Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko186
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
HaPe
HaPe

HaPe

Dołączył 5 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 4965
  • Znaleziska 3328
  • Mikroblog 1637
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 2
NaczelnyAgnostyk
NaczelnyAgnostyk
07.12.2025, 16:56:12
  • 3
Az 880tys. Polaków uciekło z Polski do Niemiec. Ilu nas jeszcze opuści ten kraj? Kiedy Polska się wyludni to co wtedy? #demografia #emigracja #niemcy #polska #koniecswiata
NaczelnyAgnostyk - Az 880tys. Polaków uciekło z Polski do Niemiec. Ilu nas jeszcze op...

źródło: 1000002549

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 07.12.2025, 21:59:53 via Wykop
  • 1
Btw ciekawe że tylko 58% pracuje, czyżby Polacy śmieli żyć z socjalu obcego kraju? :P bo nie wydaje mi się, żeby ponad 40% stanowiły dzieci.


@ratty: Podając % pracujących, liczy się to od ludzi w wieku produkcyjnym, czyli dzieci i emeryci odpadają, w PL z tego co pamiętam ten wskaźnik jest na podobnym poziomie - ponad 17 mln. ludzi pracuje z czego ponad 1 mln. to obcokrajowcy, a 0,5 mln.
  • Odpowiedz
SilesianPill
SilesianPill
07.12.2025, 20:24:47
  • 38
#przegryw #demografia #polska #pracbaza #heheszki
SilesianPill - #przegryw #demografia #polska #pracbaza #heheszki

źródło: temp_file2297162426048410087

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 07.12.2025, 21:46:03 via Wykop
  • 2
@Waradin: Ostatnio na Polsacie był materiał o zamykanej podstawówce na jakiejś wsi z kosztem utrzymania na ucznia 100 tys. zł rocznie, a pomimo to rodzice protestowali.
  • Odpowiedz

28

Łódź, Bydgoszcz i Szczecin z największymi spadkami ludności co dzieje się w pols

Łódź, Bydgoszcz i Szczecin z największymi spadkami ludności co dzieje się w pols

Wyobraź sobie, że z dnia na dzień znika średniej wielkości miasto. Taki właśnie obraz wyłania się z najnowszych danych G

Moonlight20
z
tylkoslask.pl
dodany: 06.12.2025, 12:43:44
  • 16
  • #
    polska
  • #
    demografia
  • #
    nauka
  • #
    ekonomia
HaPe
HaPe
HaPe 06.12.2025, 13:26:22 via Wykop
  • 2
"A jeśli zastanawiasz się, dlaczego brakuje w twojej okolicy nowych żłobków albo coraz trudniej o dobrego lekarza rodzinnego, pamiętaj: demografia dotyczy każdego z nas, tu i teraz. Nie chodzi już tylko o liczby – to historia o przyszłości, którą piszemy wspólnie, każdego dnia."
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

HaPe
HaPe
HaPe 06.12.2025, 13:27:25 via Wykop
  • 4
@TrionicSe7en: Przede wszystkim nie ma związków, w których mogły by być te dzieci, reszta to problemy marginalne.
Luksmakser12
Luksmakser12
Luksmakser12
05.12.2025, 19:01:24
  • 4
#demografia Nowe za Grudzień
Luksmakser12 - #demografia Nowe za Grudzień

źródło: Screenshot_20251205_200026_Chrome

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 05.12.2025, 22:55:42 via Wykop
  • 2
@Luksmakser12: Widzę, że mamy nowego lidera w ultra niskiej dzietności - Tajwan 0,74, ciekawe czy pobije Koreę Południową, której min. TFR był na 0,72? a jeszcze Tajlandia jest na podium. Jestem pewien, że za kilka-kilkanaście lat do tego grona dołączą Indię, wystarczy tylko, że poziom ludności zamieszkujących miasta będzie na poziomie 60% i wyżej jak ma to miejsce w bardziej rozwiniętych krajach.
  • Odpowiedz

1048

Po rozwodzie jednak nie jest tak fajnie - mirror usuniętego z onetu tekstu

Po rozwodzie jednak nie jest tak fajnie - mirror usuniętego z onetu tekstu

Terapeutka i koleżaneczki jednak nie miały racji? No kto by pomyślał. Facet był normalny, jeździli na wakacje mieli razem jakieś życie. Ale nie, nie pasowało to została starą samotną babą. EDIT: Onet usunął artykuł wiec wrzucam mirror xD

Buckshot_00
z
zapodaj.net
dodany: 04.12.2025, 21:02:09
  • 242
  • #
    polki
  • #
    zwiazki
  • #
    bekazonetu
HaPe
HaPe
HaPe 05.12.2025, 15:36:19 via Wykop
  • 3
To jest artykuł z sprzed paru lat, jestem pewien, że już go czytałem, lub bardzo podobny.

Ogólnie to temat bardziej złożony, z treści listu wynika, że mąż też szczególnie zadowolony nie był z małżeństwa, tak szczerze powiedziawszy to małżeństwo od lat to była fikcja, po co w czymś takim trwać? Bo strach być samemu? Bo na starość nikt nie poda szklanki?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

367

Aplikacje randkowe nie prowadzą do zdrowych relacji. Demografia na tym cierpi

Pokaż treści 18+

Aplikacje randkowe nie prowadzą do zdrowych relacji. Demografia na tym cierpi

Z badań opartych na ankietach użytkowników aplikacji randkowych wynika, że relacje takie rzadko trwają dłużej niż kilka miesięcy, co przekłada się na niski odsetek (9%) związków trwałych. Nic dziwnego w interesie aplikacji nie leży znalezienie użytkownikowi idealnie pasującego partnera, lecz to,

XeNinja
z
klubjagiellonski.pl
dodany: 28.11.2025, 07:54:15
  • 293
  • #
    demografia
  • #
    zwiazki
  • #
    tinder
  • #
    przegryw
  • #
    niebieskiepaski
HaPe
HaPe
HaPe 29.11.2025, 13:24:53 via Wykop
  • 1
To co blackpillowcy już dawno zauważyli - aplikacje randkowe i ogólnie internet prowadzi do monopolizacji seksu i relacji przez top 10% facetów.


@tubkas12: Struktura płci na tinderze i tym podobnych apkach wygląda tak, że mężczyźni stanowią tam 80%, więc w żadnym wypadku nie jest to neutralne miejsce, tylko skrajnie trudne dla większości mężczyzn.

Streamer ajemge1 dokładnie to pokazywał bo on ściągał kobiety do jego mieszkania, od razu na pierwszej randce*, używając profili
HaPe
HaPe
HaPe 29.11.2025, 13:37:31 via Wykop
  • 0
Gość jest inteligentny i nie p------i sekciarstwa.


@wkplogin: Niewątpliwie jest ponadprzeciętnie inteligentny, jednak jak każdy z nas ma swoje poglądy, w wypadku Szymona jest to umiarkowany konserwatyzm, blisko mi do niego, jednak często wypowiada się na dany temat z swojej perspektywy.
HaPe
HaPe
HaPe 29.11.2025, 13:43:15 via Wykop
  • -1
Ja poznałem żonę na Badoo z 13 lat temu, mamy 4-ke dzieci.


@InzynierSieci: przykład anegdotyczny, z tego co piszesz wynika, że jesteś bardzo ogarnięty, więc tym bardziej nie jest to reprezentatywny przykład, szczególnie tu na wykopie

@m_ney @emgie-giees jprdl, gość normalnie pisze, a wy mu dogryzacie, co z
HaPe
HaPe
HaPe 29.11.2025, 13:45:24 via Wykop
  • 0
No dobra ale jak 2 ludzi sie tam pozna, i postanowi stworzyc zwiazek, to w koncu przyjdzie pan z tindera w czarnym garniturze i powie


@janosik1222: problem w tym, że takich związków jest znacznie mniej niż w realnym świecie
HaPe
HaPe
HaPe 29.11.2025, 13:48:07 via Wykop
  • 2
Problem polega na tym, że dzisiaj nie da się już poznać nikogo w realnym życiu po osiągnięciu pewnego etapu życia.


@Isouwa: Dla ludzi o niskich umiejętnościach społecznych, których na wykopie jest nadreprezentacja.
HaPe
HaPe
HaPe 29.11.2025, 13:52:20 via Wykop
  • 0
gdzie mu dogryzam?


@m_ney: jasne, wierzę ci ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

w tamtej aplikacji to 75% było matkami samotnie wychowującyjmi


@m_ney: ale nie w wieku 20 lat! ciąże u nastolatek w PL to promile
HaPe
HaPe
HaPe 29.11.2025, 14:16:48 via Wykop
  • 0
To tak było z ponad 10 lat temu.


@Onaaa20: ile masz lat, gdzie mieszkasz - miasto, wieś, miasteczko?
HaPe
HaPe
HaPe 29.11.2025, 15:01:45 via Wykop
  • 0
Może jestem toksycznym cynikiem i opryskliwy


@emgie-giees: na pewno

a może historia kolegi nie jest tak kolorowa jak ją próbuje nam
HaPe
HaPe
HaPe 02.12.2025, 18:27:01 via Wykop
  • 0
Są ale no większość z dzieckiem ale trafiają się też bez.


@Onaaa20: W dużych miastach jest 20% nadwyżka kobiet w wieku 20-34 lata, najwięcej jest z najbiedniejszych regionów jak podlaskie.

@HaPe:
HaPe
HaPe
HaPe 04.12.2025, 10:23:51 via Wykop
  • 0
Zadałem pytanie


@emgie-giees: to nie było normalne pytanie, na żywo byś go nie zadał.

817

Po diagnozie nowotworu rzuciła męża i przespała się z 200 facetami. xD

Pokaż treści 18+

Po diagnozie nowotworu rzuciła męża i przespała się z 200 facetami. xD

Po diagnozie nowotworu Molly Kochan postanowiła całkowicie "zmienić swoje życie" i odeszła od męża, który ją w tym czasie wspierał i walczył o związek. Laska obskoczyła ponad 200 facetów przed swoją śmiercią. Jej historia to brutalna czarna pigułka dla tych, którzy jeszcze nie uwierzyli.

gerwazy-oko
z
wykop.pl
dodany: 02.12.2025, 10:04:38
  • 374
  • #
    zwiazki
HaPe
HaPe
HaPe 02.12.2025, 18:41:24 via Wykop
  • -2
Lepszy Kazio Marcinkiewicz, który zostawił chorą onkologicznie żonę z 4 dzieciaków dla młodej d--y?


@locky7: Mężczyźni mają tendencje do trwania w związkach, które ich nie satysfakcjonują, dlatego znacznie rzadziej je zrywają. Na dzieci płacił alimenty, życie ma się jedno.
HaPe
HaPe
HaPe 03.12.2025, 15:19:09 via Wykop
  • 0
No to bohaterka wątku też wyszła z tego założenia.


@locky7: Tylko to był skrajny przypadek, inna sprawa, że jeżeli jej sie nie zmieniło nic w głowie za sprawą choroby, to nie wierzę że wcześniej była wierna mężowi.
HaPe
HaPe
HaPe 03.12.2025, 15:21:15 via Wykop
  • 0
Osoby, które są dociekliwe i zadają pytania twoim zdaniem nic w życiu nie osiągnęły? Możesz rozwinąć tą błyskotliwą myśl?


@emgie-giees: Co ty jesteś autystyczny czy głupi?, że nie wiesz, że tego typu pytań się nie zadaję.

Trochę masz rację, czasami coś osiągnęły, jednak nie są zadowolone z swojego życia.

9

Czeka nas demograficzna katastrofa? "To nic strasznego"

Czeka nas demograficzna katastrofa? "To nic strasznego"

"Jeśli chcemy, aby przyszłe pokolenia mogły się cieszyć środowiskiem naturalnym, musimy ograniczyć własną konsumpcję. A ograniczenie populacji bezpośrednio do tego prowadzi" - dr hab. Zofia Łapniewska. Oczywiście w kontekście populacji Polski.

POLSKI_PRZEMYSL_ORG
z
next.gazeta.pl
dodany: 27.11.2025, 13:31:19
  • 17
  • #
    polska
  • #
    demografia
  • #
    dzieci
HaPe
HaPe
HaPe 27.11.2025, 15:08:50 via Wykop
  • 3
Na początku zaczął bym od zaprzestania wpuszczania do Polski wszelkiej maści uchodźców z spoza Europy, oczywiście w imię środowiska by ograniczyć wydzielanie CO2, wiadomo, że taki migrant żyjąc w PL o wiele więcej konsumuje niż w swoim biednym kraju.

"dr hab. Łapniewska uważa jednak, że zwiększenie podatków albo wprowadzenie nowych - np. majątkowych - to skuteczny sposób na zasypanie dziury" na pewno, podatki majątkowe nie mają wpływu na wartość majątku, wcale nie
  • 9
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

HaPe
HaPe
HaPe 27.11.2025, 15:15:23 via Wykop
  • -2
Jest za dużo ludzi


@bregath: co to znaczy, że jest za dużo? że ich nie wyżywimy? PL jest bez problemu w stanie produkować żywności dla 150 mln. ludzi. zanieczyszczenie środowiska ? w średniowieczu lasów było o połowę mniej niż obecnie, wody były podobnie zanieczyszczone jak obecnie i to przy 4 mln. ludzi zamieszkujących PL w XV w.
HaPe
HaPe
HaPe 27.11.2025, 18:30:47 via Wykop
  • -1
nie zmienia to faktu, że ludzi jest za dużo ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@bregath: bo ty tak mówisz?

trzeba zorganizować takie warunki by wszystkim było dobrze


@Qullion: próbowano już to realizować i skutki były opłakane, najbliższy temu jest model skandynawski
HaPe
HaPe
HaPe 27.11.2025, 18:36:10 via Wykop
  • -1
No tak - chcemy przesunięcia wartości ze zgromadzonego majątku na efekty pracy osób w wieku produkcyjnym. To nic dobrego gdy pijawki żyją z odsetek i procentu składanego a masy zasuwają za grosze niepozwalające na przeżycie.


@PfefferWerfer: Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem.

W historii świata nigdy nie było tak dobrze jak jest obecnie.

W dobie globalizacji nie jesteś w stanie tych naprawdę bogatych opodatkować, nawet w UE masz raje podatkowe.
HaPe
HaPe
HaPe 27.11.2025, 20:57:48 via Wykop
  • 0
W historii świata nigdy nie było tak dobrze jak jest obecnie.


I co w związku z tym?


@PfefferWerfer: ludzie nie doceniają tego co mają, tym bardziej to widać im ktoś jest mniej oczytany czy
HaPe
HaPe
HaPe 29.11.2025, 12:46:08 via Wykop
  • 0
Czytam sporo książek i jestem wykształcony, powinno wystarczyć.


@PfefferWerfer: widać za mało, lub nie te co trzeba, warunki życia na wsi w okresie międzywojennym były opisane choćby w Chłopach Reymonta lekturze szkolnej

Tylko mowa o pokoleniu 1945-1980, bo potem skok już nie był aż tak spektakularny ( ͡°
HaPe
HaPe
HaPe 29.11.2025, 12:47:14 via Wykop
  • 0
Chodzi o strukturę demograficzną


@bropek: głównie, ale liczebność populacji również ma znaczenie.
HaPe
HaPe
HaPe 29.11.2025, 16:10:03 via Wykop
  • 0
Reymont wydał chłopów w 1907 więc jak mógł pisać o międzywojniu?


@PfefferWerfer: mój błąd, niemniej realia życia nie rożniły się znacząco od początku wieku.

albo że za sześciokrotnie wyższą minimalną kupi 8x droższe mieszkanie

829

Pokój pielęgniarek, dzień dobry, mój krewniak ma port naczyniowy, ciąg dalszy

Pokój pielęgniarek, dzień dobry, mój krewniak ma port naczyniowy, ciąg dalszy

No i stało się. Dziś przychodzę do krewniaka, g. 13:20, na wieszaku worek z emulsją żywieniową pusty, kroplówka podpięta pod port. Pytam kiedy skończyło się żywienie, o 9:00, mówię zaraz, przecież to 4,5 godziny temu. Patrzę na port, w drenie krew, mówię ku..a, ja pi.....ę,

Krzli
z
wykop.pl
dodany: 26.11.2025, 20:47:26
  • 202
  • #
    portnaczyniowy
  • #
    szpital
  • #
    pacjent
  • #
    higiena
  • #
    dezynfekcja
  • #
    wenflon
HaPe
HaPe
HaPe 27.11.2025, 21:12:52 via Wykop
  • 5
Dwa dni temu byłem z wizytą u lekarza specjalisty, pierwszy pacjent był na godz. 14.15, lekarz przyszedł dopiero o 15, pani obok powiedziała, że lekarz "lubi się spóźniać".
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

LaurenceFass
LaurenceFass
LaurenceFass
26.11.2025, 19:53:57
  • 2
Migracje wewnętrzne również przyczyniają się do niskiej dzietności. Nawet jeżeli nastąpiły ponad 70 lat temu (po II WŚ).
#widaczabory (nawiązuje konkretnie to terenów I i II RP, a nie zaborów).
Oderwanie od korzeni, kultury, wynarodowienie i ateizacja robią swoje.
Wiadomo, że w tych regionach i tak nie ma dodatniego przyrostu naturalnego, ale jednak te kobiety, które zostały mają znacząco wyższą dzietność.

#demografia
LaurenceFass - Migracje wewnętrzne również przyczyniają się do niskiej dzietności. Na...

źródło: 0dzietnoscimini

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 27.11.2025, 14:59:49 via Wykop
  • 0
Migracje wewnętrzne również przyczyniają się do niskiej dzietności.


@LaurenceFass: tak, obecnie przez nierównowagę geograficzną płci oraz brak wsparcia ze strony rodzinny, która została na prowincji.

Nawet jeżeli nastąpiły ponad 70 lat temu (po II
  • Odpowiedz
HuopskiRozum
HuopskiRozum
HuopskiRozum
23.11.2025, 19:36:48
  • 7
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 23.11.2025, 20:31:10 via Wykop
  • 13
@HuopskiRozum: Każdy demograf ci powie, dane GUS-u są niekompletne w kilku kwestiach, po pierwsze z 37,5 mln. Polaków około 1,5 mieszka na stałe lub przez większość roku za granicą, po drugie migracja wewnętrzna do dużych miast jest znacznie większa niż to podaje GUS, według badań Piotra Szukalskiego (demograf) z niektórych powiatowych 40% młodych migruje do TOP5 i nie wraca!
Po trzecie GUS nie liczy w ogóle imigrantów, a jest już
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe 24.11.2025, 18:12:11 via Wykop
  • 0
GUS wlicza migrantów do statystyk.


@HuopskiRozum: Jakim sposobem? Nie czytałem, ale liczy 37,4 mln. mieszkańców, ale np. z ZUS-u wiemy że ponad 1 mln. płatników to obcokrajowcy więc coś tu się nie zgadza.

Przypomniałem sobie, Włochy i akcja "dom za 1 euro"


@HuopskiRozum: Na totalnych zadupiach, te lepsze są na licytacjach od 1 euro, wszystkie do remontu i z wymogiem go przeprowadzenia, korzystania z miejscowych ekip budowlanych, często
  • Odpowiedz
SilesianPill
SilesianPill
23.11.2025, 09:00:04
  • 153
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 23.11.2025, 20:34:31 via Wykop
  • 0
Tymczasem, na tej samej wsi, rodziny aktywnie wspierają kobiety w ukończeniu studiów i wyprowadzce do miasta. Dają im pieniądze na start w dużym mieście, plus co miesiąc przelewają im kasę.


@SilesianPill: Jakoś ciężko mi sobie wyobrazić, że tacy mało zamożni ludzie są wstanie wygospodarować minimum 2 tys. zł na utrzymanie córki w dużym mieście.
  • Odpowiedz

357

Rosyjska pułapka? Kontrowersje wokół planu pokojowego dla Ukrainy

Pokaż treści 18+

Rosyjska pułapka? Kontrowersje wokół planu pokojowego dla Ukrainy

Timothy Snyder, profesor historii z Yale, ostro krytykuje amerykański plan pokojowy dla Ukrainy, nazywając go "rosyjskim uregulowaniem przetłumaczonym na angielski". Snyder wskazuje pięć głównych błędów planu, z których najpoważniejszy to ryzyko zwiększenia prawdopodobieństwa wojny nuklearnej.

Stopa_Szopa
z
rmf24.pl
dodany: 22.11.2025, 11:15:04
  • 66
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    usa
  • #
    wojnawukrainie
  • #
    planpokojowy
  • #
    politya
HaPe
HaPe
HaPe 23.11.2025, 01:05:12 via Wykop
  • 4
Czym motywowany jest Trampek?


@kanis-sapiens: Liczy na tzw. odwróconego Nixona - w walce z Chinami przejścia Rosji na stronę USA.

Dla USA los Ukrainy jest tak samo ważny jak dla nas Osetii czy Nadniestrza.

1

Postanowili żyć w czworokącie. Zdradzili, jak wygląda ich codzienność.

Postanowili żyć w czworokącie. Zdradzili, jak wygląda ich codzienność.

"Po wspólnym zamieszkaniu mężczyzna zajął się domem, a jego partnerki skupiły się na rozwoju zawodowym. Ten układ doskonale się u nich sprawdza. ...Poza tym sama nie okiełznałabym go w łóżku. Ma spore potrzeby. Dlatego jestem wdzięczna za Jennifer - wyznała April."

HaPe
z
msn.com
dodany: 23.11.2025, 00:15:39
  • 3
  • #
    zwiazki
  • #
    logikarozowychpaskow
  • #
    heheszki
  • #
    dindunuffin
krzysztof48
krzysztof48
krzysztof48
22.11.2025, 19:30:07
  • 5
Polacy brakuje dzieci ?? lTo zapraszamy na kalendarze adwentowe dla zwierząt ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
#jula #polska #demografia #dzieci
krzysztof48 - Polacy brakuje dzieci ?? lTo zapraszamy na kalendarze adwentowe dla zwi...

źródło: temp_file3378483722181421767

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 22:04:33 via Wykop
  • 4
@krzysztof48: znaleźliście sobie winnego, od lat są kalendarze adwentowe z lego, słodyczami, kosmetykami i bóg wie czym jeszcze . Po za tym najwięcej zwierząt mają rodzinny z dziećmi.
  • Odpowiedz

506

Ucieczka kobiet i miasta bez młodych ludzi. Demograficzny dramat w Polsce

Ucieczka kobiet i miasta bez młodych ludzi. Demograficzny dramat w Polsce

Pięć dużych ośrodków miejskich wysysa młodych z mniejszych miast. Zabierają z regionów to, co najlepsze - siłę młodych,

svtb
z
rmf24.pl
dodany: 21.11.2025, 21:09:47
  • 665
  • #
    demografia
  • #
    depopulacja
  • #
    spoleczenstwo
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 17:19:40 via Wykop
  • 3
tak tak, wystarczy uderzyć pięścią w stół i iść na kurs tańca albo na planszówki prawda? XD

I kto tu żyje fantazjami?


@MazurskiSmak: dokładnie, takie osoby piszą to ze swojej perspektywy, nie rozumiejąc, że to w niczym nie pomoże komuś kto nie nabył podstawowych umiejętności społecznych, które nabywa się przez całe życie, a nie na kilku spotkaniach z ludźmi
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 17:24:47 via Wykop
  • 0
właśnie nie.. takie gospodarstwo ma setki ulg, zwolnien i przywilejów o których mozesz pomarzyć


@zrzed: wpierw je trzeba mieć, średnia cena ha to 60 tys. zł.

sam program młody rolnik to z ponad 200 tys, potem inne za 120 koła za samo podjęcie
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 17:34:47 via Wykop
  • 3
bo są na to badania przygłupie, że brak dostępności mieszkań ma wpływ na demografie XD ale slawek ze swoim chlopskim rozumkiem tupnie nogą i powie, że tak nie jest bo tak XD


@Wielka-Polska-Betonowa: "Zgodnie z wyliczeniami ekonomistów, uzyskanie własnego domu średnio zwiększa prawdopodobieństwo posiadania dziecka o 3,8 proc., a dzietność o 3,2 proc."
https://obserwatorgospodarczy.pl/2025/01/12/niska-dostepnosc-mieszkan-jako-przyczyna-kryzysu-demograficznego-w-minimalnym-stopniu-badanie/
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 18:16:19 via Wykop
  • 1
A potem zdziwko że te osoby nie mają potem dzieci skoro aby nie oszaleć jako rodzic trzeba wsparcia całej rodziny a nie tylko opieki dwóch osób, które muszą do tego pracować na pełen etat aby wystarczyło na życie.


@smk666: To jest też powód, bardziej rzutuję on na ograniczenie się do posiadania tylko jednego dziecka. Jednak główny powód nie posiadania dzieci to brak partnera lub wejście w związek w zbyt późnym
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 18:26:20 via Wykop
  • 0
@ostatni_lantianin:

ło kurna panie to co to za miejscowości? jak patrzę na polskę w liczbach to z okolicznych miejscwości czasam tak też wywiało ludzi, ale to są wiochy po 2-3k mieszkańców. Choć jeśli uciekają młodzi to w sumie ma to sens.


@ostatni_lantianin: Wałbrzych np. miał największą stopę bezrobocia w Polsce w latach 90-tych z średnich miast, na poziomie 40%
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 18:32:33 via Wykop
  • 1
mnie też nie stać na to żeby cały dom utrzymać z tylko mojej pensji.


@elemenTH: Według tego co uważamy obecnie za normę, jednak nasi rodzice żyli na zdecydowanie niższym poziomie pomimo, że oboje pracowali.
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 18:35:12 via Wykop
  • 1
mentalność społeczeństwa jest mimo wszystko taka że nie będą masowo przyjmowani.


@Ajdi: tymczasem w Poznaniu stanowią już 12% populacji, w Wrocławiu 15% podobnie jest w wielu innych miastach.
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 19:44:25 via Wykop
  • 1
@Qullion: nominalnie może i tak, ale trzeba nałożyć na to inflację
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 21:56:43 via Wykop
  • 0
Większość to Ukraińcy.


@Ajdi: dokładnie na 80 tys., 70 tys.
HaPe
HaPe
HaPe 22.11.2025, 22:01:47 via Wykop
  • -2
bo tak korpo manager, który się czuje niepotrzebny zarządził.


@Arivederczi: tak, bo praca zdalna jest mniej wydajna są na to badania
HaPe
HaPe
HaPe 16.11.2025, 16:15:26
  • 4
Mieszkam w Poznaniu, znam wiele przypadków kiedy pary po przejściu na emeryturę i to taką powyżej średniej lub kobiety po śmierci męża, sprzedają kostkę/bliźniak czy 20-25 letni dom, wszystko zlokalizowane w mieście z dobrym dojazdem komunikacją miejską i kupują mieszkanie, ten sam trend dotknie obecne "przedmieścia" TOP5 za 20 lat, tylko wtedy nie będzie za bardzo kupców na takie domy.
Pisząc "przedmieścia" mam na myśli domy oddalone o nawet 30 km od
  • 45
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HaPe
HaPe
HaPe
Autor
16.11.2025, 16:31:13 via Wykop
  • 1
daj pinezke na te przedmiescia


@ibleedforyou: ludzie na starość są mniej sprawni, mieszkanie w bloku jest zwyczajnie wygodniejsze, trend wyprowadzki seniorów z domów jednorodzinnych się nie zmieni, tak jest wszędzie w całym rozwiniętym świecie, zwyczajnie nie będzie klientów na te domy, za 20-30 lat pokolenie młodych ludzi wchodzących w dorosłość będzie 3-krotnie mniej liczne niż ludzi urodzonych w latach 80-tych przechodzących na emerytury.
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe
Autor
16.11.2025, 16:38:37 via Wykop
  • 1
nie no spoko wiem, ale chciałam te okolice zobaczyć, pokaż mi na mapie i tyle


@ibleedforyou: np. 52.437605, 16.644634, typowe przedmieścia pośrodku pól, uber w jedną stronę do miasta minimum 40 zł.
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe
Autor
16.11.2025, 17:42:20 via Wykop
  • 1
Wbrew katastroficznym opiniom wykopków, to rodziny z dziećmi będą zawsze, wiele z nich mieszka z dzieckiem/dziećmi w czterdziestometrowym mieszkaniu i marzy o przestrzeni.


@Yuri_Yslin: Rozumiesz, że za 20-30 lat młodzi ludzie wchodzący w dorosłość będą 3-RAZY mniej liczni niż pokolenie z lat 80-tych przechodzące wtedy na emeryturę? Jak by tego było mało, to jeszcze tylko 60% kobiet będzie miało dzieci.

Jeśli takie domy są sensownie wycenione i dobrze skomnikowane, to
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe
Autor
16.11.2025, 21:17:36 via Wykop
  • 0
@notBart: dzisiaj, ale nie wiesz czy tak będzie za 20 30 lat.
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe
Autor
16.11.2025, 21:33:04 via Wykop
  • 0
@Yuri_Yslin: nie nastąpi to za 20- 30 lat, jest sporo mniejszych miast które też przyciągają ludność z prowincji, jeśli po 2050 r. Zacznie spadać liczba mieszkańców top5 to tym bardziej dotknie to obwarzanki
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe
Autor
17.11.2025, 22:17:02 via Wykop
  • 0
zapominacie że np wielka płyta będzie stała pusta i nikt jie będzie chciał tam mieszkać, mieszkania będą ale nikt ich nie będzie chciał tak jak teraz np w starych kamienicach w centrum.


@oonn32: piszesz o przykładzie z twojego miasteczka ? W top5 to wygląda inaczej, nieruchomości są droższe to i opłaca się remontować stare kamienice, remont potrafi być droższy niż postawienie nowego bloku, najdroższe mieszkania są właśnie w kamienicach po
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe
Autor
18.11.2025, 13:12:34 via Wykop
  • 0
@Czarna_ksiazka: spr. sobie w rocznikach statystyczne GUS liczbę urodzeń od lat 80-tych do teraz, nie będzie ci do śmiechu, nie będzię kupców ponieważ sie nie urodzili.
  • Odpowiedz
HaPe
HaPe
HaPe
Autor
20.11.2025, 11:37:37 via Wykop
  • 0
ogólnie, narazie się opłaca ale za te 30 40 lat


@oonn32: wcześniej, za 20-30 lat, wtedy ludzie z lat 80-tych będą przechodzić na emeryturę, których roczniki liczyły 600-750 tys. ludzi, tymczsem roczniki osób wchodzących w dorosłość 250-280 tys.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 18
  • Strona 6 z 18
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 25.05.2024

    Komentator
  • Rocznica
    od 18.04.2025

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 24.03.2023

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking