Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko170
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Bejro

Bejro

Dołączył 7 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 7984
  • Znaleziska 1624
  • Mikroblog 6360
  • Obserwujący 36
  • Obserwowane 2
Bejro
Bejro 28.10.2025, 20:01:19
  • 0
Firma produkująca gumowe kapcie ma zaraz wyniki, cena się nie rusza od miesięcy a IV na koniec przyszłego tygodnia siedzi na 100% xD
Czy ludzie uważają, że oni nagle ogłoszą, że teraz to już każdy będzie w crocsach chodził? To nawet QCOM który coś odjaniepawla i zaraz też ma wyniki jest wyceniany na połowę tego poziomu XDD
#gielda #opcyjki
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

2546

Dość tej chorej zmiany czasu, tylko czas letni!

Dość tej chorej zmiany czasu, tylko czas letni!

ZMIANA CZASU TO TOTALNA GŁUPOTA! Dość zmiany czasu, czas letni na stałe! Kiedyś człowiek kierował się naturalnym rytmem dnia i nocy. Wstawał, gdy słońce dotykało horyzontu, i kładł się spać, gdy światło gasło na niebie. Żył w zgodzie z przyrodą, z jej pulsującym rytmem, który mówił: (....)

jkbc
z
jarek-kefir.com
dodany: 27.10.2025, 19:10:26
  • 654
  • #
    zmianaczasu
  • #
    czas
  • #
    nocnazmiana
  • #
    polska
  • #
    czasletni
  • #
    czaszimowy
Bejro
Bejro 28.10.2025, 09:07:07 via Wykop
  • 1
@stasi3k: lepiej na odwrót, +1 latem i +2 w zimie.
Bejro
Bejro 28.10.2025, 09:09:18 via Wykop
  • -1
@stroggoslaw: Ja się znam na zegarku. Widzę 16:30 a słońce już zachodzi, i wiem, że coś jest nie tak.
Bejro
Bejro 28.10.2025, 09:10:54 via Wykop
  • 8
@kinlej: Dzieci powinny zaczynać szkołę o 9-10, ale to inny problem do rozwiązania.
Bejro
Bejro 28.10.2025, 09:12:05 via Wykop
  • 0
@hetman-kozacki: No dokładnie dlatego zmiana powinna działać w drugą stronę aby w grudniu słońce zachodziło 17:30 a nie 15:30 xD
Bejro
Bejro 28.10.2025, 09:15:49 via Wykop
  • 2
@stroggoslaw: No to trzeba właśnie coś z tym zrobić a nie akceptować "to się zima nazywa". Im dłużej jest jasno tym lepiej i więcej chce się robić po pracy i korzystać z usług. W lato jest właśnie idealnie bo można sobie jeszcze wieczorem iść na spacer, posiedzieć na zewnątrz i ma się jeszcze motywację aby robić cokolwiek ponad oglądanie filmów w domu. W takiej Hiszpanii +2 względem słońca jest idealnie
Bejro
Bejro 28.10.2025, 09:29:01 via Wykop
  • 1
po co komu słońce potrzebne w dzień skoro wszyscy w pracy?


@stroggoslaw: Dokładnie.

zamiast dostosować życie do rytmu doby to przestawmy dobę xD


Już od dawna nie operujemy w modelu opartym o pory słoneczne, wstajemy średnio później niż wschód słońca i z tego co widzę większości zależy na kilku godzinach światła po pracy.

273

Na zakup 50-metrowego mieszkania w Warszawie potrzeba 103 średnich pensji

Na zakup 50-metrowego mieszkania w Warszawie potrzeba 103 średnich pensji

Nowe dane Rankomat.pl i Rentier.io wskazują, że w trzecim kwartale br. zakup 50metrowego mieszkania w Warszawie wymagał przeciętnie 103 średnich pensji netto. W Unii Europejskiej sytuacja była trudniejsza tylko w siedmiu miastach.

Bobito
z
fxmag.pl
dodany: 24.10.2025, 11:38:56
  • 169
  • #
    mieszkanie
  • #
    nieruchomosci
  • #
    dom
  • #
    warszawa
  • #
    polska
Bejro
Bejro 24.10.2025, 15:28:09 via Wykop
  • 0
Ale to dużo czy mało? Wychodzi 2 średnie na metr - czyli tyle co średnia z ostatnich 2 dekad. Czyli po prostu w normie. W tanich wielkich miastach jak Berlin jest to 87 czyli 10% mniej. Trochę robienie newsa z niczego. I jeszcze ta średnia 1380 tys zł za mieszkanie w Amsterdamie xD. Realna średnia netto w mieście to około 11k zł a mieszkania 50m2 to 1900k więc nie jest to 80x
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Bejro
Bejro 24.10.2025, 15:38:31 via Wykop
  • 0
@Marvel7: Obecnie jest nieco taniej niż typowo.
Bejro
Bejro 24.10.2025, 15:41:04 via Wykop
  • 0
@kowalzmetina: Warszawa nie jest aż tak droga.

Czyżby perspektywa mieszkania w dużym mieście

Tak to wystarczy, między Warszawą i Krakowem jest gigantyczna przepaść do kolejnych miast.
Różnica między jakimś Olsztynem a Wrocławiem to jak między Wrocławiem a Warszawą.
Bejro
Bejro 24.10.2025, 15:44:52 via Wykop
  • 1
@xUnf: Ale jest za to nieistniejący nad morzem czy w górach rynek usług. A jak coś to masz wielkie lotnisko obok i loty wszędzie. Przez 7-8 miesięcy w roku i tak nad morzem nie ma co robić a w górach nawet śniegu za bardzo nie ma u nas.

391

Ludność w pierwszej połowie 2025 roku

Ludność w pierwszej połowie 2025 roku

Liczba ludności Polski zmniejszyła się w pół roku o 87.035 osób, czyli tak, jakby zniknęło Jastrzębie-Zdrój czy Słupsk. Cześć, giniemy.

PfefferWerfer
z
kartografia-ekstremalna.pl
dodany: 23.10.2025, 06:06:23
  • 275
  • #
    demografia
  • #
    nieruchomosci
  • #
    polska
Bejro
Bejro 23.10.2025, 09:40:01 via Wykop
  • 1
Wytłumaczy ktoś sensownie czy to dobrze czy źle? Bo ten aspekt jest zazwyczaj pomijany i narzuca się jedyne poprawne spojrzenie, że to źle bo tak.
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Bejro
Bejro 23.10.2025, 09:58:56 via Wykop
  • 2
@robert-solidny: Szczególnie w nadchodzącej gospodarce opartej na automatyzacji i AI, już teraz PKB odczepia się od ilości pracujących osób. Ludzie będą stawali się wręcz obciążeniem dla systemu uzależnionego od korporacji.

416

Związkowcy punktują rozrost kadr JSW: 23 dyrektorów, 93 etatów po 45k

Związkowcy punktują rozrost kadr JSW: 23 dyrektorów, 93 etatów po 45k

Same Biuro Zarządu to 560 pracowników. A do tego na każdej kopalni 4-6 dyrektorów, z kierowcą i samochodem. państwowy biznes :)

przeciwko78
z
tujastrzebie.pl
dodany: 22.10.2025, 14:16:09
  • 66
  • #
    jsw
  • #
    gornictwo
  • #
    polityka
  • #
    neuropa
Bejro
Bejro 23.10.2025, 09:44:29 via Wykop
  • 0
Trochę słabo bo to państówka płaci z podatków a nie operacji, ale z drugiej strony co to jest 45k na stanowisku dyrektorskim w 2025. Sama ich ilość to jednak przesada.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1842

Kasta lekarska skończy jak kasta prawnicza? OBY!

Kasta lekarska skończy jak kasta prawnicza? OBY!

Problem ochrony zdrowia w Polsce nie sprowadza się jedynie do niedofinansowania. W dużej mierze wynika z samego nastawienia środowiska lekarskiego. Z niechęci do zmian i z dążenia do utrzymania ograniczonej liczby lekarzy na rynku. Potrzebne są systemowe reformy, a nie kolejne dosypywanie pieniędzy.

VoxClamantisInDeserto
z
klubjagiellonski.pl
dodany: 22.10.2025, 16:24:53
  • 400
  • #
    polska
  • #
    medycyna
  • #
    lekarz
  • #
    zdrowie
  • #
    spoleczenstwo
  • #
    praca
Bejro
Bejro 22.10.2025, 17:45:46 via Wykop
  • 2
@Pawel993: Aktualnie w Polsce mamy większy problem z jakością powietrza, ta sama lub większa szkodliwość co p-------y i a-----l.

675

42 pijanych kierowców złapanych na autostradzie A1 w ciągu... 4h

42 pijanych kierowców złapanych na autostradzie A1 w ciągu... 4h

42 potencjalnych morderców Policja złapała w ciągu ledwie 4h kontroli na A1. Teraz sobie pomyslcie ilu takich pijanych debili jeździ na co dzień po drogach tuż obok was...

edon
z
trojmiasto.pl
dodany: 19.10.2025, 15:56:36
  • 322
  • #
    policja
  • #
    wypadek
  • #
    pijanykierowca
  • #
    autostrada
  • #
    polska
  • #
    motoryzacja
Bejro
Bejro 19.10.2025, 22:09:19 via Wykop
  • 15
Ale pijanych czy takich z 0.4 promila? O ile osoby faktycznie pijane na ulicach to prawdziwa patologia to od takiego kogoś po jednym piwie lub na niedoleczonym kacu większym zagrożeniem są osoby niewyspane (w stylu śpię 4h i jest git) oraz np. chore z gorączką. Jeśli traktujemy prowadzenie z 0.22 promila jako poważne przestępstwo to takich niewyspanych kierowców powinniśmy ładować prosto na rok do więzienia. Oczywiście nie ma jak tego zbadać czy
  • 9
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Bejro
Bejro 19.10.2025, 22:12:57 via Wykop
  • 8
Perspektywa się zmienia jak taki na 0,4 odbierze ci na pasach bliską osobę.


@Dawid_Kwlk: A jak ktoś kto miał w ręku kebaba prowadząc potrąci Ci bliską osobę to co? Zakażmy może drive-thru tak dla pewności. A-----l na poziomie "godzina po jednym piwie" tutaj ma mały wpływ na sytuację a raczej inne okoliczności.
Bejro
Bejro 19.10.2025, 22:14:42 via Wykop
  • 6
z tego co piszesz wynika, że również powinniśmy badać ludzi pod kątem zaburzeń snu podczas kontroli przy prowadzenia pojazdu...


@tonawegla: To miałoby większy sens niż odsiewanie osób z 0.21 promila. Osoba która zarwała noc ale "musi" dojechać do pracy rano jest takim samym zabójcą za kółkiem jak osoba która wraca z imprezy pijana autem.
Bejro
Bejro 19.10.2025, 22:18:37 via Wykop
  • 4
@slawek_s: Większość poważnych wypadków zdarza się rano lub w nocy i zgaduję (oraz tak jest), że najistotniejszym czynnikiem jest tu po prostu zmęczenie i niewyspanie.
Bejro
Bejro 20.10.2025, 09:29:56 via Wykop
  • 3
@PavulonRazPavulonDwa: Nie tłumaczenie, bo sam nigdy bym tak nie jeździł, po prostu zwracam uwagę na irracjonalność takiego ograniczenia podczas gdy jest multum innych czynników będących większym zagrożeniem a których nikt nie kontroluje. Jak miałbyś stłuczkę ze swojej winy i powiedziałbyś drugiemu kierowcy, że się nie wyspałeś to by Ci pewnie odpowiedział "Rozumiem, no szkoda" a jak byś mu powiedział, że jedziesz po 3 piwach to by Cię wyklnął, a to

485

Te ćwiczenia sprawiają, że w twoim mózgu rosną nowe komórki

Te ćwiczenia sprawiają, że w twoim mózgu rosną nowe komórki

Np. mięśnie nóg są największymi mięśniami w naszym ciele, a ich aktywność stymuluje zmiany ogólnoustrojowe, które mają bezpośredni wpływ na zdrowie mózgu. Badania wskazują, że aktywność fizyczna szczególnie ta odpowiednio dobrana może stymulować neurogenezę

deton24
z
medonet.pl
dodany: 18.10.2025, 19:25:42
  • 104
  • #
    ciekawostki
  • #
    zdrowie
  • #
    bieganie
  • #
    rower
  • #
    medycyna
  • #
    nauka
Bejro
Bejro 19.10.2025, 09:30:31 via iOS
  • 4
Powszechna wiedza od dawna. Najlepsi studenci w ramach zwiększania swoich możliwości kognitywnych zasuwają po zajęciach na siłowni. Legalny naukowy doping.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Bejro
Bejro 19.10.2025, 09:49:55 via iOS
  • 5
@stefan_1971 maratony akurat nie mają pozytywnego wpływu na cokolwiek, obciążają i wyniszczają organizm. Lepsze są ćwiczenia siłowe na duże partie bo to one indukują procesy naprawy neuronów. Bieganie 5 km jest spoko, 10 km też jeszcze ok ale bieganie więcej ćwiczy tylko ego. Niby pobudza autofagię itd. ale całkowity stres na organizm jest zbyt duży.

399

O co chodzi z tymi pierwiastkami ziem rzadkich.

O co chodzi z tymi pierwiastkami ziem rzadkich.

"Chiny nałożyły regułę 0,1% "de minimis" na ich pierwiastki. Oznacza to, że jeżeli gdziekolwiek na świecie, nawet w Przasnyszu w Polsce powstanie pralka gdzie zostanie wmontowana nowoczesna bateryjka za kilka groszy z Chin, to producent będzie musiał mieć zgodę Pekinu."

Dawid_Kwlk
z
x.com
dodany: 12.10.2025, 19:21:56
  • 120
  • #
    zielonylad
  • #
    chiny
  • #
    ekonomia
  • #
    europa
  • #
    polska
  • #
    uniaeuropejska
Bejro
Bejro 13.10.2025, 13:04:14 via Wykop
  • -1
TLDR: W sensie, że TMC tu de mun
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

573

Koszty kredytów hipotecznych ogromne! Marża to często największą część

Koszty kredytów hipotecznych ogromne! Marża to często największą część

Kredyty hipoteczne w Polsce są jednymi z najdroższych w Europie. Wyższe oprocentowanie mają tylko na Węgrzech. Profesor Anna Korzeniowska z UMCS w Lublinie uważa, że głównym czynnikiem, który na to wpływa są wysokie stopy procentowe w naszym kraju. To jednak nie jedyny powód takiego stanu rzeczy, na

FXMAG
z
fxmag.pl
dodany: 10.10.2025, 06:34:38
  • 156
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    informacje
  • #
    pieniadze
Bejro
Bejro 10.10.2025, 12:44:18 via Wykop
  • 37
@zassijt0: Nie ma szans bo takie stopy byłyby poniżej stóp NBP. Obecnie stopa referencyjna jest na poziomie 4.5%, gdy była jeszcze na 4.75% porównywałem opcje i banki dawały kredyty na minimum 6.15% RRSO, czyli 1.4% całkowitej marży. gdyby jakiś bank chciał zaoferować kredyt 3.1% RRSO to oznacza to, że musiałby dopłacać ludziom 1.65%. A w kredycie z tego co wiem chodzi o to, że to dający pieniądze zarabia na ryzyku
Bejro
Bejro 10.10.2025, 12:48:48 via Wykop
  • 1
Nie oszukujmy się, kredyt oprocentowany na 6.5% w kraju gdzie inflacja wynosi 5% to nie jest dużo. Ludzie lubią narzekać więc można się uczepić absolutnych wartości ale nie mają one żadnego znaczenia w przypadku hipotek.
  • 11
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Bejro
Bejro 10.10.2025, 15:25:49 via Wykop
  • 7
@nimon: Coś tam liczysz ale sam nie wiesz co. Liczenie całkowitego kosztu kredytu jest bez sensu bo jest to jedynie wartość projektowana i nic nie znaczy dla typowego kowalskiego. Trzeba uwzględnić koszt alternatywny i dopiero wtedy wyjdzie nam dyferencyjna wycena danego kredytu. Ale tu też jest wiele zmiennych i trzeba też spojrzeć na preferencje dotyczące ryzyka dla danego kredytobiorcy.
Najprostszą jednak metodą jest podsumowanie kosztów kredytu i wynajmu zakładając, że
Bejro
Bejro 10.10.2025, 15:31:47 via Wykop
  • 3
To NIE 7%! To +140%!


@nimon: No to 7% ma więcej sensu bo sobie zobaczysz:
- Na obligacjach mogę dostać 6%
- Mieszkania rosły 10%
- Na akcjach
Bejro
Bejro 10.10.2025, 15:33:39 via Wykop
  • 0
@Wejd1: Chodzi o to, że właśnie jest tanio - taniej niż średnia po 2000 roku.
Bejro
Bejro 10.10.2025, 15:35:43 via Wykop
  • 1
Ale to Tylko wyliczenia natomaist nikt by reszty Banków nie zmuszał aby oferowały takie kredyty ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@zassijt0: Ale co to w ogóle za argument, też mogę powiedzieć, że Mercedes wiele by zyskał klientów oferując auta za 100 zł, wyprzedziłby BMW i Audi, ale oczywiście nikt by nikogo nie zmuszał aby sprzedawać auta w takich cenach.
Bejro
Bejro 10.10.2025, 15:51:53 via Wykop
  • 1
@kdksldsl132323: Nie, to jest wycena "ryzyka" (premium) pożyczki pieniędzy w danym momencie, zakładając, że ryzyko samej pożyczki nie istnieje, bank dodaje do tego wycenę ryzyka pożyczki danej osobie na dany cel i wychodzi RRSO. Bank nie udzieli pożyczki poniżej tej stopy bo bez problemu znajdzie inwestycję z wyższą nagrodą - chociażby pewne obligacje na jakieś 5-6%.
Scenka rodzajowa:
Bank oferuje Ci lokatę na 6% i przychodzi znajomy którego nie widziałeś
Bejro
Bejro 10.10.2025, 16:00:00 via Wykop
  • 1
pokrętna logika. Jakby polski bank zaoferował niższe oprocentowanie np 3.1% to poprostu by mniej zrobił ale ściągnął by wszystkich klientów z rynku.


@JaGno: Daj 100 zł, oddam Ci za rok 50 zł, po prostu mniej "zarobisz" niż na lokacie
Bejro
Bejro 10.10.2025, 16:36:16 via Wykop
  • 1
@shaqqal: Masz racje ale jesteś w całkowitym błędzie, choćby głos z nieba im kazał to banki nie pożyczą ani złotówki na nawet 0.1% mniej niż mogą dostać na obligacjach rządowych - koszt alternatywny, jak bez kiwnięcia palcem dostanę 100 zł to nie będę się schylać po mniej niż 100 zł
Bejro
Bejro 10.10.2025, 16:52:54 via Wykop
  • 0
@svatco: Nie jest, bazą jest tutaj zysk na ekspozycji na rynek nieruchomości który w ostatnich latach znacząco przewyższa odsetki nawet o ponad 10%. Więc de facto jest to inwestycja na dźwigni - obarczona ryzykiem ale historycznie niskim. Czyli typowy Kowalski posiadając kredyt na nieruchomość zyskał w takim 2023 50k zł i to mimo spłaty odsetek dla banku.
Bejro
Bejro 10.10.2025, 21:22:21 via Wykop
  • 0
@dzodzo111: Chociażby ryzyko polityczne, że polski rząd każe oddać całość odsetek albo umorzyć kredyt bo coś tam - jak frankowicze albo wakacje kredytowe. Do tego jak ktoś się spóźnia z odsetkami to nie od razu kolejnego dnia bank przejmuje nieruchomość. A nawet jak przejmie to co - idziesz do banku i mówisz "chciałbym wymienić moje mieszkanie po babci na żetony"? No nie, licytacja mieszkania to też wysokie koszty obsługi całego
Bejro
Bejro 10.10.2025, 21:27:10 via Wykop
  • 1
Zawsze może zrobić mała piramidę i oferować kredyty na 3.1% a lokaty powyżej 4% nie widzę problemu... w Polsce sky is the limit


@JaGno: @shaqqal: Bank daje pieniądze aby na nich zarobić, każdy "zysk" poniżej zysku instrumentu "zerowego ryzyka" czyli obligacji to realna strata a bank nie będzie generował start bo wykopek ma takie widzimisie. Pieniądze same tracą na wartości i jeśli za bank narodowy oferuje obligacje na
Bejro
Bejro 10.10.2025, 21:32:10 via Wykop
  • 1
Jestem przekonany że banki w PL tak jak i na zachodzie mogłyby pożyczać na stopę wynoszącą inflacja plus 1%marży czyli aktualnie ok 4%. I dalej by zarabialy


@shaqqal: Jesteś też w błędzie, bazową stopą zwrotu są obligacje skarbowe, więc inflacja +1% to w obecnym momencie strata.
Można za to przyjąć podobną zasadę poziom obligacji +1% czyli krótkoterminowe stabilne obligacje jak TOS1028 na 5.15% + 1% i wychodzi Ci 6.15% -
Bejro
Bejro 11.10.2025, 11:10:00 via Wykop
  • 0
@PanRadolsaw: Dokładnie. Jak bardziej ryzykowna pożyczka dla Kowalskiego miałaby niższe oprocentowanie to mu nie pożyczy.
Bejro
Bejro 11.10.2025, 11:13:37 via Wykop
  • 0
To co napisałeś miałoby sens gdyby bank pożyczał "prawdziwe" pieniądze.


@wezsepigulke: Bez znaczenia, bank kreuje pieniądze rozdając lokaty ale to co wypłaca jest jak najbardziej realne. Wybierze oczywiście to co da mu więcej zwrotu. Nie da rady wygenerować więcej pod jeden ekstra kredyt a nawet jak da to lepiej wybrać to co ma większe ROI. Nie ma co romantyzować.

2397

Bogaci po pomoc publiczną: Mateusz Gessler, Maciej Wandzel i pół miliona z KPO.

Bogaci po pomoc publiczną: Mateusz Gessler, Maciej Wandzel i pół miliona z KPO.

Spółka zarządzająca restauracjami Mateusza Gesslera otrzymała 519 808,19 złotych wsparcia z KPO. Co ciekawe, wśród udziałowców tej spółki znajduje się firma powiązana z jednym z najbogatszych ludzi w branży nieruchomości Maciejem Wandzlem, prezesem Polskiego Związku Firm Deweloperskich.

jederman
z
wykop.pl
dodany: 11.10.2025, 08:28:24
  • 218
  • #
    kpo
  • #
    dotacje
  • #
    januszebiznesu
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
Bejro
Bejro 11.10.2025, 11:08:57 via Wykop
  • 1
No dziwne to by było jakby to biedni się zgłaszali po KPO
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Bejro
Bejro 10.10.2025, 21:39:51
  • 3
Cardano o 50% prawie poleciało XD
#kryptowaluty
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

omicronns
omicronns
10.10.2025, 21:41:21 via Wykop
  • 0
@Bejro: Na binance min świeczka 27 centów xD
  • Odpowiedz
Bejro
Bejro
Autor
10.10.2025, 21:42:58 via Wykop
  • 0
@omicronns:
Bejro - @omicronns:

źródło: maxresdefault

Pobierz
  • Odpowiedz

5390

Friz dostał prawie 4 miliony ze środków publicznych na "Rozwój AI"

Friz dostał prawie 4 miliony ze środków publicznych na "Rozwój AI"

Multi-milioner Friz otrzymał 3 921 113 złotych i 71 groszy ze środków publicznych na rozwój AI. Tak przepalana jest publiczna kasa na fanaberie multi-milionerów. Warto dodać również, że Friz przez sprytne "kruczki podatkowe" i chowanie majątku w fundacji rodzinnej unika opodatkowania majątku

PierdekAlonso
z
x.com
dodany: 09.10.2025, 12:38:31
  • 614
  • #
    afera
  • #
    ekipa
  • #
    friz
  • #
    youtube
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
Bejro
Bejro 09.10.2025, 14:14:17 via Wykop
  • 1
Prawo jest po to aby z niego korzystać, kto rozsądny kto ma majątek nie będzie go przenosił sukcesywnie do fundacji rodzinnej?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

405

Sensacyjny zwrot w sprawie zmiany czasu. Polskie zegarki będą tykać po polsku

Sensacyjny zwrot w sprawie zmiany czasu. Polskie zegarki będą tykać po polsku

Sejmowa machina ruszyła, by spełnić marzenia milionów Polaków. W środę Sejmowa Komisja Ustawodawcza, pomimo ostrzeżeń prawnych, dopuściła do dalszych prac poselski projekt, który na zawsze może znieść uciążliwe przestawianie zegarków. Decyzja zapada w atmosferze politycznego i prawnego sporu.

wadowice24
z
bumber.pl
dodany: 08.10.2025, 15:36:29
  • 280
  • #
    zmianaczasu
  • #
    bruksela
  • #
    uniaeuropejska
Bejro
Bejro 09.10.2025, 11:09:43 via Wykop
  • 64
Już teraz jest wystarczająco przytłaczająco i ciemno a jak sobie pomyślę, że zaraz kolejna godzina światła wieczorem będzie mi zabrana to przygnębiająco się robi.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Bejro
Bejro 09.10.2025, 11:11:17 via Wykop
  • 8
@Edisni: Obecnie to się traci na czasie zimowym bo i tak największe zużycie prądu jest wieczorem oraz cierpi gospodarka bo jak jest ciemno to już się ludziom nie chce nigdzie po pracy chodzić.
Bejro
Bejro 07.10.2025, 15:08:17
  • 4
Mam wrażenie, że na giełdzie panuje obecnie takie FOMO jak za czasu GME albo Safemoona na krypto
#gielda #kryptowaluty
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

fotelbujany
fotelbujany
07.10.2025, 15:11:15 via Wykop
  • 12
@Bejro: no elegancko grubas czeka
fotelbujany - @Bejro: no elegancko grubas czeka

źródło: IMG_0087

Pobierz
  • Odpowiedz
majkeljordan3
majkeljordan3
majkeljordan3
07.10.2025, 15:14:04 via Wykop
  • 1
@Bejro: bo tak wlasnie jest,wystarczy popatrzec na szity z lowcapem,ktore potrafia w dzien wybic 30x i w 2 godziny spasc 90%,tyle ze to sie dzieje na gieldzie a nie tak jak wczesniej na dexie
  • Odpowiedz
Bejro
Bejro 06.10.2025, 21:10:53
  • 3
Obecnie w moim portfelu (ignorując kiszone od lat krypto xD) im większa pozycja tym większe mam na niej zyski.
#gielda #chwalesie
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

551

3 tys. km zasięgu. Ukraińcy nie muszą prosić nikogo o zgodę na ataki

Pokaż treści 18+

3 tys. km zasięgu. Ukraińcy nie muszą prosić nikogo o zgodę na ataki

Według "The Economist", Ukraina zaczęła wykorzystywać pociski FP-5 Flamingo do ataków na rosyjskie rafinerie. FP-5 Flamingo to pocisk manewrujący, który może pokonać ponad 3 tys. km i lecieć na wysokości ok. 50 metrów nad ziemią. Dzięki temu jest trudniejszy do wykrycia przez rosyjską obronę przeciw

KapitanTorpedal
z
tech.wp.pl
dodany: 06.10.2025, 14:41:13
  • 174
  • #
    europa
  • #
    wydarzenia
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    technologia
Bejro
Bejro 06.10.2025, 17:53:47 via Wykop
  • 97
@new-object: Podobne bo:
-latają
-wybuchają
-duże
No to chyba sporo pocisków te kryteria spełnia xD
Bejro
Bejro 06.10.2025, 14:01:17
  • 2
Jeszcze musisz, jak myślicie pęknie zaraz dyszka?
#tmc #gielda
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

blackredwhite
blackredwhite
blackredwhite
06.10.2025, 14:37:53 via Wykop
  • 2
@Bejro: xD 200-300mld dobra odklejka
  • Odpowiedz
blackredwhite
blackredwhite
blackredwhite
06.10.2025, 14:51:45 via Wykop
  • 1
@Bejro: dobra nie dotarło nic, pozostaje życzyć powodzenia z życzeniową nadzieją niż twardymi danymi opublikowanymi przez nich samych
  • Odpowiedz

295

Bezsenność postarza mózg i zwiększa ryzyko demencji.

Bezsenność postarza mózg i zwiększa ryzyko demencji.

Przewracanie się z boku na bok wcale nie skutkuje tylko porannym zmęczeniem. Najnowsze badania pokazują, że bezsenność postarza mózg i zwiększa ryzyko demencji aż o 40%. Naukowcy wskazują, że kluczowe znaczenie ma nie tylko jakość wypoczynku, ale też jego optymalna długość i nie jest to wcale 8h.

Bobito
z
poradnikzdrowie.pl
dodany: 04.10.2025, 21:08:18
  • 60
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
  • #
    nauka
  • #
    liganauki
  • #
    psychiatria
  • #
    ciekawostki
Bejro
Bejro 05.10.2025, 19:19:25 via iOS
  • 2
@Saddam_osd lepiej nie, tabletki tylko maskują problem. Można używać ich do terapii ale przez 1-2 tygodnie max i kontrolować efekty, a nie tabsy na stałe i elo. Też zwiększają ryzyko demencji.
Bejro
Bejro 06.10.2025, 12:04:00 via Wykop
  • 1
@awdr: Też miewam okresowo problemy ze snem i to co najbardziej pomaga to zmęczenie intelektualne i fizyczne w ciągu dnia oraz odpowiednie pory snu. Może na przekór sobie próbujesz zbyt wcześnie zasypiać i wstawać. Spróbuj np. zasypiać 2h później i wstawać również 2h później przez tydzień i zobacz, czy będziesz mógł się wysypiać. Później regularnie kładź się wcześniej np. o 5 minut dziennie i dbaj o to aby do łóżka

936

Lawinowo rośnie liczba osób wpadających w II próg podatkowy

Lawinowo rośnie liczba osób wpadających w II próg podatkowy

2022 r. - 0,8 miliona osób. 2023 r. - 1,3 miliona osób. W 2024 r. liczba Polaków, którzy weszli w drugi próg podatkowy, wzrosła do niemal 2 mln to już prawie 8 proc. wszystkich rozliczających się wg skali podatkowej. W 2025 roku liczba osób opodatkowanych stawką PIT32% może osiągnąć niemal 3 mln

moim-skromnym-zdaniem
z
money.pl
dodany: 03.10.2025, 11:51:43
  • 412
  • #
    polska
  • #
    podatki
  • #
    pieniadze
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    praca
Bejro
Bejro 03.10.2025, 17:34:12 via Wykop
  • 1
@moim-skromnym-zdaniem: Zazwyczaj jest jednak na odwrót, to bogaci mają bardziej socjalistyczne poglądy a biedni popierają dziki kapitalizm. Tych biedniejszych jest więcej a to oni głosują na bardziej wolnorynkowe partie mimo, że sami na tym tracą. Bogaci chętnie podnieśliby sobie podatki aby dawać więcej biednym ale to biedni są temu najbardziej przeciwni - ironiczne. Przykładów jest wiele: wyborca lewicy - myślisz bogaty uprzywilejowany Warszawiak, najbardziej lewicowy stan w US - ultra-bogata
  • <
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 24
  • Strona 10 z 24
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 01.11.2025

    Komentator
  • Rocznica
    od 03.08.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 09.02.2019

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 15.03.2024

    Mikroblogger
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking