Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko190
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

Agathokles
Agathokles

Agathokles

Dołączył 4 lata i 3 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 594
  • Znaleziska 465
  • Mikroblog 129
  • Obserwujący 15
  • Obserwowane 4
pkostowski
pkostowski
pkostowski
12.01.2023, 07:40:29
  • 639
W nauczaniu egzorcystów, a przede wszystkim w ich praktyce, sakramentalia zostały wypaczone do czegoś na wzór amuletów. Woda, sól, olej czy medalik w ogóle zastąpiły jakąkolwiek moralną refleksję nad własnym życiem. Dodatkowo narosły wokół tego nieformalne, absurdalne zasady przekazywane z ust do ust: „olej musi być z pierwszego tłoczenia, ale oliwa z oliwek jest silniejsza niż olej rzepakowy”. Księża często nie próbują prostować tych aberracji, tylko je wzmagają.

Na modlitwach o uzdrowienie prowadzonych
pkostowski - W nauczaniu egzorcystów, a przede wszystkim w ich praktyce, sakramentali...

źródło: comment_1673509228x2g4VxHaSEsilP4LLIrEB8.jpg

Pobierz
  • 97
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Agathokles
Agathokles
Agathokles 12.01.2023, 12:18:29
  • 1
@pkostowski: Historycznie relacje między magia, a egzorcyzmami są bardzo ciekawe.
W modlitwie prosi się byty do której jest skierowana. Mogą one wysłuchać modlącego się lub nie. Z kolei w egzorcyzmie, podobnie jak w magii, adresatów się zaklina, rozkazuje, musza do posłuszeństwa uzywajac określonych formuł, świętych imion itp. Nic więc dziwnego, że szybko pojawiła się pomysł, że skoro można zmusić tak demona do opuszczenia ciała opętanego, czemu nie zmusić go do
  • Odpowiedz
pkostowski
pkostowski
pkostowski
09.01.2023, 07:12:06
  • 2379
Dla uzasadniania egzorcyzmów przywołuje się nieistniejące lub sfałszowane badania naukowe. Np. ks. dr Eugeniusz Derdziuk (egzorcysta) podczas Kongresu Rodziny na UKSW w 2013 r. powoływał się w swoim publicznym wystąpieniu na nieistniejące badania amerykańskiej socjolog Mercedes Wilson. Zgodnie z tymi rzekomymi badaniami wśród małżonków po ślubie kościelnym, którzy wspólnie uczestniczą w niedzielnej Mszy św. i wspólnie się modlą, rozwody zdarzają się tylko w jednym na 1429 przypadków, czyli 0,07%. Podobne wyniki zostały
pkostowski - Dla uzasadniania egzorcyzmów przywołuje się nieistniejące lub sfałszowan...

źródło: comment_16732482892tuQHriuP8jdzayHlhoWa2.jpg

Pobierz
  • 207
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Agathokles
Agathokles
Agathokles 09.01.2023, 18:03:56
  • 2
@pkostowski: O ile niektóre osoby uznawane za opętane mogą faktycznie cierpieć z powodu chorób neurologicznych/psychiatrycznych, to moim zdaniem klucza do zjawiska opętania należy szukać nie w biologii, tylko w kulturze. Pisał o tym jeden z moich ulubionych blogów:
https://czajniczek-pana-russella.blogspot.com/2018/10/opetanie-jako-spektakl.html?m=1
  • Odpowiedz
Agathokles
Agathokles
Agathokles 09.01.2023, 19:21:53
  • 5
@pkostowski: Wiesz, nieco interesuję się zjawiskiem opętania we wczesnonowożytnej Europie. Tak się bowiem składa, że mniej więcej na przełomie XVI i XVII w. Europa przeżywała prawdziwą epidemię opętań. Choć zjawisko demonicznego opętanie było znane w chrześcijaństwie od samego jego początku, to jednak na przełomie XVI i XVII w. stało się ono częste, jak nigdy wcześniej i nigdy później. Więc z tej perspektywy kilka uwag i spostrzeżeń.

Na tezę o wzorowaniu
  • Odpowiedz
Agathokles
Agathokles
Agathokles 09.01.2023, 21:02:31
  • 3
@NieJanek: Masz rację. Dodam tylko, że swoistej epidemii opętań, jaka miała miejsce na przełomie XVI/XVII w., stawały się one coraz rzadsze, aż na początku XX w. antropolodzy i kulturoznawcy interesujący się zjawiskiem opętania musieli podróżować do Ameryki Łacińskiej, Afryki czy Azji, bo w Europie czy USA nie mieli czego szukać. Ponoc Friedkin, gdy krecil "Egzorcystę", miał wątpliwości czy ktokolwiek będzie wiedział co tytuł tego filmu oznacza. Drugi - po wczesnonowożytnym
  • Odpowiedz

482

UK: Satanistyczna grupa: „zamykała ofiary w piekarniku i zbiorowo je gwałciła”

Pokaż treści 18+

UK: Satanistyczna grupa: „zamykała ofiary w piekarniku i zbiorowo je gwałciła”

Członkowie grupy w Glasgow zostali oskarżeni o 43 przestępstwa, wśród których najpoważniejsze to usiłowanie zabójstwa i gwałt na małych dzieciach.

Akwinata
z
dailymail.co.uk
dodany: 06.01.2023, 20:07:45
  • 61
  • #
    europa
  • #
    uk
  • #
    clownworld
  • #
    satanizm
  • #
    kryminalne
  • #
    sredniszatan
Agathokles
Agathokles
Agathokles 07.01.2023, 02:10:34
  • -3
A jak wygląda materiał dowodowy w tej sprawie? Są jakieś namacalne dowody poza zeznaniami rzekomych ofiar? Bo cała sprawa bardzo przypomina satanistyczna panikę lat 80-tych w USA. Wtedy to też pojawiały się oskarżenia o szokujące czyny (gwałty na dzieciach, ich tortury, ofiary że zwierząt, picie krwi itp.), jakich mieli się dopuszczać członkowie grup satanistycznych. Nie udało się znaleźć żadnych namacalnych dowodów na prawdziwość tych oskarżeń, a zeznania rzekomych ofiar często uzyskiwano podczas
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Agathokles
Agathokles
Agathokles 07.01.2023, 03:52:32
  • 4
@ijones: Artykuł wspomina "It is claimed that all three children were raped and sexually assaulted by thre members of the ring (...) while recording the offences."

Czyli z treści nie wynika czy faktycznie przedstawiano te nagrania podczas śledztwa czy jedynie domniemane ofiary zeznały, że były filmowane podczas gwałtów.
Nie chcę z góry wykluczać, że może by coś na rzeczy, jednak znajomość analogicznych spraw z USA, gdzie niewinni ludzie dostawali ciężkie
eoneon
eoneon
31.12.2022, 11:41:26
  • 30
Ks. dr Eligiusz Piotrowski, teolog z Zielonej Góry, podjął się tego, czego żaden polski ksiądz przed nim się nie odważył, czyli wziął za rogi centralny (przynajmniej w teorii) temat zmartwychwstania Jezusa.

Przez ponad 800 stron opisuje w formie monografii wszystko czego od 300 lat historycy i teologowie zdołali się w temacie dowiedzieć, po czym przedstawia wersję wydarzeń paschalnych, która wydaje mu się najbardziej prawdopodobna.

Do jakich wniosków dochodzi szukający prawdy ksiądz? Zapraszam do lektury
eoneon - Ks. dr Eligiusz Piotrowski, teolog z Zielonej Góry, podjął się tego, czego ż...

źródło: comment_1672486547MR6C8MIprwGX5GN6i8jQ58.jpg

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Agathokles
Agathokles
Agathokles 31.12.2022, 15:44:02
  • 7
@Andreth: @eoneon: Trzeba tu rozdzielić 2 rzeczy: historyczność pochówku Jezusa i historyczność narracji o pustym grobie. Pierwsze nie implikuje drugiego. Co do pochówku Jezusa - uznaje go za historycznie prawdopodobny. Pwt 21,23 nakazuje by zwłoki powieszonego pochować przed zachodem słońca. W czasach Jezusa fragment ten odnoszono do ukrzyżowanych Jak wskazuje zarówno Flawiusz jak i archeologia (Jehohan habenGalgula) zdarzało się, że Rzymianie pozwalali Żydom (choć nie zawsze - nazwa
  • Odpowiedz

822

Do 2 lat więzienia za wyśmiewanie dogmatów kościoła?

Do 2 lat więzienia za wyśmiewanie dogmatów kościoła?

15.12.2022 w głosowaniu Sejm nie zgodził się na odrzucenie w pierwszym czytaniu obywatelskiego projektu noweli Kodeksu karnego; o odrzucenie wnioskował klub Lewica. Projekt wprowadzający m.in. kary za lżenie kościołów lub innych związków wyznaniowych trafi do dalszych prac w komisji.

podlec
z
gazetaprawna.pl
dodany: 15.12.2022, 12:53:26
  • 261
  • #
    polska
  • #
    kosciol
  • #
    dogmaty
  • #
    wiezienie
Agathokles
Agathokles
Agathokles 19.12.2022, 23:52:32
  • 3
@Turbanator1: @Trojden: Nie mamy podstaw by sądzić, że biologicznym ojcem był Jezusa był ktokolwiek inny niż Józef. Historia o dziewiczym narodzeniu - której jeszcze św. Paweł nie tylko nie zna, ale wręcz zdaje się zaprzeczać (Rz 1,3 - Jezus jako zrodzony z nasienia (to s----a) Dawida), powstała prawdopodobnie jako wariacja na temat motywu cudownych narodzeń, dobrze znanego z Biblii Hebrajskiej (vide Izaak, Samson choćby). Często wysuwana teoria,
Agathokles
Agathokles
Agathokles 20.12.2022, 13:54:50
  • 1
@Turbanator1: Skąd wiesz, że mu nie stawał? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wizja Józefa jako starca, który z racji wieku nie byłby zdolny do współżycia seksualnego, jest stosunkowo późna - pojawia się dopiero w apokryficznej ,,Protoewangeli Jakuba" z II w. Tekście bardzo ciekawym bo choć nigdy nie wszedł do kanonu Nowego Testamentu, a bywal nawet potępiany, to wywarł na popularne wyobrażenia i sztukę wpływ większy niż kanoniczne ewangelie. Dla przykładu
Agathokles
Agathokles
Agathokles 20.12.2022, 15:27:39
  • 1
@Crocetto: Mamy warianty tekstualne Marka, w których w Mk 6,3 zamiast ,,cieśli", mamy podobnie jak u Łukasza (4, 22) i Mateusza (13, 55) ,,syna cieśli". Niektorzy na tej podstawie uważają, że oryginalną lekcją jest ,,syn cieśli i [Marii]". Z drugiej strony, bardziej prawdopodobna wydaje się opcja, że ,,cieśla" wq Mk 6,3 jest lekcją oryginalną, a Łukasz i Mateusz zmienili ,,cieślę" w ,,syna cieśli", by złagodzić perojatywny ton tej uwagi. Warianty
Agathokles
Agathokles
Agathokles 20.12.2022, 20:57:16
  • 0
@Turbanator1: Ksiądz zaprzeczający dziewiczemu naordzeniu Jezusa i dziewictwu Maryi oraz negujacy wartość ewangelicznych relacji o dzieciństwie Jezusa? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Interesuję się początkami chrześcijaństwa z historycznego punktu widzenia. Uważam, że dobrze wiedzieć co nieco na temat początków religii, ktora wyznaje niemal 1/3 ludzkości. Tak samo jak warto wiedzieć co nieco o początkach islamu czy historii hinduizmu. Pozwala to lepiej zrozumieć świat, w którym żyjemy.
s.....o
s.....o
konto usunięte 19.12.2022, 12:13:57 via Android
  • 193
Lewica laicka, co o niej sądzicie?

#bekazlewactwa #hipokryzja #revoltagainsthemodernworld #bekazcovidian #humorobrazkowy #polityka
s.....o - Lewica laicka, co o niej sądzicie?

#bekazlewactwa #hipokryzja #revoltagain...

źródło: comment_1671452037WQWfNxAZIwWXnpAKQnziNA.jpg

Pobierz
  • 36
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Agathokles
Agathokles
Agathokles 19.12.2022, 22:16:51
  • 1
@zuchtomek:

No to Chanuka jest tak samo świętowaniem przesilenia zimowego po prostu i akurat śmieszny świecznik wstawili.


W krajach śródziemnomorskich nie ma tak wyraźnych granic między porami roku jak w Europie północnej, dlatego do faktu przesilenia zimowego przywiązuje się raczej niewielką wagę. Chanuka zaś upamiętnia cud  światła, jaki miał mieć miejsce przy okazji rekonsekracji światyni podczas powstania machabejskiego.
Z przesileniem zimowym, podobnie jak Boże Narodzenia, ma niewiele wspólnego.
  • Odpowiedz

470

Muhammad Ali o integracji rasowej

Muhammad Ali o integracji rasowej

Muhammad Ali wyjaśnia problemy z integrację rasową i związkami mieszanymi. (Angielski wymagany)

janek_kenaj
z
youtube.com
dodany: 16.12.2022, 15:52:51
  • 102
  • #
    europa
  • #
    usa
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    ciekawostki
  • #
    kultura
  • #
    boks
Agathokles
Agathokles
Agathokles 17.12.2022, 11:42:40
  • 29
@antywojo:

Taguj #biologicznebzdury i #historycznebzdury.

. Błąd! Człowiek mógłby się miesząc z szympansami, jeśli miałyby taką samą liczbę chromosomów. To już było w historii, na przestrzeni tysięcy lat pojawiały się różne odrębne gatunki człowieka, z którymi dzisiejszy homo sapiens się mieszał. Najsłynniejszy to neandertalczyk, ale było takich więcej. Po prostu zgadzała się liczba chromosomów i osobniki były dla
Agathokles
Agathokles
Agathokles 17.12.2022, 12:30:10
  • 6
@feroze_adrien: Akurat z tym wpływem zimnego klimatu na rozwój cywilizacji to zdecydowanie mit. Wszystkie starożytne cywilizacje - Egipt, Mezopotamia, Grecja, Rzym, Chiny, Indie itp.- bez wyjątku powstawały w ciepłym klimacie. W Ameryce prekolumbijskiej najlepiej rozwinięci byli Indianie zamieszkujący ciepłą Mezoamerykę, a nie ci z Ziemi Ognistej czy terenów dzisiejszej Kanady. W Europie cywilizacja najwcześniej zawitała do basenu Morza Śródziemnego, a nie do Skandynawii.
Agathokles
Agathokles
Agathokles 17.12.2022, 16:49:23
  • -1
@antywojo: Wśród starożytnych Egipcjan byli zarówno tacy, których określiłbyś jako białych, jak i jako czarnych. Popatrz choćby na faraonów - z jednej strony rudowłosy Ramzesa II Wielki o jasnej karnacji, z drugiej strony czarni faraonowie XXV dynastii. Czyli mniej więcej tak jak w dzisiejszym Egipcie.
Agathokles - @antywojo: Wśród starożytnych Egipcjan byli zarówno tacy, których określ...

źródło: comment_1671295760MuHHRLuDzqrMv7665hGDdS.jpg

Pobierz
Agathokles
Agathokles
Agathokles 17.12.2022, 23:55:37
  • 0
@CzaryMarek: To nie tak. Masz rację, że aby poczynić pewne obserwacje, nie trzeba być wybitnym umysłem. Dla przykładu: już człowiek prehistoryczny pewnie zauważył pewne matematyczne zależności, choćby stwierdzając, że z np. kijków o określonej długości nie da się zbudować szałasu, a z o innej - już tak.
Natomiast starożytni Grecy jako pierwsi w historii ludzkości wyszli poza proste obserwacje i stworzyli matematykę jako naukę. Nie zadawali się stwierdzeniem pewnych prawidłowości,

838

Brytyjscy urzędnicy dostali wytyczne. Nie mogą mówić o "Bożym Narodzeniu"

Brytyjscy urzędnicy dostali wytyczne. Nie mogą mówić o "Bożym Narodzeniu"

Jak podaje "Daily Maily" brytyjscy urzędnicy otrzymali instrukcje, zgodnie z którą podczas służbowych przyjęć świątecznych nie powinni posługiwać się terminem "Boże Narodzenie", lecz "uroczyste obchody", by nie urazić przedstawicieli innych wyznań.

Kapitalista777
z
wydarzenia.interia.pl
dodany: 12.12.2022, 05:42:28
  • 201
  • #
    uk
  • #
    4konserwy
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    swieta
  • #
    patologiazewsi
Agathokles
Agathokles
Agathokles 12.12.2022, 14:49:17
  • 0
@zarowka12: 100% racji. Zdobienie choinki jako zwyczaj bożonarodzeniowe jest po raz pierwszy poświadczone w XVI w, a do mainstreamu wszedł dopiero w XIX w. Zwyczaje bożonarodzeniowe są wbrew często powtarzanym mitom, nie tyle starymi pogańskimi tradycjami, lecz przeciwnie - często mają stosunkowo niedawny rodowód i stanowią to co w socjologii określa się mianem tradycji wynalezionej.

370

"Przeciwko poborowi": nieopublikowany tekst RAND Corporation z 1957 roku (EN)

"Przeciwko poborowi": nieopublikowany tekst RAND Corporation z 1957 roku (EN)

Gary S. Becker, wówczas młody ekonomista, a później laureat ekonomicznego Nobla, nie przebił się ze swoim tekstem, bo RAND bało się utraty finansowania z armii. Jednak już w 1973 Nixon uległ argumentom ekonomistów, którzy dowodzili, że pobór jest nie tylko niemoralny, a po prostu się nie opłaca.

eoneon
z
hoover.org
dodany: 10.12.2022, 09:56:33
  • 59
  • #
    obowiazkowecwiczeniawojskowe
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    bekazpisu
  • #
    wojsko
  • #
    gruparatowaniapoziomu
Agathokles
Agathokles
Agathokles 10.12.2022, 17:21:22
  • 18
@eoneon: Ten tekst był już na stronie głownej niedawno. W sumie takich fikołkow logicznych dawno nie widziałem.

In some cases, the underprivileged gender must be favoured to be able obtain similar results.


Czyli dodatkowe punkty ze względu na płeć dla kobiet przy klasyfikacji wojskowej? ( ͡
Agathokles
Agathokles
Agathokles 10.12.2022, 19:22:22
  • 10
@Pavulon12345: Usprawiedliwienia braku poboru, przy jednoczesnym obowiązkowym poborze wojskowym dla mężczyzn nawet w tak egalitarnych płciowo i progresywnych krajach jak Finlandia, tym, że kobiety rodzą oraz opiekuja się dziećmi, chorymi i starymi ze strony feministek jest strzelaniem sobie w stopę. Czy męzczyzna nie może pracować np. w szpitalu czy hospicjum? Czy nie może być pielęgniarką (pielęgniarzem?)? Oczywiście, że może, tak samo jak kobieta może służyć w wojsku. Czy kobieta musi

351

Przełomowe znalezisko archeologów w Australii - plezjozaur sprzed 100 mln lat

Przełomowe znalezisko archeologów w Australii - plezjozaur sprzed 100 mln lat

Szczątki sześciometrowego młodego plezjozaura - należącego do nadrzędu płetwojaszczurów - zostały odkopane w stanie Queensland przez grupę amatorskich łowców skamielin. W tym przypadku udało się natrafić na długoszyjną odmianę plezjozaura - elazmozaura.

szuwarek-mini
z
rmf24.pl
dodany: 08.12.2022, 08:56:26
  • 52
  • #
    swiat
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    archeologia
  • #
    historia
Agathokles
Agathokles
Agathokles 08.12.2022, 18:48:51
  • 68
2022, a dziennikarze nie odróżniają paleontologów od archeologów.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

3769

Równy pobór dla kobiet i mężczyzn w Norwegii wywołał duże protesty feministek

Równy pobór dla kobiet i mężczyzn w Norwegii wywołał duże protesty feministek

Polecam poczytać oświadczenie dotyczące tej sprawy na stronie feministycznej organizacji WomenAlliance. Cytat z oświadczenia: "Aby zapewnić równość płci, w wielu przypadkach ważne jest równe traktowanie kobiet i mężczyzn. Ale niekoniecznie powinni być traktowani jednakowo we wszystkich sytuacjach".

TonioKroger
z
womenalliance.org
dodany: 07.12.2022, 20:14:51
  • 238
  • #
    polska
  • #
    obowiazkowecwiczeniawojskowe
  • #
    wojsko
  • #
    feminizm
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    pieklomezczyzn
Agathokles
Agathokles
Agathokles 08.12.2022, 05:37:00
  • 36
@Wieufel: By ten argument miał sens, musiałbyś wprowadzić ustawowy obowiązek urodzenia określonej liczby dzieci w określonym czasie przez kazdą kobietą w wieku reprodukcyjnym (czyli np. rodzisz 2 dzieci w ciągu 5 lat, albo idziesz do więzienia). Czyli implementować rozwiążania rodem z ,,Opowieści podręcznej" Margaret Atwood. Bez tego ten argument nie ma żadnej wagi, bo co z tego, że kobieta może urodzić wiele dzieci, jeśli się na to nie decyduje?
Tak
Agathokles
Agathokles
Agathokles 08.12.2022, 06:44:27
  • 7
@jabolmax:

wysyłanie ludzi na wojnę w brew ich woli to też odbieranie im prawa o decydowaniu własnym ciałem


I dlatego jestem przeciwny zarówno zmuszaniu kogokolwiek do służby wojskowej, jak i do rodzenia
Agathokles
Agathokles
Agathokles 08.12.2022, 06:50:12
  • 1
@ni0bi: W praktyce to tak nie działa. Popatrz na Rosję - wyraźna przewaga demograficzna kobiet nad mężczyznami, a przyrost naturalny ujemny.
Agathokles
Agathokles
Agathokles 08.12.2022, 07:07:37
  • -1
@ni0bi: Czemu? Jeśli np. ukraińskie kobiety do tej pory rzadko decydowały się na dziecko, w efekcie czego Ukraina jeszcze przed wojną miała ujemny przyrost naturalny, to czemu zakładasz, że w jeszcze trudniejszych warunkach materialnych, w zniszczonym wojną kraju, wśród gruzów, gdzie ciepła woda będzie luksusem, nagle zaczną masowo rodzić dzieci? Tym bardziej nie mogąc liczyć na wsparcie partnera, bo nie wiem w jaki sposób jeden mężczyzna miałby finansowo i czasowo
Agathokles
Agathokles
Agathokles 08.12.2022, 07:16:34
  • 0
@ni0bi: Polska przed wojną miała bardzo wysoki przyrost naturalny - w 1939 wynosił on 10,7 czyli mniej więcej na poziomie niektórych dzisiejszych krajów afrykańskich. Tak więc to nie tak, że wojna magicznie sprawiła, że Polki zaczęły masowo rodzić dzieci, tylko raczej powojenny boom demograficzny był kontynuacją przedwojennego trendu. Jaki przyrost naturalny miała Ukraina w przededniu rosyjskiej inwazji? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Agathokles
Agathokles
Agathokles 08.12.2022, 08:19:33
  • 0
@rdoor: Generalnie jestem przeciwnikiem obowiązkowej służby wojskowej dla kogokolwiek. Jeśli jednak już taka istnieje, powinna dotyczyć rzecz jasna obu płci, z wyjątkami, o których wspomniałeś.

Natomiast mój argument dotyczył sytuacji, w której z mężczyzn robi się robi armatnie, a kobiety zwalnia się z tego obowiązku lub wręcz pozwala opuszczać kraj tylko z powodu płci
zbierski9
zbierski9
zbierski9
01.12.2022, 17:24:39
  • 9
@Andreth dobrze, a zatem wracając do tematu który poruszyłem kilka dni temu w Twoim wątku o zbiórce na rzecz Ukrainy i o tragicznych warunkach w których walczą ukraińscy żołnierze, co sądzisz na temat dyskryminacji mężczyzn pod względem ekspozycji na ryzyko śmierci i kalectwa na wojnie?

Pomijając temat ogólnego sensu obowiązkowej mobilizacji wojskowej, to nie sądzisz że jeśli już jakiś kraj decyduje się na obowiązkową mobilizację, to powinna dotyczyć ona także kobiet?
zbierski9 - @Andreth dobrze, a zatem wracając do tematu który poruszyłem kilka dni te...

źródło: comment_16699151969KDVIa2JissfMWursZ0fc9.jpg

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Agathokles
Agathokles
Agathokles 01.12.2022, 22:09:11
  • 22
@Andreth:

Z drugiej strony, podstawowy powód, dla którego to młodych mężczyzn wysyła się na wojnę, nie młode kobiety pozostaje bez zmian (do czasu, jak wynajdziemy dobrze działającą i tanią sztuczną macicę): młode kobiety są cenniejszym zasobem biologicznym. Tego się nie przeskoczy. Śmierć nawet 50% pokolenia mężczyzn jest do odrobienia biologicznie, kobiet nie. Taka brutalna prawda.


O ile nie planujesz implementacji rozwiązań rodem z ,,Opowieści podręcznej" Margaret Atwood, tudzież III Rzeszy,
  • Odpowiedz
Agathokles
Agathokles
Agathokles 01.12.2022, 22:33:57
  • 8
@Andreth:

A co ma "obowiązek" do tego? Faktem jest, że jeden mężczyzna może mieć i tysiąc dzieci (banki spermy), jedna kobieta nie (choćby nie wiem jak chciała).


Żaden mężczyzna nie będzie miała tysiąca dzieci z bardzo prostego powodu - obowiązek
  • Odpowiedz

1451

UK: Chrześcijanie po raz pierwszy mniejszością w wynikach spisu powszechnego

UK: Chrześcijanie po raz pierwszy mniejszością w wynikach spisu powszechnego

Dane opublikowane ze spisu powszechnego pokazują, że liczba osób identyfikujących się jako osoby "bez religii" wzrosła do 37% w latach 2011-2021 i stawia UK jako jeden z najmniej religijnych krajów globu. Chrześcijanie po raz pierwszy stanowią mniejszość w wynikach spisu powszechnego.

rebel101
z
humanists.uk
dodany: 29.11.2022, 16:14:34
  • 216
  • #
    swiat
  • #
    neuropa
  • #
    uk
  • #
    religia
  • #
    ciekawostki
  • #
    kultura
Agathokles
Agathokles
Agathokles 30.11.2022, 06:35:46
  • 1
@Camilli:

ąW dupie mieli kogo wyznajesz. Problem był z monoteistami, bo nie chcieli składać ofiar Romie będącej personifikacją państwa i "wniebowziętym" Cesarzom. Nie z powodu religijnych, a po prostu zdrady ¯_(ツ)_/¯


To czemu Żydów - także monoteistów przecież - nie prześladowano? ( ͡°
Agathokles
Agathokles
Agathokles 30.11.2022, 17:35:42
  • 2
@Camilli:

Dodałbym, że w okresie I w. n.e. Judea była dość autonomiczną prowincją.


Każda prowincja była w jakimś stopniu autonomiczna. Rzymianie wyznawali zasadę nieinterweniowania w lokalne obyczaje i struktury społeczno-polityczne, jeśli nie było ku temu

1361

Papież Franciszek: jestem komunistą i był nim też Jezus

Papież Franciszek: jestem komunistą i był nim też Jezus

"Kiedy patrzę na Ewangelię tylko z socjologicznego punktu widzenia, tak, jestem komunistą i był nim też Jezus” - powiedział papież Franciszek w wywiadzie dla America Magazine, czas

konto usunięte
z
pch24.pl
dodany: 28.11.2022, 19:28:35
  • 430
  • #
    swiat
Agathokles
Agathokles
Agathokles 29.11.2022, 06:48:40
  • 1
@Voltres: @hao: Jezus ograniczał swoją działałność tylko dla Żydów, podobnie chrześcijaństwo w swojej najwcześniej fazie. Przypominam, że sam Piotr miał wątpliwości czy powinien nawracać setnika, ,,bojącego się Boga" (a więc nie-Żyda, sympatyzującego jednak z pewnymi aspektami judaizmu) Korneliusza (Dz 10). Potem, gdy finalnie zgodzono się na misję także wśród pogan, powstał spor na tego czy na temat tego czy powinno się nawróconych pogan zobowiązać do obrzezania i przestrzegania
Agathokles
Agathokles
Agathokles 29.11.2022, 16:06:04
  • 0
@Voltres:

Przeczytałem sobie ten fragment o "psach" i z tego co doczytałem to użyte tam słowo w arabskim oznacza psa domowego, czyli łagodniejsza obelga niż pies dziki, no ale jednak człowieka "gorszego sortu".


Pada tam dokładnie słowo κυνάριον, oznaczajacego małego psa, szczenię. Termin ,,pies" jako obelga występuje często w językach semickich, począwszy od eblaickich tekstów z Mari (ok. 2000 p.n.e.), poprzez listy z Amarna (XIV wiek p.n.e.) i teksty
Agathokles
Agathokles
Agathokles 29.11.2022, 17:03:08
  • 0
@Voltres:

Bo prawo żydowskie zabraniało Żydom kontaktów z poganami i m.in. w tej historii o Korneliuszu (którą doczytałem) Bóg w wizji mówi Piotrowi, że to złe i pobożny poganin zasługuje na chrzest itd.


Halacha nie zakazuje Żydom kontaktów z nie-Żydami. Opory, jakie mieli Żydzi przed kontaktami z ludnością pogańską, prowadzące wręcz (np. u Tacyta czy Apiona) o oskarżania ich o mizantropię, nienawiść do rodzaju ludzkiego, wynikały z dwóch wzgłędów. Po

667

Ostra reakcja FIFA na angielskich kibiców w strojach krzyżowców.

 Ostra reakcja FIFA na angielskich kibiców w strojach krzyżowców.

"Te przebrania mogą być postrzegane w kontekście arabskim i bliskowschodnim jako obraźliwe i to jest powód, aby nie było zgody na ich obecność na stadionach" - powiedział cytowany przez Reutersa rzecznik FIFA o incydencie, do którego doszło podczas poniedziałkowego meczu Anglii z Iranem....

hahacz
z
rmf24.pl
dodany: 25.11.2022, 20:49:27
  • 173
  • #
    heheszki
  • #
    historia
  • #
    pilkanozna
  • #
    afera
  • #
    mundial
  • #
    ciekawostki
Agathokles
Agathokles
Agathokles 26.11.2022, 09:42:22
  • -4
@Mixxer5:

: dawaj, opowiedz mi czemu Islam podbijający ziemie Bizancjum i niszczący Zaratusztrianizm (dominującą religia w Persji) był spoko,


A Rzymianie podbijający ziemię monarchii hellenistycznych byli spoko? A Aleksander Wielki podbijający Persję Achemenidów? A Persowie podbijający Medów, państwo neobabilońskie, Egipt, Lidię, cześć Greków i fragment Indii? A Babilończycy podbijający razem z Medami imperium neoasyryjskie? ( ͡°
Agathokles
Agathokles
Agathokles 26.11.2022, 10:53:11
  • 2
@Mixxer5:

nie był, ale z Krzyżowcami zdarzało się Bizancjum współpracować


Raz współpracowali, raz walczyli. Czyli podobnie jak z w relacjach z muzułmanskimi
Agathokles
Agathokles
Agathokles 26.11.2022, 17:43:28
  • 2
@Mixxer5: Tu mogę się zgodzić - problem raczej wydumany. Nie rozumiem czemu krucjaty budzą dziś tyle emocji. Nie lepiej byłoby emocje odłożyć na bok i mówić o nich, tak jak np. o wojnach Chrobrego z Henrykiem II? W przypadku krucjat legenda - czy to biała czy czarna - zasłoniła niestety same wydarzenia historyczne.

217

Neapolitańskie zabobony i przesądy - co warto wiedzieć

Neapolitańskie zabobony i przesądy - co warto wiedzieć

Prościej napisać, że zabobony i przesądy dotyczą całych Włoch, ale Neapol pod tym względem może dzierżyć palmę pierwszeństwa. I fakt, że jego mieszkańcy są głęboko wierzącymi i praktykującymi katolikami wcale im nie przeszkadza w pielęgnowaniu całej gamy przekonań, które mają zapobiec nieszczęściu.

SzaloneWalizki
z
szalonewalizki.pl
dodany: 21.11.2022, 07:07:42
  • 59
  • #
    wlochy
  • #
    podroze
  • #
    podrozujzwykopem
  • #
    neapol
  • #
    turystyka
  • #
    szalonewalizki
Agathokles
Agathokles
Agathokles 21.11.2022, 19:21:21
  • 2
@ibilon: @pinio1961: Czarownice palili praktycznie wszyscy, niezaleznie od wyznania. Natomiast najbardziej intensywne łowy na czarownice miały miejsce w ksiestwach biskupich (jak Bamberg, Wurzburg, Kolonia czy Trewir) oraz cesarskich opactwach (np. Ellwangen, Fulda), a więc na terenach rządzonych przez katolickich duchownych (biskupów/opatów).
W takim np. Bambergu tylko w latach 1626-1631 stracono za czary 415 osób.

Jeśli chodzi o Anglię, to akurat tamtejsze polowanie na czarownice było z jednym z
Agathokles
Agathokles
Agathokles 21.11.2022, 21:06:17
  • 0
@billuscher: Z dzisiejszej perpektywy - tak, bowiem współczesny naukowy obraz świata, nie pozostawia miejsca na czary. Jednak na gruncie wiedzy o świecie, jaką dysponowano w XVI-XVII w. istnienie czarownic dało się racjonalnie uzasadnić. Autorzy traktatów demonologicznych, poświęconych czarownicom i ich związkom z diabłom, należeli do ówczesnej intelektualnej elity.
Agathokles
Agathokles
Agathokles 21.11.2022, 21:59:08
  • 0
@billuscher: O czarownicach nierzadko pisali nawet ówczesni naukowcy np. Cotton Mother. Polihistor, który zasłynął m.i.n pracami o hybrydyzacji roślin i badaniami nad wariolizacją, które przyczyniły się do odkrycia szczepień. Nie przeszkadzało mu to jednak napisać "Wonders of the Invisible World", w której dowodził istnienia czarów. Newton zajmował się alchemią i obliczaniem daty końca świata, a Robert Boyle - chemik i twórca pojęcia pierwiastka - zalecał przesłuchiwać górników czy podczas pracy
Agathokles
Agathokles
Agathokles 21.11.2022, 22:18:52
  • 1
@billuscher: Doyle przyjaźnił się z slynnym iluzjonistą, Harry'm Houdinim. Houdini demaskował spiritystów jako oszustów, pokazując, że rzekome zjawiska paranormalne podczas seansów spirytystycznych są w rzeczywistości prostymi sztuczkami iluzjonistycznymi. Doyle jednak nie dał się przekonać. Przeciwnie doszedł do wniosku, że Houdini sam jest potężnym medium, a przedstawiając innych spiritystów jako oszustów, chce po prostu pozbyć się konkurencji ( ͡° ͜ʖ ͡°)

W XIX w. i na początku

405

To była najgorsza zima w historii świata

To była najgorsza zima w historii świata

"Słońce świeciło jak księżyc przez cały rok". Tajemnicza mgła pogrążyła Europę, Bliski Wschód i części Azji w ciemności, która trwała 18 miesięcy. Dzisiaj naukowcy wiedzą, co było przyczyną jednego z największych kataklizmów w historii ludzkości.

konto usunięte
z
deon.pl
dodany: 20.11.2022, 15:23:11
  • 83
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    historia
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    nauka
Agathokles
Agathokles
Agathokles 20.11.2022, 22:53:15
  • 43
@TakByywa: Sformułowanie niezbyt szczęśliwe, ale faktycznie dżuma Justyniana oraz endemiczne wojny z Persją były powodem, dla którego Bizancjum nie było w stanie skutecznie zapobiec przełamaniu granicy na Dunaju przez Słowian i ich osadnictwu w granicach imperium, a także utracie większości posiadłości w Italii na rzecz Longobardów, niecałe pokolenie po zakończeniu jej rekonkwisty przez Justyniana, a w końcu - nie dało rady odeprzeć arabskich najazdów.

Natomiast kiedy powstało Bizancjum. Sami zainteresowani
Agathokles
Agathokles
Agathokles 21.11.2022, 02:44:10
  • 22
@tyrytyty: To też ciekawa kwestia, że przez większość dziejów Bizancjum, termin ,,Grek" miał znaczenie perojatywne, oznaczał bowiem poganina. Dlatego też mieszkańcy Konstantynopola czuli się śmiertelni urażeni, gdy krzyżowcy nazywali ich Grekami, a cesarza - królem Greków. Dopiero za czasów Paleologów, określenie ,,Grek" zaczął pomału tracić negatywne konotacje, przeciwnie - zaczęto go używać, by podkreślać związki z kulturą starożytnej Grecji oraz dumę z tego płynącą. Ostatni cesarz Bizancjum, Konstantyn XI Dragazes,
Kantor_wymiany_mysli_i_wrazen
Kantor_wymiany_mysli_i_wrazen
01.11.2022, 10:22:03
  • 5
Bo opętanie to trochę Halloween¯\(ツ)/¯
#bekazkatoli #religia #psychiatria #hehe
Kantorwymianymysliiwrazen - Bo opętanie to trochę Halloween¯\(ツ)/¯
#bekazkatoli #rel...
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Agathokles
Agathokles
Agathokles 01.11.2022, 21:23:48
  • 1
@Alky: @galicjanin: Egzorcyzmy były większością XX wieku rzadkością w Europie i USA. Boom na nie nastąpił dopiero w latach 70-tych. Zbieżność czasowa z premierą "Egzorcysty" (1973) nie jest tu przypadkiem.
  • Odpowiedz

590

Nie taki diabeł straszny...

Nie taki diabeł straszny...

- Wiecie, że pozbywacie się prawa do katolickiego pogrzebu? A co na to rodzina? Rozmawialiście z rodzicami? - nie dawał za wygraną proboszcz. - Teraz dużo osób tak robi, taka moda... - kręcił głową. 15 minut później byłem już apostatą. Procedura wystąpienia z Kościoła okazała się dużo prostsza...

CalviN_Candie
z
wydarzenia.interia.pl
dodany: 01.11.2022, 07:49:42
  • 272
  • #
    polska
  • #
    kosciol
  • #
    katolicyzm
  • #
    religia
  • #
    ciekawostki
  • #
    apostazja
Agathokles
Agathokles
Agathokles 01.11.2022, 17:22:19
  • 3
@Kaczypawlak: Jest, tylko szatan w judaizmie ma z tym w chrześcijaństwie niewiele wspólnego. Szatan w judaizmie, podobnie jak w Biblii Hebrajskiej, odgrywa rolę oskarżyciela ludzi przed Bogiem. Jest więc raczej niebiańskim prokuratorem niż przeciwnikiem Boga i źródłem zła, jak w chrześcijaństwie.
Szatan (Iblis) w islamie jest zdecydowanie bliższy chrześcijańskiej wizji.
stefan_pmp
stefan_pmp
22.10.2022, 06:20:19 via Wykop Mobilny (Android)
  • 37
Takie akcje to popieram, siedzą u siebie i robią co im się podoba. U siebie, sami sobie. #bekazkatoli
stefan_pmp - Takie akcje to popieram, siedzą u siebie i robią co im się podoba. U sie...

źródło: comment_1666419619Epn0GmyMALlvsBBJwHP2HQ.jpg

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Agathokles
Agathokles
Agathokles 22.10.2022, 09:08:47
  • 2
@stefan_pmp: Żeby było śmiesznej - Halloween to zamerykanizowana, zsekularyzowana wersja irlandzkich i szkockich Zaduszek. Więc katoliccy konserwatyści wojujący z nim to poziom niektórych fundamentalistycznych ugrupowań z USA, bojkotujących bożonarodzeniowe choinki jako rzekomo pogański zwyczaj.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Strona 6 z 8
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 19.04.2022

    Komentator
  • Rocznica
    od 03.01.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl