Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko187
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
pderen

pderen

Dołączył 17 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1513
  • Znaleziska 1488
  • Mikroblog 25
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 0

0

GALA SHORT PRIME MMA

GALA SHORT PRIME MMA

Jak ktoś ma trochę czasu na kompletne odmóżdżenie, to kumpel zorganizował gale w formule k-1, projekt eksperymentalny sfinansowany w dużym udziale zawodników którzy dostali szanse się pokazać. Idea show ogólnodostępnego na YouTube zrealizowana przez profesjonalne firmy.

pderen
z
youtube.com
dodany: 24.06.2025, 18:28:04
  • 1
  • #
    mma
  • #
    sportywalki
  • #
    rozrywka
  • #
    odmozdzenie
pderen
pderen
Autor
24.06.2025, 18:38:06 via Wykop
  • -1
Wrzuciłem link gali zorganizowanej przez Kumpla.
Projekt eksperymentalny sfinansowany w znacznym udziale przez zawodników gali.
Jak by ktoś miał chęć totalnie się odmóżdżyć to zapraszam do spektaklu.
Projekt zrealizowały profesjonalne firmy, które dostały wolną rękę jak zorganizować atrakcyjny spektakl dla widza.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

13

WYNIKI WYBORÓW to ILUZJA Matematyczny Dowód

WYNIKI WYBORÓW to ILUZJA Matematyczny Dowód

Ten film ma charakter edukacyjny i dokumentalny. Jego celem jest analiza zjawisk społecznych i medialnych, a przedstawione treści służą wyłącznie celom informacyjnym. Nie popieram, nie promuję ani nie zachęcam do konkretnych opcji politycznych.

antros
z
youtube.com
dodany: 20.05.2025, 16:19:45
  • 3
  • #
    matematyka
  • #
    wybory
  • #
    sprawiedliwosc
pderen
pderen 21.05.2025, 16:04:58 via Wykop
  • 1
@gorzki99: Tu chodzi o to, że jak do sejmu są wybory np, to można wybrać kogoś, kto ma np 20% poparcia, a 80% poparcia mają inni kandydaci (więc 80% głosów nie ma swojego przedstawiciela), gdy komitetów jest dużo i liczba kandydatów jest znaczna, to wchodzą często przypadkowe osoby. Np podczas ostatnich wyborów do rady starostwa, z mojej gminy nikt nie wszedł, ponieważ było wielu chętnych, a najmniejsza gmina starostwa wprowadziła

29

Konsultacje Planów Utrzymania Wód (dewastacji rzek koparką)

Konsultacje Planów Utrzymania Wód (dewastacji rzek koparką)

Wody Polskie ogłosiły konsultacje społeczne Planów Utrzymania Wód. Konsultacje trwają od 7 do 31 stycznia 2025. Wolne Rzeki nieco bardziej informatywnie i interaktywnie (niż Wody Polskie na oficjalnej stronie) przedstawiają konsultacje i samo sedno prac utrzymaniowych.

bidon_gibon
z
wolnerzeki.pl
dodany: 09.01.2025, 17:10:06
  • 3
  • #
    rzeki
  • #
    wodypolskie
  • #
    hydrologia
  • #
    srodowisko
  • #
    wolnerzeki
  • #
    polska
pderen
pderen 10.01.2025, 12:13:22 via Wykop
  • -1
W ramch wieloletnich robót melioracyjnych udostępniono do rolniczego użytkowania i zmeliorowano 6,4 mln haktarów.
Aby zachować sprawność tych urządzeń należy utrzymywać sieć odwadniającą.
Polska znajduje się w strefie klimatu przejściowego, raz mamy klimat kontynentalny, raz morski i są to zupełnie różne problemy w gospodarce wodnej.
W klimacie kontynentalnym dąży się do retencji,
Zaś w klimacie morskim do jak najszybszego odprowadzenia wody.
Ponieważ gdy długotrwale pada, doszło by do zalania bardzo dużych obszarów a tym samym zniszczenia
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

479

Nie będzie zapory na Wiśle w Siarzewie. Ekolodzy dopięli swego

Pokaż treści 18+

Nie będzie zapory na Wiśle w Siarzewie. Ekolodzy dopięli swego

Miała kosztować 7,5 miliarda i służyć już w 2032 roku. Oprócz zapory zaplanowano elektrownię wodną. To pomysł jeszcze z czasów rządu Mateusza Morawieckiego, chociaż mówiono o nim już w latach 70. Zdecydowały protesty ekologów broniących ryb wędrownych.

Poludnik20
z
next.gazeta.pl
dodany: 28.12.2024, 20:04:25
  • 222
  • #
    powodz
  • #
    wisla
  • #
    oze
  • #
    polska
  • #
    kujawskopomorskie
pderen
pderen 29.12.2024, 11:56:06 via Wykop
  • 15
@milo1000: Stopień wodny we Wlocławku spłacił się w 7-8 lat. Elektrownia produkuje 750 GWh energi rocznie, co licząć po 500 zł za MWh daje 370 mln zł przychodu brutto rocznie.
Nie jest to mały i nic nieznaczący zakład.
pderen
pderen 29.12.2024, 17:34:04 via Wykop
  • 0
@qtaza: Stopień wodny zapewnił 58 km szlaku wodnego w bardzo wysokiej klasie Va, brak budowy siarzewa i postępująca erozja dolnego stanowiska uniemożliwia użytkowanie śluzy we Włocławku. Siarzewo miało przywrócić założenia projektowe na które stopień wodny we Włocławku był projektowany.
pderen
pderen 29.12.2024, 17:38:40 via Wykop
  • 1
@milo1000: Nie wiem skąd aż tak wysoka cena budowy stopnia wodnego siarzewo.
Gdy energa prowadziła ten projekt miało kosztować niecałe 3 mld zł. Oddali to zadanie chyba w 2018 roku do Wód Polskich. Mamy 6 lat inflacji, licząc średnio 8%, daje 48%. Czyli powinno być droższe o 1,5 mld zł. Czyli koszt to 4,5 mld zł. Nie rozumiem, dlaczego jak instytucja czysto Państwowa coś robi to musi być tak astronomicznei
pderen
pderen 29.12.2024, 17:52:30 via Wykop
  • 2
@lesio_knz: Nie ma warunków do prowadzenia komercyjnej żeglugi, na przemiałach jest poniżej 1m, co uniemożliwia prowadzenie żeglugi praktycznie poza paroma miesiącami z wiosny, 2-3 miesiące, reszta roku nie ma głębokości i tylko jednostki z małym zanurzeniem mogą tą drogę pokonać. Zaniedbania są tak wielkie, że wymagało by to miliardów złotych dofinansowania, co ze zględu ekonomicznych jak i zważywszy na liczne rezerwaty i formy ochrony przyrody w aktualnym stanie prawnym jest
pderen
pderen 29.12.2024, 17:59:29 via Wykop
  • 0
@milo1000: Elektrownia atomowa to cały projekt trzeba kupić, a następnie trzeba kupować do niego paliwo. W dodatku każdy reaktor bezpiecznie można używać określony czas, powiedzmy 80 lat, następnie trzeba go wyłączyć ze wzgędu na korozje materiałów i utrzymywać jako grobowiec w nieskończoność.
Projekt Siarzewo miał zapewnić rozwiązanie problem eksploatacyjnych śluzy we Włocławku i przy okazji produkować energie elektryczną.
Udrożniona została by żegluga między Gdańskiem a Płockiem.
pderen
pderen 29.12.2024, 18:09:28 via Wykop
  • 0
@qtaza: Pierwotny projekt kaskady był tak przemyślany, że miał produkować prąd tylko w szczytach zapotrzebowania.
W sensie pojemność użytkowa zbiornikó tak zostałą dobrana, aby umożliwić retencje i zrzut wody w szczycie zapotrzebowania. Jako kaskada miała produkować 4,2 TWh mocy w szczycie zapotrzebowania. Fotowoltaika nie produkuje prądu wtedy kiedy chcemy, w dodatku reaktor atomowy do rozruchu potrzebuje energi elektrycznej i wielkie elektrownei wodne mają możliwość rozruchu tylko z agregatu i wystartowanie
pderen
pderen 29.12.2024, 19:08:35 via Wykop
  • 0
@Apdl: Stopień Wodny We Włocławku jest efektem kompleksowego, wielkoskalowego myślenia w gospodarce wodnej. Miał w założeniach ideowych pełnić kilka roli.
Przez Włocławek przepływa blisko 60% wody spływającej do Bałtyku w polskich rzekach. Więc Kaskada Dolnej Wisła stanowiła by 50% potenciału energetycznego Polskich Rzek. (Budowa by dorównała średniemu stopniowi zagospodarowania rzek w Europie) Niestety nie mamy tej wody na tyle dużo, aby pokryć istotną cześć zapotrzebowania elektrycznego Polski, ale wielkość zbiorników, jak
pderen
pderen 29.12.2024, 19:50:01 via Wykop
  • 1
@Apdl: Tak tylko jeszcze analizując jeszcze jedną myśl, gdyby kaskada powstała to dostarczałą by 4,2TWh rocznie energii, licząc po 500 zł za MWh daje 2,1 mld złotych przychodów brutto rocznie.
Ale jako cała kaskada miała produkować energie tylko w szczycie zapotrzebowania gdy jej ceny mogą być znacznie wyższe, nawet 3 tyś za MWh. Ale szacując, że średnia cena sprzedaży tej energii na rynku by wynosiła powiedzmy 1 tyś złotych, daje

451

Jak to melodia - Finał w 4 sekundy

Jak to melodia - Finał w 4 sekundy

Tomasz Bednarek w akcji

Flapjadzek
z
youtube.com
dodany: 08.12.2024, 20:09:52
  • 94
  • #
    bednarek
  • #
    tomasz
  • #
    tomaszbednarek
pderen
pderen 10.12.2024, 12:50:07 via Wykop
  • 1
@rzaden_problem: Są osoby które zgrywają z wszystkich odcinków aranże, pierwsze kilka dzwięków piosenki, generalnie wystarczy znać kogoś kto występuje w programie i udostępni bazę. Progrma bazuje głownie na tych samych utworach i reżyser może decydować czy ktoś wygra, czy przegra w zależności czy będzie to typowe, czy bardzo rzadko grane, ewentualnie nowość. Generalnie uczestnicy nie wiedzą co będzie, ale wiedzą czego mogą się spodziewać i trzeba się nauczyć tych wszystkich
pderen
pderen 10.12.2024, 12:56:44 via Wykop
  • 1
@Zuzka_z_Bornholmu: Generalnie wielokrotni uczestnicy mają zgraną bazę wszystkich aranży z dotychczasowych odcinków i uczą się tego na pamięć. Ktoś to kiedyś opracował, i to cały czas jest rozwijane, z nagranego odcinka wycina się aranż piosenki i dodaje do bazy. Reżyser wie o tym w jaki sposób uczestnicy się przygotowują i ma możliwość decydowania o tym czy ktoś wygra, czy przegra w zależności od użytych utworów, może być bardzo rzadki, ewentualnie
pderen
pderen 10.12.2024, 13:03:24 via Wykop
  • 1
@Woo-Cash1900: Chyba tak cały czas to działa, wielokrotni uczestnicy nagrywają odcinki teleturnieju i zgrywają do bazy aranży nowo pojawiające się utwory, kilka pierwszych nut. Ktoś to kiedyś opracował i cały czas to jest rozwijane w ten sposób. W każdym razie emitowane jest to na tyle długo, że nowości jest naprawdę mało.
pderen
pderen 10.12.2024, 13:07:20 via Wykop
  • 2
@flashi1978: Nie dostają bazy, tylko wielokrotni uczestnicy tworzą bazę aranży w oprarciu o wyemitowane odcinki. Z nagranego odcinka wycina się kilka pierwszych nut i wrzuca do bazy. Ktoś to kiedyś opracował i w ten sposób cały czas to jest rozwijane.

3155

Orka TVNu po Kredycie 0% i Jacku Tomczaku

Długo to trwało ale wreszcie któreś medium głównego nurtu podjęło temat

Kolanka
z
x.com
dodany: 28.09.2024, 18:12:50
  • 220
  • #
    nieruchomosci
  • #
    polityka
pderen
pderen 28.09.2024, 18:27:41 via Wykop
  • 101
Politycy powinni reprezontować słuszny interes obywateli.
Trend inwestowania w nieruchomości jest w dłuższej mierze szkodliwy.
Ponieważ każdy element rynku, od właściciela gruntu, robotników, firmy budowlane jak i deweloperów nakręcają się w coraz to większej chciwości.
Firmy jak i osoby prywatne nieproporcionalnie mocno do możliwości rynku zwiekszają swoje oczekiwania finansowe.
A to jest na szkode zwykłych polskich rodzin i młodego pokolenia.
Generalnie brak stymulacji i kontrolowana recesja będzie zdrowa dla tego obszaru rynku.
  • 9
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

pderen
pderen 28.09.2024, 18:39:06 via Wykop
  • 4
@ZawodowyMacherOdLosu: Jenda ciekawa sprawa, "30 stycznia 1821 roku rządowa komisja upoważniła Rajmunda Rembielińskiego do urządzania sukienniczych osad w następujących miastach: Zgierzu, Łodzi, Podrzeczu i Gostyninie. W tym czasie Łódź miała zaledwie ok. 800 mieszkańców oraz 112 drewnianych domów."
Łódź wtedy osiągneła sukces, ponieważ ulokowana została na gruntach rządowych, i włodarze miasta sprzedawali parcele po cenach atrakcyjnych dla osadników, pozostałe miasta się nie rozwineły, ponieważ dominowała tam własność prywatna,
pderen
pderen 28.09.2024, 18:43:11 via Wykop
  • 6
@pderen: Osada włókiennicza ulokowana została na skonfiskowanych przez Prusaków dobrach kościelnych. Po powstaniu Królestwa Polskiego dobra te stały się własnością rządową i dzięki temu można było oferować niską cene osadnikom. Ponieważ to była inwestycja długoterminowa. Ludzie którzy się tam osiedlili, mieli budować silne i bogate miasto.
pderen
pderen 28.09.2024, 19:43:15 via Wykop
  • 129
@jerzy_s: Faktycznie, prawdziwie silną gospodarkę budują ludzie swoją pracą.
Wzrosty wartości wynikłe z inwestycyjnych sekulacji nie budują wartości dodatniej.
pderen
pderen 28.09.2024, 21:13:54 via Wykop
  • 1
@Milegodniawszystkim: ja nie jestem zainteresowany zakupem, stwierdzam tylko oczywiste fakty, że na tym rynku jest zwyczajnie za dużo chciwości. Dlaczego obywatele mają dopłacać do utrzymania takiego stanu. Najwięcej mieszkań i tak wybudowano w czasach prl-u. Faktycznie państwo nie umie niczym zarządzać, więc zaznaczyłem mniejsze twory jak spółdzielnia, czy komunalki miejskie. Tutaj już zależy od tego kto kieruje tym projektem i w jakim celu jest zmotywowany do działania.
pderen
pderen 29.09.2024, 05:28:00 via Wykop
  • 2
@radek-kedar: biznes i inwestycje szukają okazji, to ludzie budują gospodarkę a nie tytuły własności. W USA większość fabryk powstaje w Teksasie, czy Newadzie. Raz dostęp do tańszych Meksykanów, dwa to wyjątkowo wysoki udział gruntów rządowych. Rust belt na północy USA, nie może się podnieść, ponieważ mieszkańcy mają wybujałe oczekiwania i nie są w stanie stworzyć warunków do inwestowania. W Polsce tak samo, gdzie było sporo fabryk i transformacja lat 90-tych
pderen
pderen 29.09.2024, 18:43:25 via Wykop
  • 2
@general404: Akurat jestem z branży budowlanej i działam w dziedzinie permanentnie niedofinansowanej. Zajmuje się budownictwem wodnym. Mi nie chodzi o to aby ktoś nie zarabiał. Chodzi mi o fundamenty organizacji tej branży, aby produkt był atrakcyjny cenowo dla konsumentów. Sam sposób rozwoju miast, jeśli miasto uchwala plan miejscowy i wyznacza kierunek rozwoju miasta, albo inwestuje w infrastrukture to grunty rosną w cene nieproporcionalnie mocno. Są osoby które blokują dostęp do

64

Powódź w Nysie. Prezes Wód Polskich: "Tam nie powinno do niczego dojść"

Powódź w Nysie. Prezes Wód Polskich: "Tam nie powinno do niczego dojść"

- Z wszelkiej dokumentacji jaką posiadamy wynika, że tam nie powinno do niczego dojść

elokwentny-leon
z
nto.pl
dodany: 28.09.2024, 09:21:16
  • 12
  • #
    powodz
  • #
    nysa
  • #
    opolskie
  • #
    polska
  • #
    wodypolskie
pderen
pderen 28.09.2024, 17:56:02 via Wykop
  • 5
@Cassini: Zapora Nysa wyposarzona jest w jaz ulgowy. Zbiornik został oddanny w 1972 roku do eksploatacji. Podczas remontu dobudowano przelew ulgowy.
Ulgowego upustu nie można jednak używać, ponieważ nigdy nie powstał kanał ulgi.
Cała woda została zrzucana do głównego koryta i wały nie wytrzymały.
Ale skoro planowano kanał ulgi, więc przepustowość głównego koryta na terenie miasta widocznie z obliczeń jest niedoszacowana.
https://maps.app.goo.gl/cC8x4Stz9SC9x1869

596

Czystka w Wodach Polskich po zmianie władzy. "Zwolniono m.in. ekspertów od powod

Media informują o "kadrowym tsunami" w Wodach Polskich i zwolnieniu ekspertów zajmujących się powodzią po zmianie władzy w zeszłym roku.

konto usunięte
z
dorzeczy.pl
dodany: 23.09.2024, 16:49:00
  • 163
  • #
    powodz
  • #
    powodz2024
  • #
    polska
  • #
    odra
  • #
    4konserwy
pderen
pderen 24.09.2024, 14:56:55 via Wykop
  • 0
@janekplaskacz: Zdecydowana wiekszość ruchów kadrowych to powroty.
Po objęciu władzy przez Szyszkę (Ministerstwo Środowiska) i utworzeniu Wód Polski w pierwszym rozdaniu dominowały awanse wewnętrzne. Mariusz Gajda który wtedy odpowiadał za formowanie wód Polskich postawił na ludzi związanych z branżą. Prawdziwe tsunami etatowe nastąpiło po przeniesieniu Wód Polskich do Ministerstwa Gospodarski Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Gróbarczyk (uwczesny minister) pozwolił dzaiłaczą partyjnym opanować instytucje niczym robactwo żerujące na instytucji. Po zmianie rządów

658

Fizjoterapeuta bez uprawnień przedstawiony w TVP jako ekspert

Pokaż treści 18+

Fizjoterapeuta bez uprawnień przedstawiony w TVP jako ekspert

W jednym z odcinków programu Pytanie na śniadanie, wyemitowanego 29 czerwca 2024 roku, wystąpił mężczyzna określony fizjoterapeutą i chiropraktykiem. Krajowa Izba Fizjoterapeutów jednak zakwestionowała jego kwalifikacje, twierdząc, że nie posiada on uprawnień do używania tytułu fizjoterapeuty.

miszmaszyt
z
angora24.pl
dodany: 08.08.2024, 10:38:27
  • 94
  • #
    tvp
  • #
    bekazpodludzi
  • #
    wydarzenia
  • #
    polska
  • #
    zdrowie
  • #
    afera
pderen
pderen 08.08.2024, 17:57:13 via Wykop
  • -3
@ChciwyASasin: Tak się zastanawiam, dlaczego artykuł jest napisany w tak negatywnej konotacji.
Ktoś tam jest fizjiotarapełtą w Niemczech i w Polsce jest chiropraktykiem z uprawnieniami.
Prowadzi sobie normalną działalność szukając możliwości do promocji swoich usług.
I zobacz jaki jest hejt z tytułu, że nie może posługiwać się tytułem fizjiotarapełty w Polsce, ale swoją główną działalność prowadzi w niemczech i ma tam uprawnienia do tego typu działaności.
Raczej to z Polską
pderen
pderen 08.08.2024, 18:02:56 via Wykop
  • 0
@z0z0l: Chyba swoją główną działalność prowadzi w Niemczech, w Polsce jest chiropratykiem nie zrzeszonym w KIF.
Nie wiem czym różni się fiziotarapełta od chiropraktyka, ale artykuł ma za zadanie wywołać negatywne emocje przez pomówienia.
pderen
pderen 08.08.2024, 18:05:58 via Wykop
  • 0
@gokotgo: W artykule jest napisane, żw w Niemczech jest fiziotarapełtą w Polsce chiropraktykiem, nie mam pojęcia na czym polega różnica, ale chyba artykuł ma wywołać negatywne emocje przez niedopowiedzenia i pomówienia o bezprawne tytuowanie się fiziotarapełtą w Polsce.
pderen
pderen 08.08.2024, 18:09:17 via Wykop
  • 1
@editores: Ale w artykule jest napisane, że w Niemczech jest fiziotarapełtą, zaś w Polsce Chiropraktykiem. Nie wiem na czym polega różnica,
Ale artykuł przez niedopowiedzenia i wprowadzanie w błąd ma wywołać negatywne emocje, celem przekonania do obrazu rzeczywistości reprezentowane przez KIF.
pderen
pderen 08.08.2024, 18:19:31 via Wykop
  • -1
@wykopnet: Z tego co wiem, to prowadzi działalność w Niemczech i promuje swoje usługi chociażby przez wizyty w tvp również.
Kiedyś oglądałem rolki na fb i jedna rzecz mi zwróciła uwagę, że w Polsce dąży się do uzależnienia od usługi fiziotarapi, przychodź na masarz cyklicznie do końca życia i będziemy ci pomagali.
Przez to że jest popularny i nie zależy mu na ilości klientów, bo i tak ma ich tyle,
pderen
pderen 09.08.2024, 07:23:51 via Wykop
  • 0
@Pat6er: Ja cały czas nierozumiem, dlaczego ludzie angażują aż tyle negatywnych emocji w sprawie gabinetu który mieści się w Dusseldorf-e.
Z tego co przeczytałem, tam są świadczone usługi.
Zamiast tą energie sporzytkować w jakiejś pozytywnej formie...
Każdy biznes potrzebuje promocji i marketingu. Rozumiem że cały ten hejt wynika z tego że jego model biznesowy działa.
pderen
pderen 09.08.2024, 07:32:15 via Wykop
  • 0
@Sanus7: Z tego co przeczytałem to gabinet ma w Düsseldorf-e i tam świadczy usługi.
pderen
pderen 12.08.2024, 10:24:30 via Wykop
  • 0
@Pat6er: Sprawdziłem przed chwilą, że na fb obserwuje go 780 tyś ludzi.
Dla mnie to prawdziwy sukces, że aż tylu ludzi uwierzyło że jego praca ma sens.
Ja jestem pełen podziwu za motywacje do działania i budowanie relacji na pozytywnych emocjach.
Jesli ktoś wierzy że ta usługa mu pomoże, zmotywuje do pracy nad sobą, to ja nie widzę w tym nic złego.

18

Nieefektywne rolnictwo. 10 proc. gospodarstw odpowiada za połowę produkcji w Pol

Pokaż treści 18+

Nieefektywne rolnictwo. 10 proc. gospodarstw odpowiada za połowę produkcji w Pol

Musimy przyspieszyć proces konsolidacyjny w polskim rolnictwie – ocenił w rozmowie z PAP ekonomista Credit Agricole Jakub Olipra. Wskazał, że 10 proc. największych gospodarstw odpowiada za połowę produkcji rolnej w Polsce, co wskazuje na du

Yurakamisa
z
portalspozywczy.pl
dodany: 19.02.2024, 07:33:20
  • 40
  • #
    polska
  • #
    rolnictwo
  • #
    protest
  • #
    ukraina
  • #
    strajk
pderen
pderen 19.02.2024, 09:20:04 via Wykop
  • 1
@Ra_kieta: W mojej ocenie to nie liczba ha generuje dochód. Tylko produkt który opuszcza gospodarstwo.
Generalnie ktoś kto ma 100ha i produkuje zboże ma mniejsze przychody, niż ktoś kto ma 20-30 ha, przy czym z conajmniej połowa w warzywach. I w sezonie zatrudnia ponad 10 pracowników sezonowych.
Generalniemałe gospodarstwa na mazowrzu produkują olbrzymie ilości warzyw i dzięki temu, że gospodarstwa są rozdrobnione, ludzie chcący życ z ziemi wybierają bardziej pracochłonne kierunki rozwoju.
W

641

Potwierdzają się obawy o Odrę. Upały pogrążą rzekę? Nie zrobiono kompletnie nic

Potwierdzają się obawy o Odrę. Upały pogrążą rzekę? Nie zrobiono kompletnie nic

Potwierdzają się obawy ekspertów, którzy alarmowali, że katastrofa na Odrze może się powtórzyć. Z Kanału Gliwickiego wyłowiono już ponad tonę śniętych ryb, jednak minister klimatu Anna Moskwa zapewniała, że rządzący zrobili wszystko, co mogli.

svenskapolzga
z
wprost.pl
dodany: 22.06.2023, 08:50:33
  • 51
  • #
    odra
  • #
    ekologia
  • #
    przyroda
pderen
pderen 22.06.2023, 15:33:33 via Wykop
  • 63
@mlotek_to_uniwersalna_odpowiedz: Pozwolę sobie przepisać akapit książki Aleksandra Tuszko pt. Spragniona Ziemia z 1965 roku. W rozdziale VI. Obszary przemysłowe toczy rak zatrutych wód. "Aby uniknąć wprowadzania do rzek i jezior zbyt wielkich ładunków zanieczyszczeń, konieczne jest oczyszczanie ścieków w specjalnych oczyszczalniach . Jest ono tym bardziej skomplikowane i kosztowne, im bardziej szkodliwy charakter mają ścieki. Z uwagi na koszty wiele miast i zakładów przemysłowych przez całe lata odprowadzało i odprowadza
pderen
pderen 23.06.2023, 09:33:16 via Wykop
  • 3
@aresius: Ja jestem z Mazowsza, zapamiętałem ten fragment tekstu który zacytowałem, ponieważ pamiętam z czasów studiów dyskusje na temat budowy oczyszczalni Wody w Warszawie Czajka. Wykładowca nie wierzył jeszcze że ta oczyszczalnia powstanie.
Przytoczę cytat z książki akapit poprzedzający zacytowany tekst, znajdował się w miejscu gdzie wstawiłem (...)
"Znając możliwości samooczyszczania się rzeki w określonym przekroju można ustalić, ile można wprowadzić do rzeki ścieków nie oczyszczonych, aby rzeka była w
pderen
pderen 23.06.2023, 09:47:32 via Wykop
  • 2
@kureci_paratko: Zadomowienie się w Odrze Złotej Algi i powstrzymanie jej dalszych zakwitów wymaga radykalnej poprawy jakości wody w rzece, jest wiele sposobów na odsalanie wody, w tej książce którą cytuje proponowali wykorzystać reaktory atomowe do odparowania wody, na turbinach odzyskać energię, a następnie wodę skroplić i wykorzystać na potrzeby ludzi i rolnictwa. Przemysł powinien do własnych potrzeb w pierwszej kolejności wykorzystywać ścieki. Budowa na śląsku kanalizacji zbierającej i gromadzącej ścieki
pderen
pderen 23.06.2023, 09:51:36 via Wykop
  • 1
@qusqui21: Rozwój przemysłu zwiększył ilość Ścieków, górny bieg Odry jest skanalizowany, i woda jest podpiętrzona zaporami co nie sprzyja samooczyszczaniu się rzeki, trzeba by było zbudować kanalizację ściekową wzdłuż Odry, aby odprowadzać solanki i ścieki w miejscu, gdzie rzeka ma możliwości samooczyszczania, czyli u podstawę ostatniego jazu na Odrze. Ale te wszystkie zacytowane pomysły były kosztowne i nic z nich nie powstało.
pderen
pderen 23.06.2023, 09:57:39 via Wykop
  • 1
@aresius: Książkę mam w wersji papierowej, ale może w Internecie gdzieś dostępna jest wersja elektroniczna. Aleksander Tuszko - Spragniona ziemia.

287

Luka mieszkaniowa. Oto ile mamy mieszkań i czy naprawdę wciąż ich brakuje

Luka mieszkaniowa. Oto ile mamy mieszkań i czy naprawdę wciąż ich brakuje

Od 2018 r. przybyło w Polsce milion mieszkań. Patrząc na wyliczenia luki mieszkaniowej sprzed lat i regres demograficzny, powinna być już dawno zasypana. Z porównania liczby mieszkań z liczbą gospodarstw domowych wynika, że luki już dawno nie ma.

garbal70
z
businessinsider.com.pl
dodany: 01.03.2023, 07:28:28
  • 208
  • #
    polska
  • #
    mieszkania
  • #
    gospodarka
pderen
pderen 01.03.2023, 09:22:21 via Wykop
  • 152
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 29
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

pderen
pderen 01.03.2023, 13:08:40 via Wykop
  • -4
@Detharon: Generalnie przy uprzednim zgaszeniu popytu inwestycyjnego jest szansa, że mieszkania nie będą drożały, a kwestie zarobku banku można uregulować ustawowo jako maksymalną możliwą marże przy obsłudze kredytu.
Nie jest problemem że ktoś zarabia, tylko brak równowagi gdzie przez nadmierną podaż pieniądza mamy inflację.
W mojej ocenie nie jest to zły pomysł,
Zróżnicowanie stóp procentowych dla różnych klientów, jeśli ktoś chce pracować i spłacać kredyt na podstawowe potrzeby egzystencjonalne to
pderen
pderen 01.03.2023, 13:55:11 via Wykop
  • -1
@Detharon: Każde rozwiązanie prawne, czy techniczne ma dobre i złe strony.
W mojej ocenie zakupy inwestycyjne są główną przyczyną wzrostów cen.
Tylko że te zakupy spowodowały bum inwestycyjny i zgodnie z artykułem zbliżyły nas w ilości dostępnych mieszkań z wieloma krajami europejskimi.
W sytuacji zakończenia wojny na Ukrainie, odpływu uchodźców, spadającej liczby mieszkańców (starzejące się społeczeństwo) i przy pojawieniu się stymulantów podatkowych do zbywania nieruchomości, ceny powinny się racjonalizować.
Bardzo drogie nieruchomości są w
pderen
pderen 01.03.2023, 16:40:04 via Wykop
  • 4
@Albert_Einstein: W każdej społeczności wprowadza się pewne zasady.
Stado Wilków niby poluje razem, ale później w zdobyczy każdy wyrywa tyle ile zdąży i to jest jego.

Wprowadzenie zasad dystrybucji zasobów to jedno z zasad Cywilizacji.
Nigdy nie było całkowicie wolnego rynku, a tam gdzie scentralizowano redystrybucje pojawiły się patologie w dostępie do towaru.
Główną zaletą wolnego rynku jest wycena towaru i postęp technologiczny w celu oferowania produktu w lepszej jakości
pderen
pderen 01.03.2023, 17:24:57 via Wykop
  • 4
@jakub-dolega: Właśnie chodzi o to, że u nas jest fatalna urbanistyka, to są bloki powstające na gruntach rolniczych, poprzemysłowych zakupionych od osób prywatnych. Mamy setki małych jednostek osadniczych powstających bez większego składu i ładu.
Następnie mieszkańcy mają pretensje do miasta o to, że nie buduje infrastruktury drogowej, wodociągowej i kanalizacyjnej, czy odwadniającej. Nie ma u nas tak jak w Niemczech, że warunki zabudowy wydawane są dla określonego kierunku rozwoju miasta,
pderen
pderen 02.03.2023, 21:19:53 via Wykop
  • 1
@polecony_8: Już na studiach jeden z Wykładowców zrobił nam wykład na temat wyceny rynkowej zawodów.
Wspomniał, że jest wiele zawodów które wymagają skończenia studiów i olbrzymiej wiedzy w danej dziedzinie, wykładowca użył przykładu archiwisty, ale wycena tego zawodu na rynku jest fatalna.
Ja jestem inżynierem i wycena mojego zawodu nie jest niska chociaż pracuje w sektorze publicznym.
Z biegiem czasu ewolucja moich poglądów na wiele spraw uległą zmianie, kiedyś w czasach studiów głosowałem na
pderen
pderen 02.03.2023, 21:46:21 via Wykop
  • 1
@dzikidzik1234: Wytłumaczę skąd się wzięło moje rozumowanie wyceny, zobacz, że każdy za swoją pracę czy to co posiada chcę wziąć jak najwięcej, jest to zrozumiałe z punktu jednostki ale niekoniecznie słuszne z punktu społeczeństwa.
Już w XIX wieku nad tym myślano.
Przykład:
Latem 1820 roku Rajmund Rembieliński (pełnił wówczas stanowisko prezesa Komisji Województwa Mazowieckiego) dokonał objazdu po województwie, efektem czego było utworzenie planu uprzemysłowienia województwa, który 10 września 1820 roku został przedstawiony Radzie
pderen
pderen 10.03.2023, 15:02:44 via Wykop
  • 0
@ksawery2001: To jest uzależnione od polityki cenowej sprzedającego. W mniejszych miastach w budownictwie pierwotnym jest cena za m2, niezależnie od wielkości lokalu. Taka polityka cenowa występuje głównie w dużych miastach i jest efektem zachłanności, tak jak teraz w tych mieszkaniach niby hotelowych w Warszawie, wystarczyło sprzedawać lokale po 25m2 i nie było by problemu z wyodrębnieniem lokalu.
A to że ktoś był zachłanny i sobie wymyślił mieszkania może i po

25

"Kredyt na 2 procent" poprawi zdolność kredytową Polaków nawet o 70-80% !

"Kredyt na 2 procent" poprawi zdolność kredytową Polaków nawet o 70-80% !

Konstrukcja spłaty "kredytu na 2 proc." daje szansę na znaczący wzrost dostępności tego typu kredytów. Jeśli dodatkowo KNF zmniejszy bufor dla kredytów z dostępna kwota kredytu z dopłatą może być o 70-80 proc. wyższa niż wynosi obecnie - wylicza dla Interii Biznes Jarosław Sadowski z Expandera.

pastaowujkufoliarzu
z
biznes.interia.pl
dodany: 07.02.2023, 16:10:16
  • 11
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    kredyt2procent
  • #
    ekonomia
pderen
pderen 07.02.2023, 18:11:33 via Wykop
  • 2
@majkitb: Starym klientom banków podnosi się stopy, przyszłym klientom obiecuje cuda.
Bez dopływu świeżej kasy na rynek była by dezinflacje czego się boją.
A tak naprawdę to boją się deflacji bo te ich finanse oparte o kreatywną księgowość rozsypały by się jak domek z kart.
Rząd nie po to podnosił ceny żeby pozwolić aby ceny spadły,

627

Kosiarka w cenie luksusowego auta. Miasto kupiło ją za 200 tysięcy złotych!

Kosiarka w cenie luksusowego auta. Miasto kupiło ją za 200 tysięcy złotych!

Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie zdecydował się na zakup kosiarki. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że maszyna kosztowała ponad 200 tysięcy złotych. Urządzenie jest zdalnie sterowane, a co ciekawe, aż dziesięć osób przejdzie kurs w zakresie użytkowania kosiarki.

Eska_News
z
eska.pl
dodany: 19.12.2022, 12:49:33
  • 185
  • #
    polska
  • #
    krakow
  • #
    pieniadze
  • #
    gospodarka
pderen
pderen 19.12.2022, 13:03:09
  • 126
Profesjonalne kosiarki na gąsienicach zdalnie-sterowane w tej chwili tyle kosztują.
Zastępują one pracą nawet 10-ciu ludzi i sprawiają, że pomimo inflacji, usługi koszenia trawy gdzie roboty/maszyny mogą zastąpić znaczną cześć pracy dotychczas wykonywaną ręcznie potrafią nawet tanieć. Zakup przy sensownych przerobach może się szybko zwrócić. Zwłaszcza, że w aktualnych realiach rynkowych ciężko o pracowników do najprostszych prac.
  • 17
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

pderen
pderen 19.12.2022, 14:46:48
  • 15
@Chrok: Kosiarka jest wykorzystywana w miejscach trudnodostępnych.
W mojej pracy zawodowej wykorzystywali takie dokoszenia skarp wałów, gdzie już ciągniki z kosiarkami o długim wysięgniku nie dawały rady, albo nie było dojazdu ze względu na drzewa. Wykorzystywane też są takie kosiarki na farmach fotowoltaicznych gdzie jest mało miejsca i optymalna jest niska wysokość sprzętu, albo pochylenie terenu.
Generalnie wśród firm które posiadały taki sprzęt, został on zakupiony jako uzupełnienie sprzętu koszącego
pderen
pderen 19.12.2022, 15:03:10
  • 6
@pawel_qweewq_1212: https://www.farmer.pl/technika-rolnicza/maszyny-rolnicze/kosiarka-do-trawy-sterowana-pilotem-w-cenie-nowego-samochodu,120416.html
Kosiarkę zdalnie-sterowaną można zaprogramować, a faktycznie są o wiele tańsze kosiarki sterowane np linką w trawniku.
Zwróć uwagę, że ta kosiarka z artykułu może mieć bijakowe niże na walcu, co wymaga znacznej mocy i zetnie również miejsca nie koszone 2-3 lata co dla operatora ręcznej kosy jest wyjątkowo czasochłonne i wycieńczające.

6

Nowy podatek od Kaczyńskiego: Albo wynajmujesz, albo płacisz

Nowy podatek od Kaczyńskiego: Albo wynajmujesz, albo płacisz

"Znaczący podatek" - tak Jarosław Kaczyński nazwał wprowadzenie nowej opłaty od niezamieszkałych lokali. Sprawa jest prosta: albo wynajmujesz mieszkanie, albo płacisz podatek za pustostan. Eksperci biją na alarm: nie ma przepisów, które pozwolą wskazać, co jest pustostanem.

Eska_News
z
eska.pl
dodany: 09.11.2022, 15:58:54
  • 11
  • #
    polska
  • #
    podatki
  • #
    mieszkanie
  • #
    nieruchomosci
  • #
    pis
pderen
pderen 09.11.2022, 16:31:23
  • 3
@Doooom: Państwo będzie miało prawo pierwonajmu na potrzeby mieszkań komunalnych i wynajmą od Ciebie za Cenę która zgodnie z deklaracją Cię zadowala :D

351

Krainy historyczne w Polsce

Krainy historyczne w Polsce

Rodowód najważniejszych polskich dzielnic – Wielkopolski, Małopolski, Śląska i Mazowsza – wywodzi się z czasów wczesnopiastowskich i powiązany był z wcześniejszym okresem plemiennym.

freedomseeker
z
histmag.org
dodany: 22.10.2022, 07:42:17
  • 81
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    sredniowiecze
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    historia
pderen
pderen 22.10.2022, 18:50:00
  • 14
@SzwagierPrezydenta: Miasto łódź powstało na gruntach skonfiskowanych kościołowi przez prusaków. Grunty te w królestwie polskim były rządowe,
W okresie Królestwa Polskiego, 8 września 1816 roku Rajmund Rembieliński został powołany na stanowisko prezesa Komisji Województwa Mazowieckiego. Latem 1820 roku dokonał objazdu po województwie, efektem czego było utworzenie planu uprzemysłowienia województwa, który 10 września 1820 roku został przedstawiony Radzie Administracyjnej, a w osiem dni później zatwierdzony. 30 stycznia następnego roku Komisja Rządowa
pderen
pderen 22.10.2022, 18:53:19
  • 11
@pderen: Generalnie możliwy sukces pozostałych osad sukienniczych był gaszony cenami nieruchomości. Nadmierna chciwość właścicieli gasiła rozwój. Łódź miała najwięcej gruntów rządowych i w tym był jej początkowy sukces.
pderen
pderen 22.10.2022, 20:10:56
  • 3
@Koroshiya_1: Osada Fabryczna powstała na południe od starego miasta. http://www.historycznie.uni.lodz.pl/przestrzenny.htm
Swój sukces zawdzięcza temu, że nie był to taki zwykły plan zagospodarowania przestrzennego. Plan ten powstał na dobrach rządowych a swój sukces zawdzięcza temu, że nie było to prywatne. Ponieważ ludzie często są chciwi i chcą dostać jak najwięcej, jak ktoś sprzeda parę działek to podnosi cenę wraz z rozwojem osady. Założenia planu miały na celu ściągniecie osadników przez atrakcyjną

701

Przedsiębiorca kupił węgiel z Australii. Nie pali się

Pokaż treści 18+

Przedsiębiorca kupił węgiel z Australii. Nie pali się

Ogrodnik z Chrzypska Wielkiego kupił węgiel do ogrzewania tuneli z kwiatami. Surowiec pochodzi z Australii. Problem w tym, że nie chce się palić. Przedsiębiorca czeka obecnie na rozpatrzenie reklamacji od dostawcy i zwraca uwagę, że cała branża ogrodnicza stoi w obliczu poważnych problemów...

Emigrant1
z
tvn24.pl
dodany: 19.10.2022, 11:21:16
  • 165
  • #
    polska
  • #
    bekazpisu
  • #
    wegiel
  • #
    energetyka
  • #
    ogrzewanie
  • #
    afera
pderen
pderen 19.10.2022, 11:42:58
  • 283
@theodolit: O ile dobrze pamiętam ze studiów i ogrzewnictwa, węgiel o wysokiej czystości ciężko spalić. O łatwopalności węgla decydują zanieczyszczenia jak siarka i węglowodory. Więc może to być wysokiej jakości węgiel, ale aby go spalić trzeba mieć drzewo i mieszać. Czysty węgiel ma bardzo wysoką temperaturę zapłonu, powyżej 500C, co w nieprzemysłowych kotłach wcale nie jest łatwo uzyskać.
pderen
pderen 19.10.2022, 17:03:51
  • 1
@szopa123: masz rację, chodzi o trudniej zapalić, nie pracuje w tej branży, ale pamiętam że wykładowca opowiadał o dużych problemach ze spalaniem węgla w elektrowni w Korei, ze względu na charakterystykę dostępnego tam węgla. O ile dobrze pamiętam był to węgiel zbliżony do Antracyt-u i bardzo dużo węgla im się nie spalało, pomimo że jest to najbardziej kaloryczny węgiel. Mieli problem z utrzymaniem odpowiednio wysokiej temperatury w palenisku.

572

To może być największa podwyżka stóp od 22 lat!

To może być największa podwyżka stóp od 22 lat!

Przynajmniej jeden punkt procentowy - takiej podwyżki stóp na posiedzeniu RPP 7 lipca oczekuje jej członek Ludwik Kotecki. Jest on jednak bodaj największym jastrzębiem w obecnej Radzie, więc może zostać przegłosowany. W ostatnich dniach bardzo wysokie podwyżki stóp zaordynowały banki.

Anakee
z
next.gazeta.pl
dodany: 29.06.2022, 18:02:01
  • 274
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    inflacja
  • #
    gospodarka
  • #
    nieruchomosci
  • #
    kredythipoteczny
pderen
pderen 29.06.2022, 20:32:08
  • 274
@shipshape: inflacja bazowa, czyli ta wywołana przez rząd i NBP, zgodnie z danymi NBP:
https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/statystyka/bazowa/bazowa.htm
to 8,5%, aby zdławić inflasje "rządową" trzeba podnieść stopy o 2pp procentowe ponad inflacje bazową i to jest cel.
To są owoce polityki prezesa NBP i rządu, skup przez NBP obligacji z funduszy okołobudrzetowych i emisja pustego pieniiądza tak się kończy....
pderen
pderen 30.06.2022, 08:15:21
  • 19
@baltic-vodka: Wystarczy że NBP nie skupi obligacji z funduszy rządowych i rząd przestanie rozdawać.
"Art. 220. Konstytucji
Zwiększenie wydatków a deficyt budżetowy
"..."
2.
Ustawa budżetowa nie może przewidywać pokrywania deficytu budżetowego przez zaciąganie zobowiązania w centralnym
pderen
pderen 30.06.2022, 09:22:45
  • 0
@Nowy102: Ponieważ inflacja jest podatkiem, inflacja dewaluuje zobowiązania (emerytury, płace w budżetówce) a zwiększa przychody VAT, co powoduje, że finanse publiczne się nie posypią całkowicie. Czym słabsza kondycja finansów publicznych, tym większa cicha zgoda na inflacje i czas jej trwania. Kraje południa Europy były uzależnione od dodruku i przyjęcie silnego euro doprowadziło na przykład do bankructwa Grecji.
pderen
pderen 30.06.2022, 09:47:08
  • 1
@vitek6: Z punktu widzenia firmy która nie tworzy środka płatniczego tak, ale nie z punktu widzenia polityki Państwa, ja sobie to wyobrażam tak jako rządcę w gospodarce, który jest zobowiązany dostarczyć miarkę paszy zwierzętom hodowlanym, w miarce paszy na początku było 100g pszenicy i z biegiem czasu ilość pszenicy maleje a rośnie ilość trocin.
pderen
pderen 30.06.2022, 09:51:47
  • 0
@lucer: Wycena produktu jest indywidualna i każdy ma prawo żądać za swój produkt ile chce, problem jest gdy podwyżki są nie współmierne do kosztów i rynek to akceptuje.
pderen
pderen 30.06.2022, 09:57:18
  • 0
@vitek6: tak, tylko rząd zrezygnował z klasycznej formy budżetu finansów publicznych i całą masę kosztów przenosi do funduszy okołobudżetowych, za te zobowiązania płaci dodrukiem nowego pieniądza w oderwaniu od siły gospodarki. Tu następuje rozwodnienie zobowiązań nowym pieniądzem. Co prawda to dług i teraz drogi, ale ktoś inny już się będzie o to martwił.
pderen
pderen 30.06.2022, 10:03:16
  • 0
@vitek6: prezes NBP dostaje polecenie kupuj, może też takie polecenie dostać prezes Orlenu, banku PKO i PZU. Rząd potrzebuje pieniędzy i trzeba je zarobić albo stworzyć. Dzisiejszy problem, że moc stwórcza i chęć z niej korzystania była zbyt silna. Dlatego Komuniści wprowadzili w polskiej konstytucji art 220, dlatego że dla polityków chęć kreowania pieniądza jest tym samym co dla alkoholika a-----l, a dla n-------a n-------i.
pderen
pderen 30.06.2022, 10:13:58
  • 1
@vitek6: Rząd postanowił dać "14 emeryturę" nie ma na nią pieniędzy i nie chce nowelizować budżetu. Więc Bank BGK funduszem przeciwdziałania przeciw covid na ten cel emituje obligacje, w całkowitym oderwaniu od faktycznej sytuacji w gospodarce i panującej inflacji, obligacje te może kupić NBP (100% nowy pieniądz) ale też inne podmioty publiczne z ceny paliwa Orlen, PKO, PZU, Energa itd. Ten nowy pieniądz jest długiem który żywi inflacje, ponieważ gospodarka
pderen
pderen 30.06.2022, 10:23:25
  • 0
@vitek6: Dokładna ścieżka wymagała by sprawdzenia w przepisach
Ale wydaje mi się, że prawo uchwalone przez sejm i podpisane przez prezydenta, upoważnia ZUS do skorzystania z pieniędzy z funduszu celowego, Fundusz przelewa zgodnie z podstawą prawną pieniądze do ZUS, Zus wypłaca świadczenie.
pderen
pderen 30.06.2022, 10:33:57
  • 0
@vitek6: nie było nowelizacji budżetu, a w dotychczasowej wersji nie ma na ten cel pieniędzy, więc musi być płacone przez fundusz celowy bądź inną formę emisji obligacji, w jakimś tam stopniu nowym pieniądzem.
pderen
pderen 30.06.2022, 11:34:37
  • 2
@Oskariat: To jest sposób walki z inflacją który potrafią wytłumaczyć swojemu elektoratowi, elektorat się cieszy, że dociskają kredyciarzy, nie zdając sobie sprawy że to może być ich chlebodawca. Jednocześnie są dobrzy bo pomagają najbiedniejszym. Czym bardziej będą inflację żywili tym wyższe stopy będą, aż w końcu i tak będzie głęboka recesja i cięcia w budżecie, fikcji nie można utrzymywać w nieskończoność. Na końcu najwięcej straci ten co ma najsłabszą pozycje
pderen
pderen 30.06.2022, 11:47:03
  • 0
@Oskariat: ja jeszcze w styczniu wierzyłem, że ogarnęli się, bo nie będzie 14-tki, dziś czytam że prezydent podpisuje i wypłacą, i najgorsze, że chcą to zrobić bez nowelizacji budżetu.
Jeśli nie podniosą stóp to znów złoty osłabi się i nasze towary wyjadą do Niemiec stabilizując ich rynek a u nas inflacja przyśpieszy i tak można się bawić w nieskończoność.
Dla mnie najpierw powinny być oszczędności (nieakceptowalne przed wyborami), generalnie dziś
pderen
pderen 30.06.2022, 12:49:50
  • 0
@baltic-vodka: póki co rząd nie planuje zmniejszać wydatków, a jak firmy pobankrutują to bezrobocie powstanie i ludzie ograniczą wydatki co ograniczy presje inflacyjną. Mniejszy rynek łatwiej zaspokoić, emeryci i renciści nie konsumują drogich dóbr i już wiele subsydiują w tej chwili, teraz inflację napędza klasa średnia. Emeryt z emerytury 1400 pomimo 13 i 14 nie zapłaci ponad 3 tyś za tonę węgla, będzie musiał zbierać chrust, to kto jest w
pderen
pderen 30.06.2022, 13:43:15
  • 0
@Oskariat: W sprawie leasingów to w mojej okolicy sporo osób poszło w transport i znam osoby którym biznes się nie domyka, ponieważ z jakiś względów nie mogą podnieść ceny, koszty rosną a stawki tego nie rekompensują. Z rynku Rosyjskiego zeszło sporo firm transportowych które trzeba na tym rynku upchać, więc pomimo usilnych starań przetrwają tylko Ci co mają najmniejsze kredytowanie. Zwróć uwagę ile firm jeździło na wschód i teraz walczą

1827

JAK PIS ZADŁUŻYŁ POLSKĘ - Gospodarka się wali

JAK PIS ZADŁUŻYŁ POLSKĘ - Gospodarka się wali

Inflacja oraz stopy procentowe to niestety tylko jeden z elementów problemów polskiej gospodarki. Okazuje się bowiem że PiS przesadził z długiem publicznym, a dokładniej kosztami jego obsługi. Poziom patologii który obecnie ma miejsce w polskiej ekonomii jest ciężki do opisania. W trakcie...

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 07.05.2022, 05:55:40
  • 252
  • #
    polityka
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    inflacja
pderen
pderen 07.05.2022, 06:18:48
  • 142
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

6

Jeszcze wyższe stopy procentowe i wyższa inflacja. Oto jaki scenariusz...

Pokaż treści 18+

Jeszcze wyższe stopy procentowe i wyższa inflacja. Oto jaki scenariusz...

Rada Polityki Pieniężnej podniosła stopę referencyjną, a nie podniosła stopy rezerwy obowiązkowej. Znaczy to, że koszty walki z inflacją ponoszą konsumenci i przedsiębiorcy posiadających kredyty, a nie NBP.

pderen
z
farmer.pl
dodany: 06.05.2022, 19:04:39
  • 1
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
pderen
pderen
Autor
06.05.2022, 19:17:48
  • 3
Prawdopodobnie nie zdecydowano się na podniesienie stopy referencyjnej, ponieważ NBP płaci odsetki od zgromadzonych w NBP pieniędzy, Pomimo że to NBP skupem obligacji rządowych wywołało nadpłynność banków, teraz ciężar odpowiedzialności zrzuca na kredytobiorców.
Nie mogą podnieść stopy rezerwy obowiązkowej bo pieniędzy jest za dużo, NBP znacznie mniej by zarabiało i wpłacał do budżetu państwa, co z drugiej strony wymusiło by nowelizacje budżetu i szukanie oszczędności.
Nie mogą sobie na to pozwolić przed
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 28.04.2022

    Komentator
  • Rocznica
    od 04.06.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking