wykop
  • 0
@KawaSieNadawa: Ok, żyj sobie jak robak w norze, a mi pozwól się z ciebie śmiać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 15:11:38 via Wykop
  • 0
A rekuperacja (odzysk ciepła) jest po to, żeby taka wentylacja nie prowadziła do nadmiernych strat ciepła. Wiesz jakie to są oszczędności energii na ogrzewaniu w nowych domach? Rzędu 30-50%.


@michcio: tak p------ą tylko sprzedawcy rekuperacji. tak samo jak sprzedawcy pomp ciepła, że pompy ciepła najbardziej opłacalne. wiadomo o co chodzi ( ͡° ͜ʖ ͡°) w rzeczywistości koszty zakupu i instalacji zwrócą ci się po 20 latach,
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 15:13:02 via Wykop
  • 0
Modne, bo gdzieś ci mignął filmik czy dwa na YT, gdzie ktoś się chwali fixami?


@michcio: nie, bo je często widuje w nowych domach. przy rekuperacji otwieranie okien jest niezalecane, więc montują fixy.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 15:17:18 via Wykop
  • 0
@KawaSieNadawa: o kolejny zawistny stalker. trzask twojego odbytu to miód na moją dusze. dziękuję że tu jesteś <3
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 15:19:31 via Wykop
  • 1
@interpenetrate: to tak jakbyś spytał kogoś w BMW M8 po c*uj ci tyle koni mechanicznych, przecież ten silnik zużywa więcej benzyny xd
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 18:17:17 via Wykop
  • 0
@chandler-bing: nie no to wiadomo, nie mówię o osobnym pokoju z jadalnią, tylko żeby żeby był normalny stół z krzesłami i było to jakkolwiek (przestrzennie/wizualnie) wydzielone od reszty, a nie żeby jeść obiad przy garach lub przed tv - to patologia wg. mnie.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 20:25:53 via Wykop
  • 0
@Darius_: no ludzie kupują klitki 35 m2 i też pytają: po co im więcej? btw, 150m2 tarasu przy 90 m2. że co?
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
14.11.2025, 21:02:05 via Wykop
  • 0
@Uuroboros: po co odkurzasz puste pomieszczenia których nie używasz? wyższy metraż nie oznacza, że robisz 8 pokoi po 10m2, tylko że np. zwiększasz każdy pokój o 50%, dodajesz garderoby, jakieś siłownie, duże jadalnie i pokoje dzienne, obszerne korytarze itd. mam ziomka co ma własne kino w domu i jako fan filmów trochę mu zazdroszczę. są ludzie co mieszkają na 30 m2 i też mówią, że im starcza. są ludzie co
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
15.11.2025, 18:21:30 via Wykop
  • 0
Jezu xD Co to znaczy niezalecane? xD

Zdradzę ci sekret: nawet mając rekuperację możesz otworzyć okno, nikt tego nie sprawdza ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@michcio: zaburzasz jakiś bilans przepływów, odzysk ciepła przestaje działać efektywnie czy coś. nie mam tego dziadostwa, wiec nie wiem.

Masz małe pojęcie o termice budynków. Robiłeś kiedyś jakieś obliczenia z zakresu OZC? Wątpię.

na papierze wychodzi jedno, a w praktyce wychodzi drugie.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
16.11.2025, 14:13:12 via Wykop
  • 0
@michcio: no tak jak mówię. ludzie stawiają te eko kurniki 90 m2 i zwalczają problemy, które sami bohaterski stworzyli. zupełnie jak komunizm
  • Odpowiedz
OddajButa123
OddajButa123
16.11.2025, 10:40:24
  • 14
Smieszne że #ai którego wszyscy na tagu się obawiali okazało się slopem dla gojów i skokiem na kase, prawdziwym gamechangerem w branży zawsze byli hindusi gotowi pracować za 1/5 pensji mariuszka od crudów.

Nawet zakładając że pajeet zrobi trochę gorzej, to inwestorzy i CEO i tak mają to w chuju bo oszczędność jest ogromna, a wiekszosc wytwarzanego oprogramowania to i tak g---o ktorego nikt nie uzywa

#programowanie #
OddajButa123 - Smieszne że #ai którego wszyscy na tagu się obawiali okazało się slope...

źródło: temp_file5398936685470394002

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 16.11.2025, 10:49:44 via Wykop
  • 0
@OddajButa123: takim skokiem na kase że 90% programistów pracuje z AI
  • Odpowiedz
ly000
ly000 16.11.2025, 11:42:23 via Wykop
  • 2
pozostałe 10%?


@rrobot: pozostałe 10% pracuje w jakimś ActiveX, COBOLu czy innej archeologii, więc nawet AI tego nie ogarnia.
  • Odpowiedz
ly000
ly000 16.11.2025, 11:43:10 via Wykop
  • 0
ta "praca z EJ AJ" polega na tym że kamilek kopiuje kawałek kodu z czatu zamiast z stackoverflow co jest trochę szybsze.


@OddajButa123: widać że nigdy nie pracowałeś z AI. po co więc się wypowiadasz na tematy, o których nie masz pojęcia? AI pisze cały kod za ciebie.
  • Odpowiedz
ly000
ly000 16.11.2025, 12:23:27 via Wykop
  • 1
chyba kod strony html na poziomie licealisty. Chciałbym zobaczyć taką aplikację napisaną od zera przez AI, jakość kodu napisanego przez juniora rajeesha z bengaluru w porównaniu do kodu AI wygląda nadal jak technologia kosmiczna


@OddajButa123: normalnie piszą kod w react i całkiem dobrze z tym sobie radzą. nie moja wina że jesteś zacofany technologicznie. idź sobie sprawdź jak się tego używa to zmienisz zdanie ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
ly000
ly000 15.11.2025, 17:05:05
  • 0
Mirki, jak typowe roboty sprzątające radzą sobie ze sprzątaniem kilku pięter? Czy to jest jakaś specjalna funkcja, której muszę szukać, czy raczej to jest standard ogarniany przez większość robotów? Np. znalazłem takiego Dreame X50 Ultra i producent pisze że to ogarnia, ale czytam opinie, że robot dostaje p-------a i próbuje wrócić do bazy a baza jest na innym piętrze. Fajnie jakby robot ogarniał to automatycznie (np. biorę robota, stawiam go i sam
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000
Autor
15.11.2025, 17:07:30 via Wykop
  • 4
@pyszniarz: myślę, że robot wyjdzie taniej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
15.11.2025, 21:22:06 via Wykop
  • 1
@Issac: docelowo też tak myślę, ale wpierw chciałbym zacząć od 1 - i drugi w zależności czy ten 1 się spradzi, bo na ten moment nie mam żadnego.
  • Odpowiedz
Steczny
Steczny
15.11.2025, 11:59:07
  • 14
Nadprodukcja informatyków w Polsce

17 283 - tyle wszystkich ofert pracy ma najpopularniejszy portal z ogłoszeniami o pracę w IT (JustJoinIT). Zobaczmy, ilu informatyków kształcimy rocznie:

Technik informatyk:
105 982 uczniów we wszystkich klasach I-V (2021–2022). Po podzieleniu przez 5 daje to około 21,2 tys. osób rocznie. Po odliczeniu przybliżonych 10% odpadów, mamy ~19 000 absolwentów rocznie.

Studia informatyczne:
16 161
Steczny - Nadprodukcja informatyków w Polsce

17 283 - tyle wszystkich ofert pracy ma...

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 15.11.2025, 12:01:16 via Wykop
  • 0
16 161 osób ukończyło w roku 2023/2024 kierunki: Informatyka, Informatyka stosowana, Automatyka i informatyka, Telekomunikacja, Technika komputerowa oraz pokrewne ICT.


@Steczny: skąd info
  • Odpowiedz
lx200
lx200
lx200
12.11.2025, 12:39:42
  • 3
Czy za te kilka lat jak ta chmara studentow kierunku lekarskiego te studia skonczy to bedzie jak w it teraz gdzie doswiadczeni maja sie dobrze i maja nadal wsyokie stawki a nowi w branzy nie maja jak nabic sobie doswiadczenia? Teraz lekarze maja eldorado bo kilka lat temu bylo z 4k miejsc na medycyne tersz mamy ich 10k. Jak sadzicie czy te skokowe wzrosty ilosci studentow kierunku lekarskiego zapcha im ten entry
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 12.11.2025, 13:26:07 via Wykop
  • 13
@lx200: możliwe że stawki lekko spadną bo teraz są absurdalne. mamy takie braki kadrowe, że o brak pracy bym się nie martwił, zwłaszcza że podaż lekarzy jest sztucznie kontrolowana przez rząd i lobby lekarskie. 10k to naprawdę nie jest dużo- zdecydowanie nie jest to zalew tylko powrót do normy. zalew to byłby jakby kształcono 40k rocznie, czyli tyle co informatyków.
  • Odpowiedz
ly000
ly000 12.11.2025, 16:22:26 via Wykop
  • 0
40k to jest liczba kandydatow


@lx200: 40k to jest liczba osób zakwalifikowanych na informatykę. większość z nich skończy studia. nie wiem skąd masz info o 13k

A np w informatyce wlasnie stawki nie spadly


spadł, a uwzgledniając inflację spadły jeszcze bardziej. a jeszcze biorąc pod uwagę to jak zarobki wzrosły w innych branżach to już całkiem.
  • Odpowiedz
ly000
ly000 12.11.2025, 21:08:50 via Wykop
  • 0
@lx200: podaj link do danych a nie jakieś obrazki. skąd ja mam wiedzieć jak te słupeczki policzono.
  • Odpowiedz
ly000
ly000 11.11.2025, 17:05:57
  • 0
Do osób, które budują niewielkie domki 90-100 m2 na własny użytek jako główne miejsce zamieszkania: co wami kieruje? Czy tu chodzi głównie o oszczędzenie pieniędzy na budowie, o obawę przed niewykorzystanym metrażem, czy o obawy przed kosztami ogrzewania większego metrażu?

Pytam, bo ja myślę przeciwnie i wychodzę z założenia, że metrażu nigdy dość i po to buduje się dom, żeby tego miejsca nigdy nie brakowało. Budowanie domu o powierzchni użytkowej mieszkania, zwłaszcza
  • 31
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000
Autor
11.11.2025, 17:08:44 via Wykop
  • 0
@robertx: jakie wady dostrzegasz i co przemawia na zmianą na mniejszy metraż?
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
11.11.2025, 17:17:34 via Wykop
  • 0
@sberatel: sprzątaczka, które przyjdzie raz na 2 tygodnie wcale nie wychodzi tak drogo.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
11.11.2025, 17:19:29 via Wykop
  • 0
Sam zmieniłem duży metraż na mniejszy w domu i teraz wiem, że to była świetna decyzja.


@sberatel: co przemówiło za tym faktem? bo samo to, że kilka pomieszczeń stoi nieużywanych nie jest uciążliwością samą w sobie? chodzi o jakieś koszty? jakie konkretnie koszty za tym przemówiły?
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
11.11.2025, 17:28:17 via Wykop
  • 2
@powsinogaszszlaja: rozumiem, że twoja kąśliwość wynika z tego, że odpowiedź na to proste pytanie jest dla ciebie oczywista? rozumiem, że chodzi o koszty utrzymania? pomijam koszty budowy, bo to oczywiste.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
11.11.2025, 18:00:06 via Wykop
  • 1
@powsinogaszszlaja: w jednym pokoju zrobię sobie gabinet, w drugim postawię bilard i stół do ping ponga, w trzecim wystawę lego lub biblioteczkę, a w czwartym (w piwnicy) mini zakład stolarski, a piąty i szósty będą służyć rodzinie, a siódmy i ósmy gościom jak raz przyjadą dwa razy na rok ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Powiem wprost: mam możliwość zakupu w miarę nowoczesnego używanego domu klasy "premium" (teraz
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
11.11.2025, 18:20:11 via Wykop
  • 0
Szczera rada. Kupuj.

Jeżeli masz pieniądze na ten cel, nie odmawiaj sobie tej przyjemności.


@powsinogaszszlaja: Dzięki. Pieniądze są, teraz to tylko kwestia uzasadnienia tej decyzji przed samym sobą :) No i też nie chce się w----ć na jakąś minę, żeby się potem nie okazało, że utrzymanie tego będzie pochłaniało połowę mojej wypłaty - zatrudniłem kierownika budowy do obejrzenia domu i powiedział że wszystko ok (aczkolwiek mam podejrzenia że nie miał
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
11.11.2025, 20:14:03 via Wykop
  • 0
@darktemplar: z ciekawości: czym ogrzewasz i ile płacisz?
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
11.11.2025, 22:04:11 via Wykop
  • 0
@Kapibara_kapibara: powiem tak. jakbym powiedział w ile osób zamierzamy się wprowadzić na jak duży metraż to pewnie uznałbyś nas za wariatów :D 3 pozimowy segment 155 m2 (więc realnie pewnie ze 120 m2 realnych mieszkalnych) to wydaje się trochę mało. segment, wiec pewnie prawie zero ogródka, sąsiedzi za ścianami itd. - to nie dla mnie.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
12.11.2025, 09:24:51 via Wykop
  • 0
@Erk700: akurat zwykle mniejszy dom idzie w parze z mniejszym podwórkiem (np. szeregówki), aczkolwiek wiadomo - to zależy. załóżmy że podwórka będzie tyle samo. ten dom który mam na oku jest w mieście i ma ponad 800 m2 działki, więc ponad przeciętnie
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
12.11.2025, 10:46:19 via Wykop
  • 0
@p00tinMalpaRU: nie lepiej więc kupić domek z rynku wtórnego za dużo niższą kwotę?
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
12.11.2025, 13:09:35 via Wykop
  • 0
@p00tinMalpaRU: wiadomo, to zależy od nieruchomości, ale ja mam wrażenie że to teraz buduje się po taniości. małe domki po 90-120 m2, bez piwnic, bez dodatkowych pomieszczeń, wszystko na styk, salony z kuchniami po 20-30 m2 łącznie, brak jadalnii, szafka przesuwana zamiast garderoby, jedna łazienka, mały garaż na 1 samochód bez warsztatu, sypialnie po 9-10 m2. zapomnij o takich luksusach jak sauna, pokój zabaw czy dodatkowy pokój żeby kogoś przenocować.
  • Odpowiedz
mirasKo-Kalwario
mirasKo-Kalwario
mirasKo-Kalwario
12.11.2025, 01:50:43
  • 0
#przeprogramowani @przeprogramowani czemu jak wrzucanie np na linkedina przyklady promptów i post jest po polsku to prompty są po angielsku? Daje to jakąs przewagę ? czy nie lepiej pisać prompty po polsku skoro w tym języku się myśli?

#programowanie
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000 12.11.2025, 07:55:39 via Wykop
  • 1
@mirasKo-Kalwario: nie daje. po prostu małpy kopiują z zagranicznych tworów i samemu nic nie wymyślają.
  • Odpowiedz
ly000
ly000 11.11.2025, 21:25:50
  • 0
Mirki, jest jakiś patent na wnoszenie i znoszenie rzeczy z pierwszego piętra w domu jednorodzinnego ale bez użycia schodów. Schody są zbyt kręte i po prostu nie wyrabia się na zakręcie. Pierwsza myśl to jakimiś pasami przez balkon, tylko do tego są chyba potrzebne 3 osoby a nas jest dwóch i nie wiem czy sobie kręgosłupów nie połamiemy, bo jest sporo tego (dwa łóżka i prawdopodobnie kanapa). Są jakieś lepsze patenty/systemy do
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ly000
ly000
Autor
11.11.2025, 21:50:09 via Wykop
  • 0
@totem_lesnych_ludzi: tak na logike nikt nie musi wchodzić do tego kosza, wystarczy zapakować i dwie osoby z góry do odebrania.
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
11.11.2025, 21:51:00 via Wykop
  • 0
@Poldek0000: no własnie tak średnio, bo to nie są meble skręcane jak z ikea, no i nawet jakby się udało to rozkręcić to najdłuższe elementy nadal mają 2m, więc nie wjedzie na schodach (są dość ciasne)
  • Odpowiedz
ly000
ly000
Autor
11.11.2025, 21:56:10 via Wykop
  • 2
@marcel_pijak: Dzięki miras, "zwyżka" to jest słowo którego szukałem - wygląda jak sprzęt idealny do tej pracy. jedyny problem, że takiego sprzętu pewnie nie wypożyczą typowym mirkom, które jeszcze 15 min temu nie wiedziały jak to się nazywa.
ly000 - @marcel_pijak: Dzięki miras, "zwyżka" to jest słowo którego szukałem - wygląd...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz

1030

Linux właśnie odzyskał setki kultowych gier z Windows. d7vk zmienia zasady gry

Linux właśnie odzyskał setki kultowych gier z Windows. d7vk zmienia zasady gry

Społeczność open source opracowała nową warstwę translacyjną, która otwiera kolejne możliwości dla graczy

ochucki
z
ithardware.pl
dodany: 11.11.2025, 17:26:31
  • 206
  • #
    grykomputerowe
  • #
    grypc
  • #
    linux
  • #
    windows
  • #
    komputery
ly000
ly000 11.11.2025, 18:27:06 via Wykop
  • 0
@LadySandra: stare gry faktycznie czasami sprawniej odpalisz na linuksie, ale z nowszymi jest zdecydowanie lepiej na windowsie, zwłaszcza z grami multiplayer. zresztą samo odpalenie to nie jest koniec przygody, bo potem się okazują inne problemu (np. błędy graficzne czy crashe pod linuxem). jeśli ktoś gra we współczesne gry to linux nie ma sensu jako platforma do grania.
ly000
ly000 11.11.2025, 20:59:15 via Wykop
  • 2
@ziomus0812: tak, przez DRM, przez anty-cheaty lub przez jakieś dziwne API-calle, które nie są wspierane przez wine. jeśli kogoś interesuje tylko granie, to go nie obchodzi - gra nie działa na danym systemie i tyle, a przez kogo to mniejsza o to.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18
  • Strona 2 z 18
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 05.09.2020

    Komentator
  • Rocznica
    od 11.02.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 03.08.2018

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 13.11.2017

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking