Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko187
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

Agathokles
Agathokles

Agathokles

Dołączył 4 lata i 3 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 594
  • Znaleziska 465
  • Mikroblog 129
  • Obserwujący 15
  • Obserwowane 4
gardzenarodowcami
gardzenarodowcami
08.06.2023, 08:56:35
  • 242
#bekazprawakow #konfederacja #bekazkatoli #heheszki #bozecialo #polityka
gardzenarodowcami - #bekazprawakow #konfederacja #bekazkatoli #heheszki #bozecialo #p...

źródło: IMG_0073

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Agathokles
Agathokles
Agathokles 08.06.2023, 16:19:23 via Wykop
  • 2
@horus666:

Ale wiesz, że przez ok 1000 lat, całe średniowiecze KK zakazał posiadania biblii i sam tylko mówił co pochodzi od Boga, a co nie?


Kościół katolicki w współczesnym tego rozumieniu - czyli zcentralizowana, odgórnie sterowana instytucja zarządzona przez papieża, któremu przysługuje absolutny prymat nad innymi organami kościoła - wykształcił się jakoś między XI-XIII w. Wcześniej w Europie zachodniej mieliśmy różne kościoły lokalne, w których papież - mimo, że
  • Odpowiedz

1507

Netflix został pozwany na 2 mld dolarów przez Egipcjan

Netflix został pozwany na 2 mld dolarów przez Egipcjan

Jedna z ostatnich głośnych produkcji platformy Netflix wciąż wywołuje skrajne emocje. Egipcjanie nie zamierzają jednak odpuścić i zdecydowali się pozwać platformę streamingową za dokument Królowa Kleopatra.

Piotrek7231
z
ppe.pl
dodany: 02.06.2023, 13:21:45
  • 221
  • #
    netflix
  • #
    egipt
  • #
    swiat
  • #
    film
  • #
    seriale
  • #
    bekazlewactwa
Agathokles
Agathokles
Agathokles 02.06.2023, 19:05:49 via Wykop
  • 2
@bndkt15: W kulturze Koptów, też nie ma jakichś potężnych zapożyczeń z kultury faraońskiego Egiptu. Ewidentnym elementem jest koptyjski - będący ostatnią fazą rozwoju języka egipskiego - jednak on funkcjonuje tylko jako język liturgiczny, Koptowie od wieków na co dzień mówią po arabsku. Ewentualnie można by dorzucić pewne motywy w sztuce i chyba tyle.

No i Koptowie i Arabowie to niekoniecznie przeciwieństwa. Wielu Koptów uważa się za Arabów.
Agathokles
Agathokles
Agathokles 02.06.2023, 19:07:49 via Wykop
  • 0
@Qba_123: Wielu Koptów uważa się za Arabów, a wszyscy mówią arabskim na codzień.
@kamil_nie Wielu Greków - przynajmniej tych z epoki klasycznej - oburzyło by się na nazwanie Macedończyków Grekami.
Agathokles
Agathokles
Agathokles 02.06.2023, 19:12:32 via Wykop
  • 0
@Pshemeck: Czarni to XXV dynastia, saici to XXVI. Zresztą żadnej z tej dynastii nie nazwałbym "syfem i malarią". Powiedziałbym, że to jedne z lepszych, jeśli nie najlepsze dynastie panujących nad Egiptem w I tysiącleciu p.n.e. Jeśli XXV i XXVI to "syf i malaria", to co powiedzieć np. o takiej XXII czy XXIIII ( ͡° ͜ʖ ͡°) Albo o ostatnich Lagidach (jeśli ich w ogole uznać za

429

MSW Ukrainy ogłosiło kary dla mężczyzn, którzy nielegalnie wyjechali za granicę

MSW Ukrainy ogłosiło kary dla mężczyzn, którzy nielegalnie wyjechali za granicę

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych ogłosiło kary dla mężczyzn, którzy nielegalnie wyjechali za granicę

kantek007
z
dp.vgorode.ua
dodany: 25.05.2023, 13:11:23
  • 356
  • #
    ukraina
  • #
    pieklomezczyzn
  • #
    wojna
  • #
    kara
  • #
    wolnosc
  • #
    niewolnictwo
Agathokles
Agathokles
Agathokles 25.05.2023, 22:05:45 via Wykop
  • 6
@missioncritical:

Prawo jest prawem.


Ustawy norymberskie czy Jim Crow laws też były prawem, więc były dobre i trzeba było ich przestrzegać?
Jak to powiedział jeden z najwybitniejszych teoretyków prawa Radbruch, prawo skrajnie niemoralne nie jest prawem, tylko ustawowym bezprawiem i nikt nie ma obowiązku
Agathokles
Agathokles
Agathokles 26.05.2023, 06:27:44 via Wykop
  • 1
@missioncritical:

@Agathokles porównanie jak zwykle z d--y. Jak państwo jest abstrakcją, to łaskawie przestań z niego korzystać i wyjedź gdzieś gdzie władza nie sięga.


Państwo istnieje dla obywateli, nie obywatele dla państwa. Jeśli państwo nie jest w stanie zapewnić swoim obywatelom bezpieczeństwa i musi dla zagwarantowania swojego bytu przymusowo wystawiać obywateli na ryzyko śmierci, to jego istnienie mija się z celem.
Agathokles
Agathokles
Agathokles 26.05.2023, 19:47:40 via Wykop
  • 3
@missioncritical:

>: państwo to obywatele. To nie dwa osobne byty.


To byłoby prawdą w stosunku do greckich polis, gdzie faktycznie nie istniały struktury państwowe odrębne od społeczeństwa i pretendujące do jego reprezentowania. Dlatego też nie było zawodowych żołnierzy, polityków, sędziów czy urzędników - wszystkie te funkcje pełniły zwykli obywatele wybierani czy wylosowywani na określony okres i po tym okresie zastępowani innymi. Natomiast dzisiaj państwo posiada struktury odrębne od społeczeństwa - np.

619

Okropności nie do pojęcia. Ujawniono, co zrobili ukraińskiej żołnierce

Okropności nie do pojęcia. Ujawniono, co zrobili ukraińskiej żołnierce

Duńska organizacja Dignity opublikowała raport, który ujawnia skalę okrucieństw Rosjan w Ukrainie. Opisuje on szokujące przypadki - m.in. ukraińskiej żołnierki, która była gwałcona przez trzy dni z rzędu i...

Kotouak
z
o2.pl
dodany: 14.05.2023, 12:10:06
  • 177
  • #
    rosja
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    wojsko
  • #
    putin
  • #
    wydarzenia
Agathokles
Agathokles
Agathokles 14.05.2023, 17:56:25 via Wykop
  • 1
@zyneks:

W cywilizacji turańskiej kaprysy wodza zastępują prawo.


Koneczny chyba nie słyszał o czymś takim jak jassa czyli zwyczajowe prawo Mongołów. To, że koczownicy potrafili być okrutni (zresztą kto w tych czasach nie był?), nie oznacza, że byli anarchistycznym społeczeństwem bez praw, którego spójność gwarantowała jedynie obecność

819

Gwiazda Kleopatry od Netfliksa wyśmiewa Egipcjan - "to stuprocentowy rasizm"

Gwiazda Kleopatry od Netfliksa wyśmiewa Egipcjan - "to stuprocentowy rasizm"

Adele James odniosła się do oskarżeń kierowanych w stronę produkcji Netfliksa.

IGNPolska
z
pl.ign.com
dodany: 12.05.2023, 06:49:02
  • 213
  • #
    kleopatra
  • #
    film
  • #
    netflix
  • #
    seriale
  • #
    ciekawostki
Agathokles
Agathokles
Agathokles 12.05.2023, 10:38:01 via Wykop
  • -3
@AkkA: Wbrew pozorom kazirodztwo wśród faraonów nie było czymś częstym. Incydenty się zdarzały (np. Ramzes II Wielki, który poślubił własna córkę), ale rzadko. Dopiero Lagidzi (o których można dyskutować czy powinno się ich uznawać za faraonów), rozkręcili się z tym na całego.
@djtartini1 Za co - a także zachęcenie do buntu przeciw Mojżeszowi - zostali ukarani trądem przez Boga. W starożytności nie znano koncepcji rasy ludzkiej, więc Twoje stwierdzenie
Agathokles
Agathokles
Agathokles 12.05.2023, 10:58:11 via Wykop
  • 4
@djtartini1: Niekoniecznie. Reakcje na obcość mogą być różne. Popatrz jak bardzo ambiwalentny w literaturze greckiej jest obraz Persów. Z jednej strony wroga potęga, chcąca zniewolić Greków, z drugiej takiego Cyrusa Wielkiego przedstawiano jako wzór cnót. Podobnie Fenicjan - z jednej stron szemrane typy (w "Odysei" Eumajos, świniarz Odyseusza opowiada jak został jako dziecko porwany przez Fenicjan i sprzedany w niewolę), z drugiej Fenicjanin Kadmos miał założyć jedno z najważniejszych miast
Agathokles
Agathokles
Agathokles 12.05.2023, 11:58:53 via Wykop
  • 1
@djtartini1: No tak, dlatego zawsze bawiła mnie ta narracja o wojnach perskich jako uratowaniu cywilizacji zachodniej od wschodniego despotyzmu. Bardzo symboliczny jest fakt, że Temistokles - odpowiedzialny za zwycięstwo Greków w bitwie pod Salaminą - już po wojnie oskarżony o zdradę, znalazł schronienie właśnie na dworze perskim.

750

Czarna Kleopatra? Jest kolejny pomysł Egiptu przeciw Netflix. Bedzie nowy film

Czarna Kleopatra? Jest kolejny pomysł Egiptu przeciw Netflix. Bedzie nowy film

W Egipcie serialem zajął się sąd. Skargę złożył prawnik Mahmoud al-Semary, który twierdzi, że platforma prezentuje "afrocentryczne myślenie", a jej celem jest wymazanie egipskiej tożsamości. Egipska państwowa telewizja przygotuje też swój film. To ma być dokument z dużym budżetem.

travelove
z
rmf24.pl
dodany: 11.05.2023, 10:24:34
  • 163
  • #
    egipt
  • #
    blm
  • #
    netflix
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    historia
  • #
    film
Agathokles
Agathokles
Agathokles 11.05.2023, 13:10:18 via Wykop
  • 3
@sciana:

W owych czasach Grecy mieli jaśniejsze włosy niż obecnie, to przez Turków tak "zciemnieli".


Zastanawiałbym się czy nie było odwrotnie - dzisiejsi Grecy jaśniejsi od starożytnych. W końcu obecność Słowian - którzy w VI/VII w. zajęli de facto cały obszar od Dunaju po południowe skrawki Peloponezu, a miejscami nawet dostali się na okoliczne wyspy (np. Kretę) - mogła ich mocno rozjasnić. Jeszcze u schyłku średniowiecza mieliśmy na Peloponezie słowiańskie
Agathokles
Agathokles
Agathokles 11.05.2023, 16:10:16 via Wykop
  • 10
@1masa: Nie rozumiem ironii. Słowiańskie osadnictwo na Bałkanach, w tym także terenach egejskich to temat dobrze zbadany. W każdym opracowaniu dziejów Europy w średniowieczu czy historii Bizancjum znajdziesz informacje o tym. To nie żadna fringe science czy teorie spiskowe, tylko fakty historyczne.
Skąd pochodzący z Sołunia (dzisiejsza Tesalonika w północnej Grecji) Cyryl i Metody znali język słowiański, umożliwiający im misję w państwie wielkomorawskim ? ( ͡° ͜ʖ ͡

1732

Egyptian lawyer sues Netflix over Queen Cleopatra - Egypt Independent

Egyptian lawyer sues Netflix over Queen Cleopatra - Egypt Independent

Egipski adwokat Mahmoud al-Semary pozywa Netflixa w związku z serialem "Królowa Kleopatra", który przedstawia ją jako czarnoskórą. Chce zablokowania w Egipcie platformy i oskarża Netflix o promowanie afrocentryzmu, który "wymazuje egipską tożsamość".

BezDobry
z
egyptindependent.com
dodany: 19.04.2023, 05:03:45
  • 270
  • #
    netflix
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    bekazlibka
  • #
    bekazpodludzi
  • #
    seriale
Agathokles
Agathokles
Agathokles 19.04.2023, 22:37:13 via Wykop
  • 4
@kxniec:

dlatego, że wzięli ja siła i to były tak złe rządy,


Zjednoczenie Egiptu po kilku wiekach rozbicia politycznego, rozkwit kultury (tzw. renesans kuszycki), odzyskanie wpływów w Lewancie po kilku wiekach egipskiej nieobecności tamże - ciężko to nazwać złymi rządami. Jedynym problemem była Asyria, która chwilowo nawet opanuje

3768

Egipska petycja przeciwko czarnej Kleopatrze Netflixa zbanowana za 'nienawiść'

Egipska petycja przeciwko czarnej Kleopatrze Netflixa zbanowana za 'nienawiść'

Clown World na pełnym

joe-boreo
z
wykop.pl
dodany: 16.04.2023, 18:02:25
  • 479
  • #
    kultura
  • #
    nauka
  • #
    rozrywka
Agathokles
Agathokles
Agathokles 16.04.2023, 19:35:41 via Wykop
  • 4
@SpaceCat: Arabow nie było tyle, by całkowicie zalać Egipt - obok Italii najludniejszy kraj basenu Morza Śróðziemnego. Arabizacja Egiptu i ogólnie Bliskiego Wschodu wyglądała mniej więcej tak jak madziaryzacja Słowian zamieszkujących Nizinę Węgierską - lokalna ludność przyjęła język i tożsamości garstki najedźców (Arabów/Węgrów).

Już pomijając fakt, że Ptolemeuszy ciężko uznać za ,,natywnych Egipcjan", skoro nie dość, że byli obcego pochodzenia, to jeszcze (co odróżnia ich np. od np. Hyksosów, Libijczyków

934

Kobiety do szalup, mężczyźni na dno - czyli dyskryminacja ewakuacyjna mężczyzn

Kobiety do szalup, mężczyźni na dno - czyli dyskryminacja ewakuacyjna mężczyzn

W rocznicę katastrofy Titanica garść statystyk: z 843 mężczyzn tylko 161 przeżyło (19%). Z 466 kobiet 339 (73%) przeżyło katastrofę Titanica. Głównym powodem była kolejność ewakuacji i przedłożenie życia kobiet nad życie mężczyzn

sildenafil
z
shiftcomm.com
dodany: 14.04.2023, 14:28:00
  • 255
  • #
    dyskryminacjamezczyzn
  • #
    pieklomezczyzn
  • #
    titanic
  • #
    historia
  • #
    statystyka
  • #
    ciekawostki
Agathokles
Agathokles
Agathokles 14.04.2023, 20:45:08 via Wykop
  • 14
@Arv_: Teoretycznie jeden mężczyzna może zapłodnić nieograniczoną liczbę kobiet, ale problem jest tak, że owa nieograniczona liczba kobiet może nie chceć być zapłodnioną przez jednego mężczyznę. Więc o ile nie postulujesz zbiorowych gwałtów lub rozwiązań rodem z ,,Powieści podręcznej" Atwood, argument ten nie ma większego znaczenia.

Zresztą nie jesteśmy gatunkiem wymierającym. Przeciwnie - populacja ludzka jest większa niż kiedykolwiek wcześniej.
Agathokles
Agathokles
Agathokles 14.04.2023, 20:50:57 via Wykop
  • 3
@enten: Eliminacja słabszych osobników z populacji też jest korzystna z perspektywy gatunku, a jednak nie porzucamy osób niepełnosprawnych na pożarcie wilkom.

Ewolucja wyjaśnia jak powstają gatunki, nie zaś jak powinniśmy postępować. Z tego, że w przyrodzie przeżywają tylko osobniki najlepiej dostosowane i najsilniejsze, nie wynika, że powinniśmy jako społeczeństwo eliminować osoby słabsze, schorowane.
Są badacze, którzy doszukaja się ewolucyjnych podstaw dla takich zachowań jak g---t czy dzieciobójstwo, co nie oznacza

1279

Nie obchodzi mnie, co ci mówili w szkole, Kleopatra była czarna.

Nie obchodzi mnie, co ci mówili w szkole, Kleopatra była czarna.

To cytat z trailera filmu DOKUMENTALNEGO (!) zaprezentowanego parę godzin temu przez Netflix. Czy trzeba mówić więcej? Można.

Cedrik
z
stonawski.pl
dodany: 13.04.2023, 17:48:18
  • 372
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    netflix
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    4konserwy
  • #
    historia
  • #
    ciekawostki
Agathokles
Agathokles
Agathokles 13.04.2023, 21:15:50 via Wykop
  • 4
@chlopiec_kucyk: Kolorów może nie, orientacji (choć wowczas pojęcia nie znano) jak najbardziej ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Taki np. zamach na FIlipa II,ojca Aleksandra. Zamachowiec Pauzaniusz z Orestis był paziem i kochankiem Filipa. Potem Filip odsunął na rzecz innego kochanka. Zdesperowany Pauzaniusz dręczył nowego faworyta króla, aż ten popełnił s---------o. Wtedy z zemsty przyjaciele zmarłego zbiorow zgwałcili Pauzaniasza. Pauzaniusz doniosł o tym Filipowi, ale ten nie zareagowal,
Agathokles
Agathokles
Agathokles 13.04.2023, 21:19:18 via Wykop
  • 95
@Pomorski_Wilk: Choćby Kusz, którego władcy swego czasu podbili Egipt i rządzili nim jako faraonowie (XXV dynastia).

W każdym razie smutne jest to, że osoby pochodzenia afrykańskiego, zamiast odwoływać się np. do Kusz, Nubii, Etiopii czy Mali, wolą bzdurzyć, że np. Otto III czy Zawisza z Garbowa byli czarni. W ten sposób poniekąd utrwalają mit, jakoby Afryka subsaharyjska przed kolonizacją nie miała historii.
Agathokles
Agathokles
Agathokles 13.04.2023, 21:22:14 via Wykop
  • 2
@El_Polaco: Ścislej Macedonką, jednak w czasach, w których żyła, rozróżnienie między Grekami, a Macedończykami - przynajmniej na terenach dawnego imperium Achemenidów - w znacznej mierze zanikło. Wcześniej bywało różnie - jeszcze np. w V wieku p.n.e. Grecy uznawali powszechnie Macedończyków z wyjątkiem królewskiego rodu za barbarzyńców, mimo oczywistej bliskości kulturowej (np. macedoński to de facto dialekt języka greckiego).
Agathokles
Agathokles
Agathokles 13.04.2023, 21:48:47 via Wykop
  • 14
@Wap30:

To akurat prawda że tam heteroseksualizm by był prędzej czymś obrzydliwym.


To trochę bardziej skomplikowane. W greckich polis od obywatela wymagano by miał dzieci. Bywały nawet urzędy, które zajmować mogli tylko mający dzieci mężczyźni. Natomiast wielu Grekow obok posiadania żony i dzieci, jednocześnie angażowało się w relacje miłosne i seksualne z innymi mężczyznami. Miłość między mężczyznami uznawano za lepszą, bardziej wzniosłą formę miłości (polecam lekturę np."Uczty"
Agathokles - @Wap30: 
 To akurat prawda że tam heteroseksualizm by był prędzej czymś ...

źródło: 8cc

Pobierz
Agathokles
Agathokles
Agathokles 13.04.2023, 22:04:09 via Wykop
  • 2
@Pomorski_Wilk:

>Nubijczycy nie byli "czarni" i ich państwo było dziełem "najazdu białych" tak jak w przypadku Aksum.


Co to znaczy "czarni" i
Agathokles
Agathokles
Agathokles 13.04.2023, 23:03:20 via Wykop
  • 2
@Pomorski_Wilk:

>Pragnę zwrócić uwagę, że państwo Kusz znajdowało się w północnym Sudanie, a język kuszycki był spokrewniony z egipskim.


Ktoś to
Agathokles
Agathokles
Agathokles 14.04.2023, 00:36:26 via Wykop
  • 9
@costelo: Racja. Starożytni Grecy nie odróżniali popędu skierowanego w stronę kobiety od tego skierowanego w stronę mężczyzny. Przy stosunku liczyło się kto był stroną aktywną. Bycie stroną bierną postrzegana jako zarezerwowane dla kobiet i młodzieńców, dojrzały mężczyzny powinien być stroną czynną.

82

Ksiądz hejtuje egzorcystów

Ksiądz hejtuje egzorcystów

Dobry wywiad o egzorcyzmach. Trochę #bekazkatoli Ale skoro ze strony katolickiego księdza, to może #4konserwy nie zakopią.

pkostowski
z
youtube.com
dodany: 08.04.2023, 05:18:45
  • 47
  • #
    egzorcyzmypolskie
  • #
    bekazkatoli
  • #
    psychologia
  • #
    kosciol
  • #
    psychiatria
  • #
    mindfulness
Agathokles
Agathokles
Agathokles 08.04.2023, 13:39:48 via Wykop
  • 2
@pkostowski: Samo dysocjacyjne zaburzenia osobowości jest bardzo kontrowersyjną jednostką nozologiczną. Istnieją mocne przesłanki, by traktować je zaburzenie specyficzne kulturowe dla kultury amerykańskiej i kultur będących pod jej wpływem

https://czajniczek-pana-russella.blogspot.com/2018/04/rozdwojenie-jazni-choroba-napisana.html

Przy okazji dotykamy tutaj ciekawego problemu. Psychiatria z jednej strony uznaje istnienie zaburzeń specyficznych kulturowo - np. koro w Chinach, syndromu psiej ciąży w Indiach czy amoku w Indonezji, jednak praktycznie zawęża ich występowanie do kultur innych niż zachodnia. Jednocześnie zaś zaburzenia zaobserwowane
Agathokles
Agathokles
Agathokles 08.04.2023, 13:59:23 via Wykop
  • 4
@KawaJimmiego: Czytałem. Podczas lektury co chwilę się zastanawiałem czy nie czytam jakiegoś XVI-wiecznego traktatu demonologicznego i to któregoś z tych gorszych, bo ,,Młot na czarownice" to przy tym wzór sceptycyzmu i zdrowego rozsądku. Amorth pisze np. o tym, jak rzucony na ofiarę urok może sprowadzić na nią różne nieszczęścia, łącznie ze śmiercią o kocie roznoszącym zaczarowane przedmioty czy opętanej świni. Zrozumiałbym coś takiego w okresie nowożytnych polowań na czarownice, ale
Agathokles
Agathokles
Agathokles 08.04.2023, 14:16:28 via Wykop
  • 2
@pkostowski: Ale przecież wątpliwości co do dysocjacyjnego zaburzenia osobowości, istnieją właśnie wśród psychiatrów badających zagadnienie. Autor nie wypowiada własnego zadania, a jedynie referuje dyskusję, jaką się na ten temat wśród badaczy zawiązała. W psychiatrii istnieje problem niezależności kulturowej - czy jednostki nozologiczne opracowane w znaczej mierze w oparciu o zachowania ludzi z kultury zachodniej poprzez badaczy też wywodzących się z tej kultury i oceniane z punktu widzenia norm tejże kultury,
Agathokles
Agathokles
Agathokles 08.04.2023, 15:37:39 via Wykop
  • 3
@pkostowski: Egzorcyści donoszą też o lewitacji, mówieniu po aramejsku czy zwymiotowaniu psa, więc można się zastanawiać na ile wiarygodne są ich relacje. Nie trzeba tu zakładać nawet zakładać kłamania (choć pewnie i takie przypadki nie należą do rzadkości), wiadomo jak wadliwa jest ludzka pamięć i jak bardzo niewiarygodne potrafi być nawet złożone w dobrej wierze relacje naocznych świadków.

Natomiast nie widzę powodu, dla którego objawy takie jak opisujesz, nie mogły
Agathokles
Agathokles
Agathokles 08.04.2023, 22:26:50 via Wykop
  • 1
@KawaJimmiego: I co z tego? Może jest szczery i ma dobre intencje, ale nie zmienia to faktu, że jest też bardzo naiwny i bezkrytyczny. Cytowany przeze mnie fragment, w którym traktuje dobrze znaną iluzjonistyczką sztuczkę Romów - o której pisał nawet Ficowski - jako dówód ich nadprzyrodzonych zdolności najlepiej to pokazuje. Dlatego też powolywanie się na jego książki jako dowód nadprzyrodzonego charakteru zjawiska opętania, to strzał w stopę.
Agathokles
Agathokles
Agathokles 09.04.2023, 10:52:33 via Wykop
  • 1
@KawaJimmiego: No tak nie za bardzo ostrzega.

ak wytłumaczyć te fakty? Nie jest to łatwe. Wydaje mi się, że niektórzy Cyganie mają właściwości i umiejętności paranormalne, które przekazują sobie z pokolenia na pokolenie od starożytnych czasów. Chodzi jednak o wyjątkowe przypadki. Na ogół Cyganie uprawiają magię i różne formy zabobonów


Zresztą takich kwiatków jest tam mnóstwo. "Młot na czarownice" to przy książkach Amortha wzór racjonalizmu i sceptyzmu.

341

Wiara w kosmitów, wielką Lechię czy reptilian. "Wszystkie tropy prowadzą tam"

Wiara w kosmitów, wielką Lechię czy reptilian. "Wszystkie tropy prowadzą tam"

Zwolennicy teorii spiskowych promują w sieci treści jeden typ treści. Wszystkie ścieżki, tropy, prowadzą nas na Wschód – mówi Salonowi 24 dr Piotr Łuczuk, medioznawca, autor pierwszej polskiej książki o cyberwojnie, UKSW.

salon24_pl
z
salon24.pl
dodany: 25.02.2023, 20:02:42
  • 215
  • #
    teoriespiskowe
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania
  • #
    rozrywka
  • #
    rosja
  • #
    wojna
Agathokles
Agathokles
Agathokles 26.02.2023, 17:42:19 via Wykop
  • 2
@minimum:

- rozdział władzy świeckiej od duchownej, co przed chrztem nie było takie oczywiste a na zachodzie po Lutrze wróciło do stanu pierwotnego,


Kolega o Państwie Kościelnym nie słyszał? O księstwach biskupich i cesarskich

364

Odnaleziono zaginiony sumeryjski pałac w Girsu sprzed 4 500 lat

Odnaleziono zaginiony sumeryjski pałac w Girsu sprzed 4 500 lat

Zespół badaczy z British Museum i Iraku poinformował o odnalezieniu królewskiego pałacu najstarszej znanej nam cywilizacji na świecie. Znalezisko to sumeryjski pałac w Girsu, który wzniesiono 4 500 lat temu.

sropo
z
historykon.pl
dodany: 21.02.2023, 10:15:18
  • 68
  • #
    historykon
  • #
    historia
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    ciekawostki
  • #
    archeologia
  • #
    nauka
Agathokles
Agathokles
Agathokles 21.02.2023, 19:55:06 via Wykop
  • 8
@slx2000: Jerozolima w czasach Dawida - tj. X wieku p.n.e. - była wioską o powierzchni 4-5 ha.

Sam Dawid jest poświadczony jako założyciel dynastii panującej w Judzie (jeśli w odniesieniu do IX wieku p.n.e. można już użyć tego okreslenia) na steli z Tel Dan, więc ktoś taki prawdopodobnie istniał. Natomiast był raczej plemiennym kacykiem, jakich wówczas było w tym regionie dużo niż potęznym władcą imperium od Egiptu do Eufratu, jakie
Agathokles
Agathokles
Agathokles 21.02.2023, 20:00:33 via Wykop
  • 0
@pulutlukas: Być może. Chronologia Mezopotamii w III tysiącleciu p.n.e. nie jest do końca pewna i daty podaje się z marginesem błędu około stulecia.

323

Niemcy. "Chrupiące nogi świerszcza". - Odpowiedź na unijne dyrektywy.

Niemcy. "Chrupiące nogi świerszcza". - Odpowiedź na unijne dyrektywy.

Świerszcze w jedzeniu? Od dziś dozwolone! Od dawna jesteśmy gotowi - wy też? -pytali producenci niemieckiej czekolady Ritter Sport, po tym jak UE pozwoliła używać mąki ze świerszczy w produktach spożywczych. Opis był opatrzony grafiką świerszcza na zielonym tle, która była opakowaniem "Ganze Grille"

janusz_z_czarnolasu
z
polsatnews.pl
dodany: 16.02.2023, 08:03:36
  • 273
  • #
    niemcy
  • #
    czekolada
  • #
    jedzenie
  • #
    ciekawostki
  • #
    dieta
  • #
    ekologia
Agathokles
Agathokles
Agathokles 16.02.2023, 21:05:57 via Wykop
  • -1
@na_ulicy_maslo_trzaslo: @bigbeng @pisike Szarańcza jest koszerna. Jan Chrzciciel miał w końcu jeść właśnie szarańczę i miód leśny.

377

Akwarium 115 litrów - biotop Polski/zalew w Nadarzycach

Akwarium 115 litrów - biotop Polski/zalew w Nadarzycach

Film przedstawia akwarium 115 litrów (80x40x36) z biotopem Polski, a dokładniej - fragment płycizn zalewu w Nadarzycach.

Nantai
z
youtube.com
dodany: 15.02.2023, 12:08:14
  • 63
  • #
    akwarium
  • #
    akwarystyka
  • #
    ryby
  • #
    wykop
  • #
    przyroda
  • #
    wedkarstwo
Agathokles
Agathokles
Agathokles 16.02.2023, 16:33:18 via Wykop
  • 2
@jakub-dolega: Bez grzałki dałoby się kilka biotopów zrobić, jednak wybór ryb byłby o wiele mniejszy niż przy zapewnieniu stałej, wysokiej temperatur. Dla przykładu: bez grzałki dałoby się zrobić biotop azjatyckiego górskiego strumienia z kardynałkami i przylgami chińskimi. Kardynałki znoszą spadki do 4 stopni, przylgi również lubią chłodniejszą wodę. Przy czym przy hodowli tych gatunków ważne jest utrzymanie bardzo dobrej jakości wody, a co za tym - bardzo wydajna filtracja.

Karasie

287

Agencja Reutera: Żydowscy nacjonaliści nękają chrześcijan w Jerozolimie

Agencja Reutera: Żydowscy nacjonaliści nękają chrześcijan w Jerozolimie

Zdewastowany posąg Jezusa z Jerozolimie. Na początku lutego zatrzymano mężczyznę po tym, jak zdewastował posąg Jezusa w Kościele...

salon24_pl
z
salon24.pl
dodany: 13.02.2023, 20:15:27
  • 39
  • #
    izrael
  • #
    chrzescijanie
  • #
    nacjonalizm
  • #
    polityka
  • #
    religia
  • #
    jerozolima
Agathokles
Agathokles
Agathokles 14.02.2023, 20:57:12 via Wykop
  • -2
@OskarDeveloperski: Jaka czystość rasowa, skoro Żydem może zostać każdy na drodze konwersji na judaizm? xD
Agathokles
Agathokles
Agathokles 14.02.2023, 21:10:48 via Wykop
  • -4
@OskarDeveloperski:

i dostajesz kamienice i paszport izraela od reki wtedy, co nie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Kamienice może nie, ale paszport Izraela jak najbardziej. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Osobom które przeszły na judaizm (Izrael uznaje konwersje ortodoksyjne, konserwatywne i reformowane) przysługuje prawo powrotu - czyli możliwość imigracji do Izraela i uzyskania jego obywatelstwa, na równi z Żydami z pochodzenia.

Aha i w
Agathokles
Agathokles
Agathokles 14.02.2023, 21:36:57 via Wykop
  • -4
@OskarDeveloperski:

Nie ściagnieto ich specjalinie, tylko uciekali z Etiopii,

Jak najbardziej ściągnięto. Polecam poczytać o operacji Mojżesz i operacji Salomon

do tego

487

Kierunek lekarski na KUL. W programie nauczania jak Biblia i antropologia rodzin

Kierunek lekarski na KUL. W programie nauczania jak Biblia i antropologia rodzin

Studia medyczne na KUL dla przyszłych lekarzy mają ruszyć w październiku. Uczelnia opublikowała cele kształcenia i program studiów. W nim znalazły się m.in. takie przedmioty jak Biblia - istota i rola w kulturze czy Antropologia rodziny. - Obawiam się tego, co to może oznaczać...

hopex
z
miasta.tokfm.pl
dodany: 10.02.2023, 13:40:16
  • 201
  • #
    medycyna
Agathokles
Agathokles
Agathokles 11.02.2023, 12:32:35 via Wykop
  • 2
@djtartini1:

>Jest to kompletnie nieprawda, bo CAŁA wiedza ze starożytności została przeniesiona przez KK do średniowiecza i dalej.


No, nie cała. Chrześcijanie wschodni, zarówno melchiccy jak i nestorianie czy miafizyci mieli też spory wkład. Jednym z najbardziej zaslużonych tłumaczonych tekstów klasycznych na arabski był nestorianin Hunajn ibn

394

Opis degenerowania się starożytnego Rzymu. Kalka dzisiejszych czasów.

Fragment z książki Józefa Kosseckiego (socjocybernetyk). Opis degenerowania się starożytnego Rzymu. Kalka dzisiejszych czasów.

LaurenceFass
z
wykop.pl
dodany: 06.02.2023, 16:16:04
  • 141
  • #
    historia
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    katolicyzm
  • #
    starozytnyrzym
  • #
    demografia
  • #
    polska
Agathokles
Agathokles
Agathokles 06.02.2023, 20:21:32 via Wykop
  • 59
@LaurenceFass Taguj #historycznebzdury.

1. Narzekanie na upadek obyczajów, niemoralność to stały topos wszelkiej maści moralistów we wszelkiej epokach. Trudno to traktować poważnie.
2. Etyka starożytna nie znała pojęcia miłosierdzia? Polecam zajrzeć choćby do ,,Odysei", gdzie wspieranie żebraków jest traktowana wręcz jako nakaz natury religijnej, za ktore niedopełnienia mszczą się bogowie. Przykładem zepsucia i beżbożności zalotników są żarty, jakie sobie stroją z przebranego za żebraka Odyseusza. A przypominam, że poemat ten
  • 19
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Agathokles
Agathokles
Agathokles 06.02.2023, 20:25:54 via Wykop
  • 2
@SOLDIER_OF_FROGTAN: Chrześcijaństwo zostało zasymilowane do panującej ideologii imperialnej. Tak jak kiedys uważano, że wielkość Rzymu jest łaską Jowisza, tak po chrystianizacji uważano, że jest ona darem chrześcijańskiego Boga, mającym na celu doprowadzenie wszystkich ludów do prawdziwej wiary. Więc summa summarum niewiele ono zmieniło.
Agathokles
Agathokles
Agathokles 06.02.2023, 20:28:33 via Wykop
  • 13
@cwiercintelektualista: Zwrociłbym uwagę na jeszcze jeden fakt. Należy zastanawiać się nie czemu Rzym upadł, ale przeciwnie - czemu przetrwał tak długo. Przecież wcześniejsze imperia - np. egipskie za XVIII dynastii, nowoasyryjskie, nowobabilońskie, perskie, ateńskie po wojnach perskich, macedońskie itp. - okazywały się efemerydami.
Agathokles
Agathokles
Agathokles 07.02.2023, 11:03:00 via Wykop
  • 4
@Sarza01: Po pierwsze, nie klasycznej, tylko archaicznej jak już. Po drugie model edukacji niewiele zmienił się przez cały ten okres. Na Homerze uczono się zarówno w Atenach Peryklesa jak i w rzymskim Egipcie (z tego drugiego mamy nawet ostrakony z fragmentami "Iliady" i "Odysei" pisanymi niekształtnym pismem i pełnymi błędów - ewidentnie ćwiczenia szkolne). "Iliada" i "Odyseja" modelowały zachowania i sposób myślenia przez całą starożytność.

Już pomijając oczywisty fakt, że
Agathokles
Agathokles
Agathokles 07.02.2023, 11:07:34 via Wykop
  • 1
@LaurenceFass: Czyli nie tylko #historycznebzdury, ale i przestarzałe o jakieś 30 lat.
Agathokles
Agathokles
Agathokles 07.02.2023, 11:09:18 via Wykop
  • 1
@LukiMuki: @Marienburg Stolica != rezydencja cesarza.
Agathokles
Agathokles
Agathokles 07.02.2023, 11:32:40 via Wykop
  • 3
@LaurenceFass: Parę komentarzy niżej zaorałem ten opis, który ogólnie wygląda jakby był skopiowany z Gibbona. Naprawdę jest tyle świetnych opracowań popularnonaukowych i akademickich o historii Rzymu, że szkoda tracić czas na takie bieda-lektury.
Agathokles
Agathokles
Agathokles 07.02.2023, 12:13:50 via Wykop
  • 2
@LaurenceFass:

Po pierwszej to zapoznaj się z definicją miłosierdzia. W skrócie, jest bezinteresowne z definicji.


Gdybym był żebrakiem, nie robiłoby mi to żadnej różnicy, czy ktoś żywi mnie z bezinteresownej empatii czy też aby uniknąć gniewu bogów. Zresztą skąd przekonanie, że starożytni byli niezdolni do empatii wobec innych i jeśli wspomagali żebraka, to robili to jedynie ze strachu przed kara boską, a chrześcijanie robią to jedynie empatycznie, a nie żeby nie
Agathokles
Agathokles
Agathokles 07.02.2023, 12:48:54 via Wykop
  • 0
@LaurenceFass:

Nie mylisz czegoś? https://en.wikipedia.org/wiki/Lex_Manilia


Tu masz nieco racji- chodziło o Lex Manlia (357 p.n.e), a nie Lex Manilia (66 p.n.e.). Podobieństwo nazwiska rodowego autora (Manlius/Manilius) mnie sprowadziła na manowce. Co nie zmienia faktu, że wydanie takiego prawa już w IV wieku p.n.e. pokazuje, że wyzwalanie niewolników musiało być
Agathokles
Agathokles
Agathokles 07.02.2023, 14:56:12 via Wykop
  • 0
@LaurenceFass:

>Oczywiście długo trwało zanim wymusiło to zmiany prawne, instytucjonalne. Tam gdzie "zadomowiło" się chrześcijaństwo niewolnictwo znikało np. nawet na naszym terenie o czym świadczą przekazy kronikarzy.


Przy czym dystans czasowy między przyjęciem chrześcijaństwa, a zanikiem niewolnictwa jest tak duży, że można co najwyżej mówić o związku
Agathokles
Agathokles
Agathokles 07.02.2023, 16:06:31 via Wykop
  • 0
@LaurenceFass:

>No nie. Od samego początku w średniowieczu niewolnictwo miało charakter szczątkowy


To raczej kwestia przemian społeczno-ekonomicznych niż ideowych. Liczba niewolników spadała, z racji zaprzestania przez Rzym podbojów oraz ich wyzwalania. Gdy zaś pojawiłą się siła robocza w postaci zależnych chłopów, niewolnictwo straciło w znaczej mierze ekonomiczny
Agathokles
Agathokles
Agathokles 07.02.2023, 22:11:29 via Wykop
  • 0
@LaurenceFass:

>Nie, skąd ten wniosek? Nic takiego nie napisałem. Czytaj ze zrozumieniem.


A kim byli ci osmańscy jeńcy w flocie papieskiej, jeśli nie zdobytymi właśnie na wojnie
Agathokles
Agathokles
Agathokles 08.02.2023, 10:37:00 via Wykop
  • 1
@LaurenceFass:

Jeżeli ktoś jest bandytą biorącym udział w wojnie napastniczej (niesprawiedliwej) to niech nie liczy, że nie zostanie ukarany.


Czyli gdybym mieszkał w Czechach, a nasz rząd wpadł na pomysł, by wypowiedzieć Czechom wojnę i zostałbyś przymusowo wcielony do armii, to w razie dostania się Ciebie do niewoli, nie musiałbyś nic przeciwko, żebym Ciebie kupił i zesłał do kopalni uranu? Byłbyś w końcu według Twojej definicji bandytą biorącym udział w wojnie
Agathokles
Agathokles
Agathokles 08.02.2023, 11:37:06 via Wykop
  • 1
@LaurenceFass:

Wytłumaczyłem wszystko dostatecznie co jest moralne, a co nie, nie widzę powodu żeby rozważać kolejne przypadki. Sam możesz sobie odpowiedzieć.


Czyli powiedz jasno: popierasz niewolnictwo w niektórych sytuacjach. Ja zaś uważam - jak każdy człowiek żyjący dziś w cywilizacji zachodu - że niewolnictwo jest bezwarunkowo złe i nie powinno być nigdy stosowane. Czyli de facto sam siebie wykreślasz z dzisiejszej cywilizacji
Agathokles
Agathokles
Agathokles 08.02.2023, 12:20:37 via Wykop
  • 1
@LaurenceFass:

>Po co w testamencie skoro realnie stało się to wcześniej?


Dowód

395

Roger Waters już się nie kryje. Broni Putina i nazywa Polaków rusofobami

Roger Waters już się nie kryje. Broni Putina i nazywa Polaków rusofobami

Nie milkną echa kolejnych wypowiedzi Rogera Watersa na temat wojny za naszą wschodnią granicą. Dawny muzyk Pink Floyd udzielił kolejnego wywiadu - tym razem

konto usunięte
z
muzyka.interia.pl
dodany: 06.02.2023, 17:26:54
  • 75
  • #
    polityka
  • #
    rock
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    ukraina
Agathokles
Agathokles
Agathokles 07.02.2023, 09:01:06 via Wykop
  • 2
@Mr_Hand_of_Fate: Racja. Waters solowo nie nagrał nigdy niczego, co faktycznie warto byłoby słuchać i jedynie odcina kupony od twórczości Pink Floyd. W sumie z pozostałymi muzykami tego zespołu jest podobnie - razem jako Pink Floyd tworzyli rzeczy wielkie, jednak solowo nie nagrali nic specjalnie ciekawego.

729

Podcast "Wojna ma płeć. Życie mężczyzny wciąż mniej warte niż kobiety"

Podcast "Wojna ma płeć. Życie mężczyzny wciąż mniej warte niż kobiety"

Rozmowa w której socjolog przedstawia trzy możliwe scenariusze wyjścia z patologicznej sytuacji, w której kobiety i mężczyźni mają równe prawa, lecz mężczyźni nieporównywalnie większe obowiązki (umierać na wojnie).

Garindor
z
podcasty.rp.pl
dodany: 13.01.2023, 20:30:10
  • 157
  • #
    polska
  • #
    wojna
  • #
    ukraina
  • #
    pieklomezczyzn
Agathokles
Agathokles
Agathokles 14.01.2023, 16:44:14
  • 2
@ujumuju: Populację mozna odbudować na różne sposoby. Jednym z nich jest imigracja. Mamy na świecie tyle ludzi, że straty wojenne w jednym kraju, można szybko wyrównać imigracjw z innych. Więc argument o kobietach jaki koniecznych do odbudowy populacji jest bez sensu.

Co do sytuacji 1 mężczyzna i 99 kobiet vs 99 mężczyzn i jedna kobieta - przyrost naturalny będzie bardzo podobny. Przede wszystkim, istnieje coś tak jak obowiązek alimentacyjny. Ilu
Agathokles
Agathokles
Agathokles 14.01.2023, 21:28:23
  • 2
@ujumuju: A co to za różnica? Narod to kwestia kultury, języka i samoidentyfikacji, nie genów. Nie ma genu bycia Polakiem, Niemcem czy Rosjaninem. Zresztą jeśli np. "rdzenni" kobiety nie chcą rodzić dzieci, to jedyna szansa na przetrwanie narodu jest asymilacja imigrantów. Zresztą jeśli np Polak poślubi Filipinke, Tajke czy Nigeryjka, to ich dzieci tez będą polskiego pochodzenia.

Czyli postulujesz zniesienie obowiązku alimrntacyjnego? To kobiety rodzą piątkę dzieci i jednocześnie będąc
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Strona 5 z 8
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 19.04.2022

    Komentator
  • Rocznica
    od 03.01.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl