Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko274
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking

    Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Krolik
Krolik

Krolik

Dołączył 11 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 6991
  • Znaleziska 4057
  • Mikroblog 2934
  • Obserwujący 29
  • Obserwowane 3
Kalwi
Kalwi
27.10.2024, 00:04:06
  • 8
#programowanie #programista15k
Kalwi - #programowanie #programista15k

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 27.10.2024, 06:26:14 via Wykop
  • 0
@Landstreicher:

Już nie mówiąc o tym jak kompilatory mistrzowsko potrafią optymalizować kod wynikowy.*


* nie dotyczy: Python, PHP, Ruby, JavaScript, TypeScript, Java, Kotlin, Scala, C#, Erlang, Haskell, Go, Lisp i pewnie tuzina innych
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 27.10.2024, 20:37:21 via Wykop
  • 0
@wygryw50k: Rust jest spoko. Też używam i też polecam.
  • Odpowiedz
masz_fajne_donice
masz_fajne_donice
26.10.2024, 16:07:22
  • 16
Jak widziałem jakie debile od 2020 do IT się dostały to nawet liczyłem że to się wszystko s-------i. Cieszę się.
Za kilka lat może znowu wróci to co było 12-15 lat temu czyli praca z wycofanymi ale ponadprzeciętnie inteligentnymi jednostkami.
#programowanie #programista15k #pracait #korposwiat
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 26.10.2024, 22:14:38 via Wykop
  • 1
@ly000: Aspergery mają często lepsze umiejętności miękkie niż neurotypowi. Zależy od definicji umiejętności miękkich. Umiejętność miękka przydatna w pracy to nie jest umiejętność gadania o niczym (tzw small talk) czy bycie “duszą towarzystwa” na imprezach.
  • Odpowiedz
BycNormikiem
BycNormikiem
BycNormikiem
26.10.2024, 18:14:49
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 26.10.2024, 19:57:40 via Wykop
  • 1
@BycNormikiem: można zwolnić, ale w każdym przypadku jaki znam, przyczyną nigdy nie było programowanie, a zawsze kwestia problemów z współpracą z innymi. Ego wywalone w kosmos, robienie wszystkiego po swojemu, chamstwo w komentarzach na CR, niecenzuralna krytyka innych, nieprofesjonalne zachowanie na spotkaniach, jakieś wycieczki osobiste itp. W całej karierze nie spotkałem za to przypadku wywalenia kogoś za błędy w kodzie czy dowiezienie po terminie.

A nie czekaj, jak miałem 25
  • Odpowiedz
Ksiega_dusz
Ksiega_dusz
25.10.2024, 07:14:02
  • 1
Czy praca jako programista jest stabilna w dzisiejszych czasach?

#pracait #korposwiat #programowanie #programista15k #java

Czy praca jako programista jest stabilna w dzisiejszych czasach?

  • Nie jest stabilna 45.7% (96)
  • Jest stabilna 28.1% (59)
  • Ciężko odpowiedzieć na to pytanie 26.2% (55)

Oddanych głosów: 210

  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 25.10.2024, 08:59:19 via Wykop
  • 0
@mk321: na razie AI nie zastąpi pracy programisty bo nie umie myśleć.
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 25.10.2024, 10:12:59 via Wykop
  • 0
@mk321: hehe, no tak, masz rację. Tych, którzy nie umieją, może faktycznie zastąpić.
  • Odpowiedz
katopa
katopa
24.10.2024, 06:38:22
  • 3
a co jesli te projekcje zusowskie, ze wasza emerytura bedzie w wysokosci 1/4 nie uwzglednialy tego, ze bedziecie latami na bezrobociu przez brak koniunktury w branzy? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#pracait #praca #pracbaza #programowanie
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 24.10.2024, 06:56:46 via Wykop
  • 5
@Milo900: 30 lat mówiono to samo - a teraz jest zdziwienie że moi rodzice mają całkiem spoko emeryturę z ZUSu a ludki co przez pół życia byli na B2B i oszczędzali na składkach nie będą mieć nawet minimalnej.

W ostateczności do obliczenia emerytury liczy się wyłącznie to ile uzbierasz na koncie i w jakim wieku chcesz na nią przejść. Czy to konto w ZUS, banku czy funduszu inwestycyjnym to sprawa
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 24.10.2024, 09:21:51 via Wykop
  • 0
@chris88: normalnie będą tak jak teraz - z budżetu
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 24.10.2024, 09:34:04 via Wykop
  • 1
@chris88: A Ty uważasz, że gospodarka za 20 lat będzie produkować tyle samo co dzisiaj? I jedyne źródło siły roboczej w gospodarce to dzieci dzisiejszych Polaków?
Demografia to tylko jeden wymiar.

Tak, zwiększymy wydatki o 200% na emerytury, a co? Zresztą już to zrobiliśmy nie raz.
Jeśli nie zwiększymy, to oznaczałoby to bankructwo państwa. Ale gdyby to nastąpiło, to wtedy swoich środków zgromadzonych na emeryturę w bankach, funduszach, akcjach, OFE,
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 24.10.2024, 10:06:36 via Wykop
  • 0
A ty uważasz, że inflacja nie istnieje?


@chris88: Co ma inflacja do tego? Ja Ci piszę o produkcji a Ty mi o inflacji, no nieźle. Inflacja dotyczy wartości pieniądza, a nie wielkości produkcji. A jak już jesteśmy przy ZUS, to ZUS waloryzuje zgromadzone środki wskaźnikiem inflacji właśnie, stąd w 2060 wychodzą Ci takie duże nominalne kwoty. ZUS w swoich kalkulacjach jednak podaje też kwoty skorygowane o siłę nabywczą.

Pomijasz
  • Odpowiedz
kuba181797
kuba181797
kuba181797
23.10.2024, 17:49:08
  • 51
Rekrutowałem dziś juniora i serio, zaczynam się zastanawiać, gdzie ci wszyscy kandydaci się uczą... Zadaję proste pytania, a oni patrzą na mnie, jakbym pytał o teorię strun. Przykład? Pytam: Jak działa algorytm quicksort?. W odpowiedzi – pustka.

No to próbuję coś łatwiejszego: Opowiedz mi, jakbyś zarządzał stanem aplikacji. Zamiast konkretów, słyszę: „Korzystam z gotowych paczek”. Ok.

Próbuję dalej: Jakie są sposoby na uniknięcie memory leaków w aplikacjach mobilnych? Cisza. Jakby temat zarządzania pamięcią był
  • 93
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 24.10.2024, 04:51:32 via Wykop
  • 1
@Kresse: 2PC to jakbym się przeniósł do lat 90. 2PC nie zapewnia pełnej spójności na poziomie serializable. Istnieją lepsze rozwiązania np. Raft lub ePaxos.
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 24.10.2024, 04:55:01 via Wykop
  • 0
@zarowka12: akurat quicksort jest tak banalny że jeśli ktoś tego nie wie to mam wątpliwości czy poradzi sobie z czymś bardziej skompilowanym np wycentrowaniem diva w CSS albo zrobieniem zapytania z parametrem do bazy.
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 24.10.2024, 05:00:30 via Wykop
  • 0
@bzyku95: żebyś się nie zdziwił; skrajności są złe. Miałbym obawy zatrudniać gościa który nic nie wie o sortowaniu, transakcjach, złożoności czy cache, bo jest ryzyko że będzie tworzył kod jaki był w takim projekcie w php który kiedyś konsultowałem, który miał problem z realizacją jednej transakcji w… minutę. Bo ktoś wymyślił że załaduje sobie pół bazy do pamięci przy każdym zapytaniu.
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 24.10.2024, 05:03:00 via Wykop
  • 1
@Tarec: ok, zgoda, lepsze pytanie byłoby czym się różni sortowanie stabilne od niestabilnego. Wtedy bym wiedział czy ktoś przeczytał chociaż dokumentację do sorta ze zrozumieniem. :P
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 24.10.2024, 05:29:51 via Wykop
  • 2
@zenon_z_chorzowa1:

a to nie jest tak że po prostu nie miał na studiach algorytmów i struktur danych, a tylko wiesz uczył się podstaw jak programować, w sensie składni języka?


Czyli nie umie programować. Następny proszę.
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 24.10.2024, 05:42:19 via Wykop
  • 0
@Ranger: do wrzucania gotowców to jest ChatGPT. A OP pytał o podstawy podstaw, a nie żadne zaawansowane rzeczy. Nawet pytanie o 2PC jest niezłe bo prawidłowa odpowiedź to “nikt tego nie używa, bo powolne, awaryjne i i tak nie gwarantuje spójności danych”, więc natychmiast odróżnisz kogoś kto tylko skończył studia od kogoś kto ma minimum doświadczenia praktycznego (junior to nie stażysta).
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 24.10.2024, 09:47:16 via Wykop
  • 0
@frenm

ja robię jusz w javie długo i zarabiam dużo i tez nie wiem, może 10 lat temu na 1 roku studiów bym odpowiedział.


To tak jak ostatnio przyłapali jakiegoś znachora, który udawał psychiatrę i "leczył" w jakiejś przychodni, mimo że nie miał żadnego wykształcenia. Ponoć ileś tam ludzi nawet wyleczył :D
  • Odpowiedz
BlackpillMonster
BlackpillMonster
23.10.2024, 14:08:03
  • 5
Czy to normalne, że kontraktorom na B2B, którzy mają dzieci, na ogól dokłada się więcej tasków, bo wiadomo, że tacy się boją o swoją pracę? Na ogól tacy zasuwają w Sprintach aż miło

#programowanie #pracait #programista15k #korposwiat
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 24.10.2024, 07:05:16 via Wykop
  • 0
@slgdfhsdhjfbs: 40-latkowie mają więcej doświadczenia i tego samego taska robią 2x szybciej.
  • Odpowiedz
JanPawelDrugiLechWalesaPierwszy
JanPawelDrugiLechWalesaPierwszy
JanPawelDrugiLechWalesaPierwszy
23.10.2024, 14:09:42
  • 24
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 24.10.2024, 06:34:24 via Wykop
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Kalwi
Kalwi
22.10.2024, 22:26:40
  • 3
Który design najbardziej wam się podoba?

#programowanie #uxdesign
Kalwi - Który design najbardziej wam się podoba?

#programowanie #uxdesign

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 23.10.2024, 06:29:54 via Wykop
  • 0
@Kalwi: wszystkie tylko nie B. Podobny design jest użyty w IntelliJ Idea do podświetlania bieżącej zakładki.
Nie wiem dlaczego, ale z jakiegoś powodu nigdy nie wiem, która zakładka jest podświetlona, bo równocześnie używają koloru tła zakładki do wyróżnienia jej rodzaju i wyróżnienie kolorem tła jest silniejsze wizualnie niż podkreślenie grubą kreską. Przez co wydaje mi się że inna zakładka jest aktywna niż ta która jest faktycznie aktywna. C i D
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
21.10.2024, 16:25:12
  • 1
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
#pracait #programowanie #programista15k
Hej, pytanie do osob z wiekszym doswiadczeniem zyciowym/zawodowym. Od prawie 3 lat pracuje jako Java Developer (rok pracy w pierwszej firmie, druga do teraz). Mam 26 lat, programowania nauczylem sie sam od zera, ucze sie nadal praktycznie dzien w dzien. Ogolnie wydaje mi sie, ze jestem dobry w tym co robie (na ilosc doswiadczenia, ktora mam), umiem sie efektywnie uczyc
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 22.10.2024, 07:16:32 via Wykop
  • 0
@mirko_anonim:

Ogolnie wydaje mi sie, ze jestem dobry w tym co robie


Bez urazy, ale po czym
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 22.10.2024, 11:48:04 via Wykop
  • 0
@Pinfar: w dużym skrócie: rozproszone systemy baz danych
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 22.10.2024, 20:36:46 via Wykop
  • 0
@Pinfar: nie robimy nic w .net. Stos to głównie Java, Go, Python, trochę C i Rust
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
21.10.2024, 15:02:00
  • 15
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Śmieszy mnie to gadanie o całym kryzysie w IT. Jedyny kryzys jaki obserwuje to kryzys lenistwa i napływu normików do branży

Z perspektywy rekrutera technicznego - od kilku miesięcy próbujemy znaleźć porządnego seniora do naszego zespołu i nie jesteśmy w stanie znaleźć ani jednego kandydata na poziomie. Przychodzi do nas kilkadziesiąt CV miesięcznie, seniorzy pracujący po 6, 8 czy 10 lat w różnych projektach, piękny opis ile to oni
  • 40
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 22.10.2024, 09:09:15 via Wykop
  • 0
@daro1: dla Ciebie są debilne bo nie umiesz ich robić.
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 22.10.2024, 09:10:16 via Wykop
  • 0
@boryspo: GC w większości języków cykle nie przeszkadzają
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 22.10.2024, 10:12:10 via Wykop
  • 1
@daro1: każdy senior u nas w firmie zrobi takie zadania z palcem w dupie. Sugerujesz, że ktoś kto nie potrafi napisać prostego przeszukiwania drzewa DFSem albo nie wie co to kolejka MPSC powinien się tytułować programistą i do tego seniorem? I może jeszcze wskaźników ma nie umieć i nie wiedzieć ile bitów ma bajt?

Żadna firma nie daje na rekrutacjach zadań z poziomu olimpiady informatycznej. Najczęściej są to zadania na
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 22.10.2024, 11:40:35 via Wykop
  • 1
@daro1: przecież do Codolity wrzucasz zadania takie jak chce firma i pasujące do jej specyfiki, a nie zadania ze studiów.

Do przeszukiwania drzew to się używa gotowych funkcji a nie pisze od nowa.


Tak, jasne, a matematyk nie musi umieć dodawać 2+2 bo ma przecież kalkulator :P
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 22.10.2024, 11:42:44 via Wykop
  • 0
@mirko_anonim:

tutaj są sprawdzane umiejętności myślenia, podejścia do problemu, rozwiązania go, ogarnięcia corner case'ów - po tym określa się senority.


I jak to ocenisz nie dając kandydatowi żadnego zadania? Zapytasz go o jakiś problem który rozwiązał wcześniej i pozwolisz mu wykorzystać przygotowaną wcześniej gadkę?
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 22.10.2024, 15:50:09 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
AntyKuc
AntyKuc
22.10.2024, 09:40:51
  • 1
Do osób które studiowały na prywatnych uczelniach - żałujecie, że nie poszliście na jakąś polibude?
#programista15k #programowanie
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 22.10.2024, 13:01:36 via Wykop
  • 0
@default_city: To ja pozdrawiam z amerykańskiej firmy produktowej z SV. Politechnikę skończyłem :P
  • Odpowiedz
jeti
jeti
22.10.2024, 08:58:26
  • 0
Co to jest/było to słynne "eldorado" w IT?
#programista15k #programowanie
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 22.10.2024, 09:04:29 via Wykop
  • 7
@jeti: że brali każdego kto umiał wklepać pytanie w Google, przekopiować kod ze Stack Overflow i skompilować i płacili za to 15k.
  • Odpowiedz
nad__czlowiek
nad__czlowiek
21.10.2024, 16:32:05
  • 99
#programista15k #programista25k #programowanie #budda

Śmieszą mnie ludzie na udawanych fejk działalnościach, gdzie te firmy jednoosobowe to bardzo słaby zaskowany etat UoP w celu unikania wysokich podatków - ostro się wypowiadają po osobach typu Budda. Nie popieram działań Buddy, ale śmieszą mnie ludzie co sami dymają państwo na podatkach jak sie da i korzystają z faktu, że brakuje czasu i odpowiedniej ilości urzędników co by sprawdzili
nad__czlowiek - #programista15k #programista25k #programowanie #budda

Śmieszą mnie l...

źródło: programistyczny buddah

Pobierz
  • 83
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 22.10.2024, 05:48:32 via Wykop
  • 1
@jedzbudynie:

A i tak place wiecej niz statystyczna osoba na UoP, wiec w------e


Jako statystyczna osoba na B2B nie płacisz więcej podatku niż statystyczna osoba na UoP. Nie tylko dlatego że masz niższą stawkę podatku ale również dlatego że na B2B średnio zarabia się mniej niż na UoP.
  • Odpowiedz
katopa
katopa
18.10.2024, 21:48:13
  • 1
Skoro wam tak źle w tym IT to czemu jeszcze nie wykładacie kafelkami/płytkami kiblów wszystkich lekarzy/dentystów w okolicy? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#pracait #programista15k #programowanie #korposwiat
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 19.10.2024, 06:27:46 via Wykop
  • 0
@Ksiega_dusz: to tak jak większość lekarzy z--------a za niewiele ponad średnią krajową w szpitalu lub publicznej przychodni, i jeszcze muszą zostawać po godzinach papierki wypełniać. Źródło: lekarz w rodzinie.
  • Odpowiedz
Romska_Palo_Ul_Laputa
Romska_Palo_Ul_Laputa
05.10.2024, 17:31:09
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krolik
Krolik
Krolik 06.10.2024, 09:18:03 via Wykop
  • 1
@Romska_Palo_Ul_Laputa: jak Twoim zdaniem firma miałaby sprawdzić czy umiesz programować?

Skończenie uczelni niestety nie oznacza praktycznie nic. 10 lat doświadczenia w branży często też nie oznacza nic. Nawet 10 lat pracy w Google niewiele oznacza.

Jak my zatrudniamy to szukamy kogoś kto umie programować, nie mistrza jednego frameworku i nie przyklejacza kodu ze stack overflow (od tego mamy chatGPT). Zadania są jedynym w miarę obiektywnym sposobem weryfikacji umiejętności. Nieidealnym ale
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 06.10.2024, 20:32:58 via Wykop
  • 1
@Romska_Palo_Ul_Laputa: No to jak chcesz sprawdzać czy ktoś umie programować? Znam parę osób które skończyły informatykę i nie dałbym im do ręki edytora bo by narobili tylko szkód w projekcie. A gadkę mieli niezłą. Jak mam takie osoby odsiać na rekrutacji?
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 08.10.2024, 05:36:55 via Wykop
  • 0
@Oo-oO: to nie rób globalnych tablic.

Zadania do domu bez presji czasowej mają te wadę, że swieżaczek na 5 roku studiów przysiądzie przez cały weekend nad zadaniem, a senior z 20 lat doświadczenia weekend spędzi z rodziną a na zadanie przeznaczy 30 minut albo w ogóle Cię wyśmieje. I Ty wybierzesz tego pierwszego bo zadanie będzie odpicowane, a w pracy lepszy byłby ten drugi.

Większość dobrych speców nie chce zadań
  • Odpowiedz
Krolik
Krolik
Krolik 14.10.2024, 05:21:03 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Strona 7 z 11
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 11.11.2022

    Komentator
  • Rocznica
    od 05.01.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia