Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko203
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
jurant91
jurant91

jurant91

Dołączył 17 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 270
  • Znaleziska 268
  • Mikroblog 2
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 1

632

Każde gospodarstwo w Irlandii dopłaciło 360 euro do prądu za centra danych AI

Każde gospodarstwo w Irlandii dopłaciło 360 euro do prądu za centra danych AI

Centra danych w Irlandii zużyły w 2024 roku aż 22% całej energii elektrycznej kraju - więcej niż wszystkie gospodarstwa domowe razem wzięte.

matixrr
z
aiport.pl
dodany: 30.05.2026, 12:08:22
  • 100
  • #
    ai
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
  • #
    technologia
  • #
    informatyka
jurant91
jurant91
jurant91 30.05.2026, 19:57:38 via Wykop
  • 3
@TenXen47: no tak, najlepiej pozbyć się całkiem tego niewydolnego rolnictwa żeby tylko wielkie korpa mogły się lepiej rozwijać

924

Znany prawnik nie wytrzymał. Działali na czarno, a teraz chcą opieki państwa

Znany prawnik nie wytrzymał. Działali na czarno, a teraz chcą opieki państwa

Rząd przyjął projekt ustawy, dzięki której państwo będzie dopłacać artystom do ZUS

starnak
z
bezprawnik.pl
dodany: 30.05.2026, 05:50:19
  • 174
  • #
    polska
  • #
    prawnik
  • #
    artysci
  • #
    budzetpanstwa
jurant91
jurant91
jurant91 30.05.2026, 09:08:01 via Wykop
  • 2
@wezsepigulke: trochę tak a trochę nie. Jeśli rozliczasz się ryczałtem to w sumie tak podobnie działa pit. Ten podatek też tylko przekazujesz.

Klienta nie obchodzi ile jest jakich podatków w cenie tylko ile musi ostatecznie zapłacić. Potem przedsiębiorca z tej kwoty przekazuje VAT, PIT i ZUS do panstwa. Cenę musi ustalić tak zeby na tym zarobić i zapłacić podatki, ale tez nie za wysoka tak zeby klient sie zgodził.

Dobrym
jurant91
jurant91
jurant91 30.05.2026, 09:49:47 via Wykop
  • 1
@wezsepigulke: dlatego napisałem ze nie zawsze tak jest i podałem przykład z brakiem kosztów/niskimi kosztami. W takim przyprzypadku z kwoty 1230 zł do 25 kolejnego miesiąca przekazujesz 230 zł VAT i do 20 np. 100 zl pit (z ryczałtu) z punktu widzenia takiej uslugi niczym sie nie różnią te dwa podatki i dla przedsiębiorcy i dla klienta.

Jak inwestujesz to w sumie tez duzo sie nie różni. Bo i od
jurant91
jurant91
jurant91 30.05.2026, 10:10:22 via Wykop
  • 1
@wezsepigulke: w tym przypadku ktory podałem to nie ma kompletnie znaczenia bo klient placi Ci ustalana kwote od której płacisz najpierw jeden podatek na jedno konto a pozniej z tego co zostalo drugi podatek na drugie konto i nie ważne jak w głowie będziesz sobie te pieniadze nazywał i rozdzielał to ostatecznie klient placi X a Tobie na rękę zostaje (X - Vat) - pit.

Na koniec jeszcze musisz zapłacić

829

Już co dziesiąty polski podatnik wpada w drugi próg PIT. Zamrożenie kością niezg

Już co dziesiąty polski podatnik wpada w drugi próg PIT. Zamrożenie kością niezg

32-procentową stawkę podatku płaci już co dziesiąty podatnik PIT wynika z danych Ministerstwa Finansów. To efekt zamrożenia progu podatkowego, o co trwa już spór w koalicji rządowej.

matelusz
z
pb.pl
dodany: 26.05.2026, 10:31:22
  • 202
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
  • #
    polska
  • #
    podatki
jurant91
jurant91
jurant91 26.05.2026, 18:57:24 via Wykop
  • 7
@caru: tak, po przekroczeniu drugiego progu dostajesz mniej na rękę

522

Influencer chwalił się, że nie płaci podatków. "Łatwo ograć państwo"

Influencer chwalił się, że nie płaci podatków. "Łatwo ograć państwo"

Jesteśmy społeczeństwem kombinatorów i cwaniaków. Jeśli coś ma się zmienić, to trzeba zacząć od państwa, które jest największym cwaniakiem

CipakKrulRzycia
z
onet.pl
dodany: 26.05.2026, 07:20:32
  • 119
  • #
    podatki
  • #
    pieniadze
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
jurant91
jurant91
jurant91 26.05.2026, 11:24:22 via Wykop
  • 4
@wstanczyk: ale on miał ma myśli zarobiek (czyli w domyśle dochód) a nie przychód. Jak masz niskomarzowa działalność i zarobisz na niej 100k to dopiero wtedy płacisz 10%

Obecna forma opodatkowania tez bardziej sprzyja najbogatszym. Im wiecej masz kasy tym na lepsze metody optymalizacji Cie stać. Dochodzimy do takiej patologi ze najwięksi i tak praktycznie nic nie płacą
jurant91
jurant91
jurant91 26.05.2026, 11:29:50 via Wykop
  • 1
@wstanczyk: ale Ty wiesz czym różni sie dochód od przychodu? Bo ten fragment ktory zaznaczyłeś wcale tego nie wskazuje.

Wskazuje tylko na to ze jak juz liczymy podatek to to ma byc sztywne 10% bez ulg odpisów i zwolnien. Tak zeby nie mozna bylo zejść do 0% z takim podatkiem
jurant91
jurant91
jurant91 26.05.2026, 11:45:21 via Wykop
  • 0
Tak, rozumie czym sa odliczenia i ze służą pomniejszeniu opodatkowania.

Trzymając sie twojego przykładu przykładu z niskomarzowa działalnością:
- przychód 1 100 000
- koszty 1 000 000
- dochod 100 000

377

Pacjent zapomina (lub nie dożywa), a rejestracja nie odpowiada

Pacjent zapomina (lub nie dożywa), a rejestracja nie odpowiada

Ministerialne dane, które podaje Menedżer Zdrowia, obnażają prawdę o liczbie nieodwołanych wizyt u lekarzy. Winne jednak są nie tylko nawyki chorego, ale też system pacjent nie może dodzwonić się do placówek medycznych, a w skrajnych przypadkach nie dożywa umówionych terminów.

wykopowicz19870808
z
termedia.pl
dodany: 25.05.2026, 06:09:11
  • 130
  • #
    lekarz
  • #
    pacjenci
  • #
    nfz
  • #
    leczenie
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
jurant91
jurant91
jurant91 25.05.2026, 09:13:09 via Wykop
  • 2
@Basiura89: myślę ze raczej mailem szczęście. Np. do szpital we Wrocławiu praktycznie nie da sie dodzwonić. Na 4 przypadki w mojej rodzinie ktore ogarniałem w 3 skończyło sie tak ze po okolo tygodniu ciągłego wiszenia na telefonie musiałem pojechać osobiście - i o dziwo załatwiałem sprawe od ręki

468

Studia droższe niż luksusowe auto. Tyle kosztuje dziś stomatologia w Polsce

Studia droższe niż luksusowe auto. Tyle kosztuje dziś stomatologia w Polsce

Studia na kierunku lekarsko-dentystycznym kosztują nawet 85 tys. zł rocznie, a cały tok nauki może pochłonąć ponad 400 tys. zł. To jeden z najdroższych kierunków studiów w Polsce. Kandydatów jednak nie brakuje. Stomatologia od lat znajduje się w ścisłej czołówce najbardziej obleganych kierunków.

ma2018_z
z
pomaturze.pl
dodany: 23.05.2026, 07:41:28
  • 269
  • #
    stomatologia
  • #
    dentysta
  • #
    zdrowie
  • #
    lekarz
  • #
    medycyna
  • #
    studia
jurant91
jurant91
jurant91 24.05.2026, 05:21:42 via Wykop
  • 5
@vidic15: powodzenia z studiami zaocznymi z kierunków lekarskich. Zaoczne maja normalnie zajęcia w tygodniu tak jak dzienne, roznica jest w cenie ;) wiec i tak nie popracujesz
jurant91
jurant91
jurant91 24.05.2026, 11:28:04 via Wykop
  • 0
@Pebejg: o to mi chodzilo, może nieprecyzyjnie się wyraziłem
jurant91
jurant91
jurant91 24.05.2026, 11:29:28 via Wykop
  • 1
@vidic15: pielęgniarskie tak, ale lekatski i stoma nie. Sam mialem plan sie przebranzowic ale w takim toku studiow jest to nierealne

385

Podatek od nieruchomości pogrąży bogaczy. Branża biznesowa jest na NIE

Podatek od nieruchomości pogrąży bogaczy. Branża biznesowa jest na NIE

Branża podnosi, że opłaty obciążające właścicieli wielu mieszkań oraz inwestorów lokujących kapitał w nieruchomościach mogą osłabić atrakcyjność miasta jako globalnego centrum finansów. Czy słusznie?

FXMAG
z
fxmag.pl
dodany: 21.05.2026, 08:04:30
  • 170
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkania
  • #
    finanse
  • #
    wydarzenia
  • #
    ciekawostki
  • #
    ekonomia
jurant91
jurant91
jurant91 22.05.2026, 06:55:23 via Wykop
  • 1
@nom_om: taa a potem z ustawy wynika ze bogaczem jest osobo zarabiająca 8k netto, a firmy, fundacje i prawdziwi bogacze sa zwolnieni xD

W jakiej bance żyjecie ze sądzicie ze taki podatek dosięgnie bogatych? Czy poprostu jesteście tacy naiwni?
jurant91
jurant91
jurant91 22.05.2026, 06:57:12 via Wykop
  • 0
@tomasheswuite: juz lewica pokazala jakby mial wyglądać taki nowy podatek: płacą wszyscy od pierwszego mieszkania, no chyba ze jestes firma lub funduszem to wtedy jednak nie
jurant91
jurant91
jurant91 22.05.2026, 06:59:02 via Wykop
  • 0
@KitaxKita: nie znasz zeczywistosci, prawda? Lewica juz raz stworzyła propozycja ustawy opisującej kataster
jurant91
jurant91
jurant91 22.05.2026, 07:00:35 via Wykop
  • -1
@Ivanaran: poprostu nie zaplaca tego podatku bo pewnie będą furtki albo zwolnienia dla prawdziwych bogaczy - patrz propozycja lewocy
jurant91
jurant91
jurant91 22.05.2026, 07:12:40 via Wykop
  • -1
@ShadyTalezz: tylko to jest urabianie społeczeństwa zeby wprowadzić nowy podatek którego i tak bogaci nie zapłacą.

To jak z przepisami dla ochrony dzieci czy przeciw terroryzmowi. Nie chcesz chronić dzieci? Jesteś terrorysta?

Teraz pokazali wam kolejnego wroga, wprowadza przepis który ma w niego uderzyć i tak jak w przypadku dzieci i terroryzmowi udezy we
jurant91
jurant91
jurant91 22.05.2026, 08:03:03 via Wykop
  • 0
@TheKirghizLight: przeciez wedlug rządu i prawa juz jestem bogaczem któremu należy dowalić nowym podatkiem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tylko ze później wychodzi ze z tych podatków sa zwolnieni albo maja ulgi korporacje, fundusze i inne tego typu podmioty.

Masz racje w takiej rzeczywistości ja nigdy nie bede bogaty, bo zawsze bede bardziej opodatkowany niz Ci którzy obracjaja milionami i miliardami. Oni będą sie szybciej bogacić a
jurant91
jurant91
jurant91 22.05.2026, 08:08:30 via Wykop
  • -1
@Ivanaran: rynek nieruchomości jest jaki jest przez dzialania rządu, między innymi to dopłaty do kredytow, przepisy chronicie niepłacącą patologię, nowe przepisy o mpzp itp.

Czy sądzisz ze rządy ktore do tej pory wyprodukowały tyle świetnych przepisów nagle zrobią ten jeden dobrze?

Czy sądzisz ze będziesz mógł sobie nagle taniej mieszkanie kupic? Na ta wyprzedarz rzuca sie glownie fundusze i duzi inwestorzy a normalnie ludzie znowu zostaną z niczym.

Te przepisy
jurant91
jurant91
jurant91 22.05.2026, 08:13:05 via Wykop
  • 1
@TheKirghizLight: rzady sa znane z tego ze robią dobrze małym a cisna korpa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ja poprostu nie wieże w dobre intencje rządzących i ich przemyślnie dezycje.

Życie nauczyło mnie ze praktycznie zawsze kończy sie to w drugą stronę.

Jestem za dociśnięciem korp i fundacji ale tylko przepisami ktore aplikują sie do osob prawnych, bo inaczej zawsze sie skoczy ze nowe obciążenia będą dla
jurant91
jurant91
jurant91 22.05.2026, 08:33:28 via Wykop
  • 0
@TheKirghizLight: wiem ze NY jest drogim miastem i raczej jak ktos posiada jakies mieszkanie to stawia go juz zazwyczaj bardzo wysoko. Problemem jest tu definicja bogaczy, dla każdego to znaczy cos innego i jak w przepisach walniesz taki zapis ze bogatym jest ten kto ma więcej niz X, to nic juz nie szkodzi na przeszkodzie ze za chwilę bogatym bedzie ktos kto ma mniej niz X + dowalenie wyjatkow.

To

356

AI zaczyna ciąć etaty w bankach, tysiące do zwolnienia

AI zaczyna ciąć etaty w bankach, tysiące do zwolnienia

Standard Chartered zapowiada redukcję ponad 7 tys. miejsc pracy, a szef HSBC przekonuje pracowników, że lepiej oswoić zmianę, niż z nią walczyć.

Anakee
z
bankier.pl
dodany: 20.05.2026, 08:48:37
  • 158
  • #
    pieniadze
  • #
    gospodarka
  • #
    korposwiat
  • #
    pracbaza
  • #
    pracait
  • #
    korpo
jurant91
jurant91
jurant91 20.05.2026, 13:24:53 via Wykop
  • 6
@BeLpHeR: ty w ogole wiesz co robi AI ze gadasz takie bzdury? ;D przeciez w samych jej zalozeniach jest pełna automatyzacja, proces wycinania ludzi bedzie cały czas postępował wraz z rozwojem AI, rozwojem nowych narzędzi i adaptacją. Nie ma limitu na to co moze zostać zautomatyzowane i zastąpione, wszystko jest kwestja czasu.

Nawet ekonomiści piszą o możliwym załamaniu gospodarki w takich scenariuszach ale randomowy wykopek ma radę: ucz sie i
jurant91
jurant91
jurant91 20.05.2026, 13:34:26 via Wykop
  • 0
@Anakee: to chyba nie do mnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
jurant91
jurant91
jurant91 21.05.2026, 05:12:29 via Wykop
  • 2
@pontifex: masz romantyczną wizję przyszłość. Patrząc na rosnące rozwarstwownie i akumulacje kapitalu na świecie skończy sie to raczej masowym bezrobociem, problemami społecznymi, gospodarczymi i może jeszcze czymś gorszym

Popatrz na stany, najbogatszy kraj, z największą gospodarką, z największymi firmami. Czy ludzie pracują tam mniej? Przecież normalne jest tam ze robi sie na 1,5-2 etaty, ludzie którzy maja prace nie sa w stanie sie z niej utrzymać.

332

PSZCZOŁA w Mikroskopie Elektronowym

PSZCZOŁA w Mikroskopie Elektronowym

Jak wygląda pszczoła miodna, gdy przyjrzymy się jej z bliska? W tym odcinku siadacie ze mną przy mikroskopie elektronowym i razem eksplorujemy anatomię pszczoły.

Stylish_Pirate
z
youtube.com
dodany: 17.05.2026, 10:28:41
  • 30
  • #
    mikroskop
  • #
    owady
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    ciekawostki
jurant91
jurant91
jurant91 18.05.2026, 10:28:59 via Wykop
  • 0
@marcin-lubi-kawe: pozwole sobie zauważyć ze kościół katolicki nie zaprzecza ewolucji, robią to glownie szurskie odłamy chrześcijaństwa ;D

317

Nowe podatki pogrążą bogaczy. Flipperzy i właściciele kilku M na celowniku

Nowe podatki pogrążą bogaczy. Flipperzy i właściciele kilku M na celowniku

Wprowadzenie podatku od nieruchomości staje się coraz bardziej prawdopodobne. Bloomberg właśnie poinformował o nowych stawkach.

FXMAG
z
fxmag.pl
dodany: 15.05.2026, 08:59:27
  • 90
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkania
  • #
    domy
  • #
    inwestycje
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
jurant91
jurant91
jurant91 16.05.2026, 06:42:23 via Wykop
  • 1
@LUXer: no to pokaż na przykładzie miejsc/krajów gdzie kataster przyniósł pozytywne rezultaty dla biednych i średnich?

417

Polacy nie chcą katastru. Tylko 20% jest za.

Polacy nie chcą katastru. Tylko 20% jest za.

Z badania Rankomat.pl: 45% jest przeciw, 35% nie ma zdania. Nawet zwolennicy najczęściej chcą podatku dopiero od 3. nieruchomości, a 30% woli dopłaty, budownictwo społeczne i ograniczenie funduszy. Najczęstsze obawy to nowe koszty, uderzenie w zwykłych ludzi i przerzucenie podatku na najemców.

Pan_od_Internetu
z
infor.pl
dodany: 14.05.2026, 17:14:24
  • 297
  • #
    nieruchomosci
  • #
    podatki
  • #
    mieszkanie
  • #
    pieniadze
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
jurant91
jurant91
jurant91 15.05.2026, 04:21:49 via Wykop
  • 2
@Wielka-Polska-Betonowa: widzę ze żółć juz ostro niektórych zalała. Jak to ktos moze miec cos więcej niz ja? Trzeba go dojechać!

A prawdziwe grubasy - fundusze, firmy, itp - dalej nietkniete
jurant91
jurant91
jurant91 15.05.2026, 04:25:00 via Wykop
  • 6
@Adam88448: tak, to powiedz to 70 letniemu areczkiwi któremu udało sie uciulac na mieszkanie na starość ale okazało sie ze po tych 30 latach nie stać go na kataster i musi je sprzedac i pójść gdzie? Co zostawi dziecia w spadku? Będą zaczynały dokładnie w tym samym miejscu jak on kilkadziesiąt lat wcześniej
jurant91
jurant91
jurant91 15.05.2026, 04:29:18 via Wykop
  • 15
@HabaHabaZutZut: zakazać kupna mieszkań przez osoby prawne. Osoby fizyczne nie mogą miec wiecej niz np. 5. Nie trzeba dowalać wiecej podatkow.

Ucywilizowac najem, bo teraz firmą łatwiej jest wyrzucić niepłacącego lokatora niz normalnej osobie
jurant91
jurant91
jurant91 15.05.2026, 04:41:38 via Wykop
  • 1
@dziki-wienczyslaw: za to nowy podatek to rozwiązanie na wszystko. Nie rozumie takiego podejścia. Sam nie mam nic to niech dowalą tym co mają trochę więcej ode mnie. Pal licho ze to utrudni też mi dorobić się czegokolwiek.

Czemu zamiast o nowych podatkach nie mówimy o prostrzych rozwiązaniach np. Zakazu nabywania lokali przez osoby prawne.
jurant91
jurant91
jurant91 15.05.2026, 04:42:23 via Wykop
  • 2
@paczajki: bo fundusze dopiero wchodzą do Polski
jurant91
jurant91
jurant91 15.05.2026, 04:44:21 via Wykop
  • 8
@pwael-adam: pokaż chociaż jedno panstwo gdzie kataster spowodował spadek cen mieszkań.
jurant91
jurant91
jurant91 15.05.2026, 04:57:49 via Wykop
  • 5
@pytlar: polscy po prostu nie chcą wyższych podstkow. Twoi milionerzy i tak nic nie zapłacą.

Więcej niż 3 mieszkania to jest poniżej 1% rynku. Myślisz że stworzą cały nowy aparat popodatkowy żeby opodatkować około 0,5% osób (podatek proponowany tu powyżej trzeciego mieszkania)
jurant91
jurant91
jurant91 15.05.2026, 06:05:24 via Wykop
  • 2
@Dupa01: to co opisujesz wykrywa od razu skarbówka. Skąd taki żul ma wyciągnąć 700-1000 k na mieszkanie? A co dopiero na pięć mieszkań. Po za tym masz przeplywy pieniężne z czynszu od żula do potecjalnej mafii - tez skarbówka wszystko widzi.

Problem z katastrem jest taki ze, tak jak pisałeś, bedzie to podatek obok innych, bedzie to podatek od pierwszego mieszkania, bedzie to podatek od najsłabszych, bo fundusze, korpa i
jurant91
jurant91
jurant91 15.05.2026, 06:34:31 via Wykop
  • 1
@bartosz-niedbala: wystarczy doprecyzować i uszczelnić przepisy. Jak ma byc lokalem usługowym to np. musi pod tym adresem byc zarejestrowana działalność gospodarcza, mozna ograniczyć jakie formy prawne mogą posiadać tego typu lokale (np. jdg)
jurant91
jurant91
jurant91 15.05.2026, 06:38:56 via Wykop
  • 0
@pan-bartolomeu-dias: problem jest taki ze to nigdzie ostatecznie nie jest od drugiego czy trzeciego mieszkania.

Po co tworzyc cały aparat podatkowy zeby opodatkować tylko okolo 0,5-1% posiadaczy? Tylko tyle w pl ma 3 i wiecej mieszkań. Jak juz będą przepisy i wszystko bedzie działać to jaki problem przesunąć rozporządzeniem granice? Lub zwiększyć % katastru?
jurant91
jurant91
jurant91 15.05.2026, 07:16:55 via Wykop
  • 0
@podjad3k: a najlepiej od jednego i drugiego żebyś ostatecznie nie mial nic. Dodatkowo zapomnij ze te podatki będą dotyczyć kogoś wiecej niz biedaków i średniaków. Będzie dokładnie tak jak jest teraz, im więcej masz tym mniej podatków placisz
jurant91
jurant91
jurant91 15.05.2026, 07:24:12 via Wykop
  • 1
@PfefferWerfer: @PowiatowyBanan to moze podajcie chociaż jeden kraj gdzie wprowadzono kataster i ceny mieszkań spadły?

Wasze chciejstwo nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Kataster sprawi tylko tyle ze wywoła przepływ kapitału od malych ciułaczy do grubuch ryb typu fundusze i korpa. Dodatkowo ostatecznie wszyscy zubożeją bo ten podatek obejmie wszystki, nie wiem jak bardzo naiwnym trzeba byc zeby wierzyć ze zaplaca go tylko właściciele 3 i więcej mieszkań. Będzie
jurant91
jurant91
jurant91 15.05.2026, 07:33:23 via Wykop
  • 1
@pan-bartolomeu-dias: no tak, bo rozwiązaniem na wszystko jest nowy podatek.

Nie np. zakaz sprzedaży lokali mieszkalnych osoba prawnym, nie np. ograniczenie liczby posiadanych mieszkan przez osoby fizyczne np. do 5. Nie ucywilizowanie rynku najmu zeby ludzie nie bali sie wynajmować swojego drugiego czy trzeciego mieszkania. Wiesz ze np. takie fundusze inwestycyjne maja duzo łatwiej z eksmisja?

Najlepiej dowalić podatek i to taki który dowali najmniejszym ciułaczą a grubasów i tak
jurant91
jurant91
jurant91 15.05.2026, 07:47:56 via Wykop
  • 2
@pan-bartolomeu-dias: pokaz mi chociaż jeden kraj gdzie kataster ostatecznie nie jest od pierwszego mieszkania. Pokaz mi chociaż jeden kraj gdzie kataster wplyna długotrwale na obniżkę cen nieruchomości.

Kataster spowoduje tylko przepływ kapitalu od malych ciułaczy do grubasów. W krótkim okresie ceny moze rzeczywiście troche spadną ale po ustabilizowaniu się rynku wszystko wroci do normy.

Jedynym efektem będzie tylko dalsz akumulacja kapitalu u największych i zubożenie reszty.

Kataster wpłynie na ceny
jurant91
jurant91
jurant91 15.05.2026, 08:00:59 via Wykop
  • -1
@podjad3k: zamiast pieprzyc o nwo z braku argumentów i próbować w tak prostacki sposob chwytów eystycznych moze odnies nie do moich argumentow.

W zasadzie wszędzie jest tak ze im ktos większy tym mniej podatkow płaci. Ze nowe podatki dotykają glownie najbiedniejszych. Wiec dlaczego ma teraz byc inaczej?
jurant91
jurant91
jurant91 15.05.2026, 08:04:45 via Wykop
  • -1
@xistobal: za kataster i tak Ty zapłacisz, a jak nie bylo Cie stać na mieszkanie tak po wprowadzeniu katastru dalej nie będzie Cie stać.

Moze chwilowo ceny spadną tylko do momentu ustabilizowania sie runku a później wszystko wróci do normy.

Prawie do normy, bo jak juz dociulasz do tego mieszkania to będziesz musiał jeszcze tylko co roku zapłacić kataster. Oczywiście korpa i fundusze albo będą z niego zwolnione, będą miały
jurant91
jurant91
jurant91 15.05.2026, 08:26:10 via Wykop
  • 0
@podjad3k: i dalej to samo. Jak nie potrafisz trzymać sie merytorycznie tematu dyskusji to lepiej zamilknij.

Powiedz mi geniuszu gdzie w takim razie sie myliłem i gdzie odchodziłem od tematu, bo jak zwykle nie wypowiadasz sie merytorycznie tylko odnosisz sie do mojej osoby
jurant91
jurant91
jurant91 15.05.2026, 08:28:43 via Wykop
  • 0
@bartosz-niedbala: tak samo mozna powiedzieć o katastrze:

żadnych wyjątków prawnych od 30 lat nie udało się doprecyzowac, ale tym razem na pewno się uda wdrażajac kataster
jurant91
jurant91
jurant91 15.05.2026, 09:13:14 via Wykop
  • 0
@podjad3k: wiesz to Ty twierdzisz ze kataster pomoze, wiec to po twojej stronie leży ciężar dowodu. Zarzucasz mi dowody anegdotycze, ale nawet takie sa lepsze niz żadne.

Po twojej stronie znowu dostaje: poszukaj sobie, znajdz sobie, jest wiele ale nie ma żadnego przykładu.

Juz pisałem o tym w innych komentarzach, chwilowo ceny mogą spać dopóki rynek sie nie ustabilizuje. Dopóki mali ciuacze nie wysprzedaja sie po taniości i na szybko
jurant91
jurant91
jurant91 15.05.2026, 09:16:51 via Wykop
  • 0
@xistobal: zdajesz sobie sprawe ze kataster powyżej 3 mieszkan to okolo 0,5% posiadaczy mieszkan? A jak juz go wprowadzisz to rozszerzenie go na innych to tylko formalności.

I nie pracuje dla dewelopera oraz mieszczę sie w waszych limitach posiadanych mieszkan. Nie chcę tylko od każdego płacić katastru oraz wiem ze tak jak z innymi podatkami, najwięksi i tak znajdą obejście
jurant91
jurant91
jurant91 15.05.2026, 09:47:06 via Wykop
  • 0
No tak, czyli standardowo: róbmy szybko zanim do nas dotrze ze to bez sensu :D

Zakładnie klapek na oczy i udawanie ze nie będzie konsekwencji to dopiero manipulacja.

W przeciwieństwie do was podaje za przykład inne panstwa w których jest kataster i z punktu widzenia normalnego obywatela pogorszył tylko sytuację. Ciagle też proszę o podanie chociaż jednego przykładu gdzie tą sytuację polepszył oraz wytłumaczenie mi dlaczego akurat u nas wprowadzenie katastru zakonczy

809

W Polsce najbogatsi jeszcze nigdy tak szybko się nie bogacili.

W Polsce najbogatsi jeszcze nigdy tak szybko się nie bogacili.

Recesja i bezroocie? Nic dziwnego, że im są potrzebne fundacje rodzinne. To właśnie ci ludzie zadbają, żebyśmy przy następnych wyborach znowu kłócili się o aborcję, lgbety i inne duperele. Tax the rich!!!

Lrrr_from_Omicron_Persei_8
z
notesfrompoland.com
dodany: 12.05.2026, 18:39:30
  • 190
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    bogactwo
  • #
    podatki
  • #
    gospodarka
  • #
    ksiegowosc
jurant91
jurant91
jurant91 13.05.2026, 05:13:49 via Wykop
  • 17
@FireDash: bo kazdy pomysł reformy podatkow to dojechanie "bogoli" ktozy zarabiają 10-20k miesiecznie (ostatecznie dotyka to tez tch mniej zarabiajacych) a dla naprawdę bogatych to masz fundację rodzinne, zwolnienia podatkowe, ulgi i inne wyjatki (chociażby ostatnia propozycja lewicy z katastrem)
jurant91
jurant91
jurant91 13.05.2026, 05:17:56 via Wykop
  • 7
@bossssob: system na razie wygląda tak ze opodoatkujmy biednych (i tych stednich) a dla bogatych będą fundacje, zwolnienia i ulgi
jurant91
jurant91
jurant91 13.05.2026, 06:20:54 via Wykop
  • 2
@Vinizius: powiedz co proponujesz? Bo jak na razie to wszystkie zmiany w podatkach to dowalenie małym i średnim i ulżenie dużym u bardzo dużym.

I to tak działa niezależnie od opcji politycznych od lewa do prawa.

Jaki inny sposob widzisz zeby to zmienic?
jurant91
jurant91
jurant91 13.05.2026, 06:53:59 via Wykop
  • 1
@dzaro-dzaroslawski: to może policz ile wynoszą podstawowe koszty życia i porównaj je do zarobków w Polsce. Wez pod uwagę też lokalizację (duże miasta to wyższe koszty ale też szansa na lepsza pracę, małe miejscowości to niższe koszty ale też problemy z pracą)
jurant91
jurant91
jurant91 13.05.2026, 07:04:59 via Wykop
  • 5
@Donfrom: bo znowu dotknąłby on tylko biednych - patrz chociażby fundacje rodzinne. Taki podatek masz np. w Niemczech i znowu najbardziej bije on w biednych i średnich. Np. często przy dziedziczeniu nieruchomości ludzi nie stać na podatek i musza sprzedac (często szybko) taka nieruchomości. Ciekawe komu? ;D a naprawdę bogaci i tak maja sposoby na ominięcie tych podatlow

520

Korporacje zwalniały ludzi przez AI. Teraz liczą straty

Korporacje zwalniały ludzi przez AI. Teraz liczą straty

AI miała być dla wielu korporacji prostą drogą do niższych kosztów i wyższych zysków. Plan był prosty, zastąpić część pracowników agentami AI, zwalniać i poprawić wyniki finansowe, tyle że najnowsze dane brutalnie weryfikują te oczekiwania. Badanie Gartnera pokazuje, że...

jestemjakijestem1212
z
ithardware.pl
dodany: 07.05.2026, 12:34:50
  • 154
  • #
    praca
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    informacje
  • #
    wiadomosci
  • #
    sztucznainteligencja
jurant91
jurant91
jurant91 08.05.2026, 11:47:54 via Wykop
  • 1
@uciuuu: tylko sam napisałeś ze to leci bardzo szybko i w zasadzie nawet nie wiesz na co sie przygotowywać

508

25 szpitali złożyło wniosek do NFZ o likwidację oddziału całodobowego

25 szpitali złożyło wniosek do NFZ o likwidację oddziału całodobowego

25 szpitali złożyło wniosek do Narodowego Funduszu Zdrowia o likwidację oddziału całodobowego w zamian za 50 proc. ryczałtu przez kolejne dwa lata dowiedziała się Rzeczpospolita.

PanJelonek
z
rp.pl
dodany: 07.05.2026, 14:29:34
  • 192
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    ekonomia
  • #
    umieralnie
jurant91
jurant91
jurant91 08.05.2026, 06:27:40 via Wykop
  • 34
@NaMoment: raczej nikt oprócz paru odklejeńców nie chcial prywatnej służby zdrowia. Większość jednak stawia to co jest w USA jako przykład do czego ona prowadzi
jurant91
jurant91
jurant91 08.05.2026, 07:22:15 via Wykop
  • 0
Widocznie żyjemy w innych bańkach. Sam tez narzekam na nfz ale to sa glownie narzekania na system. Nfz ma sporo za uszami, jest w nim duzo patologii i uważam ze powinien zostać dogłębnie zreformowany. Nigdy jednak nie powiedziałbym ze wolałbym prywatna służbę zdrowia niz publiczna.

982

Mamy armię 40-letnich emerytów. "System żyje swoim życiem"

Mamy armię 40-letnich emerytów. "System żyje swoim życiem"

Emerytów mundurowych jest już w Polsce niemal tyle samo, ile wynosi liczebność polskiej armii. Wielu funkcjonariuszy kończy pracę grubo przed pięćdziesiątką, a ich świadczenia są czasami wyższe niż pensja. Zdaniem dr. Tomasza Lasockiego z Politechniki Warszawskiej to jednak wcale nie "mundurówka" je

airaG
z
onet.pl
dodany: 05.05.2026, 11:58:19
  • 204
  • #
    polska
  • #
    zarobki
  • #
    emerytura
  • #
    sluzbymundurowe
  • #
    zus
  • #
    pieniadze
jurant91
jurant91
jurant91 05.05.2026, 16:15:02 via Wykop
  • 11
@D4Ru73K: nie kazdy może. Dodatkowo tworzenie uprzywilejowanych grup to patologia systemu. Dodatkowo nie wyślesz wszystkich do mundurówki bo nie będzie komu robić na ich pensje a co dopiero na emerytury
jurant91
jurant91
jurant91 05.05.2026, 17:35:03 via Wykop
  • 0
@D4Ru73K: służby mundurowe oczywiście są potrzebne. Tylko przywileje ktore dostają to patologia. Polska jest chyba w topie jeśli chodzi te przywileje a ciągle dodawane są nowe.

Wszyscy powinni być traktowani równo - emerytury, dostęp do lekarzy czy inne przywileje. Bo tworzymy jeden naród i ich przywileje to koszty dla innych. Tak robi sie podziały i nastawia jednych na drugich

Do służb powinni zachęcać pensjami (ostatnio to się mocno zmieniło) i
jurant91
jurant91
jurant91 05.05.2026, 18:05:50 via Wykop
  • 0
@D4Ru73K: no wlasnie juz tak nie jest, tzn. w mundurówce zarabia sie względnie dobrze na tle całego państwa i ma sie stabilna prace. Wymagania fizyczne sa wręcz banalne dla zdrowego człowieka i w zasadzie to wszystko co trzeba spełnić. Oprócz strażaka masz też policję, straż graniczna, służbę celno skarbową, wojsko, żandarmerię, abw, starz marszałkowska itp.

Istnieje wiele odpowiedzialnych, niebezpiecznych czy takich gdzie ma sie doczynienia z ludzkim życiem zawodów.

W
jurant91
jurant91
jurant91 05.05.2026, 18:46:35 via Wykop
  • 0
Czy ja gdzieś narzekałem na swoje zycie? Czy ja gdzieś j-----m po jakimkolwiek zawodzie? Wręcz przeciwnie, pisałem ze mundurówka jest potrzebna. Jedyne co pisałem względem mundurowki to to ze nie powinno tam byc żadnych przywilejów, a zachęta powinna wynikać z pensji i warunków pracy i ze prog wejścia jest niski dla zdrowego czlowieka. Każdy przywilej jest kosztem innych a to jest patologia.

Pisząc ze 15 latek wie na tyle duzo o życiu

491

Ukraińcy zaatakowali Moskwę. Dron uderzył zaledwie 6 km od Kremla

Pokaż treści 18+

Ukraińcy zaatakowali Moskwę. Dron uderzył zaledwie 6 km od Kremla

Minionej nocy ukraińskie drony zaatakowały Moskwę - informują rosyjskie kanały na Telegramie, a także mer stolicy Rosji, Siergiej Sobianin. Z doniesień wynika, że jeden z bezzałogowców uderzył w wielopiętrowy budynek mieszkalny znajdujący się zaledwie 6 kilometrów od Kremla.

ZobaczLink
z
rmf24.pl
dodany: 04.05.2026, 06:18:41
  • 119
  • #
    moskwa
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    drony
  • #
    wojsko
jurant91
jurant91
jurant91 04.05.2026, 13:13:45 via Wykop
  • 3
@Eponhall: dopóki sie broni to tak ( ͡° ͜ʖ ͡°) bo obrona ma byc skuteczna a nie honorowa
jurant91
jurant91
jurant91 04.05.2026, 13:26:49 via Wykop
  • 2
@Eponhall: masz prawo odpowiadać w taki sposob aby sie obronić.

Niemcy zaatakowały Francję i Anglię wiec te mogą robić wszystko zeby sie przed nimi obronic (Niemcy b----------y Angielskie i Francuskie miasta)

Torturowanie więźniów nie za bardzo wpływa na osłabienie potencjału przeciwnika, ale niszczenie infrastruktury i zagrożenie jego witalnym punkta juz tak. Po za tym w Wietnamie byly dwie strony, jedna wspierana przez usa a druga przez Rosję i
jurant91
jurant91
jurant91 04.05.2026, 13:41:47 via Wykop
  • 1
@Eponhall: odniosłem sie konkretnie do twoich wypocin a ciebie nawet na to nie stać

W twoim małym rozumku porównujesz walkę przeciw egzystencjalnemu zagrożeniu do sprzeczki słownej i próbujesz zrównać te dwie syluacje. Czy Ty sie dobrze czujesz?

Nawet w polskim prawie masz zapisane że masz prawo bronic sie w adekwatny sposób do zagrożenia. Atak na Moskwę jest adekwatny do zagrożenia bo tam znajduje sie cały aparat panstowy odpowiedzialny za wojnę

454

Fiskus chce ukrócenia rozliczania ryczałtem i IP Box

Ministerstwo Finansów przygotowuje pakiet zmian dla podatników, który może istotnie wpłynąć na rozliczenia wielu grup.

Isca
z
wnp.pl
dodany: 02.05.2026, 14:46:48
  • 367
  • #
    podatki
  • #
    polska
  • #
    finanse
  • #
    biznes
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
jurant91
jurant91
jurant91 03.05.2026, 05:48:16 via Wykop
  • 2
@ShadyTalezz: a czy wszyscy maja takie same obowiązki, przywileje i prawa?
jurant91
jurant91
jurant91 03.05.2026, 05:55:27 via Wykop
  • 3
@saib75: utrzymywanie państwa to płacenie na wczesne emerytury dla tancerzy i innych gwiazdek? Rozszerzanie przywilejów dla mundurówki kosztem innych? Czy moze dopłacanie do innych grup zawodowych typu krus u rolników lub sponsorowanie górników?
jurant91
jurant91
jurant91 03.05.2026, 05:58:20 via Wykop
  • 6
@Logytaze: a dlaczego tancerze maja wcześniejsze emerytury? Dlaczego mundurowka ma wcześniejsze emerytury i to w dodatku jako procent ostatnich pensji? Dlaczego rolnicy maja krus? Dlaczego jako Polacy musimy zrzucać sie na te wszystkie przywileje? Dlaczego nie czepiasz sie tego ze ktoś cos dostaje a nie ze komuś za malo zabierają?
jurant91
jurant91
jurant91 03.05.2026, 06:02:01 via Wykop
  • 6
@santa-maria-de-la-rosa: wszyscy sie czepiają tego ze panstwo komuś za malo zabiera, ale jakos cicho siedzicie gdy panstwo p----------a ogrom kasy na przywileje dla wybranych grup spplecznych takich jak gornicy, rolnicy, mundorowka, czy szeroko pojęta sztuka
jurant91
jurant91
jurant91 03.05.2026, 08:11:06 via Wykop
  • 1
Ja chce płacić na swoją emeryture a nie na przywileje innych, a to wlasnie między innymi przez rozdawanie coraz to nowszych przywilejów brakuje kasy
jurant91
jurant91
jurant91 03.05.2026, 10:39:41 via Wykop
  • 1
@ShadyTalezz: nikt nie jest tak chroniony w Polsce jak pracownik na UOP. Możemy pograć sobie w ping ponga na takie argumenty
jurant91
jurant91
jurant91 03.05.2026, 11:40:28 via Wykop
  • 1
Wierzę że Cie to moze intelektualnie przerastać:
1. Ludzie na działalność tez płacą podatki i nominalnie jest to zazwyczaj więcej niz to co płacą ludzie na UOP
2. Jedni wola miec zabezpieczenia w pracy w zamian za mniejsza pensje a inni wola nie mieć takich zabezpieczeń socjalnych ale dostawać wiecej do ręki
3. Zamiast ciągnąć wszystkich w dol to lepiej zeby panstwo nie p------------o kasy na lewo i prawo. Wtedy wystarczy zeby

458

Koniec dominacji Merkavy? Drony FPV ze światłowodem masakrują izraelski pancerz

Koniec dominacji Merkavy? Drony FPV ze światłowodem masakrują izraelski pancerz

Izraelska armia (IDF) mierzy się w Libanie z nowym koszmarem. Hezbollah wprowadził drony Fiber Blade sterowane światłowodem, które są całkowicie odporne na systemy walki elektronicznej (WRE). Nawet słynny system ochrony Trophy ma problem z wykryciem małych celów nadlatujących pionowo.

awe-spam
z
timesofisrael.com
dodany: 30.04.2026, 09:20:36
  • 149
  • #
    izrael
  • #
    liban
  • #
    militaria
  • #
    technologia
  • #
    drony
  • #
    lotnictwo
jurant91
jurant91
jurant91 01.05.2026, 18:22:04 via Wykop
  • 2
@thurisaz1982: zanim zaczniesz powtarzać krzykliwe nagłówki to radziłbym o tych manewrach poczytać troche więcej. O ich założeniach, o tym jakie zgrupowania brały w nich udział, dlaczego inne nie, o terenie itp.

503

Chiny ostrzegają UE w sprawie planu Made in Europe i grożą działaniem odwetowym

Chiny ostrzegają UE w sprawie planu Made in Europe i grożą działaniem odwetowym

Chiny skrytykowały plan UE Made in Europe, który ma chronić europejski przemysł i ograniczyć konkurencję z Chin. Pekin uznał go za dyskryminacyjny i ostrzegł, że jeśli wejdzie w życie i uderzy w chińskie firmy, wprowadzi działania odwetowe. Chiny złoszczą się, że robimy to, co sami robią od lat.

occultronaut
z
france24.com
dodany: 27.04.2026, 18:55:36
  • 207
  • #
    eu
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    chiny
  • #
    przemysl
  • #
    gospodarka
jurant91
jurant91
jurant91 28.04.2026, 06:14:31 via Wykop
  • 4
@Miszczu_wszystkiego: jakie potęgi powstaly w Rosji?

520

Małżeństw coraz mniej, rozwodów coraz więcej a Polaków ubywa w rekordowym tempie

Małżeństw coraz mniej, rozwodów coraz więcej a Polaków ubywa w rekordowym tempie

Jeszcze niedawno mieliśmy ambicje, aby być 40-milionowym narodem. To już przeszłość.

whimer
z
next.gazeta.pl
dodany: 26.04.2026, 18:11:51
  • 232
  • #
    rodzina
  • #
    rozwod
  • #
    malzenstwo
jurant91
jurant91
jurant91 27.04.2026, 10:04:10 via Wykop
  • 0
@cienki137: a to nie jest tak ze rozwody sa głównie z puli wyżu, a nowe małżeństwa z puli niżu? Przez co taka prezentacja moze byc troche manipulacja?
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 1 z 5
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 28.01.2026

    Rocznica
  • Komentator
    od 20.02.2026

    Komentator

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking