Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko209
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
HaPe
HaPe

HaPe

Dołączył 5 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 4839
  • Znaleziska 3237
  • Mikroblog 1602
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 2
krzysztof48
krzysztof48
krzysztof48
22.11.2025, 19:30:07
  • 5
Polacy brakuje dzieci ?? lTo zapraszamy na kalendarze adwentowe dla zwierząt ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
#jula #polska #demografia #dzieci
krzysztof48 - Polacy brakuje dzieci ?? lTo zapraszamy na kalendarze adwentowe dla zwi...

źródło: temp_file3378483722181421767

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 22:04:33 via Wykop
  • 4
@krzysztof48: znaleźliście sobie winnego, od lat są kalendarze adwentowe z lego, słodyczami, kosmetykami i bóg wie czym jeszcze . Po za tym najwięcej zwierząt mają rodzinny z dziećmi.
  • Odpowiedz

506

Ucieczka kobiet i miasta bez młodych ludzi. Demograficzny dramat w Polsce

Ucieczka kobiet i miasta bez młodych ludzi. Demograficzny dramat w Polsce

Pięć dużych ośrodków miejskich wysysa młodych z mniejszych miast. Zabierają z regionów to, co najlepsze - siłę młodych,

svtb
z
rmf24.pl
dodany: 21.11.2025, 21:09:47
  • 665
  • #
    demografia
  • #
    depopulacja
  • #
    spoleczenstwo
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 14:55:12 via Wykop
  • 1
Zdalna nic nie zmieni póki władza nie zrobi czegoś dla ludzi.


@Qullion: Co ma niby zrobić jak tego typu miasteczka funkcjonują jedynie dzięki dopłatą z budżetu centralnego?! nie ma ludzi w wieku produkcyjnym, to nie ma pieniedzy, jedynie co mozna zrobić to racjonalniejsze zarządzanie budżetem i łączenie szkół, przychodni, komisariatów itp.
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 15:27:37 via Wykop
  • 1
poza tym wolą dawać ale za kasę


@marian-g: jakby to była prawda to godzinna by nie kosztowała minimum 500 zł za fifo fago u dziewczyny, jakby co przeglądałem tylko ogłoszenia
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 15:38:09 via Wykop
  • 3
Wieś być może ma sens przy dużej rodzinie i własnej działce gdzie 120m2 postawisz w cenie 70m mieszkania w Krakowie.


@cotozazycie: Taka tuż za rogatkami miasta czy niewiele dalej to tak, taka wieś gdzie nie ma niczego, musisz robić za szofera dla dzieci , uber to minimum 50 zł w jedną stronę - zdecydowanie nie
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 15:40:45 via Wykop
  • 1
U mnie przez 20 lat liczba mieszkańców spadła o 3%, więc chyba nie ma tragedii,


@Qullion: to zależy... ile ubyło tych w wieku produkcyjnym płacących podatki
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 15:54:38 via Wykop
  • 4
wiesz że np za głupie prowadzenie gospdarstwa na wiosce masz 120 k prawie każdy sie łapie od paru ha


@zrzed: ja to szczególnie zazdroszczę wstawania w dzień w dzień o 4 rano by nakarmić krowy czy tam inne świnie, sprzątania po nich gówna itp., to już bym wolał jeżdzić tirem na mięndzynarodowch trasach za 15 tys. netto.
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 16:03:40 via Wykop
  • 1
No dobrze ale domy na tych przedmieściach znów są też bardzo drogie, praktycznie jak w mieście, komunikacja nie dociera, śpisz za rogatkami a reszta życie idzie na pracę i stanie w korkach.


@cotozazycie: Pisze z perspektywy Poznania - ceny mieszkań tuż za rogatkami -20% względem tych na obrzeżach miasta, z domami pewnie jest podobnie, jedyny minus to że autobus jeździ do miasta co pół godziny, a nie co 12 min
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 16:22:58 via Wykop
  • 0
to prawda prawdziwa polska powiatowa i średniej wielkości mieszkanie w wielkiej płycie prawie 500.000 zł.,


@galicjanin: Wałbrzych, Włocławek i wiele innych z średnią na poziomie 5 tys. zł z hakiem jest nieprawdziwy?
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 16:28:15 via Wykop
  • 0
te 20proc różnicy pewnie wydasz w ciągu życia na paliwo, amortyzację samochodu


@cotozazycie: jeżeli mieszkanie znajduję się 1-2 km za miastem to nie
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 16:48:52 via Wykop
  • 5
nie przesadzaj teraz sa maszyny


po drugie mozesz miec cos fajniejszego ogrodnictwo czy coś


wazne że chyba trzeba obrót miec 40 k, czyli tragedii nie ma


@zrzed: sorry, ale piszesz jak typowy dzieciak z wykopu nie znający życia, zdecydowana większość mieszkańców wsi pracuje u kogoś najczęściej za minimalną, takie gospodarstwo kilkuhektarowe na najgorszym zadupiu jest warte minimum 0,5 mln. zł, takie pieniądze można znacznie sensowniej zainwestować.
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 17:19:40 via Wykop
  • 3
tak tak, wystarczy uderzyć pięścią w stół i iść na kurs tańca albo na planszówki prawda? XD

I kto tu żyje fantazjami?


@MazurskiSmak: dokładnie, takie osoby piszą to ze swojej perspektywy, nie rozumiejąc, że to w niczym nie pomoże komuś kto nie nabył podstawowych umiejętności społecznych, które nabywa się przez całe życie, a nie na kilku spotkaniach z ludźmi
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 17:24:47 via Wykop
  • 0
właśnie nie.. takie gospodarstwo ma setki ulg, zwolnien i przywilejów o których mozesz pomarzyć


@zrzed: wpierw je trzeba mieć, średnia cena ha to 60 tys. zł.

sam program młody rolnik to z ponad 200 tys, potem inne za 120 koła za samo podjęcie
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 17:34:47 via Wykop
  • 3
bo są na to badania przygłupie, że brak dostępności mieszkań ma wpływ na demografie XD ale slawek ze swoim chlopskim rozumkiem tupnie nogą i powie, że tak nie jest bo tak XD


@Wielka-Polska-Betonowa: "Zgodnie z wyliczeniami ekonomistów, uzyskanie własnego domu średnio zwiększa prawdopodobieństwo posiadania dziecka o 3,8 proc., a dzietność o 3,2 proc."
https://obserwatorgospodarczy.pl/2025/01/12/niska-dostepnosc-mieszkan-jako-przyczyna-kryzysu-demograficznego-w-minimalnym-stopniu-badanie/
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 18:16:19 via Wykop
  • 1
A potem zdziwko że te osoby nie mają potem dzieci skoro aby nie oszaleć jako rodzic trzeba wsparcia całej rodziny a nie tylko opieki dwóch osób, które muszą do tego pracować na pełen etat aby wystarczyło na życie.


@smk666: To jest też powód, bardziej rzutuję on na ograniczenie się do posiadania tylko jednego dziecka. Jednak główny powód nie posiadania dzieci to brak partnera lub wejście w związek w zbyt późnym
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 18:26:20 via Wykop
  • 0
@ostatni_lantianin:

ło kurna panie to co to za miejscowości? jak patrzę na polskę w liczbach to z okolicznych miejscwości czasam tak też wywiało ludzi, ale to są wiochy po 2-3k mieszkańców. Choć jeśli uciekają młodzi to w sumie ma to sens.


@ostatni_lantianin: Wałbrzych np. miał największą stopę bezrobocia w Polsce w latach 90-tych z średnich miast, na poziomie 40%
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 18:32:33 via Wykop
  • 1
mnie też nie stać na to żeby cały dom utrzymać z tylko mojej pensji.


@elemenTH: Według tego co uważamy obecnie za normę, jednak nasi rodzice żyli na zdecydowanie niższym poziomie pomimo, że oboje pracowali.
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 18:35:12 via Wykop
  • 1
mentalność społeczeństwa jest mimo wszystko taka że nie będą masowo przyjmowani.


@Ajdi: tymczasem w Poznaniu stanowią już 12% populacji, w Wrocławiu 15% podobnie jest w wielu innych miastach.
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 19:44:25 via Wykop
  • 1
@Qullion: nominalnie może i tak, ale trzeba nałożyć na to inflację
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 21:56:43 via Wykop
  • 0
Większość to Ukraińcy.


@Ajdi: dokładnie na 80 tys., 70 tys.
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 22:01:47 via Wykop
  • -2
bo tak korpo manager, który się czuje niepotrzebny zarządził.


@Arivederczi: tak, bo praca zdalna jest mniej wydajna są na to badania

430

Prof. Góralczyk: jako Europa jesteśmy na drodze do skansenu

Prof. Góralczyk: jako Europa jesteśmy na drodze do skansenu

"Europa być może za bardzo uwierzyła w to, co wyznawała. Nie dostrzegła znaków ostrzegawczych, że rośnie Światowe Południe i tzw. wschodzące rynki, począwszy od Chin i Indii".

VoxClamantisInDeserto
z
tygodnik.interia.pl
dodany: 22.11.2025, 08:49:58
  • 144
  • #
    europa
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    geopolityka
  • #
    swiat
  • #
    ekonomia
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 15:58:03 via Wykop
  • 7
Dziwnym trafem każdy chce żyć w tym skansenie


@onepnch: każdy kto nie ma wysokich kwalifikacji, ale takich nam tu nie potrzeba, natomiast wszyscy specjaliści po kilku latach pobytu w Niemczech czy innej Skandynawii uciekają do USA.
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 16:11:23 via Wykop
  • 6
USA jest fajne właśnie jak masz gruby hajs, dla reszty jest zamordyzm w pracy żeby się jako tako utrzymać


@onepnch: i właśnie dlatego taki przeciętny Smith, żyje na wyższym poziomie niż Niemiec więcej może kupić za swoją pensję, nie dość, że więcej zarabia to jeszcze produkty są tańsze bo w stanach odpowiednik VATu nie przekracza 10%, ma większy dom itp. jedyny minus w usa to służba zdrowia
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 16:20:51 via Wykop
  • 2
Wiesz co to indukcja? Teraz tak jest, a jak będzie za X lat?


@gerokSQ: W perspektywie najbliższych dziesięcioleci EU będzie mieć jedno z wyższych PKB na mieszkańca, pomimo, że Chiny już nas przegoniły w całkowitym PKB to według prognoz w nie będą mieć wyższego PKB per capita.
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 16:54:50 via Wykop
  • 2
powodzenia z tą ucieczką do USA za Trumpa


@Almagest: Trump zredukował o 90% liczbę nielegalnych imigrantów przybywających do USA jednocześnie zwiekszył liczbę wiz pracowniczych dla ludzi o wysokich kwalifikacjach.

Pracuje ze specjalistami (rakiety, silniki odrzutowe itp.) nie znam zadnego ktory by chcial mieszkac w USA. Ani jednego.


@Spring_is_coming: przykład anegdotyczny, liczby mówią co innego - Nawet 300 tys. Niemców opuściło kraj w tym roku - podaje "Berliner Zeitung".

829

Strajk we francuskim zakładzie w Polsce."Będą ściągani pracownicy z Azji, Afryk

Strajk we francuskim zakładzie w Polsce."Będą ściągani pracownicy z Azji, Afryk

Na jednym ze spotkań prezes Michał Odyniec oficjalnie oświadczył stronie społecznej, że będą ściągani tutaj pracownicy z Azji, z Afryki. Nie jesteśmy przeciwni, żeby te osoby były tutaj zatrudniane, ale oficjalnie nam było powiedziane, że te osoby będą robić za najniższą krajową - powiedziała Katarz

rychu-nalepa
z
next.gazeta.pl
dodany: 20.11.2025, 10:49:43
  • 290
  • #
    finanse
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
  • #
    praca
  • #
    ciekawostki
  • #
    imigranci
HaPe
HaPe
HaPe 20.11.2025, 16:47:11 via Wykop
  • 8
@hrabia_ponimirski: nie ma wolnego rynku nawet w UE, np. róznice w dopłatach dla rolników w poszczególnych krajach, dotacje do firm itp.
Urynowyurynator
Urynowyurynator
Urynowyurynator
19.11.2025, 19:38:22
  • 22
Mój pradziadek klepał biedę, potem ten mental przeniósł na dziadka, potem mój ojciec klepał biedę, a teraz ja. Moje dzieci nie będą biedować bo ich nie zrobię.

Każdy biedak robiący kolejnych biedaków powinien dostać soczystą mele na ryj.

#demografia
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 20.11.2025, 11:49:13 via Wykop
  • 0
Każdy biedak robiący kolejnych biedaków powinien dostać soczystą mele na ryj.


@Urynowyurynator: Tylko zgadni na kim to najbardziej się zemści w obecnym systemie redystrybucyjnym?! Wcale nie Julkę z duzego miasta pracującej w biurze, zarabiającą dobrą średnia krajową, tylko chłopa pracyjącego fizycznie za minimalną na prowincji, ktory na stare lata będzie schorowany, będzie na głodowej emeryturze, nie będzie miał dostępu do lekarzy i przez to bedzie żył krócej niż jego ojciec
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe 20.11.2025, 12:47:16 via Wykop
  • 0
Nom, i czekam na to. Ja sobie kupię letnisko


@PfefferWerfer:Na starość większość ludzi, którzy maja możliwość przeprowadza się do mieszkań w mieście, stare domy wymagają wymiany instalacji + jakieś odświeżenie by się przydało, także minimum 150-200 tys. zł jest do włożenia + wyższe koszt utrzymania, powodzenia przy emeryturze na poziomie 20% ostatnich zarobków.

Aktualnie nadal za mało pustostanów bo odklejka cenowa na zadupiach jest wciąż solidna.


@PfefferWerfer: Spoko
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe 20.11.2025, 16:41:15 via Wykop
  • 1
Przy dzisiejszej świadomości finansowej i odkładaniu w ramach rynku akcji to spokojnie kasy nie będzie brakować


@PfefferWerfer: Ciekawe jak się zachowają spółki, które zarabiają w Polsce na kurczącym się rynku, bardzo ciekawe... Giełda japońska niedawno wróciła do poziomów z początku lat 90-tych, ale ich spółki działają na całym świecie.

a tym co liczą na emerytury przy tej demografii to życzę
  • Odpowiedz

651

Nikt nie odpowie za śmierć kota zamkniętego w automacie paczkowym.Sprawa umorzona

Nikt nie odpowie za śmierć kota zamkniętego w automacie paczkowym.Sprawa umorzona

Katowicka policja zakończyła sprawę śmierci kota w automacie paczkowym na Osiedlu Ptasim w Brynowie. Umorzyli sprawę.

seniorwykopek
z
katowice24.info
dodany: 19.11.2025, 08:45:37
  • 127
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    koty
  • #
    policja
  • #
    kryminalne
  • #
    afera
HaPe
HaPe
HaPe 20.11.2025, 13:11:33 via Wykop
  • 0
@julian69: dokładnie, sam tak robię, nie pomaga brak kamer, które są zawsze przy paczkomatach inpostu.
HaPe
HaPe
HaPe 16.11.2025, 16:15:26
  • 4
Mieszkam w Poznaniu, znam wiele przypadków kiedy pary po przejściu na emeryturę i to taką powyżej średniej lub kobiety po śmierci męża, sprzedają kostkę/bliźniak czy 20-25 letni dom, wszystko zlokalizowane w mieście z dobrym dojazdem komunikacją miejską i kupują mieszkanie, ten sam trend dotknie obecne "przedmieścia" TOP5 za 20 lat, tylko wtedy nie będzie za bardzo kupców na takie domy.
Pisząc "przedmieścia" mam na myśli domy oddalone o nawet 30 km od
  • 45
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe
Autor
16.11.2025, 16:31:13 via Wykop
  • 1
daj pinezke na te przedmiescia


@ibleedforyou: ludzie na starość są mniej sprawni, mieszkanie w bloku jest zwyczajnie wygodniejsze, trend wyprowadzki seniorów z domów jednorodzinnych się nie zmieni, tak jest wszędzie w całym rozwiniętym świecie, zwyczajnie nie będzie klientów na te domy, za 20-30 lat pokolenie młodych ludzi wchodzących w dorosłość będzie 3-krotnie mniej liczne niż ludzi urodzonych w latach 80-tych przechodzących na emerytury.
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe
Autor
16.11.2025, 16:38:37 via Wykop
  • 1
nie no spoko wiem, ale chciałam te okolice zobaczyć, pokaż mi na mapie i tyle


@ibleedforyou: np. 52.437605, 16.644634, typowe przedmieścia pośrodku pól, uber w jedną stronę do miasta minimum 40 zł.
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe
Autor
16.11.2025, 17:42:20 via Wykop
  • 1
Wbrew katastroficznym opiniom wykopków, to rodziny z dziećmi będą zawsze, wiele z nich mieszka z dzieckiem/dziećmi w czterdziestometrowym mieszkaniu i marzy o przestrzeni.


@Yuri_Yslin: Rozumiesz, że za 20-30 lat młodzi ludzie wchodzący w dorosłość będą 3-RAZY mniej liczni niż pokolenie z lat 80-tych przechodzące wtedy na emeryturę? Jak by tego było mało, to jeszcze tylko 60% kobiet będzie miało dzieci.

Jeśli takie domy są sensownie wycenione i dobrze skomnikowane, to
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe
Autor
16.11.2025, 21:17:36 via Wykop
  • 0
@notBart: dzisiaj, ale nie wiesz czy tak będzie za 20 30 lat.
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe
Autor
16.11.2025, 21:33:04 via Wykop
  • 0
@Yuri_Yslin: nie nastąpi to za 20- 30 lat, jest sporo mniejszych miast które też przyciągają ludność z prowincji, jeśli po 2050 r. Zacznie spadać liczba mieszkańców top5 to tym bardziej dotknie to obwarzanki
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe
Autor
17.11.2025, 22:17:02 via Wykop
  • 0
zapominacie że np wielka płyta będzie stała pusta i nikt jie będzie chciał tam mieszkać, mieszkania będą ale nikt ich nie będzie chciał tak jak teraz np w starych kamienicach w centrum.


@oonn32: piszesz o przykładzie z twojego miasteczka ? W top5 to wygląda inaczej, nieruchomości są droższe to i opłaca się remontować stare kamienice, remont potrafi być droższy niż postawienie nowego bloku, najdroższe mieszkania są właśnie w kamienicach po
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe
Autor
18.11.2025, 13:12:34 via Wykop
  • 0
@Czarna_ksiazka: spr. sobie w rocznikach statystyczne GUS liczbę urodzeń od lat 80-tych do teraz, nie będzie ci do śmiechu, nie będzię kupców ponieważ sie nie urodzili.
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe
Autor
20.11.2025, 11:37:37 via Wykop
  • 0
ogólnie, narazie się opłaca ale za te 30 40 lat


@oonn32: wcześniej, za 20-30 lat, wtedy ludzie z lat 80-tych będą przechodzić na emeryturę, których roczniki liczyły 600-750 tys. ludzi, tymczsem roczniki osób wchodzących w dorosłość 250-280 tys.
  • Odpowiedz
piotr_p0lak
piotr_p0lak
piotr_p0lak
19.11.2025, 14:00:07
  • 18
#zwiazki #rozowepaski #tinder #demografia #warszawa #praca

Skąd się wzięła durna rada chcesz poznać kobiete i znajomych idź na plaszówki. Kobiety chcą faceta w typie DiCaprio i żaden DiCaprio nie spędza wieczorów na graniu w gry planszowe przy piwsku w kółeczku randomów...ludzie...
Planszówki to współczesne kółeczko dla przegrywów, przychodzą stare konie po 30-stce grać w karty i chińczyka.
Oni nie przychodzą nawet po to
  • 37
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 19.11.2025, 18:02:18 via Wykop
  • 0
Skąd się wzięła durna rada chcesz poznać kobiete i znajomych idź na plaszówki.


@piotr_p0lak: Generalnie chodzi o wyjście do ludzi czy będą to planszówki czy coś innego nie ma znaczenia, wiadomo, że w wypadku osób, które kompletnie nie mają umiejętności społecznych to nic nie pomoże im zostaje tylko wykop i narzekanie i krytykowanie wszystkiego byle tylko nie dopuscić do siebie mysli, że to z nim jest coś nie tak.
  • Odpowiedz

258

Inwestycje zamiast rezygnacji z węgla. Czy świat pójdzie śladami USA?

Inwestycje zamiast rezygnacji z węgla. Czy świat pójdzie śladami USA?

Podczas gdy USA modernizują swoje elektrownie węglowe, a Chiny zwiększają zużycie surowca, kraje Europy w tym Polska konsekwentnie ograniczają jego rolę w energetyce.

Bobito
z
biznesalert.pl
dodany: 19.11.2025, 06:07:42
  • 103
  • #
    energetyka
  • #
    wegiel
  • #
    gornictwo
  • #
    europa
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    usa
HaPe
HaPe
HaPe 19.11.2025, 17:44:07 via Wykop
  • 1
Bo USA i Chiny maja tani węgiel u siebie z kopalni odkrywkowych gdzie wydobycie tony jest kilkakrotnie tańsze niż w takiej Polsce.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

2138

Naczelna Izba Lekarska - negatywnie o zwiększaniu limitów na studiach medycznych

Naczelna Izba Lekarska - negatywnie o zwiększaniu limitów na studiach medycznych

Według ekspertyzy NIL obecne założenia Ministerstwa Zdrowia doprowadzą do tego, że "już w 2032 roku liczba lekarzy przekroczy prognozowany popyt na świadczenia" - Kurtyna drodzy Państwo. Źródło: oficjalna strona - w linku

Bastek98
z
nil.org.pl
dodany: 17.11.2025, 21:33:56
  • 289
  • #
    lekarz
  • #
    medycyna
  • #
    zarobki
  • #
    praca
  • #
    zdrowie
  • #
    polska
HaPe
HaPe
HaPe 18.11.2025, 14:17:12 via Wykop
  • 7
Zawody wykonywane przez inżynierów też wymagają trudnych studiów i ciągłego doszkalania się, tymczasem zarobki liczone bez sektora IT, oscylują w okolicach 10-15 tys. netto dla ludzi z doświadczeniem, czy tyle samo nie mogą zarabiać lekarze specjaliści w strategicznym sektorze ochronny zdrowia, który nie działa na zasadach rynkowych?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

HaPe
HaPe
HaPe 18.11.2025, 17:39:19 via Wykop
  • 0
@Dadas77: co ty p--------z, ktoś kto ledwo zdał maturę nie ma szans dostć się na medycynę, gdzie jest 15 osób na jedno miejsce
HaPe
HaPe
HaPe 18.11.2025, 21:00:24 via Wykop
  • 0
@Dadas77: Najsłabsi i tak wylecą po pierwszym semestrze. Obecnie mam złamaną kość śródstopia i doświadczam na własnej skórze i portfelu, niedoboru lekarzy, gips powinienem mieć zdjęty za 3 dni, ale nie będę go miał, bo najbliższy wolny termin był pod koniec listopada, na rehabilitację będę musiał wyłożyć ponad 3 tys. zł bo ta na NFZ jest dostępna w Poznaniu dopiero w kwietniu 26.r
HaPe
HaPe
HaPe 19.11.2025, 17:19:47 via Wykop
  • 0
mogłoby być nawet miliard lekarzy w Polsce a termin byłby taki sam


@Dadas77: jakby było więcej lekarzy była by większa konkurencja, zarabiali by zdecydowanie mniej, NFZ bylo by stać na o wiele więcej zabiegów, przyjęć itp.

275

Opuszczona chatka z kalendarzem z 1981 r.

Opuszczona chatka z kalendarzem z 1981 r.

Na obrzeżach Warszawy, ukryta wśród dzikiej roślinności, stoi stara, opuszczona chatka. Choć większość jej wnętrza została rozgrzebana przez szabrowników, pozostały w niej ślady codziennego życia, umyte talerze na suszarce, rysunki, komunijne pamiątki i kalendarz z 1981 r.

nightmeen
z
szaryburek.pl
dodany: 15.11.2025, 17:00:07
  • 57
  • #
    szaryburekfoto
  • #
    ciekawostki
  • #
    warszawa
  • #
    podrozujzwykopem
  • #
    polska
  • #
    opuszczone
HaPe
HaPe
HaPe 15.11.2025, 23:56:41 via Wykop
  • 31
@mocten: cóż życie, co przeżył to jego.
HaPe
HaPe
HaPe 16.11.2025, 16:05:06 via Wykop
  • 5
I to do szpitala jeszcze w stanie wojennym


@JasnyBanan:Obok kalendarza z 1981 r. jest jeszcze plakat z kreskówki disney-a -Alladyn, a wyszła ona w okolicach 2000 r.
HaPe
HaPe
HaPe 16.11.2025, 21:11:18 via Wykop
  • 0
@gelerth79: jak ten czas szybko leci, byłem przekonany że wyszedł w 95-98r., z ciekawości sprawdziłem i w Polsce premiera była w listopadzie 93 , pewnie do marca 94 był wyświetlany w kinach, premiera na kasetach wideo była pewnie w 95 roku.
dsomgi00
dsomgi00
16.11.2025, 17:20:22
  • 11
W Niemczech też się prowincja zwija do "top fünf" ( ͡° ͜ʖ ͡°) typu Hamburg, Berlin, Monachium, FFM, Leipzig, Kolonia. Szczególnie w byłym DDR i ciapatym zagłębiu ruhry widać ubytki. Poniżej mapka z prognozowanym rozwojem % miast pod względem ludności od 2022 do 2045.
Jedynie gdzie wsie nie wymrą i będą miały stabilne ilości ludzi to południe DE czyli Bawaria i Badenia i fakt, jak jeździłem na 1
dsomgi00 - W Niemczech też się prowincja zwija do "top fünf" ( ͡° ͜ʖ ͡°) typu Hamburg...

źródło: 1

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 16.11.2025, 17:50:15 via Wykop
  • 0
dziwne bo Niemcy cały czas rosną jeśli chodzi o liczbę ludzi, za sprawą imigracji.
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe 16.11.2025, 14:57:00
  • 3
Według najnowszych prognoz ZUS-u w 2060 ma być 25% mniej Polaków, projekcje te w dniu wydania są już nie aktualne ponieważ tworzone są na podstawie danych z 2024r. przy dzietności na poziomie 1,1, kiedy w 2025r. dzietność będzie poniżej 1,05, TOP5 za sprawą migracji wewnętrznej i zewnętrznej nie wiele straci mieszkańców, natomiast los wsi tej prawdziwej z dala od dużych miast i kilku tys. miasteczek jest przesądzony.

#demografia #polska

Pytanie czy ten sam los spotka w 2060 r. powiatowe i miasta poniżej 100 tys.?

  • tak 88.7% (47)
  • nie 11.3% (6)

Oddanych głosów: 53

  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe
Autor
16.11.2025, 14:59:29 via Wykop
  • 5
@HaPe: Jak by ktoś twierdził, że problem rozwiąże imigracja z zagranicy, to ona tylko sprawi, że aglomeracja Warszawy będzie mieć 5 mln. mieszkańców, a nie 3 mln. jak obecnie, większość zagraniczniaków osiedla się w dużych miastach.
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe
Autor
16.11.2025, 15:28:02 via Wykop
  • 2
@kacappylon: Mamy dzietność ~1,05 oznacza, to że każde nowe pokolenie jest mniejsze o połowę od pokolenia rodziców, do tego 40% młodych ludzi studiuje, a więc wyjeżdża do dużych miast na studia, pytanie jaki % wraca? Moim zdaniem będzie coraz mniejszy.
Tarnów też wymrze może w mniejszym stopniu niż Kielce, z czasem liczba zatrudnionych w Azotach będzie spadać z powodu automatyzacji i zmniejszenia produkcji, większość jej idzie na Polskę i UE
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe
Autor
16.11.2025, 15:51:21 via Wykop
  • 0
Przeżyją tylko obwarzanki


@kupkesobieciagne: Ludzie na starość przeprowadzają się z domów jednorodzinnych do mieszkań i to w dużych miastach też się dzieje, los obwarzanków może być podobny.
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe
Autor
16.11.2025, 16:02:16 via Wykop
  • 0
Będzie za duże skupisko ludzi, by obwarzanki zdechły. Polska nie ma się wyzerować,


@kupkesobieciagne: W 2060 r. nawet w TOP5 będzie mniej mieszkańców, ludzie przeprowadzają się do obwarzanków nie ze względu na jakieś walory, tylko niższe ceny za m2, bo w większości przypadków nie ma tam ani lepszego powietrza, ani dostępu do natury - lasy jeziora.
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe
Autor
16.11.2025, 16:22:56 via Wykop
  • 1
nie wiem co będzie, ale jedno jest pewne: nadal będzie brakować 2 miliony mieszkań


@driveback: mieszkań jest już pod dostatkiem, tylko nie tam gdzie Polacy by chcieli mieszkać
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe
Autor
16.11.2025, 16:53:38 via Wykop
  • 0
@SilesianPill: jeszcze nie, przykłady miast, które podałeś są skrajne, które doświadczyły jakiegoś kryzysu. np. ogromnego bezrobocia w latach 90-tych, czy leżą blisko jeszcze większego miasta.
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe
Autor
16.11.2025, 17:37:42 via Wykop
  • 0
Obwarzanki od dawna mają najwyższe ceny za m2


@kupkesobieciagne: wyższe niż na prowincji, ale niższe niż w mieście wokół, którego są.

nierzadko to po prostu sypialnie z domami za 2 bańki


@kupkesobieciagne: tak z czego sama działka to 1/4 tej kwoty, do tego 150 m2 dom o standardzie trochę wyższym, jednak większości nieruchomości w obwarzankach, które obecnie powstają to szeregówki, bliźniaki, mieszkania, lub domy nie wiele powyżej 100
  • Odpowiedz

489

Katastrofa, utopia, niewykonalne: szefowie koncernów o unijnym zakazie spalin

Katastrofa, utopia, niewykonalne: szefowie koncernów o unijnym zakazie spalin

Debata o zakazie rejestracji nowych aut spalinowych od 2035 roku przestała być rozmową o technologii, stała się rozmową m.in. o strachu przed utratą rynku.

Foxrate
z
moto.rp.pl
dodany: 16.11.2025, 07:34:07
  • 132
  • #
    europa
  • #
    motoryzacja
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
HaPe
HaPe
HaPe 16.11.2025, 16:55:36 via Wykop
  • 3
znowu artykuł na bazie lamentu poroducentów i koncernów którzy ostatnie 10 lat spali a teraz płacz zła unia stawia niemożliwe cele xd


@eSUBA94: tylko prawda jest taka, że gdyby nie przymusy, zakazy, zachęty, to sprzedaż EV była by znacznie mniejsza, i pisze to jako osoba, której następnym autem będzie EV.
HaPe
HaPe
HaPe 16.11.2025, 17:05:10 via Wykop
  • 3
ale producenci byli by tak samo bezczelni


nie produkowali hybryd, twierdzili że nie mają zalet a teraz nagle każy producent zachwala hybrydy i je produkuje


@eSUBA94: firmy motoryzacyjne działają dla zysku nie idei, produkują to co im sieę najbardziej opłaca, duża część produkcję EV finansuję z produkcji spalinówek.
HaPe
HaPe
HaPe 16.11.2025, 17:15:14 via Wykop
  • 1
a najgorzej jak sami sobie zaprzeczają co mówili wcześniej


@eSUBA94: nie ma w tym nic dziwnego, jak np. następuję zmiana prezesa, po za tym tylko krowa nie zmienia zdania.
HaPe
HaPe
HaPe 16.11.2025, 17:18:23 via Wykop
  • -2
@pablo103: Zgadnij kto najbardziej straci na mniejszej konsumpcji ropy przez UE? Co spowoduje niższe ceny ropy.
Michael_Jackson_
Michael_Jackson_
16.11.2025, 14:27:44
  • 45
Co byście doradzili.
-Kupić małe mieszkanie w Krakowie (ok.30m²). Mam w Krakowie kilku znajomych i niedaleko rodzinę.
-Kupić średnie mieszkanie na Śląsku (+50m²). W Katowicach albo innym mieście. Nie znam tam nikogo. Na Śląsku jest więcej firm w mojej branży i lepsze stawki.
#nieruchomosci #krakow #katowice #slask

Co byście wybrali?

  • Kraków 21.4% (865)
  • Śląsk 78.6% (3171)

Oddanych głosów: 4036

  • 124
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 16.11.2025, 16:07:21 via Wykop
  • 0
@Michael_Jackson_:jak bym był z KRK, dla singla mieszkanie 30 m2 nie jest złym wyborem, dla pary wybrałbym 40 m2 na przedmieściach
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe 16.11.2025, 16:25:11 via Wykop
  • 6
działka rolna, jak sama nazwa wskazuje, służy do rolnictwa, nie do budowania domów


@gaz_wieprzowy: mam działkę rolną w mieście 300 tys. mieszkańców, wokół same domy jednorodzinne, a najbliższe uprawy rolne są z 10 km od niej, także nazwa nic nie znaczy.
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe 16.11.2025, 16:26:39 via Wykop
  • 0
klita jak s-------n


@HexenHeretic: mieszkając z rodzinną w mieszkaniu 60-80 m2 przestrzeni na osobę jest jeszcze mniej.
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe 16.11.2025, 16:33:03 via Wykop
  • 1
no i czego to dowodzi?


@HexenHeretic: że 70-80% ludzi w Polsce według twoich standardów mieszka w klitkach
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe 16.11.2025, 16:43:48 via Wykop
  • 0
nie wiem czy 80%


@HexenHeretic: strzelałem - 60 % Polaków mieszka w mieszkaniach, większość z nich to wielka płyta 50-60 m2, dolicz do tego dużą część domów, których powierzchnia użytkowa nie przekracza znacznie 100m2

Poza tym ja mieszkalem na 30m2 z moja byla no i tak to
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe 16.11.2025, 17:02:58 via Wykop
  • 0
Liczy sie tez powierzchnia i w mojej ocenie 40m2 to klita, ale to zalezy od osoby. Co soba to inna opinia.


@HexenHeretic: jak mieszkanie jest ustawne, nie zagracone, to 40 m2 jest spoko, moim zdaniem.

jakie to ma znaczenie? Wiekszosc ludzi na ziemii mieszka w ujowych warunkach przy zbyt malej powierzchni.


@HexenHeretic: ma spore, jak się widzi to jak inni żyją to inaczej się patrzy na świat, dla
  • Odpowiedz
del855
del855
16.11.2025, 13:10:03
  • 2
W Polsce buduje sie malo. Takie mamy mit.
Chetnie porwnujemy sie za to do cen - Czechy, Wegry - "tam panie drogo, to i u nas musi byc drogo" wskazujac glownie na to, ze jest drogo bo jest malo. No to popatrzmy na liczby:

Polska - ok 430/1000 - drogo
Wegry - 480/1000 - drożej
Czechy - 510/1000 - najdrożej
del855 - W Polsce buduje sie malo. Takie mamy mit. 
Chetnie porwnujemy sie za to do c...

źródło: Zrzut ekranu 2025-11-16 135945

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 16.11.2025, 16:12:17 via Wykop
  • 0
ilosc mieszkan per 1000 mieszkancow


@del855: wszystko zależy gdzie te mieszkania - duże miasta, miasteczka, wieś? W PL już jest 700 tys. pustostanów na wsi nie ma to żadnego znaczenia bo nikt tam nie chce mieszkać, znam ludzi z Poznania, którzy odziedziczyli drewniany domek na wsi w PL wschodniej traktują to jako letnisko, bo jak by chcieli sprzedać to dostali by mniej niż chodzą działki ROD w Poznaniu.
  • Odpowiedz
KrolSandaczPierwszyRozrzutny
KrolSandaczPierwszyRozrzutny
16.11.2025, 12:47:47
  • 392
Tragiczna demografia nie wynika z cen nieruchomości i niskich wynagrodzeń. Wynika z nieodwracalnych zmian kulturowych, z prania mózgu urządzanego ludziom w social mediach, wynika z instagramów, tinderów, tiktoków i całego tego guana. A to co mamy teraz to dopiero preludium - pokolenia 2007+, czyli dzisiejsi 18latkowie, są tak kulturowo odmienni od naszych wyobrażeń że za kilka lat dzietność nie będzie oscylować wokół 1 tylko 0, możecie się dziś z tego śmiać
  • 116
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 16.11.2025, 14:46:16 via Wykop
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz

3298

Szpital w Kaliszu zatrudnia ginekologa za 2,5 mln zł rocznie. "Jest unikalny"

Szpital w Kaliszu zatrudnia ginekologa za 2,5 mln zł rocznie. "Jest unikalny"

Czterem specjalistom szpital płaci w sumie 10 mln zł rocznie

Radek41
z
kalisz.wyborcza.pl
dodany: 13.11.2025, 09:32:24
  • 474
  • #
    zarobki
  • #
    praca
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    pieniadze
HaPe
HaPe
HaPe 13.11.2025, 23:01:03 via Wykop
  • 0
@FailedNormie1990: Już to się dzieje, jest coraz więcej miejsc na studiach medycznych, ale proces kształcenia i specjalizacji to 10 lat, kosztuje jedynie 1 mln. zł.
SilesianPill
SilesianPill
11.11.2025, 13:23:25
  • 49
Ciekawe czy ktoś odważy się w końcu zacząć likwidować te małe gminy

#demografia #nieruchomosci #polska #polskapowiatowa #ekonomia #gospodarka #ciekawostki
SilesianPill - Ciekawe czy ktoś odważy się w końcu zacząć likwidować te małe gminy


...

źródło: temp_file4878402745590750280

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 11.11.2025, 17:55:51 via Wykop
  • 7
Ciekawe czy ktoś odważy się w końcu zacząć likwidować te małe gminy


@SilesianPill: Będzie ten sam przypadek co ze szkołami - zamykane są w momencie kiedy chodzi do nich kilku uczniów, a i tak są masowe protesty mieszkańców, tutaj jest potrzebna ustawa, która odgórnie by nakazywała łączenie gmin.
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe 12.11.2025, 17:12:32 via Wykop
  • 1
że szkołami jest tak że nieraz byly budowane przez ludność po wojnie i ktos dawał swoją ziemię pod budynek.


@WrzeCiOna: to są grosiki w porównania do kosztów utrzymania tego, jedna pensja msc. nauczyciela to jest minimum 8 tys. zł

likwidacja gminy poprzez połączenie pewnie niewiele poprawo


@WrzeCiOna: ? na pewno obniży koszty funkcjonowania.
  • Odpowiedz
whos_your_daddy_snakegirl
whos_your_daddy_snakegirl
11.11.2025, 21:18:59
  • 8
W sumie to się zgadzam.

Dla mnie koniec symulacji polska.exe to wiadomość pozytywna.

#przemyslenia #demografia
whosyourdaddy_snakegirl - W sumie to się zgadzam.

Dla mnie koniec symulacji polska.e...

źródło: temp_file3340087020879122894

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 12.11.2025, 17:09:05 via Wykop
  • 0
@whos_your_daddy_snakegirl: jakie p---------e nieudaczników, jeżeli wtedy było tak łatwo to czemu nie dostałeś mieszkania od rodziców?
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 17
  • Strona 5 z 17
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 25.05.2024

    Komentator
  • Rocznica
    od 18.04.2025

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 24.03.2023

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking