Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko250
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Oneplace
Oneplace

Oneplace

Dołączył 5 lat i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 208
  • Znaleziska 193
  • Mikroblog 15
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1

3532

Bronił siebie i żony we własnym mieszkaniu. Grożą mu cztery lata więzienia

Bronił siebie i żony we własnym mieszkaniu. Grożą mu cztery lata więzienia

Wyrok czterech lat pozbawienia wolności usłyszał mężczyzna, który bronił siebie i żony we własnym mieszkaniu. Jak ustalił sąd - napastnik wyważył drzwi i wtargnął do lokalu. Sąd skazał mężczyznę, bo ten przekroczył zasady obrony koniecznej.

konto usunięte
z
lodz.tvp.pl
dodany: 24.10.2021, 13:28:26
  • 368
  • #
    polska
  • #
    prawo
Oneplace
Oneplace
Oneplace 24.10.2021, 15:04:42
  • -4
@weles77: wystarczy, że napastnik jest nieuzbrojony, a Ty użyjesz "narzędzia" w sumie czegokolwiek co może być uznane za b--ń i najlepszy adwokat Cię nie wybroni. W tym co napisałeś jest inna droga czyli chwilowa niepoczytalność, ale o tym już decyduje biegły i tutaj dobry adwokat może się przydać do skonstruowania odpowiednich pytań do biegłego.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 24.10.2021, 15:07:47
  • 3
@weles77: w sumie te 2 paragrafy pomagają po nowelizacji

Nie podlega karze, kto przekracza granice obrony koniecznej, odpierając zamach polegający na wdarciu się do mieszkania, lokalu, domu albo na przylegający do nich ogrodzony teren lub odpierając zamach poprzedzony wdarciem się do tych miejsc, chyba że przekroczenie granic obrony koniecznej było rażące.
§ 3.
Nie podlega karze, kto przekracza granice obrony koniecznej pod wpływem strachu lub wzburzenia usprawiedliwionych okolicznościami zamachu.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 24.10.2021, 17:15:55
  • 0
@marekmarecki44: wyroki SNu dotyczą indywidualnych spraw i nie są zasada prawna w przeciwieństwie do uchwał. To o czym pisałem dotyczy tego co nazywa się ekscesem intensywnym, a więc zastosowaniem niewspółmiernych środków. Nie chodzi tutaj oczywiście o to, by broniący się stosował takie same środki jak atakujący, zaś umyślne pozbawienie życia osoby, która nie chce opuścić lokalu, bądź kradnie, z pewnością wyraża się w rekacji nadmiernej i niezasługującej na ochronę prawną.

369

2 tys. pracowników z Polski manifestuje w Luksemburgu

2 tys. pracowników z Polski manifestuje w Luksemburgu

Polscy pracownicy manifestują w Luksemburgu. Około dwóch tysięcy osób pojechało przed siedzibę Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Protest związany jest z decyzją TSUE, który wiosną nakazał wstrzymanie wydobycia węgla w kopalni Turów.

login112
z
rmf24.pl
dodany: 22.10.2021, 08:25:35
  • 114
  • #
    europa
  • #
    wydarzenia
  • #
    polska
  • #
    luxemburg
Oneplace
Oneplace
Oneplace 22.10.2021, 18:54:24
  • 0
Nie znam się na prawie europejskim, ale może ktoś kto się zna odpowie mi na pytanie czy na postanowienie o zabezpieczeniu roszczenia poprzez zakazanie wydobycia w kopalni Turów nie przysługuje Polsce zażalenie? Czy TSUE to jak papież - nieomylny w sprawach wiary, czy tutaj prawa i żadna forma odwołania nie istnieje? Jakby tak było to takie mało praworządne to TSUE...

PS. I od razu odpowiem zanim ktoś zada głupie pytanie daleko mi
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1036

Inflacja rośnie, ale polski rząd nic nie robi. Choć ma narzędzia, by ją zwalczać

Inflacja rośnie, ale polski rząd nic nie robi. Choć ma narzędzia, by ją zwalczać

Bezpośredni wpływ na to, ile konsument płaci za kupowany towar lub usługę mają podatki VAT i akcyza. Ten pierwszy naliczany jest od wartości sprzedaży, ten drugi – co do zasady – od ilości towaru. Teoretycznie stawkami VAT-u i akcyzy można więc oddziaływać na ceny w pożądanym kierunku.

300GOSPODARKA
z
300gospodarka.pl
dodany: 19.10.2021, 08:54:55
  • 136
  • #
    polska
  • #
    inflacja
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    pieniadze
Oneplace
Oneplace
Oneplace 20.10.2021, 08:43:38
  • -1
@Gippo86: samo podwyższenie stóp procentowych jest niewystarczające. Na obecną chwilę jedynym efektem będzie podwyższenie rat odsetkowych. Efekt mielibyśmy tylko jeśli wysokość odsetek na depozytach przewyższała lub choćby była zbliżona do inflacji. W ten sposób można ściągnąć kapitał z rynku i może to przychamowac inflację. Problem polega na tym, że banki na obecną chwilę nie potrzebują dodatkowych środków swoich klientów, ponieważ pożyczały środki na rynku międzybankowym przy niskich stopach procentowych. Nawet
Oneplace
Oneplace
Oneplace 20.10.2021, 20:00:30
  • 0
@Pragmat: dziękuję za Twój komentarz. Wiele tłumaczy, choć uznaję Twoje argumenty za prawdziwe, bo to jest z tego co widzę bardziej opinia niż stanowisko całej branży. Ale tak jak pisałem uznaję na potrzeby odpowiedzi, że wszystko co napisałeś jest prawdą. W takim razie skoro zdiagnozowałes problem i wydajesz się profesjonalny, jaka jest Twoja recepta na obecny kryzys? Skoro podwyżka stóp nic nie da to jakie powinny być instrumenty uruchomione, żeby

624

Kompendium wiedzy o zębach Polaków, czyli prawdziwy powód tragedii narodowej.

Kompendium wiedzy o zębach Polaków, czyli prawdziwy powód tragedii narodowej.

Bardzo dobry wpis obrazujący podejście Polaków do higieny jamy ustnej, bo na wykopie panuje przekonanie, że winny jest brak gabinetów dentystycznych w szkołach, a nie zaniedbania rodziców.

konto usunięte
z
wykop.pl
dodany: 19.10.2021, 17:25:03
  • 481
  • #
    polska
  • #
    zdrowie
  • #
    zeby
  • #
    medycyna
  • #
    dentysta
  • #
    stomatologia
Oneplace
Oneplace
Oneplace 20.10.2021, 11:33:24
  • 2
Sam komentarz fajny, ale nie bierze pod uwagę tego, że nikt tych dzieci nie nauczył dbać o zęby, i że jest to ważne. Bardzo bliska mi osoba w tym roku kończy rezydenturę z ortodoncji i kilka aparatów musiała zdjąć z tego powodu, że dzieciak nie mył zębów, a rodzice nie pilnowali. Efektem tego była taka próchnica, że trzeba było zakończyć leczenie, bo z zębów nic by nie zostało i potrzebna była natychmiastowa
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Oneplace
Oneplace
Oneplace 20.10.2021, 11:51:16
  • 2
@pomaranczowyogorek: akurat mam inne zdanie na ten temat. Znam kilka osób, które normalnie pracują w Polsce jako cudzoziemcy, ale najpierw musieli przejść nostryfikację. To jest czas i mnóstwo osób wyłapuje się na braku elementarnej wiedzy i wracają do siebie. Poza tym takich osób jakoś wiele nie ma, bo w tych "biedniejszych krajach" nie zarabiają aż tak mało jak na ich rynki.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 20.10.2021, 12:07:41
  • 2
Wiele jest komentarzy takich, że ktoś poszedł do niekompetentnego dentysty i ten coś "zespół". Może nudny komentarz, ale chociaż może rozjaśni. W Polsce wygląda to tak, że najpierw trzeba skończyć kierunek lekarsko-dentystyczny. Następnie jest staż, gdzie przyjmuję się pacjentów, ale ma się tylko ograniczone prawo wykonywania zawodu - można leczyć tylko w miejscu stażu. I po stażu i zdanym egzaminie państwowym LDEK dostaje się prawo wykonywania zawodu. Takie osoby mogą już leczyć
  • 9
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Oneplace
Oneplace
Oneplace 20.10.2021, 12:25:00
  • 2
@mateos11: próchnica jest chorobą bakteryjną, więc jak nie myjesz zębów to bakterie mają się czym żywić. Jak byłyby czyste zęby to bakterie nie miałyby się czym żywić i nie wytwarzałyby kwasów. Napisałem najprościej jak się da.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 20.10.2021, 17:49:02
  • 0
@SkrytyZolw: w 100% się zgadzam. Z tego powodu napisałem, że po kursach też można być świetnym dentystą. Jednak po pierwsze dla przeciętnego człowieka kurs 3 dniowy a np FACE czy kurs Mirabellego, nie będą nic znaczyły. Poza tym jeśli ktoś napisał bardzo dobrze LDEK a nie poszedł na specke oznacza, że jednak lepsi od tej osoby dostali się na ortodoncję, bo na resztę specjalizacji aż tak trudno nie jest się
Oneplace
Oneplace
Oneplace 20.10.2021, 18:14:13
  • 0
@SkrytyZolw: no akurat mam inne spojrzenie, bo najbliższe mi 2 osoby teraz kończą specjalizację z ortodoncji i akurat nasze rodziny jakby to powiedzieć nie pochodzą z wyższych sfer. Po prostu obie miały "podium" z LDEKu w jednym roku i się dostały. Co do tego co napisałeś wierzę i szanuję, natomiast wszystko co napisałem dotyczyło zwykłego szarego Kowalskiego, który ma wątpliwości gdzie pójść. Są fantastyczne kursy, które kosztują majątek, ale nie
Oneplace
Oneplace
Oneplace 20.10.2021, 18:46:24
  • 0
@SkrytyZolw: co do "marketingu szeptanego" zgadzam się w pełni, że z polecenia jest najlepiej. Co do google czy znanego zlekarza mam wątpliwości. Raz, że oceny da się kupić, ale też już widziałem pacjentów, którzy wystawili kiepską ocenę, bo w ich mniemaniu nie czuli się "wystarczająco zaopiekowani", co ni jak nie odzwierciedla wiedzy lekarza.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 20.10.2021, 19:04:54
  • 0
@SkrytyZolw: To teraz rozumiem

1044

Był pies, nie ma psa. Ponga zastrzelono tuż pod domem. Ile jeszcze...

Był pies, nie ma psa. Ponga zastrzelono tuż pod domem. Ile jeszcze...

- Pongo to jest nasz członek rodziny. To znaczy był, przepraszam, był... - mówi pani Jolanta. Jej pies został zastrzelony z broni myśliwskiej, nieopodal domu. Kobieta walczy o sprawiedliwość przed sądem, bo - jak twierdzi - chce pokazać innym, że takich spraw nie należy bagatelizować....

ramzes90
z
tokfm.pl
dodany: 20.10.2021, 06:00:28
  • 268
  • #
    polska
  • #
    zwierzaczki
  • #
    zwierzeta
  • #
    myslistwo
Oneplace
Oneplace
Oneplace 20.10.2021, 10:59:05
  • 5
Tak jak uwielbiam psy, tak w tej sprawie zasadnicza jest jedna kwestia. Pani postanowiła sobie w środku nocy wypuścić pupila, który mały nie jest luzem i go nie pilnowała. W artykule jest mowa o tym, że mógłbym to być człowiek, no i właśnie... A jeżeli byłby wypuszczony owy husky i byłby tam jakiś dzieciak, którego mógłby zagryźć. To, że pies znajdował się około 80 metrów od zabudowań może zostać obalone, bo kwestią
  • 16
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Oneplace
Oneplace
Oneplace 20.10.2021, 11:09:12
  • 2
@sokotra: masz odesłanie do art 33
4.
W razie konieczności bezzwłocznego uśmiercenia, czynność tę dokonuje się przez:
1)
podanie środka usypiającego - przez lekarza
Oneplace
Oneplace
Oneplace 20.10.2021, 11:36:54
  • 4
@Karbon315: jak wspomniałem, obowiązkiem każdego myśliwego jest sprawdzenie do czego strzela. Jeżeli się pomyli odpowiada karnie.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 20.10.2021, 11:38:44
  • -1
@xer78: kwestia dowodowa gdzie znajdował się pies, a nie oświadczenie właścicielki w artykule. Pies mógł postrzelony przejść nawet kilkaset metrów nim padł, ale to byłaby wina myśliwego, bo zastrzelił "niehumanitarnie".Uwierz mi, że w środku nocy ludzie też chodzą po lesie, w szczególności, żeby "poczęstować się" kukurydzą, gdzie najczęściej odbywa się odstrzał dzików
Oneplace
Oneplace
Oneplace 20.10.2021, 13:15:45
  • 0
@xer78: strzelanie w nocy niestety często jest koniecznością, bo to koła łowieckie a nie państwo płaci odszkodowania rolnikom za zniszczone uprawy przez dzikie zwierzęta, które najczęściej właśnie w nocy się uaktywniają. Masz rację nie znam takiego przepisu, to kwestia rozsądku. Niemniej jak już kilka razy wspomniałem to na myśliwym ciąży obowiązek upewnienia się do czego strzela.

Ten przepis, o którym wspomniałeś nie dotyczy myśliwych tylko nadleśnictwa.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 20.10.2021, 13:36:47
  • 0
@xer78: może źle mnie zrozumiałeś. Zakaz może wprowadzić nadleśnictwo, nie dotyczy myśliwych. Nadleśnictwo nie wprowadza zakazu z uwagi na odstrzał tylko np prace leśne. To miałem na myśli. Nie znam przepisów, które uprawniają kogokolwiek do wydania zakazu wstępu do lasu z uwagi na polowanie. Najczęściej jest to susza.

Co do tego co napisałeś o "niektórych myśliwych" - nie neguję tego, ale jak sam napisałeś "niektórych" nie wszystkich. Jeżeli zrobią coś

706

W PIS: "Unia znalazła sposób, aby nas dojechać"

Pokaż treści 18+

W PIS: "Unia znalazła sposób, aby nas dojechać"

W obozie władzy dojrzewa przekonanie, że Bruksela na długo zamrozi pieniądze dla Polski z unijnego Funduszu Odbudowy, by maksymalnie osłabić rząd PiS – wynika z rozmów przeprowadzonych przez Onet. To może oznaczać kłopoty w pierwszej kolejności dla premiera Mateusza Morawieckiego.

konto usunięte
z
wiadomosci.onet.pl
dodany: 20.10.2021, 04:56:45
  • 355
  • #
    polityka
  • #
    polska
  • #
    bekazpisu
Oneplace
Oneplace
Oneplace 20.10.2021, 09:06:53
  • 9
@kofie: przy takiej inflacji retoryka właśnie będzie taka jak powiedziałeś. "Uszczelnilismy lukę w VAT i jesteśmy bogaci". Problem polega na tym, że to inflacja zwiększa wpływy z VAT.

881

Firma windykacyjna żądała spłaty 30 tys. zł. Po interwencji dług spadł do 560 zł

Firma windykacyjna żądała spłaty 30 tys. zł. Po interwencji dług spadł do 560 zł

Pani Anna już ponad 10 lat próbuje udowodnić firmie windykacyjnej, że zgodnie z prawem nie musi spłacać wszystkich długów jej zmarłej matki. Kobieta przyjęła spadek z dobrodziejstwem inwentarza i przesłałam dokumenty, ale do firmy windykacyjnej to nie trafia. Celowo zakłada sprawę w odległym sądzie.

Szewczenko
z
uwaga.tvn.pl
dodany: 13.10.2021, 19:14:39
  • 112
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    pieniadze
  • #
    windykacja
  • #
    spadek
  • #
    wydarzenia
Oneplace
Oneplace
Oneplace 14.10.2021, 10:31:47
  • 0
@vilas: pisz wniosek o doręczenie pozwu przez komornika + w przypadku niedoręczenia o poszukiwanie adresu. Razem 100 zł. Jak dostaniesz dokumenty od komornika, że ustalił - nie doręczył, ale z ZUS US Itd wychodzą mu takie i takie adresy zwracasz do sądu dokumenty z postanowieniami komornika i w pkt 1 wnosisz o doręczenie przez sąd na wykazane przez komornika adresy, pkt 2 w przypadku niedoręczenia wnosisz o ustanowienie kuratora dla
Oneplace
Oneplace
Oneplace 14.10.2021, 10:43:51
  • 0
@vilas: a nie widnieje w CEIDG? Tam masz adres i jest fikcja doręczenia o ile pamiętam
Oneplace
Oneplace
Oneplace 14.10.2021, 10:48:11
  • 0
@vilas: Rozumiem. Ja bym jeszcze spróbował z kuratorem z wnioskiem o podjęcie postępowania. Zobaczysz co sąd zrobi. Nie mam innego pomysłu

525

Orzecznictwo wielu krajów UE wskazuje na wyższość krajowego porządku nad unijnym

Orzecznictwo wielu krajów UE wskazuje na wyższość krajowego porządku nad unijnym

Polska i Niemcy nie są jedynymi krajami członkowskim, w których wydane zostały takie orzeczenia. Podobnie wyroki, wskazujące na prymat prawa krajowego nad unijnym, zapadały m.in. we Francji, Czechach, Włoszech, Hiszpanii, czy na Litwie.

konto usunięte
z
gazetaprawna.pl
dodany: 07.10.2021, 20:44:57
  • 169
  • #
    europa
  • #
    ue
  • #
    polska
  • #
    4konserwy
Oneplace
Oneplace
Oneplace 08.10.2021, 16:54:17
  • 2
@janekplaskacz: nie sposób się nie zgodzić z Tobą, choć mam pewne "ale". To, że "praworządność" w Polsce jest łamana widza nawet osoby, które zawodowo z prawem nie mają nic wspólnego. Nie popieram tych zmian, które dokonał PIS. Reforma sądownictwa jest potrzebna, ale nie taka i nie poprzez nominacje polityczne. Niemniej jednak "praworządność" może dla każdego znaczyć coś innego, to w pewnym sensie idea. Wyrok TK jest dla Polski korzystny, bo

3417

TK: Wyższość organów prawnych Unii Europejskiej jest niezgodna z Konstytucją

Pokaż treści 18+

TK: Wyższość organów prawnych Unii Europejskiej jest niezgodna z Konstytucją

Trybunał Konstytucyjny mgr Julii Przyłębskiej ogłosił wyrok ws. wniosku dotyczącego zasady wyższości prawa unijnego nad krajowym zapisanej w Traktacie o Unii Europejskiej. TK poinformował o niezgodności z konstytucją wybranych przepisów traktatu o Unii Europejskiej.

Szewczenko
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 07.10.2021, 15:24:12
  • 881
  • #
    polska
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    prawo
  • #
    trybunalkonstytucyjny
  • #
    bekazpisu
  • #
    neuropa
Oneplace
Oneplace
Oneplace 07.10.2021, 15:50:49
  • 61
@Reepo: Ratyfikowane umowy międzynarodowe stoją w hierarchii prawa ponad ustawami, a nie ustawą zasadniczą jaką jest Konstytucja. Konstytucja w Polsce jest najwyższym w hierarchii źródłem prawa.
art. 133 ust. 2 i art. 188 pkt 1 Konstytucji
RP

Prezydent Rzeczypospolitej przed ratyfikowaniem umowy międzynarodowej może zwrócić się do Trybunału Konstytucyjnego z wnioskiem w sprawie jej zgodności z
Oneplace
Oneplace
Oneplace 07.10.2021, 15:59:34
  • -2
@maximilianan: oczywiście, że czytam. Polecam czytać ze zrozumieniem. TK ocenia czy ratyfikowana umowa międzynarodowa jest zgodna z konstytucją czy nie, a prezydent może się zwrócić do TK o taką opinię. Właśnie z tego artykułu wynika, że umowy ratyfikowane powinny być zgodne z konstytucją RP. Wynika to z doktryny, ale być może potrzebne są do tego studia skoro nie jesteś w stanie tego zrozumieć.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 07.10.2021, 16:06:40
  • 5
@maximilianan: Należy pamiętać, że wszystkie umowy międzynarodowe muszą być
zgodne z Konstytucją RP (art. 133 ust. 2 i art. 188 pkt 1 Konstytucji
RP). O zgodności umów międzynarodowych z Konstytucją orzeka
Trybunał
Oneplace
Oneplace
Oneplace 07.10.2021, 16:20:36
  • 4
@maximilianan postaram się jaśniej... Z tego przepisu wynika jak słusznie zauważyłeś, że prezydent przed ratyfikowaniem umowy międzynarodowej może się zwrócić do TK o opinie dot. Zgodności z konstytucją RP. Zgadzam się. Z tego przepisu również wynika, że Konstytucja jest w hierarchii prawa wyżej niż umowy ratyfikowane, ponieważ powinny być zgodne z konstytucją. Na gruncie naszego podwórka. Kiedyś były w obiegu bankowe tytuły egzekucyjne. Była taka możliwość prawem przewidziana. Następnie TK stwierdził,
Oneplace
Oneplace
Oneplace 07.10.2021, 16:30:29
  • 5
@maximilianan: wyrok TK z 2005 roku https://sip.lex.pl/orzeczenia-i-pisma-urzedowe/orzeczenia-sadow/k-18-04-wyrok-trybunalu-konstytucyjnego-520249198

Jak masz czas przeczytaj uzasadnienie. To nie pierwszy taki wyrok, ale teraz jest głośny. TK ocenia określony traktat, określone przepisy

Przykład z odpowiedzi TK z tego wyroku

16.6. Małżeństwo (jako związek kobiety i mężczyzny) uzyskało w prawie krajowym RP odrębny status konstytucyjny zdeterminowany postanowieniami art. 18 Konstytucji. Zmiana tego statusu byłaby możliwa jedynie przy zachowaniu rygorów trybu zmiany Konstytucji, określonych w art. 235
Oneplace
Oneplace
Oneplace 07.10.2021, 16:41:49
  • 3
@maximilianan: A to poniżej z tego wyroku z 2005 roku odnosi się do dzisiejszej sytuacji:

"14.3. Podniesiona przez wnioskodawców - przy wskazaniu art. 5 Konstytucji jako wzorca kontroli konstytucyjności - powinność "strzeżenia" niepodległości oraz dziedzictwa narodowego materializuje się m.in. w obowiązku Prezydenta RP (art. 122 ust. 2 Konstytucji) "stania na straży" suwerenności państwa przy okazji dokonywania ratyfikacji i inicjowania kontroli zgodności traktatów "wspólnotowych" z Konstytucją RP, w tym: z jej

432

Ekonomiści o podniesieniu stóp procentowych. "To nie koniec podwyżek"

Ekonomiści o podniesieniu stóp procentowych. "To nie koniec podwyżek"

Ekonomiści prognozują dalsze podnoszenie stóp, wskazując, że Rada podjęła słuszną decyzję. "Uważamy, że Rada będzie kontynuować podwyżki. Te działania mogą ograniczyć wzrost oczekiwań inflacyjnych i nakręcenie spirali płacowo cenowej." - piszą analitycy ING.

mickpl
z
bankier.pl
dodany: 06.10.2021, 19:17:46
  • 98
  • #
    ekonomia
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    pieniadze
  • #
    stopyboners
Oneplace
Oneplace
Oneplace 07.10.2021, 15:24:07
  • 0
@Triptiz: wystarczy pozew o pozbawienie klauzuli wykonalności tytułu wykonawczego, albo jeszcze prościej przywrócenie terminu na wniesienie sprzeciwu od nakazu zapłaty. Nie znam wszystkich okoliczności, ale skoro nie odebrał wypowiedzenia, a wcześniej wezwania 75c prawa bankowego to kredyt nigdy nie stał się wymagalny. Tylko bez wszystkich informacji ciężko to ocenić.

Ps. Na ten moment już nie ma możliwości uprawomocnienia się nakazu zapłaty w e-sądzie bez odebrania nakazu zapłaty przez pozwanego.

Oczywiście
Oneplace
Oneplace
Oneplace 07.10.2021, 15:48:00
  • 0
@Triptiz: e-sąd w Lublinie przyspiesza sprawy w pewnym sensie, bo wymienia się dowody, ale ich się nie przedstawia. Jak druga strona odbierze i nie wniesie sprzeciwu to staje się prawomocny. Sądy Rejonowe czy Okręgowe w zależności od wartości przedmiotu sporu też mogą wydać nakaz zapłaty i dalszy ciąg jest ten sam, z tą różnicą, że przedstawia się fizycznie dowody. W obu przypadkach ma to przyspieszyć postępowanie. W sądzie rejonowym Lublin

431

Dwa lata po wyroku TSUE frankowicze wygrywają 90% spraw sądowych

Dwa lata po wyroku TSUE frankowicze wygrywają 90% spraw sądowych

Tylko w pierwszym półroczu bieżącego roku do sądów zostało złożonych ponad 30 000 nowych spraw. Pozostałe sprawy są procedowane przez sądy i w ponad 90% kończą się pozytywnie dla kredytobiorców.

ObserwatorGospodarczy
z
obserwatorgospodarczy.pl
dodany: 03.10.2021, 10:54:50
  • 187
  • #
    polska
  • #
    banki
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    kredythipoteczny
Oneplace
Oneplace
Oneplace 03.10.2021, 18:51:34
  • -3
Teraz zacznie się kontrofensywa banków i pozwy o bezumowne korzystanie z kapitału. Banki mają na to czas, więc to dopiero początek tej historii. Świadczenia banków się nie przedawnią mimo tego co stwierdził ostatnio SOw Warszawie, bo już wypowiedział się w tej kwestii SN. Pozostało ostatnie pytanie, na które odpowie SN, już nie całym zgromadzeniem tylko uchwałą 7 sędziów. Zobaczymy jak to się zakończy. Raiffeisen już rozpoczął ten proces.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Oneplace
Oneplace
Oneplace 03.10.2021, 18:57:46
  • 3
@magnuss: zwrot kapitału jest bardzo prawdopodobny, bo bardzo często zasądza to sąd już przy unieważnieniu umowy jako świadczenie ewentualne bądź powództwo wzajemne. Kwestia jest tylko czy bank otrzyma też odsetki za korzystanie z kapitału.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 03.10.2021, 19:00:29
  • 6
@stary_emigrant: Bank nie jest właścicielem nieruchomości to nie leasing. Bank ma ustanowiona hipotekę na nieruchomości. W momencie unieważnienia umowy upada również zabezpieczenie, więc powinna zostać zwolniona hipoteka

763

Lekarka z Wrocławia odmówiła przedoperacyjnego badania dziecka. Powodem...

Lekarka z Wrocławia odmówiła przedoperacyjnego badania dziecka. Powodem...

Za miesiąc Maję czeka bardzo poważna operacja. Niestety Pani doktor pracująca w jednym z wrocławskich szpitali, pomimo umówionego wcześniej terminu, odmówiła przeprowadzenia jednego z ważniejszych badan kwalifikujących dziewczynkę do operacji.

24jgora
z
24wroclaw.pl
dodany: 26.09.2021, 09:30:47
  • 163
  • #
    covid19
  • #
    szpital
  • #
    wroclaw
  • #
    dzieci
  • #
    zdrowie
  • #
    koronawirus
Oneplace
Oneplace
Oneplace 26.09.2021, 11:48:02
  • -12
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Oneplace
Oneplace
Oneplace 26.09.2021, 11:57:31
  • -10
@voith: ok, znam zasady etyki lekarskiej. W takim razie proszę o pewną odpowiedź. Zakładając, że na oddziale jak piszą w artykule jednego lekarza już nie było, a drugi ryzykował też, że przyjmując pacjentów bez testu/szczepionki (wiem, że to drugie jest dyskusyjne, ale tutaj właśnie dotyczy to wytycznych od ordynatora oddziału) również przestanie pracować, a pacjenci na oddziale de facto pozostaną bez opieki to - gdzie ma zastosowanie zasada "Primum non

3686

Skarbówka zwróciła firmie pieniądze, ale bez odsetek."Urząd nie ma tyle w kasie"

Skarbówka zwróciła firmie pieniądze, ale bez odsetek."Urząd nie ma tyle w kasie"

Firma z powodu trwającej kontroli musiała czekać blisko 3 lata na pieniądze. Przedsiębiorca otrzymał w końcu zwrot, ale bez należnego mu 1 mln zł odsetek, bo – jak go poinformowano – urząd nie ma tyle pieniędzy w kasie.

Muskat002
z
mambiznes.pl
dodany: 10.09.2021, 10:13:58
  • 188
  • #
    polska
  • #
    biznes
  • #
    skarbowka
  • #
    urzad
  • #
    firma
Oneplace
Oneplace
Oneplace 10.09.2021, 21:23:54
  • 0
@Marek_B: Masz rację z tym , że sam przedsiębiorca nie może naliczać "odsetek od odsetek", bo mówi o tym zasada anatocyzmu, ale jeśli wniesie pozew i skapitalizuje odsteki, sąd może zasadzić odsetki ustawowe od skapitalizowanych odsetek od dnia wniesienia
pozwu do dnia zapłaty. Oczywiście jeżeli wnosi się o to w pozwie. Inna sprawa jest to, że wierzyciel może zarachowac wpłatę najpierw na odsetki, a nie kapitał jak chce urząd i

613

To już pewne – będzie rekord upadłości konsumenckiej

To już pewne – będzie rekord upadłości konsumenckiej

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2021 r. upadłość ogłosiło ponad 9 tys. osób. Oznacza to wzrost w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku aż o 126 proc.

garbal70
z
bankier.pl
dodany: 08.07.2021, 07:10:19
  • 108
  • #
    polska
Oneplace
Oneplace
Oneplace 08.07.2021, 19:31:47
  • -1
Wbrew pozorom jest to sensowniejsze rozwiązanie niż egzekucja w przypadku wypowiedzianych kredytów hipotecznych i tego głównie dotyczy taka ilość upadłości konsumenckiej. Jeżeli wierzyciel ma już tytuł wykonawczy to są już tylko dwie drogi albo utrudnianie egzekucji, co da się robić przez lata, albo upadłość konsumencka i spokój. Poza tym trzeba wziąć pod uwagę, że samo ogłoszenie upadłości nie musi oznaczać, że zostanie ona zakończona, można choćby ja umorzyć na wniosek upadłego. Reasumując
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

656

Brakuje lekarzy, nie ma komu leczyć. Szpitale zawieszają działanie.

Brakuje lekarzy, nie ma komu leczyć. Szpitale zawieszają działanie.

Wystarczył podpis wojewody, a publiczny szpital przekształcony został w covidowy. Po 7 miesiącach z kolejnym podpisem ma powrócić do pełnego funkcjonowania. Okazuje się jednak, że czas walki z pandemią zrobił swoje. Specjaliści odeszli do innych placówek i nie ma już komu prowadzić.

darosoldier
z
money.pl
dodany: 03.07.2021, 07:21:20
  • 116
  • #
    polska
  • #
    zdrowie
  • #
    szpital
  • #
    medycyna
  • #
    koronawirus
  • #
    praca
Oneplace
Oneplace
Oneplace 03.07.2021, 16:42:58
  • 2
@SmakoszqaZycia: zróbmy tak samo z każdymi innymi studiami, ergo ludzie przestaną studiować i będziemy krajem robotników, kolejny geniusz, zapisz się do partii..
Oneplace
Oneplace
Oneplace 03.07.2021, 16:46:55
  • 0
@NocnikDzienny: poczytaj ilu specjalizantow może mieć specjalista jakiejś dziedziny medycyny, później ile miejsc wskazuje konsultant krajowy a ile zostaje przyznanych miejsc specjalizacyjnych. Za rezydenturę płaci urząd wojewódzki, nie placówka. Poczytaj ustawę że zrozumieniem i wyciągnij wnioski. Mniej ostro - brakuje specjalistów, a więc nie można szkolić rezydentów.

Art. 16m. Kierownik specjalizacji Ustawa z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty

429

Zabrali byki i nie zapłacili. Gospodarze na skraju bankructwa

Zabrali byki i nie zapłacili. Gospodarze na skraju bankructwa

Pan Arkadiusz z ojcem Zbigniewem spod Płońska sprzedali swoje byki firmie z Glinojecka i od ponad dwóch lat czekają na zapłatę. Chodzi o 26 tys. zł. Przez brak gotówki hodowla stanęła. Mężczyźni oddali sprawę do sądu, ale mimo iż właścicielka firmy ma nieruchomość, którą można zająć na...

polsatnews_pl
z
polsatnews.pl
dodany: 01.07.2021, 18:45:06
  • 54
  • #
    polska
  • #
    rolnictwo
  • #
    prawo
  • #
    warszawa
  • #
    plonsk
Oneplace
Oneplace
Oneplace 02.07.2021, 16:12:20
  • 2
@pinochet: wystawić może 1/2, chyba, że w księdze wieczystej mamy wspólność majątkową małżeńską a tytuł wykonawczy na jednego z małżonków wtedy nic nie może zrobić poza zajęciem nieruchomości, czyli wpisie w dziale III KW. Trzeba wnieść o tytuł na drugiego małżonka. Do tego dochodzą jeszcze sprostowania ewentualnych niezgodności ze stanem faktycznym. Ale.. po pierwsze musi się znaleźć chętny na część nieruchomości, a wcześniej trzeba oszacować nieruchomość przez biegłego. Komornik nie

680

SOR w szpitalu wyłączony do odwołania. "Brak personelu medycznego".

SOR w szpitalu wyłączony do odwołania. "Brak personelu medycznego".

Do odwołania wyłączony został szpitalny oddział ratunkowy Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego przy ul. Kamieńskiego we Wrocławiu.

konto usunięte
z
polsatnews.pl
dodany: 18.06.2021, 09:57:18
  • 228
  • #
    szpital
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    wroclaw
  • #
    polska
  • #
    lekarz
Oneplace
Oneplace
Oneplace 19.06.2021, 07:48:12
  • 1
@sildenafil: prywatne szpitale to biznes, więc musi się to opłacać dla właściciela, czasami opłacają się wyceny na NFZ czasami nie, zależy od świadczenia. Poza tym SOR ma wymagania co do specjalistów, którzy muszą być równocześnie na oddziale. Koniec końców umowa z NFZ to kontrole, tłumaczenia, papierologia. Pewnie biznesowo koszt pakietowego ubezpieczenia pacjenta prywatnie byłby mało popularny i z całkowicie prywatnego SORu mało kto by korzystał, a trzeba by było go
Oneplace
Oneplace
Oneplace 19.06.2021, 08:10:24
  • 5
@Oneplace: podstawy prawne do wymagań dot. SORow. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 27 czerwca 2019 r. w sprawie szpitalnego oddziału ratunkowego oraz Ustawa z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym ze zmianami. Choćby trzeba mieć poniższe oddziały:

Szpitalne oddziały ratunkowe mogą powstać w placówkach, w których znajduje się co najmniej:

oddział chirurgii ogólnej z częścią urazową,
oddział chirurgii dziecięcej – w przypadku szpitali udzielających świadczeń zdrowotnych

1337

Lekarze dostają 15 tys. zł dodatku covidowego za 1 dyżur w miesiącu

Lekarze dostają 15 tys. zł dodatku covidowego za 1 dyżur w miesiącu

- Niektórzy lekarze cwaniakują i skaczą między jednym szpitalem, a drugim. Tu dyżur, tam dyżur, bo takie dodatki mogą dostać w kilku szpitalach w miesiącu. Nikt tego nie kontroluje, a publiczne pieniądze są wożone niemalże taczkami - alarmują dyrektorzy szpitali.

Zenon_Zabawny
z
wiadomosci.onet.pl
dodany: 21.05.2021, 13:29:40
  • 325
  • #
    polska
  • #
    covid
  • #
    lekarze
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    medycyna
Oneplace
Oneplace
Oneplace 21.05.2021, 17:05:54
  • 1
@jarzmo_przyszlosci: z całym szacunkiem dla strażaków i policjantów, ale oni nie poświęcają 15 lat życia na ciężkie kształcenie się i nie wisi nad nimi prokurator po każdej akcji. W artykule znaleźli się cwaniacy, którzy są w każdym zawodzie i takiemu czemuś trzeba przeciwdziałać systemowo. Poza tym lekarze często muszą dokształcać się całe życie, często za swoje pieniądze. Pozdrawiam.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 21.05.2021, 17:10:26
  • 1
@dzikireks: lekarz najpierw uczy się ostro w liceum, żeby zdać dobrze mature, później 6 lat studiów, rok stażu, a później 3-6 lat specjalizacji plus dokształcanie.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 21.05.2021, 17:14:45
  • -7
@dzikireks: różnica polega na tym, że inżynier musi obronić pracę inżynierska i może iść do pracy. Lekarz musi zdać bardzo dobrze lek lub LDEK i liczyć na top, że pojawia się miejsca specjalizacyjne. Poza tym zarobki dobrego inżyniera są na podobnym poziomie do lekarza.
Oneplace
Oneplace
Oneplace 21.05.2021, 17:25:57
  • -2
@dzikireks: tylko, że to nie ma znaczenia w tej sprawie. Jeżeli chcesz być dobry w jakimkolwiek zawodzie musisz się dokształcać. Tylko widzisz ja jako prawnik muszę doczytywać, ewentualnie mogę kupić jakieś komentarze do kodeksów i dostęp do lexa. Moja żona jako lekarz wydaje na kursy kilkadziesiąt tysięcy rocznie, żeby leczyć pacjentów na najwyższym poziomie, a jest rezydentem ortodoncji. Po drugie lekarzy brakuje wszędzie, to zawód deficytowy i dlatego mogą dyktować
Oneplace
Oneplace
Oneplace 21.05.2021, 17:40:44
  • -1
@dzikireks: znam przynajmniej dwie uczelnie prywatne, które mają medycynę. Jeżeli chodzi o prawo to tych uczelni jest mnóstwo. Mała ciekawostka uczelnie publiczne też mają prywatne miejsca na kierunkach medycznych, za które się płaci. Jednak nie porównuj mechanika, który jak spier coś w aucie i nie będzie działać to trudno. Lekarz idzie siedzieć. Problem systemu ochrony zdrowia jest bardziej skomplikowany niż piszesz. Opiera się on na punktach z NFZ, stąd limity
Oneplace
Oneplace
Oneplace 21.05.2021, 17:52:10
  • -1
@Luciferrrro: według mojej metody zarabiasz tyle na ile pozwala Ci rynek. Jeżeli jesteś dobrym programistą na DG zarobisz bardzo dużo. Jeżeli jesteś dobrym specjalista jako lekarz również adekwatnie. Tutaj opisana jest patologia, czyli wykorzystywanie systemu publicznego. A to co pisałem było odpowiedzią na to, że lekarz to zawód jak każdy inny i można zarabiać tyle co policjant, strażak czy mechanik. Jeżeli jesteś dobry w swoim zawodzie wszędzie zarobisz. Z lekarzami
Oneplace
Oneplace
Oneplace 21.05.2021, 18:38:34
  • 6
To jest zwykle szczucie na lekarzy i artykuł, który mija się z prawdą, bo takich pieniędzy nie zobaczy żaden lekarz za jeden dyżur. Teraz Niedzielski chce obniżyć wynagrodzenia zasadnicze dla lekarzy etatowych i stąd artykuły sponsorowane, żeby przypadkiem społeczeństwo nie poparło lekarzy. To samo było z rezydentami, którzy niby zarabiali miliony. Wystarczyło wtedy zerknąć do rozporządzenia, ale to przerasta możliwości większości, bo zawiść to nasz sport narodowy, co widać po ogłoszonym "nowym
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Oneplace
Oneplace
Oneplace 22.05.2021, 10:29:34
  • 1
@B____M: Jak wynika z treści Polecenia Ministra Zdrowia z dnia 01.11.2020 r. skierowanym do p.o. Prezesa NFZ na podstawie art. 42 ustawy z dnia 14 sierpnia 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w celu zapewnienia funkcjonowania ochrony zdrowia w związku z epidemią COVID-19 oraz po jej ustaniu, kwota dodatku powinna być równa 100% wynagrodzenia danej osoby, oraz nie wyższa niż 15 000 zł. W przypadku świadczenia pracy przez daną osobę
Oneplace
Oneplace
Oneplace 22.05.2021, 17:10:47
  • 0
@B____M: Art. 22. Kp [Stosunek pracy]
§ 1.
Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.
§ 1 - 1.
Zatrudnienie w warunkach określonych w § 1 jest zatrudnieniem na podstawie stosunku pracy, bez względu na nazwę zawartej przez strony umowy.

3358

#PILNE: Pożar na terenie Elektrowni Bełchatów.

#PILNE: Pożar na terenie Elektrowni Bełchatów.

Płoną przenośniki taśmowe na terenie Elektrowni Bełchatów.

SzymLeg
z
twitter.com
dodany: 22.05.2021, 10:32:57
  • 422
  • #
    belchatow
  • #
    pozar
  • #
    elektrownia
Oneplace
Oneplace
Oneplace 22.05.2021, 11:31:30
  • 25
Co ciekawe te podajniki dostarczają węgiel do 14 bloku (najnowszego), a więc jedynego, który jest podpięty pod inną rozdzielnie i jedynego działającego podczas ostatniej awarii rozdzielni w Rogowcu. Dużo przypadków w ostatnim czasie.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

715

Zbigniew Ziobro nie przeprosi sędzi Morawiec. Skierował kasację od wyroku do SN

Pokaż treści 18+

Zbigniew Ziobro nie przeprosi sędzi Morawiec. Skierował kasację od wyroku do SN

Skarb Państwa reprezentowany przez ministra sprawiedliwości skierował do Sądu Najwyższego kasację od wyroku nakazującego mu przeproszenie krakowskiej sędzi Beaty Morawiec za naruszenie jej dóbr osobistych - dowiedziała się PAP od mecenasa Huberta Kubika, jednego z pełnomocników ministra.

Szewczenko
z
rp.pl
dodany: 21.05.2021, 16:36:59
  • 50
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    sadowehistorie
  • #
    dobrazmiana
  • #
    bekazpisu
Oneplace
Oneplace
Oneplace 21.05.2021, 20:57:06
  • 6
A co ma skarga kasacyjna do tego? SN to nie trzecia instancja. Wyrok SA jest prawomocny i natychmiast wykonalny..
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 2 z 3
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 10.12.2021

    Komentator
  • Rocznica
    od 19.05.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking