Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko226
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Oneplace
Oneplace

Oneplace

Dołączył 5 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 208
  • Znaleziska 193
  • Mikroblog 15
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1

383

Polska przekaże Ukrainie MiG-29! Na Ukrainę trafią za 4-6 tygodni

Pokaż treści 18+

Polska przekaże Ukrainie MiG-29! Na Ukrainę trafią za 4-6 tygodni

Polska jest gotowa przekazać Ukrainie swoje myśliwce MiG-29 w ramach międzynarodowej koalicji - powiedział prezydent Andrzej Duda w wywiadzie dla CNN International. Mateusz Morawiecki, szef polskiego rządu wskazał, że nastąpi to w ciągu 4-6 tygodni.

Nokimochishii
z
wpolityce.pl
dodany: 14.03.2023, 12:23:53
  • 247
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    samoloty
  • #
    wydarzenia
  • #
    wojsko
Oneplace
Oneplace
Oneplace 15.03.2023, 16:35:10 via Wykop
  • 0
@operatorkoparki: w bardzo prosty. Rozdają to co niezbędne nam do obrony powietrznej. W zamian nie dostajemy nic. Będziemy musieli to uzupełnić i to szybko. Kupując szybko znaczy drogo. I tutaj opcje są trzy zadłużyć nas, dowalić podatki lub dodrukować pusty pieniądz. Co najmniej dwie z powyższych opcji podwyższają inflację, a być może wszystkie trzy.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 15.03.2023, 17:12:24 via Wykop
  • 0
@Zelimski: jeżeli ta wojna skończy się zgniłym kompromisem to i tak przy zrujnowanej Ukrainie będziemy państwem buforowym. Zachodowi nie zależy na pokonaniu Rosji tylko jej osłabieniu, w innym przypadku USA dałoby prezent Chinom a na to sobie nie mogą pozwolić. Najbardziej prawdopodobny scenariusz to jakiś kompromis na zasadzie rozbrojenia Ukrainy, która będzie bez znaczenia. Tylko Polska przy swojej marnej sile skacze jak y była liczącym się graczem. Po wojnie zachód

278

Przełom w sprawie frankowiczów. „Możemy spodziewać się kolejnej fali pozwów"

Przełom w sprawie frankowiczów. „Możemy spodziewać się kolejnej fali pozwów"

Rzecznik Generalny Trybunału Sprawiedliwości 16 lutego wydał długo wyczekiwaną przez kredytobiorców opinię, w której rozstrzygnął, czy banki mogą żądać od klienta wynagrodzenia za korzystanie z kapitału. Nowe światło w tej sprawie może przesądzić o dalszym losie tysięcy Polaków

RadioZET
z
wiadomosci.radiozet.pl
dodany: 16.02.2023, 10:04:50
  • 176
  • #
    frankowicze
  • #
    banki
  • #
    pieniadze
  • #
    kredyt
  • #
    tsue
  • #
    prawo
Oneplace
Oneplace
Oneplace 16.02.2023, 22:41:20 via Wykop
  • 3
Taka jedna rzecz, która chyba umyka. Po pierwsze to rzecznik TSUE, nie wyrok. Po drugie wypowiedział się, że kredytobiorcy mają prawo do wynagrodzenia jeżeli system krajowy to przewiduje a bankom nie. I tutaj małe "ale" nie wypowiedział się o "waloryzacji" świadczenia, bo to dotyczy innego pytania do TSUE Sądu Okręgowego w Warszawie, który nieprawomocny jeden wyrok już wydał. Waloryzacja to nie wynagrodzenie.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

445

Przeoczyła jedną ratę. Bank chce wyrzucić matkę z dziećmi na bruk

Przeoczyła jedną ratę. Bank chce wyrzucić matkę z dziećmi na bruk

Grozi jej utrata mieszkania, mimo że przez 11 lat sumiennie spłacała kredyt. Pani Bożena z Olsztyna miała na kredycie hipotecznym, zdaniem banku, jakąś nieznaną zaległość w wysokości… 1125 złotych, i to wystarczyło, żeby bank wszczął egzekucję komorniczą.

infoodboga
z
tko.pl
dodany: 31.01.2023, 11:45:31
  • 86
  • #
    olsztyn
  • #
    bank
  • #
    nieruchomosci
  • #
    komornik
Oneplace
Oneplace
Oneplace 01.02.2023, 17:50:46 via Wykop
  • 0
Pić na wodę. Umowy kredytu hipotecznego są wypowiadane po 2 nieuregulowanych ratach, po drodze są monity, wezwania, aż w końcu wezwanie 75 c pr bankowego, wypowiedzenie i ostateczne wezwanie. Jest info, że wezwanie otrzymała, więc pewnie było tego więcej a Bank miał prawidłowy adres, czyli dostała masę pism. Dodatkowo jak nawet był pozew w epu to odpis idzie na adres wskazany w pozwie, na którym pewnie odbierała korespondencję. Nie zgłosiła sprzeciwu i
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

492

Banki składają pozwy przeciw frankowcom. Kto może się tego spodziewać?

Banki składają pozwy przeciw frankowcom. Kto może się tego spodziewać?

Banki składają pozwy przeciwko frankowcom o zwrot kapitału oraz wynagrodzenie za korzystanie z niego. Może się tego spodziewać każdy, kto w 2019 r. wystąpił o unieważnienie umowy kredytowej lub w inny sposób wszedł w spór z bankiem.

Pieronek
z
bankier.pl
dodany: 08.01.2023, 10:32:24
  • 234
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
  • #
    pieniadze
  • #
    banki
Oneplace
Oneplace
Oneplace 09.01.2023, 10:29:32
  • 3
W skrócie mówiąc Banki przez SN muszą wysyłać pozwy złożone przez Kredytobiorców w 2019, ewentualnie od reklamacji z 2019 roku. SN w uchwale majowej napisał tak ogólnie, że nie wynika z tego nic. "Trwała bezskuteczność umowy kredytowej" może się zaczynać od pierwszej reklamacji wskazującej na klauzule abuzywne (najczęściej spready). Twierdzenie niektórych kancelarii o "mieszkaniu za darmo" to nic innego jak chwyt marketingowy. Nie ma wątpliwości, że Bank odzyska kapitał wypłacony. Kwestią ocenna
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

812

Koniec żartów. Wielu kredytobiorców prawdopodobnie zostanie bez mieszkania

Koniec żartów. Wielu kredytobiorców prawdopodobnie zostanie bez mieszkania

Kredytobiorcy będą musieli sprzedać mieszkania? Niektórym raty będą wypełniać ponad 70% rodzinnego budżetu... Niektórzy kredytobiorcy – choć widzą, że płacą więcej – nie do końca świadomi są faktu, że ostatnie działania NBP dopiero za chwilę znajdą odzwierciedlenie w ratach.

contrast
z
bezprawnik.pl
dodany: 14.07.2022, 07:00:35
  • 757
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    finanse
  • #
    pieniadze
Oneplace
Oneplace
Oneplace 14.07.2022, 11:24:54
  • 0
Kredyty hipoteczne są najlepiej spłacane ze wszyscy rodzajów tego typu instrumentów finansowych, więc jeśli ktoś się spodziewa szaleństwa za grosze to się myli. Właściwie są 3 opcje "pozbycia" się takiego mieszkania - przejęcie kredytu z mieszkaniem przez nowego właściciela, co raczej będzie wątpliwe; sprzedaż - tutaj bank wystawia promesę i musi zgodzić się na cenę sprzedaży, więc wątpliwe są okazję; no i 3 niespłacenie kredytu wypowiedzenie, pozew i komornik, a i jeszcze
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Oneplace
Oneplace
Oneplace 14.07.2022, 17:39:10
  • 0
@bylem_simpem: jeśli ot tak sprzedasz w co wątpię to nie będzie promesy, więc nieruchomość przechodzi do nowego właściciela z hipoteką - staje się dłużnikiem rzeczowym, Tobie wypowiadany jest kredyt i odpowiadasz za kredyt jako dłużnik osobisty, a skoro całą umowa jest postawiona w stan wymagalności masz jeszcze wyższe odsetki.
@blargotron: tak jest coś takiego jak przejęcie długu, w praktyce taki nowy kredytobiorca musi mieć zdolność kredytową na moment

2760

Ekspert Ordo Iuris o rozwodach: są dla dzieci większą traumą niż śmierć rodziców

Ekspert Ordo Iuris o rozwodach: są dla dzieci większą traumą niż śmierć rodziców

Czy dotyczy to też dzieci osób z Ordo? Czy matka powinna je skazywać na taką traumę zamiast pojednać się z mężem? To pytanie do katolików

CipakKrulRzycia
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 31.01.2022, 19:22:06
  • 206
  • #
    polska
  • #
    ordoiuris
  • #
    pytanie
  • #
    katolicyzm
  • #
    dzieci
  • #
    depresja
Oneplace
Oneplace
Oneplace 31.01.2022, 20:55:40
  • 6
Utożsamianie wszystkich katolików z Ordo Iuris jest idiotyczne i mówię to jako katolik. Ta organizacja to fundamentaliści, przynajmniej w tym co mówią. Czy lepiej żyć w toksycznym związku niż wziąć rozwód, pewnie nie. I tutaj możemy pomówić o tym gdzie leży problem, który ostatnio ciągle jakoś się przewija wśród znajomych. Wziąć ślub i to najlepiej kościelny, a później po roku rozwód, bo "nie pasujemy do siebie", "jednak to nie to", czy inne
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

625

Odrzuciła spadek po mężu, ale tonie w jego długach

Odrzuciła spadek po mężu, ale tonie w jego długach

Choć 75-letnia Anna Mąka z Gdańska w ustawowym terminie odrzuciła spadek po mężu, z którym od dawna nie mieszkała i przez całe życie miała z nim rozdzielność majątkową, to tonie w jego długach.

Kolekcjoner_dusz
z
interwencja.polsatnews.pl
dodany: 28.01.2022, 15:21:57
  • 124
  • #
    polska
  • #
    gdansk
  • #
    wydarzenia
  • #
    pieniadze
  • #
    panstwozdykty
  • #
    prawo
Oneplace
Oneplace
Oneplace 29.01.2022, 10:32:42
  • 7
@Bardamu: chyba, że podważony został testament i temu "zapisał" nie dał wiary sąd :) co do zachowku zgadzam się ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Oneplace
Oneplace
Oneplace 29.01.2022, 17:57:12
  • 0
@puto: z prawa rzymskiego nasciturus ( ͡° ͜ʖ ͡°)

421

Getin Bank rozsyła aneksy do k. hipotecznych

Getin Bank rozsyła aneksy do k. hipotecznych

... na wypadek istotnej zmiany lub wystąpienia sytuacji awaryjnej dotyczącej wskaźnika referencyjnego. Gotowi na 5% stopy?

ForRest
z
wykop.pl
dodany: 25.01.2022, 16:38:19
  • 161
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
  • #
    nieruchomosci
  • #
    kredythipoteczny
Oneplace
Oneplace
Oneplace 26.01.2022, 17:27:16
  • 5
@niegwynebleid: nie wiem za co masz minusy, ale masz rację. Kredyty dotyczące przedsiębiorców nie podlegają pod ochronę prawa konsumenta. Jest zasada swobody umów. Polskie prawo traktuje przedsiębiorcę jako profesjonalistę w obrocie gospodarczym i tutaj nie ma znaczenia czy jesteś jdg czy korpo, co jest chore.

572

PiS chce zmiany granicy najbogatszej gminy w Polsce Chodzi o większość w Sejmie?

Pokaż treści 18+

PiS chce zmiany granicy najbogatszej gminy w Polsce Chodzi o większość w Sejmie?

To może być nietypowy sposób PiS na spłatę długów za utrzymanie większości w Sejmie - pisze w poniedziałek "Dziennik Gazeta Prawna". Miała o to zabiegać posłanka Prawa i Sprawiedliwości Małgorzata Janowska.

Mistrzrozkimnki
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 20.12.2021, 10:48:12
  • 70
  • #
    polityka
  • #
    wybory
  • #
    polska
  • #
    machloje
  • #
    bekazpisu
  • #
    bekazprawakow
Oneplace
Oneplace
Oneplace 20.12.2021, 23:03:24
  • -2
Chyba nie do końca kumacie o co w tym wszystkim chodzi, a media napisały sobie historię bez szczegółów pod konkretną tezę. Problem Bełchatowa, Kleszczowa i innych gmin jest od dawna. Kleszczów to dość duża wieś, bodaj około 6 tys ludzi. A cała imba rozbija się o rekompensaty za działalność kopalni. Jakieś 2 czy 3 lata temu gmina Kleszczów zobowiązała się dzielić tymi środkami z innymi gminami, na które również oddziałuje elektrownia i
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

466

Sędzia postanawia spędzić noc w celi z człowiekiem którego do niej wysłał

Sędzia postanawia spędzić noc w celi z człowiekiem którego do niej wysłał

Sędzia z Karoliny Północnej uznał, że musi pociągnąć mężczyznę do odpowiedzialności za kłamstwo w sprawie badania moczu. Ze względu na trudną historię skazanego (weteran wojenny), ta jedna noc mogła zmienić się w koszmar.

Tosiek14
z
youtube.com
dodany: 15.12.2021, 09:12:46
  • 81
  • #
    swiat
  • #
    usa
  • #
    czujedobrzeczlowiek
  • #
    prawo
  • #
    feels
Oneplace
Oneplace
Oneplace 16.12.2021, 07:48:50
  • 18
@janusz_z_czarnolasu: w krajach anglosaskich jest common ław znacznie różniący się od krajów, ktore mają prawo jak Polska. Sędziowie w USA mają prawo precedensu i znacznie większą dowolność, u nas sędzia jest związany z procedurami i każda sprawa jest rozpatrywana indywidualnie, nie ma precedensów.

716

Posłowie odrzucili pomysł świadczenia za zgon po przyjęciu zastrzyku

Posłowie odrzucili pomysł świadczenia za zgon po przyjęciu zastrzyku

Posłowie odrzucili pomysł świadczenia za zgon po przyjęciu zastrzyku. Niepożądany odczyn poszczepienny w postaci zgonu rozpatrzy sąd cywilny.

wojna
z
rp.pl
dodany: 09.12.2021, 20:29:16
  • 88
  • #
    polska
  • #
    szczepienia
  • #
    koronawirus
  • #
    ubezpieczenia
  • #
    smierc
  • #
    ciekawostki
Oneplace
Oneplace
Oneplace 09.12.2021, 22:40:38
  • 4
@W00F: a jaki mamy stan prawny? Za NOP-y można występować do sądu cały czas, kwestia udowodnienia związku przyczynowo-skutkowego pomiędzy przyjęciem szczepionki a wystąpieniu uszczerbku na zdrowiu. Dotyczy to każdego leku, szczepionki, chyba, że zostałeś poinformowany o skutkach ubocznych i się na nie godzisz. Bodajże 444 kc w tym przypadku.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 09.12.2021, 22:47:11
  • 0
@W00F: i to jest jedyny problem jaki teraz występuje :) najprościej placówkę medyczną, producenta i skarb państwa. Niech sąd wybiera kto jest odpowiedzialny. Z tym, że taki proces potrwa latami w pierwszej instancji.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 09.12.2021, 22:55:18
  • 1
@W00F: Po to są przepisy art. 417 i nast. kc. Oczywiście kwestia udowodnienia czyjejś odpowiedzialności leży po stronie powoda, jednak jeżeli chodzi o samo MZ to było mnóstwo oficjalnych komunikatów, że szczepionki nie mają powikłań i są bezpieczne. Wycwanila się tylko Rada Medyczna, bo nie ma oficjalnych dokumentów kto co doradza i mówi z nazwiska. W praktyce nie do udowodnienia.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 09.12.2021, 22:56:28
  • 0
@Rebbe_Kcewasch_Hajs: producent odpowiada za swój produkt, skarb państwa za działalność swoich organów, a jednostka medyczna za poinformowanie pacjenta o nopach. Wybieraj ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Oneplace
Oneplace
Oneplace 09.12.2021, 22:58:26
  • 1
@W00F: w pełni się zgadzam. Proces będzie trwał latami, będzie mnóstwo biegłych i nie jest znany efekt. Dlatego też rzecznik praw pacjenta nie zgodził się na rekompensaty w przypadku zgonu.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 09.12.2021, 23:03:12
  • 0
@Rebbe_Kcewasch_Hajs: ja bym w głównej mierze stawiał na producenta, bo to on odpowiada za swój produkt. Po to są ulotki do wyrobów medycznych + skarb państwa ponieważ dopuścił wyrób medyczny do stosowania. Jednostka medyczna czy dana osoba podająca preparat może się zwolnić z odpowiedzialności jeżeli dochowała staranności i poinformowała o nopach zgodnie z ulotka producenta.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 09.12.2021, 23:14:03
  • 1
@Rebbe_Kcewasch_Hajs: jeżeli pierwsze jest prawdą to tak zwolni się z odpowiedzialności producent, ale skarb państwa już nie, bo odpowiada za dopuszczenie środka medycznego do obrotu. Za to odpowiada URPL, który jest organem państwowym. Największym problemem tutaj będzie udowodnienie, że to właśnie szczepionka wywołała NOP, a nie miało na to wpływu żadne inne schorzenie.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 09.12.2021, 23:15:41
  • 0
@W00F: to właśnie napisałem post wyżej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Oneplace
Oneplace
Oneplace 09.12.2021, 23:30:20
  • 0
@Rebbe_Kcewasch_Hajs: W kwestii odpowiedzialności istotna jest treść umowy zawartej pomiędzy producentem szczepionki a Unią Europejską. Ewentualnie producentem a Polską, jeżeli taka byla. Tam znajdziemy odpowiedź na pytania, czy odpowiedzialność jest całkowicie wyłączona, czy czasowo, czy przeniesiona na kogoś, czy możemy pozwać państwo, czy producenta. Odpowiedz na to pytanie wyjdzie w trakcie procesu. Sama odpowiedzialność producenta wynika z prawa farmaceutycznego, natomiast jeżeli państwo w jakiś sposób zwolniło producenta umową to samo
Oneplace
Oneplace
Oneplace 10.12.2021, 00:13:19
  • 0
@Rebbe_Kcewasch_Hajs: 1. z kaluzuli nda może zwolnić sąd postanowieniem 2. Jak producent nie wykaże zwolnienia odpowiedzialności to odpowiada z przepisów prawa farmaceutycznego i kc 3. Odpowiedzi wyżej. Jeżeli masz rację wyprowadź mnie z błędu, dlaczego sąd nie może zwolnić pozwanego z tajemnicy przedsiębiorstwa czy umowy o zachowaniu poufności? I w jaki sposób pozwany miałby udowodnić, że nie odpowiada na podstawie przepisów ustawy? Powód miałby w tym przypadku idealna sytuację, a
Oneplace
Oneplace
Oneplace 10.12.2021, 00:29:38
  • 0
@Rebbe_Kcewasch_Hajs: Zakladam, że chodzi Ci o Art. 479(33) § 6 kpc, ale jaki miałaby interes strona, która chce zwolnić się z odpowiedzialności, żeby nie pokazywać tego dokumentu?

601

Pensje dla lekarzy pochłaniają blisko 80% dochodów dolnośląskich szpitali

Pensje dla lekarzy pochłaniają blisko 80% dochodów dolnośląskich szpitali

70, 80 a nawet 85% dochodów dolnośląskich szpitali pochłaniają... pensje dla lekarzy. Tak wysokich stawek jeszcze chyba nigdy nie było. Medycy przyznają, że w niektórych specjalnościach w godzinę można zarobić nawet 400 złotych.

konto usunięte
z
radiowroclaw.pl
dodany: 08.12.2021, 14:25:22
  • 319
  • #
    pracbaza
  • #
    zarobki
  • #
    lekarz
  • #
    szpital
  • #
    dolnyslask
  • #
    medycyna
Oneplace
Oneplace
Oneplace 09.12.2021, 09:59:30
  • 1
@brakslow: chyba nie znasz rynku... Po reformie w każdej dziurze jest jakaś filia uniwersytetu gdzie można skończyć prawo, plus uczelnie prywatne. Sam jestem prawnikiem i jak widzę teraz ludzi po aplikacji to szkoda mi klientów. Zero pojęcia, tylko wykute przepisy bez zrozumienia. Podstawowe pismo procesowe jakim jest pozew i nie potrafią oznaczyć stron, WPS czy wysłać do prawidłowego sądu. Poziom kształcenia prawników leci na łeb na szyję. I taka mała

567

Jak Pekao S. A. utrudnił mi życie

Od tygodnia mam zablokowane konto i bank nie jest w stanie wytłumaczyć co się dzieję.

ttiahur
z
wykop.pl
dodany: 27.11.2021, 20:05:27
  • 206
  • #
    polska
  • #
    pekao
  • #
    banki
  • #
    historia
  • #
    finanse
  • #
    rozrywka
Oneplace
Oneplace
Oneplace 28.11.2021, 19:32:45
  • 0
Z tego wynika, że w pekao w AML pracują partacze albo coś się wydarzyło czego nie wiesz. Z algorytmu im wyszły dziwne przepływy na koncie i je zablokowali. Inna sprawa, że powinni zareagować szybko, ale... Mamy koniec roku, zwolnienia grupowe prawie w każdym banku i brak ludzi, a oto efekt.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1523

Masz kredyt? Planujesz kredyt? Obejrzyj to wideo

Masz kredyt? Planujesz kredyt? Obejrzyj to wideo

W kraju gdzie 80% nie wie, że płaci podatki to video powinno być obowiązke dla każdego kto planuje zaciągnięcie kredytu hipotecznego lub innego dużego zobowiązania

Crisu
z
youtube.com
dodany: 22.11.2021, 10:57:07
  • 476
  • #
    finanse
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    pieniadze
  • #
    nieruchomosci
  • #
    banki
  • #
    inflacja
Oneplace
Oneplace
Oneplace 22.11.2021, 21:33:43
  • 1
@baton_z_buszu: nawet jeżeli bank się zgodzi to tak jak kolega wyżej napisał, tanio nie będzie, bo bank musi wyjść na plusie. Raczej obstawiałbym aneks do umowy niż nową umowę.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 22.11.2021, 21:47:42
  • 0
@Leithain: mniej więcej taka jest teraz argumentacja kredytobiorców frankowych, których ten Pan reprezentuje, z tego powodu pokazuje, w którym kierunku ma strategię procesową. Chociaż jego argumentacja o tym, że bank nie ponosi żadnego ryzyka udzielając kredyt na 25 lat jest bardziej jego życzeniem niż faktem. Bank bierze pod uwagę choćby wartość pieniądza w czasie, wartość siły nabywczej i inflację. Kwota 100 tys zł 25 lat temu ma inną wartość niż
Oneplace
Oneplace
Oneplace 22.11.2021, 21:54:57
  • 0
@Jestem_robotem123: to co osoby wyżej mówią to spread walutowy. Od tego zaczęły się procesy kilka lat temu, teraz generalnie jest wszystko podnoszone.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 24.11.2021, 16:15:51
  • 0
@jszymona: bank nie bierze środków na kredyt "z powietrza" jak to napisałeś i o ile dobrze rozumiem o co Ci chodzi. Bank albo pożycza pieniądze na rynku międzybankowym, jak ostatnio z NBP, albo korzysta z pieniędzy na depozytach. Z tego powodu, jeżeli wszyscy klienci chcieliby wypłacić pieniądze w jednym czasie bank by upadł, bo fizycznie na depozytach są tylko zapisy cyfrowe. Poza tym dla banku jest też koszt obsługi kredytu,
Oneplace
Oneplace
Oneplace 25.11.2021, 16:35:14
  • 0
@jszymona: Rezerwy banku ustala KNF i ewentualnie przepisy UE. Dlatego banki nie muszą mieć 100% pokrycia ewentualnych wierzytelności. Co więcej istnieją przepisy UE, które pozwalają bankowi w razie zagrożenia niewypłacalnością "zabrać" pieniądze z depozytów. Powiedzenie masz jak w banku nie ma w dzisiejszych czasach nic wspólnego z rzeczywistością. Od tych "złych" kredytów banki mają odpisy od podatku przy spisaniu sprawy z ksiąg i też nie muszą mieć już na nich
Oneplace
Oneplace
Oneplace 25.11.2021, 20:47:39
  • 0
@jszymona: zakładam, że nie rozdawałyby pieniędzy za darmo, bo to tylko osłabia gospodarkę. Raczej pozwoliłyby na duże bezrobocie i zatrudniałyby w sektorach gdzie byłoby to przydatne społecznie i państwo i tak musiałoby wydać pieniądze. Np budując drogi czy tory albo flotę czy szkoły. Coś co pozwoli się odbudować po kryzysie.

467

mBank skarży frankowiczów, którzy go pozwali

mBank skarży frankowiczów, którzy go pozwali

mBank wysłał wezwania do zapłaty do niektórych kredytobiorców, którzy pozwali bank w sprawie swojego kredytu we frankach szwajcarskich. Jak dodano, mBank zamierza domagać się m.in. opłaty za korzystanie z kapitału.

Wirtualnemedia_pl
z
wirtualnemedia.pl
dodany: 05.11.2021, 05:54:13
  • 195
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
Oneplace
Oneplace
Oneplace 05.11.2021, 14:43:10
  • 4
@zdzisiekdotcom: skąd wziąłeś te liczby? Opłata od pozwu i apelacji to 5% wartości przedmiotu sporu...
Oneplace
Oneplace
Oneplace 05.11.2021, 16:51:34
  • 0
@zimnyZmarzlak: i kto ponosi koszty kancelarii? Bank może ponieść koszty zastępstwa procesowego nie prawnika drugiej strony. Koszty zastępstwa są uregulowane w rozporządzeniu i nie ma znaczenia czy zatrudnisz kiepskiego czy dobrego prawnika. A odpowiadając na Twoje pytanie po co. Odpowiedz jest prosta czas. Proces w dwóch instancjach trwa od 3 przy dobrych wiatrach do 6 lat. Mniej przegranych spraw to mniejsze rezerwy. A czas sprawi, że wyklaruje się powództwo banków
Oneplace
Oneplace
Oneplace 05.11.2021, 17:00:54
  • 0
@Marek_B: a kto powiedział, że się przedawniło? Ostatnio widziałem uzasadnienie wyroku SO w Warszawie w takiej sprawie i Sąd stwierdził, że bieg przedawnienia rozpoczyna się z chwilą uznania prawomocnie umowy za nieważna, co jest słuszne i to nie jest kwestionowane. Kwestionowane jest przedawnienie odsetek za korzystanie z kapitału.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 05.11.2021, 17:20:01
  • 0
@Marek_B: i co z tego wynika? Jedyne co jest tu napisane to to, że prawnicy broniący frankowiczow uważają, że się przedawnią. To jest w ich interesie, oni nie orzekają.

7 maja 2021 r. Sąd Najwyższy w składzie 7 sędziów podjął kolejną uchwałę (III CZP 6/21)
jeżeli bez bezskutecznego postanowienia umowa kredytu nie może wiązać, konsumentowi i kredytodawcy przysługują odrębne roszczenia o zwrot świadczeń pieniężnych spełnionych w wykonaniu tej umowy (art.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 05.11.2021, 17:37:19
  • 0
@Marek_B: To tak nie działa przyjacielu. Trwałe bezskuteczna umowa to taka, która nie wiąże stron, a taką się staje dopiero z chwilą jej unieważnienia przez sąd. Istotne jest tu słowo "trwałe". Uważam, że to tylko myślenie życzeniowe, żeby jakiś sąd zrobił inaczej. Przyczyną jest prosta: Bank nie mógł wystąpić z takim żądaniem zanim umowa stała się trwale bezskuteczna. Bez problemu początkujący prawnik obali takie myślenie pełnomocnika kredytobiorcy.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 05.11.2021, 17:46:52
  • 0
@Marek_B: Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 29 kwietnia 2009 roku, II CSK 625/08 rozpoznając sprawę, w której ustalenie początku biegu terminu przedawnienia zależało od podjęcia czynności przez uprawnionego zważył, iż „bieg terminu przedawnienia roszczenia wynikającego z nienależytego świadczenia, spełnionego w wykonaniu nieważnej czynności prawnej, rozpoczyna się od dnia, w którym uprawniony mógł w najwcześniej możliwym terminie wezwać zobowiązanego do zapłaty (art. 120 § 1 zd. drugie i art. 410
Oneplace
Oneplace
Oneplace 05.11.2021, 18:01:46
  • 0
@Marek_B: Marku, nie chcę się spierać, bo nie o to tutaj chodzi. TSUE w ostatnim wyroku stwierdził, że Sądy mają informować kredytobiorców o konsekwencjach unieważnienia umowy, a sądy orzekać według prawa krajowego. Nie wiem o jakim wyroku TSUE mówisz, ale wyrok TSUE nie jest ważniejszy niż SN. To jest poniekąd działanie wspólne. TSUE wskazuje jakie są przepisy prawa europejskiego, jednak implementacja dyrektyw należy do parlamentów krajowych i mogą się różnić.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 05.11.2021, 20:20:48
  • 1
@zdzisiekdotcom: podany przykład z tt to WPS około 1 720 000 PLN + 19 TYŚ za obie instancje kosztów, pewnie mniejsze w apelacji

przy wartości przedmiotu sprawy masz następujące koszty:

1) do 500 zł - 90 zł; 2) powyżej 500 zł do 1500 zł - 270 zł; 3) powyżej 1500 zł do 5000 zł - 900 zł; 4) powyżej 5000 zł do 10 000 zł - 1800 zł; 5) powyżej

626

Kraków. Dramatyczna sytuacja w Szpitalu Dziecięcym. Zrezygnowało już 50 lekarzy

Kraków. Dramatyczna sytuacja w Szpitalu Dziecięcym. Zrezygnowało już 50 lekarzy

Ponad 20 lekarzy ze Szpitala Dziecięcego w Prokocimiu złożyło w czwartek wypowiedzenia z pracy — dowiedział się Onet. Łącznie wypowiedzenia w ostatnich kilkunastu dniach złożyło już ponad 50 specjalistów.

Szewczenko
z
wiadomosci.onet.pl
dodany: 28.10.2021, 11:06:27
  • 226
  • #
    polska
  • #
    krakow
  • #
    szpital
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    dzieci
Oneplace
Oneplace
Oneplace 29.10.2021, 13:02:24
  • 1
@mbasasello: nie mam pojęcia o czym piszecie z tymi miejscami rezydenckimi.. Na miejsca specjalizacyjne dostają się osoby, które najlepiej napisały LEK lub LDEK. Na pozarezydenckie są jakieś dodatkowe punkty gdzie można zakombinować, ale tam też liczy się wynik egzaminu. Jednostka, która ma przeprowadzać szkolenia specjalizacyjne musi spełniać przesłanki z Art. 19f. Ustawy o zawodzie lekarza i lekarza dentysty, jak nie ma specjalistów to i miejsc jest mniej lub w ogóle.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 29.10.2021, 13:08:54
  • 0
@yuio: czytaj ze zrozumieniem i powiedz gdzie tam jest mowa o ograniczeniu miejsc przez lekarzy:
<Art. 16e. 1. W terminie do dnia 5 stycznia i do dnia 5 sierpnia każdego
roku wojewoda na podstawie opinii konsultantów wojewódzkich przekazuje, za
pomocą SMK, ministrowi właściwemu do spraw zdrowia zapotrzebowanie na
miejsca rezydenckie, w tym na dodatkowo wydzielone miejsca, w poszczególnych
dziedzinach medycyny, uwzględniając wolne miejsca szkoleniowe, potrzeby zdrowotne oraz dostępność świadczeń zdrowotnych w
Oneplace
Oneplace
Oneplace 29.10.2021, 13:44:11
  • 0
@mbasasello: z czymś takim jak "dobrowolne" odejście się jeszcze nie spotkałem. Możesz coś więcej powiedzieć na ten temat? Co to zmieniło ordynatorowi skoro jak rozumiem trzymał dla kogoś miejsca i się nie dostali. Przecież co pół roku jest LEK, więc będą nowi, którzy złożą papiery z lepszym wynikiem niż "nominaci". Nie widzę w tym logiki, ale jeśli się mylę to proszę wyjaśnij.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 29.10.2021, 14:06:01
  • 0
@yuio: gdzie w tym przepisie jest mowa o "radach lekarskich"? Są izby lekarskie, ale nie mają wpływu na ilość miejsc rezydenckich.

517

Zaatakowane przez wirusy. Dzieci płacą cenę za życie w zamknięciu

Pokaż treści 18+

Zaatakowane przez wirusy. Dzieci płacą cenę za życie w zamknięciu

100 proc. obłożenia oddziałów pediatrycznych oraz gwałtownie rosnąca liczba zwolnień na opiekę nad najmłodszymi. Większym problemem dla służby zdrowia stają się wirusy inne niż SARS-CoV-2

Berserker1910
z
serwisy.gazetaprawna.pl
dodany: 28.10.2021, 06:35:16
  • 111
  • #
    polska
  • #
    rsv
  • #
    koronawirus
  • #
    zdrowie
  • #
    covid19
Oneplace
Oneplace
Oneplace 29.10.2021, 14:00:36
  • 0
Na to składa się mnóstwo czynników. Jestem już 3 tydzień na opiece, bo dziecko ma RSV. Niby jest już lepiej, ale info ze żłobka jest takie, że jest epidemia RSV i nie wiadomo czy będzie otwarte jak tak dalej pójdzie. Winni są też rodzice, bo mnóstwo razy oddawałem Małą i obok dziecko było zakatarzone i kaslało, ale z drugiej strony ile można brać ciągle tej opieki jak co chwilę jest coś. Zdalna
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1037

MamaNieGinekolog nie zdała egzaminu ze specjalizacji. Padają niewygodne...

Nicole Sochacki-Wójcicka cieszy się ogromną popularnością na Instagramie. Setki tysiące osób wierzą, że jest specjalistką w swojej dziedzinie. Tymczasem oblała egzamin, dzięki któremu zyskałaby tytuł ginekologa. Pojawiają się komentarze, w których pada pytanie, czy miała prawo tak siebie...

Salagama
z
onet.pl
dodany: 28.10.2021, 07:49:10
  • 308
  • #
    mamaginekolog
  • #
    instagram
  • #
    polki
  • #
    hejt
Oneplace
Oneplace
Oneplace 29.10.2021, 13:34:48
  • 4
@kiedys_bylem_bordo: moja Żona zdała PES w tamtym tygodniu ustny i pisemny. Po prostu trzeba ryć przez 3 miesiące i tyle. Z tego co jest napisane w artykule to nie zdała pisemnego - jak kolega @Mugatu pisze, jeżeli zdawalnosc jest na poziomie 80%, a miała jedynie 50 pkt to widocznie słabo się przygotowała.

Nie zmienia to faktu, że tak jak piszesz to żadna ujma nie zdać PES, bo łatwy to

14

Likwidacja lekarskiego stażu podyplomowego. "Inicjatywa legislacyjna...

Likwidacja lekarskiego stażu podyplomowego. "Inicjatywa legislacyjna...

Zniesienie stażu podyplomowego lekarzy i lekarzy dentystów, baza pytań na LEK I LDEK oraz 2 lata zdalnego nauczania, czyli nowi lekarze i lekarze dentyści będą się uczyć po studiach jak leczyć w praktyce.

Oneplace
z
rynekzdrowia.pl
dodany: 26.10.2021, 16:39:31
  • 7
  • #
    polska
  • #
    nauka
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
Oneplace
Oneplace
Oneplace
Autor
26.10.2021, 16:56:45
  • -2
@wygolony_libek-97: Studia lekarskie i lekarsko-dentystyczne kończą się egzaminem państwowym, nie ma tam tytułu mgr. Likwidacja stażu wraz z zajęciami zdalnymi od 2 lat i bazą pytań na egzaminie państwowym już obniża poziom kształcenia i kompletnie nie przygotowuje do praktyki. Lekarze, lekarze dentyści mają zupełnie inny tok nauczania. W stomatologii skupiają się głównie na twarzo-czasce i chorobach dotyczących jamy ustnej. W medycynie jest to bardziej rozległe, a weterynaria to zupełnie inny
Oneplace
Oneplace
Oneplace
Autor
26.10.2021, 18:39:46
  • 0
@Yakotak: jak rozumiem było to pytanie retoryczne :)

614

Ponad pół miliona wyświetleń. Incydent przed szpitalem w Szczecinie

Ponad pół miliona wyświetleń. Incydent przed szpitalem w Szczecinie

W Szczecinie karetka pogotowia z pacjentem w środku nie mogła wjechać na teren szpitala. Powód? Odpowiedzialny za otwieranie bramy wjazdowej dozorca spał. Szpital i firma ochroniarska komentują sprawę.

konto usunięte
z
o2.pl
dodany: 25.10.2021, 20:21:44
  • 103
  • #
    szczecin
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    szpital
  • #
    zdrowie
Oneplace
Oneplace
Oneplace 26.10.2021, 12:58:51
  • 16
@damiano_polishiano: A komu dasz tego pilota? Wszystkim zespołom ratownictwa medycznego, które mogą przyjechać nawet z innego województwa, wszystkim zespołom dostarczającym krew i organy? To nie jest wjazd na osiedle gdzie masz zawężony krąg osób uprawnionych do wjazdu.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 26.10.2021, 13:02:13
  • 1
@Jare_K: na logikę tak, ale nie wiem kto miałby ogłosić przetarg jak masz szpitale powiatowe, wojewódzkie i resortowe. Nie wiem czy jest jakiś jeden organ, który mogłyby to zrobić. Lepszym sposobem jest otwieranie przez dzwonienie na jakiś numer i bramka się otwiera. Tak ma moja Żona w placówce u siebie.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 10.12.2021

    Komentator
  • Rocznica
    od 19.05.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking