Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko210
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking

    Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
majak111
majak111

majak111

Dołączył 10 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 187
  • Znaleziska 179
  • Mikroblog 8
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 3

1199

Kuba Kwiatkowski - Team Manager i Rzecznik Prasowy piłkarskiej kadry Polski

Kuba Kwiatkowski - Team Manager i Rzecznik Prasowy piłkarskiej kadry Polski

AMA - zapraszam do zadawania pytań!

Jakub_Kwiatkowski
z
wykop.pl
dodany: 19.09.2022, 18:40:47
  • 555
  • #
    polska
  • #
    sport
  • #
    pilkanozna
  • #
    ama
  • #
    reprezentacja
  • #
    ciekawostki
majak111
majak111
majak111 19.09.2022, 19:31:13
  • 0
Po jakim meczu było najtrudniej: a) odpowiedzieć na pytania dziennikarzy, b) zasnąć
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

393

Astronomowie po raz pierwszy pokazali pierścień fotonowy czarnej dziury

Astronomowie po raz pierwszy pokazali pierścień fotonowy czarnej dziury

Astronomowie zauważyli, że w danych EHT są w zasadzie 2 obrazy czarnej dziury. Jeden to obraz samego pierścienia fotonów, a drugi to rozmyty blask otaczającego go regionu. Używając nowych algorytmów obrazowania, zespół był w stanie rozdzielić te 2 obrazy, ujawniając pierścień fotonowy czarnej dziury

RFpNeFeFiFcL
z
universetoday.com
dodany: 23.08.2022, 14:47:40
  • 85
  • #
    nauka
  • #
    astronomia
  • #
    fizyka
  • #
    kosmos
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    ciekawostki
majak111
majak111
majak111 24.08.2022, 08:22:41
  • 2
@FuPa: jedno słowo:spektroskopia. Ostateczny dowód że żaden elektryczny model nie jest prawdziwy.

659

Kredytowe tarapaty. Polacy boją się kolejnych podwyżek stóp.

Kredytowe tarapaty. Polacy boją się kolejnych podwyżek stóp.

Rata z 1480 na 2400 zł. Z 4530 na 7875 zł. Z 2100 na 4700 zł. Polacy, którzy zaciągnęli kredyty hipoteczne widzą przyszłość w coraz ciemniejszych barwach.

konto usunięte
z
serwisy.gazetaprawna.pl
dodany: 04.07.2022, 09:56:18
  • 460
  • #
    nieruchomosci
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    kredyt
  • #
    finanse
  • #
    polska
  • #
    mieszkanie
majak111
majak111
majak111 04.07.2022, 21:26:25
  • 3
Śmieszne są te małe zawiści wykopków do kredyciarzy. Jaka różnica w jakiej stopie wziąłeś kredyt jeżeli marza była podobna? Większość tych ludzi co wzięła kredyt poradzi sobie, mają działkę/dom/mieszkanie i to jest trwały majątek. Z pomocą rodziny, przyjaciół / zwiększając swoje obciążenie pracą/ zmieniając warunki kredytu poradzą sobie. Zdajecie sobie że bankructwem zagrożonych jest c.a. 8% gospodarstw domowych w ogóle, łącznie z ludźmi co wzięli kredyt hipoteczny? Co to jest ? 8
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

637

NBP w potrzasku. Decyzja, która nas czeka, nigdy nie była tak trudna

NBP w potrzasku. Decyzja, która nas czeka, nigdy nie była tak trudna

Na łamach money.pl już w zeszłym roku pisaliśmy, że szefowie i zespoły banków centralnych będą stąpać po cienkiej linii. Z jednej strony będzie czekać na nich recesja, z drugiej - wysoka inflacja. Czerwcowe dane o koniunkturze w przemyśle i wzroście cen w Polsce powodują, że NBP właśnie...

neurotiCat
z
money.pl
dodany: 01.07.2022, 13:34:15
  • 332
  • #
    polska
  • #
    inflacja
  • #
    nbp
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonimia
  • #
    kryzys
majak111
majak111
majak111 02.07.2022, 06:48:27
  • 25
@pifqo: proszę wytłumacz z jakiego powodu stopy powinny byc zawsze powyżej inflacji? Nie jest to prawda nawet , punktu widzenia monetarystów (nie jest to zawsze prawda będąc precyzyjnym).

Po co podnosimy stopy? Chcemy schłodzić gospodarkę, w szczególności obniżyć popyt. W obecnej sytuacji mamy zasadniczo trzy czynniki obniżające popyt - wyższe stopy procentowe - mniej kredytu, potencjalnie więcej oszczędności, zwiększające się ceny szybciej niż dochody. Dopiero suma efektów zmniejszających popyt może

395

Domy jednorodzinne bez pozwolenia na budowę. Plany rządu

Pokaż treści 18+

Domy jednorodzinne bez pozwolenia na budowę. Plany rządu

Całkowicie zniknie konieczność uzyskania pozwolenia na budowę domu jednorodzinnego na własny użytek. Niezależnie od powierzchni domu - tak zapowiedział minister rozwoju i technologii Waldemar Buda. Zmiana ma obwiązywać od nowego roku. Na razie "budowanie na zgłoszenie" dotyczy domów do 70...

Szu_
z
rmf24.pl
dodany: 23.06.2022, 14:20:56
  • 246
  • #
    polska
  • #
    dom
  • #
    bekazpisu
  • #
    mieszkanie
  • #
    gospodarka
  • #
    budownictwo
majak111
majak111
majak111 23.06.2022, 21:51:57
  • 0
@dziacha: dokładnie, u nas pozwolenie na budowe to był zupełnie przezroczysty temat. I tak chcieliśmy projekt indywidualny, złożyłem kwity do powiatu, od razu zacząłem kopac, jak dostałem pozwolenie już ławy były wylane....

545

TianFun Tea w Warszawie: Praca po 13h, poparzenia i przeterminowane produkty.

TianFun Tea w Warszawie: Praca po 13h, poparzenia i przeterminowane produkty.

- Kiedy przychodził sanepid, kazano innym dziewczynom chować płyty gazowe do czarnych worków i dobrze ukrywać przed kontrolerką. Wszędzie był kurz. Podłoga mokra, brudna i śliska, a po blatach, gdzie robiło się bobę, chodziły mrówki - wspomina Lina, była pracownica sieci TianFun Tea....

aleksc
z
wiadomosci.gazeta.pl
dodany: 22.06.2022, 04:54:41
  • 89
  • #
    polska
majak111
majak111
majak111 22.06.2022, 20:33:30
  • 20
Wszyscy wszystko wiedzą na wykopie :) a jest jak jest, każdy może pójść sobie w długa, rano nie wstać do pracy, olać. Ile ja miałem ludzi w robocie co w poniedziałki nie przychodzili bo mieli "sraczkę szefie", ilu nie chce umów bo komornik, ilu znikało bo " ta zdzira mnie podała wrócę za miesiąc,", nie mówię o ludziach co mówią że będą, a nie przychodzą, ilu było że na drugi dzień w
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

majak111
majak111
majak111 23.06.2022, 04:16:49
  • 3
@LuckySpopielar: żartujesz? Haha,przepraszam. dokładnie miałem taki przypadek, cytuje pracownika (autentyk!), "Prezes, sąsiad mi powiedział, że taki papier to ja se w dupę mogę wsadzic". Oni mają gdzieś okres próbny. Równie dobrze można dać umowę na czas nieokreślony bo oni najzwyczajniej w świecie mają to gdzieś. Typowe rozwiązanie umowy to nie przyjście pracownika do pracy i nie odbieranie telefonu.
majak111
majak111
majak111 23.06.2022, 04:18:32
  • 1
@Troojan: szczerze to przyjmuje jak leci byle nie smierdzieli alkoholem na "rozmowie" plus komplet jedynek jest atutem. I tak kto ma nie przyjść nie przychodzi

1183

Tak wysoko oprocentowanych kredytów nie ma żaden inny unijny kraj. Kiedy...

Tak wysoko oprocentowanych kredytów nie ma żaden inny unijny kraj. Kiedy...

Mamy najwyższe średnie oprocentowanie nowych kredytów mieszkaniowych w całej Unii Europejskiej. Według eksperta problemu by nie było, gdybyśmy należeli do strefy euro. Nie ma też dobrych wieści. Spodziewa się dalszych podwyżek stóp procentowych.

konto usunięte
z
money.pl
dodany: 18.06.2022, 11:40:57
  • 318
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    nieruchomosci
  • #
    inflacja
majak111
majak111
majak111 19.06.2022, 06:41:06
  • 10
@vesper_: masz rację i nie masz :) z jednej strony faktycznie inflacja jest napedzana obniżeniem podazy surowców, ale też i innych dobr. Z drugiej strony, jak jest mniejsza podaż, a popyt stałe jest wysoki - ceny będą rosły szybciej. Teraz chcemy podwyższyć stopy procentowe, aby obnizyc globalny popyt i zredukowac ten Nawis popytowy. Krótko mówiąc schładzamy gospodarke.
majak111
majak111
majak111 19.06.2022, 07:48:01
  • 5
@mainstreet33: inne powody inflacji, takiego lekarstwa raczej nam nie potrzeba. Wtedy mieliśmy totalne załamanie podaży, okrotne bezrobocie, strukturalne problemy. Obecnie strukturę gospodarki mamy zdrowa, walutę w pełni wymienialna, dostęp do globalnych rynkow. Sytuacja nieporownywalnie lepsza. Takiego kryzysu inflacyjnego to nasi rodzice by nam pozazdroscili. Będzie dobrze.
majak111
majak111
majak111 19.06.2022, 11:11:24
  • 2
@vesper_: tak po krotce, troszkę masz racji, natomiast recesja, a przynajmniej spowolnienie jest niezbedne. Masz mało dostępnych dóbr na rynku, musisz rozwijać się wolniej inaczej będziemy zamiast rozwoju mieli nominalny wzrost wartości PKB, który będzie w rzeczywistości inflacja. Recesja moim zdaniem jest nam niezbędna, za dużo rzeczy się oplacalo, był moment że czego by nie zrobić to zarobione... to wlasnie inflacja lub jak kto woli banka. Pieniądza za duzo i
majak111
majak111
majak111 19.06.2022, 12:52:42
  • 0
@vesper_: recesja / spowolnienie musiało przyjść bez dwóch zdań, szczegolnie po ustaleniu tak niskich stóp procentowych. zasadniczo im niższe stopy procentowe tym teoretyczny wzrost szybszy, ale również głębsza recesja/spowolnienie. Recesja powinna też oznaczać obniżenie inflacji / deflację, ale nie w tych warunkach ekonomicznych które są obecnie, a przynajmniej nie w skali całej gospodarki. Powinniśmy dojść do punktu w którym wzrost gospodarczy będzie bliski zeru lub ujemny, inflacja zdecydowanie nizsza niż

1171

Polskie "Dino" zdeklasowało całą konkurencję. Sieć rośnie najszybciej w Europie

Polskie "Dino" zdeklasowało całą konkurencję. Sieć rośnie najszybciej w Europie

Dino Polska bije na głowę europejską konkurencję. Sieć odnotowała największe wzrosty sprzedaży netto, nie tylko w 2021 r., ale także w ostatnich pięciu latach. Od lat jest też najbardziej zyskowną siecią w Europie - raport firmy A-Insights, Food Retail Report 2022.

Szewczenko
z
wiadomoscihandlowe.pl
dodany: 07.06.2022, 14:45:47
  • 277
  • #
    polska
  • #
    handel
  • #
    gospodarka
  • #
    dino
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
majak111
majak111
majak111 08.06.2022, 04:07:41
  • 6
Dino fajne, ten zapaszek kapitalizmu z nieszczelnych odpływów pod nabiałem. Niektóre biedronki też tak jeszcze pachną, ale coraz mniej :(. Najlepsze biedronki to te zlokalizowane w podwórkach kamienic, z klepiskowym dojazdem i parkingiem, oczywiście wartością dodana jest też niskie i pokręcone jak labirynt wnetrze z wąskimi alejkami. Fajnie jak żule siedzą na schodach przed wejsciem. Takie lubię najbardziej, pachną latami 90tymi. Te nowe, wymuskane nie dla mnie :(.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

majak111
majak111
majak111 08.06.2022, 09:25:27
  • 0
@Haerbin: na nowowiejskiej była kiedyś taką fajna Biedronka w podwórzu. Śmierdziało tam, klepiskowy parking, sporo żuli, potem zrobili remont i czar prysl. Taka biedroneczka plus Keniś z puszeczki za 1,29 PLN brutto, ahh czasy...
majak111
majak111
majak111 08.06.2022, 09:28:57
  • 2
@PomaranczaTesto: jesteśmy dzicy we Wrocławiu, żremy surowizne, lejemy nasze żony, sramy w parkach, a najbardziej lubimy robić b----l w Dino i biedronce. Tak jak mówisz.
majak111
majak111
majak111 08.06.2022, 09:32:01
  • 0
@PomaranczaTesto: ja tutaj nie mam najmniejszych pretensji do obsługi, wręcz popieram b----l w sklepach. Im większy tym lepiej. Im bliżej bazarowemu klimatowi tym się lepiej czuje. Siateczka w kratkę, klapeczki, skarpetki, piwko w kieszeni i na zakupy.

422

Spadają ceny stali budowlanej do budowy domu, ale są problemy z dostępnością

Spadają ceny stali budowlanej do budowy domu, ale są problemy z dostępnością

Jeszcze w marcu br. za za 1 tonę zbrojonej stali żebrowanej płaciliśmy nawet do 9600 zł brutto. W maju br. można zaobserwować tendencję spadkową o czym sygnalizują inwestorzy budujący domu. W hurtowaniach stali budowlanej (nie we wszystkich) można zaobserwować spadek cen nawet o 1-1,5 tysiąca.

DzonySiara
z
farmer.pl
dodany: 22.05.2022, 08:12:12
  • 136
  • #
    polska
  • #
    budownictwo
  • #
    gospodarka
  • #
    budowadomu
  • #
    finanse
  • #
    inflacja
majak111
majak111
majak111 22.05.2022, 17:51:46
  • 16
Ludzie, idzie kryzys, jest inflacja, to minie i będzie normalniej. Jak w boomie wszyscy krzyczą brać, kupować, zarabiać, tak w kryzysie wszyscy widzą czarna dupę. Prawda jest po środku. Inflacja opadnie w końcu, produkcja się zwiększy, zarobki wzrosną realnie. Spokojnie. Nawet przy tych wydatkach socjalnych gdzieś istnieje równowaga rynkowa co do podaży pieniądza i cen w ogóle w gospodarce. Co kryzys to samo wycie. Co boom też...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

673

Kredyt przerwany śmiercią konsumenta nie tworzy długu!

Kredyt przerwany śmiercią konsumenta nie tworzy długu!

Tego nie piwiedzą Wam ani banki, ani windykarorzy: dług powstaje i kredyt jest dziedziczony tylko wtedy, gdy bank zdążył wypowiedzieć umowę przed śmiercią kredytobiorcy. Śmierć kredytobiorcy w trakcie rzetelnie spłacanego kredytu nie tworzy długu i nie ma długu do dziedziczenia - chyba,...

piotrek-michal
z
youtube.com
dodany: 07.05.2022, 15:41:34
  • 144
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    kredyt
  • #
    banki
  • #
    bankowosc
majak111
majak111
majak111 07.05.2022, 19:51:17
  • 4
@Gruby24: to najprawdopodobniej miałeś kredyt z odsetkami naliczanymi z góry od całości kredytu i po prostu wpłaciłeś wcześniej cały kapitał . To normalne że ci zwrócili . Większość kredytów ma odsetki płacone dziennie w skali roku stąd brak zwrotu odsetek przy wcześniejszej spłacie gdyż odsetki naliczane są dziennie... Spłacasz na dzień kapitał plus odsetki naliczone do dnia spłaty cała tajemnica...

728

Stopy procentowe mogą dobić do 10%, a inflacja nawet do 20%

Stopy procentowe mogą dobić do 10%, a inflacja nawet do 20%

Stopy procentowe na poziomie 10% są realne jeszcze w tym roku. Będzie to efekt wysokiej inflacji. Tak wynika z danych ING. To z kolei oznacza poważne problemy dla kredytobiorców.

ObserwatorGospodarczy
z
obserwatorgospodarczy.pl
dodany: 06.05.2022, 08:19:02
  • 293
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
majak111
majak111
majak111 06.05.2022, 20:37:36
  • 17
@Spitter: stopa referencyjna to stopa po jakiej NBP pożycza pieniądze bankom komercyjnym. WIBOR to stopa po jakiej banki pożyczają pieniądze między sobą. Krótko mówiąc WIBOR to koszt pożyczenia pieniędzy przez banki, muszą dorzucic marzę i wtedy zarabiają na kredycie który udzielają. Do tego marzą z tytułu ryzyka kredytowego i jesteśmy gdzie jesteśmy. Przez to że mamy pieniądz fiducjarny, stopa NBP nie jest stopa rynkowa tylko ustalana sztucznie i na "

459

BIK: w kwietniu wartość zapytań o kredyty mieszkaniowe spadła o 38,8 proc.

BIK: w kwietniu wartość zapytań o kredyty mieszkaniowe spadła o 38,8 proc.

Z danych BIK wynika, że w kwietniu br. o kredyt mieszkaniowy wnioskowało 28,42 tys. potencjalnych kredytobiorców, w porównaniu do 51,58 tys. rok wcześniej - to spadek o 44,9 proc. Obecny odczyt Indeksu jest zapowiedzią dużego schłodzenia na rynku kredytów mieszkaniowych w kolejnych kwartałach.

ssakul
z
wnp.pl
dodany: 05.05.2022, 12:27:10
  • 114
  • #
    polska
  • #
    nieruchomosci
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    mieszkanie
  • #
    pieniadze
majak111
majak111
majak111 05.05.2022, 20:16:11
  • 2
@Ranger: to ciekawe co piszesz. W jaki sposób odcięcie powiązania pieniądza z kruszcem wychodzi nam na plus? To tylko sposób na transfer bogactwa do wąskiej grupy ludzi i rozwarstwienie spoleczne. Ilość pieniądza w gospodarce ma znikomy wpływ na realna podaż dóbr, natomiast z pewnością kieruje strumien pieniędzy do najbogatszych - w szczególności związanych z systemem bankowym. Pieniądz jest tylko sposobem wymiany towarowej, jejsrodkiem.

742

Inflacja w Polsce to nie tylko "putinflacja". Rekordowy wzrost cen był wcześniej

Pokaż treści 18+

Inflacja w Polsce to nie tylko "putinflacja". Rekordowy wzrost cen był wcześniej

To, co się dziś dzieje z inflacją w Polsce nie jest wyłącznie efektem wojny w Ukrainie i wcześniejszego szantażu gazowego, jakiego dopuściła się Rosja w 2021 r. Najlepiej pokazuje to inflacja bazowa, która nie uwzględnia cen energii i paliw.

EricDjembaDjemba
z
300gospodarka.pl
dodany: 19.04.2022, 11:30:22
  • 106
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    inflacja
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
  • #
    wojna
majak111
majak111
majak111 19.04.2022, 20:27:46
  • -3
@gorzki99: to nie powód inflacji obecnie wPolsce. za inflację w Polsce w większej części odpowiedzialny jest globalny lockdown co wiąże się z obniżeniem podazy wszystkiego. Przed covidem ilość pieniądza w obrocie rosła mniej więcej w tempie wzrostu gospodarczego, co w połączeniu z szybkością jego obrotu powinno dawać inflację mniej więcej w celu. Oczywiście niskie stopy w długim okresie są przyczyną inflacji, ale obecny jej poziom nie ma nic wspólnego ze
majak111
majak111
majak111 19.04.2022, 21:35:09
  • 0
@gorzki99: eeeee nie wszystko przez covida, Tuska i Żydów, praktycznie nic przez Tuska i zydow. Trochę przez covida i decyzję rzadow, równiez część przez stopy, ale moim zdaniem mała ze względu na reinwestycje tych środków na rynkach inwestycyjnych
majak111
majak111
majak111 19.04.2022, 21:37:44
  • 0
@gorzki99:bank centralny ma najmniejszy wpływ na kurs waluty która produkuje ze wszystkich podmiotów jakie na rynku dzialaja. Zakładając oczywiście, że nie poluzuje obowiązkowych rezerw ujemnie....
majak111
majak111
majak111 19.04.2022, 21:50:59
  • 0
@gorzki99: sorry nie rozumiem. Tłumacze wydaje się że prosto, że wydatki socjalne mają umiarkowany wpływ na inflację w warunkach boomu inwestycyjnego. Tam masz inflację, która jest eksportowana w wiekszlsci na rynku zewnętrzne plus kredytobiorców. Obecna inflacja jest zjawiskiem strukturalnym. Masz mało produktu, popyt stały, efekt w z r o s t cen. Rząd nie ma sprawczosci w tym zakresie. Może zwiększyć naszą siłę nabywcza chwilowo zwiększonymi wydatkami socjalnymi, ale one

553

Sprzedaż mieszkań gwałtownie się załamała. Według ekspertów lepsza nie będzie

Pokaż treści 18+

Sprzedaż mieszkań gwałtownie się załamała. Według ekspertów lepsza nie będzie

Tzw. odłożony popyt z okresu covidu, podbijający wyniki deweloperów w 2021 r., zapewne już nie występuje. Popyt fundamentalny konsumentów nabywających na kredyt został ekspresowo przygaszony przez rosnące stopy, co potwierdzają dane o aktywności sektora kredytowego. Sprzedaży może pomóc korekta cen.

mickpl
z
rp.pl
dodany: 12.04.2022, 20:38:53
  • 298
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
majak111
majak111
majak111 13.04.2022, 05:04:12
  • 0
A mi przyszło wystawiać mieszkanie gdzieś w lipcu, jak skończę budować dom. Okolice Wrocławia, północ, łącznie około 70m2 z ogródkiem, szopką, tarasem itd. na czuja myślałem 380 tys, ciekawe jak będzie wyglądał rynek...
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

majak111
majak111
majak111 13.04.2022, 05:32:58
  • 10
@kuflik: strach mną rzadzi. To obrzeża Wrocławia czyli matka z dzieckiem przyjdzie. Nie będą płacić i wyląduje w uwaga tvn....

569

W lutym trzeci, największy w historii danych NBP przyrost gotówki

Pokaż treści 18+

W lutym trzeci, największy w historii danych NBP przyrost gotówki

W ubiegłym miesiącu ilość gotówki w obiegu wzrosła o prawie 16 mld zł... Ja pierdolę...

Julek85
z
wirtualnemedia.pl
dodany: 23.03.2022, 21:14:11
  • 101
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    bekazpisu
majak111
majak111
majak111 24.03.2022, 05:24:26
  • 5
@coleslaw7: oczywiście, że banki są największymi kreatorami pieniądza w obiegu. Banki są zobowiązane do utrzymywania rezerw obowiązkowych na poziomie 0,5 procenta wartości depozytów.

753

Bank Światowy wstrzymuje wszystkie programy w Rosji i Białorusi

Pokaż treści 18+

Bank Światowy wstrzymuje wszystkie programy w Rosji i Białorusi

WASZYNGTON, 2 marca (Reuters) – Bank Światowy poinformował w środę, że zatrzymał wszystkie programy w Rosji i na Białorusi ze skutkiem natychmiastowym. Świeży temat, będzie się działo... [eng]

boboliwo
z
reuters.com
dodany: 02.03.2022, 23:18:37
  • 36
  • #
    swiat
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    bialorus
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
majak111
majak111
majak111 03.03.2022, 06:50:28
  • 54
@Ryszard83: hej, trzebaby odnaleźć statystyki dotyczące wielkości finansowania przez BŚ programów w Rosji. Generalnie Bank Światowy finansuje ze składek państw członków różnego rodzaju programu związane z glodem, ochrona środowiska, odbudowa etc. Kolejny kurek odcięty (Bank światowy finansuje programy w dolarze i euro).

892

Rozprawa w sprawie tajniaków próbujących wrobić niewinnego kierowcę w kolizję

Rozprawa w sprawie tajniaków próbujących wrobić niewinnego kierowcę w kolizję

bez cenzury

ruphert
z
youtube.com
dodany: 16.02.2022, 21:28:56
  • 94
  • #
    polska
  • #
    policja
  • #
    stopcham
  • #
    polskiedrogi
  • #
    kierowcy
majak111
majak111
majak111 16.02.2022, 23:15:15
  • 24
@Krystian19922: a my takie wózki odkupowalismy od różnych marketów i sprzedawaliśmy przeróżnym, też firmom które np sprzątają w sądach czy urzędach gminy. Tesco np się zwinęlo, a my zdemontowaliśmy od groma tych marketów. Wyobraźcie sobie ile wózków było...

4054

PILNE: Ministerze Zdrowia Adamie Niedzielski miej godność zrób jak zapowiadałeś!

Pokaż treści 18+

PILNE: Ministerze Zdrowia Adamie Niedzielski miej godność zrób jak zapowiadałeś!

Minister Zdrowia A. Niedzielski zapowiedział że od ustawy hocowej uzależnia swoją przyszłość w rządzie. Ustawa nie przeszła - Niedzielski miej ty honor i zrób jak zapowiadałeś - podaj się do dymisji.

Kruszyn99
z
wykop.pl
dodany: 02.02.2022, 09:08:09
  • 150
  • #
    polska
  • #
    bekazpisu
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
  • #
    neuropa
  • #
    4konserwy
majak111
majak111
majak111 02.02.2022, 12:33:01
  • 0
Nawet jak odejdzie, nic to nie zmieni. Przyjdzie kolejny taki sam...
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

659

Teoria Wieloświata pomaga rozwiązać 2 fundamentalne problemy fizyki jednocześnie

Teoria Wieloświata pomaga rozwiązać 2 fundamentalne problemy fizyki jednocześnie

Fizycy teoretyczni zaproponowali nową teorię, która ma wyjaśnić zarówno zaskakująco małą masę bozonu Higgsa, jak i tajemnicze właściwości symetrii oddziaływania silnego. Publikacja na łamach Physical Review Letters. ENG+ krótkie TLDR

RFpNeFeFiFcL
z
journals.aps.org
dodany: 29.01.2022, 14:22:00
  • 149
  • #
    nauka
  • #
    fizyka
  • #
    wszechswiat
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    swiatnauki
  • #
    liganauki
majak111
majak111
majak111 29.01.2022, 19:00:11
  • 4
@Ethernit: no tak ale tutaj postuluje się nowe oddziaływanie i nowe cząstki, to daje możliwość eksperymentalnego sprawdzenia o ile oczywiście nowe cząstki i oddziaływania są w zasięgu energetycznym ludzkości.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 2 z 3
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 26.07.2024

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia