Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko161
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
lysa_pala

lysa_pala

Dołączył 8 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1283
  • Znaleziska 164
  • Mikroblog 1119
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 0

361

Rząd wycofuje się z ujednolicenia umów hipotecznych. Ukryte zapisy zostają

Rząd wycofuje się z ujednolicenia umów hipotecznych. Ukryte zapisy zostają

Polacy chcący zaciągnąć kredyt hipoteczny muszą uzbroić się w cierpliwość i ogromną wiedzę, ponieważ analiza umowy kredytowej niejednokrotnie wymaga od nich, aby wcielili się w rolę prawników, jeśli chcą być pewni, że w dokumencie nie zostały zawarte kruczki, które w przyszłości mogą być dla nich

FXMAG
z
fxmag.pl
dodany: przedwczoraj, 12:59:32
  • 68
  • #
    nieruchomosci
  • #
    technologia
  • #
    informacje
  • #
    wiadomosci
  • #
    wydarzenia
  • #
    polska
lysa_pala
lysa_pala wczoraj, 06:12:15 via Wykop
  • 20
@kwanty: ale to jest właśnie patologia, bo te umowy nie są negocjowalne. To nie jest tak że twój prawnik siada z ich prawnikiem i debatują nad umową aby była korzystna, umowy z bankiem są zero-jedynkowe pod kątem zapisów, masz możliwość negocjacji warunków tj wysokość marży czy prowizji ale nikt nie będzie zmieniał innych warunków. I teraz co robisz, masz 5 umów z bankami i ze wszystkimi idziesz do prawnika i
lysa_pala
lysa_pala 22 godz. i 17 min temu via Wykop
  • 3
@kwanty: no to fest piszesz że się da negocjować ale jednak się nie da bo bank nie chce. Czyli podsumowując to się nie da i albo bierzesz to co daje albo nie. Więc jest dysproporcja siły i umowa jest jednostronna.
lysa_pala
lysa_pala 22 godz. i 14 min temu via Wykop
  • 1
@r1fez:

Między innymi z tego powodu udział Państwa jako gwaranta transakcji i związanych z tym praw i obowiązków jest jak najbardziej zasadny i potrzebny.


A w jaki to niby sposób państwo jest gwarantem transakcji i w jaki sposób w tej gwarancji bierze udział notariusz bo chyba mnie coś ominęło? Zanim odpowiesz to sprawdź sytuację gdzie notariusz świadomie lub nie poświadczał nieprawdę i nikt za to nie ponosi odpowiedzialności a jedna
lysa_pala
lysa_pala 22 godz. i 4 min temu via Wykop
  • 3
@kwanty: dobra widzę to chyba nigdy nie brałeś hipoteki w banku to wytłumaczę ci to jak będziesz już duży i pójdziesz na swoje to się nie zblaznisz w placówce.

Z bankiem możesz negocjować warunki czyli w dużym uproszczeniu marże, prowizje ewentualnie produkty dodatkowe, jak ubezpieczenie itp, i nie musisz mieć do tego doradcy, możesz to robić sam, bank w zależności od twojej oceny będzie ci dawał lepsze warunki lub nie.
lysa_pala
lysa_pala 20 godz. i 32 min temu via Wykop
  • 0
@r1fez: czyli mechanizm jest potrzebny ale go nie ma ale za to mamy notariuszy którzy nie gwarantują nic ale za to trzeba im zapłacić, brzmi zajebiście.
lysa_pala
lysa_pala 20 godz. i 27 min temu via Wykop
  • 0
@r1fez:

Sąd jest jeden najczęściej na jednostkę terytorialną, czy wyobrażasz sobie jakie byłyby kolejki gdyby nie instytucja notariusza?


Ale jak niby notariusz wpływa na kolejki? Przecież teraz czekasz na wpis do KW kilka miesięcy, notariusz tylko składa wniosek który się w sądzie kolejkuje, dokładnie tak samo by było bez niego, składał byś wniosek który by się kolejkowal i tyle.

Już nie mówię o tym że zawarcie umowy u notariusza gwarantuje
lysa_pala
lysa_pala 19 godz. i 48 min temu via Wykop
  • 0
@r1fez: ale to sprawdzanie tożsamości to jakiś relikt przeszłości. Notariusz sprawdza wzrokowo dokument i porównuje go z osobą która do niego przyszła, dodatkowo nie odpowiada w razie jakby dał się oszukać, więc co niby daje ta jego weryfikacja? To samo weryfikacja urzędnika. Ja mówię o tym że aktualnie procesy nie mają sensu, generują problemy, są kosztowne i nie chronią przed niczym.
lysa_pala
lysa_pala 19 godz. i 37 min temu via Wykop
  • 0
@r1fez: byłem wielokrotnie stąd mam wyrobione zdanie na ten temat i widzę gdzie są luki w procesie. Chodzi o to że aktualnie są dostępne narzędzia które mogłyby uszczelnić proces, sprawić że będzie w 100% bezpieczny i wyeliminuje potrzebę płacenia notariuszowi że sama obecność w pokoju. To że wpis do KW trwa miesiącami to skandal, to że powodzenie transakcji zależy od uczciwości notariusza to skandal, to że jak się dobrze postarasz
lysa_pala
lysa_pala 18 godz. i 9 min temu via Wykop
  • 1
@kwanty: typie ale my rozmawiamy o kredytach hipotecznych dla klientów indywidualnych, o tym jest znalezisko.
lysa_pala
lysa_pala 15 godz. i 49 min temu via Wykop
  • 1
@kwanty: czekaj no bo ja się gubię już, chodzi o to że moje stwierdzenie że umowy z bankami są nienegocjowalne i jednostronne jest nieprawdziwe bo wydaje ci się że jak chcesz kredyt na wille na 100 milionów to wtedy bank będzie z Tobą gadał i negocjował?

Tacy jak ty są najgorsi, nie znają się, pierdoła głupoty a nawet jak ktoś im wyjaśni to będą szli w zawarte.

To tak na
lysa_pala
lysa_pala 13 godz. i 34 min temu via Wykop
  • 3
@kwanty: no to jeszcze mało wiesz, bo w życiu każdego (dorosłego) człowieka jest styczność z dziesiątkami umów które nie podlegają negocjacjom, można mnożyć przykłady gdzie albo podpisujesz albo nie i nikt nie będzie z tobą gadał nawet jak jesteś miliarderem.
diamond-dealer
diamond-dealer
wczoraj, 00:25:55
  • 13
Moja skromna opina: VAT jest gorszy niż lichwa bo z lichwy przynajmniej obie strony mają pieniądze.

Jakaś nagroda pocieszenia powinna być za płacenie VAT.
diamond-dealer - Moja skromna opina: VAT jest gorszy niż lichwa bo z lichwy przynajmn...

źródło: 1000025976

Pobierz
  • 38
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lysa_pala
lysa_pala wczoraj, 06:04:32 via Wykop
  • 12
@otualw: ale to jest p--------o. Oczywiście że płaci go konsument ale właśnie dla konsumenta liczy się całościowa cena, nikogo nie interesuje że ty ten VAT oddajesz więc w oczach konsumenta płaci on dużo a pieniądze rozchodzą się na podatki. Daje to złudne wrażenie że przedsiębiorca zarobią niewiadomo ile za swoje usługi a tak naprawdę kasa wpada nie do twojej kieszeni.
  • Odpowiedz

632

Dwa pokolenia Polek masowo na emeryturze. Kto sfinansuje świadcz babć i prababć?

Dwa pokolenia Polek masowo na emeryturze. Kto sfinansuje świadcz babć i prababć?

W Polsce żyje już milion emerytek, których dzieci, głównie córki, też są w wieku emerytalnym.

martty
z
forsal.pl
dodany: przedwczoraj, 06:29:58
  • 281
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    emerytura
  • #
    socjalizm
lysa_pala
lysa_pala przedwczoraj, 12:48:22 via Wykop
  • 12
@Tagliacozzo: moja babcia jest już 40lat na emeryturze, takich przypadków jest mnóstwo.

Dodam że głosuje tylko na tych którzy obiecują podwyżki emerytur, żadne argumenty do niej nie trafiają.
lysa_pala
lysa_pala przedwczoraj, 12:54:09 via Wykop
  • 6
@Tagliacozzo: pracowała 20 lat, w wieku 40 lat na emeryturę, teraz ma 80. To właśnie takie przypadki obciążają budżet.
lysa_pala
lysa_pala przedwczoraj, 16:49:04 via Wykop
  • 1
@chmiels: ma po dziadku, jak na potrzeby samotnej kobiety z mieszkaniem w dobrym zdrowiu to ma bardzo dobrze.
marcin-tirowiec
marcin-tirowiec
marcin-tirowiec
08.04.2026, 10:38:07
  • 84
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lysa_pala
lysa_pala 08.04.2026, 15:35:21 via Wykop
  • 13
@marcin-tirowiec: haha znam dokładnie taki przypadek z licbazy swojej. Miałem w klasie taka Juleczke, no dziewczyna jak z obrazka jeżeli chodzi o wygląd, naprawdę uroda klasy światowej i ona całe liceum była zakochana w takim przygłupie 190 który ledwo, podkreślam LEDWO co potrafił się wysłowić. Typ cały czas albo grał w gierkę albo jaral zioło, był tak p--------y że nie było z nim kontaktu, a ona za nim latała i
  • Odpowiedz
ukojenie
ukojenie
05.04.2026, 14:11:03
  • 95
#antykapitalizm #praca #takaprawda #bekazlibka #januszebiznesu #kapitalizm
ukojenie - #antykapitalizm #praca #takaprawda #bekazlibka #januszebiznesu #kapitalizm

źródło: 1

Pobierz
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lysa_pala
lysa_pala 05.04.2026, 19:55:53 via Wykop
  • 1
@ukojenie: @kidi1 @duszan_z_kapitana_d--y ale tu problem polega na tym że jedne zasady mają dotyczyć wszystkich i w zasadzie to obie strony mają rację. Zagraniczne korpo ma tak ogromne zyski z pracy że dla nich wprowadzenie 4 dniowego tygodnia pracy to nie jest być albo nie być, tylko ewentualne zmniejszenie zysku ale dla np małej firmy budowlanej typu ja + 2 pracowników na UOP + wystawianie wszystkich faktur to
  • Odpowiedz
chcialbymbycnormalny
chcialbymbycnormalny
01.04.2026, 05:44:08
  • 350
A potem ciekawe czemu młodzi nie chcą mieć dzieci xD Wyobraź sobie, że trafiają ci się tacy starzy i tak się tobą zajmują. Życia cud.
#antynatalizm #logikarozowychpaskow #logikaniebieskichpaskow #zwiazki
chcialbymbycnormalny - A potem ciekawe czemu młodzi nie chcą mieć dzieci xD Wyobraź s...

źródło: 11026

Pobierz
  • 127
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lysa_pala
lysa_pala 01.04.2026, 08:44:52 via Wykop
  • 11
@chcialbymbycnormalny: ja nie wiem skąd tacy ludzie się biorą i mówię zarówno o chłopie i babie. Wiem dokładnie o czym mowa z brakiem snu bo mi się wylosowali dziecko nie śpiące w nocy do 4 roku życia z tego przez pierwsze 2,5 roku budzące się 3-5 razy z płaczem i potrzeba uspokojenia. Ja nie wiem jak ci ludzie funkcjonują gdzie tylko jedna osoba sprawuje opiekę ale z drugiej strony nie
  • Odpowiedz
hpiotrekh
hpiotrekh
23.03.2026, 08:24:34
  • 108
W życiu to mi już trzeba tylko dwóch rzeczy

Gromnicy i śmieciarki.

#urodziny jeszcze #wykop30plus
hpiotrekh - W życiu to mi już trzeba tylko dwóch rzeczy

Gromnicy i śmieciarki. 

#ur...

źródło: image_picker_88FF665E-21DF-4D51-AA60-404811D28FA7-46166-00000E46FB2BA4C4

Pobierz
  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lysa_pala
lysa_pala 23.03.2026, 12:30:36 via Wykop
  • 0
@hpiotrekh: boże jaki stary dziad (rocznik 89 here).
  • Odpowiedz

1163

NFZ wprowadza limity

NFZ wprowadza limity

NFZ ogranicza refundowanie badań obrazowych, endoskopowych oraz niektórych zabiegów. Nagonka na lekarzy ma ukryć cichą prywatyzację i ograniczenie świadczeń dla pacjentów.

dr_Batman
z
fakt.pl
dodany: 21.03.2026, 13:41:34
  • 283
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    nfz
  • #
    sluzbazdrowia
lysa_pala
lysa_pala 22.03.2026, 17:48:34 via Wykop
  • 1
@dr_Batman:

Ok 14% lekarzy specjalistów na zarabia minimalną ministerialną na etacie 11k brutto i to są FAKTY KTÓRE PODAJE AGENCJA RZĄDOWA


Chcesz powiedzieć że jesteś pewna że tych 14% ma tylko jeden etat i nie wystawia żadnej fv?

Czy istnieje TEORETYCZNA możliwość że lekarz zarabiający minimalna ministerialna na etacie, jest na kontrakcie w innych miejscach?
lysa_pala
lysa_pala 22.03.2026, 19:21:30 via Wykop
  • 0
@dr_Batman: jest jeden prosty sposób aby zamknąć buzię wszystkim hejterom, w tym mi(ale lekarze go nienawidzą).

Wystarczy udostępnić reale zarobki lekarzy po peselu, NIPie itd tak aby można było realnie określić jakie są place w zawodzie. Skoro zarabiacie normalnie to w czym problem?

W społeczeństwie znane są zarobki dosłownie wszystkich (oczywiście zanonimizowane, uśrednione) tylko Wy musicie mieć utajnione dane bo wystawienie fv to spotkanie z najwyższym i plebs niech się
Wiezien_grywideo_Ziemia
Wiezien_grywideo_Ziemia
14.03.2026, 17:51:13
  • 63
#przegryw Jak w tv leciało z archiwum x i intro było to mi ten ryjec najbardziej rył dekiel.
WieziengrywideoZiemia - #przegryw Jak w tv leciało z archiwum x i intro było to mi te...

źródło: xfilesface

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lysa_pala
lysa_pala 14.03.2026, 21:17:01 via Wykop
  • 2
@Wiezien_grywideo_Ziemia: halo a ręką z implantem jakimś zacipowana przez ufo?
lysapala - @Wieziengrywideo_Ziemia: halo a ręką z implantem jakimś zacipowana przez u...

źródło: 1000054275

Pobierz
  • Odpowiedz

719

Emeryt kupił Audi za prawie 130 tysięcy zł w poznańskim renomowanym salonie.

Emeryt kupił Audi za prawie 130 tysięcy zł w poznańskim renomowanym salonie.

Emeryt kupił bezwypadkowe auto w oficjalnym salonie. Po szkodzie calkowitej

Okaz_prawilnosci
z
epoznan.pl
dodany: 12.03.2026, 17:43:26
  • 188
  • #
    poznan
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
lysa_pala
lysa_pala 13.03.2026, 21:00:05 via Wykop
  • 0
@orejpolenatraktore: @juz_tlumacze nie wiem jak było w tym przypadku konkretnie, ale fakty są takie że:
a) ubezpieczalnie wola szkodę całkowitą bo jest dla nich tańsza w obsłudze i będą się starali ja wcisnąć niezależnie od stanu technicznego
b) wyceny robocizny i części są kosmiczne i łatwo osiągnac wartość auta, nawet nowego premium
c) na podstawie informacji że auto miało szkodę całkowitą nie można wyciągnąć wniosku o stanie technicznym. Może
lysa_pala
lysa_pala 14.03.2026, 19:50:34 via Wykop
  • 0
@orejpolenatraktore: nie, po prostu piszemy o dwóch różnych rzeczach, ty masz jakąś swoją teorię i nie czytasz co inni mają do powiedzenia. Ja o niebie, ty o chlebie, taka dyskusja nie ma sensu, szkoda prądu na ciebie.

1108

Sawicki z PSL: w KRUS jest blisko 800 tys. fałszywych rolników

Sawicki z PSL: w KRUS jest blisko 800 tys. fałszywych rolników

"Gdybyśmy przeprowadzili rzetelną kontrolę, mielibyśmy w KRUS około 450 tys. ubezpieczonych, a nie 1,3 mln - wylicza poseł PSL Marek Sawicki". Rozmów z KRUS-em i rewizji grup uprzywilejowanych domaga się Trójstronny Zespołu ds. Ochrony Zdrowia. System finansowania NFZ oparty na składce zdrowotnej st

sub_zero_1
z
rynekzdrowia.pl
dodany: 27.02.2026, 10:30:46
  • 224
  • #
    podatki
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
  • #
    polska
  • #
    nfz
lysa_pala
lysa_pala 28.02.2026, 12:16:59 via Wykop
  • 0
@Chris_Karczynski: myślę że problem polega na tym że jak nie jesteś rolnikiem to trudno kupić ziemię. No i bycie rolnikiem nie bierze się z kosmosu, musisz mieć kwalifikacje i gospodarstwo. Poczytaj bo to nie jest takie proste.
lysa_pala
lysa_pala 28.02.2026, 13:04:46 via Wykop
  • 0
@Chris_Karczynski: no ale kurde weź sobie poczytaj w necie to się dowiesz. Skoro masz działkę która jest polem to czemu nie płacisz KRUS?

1638

Obudziła się po operacji bez macicy i jajników. Skandal w Poznaniu

Obudziła się po operacji bez macicy i jajników. Skandal w Poznaniu

Nawet 20 lat więzienia grozi ginekologowi z Poznania, który podczas operacji 24-letniej pacjentki miał pozbawić ją możliwości zajścia w ciążę. Według śledczych, lekarz wyciął narządy rozrodcze bez posiadania świadomej zgody kobiety. Jest podejrzany o ubezpłodnienie.

Bobito
z
rmf24.pl
dodany: 26.02.2026, 15:28:55
  • 343
  • #
    lekarz
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
  • #
    informacje
  • #
    polska
lysa_pala
lysa_pala 26.02.2026, 19:46:51 via Wykop
  • 54
@paramedix: może to były te słynne taśmowe zabiegi co to lekarz ma od nich procent i wali jeden po drugim albo i na dwie sale.
Poza tym odbierdolta się od lekarza bo pomylki się zdarzają może też miał akurat taki zabieg w innym szpitalu i mu się miejsca pomieszały.

No i baba sama sobie winna, mogła iść prywatnie to by nie było kłopotu.

374

Ortopedia w Lublinie działa tylko do końca marca, bo nie ma pieniędzy w NFZ

Ortopedia w Lublinie działa tylko do końca marca, bo nie ma pieniędzy w NFZ

Przyjmujemy na ortopedię każdego pacjenta, ale to sprawia, że w trzy miesiące od stycznia do końca marca oddział wyrabia kontrakt NFZ przewidziany na cały rok. Nadwykonania wynoszą 9 mln zł. Tych pieniędzy z pewnością nikt nam nie zapłaci.

tomasztomasz1234
z
jawnylublin.pl
dodany: 22.02.2026, 07:29:42
  • 223
  • #
    polska
  • #
    lublin
  • #
    konowalposting
  • #
    medycyna
  • #
    lekarski
  • #
    afera
lysa_pala
lysa_pala 22.02.2026, 19:49:58 via Wykop
  • -1
@goparys: no dobra pensja lekarza nie ma znaczenia w kontekście ceny zabiegu płaconej przez NFZ ale to nie zmienia faktu że czym wyższa pensja lekarza tym szpital bardziej się zadłuża bo jest większa różnica pomiędzy przychodami a kosztami. No i co się dzieje z lekarzami w takim przypadku? Rozumiem że kontrakty są zrywane i lekarz zostaje bezrobotny? Czy zabiegi dalej są wykonywane zadłużając szpital a kosmiczne pensje po prostu pokryje
lysa_pala
lysa_pala 23.02.2026, 14:54:23 via Wykop
  • -1
@goparys: czekaj bo to się robi już komiczne, podsumujmy co wiemy z różnych źródeł

1. Wycena procedury pomiędzy NFZ a szpitalem nie zawiera kosztu lekarza
2. Procedury są tak wycenione że opłacając personel nie da się wyjść na zero
3. Kosmiczne stawki lekarze mają za procedury od których dostają % za wykonanie
4. Kosmiczna stawka lekarza nie jest problemem bo dzięki niemu można wykonać procedurę za którą szpital zarabia. Ale przecież szpital na
lysa_pala
lysa_pala 23.02.2026, 19:31:53 via Wykop
  • 0
@goparys: no ale wychodzi na to że kosmiczna pensja lekarza jednak ma wpływ na budżet bo zabiera on procent z tych zyskownych procedur co nie pozwala na pokrycie innych kosztów.
lysa_pala
lysa_pala 25.02.2026, 16:17:28 via Wykop
  • -1
@Anakee: no generalnie to wychodzi na to że lekarze wytworzyli sobie sztuczny monopol i windują ceny drenując budżet NFZ - bo mogą. Czy działają zgodnie z prawem - pewnie tak. Czy jest to moralne - wątpliwe. Czy powinno to być naprawione - zdecydowanie tak.

526

Rekordzista ze Śląska. Tyle zarobił lekarz na kontrakcie

Rekordzista ze Śląska. Tyle zarobił lekarz na kontrakcie

Blisko 200 tys. zł zarobił jeden z lekarzy na kontrakcie w województwie śląskim. Rekordowe wynagrodzenia lekarzy na umow

ZaczarowanyLump
z
portal.abczdrowie.pl
dodany: 25.02.2026, 06:35:00
  • 95
  • #
    nfz
  • #
    zdrowie
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    polska
  • #
    lekarz
  • #
    szpital
lysa_pala
lysa_pala 25.02.2026, 12:00:45 via Wykop
  • 0
@kudlaty1992: kolego ale Ty ich mierzysz swoją miarą. Lekarz potrzebuje dom nie 150m2 tylko 350m2 z basenem. Nowe Porsche nie załatwia sprawy, ono musi być nowe co 3 lata. A dzieci? Myślisz że ile kosztuje apartament dla córki w centrum. Nie kawalerka tylko 100m2 żeby dzieciom było wygodnie. A mieszkania na inwestycje? Każde 600tys a samo się nie kupi...
lysa_pala
lysa_pala 25.02.2026, 12:16:41 via Wykop
  • 3
@kudlaty1992: ale te konowały złodziejskie chcą za gotówkę wszystko xD

597

Straż miejska legitymuje, bo Pani kazała.

Straż miejska legitymuje, bo Pani kazała.

Na opis, brakuje mi słów.

Orlenc
z
youtube.com
dodany: 24.02.2026, 17:30:21
  • 91
  • #
    patologia
  • #
    strazmiejska
  • #
    stopcham
  • #
    konfitura
  • #
    audytobywatelski
  • #
    samochodoza
lysa_pala
lysa_pala 25.02.2026, 10:05:46 via Wykop
  • 2
@bartja: czy jest prawo zakazujące walenia konia do filmiku który się nagrało xddddd

1785

NIL chce cięć na studiach medycznych i ostrzega rząd przed psuciem rynku medyków

NIL chce cięć na studiach medycznych i ostrzega rząd przed psuciem rynku medyków

Eksperci NIL proponują trzy warianty: A) utrzymać obecne limity tylko na krótko, a od 2027 r. ściąć je niemal o połowę do ok. 4100 miejsc rocznie; B) stopniowo zmniejszać liczbę miejsc o ok. 9% rocznie do ok. 4200 miejsc od 2030 r.; C) miks już od 2024 r. zejść do ok. 6300 miejsc, potem ciąć o 4%

sub_zero_1
z
nil.org.pl
dodany: 23.02.2026, 22:03:11
  • 332
  • #
    medycyna
  • #
    pieniadze
  • #
    lekarz
  • #
    studia
  • #
    polska
  • #
    afera
lysa_pala
lysa_pala 24.02.2026, 07:30:57 via Wykop
  • 54
@Tremade: wy wszyscy powariowaliscie i was d--a piecze że ktoś zarabia więcej. Przecież zniesienie limitów totalnie zawali system:
- zamiast jednego lekarza za 300k miesięcznie będzie można zatrudnić 10 za 30
- lekarze będą ZMUSZENI nie pracować po 20h
- lekarze będą ZMUSZENI pracować w jednym miejscu
- etat lekarski spadnie do drastycznych 8h dziennie
A co najgorsze MOZE SIE ZDARZYC że jakiś lekarz będzie miał problem ze znalezieniem
lysa_pala
lysa_pala 24.02.2026, 08:16:46 via Wykop
  • 4
@Dadas77: rozumiem że nie ma takich przypadków?
lysa_pala
lysa_pala 24.02.2026, 08:44:34 via Wykop
  • 2
@Dadas77: na jednej może tak, ale jak dobrze wiemy lekarz wystawia sporo faktur bo ma sporo kontraktów, etatów czy czego tam jeszcze bo właśnie jest mało lekarzy i musi pracować w 5 miejscach jednocześnie.
lysa_pala
lysa_pala 24.02.2026, 09:16:34 via Wykop
  • 0
@Dadas77: może żyjesz w swojej bańce po prostu i jesteś tym jednym konowalem nieudacznikiem który ani nie umie leczyć ani zarabiać

400

316 tys. zł. Miesięczna pensja lekarza w publicznym szpitalu

316 tys. zł. Miesięczna pensja lekarza w publicznym szpitalu

- To nie jest tak, że płacimy jakieś horrendalne pieniądze. Płacimy wyłącznie za wykonaną pracę i tyle, ile rynek w tej chwili wycenia pracę lekarzy specjalistów komentuje Andrzej Kamasa, dyrektor Specjalistycznego Szpitala Wojewódzkiego w Ciechanowie w rozmowie z WP.

Tired_
z
biznes.wprost.pl
dodany: 21.02.2026, 03:16:05
  • 208
  • #
    polska
  • #
    praca
  • #
    pracbaza
  • #
    kolchoz
  • #
    wydarzenia
  • #
    swiat
lysa_pala
lysa_pala 21.02.2026, 15:40:05 via Wykop
  • -1
@AgresywnyArbuz: no z tym że za mało zarabia. To dobry lekarz, powinien zarabiać 500tys, na godzinę najlepiej. Powtarzam to dobry lekarz, dlaczego macie ból d--y. DOBRY powtarzam DOBRY lekarz, czego mu zazdrościsz wykopku, odwalcie się od lekarzy przecież jak jest dobry lekarz to musi zarabiać bo się UCZYL i jest dobry. Gdzie jest zrzutka na tego lekarza przecież jest dobry więc powinien zarabiać jeszcze więcej.
lysa_pala
lysa_pala 21.02.2026, 15:43:21 via Wykop
  • -2
@Kononienko: nie, to jest owoc oszustwa. Trzeba jasno powiedzieć że to jest stawka która została wzięta z kosmosu, to nie są stawki rynkowe ani dla specjalistów w Polsce ani na swiecie. Po prostu lekarze wykorzystują luki w systemie aby go drenować z pieniędzy i czy to jest kapitalizm czy socjalizm nie ma tu nic do rzeczy. To jest po prostu chciwość lekarza.
lysa_pala
lysa_pala 21.02.2026, 15:51:10 via Wykop
  • 10
@basketm: Z artykułu:

Dyrektor szpitala wyjaśnia, że tak duże pensje są efektem bardzo dużej liczby przepracowanych godzin. Jeden z lekarzy pracował 329 godzin miesięcznie na dyżurach – to 2,5 etatu „zwykłego pracownika”.


Typ pracował 17 godzin dziennie codziennie przez 4 tygodnie przecież to jest jakiś żart. Po 12 godzinie to taki lekarz nie ma żadnej wartosci, on nie wie co się dzieje.
lysa_pala
lysa_pala 21.02.2026, 15:57:42 via Wykop
  • 1
@Bad__Wolf: ale on robi w publicznej placówce i jest finansowany z publicznych pieniędzy, nikt do niego nie chodzi bo lubi tylko dlatego że musi, jak zarobił 300k to znaczy że finalnie te 300k zostało zapłacone z moich podatków. 300k to nie jest stawka rynkowa za zabiegi czyli szpital zatrudniając takiego lekarza jest niegospodarny. Z resztą ten konkretny szpital jest na ogromnej stracie od lat, już wiadomo dlaczego.
lysa_pala
lysa_pala 21.02.2026, 17:02:46 via Wykop
  • -1
@Bad__Wolf: dobra ale już tak na serio, jak to jest że żaden zawód w Polsce nie jest tak wyceniany? Dosłownie nie ma w Polsce oferty pracy dla nikogo w żadnej dziedzinie na żadnym stanowisku za 300k na miesiąc. Nawet top partnerzy z big4, CEO gigantów, dyrektorzy spółek, najlepsi architekci z IT nie mają takich kontraktów. Żeby komukolwiek w Polsce (na etacie/kontrakcie) wyszło wynagrodzenie sredniomiesieczne 300k to musisz w to wliczać
lysa_pala
lysa_pala 21.02.2026, 17:11:12 via Wykop
  • -1
@Kononienko: w żadnym prywatnym szpitalu lekarz nie zarabia 300k to raz. Dwa, stawka byłaby uczciwa gdyby była wynikiem otwartego konkursu i wybrana byłaby najniższa oferta. Trzy 300k to nie jest stawka rynkowa, więc dochodzi tam do defraudacji - oszustwa. Skoro wszystko jest tip top legalne to dlaczego ten lekarz od kontraktu za 300k po upublicznieniu tej informacji nie ma już tego kontraktu bo został on zerwany?
lysa_pala
lysa_pala 21.02.2026, 18:33:33 via Wykop
  • 0
@Bad__Wolf: no ale jak to jest, dostaje kasę za super turbo skomplikowane operacje i jest wart 300k a jednocześnie klepie 4 zabiegi dziennie, taśmowo 20 dni w tygodniu. Czyli może te taśmowe operacje których wykonuje 4 dziennie to może jednak nie tak skomplikowane. No i jakim prawem on klepie czwarty zabieg w dziesiatej godzinie pracy? Kierowca nie może dostarczyć bułek wędlin itp po 8h pracy bo zagrożenie życia ale konował
lysa_pala
lysa_pala 21.02.2026, 19:26:57 via Wykop
  • -1
@Bad__Wolf: już było to wałkowane tyle razy że aż szkoda na te twoje brednie odpisywac
lysa_pala
lysa_pala 21.02.2026, 19:54:02 via Wykop
  • -2
@SmugglerFan: szkoda nawet prądu żeby debilom tłumaczyć. Oni z tych co jak się na nich pluje to mówią że pada deszcz. Pieniądze im z kieszeni wyciągają a ci jeszcze klaskaja uszami a na koniec jeden z drugim zdechnie w kolejce bo zamiast 10 lekarzy po 50k miesięcznie leczy jeden za 500k bo się UCZYL i jest DOBRY.
lysa_pala
lysa_pala 22.02.2026, 08:24:08 via Wykop
  • 0
@polakpatriota2137: no bo technicznie tak jest debilu, poczytaj jak działają składki to się może oczy otworzą. Debilu.
lysa_pala
lysa_pala 22.02.2026, 09:57:25 via Wykop
  • 0
@polakpatriota2137: racja 800plus powinno być zlikwidowane, zaraz się widzę jeszcze dogadamy pajacu xD

558

500 zł za godzinę pracy lekarza w Iłży. "Kwoty nie są wysokie, one są zabójcze"

500 zł za godzinę pracy lekarza w Iłży. "Kwoty nie są wysokie, one są zabójcze"

Szpital w Iłży (Mazowieckie) wstrzymał przyjęcia pacjentów na oddział wewnętrzny z powodu braku lekarzy. Szpital chciał zatrudnić nowych, ale kandydaci oczekiwali stawek od 350 do 500 zł za godzinę, na co nie stać szpitala.

Stulejman_Beznadziejny
z
rynekzdrowia.pl
dodany: 21.02.2026, 09:47:48
  • 218
  • #
    lekarz100k
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    finanse
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
lysa_pala
lysa_pala 21.02.2026, 18:40:06 via Wykop
  • 7
@dr_Batman: ty a lekarz to jakiejś tam przysięgi czasem nie składał?
lysa_pala
lysa_pala 21.02.2026, 18:45:18 via Wykop
  • 0
@semperfidelis: a to może mi się coś p------o
lysa_pala
lysa_pala 21.02.2026, 19:00:48 via Wykop
  • 5
@dr_Batman: no ale to właśnie ty się zdecyduj bo jak na razie to lekarze traktują pracę jak wszyscy inni ale wynagrodzeń chcą jako namaszczony zawód ratujący zycie
lysa_pala
lysa_pala 21.02.2026, 19:05:49 via Wykop
  • 6
@dr_Batman: w przyrzeczeniu lekarskim masz:

-służyć życiu i zdrowiu ludzkiemu;

-według najlepszej mej wiedzy przeciwdziałać cierpieniu i zapobiegać chorobom, a chorym nieść pomoc bez żadnych różnic, takich jak: rasa, religia, narodowość, poglądy polityczne, stan majątkowy i inne, mając na celu wyłącznie ich dobro i okazując im należny szacunek;


Czyli lekarz na kontrakcie, z umówionym że robi X za wynagrodzenie Y, na co się zgodził i podpisał może sobie powiedzieć że on nie będzie
lysa_pala
lysa_pala 21.02.2026, 20:19:01 via Wykop
  • 3
@dr_Batman: no wiadomo wszystkim w covid podnieśli stawki, a nie czekaj...
lysa_pala
lysa_pala 21.02.2026, 20:21:22 via Wykop
  • 2
@dr_Batman: czyli traktujecie pracę jak pracę, więc po co te szopy z przyrzeczeniami, po co te p---------e o misji i ratowaniu życia. Wy się chcecie dorobić i korzystacie z okazji a społeczeństwo sie sprzeciwia. Jedni i drudzy robią to co można więc co się dziwisz. Nas wkurza to jak doicie nas wszystkich a jak przychodzi co do czego to macie wywalone na pacjentów.
lysa_pala
lysa_pala 21.02.2026, 20:34:53 via Wykop
  • 1
@dr_Batman: no właśnie to robimy oprotestowujemy warunki leczenia które są marne bo przejadacie większość budżetu NFZ i nie ma na nic innego bo ciągle wam mało.

1367

Adwokat Sebastiana M. reaguje na oświadczenie rodziny. "Słowa nienawiści"

Adwokat Sebastiana M. reaguje na oświadczenie rodziny. "Słowa nienawiści"

Mec. Katarzyna Hebda skomentowała mocne oświadczenie rodziny ofiar wypadku na A1. Często na tej sali padają słowa nienawiści w kierunku oskarżonego. Rodziny mają do nich prawo. Jednak zrozumiałym jest, że ofiarom, rodzicom ciężko jest przyjąć, że wersja wypadku określona przez śledczych jest błędna.

corridore-corridore
z
kryminalne.o2.pl
dodany: 20.02.2026, 18:24:50
  • 439
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    prawo
  • #
    informacje
lysa_pala
lysa_pala 21.02.2026, 17:24:15 via Wykop
  • 208
@Ghosteer: ale wiesz że nikt cię nie zmusi dopóki nie jesteś obrońca z urzędu? Hebda nie jest z urzędu więc świadomie robi to co robi. Więc zawód jak zawód tylko ludzie ku**y.
lysa_pala
lysa_pala 21.02.2026, 17:29:26 via Wykop
  • -2
@plyty_chodnikowe: ale na się w pełni zgadzam. Zawód jak zawód - mam na myśli że nie każdy obrońca to ku**a. Ale kazdy obrońca mordercy to ku*a.
lysa_pala
lysa_pala 21.02.2026, 17:53:12 via Wykop
  • 6
@aniagaska: ale ona chyba już się w tym specjalizuje bo wcześniej wyciągnęła jakiegoś zbira przez jakieś błędy formalne. Generalnie jej cel jest taki żeby go uniewinnić ze względu na błędy formalne, będzie szukała dziur w procedurach, złych dat, braku pieczątki itp itd.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 8
  • Strona 1 z 8
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 24.10.2025

    Rocznica
  • Komentator
    od 22.02.2026

    Komentator

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking