Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko206
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Notes

Notes

Dołączył 3 lata i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 9250
  • Znaleziska 2347
  • Mikroblog 6903
  • Obserwujący 22
  • Obserwowane 6

629

Amazon zwalnia 30 tysięcy ludzi, a prezes? Podwyższa sobie pensję o 30 procent

Amazon zwalnia 30 tysięcy ludzi, a prezes? Podwyższa sobie pensję o 30 procent

Amazon zwolnił nawet pracowników działu robotyki. Szef firmy zarobił więcej niż kiedykolwiek.

iggy_p
z
ithardware.pl
dodany: 11.04.2026, 13:49:24
  • 167
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
  • #
    informatyka
  • #
    internet
Notes
Notes 12.04.2026, 01:05:44 via iOS
  • -1
@Rzurek35: Ale gdzie w konstytucji jest napisane że firma MUSI zatrudniać? XD
Gdzie jest napisane że firma na działać w czynie społecznym zamiast zarabiać pieniądze?
Gdzie jest napisane że Mietek zatrudniony w danej firmie ma być w niej zatrudniony na stałe nawet jak już nie ma dla niego pracy?

Jak masz narzekać to idź i załóż firmę i zatrudniaj ludzi i plac darmozjadom kasę ze swoich nawet jak nie będą
Notes
Notes 12.04.2026, 01:09:45 via iOS
  • -6
@EtaCarinae: no na każdemu kto płacze pod tym znaleziskiem polecam co miesiąc dzielić się dobrowolnie swoją wypłata z sąsiadem ;) dawajcie sasiadowi ot tak 500PLN miesięcznie xD
Ale nie idźmy w abstrakcje tylko trzymamy się życia - założenie działaności nic nie kosztuje. Niech każdy komunistka z wykopu idzie założyć działalność gospodarczą i niech zatrudnia ludzi bez potrzeby i ich opłaca (oczywiście GODNIE!) dajcie przykład bezosowi że się da
Notes
Notes 12.04.2026, 01:26:21 via iOS
  • -2
@qciek: rozumiem że w tych zakładach które zostają pracują zombie albo duchy… zwalniają wszystkich i potem interes sam się kręci bez pracowników tak? rozumiem że ulgi podatkowe to na co? Czy te firmy są całkowicie zwolnione z podatków?
No i rozumiem że ty mając firmę zatrudniasz pracowników i im
Płacisz nawet jak ci są zupełnie niepotrzebni XD
Notes
Notes 12.04.2026, 01:53:49 via iOS
  • -1
@qciek:

sprowadzani pracownicy, którzy nam potem chujnie na ulicach i w parkach robią


Cytując ciebie:Tak ci pasowało? Dlatego to napisałeś?
Zdecyduj się o kim piszesz. Albo duże korpo albo średnie lub małe firmy. To w końcu zatrudniają tych pracowników czy nie? To w końcu płacą więcej mietkowi (bo ogarnia roboty)
Notes
Notes 12.04.2026, 04:31:10 via iOS
  • -2
@obibokaleksandrowski:

w latach 90 tych wielu Polaków chciało orać i szło im to nieźle. Ale wszedł wielki kapitał i to zarżną


Powiedz mi że jesteś z gen Z nie mówiąc mi że jesteś z gen Z XD
Masz na myśli których Polaków? Tych zdychających z głodu bo Polska dopiero zaczynała się rozwijać po upadku komunizmu czy tych Polaków którzy płakali poniosło komunizmu bo nagle musieli zapracować na życie a nie
Notes
Notes 12.04.2026, 04:39:48 via iOS
  • -2
@Gavilar:

Jak lub chce być bogaty to przecież może założyć firmę ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Tak właśnie się dzieje. Ja 15 lat temu założyłem firmę z kapitałem 10k (czyli praktycznie nic bo 10 koła to aktualnie bezdomny zbierając flaszki może odłożyć) i aktualnie wiedzie minusie całkiem spoko. Rocznie zarabiam już na czysto w okolicach miliona albo więcej (zależy od sezonu) w prawdzie daleko mi do bezosa ale w praktyce wiem
Notes
Notes 12.04.2026, 06:34:18 via iOS
  • 0
@Rzurek35: przyznam się bez bicia że nie mam pojęcia o amerykańskiej sytuacji z dotacjami. Moja wypowiedź bazuje na europie a tutaj twój komentarz trochę rozmija się z prawdą.

@kam966 Niemiecki przemysł to złożony problem. Ale żebyś był świadomy to właśnie socjalistyczne podejście do pracowników sprawiło że niemiecki przemysł upada (nie tylko branżą moto)
Koszty energii to tylko gwóźdź do trumny.
W Niemczech to właśnie przez wystrzelone w kosmos wymagania
Notes
Notes 12.04.2026, 07:22:02 via iOS
  • -2
@Rzurek35: dasz mi proszę przykład jakiejs innej firmy która tak zrobiła? Bo wiesz jakie były powody że IBM się „zawinął”? Prawda? Prawda?

Rozumiem że bilans stref ekonomicznych to zawsze strata dla państwa? Bo ja mam trochę inne zdanie.
Rozumiem też że 50% się zawinęło? A może 70%? A może tylko kilka procent gdzie na przykład jakiś projekt upadł albo po prostu został zakończony?
Rozumiem że ulgi podatkowe to twoim zdaniem
Notes
Notes 12.04.2026, 07:46:53 via iOS
  • -3
@kam966: ciekawe dlaczego firmy przenosiły produkcję do Chin… czyżby to były wysokie koszta produkcji jak chociażby koszty pracy? Może dlatego że Chińczyk zarabia 3€/h a taki niemiec 30€/h plus ma dużo „benefitów” i dodatków socjalnych… o tym że pracuje oficjalnie tylko 35h w tygodniu z czego może połowę z tego jest produktywny xD

Presja na elektryki i koszty energi to był tylko gwóźdź do trumny. Proces upadku niemieckiego przemysłu zaczął
Notes
Notes 12.04.2026, 10:06:23 via iOS
  • -1
@Rzurek35:

najczęściej zagraniczne nie płaciły podatków


Podasz mi konkretne przykłady jakich podatków nie płacili? Czy może to były tylko ulgi i jednak coś płacić trzeba było. VAT to nie podatek? Pieniądze przelewane co miesiąc do Zusu to też nic prawda?
To że dzięki strefom i inwestycjom następuje reakcja łańcuchowa i powstają mniejsze firmy oscylujące wokół giganta to
Notes
Notes 12.04.2026, 13:11:48 via iOS
  • -3
@Rzurek35: tylko że to było ograniczone zwolnienie polegające na procentowym limicie w zależności od zainwestowanej kwoty… dlaczego próbujesz manipulować i pomijasz fakty?
Jeśli firma zainwestowała powiedzmy 50 milionów i miała zwolnienie w postaci 30 procent to mogła nie płacić podatku CIT do tej kwoty na przestrzeni tych lat. Powyżej musiała już płacić.
Tak więc państwo ciągle było na plusie. Już nie mówię o tym, że żeby dostać te CZĘŚCIOWE zwolnienie trzeba
Notes
Notes 12.04.2026, 14:47:38 via iOS
  • -2
@kam966: to że pracujesz to nie jest żaden argument.
Zwłaszcza że kompromitujesz się z każdym zdaniem
Marża w Automotive jest poniżej 5%
To są te twoje kosmiczne marże? XD
Tylko 1/3 dorawcow udaje się osiągnąć marżę podwyżek tych
Notes
Notes 13.04.2026, 02:49:27 via iOS
  • -2
@Gavilar:

rocket science


Nie rocket science baranie tylko chodzi o to że większość ludzi miałaby wywalone w prowadzenie opłat. W tym jest problem! Ludzie są nieodpowiedzialni. Myślą egoistycznie na zasadzie „tu i teraz”
Już widzę jak Mariusze z magazynów płacą przykładnie podatki i wcale państwo nie musi ponosić kosztów ściągania kasy.. ludzie na ważne dzieci alimentów nie płacą że trzeba ich straszyć więzieniem a ty chcesz im dawać prawo do

448

Gen Z sabotuje wdrożenie AI w firmach

Gen Z sabotuje wdrożenie AI w firmach

44% przedstawicieli Gen Z przyznaje się do sabotażu strategii AI w firmach poprzez m.in. celowe generowanie wyników o niskiej jakości, aby sztuczna inteligencja wydawała się mniej skuteczna.

matixrr
z
fortune.com
dodany: 11.04.2026, 17:58:51
  • 110
  • #
    ai
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    praca
  • #
    korposwiat
  • #
    pracbaza
  • #
    programista15k
Notes
Notes 12.04.2026, 17:17:01 via iOS
  • -10
@KurczakiZiemniakiPorosty: podobnie jak przy ankietach na temat Home office xD każdy darmozjad mówi że w domu na HO jest wydajniejszy XD wcale nie będzie kłamał prawda?

637

System kaucyjny. 60 proc. sukcesu, 100 proc. frustracji. "Zrobiono z nas dziadów

System kaucyjny. 60 proc. sukcesu, 100 proc. frustracji. "Zrobiono z nas dziadów

System kaucyjny w obecnym wydaniu to dla mnie - konsumenta, ojca rodziny - przede wszystkim źródło codziennej frustracji, której nikt na górze nie wydaje się rozumieć. System kaucyjny w obecnym kształcie zrobił z nas dziadów chodzących z siatkami od sklepu do sklepu. Odbijamy się od ściany...

W0Y73K
z
bankier.pl
dodany: 12.04.2026, 06:49:07
  • 243
  • #
    systemkaucyjny
  • #
    ekologia
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    kaucja
  • #
    polityka
  • #
    polska
Notes
Notes 12.04.2026, 13:37:20 via iOS
  • -6
@Tetsuya:

Zrobili z nas śmieciarzy


Czyli to że ogarniasz syf po sobie to według ciebie bycie śmieciarzem? Jak jesteś taka wielka p0lska szlachta to ogarnij sobie parobka do oddawania butelek a nie udawaj wielce oburzonego xD

326

Nikt o was (i środowisko) nie zadba tak jak POPIS

Nikt o was (i środowisko) nie zadba tak jak POPIS

Grzegorz Matusiak z PIS pyta Ministerstwo Klimatu i Środowiska Czy MKiŚ prowadzi prace legislacyjne w celu objęcia opakowań wielomateriałowych na napoje systemem kaucyjnym w celu ochrony środowiska i zapewnienia równych zasad konkurencji na rynku napojowym?

gnijacy_wypok
z
infor.pl
dodany: 11.04.2026, 12:55:34
  • 74
  • #
    kaucjazabutelki
  • #
    polityka
Notes
Notes 12.04.2026, 06:52:42 via iOS
  • -3
@Krupier: Ale przecież istnieją opakowania wielorazowego użytku tylko konsument nie chce za nie płacić. Popularność plastikowych opakowań to właśnie kwestia wygody i portfela klienta.

śmieci generują producenci, nie odbiorcy końcowi więc to im dociskajcie śrubę


No właśnie nie! Śmieci produkują producenci ale na życzenie klienta. Gdyby nie konsument to producentom nie opłacałoby się pakować produktów w plastik.
Notes
Notes 12.04.2026, 13:23:22 via iOS
  • -2
@Krupier: dam ci przykład z Niemiec (jak zwykle) wiele jogurtów jest pakowanych w szklane słoiki. To samo z mlekiem. Wiele warzyw i owoców pakowane jest w tekturę albo inne papierowe opakowanie. To samo z sokami.. też jest spory wybór. Problem polega na tym że te produkty wlanie ze względu na opakowania są odpowiednio droższe…
I wtedy wchodzą cali na biało konsumenci i wybierają czy chcą truskawki w plastiku tańsze czy tekturowe
Mechamaru
Mechamaru
12.04.2026, 07:33:34
  • 59
#przegryw

Z dwojga złego, to już chyba wolę content prawiczka na tagu (przynajmniej można se posprawdzać reakcję)
Mechamaru - #przegryw 

Z dwojga złego, to już chyba wolę content prawiczka na tagu (...

źródło: 6beb0c3525a660507576f72c0dc661e99195fb132736a2ac6ea8508f9a2d26ef

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Notes
Notes 12.04.2026, 08:03:25 via iOS
  • 3
@dzikikowal: vanderzjeb to totalny imbecyl udający inteligenta. Oszust, kłamca i debil (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
11.04.2026, 19:55:01
  • 6
✨️ Kontrowersje wokół popularności giełdy w Polsce Ⓘ
Skąd taka propaganda i popularność #gielda wśród Polaków? Bo szczerze to zwykła maszynka do tracenia pieniędzy a nagle stało się to jakimś symbolem przedsiebiorczości vs niewyedukowani inni którzy przewalają kasę na bukmacherkę (tak jakby giełda nią nie była) albo na te nieszczęsne lokaty. Typy z 500pln pytają na co wrzucać oszczędności, boże.. jeśli będziecie mieć jakikolwiek zysk z tych zaskórniaków to na to
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Notes
Notes 12.04.2026, 01:32:16 via iOS
  • 1
@Manden:

wysryw z anonima, szkoda czasu na czytanie


Oj chyba cię zabolało to 500PLN xD
  • Odpowiedz

443

Unia zmieni badanie techniczne. Kierowcy odejdą z kwitkiem

Unia zmieni badanie techniczne. Kierowcy odejdą z kwitkiem

Unia chce zmienić przepisy dotyczące badań technicznych samochodów. Urzędnikom nie podoba się fakt, że zbyt dużo aut przechodzi je pomyślnie.

VoxClamantisInDeserto
z
telepolis.pl
dodany: 11.04.2026, 12:24:14
  • 233
  • #
    europa
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    samochody
  • #
    motoryzacja
  • #
    kierowcy
Notes
Notes 11.04.2026, 19:43:08 via iOS
  • -3
@Spring90:

Dajcie mi pieniądze to sobie kupię


Idź i sobie zapracuj leniwcu. A jak nie jesteś w stanie zarobić bo ci małą płacą to przesiądź się na komunikację miejską. I przy okazji zastanów się nad tym w którym momencie życia zawaliłeś że jesteś biedakiem.

543

to nie jest śmieszne (Nagranie z wybijaną szybą przez Samochodzozę)

to nie jest śmieszne (Nagranie z wybijaną szybą przez Samochodzozę)

Chyba jednak ta relacja z fejsbuczka o rzucaniu w samochody śnieżkami i reszta się wywaliła i głupi ryj rozwaliła

Mokkorichan
z
youtube.com
dodany: 11.04.2026, 07:41:51
  • 532
  • #
    samochodoza
  • #
    konfitura
Notes
Notes 11.04.2026, 16:18:52 via iOS
  • -4
@jbpis: nie wiem iloma samochodami w swoim życiu jeździłeś jako kierowca ale dużym samochodem jeździ się zdecydowanie wygodniej. Jeśli często robisz zakupy albo wozisz dzieciaki w fotelikach to już jest kosmiczna różnica.

581

Meksyk wprowadza powszechną opiekę zdrowotną dla 120 mln obywateli

Meksyk wprowadza powszechną opiekę zdrowotną dla 120 mln obywateli

Prezydent Claudia Sheinbaum podpisała dekret gwarantujący darmowy dostęp do usług medycznych wszystkim obywatelom Meksyku.

matixrr
z
thedeepdive.ca
dodany: 10.04.2026, 19:21:06
  • 263
  • #
    meksyk
  • #
    usa
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
  • #
    swiat
Notes
Notes 11.04.2026, 06:13:03 via iOS
  • -2
@m_a_t_e_u_s_z: to idź do mopsu i oni też mogą cię ubezpieczyć… a może twoja bajka to tylko p---------e i powinieneś iść do pracy?
Czarny_Klakier
Czarny_Klakier
04.04.2026, 16:25:12
  • 590
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 87
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Notes
Notes 10.04.2026, 10:07:10 via iOS
  • 1
@Krupier: zabawnym przykładem są OFICJALNE dane statystyczne a propos średniej prędkości w Bremen. Temat jest teraz gorący bo w związku z wysokimi cenami paliwa zieloni domagają się wprowadzenia ograniczenia prędkości w mieście do 40kmh. I to fakt - dane statystyczne pokazują że auta w Bremen poruszają się faktycznie bardzo powoli. Nie zmienia to faktu że powodem tego są korki w miescie.
To ze statystycznie średnia prędkość na autostradach jest niska
  • Odpowiedz
Notes
Notes 10.04.2026, 17:19:52 via iOS
  • 1
@Zydomasoneria: @Krupier
Wrzucę tłumaczenie z Chatgpt bo opisać to to by mi zajęło zbyt dużo czasu bo sprawa jest skomplikowana.
@Krupier Tym przykładem chciałbym ci pokazać że nie wszystko można tak łatwo wytłumaczyć na „Chłopski rozum” ja to wielu wykopkom się wydaje. Bo często mam wrażenie że podważasz moje zdanie tylko dlatego że śmiem szerzej patrzeć na pewne aspekty.
Wracając do tematu… oto historia:

A chce zrobić zakupy,
  • Odpowiedz
Notes
Notes 10.04.2026, 17:20:20 via iOS
  • 0
@Notes: A chce teraz dochodzić od K zwrotu kosztów leczenia. Problematyka ubezpieczeniowa nie podlega rozważeniu. Nie należy również badać roszczeń deliktowych ani ewentualnego roszczenia o zadośćuczynienie.

HISTORIA SPRAWY
Federalny Trybunał Sprawiedliwości (BGH) zajmował się szczegółowo tym stanem faktycznym w 1976 r. Wyrok znajduje się w oficjalnym zbiorze BGHZ 66, s. 51 i nast.

KRĄG PROBLEMOWY
Chodzi o kwestię culpa in contrahendo (cic) w powiązaniu z zasadami dotyczącymi umowy o skutku
  • Odpowiedz
Notes
Notes 10.04.2026, 17:20:46 via iOS
  • 0
@Notes: Uwagi wstępne: Przedstawiony przypadek to absolutny klasyk, który w takiej lub zmodyfikowanej formie bardzo często pojawia się na egzaminach lub w pracach zaliczeniowych. Przy podejściu do sprawy należy najpierw uświadomić sobie, że między stronami nie doszło jeszcze do zawarcia żadnej umowy, a w odniesieniu do córki nie byłoby to w ogóle możliwe – ze względu na przepisy dotyczące nieletnich.

Mimo to § 311 ust. 2 BGB przewiduje trzy przypadki
  • Odpowiedz
Notes
Notes 10.04.2026, 17:21:07 via iOS
  • 0
@Notes: Podążając tym tokiem rozumowania, należy sięgnąć po kolejne narzędzie prawa zobowiązań – zasady umowy o skutku ochronnym na rzecz osób trzecich. Trzeba rozważyć, jak połączyć tę konstrukcję z odpowiedzialnością przedumowną oraz jak ją uzasadnić dogmatycznie. Jeśli uzna się, że przesłanki są spełnione, wykonano już dużą część pracy – ale to dopiero początek analizy roszczenia odszkodowawczego. Ustalono bowiem jedynie istnienie stosunku zobowiązaniowego.

Następnie pojawiają się dalsze kwestie: na czym dokładnie
  • Odpowiedz
Notes
Notes 10.04.2026, 17:21:29 via iOS
  • 0
@Notes: Opinia prawna

A. E może mieć wobec K roszczenie o zwrot kosztów leczenia na podstawie §§ 280 ust. 1, 311 ust. 2, 241 ust. 2, 249 ust. 2 zd. 1 BGB w zw. z zasadami umowy o skutku ochronnym na rzecz osób trzecich, które może dochodzić A.

I. A jako uprawniony
A, jako ojciec E, musi być uprawniony do dochodzenia jej roszczeń. Zgodnie z §§ 1626, 1629 BGB rodzice reprezentują dziecko na
  • Odpowiedz
Notes
Notes 10.04.2026, 17:21:55 via iOS
  • 0
@Notes: IV. Skutki prawne
E doznała szkody w postaci obrażeń i kosztów leczenia. Istnieje związek przyczynowy między naruszeniem obowiązku a szkodą – gdyby liść usunięto, wypadek by nie nastąpił.

Jednak należy uwzględnić przyczynienie się. E sama nie ponosi winy (ma mniej niż 7 lat), ale zachowanie ojca może być jej przypisane. A rażąco zaniedbał obowiązek nadzoru, rozmawiając przez telefon.

W konsekwencji roszczenie E ulega odpowiedniemu zmniejszeniu (§
  • Odpowiedz
Notes
Notes 11.04.2026, 05:47:33 via iOS
  • 0
@Krupier: chodzi o to że często dostaje tutaj bitki (nie tylko od ciebie) tylko dlatego, że napisze o czymś czego większość nie chce zaakceptować.
Chodzi mi na przykład o to, że Majtczak broni się na różne sposoby (zapasowe koło, teraz jakiś a-----l, zmiana pasa przez Kia)
I przykład tego liścia sałaty pokazuje że typ ma do tego pełne prawo i sąd musi się tym zająć. Ba! Prawo (jak i rzeczywistośc)
  • Odpowiedz

1159

Dożywocie za zabicie dwóch kobiet w wyścigu samochodowym w Niemczech.

Dożywocie za zabicie dwóch kobiet w wyścigu samochodowym w Niemczech.

Dwaj bracia ścigali się po mieście i przy prędkości 130 km/h jeden z nich wjechał w prawidłowo jadące kobiety zabijając obie. Sprawca został skazany za morderstwo na dożywocie, a drugi uczestnik na 13 lat za próbę morderstwa. W komentarzu link do artykułu PL z zeszłego roku na ten temat.

2nd_Wave
z
swr.de
dodany: 09.04.2026, 13:55:46
  • 153
  • #
    majtczak
  • #
    wyscigi
  • #
    wyrok
  • #
    sprawiedliwosc
Notes
Notes 10.04.2026, 04:52:58 via iOS
  • -24
@MagicznyMariusz: jakby jechał w Niemczech to groziłoby mu max 5 lat więzienia w tej sytuacji w jakiej się znajdował w Polsce gdyby do wypadku doszło w Niemczech.
Jakby jechał szybko na na odcinku bez ograniczenia to dostałby karę 2 lata w zawsieszeniu a jakby jechał na ograniczeniu do 130 to pewnie max kary ale bez zawiasów.
Notes
Notes 10.04.2026, 04:54:31 via iOS
  • -36
@TV_personelu_niemedycznego_WUM:
jakby jechał w Niemczech to groziłoby mu max 5 lat więzienia w tej sytuacji w jakiej się znajdował w Polsce gdyby do wypadku doszło w Niemczech.
Jakby jechał szybko na na odcinku bez ograniczenia to dostałby karę 2 lata w zawsieszeniu a jakby jechał na ograniczeniu do 130 to pewnie max kary ale bez zawiasów.
Notes
Notes 10.04.2026, 05:54:00 via iOS
  • -8
@lobo: dostaje minusy ale wcale mnie to nie dziwi bo wykopki to debile i ignoranci. A twój komentarz to tylko potwierdza.
To co linkujesz to zupełnie inna sytuacja drogowa. W Niemczech nastąpiła zmiana prawa i ściganie się jest wpisane w kodeks i surowo karane.
Tylko że to co Majtczak odwalił to nie było ściganie się.
I na tym polega różnica dlaczego nie zostałby skazany tak jak wykopki sobie tego życzą.
Notes
Notes 10.04.2026, 06:15:27 via iOS
  • -9
@lobo:

Bzdura, Tam również sąd mógłby to nawet zakwalifikować pod zabójstwo bądź tak zwaną skrajną brawurę za co mógłby dostać 10+ a nawet dożywocie jakby sprawa była publiczna jak u nas.


Poproszę o źródła tych rewelacji ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ja moje zdanie chętnie poprę przepisami za to bzdury to wygadujesz ty. Weź pod uwagę że w Niemczech obowiązuje prawo precedensu w przeciwieństwie do Polski. Nie
Notes
Notes 10.04.2026, 06:29:15 via iOS
  • -6
@maciejos-donbakos: to raczej ty brzmisz jakbyś słyszał tylko jakieś opowieści :)
Podaj mi przepis gdzie w Niemczech za takie coś Majtczak odpowiadałby za swój czyn jak za zabójstwo. Bo o tym jest ten wątek - to po pierwsze :)
Po drugie to Kia też w tej sytuacji nie była bez winy.
Zwłaszcza według niemieckiego prawa :)
Nawet taka drobna różnica jak miganie światłami to różnica bo w Niemczech jest dozwolone
Notes
Notes 10.04.2026, 06:30:37 via iOS
  • -13
@wyjatkowy_wyjatek:

specjalista nie jestem


I potwierdziłeś to swoim komentarzem. Zapoerdanaie na autostradzie to nie wyścigi w mieście. To są dwie różne sytuacje drogowe ale widzę że wykopki tego nie rozumieją ¯\(ツ)/¯
Notes
Notes 10.04.2026, 06:41:41 via iOS
  • -5
@Audytorix: @sylwke3100 dlatego to nie wy jesteście sędziami i nie wy stanowicie prawo XD

Niestety ale są to dwie różne sytuacje… ja wiem że wam się to nie podoba i uważacie że ja p------e głupoty.
Ja dzisiaj pewnie też kilka razy będę z---------l grubo pożywek 200kmh ale nie będę tego robił z zamiarem zabicia kogokolwiek bo autostrada do tego służy żeby się szybko przemieszczać. Gdyby doszło do wypadku to
Notes
Notes 10.04.2026, 07:05:00 via iOS
  • -5
@Krupier: różnica jest taka że w Niemczech nie ma oficjalnego prawa nakazującego stosowania precedensu. Nie zmienia to faktu że sądy stosują prawo precedensu. Nawet jeśli jakiś sąd okręgowy wyda wyrok niezgodny z wyrokiem innego sądu to jak się odwołasz do wyższej instancji to prawdopodobnie wyższa instancja uwzględni precedens. Im wyżej odwołanie tym większe prawdopodobieństwo że precedens będzie uwzględniony :) dlatego nawet sądy okręgowe stosują się do prawa precedensu bo jeśli
Notes
Notes 10.04.2026, 08:14:55 via Wykop
  • -4
czyli w zasadzie identycznie niemal jak u nas gdzie sądy też biorą pod uwagę inne wyroki


@Krupier: ciezko mi powiedziec bo nie czuje sie zbyt mocny w polskim sadownictwie. ale jak sobie przypomne rozne sytuacja to kazdy powtarza, ze w polskim systemie prawnym kazdy sad interpretuje sobie sprawy jak akurat pasuje ;)
to samo z reszta urzad skarbowy...
Notes
Notes 10.04.2026, 08:30:44 via Wykop
  • -7
Trzeba rozróżnić dwie sprawy wykroczenie administracyjne (Ordnungswidrigkeit) za "zwykłe" przekroczenie prędkości oraz przestępstwo karne w przypadku wyścigów samochodowych, niezależnie (!!!) od miejsca ich trwania.


@jeanpaul: czy Majtczak sie z kims scigal? nigdzie nie napisalem, ze na autostradzie nie obowiazuja przeslanki scigania sie. tylko zeby byly nielegalne wyscigi musza byc wyscigi. szybka jazda na autostradzie to nie nielegalne wyscigi...
twoj przyklad z artykulu to przyklad dwoch samochodow ktore sie scigaly. to ciagle INNA
Notes
Notes 10.04.2026, 08:32:00 via Wykop
  • -5
Na autostradzie masz maksymalna dopuszczalna prędkość. Z-----------e powyżej 200 na polskich autostradach to skrajny debilizm.


@Audytorix: wątek w tym komentarzu tyczy sie Niemiec dlatego zamknij morde panie oczywisty bo wszyscy wiemy ze sytuacja wydarzyla sie w polsce i sa w polsce ograniczenia... ale dzieki ze napisales!
Notes
Notes 10.04.2026, 08:35:29 via Wykop
  • -5
Wystarczy żeby prezesostwo, inwestorzy traktowali ludzi jak ludzi, a nie jak materiał do eksploatacji.

Jestem z tego pokolenia wstrętnych milenialsów co nie chca pracować. Wielu boomersow nie rozumie że my chcemy pracować, ale nie chcemy być ruchani w biały dzień


@ButtHurtAlert: tylko to twoje "traktowali ludzi jak ludzi" rozmija sie z tym jakie sa warunki na rynku. i masz w pelni racje ze niektorzy "prezesi" albo niekotre firmy traktuja pracownikow
Notes
Notes 10.04.2026, 09:38:19 via iOS
  • -4
@livaj78095: i postawili w końcu te zarzuty? Czy może jedyne co z tego wyszło to draka w mediach bo temat był klikalny dla ciemnej masy?
Notes
Notes 10.04.2026, 11:19:26 via iOS
  • -1
@jeanpaul: wyprzedzanie z prawej to osobne przewinienie. Mrugnięcie światłami żeby ostrzec że ma zamiar się wyprzedzić jest w Niemczech dozwolone a nawet zalecane. Co innego siedzenie na zderzaku i napoerdalanie długimi jak p------y - to jest zabronione a nazywa się Nötigung.
I nie masz racji że to byłoby zakwalifikowane jako wyścig. Taki styl jazdy zakwalifikowany byłby jako stwarzanie zagrożenia w ruchu lądowym po niemiecku to gefährdung des straßenverkehrs.
Więc nie
Notes
Notes 10.04.2026, 11:53:22 via iOS
  • -1
@jeanpaul: nie! Nie masz wyścigu! Podaj proszę źródło tych bzdur które wypisujesz. Przepisy… wykładnia…
Wbrew temu co piszesz niemieckie prawo i sądownictwo działa zupelnie inaczej niż polskie. Sam tekst o „jeden sędzia powie tak inny powie nie” świadczy o tym że nie masz kompletnie pojęcia o temacie który próbujesz poruszać. Nie rób z siebie kompletnego idioty.
Notes
Notes 10.04.2026, 13:50:03 via iOS
  • 0
@jeanpaul: i przedostatni akapit który napisałeś jest decydujący! Bo policja nie może sobie ot tak uznawać czy ktoś z---------ł w wyścigu! Muszą być spełnione wszystkie przesłanki! Nie wystarczy jeździć slalomem albo mrugać długimi. Ale tego już tutaj nie „zacytowałeś” bo nie pasuje ci do narracji prawda?
Interpretujesz prawo po swojemu a w niemieckim systemie prawnym nie ma miejsca na dobrowolne interpretacje. I uważam to za słuszne!
To że insynuujesz jakbym
Notes
Notes 10.04.2026, 16:48:31 via iOS
  • 0
@jeanpaul:

Jeśli nie potrafisz tego zaakceptować to już twój problem


Jak dobrze znasz niemiecki? A może ty masz problem z czytaniem ze zrozumieniem…. Nawet w tym wyroku który podałeś w linku jest cały akapit o tym dlaczego ta akcja była zakwalifikowana jako wyścig. Jak się już zorientujesz o czym zapomniałeś i co pomijasz to daj znać. Chyba że celowo manipulujesz… XD
Czy każda osoba która kogoś zabiła to morderca? Ile
Notes
Notes 11.04.2026, 01:54:40 via iOS
  • -1
@jeanpaul: slalom a wyprzedzanie z prawej to dwie różne rzeczy… i to ty ignorujesz różnice w tak elementarnym detalu!
Ale dobrze że się poprawiłeś! Widać nadzieję że w twoim mózgu tkwi się jeszcze resztka godności.
Więc jeśli jadę sobie swobodnie 200 lewym i wyprzedzę z prawej takiego zamula bagiennego w Dacii to twoim zdaniem uprawiam wyścigi i zabiorą mi samochód? XD
Nie znasz niemieckiego w ogóle misiu co widać po
Notes
Notes 11.04.2026, 01:55:38 via iOS
  • 0
@AdrianZTuneliVietkongu: i na czym ten mój błąd polega?
Notes
Notes 11.04.2026, 05:29:26 via iOS
  • 0
@AdrianZTuneliVietkongu: tylko ja mówię o sądach w Niemczech a tutaj istnieje coś takiego jak „precedens”. Nie tak jak w krajach anglosaskich ale to nie linia orzecznictwa tak jak w Polsce. W Polsce pomimo linii orzecznictwa sądu mogą wydawać różne wyroki i tak też się dzieje w praktyce. Z kolei w Niemczech pomimo braku prawa precedensu sądy orzekają zgodnie z precedensowymi wyrokami które już zapadły czyli w praktyce „quasi-precedens”.

592

Korea Południowa wprowadza internet dla każdego. Za darmo. Na zawsze

Korea Południowa wprowadza internet dla każdego. Za darmo. Na zawsze

Rząd w Seulu ogłosił wdrożenie programu powszechnego dostępu do mobilnego internetu, który zagwarantuje użytkownikom podstawową łączność z netem - nawet w sytuacji, gdy wyczerpią się ich komercyjne pakiety danych.

mkk10
z
portaltechnologiczny.pl
dodany: 10.04.2026, 12:48:10
  • 153
  • #
    darmowyinternet
  • #
    korea
  • #
    internet
  • #
    dochodgwarantowany
Notes
Notes 10.04.2026, 17:39:43 via iOS
  • 0
@Festiwal_Panczy: patrzcie jaki polack cebulak dej dej dej

603

Naloty na firmy pod Częstochową. Masowo zatrudniali imigrantów "na czarno"

Straż Graniczna przetrzepała firmy w powiecie częstochowskim, ujawniając dziesiątki obcokrajowców pracujących bez żadnych umów i zezwoleń. Rekordziści wpadli na zatrudnianiu pracowników z Azji i Ameryki Południowej całkowicie poza systemem, a teraz właścicielom grożą kary idące w dziesiątki tysięcy.

Kruk_
z
cowczestochowie.pl
dodany: 09.04.2026, 12:25:46
  • 102
  • #
    czestochowa
  • #
    polska
  • #
    imigranci
  • #
    pracbaza
  • #
    strazgraniczna
  • #
    gospodarka
Notes
Notes 09.04.2026, 18:58:36 via iOS
  • 4
@dolina_korupcji: dałem ci minusa bo pierwszy lepszy zachodni kraj który Boryka się z olbrzymim bezrobociem to Niemcy. Atmosfera na rynku pracy jest taka że jeśli pracę masz to jesteś szczęściarzem. Firmy oficjalnie narzekają na brak fachowców ale większość młodych ludzi otwarcie mówi że szukają pracy od miesięcy i nie mogą znaleźć. I mówimy tu k ludziach po porządnych studiach a nie marketingu.
Kolejna sprawa to niemiecki przemysł na olbrzymią skalę
Notes
Notes 09.04.2026, 19:03:45 via iOS
  • 3
@WolneNosaczepOlskie: póki co to areczkos z Kolumbos dostał wizę od Kaczyńskiego i to tutaj leży problem
Notes
Notes 09.04.2026, 19:14:24 via iOS
  • 3
@WolneNosaczepOlskie: no no! Donald osobiście upychał imigrantów w tej firmie. Osobiście odbijał im stempel o 6 rano XD
Notes
Notes 09.04.2026, 19:32:15 via iOS
  • 1
@WolneNosaczepOlskie: najmocniejsza strona? IE doceniasz nas :) za to u WAS najnowsza strona to robienie fikołków.
Tych imigrantów zatrudniał na czarno jakiś randomowy januszex. Kij też wie jaką partię preferuje właściciel tego kołchozu. Ty za to na siłę próbujesz go powiązać z Szanownym Panem Premierem (specjalnie z dużej)
Za to wizy i cały proceder ściągania czarnych, ciapków i innych imigrantów był odgórnie sterowany przez czołowych przedstawicieli twojej kochanej partii (
Notes
Notes 10.04.2026, 14:08:39 via Wykop
  • 1
w niemczech można mieć pracę w ciągu kilku godzin wystarczy że się zgłoszą do biura pracy


@dolina_korupcji: xDDDDD
dwie rzeczy:
po pierwsze to chyba zatrzymales sie na etapie sprzed dwoch lat kiedy faktycznie o prace bylo latwo i jeszcze panowal rynek pracownika (chociaz juz sie konczyl)
a po drugie w niemczech nie zatrudnia sie na niskie stanowiska osob ze zbyt dobrym wyksztalceniem bo zawsze sa problem dla pracodawcy. prawo pracy

610

USA: Pracownik podpala magazyn z powodu niskiej płacy.

USA: Pracownik podpala magazyn z powodu niskiej płacy.

"All you had to do is pay us enough to live"

FrostlyMostly
z
youtube.com
dodany: 09.04.2026, 18:16:40
  • 219
  • #
    usa
  • #
    pracbaza
  • #
    kolchoz
  • #
    kapitalizm
  • #
    wolnyrynek
Notes
Notes 10.04.2026, 04:59:07 via iOS
  • -21
@PiersiowkaPelnaZiol:

To zjawisko i nagłośnienie może sprowokować innych ludzi w trudnej sytuacji do takich czynów i firmy nie mają żadnych skutecznych mechanizmów obronnych poza "płaceniem dobrze"


Tylko że przed idiotami nie ma zabezpieczenia. Zawsze się znajdzie głąb który uzna że zarabia za mało bo jego standard życia jest za niski.
Firmy po prostu przestaną zatrudniać tak jak to aktualnie dzieje się w Europie.
Notes
Notes 10.04.2026, 05:02:09 via iOS
  • -11
@Duperel: to daje mandat do niszczenia cudzego mienia i ryzykowania śmiercią postronnych ludzi?
Widać po Twojej argumentacji kto tu ma murzynsko amerykańskie standardy vs cywilizowane podejście do sprawy jak poszukanie sobie innej pracy lub podniesienie kwalifikacji żeby zarabiać więcej xD
Notes
Notes 10.04.2026, 05:08:10 via iOS
  • -8
@KochanekAdmina: idiotom nie wytłumaczysz. Najlepsze są komentarze (których jest większość) popierające tego pracownika i zrzucające winę i odpowiedzialność na pracodawcę XD
Dla nieudaczników zawsze winny jest ktoś inny a wzięcie odpowiedzialności za własne życie i decyzje to sytuacja nie do pomyślenia xD
Notes
Notes 10.04.2026, 05:20:27 via iOS
  • -11
@Duperel: gdyby nie krwawe krucjaty również… gdyby nie krwawa zagłada dinozaurów to też nie wiadomo co by dzisiaj było xD
Żyjemy w cywilizowanym świecie i są inne metody na ułożenie sobie życia. Jeśli popierasz takie zachowanie to niczym się różnisz się od postsowieckiej swołoczy która nie grzeszy inteligencją
Notes
Notes 10.04.2026, 06:24:22 via iOS
  • -11
@kwiat_pustyni626: poczytaj co dzieje się aktualnie w Niemczech. Związki zawodowe wymusiły w ostatnich latach tak restrykcyjne warunki zatrudnienia że w dużych firmach jak już raz kogoś zatrudnisz to prawie niemożliwe jest zwolnienie takiej osoby.
Do tego dochodzi niewyobrażalnie olbrzymia roszczeniowość pracowników a przy rosnących kosztach zatrudniania i innych czynnikach jak rosnące koszta energii itd firmy zwalniają masowo i zamykają całe fabryki i albo przestają produkować albo przenoszą produkcję do innych
Notes
Notes 10.04.2026, 06:34:16 via iOS
  • -9
@kwiat_pustyni626:

ryzyka choćby geopolityczne (otwierania kolejnych fabryk choćby w Chinach) plus do tego transport i logistyka


A jednak firmy to robią. Głupcy
Notes
Notes 10.04.2026, 06:35:16 via iOS
  • -9
@ButtHurtAlert: pokaż mi te firmy z miliardami ZYSKÓW ;) zdajesz sobie sprawę że większość firm to firmy małe i średnie… nawet chyba z naciskiem na te małe zatrudniające do 10 pracowników? Ale im tych miliardów zazdroszczę xD
Notes
Notes 10.04.2026, 06:45:39 via iOS
  • -9
@ButtHurtAlert: na świecie jest kilkaset milionów przedsiębiorców a ty mi wypisujesz jeden przykład? Wypisz chociaż ze 100 tysięcy co?
Ja nie neguje tego że są korpo które zarabiają dużo ale to są jednostki. Ty za to jebiesz po wszystkich firmach…

@kwiat_pustyni626

Natomiast jako lewak jestem za tym by pracowników był maksymalnie chroniony na umowie i miał

227

Humbak umiera w Bałtyku. Dlaczego ratunek okazał się niemożliwy?

Humbak umiera w Bałtyku. Dlaczego ratunek okazał się niemożliwy?

Agonia humbaka w Zatoce Wismarskiej dobiega końca. W filmie tłumaczę, dlaczego mimo ogromnego zaangażowania służb, biologia i fizyka uniemożliwiły uratowanie tego niezwykłego ssaka w wodach Bałtyku.

NaukowoTV
z
youtube.com
dodany: 08.04.2026, 15:29:40
  • 51
  • #
    baltyk
  • #
    biologia
  • #
    niemcy
  • #
    europa
  • #
    morze
  • #
    zwierzeta
Notes
Notes 09.04.2026, 14:04:46 via Wykop
  • 0
nie zgadzam sie z tym co mowi ten typ. czlowiek mogl zrobic duzo wiecej zeby uratowac teg wieloryba!
gosciu praktycznie pobieżnie opisuje pierwszy etap ratowania tego wieloryba. dzieki zaangazowaniu wielu ludzi udalo sie go uwolnic z pierwszej mielizny. przez dwa dni plywal sobie swobodnie... problem pozostal tylko w tym, ze wieloryb byl zdezorientowany i mial problemy z nawigacja we wlasciwym kierunku.
hejt w kierunku wladz i naukowcow (glownie grenpeace, wladz muzeum i
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

277

Tusk idzie na zwarcie z Nawrockim o kryptowaluty. Chce błyskawicznego głosowania

Tusk idzie na zwarcie z Nawrockim o kryptowaluty. Chce błyskawicznego głosowania

Premier naciska na Sejm, by jak najszybciej odrzucić weto prezydenta blokujące nowe przepisy o krypto. Rząd goni unijne terminy i chce porządku na rynku, podczas gdy prezydent twierdzi, że ustawa w obecnym kształcie uderzy w polskie firmy.

Kruk_
z
wiadomosci.onet.pl
dodany: 08.04.2026, 12:43:25
  • 98
  • #
    kryptowaluty
  • #
    polityka
  • #
    polska
  • #
    pieniadze
  • #
    gospodarka
  • #
    tusk
Notes
Notes 09.04.2026, 05:40:40 via iOS
  • -2
@tomaszkus: zacznie mówić po niemiecku jak tylko konfederopis zacznie mówić po rusku…
p.....f
p.....f
konto usunięte 09.04.2026, 03:15:40
  • 9
#przegryw ludzka natura s-------ą jest
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Notes
Notes 09.04.2026, 04:34:39 via iOS
  • 0
@penkroff: jaka autorefleksja z rana xD
  • Odpowiedz
Hole_to_another_universe
Hole_to_another_universe
08.04.2026, 23:13:52
  • 60
Bekę mam z ludźmi co piszą że inni mają gorzej no i c--j mnie to obchodzi? Ja nie mam prawa być nieszczęśliwy bo jakieś dziecko w Afryce ma gorzej? W------e ja jestem przegryw w głowie i czuję się źle i tyle #przegryw
Holetoanother_universe - Bekę mam z ludźmi co piszą że inni mają gorzej no i c--j mni...

źródło: 1000007040

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Notes
Notes 09.04.2026, 04:24:21 via iOS
  • 0
@Hole_to_another_universe:

ok oski, poczułeś sie lepiej gnębiąc przegrywa?


Gdzie on cie niby zgnębił? XD to odpada już pod ostre urojenia.
Piszesz że masz bekę z ludzi którzy mówią że inni mają gorzej. Negujesz obiektywne spojrzenie na świat? To że twoje osobiste doświadczenia są dla ciebie zle nie znaczy że obiektywnie patrząc inni faktycznie mają gorzej. A twoim i tobie podobnych problemem jest może też to że nie potraficie docenić tego
  • Odpowiedz
radzioso532
radzioso532
08.04.2026, 23:05:23
  • 23
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 51
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Notes
Notes 09.04.2026, 00:09:17 via iOS
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
  • Strona 2 z 13
  • >
  • Hejtkonto w opozycji do przegryw jak czytasz ten opis to znaczy ze Twoje zucie i tak juz jest przegrane skoro stalkujesz jakiegos randoma z internetu xD

Osiągnięcia

  • Gadżeciarz
    od 09.12.2022

    Gadżeciarz
  • Komentator
    od 27.01.2026

    Komentator
  • Rocznica
    od 27.11.2025

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 24.08.2024

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking