Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko164
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
thomeq

thomeq

Dołączył 13 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 33012
  • Znaleziska 26321
  • Mikroblog 6691
  • Obserwujący 7
  • Obserwowane 36

631

Dwa pokolenia Polek masowo na emeryturze. Kto sfinansuje świadcz babć i prababć?

Dwa pokolenia Polek masowo na emeryturze. Kto sfinansuje świadcz babć i prababć?

W Polsce żyje już milion emerytek, których dzieci, głównie córki, też są w wieku emerytalnym.

martty
z
forsal.pl
dodany: wczoraj, 06:29:58
  • 273
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    emerytura
  • #
    socjalizm
thomeq
thomeq wczoraj, 10:27:24 via Wykop
  • 6
Emeryci mają też sporo mieszkań, które sami dostali za komuny, a teraz wynajmują młodym.


@v01dtec: miliony. A na powaznie - raczej ich wnuki maja te mieszkania. Pza tym nie dostali, a wykupili - zazwyczaj w spoldzielniach patrzy sie na to,ile lat splacales koszt budowy w czynszu. I nie tylko emeryci, bo mam w tej chwili przypadek wsrod znajomych, gdzie dziecko wychowane w takim mieszkaniu odkupuje je od spoldzieli na smieszny grosz.

Moi
thomeq
thomeq wczoraj, 12:11:34 via Wykop
  • 0
no właśnie za śmieszny grosz.


@v01dtec: Bo pod uwage jest brana splata w czynszu. Zsumuj to i juz mneij smieszny grosz jest. I nie omijaj drugiej czesci - to relatywnie mloda osoba.

no chwila, chwila, to nie ma sensu, jak wynajmujesz 20 lat mieszkanie od prywatnej osoby i zapytasz jej czy sprzeda ci za 1% wartości, bo już jej kredyt hipoteczny 2 razy spłaciłeś to cię

480

Podsłuch rozmowy węgierskiego ministra i Ławrowa

Podsłuch rozmowy węgierskiego ministra i Ławrowa

Nagranie z podsłuchu wegierskiego ministra spraw zagranicznych Pétera Szijjártó w rozmowie z Ławrowem. Rozmowa przebiega w przyjacielskim tonie i sa omawiane konkretne sprawy ktore załatwial Peter Szijartó, ponadto na kanale jest wiecej shotów z podsłuchów.

xpear
z
youtube.com
dodany: przedwczoraj, 14:40:28
  • 79
  • #
    polityka
  • #
    rosja
  • #
    wegry
  • #
    orban
  • #
    polakwegierdwabratanki
  • #
    europa
thomeq
thomeq wczoraj, 07:54:10 via Wykop
  • 4
@helghast: łąwrow jest zaszumiony, wegier brzmi czysto, wiec moze to z wegra telefonu?

584

Kolejna porodówka do zamknięcia. Położne myślały, że to prima aprillisowy żart

Kolejna porodówka do zamknięcia. Położne myślały, że to prima aprillisowy żart

Wielokrotnie nagradzana porodówka w Brzezinach pod Łodzią zostanie zlikwidowana

maxx92
z
zero.pl
dodany: 03.04.2026, 18:13:06
  • 312
  • #
    brzeziny
  • #
    nfz
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
thomeq
thomeq 04.04.2026, 08:53:21 via Wykop
  • 0
@MiKeyCo: u nas tez ta epidemia byla.

310

Brak ruchu groźniejszy niż intensywny trening - nowe dane dla przyszłych mam

Brak ruchu groźniejszy niż intensywny trening - nowe dane dla przyszłych mam

Największe badania ostatnich lat pokazują, że intensywny wysiłek w zdrowej ciąży nie tylko nie szkodzi, ale może chronić przed cukrzycą ciążową, nadciśnieniem i komplikacjami okołoporodowymi. To brak ruchu okazuje się realnym zagrożeniem. National Geographic opisuje, jak nauka obala wieloletnie mity

Nick7C5
z
national-geographic.pl
dodany: 29.03.2026, 21:31:15
  • 70
  • #
    nauka
  • #
    zdrowie
  • #
    ciaza
  • #
    badania
  • #
    aktywnosc
  • #
    kobieta
thomeq
thomeq 30.03.2026, 20:19:54 via Wykop
  • 0
i matek


@Cadfael: Jak?
thomeq
thomeq 31.03.2026, 07:17:37 via Wykop
  • -1
srak


@Cadfael: chcialem podyskutowac, ale nie widze mozliwosci, bo jeszcze sprowadzisz mnie do swojego poziomu i pokonasz doswiadczeniem.
thomeq
thomeq 31.03.2026, 09:05:35 via Wykop
  • 0
@Cadfael: tak, wybiorczo podanymi bez chyba przeczytania calego linkowanego artykułu, dziewczynko ;)
thomeq
thomeq 31.03.2026, 10:28:54 via Wykop
  • -1
o, jeszcze pajac będzie pyskował, bo pewnie za mało kobiet umierało


@Cadfael: A, czyli dziewczynka z tych ślepych na fakty jesli przeczą wyznawanej ideologii :)
(w dodatku niezbyt lotna)
thomeq
thomeq 31.03.2026, 10:32:06 via Wykop
  • 0
Oczywiście, śmiertelność była wysoka.


@mlotek_to_uniwersalna_odpowiedz: istnieje wrecz matematyczna granica smiertelnosci przy porodach (tj ogolne ryzyko smierci zwiazanej z rozmnazaniem) przy ktorej gatunek zanika. Nasze istnienie dowodzi, ze sie do niej nie zblizylismy (mimo otarcia sie w historii gatunku kilkukrotnie o prog wymarcia). Ogolnie bardziej ryzykowane bylo urodzenie sie niz kogos ;)
thomeq
thomeq 31.03.2026, 14:03:59 via Wykop
  • 0
swoją autystyczną interpretację FAKTÓW


@Cadfael: jak nauczysz sie czytac ze zrozumieniem, to zrozumiesz, za sama mi te fakty podalas, ppanienko (przytyk do otylosci rozumiem oznacza Twoje kompleksy, bo ja jestem szczuply :) )
thomeq
thomeq 31.03.2026, 15:00:41 via Wykop
  • 0
@Cadfael: czyli sprowadziłas do swojego poziomu...

741

Oto ile kosztuje polską gospodarkę zakaz handlu w niedzielę

Oto ile kosztuje polską gospodarkę zakaz handlu w niedzielę

Powrót handlu w niedziele to szansa na ok. 20 - 40 tys. nowych miejsc pracy, wzrost obrotów handlu o 4 proc. i odbicie dla PKB, którego dynamika według analiz była przez zakaz obniżana nawet o 0,5 pkt proc.

programista30k
z
businessinsider.com.pl
dodany: 29.03.2026, 14:08:41
  • 282
  • #
    zakazhandlu
  • #
    niedzielahandlowa
  • #
    czynnewniedziele
  • #
    gospodarka
  • #
    polska
  • #
    bekazpisu
thomeq
thomeq 30.03.2026, 07:41:24 via Wykop
  • 0
Chcę, żeby pracownik miał wybór, czy chce pracować,


@Altar: zyjesz w pieknej krainie. Zazdroszcze.
Realia sa takie: "Przychodzicie w niedziele albo wypad z pracy"

Mam osobe w rodzinie, ktora pracowala w sklepie (najnizsza krajowa, zadnych dodatkow za niedziele i swieta) i po wejsciu wonych niedziel powiedziala, ze w koncu z dzieckiem moze spedzic czas w weekend. Co wiecej, jakis czas temu przeszla do innej pracy jako sprzataczka (najnizsza krajowa) i mowi, ze wporownaniu

687

Mężczyźni stanowią 74,8% krwiodawców w Polsce

Mężczyźni stanowią 74,8% krwiodawców w Polsce

Mężczyźni stanowią większość krwiodawców w Polsce. W 2024 r. 74,8% krwiodawców stanowili mężczyźni, a 25,2% kobiety. Dane GUS pokazują też, że w głównej grupie wiekowej 25-44 lata mężczyzn-dawców było znacznie więcej niż kobiet.

Nigarun
z
stat.gov.pl
dodany: 27.03.2026, 00:33:32
  • 276
  • #
    zdrowie
  • #
    niebieskiepaski
  • #
    rozowepaski
  • #
    medycyna
  • #
    krwiodawstwo
  • #
    ciekawostki
thomeq
thomeq 27.03.2026, 11:00:10 via Wykop
  • 7
@Michasz1991: od 20 lat oddaje krew. Zazwyczaj w klejce jest jedna, max 2 kobiety.
Arument z waga moze dziala u 18-latek, ale nie u 40-latek. Kew mozna oddawac do 60 r ż. wiec to o proporcjach wynikajacych z menstruacji tez niekoniecznie tlumaczy te dysproporcje.
thomeq
thomeq 27.03.2026, 11:02:49 via Wykop
  • -4
ciąża


@gl0wa:

ciąże


@Filip3k91: 1/3 obecnych 40-latek nigdy w ciazy nie byla. Plus ciaza to rok, poltora bana. I nadal - mowimy o liczbie krwiodawcow, czyli kwalifikuje kazda kobiete, ktora choc raz oddala krew.

324

Mózg z ADHD dosłownie zasypia podczas pracy nowe odkrycie neurologów

Mózg z ADHD dosłownie zasypia podczas pracy nowe odkrycie neurologów

Badanie 32 dorosłych z ADHD wykazało epizody aktywności mózgu identycznej ze snem podczas czuwania i wykonywania zadań. Koreluje to z błędami, wolniejszymi reakcjami i problemami z koncentracją. Potencjalnym leczeniem: stymulacja słuchowa poprawiająca sen głęboki.

real_scoria
z
sciencedaily.com
dodany: 17.03.2026, 16:18:01
  • 241
  • #
    medycyna
  • #
    nauka
  • #
    adhd
  • #
    neurologia
thomeq
thomeq 17.03.2026, 22:13:33 via Wykop
  • -31
Ja najpierw bym sie skupil na badaniu potwierdzajacym diagnoze, bo teraz 'papier na adhd' wystawia chyba niemal kazdy.
(nie, w wiekszosci nie ma cie ADHD, tylko jestescie przebodzcowani)
  • 25
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

thomeq
thomeq 18.03.2026, 19:45:04 via Wykop
  • -1
diagnoza jest badaniem


@Matis666: Nie. Diagnoza to wniosek z badan.

co jest m.in. potencjalnym objawem adhd i
thomeq
thomeq 19.03.2026, 19:56:38 via Wykop
  • -1
nie, nie mylę.


@Tamerlan: Mylisz.
To, ze coś widzimy jako czarne nie oznacza, że jest pomalowane na czarno - moze tez nie byc oświetlone (zero padającego światła).
To oznacza, żę jeden skutek może miec wiele przyczyn.
Czyli (staram sie pisac jak najprosciej) zamiast zakladać, żę wszystko pomalowano czarna farbą, zakladamy, że jest ciemna noc (i tylko część przedmiotów jest pomalowana
thomeq
thomeq 19.03.2026, 20:30:25 via Wykop
  • -1
ta, pokazuje, że nie rozumiesz zjawisk neuroróżnorodności, a próbujesz tłumaczyć je na chlopski rozum, prawdopodobnie z braku narzędzi lub wiedzy


@Tamerlan: rece opadaja. Ja Ci prosta analogie, ale nie dotarła. Ja nawet o tematyke mechanizmu ADHD sie nie otarłem, bo nie o tym były moje wypowiedzi...

Więc tak, napisales, że
thomeq
thomeq 19.03.2026, 20:52:37 via Wykop
  • -1
o, dzięki, że przyznałeś, że piszesz nie na temat.


@Tamerlan: Jestem OP tego watku, nieostra kredko....

reszty mi sie nmie chce juz komentowac, bo nie ma sensu...
thomeq
thomeq 19.03.2026, 21:05:40 via Wykop
  • -1
nie, nie jesteś, bo komentujesz to znalezisko:


@Tamerlan: I znow nie masz racji. Napisalbym cos o logicznym ciagu zapoczatkowanym przez moj komentarz, ale Ty nie znasz znaczenia slowa 'logika' :)
(i znaczenia OP)

lbo czekaj,
thomeq
thomeq 19.03.2026, 21:38:04 via Wykop
  • -2
@Tamerlan: tak tak...
thomeq
thomeq 19.03.2026, 22:01:44 via Wykop
  • -1
@Tamerlan: tak tak (przytakiwac, obserwowac)
thomeq
thomeq 19.03.2026, 22:13:04 via Wykop
  • -1
@Tamerlan: Tak tak...
Ukiss
Ukiss
17.03.2026, 16:03:17
  • 687
Perełki z rejestru PESEL, część 2!

Męskie:
* Luidżi (2 osoby)
* Leczysław (6)
* Stanimierz (2)
  • 130
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

thomeq
thomeq 17.03.2026, 20:45:10 via Wykop
  • 4
Przecież Szarlota to dla konia imię.


@j557: https://pl.wikipedia.org/wiki/Szarlota_Pawel
  • Odpowiedz

351

W szpitalu straciła dziecko. "Jak można poronić na oczach lekarzy?!"

W szpitalu straciła dziecko. "Jak można poronić na oczach lekarzy?!"

W sumie to co my szukamy przyczyn niskiej demografii wśród singli itp, jak nasza służba zdrowia tak traktuje kobiety które są już w ciąży. Nie ma co zwiększać ilości miejsc na kierunkach lekarskich bo jeszcze poziom świadczeń medycznych spadnie

PanieAreczku
z
wiadomosci.onet.pl
dodany: 25.02.2026, 06:03:00
  • 96
  • #
    demografia
  • #
    dzieci
  • #
    ciaza
  • #
    rozowepaski
  • #
    polska
  • #
    wykop
thomeq
thomeq 25.02.2026, 18:25:58 via Wykop
  • -2
@Yuua2810: z ciekawosci - w jakim były wieku roniące?
thomeq
thomeq 25.02.2026, 19:20:47 via Wykop
  • -1
@Yuua2810: 30+ to juz nie młódka, to raz, dwa - jesli ciaza wyczekiwana, to czesto sprawdzaja, czy nie sa juz w ciazy - byc moze w innej sytuacji nawet by nie zauwazyly tej sytuacji (mam na mysli poronienie we wczesnym etapie ciazy) - ot, okres sie spoznil 2 tyg ale byl intensywnijeszy.
Mam podejrzenie, ze sami z rozowa tak mielismy podczas staran o potomka...

395

To nie szpitale powiatowe toną w długach, tylko NFZ

To nie szpitale powiatowe toną w długach, tylko NFZ

Sytuacja finansowa szpitali samorządowych jest dramatyczna. Kontrakty są realizowane z dużą ostrożnością - do limitów określonych przez NFZ. Dyrektorzy szpitali obawiają się perspektywy, w której braki w finansowaniu znowu wymuszą ograniczenia przyjęć pacjentów.

VoxClamantisInDeserto
z
rynekzdrowia.pl
dodany: 07.02.2026, 10:49:09
  • 181
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    szpital
  • #
    zdrowie
  • #
    spoleczenstwo
  • #
    finanse
thomeq
thomeq 08.02.2026, 19:53:20 via Wykop
  • -2
analitycy z NFZ


@alteron: Z AOTMiT
LaurenceFass
LaurenceFass
LaurenceFass
07.02.2026, 15:31:02
  • 3
Za 10 lat będzie ok. 8 milionów kobiet w wieku >60 lat.
Politycznie nikt tego nie zmieni w demokracji. Nie chodzi o to żeby zostawiać kogoś beż środków, ale te emerytury będą nadal wysokie.
Damy radę zrzucać się na średnio ponad 20-letni NEET (spokojnie połowe tego czasu spokojnie można wykonywać proste, lekkie prace produkcyjne) starszym Paniom czy system sam się wywali w losowy sposób?

#demografia #ekonomia
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

thomeq
thomeq 07.02.2026, 15:34:55 via Wykop
  • 7
@LaurenceFass: Jakie proste, lekkie prace produkcyjne mozna wykonywac w podradomskiej lub podlaskiej wsi?
  • Odpowiedz
thomeq
thomeq 07.02.2026, 15:42:33 via Wykop
  • 6
@LaurenceFass: No to chyba w zadnym w tych zawodow nie pracowales...
8h w sklepie czy na szmacie to spory wysilek. Ty myslisz, ze w tych pracach sie spaceruje i pachnie?
  • Odpowiedz
thomeq
thomeq 07.02.2026, 15:54:24 via Wykop
  • 1
chyba tą opcją póki co idziemy


@LaurenceFass: Imo innej drogi nikt nie rozważą.
A cod o tych kobiet, to wiesz, one sa innej plci i maja inne uwarunkowania fizyczne. Ja jestem za tym, zeby pracowaly dluzej, ale poprosze o realne i sensowne rozwiazania (bo rownie dobrze mozemy powiedziec, zeby sie przekwalifikowaly na koderow ;) )
Wspolny problem dla tych kobiet z praco po 60 i dla mlodych, ktorzy uciekaja z
  • Odpowiedz
thomeq
thomeq 07.02.2026, 16:09:40 via Wykop
  • 0
a na pół etatu nie da się pracować?


@deptacz_gnoju: Najpierw taka praca musi byc. Poza tym Janusz woli na pelny etat z nadgodzinami za freee, niz kobiete w podeszlym wieku na pol etatu.

Ubezpieczenie realizowane jest wtedy kiedy coś się stanie (tutaj niezdolność do pracy w wyniku starości - dla jednego będzie to 60 lat, dla drugiego 70), nie zostawiamy ludzi na lodzie.


@LaurenceFass: to wyglada jak jeden
  • Odpowiedz
thomeq
thomeq 07.02.2026, 17:59:33 via Wykop
  • 0
@LaurenceFass: MIo chodzi o korupcję raczej na poziomi lekarz orzecznik - osoba po 60. w Twoim systemie...

@deptacz_gnoju Jak sie przyrzysz, to zobaczysz, ze na wioskach juz to sie dzieje. Nie wiem czy Dino to korpo.
  • Odpowiedz

639

Niedoceniany wpływ ojców na rozwój fizyczny i psychiczny dziecka

Niedoceniany wpływ ojców na rozwój fizyczny i psychiczny dziecka

Wpływ ojca na zdrowie fizyczne i psychiczne dziecka już od pierwszych miesięcy jego życia jest większy, niż wcześniej podejrzewano wynika z najnowszych badań publikowanych przez Health Psychology. Ojcowie nie powinni więc czekać, aż maluch podrośnie, by się nim zajmować.

VoxClamantisInDeserto
z
wszystkoconajwazniejsze.pl
dodany: 05.02.2026, 17:47:17
  • 121
  • #
    dzieci
  • #
    ciekawostki
  • #
    nauka
  • #
    ojcostwo
  • #
    psychologia
thomeq
thomeq 06.02.2026, 21:14:07 via Wykop
  • -3
To taka dygresja wskazująca na swoisty nietakt przy akceptowaniu stanu, gdzie rodzą trzydziestopięciolatki, a Dziadek ma 75. A niesmak pozostał.


@TheStrategist: Ty, da sie zrobic aborcje w trzecim trymestrze? Bo nie spelniamy Twojego optimum. I co z tym juz zyjacym?
thomeq
thomeq 07.02.2026, 13:30:06 via Wykop
  • -2
ale mówimy o optimum, a nie jedynym rozwiązaniu.


@TheStrategist: Optimum to max 25 lat pierwsze dziecko u matki i w podobnym wieku ojciec.

Co Pana

537

"Czynsz zabiera już 50%. Jak planować rodzinę i przyszłość?

"Czynsz zabiera już 50%. Jak planować rodzinę i przyszłość?

W rozmowie z prof. Elżbietą Mączyńską pada mocna teza, że w Polsce udawane umowy i wypychanie ludzi na B2B/JDG stały się epidemią rynku pracy. Ekonomistka przekonuje, że narracja ludzie wybierają B2B, bo im się opłaca bywa nadużyciem często godzą się, bo nie mają wyjścia.

lormont
z
youtube.com
dodany: 01.02.2026, 19:25:24
  • 265
  • #
    nieruchomosci
  • #
    praca
  • #
    ekonomia
  • #
    polska
  • #
    demografia
thomeq
thomeq 02.02.2026, 19:35:22 via Wykop
  • -1
Pan redaktur to sam jedzie na jdg


@Nowystaryziel: @scoria Ale on zdaje sie udziela sie w kilku miejscach (przynajmneij jakis czas temu tak bylo) wiec JDG jest akurat na miejscu - spora czesc znanych dziennikarzy wystawia faktury wielu redakcjom (w przeciwienstwie do informatykow ;) )
Czoso
Czoso
30.01.2026, 15:06:41
  • 254
Wedlug betonowych glow warunki mieszkalne nie maja wplywu na dzietnosc. Aby to poprzec uzywaja argumentud ad Afrykum albo PRL.

Okej, czyli jaki macie plan zeby poprawic demografie?
W sensie, ze powiecie mlodym "bierzcie sie roboty, kiedys bylo gorzej"? To jest wasz caly plan? XD

Na pewno zadziala XD
  • 95
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

thomeq
thomeq 30.01.2026, 15:16:25 via Wykop
  • 11
Bo obiektywnie było duzo gorzej niż teraz. Tylko my nie bralismy tego, co widzielismy w serialach w TV za rzeczywistosc.
  • Odpowiedz
thomeq
thomeq 30.01.2026, 20:38:02 via Wykop
  • 1
A mamy na to dane?


@Filipterka25: Mamy. Łatwo znaleźć jeśli tylko się chce a nie szuka wymówek.
  • Odpowiedz
thomeq
thomeq 30.01.2026, 21:46:26 via Wykop
  • 2
No więc zamiast przerzucać na innych ciężar dowodzenia tezy, którą zdajesz się bronić możesz je przedstawić, co nie?


@Filipterka25: Ja glupi myslalem, ze stan polskiej gospodarki oraz ogólny poziom zycia w latach 1980-2000 to wiedza oczywista.
Hiperinflacja w latach '89-'90 cos Ci mowi? Średnie zarobki na poziomie obecnych 2-3k PLN mowią?
Inflacja, ktora trwale spadla ponizej 5% w 2001 roku?

Ja rozumiem, że mi jest łatwiej, bo ja lata 90.
  • Odpowiedz
thomeq
thomeq 30.01.2026, 22:13:05 via Wykop
  • 1
Aha. Ale wiesz, że nie mówimy tu o poziomie zarobków i inflacji, tylko o mieszkaniówce i jej wpływie na dzietność, nie?


@Filipterka25: Rece opadaja. Logika lezy i kwiczy jak zarzynane prosię.

Jak ludzi nie bylo stac na porzadne buty, to niby jak mialo by ich stac na mieszkania? I gdzie te mieszkania na wsiach (gdzie mieszkało ponad 50% ludnosci)? I niby ci mlodzi czekali w latach 90 (80 to moze
  • Odpowiedz
thomeq
thomeq 30.01.2026, 22:26:03 via Wykop
  • 2
No, ale to mamy w danych, ile to mieszkań oddawano do użytku w danym roku, prawda?


@Filipterka25: No i? 'Mlodzi' ich nie dostawali, bo w pierwszej kolejnosci dostawali je starsi - sam napisales:

I tak, na spółdzielcze się czekało blablalat,

Dzieci sie mialo w latach 80 bez wzgledu na fakt posiadania mieszkania. Przewaznie zylo sie w takiej sytuacji z tesciami albo rodzicami
  • Odpowiedz
thomeq
thomeq 31.01.2026, 13:17:51 via Wykop
  • 1
@Filipterka25:

swoją drogą, jestem rocznik 1990, w kieszeni wykształcenie z kilku różnych dziedzin, pięciocyfrowa kwota samej Belki do zapłacenie za 2025 rok - śmieszą mnie pokemony twojego pokroju od "jo wiem jak było!"


@Filipterka25: Nie ma to jak ludzie wykształceni ponad swoja inteligencje.
I wiem jak bylo - rocznik '79.
  • Odpowiedz
thomeq
thomeq 31.01.2026, 14:35:08 via Wykop
  • 2
aprzeczaniem faktom


@Filipterka25: Ja powoluje sie na fakty potwierdzajace teze, że w latach 80. i 90. bylo o wiele gorzej niz dzis.

Dobra, rozmowa z toba jest jak gra z golebiem w szachy. Ale czego sie spodziewac po czlowieku, ktory uwaza swoje dochody za jakis argument :D

EOT.
  • Odpowiedz
thomeq
thomeq 31.01.2026, 15:21:16 via Wykop
  • 2
@Filipterka25: Mial byc EOT, ale...

Liczba mieszkan:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Gospodarka_mieszkaniowa_w_PRL#/media/Plik:Powierzchnia_mieszka%C5%84_oddanych_do_u%C5%BCytku_od_1950_r..png

Porownaj okresy 1985-2000 i 2010-2025. Okresy wzieta tak, zeby mowic o mlodych w
  • Odpowiedz
thomeq
thomeq 31.01.2026, 19:08:34 via Wykop
  • 3
Cały czas pisze o okresie PRL-u.


@Filipterka25: A ja o okresie o ktorym sie wypowiadam co caly czas podkreslam.I jakos nie oponujesz. I nagle piszesz o 'calym okresie PRL' gdy pokazalem twarde dane jak zle bylo w omawianym przeze mnie okresie.

A jak chesz caly PRL, to to ładna manipulacja, bo bierzesz kilkanascie lat odbudowy kraju po zniszczeniach wojennych. odbudowa kamienicy != budowa nowego zasobu mieszkalnego. Znow kiepska manipulacja.
No i czas oczekiwania
  • Odpowiedz
thomeq
thomeq 31.01.2026, 19:25:18 via Wykop
  • 2
@Filipterka25: mam dzieci. Problemem bylo z kim moge je miec a nie w jakich warunkach.

JEst tak lepiej, a tu gunfiarze zajsrane nie chco robić dzieciuf, do tego kłamio że ni ma mieszkań. Eh.


@Filipterka25: Jednak chyba masz bardziej 17 niz 36 lat. Albo te studia to glownie w wyobrazni...
  • Odpowiedz
thomeq
thomeq 31.01.2026, 20:56:19 via Wykop
  • 2
Sztuk? Nic nie mówię, ale wiesz - 2,1 dziecia wyjdzie?


@Filipterka25: Ksiazke piszesz? Pochwal sie swoim dorobkiem

Żeś za bardzo wybrzydzał.


@Filipterka25: A ten daleko idacy wniosek wysnułes na jakis podstawach opartych na faktach i logice, czy dobra wróżka Ci podpowiedziała?
  • Odpowiedz

417

Co się stało przy zbiórce "Ciepło z Polski dla Kijowa"? Polska była wzorem, aż z

Co się stało przy zbiórce "Ciepło z Polski dla Kijowa"? Polska była wzorem, aż z

Jak onuce i kremlowska propaganda działa u nas, na przykładzie ostatniej zbiórki.

kosma666
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 30.01.2026, 09:58:22
  • 159
  • #
    ukraina
  • #
    onuce
  • #
    wydarzenia
thomeq
thomeq 30.01.2026, 10:57:20 via Wykop
  • -9
@adracht: da, szasza.

681

"Dożywocie" dla 5 letniego dziecka jak urzędnicy wydali wyrok

"Dożywocie" dla 5 letniego dziecka jak urzędnicy wydali wyrok

Pięcioletni Kuba od miesięcy mieszka w warszawskim DPS i jako nie widać celebrytów i mediów niezależnych walczących o dzieci. Pewnie dlatego, że nie klikają sie jak pieski. Smutne czasy

radoslaw-sowinski
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 30.01.2026, 06:10:28
  • 141
  • #
    dzieci
  • #
    rodzicielstwo
  • #
    rodzina
thomeq
thomeq 30.01.2026, 10:55:17 via Wykop
  • -4
@Amsden: bambizm (od jelonka Bambni) Bambinizm (od wl. dzieci) to akurat z dziecmi zwiazany jest :)

503

Kryzys dostępności mieszkań i opóźniona płodność: dowody z USA

Kryzys dostępności mieszkań i opóźniona płodność: dowody z USA

Brak niedrogich (posiadanych) mieszkań opóźnia rozpoczęcie rodzenia dzieci, co zmniejsza pełną płodność. Zatem nawet tymczasowa niedostępność mieszkań, zwłaszcza trudności w przejściu na własność domu, może mieć długotrwały wpływ na piramidę wieku.

san-san
z
link.springer.com
dodany: 29.01.2026, 14:09:28
  • 233
  • #
    demografia
  • #
    nieruchomosci
  • #
    gospodarka
  • #
    polska
  • #
    usa
  • #
    ekonomia
thomeq
thomeq 30.01.2026, 07:51:38 via Wykop
  • -1
ten obrazek zwyczajnie pasuje praktycznie tylko do USA a zetki wychowane na ich social mediach przekladaja to na caly swiat.


@Miniu30: dlatego tak irytuje mnie okreslenie 'boomer' w Polsce.
thomeq
thomeq 30.01.2026, 07:54:09 via Wykop
  • -3
Wśród moich znajomych kto miał w tym wieku własny kąt lub miał perspektywę przejęcia go po rodzicach lub dziadkach to ma dzieci.


@marcez: Znam przynajmniej 5 dziewczyn/kobiet ktore w wieku 30 lat mialy wlasne mieszkanie m(mieasta z top 5) - obecnie przekraczaja 35 r. ż. i na dzieci sie nie zanosi. (zarobki tez powyzej średniej z tego, co widze)
thomeq
thomeq 30.01.2026, 07:55:53 via Wykop
  • -3
Nie no, świetny pomysł robić dzieciaki na wynajmie,


@Gjbgghbhhjj: wg prawa akurat świetny, bo nikt Cie nie wyeksmituje :)

396

Portugalia buduje pierwszy lotniskowiec dla dronów w Europie

Portugalia buduje pierwszy lotniskowiec dla dronów w Europie

Dronowiec, którego dostawę planuje się na ten rok jest 20 razy tańszy od amerykańskich lotniskowców. Technologia dronów pozwala małym państwom włączyć się do gry na oceanach

kenai
z
pl.euronews.com
dodany: 29.01.2026, 09:52:18
  • 99
  • #
    wojsko
  • #
    marynarkawojenna
  • #
    wojna
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    wiadomosci
thomeq
thomeq 30.01.2026, 07:46:46 via Wykop
  • 0
Ciekawe, czy miałoby to sens również na Bałtyku


@kenai: Przy zalozeniu, ze wrocgiem jest Rosja, a wspolpracujemy z Finlandia i Szwecja - chyba nie ma potrzeby, bo wybrzeza Polski, Szwecji, Finlandii i Gotlandia chyba pozwalaja pokryc caly obszar dronami startujacymi z lądu.

6

Narcyzm gatunkowy: Dlaczego boimy się myśli, że jesteśmy algorytmem (jak AI)

Sedno działania jest wspólne: minimalizacja błędu (straty) lub maksymalizacja nagrody, czyli optymalizacja zachowania w odniesieniu do celu, niezależnie od tego, czy tym celem jest przetrwanie, czy wygrana.

henyo
z
reddit.com
dodany: 29.01.2026, 20:27:40
  • 16
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    ai
  • #
    technologia
  • #
    ludzie
  • #
    nauka
thomeq
thomeq 29.01.2026, 21:13:35 via Wykop
  • -1
@Arkass: Pan Godel (z umlautem) jest innego zdania ;l)
thomeq
thomeq 29.01.2026, 21:36:10 via Wykop
  • -1
@ordynarny_cham: Tu znów kilka słow miałby do powiedzenia pewien żyjący na przełomie XIII i XIV wieku mnich z Anglii.

thomeq
thomeq 29.01.2026, 21:43:14 via Wykop
  • -1
major Kaleta z Pogranicza w Ogniu


@ordynarny_cham: Super serial Mirku! :)

@Arkass Najpierw niech Duch i inni ustalą dokładną definicję świadomosci ;)
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 28
  • Strona 1 z 28
  • >
  • :)

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 22.09.2021

    Komentator
  • Rocznica
    od 03.03.2026

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 18.04.2018

    Mikroblogger
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska
  • Koder
    od 07.03.2023

    Koder

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking