Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko265
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
KEjAf

KEjAf

Dołączył 11 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 22178
  • Znaleziska 12837
  • Mikroblog 9341
  • Obserwujący 62
  • Obserwowane 53
szarytkarz
szarytkarz
05.11.2025, 03:16:57
  • 460
Brøndby Haveby to charakterystyczne osiedle położone niedaleko Kopenhagi. Początki tej formacji zabudowy sięgają 1964 roku, gdy rozpoczęto podział gruntów Brøndby pod budowę ogródków działkowych. Tak powstało 12 okrągłych dzielnic-jednostek, które podzielono na 7 stowarzyszeń z 284 działkami o powierzchni 400m2 każda. Symbolicznymi granicami pomiędzy kolejnymi parcelami są żywopłoty.
Architektura i plan miejscowości nawiązuje do idei miasta ogrodu. Trzeba zaznaczyć, iż Brøndby Haveby nie jest zamieszkiwane przez cały rok. To forma ogródków działkowych/wypoczynkowych
szarytkarz - Brøndby Haveby to charakterystyczne osiedle położone niedaleko Kopenhagi...

źródło: temp_file180592165981118484

Pobierz
  • 73
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

KEjAf
KEjAf 06.11.2025, 08:16:58 via Android
  • 1
@historiofil

c-----e. Tereny pomiędzy kołami stoją odłogiem i absolutnie nic na nich nie ma. Jeszcze gdyby to była dzika łąka lub las, ale jest to trawnik wystrzyżony na 0.5cm. (╥﹏╥)


To była moja pierwsza myśl - że gdyby zamiast tych kółek porobili sześciokąty czy kwadraty to by mogli wykorzystać przestrzeń w całości.

A druga - to że w sumie dobrze że nie wykorzystali. Wolałbym mieć dostęp do
  • Odpowiedz

389

Partia Razem proponuje podatek antyspekulacyjny. "Ceny mieszkań są chore"

Partia Razem proponuje podatek antyspekulacyjny. "Ceny mieszkań są chore"

Partia Razem złożyła w Sejmie projekt ustawy o podatku antyspekulacyjnym, który ma ograniczyć skupowanie mieszkań przez inwestorów i obniżyć ceny nieruchomości.od trzech do pięciu mieszkań stawka 1 proc. wartości nieruchomości,od sześciu do ośmiu mieszkań 2 proc,od dziewiątego i kolejnych 3

BojWhucie
z
businessinsider.com.pl
dodany: 05.11.2025, 11:06:00
  • 281
  • #
    polityka
  • #
    nieruchomosci
  • #
    razem
  • #
    mieszkanie
KEjAf
KEjAf 05.11.2025, 15:31:15 via Android
  • 0
Podatki powinny być proste, prawo powinno być proste.

Podatek katastralny to znane, proste rozwiązanie, które może zastąpić część istniejących podatków i je uprościć.

"Podatek antyspekulacujny" brzmi jak dodatkowa pozycja do długiej listy podatków i podateczków, która zwiększy zapotrzebowanie na księgowych i urzędników skarbówki, obciąży zwykłych ciułaczy i będzie się dała łatwo obejść przez wielki kapitał, albo będzie miała przynajmniej część z tych wad.
  • 11
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

KEjAf
KEjAf 05.11.2025, 16:58:41 via Wykop
  • 4
@fervi: Nie bardzo, taki podatek w ogóle nie uderza w to co trzeba. Wręcz przeciwnie.

Taki podatek nie penalizowałby zarabiania na wynajmnie, nie penalizowałby trzymania pustych mieszkań jako lokata kapitału, penalizowałby tylko transakcje. Czyli jeśli ktoś ma dziesięć mieszkań na wynajem - to nie zapłaciłby od tego podatku. Jeśli fundusz inwestycyjny ma ich sto - też. Najbardziej by się opłacało w ogóle deweloperowi nigdy nie sprzedawać mieszkań które wybuduje, tylko
KEjAf
KEjAf 05.11.2025, 17:18:35 via Wykop
  • 2
Nie, podatek katastralny to zwykły sposób na wywłaszczenie. Bandycki pomysł.


@panpromo09: Patrz mój komentarz powyżej.

Podatek katastralny wywłaszcza, zabiera korzyści z posiadania. Podatek dochodowy zniewala, zabiera korzyści z
KEjAf
KEjAf 05.11.2025, 20:25:16 via Wykop
  • 0
W tym cały problem, że po pierwsze jak już się dorobisz to nie po to by oddawać owoce swojej pracy.


@panpromo09: oddajesz w podatkach od pracy znaczną część jej owoców.

Nieruchomość której nie zbudowałeś nie jest owocem twojej pracy. Znaczna część, a jeśli to atrakcyjna nieruchomośc to zdecydowana większość wartości tej nieruchomości to wartość działki - a ona w ogóle nie jest owocem niczyjej pracy. Więc oddawanie częsci tej wartości nie

540

Resort chce limitu zarobków. Lekarze: najgorszy pomysł z możliwych

Resort chce limitu zarobków. Lekarze: najgorszy pomysł z możliwych

Ministerstwo Zdrowia nieoficjalnie proponuje limit zarobków lekarzy na kontraktach do kwoty 48 tys. zł. Przedstawiciele

starnak
z
finanse.wp.pl
dodany: 04.11.2025, 18:51:29
  • 222
  • #
    polska
  • #
    ministerstwozdrowia
  • #
    lekarze
  • #
    zarobki
  • #
    szpitale
KEjAf
KEjAf 05.11.2025, 12:48:11 via Android
  • 6
No i mają rację. To jest idiotyczny pomysł.

Nie da się obniżyć cen zakazując wyższych cen. ( ͡º ͜ʖ͡º) To po prostu nie ma prawa zadziałać.

Nie da się unieważnić prawa popytu i podaży, ale można zwiększyć podaż (kształcić więcej lekarzy, kształcić paramedyczny personel i pozwolić mu wykonywać czynności które nie wymagają wysokich kwalifikacji) i zmniejszyć popyt (zlikwidować wymóg korzystania z lekarzy tam gdzie nie jest potrzebna
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

KEjAf
KEjAf 05.11.2025, 15:15:18 via Android
  • 0
a że ci wiedzą ile są warci dla szpitala to negocjują I potem wychodzą "pensje grozy".


@Artoth: no to to jest jednak moim zdaniem dość grubo niemoralne.

Generalnie służba zdrowia jest systemowo patologiczna na różne sposoby i nie można mieć pretensji o patologie systemu do indywidualnych lekarzy którzy nie są za to odpowiedzialni, ale jak najbardziej można mieć pretensje do tych którzy nadużywają uprzywilejowanej pozycji jaką im ten chory system
Bipolar-
Bipolar-
04.11.2025, 15:48:24
  • 148
Wykopki:
"lekarze w Polsce zarabiają średnio 100 tysięcy, to więcej niż Niemcy, Szwedzi i wszyscy inni. Polscy lekarze zarabiają najwięcej na świecie. Kasta! Kasta! Rozkułaczyć ich!" Źródło: tak słyszałem na wykopie i od wuja Marka

Statystyki:
Z danych AOTMiT wynika, że mediana wartości kontraktu lekarza specjalisty to 24,6 tys. zł (5700 EUR) (dane dotyczyły września 2024 r.)
Prezes AOTMiT: mediana na umowę o pracę to ok. 19 tys. złotych (4460 EUR)
@pieknylowca +15
Wykopki: lekarze zaraz po stażu na który nie muszą chodzić dostają od ręki 300zl/h za wypisywanie recept, nic nie muszą robić, biorą kasę za dyżury na trzech oddziałach na których śpią, rozbijają się merolami z łapówek pod wpływem alkoholu od pacjentów
Lekarze: picrel
Wyrobiłem 325h pracy płatnej czyli
więcej
  • 95
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

KEjAf
KEjAf 04.11.2025, 22:18:23 via Wykop
  • 1
Mirek lekarz wrzuca PITa, z którego wynika że zarabia z 60zł/h


@Bipolar-: I że pracował 325 godzin w miesiącu (a twierdzi że jeszcze więcej bezpłatnie). Jej, czy wy nie widzicie jaka to jest patologia?

Tam gdzie w wyniku błędu przy pracy ktoś może stracić życie dba się o to żeby pracownik był jako tako świadomy. Kierowca TIRa ze względów bezpieczeństwa nie może pracować więcej niż 180 godzin w miesiącu. Kontroler lotów, ze
  • Odpowiedz

767

Lekarz: kontrakt 48 tys. brutto to niegodne wynagrodzenie świetnych specjal.

Lekarz: kontrakt 48 tys. brutto to niegodne wynagrodzenie świetnych specjal.

48 tysięcy brutto na kontrakcie, to niegodne wynagrodzenie dla świetnych specjalistów. Nie wyobrażam sobie, żeby transplantolog przeszczepiał narządy czy kardiochirurg operował serce za taką kwotę. W kontrakcie powinno być zaszyte ryzyko wykonywanego zawodu. Kontrakt nie gwarantuje niczego poza przy

tomasztomasz1234
z
x.com
dodany: 03.11.2025, 15:31:00
  • 352
  • #
    polska
  • #
    zarobki
  • #
    lekarski
  • #
    pracbaza
  • #
    pieniadze
  • #
    medycyna
KEjAf
KEjAf 04.11.2025, 05:58:40 via Wykop
  • 3
To teraz rzetelnym argumentem w dyskusji ma być to, że ktoś ogląda patostreamy lub nie ogląda patostreamów xD


@Cztero0404: A twoim rzetelnym argumentem ma być to że czujesz jakbyś rozmawiał z kimś niespełna rozumu. Nom gdybym miał oceniać, to jednak @robertx wygrywa w konkursie na rzeczowość dyskusji, tym bardziej że jego kometarz o patostreamach był odpowiedzią na twój o braku rozumu. Jak ma niby na to odpowiedzieć rzeczowo?

a podasz na
KEjAf
KEjAf 04.11.2025, 06:01:18 via Wykop
  • 4
@votus: I ilu lekarzy poniosło, powiedzmy w zeszłym roku, za swoje błędy odpowiedzialnośc karną, zawodową czy cywilną i co ich to kosztowało?

Wiesz, kierowca TIRa też za swoje błędy może ponieść odpowiedzialność karną, może stracić uprawnienia i może być pozwany cywilnie o odszkodowania. I jak najbardziej jego błąd może kosztować czyjeś życie. Czy dla niego 50k to też niegodne wynagrodzenie?
KEjAf
KEjAf 04.11.2025, 06:08:23 via Wykop
  • 0
@upol1983: Nie, problem nie polega na tym że ktoś tam zarabia 100k, tylko na tym że dostępność i jakość usług medycznych jest niska. A to dlatego że nie ma konkurencji na tym rynku, lekarzy jest mało i mogą świadczyć usługi niskiej jakości bo nie mają konkurencji. Wysokie zarobki to mniej istotny, ale łatwiejszy do zmierzenia, pokazania i nagłośnienia efekt.

Mam nadzieję że rozwiazania skupią się jednak na zwiększaniu podaży, zmniejszaniu
KEjAf
KEjAf 04.11.2025, 06:48:19 via Wykop
  • 1
@Cztero0404: No mistrzu, jeśli wprowadzasz do rozmowy element nazywania rozmówcy durniem czy niespełna rozumu to nie możesz racjonalnie liczyć na wymianę rzetelnych argumentów w jej dalszym ciągu.

Mógłbyś na przykład powiedzieć (domyślam się że to masz na myśli) że lekarz nie ponosi w takiej sytuacji konsekwencji prawnych czy formalnych, ale jest w jakiś tam sposób tym psychicznie obciążony (co najpewniej jest prawdą) - i mógłbyś wtedy liczyć na to że
KEjAf
KEjAf 04.11.2025, 06:51:41 via Wykop
  • 2
@iuxtaposed: receptomaty są doskonałą ilustracją patologii.

Jak działa receptomat - pacjent mówi jaki chce dostać lek, aplikacja automatycznie zadaje mu pytanie o objawy, które potwierdza że ma, płaci stówkę czy ile to tam teraz kosztuje i dostaje receptę.

Ta usługa nie jest warta ćwierć grosza, trzeba za nią zapłacić stówkę tylko dlatego że prawo mówi że "jak chcesz sobie kupić takie lekarstwo to musisz zapłacić lekarzowi stówkę".
KEjAf
KEjAf 04.11.2025, 07:13:44 via Wykop
  • 0
@upol1983: @iuxtaposed: nie wiem, ja nie jestem z tej branży, nie znam się. Gdybym miał się zająć zaprojektowaniem dobrego rozwiązania, kosztowałoby mnie to dużo czasu, zdobywania wiedzy i wymagało dostępu do informacji do których nie mam dostępu. I najpewniej są ludzie którzy zrobiliby to lepiej ode mnie.

To co wiem, bez żadnych wątpliwości, to na przykład jak działa receptomat - właśnie tak jak napisałem. Pacjent sam wie czego
KEjAf
KEjAf 04.11.2025, 07:54:09 via Wykop
  • 0
@iuxtaposed: Zgadzam się, jak najbardziej. Nie oczekuję przecież że lekarz do którego idę po receptę zreformuje system.

I jasne, ktokolwiek by miał się zająć reformą takiego systemu, powinien zebrać i wziąć pod uwagę opinie lekarzy na ten temat. Przy czym branie pod uwagę opinii nie oznacza oczywiście bezkrytycznej akceptacji postulatów.

436

Jak TSMC udało się zejść do 2nm?

Jak TSMC udało się zejść do 2nm?

Jak działa nowy, 2nm proces litograficzny TSMC, oparty o nowe techniki optymalizacji krzywizny maski i elektronowe macierze o wielu wiązkach, który pozwalają te zakrzywione maski wypalać.

BArtus
z
youtube.com
dodany: 03.11.2025, 11:21:39
  • 125
  • #
    technologia
  • #
    komputery
  • #
    elektronika
  • #
    nvidia
  • #
    tsmc
  • #
    intel
KEjAf
KEjAf 04.11.2025, 07:28:39 via Wykop
  • 0
@ahmed-reyk: albo wyjąć z maszyny w połowie procesu, jak zrobi pierwsze dwa z tych 4 nm. To by się też szybciej robiło i zużywało mniej materiału, same korzyści.
wysokiewiczplum
wysokiewiczplum
wysokiewiczplum
30.10.2025, 19:28:42
  • 2117
1987 rok - 6310 studentów lekarskiego zaczyna 1 rok, za tego biednego PRLu
1994 - 2000 - tu średnia zaczynających wynosi ledwie 2070
2003 - 2012 - średnia to 3130, w roku 2004 limit to było ledwie 2240 miejsc

Lekarze nie są nadludźmi. Sekretem ich wynagrodzeń nie jest ani poziom studiów, ani rzekoma odpowiedzialność, ani też charakter pracy. Źródłem przepychu, pazerności i wszelkich patologii w ochronie zdrowia są skandalicznie niskie limity przyjęć na studia obowiązujące
  • 243
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

KEjAf
KEjAf 30.10.2025, 23:15:51 via Wykop
  • 23
Dziesięciolecia zaniedbań


@wysokiewiczplum: jakich zaniedbań? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ja bym powiedział że wręcz przeciwnie - ewidentnie zadbali o swój interes.

Bo było ich za dużo i
  • Odpowiedz
KEjAf
KEjAf 31.10.2025, 08:05:01 via Wykop
  • 16
. I teraz są świetnie opłacanymi specjalistami 50+ o których was tak boli d--a.


@dr_Batman: Złotko, mnie o niczyje zarobki nie boli d--a.

Boli mnie to że jestem zmuszany do korzystania z drogich usług niskiej
  • Odpowiedz
KEjAf
KEjAf 31.10.2025, 08:44:10 via Wykop
  • 11
No chirurgów to wogole nikt nie ogranicza, setki miejsc rezydenckich z zabiegowek zostaje. Masz na to jakiś argument?


@dr_Batman: o, a to jest doskonała ilustracja problemu.

Chirurg to jest taki autentycznie potrzebny lekarz - który wykonuje trudną pracę, taką którą nie każdy potrafiłby wykonywać, faktycznie potrzebną i odpowiedzialną. I jestem przekonany że chirurdzy też dobrze zarabiają - i bardzo dobrze, jeśli robią dobrą robotę, niech
  • Odpowiedz
KEjAf
KEjAf 31.10.2025, 09:34:56 via Wykop
  • 4
Jestem ciekawa czy nagonka społeczna, limit zarobków zrównujący specjalizację wpłynie dobrze czy źle na ilość chirurgów. Nie wiem choć się domyślam.


@dr_Batman: Oczywiście że chirurdzy na tym tracą. Pasożytniczy element podpina się pod ich dobry wizerunek i ten wizerunek na tym cierpi. Na pewno ich to też demoralizuje i przypuszczalnie tracą też na tym dobry personel - jak jakiś ambitny student, najlepszy na roku, który mógłby zostać doskonałym chirurgiem czy onkologiem
  • Odpowiedz
KEjAf
KEjAf 31.10.2025, 11:11:32 via Wykop
  • 2
: No to zobaczymy kto na koniec na tym cierpi. Bo raczej pacjenci niż lekarze ¯\(ツ)/¯


@dr_Batman: na czym?

Też mogłabym ci ubliżyć tylko po
  • Odpowiedz
KEjAf
KEjAf 31.10.2025, 18:05:28 via Wykop
  • 3
Procedury są wyceniane odgórnie, na poziomie centralnym.


@ab_ovo_usque_ad_mala: i w jaki sposób są wyceniane? Przez rzut kostką? No raczej nie, jeśli taka wycena ma jakikolwiek sens, to musi brać pod uwagę koszt zatrudnienia lekarza i jeśli ten koszt jest niższy, to wycena też będzie niższa. Zresztą nawet gdyby taka wycena była oderwana od kosztów, to też lepiej jeśli koszty są niższe - wtedy więcej pieniędzy zostanie w szpitalu, może spłaci swoje
  • Odpowiedz
KEjAf
KEjAf 01.11.2025, 16:47:34 via Android
  • 1
@ab_ovo_usque_ad_mala: ( ͡º ͜ʖ͡º)

W porządku, rozumiem, zabierasz głos tylko po to żeby powiedzieć że jesteś zbyt dobry na uczestniczenie w tej dyskusji.

W takim razie gratuluję, dziękuję że się podzieliłeś tą cenną informacją i oczywiście życzę wielu dalszych sukcesów!
  • Odpowiedz
KEjAf
KEjAf 01.11.2025, 20:02:59 via Wykop
  • 1
Proponuję, żeby jeden czy drugi narzekający wykopek poszli na medycynę

Nikt nikomu nie bronił uczyć się biologi i chemii rozszerzonej, tak aby zdać na ponad 90%. Nikt nie bronił uczyć się 7 lat,


@dawidoo26890: @kamdzie:

No macie rację, faktycznie to rozwiązuje problem. Jeśli mi się nie podoba niekompetencja i niska dostępność lekarzy, to przecież sam mogę pójść na
  • Odpowiedz
KEjAf
KEjAf 02.11.2025, 13:02:31 via Wykop
  • 0
@DoktorMorela: ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ciekawe jak byś to uzasadnił.

Ktoś jest chory. Płaci składki do NFZ i w związku z tym jest objęty ubezpieczeniem które powinno pokryć koszty leczenia. Powiedzmy że leczenie składa się z dwóch elementów które coś kosztują - zabiegu wykonywanego przez lekarza i
  • Odpowiedz
KEjAf
KEjAf 02.11.2025, 18:18:30 via Wykop
  • 0
Zacznijmy, że nikt szpitalowi poza programami lekowymi nie refunduje leków. To jest koszt szpitala.

nie ma refundacji leków szpitalnych


@DoktorMorela: Ojej. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jak ubezpieczony pacjent leży w szpitalu i dostaje jakieś leki to kto za nie płaci? NFZ. Czy to się nazywa refundacja czy jakoś inaczej - co za różnica. Chodzi o to kto płaci. Nie płaci dyrektor szpitala ze swojej prywatnej kieszeni, nie płaci lekarz, nie płaci
  • Odpowiedz
KEjAf
KEjAf 02.11.2025, 20:21:20 via Wykop
  • 0
Nic nie rozumiesz.


@DoktorMorela: to wytłumacz. ¯\(ツ)/¯

Kłócisz
  • Odpowiedz
KEjAf
KEjAf 02.11.2025, 21:36:44 via Wykop
  • 1
@DoktorMorela: No cóż, życzę dalszych sukcesów.

Wszyscy wy tutaj - podający się za lekarzy (przypuszczam że faktycznie jesteście lekarzami), prowadzicie rozmowę w dokładnie ten sam sposób:
1. "Jestem od ciebie lepszy i jestem taki mądry a ty taki głupi".
2. "Zamiast jakiegoś argumentu albo użytecznej informacji, napiszę coś co nie ma nic do rzeczy i w ogóle nie odpowiada na to na co ma odpowiadać, ale pokaże że mam jakąś tam
  • Odpowiedz
KEjAf
KEjAf 03.11.2025, 00:20:36 via Wykop
  • 1
@DoktorMorela: Mistrzu, napisałeś że jesteś przeciwny refundowaniu leków, zapytałem jak to uzasadniasz. W dalszym ciągu nawet się nie zbliżasz do odpowiedzi na pytanie, tylko krytykujesz moją ignorancję w temacie jakichś szpitalnych rozliczeń które nie mają tu nic do rzeczy. Moje pytanie jest zupełnie niezależne od jakichś kodów, szpitalnej księgowości czy rozliczeń z NFZ. I nawet jeśli o te rzeczy od 15 lat się toczy jakaś dyskusja - to jest to
  • Odpowiedz
KEjAf
KEjAf 04.11.2025, 06:43:48 via Wykop
  • 0
@DoktorMorela:

Nie ma żadnego uzasadnienia zeby statyną jednej firmy miala refundacje 100% a innej 0% mimo tego samego składu. To jest wałek do dojenia forsy z budzetu przez tych co dali w łapę ale lobbowali.


To już pisałeś, a ja na to odpowiadałem. Zgadzam się, refundacje powinny być niezależne od marki. To nie jest argument za tym żeby zlikwidować refundacje w ogóle - pytałem o to dlaczego chciałbyś je zlikwidować, w
  • Odpowiedz

2155

Publiczny szpital: do 93 600 zł/mies. dla lekarza SOR w trakcie specjalizacji

Publiczny szpital: do 93 600 zł/mies. dla lekarza SOR w trakcie specjalizacji

Szpital Wojewódzki w Bielsku-Białej poszukuje lekarzy do pracy w SOR w trakcie specjalizacji z medycyny ratunkowej. Wynagrodzenie: do 63 840-93 600 zł* (*168 - 240 godzin miesięcznie)

tomasztomasz1234
z
rocketjobs.pl
dodany: 02.11.2025, 15:39:38
  • 517
  • #
    polska
  • #
    lekarski
  • #
    medycyna
  • #
    zarobki
  • #
    ciekawostki
  • #
    pracbaza
KEjAf
KEjAf 03.11.2025, 00:31:04 via Wykop
  • 6
@DriveSpace: Ciekawe, nie wiem skąd masz ten wykres, ale wygooglałem że można sprawdzić czasy oczekiwania na SORach tutaj:
https://pacjent.gov.pl/szpitalny-oddzial-ratunkowy-sor#mapa

Jak się poklika - na niektórych SORach faktycznie mają młyn, pewnie jakieś poważne wypadki w okolicy. A na niektórych - jak poniżej, jedna osoba a i tak czeka 2 godziny "w kolejce". ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jak się idzie do lekarza na umówioną wizytę to na pacjenta
KEjAf - @DriveSpace: Ciekawe, nie wiem skąd masz ten wykres, ale wygooglałem że można...

źródło: image_2025-11-03_012949244

Pobierz
KEjAf
KEjAf 04.11.2025, 06:21:48 via Wykop
  • 0
@Anomalocaracid: Żadna z tych rzeczy mnie nie dziwi ( ͡° ͜ʖ ͡°) tj. ani to że system nie działa ani to że w jednoosobowej kolejce trzeba czekać parę godzin. Pasuje do moich osobistych doświadczeń z SORów.

2091

Chorzy na raka odsyłani do domu. Dramatyczna sytuacja w polskich szpitalach

Chorzy na raka odsyłani do domu. Dramatyczna sytuacja w polskich szpitalach

Coraz więcej szpitali w Polsce przestaje przyjmować nowych pacjentów, w tym osoby wymagające leczenia onkologicznego. Z informacji przekazywanych przez przedstawicieli Naczelnej Rady Lekarskiej wynika, że placówki przekładają leczenie na przyszły rok z powodu wyczerpania rocznych limitów finansowani

Stopa_Szopa
z
rmf24.pl
dodany: 03.11.2025, 14:24:59
  • 428
  • #
    szpiyale
  • #
    nfz
  • #
    dotacje
  • #
    ograniczenia
KEjAf
KEjAf 03.11.2025, 22:43:03 via Wykop
  • 3
Wszystkich jedna miara zmierzyłeś. Uratuje 100 osób miesięcznie. Czyli życie jednej osoby wyceniasz na 1000zl rozumiem że to chyba uczciwa stawka za to że ktoś może kilka lat dłużej żyć. Czy mają leczyć za darmo


@balbezaur: XD

Gdyby ratowanie życia jednej osoby kosztowało 1000 złotych, za budżet NFZ (~200 mld złotych) każdego roku uratowanoby życie każdego Polaka średnio ponad

296

Jeden grunt, jedna transakcja i wycena działki wyższa niż cały majątek Dawtony

Jeden grunt, jedna transakcja i wycena działki wyższa niż cały majątek Dawtony

Dawtona dysponuje ogromnym zapleczem posiada ponad 4500 hektarów własnych pól uprawnych, zatrudnia 1200 osób i współpracuje z 2000 rolników. Kapitał zakładowy firmy to 305 milionów złotych. Tymczasem zakup strategicznej działki która miała być pod CPK może jej przynieść nawet 400 mln zł

sub_zero_1
z
money.pl
dodany: 29.10.2025, 21:46:16
  • 59
  • #
    pieniadze
  • #
    cpk
  • #
    polityka
  • #
    polska
  • #
    bekazpisu
  • #
    rolnictwo
KEjAf
KEjAf 30.10.2025, 23:02:35 via Wykop
  • 0
@yurakamisa1: XD a w powiązanych:

w umowie jest zapis, iż w przypadku inwestycji strategicznych grunty mogą zostać odkupione przez państwo za cenę zakupu, czyli 23 mln złotych za 160 ha. "Nie ma tu mowy o zysku czy absurdalnych kwotach medialnych sięgających 400 milionów złotych. Podkreślę: zapisy w umowie mówią jasno - w ciągu 5 lat KOWR ma prawo odkupić działkę za kwotę o tej samej wartości nominalnej"


Czyli nic się

311

Piękny lot rowerzysty, niestety bez telemarka.

Piękny lot rowerzysty, niestety bez telemarka.

Rowerzysta z impetem wbił się w toyotę, w nagrodę dostał mandat.

adriansi
z
olsztyn.com.pl
dodany: 30.10.2025, 04:29:43
  • 334
  • #
    rower
  • #
    policja
  • #
    heheszki
KEjAf
KEjAf 30.10.2025, 21:23:23 via Wykop
  • 0
Rowerzysta z impetem wbił się w toyotę, w nagrodę dostał mandat.


Niezły z niego akrobata - jadąc bokiem pod prąd z impetem wjechał w przód toyoty, która sobie spokojnie stała na pasach. ¯\(ツ)/¯
KEjAf - >Rowerzysta z impetem wbił się w toyotę, w nagrodę dostał mandat.

Niezły z n...

źródło: image_2025-10-30_212117993

Pobierz
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

KEjAf
KEjAf 30.10.2025, 21:47:41 via Wykop
  • -1
Jak ona wjechała na ten przejazd to rowerzysta był jeszcze na poprzednim przejeździe. Przyjrzyj się temu kadrowi.


@Sabr: przejazd dla rowerów to jest to czerwone. To w białe pasy to jest przejście dla pieszych, czyli coś innego niż przejazd rowerowy.

Jak samochód wjeżdżał na przejazd to rower już na nim był, przyjrzyj się temu kadrowi - rower jest już na przejeździe, a samochód jeszcze przed nim.

Cała ta dyskusja generalnie
KEjAf - >Jak ona wjechała na ten przejazd to rowerzysta był jeszcze na poprzednim prz...

źródło: image_2025-10-30_214731242

Pobierz
KEjAf
KEjAf 30.10.2025, 21:50:12 via Wykop
  • -1
Kierujący samochodem ma ustąpić pierwszeństwa rowerzyście jeżeli ten znajduje się na przejeździe. Tutaj samochód znajdował się na pasach jeszcze zanim rowerzysta wjechał na przejazd.


@jajcek: i gdzie tam jest napisane że jeśli samochód znajduje się na pasach to już nie musi ustępować pierwszeństwa rowerzyście?
KEjAf
KEjAf 30.10.2025, 21:53:28 via Wykop
  • 3
@vinku: Czyli mówisz że to wina rowerzysty, bo miał obowiązek zachować szczególną ostrożność.

Art 17 p1:

Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność [...]


Kierowca też miał obowiązek zachować szczególną ostrożność. Czy szczególna ostrożność rowerzysty jest szczególniejsza od tej kierowcy?
KEjAf
KEjAf 30.10.2025, 22:03:18 via Wykop
  • 1
@dziadyga1: sąd jest idiotą ¯\(ツ)/¯

Rowerzyści nie mają w prawie zapisanego wprost zakazu wjeżdżania na przejeździe dla rowerów bezpośrednio przed nadjeżdżające auto. Jednak sąd w Poznaniu uznał, że taki zakaz ich obowiązuje, bo inaczej „oznaczałoby to, iż ustawodawca przyzwolił rowerzystom na dokonywanie aktów samounicestwienia”.


Nie ma zakazu, ale sąd uznał że jest.
KEjAf
KEjAf 30.10.2025, 22:14:11 via Wykop
  • 0
Jakby Ci się zepsuł samochód ja pasach i wjechałby w Ciebie rowerzysta to czyja byłaby wina.


@jajcek: Oczywiście jeśli samochód stoi na pasach i wjedzie w niego rower, to będzie wina roweru, no ale tutaj tak nie było. To nie rower wjechał w samochód na pasach, tylko samochód wjechał w rower na przejeździe rowerowym.

Masz tu parę klatek. I rower i samochód jadą przodem do przodu, w prostopadłych do siebie kierunkach.
KEjAf - > Jakby Ci się zepsuł samochód ja pasach i wjechałby w Ciebie rowerzysta to c...

źródło: image_2025-10-30_221530427

Pobierz
KEjAf
KEjAf 30.10.2025, 22:22:21 via Wykop
  • -1
@Mastakilla88: Zobaczmy czy masz rację - no nie masz racji. Tutaj widać ewidentnie jak rower ma już całe przednie koło na jezdni, a auto jest dopiero gdzieś w połowie pasów, do przejazdu dla rowerów mu jeszcze sporo brakuje.

Mogę jeszcze zrobić jakieś "screeny dla ludzi głupich" jeśli potrzebujesz więcej. ¯\(ツ)/¯
KEjAf - @Mastakilla88: Zobaczmy czy masz rację - no nie masz racji. Tutaj widać ewide...

źródło: image_2025-10-30_222101404

Pobierz
KEjAf
KEjAf 30.10.2025, 22:48:45 via Wykop
  • -1
@Mastakilla88: masz też strzałki i różne inne kreski i rysunki. W niczym to nie zmienia faktu że samochód wjechał na przejazd dla rowerów jak rower już tam był a nie odwrotnie. To w jakim jesteś wieku ty czy ja albo jakie ktoś z nas ma lub nie ma uprawnienia też w żadnej sposób tych faktów nie zmienia. ¯\(ツ)/¯

Ale jeśli masz jakieś uprawnienia do jazdy czymkolwiek po drogach, to warto
KEjAf
KEjAf 30.10.2025, 22:54:10 via Wykop
  • 0
@ali_baba: Jakiej odpowiedzialności? XD

Zdarzało mi się że lekarz mi zalecił i wypisał antybiotyk który nie był potrzebny. I co? I nic. Może pielęgniarki by nie były tak bezkarne - tym lepiej, może by przed przepisaniem antybiotyku robiły jakieś wymazy żeby potwierdzić że są potrzebne. To łatwe, szybkie i niedrogie. A lekarze nie robią bo po co, mogą zgadywać co Ci dolega, najwyżej się pomylą i co im zrobisz. ¯\(ツ)/¯

1842

Kasta lekarska skończy jak kasta prawnicza? OBY!

Kasta lekarska skończy jak kasta prawnicza? OBY!

Problem ochrony zdrowia w Polsce nie sprowadza się jedynie do niedofinansowania. W dużej mierze wynika z samego nastawienia środowiska lekarskiego. Z niechęci do zmian i z dążenia do utrzymania ograniczonej liczby lekarzy na rynku. Potrzebne są systemowe reformy, a nie kolejne dosypywanie pieniędzy.

VoxClamantisInDeserto
z
klubjagiellonski.pl
dodany: 22.10.2025, 16:24:53
  • 400
  • #
    polska
  • #
    medycyna
  • #
    lekarz
  • #
    zdrowie
  • #
    spoleczenstwo
  • #
    praca
KEjAf
KEjAf 22.10.2025, 19:20:08 via Wykop
  • 10
A prywatnie jego stawka 250 zł za godzinę jest taka sama co hydraulika, elektryk i serwisant rowerowy ma niewiele mniejszą bo 200.


@N331: XD

Znajdź mi choć jedną ofertę pracy dla hydraulika za 250, albo elektryka czy serwisanta rowerowego za
KEjAf
KEjAf 22.10.2025, 19:39:32 via Wykop
  • 1
@Piotrek7231: a ja jestem przekonany że średnio jakość usług poszłaby w górę wraz z liczbą lekarzy. Nawet w skrajności, gdyby w ogóle nie wymagać od nich wykształcenia a prawo do wykonywania zawodu rozdawano wszystkim chętnym. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Bo gdyby było ich więcej, konkurencja zmusiłaby ich do dbania o jakość usług. Musieliby faktycznie coś umieć i dobrze robić żeby znaleźć klientów. Obecnie - nie muszą, i tak znajdą pracę
KEjAf
KEjAf 22.10.2025, 19:56:59 via Wykop
  • 5
naucz się używać analogi.


@Piotrek7231: naucz się uzasadniać krytykę.

O ile mi wiadomo ograniczeniem liczby kształconych lekarzy nie jest liczba nauczycieli, tylko odgórnie ustawiane
KEjAf
KEjAf 23.10.2025, 03:06:06 via Wykop
  • 1
@Piotrek7231: (-‸ლ) ojej.

Wołaj
KEjAf
KEjAf 23.10.2025, 20:38:01 via Wykop
  • 0
@Kieres: mówisz że 400zł za godzinę to niewiele? Ciekawe ile zarabiasz i co robisz.

W każdym razie to przynajmniej kilkanaście razy więcej niż mechanik rowerowy. Kilkanaście razy więcej to nie tyle samo, jak twierdził @N331. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
KEjAf
KEjAf 23.10.2025, 20:43:01 via Wykop
  • 0
Wszywanie esperalu co jest wątpliwe medycznie i moralnie, plus do zrobienia jest takich 6 na godzinę. To nie jet praca za siedzenie na dupie.


@DoktorMorela: a no faktycznie, oczekiwać żeby lekarz kiwnął palcem, a nie tylko siedział na dupie za marne 1200 na godzinę, to rzeczywiście gruba przesada. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nie wiem na czym polega to wszywanie esperalu, ale przypuszczam że to jest trywialnie
KEjAf
KEjAf 23.10.2025, 22:01:06 via Wykop
  • 0
@DoktorMorela: @Kieres: a czy twierdzę że jestem ekspertem?

Odpowiadam na komentarz @N331: który twierdzi że lekarze zarabiają tak samo jak hydraulicy albo mechanicy rowerowi po 200-250 zł na godzinę, co jest oczywistą nieprawdą.

Jeśli waszym zdaniem potrzebna jest wiedza ekspercka żeby ocenić że stawki rowerowych mechaników podanych w ogłoszeniach są wielokrotnie mniejsze niż 250zł za godzinę, to faktycznie nie mamy o czym rozmawiać, za mało ekspercki jestem dla takich ekspertów jak
KEjAf
KEjAf 23.10.2025, 22:07:36 via Wykop
  • 0
@ali_baba: No rzeczywiście, liczby rosły jak szalone, szło w dobrym kierunku aż się spod kopyt kurzyło. Dobrze że trzymali limity, bo by nie było gdzie tych lekarzy upychać.
KEjAf - @ali_baba: No rzeczywiście, liczby rosły jak szalone, szło w dobrym kierunku ...

źródło: FREE_840

Pobierz
KEjAf
KEjAf 23.10.2025, 22:12:07 via Wykop
  • 0
@DoktorMorela:

1. @N331 pisze że lekarze zarabiają tyle co hydraulicy albo mechanicy rowerowi.
2. Ja piszę że to nieprawda, no bo to oczywiście nieprawda.
3. Ty się zgadzasz że to nieprawda, ale chcesz się koniecznie wykłócić że ja nie mam racji ani kompetencji żeby się w tym temacie wypowiadać.

Nie wiem czy masz zawodówkę czy jakieś pwz albo składki i ubezpieczenia, ale ewidentnie z podstawowymi zdolnościami kognitywnymi na bakier.
KEjAf
KEjAf 23.10.2025, 22:26:34 via Wykop
  • 0
@N331: nie mistrzu, odpowiadam na komentarz @DoktorMorela, odnosząc się do tego co odpowiadałem wcześniej tobie na stwierdzenie że

A prywatnie jego stawka 250 zł za godzinę jest taka sama co hydraulika, elektryk i serwisant rowerowy ma niewiele mniejszą bo 200.


Nie wymyśliłem go, dalej tam jest. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ale faktycznie niepotrzebnie cię wymieniam w odpowiedzi która nie jest skierowana do ciebie.
KEjAf
KEjAf 25.10.2025, 11:50:16 via Wykop
  • 0
@KEjAf: typie, weź już idź spać bo bredzisz. Zrobienie kibla 2x2 metry robol wycenia na 25tys i robi 2 tygodnie. Tyle to ma lekarz zapieprzający miesiąc. Nie wiem z czym ty chcesz dyskutować.


@DoktorMorela: widzę że jesteś też ekspertem od kibli ( ͡° ͜ʖ ͡°) gratulacje! I od bredzenia? Ja nic nie pisałem o kiblach, nie wiem skąd ten pomysł się wziął, ale sprawia trochę wrażenie psychotycznych majaków.
KEjAf
KEjAf 25.10.2025, 12:03:08 via Wykop
  • 0
@ali_baba: Wiesz co, faktycznie nie sprawdzałem co jest na tym wykresie, zakładam że jeśli jakieś OECD publikuje jakieś dane to mają one jakiś sens, przypuszczam że w tym kontekście są bardziej wiarygodne niż dane NIL, która oczywiście stoi po jednej ze stron dyskusji i ma swój interes w fałszowaniu informacji.

Można wygooglować że różnica polega na tym że NIL podaje liczbę wszystkich mających prawo do wykonywania zawodu, a OECD -
KEjAf
KEjAf 25.10.2025, 12:04:14 via Wykop
  • 0
@DoktorMorela: no, z prawdziwym ekspertem od kibli i esperalu na pewno nie mogę się równać.

Wciąż, musisz jednak poćwiczyć nad umiejętnością prowadzenia dyskusji. Odpowiedź postaci "jesteś gupi" nic użytecznego nie wniosi do tego wątku.
KEjAf
KEjAf 25.10.2025, 12:21:21 via Wykop
  • 0
@DoktorMorela: O, widzę że jednak pojawił się tam jakiś doedytowany argument. No popatrz, gratulacje, nabieramy nowych umiejętności!

Sam wie na co jest chory i jaki lek sobie podać. Sprowadzanie medycyny do przeziębienia.


Nie sprowadzam medycyny do przeziębienia. Oczywiście istnieją poważniejsze medyczne problemy, wcale tego nie kwestionuję. I czasem nie wiem na co jestem chory i jaki lek sobie podać a czasem wiem. W tym pierwszym przypadku chcę skorzystać z usługi
KEjAf
KEjAf 27.10.2025, 20:21:27 via Wykop
  • 0
@ali_baba: no faktycznie, ciekawe co się stało że tak to nagle podskoczylo o połowę. No ale to dobrze jeśli to prawda.

Autentycznie uważasz ze to może być problem że będzie za dużo lekarzy? I że limit to dobry pomysł?

Słyszałeś o czymś takim w jakiejś innej branży? O liczeniu ilu mamy per capita architektów albo innych polonistów i wprowadzaniu limitów żeby nie było za
KEjAf - @ali_baba: no faktycznie, ciekawe co się stało że tak to nagle podskoczylo o ...

źródło: image_2025-10-27_205508766

Pobierz
KEjAf
KEjAf 29.10.2025, 19:35:20 via Wykop
  • 0
Widzę że odpowiedziałem wcześniej w niewłaściwym wątku, nie zauważyłem.

Na początek się odniosę do tego. Po co mi kierownik budowy, po co mi spec o gazu, po co mi elektryk. Jak dobrze wiem jak mi potrzeba to sobie sam zaprojektuje dom, sam przegląd kotła i instalacji zrobię. Zamiast czekać kilka miesięcy aż mi ktoś przyjdzie to sam sobie mogę to wszystko zrobić w 2 dni


@ali_baba: wiesz, nie wiem, nie budowałem
KEjAf
KEjAf 29.10.2025, 22:01:47 via Wykop
  • 0
Jeśli placówki decydowałyby o miejscach na specjalizacje to byłby niedobór np. onkologów czy ginekologów, bo to się nie opłaca.


@ali_baba: tak może być - ja tego nie wiem. No ale to na pewno jest do wyregulowania, przy pomocy pieniędzy. Co to znaczy że coś się nie opłaca publicznemu szpitalowi? Przecież jemu za wszystko płaci NFZ, prawda? Jeśli NFZ uznaje że coś jest potrzebne to może za to zapłacić i przestaje być
KEjAf
KEjAf 29.10.2025, 22:25:53 via Wykop
  • 0
@KEjAf: o i jeszcze jedno, w sumie naistotniejsze ale nie pomyślałem o tym,

W jakich krajach nie trzeba być lekarzem (tylko wystarczą do tego niższe, łatwiejsze do zdobycia kwalifikacje) żeby samodzielnie świadczyć usługi medyczne (w tym wypisywać recepty): USA, Kanada, Australia, Nowa Zelandia, UK, Irlandia, Holandia, Szwecja, Norwegia, Dania.

To by w sumie była moim zdaniem najistotniejsza korzystna zmiana - gdyby zlikwidować absurdalne wymaganie żeby człowiek zajmujący się trywialnie prostymi
KEjAf
KEjAf 29.10.2025, 22:37:52 via Wykop
  • 0
@ali_baba:

W jakich krajach nie trzeba być lekarzem [...] żeby samodzielnie [...] wypisywać recepty): [...] Dania.
KEjAf
KEjAf 30.10.2025, 22:18:56 via Wykop
  • 0
@ali_baba: A, no to świetnie, dlaczego w takim razie tego nie robią? Jak wyszukuję w znanylekarz.pl pielęgniarki która by mi mogła wypisać receptę na antybiotyk na anginę, to nic nie znajduję, tylko jakieś usługi pielęgniarskie typu zrobienie zastrzyku albo jakaś medycyna estetyczna.
curiousboi
curiousboi
30.10.2025, 11:24:26
  • 173
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 37
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

KEjAf
KEjAf 30.10.2025, 17:21:42 via Wykop
  • 1
czasem bardziej się opłaca pojechać prosto i potem zawrócić xD


@crespo: może i to jest dobre rozwiązanie, mogliby po prostu zakazać skrętu w lewo. Gdzieś kiedyś coś takiego widziałem, już nie pamiętam gdzie, wydaje mi się że w Budapeszcie - skręcanie w lewo generalnie było zakazane w całej okolicy, zawracanie też, żeby skręcić w lewo trzeba było skręcić trzy razy w prawo. Jest nawet od tego specjalny znak drogowy.
KEjAf - >czasem bardziej się opłaca pojechać prosto i potem zawrócić xD

@crespo: moż...

źródło: image_2025-10-30_182026998

Pobierz
  • Odpowiedz

154

Niewyobrażalna skala wycinki lasów w Polsce

Niewyobrażalna skala wycinki lasów w Polsce

Doskonale to widać w porównaniu np do Niemiec na tym samym zbliżeniu, ale oczywiście zaraz ktoś powie że lasów w Polsce przybywa.

Mpocztowski
z
wykop.pl
dodany: 29.10.2025, 07:34:14
  • 107
  • #
    las
  • #
    wycinkadrzew
  • #
    przyroda
  • #
    natura
  • #
    ciekawostki
KEjAf
KEjAf 29.10.2025, 14:18:56 via Wykop
  • 8
Za pisu wskoczyliśmy na zwiększone pozyskanie i nikt nie chce tego obniżyć.


@graf_zero: xd już nawet nie wiem czy to jest ironia, jeśli jednocześnie wklejasz wykres na którym to pozyskanie rośnie ponad dwukrotnie przed pisem, a za pisu pozostaje na mniej więcej stałym poziomie ¯\(ツ)/¯

841

Państwo sprzedało strategiczną dla CPK działkę

Politycy PiS tuż przed oddaniem władzy dali zgodę na sprzedanie 160 hektarów państwowej ziemi, kluczowej dla budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Nabywcą jest wiceprezes spółki Dawtona. Sprzedano ją za 22,8 mln złotych. Niebawem może być warta nawet 400 mln.

rychu111
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 27.10.2025, 05:40:39
  • 117
  • #
    polityka
  • #
    polska
  • #
    informacje
  • #
    wiadomosci
KEjAf
KEjAf 27.10.2025, 11:22:14 via Wykop
  • 5
No cóż, kupowanie działek które mają zostać przejęte przez państwo to znany wał od niepamiętnych czasów. I wiadomo że krewni i znajomi królików którzy wiedzą które tereny będą wywłaszczane pod inwestycje, kupują tam działki i na tym zarabiają.

I to tylko jeden z wielu rodzajów wałów na nieruchomościach. Wartość nieruchomości jest zależna głównie od decyzji urzędniczych - wartość działki rolnej jest wielokrotnie niższa niż tej samej działki jak urzędnik się zgodzi ją
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

599

Dlaczego Dominika Kulczyk nie musi martwić się o swoje wiatrowe interesy?

Dlaczego Dominika Kulczyk nie musi martwić się o swoje wiatrowe interesy?

Duży biznes po polsku, jak Dominika Kulczyk zapewniła sobie stałe dochody na 25 lat. Kto zapłaci za niekorzystne kontrakty?

macvir
z
dobitnie.pl
dodany: 26.10.2025, 20:40:34
  • 152
  • #
    inwestycje
  • #
    gospodarka
  • #
    energetyka
  • #
    prad
  • #
    oze
  • #
    polska
KEjAf
KEjAf 27.10.2025, 07:58:21 via Wykop
  • 15
I to się nazywa oligarcha. ¯\(ツ)/¯
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

2187

Chcecie darmowe studia lekarskie? To je odpracujcie

Chcecie darmowe studia lekarskie? To je odpracujcie

Może warto byłoby, gdyby ci, którzy chcą studiować za darmo kierunek lekarski w Polsce, mieli obowiązek odpracowania nauki w państwowej służbie zdrowia stwierdził Patryk Wicher podczas konwencji programowej Prawa i Sprawiedliwości.

wykopowicz19870808
z
termedia.pl
dodany: 26.10.2025, 15:43:19
  • 620
  • #
    lekarz
  • #
    lekarze
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    lekarski
  • #
    szpital
KEjAf
KEjAf 27.10.2025, 07:47:51 via Wykop
  • 1
Znacznie większym problemem niż cała służba zdrowia w ogóle jest fakt że dyskusja publiczna i procesy decyzyjne polityków są na tak niskim poziomie.

Równie kontrowersyjne zmiany zapropował członek sejmowej Komisji Zdrowia, poseł Prawa i Sprawiedliwości Patryk Wicher.


Wicher stwierdził, że zna sposób ma problemy kadrowe w publicznych systemie ochrony zdrowia.


–
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Megalogin
Megalogin
25.10.2025, 07:08:54
  • 1362
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 91
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

KEjAf
KEjAf 25.10.2025, 10:46:28 via Wykop
  • 2
Zamiast się gdzieś zaciągnąć do jakiegoś think tanku w Brukseli, udzielać wykładow studentom na najlepszych światowych uniwersytetach i starać się o jakiś najwyższy stołek w UE


@patryk-wuwuw: i to jest twoim zdaniem wzór demokracji, tak? Kiedy u władzy są elity, dla których zawsze się znajdzie jakiś prestiżowy płatny stołek w instytucjach publicznych? Albo i prywatnym biznesie, bo warto przecież mieć w zarządzie kogoś "z elit" z koneksjami, bo wiadomo że
  • Odpowiedz

358

Stopa bezrobocia w Polsce najwyższa od 2,5 roku

Stopa bezrobocia w Polsce najwyższa od 2,5 roku

Stopa bezrobocia wyniosła w Polsce we wrześniu 5,6%, wynika z najnowszych danych GUS. Jest to najwyższa wartość od lutego 2023 roku.

przemyslaw-tabor
z
fxmag.pl
dodany: 23.10.2025, 08:01:58
  • 173
  • #
    gospodarka
  • #
    praca
  • #
    polska
KEjAf
KEjAf 23.10.2025, 18:45:35 via Wykop
  • 3
@Wouxus: można też wrócić do sprawdzonej metody zwiększania odporności przedsiębiorstw na kryzysy poprzez kupowanie jachtów za dotacje. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
szarytkarz
szarytkarz
22.10.2025, 23:47:32
  • 89
Wieża BCEAO (Banque Centrale des États de l'Afrique de l'Ouest) w Bamako (Mali) to malijska siedziba Banku Centralnego Państw Afryki Zachodniej. Wznosi się na wysokość 80 metrów i ma 20 pięter. Jej architektura jest inspirowana stylem sudano-sahelskim, charakteryzującym się zwężającą się formą i pionowymi wzorami na fasadzie.

#architektura #afryka #mali
szarytkarz - Wieża BCEAO (Banque Centrale des États de l'Afrique de l'Ouest) w Bamako...

źródło: temp_file5190083508282923358

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

KEjAf
KEjAf 23.10.2025, 03:30:45 via Wykop
  • 44
Jej architektura jest inspirowana stylem sudano-sahelskim, charakteryzującym się zwężającą się formą i pionowymi wzorami na fasadzie.


@szarytkarz: dla porównania - Uniwersytet Timbuktu (też Mali)
KEjAf - >Jej architektura jest inspirowana stylem sudano-sahelskim, charakteryzującym...

źródło: university-of-timbuktu

Pobierz
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18
  • Strona 2 z 18
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 30.09.2020

    Komentator
  • Złotousty
    od 31.10.2021

    Złotousty
  • Rocznica
    od 16.06.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 21.11.2014

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 19.12.2015

    Mikroblogger
  • VIP
    od 12.01.2024

    VIP

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking