Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko186
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Krzyzu83

Krzyzu83

Dołączył 4 lata i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1108
  • Znaleziska 1063
  • Mikroblog 45
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 0

3

YouTube jako baza danych? Zapowiedź automatyzacji pozyskiwania danych o e-waste.

YouTube jako baza danych? Zapowiedź automatyzacji pozyskiwania danych o e-waste.

Traktujemy YouTube jako gigantyczną bazę danych! AI wyciągnie dokładne parametry części prosto z filmów o naprawach. To zapowiedź pełnej automatyzacji od Straży Przyszłości docelowo bot sam zaprojektuje nowe urządzenia z odzyskanych elektrośmieci. Wideo przedstawia potencjał automatyzacji danych.

Krzyzu83
z
youtube.com
dodany: 14 godz. i 31 min temu
  • 10
  • #
    ciekawostki
  • #
    elektronika
  • #
    technologia
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    programowanie
  • #
    gruparatowaniapoziomu
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
14 godz. i 29 min temu via Wykop
  • 0
Cześć Mirki i Węgierki! 👋

Podejście jest proste, ale zmienia reguły gry: traktujemy YouTube jako największą na świecie bazę danych podzespołów elektronicznych. Na nagraniu pokazuję, jak sztuczna inteligencja na żywo wyciąga "mięso" i listę komponentów z wideo o naprawie, ale to zaledwie wstęp.
To oficjalna zapowiedź pełnej automatyzacji, którą właśnie budujemy w Straży Przyszłości.

Co już działa?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
14 godz. i 16 min temu via Wykop
  • 0
muzyczka dla podniesienia nastroju
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
13 godz. i 55 min temu via Wykop
  • 0
@JestemKaspi: Napisałbym to bardzo podobnie a nawet prawdopodobnie z większym korpostylem ze wzgledu na autystyczną manierę.
Co do zainteresowania to wątpię, żeby żeby to miało znaczenie ponieważ większość ludzi woli po prostu bzdety i są wymęczeni po pracy.. Zaangażowanie umysłowe jakiego wymagają moje filmy jest ponad ich siły o tej godzinie.
Większość w tym momencie wali browara i ogląda c--e więc .. nie spodziewam się zbyt wiele XD
Jakaś modelka
Krzyzu83 - @JestemKaspi: Napisałbym to bardzo podobnie a nawet prawdopodobnie z więks...

źródło: RvQRH

Pobierz
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
13 godz. i 39 min temu via Wykop
  • 0
@Krzyzu83:
NIE KLIKAĆ WARIATY TO TYLKO OBRAZEK!!! XDDDDDD
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
13 godz. i 37 min temu via Wykop
  • 0
@JestemKaspi: Nie ma żadnego hype.... normalnie zrobię ten scraping youtube bez problemu. Po prostu samemu jest za wolno. Już wszystko by dawno śmigało jak by było 3 osoby. To jest banał. Nawet mam już gotowy skrypt do przerobienia. Po prostu go wrzuce Ai i go przerobi. Tym skryptem robiłem ten artykuł https://liderpasdom.pl/artykuly/dobryprojekt-agregat-odzysk-ciepla-offgrid-inspiracje-pir/ i ten https://liderpasdom.pl/artykuly/bufor-ciepla-grzalki-taryfy-dynamiczne/. Na stronie mam chatbota co mi podał te linki w 10 sekund. Teraz takie
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
13 godz. i 19 min temu via Wykop
  • 0
@Krzyzu83: teraz zaczynam przerabiać skrypt rolek, spytam Cie o opinię
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
7 godz. i 45 min temu via Wykop
  • -1
@JestemKaspi: takie lepsze?

196

Motoryzacja idzie na wojnę? USA chcą, by Ford i GM produkowały broń

Motoryzacja idzie na wojnę? USA chcą, by Ford i GM produkowały broń

To, że koncerny motoryzacyjne zaczynają przestawiać się na produkcję sprzętu wojskowego wiemy, bo w historii tego typu zdarzenia miały miejsce. Mało kto spodziewał się jednak, że w XXI wieku znów ktoś wpadnie na taki pomysł. Ten wyszedł od administracji prezydenta Donalda Trumpa, która miała zapropo

FXMAG
z
fxmag.pl
dodany: 21 godz. i 53 min temu
  • 54
  • #
    wojsko
  • #
    wykop
  • #
    technologia
  • #
    wojna
  • #
    wiadomosci
  • #
    informacje
Krzyzu83
Krzyzu83 16 godz. i 58 min temu via Wykop
  • 0
Każdy ma jakieś wizje przyszłego dobrobytu.. dla jednych jest to produkcja broni dla zysku, dla innych oddolna inicjatywa tworzenia automatyzacji Ai generującej żywność, dochód gwarantowany i podnączący jakość usług medycznych i ogólnie cywilizację na wyższy poziom.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

7

AI zbuduje maszyny ze śmieci? Otwarta baza sprzętu oraz skaner w Twoich rękach.

AI zbuduje maszyny ze śmieci? Otwarta baza sprzętu oraz skaner w Twoich rękach.

Wrzucasz zdjęcie zepsutego sprzętu, a nasz bot na Telegramie sam rozpoznaje model i wypluwa pełną listę podzespołów do odzysku. Tworzymy tak otwartą bazę elektrośmieci. Docelowo systemy AI wykorzystają te dane do zautomatyzowanej produkcji i generowania dochodu z recyklingu.

Krzyzu83
z
youtube.com
dodany: 20 godz. i 19 min temu
  • 1
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    polska
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    heheszki
  • #
    sztucznainteligencja
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
20 godz. i 15 min temu via Wykop
  • 0
Cześć Mirki i Węgierki!

Wrzucam ten krótki materiał, żeby pokazać Wam nową funkcję narzędzia, które rozwijamy w ramach oddolnej inicjatywy Straż Przyszłości.

Co dokładnie dzieje się na wideo?
Zintegrowaliśmy w naszym bocie funkcję automatycznego katalogowania elektrośmieci. Wrzucasz na czat zdjęcie zepsutego sprzętu (np. tabliczki znamionowej czy rozkręconego laptopa), a on za pomocą AI identyfikuje konkretny model i samodzielnie dopisuje jego części (np. moduł WiFi, płyta główna, konkretne układy) do naszej bazy. Uczymy w ten
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

0

Intelekt wyprzedza kapitał. PCB z AI i lasera z elektrośmieci

Intelekt wyprzedza kapitał. PCB z AI i lasera z elektrośmieci

Straż Przyszłości udowadnia, że intelekt wyprzedza kapitał. Projektowanie PCB przez AI (MCP KiCad) połączone z produkcją za pomocą lasera z odzysku ze starych DVD. Budujemy zaawansowaną elektronikę ze śmieci, łamiąc bariery finansowe.

Krzyzu83
z
youtube.com
dodany: przedwczoraj, 18:16:43
  • 4
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    polska
  • #
    nauka
  • #
    programowanie
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
przedwczoraj, 18:20:00 via Wykop
  • -1
Nie potrzebujemy chińskich fabryk PCBWay ani drogiego parku maszynowego.
W Straży Przyszłości stawiamy na wiedzę i optymalizację.
Kiedy algorytmy przejmą żmudne projektowanie (MCP w KiCad), maszyny zbudujemy ze starych napędów DVD, udowadniając w praktyce, że intelekt i spryt zawsze wyprzedzą ślepy kapitał.”

Wizja, w której intelekt wyprzedza kapitał, nie jest tylko pustym hasłem – to fundament naszych działań.
Kontynuując temat teoretyzowania o projektowaniu PCB za pomocą AI i wykorzystania części z odzysku, musimy
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
przedwczoraj, 18:47:05 via Wykop
  • -2
@KarmazynowyAstrofizyk: w powiązanych
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
przedwczoraj, 18:56:24 via Wykop
  • -2
@KarmazynowyAstrofizyk:

gość złożył zwykłe GRBL.

i to jest w tym wszyst najpiękniejsze, że na bazie takich zwykłych prostych rozwiązań można budować złożone automatyzacje.. na przykład byle płytkę pod przekaźniki z kontrolerem do którego zarządzania pośrednio ma dostęp automatyzacja Ai.

0

Autonomiczne fabryki już w Bawarii! Badamy tę technologię w Straży Przyszłości

Autonomiczne fabryki już w Bawarii! Badamy tę technologię w Straży Przyszłości

Na filmie w pełni zautomatyzowana, potężna fabryka owadów sterowana przez roboty. To idealny przykład technologii, którą badamy i rozwijamy w naszej oddolnej inicjatywie Straż Przyszłości (Projekt 11 - Autonomiczne Systemy R&D). Zobacz potęgę automatyzacji i dołącz do naszego zespołu!

Krzyzu83
z
youtube.com
dodany: 14.04.2026, 12:02:10
  • 15
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    polska
  • #
    zainteresowania
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    nauka
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
14.04.2026, 12:04:00 via Wykop
  • 0
Wrzuciłem ten materiał, ponieważ to perfekcyjny przykład wdrożenia w życie technologii, nad którymi pracujemy w ramach inicjatywy Straż Przyszłości. Autonomizacja procesów (nie tylko w IT, ale w rolnictwie i przemyśle ciężkim) to już teraźniejszość.

Warto zwrócić uwagę na ogromną wartość dodaną takiej fabryki – dzięki zautomatyzowanej hodowli larw powstają nie tylko świetne, bogate w białko pasze dla zwierząt, ale też naturalne nawozy. Co kluczowe w dzisiejszych czasach: do produkcji tych nawozów
Krzyzu83 - Wrzuciłem ten materiał, ponieważ to perfekcyjny przykład wdrożenia w życie...

źródło: qr_straz_przyszlosci

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
14.04.2026, 12:28:52 via Wykop
  • 0
Trafiłem w narrację ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
14.04.2026, 14:14:08 via Wykop
  • 0
@Ucik: to, że Ty nie widzisz potencjału, choć jak sam mówisz na wideo fabryka jest mocno zautomatyzowana, to jeszcze nie znaczy że tego potencjału niema.
To, że potrzebny jest wysiłek intelektualny, żeby taką w pełni autonomiczną automatyzację wykonac to oczywiste.
To, że ta produkcja jest podatna na automatyzację widać na filmiku.
To, że w niedalekiej przyszłości (2-5 lat) korporacje posiadające dostęp do super-zaawansowanych modeli Ai, będą za pomocą agentycznej automatyzacji projektować i
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
14.04.2026, 14:30:35 via Wykop
  • 0
@Ucik: Jeszcze się zaprzyjaźnisz z Caritas Polska i będziesz pod niebiosa wychwalał.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
14.04.2026, 17:29:46 via Wykop
  • 0
🚀 TO SIĘ DZIEJE! Straż Przyszłości ma już swój oficjalny dom w sieci! 🛡️

Nie gadamy – budujemy! 🛠️ Z ogromną dumą ogłaszamy, że nasza strona internetowa wystartowała i wylądowała tam, gdzie jej miejsce – na właściwej, docelowej domenie:
👉 https://www.strazprzyszlosci.pl/

Straż Przyszłości to w 100% oddolna inicjatywa. Wierzymy w patriotyzm technologiczny i w to, że AI, automatyzacja oraz OZE powinny pracować dla nas wszystkich – ułatwiać życie, obniżać koszty (np. poprzez innowacje w rolnictwie)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
14.04.2026, 19:07:27 via Wykop
  • 0
@Ucik: czy ty korzystasz z agentycznych narzędzi Ai?
czy zauważyłeś że model pisze skrypty, które sam uruchamia i sprawdza efekt ich wykonania??
czy wiesz, że takie skrypty mogą sterować algorytmicznie aktuatorami a informacja o ich zachowaniu może być zwracana do Ai poprzez zestaw innych czujników?
Czy rozumiesz że na bazie tej informacji zwrotnej agenci Ai już obecnie poprawiają kod takiego skryptu i w przypadku nielimitowanego dostępu do takiego modelu możesz uruchomić
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
przedwczoraj, 07:20:53 via Wykop
  • 0
To poucz się historii i zobacz co się działo wcześniej w takich wypadkach.

@Ucik wcześniej nie było takich przypadków.
Narazie mamy jeszcze możliwość poprzez wspólne wykorzystanie agentów Ai w jednym celu na bazie już działającego kodu opensource.
Politycy tego nie opanują.

Skad je weźmiemy i jak uruchomimy i utrzymamy te automatyczne
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
przedwczoraj, 11:56:26 via Wykop
  • 0
Buahahahaha... Już tylko to pokazuje, że kompletnie nie masz pojęcia o czym mówisz.


@Ucik: Tak bardzo teoretyczne pytanie.... jeżeli byłby model wideo bardzo realistyczny i bardzo stabilny który potrafiłby w zupełnie nieodróżnialny od rzeczywisości sposób generować film z przekrojów maszyn i do tego potrafiłby nanosić na to schematy i wymiary projektowe to czym by się to różniło od projektowania CAD? Zrzucenie tego do programu CAD i przeanalizowanie obciążeń to wtedy
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
przedwczoraj, 12:20:10 via Wykop
  • 0
@Ucik: przyspieszę Ci troszę... zastanów się czym jest ROZUMIENIE.
WIEDZA jest obecnie bezwartościowa.
Model video to symulowane środowisko i tak musi być trenowany na danych typu CAD.
Wykorzystywanie LLM jest narazie niewydajne, to nie znaczy że zawsze takie będzie.
JEżeli to jest takie wszystko odległe to to musi być Ai slop Ai slop najwyraźniej, ale jeżeli to jest rzeczywistość, to po co ta dyskusja??
Te moje filmiki mają tylko jeden cel...pokazać że
Krzyzu83 - @Ucik: przyspieszę Ci troszę... zastanów się czym jest ROZUMIENIE. 
WIEDZA...
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
przedwczoraj, 14:13:45 via Wykop
  • 0
@Ucik: przecież LLM może tylko robić za kierownika wpiętego do innych narzędzi specjalistycznych.
Dlaczego zakładasz wykorzystanie najmniej optymalnych ścieżek?
To, że filmik na wykop przedstawia w miarę ogólne zastosowanie to nie znaczy, że nie wybiera się najbardziej optymalnych rozwiązań.
Z tym, że te bardziej optymalne już wkrótce nie będą ludźmi i chyba tutaj jest największą niezgodność Naszych opinii.
I nie, praca twórcza zwłaszcza inżynieryjna nie zaczyna się od abstrakcji, tylko

5

AI samo projektuje 3D i poprawia błędy! Claude w CAD

AI samo projektuje 3D i poprawia błędy! Claude w CAD

Zobaczcie, jak Claude 3.7 Sonnet (obecnie jest już 4.6) projektuje trójwymiarowe detale w open-source'owym FreeCAD! AI przez protokół MCP analizuje prompt, pisze skrypt w Pythonie, a gdy napotka błąd samo go debuguje aż do skutku. Pełna automatyzacja projektowania i produkcji jest tuż za rogiem!

Krzyzu83
z
youtube.com
dodany: przedwczoraj, 11:44:09
  • 7
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    polska
  • #
    nauka
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    programowanie
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
przedwczoraj, 11:45:53 via Wykop
  • 1
Cześć! Wrzucam kolejny, jeszcze bardziej dobitny przykład tego, jak protokół MCP (Model Context Protocol) zrewolucjonizuje inżynierię. Tym razem na wideo widzimy starszy model Claude 3.7 Sonnet, który jest spięty bezpośrednio z programem FreeCAD.

Zwróćcie uwagę na to, co tu się dzieje: AI dostaje proste polecenie tekstowe (stworzenie prostopadłościanu 3D z sześciokątnym otworem). Generuje kod w Pythonie, ale po drodze uderza w błędy i restrykcje API FreeCADa. I co robi? Samo je czyta, analizuje,
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
przedwczoraj, 12:41:41 via Wykop
  • 0
@mch0588: dobrze kombinujesz, jednakże, hej to już nie jest science fiction tylko problem do ogarnięcia.
Widzisz tacy goście ja Ty mają coś tam w głowie i wystarczy że to przekażesz Ai i on już zrobi funkcję zabezpieczającą przez takimi błędami wynikającymi z uproszczeń.
To po prostu jest zaangażowane/praca którą trzeba wykonać , ale , moim zdaniem warto jak potem można będzie zająć się swoimi pasjami i hobby i spędzaniem czasu
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
przedwczoraj, 12:59:54 via Wykop
  • 0
@mch0588: Zgadza się,
myślę że na to radą jest kilka warstw kontrolnych automatyzacji Ai jeżeli juz mowa o autonomii.
Ja widzę natomiast, że ludzie nie rozumieją, że taki komentarz jak Twój zawiera punkt widzenia który jest dla Ai przeważnie niedostępny.
I to ten punkt widzenia przekazany Ai generuje jakościowy kod.. Ja wszystkie sensowne i bezsensowne odpowiedzi z wypok wrzucę do pliku i przekaże Ai żeby przeanalizował i zrobił poprawki mojego

2

AI samo projektuje PCB w KiCad! (Claude + MCP) - Straż Przyszłości działa

AI samo projektuje PCB w KiCad! (Claude + MCP) - Straż Przyszłości działa

Sztuczna inteligencja (Claude) automatycznie rysuje schemat i układa ścieżki w KiCad dzięki serwerowi MCP! Jako Straż Przyszłości chcemy wdrażać takie narzędzia AI w PL. Kod źródłowy już istnieje, wystarczy z niego skorzystać i go ulepszać. Dołącz do nas! #ai #elektronika #kicad

Krzyzu83
z
youtube.com
dodany: 14.04.2026, 22:51:26
  • 17
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
  • #
    polska
  • #
    nauka
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    programowanie
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
14.04.2026, 22:55:33 via Wykop
  • -2
Wykopki, patrzcie na to. Model językowy (Claude) wpięty bezpośrednio w KiCada za pomocą Model Context Protocol (MCP). AI dostaje prompta i dosłownie na naszych oczach buduje schemat, układa elementy, robi routing i wypluwa pliki Gerber gotowe do wysłania do fabryki płytek.

Jako organizacja Straż Przyszłości chcemy wykorzystywać tego typu "kosmiczne" technologie na co dzień. I najważniejsze: nie musimy tego pisać od zera. Kod tego pluginu/serwera lata już w sieci za darmo. Wystarczy, że
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
14.04.2026, 23:56:26 via Wykop
  • -1
@KarmazynowyAstrofizyk: ciekawe jak poradziły by sobie inne modele.
W tym przypadku najbliższa aktualizacja modelu może na tym samym MCP robić płytki gotowe.
Więc nawet kod tego MCP nie musi być zmieniany.
Na filmie używa Sonnet 4.6. może Opus zrobiłby lepiej.
Nie wiem jak GPT 5.4 poradziłby sobie z tym MCP ale to temat dla Pasjonaty nie dla malkontentów.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
14.04.2026, 23:57:47 via Wykop
  • -1
@ZjazdDoBazy: możesz sam spróbować GPT 5.4 pod to zapiąć albo inny model, podejrzewam że najnowszy Claude Opus 4.7 już będzie znacznie lepszy. Tutaj używa Sonnet więc trzeba sprawdzić.
Za pół roku będzie płytki smażył jedna za drugą na tym samym MCP.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
przedwczoraj, 00:09:02 via Wykop
  • 0
@ZjazdDoBazy: Obserwuj ich, podejrzewam że w tym roku będzie temat gotowy.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
przedwczoraj, 07:24:25 via Wykop
  • -1
@makrofag74: ja tego nie będę trenował.
Jeżeli ktoś wytrenuje, będę korzystał.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
przedwczoraj, 07:50:19 via Wykop
  • 0
@makrofag74: w międzyczasie zleciłem gemini 3.1, Opus 4.6 i GPT 5.4, żeby stworzyli mi automatyzację scalającą ecoEDA, tego MCP oraz bazę danych do KiCad opartą na Inventree. Po prostu są trzy gotowe repozytoria opensource Ai to analizuje i skleca w jedno. Chodzi o to żeby mój bot na telegram służył do inwentaryzacji części na zsadie że robisz serię zdjęć oznaczeń części które sa w danym urządzeniu a Ai w tym
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
przedwczoraj, 09:22:10 via Wykop
  • -1
@makrofag74: Dla mnie Ai radzi sobie świetnie.
Co tylko sobie wymyślę robi praktycznie od strzała. Ale siedzę z Ai już dosyć długo i nie daję mu zadań niemożliwych.

Te problemy o których mówisz oczywiście istnieją i nie zamierzam ich przeskakiwać.

Dla mnie motyw stworzenia takiej bazy danych to jest bajka, bo bot Telegram staje się skanerem części w rękach pasjonatów a jeśli ten MCP będzie dostawał rekomendacje użycia cęści z
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
przedwczoraj, 10:07:26 via Wykop
  • 0
@makrofag74: Fajne, może da rade to jakoś zintegrować z Ai, no i właśnie Ai musi być do tego zaprzęgnięte bo stworzenie takiej dużej bazy to inaczej mordęga.
Tylko zdjęcia i scraping neta przez Ai zrobi robotę.
Najlepiej z dokumentacji urządzęń tą bazę budować.
Napisze do nich.
Dla mnie to jest tylko przystanek na drodze do w pełni autonomicznej zmiany przeznaczenia elektrośmieci do wykonywania autonomicznych procesów produkcji na rzecz Dochodu Gwarantowanego.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
przedwczoraj, 10:53:06 via Wykop
  • 0
@makrofag74: Dzięki za ten link.
Napisałem do nich.
Ja wiem, że wcale nie odkrywam Ameryki, bo to widać po projektach tych wszystkich ludzi.
Po prostu wkurza mnie, że mamy jako Polacy taki gen malkontenctwa, że zamiast wykorzystać epokową możliwość, to szukamy dziury w całym.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
przedwczoraj, 11:21:26 via Wykop
  • 0
@makrofag74: Tak, te projekty są super jednakże brakuje im jednego najważniejszego składnika: automatyzacji oceniania potencjału dostępnych zasobów.
To właśnie ścina najwięcej kosztów, że korzystasz z tak zwanych przydasiów i to według tego budujesz najpierw proste procesy, potem coraz bardziej złożone.
Stąd właśnie hasło Intelekt wyprzedza Kapitał!
To jest pojęcie niedostępne w starym modelu ekonomicznym, żeby ogarnąć taki potencjał nie było najmniejszych szans.
A teraz ta brama się otworzyła, czyli bazujemy na przykład

3

Inteligentny recykling e-odpadów w projektowaniu PCB. Straż Przyszłości działa!

Inteligentny recykling e-odpadów w projektowaniu PCB. Straż Przyszłości działa!

ecoEDA to wtyczka m.in. do KiCada. Zamiast kupować nowe części, algorytm sugeruje użycie komponentów z elektrośmieci i generuje instrukcję ich demontażu. Jako "Straż Przyszłości" chcemy rozwijać ten projekt w PL. Kod open-source już jest, wystarczy z niego skorzystać!

Krzyzu83
z
youtube.com
dodany: 14.04.2026, 22:34:24
  • 4
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    historia
  • #
    polska
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    sztucznainteligencja
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
14.04.2026, 22:48:13 via Wykop
  • 1
Wykopki, podrzucam wam świetny projekt naukowy ecoEDA. W dużym skrócie: projektujecie płytkę, a plugin w locie podmienia wam części na takie, które możecie wylutować ze starych routerów, padów czy zepsutych zabawek, które kurzą się w szafie. Podpowiada dokładne zamienniki "drop-in" albo składa dany element z kilku innych (tzw. subcircuits).

W ramach naszej inicjatywy Straż Przyszłości chcemy robić dokładnie takie rzeczy na naszym podwórku. Wielki plus jest taki, że gotowy kod już leży na
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
przedwczoraj, 08:44:48 via Wykop
  • 0
Mireczki, buduję bazę części z elektrośmieci, żebyśmy mogli projektować nową elektronikę za darmo z odzysku! ♻️ Mój bot na Telegramie używa multimodalnego AI (Vision), żeby rozpoznawać modele urządzeń i ich „bebechy” prosto ze zdjęć etykiet. Potem dane części będą zaciągane z neta i inwentaryzowane. Wszystko bazuje na już istniejącym kodzie z innych repo opensource. Cały Projekt 13 jest już na GitHubie i zapraszam Was do wspólnego pentestu kodu – wrzućcie repo do
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

0

Wielki Społecznościowy Pentest Projektu 13. Wykorzystajcie swoje darmowe limity

Wielki Społecznościowy Pentest Projektu 13. Wykorzystajcie swoje darmowe limity

Mireczki i Mirabelki, szczególnie te spod tagów #programowanie #ai #elektronika #strazprzyszlosci, Ostatnio pisałem Wam, że zleciłem agentom AI zbudowanie systemu do inwentaryzacji części z elektrośmieci (Projekt 13: Baza Części z Recyklingu). Potrzebujemy Waszych darmowych przydziałów Agentów Ai!

Krzyzu83
z
wykop.pl
dodany: przedwczoraj, 08:24:29
  • 1
  • #
    programowanie
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
  • #
    polska
  • #
    nauka
  • #
    sztucznainteligencja
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
przedwczoraj, 08:29:47 via Wykop
  • 0
Jeżeli nie rozumiecie o co chodzi z tym kodem, to po pobraniu repozytorium podajcie agentowi komende: Wytłumacz dla laika co robi ten kod projektu 13.
Krzyzu83 - Jeżeli nie rozumiecie o co chodzi z tym kodem, to po pobraniu repozytorium...

źródło: Zrzut ekranu_20260415_103041

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1

Baza danych dla AI do recyklingu e-odpadów? Gotowy kod! Straż Przyszłości

Baza danych dla AI do recyklingu e-odpadów? Gotowy kod! Straż Przyszłości

Automatyzacja inwentaryzacji elektrośmieci przez AI wymaga solidnej bazy danych. Zamiast pisać ją od zera, mamy kod open-source! Na filmie Ki-nTree świetnie łączy części z magazynem InvenTree i KiCadem. Wykorzystajmy to jako silnik dla naszej Sztucznej Inteligencji. Dołącz do nas na GitHub!

Krzyzu83
z
youtube.com
dodany: 14.04.2026, 23:39:18
  • 1
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
  • #
    nauka
  • #
    polska
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    programowanie
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
14.04.2026, 23:52:15 via Wykop
  • -1
Wykopki, kontynuując temat ratowania elektrośmieci z naszą inicjatywą Straż Przyszłości:
Docelowo chcemy stworzyć Sztuczną Inteligencję, która po zeskanowaniu starej płyty ze śmieci sama rozpozna części i je skataloguje. Ale żeby AI mogło to robić, potrzebuje bazy danych, z którą się skomunikuje.

Ten film pokazuje, że nie musimy wyważać otwartych drzwi. Kod na dodawanie części do wirtualnego magazynu (InvenTree) i programu projektowego (KiCad) już tu jest! Ki-nTree robi to w kilka sekund.

Teraz wystarczy „tylko” i
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

0

Oddaję w Wasze ręce bota na Telegramie. I nie, nie jest to kolejna zabawka.

Oddaję w Wasze ręce bota na Telegramie. I nie, nie jest to kolejna zabawka.

Otwórzcie Telegram, wpiszcie @straz_przyszlosci_bot i napiszcie mu: albo: I to wszystko. Wasza myśl ląduje jako GitHub Issue w publicznym repozytorium inicjatywy Straż Przyszłości. Dosłownie w ciągu sekund. Jestem osobą całkowicie nietechniczną jeśli chodzi o programowanie. Nie napisałbym

Krzyzu83
z
wykop.pl
dodany: 13.04.2026, 10:53:30
  • 1
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    polska
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    nauka
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
13.04.2026, 16:05:28 via Wykop
  • -1
Chatbot ma zaimplementowane Ai, które odpowie na wszystkie pytania dotyczące inicjatywy
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

294

Linux 7.0 jest oficjalny. Rust w jądrze, AI namierza błędy zamiast testerów

Linux 7.0 jest oficjalny. Rust w jądrze, AI namierza błędy zamiast testerów

Linus Torvalds wydał Linux 7.0. Rust przestaje być eksperymentem i trafia oficjalnie do jądra systemu. Torvalds zauważa, że AI coraz skuteczniej wykrywa błędy w kodzie i spekuluje, że może to być nowa norma w procesie rozwoju kernela.

real_scoria
z
theregister.com
dodany: 13.04.2026, 08:32:44
  • 126
  • #
    linux
  • #
    programowanie
  • #
    technologia
  • #
    rust
  • #
    ai
  • #
    opensource
Krzyzu83
Krzyzu83 13.04.2026, 13:19:07 via Wykop
  • -4
@stroggoslaw: Zapraszam wszystkich Testerów do sprawdzenia rozwiązań Straży Przyszłości.
Zwłaszcza ostatnio uruchomiony bot na Telegram doprasza się o testy.
Kod workera cloudflare znajdziecie w worker cloudflare bota Telegram

337

Mieli zrewolucjonizować rolnictwo. Startup od traktorów AI przepalił 240 mln dol

Mieli zrewolucjonizować rolnictwo. Startup od traktorów AI przepalił 240 mln dol

Zamiast rewolucji w rolnictwie mamy do czynienia z upadkiem typowym dla bańki technologicznej

uknot
z
gry-online.pl
dodany: 12.04.2026, 16:01:39
  • 59
  • #
    technologia
  • #
    rolnictwo
  • #
    biznes
  • #
    swiat
  • #
    traktor
  • #
    motoryzacja
Krzyzu83
Krzyzu83 13.04.2026, 12:40:46 via Wykop
  • 3
Intelekt wyprzedza Kapitał!
Krzyzu83 - Intelekt wyprzedza Kapitał!

źródło: NSIP

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Krzyzu83
Krzyzu83 13.04.2026, 12:42:59 via Wykop
  • 1
@KingaM: czy widziałaś startup który angażuje kilka tysięcy pasjonatów i technicznych magików?? Na takie R+D nie stać nawet ogromnych korporacji. Intelekt wyprzedza Kapitał.. Poza tym obecne działające rozwiązania też tworzyli ludzie...to jest jakieś myślenie typu mleko pochodzi z kartonu.
Krzyzu83
Krzyzu83 13.04.2026, 13:02:52 via Wykop
  • 0
@Krolik:

większość startupów zatrudnia

to jest właśnie problem tego modelu, że wszystko jest dostosowywane pod ograniczony kapitał.
Proponuję dostosować wszystko pod nieograniczony Intelekt Tysięcy Pasjonatów, o potędze zwielokrotnionej dzięki zastosowaniu agentycznych narzędzi Ai jak choćby darmowy tier CODEX, antigravity, cursor, github copilot, modele NVIDIA NIM i inne API.
Zapoznaj się ze Strażą Przyszłości, repo inicjatywy

369

Microsoft: agent AI to osobny użytkownik. Zapłacisz za niego jak za pracownika

Microsoft: agent AI to osobny użytkownik. Zapłacisz za niego jak za pracownika

Microsoft planuje traktować agenty AI jak pełnoprawnych użytkowników w organizacji, z własnymi kontami, mailami i licencjami. Firma z 20 pracownikami i 10 botami zapłaci za 30 stanowisk. Nowa strategia monetyzacji czy realna wartość? Open source może odpowiedzieć po swojemu.

real_scoria
z
spidersweb.pl
dodany: 13.04.2026, 08:45:21
  • 84
  • #
    microsoft
  • #
    ai
  • #
    technologia
  • #
    programowanie
  • #
    biznes
  • #
    chmura
Krzyzu83
Krzyzu83 13.04.2026, 12:25:59 via Wykop
  • 2
ŻODYN SIĘ NIE SPODZIEWAŁ
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Krzyzu83
Krzyzu83 13.04.2026, 12:29:22 via Wykop
  • 0
@fraciu: Zgadzam się, jednocześnie uruchomiłem inicjatywę open-source mającą na celu zgromadzenie sił intelektualnych tworzących realną przewagę nad korporacjami.

repozytorium Straż Przyszłości
strona internetowa inicjatywy Straż Przyszłości
Intelekt wyprzedza Kapitał!

27

Twój stary smartfon to gotowy mózg dla robota AI. Zbudujmy to w Polsce!

Twój stary smartfon to gotowy mózg dla robota AI. Zbudujmy to w Polsce!

Projekt OpenBot pokazuje, jak używany smartfon dzięki AI może stać się mózgiem autonomicznego robota. Ma kamerę, GPS i mocny procesor. W Straży Przyszłości chcemy użyć tej darmowej technologii do budowy autonomicznych maszyn rolniczych!

Krzyzu83
z
youtube.com
dodany: 11.04.2026, 19:32:34
  • 12
  • #
    technologia
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    programowanie
  • #
    polska
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
11.04.2026, 19:39:28 via Wykop
  • 0
Fascynujący projekt! OpenBot to dowód na to, że mamy już w kieszeniach technologię, która przy odrobinie kreatywności (i intelektu!) może zastąpić drogie systemy autonomiczne.

W ramach naszej inicjatywy Straż Przyszłości analizujemy właśnie, jak zaadaptować ten stos oprogramowania do budowy tanich, autonomicznych maszyn rolniczych w Polsce. Zamiast budować drona-zabawkę, możemy wykorzystać stare smartfony do stworzenia autonomicznych pielników czy siewników, które będą pracować w polu niemal za darmo.

Zapraszamy wszystkich programistów i pasjonatów technologii
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
11.04.2026, 20:32:42 via Wykop
  • -1
@AgriSolutions: Dzięki za propozycję, jeżeli będzie taka potrzeba to chętnie skorzystamy.

Robicie coś opensource?
Przy odpowiednich Siłach Intelektualnych można współdziałać na wielu polach.
Może jakaś kooperacja opensource do której mógłbym zachęcać pasjonatów uzbrojonych w Ai?
Dla inicjatywy Straż Przyszłości może być to potężne przyspieszenie.
Realny problem do rozwiązania to dobre wyzwanie na start.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
11.04.2026, 23:18:45 via Wykop
  • -2
@AgriSolutions: Przygotuję propozycję współpracy i odezwę się po weekendzie.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
12.04.2026, 21:11:41 via Wykop
  • -2
@KingaM: możesz przez komunikator telegram za pomocą tego kodu QR znaleźć chat, gdzie możesz napisać wszystkie swoje wątpliwości i zostaną one wziete pod uwagę przez pasjonatów projektujących automatyzacje przy pomocy Ai. To będzie Twój realny wkład w projektowanie Polskiej Gospodarki Przyszłości, ponieważ takie komunikaty jak Twój mogą być wprost przekopiowane i przeanalizowane przez Ai i przetworzone na gotowy kod automatyzacji. Twoje zastrzeżenia od razu wzbogacą Issues na repozytorium github inicjatywy
Krzyzu83 - @KingaM:  możesz przez komunikator telegram za pomocą tego kodu QR znaleźć...

źródło: qr_tmp

Pobierz
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
12.04.2026, 21:33:23 via Wykop
  • -1
@KingaM: dyktowanie narazie tylko przez Gboard
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
12.04.2026, 21:35:27 via Wykop
  • -1
@KingaM: Nie potrzebujemy Twojego smartfona... ale możesz stworzyć monitoring swojej roślinki parapetowej i przesyłać dane przez nasze API, które posłużą do dopracowywania i trenowania modeli i automatyzacji dbających o roślinki.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
12.04.2026, 21:56:36 via Wykop
  • -1
@KingaM: jestem autystyczny..tak się po prostu wypowiadam :) Straż Przyszłości to jest oddolna inicjatywa mająca za zadanie ukierunkować wysiłek intelektualny pasjonatów i hobbystów zaopatrzonych w narzędzia Ai w celu doprowadzenia poprzez wiele przedsięwzięć do generowania Dochodu Gwarantowanego do wszystkich Polaków za pomocą automatyzacji Ai zasilanych OZE. Hasło przewodnie: Intelekt wyprzedza Kapitał. Chodzi o zaangażowanie kilku tysięcy osób, które działając dla wspólnego celu spowodują dominację Polski w wykorzystaniu Ai.. Na repo
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
12.04.2026, 22:42:22 via Wykop
  • -1
@KingaM: W tym przypadku ważniejszy jest kod w tym repozytorium Openbot niż pokazany na filmiku przykład jego użycia.
Co do inicjatywy, to nadchodzi nieuchronna r--ź zawodów, a to jest ostateczna próba zabezpieczenia korzyści Polaków z automatyzacji Ai w tym bezpieczeństwa żywnościowego, bo choć to wydaje się nieprawdopodobne to nawet giełdy i banki są narażone na spekulację Ai (która obecnie już gra na giełdzie), utratę stabilności walut oraz komputery kwantowe w

20

openSenseMap: każdy może dostarczać dane badawcze przez API

openSenseMap: każdy może dostarczać dane badawcze przez API

Bardzo dobry wzorzec dla Straży Przyszłości: otwarta platforma i repo GitHub, gdzie dane z czujników trafiają przez API, a społeczność może dokładać własne dane badawcze. To pokazuje, że architekturę wiedzy można budować wspólnie, a nie tylko sprzętowo.

Krzyzu83
z
youtube.com
dodany: 12.04.2026, 11:37:51
  • 4
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    polska
  • #
    nauka
  • #
    programowanie
  • #
    sztucznainteligencja
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
12.04.2026, 11:39:35 via Wykop
  • 0
To jest bardzo bliskie kierunkowi Straży Przyszłości.
Najważniejsze: nie trzeba mieć od razu własnego urządzenia pomiarowego ani sterownika, żeby wejść do projektu i budować architekturę.
Dane mogą być dostarczane przez providerów i społeczność przez API, a reszta może rozwijać modele, walidację, adaptery, dokumentację, analizę i bazę wiedzy. Właśnie taki model współpracy chcemy rozwijać.

Repo: https://github.com/sensebox/openSenseMap
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
12.04.2026, 21:26:48 via Wykop
  • 0
Masz pomysł, albo uwagę??
Dyktując przez Gboard w komunikatorze Telegram w chacie tego bota, bierzesz realny udział w projektowaniu Polskiej Gospodarki Przyszłości.
Wszelkie spostrzeżenia, uwagi i pomysly zasilą kontekst Ai tworzącego kod na potrzeby repozytorium Straży Przyszłości.
Krzyzu83 - Masz pomysł, albo uwagę??
Dyktując przez Gboard w komunikatorze Telegram w...

źródło: qr_straz_przyszlosci

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

331

Stary smartfon jest potężniejszy niż Arduino. Wykorzystajmy to w Polsce!

Stary smartfon jest potężniejszy niż Arduino. Wykorzystajmy to w Polsce!

Zamiast wyrzucać stary telefon, zrób z niego mikrokontroler! Film uczy jak sterować elektroniką przez USB. W Straży Przyszłości chcemy tak upcyklingować elektrośmieci, by sterowały otwartymi farmami AI. Koduj z nami dla dobra Polski!

Krzyzu83
z
youtube.com
dodany: 10.04.2026, 12:30:01
  • 92
  • #
    technologia
  • #
    elektronika
  • #
    diy
  • #
    programowanie
  • #
    android
  • #
    arduino
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 12:31:10 via Wykop
  • 9
Cześć Mirki i Węgierki! 👋

Każdy z nas ma w szufladzie jakiegoś starego smartfona, z którym nie wiadomo co zrobić. Ten film świetnie pokazuje, jak przy pomocy kabla OTG, taniego konwertera USB-UART (na chipie FT232R) i prostej apki w Android Studio, zmienić 12-letniego Samsunga S2 w mózg sterujący elektroniką – układ o wiele potężniejszy i bardziej wszechstronny niż standardowe Arduino czy ESP!

Dlaczego wrzucam to na Wykop?
Bo ten "garażowy" patent idealnie wpisuje się w
  • 33
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 13:53:51 via Wykop
  • 0
@mvmxks: to musi być open source, bo to inicjatywa oddolna.
Ja korzystam z ich LLM hostowanego i zasilanego przez korporacje.
Sam nie stworzyłbym takiego LLM.
Korporacja to tylko sieć powiązanych ze sobą ludzi według pewnych intencji i priorytetów, a ja chce to robić dla ludzi.
Inicjatywa musi być oddolna i otwarta inaczej tego nie widzę.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 17:32:48 via Wykop
  • 0
@Vfwf6CqE: ok, ogarnę. Dzięki za info.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 17:33:48 via Wykop
  • 0
@mvmxks: zasilane elektrycznie.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 17:38:33 via Wykop
  • 0
@klucz_nastawny: podatności to bardziej w oprogramowaniu, które trzeba jednak najpierw zmienić. Poza tym zależy wszystko od zastosowania. Główny potencjał widzę w ludziach a nie sprzęcie.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 17:39:48 via Wykop
  • 0
@RomanKarburator: kwestia implementacji monitoringu sprzętowego w oprogramowaniu.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 17:43:45 via Wykop
  • -1
@SCAInet: Ja upatruję potęgi w intelekcie i pomysłowości ludzi, którzy mają obecnie narzędzia Ai i mogą stworzyć procesy automatyzacji wykorzystujące Ai i chociażby elektrośmieci do zwiększania potencjału aż do wygenerowania Dochodu gwarantowanego z automatyzacji Ai.. jaką to będzie drogą to właśnie się ujawni..ale nie wątpię że wielu ludzi potrafi mnie mocno zaskoczyć.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 17:50:34 via Wykop
  • 0
@mvmxks: co do późniejszego hostowania repo, to będzie na to też odpowiedni czas, nie mówię nie.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 17:56:21 via Wykop
  • -6
@neo78: chodzi o to, żeby nie kupować, tylko zacząć tworzyć automatyzacje Ai, które będą wykorzystywały dostępne materiały dobierając zastosowanie w sposób maksymalizujący ich potencjał. Intelekt wyprzedza Kapitał.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 18:13:25 via Wykop
  • -1
@Miszczu_wszystkiego: maszynę przeprogramowującą stare smartfony na host automatyzacji Ai, sterownik pieca piekarniczego, maszynę wendingową, drona dostawczego.... generalnie tutaj zadań nigdy nie zabraknie.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 18:17:43 via Wykop
  • -1
@snorli12: Jaki masz pomysł na automatyzację przerabiania smartfonów na mikrokontrolery?
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 18:22:22 via Wykop
  • -2
@hu-nows: jak widzisz wykorzystanie kamery telefonu oraz samego smartfona przerobionego na sterownik i hosta automatyzacji Ai do analizy płytek drukowanych przez Ai według obrazów oraz schematów? Celem inicjatywy jest totalna autonomia Ai, bez nadzoru człowieka.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 18:26:42 via Wykop
  • -2
@UnitrA: takie które się mieści w granicach dostępnego zasilania słonecznego i określonej baterii. Adaptacja za pomocą Ai jest tutaj ważniejsza niż schematyczna produkcja. Widzę to po pierwsze jako ogromną bazę dancyh urządzeń, których zastosowanie byłoby dobierane przez automatyzację Ai według największego ich potencjału.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 18:28:35 via Wykop
  • 0
@Wjt2012: Jeżeli możesz wszystkie Siły Intelektualne skierować na generowanie darmowych dóbr dla ludzi i tym samym zwiększać ogólną odporność społeczeństwa to dlaczego miałbyś to zmarnować na zniszczenie?
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 18:30:56 via Wykop
  • -1
@K-S-: docelowo tym ma się zajmować automatyzacja Ai a nie ludzie.. Inicjatywa dąży do stworzenia całkowicie autonomicznych procesów wykorzystujących Ai. Elektrośmieci są tylko gotową materią które to Ai ma wykorzystywać na przyklad do sterowania produkcji żywności itd.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 20:26:28 via Wykop
  • -2
@K-S-: nie rzuciłem się, bo sam tylko tego nie zamierzam robić, a i też nie proponuję gotowych rozwiązań, tylko sugeruję możliwości i jak widać jest tutaj sporo kumatych osób, które mają potencjał wspólnie to dźwignąć. Ale bardzo chętnie się dowiem jak to widzisz i co jest potrzebne żeby to zadziałało. Mam kilka prostych automatyzacji Ai za sobą więc może jakoś dam radę zrozumieć Twoją specjalistyczną wypowiedź.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 20:27:12 via Wykop
  • -1
@NotourMATT: jeżeli to da dochód gwarantowany z automatyzacji Ai to jak najbardziej
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 20:51:42 via Wykop
  • 0
@mvmxks: wiesz ja też mam zamiar scrapować neta na potrzeby inicjatywy żeby wszystkie schematy urządzeń, datasheety, zdjęcia płytek oraz opisy zastosowań zebrać do jednej bazy danych. Na potrzeby automatyzacji przetwarzającej elektrośmieci na automaty Ai.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 22:15:37 via Wykop
  • -1
nie posiadam i nie planuje posiadać żadnej z tych rzeczy


@Miszczu_wszystkiego: Ty nie masz posiadać, ty masz dostawać dochód gwarantowany i nie musieć pracować a za Ciebie ma zasuwać automatyzacja Ai...O TO KAMAN
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 22:20:41 via Wykop
  • 0
@puretech: Zgadza się, dlatego przy tworzeniu automatyzacji będzie to trzeba rozwiązać
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
11.04.2026, 09:26:21 via Wykop
  • -1
@hu-nows: Mając potęgę automatyzacji Ai dlaczego zakładasz dobranie najgorszej możliwej opcji aparatu o złej jakości do danego zadania? To właśnie analiza potencjału danych części do zastosowania jest tutaj kluczową...na przykład DAC w niektórych starych urządzeniach świetnie grają...

Głównym docelowym założeniem nie jest sprzedaż urządzeń, ale na przykład produkcja żywności dla ludzi typu na przykład autonomiczna hydroponika sterowana takimi starymi telefonami(zasilanymi słonecznie). Po to właśnie powstała Inicjatywa, żeby zgromadzić magików obecnie
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
11.04.2026, 09:29:31 via Wykop
  • 0
@msuma: WOW..to jest pomysł! Na początkowy kapitał powinno wystarczyć!
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
11.04.2026, 09:38:57 via Wykop
  • 0
probuja ludzie ktorzy kosztuja, godzina pracy specjalisty to duzo wiecej niz 70€


@jeanpaul: Trafiłeś w sedno inicjatywy...Nie będe tutaj nikogo oszukiwał, że jego PRACA dla inicjatywy to hobby i dobrze spędzony czas jak w rodzinie... Dla mnie to jest WARTOŚĆ NABYTA która PRZEWYŻSZA POTENCJAŁ KAŻDEJ KORPORACJI. Dochód gwarantowany nie pojawi się magicznie z kosmosu, tylko trzeba go wypracować tworząc Autonomiczne automatyzacje Ai.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
11.04.2026, 10:10:12 via Wykop
  • -2
@hu-nows: na elektrodę przyjdzie czas... to jest właśnie zadanie które sobie stawiam, żeby przekonać jak najwięcej ludzi, którzy nie widzą w sobie wielkiego potencjału, że ich wkład w inicjatywę ma ogromne znaczenie..
Ja mogę obecnie przekopiować Twój komentarz jota w jotę i wkleić do CODEX i on mi sprawdzi kod pobrany z zewnętrznego repozytorium pod kątem przydatności i uchybień w tym zakresie... i teraz UWAGA!!! Możemy stworzyć konkurencję a nawet
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
11.04.2026, 10:13:32 via Wykop
  • -1
@jeanpaul: jestem autystyczny i tak się wypowiadam....nie jestem lewakiem tylko chrześcijaninem...co do moich umiejętności to coś tam umiem, co DO POTENCJAŁU LUDZI NIE MAM ŻADNYCH WĄTPLIWOŚCI.
Nawet zakładając, że nic nie potrafię to wysterowanie Ai żeby ogarnąc repo github, stronę www w astro z chatbotem, skrypty tworzące rolki na tiktoka inicjatywy z pobieraniem mp4 ze stock albo generowanie obrazków przez flux z lektorem tts i muzyką jest w takim razie
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
11.04.2026, 10:26:06 via Wykop
  • 0
KAŻDY KTO POSIADA LINK DO REPOZYTORIUM ZE SPRAWDZONYM KODEM, KTÓRY MOŻE SIĘ PRZYDAĆ DO WYKORZYSTANIA SMARTFONA JAKO STEROWNIK, NIECH PRZESYŁA MI GO NA PRIV!!! przekleje sobie do Antigravity i stworzy bazę kodu.
TO BĘDZIE REALNY I CENNY WKŁAD W INICJATYWĘ STRAŻ PRZYSZŁOŚCI, KTÓRA MA ZA ZADANIE WYGENEROWANIE DOCHODU GWARANTOWANEGO
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
11.04.2026, 14:28:20 via Wykop
  • 0
Pytanie do wszystkich: jeżeli już teraz są ciemne fabryki produkujące choćby elektronikę autonomicznie i zarabiające na tym, to dlaczego jeszcze nie macie dochodu gwarantowanego?
Może dlatego, że liczycie na polityków, którzy na takich rzeczach się nie znają...
Lepszej szansy nie będzie: albo to zrobimy sami oddolnie albo kołchoz czeka do końca życia, przy czym korpo pozbędzie się w krótkim czasie pracowników biurowych i tych których prace można zautomatyzować.. a wtedy może być
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

9

Niewidzialny płot dla krów. Obroża i aplikacja zastępują kilometry drutu

Niewidzialny płot dla krów. Obroża i aplikacja zastępują kilometry drutu

Koniec z budowaniem fizycznych ogrodzeń na wielkich obszarach. System wirtualnych pastwisk pozwala rolnikom "rysować" granice w aplikacji na smartfonie. Obroże z GPS ostrzegają krowy dźwiękiem, a w ostateczności delikatnym impulsem, utrzymując stado w wyznaczonej strefie. Przyszłość rolnictwa?

Krzyzu83
z
youtube.com
dodany: 09.04.2026, 17:56:10
  • 16
  • #
    technologia
  • #
    rolnictwo
  • #
    ciekawostki
  • #
    innowacje
  • #
    gospodarka
  • #
    polska
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
09.04.2026, 17:57:07 via Wykop
  • 0
Cześć! 👋

Trafiłem na bardzo ciekawe zastosowanie technologii w rolnictwie (wideo prezentuje system Gallagher eShepherd). Zamiast ciągnąć i serwisować kilometry tradycyjnego "elektrycznego pastucha", wszystko przenosi się do chmury.

Jak to dokładnie działa?

Rolnik
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
09.04.2026, 18:09:21 via Wykop
  • 1
@Mircore: to w produkcji nie byłoby drogie, ani trudne.. można robić lokalnie, oprogramowanie też banał z narzędziami Ai.. Gdyby byli chętni to można byłoby to rozkminić jako jeden ze wstępnych projektów Straży Przyszłości.. jedynie moduł RTK GPS kilka stówek, chociaż nie wiem czy nie dałoby tego robić ze starych telefonów komórkowych, przecież dokładność nie musi być co do centymetra... ogólnie sam dałbym radę coś takiego zrobić tyle, że chodzi o
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
09.04.2026, 19:41:34 via Wykop
  • 0
@UsmiechnietyBit: można dodać awaryjne/korekcyjne obliczanie pozycji na zasadzie analizy przesunięcia obrazu podłoża...coś jak w myszce optycznej i przyjąć jakąś sensowną prędkość krowy powyżej której uruchamia się korekta i alarm.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
09.04.2026, 19:48:22 via Wykop
  • 0
@Mircore: ogniwa solarne można pozyskiwać ze zbitych paneli fotowoltaicznych, ale tylko dla testów.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 11:36:35 via Wykop
  • 0
@zdunek89: Nie chcę pisać na priv, bo chce żeby wiele osób mogło zobaczyć jakie MA OBECNIE DARMOWE MOŻLIWOŚCI.
Jeżeli mówimy o Ai do pisania kodu, to sprawdź Google Antigravity gdzie masz Gemini 3.1 Pro HIGH oraz Claude Opus 4.6 i Sonnet 4.6 za darmo, tylko trzeba wiele kont gmail mieć...karty sim itd. Ja tak używam, bo za 5 zeta z Sim Orange mam internet na 3 miechy.
Do tego nawet
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 11:39:00 via Wykop
  • 0
@Kamael: tak, tylko osobiście nie mam pomysłu na to jak to wykonać z elektrośmieci typu stare smartfony i generalnie widzę, że potencjał jest :)
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 11:40:24 via Wykop
  • 0
@ekektrykpozdalnym: ale nie masz podglądu zachowania stada i dobrostanu zwierząt.
Ale właśnie taka wiedza o zachowaniu na przykład krów jest potrzebna do określenia schematów behawioralnych, które Ai później analizuje i to nie musi być programista, który dostarczy na przykład zapis audio rozmowy z jakimś dziadkiem, który z krowami całe życie spędził i potem takie audio leci bezpośrednio do na przykład Gemini 3.1 Pro, które pisze z tego schemat behawioralny zachowania
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 12:13:20 via Wykop
  • 0
@Kamael: rezpozytorium github selfphone - firmware na stare telefony/ przeróbka na płytki deweloperskie?
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 12:25:15 via Wykop
  • 0
@zdunek89: no właśnie trzeba firmware BEZ ANDROIDA postawić.. repo selfphone, jest też lk2nd... od razu stado łączy się przez wifi/bluetooth i wtedy jeden sim wystarczy.
Chodzi o to żeby każdy mógł wiedzieć i próbować ZA DARMO, żeby zobaczyć że może realizować swoje wymarzone projekty bez nawet podstawowych umiejętności. Do tego jeżeli rozbujamy taką inicjatywę, to dodatkowo potencjał ludności będzie przeogromny kiedy z elektrośmieci możesz zbudować monitoring, sterowniki, czujki itd.

13

Koniec z górami śmieci po PV. Laser odzyskuje 80% sprawnych ogniw PV

Koniec z górami śmieci po PV. Laser odzyskuje 80% sprawnych ogniw PV

Laser precyzyjnie odparowuje klej ze starych paneli PV, pozwalając uratować aż 80% całych, sprawnych ogniw! Zamiast je mielić, zbudujmy taką maszynę CNC w modelu open-source ze Strażą Przyszłości.

Krzyzu83
z
youtube.com
dodany: 09.04.2026, 20:38:02
  • 8
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    zainteresowania
  • #
    nauka
  • #
    polska
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
09.04.2026, 20:38:47 via Wykop
  • 1
Cześć Mirki i Węgierki! 👋

Często pod tagiem #fotowoltaika pojawia się pytanie: "co zrobimy z tysiącami ton paneli, gdy skończy się ich żywotność?". Ten krótki film pokazuje genialne rozwiązanie.

Obecnie panele najczęściej się po prostu miele, co niszczy najcenniejsze elementy. Tutaj maszyna CNC z głowicą laserową precyzyjnie wypala warstwę polimerów i kleju. Efekt? Odzyskujemy czyste szkło, a co najważniejsze – udaje się uratować ponoć nawet 80% całych, sprawnych ogniw krzemowych, nie wspominając
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 00:00:39 via Wykop
  • 0
@qciek: inicjatywa oddolna stworzona w celu wykorzystania automatyzacji Ai do tworzenia procesów mających na końcu generować dochód gwarantowany...więc zapłata będzie na samym końcu.
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 11:22:20 via Wykop
  • 0
@Ucik: grawer laserowy z głowicą skanującą jako gotowe urządzenie będzie droższy niż złożony po części z elektrośmieci.
Kiedy możesz składać tanio wiele takich grawerów, to masz LEWAR!! Wtedy niskim kosztem można pokusić się o dotacje.. Czyli Intelekt przed finansami. Ale o takie rozkminy jak Twoja właśnie chodzi. I tak chodzi o automatyzację. Czy będzie trudna?? To zależy od Naszego wspólnego Intelektu!
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
10.04.2026, 11:56:01 via Wykop
  • 0
@Ucik: Ogniwa są potrzebne do urzadzeń IoT, które na początku możesz sprzedawać i stąd pozyskiwać kapitał na coraz poważniejsze tematy. A ja zbierzesz tysiąc hobbystów to Oni wygenerują z tego jednego grawera laserowego i elektrośmieci pieniądze na poważne maszyny. W obecnej chwili najważniejsze jest zgromadzenie takich osób jak Ty, a do tego potrzebny jest jeden projekt funkcjonujący będący tak zwanym Proof of Concept. Bo dopiero przy pewnej ilości zaangażowanych ludzi

5

Rozbity telewizor ze śmietnika jako solarna lampa dla piwniczaka?

Rozbity telewizor ze śmietnika jako solarna lampa dla piwniczaka?

Rozbity telewizor jako solarna lampa dla piwniczaka! W Straży Przyszłości ulepszamy ten pomysł: zostawiamy dyfuzor, dajemy zasilanie poniżej 48 V i podpinamy pod solary. Taki zyskowny recykling sfinansuje otwarte i bezpłatne projekty rolnicze AI!! Czy ma to rynkowy sens i jak ogarnąć certyfikat CE?!

Krzyzu83
z
youtube.com
dodany: 09.04.2026, 19:01:17
  • 6
  • #
    technologia
  • #
    elektronika
  • #
    diy
  • #
    majsterkowanie
  • #
    ciekawostki
  • #
    prawo
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
09.04.2026, 19:01:54 via Wykop
  • -1
Cześć Mirki i Węgierki! 👋

Filmik traktujcie jako luźną inspirację. Gość robi fajną rzecz, ale my w Straży Przyszłości widzimy w tym potężny potencjał na coś o wiele lepszego – zarówno technicznie, jak i biznesowo.

Jak można by to ulepszyć?
Zamiast zrywać białą płachtę (dyfuzor) z telewizora jak na wideo, zostawilibyśmy ją w spokoju. Taki dyfuzor daje fenomenalne, idealnie rozproszone i miękkie światło, które doskonale imituje światło dzienne ze świetlika lub okna.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
09.04.2026, 19:28:55 via Wykop
  • -1
@UsmiechnietyBit: solarne okno piwniczaka - Słoneczne "Sztuczne Okno"
Krzyzu83
Krzyzu83
Autor
09.04.2026, 19:34:56 via Wykop
  • 0
@wiewiorpl: zastosowanie warsztatowe to raczej inspiracja, bardziej Słoneczne "Sztuczne Okno" tutaj wchodzi w grę bo to musi mieć też sens ekonomiczny.. Im telewizor cieńszy tym łatwiej takie duże sztuczne okno zamontować.
Ale dzięki za info, to zawęża strategię marketingową.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 11
  • Strona 1 z 11
  • >

Krzyżu

  • "nie rzucajcie swych pereł przed świnie, by ich nie podeptały nogami, i obróciwszy się, was nie poszarpały"
  • https://github.com/StrazPrzyszlosci/STRAZ_PRZYSZLOSCI
  • Facebook
  • Instagram

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 05.07.2025

    Komentator
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska
  • Rocznica
    od 05.02.2026

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking