Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko214
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking

    Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
ksiak
ksiak

ksiak

Dołączył 11 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 24823
  • Znaleziska 4901
  • Mikroblog 19922
  • Obserwujący 12
  • Obserwowane 58
chanoja
chanoja
16 godz. i 44 min temu
  • 932
Postawili mi chałupę wczoraj, w kilka godzin(。◕‿‿◕。) #budujzwykopem
chanoja - Postawili mi chałupę wczoraj, w kilka godzin(。◕‿‿◕。) #budujzwykopem

źródło: 17961

Pobierz
  • 368
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ksiak
ksiak
ksiak 14 godz. i 33 min temu via Wykop
  • 2
Dlatego wtedy też pakują do nich rekuperację


@BornToDie69: rekuperację musisz pakować do każdego nowego domu, bez znaczenia konstrukcja.
  • Odpowiedz
ksiak
ksiak
ksiak 13 godz. i 32 min temu via Wykop
  • 1
Tylko sensu za dużo to nie ma


@BornToDie69: no, to czekam jak to uzasadnisz.
  • Odpowiedz
ksiak
ksiak
ksiak 12 godz. i 54 min temu via Wykop
  • 0
Ja zwyczajnie mam całe lato otwarty taras, mieszkam na wsi gdzie powietrze jest czyste i nie na kopciuchów (same pompy ciepła i gazowe ogrzewanie) i w moim przypadku całkowicie nie ma sensu wciskania rekuperacji. I niestety wielu ludziom się wciska tą rekuperację a później przez większość roku chodzi bez sensu albo jest wyłączona


@BornToDie69: a w sezonie grzewczym który u nas trwa czasami ponad sześć miesięcy co robisz?
  • Odpowiedz
ksiak
ksiak
ksiak 10 godz. i 49 min temu via Wykop
  • 0
Wietrzę dom jak robi to 95% ludzkości


@BornToDie69: czyli tracisz kasę. Po to jest właśnie rekuperacja. Byś tej kasy nie tracił.
  • Odpowiedz
ksiak
ksiak
ksiak 10 godz. i 11 min temu via Wykop
  • 0
I co mam oddychać przefiltrowanym a po jakimś czasie zagrzybiałym powietrzem?


@BornToDie69: hmm no jak nie będziesz wymieniał filtrów to chyba to Twoja wina prawda?

Nie dziękuję, wolę fajne rześkie świeże powietrze.


Czyli wolisz wydawać kasę na ogrzewanie, w sumie Twoja sprawa.
  • Odpowiedz

45

Ważny wyrok w sprawie ustępowania pieszym. "Druzgocący"

Ważny wyrok w sprawie ustępowania pieszym. "Druzgocący"

Przemysław Przybysz, kierowca zawodowy, próbował udowodnić, że prawo w sprawie pieszych w Polsce się nie zmieniło w 2021 r. Został uznany winnym nieustępowania pieszym "wchodzącym na przejście". Sąd skazał go za to na 2 tys. zł i opłacenie kosztów sądowych. Wyrok jest prawomocny.

m-pla
z
onet.pl
dodany: wczoraj, 19:23:07
  • 59
  • #
    polskiedrogi
  • #
    kierowcy
ksiak
ksiak
ksiak wczoraj, 20:39:40 via Wykop
  • 19
@FREDIxZIELONKA: ale gdzie problem? Kierowcy dostają mandaty, statystyki wyglądają lepiej, jak kierowcy podskakują to sądy im jeszcze dowalą o ile akurat nie mają farta. Biznes się kręci, wszyscy szczęśliwi, poza kierowcami.
ksiak
ksiak
ksiak wczoraj, 20:43:35 via Wykop
  • 23
@FREDIxZIELONKA: w sumie to jeszcze kluczowe jest to:

Sąd Okręgowy w Gdańsku oddalił wnioski dowodowe Przybysza o przesłuchanie świadka, analizę filmów. Najwyraźniej sędzia zauważył, że prowadzić ma to tylko do próby – po raz kolejny – przeforsowania interpretacji prawa, która kierowcy wydaje się najsłuszniejsza. Sędzia zauważył, że to sąd jest od tego, by dokonywać wykładni prawa.


Co dobitnie pokazuje zasadę "nie swój, masz siedzieć cicho, ta luka w prawie nie
ksiak
ksiak
ksiak 14 godz. i 43 min temu via Wykop
  • 4
@Pawel993: widziałem te dwa filmiki, to teraz patrz na to:
https://eli.gov.pl/api/acts/DU/2024/1251/text/T/D20241251L.pdf

Art. 14. Zabrania się:

1) wchodzenia na jezdnię lub drogę dla rowerów:

a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu
ksiak
ksiak
ksiak 14 godz. i 30 min temu via Wykop
  • 3
tak piesi sie zatrzymali bo inaczej zostali by potrąceni,


@Pawel993: nie, piesi się zatrzymali bo inaczej złamaliby art 14 punkt 1a. Ale policja, sądy, media wolą o tym głośno nie mówić.

kierowca widząc pieszych na przejściu ma zmniejszyć prędkość a nie przyśpieszać... tego sie nie da wybronić serio

policz drogę hamowania i daj znać co Ci wyszło. Bo się może okazać, że nawet z awaryjnym hamowaniem mógłby skończyć na pasach a
ksiak
ksiak
ksiak 13 godz. i 57 min temu via Wykop
  • 3
aha czyli piesi maja stosować sie do przepisów a kierowcy nie, zajebiście typowe podejście polskiego kierowcy xD


@Pawel993: aha, czyli kierowca ma się stosować do przepisów a pieszy nie, zajebiście typowe podejście pieszego xD

jakbys tak na egzaminie na prawo jazdy pojechał to by ci egzaminator zahamował i oblał egzamin

Nic dziwnego, większość z nich nie ogarnia przepisów co widzę jak nie raz jedzie L
ksiak
ksiak
ksiak 13 godz. i 41 min temu via Wykop
  • 1
sytuacje masz taką że pieszy zastosował sie do przepisów, kierowca nie, dlatego został ukarany mandatem czego ty nie rozumiesz?


@Pawel993: no zastosował się do art. 14 pkt 1a i tak miało być. Czego oczekujesz więcej?

telewizja republika sie zesrała mocno o to, pieszy wtargnął na przejście bezpośrednio przed jadący pojazd wiec wina pieszego prawda?


Pokaż całość jak to wyglądało jaka tam jest widoczność itp to Ci powiem dokładnie. Z tego
ksiak
ksiak
ksiak 12 godz. i 55 min temu via Wykop
  • 1
wlasnie za to kierowca przegrał w sądzie


@Pawel993: nie zgodzę się z tym, sąd odrzucił wnioski o przesłuchanie świadka i analizę filmów. Przegrał bo sędzia był stronniczy i tyle.

jak nie umiesz się dostosować do przepisów to zabiorą ci prawo
ksiak
ksiak
ksiak 12 godz. i 15 min temu via Wykop
  • 1
caly paradoks przepisow polega na tym, ze czytajac je literalnie, to jak pieszy sie zatrzyma przed przejsciem, to juz zaden kierowca nie musi mu ustapic pierwszenstwa


@sylwek2k: paradoks polega na tym, że jest coś takiego jak zasada ograniczonego zaufania. Kolejny polega na tym, że masz dwa przepisy. Jeden mówiący o ustąpieniu pierwszeństwa pieszemu przez kierowcę a drugi zabraniający wchodzenia pieszemu pod koła nadjeżdżającego pojazdu. To powoduje sytuację w której możesz nawet
ksiak
ksiak
ksiak 12 godz. i 12 min temu via Wykop
  • 1
nie, według ciebie pieszy ma sie stosować do przepisów a kierowca nie musi i tu jest problem, pieszy sie poprawnie zachował kierowca nie


@Pawel993: a według Ciebie, kierowcy ma się stosować do przepisów a pieszy nie musi i tu jest też problem. Kierowca się zachował poprawnie, pieszy nie.

Wiesz, możemy tak cały czas, zastanawiam się kiedy zrozumiesz (jeżeli w ogóle), że problem nie jest taki prosty jak Ci się

480

Ile macie decybeli za oknem? Szczególnie w nocy

Ile macie decybeli za oknem? Szczególnie w nocy

W PL dopuszczalny to 68 db, WHO - by żyć względnie zdrowo - rekomenduje 53. Skutki? Skok kortyzolu, wysokie ciśnienie, przewlekłe problemy ze snem. Umiera 5,5 tys rocznie| Mierniki są coraz tańsze, ostatnio kupiłem za 40 zł. Nie będę reklamował konkretnego modelu ani sklepu. Popularny dyskont.

Poludnik20
z
instagram.com
dodany: przedwczoraj, 19:25:52
  • 250
  • #
    zdrowie
  • #
    halas
  • #
    polska
  • #
    samorzady
  • #
    policja
  • #
    prawo
ksiak
ksiak
ksiak wczoraj, 13:58:31 via Wykop
  • 5
Zwłaszcza w małych miastach gdzie Policja nie ma przyrządów do pomiaru dźwięku

gnojki piłowały golfa i nikt z tym nic nie zrobił.

@andbatros: problemem jest sposób wykonania pomiaru opisany w ustawie. Takie badania przez policję praktycznie w 99% przypadków da się obalić w sądzie. Problemem są stacje kontroli pojazdów gdzie przeglądy przechodzi wszystko zwłaszcza w małych miastach.
ksiak
ksiak
ksiak 13 godz. i 40 min temu via Wykop
  • 0
@memememwejbnwufbefne: niestety ale sporemu gronu ludzi się wydaje, że wszystko jest 0/1. Z resztą w rządzie to samo siedzi i mamy potem problemy.
ksiak
ksiak
ksiak 13 godz. i 27 min temu via Wykop
  • 0
Dopiero kiedy ludzie z lat 80 i 90 będą w rządzie to w naszym kraju będzie normalniej.


@memememwejbnwufbefne: nie będzie, ponieważ najprawdopodobniej Ci ludzie to będą pokolenia wychowane przez poprzedników z rządu, przesiąknięci ich myśleniem. Musiałbyś wywalić wszystkich i zrobić nawy nabór zaznaczając, że nikt nowy nie może być w żaden sposób spokrewniony z poprzednimi. Może podkreślam, może wtedy by to coś zmieniło.
ksiak
ksiak
ksiak 12 godz. i 59 min temu via Wykop
  • 0
Co do tego, że syn musi byc jak ojciec i mieć takie samo myślenie, to nie mogę się z tobą zgodzić.


@memememwejbnwufbefne: tu chodzi o środowisko raczej.

7

Jak MAJTCZAK itp patusy skończyliby we Francji? Proszę:

Jak MAJTCZAK itp patusy skończyliby we Francji? Proszę:

220km/h Autostradą? = Nie ważne jak dziane niunie, jakiego mają sponsora czy bogatego tatusia, auto odholowujemy zamawiajcie sobie taksówkę i dobranoc!

dwaplusdwatocztery
z
youtube.com
dodany: 23 godz. i 16 min temu
  • 5
  • #
    transport
  • #
    drogi
  • #
    mandat
  • #
    samochody
  • #
    policja
  • #
    motoryzacja
ksiak
ksiak
ksiak 13 godz. i 54 min temu via Wykop
  • 0
Jak tam włączyć angielskie napisy bo na liście ich nie znajduje jak wybieram tłumaczenie :(
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1036

9 latka Uciekała przed psem - wpadła pod samochód

9 latka Uciekała przed psem - wpadła pod samochód

Pies goni za 9 letnią dziewczynką po chodniku, która wpada pod samochód. Właścicielka oddala się z miejsca zdarzenia.

DriveSpace
z
facebook.com
dodany: przedwczoraj, 21:24:08
  • 118
  • #
    psiarze
  • #
    psy
  • #
    wypadek
  • #
    polska
ksiak
ksiak
ksiak wczoraj, 07:50:26 via Wykop
  • 23
Zakop za FB bo nie idzie zobaczyć co tam jest.
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ksiak
ksiak
ksiak wczoraj, 11:33:46 via Wykop
  • 4
@Dereg: No u mnie się nie wyświetla.
ksiak
ksiak
ksiak wczoraj, 13:32:22 via Wykop
  • 4
@Dereg: nie korzystam z aplikacji, na tym co wrzuciłeś masz jeszcze info, że trzeba linka z profilu wziąć. Wybacz, ale wrzucanie czegoś z FB oznacza zakop z automatu. Jakoś @1tn00pr potrafił wrzucić kopię na serwis który nie utrudnia korzystania z sieci.

794

W Polsce najbogatsi jeszcze nigdy tak szybko się nie bogacili.

W Polsce najbogatsi jeszcze nigdy tak szybko się nie bogacili.

Recesja i bezroocie? Nic dziwnego, że im są potrzebne fundacje rodzinne. To właśnie ci ludzie zadbają, żebyśmy przy następnych wyborach znowu kłócili się o aborcję, lgbety i inne duperele. Tax the rich!!!

Lrrr_from_Omicron_Persei_8
z
notesfrompoland.com
dodany: przedwczoraj, 18:39:30
  • 190
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    bogactwo
  • #
    podatki
  • #
    gospodarka
  • #
    ksiegowosc
ksiak
ksiak
ksiak wczoraj, 06:27:31 via Wykop
  • 9
3) prywatyzacja CAŁEJ gospodarki i usunięcie regulacji (poza BHP) -> masowe wchodzenie nowej konkurencji na zabetonowane rynki wyciskające obecnie konsumentów -> mechanizm popytu i podaży na wysoko-kokurencyjnym rynku zwiększy jakość i obniży ceny towarów i usług -> zwiększenie jakości życia wszystkich obywateli i mnóstwo miejsc pracy.


@nieco: by bogaci mogli wykupić resztę a pozostali nie mieli nawet szans na leczenie?
ksiak - >3) prywatyzacja CAŁEJ gospodarki i usunięcie regulacji (poza BHP) -> masowe ...

źródło: meme_how_about_no

Pobierz

430

Nowe przepisy budowlane 2026. Koniec z gazem i obowiązkowa fotowoltaika

Nowe przepisy budowlane 2026. Koniec z gazem i obowiązkowa fotowoltaika

Nadchodząca nowelizacja warunków technicznych (WT 2026) wprowadza najbardziej rygorystyczne normy w historii polskiego mieszkalnictwa. Od drugiej połowy września 2026 roku każdy nowo wznoszony obiekt będzie musiał spełniać bardzo rygorystyczne standardy

ObserwatorGospodarczy
z
obserwatorgospodarczy.pl
dodany: 11.05.2026, 07:17:05
  • 283
  • #
    nieruchomosci
  • #
    budowadomu
  • #
    finanse
  • #
    pieniadze
  • #
    budujzwykopem
  • #
    polska
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 16:41:32 via Wykop
  • 0
Jak o tym mówiłem od paru lat to się śmiało. Niebawem zakaz gazu wchodzi również do budynków juz użytkowanych.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ksiak
ksiak
ksiak przedwczoraj, 08:17:00 via Wykop
  • 2
2040 to niebawem? (-‸ლ)


@paliwoda: owszem, szybciej niż Ci się wydaje! Biorąc pod uwagę, że kilka lat temu gminy kładły nową infrastrukturę gazową co sensu najmniejszego nie miało.
ksiak
ksiak
ksiak przedwczoraj, 10:11:35 via Wykop
  • 1
@Senex: dlaczego mnie wołasz? Nie wiem jak w Niemczech ale u nas masz ustawienia w falownikach które odłączają panele w momencie gdy napięcie w sieci przekroczy zadaną wartość.

2

Nowy Renault 4 JP4x4 Concept. Kultowa plażówka wraca jako 4x4

Nowy Renault 4 JP4x4 Concept. Kultowa plażówka wraca jako 4x4

Renault pokazało nowy samochód koncepcyjny inspirowany legendarną czwórką. Model o nazwie Renault 4 JP4x4 Concept zadebi

francuskie
z
francuskie.pl
dodany: przedwczoraj, 08:52:13
  • 2
  • #
    samochody
  • #
    motoryzacja
  • #
    renault
ksiak
ksiak
ksiak przedwczoraj, 08:57:41 via Wykop
  • 1
Ten samochód przy swoich rozmiarach jest tak ciasny w środku, że to jest niepojęte. Miało być świetnie a jest kiepsko bo ktoś zapomniał o płaskiej podłodze po rozłożeniu foteli. No i te zegary w Renault to dramat, ciężko znaleźć pozycję za kierownicą by dobrze widzieć co pokazuje "licznik". Ale @francuskie o tym nie napiszą a jakakolwiek wzmianka o wadach na ich portalu zakończy się usunięciem komentarza.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

2236

Stworzyłem sterowniki SMART HOME na ESP32, które sprzedaję i dostał grant EU

Stworzyłem sterowniki SMART HOME na ESP32, które sprzedaję i dostał grant EU

Cześć Od jakiegoś czasu rozwijamy własne sterowniki SMART HOME montowane w rozdzielnicy projekt nazywa się SMARTBOB. Jestem jedną osoba techniczną w naszej firmie, w sumie jest nasz 3 :). Projekt jest w 100% mój od każdego rezystor po to jak to produkować i złożyć. Zaczęło się trochę hobbystycznie

SmartBobAutomatyka
z
wykop.pl
dodany: 11.05.2026, 08:18:28
  • 556
  • #
    smarthome
  • #
    homeassistant
  • #
    inteligentnydom
  • #
    polakpotrafi
  • #
    ciekawostki
  • #
    truestory
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 09:00:26 via Wykop
  • 1
@cebulowy_krezus: Tak, każdy punkt świetlny powinien być sprowadzony do szafy. Natomiast nie musisz mieć "pierdyliona bezpieczników". Nadal zabezpieczenia to jest ten sam poziom, dochodzi tylko moduł sterujący. Rozdzielnica jest większa przez sprowadzenie tych przewodów i miejsce na montaż sterownika. Można to też zrobić w inny sposób ale potrzebujesz wcześniej przewidzieć puszki kieszeniowe i zrobić to bezprzewodowo. Nie wiem jak teraz, ale jeszcze nie tak dawno takie rzeczy miała pewne problemy,
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 09:03:27 via Wykop
  • 82
To ja mam kilka pytań:
1. Dlaczego firmy miałyby wybrać wasze rozwiązanie gdzie tylko Wy jesteście producentem zamiast systemu KNX który produkuje kilkadziesiąt firm i w razie gdy jedna nawet upadnie, nadal mają dostęp do osprzętu innych firm które są kompatybilne?
2. Jak widzicie swoją ekspansję na Europę i dalej świat?
3. Czy wasz system ma integrację z KNX? Wyjaśnijcie jak i ewentualnie dlaczego nie.
  • 46
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 09:13:50 via Wykop
  • 1
Średni koszt jednego kanału sterowania wychodzi często poniżej 60 zł (16 kanałowy SM-LITE-1616R to 949zł) , gdzie w profesjonalnych systemach automatyki budynkowej często jest to 100–200 zł za kanał


Obecne w systemie KNX koszt zwykłego sterownika per kanał można zbić do 65pln per kanał w przypadku modułu 24 kanałowego.
  • 8
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 09:29:21 via Wykop
  • 9
Niektóre punkty mają 1s -2s opóźnienia zależnie od odległosci od hubu


@cebulowy_krezus: to już jest sporo w mojej opinii.

dłużej i tak wyciągam telefon

ale po co Ci telefon do tego?
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 09:35:00 via Wykop
  • -3
KNX też jest pewny standardem być może do którego też dołączamy,


@SmartBobAutomatyka: jakby nie było to standard światowy.

A można pójść właśnie np. w SUPLA gdzie jest wielu producentów i zbudować sobie coś praktycznie bez pomocy
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 09:38:22 via Wykop
  • 2
w cenie jednego przełącznika, moduły sterującego i przycisku knx można cały dom osmartowić przy użyciu zigbee, zwave czy innego systemu otwartego z homeassistantem i jeszcze zostanie. nie wiem czemu podałeś drogi ekosystem,


@rhqq w innym komentarzu podałem cenę za jedno wyjście KNX które obecnie można mieć w okolicy 65pln przy module 24 wyjścia. Tutaj w opisie była wzmianka o cenie 60pln/wyjście przy module 16 wyjść. Czy na pewno taki drogi? No
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 09:41:24 via Wykop
  • 0
SUPLA to nie jest produkt ZAMELA :) ,


@SmartBobAutomatyka: Jak dobrze pamiętam to Zamel to wymyślił i upublicznił więc w tym sensie to jest ich produkt, niech będzie "idea".

my, AURATON, HEATPOOL i
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 09:48:48 via Wykop
  • 26
ale czy rzeczywiście warto wydawać 100k na instalację elektryczną + smarthome tylko po to aby można było każdą żarówką sterować z telefonu i ustawiać automatyczne zapalanie


@inflacja_biedaku: jezeli ktoś robi smarthome by można było sterować światłem z poziomu telefonu, to nie ma to nic wspólnego ze smarthome.

Całość zaczyna nabierać całkowicie innego znaczenia gdy to wszystko zacznie działać razem, czyli masz żaluzje zewnętrzne i system które reguluje natężenie światła czyli
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 09:49:46 via Wykop
  • 1
Zamel jak pierwszy wprowadził komercyjnie SUPLE do swoich produktów, ale to nie jest ich produkt.


@SmartBobAutomatyka: widzę, że muszę inaczej zapytać zatem to robię, uwaga, pytanie brzmi: Kto jest autorem idei SUPLA?
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 09:53:12 via Wykop
  • 8
jak jestem na dole a chcę wyłączyć swiatlo na korytarzu na górze to wyciągam telefon i przełączam w aplikacji. J

@cebulowy_krezus: ale po co? To nie jest smarthome tylko zdalne sterowanie. Światło się samo powinno zgasić/przygasić jeżeli tam nikogo nie ma.

Ale w jakim przypadku ma to znaczenie?

Jak masz zwykły włącznik światła, jego nacisnięcie daje natychmiastową reakcję. Chodzi o to jak ten system jest odbierany przez użytkownika. Są ludzie
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 10:00:56 via Wykop
  • 1
@SmartBobAutomatyka: Czyli on to stworzył od zera i zainteresował się tym Zamel, tak?
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 10:32:33 via Wykop
  • 1
szukam czegoś, co z pary drutów zrobi wieloelementowy żyrandol, nie po wifi a po radiowym włączniku. Taki can do domu. Istnieje takie coś?


@pinio1961: jak po wifi to na pewno supla.

Standardowy dom smart to po prostu jako taka integracja tego i owego, zazwyczaj oswietlenie, grzanie, rekuperacja, gniazdka on off, jakis serwer web zeby mozna cos zdalnie, czasem alarm. Ale to trochę pic na wodę, to nie jest prawdziwa automatyka,
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 10:32:59 via Wykop
  • 2
Tak


@SmartBobAutomatyka: No to ok, bo ja chyba wystartowałem jak Zamel to popularyzował.
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 10:36:02 via Wykop
  • 0
Odbieram to tak że jest ok


@cebulowy_krezus: czyli masz tolerancję w tym zakresie, rzadkość ale spoko.

Zwykła fotokomórka za kilka złotych to załatwia. Smarthome jest do tego
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 11:34:20 via Wykop
  • 0
a ile kosztuje najprostszy włącznik światła kompatybilny z KNX?


@Glibnes: najtańszy jaki widzę, dwuprzyciskowy z diodami RGBW informujacymi o stanie (chyba nawet nie ma KNX bez tego), obsługą przycisku, żaluzji, ściemniacza kosztuje około 252,- ale już np 6 przyciskowy z wyświetlaczem, czujnikiem co2, światła można mieć za około 800,- więc to nie idzie "liniowo".

Bo skoro KNX działa na magistrali, to po stronie włącznika musi być jakiś moduł który potrafi
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 11:39:10 via Wykop
  • 0
ale to już jest instalacja na grubo. Zakładam że położenie ekstra kabli + te czujniki, to już mówimy o 5 stówkach na pomieszczenie. A ja sobie podstawowy sterownik 2-kanałowy zigbee za 40 zł na allegro kupuję i mam ( ͡° ͜ʖ ͡°).


@cebulowy_krezus: Czy ja wiem? Jak robisz nowy dom, kable ytdy są tanie bardzo, jedyny problem to musisz wiedzieć co gdzie jest. Dobra czujka ruchu kosztuje sporo.

I
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 12:20:16 via Wykop
  • 0
Nie sprawdza się to? Masz jakieś doświadczenie?


@Serghio: nie wiem, ja zigbee odrzuciłem bo wolę kabel.
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 12:24:39 via Wykop
  • 0
Mnie odstraszyło to że robiąc smarta w domu i tak nie podepnę do tego pompy ciepła bo producent jest hermetyczny, tak samo rekuperator.


@wojciech-bogdan: ale to akurat nie jest wina systemu ale tego jakiego producenta wybrałeś.
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 12:28:24 via Wykop
  • 0
1. Wasz system wymaga elektryki i sterowania "w gwiazdę", jesteście wielkimi zwolennikami takiego rozwiązania, ale jakie są średnie koszty? O tym już nikt jawnie nie pisze. Rozumiem że ceny będą się wahały w zależności od rejonu, cen elektryków a nawet od tego czy sąsiad pierdnie oglądając mecz, ale na pewno znajdą się jakieś punkty statystyczne z poprzednich realizacji, relacji ze swojego doświadczenia lub doświadczenia Waszych klientów. No chyba że nie mówicie o
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 12:30:38 via Wykop
  • 0
1500 zł. Do firmy/biura ok, ale do domu...


@kjungst: ale co niby 1500,-?
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 12:32:12 via Wykop
  • -1
bo knx jest drogi w c--j? To zamknięty standard z wymaganymi licencjami do programowania?


@buliyo: a sprawdziłeś dobrze ceny? Bo tutaj podali 60zł za kanał przy module 16 przekaźnikowym. W KNX wychodzi 65,- przy module 24 przekaźnikowym co napisałem w innym miejscu.
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 13:13:21 via Wykop
  • 1
Wszyscy, absolutnie wszyscy dealerzy tej sieci, wybierają DALI. Nikt nie korzysta z KNX. Ciekawe dlaczego ;)


@sp00_n: ale Dali to tylko oświetlenie jak dobrze pamiętam. No i nic dziwnego bo tam się to robi "one wire" czyli drastycznie upraszczasz całe okablowanie ale koszty Dali są astronomiczne w stosunku do KNX.
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 13:14:35 via Wykop
  • 0
I jest gorszy od systemu, gdzie jak raz nie położysz przewodu to już nic nie podłączysz?


@Vetinari: a który to taki system jest?
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 13:30:06 via Wykop
  • 1
w sensie chyba, że koszty KNX są drastyczne względem DALI, tak?


@sp00_n: nie, właśnie to Dali jest drogie bo musisz ich oprawy oświetleniowe kupować by mieć komunikację o ile nic się nie zmieniło.

jak okablowujesz cały dom KNX-em, to koszt licencji nie jest taki wielki w porównaniu z kosztem całej instalacji.


@kristoflampart: kabel to w KNX jest najtańszy, osprzęt robi cenę ale to w każdej automatyce.
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 13:32:56 via Wykop
  • 0
No ten ze znaleziska jest przewodowy i wspiera jakoś też Wi-Fi, ale z instrukcji się nie dowiesz za bardzo jak. A przynajmniej ja się nie dowiedziałem, a przeczytałem całą.


@Vetinari: a tego to ja nie wiem, mnie interesuje co innego. Z resztą takie czujniki itp to chyba najwygodniej pod Satela podpiąć i wtedy na ich czujkach Abax masz wszystko ale na baterie. Dalej to już integracja z HomeAssistant czy KNX
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 16:43:11 via Wykop
  • 0
Mamy 2012 rok czy jak?

@predicat: no slucham, co Ci w KNX brakuje?
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 17:56:54 via Wykop
  • 0
to sieć jest niezniszczalna.

testowałem ogromną masę urządzeń z chin


@rhqq: to jest chyba piękne podsumowanie całej wypowiedzi.
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 18:26:01 via Wykop
  • 0
w czym masz problem?


@rhqq: w tym, że według Ciebie kablowe rozwiązania bo chińczyki które testowałeś są lepsze. Po prostu z tego się śmieje.
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 18:33:14 via Wykop
  • 0
@rhqq: powiedz, co się stanie w sytuacji gdy Tobie się coś stanie i system przestanie działać prawidłowo. Jak inni domownicy sobie wtedy poradzą i naprawią ten sprzęt?

ja w miedzyczasie mam komfort i wiecej niż ty w swoim zamknietym knx.


Wyłącz Hassio i zobacz jak ładnie system przestaje działać.

Byłbym zapomniał, KNX z Hassio się również integruje, to tak gdybyś nie wiedział.
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 19:00:28 via Wykop
  • 0
Może chłop chciałby standard przemysłowy w cenie domowej. ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@chmlu: KNX jest standardem jako takim,
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 19:45:49 via Wykop
  • 1
napisalem wyraźnie: nie stanie sie NIC.

nie bedą działać rzeczy, które

@rhqq: czyi jednak się stanie. Ty jednak postanowiłeś mi ubliżać wypominając:

masz problemy z czytaniem?

podczas gdy
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 20:53:20 via Wykop
  • 1
KNX xD


@januzssz: napisz co Cię tak rozbawiło, zapewne więcej ludzi się pośmieje.
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 20:56:21 via Wykop
  • 1
@ShadowDancer: nie wiem czy jest sens tłumaczyć komuś dla kogo liczy się tylko cena co dobitnie wykazał w komentarzach.
ksiak
ksiak
ksiak przedwczoraj, 06:44:31 via Wykop
  • 2
Mozna to osiagnac w home assistant na prostym systemie, bez gwiazdy, zigbee i inne wystarcza..


@yami: Jest już tutaj parę wypowiedzi na temat zigbee i potencjalnych wad. Są ludzie którym to działa i jest spoko. Problem się może pojawić przy dużych systemach, 100 i więcej czujników, sterowników itp. No i nadal pozostaje główny temat. Jak jesteś techniczny to sobie to ogarniesz, jak Ci się coś stanie i rodzina będzie chciała
ksiak
ksiak
ksiak przedwczoraj, 06:45:31 via Wykop
  • 2
KNX xD ej kolego przyznaj sie, sprzedajesz albo montujesz knxsa o dlatego wspomniałeś o nim 1000 razy, czy poprostu jesteś psychofanem


@januzssz: nie nie wspomniałem 1000 razy tylko kilka razy. I trudno tego nie zrobić skoro jest to stabilny standard światowy.
ksiak
ksiak
ksiak przedwczoraj, 06:47:17 via Wykop
  • 1
@ButtHurtAlert: na pewno masz dwa systemy kablowe które działają na magistrali. Jeden to światowy standard KNX a drugi to lokalny Ampio. Jest niby jeszcze Grenton też lokalny ale tam jakieś ograniczenia były.

4

Test: Kia Sportage FL 1,6 l 150 KM – rodzina będzie zadowolona

Test: Kia Sportage FL 1,6 l 150 KM – rodzina będzie zadowolona

Test Kia Sportage sprawdzamy, jak popularny SUV radzi sobie na co dzień. Poznaj jego zalety, wady, spalanie oraz wyposażenie

stopaotestuje
z
motopodprad.pl
dodany: 11.05.2026, 07:31:23
  • 3
  • #
    kia
  • #
    sportage
  • #
    samochody
  • #
    motoryzacja
  • #
    motopodprad
  • #
    suv
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 17:53:50 via Wykop
  • 0
- Dlaczego SUV to dobry samochód?
- Bo inni już mają.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

5

Odpowiedzialność sprzedającego

Odpowiedzialność sprzedającego

Cześć. Na Wykopie jestem od kilku lat, ale raczej jako przeglądający. Teraz mam problem z P.U.H. Zdunek Sp. z o.o. i chciałbym prosić o radę i pomoc. Córka chciała kupić samochód używany i poprosiła mnie o pomoc. Nie jestem znawcą samochodów, ale kilka w życiu już miałem. Trochę poszukaliśmy w ogłos

RuskieAleZMiesem
z
wykop.pl
dodany: 11.05.2026, 11:51:16
  • 14
  • #
    wykopefekt
  • #
    januszebiznesu
  • #
    prawo
  • #
    oszukujo
  • #
    motoryzacja
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 17:46:32 via Wykop
  • 1
prawa sądowa z powództwa cywilnego to są spore koszty.


I to jest patologia która pozwala firmom robić to co robią.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

32cm
32cm
11.05.2026, 04:42:37
  • 1793
Czy wiecie że kupując kosiarkę nie macie władzy nad czasem w którym kosi, a producent sprzedaje wam urządzenie którego prace sam kontroluje i wyznacza wam limit dzienny :D #kosiarki #ogrod
32cm - Czy wiecie że kupując kosiarkę nie macie władzy nad czasem w którym kosi, a pr...

źródło: FB_IMG_1778474329940

Pobierz
  • 257
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 13:45:16 via Wykop
  • 0
Może chodzi o to by nie zajeżdżać akumulatora.


@K-S-: jakoś w Makicie wsadzam gorące aku do ładowarki i ona sobie je sama chłodzi do odpowiedniej temperatury a następnie zaczyna ładować. Nic mnie nie interesuje. Tutaj albo coś nie tak z baterią albo ładowarka nie ma wbudowanego chłodzenia aku.
  • Odpowiedz

42

Patoprzewozy na aplikacjach. Zakład zaczął kontrole!

Patoprzewozy na aplikacjach. Zakład zaczął kontrole!

ZUS zaczął zamieniać umowy kierowców taksówek pracujących na aplikacjach na umowy zlecenia. Do tej pory robił mniej niż 40 kontroli rocznie. Teraz bierze się na poważnie za absurdalne "umowy wynajmu auta". Podobny problem mają dostawcy jedzenia.

Akinori456
z
wyborcza.biz
dodany: 10.05.2026, 16:26:12
  • 22
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    prawo
  • #
    gospodarka
  • #
    ubereats
  • #
    glovo
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 12:48:40 via Wykop
  • 1
powinna byc dedykowana forma nie umowa zlecenie i nie umowa o prace typu pracuje adhoc jak mi sie zachce,


@KingaM: już jest, nazywa się UOP w którym możesz nie musisz mieć regulowanych godzin pracy, czyli pracujesz kiedy chcesz.
NiezlyJestes
NiezlyJestes
11.05.2026, 12:24:27
  • 0
Chłopy jak ten jeden kabel rozgałęzić na trzy punkty oświetleniowe?
Chcę zostawić ten jeden po środku i żeby od niego odchodziły jeszcze dwa po 2,5m w lewo i prawo.
Rozwiązanie tymczasowe kable mają iść wierzchem,bez żadnego kucia do dwóch opraw.
Nie siedzę w elektryce i nie wiem jak się takie sprawy ogarnia proszę o rady.
Zdjęcie poglądowe,w realu wychodzą dwa kable aluminiowe faza i neutral.

#elektryka #majsterkowanie #
NiezlyJestes - Chłopy jak ten jeden kabel rozgałęzić na trzy punkty oświetleniowe?
Ch...

źródło: 1000016713

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 12:30:17 via Wykop
  • 0
Chłopy jak ten jeden kabel rozgałęzić na trzy punkty oświetleniowe?


@NiezlyJestes: szybko ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚

Chcę zostawić ten jeden po środku i żeby
  • Odpowiedz

3

Hybrydowe Renault Clio na filmie

Hybrydowe Renault Clio na filmie

Renault Clio szóstej generacji wygląda zupełnie inaczej niż poprzedniczka i moim zdaniem wyszło jej to na plus! A jakie są minusy tej 160-konnej hybrydowej odmiany tego auta?

stopaotestuje
z
youtube.com
dodany: 07.05.2026, 19:51:40
  • 5
  • #
    clio
  • #
    renault
  • #
    samochody
  • #
    motoryzacja
  • #
    motopodprad
  • #
    hybryda
ksiak
ksiak
ksiak 07.05.2026, 20:06:02 via Wykop
  • 1
Zastanówmy się, samochód miejski zazwyczaj służy więcej niż jednej osobie, dlaczego brak w nim pamięci foteli/lusterek? Nie wiem ale się domyślam.
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ksiak
ksiak
ksiak 08.05.2026, 08:33:38 via Wykop
  • 1
@stopaotestuje: podstawowa funkcjonalność w samochodzie którym jeździ kilka osób zamiast bzdur w stylu "Android Auto czy Car Play". Rozumiem coś takiego w segmencie C lub D ale nie w B który do miasta służy i prędzej dojdziesz na miejsce niż Ci się akurat utwór jeden skończy odtwarzać. Pomijam już fakt, że ten samochód do miasta się nie nadaje pomimo bycia segmentem B ale to już problem wszystkich pojazdów dostępnych na
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 12:21:51 via Wykop
  • 1
a jaki jest problem z gpf'em? Problem występuje w jednym koncernie. Reszta radzi sobie ok


@magicznyfred: jaki to koncern? Bo ogólnie GPF także potrzebuje odpowiednich warunków aby się wypalić. Takich nie jesteś w stanie stworzyć jeżdżąc po kilka km w mieście, fizycznie nierealne.
Korges
Korges
11.05.2026, 10:39:50
  • 0
Jaki material na balkon? Ma być wytrzymałe, względnie estetyczne, fajnie żeby się nie nagrzewało za bardzo, nie było z tym dużo roboty typu konserwacja, łatwe w czyszczeniu.
Balkon z tych podłużnych, koło 12 metrów długości na ~1.5m szerokości (zmienne).

#budujzwykopem #taras #balkon #podloga
Korges - Jaki material na balkon? Ma być wytrzymałe, względnie estetyczne, fajnie żeb...

źródło: IMG_2277

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 10:45:00 via Wykop
  • 1
@Korges: Co nie zrobisz po czasie będzie problem bo ktoś zamontował barierkę od góry. No chyba, że mieszkasz w miejscu gdzie nigdy temperatura nie spada poniżej 0.
  • Odpowiedz
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 11:36:31 via Wykop
  • 0
??? nie rozumiem.


@Korges: barierka jest mocowana od góry co powoduje problem w naszym klimacie. Pytanie jak to zrobili dokładnie ale metal pracuje inaczej niż beton, tam musi być uszczelnienie itp. Dodatkowo w naszym klimacie balkony/tarasy zwyczajowo degradują się od czoła gdzie jest wciskana woda przez wiatr, która zimą zamarza i robi spustoszenie. Dlatego nie montuje się barierek od góry, zwłaszcza w nowym budownictwie gdzie nie ma z tym żadnego
  • Odpowiedz

269

W miejscach dawnych parkingów pojawiły się trawy i zieleń. SCT inaczej

W miejscach dawnych parkingów pojawiły się trawy i zieleń. SCT inaczej

Kierowców to zmartwi, ale pieszych ucieszy. Tam, gdzie jeszcze niedawno parkowały samochody albo znajdowały się nieużywane fragmenty nawierzchni, pojawiły się ozdobne trawy. W Katowicach trwa cicha rewolucja w miejskiej przestrzeni.

ZobaczLink
z
portal.katowice.pl
dodany: 11.05.2026, 08:28:09
  • 282
  • #
    katowice
  • #
    sct
  • #
    parkowanie
  • #
    samochody
  • #
    motoryzacja
  • #
    urbanistyka
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 10:40:19 via Wykop
  • 2
@pekak: @Pomarancza_2310 @Mariusz357 to jest problem służb które nie reagują.

3701

Psiarze terroryzują biznes, bo nie są wpuszczani do kawiarni

Psiarze terroryzują biznes, bo nie są wpuszczani do kawiarni

Wściekli psiarze dodają fejkowe opinie kawiarni, która nie wpuszcza psów. Kilkanaście jednogwiazdkowych opinii w ciągu godziny. Niżej post na facebooku, który rozpoczął gownoburzę.

Average-CottonWorld-Enjoyer
z
maps.app.goo.gl
dodany: 10.05.2026, 07:46:44
  • 564
  • #
    psiarze
  • #
    terroryzm
  • #
    polska
  • #
    gastronomia
  • #
    patologiazmiasta
ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 07:51:20 via Wykop
  • 1
@patryk-wuwuw: Kawiarnia? Co raz częściej jest problem w jadłodajniach. A zwróć uwagę to nawet obsługa będzie miała pretensje "o co Ci chodzi".
slackbot
slackbot
slackbot
11.05.2026, 05:47:09
  • 0
Mam punkt świetlny bez włącznika, prąd w kablu płynie cały czas. obok jest kolejny który już ma włącznik. Wiem że można kupić bezprzewodowy włącznik i wsadzić go w puszkę ale jak to zrobić aby z 1 włącznika włączać oba punkty świetlne?? #elektronika #remontujzwykopem #pytaniedoeksperta
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ksiak
ksiak
ksiak 11.05.2026, 06:50:21 via Wykop
  • 0
@slackbot: coś takiego załatwi Ci temat:
https://zamel.com/pl/exta-free/zestaw-sterowania-bezprzewodowego-rnk04rop02-typ-rzb-04
  • Odpowiedz

540

Rachunki za prąd nareszcie czytelne. Minister szykuje przełom, na który czekaliś

Rachunki za prąd nareszcie czytelne. Minister szykuje przełom, na który czekaliś

Można powiedzieć, że lepiej późno niż wcale, ale w tym wypadku to powiedzenie nie ma zastosowania, gdyż nikt nie wie, dlaczego rząd dopiero teraz bierze się za uregulowanie tak kluczowej dla milionów mieszkańców naszego kraju kwestii. Tymi zmianami zajmuje się minister energii Miłosz Motyka, a proje

Stopa_Szopa
z
bezprawnik.pl
dodany: 07.05.2026, 09:48:58
  • 171
  • #
    deregulacja
  • #
    energiaelektryczna
  • #
    rachunki
  • #
    rzad
ksiak
ksiak
ksiak 10.05.2026, 21:51:04 via Wykop
  • 1
popieram! tak powinny wyglądać rachunki za paliwa i energię!


@Adammik: i co to da? Tutaj masz artykuł z 2023 gdzie opisywali badanie według którego 45% ludzi twierdzi, że nie płaci VAT. Przypomnę, na każdym rachunku VAT masz jako oddzielną pozycję:
https://www.donald.pl/artykuly/qmqpcx3Z/badanie-polacy-niezbyt-wiedza-jakie-placa-podatki-czesc-mysli-ze-nie-placi-zadnych
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 16
  • Strona 1 z 16
  • >

Imię i Nazwisko

  • o mnie
  • Miejsce Zamieszkania
  • http://strona.www
  • publicz@adres.mail
  • Facebook
  • X (dawny Twitter)
  • Instagram

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 01.02.2021

    Komentator
  • Ekshibicjonista
    od 19.09.2016

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 24.04.2026

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 13.01.2016

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia