Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko197
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Filipterka25

Filipterka25

Dołączył 6 lat i 3 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 36679
  • Znaleziska 7379
  • Mikroblog 29300
  • Obserwujący 33
  • Obserwowane 18

2241

Skandal w Dino. Wpuściła posła na interwencję i straciła pracę

Skandal w Dino. Wpuściła posła na interwencję i straciła pracę

Kierowniczka sklepu Dino w Sochaczewie wpuściła do sklepu posła Adriana Zandberga na interwencję poselską dotyczącą waru

luq92
z
bankier.pl
dodany: wczoraj, 11:04:37
  • 336
  • #
    dino
  • #
    razem
  • #
    polska
Filipterka25
Filipterka25 22 godz. i 36 min temu via Wykop
  • 28
Poseł nie ma prawa wchodzić do dowolnej firmy


@not-sweet:

ma
Filipterka25
Filipterka25 22 godz. i 34 min temu via Wykop
  • 3
Jeśli natomiast namówił ją do tego Zandberg, to prokuratura powinna postawić mu zarzut.


@misiopysio: z którego przepisu?
Filipterka25
Filipterka25 22 godz. i 34 min temu via Wykop
  • 5
Nie uwierzę w to, że sam nie zdawał sobie sprawy z tego, że nie wolno mu wejść ot tak na legitymację poselską do firmy z prywatnym majątkiem.


@UsmiechnietyBit: Wolno mu wejść.
Filipterka25
Filipterka25 21 godz. i 9 min temu via Wykop
  • 2
Prawdopodobne jest zatem, że Zandberg się na nią powołał co jest niezgodne z prawem


@misiopysio: Jest zgodne z prawem:

Art. 20 ustawy z dnia 9 maja 1996 r. o wykonywaniu mandatu posła i senatora

1. Poseł lub senator ma prawo podjąć - w wykonywaniu swoich obowiązków poselskich lub senatorskich - interwencję w organie administracji rządowej i samorządu terytorialnego, zakładzie lub przedsiębiorstwie państwowym oraz organizacji społecznej, a także w jednostkach gospodarki niepaństwowej dla załatwienia
Filipterka25
Filipterka25 18 godz. i 30 min temu via Wykop
  • -1
Kto wspominał o prawie karnym?


@misiopysio: No ty:

Jeśli natomiast namówił ją do tego Zandberg, to prokuratura powinna postawić mu
Filipterka25
Filipterka25 18 godz. i 28 min temu via Wykop
  • -1
@misiopysio: A, rozumiem!

Nie znasz prawa. Nie wiesz, że żeby prokurator "postawi zarzuty" musi on postawić zarzut złamania któregoś przepisu karnego. Jak też nie rozumiesz, jak wygląda interwencja poselska - mimo to, jako typowy wyborca mądrzysz się na temat prawa i jak to zły Zandberg niszczy polski drobny biznes xD
Filipterka25
Filipterka25 18 godz. i 26 min temu via Wykop
  • 6
Dokładnie. Poseł może "wizytować" publiczne przybytki albo finansowane z publicznych pieniędzy. Natomiast prywatna firma to prywatna firma. Powinien był tam wejść z PIPem, ale to raczej w ramach kontrolowania samej inspekcji, a nie miejsca pracy.


@Qba_123: Ty jesteś jakimś przygłupem. Wyżej masz zacytowane przepisy, że poseł jak najbardziej może wizytować prywatny sklep, w tym jego zaplecze.
Filipterka25
Filipterka25 18 godz. i 25 min temu via Wykop
  • 7
Właściciel jest jedyną osobą, która ma prawo decydować o dostępie, mówi o tym dość wyraźnie kodeks cywilny.


@KaiserBrotchen: xDDDDDDDDD

Pokaż przepis KC, który negouje przepisy ar.t 19-21 ustawy o wykonywaniu mandatu posła i senatora.
Filipterka25
Filipterka25 18 godz. i 6 min temu via Wykop
  • 5
Zgodnie z treścią art. 140


@KaiserBrotchen: czytaj na co się powołujesz, bo robisz z siebie kolejnego prawakogłupa:

Art.  140. Kodeksu cywilnego

 W granicach określonych przez ustawy i zasady współżycia społecznego właściciel może, z wyłączeniem innych osób, korzystać z rzeczy zgodnie ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem swego prawa, w szczególności może pobierać pożytki i inne dochody z rzeczy. W tych samych granicach może
Filipterka25
Filipterka25 17 godz. i 43 min temu via Wykop
  • 1
nie nakazuje. Absolutnie nigdzie tego w tej ustawie nie ma. Ustawa nakazuje go przyjąć, a nie wpuszczać do dowolnego miejsca.


@KaiserBrotchen: Nakazuje:

Art.  20. [Interwencja poselska i senatorska]
1.  Poseł lub senator ma prawo podjąć - w wykonywaniu swoich obowiązków poselskich lub senatorskich - interwencję w organie administracji rządowej i samorządu terytorialnego, zakładzie lub przedsiębiorstwie państwowym oraz organizacji społecznej, a także w jednostkach gospodarki niepaństwowej dla załatwienia sprawy, którą wnosi we
Filipterka25
Filipterka25 15 godz. i 34 min temu via Wykop
  • 4
@KaiserBrotchen: To teraz mi ładnie rozpisz, czy mierzenie temperatury na zapleczu narusza dobra osobiste pciembiorcuf, ich dane osobowe czy tajemnice prawnie chronioną.
washington
washington
18 godz. i 54 min temu
  • 341
#polityka #bekazpisu

"ja ruskij"

w ogole to jest pokrecone ze te upodlence wchodza w dupe jakiemus przegrywowi rumunowi z kremla xD ale w sumie kto inny im poda reke?
washington - #polityka #bekazpisu 

"ja ruskij"

w ogole to jest pokrecone ze te upod...

źródło: HDiSHs5XMAAProT

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Filipterka25
Filipterka25 18 godz. i 16 min temu via Wykop
  • 80
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
gutowszczyzna
gutowszczyzna
gutowszczyzna
18 godz. i 28 min temu
  • 4
Odnosnie tego sejfa to ja mam jedno pytanie. Mamy wziac ten kredyt w kwocie 200 mld zl i przez 40 lat splacac. Jedna strona placze, ze to hurrr durrr duzo i ogromne zadluzenie na lata a druga strona szczeka, ze jak tego nie wezmiemy to w ogole Polska zniknie z mapy bo nie mamy sie czym bronic. Moje pytanie brzmi. Ile lacznie rozdalismy sprzetu Ukrom za darmo i ile on byl warty
gutowszczyzna - Odnosnie tego sejfa to ja mam jedno pytanie. Mamy wziac ten kredyt w ...

źródło: obraz

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Filipterka25
Filipterka25 18 godz. i 21 min temu via Wykop
  • 23
Ile lacznie rozdalismy sprzetu Ukrom za darmo i ile on byl warty a takze ile pieniedzy tam wepchalismy i jak to procentowo wychodzi z 200 mld z safe. Mozna tez uwzlednic 800+ i inne socjale ktore na farta im dajemy.


@gutowszczyzna: zasadniczo na pomocy Ukrainie to Polska jest na finansowym plusie, a te oddane T-72 to w 2070 roku byłyby w muzeum.
  • Odpowiedz
Filipterka25
Filipterka25 18 godz. i 18 min temu via Wykop
  • 2
ChatGPT mowi mi tak:


@gutowszczyzna: Nie protezuj braku wiedzy halucynacjami HomoLPG.
  • Odpowiedz
oddalenie
oddalenie
oddalenie
18 godz. i 24 min temu
  • 0
W sumie to dobrze, ze Nawrocki zawetowal ta ustawe. Ile jeszcze mozna obciazac ludzi co pracuja w tym kraju. 200 mld idzie na socjal rocznie i nikt sie nie zajaknal nawet, ze moze to najwyzsza pora by troche to odchudzic. No ale sie nie da, bo wybory...
#polityka
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Filipterka25
Filipterka25 18 godz. i 22 min temu via Wykop
  • 12
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
mhmhmhmhm
mhmhmhmhm
mhmhmhmhm
wczoraj, 06:55:22
  • 1788
Podsumujmy sobie:
- swoją kadencję rozpoczynasz od wojny gospodarczej ze swoimi sojusznikami
- wpisujesz Europę do swojej strategii bezpieczeństwa jako region, który jest zagrożeniem i stwierdzasz tam, że trzeba zniszczyć UE
- wstrzymujesz wszelką pomoc dla Ukrainy poza wywiadowczą i zrzucasz wszystko na barki swoich sojuszników
- obściskujesz się z Putinem i wieszasz wspólne zdjęcie z nim w białym domu
- obrażasz sojuszniczych żołnierzy walczących z USA i stwierdzasz, że stali zawsze z tyłu
mhmhmhmhm - Podsumujmy sobie:
- swoją kadencję rozpoczynasz od wojny gospodarczej ze ...

źródło: IMG_7601

Pobierz
  • 135
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 08:23:01 via Wykop
  • 63
Potwórzę to co zawsze - gdyby lewaki nie odlatywały w kosmos ze swoimi pomysłami, to by tyle osób nie głosowało na prawicę.


@kwark64: TO LEWAKI KAZAŁY GŁOSOWAC PRAWAKOM NA DEBILI XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
  • Odpowiedz
Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 08:29:08 via Wykop
  • 23
Dla mnie ten człowiek jest skreślony


@HaramiCross: A Brauny, Mentzeny, Bosaki co mają gorsze odpały też są skreśleni, czy nie bo trzeba obrobić kiełbaski korposom?
  • Odpowiedz
Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 10:26:26 via Wykop
  • 1
Tak jakby tylko prawica była winna złu tego świata.


@Roman_Horsetych: Jakby obecnie jest:

Ajatollahowie - prawica
Putin
  • Odpowiedz
Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 10:27:39 via Wykop
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 10:50:51 via Wykop
  • 1
To ja chyba w takim razie nie jestem z prawicy


@Roman_Horsetych: Zapewne jak większość mariuszków-budowlańców i kamilków-programistów jesteś nieuśiwadomionym klasowo lewicowcem naturalnym, wykorzystywanym przez klasy elit finansowych.
  • Odpowiedz
Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 11:01:15 via Wykop
  • 1
Raczej nie


@Roman_Horsetych: Raczej tak - jeżeli nie operujesz dosyć sieriożnym kapitałem, to na tych prawackich awanturach zwyczajnie tracisz finansowo. Tak zwyczajnie, po ludzku, tu seteczka dla areczka, tu dwie stówki na oligarchę bo "przez międzynarodowy kryzys orangutaniczny w Zatoce Perskiej miota cenami ropy". A z lokalnego podwórka inflacyjka glapo-morawiecko-batyrowska ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Filipterka25
Filipterka25 18 godz. i 23 min temu via Wykop
  • 0
Świadomy tego co robią jestem, a czy mam wpływ na bycie wykorzystywanym przez Putina albo Trumpa? Ty masz?


@Roman_Horsetych: Na początek można choćby nie głosować na szmaciarzy i zdrajców, choćby cała listę wyborczą PiS, obu konfederacji żeby nie odtwarzać trumpoproblemu w Polsce.

lewaka winą było że był
  • Odpowiedz

474

67 CV i zero pracy. Tak dziś wygląda polski rynek

67 CV i zero pracy. Tak dziś wygląda polski rynek

koncentruje się na pogarszającej się sytuacji społeczno-gospodarczej, pokazanej przez pryzmat trudności na rynku pracy, rosnących kosztów życia oraz narastającej frustracji zwykłych obywateli. Ważnym wątkiem jest również krytyka mechanizmów funkcjonowania dużych firm, polityki energetyczno-klimat...

snorli12
z
youtube.com
dodany: przedwczoraj, 14:25:36
  • 238
  • #
    polska
  • #
    praca
  • #
    pracbaza
  • #
    pracait
  • #
    korposwiat
  • #
    kolchoz
Filipterka25
Filipterka25 21 godz. i 6 min temu via Wykop
  • -7
studia też odpadają dla wielu bo trzeba mieć rodziców ustawionych albo sam musisz z---------ć no ale pracy na wejście nie ma


@onepnch: xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Filipterka25
Filipterka25 21 godz. i 5 min temu via Wykop
  • -4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
Akuzativ94
Akuzativ94
wczoraj, 08:22:15
  • 216
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 41
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 12:37:06 via Wykop
  • 0
: dlaczego powinien usunąć skoro to zdjęcia ogólno dostępne w internecie


@GaldCC: a co ma jedno z drugim wspólnego?
  • Odpowiedz
hansoloxd
hansoloxd
13.03.2026, 18:49:30
  • 2035
Daj plusa jeżeli lubisz kebaba albo uważasz, że Nawrocki to zdrajca

#heheszki #polityka #wojna #safe #bekazpisu
  • 55
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Filipterka25
Filipterka25 przedwczoraj, 14:05:22 via Wykop
  • 0
dwa - każdy kredyt ma mechanizmy uodporniające spłatę na wahania inflacji.


@Bartholomew: Tak, dlatego każdy kredyt hipoteczny i inwestycyjny ma oprocentowanie inflacja+marża.. oh wait. Żaden tak nie ma.

A to oni będą od nas chcieli złotówki w ramach spłaty???


@Bartholomew: Wahania kursu EURPLN w ostatnich 15 latach to przedziały 3,90-4,80, z czego od dobrych kilku lat trwa tendencja spadkowa. Widzisz jakieś większe ryzyko POZA ryzykiem kursowym (umiarkowanym z
  • Odpowiedz
Filipterka25
Filipterka25 przedwczoraj, 15:15:10 via Wykop
  • 0
Czy może właśnie się skończyła?


@Bartholomew: ty właśnie negujesz wieloletnią stabilizację waluty wykresem rocznym i sześciogroszowym skokiem w wyniku wojny irańskiej?

I taka będzie przez następne 45 lat?


@Bartholomew: zapewne po drodze zostanie zmieniona złotówka na euro, a co?
  • Odpowiedz
Filipterka25
Filipterka25 przedwczoraj, 23:09:10 via Wykop
  • 0
@Bartholomew: Taki, że inflacja w perspektywie 20 lat to będzie raczej dużo więcej niż oprocentowanie i ewentualne zmiany kursu (przy absurdalnym założeniu, że nie są hedgowane).

No, ale już zauważyłem że wiedze ekonomiczną i matematyczną masz... no. Że jej w ogóle nie masz, mówiąc szczerze.
  • Odpowiedz
Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 07:10:04 via Wykop
  • 0
Jesteś "frankowiczem", no nie?


@Bartholomew: Nie, ale czekaj - ty porównujesz niehedgowany instrument we franku do hedgowanego w euro? xDDDDDDDDDDD
  • Odpowiedz
Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 08:30:13 via Wykop
  • 0
Czyli według Ciebie banki udzielające kredytu Kowalskiemu umieją się bronić przed spadkiem wartości kapitału a te udzielające go państwom już nie?


@Bartholomew: Ale wiesz, że hedge leży zazwyczaj po stronie kredytobiorcy, nie? XD

Niezależnie co Ci się wydaje to jest "zakład" o to czy nasza inflacja będzie niższa niż w UE (nie będzie) i czy kurs PLN się wzmocni wobec EUR (nie
  • Odpowiedz
Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 08:51:48 via Wykop
  • 0
Ale co to ma do rzeczy jeśli wartość złotówki spadnie.


@Bartholomew: Co ma hedge walutowy do zmiany kursu walut?

  • Odpowiedz
Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 09:03:38 via Wykop
  • 0
Ale wiesz już coś na temat zabezpieczenia SAFE?


@Bartholomew: Ale wiesz co to jest hedge walutowy? xD
  • Odpowiedz
Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 10:22:46 via Wykop
  • 0
Co to ma do rzeczy?


@Bartholomew: Ty się serio pytasz, co ma hedge walutowy do ryzyka walutowego? XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
  • Odpowiedz
Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 11:14:12 via Wykop
  • 0
@Bartholomew: Czekaj - obawiasz się deflacji? xD
  • Odpowiedz
Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 11:50:07 via Wykop
  • 0
Chodzi o pewność, że SAFE kredytowany przez UE opłaci się bardziej niż to co chce zrobić NBP


@Bartholomew: A mamy szczegóły, co chce zrobić NBP? No nie, bo NBP nie chce robić w zasadzie nic, tylko Glapiński włączył sie w prymitywną, polityczną nawalankę Batyra. Czy NBP da rade zrobić taniej niż emisje obligacji detalicznych? Też nie, a te są droższe od SAFE.
  • Odpowiedz
Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 11:58:26 via Wykop
  • 0
O ile chodzi o obligacje.


@Bartholomew: JAkby to ująć - nie bardzo da się, poza wynalazkami typu SAFE, zbić koszty długu publicznego poniżej ten obligacyjny.

Z tym że tego ile koniec końców będzie kosztowało SAFE w tak długiej perspektywie też nie wiadomo.


@Bartholomew Wiadomo, tylko kolego nie rozumiesz, tak jakbyś nei zrozumiał np. tekstu napisanego w języku amazońskim. Brak aparatu poznawczego.
  • Odpowiedz
KRZYSZTOF_DZONG_UN
KRZYSZTOF_DZONG_UN
przedwczoraj, 13:42:31
  • 1737
Niesamowite, że ponad 20 lat temu, biedny, wyssany przez komunizm naród potrafił zrozumieć moment historii i zagłosować ZA obecnością Polski w Unii Europejskiej. Chwila, gdy stanęliśmy w sojuszu z wszystkimi największymi Europejskimi potęgami, to moment przełomowy w dziejach Polski i najlepsza sytuacja geopolityczna od 1000 lat.

Teraz - gdy bezrobocie mamy najniższe w UE, a poziom życia Polaków zbliżył się do poziomu życia na zachodzie - naród oczadzony propagandą na tiktoku, TvZaRublika
KRZYSZTOFDZONGUN - Niesamowite, że ponad 20 lat temu, biedny, wyssany przez komunizm ...

źródło: 1000085820

Pobierz
  • 54
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Filipterka25
Filipterka25 przedwczoraj, 23:06:36 via Wykop
  • 0
@Paayor: le wiesz, że negocjacje akcesyjne (obejmujące m. in. mechanizmy transferu środków i kiedy rynki pracy będa dla Polakó otwierane) trwały dłuuuuugo przed przyjęciem do UE, prawda?

Byłą ofromna propaganda, wszyscy artyści i inne autorytety moralne krzyczały, że nie można inaczej.


@hrabiaeryk: Jakbyś chciał skakać z mostu to też raczej miałbyś przewagę głosów "nie
  • Odpowiedz
Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 00:43:04 via Wykop
  • 0
Co negocjowane to jedno, a co podpisane na papierze to drugie.


@Paayor: xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Tak, w negocjowaniu traktatów akcesyjnych to normą jest, że negocjacje jedno, tekst to drugie xD
  • Odpowiedz
Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 08:55:47 via Wykop
  • 0
Ja wiem, że w utopii i przy wysokim zaufaniu negocjacje pokrywają się z umowami, ale zawsze warto być sceptycznym.


@Paayor: Podaj przykład umowy międzynarodowej w EU, która miała inną treść niż wynegocjowaną xDDDDDDDDDDDDDDDDD
  • Odpowiedz
Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 10:49:31 via Wykop
  • 0
@Paayor: Przecież po pierwsze CETA nadal nie została ratyfikowana, po drugie czepiasz sie że negocjacje zmieniły wynik wcześniejszych negocjacji.

Zresztą ja bardziej mówię o obietnicach z broszury


@Paayor: Po pierwsze zostały spełnione, po drugie to nie były obietnice typu mambo-dżambo magija, tylko naturalne, wielokrotnie potwierdzane w dziejach efekty integracji gospodarczej xD

"Jak wpadniesz do wody, będziesz mokry" albo "2+2=4" też nie sa dla kolegi oczywiste?
  • Odpowiedz
Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 11:48:01 via Wykop
  • 0
a czyli u nas niż nie było żadnych negocjacji po referendum, możemy to nazwać drobną manipulacją ze strony UE (po przystąpieniu polski nagle zmieniono ilość parlamentarzystów na niekorzyść między innymi Polski, przez co mamy mniejszą siłę głosu).


@Paayor: TL był jakby w kilka lat po akcesji, nie?

Ja nie wnikam w samą prawdę obietnic (które brzmią jak ustawa, że wszyscy będą bogaci, zdrowi i szczęśliwi, a także dożyją 100 lat), tylko rzucam
  • Odpowiedz

576

Nie wstaje z łóżka. Odebrano jej wsparcie opiekunki

Nie wstaje z łóżka. Odebrano jej wsparcie opiekunki

Małgorzata Gowin nie ma sił wstać z łóżka, a nawet samodzielnie jeść. 40-latka zachorowała na bardzo rzadką, nieuleczalną chorobę autoimmunologiczną. Kolejny cios spadł na nią ze strony urzędników, którzy drastycznie obniżyli jej dostęp do asystenta osoby niepełnosprawnej.

Kruk_
z
youtube.com
dodany: 13.03.2026, 20:56:25
  • 140
  • #
    pomoc
  • #
    polsat
  • #
    interwencja
  • #
    polska
  • #
    zdrowie
Filipterka25
Filipterka25 14.03.2026, 15:26:06 via Wykop
  • 2
A kiedy się nauczycie, że szafowanie przykładem z d--y robi wrażenie najwyżej na imbecylach? USA to żaden przykład na to jak cokolwiek związanego z rynkiem medycznym "w praktyce działa".


@Bartholomew: No to gdzie jest ten "działający w praktyce rynek medyczny"?
Filipterka25
Filipterka25 14.03.2026, 19:29:55 via Wykop
  • 1
@Bartholomew: Ale w jakim kraju? Gdzie można obejrzeć, jak w praktyce Twoja propozycja działa?
Filipterka25
Filipterka25 14.03.2026, 20:33:19 via Wykop
  • 1
Umiesz zrozumieć, że NAWET jeśli nie ma kraju bez jakiejś formy bagna to nie znaczy, że takie bagno trzeba kontynuować także i u nas?


@Bartholomew: Czyli Twój pomysł to tylko konstrukcja teoretyczna, która nie została sprawdzona w praktyce, tak? Komunizm też się w teorii spina.
Filipterka25
Filipterka25 14.03.2026, 21:13:35 via Wykop
  • 0
Po pierwsze - to nie jest mój pomysł ani konstrukcja teoretyczna.


@Bartholomew: No to gdzie ją przetestowano w praktyce?

Podobnie jak prawo popytu i podaży, które jest w stanie zapewnić wszystkim dostęp do tego na co ich stać.


@Bartholomew: I tu się rozbija kwestia medyczna. Nie stać Ciebie na np. długotrwała chemioterapię.
Filipterka25
Filipterka25 14.03.2026, 22:35:04 via Wykop
  • 0
W praktyce są testowane każdej sekundy na całym świecie gdy ktoś ma jakąś potrzebę a ktoś drugi ma możliwości aby ją zrealizować.


@Bartholomew: W medycynie?

Przecież
Filipterka25
Filipterka25 14.03.2026, 23:09:32 via Wykop
  • 1
OK, powiedzmy, że jestem chory a terapia kosztuje 10000000 USD. Nie stać mnie. NFZtu też nie.


@Bartholomew: NFZ zazwyczaj stać. Mniej więcej na tym polega ubezpieczenie, że ubezpieczalnię (co zebrała składki) "stać", a ubezpieczającego zazwyczaj "nie". Na tym opiera się finansowanie onkologii w Polsce.

Jaka jest różnica między przymusowym składaniem się do nieefektywnego NFZtu a dobrowolnymi ubezpieczeniami indywidualnymi lub grupowymi? Nie ma
Filipterka25
Filipterka25 14.03.2026, 23:38:11 via Wykop
  • 0
Różnica polega na tym że ubezpieczenie społeczne jest tak świetne, że musi być przymusowe.


@Bartholomew: Tak samo jak OC w wielu smakach.

A myślisz że jak prywatny ubezpieczyciel wylicza
Filipterka25
Filipterka25 przedwczoraj, 11:56:32 via Wykop
  • 0
Powtarzam Ci - zobacz jak funkcjonuje dowolny inny rynek usług niż medyczny, w którym nie grzebie państwo (socjaliści) a wtedy zobaczysz jak mógłby działać lecznictwo pozbawione "wsparcia" ministerstw.


@Bartholomew: A który to rynek jest taki zderegulowany, poza jakimś importem szajsów z Chin i bzdurousługami?

Może nie każdego będzie stać na protezy zębowe z cyrkonu na autoimplantach robione w najbardziej renomowanym gabinecie w Polsce - ale teraz też ich nie
Filipterka25
Filipterka25 przedwczoraj, 14:00:14 via Wykop
  • 0
Przecież Ci napisałem - każdy, do którego łap nie wepchnęło państwo.


@Bartholomew: To chyba możesz wymienić ze dwa z nazwy, prawda?

Ale do czego jest mu przy tym potrzebny dodatkowo niewydolny NFZ?


@Bartholomew: Ponownie - porównaj wydolność NFZ (czyli jego koszty obsługi) z ubezpieczalniami prywatnymi.
Filipterka25
Filipterka25 przedwczoraj, 17:04:27 via Wykop
  • 0
Rzuć pomysłem, powiem Ci czy może być.


@Bartholomew: Otóż nie ma "nieregulowanych" w pełni rynków.

Tego nie da się porównać 1:1 - system prywatny nie wymaga tak rozbudowanej biurokracji i utrzymania np. ministerstwa za to działą dla
Filipterka25
Filipterka25 przedwczoraj, 19:31:58 via Wykop
  • 0
rynek paliwowy


@Bartholomew: Przecież on jest regulowany "ustawowo" - patrz koncesje na obrót paliwami.

Już Ci nie raz wspomniałem: gastronomia jest obsługiwana przez sektor
Filipterka25
Filipterka25 przedwczoraj, 20:21:39 via Wykop
  • 0
Tak jak pisałem - każdy może liczyć na posiłek na osiągalnym dla siebie poziomie (także opłacony przez innych), każdy mógłby liczyć na leczenie na osiągalnym dla siebie poziomie (także opłacone przez innych - dokładnie tak jak teraz gdy NFZ rozkłada swoje krótkie ręce i ludzie muszę się ratować zbiórkami).


@Bartholomew: Ponownie delikatnie zauważe, że realizacja ryzyka (zdrowotnego, wypadkowego, majątkowego) ma jakby z definicji większe koszta i mniej przewidywalne niż zeżarcie frytek.
Filipterka25
Filipterka25 przedwczoraj, 22:34:49 via Wykop
  • 0
Gdyby zaistniała pusta przestrzeń na ich rynku - powstałyby.


@Bartholomew: No, ale jest taka przestrzeń. Where oferty?

To jest kwestia skali a nie samego
Filipterka25
Filipterka25 przedwczoraj, 23:00:56 via Wykop
  • 0
Nie ma na to szans gdy państwo ściąga potencjalnych klientów wraz z ich pieniędzmi pod przymusem do NFZ.


@Bartholomew: Pssst. Istnieje też całkiem spora grupa osób dobrowolnie ubezpieczonych w NFZ. Czemu nie ma skierowanej do nich oferty prywatnej?

Chyba już trzeci raz powtórzę: przecież nikt inny nie płaci za tę całą onkologię, tylko właśnie my. Ale oprócz niej musimy też utrzymać cały aparat fiskalny i urzędników zarządzających z poziomu rządowego tym
Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 07:09:19 via Wykop
  • 0
Zapewne jest,


@Bartholomew: Nie zapewne, tylko gdybyś w ogóle czytał co się do ciebie pise, byś o niej wiedział.

Np. przez nieuczciwą konkurencję państwa jest za mało prywatnych szpitali oferujących pełen zakres leczenia a państwowe wolą przyjmować za łapówki niż
Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 08:34:43 via Wykop
  • 0
Nie wiem czy głównie


@Bartholomew: Ogólnie niewiele wiesz...

I napisałem, że to monopol państwa do tego doprowadza, że nie ma rynku potencjalnych prywatnych
Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 08:52:40 via Wykop
  • 0
Jest ale za mały aby konkurować z monopolem państwa.


@Bartholomew: xD

To podaj mi konkurencyjną wobec dobrowolki z NFZ opcję. Jedną wystarczy.
Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 09:28:05 via Wykop
  • 0
Nie ma prywatnego rynku zdrowia mogącego konkurować z monopolem państwa bo państwo zgarnia pod przymusem całą z niego forsę.


@Bartholomew: Pod przymusem biorą te 22 tysiące na dobrowolnym ubezpieczeniu?
Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 09:34:24 via Wykop
  • 0
O czym Ty piszesz???


@Bartholomew: O dobrowolnym ubezpieczeniu w NFZ. Jest 22 tysiące takich klientów. Czego nie rozumiesz?
Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 10:22:09 via Wykop
  • 0
Co to jest 22 tys. potencjalnych klientów bez realnej alternatywy bo nie ma dla nich prywatnych szpitali w każdym mieście


@Bartholomew: xD

35% szpitali w Polsce to szpitale prywatne, bystrzacho.
MakiawelicznyAltruista
MakiawelicznyAltruista
MakiawelicznyAltruista
wczoraj, 07:56:25
  • 0
NIE MOGĘ!

#gielda
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Filipterka25
Filipterka25 wczoraj, 08:12:59 via Wykop
  • 0
@MakiawelicznyAltruista: nie masz
  • Odpowiedz
marek-pikador
marek-pikador
przedwczoraj, 08:13:26
  • 1
Zwolennicy kopania węgla na Lubelszczyźnie powinni to przeczytać. https://oko.press/marzenia-czarnka-o-lweglu-na-lubelszczyznie-sie-nie-spelnia #energetyka #polityka #polska
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Filipterka25
Filipterka25 przedwczoraj, 08:22:10 via Wykop
  • 5
Nie mam pojęcia o kopaniu węgla na Lubelszczyźnie, ale branie oko.press na poważnie powinno być diagnozowane


@odysjestem: oko.press się powołuje na raporty PIG-u, rozumiem, że nauka jak zwykle lewacka?
  • Odpowiedz
Filipterka25
Filipterka25 przedwczoraj, 08:56:28 via Wykop
  • 1
Lewacka jest raczej redakcja, a nie dane PIG.


@odysjestem: ???

PIG wskazuje, że złoża leżą pod cennymi terenami przyrodniczymi (w tym: parkami narodowymi). Jaka redakcja tekstu miałaby sprawić, że ich eksploatacja NIE wpłynęłaby na te tereny?
  • Odpowiedz
donatien-de-sade
donatien-de-sade
przedwczoraj, 07:20:47
  • 310
Propaganda, propagandą ale za to powinien być pierdel.

#polityka #bekazpisu #bekazprawakow
donatien-de-sade - Propaganda, propagandą ale za to powinien być pierdel.

#polityka ...

źródło: IMG_7032

Pobierz
  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Filipterka25
Filipterka25 przedwczoraj, 08:17:32 via Wykop
  • 0
Propaganda, propagandą ale za to powinien być pierdel.


@donatien-de-sade: MA być pierdel za niepopieranie prezydenta?
  • Odpowiedz
mhmhmhmhm
mhmhmhmhm
mhmhmhmhm
przedwczoraj, 07:41:51
  • 19
Mam takie dwa przemyślenia po ostatnim tygodniu
- jesteśmy na etapie przesilenia ustrojowego w kraju. Co prawda było to już widoczne wcześniej, bo PIS ma autorytarną wizję władzy, ale to co jest inne to kontestowanie polskiej racji stanu i interesu narodowego. Dotychczas były kwestie, które były poza sporem politycznym takie jak identyfikacja wrogich nam narodów (Rosja), bezpieczeństwo narodowe i nasza obecność w zachodniej orbicie świata. Teraz to również stało się przedmiotem sporu
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Filipterka25
Filipterka25 przedwczoraj, 07:50:09 via Wykop
  • 2
Dotychczas były kwestie, które były poza sporem politycznym takie jak identyfikacja wrogich nam narodów (Rosja)


@mhmhmhmhm: Nie były.

Głupcy wybierają głupców na podstawie urywków tik-toków, bo innych treści nie są w stanie przyswoić i nikt nie ma pomysłu co z tym zrobić i nikt nie wie czy nie oznacza to kresu demokracji jaką
  • Odpowiedz
Filipterka25
Filipterka25 przedwczoraj, 08:16:44 via Wykop
  • 21
Np. największym blokiem gospodarczym jakim jest UE rządzą oderwani od rzeczywistości komuniści


@pangkor: wszystko co nie jest berkowiczem to KOMUNIS
  • Odpowiedz
del855
del855
przedwczoraj, 07:53:59
  • 56
Dopiero co pisalem, ze trudno byc uśmiechniętym wyborcą jak Pelczynska boksowala sie(i dalej to robi) w sprawie najmu krótkoterminowego nie z zadnym pisem, tylko z "kolegami" w koalicji. A wczoraj TVN stanęło na wysokości zadania i... I dowaliło do pieca :)))

Czyli co? Gdyby nie Pelczynska to pewnie kredyt na start by wszedł z woli jego ekscelencji tuska 1. szczodrego, a tvn - zrodlo prawdy dla polowy Polakow z obiektywizmem ma tyle
del855 - Dopiero co pisalem, ze trudno byc uśmiechniętym wyborcą jak Pelczynska bokso...

źródło: 1000044169

Pobierz

Czy stacja TVN jest rzetelna i obiektywna - przyklad material o mieszkaniach wczoraj?

  • Eee... noooo... zmieńmy temat na ziobro 16.2% (36)
  • Tvn ma SWOJA PROPAGANDE tak jak inne stacje 63.1% (140)
  • Trudne sie trafilo 20.7% (46)

Oddanych głosów: 222

  • 41
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Filipterka25
Filipterka25 przedwczoraj, 08:15:32 via Wykop
  • 96
PS - a to naprawde nie chodzi o to, ze pis jest lepszy(choc jest), tylko o to, ze trzeba przestać popierać bezmyślnie obecny rzad bo ma w pompie nieruchomości, co widac po materiałach tvn i marginalizacji Pelczynskiej.


@del855: dajmy wrócić pisowi do władzy, bo ceny nieruchów spadają za wolno - być może tym razem nie będą ich napędzać.

I skupmy sie na Ziobro w Budapeszcie :)))


@del855: przestańcie
  • Odpowiedz
PrawilnyStevie
PrawilnyStevie
przedwczoraj, 08:00:31
  • 276
Jakiś blok w Budapeszcie, Orban inwestuje w kampanię - skupiając się na koncepcie „anty-Ukraina” i „anty-Zelenski”.

Mali, smutni ludzie i ich małe, smutne światy.

#wojna #polityka #ukraina #rosja #wegry
PrawilnyStevie - Jakiś blok w Budapeszcie, Orban inwestuje w kampanię - skupiając się...

źródło: IMG_6568

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Filipterka25
Filipterka25 przedwczoraj, 08:13:29 via Wykop
  • 22
to jakby Ukraina nie blokowało to nie było by sytuacji, ukry myślą że są pępkiem europy


@KOLEGAMAMY: Ale łapiesz, że ten rurociąg wysadzili rosjanie, czy jesteś na to zbyt przygłupi?
  • Odpowiedz

1990

4 mln zł dofinansowania, puste biuro i strona na WordPressie

4 mln zł dofinansowania, puste biuro i strona na WordPressie

YouTuber Diendris wziął pod lupę firmę Influence.Ms (ITM), której prezesem jest najpopularniejsza polska streamerka Kasix. Obiecywano rewolucję w automatyzacji reklam dla małych twórców, ale rzeczywistość wygląda zgoła inaczej

Kruk_
z
youtube.com
dodany: 13.03.2026, 22:17:52
  • 279
  • #
    youtube
  • #
    kasix
  • #
    infuencer
  • #
    prawo
  • #
    policja
  • #
    podatki
Filipterka25
Filipterka25 przedwczoraj, 06:25:10 via Wykop
  • -1
Arkley Brinc VC jest finansowany głównie z funduszu PFR Starter FIZ


@ShowBiz: MA pan dowód?

391

Ukraiński generał grozi Orbanowi, jego dzieciom i wnukom

Ukraiński generał grozi Orbanowi, jego dzieciom i wnukom

"Bracia" nie szczypią się w język. To już nie pierwszy raz kiedy udowadniają, że nie mają skrupułów nawet wobec dzieci :)

ArchaicznyTaboret
z
x.com
dodany: 14.03.2026, 12:20:10
  • 153
  • #
    polityka
  • #
    neuropa
  • #
    ukraina
  • #
    polska
  • #
    wegry
Filipterka25
Filipterka25 przedwczoraj, 06:19:28 via Wykop
  • -4
a czy kacapy to nasi bracia i wydajemy hajs na nich?


@Blaskun: Jesteś strasznie przygłupi. To w sumie smutne.
Jabby
Jabby
14.03.2026, 09:55:51
  • 202
#bekazpisu #safe #polityka
Jabby - #bekazpisu #safe #polityka

źródło: amly3j

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Filipterka25
Filipterka25 14.03.2026, 13:15:24 via Wykop
  • 1
to o co jest płacz?


@smutny_kojot: O to, że niedouczona hołota wybrała nam zdrajcę na prezydenta?
  • Odpowiedz
langer
langer
14.03.2026, 10:10:59
  • 2
Ja już nie wiem co myslec o tym SAFE.
Z jednej strony nas nie stać bo nikt nie utnie wydatków i tak już przy nadętym budżecie nawet za 10 lat(o ile nie zbankrutujemy), a z drugiej strony chciałbym wesprzeć nasz przemysł.Przemysł, który jest zwolniony z podatków i nijak się to do budżetu w jakiejś części nie zwróci..
#polityka #bekazprawakow #bekazpisu #safe #wojna
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Filipterka25
Filipterka25 14.03.2026, 13:11:46 via Wykop
  • 0
Z jednej strony nas nie stać


@langer: Stać. Zamykam temat.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 20
  • Strona 1 z 20
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 18.02.2024

    Komentator
  • Rocznica
    od 08.12.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 08.12.2019

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 18.04.2025

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking