Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko200
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Krolik
Krolik

Krolik

Dołączył 12 lat i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 7583
  • Znaleziska 4624
  • Mikroblog 2959
  • Obserwujący 30
  • Obserwowane 3

382

Niemcy idą na ostro z AI. Nawet mem może skończyć się więzieniem

Niemcy idą na ostro z AI. Nawet mem może skończyć się więzieniem

Niemcy chcą do 2 lat więzienia za tworzenie lub udostępnianie treści generowanych przez AI, jeśli uderza to w czyjś wizerunek. W tej kategorii mieszczą się także polityczne przeróbki wideo i satyryczne grafiki. W 2024 roku sama Partia Zielonych złożyła 1300 pozwów o zniesławienie.

jestemjakijestem1212
z
ithardware.pl
dodany: 02.04.2026, 09:51:41
  • 79
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
  • #
    komputery
  • #
    wiadomosci
  • #
    informacje
  • #
    niemcy
Krolik
Krolik
Krolik 02.04.2026, 17:25:24 via Wykop
  • 5
Klasa średnia to lekarze i przedsiębiorcy, którzy zarabiają powiedzmy około 100k miesięcznie na rękę i pracują, bo chcą, a nie dlatego, że muszą.


@tijara435: Definicja z Twojej d--y?

Wszystkie powszechnie używane przez ekonomistów definicje klasy średniej zakładają, że klasa ta musi pracować aby się utrzymać. I właśnie ta konieczność pracy odróżnia ją od klasy wyższej. Jak ktoś zarabia 100k/ miesiąc, to praktycznie w ciągu 5 lat jest w klasie wyższej, bo powinien

548

Domowe wydatki powodem kłótni małżonków. "Dzielenie 50/50 to przemoc ekonomiczna

Pokaż treści 18+

Domowe wydatki powodem kłótni małżonków. "Dzielenie 50/50 to przemoc ekonomiczna

Kolejny problem silnych i niezależnych kobiet. Tym razem padło na utrzymanie rodziny w proporcjach 50/50

rav2
z
edziecko.pl
dodany: 01.04.2026, 14:45:06
  • 241
  • #
    zwiazki
  • #
    p0lka
  • #
    logikarozowychpaskow
Krolik
Krolik
Krolik 02.04.2026, 09:49:46 via Wykop
  • 2
@jacek-soplica6: 50% jest jego; wspólnota majątkowa nie polega na tym, że każda strona ma prawo do 100% majątku, tylko każda strona ma 50%, niezależnie od tego ile wnosi.
Krolik
Krolik
Krolik 02.04.2026, 09:51:49 via Wykop
  • 5
@NaMoment: no czekaj, ale jeżeli ona płaci 500 zł na żłobek, to raczej jest to wspólny wydatek.. bo chyba dziecko jest wspólne, nie?
Więc jeśli ona płaci 500 zł na żłobek, to rozumiem że wtedy on płaci 500 zł ze swoich na jakieś inne potrzeby dziecka?
No cyhba że to dziecko z poprzedniego związku i ona nie ma opieki nad nim a jedynie musi płacić alimenty.

Tak samo jeśli ona
Krolik
Krolik
Krolik 02.04.2026, 15:50:20 via Wykop
  • 2
@jacek-soplica6: tak, to wyjaśnij dlaczego jak jeden z małżonków umrze, to bank nie pozwoli drugiemu wypłacić z konta więcej niż 50%? Tak samo jeśli jeden z małżonków postanowi się rozwieść, to bierze ze sobą 50% majątku.

420

Nadciąga demograficzne piekło kobiet

Nadciąga demograficzne piekło kobiet

W nadchodzących dwóch dekadach kobiety jako pierwsze odczują skutki kurczącej się demografii i ekspansji sztucznej inteligencji. Przemiany te uderzą w najbardziej sfeminizowane sektory rynku pracy, zmuszając setki tysięcy kobiet do zmiany zawodu.

VoxClamantisInDeserto
z
zero.pl
dodany: 29.03.2026, 08:00:25
  • 349
  • #
    demografia
  • #
    swiat
  • #
    praca
  • #
    rozowepaski
  • #
    gospodarka
  • #
    pieklokobiet
Krolik
Krolik
Krolik 30.03.2026, 07:42:50 via Wykop
  • -2
@mk321: prawdziwi programiści to tacy co potrafiliby zaprojektować i napisać również systemy, biblioteki i frameworki z których korzystają a nie tylko używają ich do pisania aplikacji wg tutoriala. To tak samo jak prawdziwym mechanikiem nie jest ten kto tylko umie w samochodzie klocki i olej zmieniać, ale ten kto umie zaprojektować silnik.
Krolik
Krolik
Krolik 30.03.2026, 10:57:29 via Wykop
  • 0
@mk321:

no i potrafią, tylko mało kto za to płaci. Bo biblioteki i frameworki już istnieją, a systemy, które z nich korzystają nie.


Nie, większość ludzi uważających się za programistów i klepiących proste aplikacje web w korporacjach nie potrafiłoby, nawet jakby dać im dodatkowy czas i materiały do nauki. Jak widzę jakie rzeczy wyczyniają kandydaci na rekrutacjach i jak potrafią sobie niepotrzebnie skomplikować w sumie proste problemy, to jestem spokojny,
Krolik
Krolik
Krolik 30.03.2026, 12:20:54 via Wykop
  • 1
Napisanie biblioteki czy frameworka to nie jest rocket science i w korpo dosyć często się to robi.


@mk321: oj tak, tak, potem jak widzę te frameworki napisane wewnętrznie w jakimś banku to jest zabawnie. Tak, widziałem fajne rzeczy, np wymianę danych przez FTPa czy synchronizację wątków sleepem. :D

Wyjątkiem firmy typu Google, Apple, Netflix czy Amazon, bo oni zatrudniają prawdziwych programistów i wiedzą jak pisać takie rzeczy... na ogół, bo też nie
Krolik
Krolik
Krolik 30.03.2026, 15:10:54 via Wykop
  • 0
Nieważne czy robi to lepiej lub gorzej.


@mk321: Akurat ważne. Jak robi to gorzej, to nie powinien w ogóle otrzymać uprawnień. I na ogół nie otrzymuje (nie liczymy patologii że ktoś dostał po znajomości).
Branża IT różni się od kolei czy np. lotnictwa właśnie tym że nie potrzeba żadnych certyfikacji, egzaminów, papierów. A to powoduje, że każdy może nazwać się programistą niezależnie od tego co umie. I stąd konieczne jest
Krolik
Krolik
Krolik 30.03.2026, 20:34:14 via Wykop
  • 0
@GooPae: a gdzie ja pisałem coś o języku i kodzie? Btw: daj linka do tej apki za miliony, bo inaczej to tylko jakiś urban legend. Jeżeli Anthropic nie potrafiło zrobić kompilatora ani przeglądarki używając swoich własnych narzędzi i nawet nie potrafią naprawić migotania w Claude code od miesięcy, to jeszcze daleko do zastąpienia programistów a tym bardziej przez szesnastolatkow vibekodujacych projekty za miliony. Na razie wszystkie większe projekty które były
Krolik
Krolik
Krolik 30.03.2026, 20:45:22 via Wykop
  • 0
@mk321: sytuacje ze ktoś kiepsko wykonuje swoją pracę w korpo a inni po nim poprawiają są nagminne. Firma często takich nie zwalnia bo ma inne powody np są zatrudnieni po znajomości. Są też ludzie którzy wykonują swoją pracę bardzo kiepsko, przynosząc straty, ale umieją za to dobrze się maskować, np przypisywać sobie zasługi innych. Takie osoby często dochodzą wyżej niż osoby które są technicznie lepsze ale nie umieją w intrygi
Krolik
Krolik
Krolik 30.03.2026, 21:00:53 via Wykop
  • 1
@mk321:

ale według was każdy z innej firmy niż te 4 nie jest "prawdziwym programistą", więc przynosi straty.


Nikt tu nic takiego nie pisał
Krolik
Krolik
Krolik 31.03.2026, 05:51:01 via Wykop
  • 0
@mk321: I gdzie z tego wynika że tylko w tych firmach są dobrzy programiści? To było pewne uogólnienie. Nie chodziło mi o konkretne firmy, tylko o firmy technologiczne, produktowe. Oczywiście w tych firmach średni poziom programistów jest znacznie wyższy niż w startupie u Janusza czy w centrali banku, który płaci programistom tylko 20k/miesiąc. Nie oznacza to że w nieznanej firmie nie trafiają się rodzynki. Tylko że teraz problem jest taki
Krolik
Krolik
Krolik 31.03.2026, 15:07:25 via Wykop
  • 1
@mk321: myślę że całe nieporozumienie polega na tym że Ty masz w głowie model że umiejętności programistów rozkładają się wg jakiejś krzywej normalnej, gaussowskiej. Dużo średnich, trochę słabych, trochę dobrych i bardzo mało bardzo słabych i bardzo mało genialnych. Więc skoro rozkład umiejętności jest płynny to wg Ciebie wszyscy są programistami, którzy coś tam programują. Gdyby programowanie to było kładzenie cegieł to pewnie tak faktycznie by było.

Tymczasem ja przez

540

Kabel za 4000 dolarów kontra tani przewód z Amazona. Ośmieszyli audiofilów

Kabel za 4000 dolarów kontra tani przewód z Amazona. Ośmieszyli audiofilów

Z jednej strony przewód Amazon Basics RCA Cable za kilka dolarów. Po drugiej stronie ekskluzywny Kimber Kable KS 1036, którego cena przekracza 4000 dolarów.Różnice w testach? Brak. Ale za 4000$ dostajemy przewodniki ze srebra, diamentowe matryce i zaawansowaną izolację FEP.

jestemjakijestem1212
z
ithardware.pl
dodany: 29.03.2026, 15:00:04
  • 185
  • #
    audiovoodoo
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    informacje
  • #
    wiadomosci
  • #
    audio
Krolik
Krolik
Krolik 30.03.2026, 14:32:40 via Wykop
  • 0
Swoją drogą to jakiś przyzwoity tani przewód z izolacją FEP bym kupił.
Ale nie do muzyki, tylko do lutowania elektroniki na płytkach prototypowych.
Mam jakiś chiński pseudo-kynar z izolacją PVDF - jest lepsza niż PVC, ale nadal trzeba dość szybko lutować, żeby nie stopić (szczególnie jak się trzyma przewód pęsetką to potrafi się izolacja w miejscu trzymania pęsetki uszkodzić).

Ktoś ma polecić jakieś miejsce gdzie można kupić przewód 30 AWG, jednożyłowy (nie
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Krolik
Krolik
Krolik 30.03.2026, 14:40:54 via Wykop
  • 2
@MiedzygalaktycznyMors: nie żebym bronił audiofili, ale jak się mierzy sygnały to też trzeba wiedzieć co się mierzy. Był taki okres w konstrukcji urządzeń elektronicznych, że projektanci postawili na piedestale bożka w postaci THD (czyli współczynnika zawartości harmonicznych). I okazało się że dając bardzo silne sprzężenie zwrotne można z THD zejść do absurdalnie niskich poziomów np. 0,01%.

Jednak potem wyszło, że duża część tych sprzętów brzmi źle, bo np. są takie
Krolik
Krolik
Krolik 30.03.2026, 14:54:44 via Wykop
  • 0
@17loginbylzajety: zacznijmy od tego że to były cyfrowe oscyloskopy. A jak wiemy, cyfrowe oscyloskopy sygnał próbkują z określoną ograniczoną dokładnością! Nie mierzą sygnału w całym czasie, tylko w wybranych punktach czasu. Może dźwięk był dobry w punktach kiedy był pomiar, ale się psuł między próbkami a tego oscyloskop nie mógł pokazać.

Poza tym taka próbka w oscyloskopie to ile ma bitów? 12?
Amatorzy. Do wiernego nagrywania dźwięku musisz mieć 24
Krolik
Krolik
Krolik 30.03.2026, 14:57:36 via Wykop
  • 2
Myśli np. o akustyce pomieszczenia. I wie jakie kolumny czy słuchawki dobrać, jak je ustawić, jak skonfigurować sprzęt, skąd pochodzi nagranie i jakiej jest jakości. To jest ważniejsze niż jak ekranowany jest Twój kabel.


@not-sweet: To nie jest audiofil, tylko specjalista od akustyki, tudzież reżyser dźwięku zajmujący się masteringiem nagrań. I jak najbardziej jest to poważna nauka i bardzo trudne studia które trzeba skończyć aby to potem zawodowo robić. Z
Krolik
Krolik
Krolik 30.03.2026, 14:59:51 via Wykop
  • 0
@ruonim: sprzęt wojskowy to akurat wałek zupełnie innej kategorii. Producenci układów scalonych często wypuszczają IDENTYCZNE układy scalone ale z certyfikacją wojskowa idą za 5000% ceny wersji cywilnej. No i różnią się jedną czy może dwiema literkami na obudowie (ale w środku jest często to samo, czasem jest tylko bardziej rygorystyczny proces testowania).
Krolik
Krolik
Krolik 30.03.2026, 15:03:41 via Wykop
  • 1
@Turtle1380: tanie wzmaki są dobrej jakości tak gdzieś od trzech dekad albo dłużej

@paczajki:

wygladaja prawie tak samo potrafia brzmiec inaczej np. ze wzgledu na odpowiedz impulsowa (czyli jak to wyglada w domenie czasu a nie czestotliwosci - chociaz jedno na drugie tez ma maly wplyw)


No tutaj to walnąłeś bzdurę. Odpowiedź impulsowa jednoznacznie wynika z odpowiedzi w domenie częstotliwości i na odwrót. Więc nie żaden "mały wpływ"
Krolik
Krolik
Krolik 30.03.2026, 16:50:35 via Wykop
  • 1
@FredOnizuka: tak, oczywiście można zejść znacznie niżej tylko czy 0,01% czy 0,00001% to już w przypadku audio nie ma znaczenia.

Btw ten super audiofilski opamp o zniekształceniach 0,00003% kosztuje… 20 złotych. xD

275

Nowa immunoterapia w walce z nowotworem

Nowa immunoterapia w walce z nowotworem

Nowa immunoterapia dała dobre wyniki w teście u 12 osób: u 6 guzy zmalały, a u 2 zniknęły całkowicie. Co ważne, lek zadziałał też na zmiany, których nie ostrzyknięto bezpośrednio - to rzadki efekt ogólnoustrojowy. Przez te obiecujące wyniki ruszyły już badania na grupie 200 pacjentów.

matixrr
z
sciencedaily.com
dodany: 29.03.2026, 14:21:05
  • 39
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    nauka
  • #
    nowotwory
  • #
    rak
  • #
    onkologia
Krolik
Krolik
Krolik 30.03.2026, 14:12:04 via Wykop
  • 1
@dekawka: jak najbardziej próba N=12 może być istotna statystycznie, radzę doczytać co to jest istotność statystyczna i jak się ją liczy

476

Nowoczesne parkomaty dyskryminują kierowców. Jest stanowisko ministerstwa

Pokaż treści 18+

Nowoczesne parkomaty dyskryminują kierowców. Jest stanowisko ministerstwa

Tymczasem w wielu dużych miastach kierowcy coraz częściej napotykają parkomaty, które przyjmują wyłącznie płatności bezgotówkowe. Sprawa wzbudziła wątpliwości posłów i doczekała się oficjalnej odpowiedzi resortu

freedomseeker
z
motoryzacja.interia.pl
dodany: 29.03.2026, 07:29:37
  • 111
  • #
    motoryzacja
  • #
    polska
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
  • #
    sejm
Krolik
Krolik
Krolik 30.03.2026, 07:19:25 via Wykop
  • 0
Brak płatności gotówkowych to jedno, ale dlaczego te automaty często są tak gówniane jakby projektował to jakiś student politologii? Sytuacje z którymi miałem do czynienia osobiście:
- wciskam przycisk, nic się nie dzieje, wciskam jeszcze raz, nadal nic, myślę sobie “zepsuty” i już chcę odejść szukać innego a tu nagle literki wyskakują na ekranie i jednak okazuje się że działa ale wolno
- słońce świeci w ekran, kompletnie nic nie widać
-
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Krolik
Krolik
Krolik 30.03.2026, 07:25:19 via Wykop
  • 0
@rotaredom: przynajmniej można płacić kartą, więc nie jest tak źle. U mnie niedaleko domu jest taki Orlen gdzie nie można płacić ani kartą, ani gotówką tylko na żetony. Czyli najpierw trzeba iść do kasy i czekać w kolejce ludzi kupujących hotdogi aby dostać kilka żetonów.
Krolik
Krolik
Krolik 30.03.2026, 11:00:44 via Wykop
  • 0
@rotaredom: a rysy na karoserii nawet za darmo :)

391

67-latek zastrzelił kota z wiatrówki. Tłumaczył, że chciał go nastraszyć

67-latek zastrzelił kota z wiatrówki. Tłumaczył, że chciał go nastraszyć

Bulwersująca sprawa z Wielkopolski. 67-letni mężczyzna strzelił do kota z wiatrówki zwierzę nie przeżyło. Badanie wykazało, że przyczyną śmierci był śrut. Sprawca przyznał się i twierdził, że chciał tylko przepłoszyć zwierzę. Grozi mu do 3 lat więzienia

InfoMagazyn
z
wielkopolskamagazyn.pl
dodany: 29.03.2026, 08:22:44
  • 231
  • #
    polska
  • #
    zwierzeta
  • #
    wielkopolska
  • #
    policja
  • #
    koty
  • #
    prawo
Krolik
Krolik
Krolik 30.03.2026, 07:30:41 via Wykop
  • 3
@Kibishi: e tam szkody. Szkody to robią kuny. Odkąd kot sąsiadów kręci się po okolicy to nie ma kun i kable w samochodzie całe. Kot to pożyteczne zwierzę. :P. (A te wszystkie piszczałki samochodowe na kuny czy spreje zapachowe to sobie można wsadzić gdzieś, nie działają)

275

Zwolnienie bez wypowiedzenia za wpis w social mediach

Zwolnienie bez wypowiedzenia za wpis w social mediach

Powodem utraty stanowiska miało być poniżanie, wyśmiewanie i pouczanie podwładnych na TikToku. Sąd stwierdził, że zwolnienie kierowniczki, która w internecie wyśmiała pracownicę za to, że ta nie umiała znaleźć przycisku enter, było uzasadnione.

LOTA
z
rp.pl
dodany: 28.03.2026, 06:10:06
  • 35
  • #
    praca
  • #
    prawo
  • #
    kodekspracy
Krolik
Krolik
Krolik 29.03.2026, 08:17:26 via Wykop
  • 0
@stefan_1971: może u niej nie było klawisza Enter, a był Return (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞

440

Sprytny nauczyciel taranuje rowerzystę pod szkołą (cz. 1)

Pokaż treści 18+

Sprytny nauczyciel taranuje rowerzystę pod szkołą (cz. 1)

Akcja miała miejsce przy ul.Kruszwickiej 2 w Bydgoszczy - regularnie dochodzi tam do tego typu wykroczeń, dlatego ja również regularnie będę się tam pojawiać.

zawisza
z
youtube.com
dodany: 26.03.2026, 10:48:51
  • 121
  • #
    wolnechodniki
  • #
    konfitura
  • #
    samochodoza
  • #
    stopcham
  • #
    patologiazmiasta
  • #
    polskiedrogi
Krolik
Krolik
Krolik 27.03.2026, 19:06:57 via Wykop
  • -1
@Sahim: znikoma szkodliwość społeczna, ilu pieszych ginie pod kołami roweru a ilu pod kołami samochodu?
Krolik
Krolik
Krolik 28.03.2026, 08:36:23 via Wykop
  • -1
@Sahim: no nie, samochód przede wszystkim niszczy chodnik, który ne jest dostosowany do takiego obciążenia, poza tym zajmuje o wiele więcej miejsca niż rower blokując przejście. Może też spowodować czyjąś śmierć, np. najechać na dziecko (takie wypadki się zdarzają).
Krolik
Krolik
Krolik 29.03.2026, 07:43:29 via Wykop
  • -1
@Sahim: A mimo to wypadków z udziałem samochodów, również poza jezdnią, np na parkingach czy właśnie potrąceń na chodniku czy przejściu dla pieszych jest więcej i są groźniejsze.

303

Szwedzki rząd blokuje powrót córki do rodziców mimo wycofania oskarżeń

Pokaż treści 18+

Szwedzki rząd blokuje powrót córki do rodziców mimo wycofania oskarżeń

Córka po kłótni o telefon i makijaż fałszywie oskarżyła rodziców o przemoc. Choć wycofała zeznania, państwo odebrało dzieci. Powodem stał się "religijny ekstremizm", za który uznano nabożeństwa trzy razy w tygodniu. Mimo braku dowodów na znęcanie, rodzina pozostaje rozdzielona.

matixrr
z
foxnews.com
dodany: 26.03.2026, 16:13:17
  • 91
  • #
    prawo
  • #
    rodzina
  • #
    dzieci
  • #
    rodzicielstwo
  • #
    szwecja
  • #
    patologia
Krolik
Krolik
Krolik 27.03.2026, 15:19:31 via Wykop
  • -1
@odomdaphne5113: Twój komentarz nie ma sensu
Krolik
Krolik
Krolik 28.03.2026, 10:06:11 via Wykop
  • -1
@odomdaphne5113:

w Polsce jest około 7 milionów dzieci.
Tu masz dane z 2023: policja stwierdziła ponad 17 tys. przypadków dzieci doświadczających przemocy w rodzinie
sotilas
sotilas
sotilas
30.03.2023, 09:45:41
  • 37
Przyleciał ekspert pouczać nas prowincjuszy o tym co chat zrobi i czego nie zrobi. xD

No tak, bo to bunt robotów chodzi wszystkim po głowie, a nie massive job displacement.

Chat-GPT: \*wykonuje pracę anona 10 razy szybciej i lepiej\*
Anon: ale to nie ma świadomości [której zresztą nie umiem zdefiniować]! szach mat!
sotilas - Przyleciał ekspert pouczać nas prowincjuszy o tym co chat zrobi i czego nie...

źródło: Screenshot 2023-03-30 at 11.43.20

Pobierz
  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 03.02.2026, 09:28:03 via Wykop
  • 0
@peetee: bekę to ja mam z takich ludków jak Ty, co myślą, że nie umiejąc programować w sposób klasyczny, ale mając AI, dorównają kiedykolwiek seniorom, którzy potrafią programować bez AI i potrafili programować nawet w czasach przez Google i Stack Overflow. Nie, AI nie daje Wam żadnej przewagi ani nawet nie zmniejsza jakoś bardzo przepaści jaka nas dzieli. I nie ma czegoś takiego, że ludzie którzy teraz z różnych powodów
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 03.02.2026, 20:59:33 via Wykop
  • 0
@peetee: tak, tak Claude i codex orają programistów, a czy te LLMy są teraz z Tobą w pokoju? I czy w tej bajce masz też smoki?

Anthropic od wielu miesięcy nie umie poprawić Claude code żeby interfejs tekstowy nie migotał i nie miał lagow. Nawet podjęli raz próbę ale musieli zaraz wszystko wycofać bo im AI spierdzieliło pół projektu. Mistrzowie AI mają gigantyczny problem z czymś co ogarniał każdy programista
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 22.01.2026, 12:29:54
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik
Autor
22.01.2026, 14:14:29 via Wykop
  • 0
@Ksiega_dusz: no od strzała się budują jedynie projekty w Go i Rust. Z Javą i Pythonem zawsze jakieś jazdy są. Szczególnie gradle - gdzie każda rzecz można zrobić na 10 sposobów i każdy programista wymyśla jakieś cuda na kiju i potem bądź tu mądry jakieś niestandardowe rzeczy build robi. Wydaje mi się że za połowę tego syfu odpowiada gradle i jego elastyczność, a za drugą faktycznie takie amerykańskie “worse is
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik
Autor
23.01.2026, 16:27:04 via Wykop
  • 0
@slgdfhsdhjfbs: tylko że ja zajrzałem do źródeł. Brakuje null-checka.

Co do locka to jeśli to faktycznie tak ma działać że nie mogę zmienić jawnie wersji to jest to s---------e. Ludki od gradle powinni popatrzeć jak to zrobiono w cargo i się uczyć. Szczególnie że tam nawet nie muszę edytować żadnych plików tylko jedną komendą podbić wersję biblioteki i lock zostaje zmodyfikowany adekwatnie (i nawet dostanę listę co zostało zmienione i
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik
Autor
23.01.2026, 16:38:15 via Wykop
  • 0
@mch0588: wiele razy słyszałem ten argument natomiast jest bardzo mało dowodów na to że rynek faktycznie tak działa. Jest to raczej wymówka. Rzeczywisty powód pośpiechu wynika z ograniczonych funduszy VC. Musi zdążyć z produktem zanim inwestorzy się nie zniecierpliwią / skończy się kasa.

Wejście na rynek z produktem niedostatecznej jakości najczęściej kończy się chwilowym hajpem i potem odejściem klientów do konkurencji która miała więcej czasu i zrobiła lepszy produkt. Second
  • Odpowiedz
q.....s
konto usunięte 22.01.2026, 07:41:24
  • 234
Po wypadku w Warszawie tylko utwierdzam sie w tym, ze samochodziarze to najgorsza grupa spoleczna w Polsce.

Ich samochodziki sa najwazniejsze, MUSZA ZAPI#RDALAC bo sie udusza. Zginelo niewinne dziecko, ktore po prostu stalo na chodniku... To jest tragiczne i wstrzasajace jak uswiadomisz sobie, ze to mogles byc Ty albo ktos z Twojej rodziny bo jakis debil MUSI JECHAC AUTEM i zapi#rdalac.

A to tylko kropla w morzu, codziennie gina ludzie bo SAMOCHODZIARZE
  • 208
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 22.01.2026, 12:41:02 via Wykop
  • 1
Wiesz dlaczego Twojej zonie zajelo to godzine? Przez to, ze wszyscy inni wsiadaja do auta, jezeli zmienimy mindset i wszyscy by sie z tymi dziecmi przesiedli do komunikacji to drogi by sie DRASTYCZNIE odkorkowaly i Twojej zonie zajmowaloby to tylko co Tobie w aucie albo mniej.


@qtass: bzdura; komunikacja przez większość czasu nie stoi w korkach

Główna różnica w czasie wynika z:
- konieczności zatrzymywania się na przystankach (niemal połowa czasu to załadunek
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 22.01.2026, 12:51:38 via Wykop
  • 0
@nomysza6666: no ok, tylko że akurat większość uberów z--------a jak p------i i ma gdzieś przepisy. Poza tym taki uber nie jedzie tylko z punktu A do B, tylko musi jeszcze po Ciebie dojechać, więc jakby się wszyscy przesiedli na taksówki to sumaryczna liczba przejechanych kilometrów w mieście (i zarazem stopień zakorkowania) by wzrosła. Taksówki poprawiają tylko jedną rzecz: zmniejszają zapotrzebowanie na parkingi, ale kosztem zwiększenia czasu jazdy. Tzn. kiedy moje
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 21.01.2026, 12:07:52
  • 2
#programowanie #python #python3 #programista15k Programiści pythona, czy wy się nigdy nie nauczycie obsługiwać błędów? Instaluję jakiś N-ty tool w pracy napisany w Pythonie. Pal licho, że działa to jak ślimak i muszę czekać 2-4 sekundy na jakąkolwiek odpowiedź z toola, bo python musi przeparsować gazylion linii dołączonych bibliotek. To już jakoś ścierpię. Ale na końcu zostaję powitany dwoma ekranami stacktrace'a i gdzieś w środku
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik
Autor
21.01.2026, 14:54:38 via Wykop
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik
Autor
21.01.2026, 14:56:30 via Wykop
  • 0
@KORraN: nie, jest tylko jedna prawidłowa szkoła. Wywalenie stacktrace == błąd w kodzie.
To co podlinkowałeś to już kwestia szczegółowa - jak właśnie to zrobić aby nie wywalić programu i aby użytkownik dostał ładny komunikat a nie ścianę tekstu.
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik
Autor
21.01.2026, 22:02:48 via Wykop
  • 0
@Boska_Klaudia: jak program nie umie obsłużyć sytuacji braku pliku to nie nadaje się na produkcję, bo to oznacza że jego twórcy mają wywalone na jakość
  • Odpowiedz
Forster
Forster
Forster
21.01.2026, 09:44:31
  • 0
Poszukuję samochodu do miasta w kwocie do 28-30k. Najlepiej kompakt, może być w kombi - jak zaczynam coś czytać o czymkolwiek to okazuje się, że to nie ma sensu. Czytałem dużo o słynnym puretechu (bardzo podoba mi się wizualnie Peugeot 308). Bardzo podoba mi się też Megane IV ale opinie o TCe też raczej złe. Tutaj pytanie - czy tce serio są też tak problematyczne? Szukam benzyny bo jazda w mieście głównie.
  • 31
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 21.01.2026, 15:13:38 via Wykop
  • 1
@MazurskiSmak: potwierdzam, mam CTka, bardzo fajne auto, nic się nie psuje, jedyny minus że jak jesteś prawie 2m chłopem to się ciężko wsiada bo niskie. Ale trzymanie się drogi w zakrętach rekompensuje niewygodę wsiadania i wysiadania.
  • Odpowiedz
bonekropik
bonekropik
bonekropik
16.01.2026, 21:00:57
  • 920
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 117
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 17.01.2026, 05:49:31 via Wykop
  • 2
@majak111: a co to ma do rzeczy? Do oszacowania co pobiera 300 W cosinus kąta raczej nie będzie miał dużego znaczenia.
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 18.01.2026, 22:24:35 via Wykop
  • 1
@majak111: nie, bo urządzenia użytku domowego projektuje się tak aby kompensowały moc bierną. Więc on ile masz rację że tak dokonane obliczenia nie będą idealnie dokładne, to jednak rząd wielkości będzie się zgadzał.
  • Odpowiedz
Snowflake_
Snowflake_
17.12.2025, 09:00:07
  • 234
Jakie szanse na znalezienie mężczyzny, który spełnia poniższe wymagania ma kobieta 30-letnia, raczej urodziwa (7-8/10):

1. Facet bez rozwodu, byłej żony, dzieci na koncie.
2. Max 35 lat.
3. Wysoki, przystojny, ubierający się modnie. Dobrze by było, żeby był wysportowany, ale samo zadbanie i brak brzucha też wystarczy.
4. Żadnych zakoli, braku uzębienia itp.

Jakie szanse na znalezienie faceta z w/w wymaganiami?

  • <10% 77.1% (11101)
  • 11%-30% 11.9% (1710)
  • 31%-50% 3.9% (568)
  • 51%-70% 7.1% (1027)

Oddanych głosów: 14406

  • 946
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 17.12.2025, 17:40:55 via Wykop
  • 1
Kryterium wieku i stanu wolnego robi z tego może 1-3% facetów, a na liście jeszcze kilka wymogów do odhaczenia.


@Fattek: 0.001% facetów.

Problem z tym, że jeśli facet spełnia te wymagania i nadal nie ma partnerki w wieku 30 lat, to są dwie możliwości:
- nie ma ochoty się z nikim wiązać na stałe
- jest p----------y pod jakimś względem i żadna nie mogła z nim wytrzymać
  • Odpowiedz
drakonia
drakonia
11.12.2025, 12:04:16
  • 672
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 267
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 12.12.2025, 08:09:43 via Wykop
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 21.11.2025, 15:39:36
  • 0
#programowanie #ai Czy Wy też macie wrażenie, że te LLMy komercyjne stały się głupsze niż były kiedyś? Mam X getterów, jednolinijkowych które zwracają coś tam mega prostego z jakichś zmiennych, ale jednak robią jakieś przekształcenie, wywołują ze dwie funkcje. Mam drugi plik gdzie są zdefiniowane nazwy tych zmiennych. Dałem LLMowi do kontekstu oba pliki, w prompcie nakazałem zrobić tak samo jak pozostałe gettery tylko dla nowych zmiennych (czyli
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik
Autor
21.11.2025, 18:32:04 via Wykop
  • 0
@elo_kebab: No jak Wy takich midow zatrudniacie jak Gemini to bałbym się zajrzeć do Waszego kodu
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik
Autor
22.11.2025, 19:10:53 via Wykop
  • 0
@elo_kebab: Claude działa gorzej niż Gemini
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik
Autor
28.11.2025, 12:32:46 via Wykop
  • 0
@pan_bogus: no tak, już robię coś źle, tak, tak, ile razy to już słyszeliśmy. Jak Apple wypuścił zepsuty telefon ze źle zaprojektowaną anteną to też przedstawiciele mówili że klienci nie umieją telefonu trzymać. xD

Po prostu kod z którym pracuję jest troszkę bardziej skomplikowany niż typowy CRUD korzystający z popularnego frameworka.
Z tym że te modele działają słabo to nie jest to tylko moja opinia, ale też innych seniorów pracujących
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik
Autor
28.11.2025, 12:48:29 via Wykop
  • 0
https://zed.dev/blog/why-llms-cant-build-software

Problem jest taki że te LLMy nie potrafią stworzyć sobie dobrego modelu mentalnego naszego kodu. Zachowują się jak stażysta któremu dano 5 minut na zapoznanie się z milionem linii kodu i ma coś napisać. Wiadomo że tak się nie da.
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik
Autor
28.11.2025, 14:09:15 via Wykop
  • 0
@pan_bogus: No tylko że właśnie zauważyłem że ostatnio on ma problem ze zrobieniem czegoś w obrębie jednego pliku i to nawet jak ma podany przykład w tym samym pliku podobnego kodu.

W 2025 jest wysyp badań pokazujących że AI nie podniosło produktywności w firmach.
  • Odpowiedz
Apaturia
Apaturia
05.09.2025, 06:12:50
  • 270
Ciasteczkowe rozgwiazdy. Zaskakująco dużo rozgwiazd ma popularne nazwy, które kojarzą się z różnego rodzaju słodkimi wypiekami. Zasadniczo cała jedna rodzina rozgwiazd o łacińskiej nazwie Goniasteridae jest znana jako biscuit stars, czyli „gwiazdy biszkoptowe” – większość z nich ma spłaszczone ciała i krótkie, zaokrąglone na końcach ramiona, a górna powierzchnia ich ciała zwykle przypomina wyglądem ciasteczko z ozdobnym obrzeżem.

Zaliczana do tej rodziny rozgwiazda Ceramaster patagonicus jest popularnie nazywana „
Apaturia - Ciasteczkowe rozgwiazdy. Zaskakująco dużo rozgwiazd ma popularne nazwy, kt...

źródło: Cookie_starfish

Pobierz
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 05.09.2025, 21:45:46 via Wykop
  • 1
No ok, ale nie napisałeś najważniejszego - jak one smakują? Czy też jak ciasteczka czy może jak stara ryba?
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11
  • Strona 5 z 11
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 11.11.2022

    Komentator
  • Rocznica
    od 05.01.2026

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking