Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko222
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
vanillla_guy

vanillla_guy

Dołączył 6 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 3928
  • Znaleziska 2595
  • Mikroblog 1333
  • Obserwujący 16
  • Obserwowane 1

190

Biją się o euro w Bułgarii! Nie wytrzymali w parlamencie...

Biją się o euro w Bułgarii! Nie wytrzymali w parlamencie...

Nie jest to jedyna taka sytuacja. W krajach na południu Europy często emocje biorą górę i podobne sytuacje się zdarzają. W tych krajach w odróżnieniu na przykład od Polski, która jest w innym obszarze kulturowym, jest większe przyzwolenie na tego rodzaju zachowania nawet w tak ważnych instytucjach.

FXMAG
z
fxmag.pl
dodany: 06.06.2025, 11:25:05
  • 124
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    pieniadze
  • #
    ciekawostki
  • #
    polityka
vanillla_guy
vanillla_guy 07.06.2025, 08:12:18 via Wykop
  • 1
@pomaranczowyogorek: I jaki ma to związek z Euro? Jak będzie w Polsce ełro to wypłata będzie taka jak w DE czy co?

@fervi Pozbycie się problemu długu i powrót konkurencyjności gospodarki dzięki własnej i słabszej walucie to jest dużo większą korzyść niż potencjalny i chwilowy skok cen. Długofalowo realny poziom życia prawdopodobnie by wzrósł.
vanillla_guy
vanillla_guy 07.06.2025, 08:23:34 via Wykop
  • 0
Żeby ci władzuchna nie mogła do woli zabierać zarobków i oszczędności inflacją na kolejne programy typu Menelowe+?


@MarekAnatol: W strefie Euro w czasie covidu też była wysoka inflacja i też mają tam takie programy, wydają na nie jeszcze więcej PKB.

Dodatkowo dzięki inflacji można realnie redukować zadłużenie, o ile oczywiście nie przegnie się pały, bo wtedy nie będzie chętnych na dalsze pożyczanie pieniędzy. Ale wtedy zawsze można sobie zbankrutować i puścić karuzelę od
vanillla_guy
vanillla_guy 07.06.2025, 08:25:38 via Wykop
  • -2
@fervi: Tylko że Stany Zjednoczone mają inaczej (znacznie głębiej i lepiej) skonstruowaną unię na tym polu niż UE.

Eurozona to niestety taka upośledzona unia monetarna, która zatrzymała się w pół kroku z głębszą integracją i teraz nie wiadomo co dalej z tym zrobić.
vanillla_guy
vanillla_guy 07.06.2025, 10:00:58 via Wykop
  • -1
wiele inwestycji automotiv wybrało Słowację zamiast Polski bo tam stabilniej można prowadzić biznes.


@Gniewkowski: No i całe szczęście, rentowność tego sektora oscyluje obecnie często koło 5% marzy czyli jest na granicy opłacalności.

Zacofany i nierentowny, bo produkujący za drogo i źle, europejski automotiv już teraz ciąży w dół, zamiast ciągnąć w górę.
vanillla_guy
vanillla_guy 07.06.2025, 10:14:45 via Wykop
  • 0
@Gniewkowski: Niska rentowność zacznie ich obchodzić jak tę pensję stracą w wyniku likwidacji zakładu.

No chyba że uważasz, że jak w PRL reszta ludzi powinna się zrzucać na pensje dla nierentownych zakładów. Ale to jest myślenie dzięki któremu PRL w 1989 r. był bankrutem.

W jednym i w drugim przypadku taki zakład nie buduje przyszłości kraju.
vanillla_guy
vanillla_guy 07.06.2025, 14:15:30 via Wykop
  • -1
@Gniewkowski: Pewnie, że to powinien być problem inwestora, tylko że w UE, której zachodnia część jest niekonkurencyjna, tak nie jest. Nie jest również w Polsce gdzie dotujemy miejsca pracy w górnictwie czy dopłacamy do rolnictwa.

Inaczej nie byłoby również ceł na chińskie elektryki, które są lepsze i tańsze.

Takie nierokujące inwestycje c---a dają gospodarce i w Europie będziemy do nich
vanillla_guy
vanillla_guy 07.06.2025, 14:22:02 via Wykop
  • -1
@Gniewkowski: Co z tego, skoro państwa lobbują za jego ochroną czyli konserwowaniem nierentownych miejsc pracy, a my płacimy za to w sklepach?

Poza tym to jest półprawda, taki VW to akurat hybryda własności państwowej i prywatnej.

Ty podniecasz się inwestycjami auto-motivu, jako argumentem za Euro, a ja to oceniam, gdzie widzisz problem?
vanillla_guy
vanillla_guy 07.06.2025, 15:11:17 via Wykop
  • 0
O połowę mniejsza od inflacji w Polsce.


@MarekAnatol: O połowę mniejszy jak nie lepiej mają też wzrost gospodarczy. Inflacja w tym kontekście jest więc bez znaczenia. A nie, przepraszam, sprawdziłem, Polska ma prawie 3x wyższy wzrost PKB niż eurozona xD

Tak, de facto oddbierając kasę drobnym ciułaczom, którzy zbierają na mieszkanie, otwarcie własnego biznesu, albo na stare lata. Znajdź sobie proszę inny sposób redukcji
badreligion66
badreligion66
07.06.2025, 13:48:02
  • 20
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

vanillla_guy
vanillla_guy 07.06.2025, 14:34:50 via Wykop
  • 2
@badreligion66: To jest akurat populistyczne i debilne, rolnictwo razem z leśnictwem to 5% PKB, a będziemy mieli droższe jedzenie.

PiS, Konfa i PO ruchają w dupę swoich wyborców, a ci debile się jeszcze cieszą.
  • Odpowiedz

587

Wolność słowa w Europie to żart? W Niemczech dochodzi do kuriozalnych sytuacji

Wolność słowa w Europie to żart? W Niemczech dochodzi do kuriozalnych sytuacji

Ustawa " O mowie nienawiści" leży niepodpisana u prezydenta. Po wybraniu Trzaskowski podpisze. Wtedy takie portale jak Wykop.pl będą zamknięte. Zostaną tylko "praworządne"

Milanow
z
wydarzenia.interia.pl
dodany: 23.05.2025, 11:40:54
  • 135
  • #
    wolnoscslowa
  • #
    cenzura
  • #
    ue
  • #
    polityka
vanillla_guy
vanillla_guy 23.05.2025, 16:08:13 via Wykop
  • 5
@996ef650daf32b92bf708bc9376908ea: Niesłusznie.

Takie zachowania, które wyczerpują znamiona znieważenia, powinny być ścigane na drodze cywilnej, w ramach ochrony dóbr osobistych.

Znieważenie to po prostu debilne przestępstwo dla pieniaczy i polityków/aktywiszcz żeby dokuczać innym.

Prawo cywilne jest wystarczającą ochroną do obrony przed tego rodzaju nagannymi zachowaniami.
vanillla_guy
vanillla_guy 24.05.2025, 07:03:17 via Wykop
  • -2
@ToJestNiepojete: Ale znieważenie funkcjonariusza to osobne przestępstwo, które może zostać jak jest.

Ja mówię o znieważaniu dwóch Januszy czy powiedzeniu brzydko o aktywiszczu albo polityku.
vanillla_guy
vanillla_guy 28.05.2025, 17:22:52 via Wykop
  • 0
@ToJestNiepojete: Ok, masz rację co do polityków, ale w praktyce jest to w zasadzie martwy przepis, można i należy jednak dla spokoju zmienić definicję funkcjonariusza publicznego z kk, żeby wyrzucić z niej posłów, senatorów etc.

Osobne przestępstwo znieważenia głowy państwa to też głupota.

Co do znieważenia pozostałych, to dalej jest to przestępstwo więc drugorzędne jest jaki wymiar kary przewiduje ustawa. W praktyce to za większość przestępstw, jeżeli to twój pierwszy
vanillla_guy
vanillla_guy 31.05.2025, 12:00:22 via Wykop
  • 0
@ToJestNiepojete: No w 99,99% jest. Codziennie są wyzywani choćby w social mediach. "J---ć PiS" czy "Giertych debil" uchodzi bezkarnie.

Nie jest to nonsens, po prostu można ich wydzielić jako odrębną grupę, która dalej będzie ponosiła odpowiedzialność w związku z pełnieniem funkcji publicznych, ale która będzie można nawet brutalnie krytykować.

Nie jest to aż taka wyjątkowa sytuacja. W małych miastach takie sprawy się zdarzają, tak samo jak np. sprawy o naruszenie

798

Dobra wiadomość! dzietność w Polsce spadła do poziomu 1,099

GUS oficjalnie potwierdził. Tak źle jeszcze nie było. Osobiście kibicuję temu by w tym roku zejść poniżej 1,0

konto usunięte
z
x.com
dodany: 30.05.2025, 15:11:49
  • 408
  • #
    dzieci
  • #
    demografia
  • #
    macierzynstwo
  • #
    polska
  • #
    nieruchomosci
vanillla_guy
vanillla_guy 31.05.2025, 11:54:56 via Wykop
  • -1
A jeśli kobieta ma wybór to woli młodszego mężczyznę, bo jakość materiału genetycznego również u mężczyzn ma znaczenie.


@Alutta: Kompletna kuloldzka bzdura niepoparta żadnymi dowodami.

Kobieta wybiera mężczyznę co najmniej równego sobie pod względem statusu, a najlepiej takiego, który ma nad nią przewagę. Z tego względu równolatkowie czy młodsi odpadają i zostaje opcja starszych. Wywodzi się to z ewolucji, wraz z wiekiem mężczyzna gromadzi coraz więcej zasobów i wpływów i ułatwia to

336

Mega mądra odpowiedź na kartkówce ...

Mega mądra odpowiedź na kartkówce ...

Komunizm poleg na tym że jeżeli np. było 2 facetów jeden nic nie robił a drugi ciężko pracował to zarabiał tyle samo A jeszcze kiepskie zdjęcie mi wyszło(:

Lubie_banany123
z
wykop.pl
dodany: 21.05.2025, 19:23:05
  • 196
  • #
    nauczyciele
  • #
    szkola
  • #
    polska
vanillla_guy
vanillla_guy 22.05.2025, 16:17:08 via Wykop
  • -4
@Danuel: No i prawidłowo, bo jak wielkim chujem nie byłby ojciec Janusza Juniora, jego działalność stanowi większy wkład w gospodarkę niż twoja praca. Rąk do pracy w skali świata jest aż za dużo, za to kapitał jest ograniczony.

Stąd kapitał jest mniej opodatkowany, bo każde państwo pragnie jak najbardziej go do siebie przyciągnąć, bez niego niczego by nie było.
vanillla_guy
vanillla_guy 22.05.2025, 16:22:13 via Wykop
  • 19
@Filippa: Ale bełkot.

Rdzeniem komunizmu jest bzdurna utopia, nieosiągalna w praktyce, bo sprzeczna z naturą ludzką i wydajną gospodarką.

Ci co mimo wszystko próbują mimo bezdennej głupoty jej założeń, nieuchronnie wchodzą na drogę czystek, zbrodni przeciwko ludzkości i docelowo budowy państwa totalitarnego żeby złamać opór niechętnych temu cudownemu, "bezklasowemu" stanowi.

A na koniec i tak okazuje się, że pewne świnie są równiejsze, a zwykły robol miał jeszcze mniej niż wcześniej
vanillla_guy
vanillla_guy 22.05.2025, 16:30:29 via Wykop
  • 28
Akurat ta odpowiedź opisuje socjalizm rodem z PRL po 1956 r.

Natomiast komunizm polega zasadniczo na masowych czystkach i opresjach w celu budowy lepszego świata. Niestety masy pracujące otrzymują w efekcie o niebo bardziej opresyjny system, który nie jest w stanie zaspokoić podstawowych potrzeb ludności i kończy z obozami pracy przymusowej i kartkami na papier toaletowy xD

Przerażające jest ilu dzbanów na tym portalu, mając zapewniony dobrobyt dzięki temu strasznemu kapitalizmowi klepie
  • 12
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

vanillla_guy
vanillla_guy 22.05.2025, 16:33:25 via Wykop
  • 15
@bylem_bordo: Komunizm to sprzeczna z naturą ludzką utopia, dlatego nieuchronnie prowadzi do "wypaczeń" (jaki piękny eufemizm dla systemu mającego na koncie najwięcej ofiar we współczesnej historii świata xD).

Pozdrawiam.
vanillla_guy
vanillla_guy 22.05.2025, 16:46:48 via Wykop
  • 8
@Filippa: Ble, ble, ble.

Ten rzekomy, zwierzęcy egalitaryzm ludzi, który opisujesz nigdy nie istniał, a samo przejście do gospodarki rolniczej tysiące lat temu, pokazało ile warte są twoje brednie- natychmiast doszło do powstania potężnych nierówności, które od tego momentu coraz bardziej rosną.

Twoje p--------o jest bezdennie głupie i pozbawione podstaw elementarnej wiedzy z zakresu historii, biologii, ekonomii i ewolucji. Nawet jak wpleciesz w to 100x więcej pojęć, których prawdziwego sensu
vanillla_guy
vanillla_guy 22.05.2025, 17:37:31 via Wykop
  • 6
@Maroman: Żyjemy na poziomie nieosiągalnym dla naszych przodków i większości ludzi na planecie. To co kiedyś było luksusem dziś jest do dostania za grosze tuż za rogiem.

Po prostu ludzie mają coraz większe oczekiwania.

A co do kredytu, to od zawsze był on podstawą kapitalistycznej gospodarki.
vanillla_guy
vanillla_guy 22.05.2025, 18:24:18 via Wykop
  • 0
@Filippa: Rób jeszcze więcej fikołków.

Jedyną, która ignoruje dorobek nauki jesteś ty. Marksizm już dawno się skompromitował, bo to po prostu myślenie życzeniowe, a nie nauka.

Twoje teoryjki powinny doprowadzić do dobrowolnego powstania kołchozów, a jednak wraz z rozwojem ludzkości i przejściem ze zbieractwa i łowiectwa do rolnictwa powstały latyfundia i niewolnictwo xD Teraz mamy mocno shierarchizowane korporacje i wielki kapitał, które wygrały z gospodarką centralnie
vanillla_guy
vanillla_guy 22.05.2025, 18:31:22 via Wykop
  • 2
@Maroman: Nie jest. Problem z wielkim kryzysem był taki, że skończyłby się znacznie szybciej, gdyby nie podcięcie światowego handlu przez działania USA i następującą po tym spiralę wojen celnych.

Rząd USA też miał wówczas o niebo mniejsze możliwości przeciwdziałania kryzysowi niż dzisiaj my.

Nas prędzej rozłoży demografia, a nie
vanillla_guy
vanillla_guy 23.05.2025, 11:47:30 via Wykop
  • 0
@Filippa:
Dalej to samo, ty po prostu wybierasz sobie co ci się podoba ze źródeł i przedstawiasz to w skrajnie stronniczy sposób ''sprzedając'' jako konsensus naukowy. Nie, tak to nie wygląda.

xD naprawdę? Bo mnie się zdaje, że to naukowa metoda analizy społeczeństwa ponieważ opiera się na materializmie historycznym, tłumaczy jak warunki materialne (technologia, siły wytwórcze, stosunki produkcji) kształtują społeczeństwo, opiera się na dialektyzmie, czyli analizie sprzeczności jako siły napędowej przemian historycznych,
vanillla_guy
vanillla_guy 23.05.2025, 12:01:50 via Wykop
  • 0
@Maroman: W którym miejscu myślę życzeniowo?

Już odpowiedziałem, że dzisiejszej sytuacji nie można porównywać do tej z 1929 r., bo: 1) polski rzad, jak i rząd USA, Chin czy rządy UE mają dużo większy wpływ na finanse publiczne niż Hoover czy nawet Roosevelt, stąd mają znacznie lepsze możliwości reakcji 2) żadne państwo nie ma obecnie takiego wpływu na gospodarkę światową i handel międzynarodowy jak USA AD 1929, 3) system handlu
vanillla_guy
vanillla_guy 23.05.2025, 16:00:49 via Wykop
  • 0
@Maroman: Już wyżej odpowiedziałem na ten argument. Uwielbiam ignorancję tego co pisze druga osoba.
vanillla_guy
vanillla_guy 24.05.2025, 09:21:35 via Wykop
  • 0
@Maroman: Wyżej podałem rzeczowe argumenty, ale nie przyjąłeś ich do wiadomości.

399

Niepełnosprawność jest częstsza wśród chłopców

Niepełnosprawność jest częstsza wśród chłopców

Według GUS w 2023 r. było o 65% więcej niepełnosprawnych chłopców niż dziewcząt. Często to całościowe zaburzenia rozwojowe, w tym spektrum autyzmu. Chłopcy częściej mają też fizyczne niepełnosprawności. Na wsi trudniej o diagnozę szczególnie dla chłopców. Polska ma tu wciąż wiele do zrobienia.

schmorgpl
z
schm.org.pl
dodany: 22.05.2025, 16:49:16
  • 134
  • #
    niepelnosprawnosc
  • #
    autyzm
  • #
    dzieci
  • #
    statystyka
  • #
    spoleczenstwo
  • #
    schmorgpl
vanillla_guy
vanillla_guy 23.05.2025, 16:04:04 via Wykop
  • -1
Problem jest złożony. Tak na dzień dobry "patroarchat".


@PlackiChaosu: Patriarchat nie istnieje od momentu przejścia z gospodarki rolniczej do przemysłowej, czyli w Polsce po wojnie, a w świecie zachodnim jeszcze przed. Struktura społeczna jest dzisiaj całkowicie inna i takie twierdzenia zdradzają, że nie masz pojęcia o czym piszesz.

Patriarchatem różne miernoty w spódnicy i kukoldy w spodniach tłumaczą występowanie naturalnych różnic mających podłoże biologiczne i ewolucyjnie, które sprawiają, że jedynie
vanillla_guy
vanillla_guy 24.05.2025, 07:18:35 via Wykop
  • 0
@PlackiChaosu: Dokładnie, nie istnieje. Jeżeli twierdzisz inaczej to po prostu zaprzeczasz faktom. Organizacja i struktura społeczeństwa postprzemysłowego i pokumunistycznego nie ma nic wspólnego z patriarchatem czyli organizacją typową dla gospodarki rolniczej.

Twoja "merytoryka" to jest feministyczne p--------o. Nie masz nic do powiedzenia poza jechaniem na bajkach zniekształcających rzeczywistość.

A co to za argument, kto jest na najwyższych szczeblach? Są ci, którzy się tam dostają, bo mają odpowiednie predyspozycje, m. in. osobowość psychopatyczną
grajdowy
grajdowy
19.05.2025, 18:47:07
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

vanillla_guy
vanillla_guy 19.05.2025, 19:11:57 via Wykop
  • 2
to będzie dopiero polnische wirtschaft


@kondziu96: Lewicowy, tolerancyjny tęczak powtarza szkopską nacjonalistyczną propagandę stworzoną przez tamtejszych prawicowców z XIX wieku, dla których byłby gównem xD

No ładna schizofrenia. Jak ci się to wszystko spina
  • Odpowiedz
ShadyTalezz
ShadyTalezz
18.05.2025, 11:10:56
  • 27
#antykapitalizm #usa #historia #ciekawostki
ShadyTalezz - #antykapitalizm #usa #historia #ciekawostki

źródło: GrNA4CbXkAAxC08

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

vanillla_guy
vanillla_guy 19.05.2025, 17:56:36 via Wykop
  • 0
powiedz to mieszkańcom większości afryki


@ShadyTalezz: Co niby ma powiedzieć? Przecież mieszkańcy większości Afryki dzięki swobodnemu przepływowi dóbr i kapitału w ogóle mogą mogą się zaopatrzyć w podstawowe produkty, ich gospodarka bez importu jeszcze dłuuugo nie będzie w stanie zaspokoić minimum krajowych potrzeb.

Gospodarka Afryki Subsaharyjskiej jest niedorozwinięta i cierpi na brak krajowego kapitału, infrastruktury i know-how. Żadne socjaluchy nie zamienią wody w
  • Odpowiedz

1024

Biejat zaskakuje. "Powinniśmy zalegalizować prostytucję"

Czyżby protokół 0%? "Uważam, że powinniśmy zalegalizować prostytucję, w tym sensie, żeby osoby, które pracują w tej branży, mogły liczyć na

zenonskipnol
z
rmf24.pl
dodany: 13.05.2025, 11:57:54
  • 403
  • #
    biejat
  • #
    lewica
  • #
    prostytucja
  • #
    kobiety
  • #
    seks
  • #
    polityka
vanillla_guy
vanillla_guy 13.05.2025, 14:28:20 via Wykop
  • 2
@wolny_kot: W pierwszej części wypowiedzi mówisz, o osobistym świadczeniu usług, a w drugiej o czerpaniu korzyści, więc nie rozumiesz tematu, który wyżej już ci raz wyjaśnili.

Świadczyć usługi osobiście jako @wolny_kot możesz i nie zapłacisz za to podatku. Jest to więc legalne.

Prowadząc dom uciech nie swiadczysz osobiście usług tylko pośredniczysz co już legalne nie jest.

Porównanie do muchomorów średnie, bo w przypadku prostytucji dobrowolne i odpłatne"podanie" swojego ciała
EditorTM
EditorTM
EditorTM
12.05.2025, 06:53:45
  • 3
Tak wygląda Vilnius (Wilno), miasto które w II RP uznano za Polskę B, nie planowano tam dróg szybkiego ruchu, wiecie takie hehe Podlasie. Dzisiaj okręg wileński to 29 najbogatszy region UE (dla porównania Dolny Śląsk jest 137) a samo miasto bije na głowę Wrocław pod każdym względem. Gdyby zostało w Polsce byłoby peryferyjnym miastem z którego smielibyscie się na wykopie. #polska #europa #ekonomia #historia
EditorTM - Tak wygląda Vilnius (Wilno), miasto które w II RP uznano za Polskę B, nie ...

źródło: Screenshot_2025-05-12-08-48-28-92_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

vanillla_guy
vanillla_guy 12.05.2025, 10:55:26 via Wykop
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz

545

Czy kobiety powinny walczyć? Ostra dyskusja o równości w armii

Pokaż treści 18+

Czy kobiety powinny walczyć? Ostra dyskusja o równości w armii

- Czy Polacy są gotowi bronić kraju? Tylko 11% zadeklarowało chęć wstąpienia do wojska w razie wojny. W programie Dobry wieczór Polsko dyskusja o morale społecznym, roli kobiet w armii, przygotowaniu państwa na zagrożenie oraz edukacji patriotycznej, która zdaniem gości jest dziś w kryzysie. -

robert-kuzba
z
youtube.com
dodany: 10.05.2025, 20:48:32
  • 219
  • #
    polsat
  • #
    pieklomezczyzn
  • #
    dyskryminacjamezczyzn
  • #
    obowiazkowecwiczeniawojskowe
  • #
    kwalifikacjawojskowa
  • #
    wojna
vanillla_guy
vanillla_guy 12.05.2025, 10:49:10 via Wykop
  • 4
Załóżmy, że masz rację, to jeśli kobieta bardziej ceni swoją wolność niż faceta 5/10, to chyba ma prawo?


@lunaexoriens: Spoko, tylko że my jako społeczeństwo finansujemy tę jej wolność (darmowe studia, opieka zdrowotna, a potem jeszcze dłuższa emerytura). Jakby ta wolność była za jej własną kasę, to nic nam do tego.

Kobiety jako całość więcej biorą z systemu niż dają, a przy tym nie rodzą dzieci.

Te przywileje są do

2631

Politechnika Częstochowska, nie wygrasz 800zł jak jesteś mężczyzna

Pokaż treści 18+

Politechnika Częstochowska, nie wygrasz 800zł jak jesteś mężczyzna

Kolejny przykład dyskryminacji mężczyzn. Tym razem na publicznej uczelni, Politechnice Częstochowskiej. Osobna kategoria dla kobiet, jak posiadasz penisa to niestety Twoja praca nie zostanie uwzględniona. Oczywiście w konkursie przewidziane są nagrody pieniężne. Patronat obejmuje miasto Częstochow

x3rxlr
z
wykop.pl
dodany: 11.05.2025, 18:03:39
  • 219
  • #
    dyskryminacja
  • #
    dyskryminacjamezczyzn
  • #
    pieklomezczyzn
  • #
    pieklokobiet
vanillla_guy
vanillla_guy 12.05.2025, 10:02:57 via Wykop
  • -1
''Szachy dla debili'' xD
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

830

Unia Europejska na ostatniej prostej do dobicia polskich przewoźników

W kwietniu br. kierowana przez polską Prezydencję Rada Unii Europejskiej przyjęła wspólne stanowisko ws. nowelizacji prz

nickjuzmam
z
tlp.org.pl
dodany: 09.05.2025, 13:10:41
  • 153
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    transport
vanillla_guy
vanillla_guy 09.05.2025, 20:18:30 via Wykop
  • 3
Kiedy niemieckie czy francuskie firmy padały, Polacy śmieli się z nich, że przejmujemy rynek transportowy w Europie.


@Dbr86: No i dobrze, że się śmiali, skoro byli w stanie zaoferować tę samą usługę za lepszą dla konsumenta cenę.

No jakie zajebiste myślenie: upadek niedochodowych gówien= rozwalanie rynku
vanillla_guy
vanillla_guy 09.05.2025, 20:25:17 via Wykop
  • 3
@cat_tea: Tylko że Polska jest w UE gdzie obowiązuje swobodny przepływ kapitału, usług i ludności, a Indie i Gruzja nie, więc twoje p--------o podważa podstawy systemu, który bronisz xD

Co do importowanych pracowników, po prostu wypełniają lukę demograficzną i wykonują pracę, której nikt nie chce. W każdym kraju, czy w Polsce czy Niemczech. Nie widzę zresztą aby polskie władze w przeciwieństwie do niemieckich czy francuskich nieudaczników podejmowały systemowe działania żeby
vanillla_guy
vanillla_guy 09.05.2025, 20:28:19 via Wykop
  • 8
Na pewno chodzi tutaj o dobro polskich kierowców, a nie o ratowanie nierentownych firm z zachodu, które przegrywają konkurencję z tymi ze wschodu, które oferują tę samą usługę, za niższą cenę. Rządy, które srają na warunki pracy w afrykańskich i azjatyckich kopalniach i fabrykach swoich rodzimych firm tak właśnie troszczą się o dobro polskich pracowników. Na pewno tak jest ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

vanillla_guy
vanillla_guy 09.05.2025, 20:48:13 via Wykop
  • 0
@Mneo: No skoro takie praktyki mają miejsce to widocznie obciążenia publicznoprawne są zbyt duże żeby wszyscy (pracodawca i pracownik) wyszli na swoje albo rynek nie jest wystarczająco skoncentrowany, żeby przewoźnicy mogli osiągnąć korzyści skali.

Unikanie podatków i wały to zresztą nie jest domena tylko transportu i tylko polskiego przewoźnika, a problem ogólnoświatowy.

Przykład idzie z góry, wystarczy wpisać "panama papers" w google.

Ty myślisz, że w Niemczech czy Francji nie
vanillla_guy
vanillla_guy 10.05.2025, 06:27:25 via Wykop
  • -1
@P3tro: Czyli polscy przewoźnicy są bardziej rentowni, bo mając tę samą cenę są w stanie osiągnąć wyższą marżę dzięki niższym kosztom.

A skoro kierowcom tak źle, to nie muszą tam pracować. W Polsce dzięki beznadziejnej demografii brakuje kilku milionów pracowników, można zmienić zawód.

@belgo_freight No to może wskaż gdzie

236

NBP ma już więcej złota niż EBC. Pękło 500 ton w skarbcach

NBP ma już więcej złota niż EBC. Pękło 500 ton w skarbcach

W kwietniu Narodowy Bank Polski kontynuował zakupy złota, dzięki czemu polskie rezerwy królewskiego metalu przebiły poziom 500 ton i są już większe od tych zgromadzonych przez Europejski Bank Centralny.

banzi
z
bankier.pl
dodany: 07.05.2025, 12:35:17
  • 95
  • #
    zloto
  • #
    gielda
  • #
    inwestycje
  • #
    pieniadze
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
vanillla_guy
vanillla_guy 08.05.2025, 11:02:04 via Wykop
  • 1
@Morf: No dokładnie- mieć tanie kredyty i jednocześnie stracić konkurencyjność gospodarki dzięki zbyt mocnej walucie. To jest piękny przepis na katastrofę w stylu południa Europy.

1398

Ukraiński DeepState grzmi! Polska dopuściła się ludobójstwa!

Standardowo zamiast się przyznac do czegoś lepiej atakować. Jak się to czyta i słucha co bracia Ukraińcy wyprawiają to coraz ciężej ich wspierać :( PS: Nie jestem ruska onuca.

Daareek
z
forsal.pl
dodany: 07.05.2025, 09:59:54
  • 200
  • #
    ukraina
vanillla_guy
vanillla_guy 07.05.2025, 12:47:18 via Wykop
  • 2
@scotty79: No były komunistyczne, bo komuniści w przeciwieństwie do nazistów nie objęli władzy w wyniku działania sił wewnętrznych tylko zostali narzuceni z zewnątrz.

A do więzień i obozów trafiał każdy, kto potencjalnie zagrażał ich władzy, głównie inni Polacy.
vanillla_guy
vanillla_guy 07.05.2025, 12:47:46 via Wykop
  • 1
Polacy prześladowali również Ślązaków


@Icouldbeyourmom: To jest w 90% to samo.
vanillla_guy
vanillla_guy 07.05.2025, 12:50:45 via Wykop
  • 6
@ssauczo_pauczo: No wiadomo, zbrodnie Polaków można porównywać z niemieckimi i sowieckimi, bo inaczej tacy jak ty nie mieliby gotowego copy-paste by srać na swój kraj tak jak to czyni lewactwo na tzw. Zachodzie xD

Porównaj sobie nieuku stosunek represjonowanych i ofiar do katów, a zrozumiesz czemu tak jest.
vanillla_guy
vanillla_guy 07.05.2025, 13:54:30 via Wykop
  • 3
@scotty79: Różnica jest zasadnicza i wyjaśniłem ją powyżej. Żeby nazywać taki obóz polskim, to władza w latach 1944-56 powinna mieć legitymację w społeczeństwie na co najmniej takim poziomie jaki w Niemczech miała władza Hitlera w latach 1933-45. Władza komunistów po wojnie miała jednak znikomą legitymację ponieważ została narzucona z zewnątrz i była utrzymywana również dzięki zewnętrznemu wsparciu.

Co do reszty to:
1) obóz w Jaworznie nie był jedynym miejscem represji
2) jak wyżej,
vanillla_guy
vanillla_guy 07.05.2025, 15:42:56 via Wykop
  • 0
@vanillla_guy: Ku potomności dodam jeszcze do powyższego komentarza, że w Jaworznie, jak najbardziej byli Polacy i to oni stanowili główną grupę więźniów o czym mówi nawet podlinkowana przez opa g------a wikipedia:

Wśród skazanych w obozie tym znaleźli się przede wszystkim polscy działacze niepodległościowi, żołnierze AK oraz górnicy, Niemcy, oraz w specjalnym podobozie Ukraińcy i Łemkowie. Dużą grupę stanowili Ślązacy, których w czasie wojny wpisano na volkslistę.


A ''Ślązacy'' w kontekście

406

Smarzowski szykuje najdroższy film w historii PL kina. Będzie o Słowianach

Smarzowski szykuje najdroższy film w historii PL kina. Będzie o Słowianach

Film historyczny o Słowianach to następny projekt Smarzowskiego. Szykują się 3 godziny w kinie.

konstar18
z
moviesroom.pl
dodany: 06.05.2025, 19:45:34
  • 137
  • #
    smarzowski
  • #
    film
  • #
    kino
  • #
    slowianie
  • #
    polska
vanillla_guy
vanillla_guy 07.05.2025, 09:02:25 via Wykop
  • 4
@EricCartman69: Ale głupota. Nie ma żadnych przekonujących dowodów na założenie państwowości w PL przez Wikingów. Wręcz przeciwnie, wszystko wskazuje na to, że tak nie było.

A setki lat przed Waregami na Rusi istniało już choćby słowiańskie Państwo Samona.
vanillla_guy
vanillla_guy 07.05.2025, 09:13:33 via Wykop
  • 1
@EricCartman69: Filmik z yt jako dowód. No grubo. Na dodatek widzę, że w komentarzach sami widzowie wyśmiewają wnioski w nim zawarte i całkiem słusznie.

Podaj może jakieś opracowania akademickie, które by potwierdzały tę tezę. Czekam.
vanillla_guy
vanillla_guy 07.05.2025, 12:42:30 via Wykop
  • 2
@EricCartman69: Myślałem, że chociaż czytałeś: "Czy wikingowie stworzyli Polskę?'' Skroka (też fantazja, ale przynajmniej w formie pisanej), a tu tylko marne bajduły z yt oparte o nazistowskie, eugeniczne piedololo o niezdolności Słowian do tworzenia organizmów państwowych.

Wg niektórych filmów na yt to Etruskowie byli Słowianami, bo posługiwali się runami xD a Aleksander Macedoński zajmował się problematyką Wielkiej Lechii więc sam rozumiesz, ile to warte.

Powtarzam, nie ma żadnych przekonujących dowodów

246

"2-latek miał udar! W ciężkim stanie trafił do szpitala przy Fieldorfa"

"2-latek miał udar! W ciężkim stanie trafił do szpitala przy Fieldorfa"

"Lekarze ze szpitala im. T. Marciniaka we Wrocławiu uratowali dwuletnie dziecko, które trafiło do tej placówki z udarem niedokrwiennym mózgu. Chłopiec został przywieziony z innego dolnośląskiego szpitala w stanie ciężkim. Po wstępnych badaniach mały pacjent został zakwalifikowany do zabiegu..."

paramedix
z
radiowroclaw.pl
dodany: 06.05.2025, 18:32:16
  • 93
  • #
    polska
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
  • #
    dzieci
  • #
    dziecko
  • #
    wroclaw
vanillla_guy
vanillla_guy 07.05.2025, 07:44:41 via Wykop
  • 1
@Czesterek: @mwl4 wyjaśnił twoje chłopskorozumowe p---------e, a ty idziesz w zaparte.

Bardzo prosto jeszcze raz: zwykle dwójka rodziców jest w pełni zdrowa, a dziecko rodzi się chore, bo większość chorób dziedzicznych do swojego powstania wymaga przekazania wadliwego genu od obojga z nich. Jak masz tylko od jednego to jesteś nosicielem i nic więcej.

Nawet trwająca tysiąclecia "hodowla" z badaniami przed decyzją o dziecku itd. nie zapobiegłaby spontanicznemu powstawaniu mutacji

1593

Grand Theft Auto VI Trailer 2

Grand Theft Auto VI Trailer 2

Vice City, USA. Jason and Lucia have always known the deck is stacked against them. But when an easy score goes wrong, they find themselves on the darkest side of the sunniest place in America, in the middle of a conspiracy stretching across the state of Leonida forced to rely on each other more t

kubanfs
z
youtube.com
dodany: 06.05.2025, 13:33:47
  • 428
  • #
    gta
  • #
    gry
  • #
    gtaonline
  • #
    ciekawostka
  • #
    ciekawostki
vanillla_guy
vanillla_guy 06.05.2025, 14:49:02 via Wykop
  • 33
@hurdlejade: O GTA to jeszcze można tak z grubsza powiedzieć, ale COD czy Battlefield to jest od dawna trolling.

1140

Unia Europejska spowodowała, że nawet Dacia jest za droga dla moich pracowników

Unia Europejska spowodowała, że nawet Dacia jest za droga dla moich pracowników

Szef Renault, Luca de Meo, bardzo ostro skrytykował przepisy klimatyczne Unii Europejskiej. "Dzisiaj wielu z moich pracowników nie stać nawet na Dacię" - mówi. UE wprowadziła masę przepisów, które blokują rozwój rynku motoryzacyjnego a niektóre regulacje zmuszaja nas nawet do zwiększenia wagi samoch

francuskie
z
francuskie.pl
dodany: 06.05.2025, 06:26:08
  • 178
  • #
    samochody
  • #
    motoryzacja
  • #
    renault
  • #
    uniaeuropejska
vanillla_guy
vanillla_guy 06.05.2025, 11:50:21 via Wykop
  • 1
@komuchy: Też wspiera na różne sposoby, np. VAT służy do wspierania eksportu, wcześniej normy emisji spalin służyły ochronie europejskiego przemysłu. I najlepsze jest to, że ta produkcja teraz przegrywa z chińską ( ͡° ͜ʖ ͡°)

a teraz płacze jak nagle pojawiła mu się dotowana chińska konkurencja


@Herubin: przegrywa, bo jest po prostu

1838

Tomasz Jakubiak nie żyje. "Jego serce biło dla innych"

Tomasz Jakubiak nie żyje. "Jego serce biło dla innych"

Tomasz Jakubiak nie żyje. Kucharz poinformował o swojej chorobie we wrześniu 2024 r. "Wyglądam tak, ponieważ zdiagnozowano u mnie bardzo rzadki i bardzo ciężki do wyleczenia nowotwór" mówił w "Dzień dobry TVN". W grudniu wyjechał na leczenie do Izraela, a gdy po dwóch miesiącach wrócił do Polski,

Hannnah
z
plejada.pl
dodany: 30.04.2025, 18:01:02
  • 358
  • #
    smierc
  • #
    tomaszjakubiak
  • #
    zbiorka
vanillla_guy
vanillla_guy 01.05.2025, 07:59:35 via Wykop
  • 5
Z punktu widzenia ewolucji masz wychować dziecko i w wieku 40+ jesteś już niepotrzebny. Organizm ludzki nie jest przystosowany do bardzo długiego życia.


@FireDash: Nie do końca. Z punktu widzenia ewolucji ludzie mają nie tylko zrobić dziecko, ale i pomóc w odchowaniu wnuków.

Dlatego starzenie przyspiesza po 60 r.ż., po 70 r.ż. przyspiesza drastycznie. Większość przypadków raka to właśnie ludzie 60+. Jak dostaniesz raka przed 50-tką, nie mówiąc o 40-tce
vanillla_guy
vanillla_guy 06.05.2025, 11:42:44 via Wykop
  • 0
@mtrxPlanck: No i w którym miejscu zaprzeczyłeś mojej tezie? Co się nie zgadza?

Rak płuc to ma fatalne rokowania niezależnie od wieku. Podobnie jak np. glejak czy rak trzustki. Słaby przykład.

Natomiast jeżeli chodzi o te najbardziej popularne raki, jak np. p----i czy prostata, to jak najbardziej prawdziwe jest to co napisałem. Młodsze zachorowanie=prawdopodobne podłoże genetyczne, bardziej agresywny przebieg i fatalne rokowania, zaś wiele (w niektórych państwach z rozbudowaną profilaktyką to może
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11
  • Strona 5 z 11
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 28.03.2023

    Komentator
  • Rocznica
    od 07.11.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking