Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko293
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

del855

del855

Dołączył 4 lata i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 4089
  • Znaleziska 1914
  • Mikroblog 2175
  • Obserwujący 11
  • Obserwowane 3

328

Kolejny "sukces" PiS. Tak wielki biznes obszedł polską ustawę..

Prawo i Sprawiedliwość chciało, żeby polskie apteki prowadzili przede wszystkim rodzimi farmaceuci. Korporacje wycinają jednak w pień drobnych przedsiębiorców, przy okazji całkowicie lekceważąc uchwaloną w 2017 roku ustawę nazywaną "Apteką dla aptekarza"

mirabelka2137
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 25.05.2023, 08:05:25
  • 65
  • #
    bekazpisu
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    polityka
del855
del855 25.05.2023, 08:22:34 via Wykop
  • 10
To teraz czekajcie na szach-mat od Inpostu i ich apteki internetowej i dostaw do paczkomatow po atrakcyjnych lub 0 cenach ;)
  • 12
del855
del855 25.05.2023, 19:28:30 via Wykop
  • 0
Przemyślałeś to czy tak pieprznąłeś pierwszą myśl, która przyszła ci do głowy?


za jakis czas wrocisz i przeprosisz...

@e2rde2rd:
del855
del855 25.05.2023, 19:30:16 via Wykop
  • 0
musieliby w każdym paczkomacie zamontować monitoring temperatury i wilgotności powietrza wewnątrz skrytki. Albo wylobbować zmianę prawa.


no musieliby.... a kto im zabroni?.... od dawna sa paczkomaty na jedznie, a ze malo popularne to no co zrobic...

@sildenafil:
del855
del855 25.05.2023, 19:31:58 via Wykop
  • 0
i osobno cała logistyka potrzebna, coś jak u nas ma ups healthcare (hub w Błoniu)


widac policzyli sobie ze warto probowac, info sie naklada z paczkomatem pro i wykupem sieci aptecznych i internetowych przez inpost

@Oastry:
del855
del855 25.05.2023, 19:34:01 via Wykop
  • 0
już jeden gigant próbował rozwinąć sieć aptek - Biedronka. założę się, że w dyskoncie obok mnie znajdę paletę, która dłużej stoi nierozładowana na sklepie, niż te ich hebe-apteki działały.


tylko ze on nie mial sieci dystrybucji w postaci paczkomatow

@elniks:
del855
del855 przedwczoraj, 06:10:24 via Android
  • 0
@elniks

czyli nie można zamówić niczego z apteki wysyłkowo?
del855
del855 13 godz. i 20 min temu via Android
  • 0
@elniks

pożyjemy zobaczymy ;)
poison101
poison101
25.05.2023, 16:58:06
  • 0
W Polsce cały czas przybywa tak zwanych gniazdowników, czyli osób dorosłych, które wciąż mieszkają z rodzicami. Według najnowszych danych Eurostatu za 2022 rok, w grupie wiekowej 25-34 odsetek ten wynosił już 51 procent.

Odsetek dorosłych Polaków (w wieku 25-34), którzy mieszkają z rodzicami rośnie. Według danych europejskiej agencji statystycznej w ostatnich latach wskaźnik ten wyglądał następująco:

- 2022 - 51 proc.,
- 2021 - 48,8 proc.,
- 2020 - 47,5 proc.,
-
  • 6
del855
del855 26.05.2023, 08:58:04 via Wykop
  • 0
@poison101:

ciekawe, im wiecje budujemy i oddajemy do uzytku tym wiecej mlodych (dla ktorych budujemy, bo przeciez nie dla emerytow czy niemowlakow) mieszka z rodzicami.... :))))))
Kiedysbedeczerwonka
Kiedysbedeczerwonka
25.05.2023, 12:24:53
  • 2
Myślenie, że kogoś z hipoteką nie stać na nowe auto, bo ma kredyt, jest jak myśleniem w wieku 15 lat, że z zarobków 3000zł msc ktoś odkłada 2700zł XD #nieruchomosci
  • PandaCKratka
  • krukennn
  • 5
del855
del855 25.05.2023, 12:55:12 via Android
  • 2
@Kiedysbedeczerwonka

a mało to takich co im rodziców się do kredytu dopisali, w robocie naciągali zarobki na uszy żeby w ogóle dostać kredyt i on im NAPRAWDE ciąży? A nawet gdyby tego nie robili, zwyczajnie wzięli pod korek to co bank proponuję to tak - zwyczajnie może ich przez to nie stać na nowy samochód i nie bardzo wiadomo co w tym jest dziwnego?...

Ty sobie myślisz o kredycie na 15% dochodów
  • Vateusz23
  • wykopekdev
del855
del855 25.05.2023, 13:34:58 via Android
  • 0
@Kiedysbedeczerwonka

wystarczająco żeby mówić o takim zjawisku

i co dalej? będziesz przekonywać że każdy/większość ma kredyt na poziomie nastu % swoich dochodów?
del855
del855 25.05.2023, 13:48:45 via Android
  • 1
@Kiedysbedeczerwonka

no problem jest taki że najwyraźniej nie bo non stop produkujesz wpisy na zasadzie kredyt to drobny ułamek wydatków, a w sumie to tylko biedaków nie stać itp itd, a pytanie jak komuś rata za mieszkania co pochłania 40% zarobków nie wadzi to... to nic, pytanie nie jest do ciebie, tylko do biedaków....
  • wykopekdev
TeslaPrawdziwy
TeslaPrawdziwy
25.05.2023, 11:03:09
  • 0
Link:
https://wykop.pl/link/7109745/ponad-polowa-doroslych-polakow-mieszka-z-rodzicami-to-najgorszy-wynik-w-histori/komentarz/116661529/no-i-bardzo-dobrze-nie-dajcie-sie-zniewolic-jakims-zawistnym-przyglupom-ktorzy-beda-probowali-was-osmieszyc-ze-niby-jestescie-maminsynkami-znam-takich

#nieruchomosci
Pobierz
źródło: komentarz

Co sądzicie o tym komentarzu?

  • Zgadzam się 35.8% (29)
  • Nie zgadzam się 64.2% (52)

Oddanych głosów: 81

  • 11
del855
del855 25.05.2023, 11:41:22 via Android
  • 0
@TeslaPrawdziwy

no gdzieś mieszkać trzeba, jeśli tylko są możliwości należy się usamodzielnić bo na tym życie polega, a nie chować się z sukienka matki w wieku 30-40 lat...

oczywscie są sytuacje gdzie zamożni ludzi mieszkają z rodziną - bo tak wybrali i to nie jest żadna abstrakcja - po prostu jest duży dom, niezależne jego części czy piętra czyli w sumie to bliźniak tylko za ścianą masz babcie co dzieci popilnuje a
haha123
haha123
24.05.2023, 17:53:03
  • 15
W ogóle to podziwiam niegasnący optymizm niektórych na tagu #nieruchomosci w jakiekolwiek spadki cen xD Mordeczki, proszę Was, jedyne co spadnie to wartość pieniądza - i to w zastraszającym tempie. Drukarki nadal drukują, nawet małej przerwy nie było (w załączniku monitorowany na bieżąco efekt pracy drukarek).

#inflacja spadnie tam gdzie dochodzi do korekty - np. USA, zachód Europy itd. Tam ceny betonowego złota spadają, a za tym już podąża inflacja
Pobierz
źródło: poland-money-supply-m3
  • klepie-biede
  • ChristianHorner
  • Morf
  • srgs
  • mphbp
  • +10 innych
  • 30
del855
del855 25.05.2023, 08:00:03 via Wykop
  • 1
Stagflacja to stagnacja gospodarcza + wysoka inflacja. Czyli zubożenie realnych dochodów.


U nas praktycznie nierealne przy tej ilości pieniądza z zagranicy pompowanego do nas.

Deglobalizacja produkcji i skrócenie łańcuchów dostaw dla największych gospodarek w EU - Polska.


Niższe koszty usług dla EU i USA - Polska.

wojsko - Polska.


Mamy rogrzana gospodarkę która po co udzie urosla najwięcej w całej Europie. Prędzej uwierze w scenariusz wysokiej inflacji i jednocześnie wysokiego wzrostu PKB.
  • WarwaraBasia

459

3 miliony bezrobotnych a... nie ma kto pracować!

Pomimo blisko trzech milionów bezrobotnych w Hiszpanii ponad jedna trzecia firm ma problemy ze znalezieniem pracowników. Setki tysięcy przedsiębiorców skarży się na brak rąk do pracy; w hotelarstwie i budownictwie ten deficyt wynosi ponad 50 proc.

PIAN--A_A--KTYWNA
z
wgospodarce.pl
dodany: 23.05.2023, 06:50:54
  • 338
  • #
    hiszpania
  • #
    praca
  • #
    socjalizm
  • #
    ekonomia
del855
del855 23.05.2023, 12:12:41 via Wykop
  • 2
Szara strefa albo pasożytowanie na pracy innych.


a tym innym oplaca sie pracowac? ;)

no cos tu jest nie tak ;)

@Khorne_:
del855
del855 23.05.2023, 12:27:20 via Wykop
  • 1
Starsi pracownicy są zatrudnieni na innych warunkach, np. na uop, mają płace minimalną, ubezpieczenia, są niezwalnialni itp.. Dla młodych są tylko zlecenia, bo warunki zatrudnienia na uop są absurdalne więc nikt normalny takich umów nie proponuje. Skutek jest prosty: dorosłe społeczeństwo pasożytuje na młodym wykorzystując ich jako tanią siłę roboczą, a jak wiadomo - z niewolnika nie ma pracownika więc system się rozpada i młodzi wolą siedzieć na bezrobociu.


mozliwe ze tak
del855
del855 23.05.2023, 19:18:32 via Wykop
  • 0
Na razie jest stagnacja, co będzie w przyszłości - czas pokaże.


jesli obecne tendencje zostana utrzymane - to wiemy co bedzie. Pytanie czy zostana utrzymane....

@paulomac:
Assailant
Assailant
23.05.2023, 08:13:14
  • 6
Dlaczego pomimo tak dużego rozwoju techniki dalej musimy tyle #!$%@?ć?

Ta kwestia została wyjaśniona już ponad 100 lat temu.
Memik z https://www.reddit.com/r/georgism - polecam cały subreddit
#codziennykataster
#antykapitalizm
#nieruchomosci
Pobierz
źródło: hct35joufg1b1
  • ksiezycoweNieruchy
  • qusqui21
  • mookie
  • wykopekdev
  • 1624294678
  • +1 innych
  • 27
del855
del855 23.05.2023, 08:41:03 via Wykop
  • 2
@Assailant:

to przy zalozeniu, ze ludzie beda nadal upierac sie na centralizacje zycia a z tym moze byc roznie.

Np. takie stadiony - kiedys obowiazkowe w kazdej miescinie bo po pierwsze nie bylo wiele innych rozrywek (zwlaszcza typu instant) a po drugie nie bylo mozliwosci technicznych zobaczyc na zywo. Dzis odwrotnie - sport to tylko jedna z rozrywek, zamiast jechac na stadion i marnowac czas mozna usiasc w domu przed 75
  • danielnieobajtek
  • the_good_guy
del855
del855 23.05.2023, 09:36:40 via Wykop
  • 1
@danielnieobajtek:

praca zdalna jest jednym z elementow, jest dzis dosc powszechna (w wybranych zawodach) ale jeszcze nie widac realnego przelozenia na ruch w migracji, choc przyznam anegdotycznie ze wiekszosc ludzi z jakimi pracuje zyje poza waw a w biurze widzimey sie raz w tygodniu, tyle tyle ze oni w wiekszosc zyli tam juz przed era zdalnej pracy - teraz ominali uciazliwe dojazdy, a ci co zyli w centrum - raczej w
  • forfiterex
del855
del855 23.05.2023, 11:54:33 via Wykop
  • 0
@Assailant

czyli z grubsza to co napisałem? mnie nie trzeba przekonywać do mojego zdania ;)

kluczem jest sprawny transport - to on zmiania postrzeganie odległości, mniej niż 100 lat temu w centrum waw były zwykle zakaldy produkcyjne bo to że niby już kres miasta był, dziś do prawej że centrum - nie dlatego że każdy zapragnął żyć w waw, tylko dzięki postępowi technicznym pojawiły się ku temu możliwości,

A najlepsze są w
ZdeformowanyKreciRyj
ZdeformowanyKreciRyj
22.05.2023, 18:12:42
  • 6
Nie widziałem czy już ktoś wrzucał. Prognoza cen ofertowych w Warszawie z najnowszego raportu JLL xd
#nieruchomosci
Pobierz
źródło: pobrane (8)
  • gerypl89
  • ksiezycoweNieruchy
  • Dusk_Forest77
  • kfjatooshek
  • Pompejusz
  • +1 innych
  • 18
del855
del855 23.05.2023, 07:07:31 via Android
  • 0
@majkel88

już za 4 lata wzrośnie o 85%?

no to ceny nieruchomości wyrażone w euro/dolarach będą niższe niż dziś patrząc na tą prognozę... chyba że albo ty albo oni grubo przesadzacie ;)
del855
del855 23.05.2023, 10:49:21 via Wykop
  • 0
a kto powiedział, że dolar do tego czasu nie będzie przykładowo po 10zł?


malo tu takich? ;)

problem w tym rozumwaniu jest taki, ze w takim ukladzie nie nastepueje ZADEN wzrost wartosci neiruchomosci, zmiania sie jedynie ilosc papieru, ktore trzeba za owe nieruchomsoci zaplacici DOKLADNIE tak samo jak za kazde inne dobro, rownie dobrze mozna inwestowac w cukier czy make, moze jakies konserwy, wegiel, drewno, plytek za zapas kupic, rowerow, suszarek, czy

69

Firmy oferują pracę, nie ma kandydatów. Szukamy kogokolwiek Biznes Wprost

Jest praca, a nie ma chętnych do jej wykonywania narzekają przedsiębiorcy. W wielu firmach zrezygnowano ze stawiania wymogów, aby zapełnić wakaty i pozyskać jakichkolwiek pracowników. Już w niemal co piątym ogłoszeniu pojawia się informacja, że doświadczenie nie jest wymagane, a pracodawca gwara

Wile
z
biznes.wprost.pl
dodany: 21.05.2023, 16:12:57
  • 108
  • #
    polska
  • #
    praca
  • #
    rekrutacja
  • #
    pracbaza
  • #
    rynekpracy
  • #
    rozmowakwalifikacyjna
del855
del855 21.05.2023, 17:49:20 via Wykop
  • -24
"szukamy kogokolwiek"... kto będzie pracował za darmo


czy od placenie wiecej przybedzie pracownikow?... Jest to problem systemowy, a nie wysokosci placy

@Neetecky:
del855
del855 21.05.2023, 17:50:19 via Wykop
  • -11
Wykopki wiedzą , że celem polskiego przedsiębiorcy jest SZYBKO się dorobić, a nie stopniowo jak na zachodzie


to otworz firme, plac duzo pracownikom i drabiaj sie wolno - czekamy ad adres i stawki

@mietkomietko:
del855
del855 21.05.2023, 17:51:59 via Wykop
  • 1
@Deykun:

tzn zawodowe matki maja zostac prgamistami czy hyndraulikami?.... no slabo to widze
del855
del855 21.05.2023, 17:54:42 via Wykop
  • -6
Po co mam płacić dużo skoro nie narzekają, natomiast w artykule firma narzeka na brak chętnych więc coś chyba nie tak jest


no to jak mowie - otworz pod adresem z artykulu swoja frime i plac wiecej - wykosisz konkurencje a i pracownicy zarobia

kazdy jest madry, kiedy nie idzie o niego.... niech ci co twierdza ze za grosze pracowac nie beda - otworza firme i placa 2x tyle... bedzie uczciwie i
del855
del855 21.05.2023, 18:25:03 via Wykop
  • -1
A jeśli mamy programistkę która zdecydowała się nie wracać od razu do pracy po urodzeniu dziecka i wykorzystaniu urlopu macierzyńskiego tylko dłużej zająć się domem to i ją może przekonać do zmiany zdania wyższe wynagrodzenie.


a ze ta niska aktywnosc zaowdowa to przez matki-programistki?
ja rozumiem, ze jakis przyklad musi byc, ale ze taki?.....

Generalnie w Polsce nie ma komu pracowac, ALE sa tez OGORMNE rezerwy wlasnie z uwagi na niska aktywnosc
del855
del855 21.05.2023, 18:27:17 via Wykop
  • -9
@Nudel1306:

ty tak na powaznie?

to tak jak placaniu wiecej lekarzom oni maja sie rozmnozyc magicznie.... mniej wiecej tego oczekujesz podnosza place WSZYSTKIM - ze od wiekszej wyplaty przybedzie ludzi do pracy - nie, nie przybedzie, a kazdy kto to minusuje zwyczajnie "za przeproszeniem @$%#$%"
del855
del855 21.05.2023, 18:29:38 via Wykop
  • -7
Jak widać od płacenia mniej nie przybywa. Właśnie, że przybędzie tym firmom co dają większe stawki, bo przyjdą pracownicy z innej firmy, która daje mniejsze. No, ale wiadomo. Tu jest Polska. Tu są januszexy i im się nie opłoca.


niby sam sobie wytlumaczyles a nie zrozumiales - jesli firma A odbeirze firmie B pracownikow stawkami, to firmi B zabraknie i co dalej? Ma ich podebrac firmie A z jeszcze wieksza stawka? Przeciez
del855
del855 21.05.2023, 18:48:49 via Wykop
  • -2
No wiadomo, że wtedy trzeba ustalić stawki i się dogadać z firmami z okolicy, albo ściągnąć tysiące chłopa z trzeciego świata żeby robili za półdarmo żeby nie podnosić stawek.

ps. najlepiej utrzymywać jak najniższe stawki. Wtedy na pewno ludzie zechcą zakładać rodziny i tworzyć nowych pracowników ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Ty to tak "widzisz" a ja dam kontrarguement - biedym lekarzom trzeba placici po 500zl/h bo ich brakuje
del855
del855 21.05.2023, 18:50:30 via Wykop
  • -1
Nie, ale to del855 dodał idiotyczny komentarz z tym.


idiotyczne? ty znasz jakeis statsy czy tak sobie pleciesz? To kobiety maja najnizsza poziom aktywnosci zaowdowej, zwlaszcza te z dziecmi wiec to je trzeba aktywizowac, ale watpie zeby to tyczylo akurat progrmiastek, one sa dobrze zaktywizowane, raczej chdozi o matki polki co to oficjlanie cale zycie dziecmi sie zajmuja (takimi 18 lat tez...)

@Deykun:
del855
del855 21.05.2023, 18:54:00 via Wykop
  • 0
ludzi do "przynies wynies pozamiataj" jest duzo ale im sie po prostu nie oplaca ruszac do pracy.

oplacenie auta, biletu, ubrania, wstawanie rano, sama praca i dostana do lapy 2000.

Maja to w dupie wola za darmo miec caly dzien dla siebie.


i tak i nie, po oficjalnym wskazniku bezrobocai widac ze ich zwyczajnie nie ma i to sie pokrywa z prkatyka

po wskanziku aktywnosci zawodowej - jest ich duuuuuzo, ale to
del855
del855 22.05.2023, 07:00:23 via Wykop
  • 1
W sumie dokładnie tak się to robi. W Niemczech nie narzekają na brak pielęgniarek. My narzekamy. A nasze pielęgniarki nie narzekają na pracę w Niemczech.


Tak całkiem poważnie? W Niemczech pęknie z milion bezrobotnych. We Francji podobnie. W Anglii również. Różnych. Wykształconych, niewykształconych. Wystarczy ich tutaj sprowadzić. Raczej się tego nie zrobi gównozarobkami.


czyli oni tez nie potrafia rozwiazac swoich problemow? Bo to dokladnie napisales nie wiem czy zauwazyles...

PLACENIE WIECEJ NIE
del855
del855 22.05.2023, 07:42:59 via Wykop
  • 0
@del855: Inżynier elektryk. Inżynier elektryk, co ma konstruować. A nie skręcać druty i patrzeć czy żarówki się świecą. Bo do tego to nawet nie potrzeba wykształcenia. Siedząc w biurze dostaniesz mniej niż ze skanerem w Amazonie. I to nie jest hiperbola.


skoro tyle placa, znaczy sie ze nie mam popytu na konstruktorow, za to jest popyt na skrecanie kabli i podpisanie sie pod tym

A jesli uwazasz ze jest nisza na
del855
del855 22.05.2023, 07:50:46 via Wykop
  • 0
to tylko swiadczy o przewadze popytu nad podaza i tyle, a skad sie beirze problem? Bo ludzie ktorzy moegliby sie zajmowac takimi sprawami siedza w amazonie czy innej montowni i produkuja cos na NIE NASZE potrzeby, czyli wyssano ludzi z rynku... Gdyby ludzie nie praocwali w amazonie, to czesc by poszla pracoac do zabek, czesc do biedronek, czesc ukladac kafelki, czesc klas kable - nie wszyscy, nie od razu, ale oni rozeszliby
del855
del855 22.05.2023, 08:00:38 via Wykop
  • 0
Samochód to jest kwestia zupełnie innego modelu biznesowego.


Pytasz się czy produkujemy samochody, czy mamy jakąś markę? Bo produkujemy pewnie 1/5 samochodów na rynek UE. A marki nie mamy, bo do posiadania marki samochodu bardziej potrzebny jest bank niż fabryka.


Model biznesowy współczesnej produkcji samochodów opiera się na leasingu, którego w Polsce nie ma za bardzo kto udzielać.


A to w PL to sie nie znjadzie kapital na powstanie marki samochodowej?
Panstwo
Niss
Niss
19.05.2023, 09:27:44
  • 5
Ile ten pajac z pl w nicku dostaje od deweloperów za trollowanie o spadkach?
Czy dla niego te spadki są wtedy jak ceny mieszkań wzrastają o 50% w 2 lata, a potem w jakimś miesiącu ceny spadną o 1%?

#nieruchomosci #mieszkaniedeweloperskie #mieszkanie
  • ksiezycoweNieruchy
  • Kiedysbedeczerwonka
  • danielnieobajtek
  • rm-rf
  • noicomyzrobimy
  • 37
del855
del855 19.05.2023, 11:34:24 via Wykop
  • 0
blokuj spadkowiczów. To są trolle, albo tzw. humaniści - nie umieją w matematykę i analizę


a to nie ty przed chwila napisales ze jest oki bo ceney rosna i pensje rosna, tylko te wzrosty cos sie rozjechaly?....

@ksiezycoweNieruchy:
del855
del855 19.05.2023, 13:28:50 via Wykop
  • 0
polecam analizę wykresów i wyciągnięcie odpowiednich wniosków. Ceny nieruchomości rosną wprost proporcjonalnie do zarobków, a stosunek zarobków w miastach do cen nieruchomości obecnie jest taki że nie ma mowy o żadnej bańce czy nawet specjalnej drozyźnie.


a ja polecam sie uspokoic i najpierw sprawdzic a potem gadac:

srednia pensja w 2015-2022 poszla w gore o 63% (zus.pl)
srednia cene mieszkan w 10 glownych miast o 87% (nbp.pl)

czyli ze drozeja szybciej nie
del855
del855 19.05.2023, 13:37:27 via Wykop
  • 0
no i super. A teraz zobacz ile brakuje do bańki i jakie były te proporcje względem 2008.


liczac od 2008 to wyprodukowalismy ponad 2mln mieszkan, ile ich trzeba jeszcze? 5mln?.... pol polski ma mieszkac w waw/krk? To chyba nie na tym rozwoj polega, ze jest gorzej i drozej, tylko taniej i lepiej? Tzn wszedzie, poza budowlanka ;)

@ksiezycoweNieruchy:
del855
del855 19.05.2023, 14:09:53 via Wykop
  • 0
rynek jest wciąż bardzo chłonny. Ludzie nie chcą mieszkać we wielkiej płycie, lub kamienicy gdzie mieszka pato, a podłoga jest z drewna. Według GUS liczba gospodarstw domowych ma rosnąć co najmniej do 2030.


Ludzie nie chca, ale beda tam mieszkac - bo ich nie stac, a im drozsze tym bardziej ich nie stac - wrzucielm ci oficjalne liczby ze mieszkanai drozeja szybciej niz rosna pensjie, wiec dostepnosc mieszkan SPADA a i to
del855
del855 19.05.2023, 14:18:07 via Wykop
  • 0
Mieszkania nie są astronomicznie drogie. Gdzie te drogie mieszkania? Wrocław: średnie zarobki 10k, średnia cena za metr 10k. Jest zdrowo. Fakt ten współczynnik ostatnio trochę się przesunął na niekorzyść, ale żeby mówić że jest astronomicznie drogo to jest nadużycie


srednie zarobki 10k - we wroclawiu xD

ponownie - skad te liczby? Czy tyczy sie tez nauczycieli albo pracownikwo centrow(:P) handlowych? Czy to nie ludzie/mieszkancy wroclawia?

@ksiezycoweNieruchy:
del855
del855 20.05.2023, 10:11:47 via Wykop
  • 0
@GOHAN:
@ ksiezycoweNieruchy

8150 brutto czyli 5900 netto a 10k per metr (jak najbardziej netto) to chyba roznica?................ chyba ze Wy za brutto kupujecie a i to Wam 25% braknie, no i srednia jak to srednia - no wychodzi rowno tylko w sensie matematycznym, sprawdzmy mediane czy dominante - moze sie okazac niekorzystan dla tego porownania
del855
del855 20.05.2023, 12:13:24 via Wykop
  • 0
Ale czemu MY ? Ja tylko podałem strony ze statystykami. Ja nawet we Wrocławiu nie mieszkam :)


tak z troski - zeby Cie info nie ominelo ;)

@GOHAN:
perfumowyswir
perfumowyswir
19.05.2023, 09:50:03
  • 0
#nieruchomosci #kredythipoteczny

Bańka już pękła?
  • 17
del855
del855 19.05.2023, 11:33:02 via Wykop
  • 0
@ksiezycoweNieruchy:

powiadasz, ze tutaj sie za gotowke kupuje mieszkania? bo w funkcji kredyty nieruchomsoci sa 2x drozsze niz 2 lata temu i zarobki z tego co mi wiadomo - NIE...
del855
del855 19.05.2023, 13:12:54 via Wykop
  • 0
za dwa miesiące pompa kredytowa bk2%, a od nowego roku prognozowany cykl obnizek stóp. Gdyby nie te okoliczności tendencja spadkowa mogłaby wystąpić. Na razie według analiz rynku do połowy roku stagnacja, a następnie dalszy cykl wzrostów.


fajnie, ale to nie zmienia FAKTU, ze obecnie mieszkania jeslic chesz je kupic na kredyt (czyli do mieszkanai to praktycznie wszyscy, zakupy gotowke to inwestycyjne) to cie kosztuje 2x tyle... a moze za rok stopy obniza
del855
del855 19.05.2023, 13:35:17 via Wykop
  • 0
jeśli mówimy o teraz, to masz oczywiście rację. Ja patrzę na perspektywę kolejnych lat. Kupowanie w tym momencie na komercyjny kredyt nie jest zbyt opłacalne. Chodzi o to że za 2 miesiące pompa się rozkręci. BK2% w 2024 oczywiście już nie będzie, bo skończą się środki, ale wtedy też stopy zaczną spadać, więc ruszy skumulowany popyt tych którzy dzisiaj nie mogą kupić z powodów które wymieniłeś.


no ale to ponownie nasuwa sie
del855
del855 19.05.2023, 14:16:28 via Wykop
  • 0
mówimy o perspektywie 30 lat to nie wiemy nic. Jeśli o 5 następnych to popyt na mieszkania wciąż ogromny. W 2024 też inflacja będzie niższa, to i ceny nieruchomości będą rosły, ale już nie tak szybko, dlatego że tak jak powiedziałeś popyt będzie odbudowywał powoli.


ale wiesz, ze rozumujac jak Ty popyt jest nieskonczony - doslownie?

pokaz kto nie chce mieszkac w nowym, wiekszym mieszkaniu/domu? No pokaz im palcem.... a nawet jak
del855
del855 19.05.2023, 14:23:36 via Wykop
  • 0
tak, ludzie wciąż chcą mieć więcej niż jedno mieszkanie. Moi znajomi mają po 4 czasem. Bo lubią, bo chcą mieć różnorodność, nie tylko na wynajem. A to dlatego że w Polsce wciąż jest tanio. W Niemczech nie ma tak tanio, tam była bańka i tam są teraz realne spadki.


to jak znajomi maja po 4, to ile chca? po 10? :) a jak oni maja 4, to ktos inny nie ma 3....
del855
del855 19.05.2023, 19:45:17 via Wykop
  • 0
może i tak, ja sam będę na pewno kupował 2


ciesze sie, szkoda ze inni nie maja takiej opcji i przy tcyh cenach miec nie beda ;)

@ksiezycoweNieruchy:
del855
del855 20.05.2023, 10:52:02 via Wykop
  • 0
ale na zachodzie jest drożej biorąc pod uwagę ich zarobki. My w Polsce jeszcze mamy relatywnie tanio.


efekt zerowych stop(ue, usa) i masowego druku (usa, mnije ue) sie klania, my raz sporbowalismy na chwile druku +0 stopy i co sie dzialo na rynku? Oni tak mieli od min 15 lat...

Jeśli kogoś nie stać to może lepiej założyć firmę jeśli nie ma się szans na rozwojowa pracę bez możliwości przekroczenia średniej w
mtosny
mtosny
18.05.2023, 21:04:31
  • 7
Jak myślicie, kiedy ludzie zaczną wydawać te środki? I czy pójdą w nieruchy czy coś innego?

Cytat z dzisiejszego wpisu pani Tyrowicz na LinkedIn:

Przypomnę, że potencjalnie obawiając się wojny, wzrostu cen energii, narastającej inflacji, rosnących rat, ledwie wyszedłszy z pandemii – gromadziliśmy poduszki ostrożnościowe, na „w razie czego”. Pierwsze szacunki wielkości tej poduszki przeszły nasze najśmielsze oczekiwania: od października 2021 do marca 2023 aktywa netto sektora gospodarstw domowych wzrosły kolosalnie,
Pobierz
źródło: a5c52849-196d-4ea9-86db-b0cfe4009aa9
  • Dzieciok
  • markier
  • ar2r0
  • Tomek_tls
  • Gustav88
  • +2 innych
  • 20
del855
del855 19.05.2023, 11:45:10 via Wykop
  • 0
u mnie wszyscy kupili lub kupują mieszkania. Byle centrum miasta wojewódzkiego


wszyscy czyli jakies 2% spoleczenstwa.... oki ;)

@ksiezycoweNieruchy:
del855
del855 19.05.2023, 13:30:17 via Wykop
  • 0
no nie wiem, ruch jest spory. Nie każdy zarabia 10k i nie każdy musi mieszkać w centrum miasta wojewódzkiego w nowym apartamencie. Dopiero teraz rynek nieruchomości ma zdrowe proporcje.


ruch jest sporo miedzy kim a kim? tymi kilkoma, moze 10% w takiej waw co kase maja i tymi co chca sprzedac... a reszta?

mieszkanie poza centrum nie jest wiele tansze niz w centrum, a miasto dalej potrzebuje kogos to bedzie pracowla w
del855
del855 19.05.2023, 13:39:29 via Wykop
  • 0
no i oni mieszkają w wielkiej płycie na obrzeżach. Tam jest tanio, przynajmniej we wro


tanio w waw w plycie znaczy sie min 10k na urysnowie czyli dalej to juz nic nie ma... no jeszcze bialoleka nowe po ok 8-9k

a teraz wez z wyplata z biedry i swojej zony z zabki i kup to "tanie" mieszkanie zeby sie rodzina pomiescila, to samo nauczyciel itp... no srednio sie to spina

@ksiezycoweNieruchy:
del855
del855 19.05.2023, 14:11:55 via Wykop
  • 0
spina się super - masz na rękę prawie metr kwadratowy. Średnia w Warszawie to 10k brutto. Wychodzi że ceny są niskie


jak Ty to policzyles? :)

ze pensja w waw srednia to 10k (brutto)? skad te liczby?

a ze ta wyimaginowana srednia przypisuejsz pracownikowi zabki czy biedry to juz w ogole nie skomnetuje - bo przypomne o nich mowimy, bo oni maja mieszkac na obrzezach w starych mieszkaniach....

@ksiezycoweNieruchy:
del855
del855 19.05.2023, 14:20:41 via Wykop
  • 0
@ksiezycoweNieruchy:

daj link do tych danych

2 pensjie njagorzej platnych to jest 2x mimlana, ktora juz podniesina w tym roku o 20% wyonosi 3500, czyli 2 minimalne to 7k brutto, za to maja sie utrzymac 2 osoby (i dzieci) i jeszcze mowisz ze ma na kredyt starczyc za mieszaknie tanie 10k/m? :)
del855
del855 19.05.2023, 19:43:59 via Wykop
  • 0
@ksiezycoweNieruchy:

no zapedzils sie z tym wroclawiem, tak o 25%, no wawa zdecydowanie blizej (chociaz tu kojarzylem liczby blizej 8k niz 9k), problem jest taki ze to jak zwykle dla przedsiębiorstw (powyzej 10 os), czyli nie tyczy nuaczycieli czy policjantow, urzednikwo niskiego szczebla, a w biedronce nie zarabai sie w waw 10k, zarabai sie gora 5k, to znaczy ze ile osob musi ciagnac to do gory zeby taka srednia wyszla?...
del855
del855 20.05.2023, 10:48:56 via Wykop
  • 0
o 18%. Ty chcesz żeby pracownicy biedronki posiadali mieszkania w najdroższych lokalizacjach w kraju? przecież to jakaś socjalistyczna utopia. To jest średnia zarobków, nie trzeba być jakolwiek wybitnym żeby zarabiać więcej.


nie, o 25% bo o tyle trzeba wiecje zarobci zeby dobic do 10k z 8k

Tzn to gdzie maja mieszkac pracownicy biedronki z warszawy? pod lodzia?....

Lubie te teskty, ze "wystarczy" zarabiac wiecej a to proste - idz i powiedz to
pastaowujkukredyciarzu
pastaowujkukredyciarzu
19.05.2023, 09:16:41
  • 2
#nieruchomosci

W raportach o cenach nieruchomości pojęcie "ceny ofertowe" powinno zostać zastąpione pojęciem "ceny życzeniowe".

"W kwietniu ceny życzeniowe u deweloperów wzrosły o 2%"
  • wykopekdev
  • ciagleloginzajety
  • 2
del855
del855 19.05.2023, 11:40:21 via Wykop
  • 0
@pastaowujkukredyciarzu:

coz, np. w takich samochodach mamy w zasadzie to samo - nikt nie placi ceny katalogowej vel ofertowej i.... i jakos to jest, ci co przesadzaj z katalogowa sami sobie w kolana strzelaja bo czesc ludzi niepotrzebnie skresla ich towary, inni z kolei ciesza sie jak dzieci na mysl o rabacie 15% :)

To wszystko to gra rynkowa....

PS - jeszcze ktos pamieta kolejki po samochody z pandemii? No to

7

Deweloperzy z rekordowymi zyskami za I kw! Ceny mieszkań znowu pójdą w górę

Już teraz widać wzrost w cenach ofert deweloperskich w głównych miastach Polski. Zmiany są niewielkie, jednak obserwowany wzrost popytu może warunkować kolejne podwyżki. Ożywienie widać również w liczbie wniosków o kredyt hipoteczny. Od początku marca obowiązuje zmiana sposobu wyliczania zdolności.

FXMAG
z
fxmag.pl
dodany: 19.05.2023, 09:21:59
  • 4
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkania
  • #
    gpw
  • #
    gielda
  • #
    inwestowanie
  • #
    inwestycje
del855
del855 19.05.2023, 11:37:27 via Wykop
  • 1
Przecież wszędzie płaczą że mają za małą marże, a tutaj rekordowe zyski


dlatego nie mozna ich sluchac.... jak wkazdej branzy.... widziales kogokolwiek gdziekolwiek co by powiedzial, ze idzie my doskonale? :) Nie jest kolorowo, oni sie urodzili i juz dokladali do biznesu, a wszystko dla nas ;)

@mietkomietko:
NullPointer
NullPointer
19.05.2023, 09:25:11
  • 218
#nieruchomosci Wygląda na to, że w UK trochę utrudnią życie właścicielom mieszkań
Pobierz
źródło: Screenshot from 2023-05-19 11-23-53
  • Phoryn
  • wetorek2
  • marko2
  • fff112
  • GoogleFuchsiaZgubilemHaslo
  • +213 innych
  • 107
del855
del855 19.05.2023, 11:35:49 via Wykop
  • 0
@NullPointer:

czy UK zamienil sie w kraj rad? Chyba tak :)

5

Deweloperzy chcą więcej zarabiać na mieszkaniach

- Chcielibyśmy wzrostu marż na aktualnie sprzedawanych projektach. Jeżeli koszty utrzymają stabilny poziom, a ceny będą rosnąć, to przełoży się to na nasze marże – mówi Jarosław Szanajca, prezes Dom Dewelopment

matelusz
z
pb.pl
dodany: 19.05.2023, 11:12:42
  • 1
  • #
    ekonomia
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    mieszkanie
  • #
    nieruchomosci
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    mieszkania
del855
del855 19.05.2023, 11:30:56 via Wykop
  • 0
koszty stabilny poziom.... toz to od dobrych 8 lat slysze ze taniej sie nie da a ceny do gory bo koszty do gory, a teraz NAGLE sie okazuje, ze to zwykly interes jak w kazdej innej branzy - jak kupuja to cene podnosze, bo glupi nie podnosi, jak dalej kupuja.... za to glupi wierzy, ze to przez koszty ;)

432

Interwencja Konfederacji w sprawie emerytur dla Ukraińców!

Czy wystarczy miesiąc pracy, by Ukrainiec otrzymał minimalną polską emeryturę??

minus273
z
youtube.com
dodany: 18.05.2023, 10:42:39
  • 146
  • #
    emerytura
  • #
    praca
  • #
    konfederacja
  • #
    afera
  • #
    polityka
del855
del855 18.05.2023, 11:03:59 via Wykop
  • 47
16+ vs -8 (na moment pisania) - kto to zakopuje?!

Jesli jest to prawda - nalezy to natychmiast i bezwarunkowo zmienic czytaj wycofac, jak popracuja W POLSCE 20-25 lat to prosze bardzo - dostaniecie Polskie emrytury, Przeciez Polak pracujacy za granica i wracajacy tutaj NIE ma takich mozliwosci

A jesli to nieprawda - no to udowodnic czarno na bialym, wskazac ze nie ma takiej mozliwosci po oplaceniu 1 skladki i wskazac 0
  • 3
randomXdd
randomXdd
17.05.2023, 13:12:11
  • 0
Sprawdzanie księgi wieczystej po adresie.
Co sądzicie o tych wszystkich stronach które to obecnie umożliwiają? Cenowo można namierzyć księgę za około 30 zł za jeden adres lub taniej w pakietach. Co sądzicie o tym biznesie? Etyczny czy nie? Zastanawiam się, czy samemu nie postawić sobie takiego biznesu na własną rękę i oferować sprawdzanie księgi za niższą cenę niż firmy obecnie oferują.
Zauważyłem też, że obecnie firmy które to oferują nie są zarejestrowane
  • 25
del855
del855 17.05.2023, 13:25:57 via Android
  • 1
@randomXdd

no tez mi to przeszło przez myśl - od kiedy nie ma captcha (chyba że wróciła?) to w sumie dość toporny skrypt jest w stanie taka bazę utworzyć (z wybranych obszarów) - pytanie czy po wykonaniu X odpytan nie odetną, potem kombinować z innym IP - ale to już może wymyślam, tak czy inaczej technicznie jest to do zrobienia a skoro nie ma konkurencji po 1zl to chyba jakieś haczyki są
  • randomXdd
del855
del855 18.05.2023, 07:57:45 via Wykop
  • 0
ja coś podobnego mam zrobione i udało mi się nawet pobrać trochę numerów KW m.in. dla Krakowa i Warszawy. Problem jest taki, że nie dość, że pobieranie tego jest wolne (ta apka ministerstwa czasami potrafi się zamulić i to ostro) to jeszcze losowo co kilka - naście sprawdzeń blokują IP na jakiś czas.


czyli dokladnie to co podejrzewalem ;)

Nic nie stoi na przeszkodzi, zeby skrypt lecial po prostu KW po kolei
markier
markier
17.05.2023, 13:03:11
  • 0
https://www.stockwatch.pl/wiadomosci/lokum-deweloper-prognozuje-ze-ceny-mieszkan-wzrosna-o-ok-14-17-proc-do-konca-roku,akcje,305558

Kto da więcej ( ͡° ͜ʖ ͡°)?

#nieruchomosci
  • 8
del855
del855 17.05.2023, 13:29:01 via Android
  • 1
@szcz33pan

dokładnie tak, sprzedaje bo cię lubi i chce stracić POLOWE swojego zarobku (bo 15% to polowa z modelowej marży 30% ;)))
  • mookie
haha123
haha123
14.05.2023, 10:42:30
  • 6
Ahhhh shiet, dolar znowu wraca na 4.20, a euro na 4.60.

Przepowiadam ofensywę pisiorów (oraz ich popychadeł, np. pisowskie banki) na następne miesiące:
- dolar spada do 4.14, euro do 4.55 - POTĘŻNE UMOCNIENIE ZŁOTEGO, ZŁOTY NIGDY NIE BYŁ TAKI SILNY, ZŁOTY PATRZY NA INNE WALUTY I SIĘ ŚMIEJE, POLSKA GOSPODARKA MA SILNE FUNDAMENTY, WARTO MIEĆ ZŁOTE
- po kilku dniach dolar wraca do 4,20, euro do 4.60 - cisza, cicho sza,
  • Ki3mon
  • rynth_
  • gerypl89
  • del855
  • Phaerick
  • +1 innych
  • 9
del855
del855 14.05.2023, 15:07:34 via Android
  • 1
@haha123

co się wdawac z rozmowy na takim poziomie.

jeśli ktoś wierzy że za 3 lata jego pensja wyrażona w dolarach/euro będzie + 30-40% a w tym czasie pensje na zachodzie urosna o 5-15% to jego sprawa. A jak ten trend będzie kontynuowany to do kona dekady zrównamy się z zarobjami z Niemcami- nie tam żaden wskaźnik siły nabywczej - normalnie nominalnie, to tym bardziej jego sprawa ;) Po prostu Niemcy nie
  • forfiterex
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 13
  • Strona 1 z 13
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 30.08.2022

    Komentator
  • Rocznica
    od 10.12.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 18.02.2021

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 02.01.2023

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki