Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko130
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Bejro

Bejro

Dołączył 7 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 8544
  • Znaleziska 1750
  • Mikroblog 6794
  • Obserwujący 37
  • Obserwowane 2

1900

Dogadali się, by nie podnosić ludziom pensji. Naloty UOKiK i policji na Śląsku

Dogadali się, by nie podnosić ludziom pensji. Naloty UOKiK i policji na Śląsku

Bezprecedensowa akcja UOKiK i policji. Giganci tacy jak Toyota czy Bader mieli zawrzeć tajny pakt o nieagresji: zakaz podkradania pracowników i sztuczne mrożenie płac na lokalnym rynku. Urzędnicy zrobili szybkie naloty na biura i zabezpieczyli dyski. Firmom grożą gigantyczne kary.

FXMAG
z
fxmag.pl
dodany: 09.06.2026, 09:47:15
  • 352
  • #
    polska
  • #
    wiadomosci
  • #
    informacje
  • #
    wydarzenia
  • #
    ciekawostki
  • #
    gospodarka
Bejro
Bejro 09.06.2026, 11:19:55 via Wykop
  • 84
@Logytaze: Wolny rynek jest super ale matematycznie prowadzi on prosto do totalnego komunizmu w stylu radzieckim gdzie mobilność społeczna jest bliska 0 a władza jest sprawowana przez skorumpowane elity. Na górze mamy państwo lub korporacje, bez różnicy. Tylko ramy państwowe lub regularne przetasowania na rynku chronią przed pełnią takiego układu. Ludzie gloryfikują wczesny kapitalizm a zapominają o widmie późnego który jest po prostu systemem totalitarnym od którego nikt nie może
Bejro
Bejro 09.06.2026, 17:03:38 via Wykop
  • 1
@MilionoweMultikonto: Tak, ale nam bliżej do drugiego scenariusza gdy to korporacja staje się państwem. W stylu: masz informację o Nestle i nie chcesz kupować ich produktów ale to największy pracodawca w państwie który zapewnia 95% produktów na półkach a jego lobby jedynie cementuje jego pozycję której państwo nigdy nie ruszy bo spowoduje to zapaść gospodarczą. Patrz Korea i Samsung.
monsterek443
monsterek443
09.06.2026, 10:43:44
  • 0
Właśnie wpadła ostatnia wypłata w pierwszym progu ehh od przyszłego miesiąca 3k mniej i tak się żyje #praca
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bejro
Bejro 09.06.2026, 12:52:06 via Wykop
  • 0
@monsterek443: Na szczęście limit składek ratuję trochę sytuację na koniec roku
  • Odpowiedz
Bejro
Bejro 09.06.2026, 13:27:51 via Wykop
  • 1
@monsterek443: ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
08.06.2026, 13:15:43
  • 0
✨️ Emigracja do Niemiec - Czy warto? Ⓘ
Co mirki sądzą o emigracji do Niemiec? Jak tam wygląda życie w porównaniu do PL? Bo z moich krótkich pobytów w DE do tej pory byłem zadowolony, aczkolwiek wizytowałem jako turysta. Generalnie sporo #praca na Linkedin, ceny nieraz tańsze niż w Polsce, fajna komunikacja bo metro a jeszcze więcej ludzi spontanicznie poznałem na ulicy niż przez całe życie w Polsce.

#niemcy #
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bejro
Bejro 09.06.2026, 12:57:01 via Wykop
  • 0
@mirko_anonim: Zależy jaka branża i jakie miasto, na pewno nie wyjeżdżałbym bez oferty pracy. W fajnych miastach masz kastingi na najem i spokojnie miesiąc musisz spać w hotelu zanim coś znajdziesz, ceny też są tam odklejone. Jak to jakieś specjalistyczne korpo albo przemysł lub niedostępna w Polsce nisza to pewnie warto ale w przypadku IT czy coś pokrewnego jak SAP to w Polsce masz takie same zarobki a niższe podatki
  • Odpowiedz
PilotPirx
PilotPirx
08.06.2026, 15:12:00
  • 0
Witajcie Mirki i Milaberki!

Czy ktoś kupował młynek elektryczny żarnowy na aliexpress i ma jakąś opinie na temat?
Albo jaki model takiego młynku polecacie? Najmniejsza granulacja mielenie to do kawiarki.

#kawa #mlynekdokawy
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bejro
Bejro 08.06.2026, 20:19:40 via Wykop
  • 1
@PilotPirx: Mój ulubiony to timemore C2/C3, mielenie to dosłownie 15 sekund kręcenia. Oryginalnie jest on produkowany w Chinach i to naprawdę świetny sprzęt, wolę go od np. Comandante C40 który jest 5 razy droższy.
Z elektrycznych najtańszy naprawdę dobry to Fellow Ode 2 ale to już 1000 zł w górę.
  • Odpowiedz
luke-mat
luke-mat
luke-mat
08.06.2026, 16:21:59
  • 2
Z cyklu: "miasta powiatowe znikają"
"37,281 mln − 4,539 mln ≈ 32,74 mln Polaków mieszka poza top 5 miast.
To około 87,8% całej populacji kraju.

67% Polaków mieszka w Polsce powiatowej

No,
luke-mat - Z cyklu: "miasta powiatowe znikają"
"37,281 mln − 4,539 mln ≈ 32,74 mln Po...

źródło: image

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bejro
Bejro 08.06.2026, 18:56:19 via Wykop
  • 5
@luke-mat: No nie do końca ale przekaz się zgadza. Coraz więcej ludzi mieszka poza miastem ale w obrębie aglomeracji przez co nie mają filharmonii pod nosem ale np, w odległości 40 minut jazdy. Top5 to też średnie określenie bo jest jeszcze kilka miast które się nie łapią a nie ustępują reszcie (poza Warszawą i Krakowem ofc). Z aglomeracji Warszawa, Kraków, Śląsk, 3miasto, Poznań, Łódź, Wrocław wychodzi razem około 12 milionów
  • Odpowiedz
In_thrust_we_trust
In_thrust_we_trust
08.06.2026, 12:09:08
  • 0
Zarabiam na rękę ok 40 tys - czy stać mnie na Panamerę?

Będę niedługo zmieniał samochód i zastanawiam się nad Panamerą. Z tego co widzę to leasing z sensowną kwotą wpłaty własnej i wykupu (łącznie ~160k) dają ratę ok 8800 zł za wersję 2.9 V6 353 KM. Podstawowy silnik by mi w zupełności wystarczył nie potrzebuje V8. Byłem na jeździe próbnej, układ jezdny i frajda z jazdy jest super, wnętrze i wyglad
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bejro
Bejro 08.06.2026, 12:42:07 via Wykop
  • 0
@In_thrust_we_trust: xD nie. Stać Cię na leasing na ratę 3-4k miesięcznie czyli co najwyżej BMW m340 albo 530. Tak zgodnie ze sztuką to powinieneś kupić auto do max 160k, ale jak bardzo chcesz mieć fajne auto bo to Ci sprawia radość to 360k jest takim sufitem którego nie powinieneś przekraczać. Oczywiście jak masz spłacony dom za +-5 mln zł to możesz sobie na taką fanaberię pozwolić bez wyrzutów.
  • Odpowiedz
Bejro
Bejro 08.06.2026, 12:49:21 via Wykop
  • 3
@In_thrust_we_trust: @In_thrust_we_trust: Taki szybki test mentalny: Wjedziesz tą Panamerą w krawężnik i rozwalisz felgę+wahacz. Jak zajmie Ci to głowę dłużej niż kilka godzin a naprawa 10-15k naciągnie twój miesięczny budżet to Cię nie stać fizycznie i mentalnie. Jak jeden dzień będzie Ci przykro a kolejnego oddasz na naprawę i zapomnisz o temacie to mimo, że Cię nie do końca stać to możesz pomyśleć np. o używce na leasing.
  • Odpowiedz
Bejro
Bejro 08.06.2026, 12:56:42 via Wykop
  • 1
A po drugie 160k odkładam w ok pół roku z hakiem.


@In_thrust_we_trust: Idealnie! tyle powinieneś przeznaczyć (maksymalnie) na daily jeśli nie jesteś fanatykiem motoryzacji.
No i nie kupuj nowego auta, bo to fatalna decyzja. Jak szkoda Ci spalić w ognisku jakieś 20% ceny zakupu to to nie dla Ciebie. Jak kupujesz nowe auto za np. 500k to 100k na koncie w jedną albo drugą nie powinno robić dla Ciebie różnicy.
  • Odpowiedz
Whiskeyjack29
Whiskeyjack29
Whiskeyjack29
08.06.2026, 08:57:10
  • 385
Napisałem sobie posta że zarabiam 13 500 netto, czyli 22 000 brutto a pracodawca daje 26 500 + benefity pozapłacowe powiedzmy łącznie 27 000 i ciężko z zakupem mieszkania w Warszawie (w której pomimo mojej niechęci do tego miasta dla bezpieczeństwa zostać muszę, bo zdalna to 5% obecnego rynku). Ile się wylało boomerstwa że wcale nie jestem w top 10% zarobków, że co ze mnie za IT skoro dostaje takie grosze, że
  • 113
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bejro
Bejro 08.06.2026, 10:30:29 via Wykop
  • 2
@Whiskeyjack29: Czemu boomerstwa? to po prostu fact-checking, i mówiłeś o 10k oraz byciu w top 5%. W centrum Warszawy konkurujesz z milionem osób który jest mniej więcej zarobkowym top 10% w skali kraju, więc powinno być tam kogoś średniego stać na statystycznie średnie mieszkanie - czyli nieco ponad 50 m2. To trochę uproszczony pogląd ale Polacy mają większość majątku w betonie więc nie do końca. Idąc tym tokiem aby kupić
  • Odpowiedz
Whiskeyjack29
Whiskeyjack29
Whiskeyjack29
07.06.2026, 20:10:32
  • 263
Ponad 10 lat w zawodzie, 5 lat studiów, branża która płaci naprawdę dobrze spokojnie top 90-95% ludzi w tym kraju. Doszedłem do sufitu, dalej to już polityka korporacyjna albo własny biznes. Robiłem wszystko jak trzeba. Odkładałem, ETF-y, nie przepalałem. Podwyżki dostawałem. A inflacja przez 5 lat i tak zjadła mi z 25% realnej wartości wypłaty.
Efekt? Stać mnie na kawalerkę. Na 60m żeby zamieszkać z żoną i pomyśleć o JEDNYM dziecku muszę
  • 159
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bejro
Bejro 07.06.2026, 22:25:55 via Wykop
  • 1
@Whiskeyjack29: 1) mieszkań nie kupujemy za gotówkę tylko na kredyt. 2) jak jesteś top 5% i zarabiasz te 20-30k netto to bez problemu dostaniesz kredyt na milion i trochę za co kupisz sobie wygodne m4 w centrum top5.
  • Odpowiedz
Bejro
Bejro 07.06.2026, 22:27:55 via Wykop
  • 6
Mam trochę więcej niż 10 netto


@Whiskeyjack29: Dopiero co mówiłeś o top 5%, 10k netto to top 25% lub top ~40% mieszkańców top5.
  • Odpowiedz
Bejro
Bejro 07.06.2026, 22:52:09 via Wykop
  • 3
@Whiskeyjack29: Bezpiecznie możesz wziąć sobie około 5k kredytu a jako że mówisz o 2 progu i o żonie to zakładam, że na wspólnym rozliczaniu nie korzystacie i razem macie około 20k, czyli 7k kredytu powinno być dla was luźnym zobowiązaniem. Jak macie poduszkę na rok wydatków (+-150k) to nie ma co się zastanawiać tylko czym prędzej brać kredyt, najlepiej w tym miesiącu złożyć wniosek. 7k to 1.2 mln zł kredytu.
  • Odpowiedz
Bejro
Bejro 07.06.2026, 21:46:15
  • 0
Algorytm youtube zaserwował mi takie złoto, kilka razy było tu poruszane pytanie w jaki sposób przygotowywać modele i to jest naprawdę skondensowana forma prawie całej wiedzy potrzebnej aby to zrobić. Łapcie póki ciepłe bo jak sam autor wspomina może niedługo zrucić.
#gielda
Bejro - Algorytm youtube zaserwował mi takie złoto, kilka razy było tu poruszane pyta...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bejro
Bejro
Autor
07.06.2026, 22:34:18 via Wykop
  • 0
@NykipVaous: No nie wiem, samo gęste leci, ten filmik to trochę jak znaleźć milion zł na ulicy.
  • Odpowiedz
r5678
r5678
07.06.2026, 14:21:24
  • 5
Taką pandzine sobie teraz ujezdżam.

Fiaty ogólnie zawsze wygodne, tutaj nie jest inaczej. Gałka zmiany biegów wysoko to też na plus bo z busów jestem przyzwyczajony. Miejsca za kierownicą sporo.
Nie wygląda źle ani na zewnątrz ani w środku. Nie jest nudny. Dużo miejsca dla kierowcy, sporo puleczek, duże lusterka. Za to duży plus.

Ale jakośc wykonania taka sobie. W porównaniu z golfem 7 którym jeździłem rok temu z podobnym przebiegiem to nie
r5678 - Taką pandzine sobie teraz ujezdżam.

Fiaty ogólnie zawsze wygodne, tutaj nie ...

źródło: Z(2)

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bejro
Bejro 07.06.2026, 22:18:14 via Wykop
  • 2
@r5678: Jeździłem raz takim właśnie w Grecji i po pierwszej przejażdżce zrobiłem upgrade na lepszy model z automatem. Na początku fajnie ale do czasu, nigdy więcej. To auto prawie że zgasło jak je gazowałem na 2 jadąc pod górkę.
  • Odpowiedz

689

Uprzywilejowana grupa Polaków. "Nieuzasadnione" reguły ws. emerytur

Uprzywilejowana grupa Polaków. "Nieuzasadnione" reguły ws. emerytur

Komisja Europejska bije na alarm w sprawie polskich finansów. W ramach działań naprawczych zaleca m.in. zmiany w systemie emerytalnym.

konkarne
z
money.pl
dodany: 05.06.2026, 16:51:23
  • 139
  • #
    gospodarka
  • #
    polska
  • #
    finanse
  • #
    emerytura
  • #
    zus
  • #
    ekonomia
Bejro
Bejro 06.06.2026, 10:25:14 via Wykop
  • -3
@daniel-c: Też tak o tym myślałem ale 33% społeczeństwa ma niewystarczającą pojemność mentalną alby dopuścić ten problem do swojej świadomości a jakieś kolejne 33% zbyt małą aby go rozwiązać na własną rękę, w te sposób tworzy się ekstremalne rozwarstwienie społeczeństwa. Po to właśnie mamy cywilizację aby opiekować się tymi którzy nie są w stanie zadbać za siebie i to dzieli nas od zwierząt - choć nie wszystkich.
Bejro
Bejro 06.06.2026, 11:05:43 via Wykop
  • -4
@komuchy: Na szczęście nie wykopki
Bejro
Bejro 06.06.2026, 11:46:14 via iOS
  • -3
@komuchy: nie, ja też nie, kiedyś skończysz podstawówkę i zrozumiesz, że świat jest torchę bardziej złożony, do mnie też to doszło w podobnym okresie. Nie ale dobra, to jak rozwiążesz problem 50% bezdomności u emerytów bez wydawania publicznych pieniędzy?
Bejro
Bejro 06.06.2026, 12:16:06 via Wykop
  • 7
@komuchy: No nie masz racji, społeczeństwo to naczynia połączone i problemy innych są w pewnym stopniu także twoim problemem. Bezdomność i bezrobocie obciąża lokalne społeczności i np. zwiększa przestępczość lub także twój komfort życia i wymusza izolację od reszty w zamian za pieniądze - jak w stanach.

teraz dostają np. 4 razy więcej niż zarabiali (siła nabywcza)

Wartości nominalne bez kontekstu zmiany siły nabywczej nic nie znaczą, jak kiedyś ktoś
Bejro
Bejro 06.06.2026, 19:50:40 via Wykop
  • -1
@komuchy: Pałowanie emerytów na ulicach, wybitny pomysł. Osoby które najmniej płacą statystycznie bardziej korzystaj więc i tak fair nie będzie. Wolę płacić na takie osoby lub nawet tych którzy nie pracują niż obawiać się ich w przestrzeni publicznej, nie lubię też idei rozwarstwionego społeczeństwa. Sam mój etat generuje w składkach i podatkach kilkanaście tysięcy miesięcznie i nie mam problemu aby ten poziom efektywnego opodatkowania się zwiększył jeśli faktycznie będzie to
Bejro
Bejro 06.06.2026, 22:47:18 via iOS
  • -1
@komuchy: Nikogo nie zmuszam, tak działa po prostu nasz system. Raczej nie zmienię już zdania, pracuję od kilku lat i pracodawca wydaje na mnie prawie o rząd wielkości więcej niż mówisz, a dostaję oczywiście maksymalnie połowę tego.
Bejro
Bejro 06.06.2026, 23:33:24 via iOS
  • -1
@komuchy: nie mam pojęcia jaki jest przekaz twojej odpowiedzi, ale tak, wiem czym jest rząd wielkości, chodzi mi o "kilka razy więcej ale nie całe 10x" w odniesieniu do podanych przez ciebie wartości. I nie postuluję żadnego komunizmu a socjaldemokrację, szczególnie teraz gdy era pracy dobiega ku końcowi.
Bejro
Bejro 07.06.2026, 09:24:27 via iOS
  • 0
@MilionoweMultikonto: ale mówię, około 33% ludzi nie ma zdolności mentalnej aby przyjąć taki problem do siebie i nawet po całej edukacji nic z tym nie zrobią bo nie potrafią. To nie miał być argument ad-personum a naprawdę takie miałem wrażenie bo może naiwnie nie wierzę, że dojrzała osoba tak może myśleć
Bejro
Bejro 07.06.2026, 11:26:33 via iOS
  • 0
@MilionoweMultikonto: nikogo nie atakuję, stwierdzam jedynie, że takie myślenie jest oznaką niedojrzałości. Wystarczy spojrzeć na statystyki USA gdzie jakiś system emerytalny jest ale nie do końca obowiązkowy. Prawie połowa emerytów żyje tam w biedzie. Około 33% społeczeństwa ma IQ poniżej 90, takie osoby nie potrafią tworzyć spójnych planów albo planować wydatków
Bejro
Bejro 07.06.2026, 11:33:29 via iOS
  • 0
@MilionoweMultikonto: twój plan oczywiście też jakoś zadziała ale FAKTYCZNIE potrzebujący to prawie połowa spoleczeństwa
Bejro
Bejro 07.06.2026, 14:55:57 via Wykop
  • 0
@MilionoweMultikonto: Chodzi o osoby które nie są w stanie same zagwarantować sobie kapitału do utrzymania się w przyszłości lub w przypadku nagłych wypadków. Będzie ich około połowa.

nie, nie wystarczy spojrzeć.


@MilionoweMultikonto: To podaj jeden przykład gdzie państwo nie gwarantuje żadnej emerytury a odsetek emerytów żyjących w ubóstwie nie jest większy niż u osób pracujących. Najbliżej tego jest tu USA i tam ten system po prostu nie działa. Niestety
Bejro
Bejro 07.06.2026, 20:49:37 via Wykop
  • 0
@MilionoweMultikonto: No zupełnie nie zgadzam się z takim podejściem, społeczeństwo powinno wprowadzać poczucie równości a nie jedynie zapewniać ramy prawne do zawziętej konkurencji o zasoby, na tym zbudowana jest cała zachodnia myśl cywilizacyjna. Idąc tą ścieżką należałoby także zlikwidować leczenie onkologiczne z NFZ bo 90% zachorowań to zły styl życia, to samo cukrzyca.
Demokracja w obecnej formie jest tyranią większości, ten system i tak nie jest dobry ale to najlepsze
GoldenJanusz
GoldenJanusz
06.06.2026, 09:10:47
  • 6
w normalnych, cywilizowanych krajach jak włochy czy francja, auta służą do przemieszczania się z punktu A do punktu B i nikt się nie przejmuje jak go ktoś zarysuje czy przepchnie zderzakiem, a w polsce? ja pieeerdole, w polsce to k---a samochód to świętość, a auto na które by k---a nie splunął taki szwajcar czy holender w polsce jest traktowane jak klasa premium i ma społeczne przyzwolenie na zajmowanie dwóch miejsc. nie wiem
GoldenJanusz - w normalnych, cywilizowanych krajach jak włochy czy francja, auta służ...

źródło: 1000034351

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bejro
Bejro 06.06.2026, 12:27:28 via Wykop
  • 2
@Pawel993: Jak masz auto za 400k to a) masz drugie zwykłe do miasta i na zakupy, b) 400k to twoje 4 wypłaty (jak wyżej sugerowane) i Cię nie obchodzi czy Ci ktoś lekko drzwi wgniecie albo zarysuje. Kupowanie auta za 400k na które Cię nie stać i używanie go na daily sugeruje, że coś jest nie tak z właścicielem.
  • Odpowiedz
Bejro
Bejro 06.06.2026, 17:34:34 via iOS
  • 0
@Pawel993: ryski wszędzie się można dopatrzeć, małej wgniotki też. Większość ma na to po prostu wywalone, ci z autami za 500k+ najczęściej też. Sam mam coupe z długimi drzwiami, pcham się w ciasne miejsca jak najbliżej wejścia i zawsze jakoś wychodzę więc nie widzę tu problemu.
  • Odpowiedz
Bejro
Bejro 06.06.2026, 19:44:08 via Wykop
  • 0
@Pawel993: Wtedy przytulam się od strony pasażera abym wyszedł, raczej nie mam z tym problemu, chyba tylko raz wchodziłem przez pasażera jak ktoś mnie zastawił ale to naprawdę ewenement, do normalnego auta też bym nie wsiadł wtedy. Oczywiście, że wolałbym szersze miejsca ale wtedy byłoby ich mniej więc jakoś to akceptuję.
  • Odpowiedz
rales
rales
06.06.2026, 09:54:55
  • 457
MAJ 2026

PIS + Konfederacja + KP = 248 mandatów

1. Koalicja Obywatelska - 33,1% - 190 mandatów (b.z)
2. Prawo i Sprawiedliwość - 24,5% - 144 mandaty (⬇ 0,7%)
rales - MAJ 2026

PIS + Konfederacja + KP = 248 mandatów

1. Koalicja Obywatelska - 3...

źródło: canvas98

Pobierz
  • 146
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bejro
Bejro 06.06.2026, 10:42:26 via Wykop
  • 3
@rales: Może i nie dogadają się na tyle aby tworzyć użyteczne prawo ale za to będą zgodni w kwestii katolibanu oraz rozkradania budżetu i ukrywania korupcji
  • Odpowiedz
Bejro
Bejro 06.06.2026, 10:44:15 via Wykop
  • 0
przypominam że amerykanie czyli mocodawcy pisu nigdy nie pozwolą na ich koalicje z otwarcie antysemicką partią


@WujaTHC: Ale w imię normalizacji stosunków z Rosją przez USA, US się dogada i konfa dostanie dyrektywę z centrali aby zmienić na chwilę płytę.
  • Odpowiedz
kolicuch
kolicuch
06.06.2026, 05:54:32
  • 483
Coraz więcej Polaków rezygnuje z oglądania telewizji. Internet całkowicie przejął ich uwagę
Jeszcze kilkanaście lat temu telewizor był centrum domowej rozrywki. Dziś dla wielu osób wystarczy smartfon, YouTube, Netflix czy TikTok.
Młodsze pokolenia często nie potrafią nawet wymienić ramówki największych stacji telewizyjnych, ale bez problemu śledzą twórców internetowych i podcasty.
Czy za 10 lat tradycyjna telewizja będzie jeszcze miała znaczenie, czy zostanie głównie dla starszych odbiorców?

#internet #telewizja
  • 173
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bejro
Bejro 06.06.2026, 10:36:27 via Wykop
  • 5
@kolicuch: Telewizja nie ma żadnego sensu istnienia bo jak coś chcesz obejrzeć to są możliwości aby obejrzeć co chcesz i w porze jaką chcesz. Tego nie da się zatrzymać bo to tak jak walka z wodą z sieci zamiast wodą ze studni nabieraną wiadrem. Oczywiście jakieś tam programy dalej będą popularne przez pryzmat nostalgii/zwyczaju jak wiadomości 24/7 ale jak da się to obejrzeć na YT za darmo albo VOD za
  • Odpowiedz
Bejro
Bejro 05.06.2026, 15:56:10
  • 1
$BWXT wygląda nieźle, ktoś kojarzy?
#gielda
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ethize
ethize
05.06.2026, 16:15:51 via Wykop
  • 1
@Bejro: tak, spoko spółeczka
  • Odpowiedz

669

Następuje cicha prywatyzacja opieki zdrowotnej - monopol NFZ się kończy

Następuje cicha prywatyzacja opieki zdrowotnej - monopol NFZ się kończy

Po cichu dokonuje się proces prywatyzacji ochrony zdrowia, ale nie nie poprzez jedną reformę, a przez stopniowe ograniczanie dostępności świadczeń finansowanych ze środków publicznych. Kolejki są dziś jednym z mechanizmów podtrzymujących funkcjonowanie niedofinansowanego systemu.

Victor_Manzon
z
rynekzdrowia.pl
dodany: 05.06.2026, 05:48:18
  • 184
  • #
    lekarz
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    polska
  • #
    nfz
  • #
    medycyna
  • #
    lekarze
Bejro
Bejro 05.06.2026, 13:37:54 via Wykop
  • 1
@MendaDesuu: Zgodnie z umową wizyta u specjalisty musi odbyć się w ciągu tygodnia, jak nie mają terminów to odsyłają do współpracujących placówek, jak oni nie mają to możesz iść gdziekolwiek i zwracają 100% kosztów wizyty. Raz miałem taką sytuację, działa. Problem jest tu inny bo o ile szpitale prywatne to fajna rzecz ale specjalista musi być wypluty przez wąskie gardło systemu publicznego co sprawia, że wybrańcy mogą zarabiać zaporowe kwoty

491

Polscy studenci z PWr zdominowali zawody rakietowe w USA. Trzy nagrody

Polscy studenci z PWr zdominowali zawody rakietowe w USA. Trzy nagrody

Zespół PWr in Space z Politechniki Wrocławskiej zajął drugie miejsce i zdobył trzy nagrody za obsługę startu, sprzęt naziemny i najwydajniejszy silnik ciekłopaliwowy. To historyczny lot pierwszej polskiej studenckiej rakiety na paliwo ciekłe na arenie międzynarodowej.

real_scoria
z
pwr.edu.pl
dodany: 05.06.2026, 07:53:42
  • 77
  • #
    polska
  • #
    nauka
  • #
    rakiety
  • #
    kosmos
  • #
    wroclaw
  • #
    studenci
Bejro
Bejro 05.06.2026, 09:54:12 via Wykop
  • 56
To przy okazji poruszę ważny temat. Studenci na kołach naukowych w tego typu projektach powinni być normalnie zatrudniani przez uczelnię na kilka godzin w tygodniu aby dorobić sobie do stypendium i bardziej skupić się na działaności w kołach. Widziałem od środka jak działają takie projekty i jest to największy i praktycznie jedyny problem ograniczonych sukcesów polskich projektów, kapitał od sponsorów jest, nie ma motywacji.
  • 11
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Bejro
Bejro 05.06.2026, 10:05:12 via Wykop
  • 2
@Relkin: Tutaj problem jest trochę inny bo w Polsce nie ma za bardzo kapitału na takie projekty. Ale zmotywowani studenci chętniej szukają współpracy i np. zakładają startupy na własną rękę co jeszcze bardziej pomaga budować rynek. Np. ludzie z mojej uczelni założyli sobie startup kosmiczny (w Europie) i szykują się do komercyjnego wynoszenia ładunków na orbitę w perspektywie miesięcy. W Polsce też widziałem małe startupy ale ze znacznie mniejszą skalą
Bejro
Bejro 05.06.2026, 10:06:56 via Wykop
  • 0
@PopeLeon: No u mnie w Polsce w kole był problem, że trzeba 300k do końca roku wydać i nie wiadomo na co a ludziom nie chciało się pracować i o tym myśleć nawet więc kolejne maszyny CNC, komputery czy drukarki wlatywały xD.
Bejro
Bejro 05.06.2026, 10:08:44 via Wykop
  • 2
@PopeLeon: Bielik LLM to syf totalny, nie gadajcie o nim bo to aż smutne, nie zasługują na rozgłos a na solidną krytykę
Bejro
Bejro 05.06.2026, 13:33:27 via Wykop
  • 0
@Porosie: Nie jest to mój pomysł, to normalna praktyka za granicą.
b45ezno9hvpv
b45ezno9hvpv
03.06.2026, 11:24:11
  • 1
Mirki prośba o polecajkę. Moja firma zgodziła się na PPK, ale mamy sami wybrać instytucję zarządzającą. Ktoś to kiedyś sprawdzał i może coś polecić? Różnice pomiędzy nimi są znaczące?

#finanse #ppk #praca #pracbaza
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bejro
Bejro 03.06.2026, 11:45:25 via Wykop
  • 0
@b45ezno9hvpv: U mnie sobie to sprawdzali i w końcu wybrali to, rośnie elegancko i o dziwo wydaje się stabilniejsze niż ogół rynku.
https://www.analizy.pl/fundusze-ppk/PZU60/ppk-inpzu-2060
  • Odpowiedz
Bejro
Bejro 03.06.2026, 12:44:30 via Wykop
  • 0
@AndresIniesta: xD, teoretycznie ten fundusz ma niższy rating ryzyka ale jednak lepiej wybrać coś agresywniejszego jeśli to PPK faktycznie jest nastawione na wieloletni horyzont.
  • Odpowiedz
kt13
kt13
03.06.2026, 10:31:05
  • 2
Dzisiaj mam wizytę u notariusza i bierzemy mieszkanie za 400k

i również dzisiaj dostałam informację od manager, że nie przedłużą mi umowy która konczy się w sierpniu (pierwsza, która miała być na czas nieokreślony, po dwóch latach pracy)

Nieważne, że w ciągu 2 lat od zera rekrutowałam zespół który teraz ma 66 ludzi.

"góra"
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Bejro
Bejro 03.06.2026, 12:25:32 via Wykop
  • 0
nie bierz kredytu, kupuj za zarobione pieniądze, a nie pieniądze banku.


@I-____-I: Najgorsza porada jaką można komuś dać, wiem, że w formie żartu ale uważaj bo jeszcze ktoś to weźmie na serio i będziesz miał go na sumieniu
  • Odpowiedz
Bejro
Bejro 03.06.2026, 12:29:32 via Wykop
  • 0
nie każdy może być w nim bogaty z własnym domem i samochodem za gotówkę.


@I-____-I: Nawet w krajach jak USA tylko około 5% ludzi stać na dom bez kredytu. Ogólnie idea posiadania domu bez kredytu jest głupia bo nie każdy chce wydawać cały majątek na kupę betonu, są ciekawsze rzeczy w życiu.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23
  • Strona 2 z 23
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 01.11.2025

    Komentator
  • Rocznica
    od 03.08.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 09.02.2019

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 15.03.2024

    Mikroblogger
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking